Nederland heeft voor het eerst te maken met een massale mobilisatie van mensen via het Internet. Op donderdagochtend 10 juni j.l. is er op Facebook een groep gestart getiteld 'We apologize for the 1,5 million dutch people that voted for Geert Wilders'. Binnen vijf dagen hebben zich 75.000 mensen bij deze groep aangemeld. Een ongekend fenomeen in de Nederlandse geschiedenis.
Sorteer op:
-
@36
lol, hier noem je dus heel nederland..... -
@18
ik vind jou ook gevaarlijk uitschot, maar daar maak ik geen facebook pagina voor... -
Mooi citaat:
"Wat opvalt in de linkse afkeer voor de PVV-kiezer is dat die een exacte weergave lijkt te worden van het vermeende nazisme waarmee links de PVV graag afficheert." -
@77
en op wie dan???
een groepje dat ons al 8 jaar genaait heeft????
ben je wel helemaal lekker??
alleen dat is al een goede reden om pvv te stemmen, precies waarom ik dat gedaan heb.. -
@203
dat klopt :) -
Onzinnige waardeloze aktie!
Sorry zeggen voor een bijzaak terwijl Joran van der Sloot een veel belangrijker (hoofd)zaak is om sorry te zeggen tegen de ouders van de twee meiden die door Joran van der Sloot naar de andere wereld zijn geholpen.
Dan hebben diezelfde Facebookers ineens geen bek meer vol! -
Sorry voor de mensen die niet weten wat democratie en een eigen land inhoud.
-
@160 ik snap wel dat je dat zegt, en ben er ook gedeeltelijk mee eens, met het morale vernis.
Maar je gaat voorbij aan de discriminerende factor van de PVV. Het is en blijft het paradepaardje van de PVV die je nu terzijde schuift.
Voor mij blijft dat echt de issue waarom ik tegen ben. Dat zit gewoon fout, en dan maakt het niet uit wat voor plannen de PVV bedenkt voor 'de gewone man'. Ik denk dat het gewoon is om stemmen te winnen. Het geeft 'Ingrid' (of wat is het) een plek/iemand/groep om het vingertje naar toe te wijzen.
het wereldbeeld is de afgelopen 20 jaar ook zo hard veranderd door de digitale revolutie, en het blijkt maar weer dat er velen niet mee kunnen omgaan en dat we daarom dit soort achtertuin politiek hebben. Wij als nederland zijn slechts een dorp(met de beste voetbalploeg welleenswaar) op dit wereldtoneel.
Dat je met 2 werkende(fulltime?) mensen nauwelijks je gezin kan onderhouden.. wat voor tegen argument is daar op te vinden? Ik vind dat ook niet kunnen. Dan zit je ook echt tegen het minimum loon aan lijkt me..
Ik weet ook wel dat het leven rare wendingen heeft en dat je opeens in een situatie zit waar je niet meer uitkomt of waar je niet wilt zijn. Maar ja, om het perspectief te verliezen, en vervolgens op een anti-Islam partij te gaan stemmen.. tja..
Want meer heeft Wilders niet te bieden.. -
Toch een interessante link:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nationaalsocialist... -
@208 Is Islam overal verschillend dan?
Dat is nieuw. -
sorry..... minus de N
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nationaalsocialist... -
1,5 Zetel bied excuus aan o gossie.
-
@210
Net zoals het christendom zijn er verschillende islamitische opvattingen. -
Snap niet zo goed waarom 75000 zich gaan verontschuldigen.
Eigenlijk is het heel simpel. Als bepaalde medelanders zich wel hadden aangepast en geen rotzooi zouden trappen, dan had de mens Geert Wilders niet eens bestaan.
Vandaar dat het niet zo heel vreemd is dat 1,5 miljoen mensen op hem stemmen.
Eigen schuld dikke ..... -
@213 Maar het blijft 1 toch?
-
21616 juni 2010 00:37 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
75000 zielige facebookers tegen 1.5 millioen PVV stemmers, die facebookers hebben schijnbaar moeite de democratie, en willen alleen een uitslag die ze gunstig stemt.
Het is en blijft een zielige vertoning. -
Gelukkig zit ik niet op facebook, hoe je het ook draait, ieder mens heeft en blijft recht hebben op een eigen mening, daar raak je nooit over uitgepraat:)
-
21916 juni 2010 01:03 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
22016 juni 2010 01:16 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Wat een gehuil van de PVV-leden... oh nee sorry, de PVV-meelopers.
Niemand mot jullie, leg je er nou gewoon bij neer. Simpel. -
Wilders spreekt niet voor mij!
http://www.facebook.com/?ref=home#!/pages/GEERT... -
En waarom mot niemand jullie?
Tijd voor wat zelfreflectie lijkt me. -
22416 juni 2010 01:27 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@220 Ik begrijp even niet waar je je zo druk over maakt?
Op internet kan alles, ook dit verhaal, op internet geeft iedereen haar zijn mening, en dat moet kunnen.
