De Franse president Nicolas Sarkozy heeft onbedoeld zijn ongezouten mening gegeven over de Israëlische premier Benjamin Netanyahu.
Sorteer op:
-
Oeps, foutje bedank !!
-
De potten verwijten de ketel
-
Het is ook een oorlogszuchtige eikel.
-
''Jij bent hem zat, maar ik heb elke dag met hem te maken'', zou Obama hebben gezegd."
Waarom steunen ze hem dan alsof ze dat verplicht zijn... -
Ben benieuwt naar de reactie van Israƫl
-
Mijn vertouwen in beide politici is opeens 100% gestegen!
Trouwens wat doet de directeur van lobby organisatie NIPAC, Kortenoeven, in ons parlement ? De twee functies vormen wat mij betreft een belangenconflict. Kortenoeven moet opstappen uit een van de twee functies. Waar blijven de kamervragen?
wikipedia:"He is director of the pro-Israel lobby organisation Netherlands-Israel Public Affairs Committee (NIPAC), the Dutch equivalent of the American Israel Public Affairs Committee (AIPAC)." -
Onbedoeld of niet.... Goed zo, eindelijk!
-
Hij liegt! Zei de corrupte crimineel.
-
eindelijk zegt Nico de waarheid
-
Hoezo liegt Netanyahu? Toch opmerkelijk dat twee wereldleiders zo eensgezind zijn. Vooral voor de leider van het land dat de grootste vriend is van Israƫl is dit een bijzondere mening.
-
@4 jammer dat je het niet begrijpt
-
@10 jammer dat je het niet begrijpt
-
Ik voor mij zou het eindelijk eens prettig vinden als iedere regeringsleider nu eens "bedoeld", i.p.v. onbedoeld zijn/haar mening gaf !
Ik walg van lachende handenschuddende regeringsleiders voor "het plaatje", terwijl ze elkaar wel kunnen "schieten". -
@ #4 In de VS henb je de AIPAC (zoek op) die nogal wat ionvloed schijnt te hebben. In Nederland het NIPAC die praktisch een hele fractie van 24 medewerkers in ons parlement heeft zitten. Daarom.
-
Verwijderd door redactie
-
@ is gewoon een foute woordkeuze van de schrijver van dit stuk, hij bedoelde wel degelijk te zeggen wat hij heeft gezegd, was niet de bedoeling dat journalisten dat zouden horen. logish toch, dat is politiek
-
16@13
-
Die Sarkozy:)
Waarheid als een koe. -
@11 @12 @17 Leg eens uit Sniper, want hier begrijp ik niets van!
-
@14 AIPAC heeft zoveel invloed als ze gegeven word... ze kunnen er ook voor kiezen om die gasten totaal te negeren... dus obama moet niet zo zielig doen hij kan er ook voor kiezen israel helemaal niet meer te steunen...
-
Waar het hart van vol is loopt de mond van over.
Onbedoeld of niet, mag best wel eens gezegd worden.
Eindelijk eens harde taal die op waarheid berust.
Ik houd hier wel van.
Waarheid kan soms hard zijn maar is wel oprecht. -
Ik denk dat de hele wereld het beleid van Israƫl m.b.t. de Palestijnse gebieden zat is. Het probleem is dat de Palestijnen ook niet echt onschuldige lieverdjes zijn en men geen controle krijgt over de fanatieke radicale groeperingen.
Israƫl afbranden is dus in feite kiezen voor de Palestijnen en dat gaat niet gebeuren, behalve als je Gretta of van Agt heet.
Toch wordt het tijd dat men Israƫl meer onder druk moet zetten om niet verder te provoceren met het bouwen van huizen op plaatsen die omstreden zijn.
De Joodse lobby is echter sterk en wereldwijd vertegenwoordigd op hoge posten, met name in de VS. -
Natuurlijk die Netanyahu is een moordzuchtig pedant mannetje wat Israel uiteindelijk alleen maar ellende zal brengen.
Ongestraft komt niemand weg na zoveel misdaden.
Ze staan in geen enkele verhouding tot alle aanslagen op Israel.
Bijna 65% van de Israƫlische bevolking is het met zijn Palestina politiek NIET eens. Eigen volk dus!
Het is fijn horen hoe deze twee heren over hem denken.
Wellicht zullen ook andere leiders de praktijken van Netanyahu wat vader openbaar gaan bekritiseren. -
@22 Kijk: da's een duidelijke uitleg! ;-)
-
Ik dacht dat het algemeen bekend was dat Netanyahu een zƩƩr slechte reputatie heeft in het politieke circuit.
-
@17
Lezen wat ik schrijf ! -
@25 noem mij een politicus zonder slechte reputatie! waarom is Netanyahu toch uniek?
-
@27
De politiek in zijn algemeenheid heeft een slechte reputatie.
Niemand zegt er meer de waarheid, maar wat er verwacht wordt wat er gezegd wordt ! -
zionisten zijn allemaal leugenaars...
ik zou ergeen een vertrouwen! -
@28 inderdaad, maar wellicht kunnen we hopen; ' cometh the time, cometh the man' . zo is Churchill ook premier geworden in Engeland.
-
@4, ze idd hebben geen keuze omdat het congres de Israeliers steunen want daar zitten veel Joden in !
@22, niet helemaal mee eens, de Palestijnen zijn juist nu heel rustig. Gezien het kolonisatiebeleid had ik al lang wraak genomen als een hijskraan mijn huis afbrak.
