Het Amerikaanse belastingstelsel moet zo worden hervormd dat de allerrijksten niet langer minder hoeven te betalen dan de hardwerkende middenklasse.
Sorteer op:
-
begin dan ook maar is met een eerlijke markt te creeren waarin bedrijven geen wetten lobbyen die de burger uitkleden kwa rechten.
-
Maar hij doet niets aan de banken. Wat hij nu voor stelt klinkt als het partijprogramma van de PvdA 1970. Dat lukte niet met CDA/VVD, en zal daar niet lukken met republiekijnen.
-
Wat een schijnheilige lulhannes...
-
Obama is een wolf in schaapskleren die het socialisme in Amerika wil invoeren. Rijke mensen zorgen voor welvaart en banen en daarom is Amerika juist zo'n groots land. Hier word je voor meer dan de helft van je inkomen aangetikt als je "teveel" verdient en loont het daarom niet om harder te werken om meer te bereiken. Gelukkig willen de meeste Amerikanen (zelfs de laagstbetaalden niet) geen socialisme en daarom is die vent volgend jaar exit. En gaat de geschiedenisboekjes in als de slechtste president ooit.
-
Ik praat wel naar het bekkie van de kiezer, denkt vredesprijswinnaar Obomber. En vrolijk blijven de ingezetenen van de USA leugens slikken, the american drream, cause you have to be asleep to believe it. (George Carlin)
http://www.youtube.com/watch?v=qhZdGw-OM3M -
@4
Voor jou misschien. Je kan zeggen wat je wilt, maar vooralsnog heb ik het idee dat hij naar zijn volk luisterd. En daar zitten echt wel punten bij, waarvan ik denk: dat had beter gekund. -
Jullie zijn laag bij de grond met jullie impulsieve reacties want de republikeinen houden alles van hem tegen. Als hij iets wilt zal dat altijd gepaard gaan met onderhandelingen.
-
@4
en daarom is de staatsschuld in amerika: http://www.destaatsschuldmeter.nl/amerika-veren...
en leeft 1 op de 6 Amerikanen in armoede -
@4 Groots land wat betreft staatsschuld bedoel je? Welke welvaart? Het falende gezondheidssysteem, een huizenmarkt die is ingestort, verouderde infrastructuur, enz. enz. enz. En dat alles dankzij dat geweldige graai kapitalisme van ze!
-
Ik wil bolletje!
-
verkiezing tijd !!!
-
In het BINNENland wil hij meer eerlijkheid.
In het BUITENland interesseert het hem niet en laaat hij de Palestijnse bevolking aan hun lot over.
Obama NEE -
@4 ...Amerika een groots land? Er zijn staten waarvan de hoofdsteden failliet zijn, en op sterven na dood zijn.
Kan je klagen tot je een ons weegt over de belastingen, maar al jaren wordt de lijst met beste landen van de wereld aangevoerd door landen met hoge belastingen: http://www.dutchdailynews.com/best-country-to-l...
Weinig verwonderlijk staat Nederland dan ook in de top tien. De Verenigde Staten niet. -
@4 mijn neef is vorige maand gestorven in amerika. Hij kon geen healthinsurance betalen. Hij laat vrouw en 4 kinderen achter. Hij was kok en prof voetbalcoach van 3 teams. Werkte dag en nacht . En zelfs dat was niet genoeg om zijn hele familie te latwn verzekeren. Nu kijkt de rest van de familie , in amerika, zijn vrouw aan. Want ze vinden haar medeschuldig. Want zij had ook een baan moeten zoeken. Let wel moeder van 4 jonge kinderen.
En jij noemt dat een groots land?
Studeren kan je daar ook al niet meer zonder geld.
En jij denkt dat de gem amerikaan zo ondertussen niet kotst van hun systeem?
Ik hoor andere geluiden.
Ik woon in rusland en de basic dingen zijn zelfs hier veel beter geregeld. -
Ik geloof in Obama
Hij gaat voor een beter Amerika voor zover het in zijn macht ligt -
De meeste amerikanen zijn helemaal niet bezig met iran israel verkiezingen etc.
Ze zijn bezig met hun 2 of 3 banen om er maar voor te zorgen dat ze niet uit hun huis worden gezet of dat ze voedsel op de plank hebben.
Dat is wat ik hoor. Uit eerste hand.
Hun systwem is vreselijk a sociaal. Voor ons europeanen zelfs schokkend.
Ga eens kijken @4 in amerika. Met je ogen open.
Of ga eens een leuk wandeltochtje maken in brooklyn ny. Mag hopen dat je er niet overvallen wordt. Of erger.
Amerika zou eens moeten zorgen voor hun eigen burgers ipv overal oorlog te voeren. -
@4 lees eens over VS Welcome to Florida, Ron Paul!
De jeugd en alle Amerikanen in armoe !
http://youtu.be/CfpGFgDQE6g
Ron paul wil van FED af !! -
No shit Obama! Dat wil ik ook!
Maar zolang Obama de trekpop van GoldmanSachs en de Federal reserve is gaat het niet gebeuren. -
Goh het lijkt de Nederlandse politiek wel: "de hard werkende middenklasse". Kan daar zo ontzettend moe van worden. Natuurlijk werken ze, maar dat eeuwige gezeur over hoe zwaar ze het wel niet hebben begint me langzamerhand de keel uit te hangen. Er zijn zat middenklassers die, met een beetje meer inzet (productiviteit), er veel meer uit kunnen halen. En maar klagen over hoe hard ze wel niet werken. Valt me tegen dat Obama deze loze en lege zin gebruikt.
-
@15 hij is een bilberger *elitie*
-
Bladiebladiebla.................wie nog in dat stuk marionet geloofd moet wel een enorme imbeciel zijn!
-
@19 jij krijgt wat je verdient !
-
Ik was dus net met mijn nichtje aan het chatten. Uit amerika dus. Ik ga haar voorstellen dat ik met mijn familie in de toekomst maar gaan zorgen dat zoiets als de dood van mijn neef, als gevolg van het niet hebben van healthinsurance, niet meer gaat voorkomen.
@4 mijn oom , gun vader dus, is gepensioneerd en wad op vakantie toen mihn nwef stierf. Normale ouders zouden hun kinderen helpen dan maar geen vakantie toch? Nu is die klote amerikaanse samenleving dusdanig asociaal dat iedereen het maar voor zich moet uitzoeken. Dan maar weer een extra baan.
Ik ga wel voor ze zorgen. werkelijk waar k.. Land.
Kan er gewoon niet van slapen. en jij @ 4 spreekt van een groots land? Uit welke realiteit kom jij? -
Ik zou gvd mijn hele chat sessie met mijn amerikaanse familie hier moeten kopie pasten. Dan kan @4 zien hoe groots amerika is. En hoe positief ze over hun systeem zijn. Niet dus !
-
2525 januari 2012 01:45 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Daar hebben ze het wel door waarom hier nog niet. dat half nederland nog geneens te eten heb laat ze hier koud. en dat bijna iederen tegen een salaris van 1400 euro netto per maand moet rond komen laat ze hier ook koud. Nederland kan een voorbeeld nemen aan de USA daar begrijpen ze het wel. tis hier een pappen en nat houden land bahhhhh!
-
Zorgt ie maar dat er banen in de VS komen. Door de productie in de lagelonen landen te laten plaatsvinden is de beroepskeuze in het westen beperkt. U bent alleen maar goed voor de omzet.
-
rijkdom en welvaart van een land lees je af aan hoe je met de minder bedeelden om gaat.
als er veel mensen in armoede leven is dat een schande voor een land dat zich welvarend en rijk noemt -
Wie geld (veel geld) heeft in de VS kiest de president van de VS. Jammer dus, Obama schiet op zijn broodheren. Ik merk uit vele reacties, vooral de hele heftige, dat er toch een aantal mensen nog nooit in de VS geweest zijn. Jammer, heel jammer. De Amerikanen zijn een minderheidsgroep in de totale wereldbevolking. Helaas hebben zij het marketingconcept uitgevonden (het verkopen van gebakken lucht)
-
@4 socialisme? Last me Niet lachen, Amerikanen zijn ver, zeer ver verwijdert van enige vorm van socialisme. Zelfs Noorwegen en Zweden zijn gewoon kapitalistische landen met een gold sociaal stelsel. Dat is iets totaal anders dan socialisme. Socialisme is immers de arbeider de macht geven over de middelen der productie.