Wacht gewoon even af hoe de politiek draaien gaat, dat lijk meer dan logisch.
Ook als de PVV ,gaat regeren, dan nog , nadat de kiezers gestemd hebben, wordt er in de regering ook weer gestemd, wat het standpunt ook is. -
heeft de eigenaar van facebook niet zelf gezegd wie er op zit zijn domme imbiecilen
maakt wel indruk dan -
excuses voor degenen die helemaal niet gestemd hebben, zou ook kunnen.
Maar eigenlijk moet gewoon niemand excuses voor een ander maken. Dat doe je maar voor je zelf, als daar tenminste behoefte aan is. Allemaal media-gehype. Zeilmeisjes-effect -
22816 juni 2010 05:32 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Mijn probleem met wilders is niet dat hij anti moslim is, maar dat hij daarbij niet anti christen en jood is. Deze 2 religies zijn net zo ongewenst, althans in een politiek klimaat, maar dat noemt hij "onze"cultuur. Als we kijken naar programma's van de CU en de SGP dan vind ik die net zo ongewenst als een sharia partij. Buiten dat, kopvoddentax: tja ik heb me idd rot gelachen erom, maar dit soort dingen zouden in grote mensen politiek toch niet gezegd moeten worden.
-
De echte reden is, omdat mensen beginnen in te zien dat de politiek zo corrupt is als de neten. Men hoopt dat de PVV de boel kan openbreken. Dat Wilders dan misschien een racist is, neemt men op de koop toe. Het aantal racisten is misschien evenveel als de mensen die zich aangemeld hebben op bovenstaand facebook profiel. Een zware minderheid dus. Ik snap dus dat er zoveel PVV stemmers zijn.
Kom op mensen... Denken jullie nu echt dat er zoveel racisten zijn hier in NL?
Kijk eens verder. -
@200 ik zou het op prijs stellen als mensen niet zomaar oordelen over andere mensen, mensen die ze niet eens kennen. Maar die ze wel veroordelen alleen omdat ze moslim zijn.
Dat er mensen zijn die op dit moment ontevreden zijn over de situatie in Nederland kan ik nog wel begrijpen maar om dan op een partij te stemmen die bepaalde mensen gewoon uitsluit op basis van geloof..
Ik kan daarom alleen maar redeneren dat 1.7 miljoen mensen die op deze partij hebben gestemd of dom zijn en niet snappen wat dat betekent het uitsluiten van mensen of racistisch omdat ze dit wel weten. Ik denk dat de mensen die erop gestemd hebben dit maar voor zichzelf moeten uitmaken.
Btw ik heb liever het verstand van het achtereind van een varken dan het besef dat ik een hele groep uitsluit van onze samenleving alleen omdat sommigen van die groep zich inderdaad misdragen. -
Bij deze 75.001
-
Goeie actie jongens! Voor de hele wereld aangeven dat je je schaamt voor zo'n groot deel van je landgenoten. Nee, zo komen we er wel!
-
Kritiek op de PVV komt niet van links maar louter en alleen door het verstand!
-
het moet eens ophouden hier in nederland,om steeds maar de pvv neer te zetten als een partij die discrimineed,iedereen hoort wat ze willen horen en laten zich gek maken door die linkse partijen die het land naar de verdommenis hebben geholpen,pvv discrimineerd niet,er word gezegt dat criminele allochtonen die niks toevoegen aan de samenleving eruit moeten en nederlanders die zich niet gedragen een zwaardere straf gaan krijgen,wilders heeft zelfs een aantal allochtonen voor hem werken die hun geloof de rug hebben toegekeerd,hij zat zelfs bij de inzamelings actie voor het buitenland,is getrouwd met een hongaarse en neemt het zelfs op voor de beschaafde allochtoon die er wat van probeerd te maken,nee nederland,jullie zijn fout bezig om de pvv maar naar beneden te halen,en die andere partijen die er zo vel op tegen zijn ,zijn bang voor de waarheid dat ze jaren lang hun zakken hebben gevuld met het geld van de burgers en er niks mee hebben gedaan,banken bonussen,snoepreisjes decleratie,s voor prive eigendommen,en alles maar verhogen en verhogen,hoe kan je 5 miljard naar grieknland sturen en tegen de burgers zeggen we moeten bezuinigen,dan had je de imigratie stop moeten zetten,want het zijn heel veel allochtonen die niks toevoegen aan de maatschappij en die zowiezo dan een uitkering krijgen ,ze kunnen niet aan de slag want ze spreken geen woord nederlands,en inburgeren willen ze niet.