Als Obama iets wilt bereiken voor binnenlandse politiek dan zal hij moeten onderhandelen met het congres. Hetzelfde geld waarschijnlijk voor Frankrijk.
Ik denk wel dat de journalist het op blaast. De ene neemt het over en maakt het nog erger. Verdeeldheid en haat zaaien !
Wel respect voor Sarkozy, klein maar echt een Napoleon met Obama aan zijn zijde. Sarkozy heeft ballen ( met een bezuiniging van 100 miljard neemt hij een voortouw in Europa ) en begrijpt heel goed dat Obama niet echt uitspraken in deze zaak kan doen gezien de verhoudingen in het Amerikaanse congres ! Als Sarkozy een goed partner wil hebben ( wat Obama is ) voor de komende 5 jaar dan doet Obama ivm de verkiezingen er verstandig aan om op dit gebied stilletjes te zijn. -
@29 dat is wel erg generaliseren.
-
Ik hoop echt dat die Netanyahu vroeg of laat voor het internationaal strafhof in Den Haag moet verschijnen.
-
@31 ik heb het even nagekeken, 11% van de mensen in het 'Congress' zijn Joden, terwijl slechts 2 % van de amerikanen Joods is. Overigens is het overgrote deel Democraat.
-
@33 Israƫl is geen lid van het Internationaal Strafhof.
-
@29, gaat een beetje te ver ja.
-
@35, I know, om politieke redenen erkennen ze het niet. Net als de Verenigde Staten. Maar vroeg of laat zullen ze er niet aan ontkomen.
Obama wilt juist hervormen, hetzelfde geld voor het financiele systeem en IMF waar de BRIC landen onderdeel van willen zijn. Ze moeten samenwerken en hervormen om te overleven :) -
37.Obama wil....etc....... en dus???
Obama wil ...........dan komt het wel goed, of zoiets?? -
@37 dan zouden de VS ook moeten en dat is niet waarschijnlijk. Althans niet binnen een afzienbare periode.
-
Goede tijden, slechte tijden! Heerlijk dit; wat een soap.
-
@37 ik heb nu juist het idee dat Obama te voorzichtig is geweest in zin wensen om te hervormen. Maar zijn taak was ook extreem moeilijk.
-
What's new.
-
Let niet op mijn woorden maar op mijn daden
-
@33
Waarom denk je dat NL en De VS tegen een Palestijnse staat zijn, om Israƫl niet te kunnen berechten voor de hun misdaden, en dan valt de Israƫlische aap Netanyahu uit de mand.. -
Nogmaals politici zijn allemaal leugenaars en anders zijn ze nog niet betrapt op een leugen.
-
@33,
Noem eens 1 geverifieerd ding waarvoor dat zou moeten dan? EN niet ana komen zetten emt fabeltjes over "bezetting"en "palestijnse vluchtelingen in armoede"en dat soort flauwekul. Die dingen zijn al zó lang geleden ontzenuwd. -
@27 Angela Merkel liet zich iets soortgelijks ontvallen tijdens een telefoongesprek met Netanyahu: "Hoe durf je, jij bent degene die ons heeft teleurgesteld. Je hebt geen enkele stap ondernomen op weg naar vrede."
Dat zijn er al drie.
bron: http://www.haaretz.com/print-edition/news/merke... -
Sarkozy predikt moraal, terwijl zijn vrouw het van de daken schreeuwde wat voor leugenaar en bedrieger hij was? http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europ...
What a joke... -
@45, das ook weer waar... "read my lips" :-))
-
De steun voor Israƫl begint langzaam maar zeker af te brokkelen.
En terecht ook. Het wordt tijd dat de wereld Israƫl eens gaat behandelen zoals de staat dat het is. Een schurkenstaat dat illegaal land annexeert, kenwapens maakt en zich schuldig maakt aan oorlogsmisdaden.
Als de prijs straks te hoog wordt zal de westerse wereld Israƫl laten vallen als een baksteen en dan kunnen ze weer in hun favoriete slachtofferrol kruipen. -
@50, droom maar lekker verder. Dat jij hen de slachtofferrol graag wilt toedichten is duidelijk, it aint gonna happen....
-
Wordt het dan niet een keer tijd om actie te ondernemen tegen deze terror staat.
Heel raar ze mogen hem niet maar wel onvoorwaardelijke steun -
Kan iemand mij een eerlijke en oprechte Israelische politicus of leider noemen?????
geen een te vinden...Het zijn allemaal leugenaren...
Israel is gecreed door leugens en wordt door leugens geregeerd -
@53
Van dit moment? Ariel Sharon! :-D -
Feit!
-
@53 Yitzack Rabin was een goeie maar ja die is vermoord....
"Het gesprek werd opgevangen door journalisten van het Franse nieuwsprogramma ArrĆŖt sur images."
een hele slechte zaak van de media om dat zo naar buiten te brengen .. dit is olie op vuur gooien........... daar komt alleen maar ellende van -
het is toch makkelijk om commentaar te leveren op het feit dat israel gesteund word door de Vs. feit is echter dat het iets gevoeliger ligt en moeilijker is als de meeste mensen hier je proberen te laten geloven. bovendien heeft de staat Israel goede redenen tot het wantrouwen in het midden oosten. dat ze hierin te ver gaan moge duidelijk zijn, maar af en toe mag er best enige vorm van begrip getoond worden.