-
Ja, die veranderingen wil je nu al vier jaar meneer de president... Geloofwaardigheid nul als je het mij vraagt. Ik was fan, maar nu Guantanamo nog steeds niet gesloten is en het zorgstelsel in de VS een ramp is gebleven ondanks uw beloofte 'verandering' waar wij in geloofden, zeg ik: good bye and good luck. Next!
-
Kennen de Amerikanen wel een definitie voor het woord "Eerlijk" ?
-
Kiezerslokkertje, net als de sluiting van guantanamo bay. De rijkeren hebben de regering in de pocket middels het bankenstelsel en alle grote industrieen die zij in handen hebben. Dit is gewoon bullshit....
-
@4 Waar kom jlij vandaan? Hier in Amerika zijn de egoistise replublikeinen de baas. Ze dwarsbomen Obame waar mogelijk. In Nederland heb je daar een naam voor oetlullen (vergeef me de uitdrukking). Ze zijn alleen voor de rijken. Eeen voorbeeld Obama wil net als Clinton een soort National Health iets waar de replubikeinen tegen zijn omdat de rijken hun eigen health insurance wel kunnen betalen. Zorg voor elkaar is hier uit de boze. Een schande kijk ook eens naar @30.
-
@4 Nog even dit: Groeten uit Florida,
-
@4 Nog even dit: Groeten uit Florida,
-
Obama en eerlijke economie?
Die man heeft alle geloofwaardigheid verloren! -
@30
Voor Amerikanen heet iets al gauw socialisme. Het duurde even voor ik het snapte, maar in hun ogen is heel Europa, met Nederland ergens aan kop, een socialistisch bolwerk en - mind my words - ze WALGEN van alles wat ook maar naar socialisme ruikt. In hun beleving leidt de doorsnee burger in Europa een luilekkerbestaan ten koste van de happy few. En in vergelijking tot de situatie VS is dat niet eens zo'n raar beeld. Maar ik vrees met @4 dat Obama's laatste dagen wel eens geteld kunnen zijn als hij met dit soort "socialistische" praat de verkiezingsstrijd in gaat. De doorsnee Amerikaan, en ook degene die het niet of net trekt - ziet belasting als diefstal en zelfs dát kan ik nog wel begrijpen als je ziet wat de burger ervoor terug krijgt. -
@34
Je kunt van alles roepen over de politiek, maar je kijkt naar de samenleving dan is zorg voor elkaar zeker niet uit den boze. De hele samenleving hangt aan elkaar van de fundraisers; iedere event die wordt georganiseerd komt ten goede aan een zwakke groep en bedelaars kunnen bestaan van slechts de giften die ze op straat krijgen. Ik heb nog nooit zoveel uitgegeven aan goede doelen sinds ik in de VS woon. Mijn kinderen nemen iedere week spullen mee naar school voor de voedselbank en ook voor andere school-fundraisers koop ik regelmatig spullen zoals winterkleding, toiletartikelen en speelgoed. Mijn gebruikte kleren gaan naar een collega die in haar tweede baan (ze heeft ook nog een derde baan trouwens) als sociaal werkster bij vreselijk arme gezinnen over de vloer komt. Het goede van dit systeem is dan weer dat je zelf kunt kiezen waar je geld naar toe gaat en dat er meestal maar 1 of 2 mensen tussen jou en de begunstigde zitten. Dus ja, het Amerikaanse model is asociaal, maar de Amerikanen zijn dat zeker niet. -
@33
Erg waar, helaas. Belangenverstrengeling is in de V.S. volkomen normaal en het is ook helemaal niet raar als je vriendschappelijke relaties gebruikt voor zakelijk gewin, of als je als zakenman de politiek naar je hand zet. Als je je netwerk in DC maar op orde houdt, dan zit je als zakenman wel gebeiteld. Ik geloof echt wel in de oprechtheid van Obama, maar zijn plannen maken echt geen schijn van kans. Je kunt net zo goed proberen als eenzame zwemmer de richting van een vrachtschip te veranderen.... -
ik quote:"Het Amerikaanse belastingstelsel moet zo worden hervormd dat de allerrijksten niet langer minder hoeven te betalen dan de hardwerkende middenklasse. "
Je kan het altijd proberen; stront in een cadeaupapiertje te verpakken en dan te verkopen. -
@26 weet niet waar jij het in je botte kop haalt te klagen over 1400 netto?!
De meeste 'middestanders' hebben dat nog niet eens, ikzelf ook niet ik moet momenteel rondkomen van 1100 en kan je vertellen: ik ben er dolgelukkig mee dat ik dát al heb, nog niet zo lang geleden was dat namelijk 873!
Bijstand dus!
Dus voor je gaat klagen over 'hoe slecht je het wel niet hebt'
Ze zeggen wel eens: 'bezint eer ge begint'
Als je over jou salaris al klaagt, bedenkende dat er mensen zijn die het veel slechter hebben als jou, heb je het in.mijn ogen veel te goed! -
Ik zit nu live naar Obama 's State of the Union te luisteren. Zijn visie op hervormingen van o.a. onderwijs, duurzame energie en immigratie en zijn missie om zijn miljardenbesparing op buitenlandse oorlogen voor de helft te gebruiken om de schuld terug te dringen en voor de andere helft door de infrastructuur op orde te brengen en daarmee banen te scheppen is voor mij een verademing. Ik heb de laatste tien jaar geen enkele NLse politicus zo'n goede, samenhangende speech horen houden met zoveel visie en zoveel concrete maatregelen. Hopelijk wint hij de verkiezingen en kan Obama nog vier jaar door!
-
@27
Banen? Toevallig de nieuwsberichten een beetje gevolgd de laatste tijd? De Amerikaanse economie doet het behoorlijk goed; aan nieuwe banen geen gebrek!.. -
Aanvulling op 42: je opmerking dat half nederland zonder eten zit is derhalve óók onjuist, we leven hier in Nederland en hier in Nederland lijdt niemand honger, er bestaat namelijk zoiets als de voedselbank!
Om je nóg maar even een schop tegen het zere been te geven: óók daar heb ik enige tijd geleden voor een periode gebruik van moeten maken, dus ik weet waar ik over praat en geloof me....het is écht niet zo slecht als door sommigen wordt voorgeschoteld en je krijgt af en toe zelfs zóveel mee dat het amper alleen te dragen is!
Dat je je er misschien te goed voor voelt, hé da's een ander punt he.... -
Dat is lekker geloofwaardig meneer Obama. Het enigste goede wat U wel gedaan heeft is dat U zich in die jaren niet teveel bemoeit heeft met buitenlandse politiek en vooral niet U kop uitgestoken heeft, in tegenstelling tot die andere idiote presidenten. Het is genoeg als men in Amerika gewoon een president heeft die aanwezig is en verder zich nergens over uitlaat. Daar heeft de wereld bevolking het meeste aan, want er is al genoeg schade aangericht, dat beseft Obama gelukkig nog wel.
-
@43 heb je je wel eens in de staatschuld van de USA verdiept? De overheid moet gewoon zijn corebusiness uitvoeren, en niets meer.
-
@28
Tikje gemakkelijk gezegd. Een klein land als Nederland is iets gemakkelijker op een hoog welstandsniveau (naar uw definitie) te houden dan een heel continent. De afzonderlijke staten van de V.S. hebben ook nog eens behoorlijk veel autonomie, zodat de federale overheid betrekkelijk weinig in de pap heeft te brokkelen. Ik woon in de (rijke) staat Maryland en mensen hier voelen zich echt niet verantwoordelijk voor het welstandsniveau in het veel armere Louisiana. Voelt u zich bijvoorbeeld geroepen om de arme bevolking van Roemenië te helpen met uw relatieve rijkdom? Ik dacht het niet. Hier in de V.S. is dat niet veel anders. -
@47 de staatsschuld daar is enorm, dat klopt! Vandaar dat de besteding van een triljoen dollar aan de oorlog in Irak nogal buitensporig is. Besparen op dit soort oorlogen en geld besteden aan schuldreductie, infrastructuur en banen scheppen lijkt me duidelijk tot de basistaak van Obama behoren.
-
@49 banen scheppen is geen taak van de overheid, het klimaat scheppen waarin banen worden gegenereerd door bedrijven wel dat is een fundamenteel en belangrijk verschil, anders heb je voor je het weet griekse toestanden.