7 miljard per jaar mensen reken eens uit,als je dat 5 jaar stop zou zetten dan zijn die bezuinegingen niet eens nodig,en kunnen de premies voor eigenbijdrage ziekte kosten omlaag lagere belastingen ,geen steun meer aan banken die het zelf verknoeit hebben,betere controlle op landen die met cijfers knoeien delen ook allemaal mee aan de slechte staat van nederland,want nederland is had een regering die maar uit gaf en steeds meer en meer,en nu dat er iemand aan zit te komen die aan kan tonen dat het niet zo hoeft te gaan ,dan word er geroepen weg met wilders en links en paars is beter we hebben het gezien de afgelopen jaren,de gene die verantwoordelijk zijn voor de chaos zijn vertrokken,weglopen voor hun problemen,wouter bos,balkenende allemaal kozen ze het hazenpad.
en waarom ,omdatz e hun eigen fouten niet meer konden rechttrekken.
ik zeg het nu,en met mij nog vele andere,als wilders niet mee mag regeren,dan gaan er acties komen,je kan niet om 1,5 miljoen mensen heen,als den haag beslist dat de pvv niet mag regeren ,dan zullen we den haag op zn grond vesten laten schudden,en daar hebben we geen aanslagen voor nodig, -
@36 Wie toont hier nu aan dat ie een laag IQ heeft...
1V peilde de opleidingen van PVV stemmers:
50% Laag opleidingsniveau
35% Middelmatig opleidingsniveau
15% Hoog opleidingsniveau
Dat zijn de feiten...wat jij brabbelt is een zielig vooroordeeltje, en je hebt je niet eens verdiept in het onderwerp. -
@236
Wat heeft opleidingsniveau nu met IQ te maken ? Mensen met een hoog IQ maken juist heel vaak hun opleiding niet af, voorbeelden: Steve Jobs, Bill Gates, Madonna. -
@236 wat is jouw opleidingsniveau ?
De Mao-middelbare school sponsored by de SP ? -
@ luukski #237
Met met een hoog IQ maken hun opleidingen wel af en hebben ook langer gestudeerd. Beetje flauw van je om in deze discussie even een paar uitzonderingen te noemen. -
@237 Je noemt ook wel gelijk de mensen met talent die het zonder een hoge opleiding ook wel redden...
De vraag is echter of er een link is met het IQ en het opleidingsniveau. Daarover zijn de meningen verdeeld. Je IQ bepaalt grotendeels hoe snel en gemakkelijk je bepaalde soorten (theoretische) informatie opneemt en begrijpt.
Of iemand met een hoog IQ ook perse een hoge opleiding kan volgen/gevolgd heeft is van veel dingen afhankelijk:
- Thuissituatie
- Persoonlijke wensen qua carrière
- Financiële situatie
Iemand met een lager IQ kan ook best keihard blokken en een WO opleiding afronden.
Maar volgens deze twee sites bestaat er wel dergelijk een link tussen een hoog IQ en een hoge opleiding:
http://www.123test.nl/over_123test/onderzoek/iq/
Onderwijs (significante verschillen)
Lager onderwijs 95
Middelbaar onderwijs 104
Hoger onderwijs 109
Variaties in opleidingsniveau veroorzaken logischerwijs sterke verschillen in IQ scores.
http://www.iq-test.nl/iqscores.php
Opleiding
Het zal niemand verbazen dat mensen die een hoge opleiding hebben gevolgd, hoger scoren op IQ tests dan mensen met een veel lagere opleiding.
Conclusie:
Als je kijkt naar de verschillen tussen opleidingen (laag/midden/hoog) is het helemaal niet vreemd dat iemand een laag IQ gemiddeld lager opgeleid is.
Laag IQ = meer moeite grote hoeveelheden informatie op te nemen = praktischer ingesteld (VMBO/MBO opleidingen)
Hoog IQ = minder moeite grote hoeveelheden informatie op te nemen = theoretischer ingesteld (WO opleidingen)
Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar als je kijkt naar hoe lagere en hogere opleidingen werken is het pure logica.
@238 Daar ga ik niet eens op in... -
@ 235 Mooi stuk dat je hebt geschreven, maar zo aan de andere reacties zijn er nog veel Nederlanders die het normaal vinden dat er marokkaanse jongeren zijn, die buurten terroriseren, homo's hun huis uit pesten of Nederlandse meisjes uitmaken voor tering hoer.
-
In ieder geval heeft de PVV bewezen dat het slecht gaat met Nederland. Dat er minstens anderhalf miljoen tokkies is buiten verwachting.
-
De arrogantie van dit soort lieden kent geen grenzen.
Moet ik me nu ook gaan verontschuldigen voor al die figuren die op de PVDA hebben gestemd? Of voor al die lieden die op ventje Pechtold hebben gestemd. Hoe arrogant kunnen mensen zijn. Wel typerend voor links Nederland. Ze kennen geen enkel respect voor mensen die er anders over denken dan zij zelf. Zou juist deze houding wellicht hebben bijgedragen aan het geweldige succes van Wilders.... het lijkt mij niet onwaarschijnlijk.
Los daarvan is het te idioot voor woorden dat iemand meent zich te kunnen verontschuldigen voor mijn stemkeuze.. belachelijk. Ik sta nog steeds achter mijn keuze en zal vrijwel zeker ook in de toekomst PVV blijven stemmen. -
Newsflash, woensdag 16-06-2010, 10:37 uur
Ze zitten nu op ruim 82.000 leden.