-
Verwijderd door redactie
-
@ 20 "AIPAC heeft zoveel invloed als ze gegeven word... ze kunnen er ook voor kiezen om die gasten totaal te negeren..."
nee, dat is iets te kort door de bocht. de VS steunen Israel jaarlijks met miljarden dollars. Een niet onaanzienlijk deel van dat geld stroomt via AIPAC weer terug naar de verkiezingskas van welwillende senatoren. AIPAC is de meest kapitaal krachtige lobby in de VS en er zijn maar weinig senatoren die dat geld niet "nodig" hebben. Zie daar de perverse werking van ons veelgeprezen democratische systeem. -
"Zou Obama hebben gezegd" is een veronderstelling. Nieuws op basis van veronderstellingen of "schijnt te hebben" zijn roddels. Ik wil het horen. Niet omdat ik zo graag Israel wil pesten/verdedigen, maar gewoon omdat het anders geen waarde heeft.
-
lol @ 53, nee de Nederlandse, Amerikaanse en overige politici liegen niet!
Voorrecht is aan de Israelische parlementsleden om te liegen, dat wil zeggen behalve de Isr-Arabische parlemenstleden, nietwaar? -
@58, wat een extreem goed doordachte post.. hulde aan de anti-christ, eu anti-zionist!
-
BAM, de spijker op de kop. Blijkbaar zien de 'vrienden van Israel' er ook in dat de criminele activiteiten van dat land niet deugen! Het is net een beetje Noord-Korea dat door arrogant en dom gedrag de steun verliest van bevriende landen. Zonder deze 'vrienden' zijn zij niets.
Israel lijkt niets te hebben geleerd van wat hen 60 jaar geleden is overkomen. Door andere bevolkingsgroepen als 'unter Menschen' te behandelen zijn zij moreel niet anders dan de Nazi's. Natuurlijk gaan zij niet zo ver maar de gedachte om anderen te behandelen alsof zij minder(waardig) zijn komt overeen. -
Waar zou hij dan over gelogen hebben? Misschien dat hij niet bij Sarkozy op de thee kon komen...?
-
658 november 2011 13:01 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
nou als zij dat zo vinden waarom geven zij die joodse slang dan geen schop??
simpel toch, een algehele boycot. bij andere landen doen ze dat ook. -
Ik vraag me af in hoeverre de beide politici dit 'per ongeluk' binnen gehoorsafstand van de pers zeiden. Misschien een voorzichtige manier om wat kritiek te uiten op Netanyahu? Je kan tegenwoordig amper nog openlijk kritiek uiten op een politicus of het beleid van Israƫl, zonder door hen uitgemaakt te worden voor antisemiet...
-
Het laatste dat israel wil is vrede in het gebied. Dan moet je namelijk toegeven en dat willen ze gewoonweg niet. Stiekem wordt iedere keer weer de grens verder geduwd en worden er weer nederzettingen gebouwd op geroofd land. Dat gaat net zo lang door tot er niets meer terug te geven valt.
-
@51
Ze kunnen alleen maar de agressor blijven zijn door de steun die ze krijgen vanuit het westen. Die steun intrekken staat in de ogen van Israel gelijk aan het mogelijk maken van een 2e holocaust. Zodra besloten wordt om Israƫl militair niet meer te ondersteunen dan krijgen we dus een hoop boehoee en godwins om de oren. En natuurlijk proberen ze ons met het mes op de keel te chanteren in steun...
"We possess several hundred atomic warheads and rockets and can launch them at targets in all directions, perhaps even at Rome. Most European capitals are targets for our air force. Let me quote General Moshe Dayan: 'Israel must be like a mad dog, too dangerous to bother.' I consider it all hopeless at this point. We shall have to try to prevent things from coming to that, if at all possible. Our armed forces, however, are not the thirtieth strongest in the world, but rather the second or third. We have the capability to take the world down with us. And I can assure you that that will happen before Israel goes under."
http://en.wikipedia.org/wiki/Samson_Option
En daarbij geloven ze ook nog dat hun messias weer op aarde zal keren zodra ze hun heilige slag vechten. Ze doen qua religieuze waanideeƫn zeker niet onder voor Iran. We zouden Israel niet moeten beschouwen als bondgenoot maar als een van ergste gevaren voor onze veiligheid. Preventief aanvallen dan maar? -
Benjamin Netanyahu is een leugenaar ...........................
Vertel eens wat nieuws ,
Ik vraag me wel af of hij zijn personeel nog steeds mishandeld en weigert salaris uit te betalen. -
TrĆØs bien, monsieur Sarkozy!
-
@69,
Allereerst, beschikken ze al decennia over kernwapens, en het is een feit dat ze het nimmer hebben ingezet: dus geen enkel gevaar, duidelijk preventief.
Verder over de heilige dag : ik zou je bron waar je je info vandaan haalt eens kritisch bekijken. Die "religieuze waanideen" zijn niet bestaand in een grotendeels seculiere maatschappij, en zelfs de religieuzen hangen dit niet aan: sterker nog die "heilige dag" waar jij over rept heb je van een andere religie geplukt.
Tot slot, messias gedachtegoed, als men dit al aanhaalt (niet de seculeire meerderheid ), dan is dit louter op harmonieuze wijze. Ook hier sla je de plank mis: kennelijk ben je niet van de kern van de religie op de hoogte, noch wat er in Israel speelt.
Klinkt wel heel stoer, dat Israel zo fundi zou zijn Als Iran, dat dan weer wel. -
De leugenaars regeren!
-
carrierepolitici die andere carrierepolitici achter hun rug voor oud vuil uitmaken. Geen nieuws. Next.