Oorlogen zijn nodig, hoe je het ook went of keert. Ik zeg niet dat ze allemaal nodig zijn, Irak was redelijk discutabel, maar Afghanistan een noodzakelijk kwaad. Als Iran zijn macht laat gelden door de straat van Hormuz te blokkeren kun je donderop zeggen dat daar een reactie op komt, terecht natuurlijk, zo'n provocatie moet je niet belonen, weg met die groene pipo's van de "islamitische revolutie/dictatuur". Zodra daar echte democratisering optreedt met een broodnodige secularisatie zal het een stuk rustiger zijn op de wereld. -
@42 @45 bij @26 genoemd bedrag verdien je net iets meer dan minimum / bijstand. Dan moet je alles zelf betalen. Dus geen kwijtscheldingen en subsidies en voedselpakketten en tv, internet, auto, wasmachine van de gemeenten.
Per saldo houd 26 minder over dan minimum! -
@3
Ja het is een mooi prater meer niet. -
@4 +++
-
@50 Snapt het het niet helemaal naar mijn idee. Maar goed dat is mijn bescheiden mening. Oorlogen zijn naar mijn idee alleen maar goed voor ellende en verdriet en mensen als alias (Teh saientist) kan dit alleen maar zeggen omdat hij naar mening altijd in een veilige omgeving heeft gewoond en niet weet wat oorlog betekend. Of deze meneer is een economische vluchteling, vandaar dat zijn naam met ''teh'' begint (Teheran) en nu vanaf zijn zetel bij de kachel zit te verkondigen wat wel of niet goed is voor zijn voormalige land, omdat hij dit land uit eigen gewin heeft verlaten. Ja de Amerikanen gaan vast democratie brengen in Iran :-) Wat ze wel doen is het land plunderen, verkrachten en reddeloos achter laten! net zoals Amerika in Irak hebben gedaan, onder valse voorwendselen. Denk daar maar eens over na meneer TEH voordat jij ondoordachte meningen verkondigt op het net.
-
Verwijderd door redactie
-
@55 Feedback-loops in het denkproces! Zal je vast wel niet uit je eigen duim gezogen hebben, maar uit de Dikke van Dale gehaald hebben :-) Ik moet wel toegeven dat het een grappige opmerking betreft. Het is wel een beetje zielig om je er met zo'n weinig woorden vanaf te maken, maar goed.
-
@8
Precies
en leeft 1 op de 6 Amerikanen in armoede
En dat zou hij even snel veranderen voor ze.
Dus daarom zij ik al mooi prater. -
Verwijderd door redactie
-
@58 Ik heb het geprobeerd, maar U bent blijkbaar niet voor rede vatbaar. In tegenstelling tot U moet ik weer werken, dus ben ik genoodzaakt deze nutteloze discussie met U te sluiten! Toch wens ik U nog een prettige dag toe.
-
Die wanslaltige bailouts waren ook socialisme hoor. Socialisme voor de rijken ja. Dat deed Obama goed (ehem)
-
@47 Ik vraag me af of ze ooit de staatsschuld kunnen aflossen. "The American Dream" is vervlogen en daar plukt men nu de zure vruchten van.
-
@59 en lol weer de zoveelste aanname, het is een ronduit zielig "argument" om aan te nemen dat ik geen werk heb.
-
@50
Jij vergeet dat Iran goed op weg was richting een democratie in de jaren 50. Tot Amerika hun vrij dmocratisch verkozen leider omver wierp. Wil Amerika eigenlijk wel democratie aldaar?
Verder leidde die actie van Amerika JUIST tot sterke islamisering in dat land. Omdat dat een manier was om met het verlies omtegaan. Allemaal schuld van Amerika en het Westen.
Je vergeet dat de huidige sancties tegen Iran ook een vorm van pesten en uitlokken is. Dat vergeet je erbij te vermelden. Wel zo objectief om dat wel te doen denk ik zo. -
@62 Meneer voelt zich aangesproken, blijkbaar heb ik dan toch gelijk, gezien U zich geroepen voelt hier op te reageren.
-
30% belasting? Pff dat is niks...ik betaald als net werkende ex student al 42%. Volgensmij willen ze die economie niet omhoog tillen:p alleen Buffet vindt het nodig.
-
@63 Je kan niet verwachten dat alias (Teh saientist) objectief is. Want meneer denkt de absolute waarheid in pacht te hebben en wel te weten wat goed voor Iran is! Of dat de goede weg is, wat Teh in reactie @50 beweerd is natuurlijk de vraag :-)
-
@50 http://www.youtube.com/watch?v=PT6NRc37T_8
En wat Obama betreft: de verkiezingen zijn zeker weer in aantocht? Hem kennende gaat hij als hij herkozen is precies het tegenovergestelde doen van wat hij belooft, want dat heeft hij dit keer ook gedaan. We weten dus nu al wat dan het beleid gaat worden. -
Drastisch de bonus cultuur aanpakken,
De financiele spelers en de extreme geldwolven opjagen en opsluiten
. -
Als iemand met "healtcare" en "social security" de middenklasse om zeep aan het helpen is, is het wel de regering onder Obama. Onder Obama zal de kloof tussen rijk en arm alleen maar groter worden. Ron Paul kan altijd zo mooi uitleggen hoe tot nu alles praktisch in zijn werk is gegaan. Obama crteëert een bureaucratisch geldslurpend molog, waar alleen multinationals van profiteren. Republikeinen (de laatste presidenten die ze hebben afgeleverd dan) gaan direct voor multinationals aan het werk en dat betekent tevens het creëren van een bureaucratische molog. Geen van beide hebben het voor de middenklasse alleen maar beroerder gemaakt, ze maken beide meer van hetzelfde vanuit een andere (simpele niet realtistische) ideologie.
-
Een ex-adviseur van Obama heeft gezegd dat het VS systeem zijn zelf corrigerend vermogen al heeft verloren, oftewel gedoemd is ineen te storten.
Het probleem:
Het geld is zo ongelijk verdeeld als in 1928 (net voor de grote depressie).
Economisch onderzoek in vele landen, met verschillende mate van inkomensongelijkheid, heeft aangetoond dat hoe groter de inkomensverschillen, hoe groter alle mogelijk maatschappelijke problemen in dat land. De idee dat de rijken, door geld uit te geven en te investeren, zorgen voor welvaart, is inmiddels aangetoond onjuist. Deze rijken geven het geld zo uit, dat het niet bepaald optimaal wordt ingezet, wat in totaal tot efficientieverlies leidt.
Maar: in de VS heeft en kleine groep nu zoveel geld, en is politieke invloedname met geld zo goed mogelijk, dat het systeem dus geen rem meer kent en zichzelf niet meer kan corrigeren. -
@66 ga eens werken man.
@63 de koude oorlog is wel een redelijke tijd achter ons. Ook nu is er mogelijk sprake van soms zakelijke aspecten (Irak), daarentegen als je naar de invasie van Afghanistan kijkt is dat volledig gelegitimeerd gezien de bescherming die de Taliban aan Al qaida bood. Met Iran mag je me uitleggen wat de provocatie is, maar zij willen zich gewoon niet conformeren aan regels die het overgrote deel van de wereld heeft geaccepteerd en dreigen zelfs met afsluiten van een vrije handelsroute. De aspiraties van Iran en de taal die ze uitslaan (jegens verschillende buurlanden en westerse mogendheden) is gewoon een maatje te groot voor het land. Verder zeg ik nog maar niets over de mensenrechten daar. -
Het systeem is daar nu ook gewoon waardeloos
-
Obama is gewoon awesome!!
-
Wat een afbraakpolitiek.... Van de Bush regering ;) Ik kom net uit de US. Heb begrepen dat 48% leeft onder de Amerikaanse armoedegrens, dus dat is geen vetpot. Veel parttimers hebben 2 banen om rond te moeten komen. The American dream would be an European nightmare!
Godspeed Barack! -
@9 Jij bent echt een gigantische hypocriet. Aan de ene kant geef je het kapitalisme de schuld van de sociaal economische problemen vandaag de dag, aan de andere kant zijn mensen als jij de laatsten die bereid zijn hun mooie iphones etc af te staan.
Socialisme en communisme zijn op papier een perfect systeem. Helaas is de mens niet perfect en daarom zal het socialisme of communisme nooit werken. -
Fairness & justice in the usa lol wat een grappenmaker. Die kun je toch ook niet meer serieus nemen.