Nog steeds maar een heel klein groepje, als 9 miljoen stemgerechtigden niet op Wilders hebben gestemd. -
@243
je draait het weer om om..respect voor iedereen daar vraag je om toch?
nou .. dan zeg ik ,dan moet je niet bij de pvv zijn dat is inmiddels duidelijk..
en als er dan een tegen geluid komt zoals dit dan is het juist typisch dat je praat in termen als zielige figuren etc.. dan ben jij nog netjes.
waarom ben ik arrogant als ik op Pechtold heb gestemd? -
@244
Er zijn maar 2,5 miljoen facebook gebruikers in NL... dus het ligt net wat genuanceerder. Daarnaast was de opkomst bij de verkiezingen iets van 75%, moet je ook meenemen, owja 10% van de 2,5 miljoen is onder de 18, mag dus niet stemmen.
Is nog steeds niet meer in procenten dan de 1,5 miljoen personen die op Wilders hebben gestemd, maar is in die zin ook niet vergelijkbaar met een verkiezingsopkomst.
82.000 is een mooi statement.
81.000 is een vrij groot aantal in facebook begrippen. -
en het zijn net zoveel mensen die de democratie niet willen. Want het is immers gewoon democratie wat hier zijn werk doet.
Zielige actie op facebook hoor!! -
@247
nee japie,
dit zijn mensen die zich uitspreken en dat heeft verder niets te maken met de democratie ondermijnen of niet willen dat de democratie zijn werk niet kan doen.
partijen waar je geen lid van kan worden,die de 2 de kamer naar 100 zetels willen brengen en de eertse kamer willen opheffen om zo en mogelijkheid te scheppen voor een totale macht..dat is pas het niet willen van democratie. -
Ik verontschuldig mij voor 75.000 mensen die de stem van 1,5 miljoen mensen niet serieus nemen. Sorry mensen, want die domkoppen weten niet waar het over gaat.
-
@247
Onzin, je kunt prima vóór democratie zijn, en toch een mening hebben over de verkiezingsuitslag. En gelukkig zijn we hier vrij om die te uiten, desnoods met tienduizenden tegelijk op Facebook.
@249
Die stem wordt wel degelijk serieues genomen, anders was er geen verontschuldiging nodig! Eerder neem jij die tienduizenden Facebookers niet serieues, door ze meteen domkoppen te noemen. -
De AIVD heeft ineens een grote behoefte aan personeel, ze krijgen het druk, met zoveel neo-NSB-ers in Neerland ( hopelijk over enige jaren weer NEDERLAND).
-
ff de juiste proporties aangeven als we toch met cijfertjes gaan smijten:
De PVV heeft 1,4 miljoen stemmen ontvangen van de 9,4 miljoen uitgebrachte stemmen, dat is dus slechts zo'n 15%. Dan blijven er dus nog steeds 8 miljoen mensen over, die met hun uitgebrachte stem, aangeven de PVV NIET.
Ter vergelijking: Mark Rutte alleen haalde met 1.6 miljoen stemmen in zijn eentje al meer stemmen dan de gehele PVV....
I rest my case.
Bronnen:
- http://www.nu.nl/politiek/2270372/officiele-ver...
- http://www.tweedekamer.nl/nieuws/kamernieuws/ne...
PS. en nee ik ben geen VVD-, D66- of GL- stemmer, geitenwollen sok, student, kluizenaar of allochtonen knuffelaar (en weet ik veel waar ik nog meer voor ben uitgemaakt hier op nujij.nl), maar gewoon iemand met een ander standpunt die ook zijn recht van spreken gebruikt! -
@249
als het niet serieus genomen zou worden was die hele actie er niet geweest.
die 1,5 miljoen worden zeker serieus genomen,maar je moet wel weten dat Job Cohen in zn eentje al meer stemmen had dan de hele pvv bijelkaar..dat argument valt dus in het water. -
@252
sorry, is iets mis gegaan, een stukje tekst ontbreekt:
Moet natuurlijk dit zijn:
"Dan blijven er dus nog steeds 8 miljoen mensen over, die met hun uitgebrachte stem, aangeven de PVV niet te willen." -
@ 252
Wat is er mis met allochtoon knuffelen. Lekker toch :) -
@255 als je het letterlijk neemt misschien wel, maar zo was het vast niet bedoeld toen men mij zo noemde ;-)
-
helemaal mee eens ik schaam mij rot voor deze stupide tokkies
die op wilders gestemd hebben.
Weet je het verschil tussen een pvv-stemmer en een fricandel.?