-
@72
http://www.vecip.com/default.asp?onderwerp=448
"Op het hoogtepunt van de rampspoed voor de joden verschijnt Jezus Christus, de Messias. Volgens de joden verschijnt de Messias op de Olijfberg in Jeruzalem.
Ā· De komst van Jezus betekent het ontstaan van een Nieuwe Aarde.
Ā· Men gelooft dat op dat moment 600 miljoen mensen overgaan naar de Nieuwe Aarde. Deze wereld zal vrij zijn van ziekte, pijn, lijden en dood."
En zo seculier is Israƫl ook weer niet.
"Tegen 2030, zo voorspelt hij, zullen 55% van de IsraĆ«liās leden zijn van de hareidi gemeenschap, met een ander groot segment dat behoort tot de nationale religieuze gemeenschap ā met slechts een kleine minderheid aan de seculiere Joden, zegt Sofer."
http://brabosh.com/2011/01/27/pqpct-9qf/ -
@72 Israƫl heeft in 1973 geprobeerd kernwapens aan Zuid-Afrika te verkopen, dat druist in tegen internationale afspraken. Israƫl dreigt al jaren Iran aan te vallen. Israƫl heeft militaire acties ondernomen tegen Syriƫ, Iran, Libanon en Egypte. Israƫl heeft buitenlandse regeringsleiders vermoordt. Israƫl heeft de Amerikaanse USS Liberty aangevallen, hun eigen bondgenoten nota bene. Al met al is Israƫl geen betrouwbaar land.
-
Hij heeft ongetwijfeld gelijk maar is in de tussentijd vergeten erbij te zeggen wat voor achterbaks figuur hij zelf is
-
Het gaat Obama in ieder geval z'n herverkiezing kosten!
-
@46
De "bezetting" Fabeltjes? Jij gelooft echt dat Israƫl recht heeft op dat illegaal ingepikte land? Triest. -
Ik hoop trouwens dat ze bedoelen dat Netanyahu liegt over Iran.
-
@75, 2/3 van Israel is seculier, anno 2011. Je hebt het over het hier en nu, wat 2030 gaat brengen is ongetwijfeld interessant maar koffiedik kijken.
En verder is jezus erg belangrijk in christendom, maar speelt in het jodendom geen enkele rol. je bron is dan ook geen bron die het jodendom bespreekt aan de hand van betrouwbare, objectieve bronnen. Messiasgedachtegoed speelt namelijk nauwelijks een rol in het joodse leven, en al helemaal niet in het overgrote gedeelte van de Israeli's.
Ook die heilige dag van de Nieuwe Wereld, heeft niets van doen met het jodendom. Nogmaals het is lariekoek dat men hier het over heeft. Geef maar de link naar een israelische leider die het hier over heeft, geen enkele link kan je geven.
Niet zo handig om over zaken te spreken waar je geen kaas van hebt gegeten. -
@76, Israel heeft nog nooit kernwapens ingezet, dat was de discussie. Dat de Iraakse en Syrische kerncentrale zijn uitgeschakeld is alom bekend, en dat een zeer belangrijke stap geweest ter bescherming van haar burgers.
In de golfoorlog heeft Irak Israel met scuds aangevallen, je moet er niet aan denken als ze kernwapens tot haar beschikking hadden. Overigens Irak viel Israel aan, terwijl het geen partij in die oorlog was.
Nee, Israel kan zich niet permitteren dat omringende landen die al verscheidene malen hebben getracht Israel van de kaart te vegen, over kernwapens beschikt. -
'Netanyahu is een leugenaar'
dat wisten we toch al lang? -
Maar leugenaars zijn ze allemaal hoor!
-
858 november 2011 15:34 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Zeker! "Netanyahu is een leugenaar!" De werkelijke politiek vind plaats in achterkamertjes en tussen coulissen. Zouden vaker microfoons geplaatst moeten worden.
-
878 november 2011 15:39 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@85, volgens je antisemitisch pamfletje misschien, dan wel de antisemitische sites die van alles beweren dat in de Thora zou staan.
Je hebt kennelijk niet goed opgelet op school, maar de tien geboden komen uit de Thora, niet liegen is een belangrijk fundament.
En verder is de toespeling naar Uri's achtergrond een hypcriete, want heb je bij zijn christelijke voorganger, die prominent pro-Israel was nooit gedaan. Bah.... -
@88
Ja maar dan krijgen we de uitleg in Talmud van vele Rabbijnen en die uitleg liegt er niet om! -
@87, je bent niet koosjer met je opmerkingen over joden. Stromfront kan je beter opzoeken, voel je stuk beter thuis
-
@89, inderdaad die antisemitische sites, vinden gretig aftrek bij de moslimfundamentalisten en de white supremies. Geeft je wel te denken he? En dat terwijl er zoveel rotzooi in de Koran staat. Gewoon kinnesinne...
-
Dat emotionele gelul van Israel moet maar eens afgelopen zijn. Dop je eigen boontjes Israel, en val de internationale gemeenschap niet lastig met je eeuwig gezeur.
-
Sarko en Obama hebben gewoon geen zin meer om achter die bankiers aan te lopen. Dit heeft helemaal niets met religie te maken. Dat ze wel tegen andere politici openlijk kritiek durven te hebben en niet tegen Netanyahu, ligt gewoon aan de macht van het geld, dus de absolute macht. Geloof mij maar dat Obama een oorwassing krijgt wanneer hij terug is in de states.
-
#82
Irak viel Israƫl aan in een poging dat land bij de oorlog te betrekken en zodoende de Arabische wereld achter zich te krijgen tegen het westen + Israƫl.