-
@4 wel eens in Amerika geweest? Open je ogen en denk na voor je iets roept!
-
Eerlijk?
Jantje werkt hard voor zijn centjes. De overheid pakt een deel van de verdienste van Jantje af om aan Pietje te geven. Pietje blijft lekker op de bank liggen en zapt nog wat op zijn door Jantje betaalde flatscreen.
Eerlijk? -
Verwijderd door redactie
-
Obama herkiezen voor president goede optie tog??
-
@4 Je bent waarschijnlijk nooit in Amerika geweest ,maar daar heeft men 2 of 3 banen om het hooft boven water te houden op zich is daar niks mis mee alleen die 3 baantje verdienen verdomt weinig.Omdat het leven daar duur is.
En daarbij komt dat de gewone doorsnee amerikaan 10 vakantie dagen heeft.
Dus kortom het is een land voor de hele rijken en verder is het bull shit om er te leven. -
Een betere wereld begint bij jezelf!
-
Beste president ooit!
-
Beste Obama, mijn steun heb je. Maar in een westerse wereld die geregeerd wordt op de achtergrond door egoïstische idioten, schorremorrie, geloofsfanaten, maffioso en andere extremen zal het niet eenvoudig voor je worden je doelen te halen. Toch vind ik je heel dapper bezig. Alleen de rechtse dieven zullen tegen zijn.
-
@81 hahaha het leven is hier een stuk duurder!
-
@4
Ik ga over m'n nek van deze reactie ! U heeft niets maar dan ook niets begrepen van datgene waarin de wereld zich momenteel bevindt.
Het gezwel dat kapitalisme heet heeft zich ontwikkeld tot het uitbuiten van 99% door 1%, of is u dit geheel ontgaan.
Indien dit niet zo is behoort u kennelijk tot die 1%. -
Het is ook wel heel vreemd dat diezelfde rijken het altijd over armen hebben die profiteren, terwijl ze zelf bijna geen belasting betalen. Het is hier al niet anders. De rijken betalen vaak de minste belasting, want ook al lijkt 52% veel, ze weten door heel veel aftrekposten, "b.v. de Villa subsidies, vette bedrijfsreizen enz." bijna nul komma nul belasting te betalen. En maar janken over dat ieder zijn eigen broek moet ophouden, maar ondertussen wel de AOW en kinderbijslag opsouperen.
-
@86 Dat gezwel heet niet kapitalisme, maar valt onder de noemer collectivisme of etatisme.
-
@4
Ik heb eens naar uw gezamenlijke reacties gekeken. het kan haast niet anders dat u zichzelf 's morgens na het opstaan martelt onder het zingen van het Wilhelmus. -
Verwijderd door redactie
-
@12
Ook hier heeft natuurlijk de sterk vertegenwoordigde rechts extremistische joodse lobby in Amerika een flinke vinger in de pap. Als president kan je wel willen, maar er zijn zoveel kapitalistische sterke krachten, dat het niet eenvoudig is dat te doorbreken. Obama blijft voor mij een dapper iemand. ik hoop op een vervolg periode, dat zal de hele wereld ten goede komen. Als de republiks weer aan de macht komen dan zal het misschien wel uitlopen op een wereldoorlog, gezien hun oorlogstaal. -
@90
Maar medische zorg en tandarts zijn in Amerika voor de gewone man onbetaalbaar. -
@88
De gevolgen van het neo-liberalisme geven duidelijk aan dat mensen niet zonder leiding van de staat over hun eigen mogelijkheden kunnen beschikken .
De sociale verhoudingen in de USA geven dit meer als ooit weer.
Van collectivisme of etatisme is hier natuurlijk in de verste verte geen sprake. -
Hij gaat d strijd aan met het grote geld. Moesten ze in heel de wereld doen 2as goed voor alles.
-
Verwijderd door redactie
-
Historisch besef ontbreekt kennelijk bij heel veel mensen.
In de jaren dat het echt goed ging (de jaren 50) kende de VS een tax rate van 80-90% voor de hoogste inkomens. Dat beleid is door Reagan afgeschaft en het is er niet beter op geworden -
Verwijderd door redactie
-
time's up loser, je hebt jaren gehad om jezelf te bewijzen en je plannen uit te voeren , maar je deed helemaal niets
the change will come, but in november -
Als ik de inhoud van het artikel lees, ben ik weinig verbaast. Ook in Nederland betalen mensen met inkomsten uit vermogen (veel) minder belasting dan mensen met alleen inkomsten uit arbeid. Dat laatste wordt veel hoger belast. Dat is een bewuste keuze omdat kapitaal veel mobieler is dan arbeid.
-
Ha ha ha , 2 voor 12 wil hij dat ¿¿
-
Obama is a scapegoat. Kennedy was het ook, maar wilde het niet zijn. De bankiers hebben gevochten om de macht te krijgen en zullen die niet opgeven. Obama balanceerd tussen zijn eigen agenda en de agenda die hem opgelegd is.
Denk nog maar eens het gesprekje met Sarkozy waarbij de microfoon nog aan stond. -
10225 januari 2012 09:08 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Straks vast een tweet van Geert Wilders: "Mijn hemel is de Amerikaanse president stiekum lid geworden van SP?" ;-)
-
Nu opeens? Hij is al haast 4 jaar President en nu opeens vindt hij dat er wat aan de oneerlijke belastingen gedaan moet worden.
Wat heeft deze man de laatste vier jaar gedaan voor zijn kiezers (voornamelijk de arme gekleurde bevolking)? Heeft hij de zorg gereorganiseerd? Heeft hij de belastingen eerlijker verdeeld? Heeft hij de buitenlandse oorlogen beëindigd? Heeft hij Guantanamo Bay gelsoten?
Waarom zouden de Amerikanen deze grootschreeuwer, die niets bereikt heeft herkiezen? Zou Ophra hem nog een keer willen steunen met tientallen miljoenen dollars?? -
@92, De gemiddelde kosten van een ziektekostenverzekering in de USA, zie link: http://www.usatoday.com/money/industries/health...
Dit zijn natuurlijk hoge kosten, maar je moet niet vergeten dat je in Nederland ook veel betaald: ca. € 100,- p/mnd voor de basisverzekering + 7% van je inkomen aan inkomensafhankelijke bijdrage + evt. premie aanvullende verzekering. Per jaar komt dit ook op vele 1000-en euro's per jaar.
Dar komt nog bij: De belastingen in Amerika zijn veel lager en de huizen, auto's, boodschappen, benzine etc. zijn veel goedkoper.
Per saldo houdt men van elke verdiende dollar in Amerika meer ofver als wij hier in Nederland. En dat is dan inclusief een ziektekostenverzekering. -
@5 zeker Wilders op het journaal gezien?
Kijk liever eens naar politiek 24 ,dan weet je echt wat er speelt
dan zijn de socialisten echt niet zo slecht voor de gewone man -
Obama heeft door hoe je een land kan laten floreren, nu de anderen nog. Succes kerel.
-
Klinkt goed, maar waarom heeft hij dat de afgelopen jaren dan niet gedaan? En waarom zitten er zoveel ex-wallstreet jongens in zijn regering? (zie de film inside job).
Eerst zien, dan geloven. -
@105
2009 $13,375 voor familie. US
2012 6550 Euro voor familie NL (uitgaande van 50.000 euro gezinsinkomen)
Lijkt mij toch een aardig verschil. -
Wat een zooi azijnzeikers zeg op nu.nl. Ik geloof dat Obama oprecht is in wie hij is en in wat hij wil.
-
@4 "Rijke mensen zorgen voor welvaart en banen en daarom is Amerika juist zo'n groots land."
De binding van de financiële elite met de omringende samenleving is zeker in de VS zeer gering. Doordat alle beperkingen zijn losgelaten kunnen ze overal hun kapitaal veiligstellen. -
@104 dat is niet zo gek want het is verkiezingstijd. Als hij ruim wint heeft hij een mandaat en wordt het land niet in een houdgreep gehouden.
Ik denk dat als hij dit voor elkaar krijgt hij misschien wel een burgeroorlog voorkomen kan. Dit scheve model kan niet goed gaan. Als mensen werkelijk niets meer te verliezen hebben...