In die fricandel zitten tenminste nog hersens. -
@252:
de volksbeweging van Geert Wilders kreeg maar 6 zetels minder dan Job Cohen en de door jou zo bejubelde partij van den arbeid....en bij niet deelname van de PVV aan de regering zal over ruim een half jaar bij nieuwe verkiezingen blijken, dat de volksbeweging veruit de grootste wordt in de eerste kamer en Klaas de Vries en de zijnen flink zal overvleugelen......ook deze voorspelling zal uitkomen...! met vriendelijke groeten Willem. -
@257:
Justus .....jij weet toch, dat je hoog staat op het lijstje van de tokkies....? -
Ik ben ook één van de inmiddels 84.000 die lid is van deze pagina op Facebook, al had ik liever gewild dat de pagina 'Ik betreur het feit dat 1,5 miljoen mensen op Wilders hebben gestemd' had geheten.
Ik ben niet anti-democratisch maar beschaamd en bedroefd dat zoveel mensen stemmen uit angt, populisme en onwetendheid. -
Sorry dat de Islam zo vredelievend is ,zonder doods bedreigingen door het leven gaan,extremisten?,nee de leiders zijn geen extremisten maar gelovigen.
-
@258, zucht hier wordt ik nou zo moe van hé....
een hoop niet relevant geschreeuw als reactie, zonder dat je goed leest waar je op reageert.
Waar staat nu in mijn stukje 1 letter over de PvdA of over Job Cohen? Ik rep met geen woord over hen en ik geef ook nergens aan dat de PvdA mijn politieke voorkeur is of niet.
Misschien heb ik wel CDA gestemd, of SGP of MenS, misschien wel op Rita's TON.... je weet het niet. -
De PvDA probeerde het deze verkiezingen weer. De Andere partijen zwart maken en vooral de PVV.
Met de LPF is het zo gelukt dat Pim werd vermoord. Gelukkig is Geert er nog.
Wie discrimineert nu of zet aan tot haat. De PvDA toch ? -
So what ?
Negeer ons maar, die groep van 1,5 miljoen is veel groter dan dat ze gestemt hebben.
Er zijn vele miljoenen mensen in NL die tegen de achterlijkheid van de Islam en andere godsdiensten strijden.
En terecht. Godsdienst is waanzin en de Islam doet daar nog een schepje boven op. De islam is niet alleen waanzin, het legt MIJ en velen met mij ook nog eens allerlei vreemde, barbaarse en achterlijke gewoontes op. -
@264
Elke religie is natuurlijk allang achterhaald.. maar ja, wat doe je eraan.
Goede educatie
Tolerante ideologie erop nahouden
Een open land zodat mensen met andere levensopvattingen in aanraking komen.
Met andere woorden, een rijke culturele samenleving vormen.
Daar kom je veel verder mee dan de boel dichttimmeren(wat de PVV van plan is) -
@264 wat een xenofobisch geleuter van de bovenste plank!
Er is hier in NL geen enkele moslim die u enige vreemde of barbaarse gewoonte op kan leggen. U hoeft niet naar een moskee, u hoeft niet 5x per dag naar het oosten te buiten, u hoeft u niet aan de sharia te houden, alleen maar aan de NL wetgeving, net als alle moslims die in NL wonen. U kunt gewoon uw eigen leven leiden zoals u dat wilt en dat recht heeft iedereen ongeacht zijn of haar geloof, of dat nou christen, moslim, hindoe, geen geloof of wat dan ook is.
Lekker hé even een Turkse Pizza of een Dürüm zaterdagmiddag tijdens het shoppen of een Shoarmaatje of Dönner Kebab na het stappen of de Indische rijsttafel op zondagavond.... -
dat kun je in het land van je andere nationaliteit toch ook Olav70.....?
-
Ik zelf ben lid van die site op facebook. Wat ik ervan begrepen heb ik dat het geen actie is, maar een simpel excuus naar de wereld, dat zoveel Nederlanders op een racistische man hebben gestemd. Ik zelf heb gestemd op de VVD, ook vrij rechts volgens mij. PVV heeft ergens wel een punt geef ik toe, maar ik vind het totale onzin om alles te gooien op allochtonen. Ikzelf ben aangerand en daarna ook twee keer verkracht. Raad eens naar de huidskleur van die gozer. Hij was wit. Hitler had hem gepromoveerd als schoolvoorbeeld van het arische ras.
Op de zaterdagen zit ik achter de kassa en ga doordeweeks naar school. Als ik op school dergelijke uitspraken over allochtonen zou doen, zou ik zware problemen krijgen en tot racist bestempeld worden.
Ook achter de kassa wordt ik het vriendelijkst behandeld door de allochtone gemeenschap. De meeste van mijn vrienden zijn allochtonen en ook mijn vriendje is niet van origine Nederlands. Ik ga met hen om omdat ik door hen met respect wordt behandeld, meer dan door gemiddelde witte man, die mij nafluit en uitscheld voor "Marokkanenhoer". Ik vind het onzin dat Wilders alles schuift op de allochtonen terwijl ik, als blondharig, jong meisje, meer te vrezen heb van mijn medenederlanders. Als er in het nieuws iets komt over een misdaad door een blanke is dat de volgende dag vergeten, als er iets in het nieuws komt over een zwarte, hebben we het er de maand erna nog over.