Een domme futiele poging van een kat in het nauw met een paar lullige scuds. Israƫl hield zich afzijdig op verzoek van de geallieerden maar alleen na bijzonder zware druk van de VS. -
@94, eens, maar die scuds waren meer dan lullig, met paar doden en 230 gewonden en zeer veel schade.
Van Wikipedia geplukt:
"wo Israeli civilians died from these attacks, and approximately 230 were injured. Of the reported injuries, 10 were considered moderate injuries, while one was considered a severe injury.[10] Several others suffered fatal heart attacks immediately following the missile strikes. Extensive property damage was also caused. It was also feared that Iraq would fire missiles filled with nerve agents or sarin. As a result, the Israeli government issued gas masks to its citizens. When the first Iraqi missiles hit Tel Aviv, some people injected themselves with an antidote for nerve gas. Israel was ready to respond with military force to these attacks, but agreed when asked not to by the U.S. Government, who feared that if Israel became involved, the other Arab nations would either desert from the coalition or join Iraq. It was also feared that if the Israeli Air Force used Syrian or Jordanian airspace to attack Iraq, then they would intervene in the war on Iraq's side or attack Israel. Israeli policy for the previous forty years had always been retaliation, but Israeli Prime Minister Yitzhak Shamir showed restraint and agreed not to retaliate in response to requests from the United States to remain out of the conflict." -
Sarkozy stijgt in mijn aanzien.
-
Nu.nl manipuleert dit blog vreselijk dit bericht was van morgen al ingezonden.
Maar toen werd er totaal niet op gereageerd kijk ook maar eens naar de berichten die in de top staan van best gewaardeerd 90% is van nu.nl ook blijven die er veel langer in staan dan berichten die niet van nu.nl zijn.
Nee, we worden hier flink belazerd dit is niet een open en eerlijk blog.
Hier onder de link van het eerder verschenen bericht:
http://www.nujij.nl/politiek/sarkozy-netanyahu-... -
Benjamin de Landjepikker...
-
Nee, Nicolas is een lekker ding. Geen woord over hervormingen willen uitspreken met aanstaande verkiezingen in zicht......
Maar goed, hij heeft wel gelijk..... deze keer.... -
Aan alles komt een einde. dus ook de zionistische tiranie.
En de palestijen hebben geen Sarkozy, Obama noch de arabieren nodig voor victory.
Allah swt zal hen bevrijden van de jeuk.... -
Politici zijn slechts marionetten en hebben in feite geen macht. politiek bedrijven staat gelijk aan toneelspelen. alleen diegene die naief is stemt op ze.
De machthebbers zijn echter de mensen, organisaties, geheime clubs achter de scherrmen.
dat is allang bekend. de media is een machtig instrument m=om de massa te bespelen.
Wie wakker is ziet het licht wie slaapt zal altijd blijven dwalen.
Gegroet mijn geachte broeders en zusters -
Israel zou beter af zijn zonder Bibi en zijn havikken-regeringsclub, zeker!
-
Dan begrijp alleen niet dat Frankrijk enkele weken geleden nog aardig te keer ging tegen Iran over Israƫl.
Dat Frankrijk niet werkeloos zal toezien dat Israƫl aangevallen zou worden
Ik zoek het ff op -
86 door CHEX
Quote>Zeker! "Netanyahu is een leugenaar!" De werkelijke politiek vind plaats in achterkamertjes en tussen coulissen.< einde Quote
Nee de arabische dicktators en feodalen hebben de goede eigenschap te overleggen.
Die beslissen gelijk zelf.
Die middeleeuwers hebben constant de vingers aan de trekker, als je nee durft te zeggen ben je er geweest.
Er zitten heel wat martelaren in de Hemel die dat kunnen bevestigen. (hoop ik voor ze)
Waarom denk je dat het zo goed geregeld is daar? -
VV 103
US military official warns of Iranian threat "to our interests and to our friends," days before release of UN report on Tehran's nuclear program; Sarkozy: France won't stand by if Israel's existence is threatened.
(Reuters)
French President Nicolas Sarkozy condemned Iran's nuclear program on Friday and said France would not stand idly by "if Israel's existence were threatened." Sarkozy was speaking at a G20 summit of world leaders -
Na dit bericht weet ik zeker dat Obama gaat verliezen bij de komende presidentverkiezingen.
-
Nicolas, je vous aime
-
Heheh, tijd om de popcorn er bij te pakken en eens lekker achterover leunend deze soap te gaan aanschouwen ;-)
-
Langzaam raakt het excuuspotje van Israel ook op.
Tijd om dit land ook te veroordelen voor misdaad tegen de mensheid. -
Zolang er in de USA een stevige Israel lobby heerst, zal het daarvan -hoe terecht dan ook- niet snel komen @109.
-
@106
De verkiezingen in de VS zullen vrijwel geheel door binnenlandse politiek worden beinvloed. -
Ik heb Obama , Clinton , Sarkozy , Cameron , Berlusconi , Blair enz enz allemaal de hand van Khadaffi zien schudden en soms zelfs gekust , wij weten inmiddels allemaal wat Khadaffi is overkomen . Westerse mogendheden kunnen zich vandaag de dag van alles veroorloven dankzij steun van de media magnaten . Als je de belangrijkste media achter je hebt staan dan is succes verzekerd . Vandaag naar Netwerk gekeken . Ze zijn alweer lekker bezig om een oorlog aan het publiek te verkopen . Westerse leiders zijn net zo erg als Netanyahu . Niet te vertrouwen .