Voor de goede orde: ik vind het sociaal kapitalisme prima. Ik ben ondernemer en hoop (en moet voor mijn pensioen) miljoenen te verdienen. Maar ik betaal graag belasting voor zekerheden, veiligheid en andere voorzieningen. -
@97 U praat onzin en dat weet u zelf heel goed. Voor een gemiddelde "burger-flipper" in de VS zijn de medische kosten bij een niet werk-gerelateerd ongeval niet op te brengen. En als u stelt dat mensen die hard werken probleemloos dit soort kosten op kunnen brengen, dan vermoed ik dat uw hamburger bij de gemiddelde take-away zo'n $60.00 kost. Dat is namelijk nodig om de gemiddelde "burger-flipper' het salaris te kunnen bieden om dergelijke onvoorziene kosten op te laten vangen.
Als u echter vindt dat dit minderwaardig werk is en dit soort mensen ogenschijnlijk zelf voor zo'n bestaan kiezen, dan moet u in dat fijne land van u nog maar eens goed naar de naastenliefde die zo fijntjes gepredikt wordt in de overdadig aanwezige kerken. Kilo's boter hebben ze op hun hoofd. Blijkbaar moet al het volk wat werk verricht wat men te vies of te minderwaardig vindt om zelf uit te voeren, maar een spuitje krijgen. Ze kosten de samenleving immers handenvol geld.
Ik kan u uit eerste hand vertellen dat familie van mij 10 jaar na dato nog steeds betaalt voor een medische ingreep die buiten de schuld om nodig bleek. Een verzekering was namelijk on-be-taal-baar. En projecten waar men uit echte naastenliefde verse groenten kweekten voor hen die inderdaad NIETS te eten hadden, waren het de kerken die als EERSTE afhaakten met allerlei k-smoezen. Want zo diep zit respect en liefde bij de gemiddelde, voornamelijk BLANKE, gelovige Amerikaan. En hij of zij die hiertegen ageert, wordt besmeurd met het S- of C-word en als onpatriottisch beschimpt.
Men is verblind door patriottisme en hoogmoedswaanzin, en een totale afscherming van de buitenwereld. Het volk wordt dom gehouden door de kerk en totale polarisatie. En dan gaan trollen als #4 en u aangeven dat het allemaal eerlijk verdeeld is en het systeem succesvol is vanwege de kansen, en schildert u hen die geen keuze hebben en aangewezen zijn op hulp (iets wat een Kerk altijd predikt) neerzetten als een stel profiteurs die een onjuiste keuze hebben gemaakt.
Zullen we ze anders gewoon een spuitje geven? Ga u schamen. Heel diep. -
@109, Is inderdaad nog een groot verschil, maar zoals gezegd moet je ook naar de overige kosten kijken zoals bijvoorbeeld de inkomstenbelasting:
Neem die € 50.000,- gezinsinkomen. (=$ 65.000,-):
In de USA betaald men hierover $ 12.915,- (€ 9932,-) belasting.
In Nederland € 19.500,- belasting.
Dit is natuurlijk wel zonder aftrekposten, maar toch scheelt het een hele berg geld. Dan hebben we het nog niet over kosten voor levensonderhoud... -
@3
Oh ja, zo had ik het nog niet bekeken... Bedankt voor je waardevolle bijdrage lulhannes.
@4
Je typt een paar woorden... Dat word een zin. Dan klik je op verstuur, en dan lezen wij je onzin. -
Je ziet al meteen dat het een groot poppenspel is.
Kijk eens naar de derde foto bij het artikel.. Je hoeft echt geen micro expressie specialist te zijn om te zien dat de mannen achter hem zich prima vermaken en de grootste lol hebben in hoe gemakkelijk de rest van de wereld deze onzin maar accepteert.
Maar op zich is deze toespraak wel interessant. In mijn ogen lijkt het heel veel op paniek voetbal. De keuze om het voor de lage en middenklasse gemakkelijker te maken zal een directe impact hebben op de rijken en dat is iets wat ze alleen als laatste redmiddel gebruiken.
Aan de andere kant, de echt rijken zijn heel druk bezig met zo veel mogelijk grondstoffen vergaren zodat zij alsnog de macht behouden wanneer de financiële bubbel barst. Waarom denk je dat ze in Iran en Afghanistan zitten? Deze landen hebben een van de grootste on aangestapte grondstof reserves in de grond zitten.
Dus eerst wordt het volk (lage en middenklasse) tot rust gebracht door ze het financieel makkelijker te maken zodat ze veel sneller de oorlog in Iran zullen accepteren. Ik vraag me af welk land na Iran aan de beurt is... -
Wie wil dat niet, het liberalisme wat er heerst over de hele wereld moet gestopt worden Alleen vrijheid voor de rijken heeft geresulteerd in een wereld crisis Ook hier in Nederland werden bedrijf na bedrijf geliberaliseerd met het resultaat dat de rijken de macht overnamen door ook onze ministers baantjes aan te bieden ver boven Balkenende-norm zo dat ze maar eens waren met de privatisering (liberalisatie) Daar moet gewoon een einde aan komen het kan niet zo zijn dat ons belastinggeld steeds weer met omwegen naar de rijkste bedrijven gaan i.p.v naar de armoede bestrijding Het motto van Rutte (alleen vrijheid voor de rijken) moet de kop ingedrukt krijgen, met zijn beleid worden de rijken vele malen rijker en het werkvolk moet blijven inleveren tot het laagste niveau.
Obama doet het goed al ben ik bang dat de republikijnen naar middelen gaan grijpen om hem monddood te maken, want de liberalen van Amerika wensen geen inmenging in hun duisteren praktijken. Liberalisme is het ergste wat de mens heeft kunnen overkomen en teveel zijn daar in het verleden ingetrapt omdat het de grootste wolven in schaapskleren zijn Hier in Nederland is Rutte de opperwolf in schaapskleren, hem hebben ze naar voren geschoven omdat dat kinderachtige glimlachje het beste masker is om de geldwolf achter te verbergen, geloof me maar die man gaat over lijken als het zijn moet
Ik wens Obama heel veel sterkte toe tegen de strijd van het ongelijk wat er al jarenlang heerst. -
Werkelijk...ik snap de antipathie voor Obama van sommige reageerders hier niet. Kan me niet direct voorstellen dat al deze mensen blij zullen zijn als er straks een Republikein als president gekozen wordt. Als dat gebeurt dan is er halverwege volgend jaar een nieuwe oorlog in het midden oosten, want dan zijn de VS Iran binnen gevallen omdat ze VERMOEDEN dat Iran een atoombom heeft of gaat maken. Hmmmmm was er niet een andere oorlog die begonnen is om een VERMOEDEN wat uiteindelijk op leugens gebaseerd bleek?
Natuurlijk heeft Obama dingen niet goed of minder goed gedaan. Maar ik blijf zeggen dat het voor een Democraat vrijwel onmogelijk is om tegen dat Republikeinse bolwerk te vechten.
Obama heeft groot gelijk dat hij de rijken in hun voordelen wil korten. Zoals die Buffet zei waarom hoef ik maar 17% belasting over mijn gehele inkomen te betalen terwijl er werknemers binnen mijn bedrijf zijn die veeeeeeeeeel minder verdienen maar wel meer veel meer belasting moet betalen.
Als het aan mij ligt, maar dat ligt het niet, krijg Obama zeker een tweede ambstermijn. -
Werkelijk...ik snap de antipathie voor Obama van sommige reageerders hier niet. Kan me niet direct voorstellen dat al deze mensen blij zullen zijn als er straks een Republikein als president gekozen wordt. Als dat gebeurt dan is er halverwege volgend jaar een nieuwe oorlog in het midden oosten, want dan zijn de VS Iran binnen gevallen omdat ze VERMOEDEN dat Iran een atoombom heeft of gaat maken. Hmmmmm was er niet een andere oorlog die begonnen is om een VERMOEDEN wat uiteindelijk op leugens gebaseerd bleek?
Natuurlijk heeft Obama dingen niet goed of minder goed gedaan. Maar ik blijf zeggen dat het voor een Democraat vrijwel onmogelijk is om tegen dat Republikeinse bolwerk te vechten.
Obama heeft groot gelijk dat hij de rijken in hun voordelen wil korten. Zoals die Buffet zei waarom hoef ik maar 17% belasting over mijn gehele inkomen te betalen terwijl er werknemers binnen mijn bedrijf zijn die veeeeeeeeeel minder verdienen maar wel meer veel meer belasting moet betalen.