Ik verontschuldig mij voor Geert Wilders, omdat hij zich zo van de domme houdt aangaande de allochtone bevolking. De cultuur is anders? Op sommige punten wel ja, maar als Marokkanen mij beschermen wanneer ik bang ben, hoe kan dat slecht zijn? Als een van die gasten naast mij zat, mijn hand vast hield toen ik aangifte ging doen en me daarna met de hele groep uit eten nam, dat die jongens me iedere dag belden hoe het met me ging, me uit de put hielpen. Hoe kan dat slecht zijn? Als dat haaks staat op onze cultuur, dan wil ik geen Nederlander meer zijn.
Ik weet dat ik er niet alles van weet en dat pretendeer ik ook niet. Het enige waar ik me voor wil verontschuldigen op internet is dat ik in een land woon waar minimaal 1,5 miljoen mensen mij vrienden niet dulden. -
eens kijken, ik ga ook maar eens mijn excuses aanbieden, wordt wel een trend. Ik bied mijn excuses aan voor alle mensen die niet gestemd hebben, OK? Toch ook wel aardig gevonden, toch
-
Nouuh.....een shoarmaatje gaat er altijd wel in ;-)
Wel met veel knofsaus en uiensaus. -
@267 Kunt u iets duidelijker zijn aub? U lijkt wel een politicus ;-)
Wat kan ik ook in het land van mijn andere nationaliteit? Welke ik overigens niet heb, tenzij Haagenees als nationaliteit gezien wordt. Ik ben gewoon een allochtone blanke Nederlandse man. -
@271
Das knap !
Allochtoon EN nederlands blank.
Nieuw Ras ? -
autochtoon natuurlijk ;-)
Dat krijg je er van als je dit doet terwijl je aan het werk bent... -
Foei meneertje.;-)
Gaat u is heel snel terug centjes voor de baas verdienen...:-P
heheheh -
@273
officieel ben ik dat..
in nederland geboren,blank als geen ander...maar moeders komt uit Belgie..volgens de definitie van het CBS ben ik allochtoon -
Is niet te controleren kan ook een veel kleinere groep zijn met 20 accounts...
-
@272
Neehoor, gemixt ras:-) Ik ben allochtoon Nederlands Amerikaans blank. Ik ben in Las Vegas geboren (dus allochtoner dan in NL geboren) bij een Nederlandse papa en Amerikaanse mama. Wel westers allochtoon dus dat scheelt. -
Ben benieuwd wat er bij de volgende verkiezingen komt te staan. We apologize for being Dutch, please ignore us. Het is eigenlijk een beetje als de cursus "Hoe om te gaan met geweld".
Ben nou echter wel benieuwd hoe die zelfde groep van plus minus 75.000 mensen er over vier jaar tegenover staat indien de politiek weer op de oude voet verder gaat. -
Je bedoelt , sorry dat we kritiek durven te leveren op de Islam, sorry sorry ik ben zo bang voor jullie, pleeg aub geen aanslag.
-
Moet het dan zo doorgaan als nu? Hebben we dadelijk ook een koning Hassan!
-
Stompzinnigheid ten top.
Juist dit soort watjes houden het soort excessen in stand zoals met dat homostel in Leidsche Rijn. -
@235
Als ik naar jouw Nederlands kijk, kun jij ook nog wel een inburgeringscursus gebruiken.
Het punt is dat iedereen natuurlijk het recht heeft om een mening te hebben. Sommige meningen zijn echter niet geschikt om uitgedragen te worden. Wat er wel en niet mag, ligt vast in de Nederlandse wetten en Wilders heeft keer op keer aangetoond dat hij lak heeft aan de wet. Als hij daarbij dan ook even 1 miljard wereldburgers schoffeert, dan voel ik mij geroepen om als Nederlander mijn excuses aan te bieden aan iedereen die door Wilders gekwetst is, ook al kon ik er niets aan doen.
Niet vreemder dan van Moslims te verwachten dat ze hun excuses aanbieden voor 911, toch? -
Emed...van Gene zijde
-
75000 on-democratische mensen gevangen in een 'sorry-cultuur en 'weg-met-ons-politiek'. Westerse ziektes waar hun knuffelmoslims juist helemaal géén last van hebben.
-
Poeh poeh.....en 1,5 miljoen mensen hebben op Wilders gestemd.
Na mijn idee spoor je ook niet als je je tegenstem gaat uitbrengen op Facebook.
Wat wil je ermee bereiken?? een aai over jullie bol?....proest -
PVV WORD BUITENSPOOR GEZET DOOR DEZE MISSELIJKE LINKSE GROEPERING.
HET WAS OOK EIGENLIJK WEL TE VERWACHTEN VAN PVDA,CDA EN VVD
HUIGELAARS !!!!!!!!!! -
Ja, die kutfascisten van de PVV ook.
Hoe durven ze te bezuinigen op de ambtenaren en Marokkaanse relschoppers gewoon het land uit te schoppen. En meer geld te willen besteden aan ouderen dan aan criminelen. De schoften! -
Poeh al 90.817 leden... het gaat lekker.