-
Israƫl heeft vertrouwen in de neutronenwapens die ze hebben tegen oprukkende Islamitische legers.
Een tijd geleden hebben ze wat 'bunkerbusters' bij de VS besteld. Die zullen onderhand ook wel weten wat werkt.
1 van de weinige plussen voor Sarkozy in lange tijd. Misschien is hij het niet eens met Netanyahu, maar hij zal alles doen voor de staat Israƫl. -
Een oorlogszuchtig mens is het die Netanyahu, die is echt NIET uit op vrede met de Palestijnen...
-
@4
Achter de schermen zijn het vriendjes en hebben ze dezelfde meesters. Elkaar dingen verwijten is letterlijk niks anders dan acteren om de bevolking een illusie voor te houden. Het waren en zijn nog steeds bedriegers, ongeacht het masker dat ze dragen. -
Rutte, jij bent ook een leugenaar met je kutvvd
-
@116
Rustig, sarge. -
@114 door LaTrappe
"Een oorlogszuchtig mens is het die Netanyahu..."
Zou best kunnen, misschien heeft hij ook goede ervaringen opgedaan en weet hij met wie hij te maken heeft.
Nee, die maatjes van jou zijn lekker vredelievend! -
@113
BBBB's
Big Bunker Buster Bombs, zijn nu ongeveer anderhalf jaar in het M.O. aanwezig, niemand weet waar.
Ze zouden naar Israƫl verscheept worden, omdat Obama een meningsverschil had met Bibi, ging dat niet door maar ze zijn er wel.
Is altijd gelukkig nog veel minder dan atoombommen.
De Yanks hebben ze ook gebruikt in het Bora-boragebergte om de Taliban uit de grotten te jagen.
Toen heete deze BBBBBB's
Bora Bora Big Bunker Buster Bombs. -
@91
Zullen we de Koran en de Talmud vergelijken? Ik zal je aantonen dat de Koran geen enkel onrechtvaardig woord bevat naar de mensheid toe, Er is niets anders aan de gelovige opgelegd dan respect voor alles en een ieder te hebben.
Je noemt het antisemitisch? waarom? de Talmud bestaat, moeten we dat dan maar gewoon negeren? -
Zo zie je maar weer dat politici onderling het ene zeggen maar publiekelijk het andere zeggen. Politici zijn simpelweg niet te vertrouwen. Uit deze persoonlijke gesprekken tussen Sarkozy en Obama kan je concluderen dat hoe ze naar de problemen kijken is heel anders dan hoe het hen wordt opgelegd. Het is naĆÆef om te denken dat presidenten alle macht hebben. Ze zijn gebonden aan hogere machten (die niet op televisie komen) die voor hen het beleid bepalen. Ik denk zelf dat deze leiders als ze de vrije hand zouden krijgen dat ze een ander beleid hadden gevoerd dan wat ze nu doen.
Maar ƩƩn ding is zeker: wat ze over Netanyahu gezegd hebben is terecht. -
Geniale manier om afstand te nemen van iemand.
Maar hem ondertussen gewoon te blijven steunen.
De geestelijk wat minder begaafden zullen meteen een stuk positiever over je gaan denken.
PR op topniveau. -
@120 Hiqma insja ALLAH
Hiqma. ik ken beide boeken niet uit mijn hoofd maar weet wel dat zowel bij de Koran als de Talmud velen bijboeken zijn.
De ervaringen en meningen van schriftgeleerden, rabbi's, van beide kanten staan daarin en ook heel wat extreme uitlatingen.
Deze worden vaak aangehaald door tegenstanders, ook van beide, Goddiensten. -
@123: wellicht een tip: de Koran met de Talmoed vergelijken is onzin.
de Joodse heilige boeken zijn de Tora (de boeken van Mozes), de Profeten en de Geschriften, samengevat: de Tenach (voor christenen: het Oude Testament). De Tenach is Gods woord. De Talmoed zijn de commentaren, discussies en instructies van rabbijnen. -
@50 door zijderups
omgedraaide wereld bij jou,
de extremisten Hamas@Terror.org zijn de bullies. -
De mop van de dag:
een politicus die een andere politicus uitmaakt voor een leugenaar.
Ook grappig:
Een homo die een andere homo uitscheldt voor homo. -
Was dat over de bouw van de huizen ?
was dat over de arrestaties van palestijnen ?
was dat over de bevrijding van Shilat, u weet wel die fransman die was gevangen genomen als israelisch soldaat ?
was dat over de aanslag in washington van de iranier met banden met wie ook al weer, oja de Mujaheddeen Khalq, ( onze steun en toeverlaat in en buiten Iran)
was dat over Irak en de wapens ?
was dat over een atoomplantage in Syrie ?
was dat over de atoomwapens van Iran ?
hoeveel leugens heeft hij verteld ?
maar ja, Sarkozy zelf dan ?
Uit hulp en liefde voor het Libische volk gaat hij geen aanspraak maken op zijn smeergeld, namelijk de helft van de olie-opbrengsten ?
Dat hij de Grieken gaat helpen ?
Dat de economie in Frankrijk op orde is ?
Dat hij geen smeergeld heeft aangenomen van de pakistani ?
oftwel: hij zegt iets over zichzelf, en helaas heeft hij ook gelijk over Netanyahu, en laten we eerlijk zijn, wie was nu echt verbaasd ? Een van de verplichtingen in de hedendaagse politiek is dat je je volk goed moeten kunnen voorliegen, ben bang dat je er zelfs op geselecteerd wordt. -
Benjamin Netanyahu is een leugenaar.