Als het aan mij ligt, maar dat ligt het niet, krijg Obama zeker een tweede ambstermijn. -
@24, En jouw familie is representatief voor heel Amerika?
-
@108 hij moet wel mederweking krijgen om iets te realiseren
dat is in Den Haag ook zo , je kunt mooie ideeen hebben ,maar met geen meerderheid doe je niets -
Ik sta telkens weer verbijsterd te kijken hoeveel steun deze man nog heeft onder de nederlandse bevolking. Zeg geen kwaad woord over Obama...
Nou, Obama is 1 grote nul, heeft geen enkele belofte waargemaakt en laat anderen zeggen dat dit de schuld is van grote partijen die veel invloed op hem hebben. Hij is the president! Hij bepaalt!
@119,
vertel mij dan eens wat de man allemaal bereikt heeft voor de burgers? Half Amerika leeft in tentenkampen terwijl de elite zich elk jaar weer meer bonussen toekent.
De beruchte gevnagenis zou dicht gaan.....niet dus.
Troepen zouden helemaal weg uit Irak, 1 grote leugen, er liggen 4 enorme militaire bases in Irak met permanente bezetting van enkele duizenden soldaten.
Dan de vreselijk achterbakse manier waarop ook de VS het volk van Libie hun rechten heeft ontnomen, nu ook bezig met Syrie.
Ik dfacht dat Bush de grootse rat aller tijden was maar Obama komt behoorlijk in de buurt. Zo heeft Obama net een wet afgekondigd die hem dictator maakt, hij mag iedereen zomaar zonder proces laten oppakken en definitief verwijderen, martelen, noem het maar!
En dat wordt hier gesteund?
Ik begrijp er geen snars van.
Het heeft ook niets te maken met het zogenamde republikeinse bolwerk, dat is er niet, de VS is al jaren een dictatuur die zich voordoet als en democratie. -
De Goldman Sachs trekpop wil een eerlijkere economie?
Hahahahahahahahahahahahahahaha....hahahaha. -
Hij heeft gelijk! 100.000.000 ( 1 op 3) leeft er op of onder de armoede-grens.
En S&P en consorten maar naar Europa wijzen........................................ -
@122, >>Hij is the president! Hij bepaalt!>>
Dat is wel erg simplistisch gedacht. -
@125,
Wat echt simplistisch is is dat mensen geloven dat deze man goed wilt doen.
Noem 1 iets op wat hij gedaan heeft in het belang van zijn burgers?
Wat heeft hij dan bereikt? Helemaal niets! -
Kijk naar Disney land en America en zoek de 7 verschillen.
-
@126 het probleem is vergelijkbaar met hier, waar een plan in de 2e kamer door de meerderheid gesteund dient te worden moet dat ook in de senaat daar, verschil zit hem erin dat wij hier meerdere partijen hebben die allemaal hun eigen stem hebben, daar hebben ze er 2 als obama iets wil moet de senaat ermee instemmen en laat hij nu net NIET de meerderheid hebben in die senaat.
Ben het met je eens dat hij zijn beloftes niet is na gekomen, maar zoals @125 al zegt is het niet dat de president de grote baas is die alles bepaald (al doen ze het wel zo voorkomen) -
Ze zeggen geen geld tehebben maar er gaat dit jaar weer 241 miljard naar het leger
-
Als Obama mijn respect nog wil verdienen moet inderdaad de rijkste laag worden aangepakt. Maar ook moet hij geen oorlogen willen beginnen en Guantanamo Bay sluiten, Bradley Manning uit de gevangenis halen en nog n paar andere zaken die momenteel mis gaan zoals SOPA PIPA en NDAA rechtzetten. Maar dat zie ik niet gebeuren. Daarom heb ik liever dat de VS een president hebben die goed is voor de wereld door zijn foreign policy en slecht voor de mensen binnen de VS; Ron Paul dus.
-
zieltjes winnen
-
@128,
Ik begrijp dat betoog wel maar laten wij eens eerlijk zijn, hij heeft helemaal niets voor elkaar gekregen maar oorlog maken kan hij als de beste, dat krijgt hij wel voor elkaar.
Dan heeft hij ook een wet aangenomen die alles slaat, hij heeft het mogelijk gemaakt dat het leger tegen de eigen bevolking kan worden ingezet. Dat was een van de belangrijkste punten van de founding fathers van de VS, het leger mag nooit tegen de eigen bevolking ingezet worden. Combineer deze wet met zijn laatste wapenfeit, de wet waarin de overheid iedereen zomaar mag opsluiten voor onbepaalde tijd en zonder opgaaf van reden en je kunt niet ontkennen dat onder Obama de VS een politiestaat is geworden.
Ik begrijp best dat er machtige lobbygroepen zijn maar ook daar doet hij niets aan want hij gebruikt deze voor zijn campagnegeld. Dat bedraagt vele vele miljoenen terwijl zijn burgers in tentenkampen wonen en steeds meer mensen op straat komen te staan. Veteranen die voor hem vochten worden als oud vuil behandelden afgedankt. Neen, de man is werkelijk niets waard, helemaal niets. -
Obama the merchant of death
-
Beste (teh saientist) Je bent goed bezig! Jou reacties zijn van dien aard dat je alleen maar minnetjes scoord of jou reacties worden verwijderd door de redactie. Hoe dan ook van de regen in de drup!
-
@104
Obama heeft zich juist volledig ingezet, maar werd en wordt nog steeds gedwarsboomd door de republikeinen. -
@132 ben ik met je eens, bedoelde er alleen mee aan te geven dat je amerika niet kan vergelijken met hier, wij nederlanders kunnen hun gebruiken en manier van denken totaal niet begrijpen, wat jij al aangeeft snap ik zelf ook totaal niks van.
Maar ik denk niet dat een andere president ook maar iets kan veranderen, daarvoor zal eerst de mentaliteit van de amerikanen zelf moeten veranderen.
En zullen ze hun politieke stelsel op de schop moeten doen, democratie met 2 partijen die elkaar hoe dan ook dwars zitten werkt niet meer in deze tijd. -
@132
Als je mijn reactie goed gelezen had dan had je ook gezien dat ik vind dat hij dingen niet goed gedaan heeft.
De oorlog waar je het over hebt is een erfenis van Bush jr. Die is de oorlog in Irak begonnen op basis van leugens en omdat er daar in Irak bodemschatten zitten.
Het feit dat er veel mensen onder de armoede grens leven is dat aan Obama te wijten? Of is dit ook een erfenis van Bush? Ik neig naar het laatste... Wat iemand in 8 jaren kapot gemaakt heeft en de staatsschuld door een onnodige oorlog enorm heeft laten oplopen, kan door zijn opvolger niet in hele korte tijd teruggebracht worden.
Persoonlijk vind ik het niet terecht dat Obama de sores van Bush jr in de schoenen geschoven krijgt.
Overigens ben ik het zeker niet met alles eens wat Obama doet. Zeker niet met de laatst aangenomen wet. -
ik den dat deze meneer heel erg blij is als zijn temijn er op zit....ik heb die man in een paar jaar tijd oud zien worden en hij ziet er heel moe uit. Hij heeft geprobeerd om er het goede uit te halen maar is daar heel erg in tegen gewerkt door de achterban van Bush (republikeinen)
Hij is op het verkeerde moment gekozen tot President jammer genoeg want of men het wil zien of niet Amerika heeft hem nodig....
Ik hoop alleen dat als zijn termijn op zit dat hij zich nog wel bezig gaat houden met de goede dingen die hij op zijn agenda had staan.
ik hou mijn hart vast voor wie hem op gaat volgen ..Als het er eentje is die uit de achterban van Bush komt dan hebben we op de wereld een groter probleem dan dat we willen .... -
Nou mooi.
Ga NU maar eens serieus aan de SLAG dan, ook ivm Guantanamo enzo!
Ik hoop niet dat dit (weer) alleen maar praatjes zijn ivm. met de verkiezingen... -
EN wat doet bijv. deze knakkert in je KABINET dan obama?
Of all people:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Timothy_Geithner -
@139: Hij wordt continue gedwarsboomd door REPUBLIKEINEN die overal tegen zijn, omdat zij hem te LINKS vinden. Met de TEA-PARTY voorop.