-
Geert hebben we niet per definitie nodig. Een nieuwe Pim daarentegen is van harte welkom.
-
Schijnbaar hebben linkse propagandisten niet door dat ze het zelf erger maken. Een aanzienlijk deel van de Nederlanders kan zich vinden in de standpunten van de PVV. Vergeet hierbij niet de talloze VVD stemmers die uit 'zekerheid' op de VVD gestemd hebben, maar wel degelijk een PVV in de coalitie hadden willen zien.
De komende vier jaar zal rechts weer ondergeschoffeld worden; het allochtonenbeleid aankwakkelen en de criminaliteit onder bepaalde groepen lustig door kunnen groeien.
Angst noemt links het ,... Ik denk dat frustratie ("Er moet nu g^#$verdomme iets gebeuren") de grootste reden is dat veel mensen op de PVV gestemd hebben.
Uitingen van deze frustraties zullen de komende vier jaar weer genegeerd, geschoffeerd of gebagetelliseerd worden.
En precies zo kweek je nu een voedingsbodem waar frustratie kan omslaan in diepe haat. Als in bepaalde wijken in het komende decennium de vlam in de pan slaat en er gewonden of doden vallen onder straattuig of allochtonen; Wie heeft dan schuld aan de oorsprong van alles ? Precies ... De partij die de andere de bak dichtsnoerde en mooi weer speelde. Het zou fijn zijn als links eens wat minder druk zou zijn met op rechts te schelden en een ingrijpende tactiek zou bedenken om algemeen erkende maatschappelijke problemen aan te pakken. -
@235: rocklover, hier heb ik niets maar dan ook helemaal niets aan toe te voegen. Dit is hoe het werkelijk is!!!!!!!
-
Ik zie het nut er niet van in. Ze kunnen beter hun excuses aanbieden voor de regering die al acht jaar de kantjes ervanaf loopt en Nederland als lachertje van de hele wereld heeft neergezet.
-
Verwijderd door redactie
-
Al bijna 100.000 leden :)
-
Sorry voor alle buitenlanders die we hier toelieten, en die nu min of meer met de nek worden aangekeken. Al hebben ze het soms er zelf naar gemaakt.
Sorry dat wij nederland zo'n naief volk zijn en altijd onze monden gesloten moesten houden. En als je nu pvv stemt ben je een onmens ?
Sorry voor het linkse zooitje die de pvv wil snoeren in hun politieke motivatie (al dan goed / niet goed) !
Sorry voor die domme oenewappers die denken dat facebook zoden aan de dijk zet. En vergeten dat de pvv ook recht op een mening heeft.
Sorry dat de pvv wordt vergeleken met nazislamisme. Sommige KLOJO's weten niet eens wat de oorlog inhield, en hoe het tot stand kwam.
ik schaam me diep voor denk ik 80% van de Nederlanders, die anderen niet in de waarden van de grondwet kunnen laten..
Excuses wereld -
@289 geert hebben we niet nodig idd.. Wel iemand met inzicht wat er mis is in Nederland. Iemand uit het volk, en die niet opereerd uit eigen belangen.
Ik vind het persoonlijk niet erg wat Geert allemaal zegt. Net zoals elke politicus heeft hij soms ronduit goede argumentatie en slechte. Hij maakt de boel wel een beetje meer wakker, en dat heeft Nederland soms nodig.(Een vette dikke trap onder hun reet.). Wordt er mischien toch iets gedaan met signalen uit de samenleving ????
Nope ! Bek houden ... mond snoeren.. Vertrappen en in een hokje duwen van rechts of links en daarbij gelijk maar ff aangeven dat de pvv nazi's zijn !
Nederland sucks. -
Wilders is tegen de discriminatie ten opzichte van de nederlanders. Hij is niet tegen de moslims alleen tegen de de draaideurcriminelen, die ons land verpesten, die mensen verdrijven uit de grote steden, door ze weg te treiteren, die juweliers met geweld beroven, groepsverkrachtingen op nederlands meisjes, omdat ze in de ogen van de moslims oud vuil zijn. Politie, Ambulance-, ziekenhuispersoneel en nu laatst ook al rechters die aangevallen worden, bedreigd en bespuugt. Cohen heeft daar geen problemen mee, kopje thee en het is weer over. Kwajongensstreken. En ondertussen wordt wilders door links voor nazi uitgemaakt. Wilders wil er iets tegen doen zolang het nog kan. Van mij mag het.
-
Ik snap het niet echt. Excuseren die mensen zich er nou voor dat anderen op Wilders hebben gestemd? Daar kunnen zij toch niks aan doen?
Komt op mij heel krom over, in ieder geval. -
@298
Nee dat heet jezelf indekken en verder je kop in het zand steken.
Want we hebben hier geen problemen.:-P
Want voor elke licht getinte Noord-Afrikaanse crimineel in de krant geld....dat is media terreur tegenover deze eigenlijke knuffel knullen.