Dat doet me een beetje denken aan de vrouw die kwaad werd omdat een gewapende man die haar met bruut geweld had overvallen zijn voeten niet had geveegd ... -
pot en ketel?
Mooi om te zien hoe de ene leugenaar de ander een leugenaar noemt.
Mensen die in de politiek zitten zullen zich stuk voor stuk ontwikkelen tot huichelaar of leugenaar!! -
Nou, politici mogen vaker hun ongezouten mening geven, weten we in ieder geval waar we aan toe zijn, en wat er speelt.
-
Hij is een leugenaar zei de leugenaar :)
Het is de hoogste tijd dat die 2 dwergen naar een psychiater moeten. -
wat is er nieuws hieraan???????????
-
Ik laat in het midden wie de leugenaar in dit geval is.
Wat ik interessant vind is, dat eindelijk een regeringsleider ZIJN MENING zegt, of je het er mee eens bent of niet.
Bij iedere "TOP" staan ze lachend en handenschuddend met elkaar op de foto.
Zeg gewoon eerlijk hoe je ergens of over iemand denkt en probeer dan als volwassenen te praten.
Maar liegen en bedriegen is in de wereldpolitiek zo'n "gemeengoed" geworden......zo komt het nooit goed !! -
Ik had hier al eerder mijn bezwaren t.a.v. Netanyahu gemeld,
maar die werden door de Redactie verwijderd.
Het is toch aardig te weten dat de Amerikaanse en Franse
president er net zo over denken. -
Sarkozy moet wel kritiek hebben op Netanyahu want der wonen me toch een hoop moslims in frankrijk. Hij zal wel denken, als ze bij het minste geringste een brandbom bij een weekbladredactie naar binnen gooien kan ik ze beter te vriend houden. Voor je het weet loopt het uit de hand.
-
Verdeel en heers.
Israel verdeelt het midden Oosten en Amerika heerst.
Bult zand in de woestijn boeit verder niemand. -
Netanyahu heeft m.i. nog nooit gelogen over het soort onderhandelingspartner dat hij wenst...
...namelijk: IETS MINDER LEUGENACHTIG A.U.B.
[wie mij kent, weet dat ik nauwelijks de caps-lock aan laat staan...]
Ooit was la douce France de primaire wapenleverancier van Israƫl - en iedereen wou ineens die fantastische Mirages hebben, vooral na 1967. Toen zei een minister van Economische Zaken [vermoed ik] ineens tot Charles de Gaulle: "O Roi de toute la France, beseft U wel dat we veel mƩƩr Mirages aan les Arabes zullen kunnen verkopen? Les IsraƩlites vont les abatter en guerre - et ensuite les Arabes auront besoin de plus et de plus de ces Mirages" of zoiets: kortom, je kunt veel beter bondgenoot van de Arabieren worden! Want:
1. Ze hebben de olie;
2. Ze verliezen de oorlogen, dus:
2a. We kunnen aan de Arabieren veel mƩƩr Mirages verkopen dan aan de Israƫli's;
3. Ze hebben nog steeds de olie, en dus...
Hƶhere Staatsraison, meine Damen und Herren!! -
@137
leuk verhaal
vertel verder -
je vous en pris
-
Needanjahoor
-
Elke dag.
Zou Netanyahu, Obama elke dag bellen?
En hem er elke dag aan herinneren, dat het joodse volk de FED zo`m beetje in handen heeft. En dat ze zullen verklikken dat Amerika dit of dat op zijn geweten heeft. En dat ze als ze het willen met een paar bommetjes de olieprijs 50% omhoog kunnen laten gaan.
Netanyahu is zo`n klein schooljongetje dat vol haat zit en gemeen doet, en dat je alleen om het rechte pad kunt brengen door hem keihard in z`n hemd te zetten, of anders met een vreselijk pak slaag. -
@5 Ik vermoed dat het eerst volgende hulpgoederen schip uit Frankrijk voor de Gaza strook overvallen word door die Israƫlische piraten. Maar ik houd het slechts bij vermoeden.
-
Stoere taal allemaal. Maar is het grooste gevaar eigelijk niet de generaals in deze zaak. Oorlog voeren doen leger leiders die bij hun regering een volmacht proberen te krijgen om weer eens een "leuke" oorlog te kunnen voeren ongeacht deslachtoffers van hun soldaten. Dit kun je juist heel goed zien in het miiden oosten. Na de val van het Ottomaanse rijk is het in dat gebied erg rumoerig. Ook wat nu de staat Israel is maakte daar deel van uit. En of een regeringsleider zou liegen kan ik niet over oordelen. Alleen in samen spraak van alle partijen in het gebied van de staat Israel en echte vredensonderhandelingen kan dit gebied echt redden maar ze moeten voor elkaar respekt hebben en dat zie ik nog niet gebeuren en de gene die dat wel heeft is snel van het publieke podium verdwenen. Dat past niet in het straatje van de "leger leidingen" in het gebied
-
Je moet wel een grote leugenaar zijn wil je de rest van de leugenaars de baas zijn.
-
@144...verdedig maar weer,geef maar weer die vip behandeling aan israel,zoals altijd!!!!!!