-
Jammer dat hij wordt tegen gewerkt, hoop op nog 4 jaar, zet em op Obama
-
Obama kiest voor een schijnoplossing die niets oplevert. Het betreft hier renteniers. Deze mensen ontvangen geen salaris en betalen reeds belasting over hun spaargeld. Een van de problemen in de VS is dat je dus belasting betaald over geld waarover je al belasting hebt betaald toen je het kreeg. Aan de andere kant betaald 50% van de Amerikanen in het geheel geen belasting omdat ze leningen hebben en/of onder de inkomensgrens zitten. Hij kiest derhalve voor een schijnoplossing. Het verhogen van de belastingen op spaargeld levert niet veel op.Het zal de problemen juist versterken, aangezien het geen zin heeft om te sparen. Nu al kiezen Amerikanen ervoor om alles uit te geven en leningen aan te gaan, aangezien dit voor hen voordeliger is.
-
@78
Eerlijk?
Jantje werkt hard voor zijn centjes. De overheid pakt een deel van de verdienste van Jantje af en in 2012 nog veel meer, want de overheid heeft geld nodig om een gat te dichten. Kees is een werknemer in een hoge functie. Hij werkt voor een rechtspersoon dat hem wettelijk beschermd tegen persoonlijke aansprakelijkheid. Kees heeft in de afgelopen jaren miljoenen aan bonussen en salaris verdient met zijn gouden babbel. Feitelijk heeft Kees niet veel toegevoegde waarde gebracht want mede door zijn gouden babbel is het gat ontstaan dat nu gedicht moet worden door de overheid. Kees zit daarom nu zonder baan, maar maakt zich verder geen zorgen want hij heeft goed voor zichzelf gezorgd en met zijn miljoenen de schaapjes al op het droge. -
Obama & 'Omaha' gaan het dus helemaal maken. Succes ! (hoewel het te mooi klinkt om waar te zijn...)
-
@143 "Een van de problemen in de VS is dat je dus belasting betaald over geld waarover je al belasting hebt betaald toen je het kreeg."
Dat is hier in NL ook zo.
Ben het overigens helemaal eens met je betoog. -
@143
Precies volgens de keynesianse doctrine dus die bezitsvorming bestraft en schulden maken aanmoedigt door beleid vanuit Washington.
Dit terwijl schulden maken het land in de problemen heeft gebracht en bezitsvorming de basis is voor een gezonde economie.
Alleen schulden maken voor investeringen in de economie is te verantwoorden. In de VS (en ook hier) worden echter vooral schulden gemaakt om de consumptie nog verder aan te jagen. Een auto kopen van geleend geld die over tien jaar op de vuilnisbelt beland en waarover je fors rente moet betalen is je reinste kapitaalvernietigng.
Bijna iedere burger wil een rechtvaardigere samenleving. Hij/zij moet wel beseffen dat dit niet te bereiken is via socialisme. Dat is nl de weg die Obama wil bewandelen. -
@4: heb je er wel eens (écht) rondgereisd - of ken je de VS alleen van Miami Beach ?
-
Obama is president en staat nog altijd zo erg machteloos tegen de rijken.
Ik vrees dat de rijken zelfs boven de Amerikaanse president staan, want Obama met zijn erg goede bedoelingen is nou iets waar veel Amerikaanse egoisten juist tegen zijn.
En verder gaan we hier in Nederland ook steeds meer Amerikaanse toestanden krijgen, al is het hier nog niks vergeleken met VS maar toch gaat Nederland ook die kant op. -
Hopelijk is Obama ECHT anders - eerst zien dan geloven, geen woorden maar DADEN - gezien de geschiedenis zie ik niet altijd een erg duidelijk en/of WEZENLIJK verschil tussen rep. presidenten of dem. presidenten.
Lamaar zien dus!
In de PRAKTIJK enzo.
En waarom kreeg Osama geen eerlijk proces btw?
Lijkt me wel een kernpuntje van een rechtsstaat, toch?
En hoe zit dat met die NDAA?
Geen mooie praatjes dus (weer) aub die kennen we namelijk al!
EN als je (Obama) allemaal dingen tegen je zin moet doen ZEG dat dan en/of neem gewoon ontslag! DAT zou ook en GOED signaal kunnen zijn? -
Ha ha...
Engerd! -
@105
Kleine correctie: boodschappen doen is duurrrrr in de VS. Het is vaak voordeliger om uit eten te gaan dan de ingrediënten in de supermarkt te kopen en zelf iets in elkaar te fabrieken! 7 dollar voor een (klein) volkorenbrood, 80 cent voor één sjalotje, ik kan het echt niet goedkoop vinden... -
@122
Het heeft ALLES te maken met het republikeinse bolwerk. Werkelijk alles waar Obama graag iets aan zou willen doen, wordt tegengehouden door republikeinen. En die tegenwerking komt niet alleen uit de politiek, maar ook uit het bedrijfsleven, waar de machtigste posities worden ingenomen door republikeinen. En dan heb ik het nog niet over de media, ook al weer z'n republikeins bolwerk waar nauwelijks enige neutrale berichtgeving vandaan komt. Zie je in zo'n wespennest maar eens staande te houden. -
@3 @4 VVD stemmers zeker??
-
welke president wel goed doen in amerika? De rep.regering hebben er ook voor gezorgd dat het slecht gaat met amerika. En obama doet het volgens ook niet goed! Hij krijgt de kans niet echt om dingen te veranderen en wat moet je doen om uit de puinhoop uit te krabbelen. Vind het wel goed plan opzich. Maar het is overal het zelfde de rijken worden rijker en die bleren het hardst en de armen worden armer en daar wordt niet naar geluistert! Dus maar hopen dat het daar beter gaat en maar hopen dat de nieuwe president wat ze beloven dat het inderdaad ook beter gaat. Maar ja ze denken eerder aan het geld dan aan de welzijn van burgers!
-
@8
Een correctie.
Las laatst dat 1 op de 3 Amerikanen op of onder de armoedegrens inmiddels leven. -
@112 + Er is niets mis met miljoenen te verdienen op een verantwoordelijke manier.
Maar voor de rest:hoe zwart wit kunnen reacties zijn. Net alsof er alleen rijken en armen zijn, alsof er alleen maar kapitalisme contra communisme is. @4 spant wel de kroon. Kom je iets tekort in je leven of zo? Triest figuur.
Communisme heeft niet gewerkt en het blijkt nu dat een totale vrije markt economie ook niet kan werken. Vanuit sociologisch aspect hebben wij wetten en regels nodig die ons beschermen, ook tegenover onze eigen ik. Zonder gordel rijden, telefoneren tijdens het rijden, te hard, door rood..etc etc...we doen het vrijwel allemaal terwijl er hoge boetes op staan en het gevaarlijk voor onszelf en medeweggebruikers is. De mens blijft de grenzen opzoeken. Zo ook in de financiele sector. De teugels zijn de afgelopen decennia steeds losser gaan zitten en de financiele sector is steeds meer voor de korte termijn gegaan. Immers de winsten zijn dan hoger en dus ook de bonussen. Niet voor niets dat de financiele markt in de USA verreweg de grootste markt was/is, groter dan de olieindustrie, technologische sector, autoindustrie etc etc. De daadwerkelijke toegevoegde waarde van deze sector is vrijwel nihil, immers men produceert niets. Waar kwam het geld vandaan dan? Welnu..het antwoord is: dat enorme financiele gat waar de wereldeconomie al een aantal jaar tegenaan hikt. Een van de belangrijkste peilers in de westerse economie is consumptie. Consumptie zorgt voor productie, export, werk en het geld wordt verdiend in de toegevoegde waarde. De financiele sector dient ter ondersteuning daarvan, om investeringen te kunnen dragen etc en niet een middel om "geld te verdienen".
Griekenland is daar een voorbeeld van. Zakken met geld ernaar toe heeft niet geholpen. De peiler consumptie is immers weg. In NL gaat dit waarschijnlijk ook wel gebeuren. De lasten voor een groot, belangrijk deel van de samenleving worden hoger, de koopkracht lager => minder consumptie => minder winsten => meer reorganisaties => meer werklozen/minder werk en dus....meer uitgaven WW, sociale voorzieningen etc voor de overheid...minder inkomsten uit BTW, inkomsten-, loon-, vennootschapsbelastingen etc etc. -
@156
Dat soort getallen zeggen niet zo veel, omdat de armoedegrens in ieder land weer anders wordt bepaald en er ook binnen één land verschillende definities voor kunnen bestaan. Als je googelt op "poverty rate" kom je echt alles tegen tussen 14 en 48 procent. Maar goed, het staat buiten kijf: armoede is een steeds groter wordend probleem in de VS en ik heb de indruk dat de kloof tussen rijk en arm ook steeds groter wordt. Erg ongezond en zorgelijk. -
@3 Helemaal eens en triest om te zien hoe weinig medestanders we hebben. Schijnbaar zijn er nog heel veel medemensen die slapend wakker zijn.