Puur racisme.
Ze bedoelen het niet kwaad en groeien er wel overheen....kattekwaad.
Dat er in ALLE gevangenissen in Nederland standaard Halal maaltijden worden geserveerd is natuurlijk ook niet waar.....dat is stemmingmakerij.
Nee alle (Ahum die paar) Nederlandse gevangene hebben er echt op gestaan dat ze ritueel geslachte kip krijgen.........
Natuurlijk........en de lucht is groen en gras is zwart. -
@295
"ik schaam me diep voor denk ik 80% van de Nederlanders, die anderen niet in de waarden van de grondwet kunnen laten.. "
LOL @ hypocriet gejammer! De PVV wil nou juist onze Grondwet aantasten en groepen burgers hun grondwettelijke rechten ontnemen. Ga je maar even over jezelf schamen. -
Het pv-vee denkt nu:
Laten we ons mobiliseren. Het begint bij facebook, goed voor het wij-gevoel.
Wat is de volgende stap, zelfde kleur t-shirtje of petje?
Verdeel en heers is het motto, van top to bottom....hele nare ontwikkeling. -
En hierna komt natuurlijk een partij die zich juist niet verontschuldigd voor
Geert Wilders.
Binnen een week hebben zij 500.000 aanhangers (stemmen).
Waar houdt het dan op ?
Wat heeft het voor nut ?
Allemaal onzinnig gedoe. -
Die mensen hebben middels het stemmen al aangegeven dat ze niet voor de PVV zijn. Beetje dubbel naar mijn idee. ;-))
-
@25, dat vind ik geen verassing. Het verklaard meteen waarom de PVV juist het hoogst scoort in gebieden met de minste allochtonen. Men is bang voor wat men niet kent en wat men kent is niet beangstigend.
-
En vervolgens loopt de ppver er wel prat op dat er "al" 30.000 handtekeningen verzameld zijn tegen paars+.
Dus 80.000 mensen die zich schamen voor hun landgenoten die op de pvv stemmen lijkt me net iets indrukwekkender. -
het is duidelijk dat nu.nl een rechtse site is..met dus relatief veel pv-stemmers als lezer. Geeft ook direct aan hoe standpunten op deze site bejegend worden.
Dat mag natuurlijk. Helaas is het niveau van de discussies die hier gevoerd worden gemiddeld van een bedenkelijk niveau gebaseerd op onderbuikgevoelens zonder enige vorm van onderbouwing. DAn laat ik nog even de reacties en op de man gespeelde opmerkingen, die alleen geplaatst worden uit hufterigheid en frustratie buiten beschouwing
Het heeft dus ook helemaal geen zin om te proberen hier een zinnige discussie op te bouwen.
toedelidoki -
75 duizend tegen 1,5 miljoen ....
in een democratisch land is de uitslag duidelijk :
Wilders wint met een enorme overmacht.
Alleen mensen die tegen democratie zijn , kunnen dat ontkennen. -
Of we het nu eens zijn met die mensen die voor Wilders stemmen , of nu zouden stemmen , of niet ; de PVV heeft een enorme aanhang.
Zijn wij democraten ? Of zijn wij hypocrieten die alleen de stem van het volk respecteren als het toevallig ook de stem is die wij willen laten horen?
De 75 000 verontschuldigende facebookers verbleken bij de 1 500 000 stemmen voor Wilders.
Ook dat is democratie ; een nederlaag accepteren. -
Yup, mijn stem is geteld! Sorry jongens!
-
Maak er maar 96.166 leden van.
Stijgers in Algemeen
Drone doodt acht Afhaanse burgers
Mede dankzij de Kunduz coalitie. Bedankt...
1 uur 14 minuten geleden door venterkampie
Overheid voert eigen...
DEN HAAG – Bezoekers van restaurants...
3 uur 28 minuten geleden door dickdick
Damascus ontkent betrokkenheid Houla-moorden
De Syrische regering heeft naar eigen...
6 uur 35 minuten geleden door Willemvee
Wegen naar stranden al vroeg overvol
Op de wegen richting het strand is het...
7 uur 18 minuten geleden door Aktea
De subtiele veranderingen van de...
Aangaande het fenomeen van de chemtrails is...
8 uur 1 minuut geleden door Arjan Plantinga
Best gewaardeerd
Vol op demonstraties in Duitsland
De protesten verspreiden zich wereldwijd,...
6 dagen geleden door hotwing
Israël - Kolonisten schieten op...
Uit het beeldmateriaal kun je opmaken dat...
6 dagen geleden door Meirav Fonkelsteen
Amerikaanse soldaten van Irak/Afghanistan...
Het word serieus, er vind een ware...
3 dagen geleden door hotwing
'Marokkaanse vrouw, wrik je los uit de...
De sociale controle die de Marokkaanse...
1 dag 6 uur geleden door Moskowfiets
Duitse politie neemt helmen af en sluiten...
Duitse politie neemt helmen af en sluiten...
3 dagen geleden door turtle63