-
Heeft die kleine Napoleon wel een punt! hahaha! Maar zonder gein. Ik hoop toch echt dat de Joden een keertje wakker worden en beseffen dat als ze dit soort leiders kiezen, als ze schijt hebben aan wat voor resolutie van de VN, iedereen die maar een vraagteken zet bij hun beleid, gelijk afschilderen als Nazi, En als het echt moeilijk word gelijk huilie huilie doen en de Holocaust er met de haren bijslepen...Als ze op dit pad door blijven gaan, het niet zo heel gek is dat er mensen zijn die anti Joodse gevoelens hebben of krijgen.
-
@146 Nou heb ik het liever niet over "De joden" om Israƫl aan te duiden- is net zo zinloos -en onzuiver- als het over "De christenen" te hebben als het om de VS gaat of "de moslims" wanneer we het over het Midden-Oosten hebben.
Maar, terzake, ik denk niet dat ze hier in Israƫl wakker van zullen worden of -liggen, het extremistische deel van de bevolking acht de hele wereld tegen zich, en is daar, en goeddeels om religieuze redenen, nog trots op ook. -
#6 interessant...
-
Netanyahu is een leugenaar...en verder? Gebeurt er verder nog wat...
Misschien is Sarkozy bang dat hij zijn baantje kwijtraakt als hij wat over joden zegt... net als Obama... Die moest net als bijna alle andere Amerikaanse presidenten in de afgelopen 50 jaar VERPLICHT langs de AIPAC met een joods keppeltje ( joodse lobby -organisatie in de VS) om een middagje thee te drinken en de voetzolen van bepaalde invloedrijke joden te likken en te laten zien hoe zeer hij joden adoreert en wat hij er allemaal voor over heeft om hun vriend te blijven. Zonder dit middagje thee drinken met invloedrijke joden heeft hij nooit president kunnen worden.
Als je dit niet van me aanneemt, kijk op youtube : Obama AIPAC -
Verwijderd door redactie
-
@150 Het zou je sieren als je je bij je kritiek niet zou beperken tot een antisemitische scheldkannonade.
-
@151 ik ben zelf ook van Joodse oorsprong ,mijn achternaam zegt al genoeg
en mijn neus ook wel .
Maar eigen land prima voor Joden ,liever geen extreem denkende burgers die de baas daar worden Het heilige land bestaat niet meer !!
sorry voor woorden ,dat niet de bedoeling was -
Israel bestaat om conflict te zitten wezen.
-
Goh.... komen ze nu pas achter.... Die liegt alles bij elkaar. Ook soms zonder dattie het wil hoor. Ik zoek ff naar bron...
-
Hij niet alleen een leugenaar maar ook nog een moordenaar. Hup voor de rechter ermee
-
die joden doen waar ze zin in hebben en of ze nou liegen of niet, ze hebben altijd gelijk.
wat denken jullie over het feit dat ze kernwapens hebben... en de rest in de regio mag het niet hebben....enz -
15711 november 2011 21:35 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Dat is nog een compliment voor de man uit de hel.
-
Wordt de waarheid een keer gezegd is het weer niet goed.
-
Netanyahu is een moordzuchtige extremist.En westen durft niets te doen tegen zijn ultra rechtse zionisten kabinet.
-
Netanyahu is een politicus.
Hamas een terreurclub. -
@161 Een politicus mag wel bloed aan zijn handen hebben?
-
@162 Toon aan dat hij bloed aan zijn handen heeft.
-
Israel is schurkenstaat de leugen is onderdeel van het beleid wat al jaren gevoerd wordt.
-
@162 haal je hoofd uit je reet en volg het nieuws.
-
Jawel hij is nog steeds een leugenaar
-
wie liegt niet! het zijn namelijk allemaal leugenaars.....
-
Berlusconi zei altijd kijk eens wat een lekkere bunga bunga serveerster als de koffie kwam, maar dan stond de microfoon niet aan.
-
ik heb voor Benjamin Netanyahu mooie kamer gereserveerd in den haag met uitzicht op tralie hahahah
-
Leugenaars zijn er wel meer. Elke keer wordt er iemand verkoren om een land te leiden. En komt vervolgens zijn beloftes niet na. Netanyahu is politicus net als al die andere leugenaars van andere landen.
Maar zonder bewijs zitten wij ook alleen maar te speculeren.
Stel je voor als ze wel gelijk hebben... Wat dan?
Stijgers in Algemeen
Fukushima: "Kans op fatale klap voor...
De situatie rond de lekkende en krakende...
1 uur 38 minuten geleden door Arjan Plantinga
Vissers vangen enorme vis
Sportvissers uit Hendrik-Ido-Ambacht hebben...
2 uur 31 minuten geleden door Baldfire
Kritiek op agenten bij haatpreek
VVD'er Robert Flos vindt het raar dat de...
5 uur 11 minuten geleden door jcr
Shell verantwoordelijk
Shell zelf verantwoordelijk voor lek Nigeria
5 uur 59 minuten geleden door muffcabage
Best gewaardeerd
Vol op demonstraties in Duitsland
De protesten verspreiden zich wereldwijd,...
6 dagen geleden door hotwing
Nederland blijft koploper afluisteren...
In Nederland worden elk jaar ruim 22...
4 dagen geleden door Pugovka
Man wil drenkeling redden en verdrinkt zelf
Een man die in Rotterdam een kind uit het...
2 dagen geleden door 101st airborne
Politie schiet op ambulance-bedreiger
Een politieagent heeft woensdagavond laat...
3 dagen geleden door Whatever789
Orthodoxe christenen zijn intolerant
Veel orthodoxe christenen zijn intolerant....
6 dagen geleden door geertvoordewind