-
@4 Hahaha nu moet ik werkelijk heel hard lachen, rijke mensen zorgen dat de werkende mensen zoveel moeten inleveren dat er armoe heerst zeker in Amerika Rijke mensen zitten op hun geld en geven het niet uit Er zijn mensen die vele male meer geld bezitten dan er mensen op aarde zijn, die krijgen dat geld nooit opgeleefd al zouden ze 500 jaar worden Ze betalen haast geen belasting want dat is jaren geleden besloten door de republikijnen die wilden dat alles wat veel geld had geliberaliseerd moest worden , dat wat Rutte nu hier doet de rijken alle macht geven en het werkvolk alle macht afnemen. Zijn motto "lang leve de vrijheid van de rijken"
En die wolf in schaapskleren dat is beslist Obama niet en een beetje sociaal gevoel hebben zou niemand schaden Waren de mensen maar allemaal sociaal i.p.v a-sociaal dan leefden we in een vredigere wereld. -
En ik wil BOLLETJE!
En natuurlijk wereldvrede, en geen armoede, geen ziektes en geen corruptie...
Maar dat is logisch. Ieder voordeel heeft z'n nadeel en als m'n tante een pikkie had zou ze de paus kunnen zijn... -
Ron Paul 2012
-
Obama vecht tegen een enorm gezwel, het neo-liberalistische kapitalisme waar enkel geldt : Hebben en nog eens hebben, het Zijn, het wezen van ieder mens is ver verstopt.
-
@24 Ik ben benieuwd wat ze te zeggen hebben
-
Begrijpt dan nu werkelijk niemand dat Obama bij dezelfde club hoort als Bush, Clinton, en consorten?
Mensen die hier reageren van och arme Obama, heeft de rotzooi van Bush moeten opruimen hebben wel een heel vreemd wereldbeeld of zijn gewoon helemaal niet geinformeerd.
Er is geen democratie in de VS, net zo min dat hier een democratie is. In de VS regeren afwisselend twee partijen die de laatste jaren steeds hetzelfde beleid hebben uitgedragen en daarbij maakt het niet uit of het een overwegend republikeinse regering of democratische regering was.
In Europa werken ze met een meer partijen stelsel maar ook hier hebben steeds dezelfde 3 grote partijen geregeerd en de laatste 12 jaren steeds hetzelfde beleid uitgedragen en uitgevoerd.
Sterker npog, wanneer je 30 jaar terug gaat, en dit komt uit een officieel onderzoek, is er in 30 jaar tijd voor de onderkant van de samenleving slechts 2% koopkracht bijgekomen terwijl de rijken er 60% koopkracht bij hebben gekregen. ook hier maakt het dus niet uit wie aan de macht is van de gangbare partijen. De enige die ik dit niet kan verwijten is de SP en helaas ook de PVV, zij hebben nog niet geregeerd.
In de rest van Europa zien wij ook dat het laatste greintje democratie vakkundig de das om gedaan krijgt. Papandreou wilde een referendum, hij werd vervolgens door de elite gewipt en snel vervangen door ongekozen mensen die rechtstreeks gelieerd zijn aan d banken, iden Italie.
En dan denken nog steeds heel veel mensen dat wij in een ideale wereld leven die democratie heet.
De VS en het grootste gedeelte van de Europese landen zijn politiestaten waar alleen de rechten en de winsten van de elite gelden, de rest mag alleen maar betalen. -
Nadat hij de afgelopen jaar niets/nauwelijks van zijn verkiezingsbeloften is nagekomen is de kans dat hij dit nakomt ook nihil. Of hij omgekocht is of dat hij gewoon niets kan laat ik dan even in het midden. Overigens zijn de republikeinse kandidaten als Mitroney ook geen enkel alternatief. Zelfde politiek in een iets ander jasje.
Als Ron Paul gekozen wordt en de financiele wanboel en de FED echt gaat aanpakken, echt het leger gaat terugtrekken verwacht ik dat de bankcriminelen de economie in elkaar laten zakken. Vandaar vrees ik dat hij ook niets kan uitrichten. Ik ben het op veel andere punten niet eens met zijn politieke visie (ik ben libertair en niet libertarisch), maar hij is de enige, die zaken met naam benoemd, met mogelijke oplossingen komt en daadkrachtig overkomt. -
@26 Weet jij uberhaubt dat je in Amerika nog maar $1.50 per uur verdient in een supermarkt, dat is nu zover gekomen doordat de eigenaren daar miljarden rijk zijn en het personeel naar de bedelstaf hebben geholpen, Dat is allemaal in de tijd van de republikijnen gebeurt, nu moet Obama dat allemaal in een hele korte tijd recht zetten en weer aanbreien wat de republikijnen allemaal verbruid hebben
Met een gewoon inkomen kun je daar niet eens een zorgverzekering afsluiten en Rutte wil het hier ook zo hebben Alle vrijheid voor de rijken , de arbeiders uitzuigen en zelf de miljarden innen op de knoken van de arbeider.
Dus laat Obama zich maar waar maken en een klein beetje sociaal leven in het liberale Amerika pompen want nu is het dank zij de republikijnen a-sociaal tenminste alles wat geliberaliseerd is net als in Nederland , alleen noemen ze het hier "geprivatiseerd" -
Uit onderzoeken is gebleken dat daar waar de verschillen het kleinst zijn, het welzijn het hoogst is.
-
@152 Ik weet niet waar jij je boodschappen doet dan, maar hier in Tennessee betaal je voor een volkorenbrood $1.70!
-
@167.. Klinklare onzin. Stop eens met het uitkramen van ongebaseerde uitspraken. Mijn broertje van 16 verdient hier $7 per uur als vakkenvuller.
-
@169
Het voorbeeld van het brood komt van Giant, dat van de sjalotjes is bij Safeway. Zo maar twee voorbeelden; mijn wekelijkse boodschappen kosten ruim 300 dollar voor een gezin van 6, en dan doe ik echt geen rare dingen. -
Obama gaat het weer proberen. Al zijn eerdere pogingen zijn door de elite in de pan gesmoord. Hij durft in ieder geval te zeggen wat er mis is in Amerika en probeert dit te veranderen. Ik hoop dat hij een goede beveiliging heeft dit kan gevaarlijk zijn. In ieder geval heeft hij 70% van de bevolking achter zich staan. Nou Mark kom ook eens op voor ons tegen de corrupte banken en laat de multinationals hier ook eens meer belasting betalen. Dan kun je de burgers die al zijn uitgekleed met rust laten.
Stijgers in Algemeen
Woordvoerder Sharia4Holland aangehouden
De politie heeft zondagavond de...
1 uur 52 minuten geleden door Marcgr8
Ramsis Kwidama verdronk toen hij jongetje...
Ramsis Kwidama zat met zijn vrouw, Merrel...
3 uur 19 minuten geleden door Sylvana's Hotspot
Echtpaar hield Duits meisje als slavin
Een 19-jarig Duits meisje blijkt jarenlang...
8 uur 5 minuten geleden door Soepmes
Shell verantwoordelijk
Shell zelf verantwoordelijk voor lek Nigeria
8 uur 24 minuten geleden door muffcabage
Best gewaardeerd
Israël - Kolonisten schieten op...
Uit het beeldmateriaal kun je opmaken dat...
6 dagen geleden door Meirav Fonkelsteen
'Marokkaanse vrouw, wrik je los uit de...
De sociale controle die de Marokkaanse...
1 dag 9 uur geleden door Moskowfiets
Kritiek rekenkamer op noodfonds ESM
De Algemene Rekenkamer heeft kritiek op de...
3 dagen geleden door turtle63
Politie optreden van vandaag,...
Dat in ons land er met vele maten gemeten...
1 dag 6 uur geleden door tineke1
Rutte vindt koopkrachtverlies 'heel...
"De effecten op de koopkracht van de...
2 dagen geleden door blak7

