Geef wat je kunt geven
Geef wat ze nodig hebben
Sorteer op:
-
WTF dat doe ik al jaren!
50% belasting
6% overdrachtsbelasting
Accijnzen
BPM
19% BTW
sociale verzekerings premies... etc etc etc etc etc
Is het godverdomme serieus nog niet genoeg stelletje klaplopers!?
Serieus krijg de tering maar. Dit soort gezemel bewijst alleen maar dat socialisme niet werkt. Het maakt niet uit hoeveel je losers geeft, het is nooit genoeg. Ze zullen altijd een kutverhaal verzinnen waarom ze recht hebben op nog meer.
Het enige wat dit protest bewijst is dat dit tuig teveel tijd heeft omdat ze niet hoeven te werken. Verder is het de meest ondankbare klap in mijn gezicht die ik ooit heb gehad. Het draagvlak voor de socialistisceh samenleving die we hadden wordt hard uitgehold door dit soort ondankbaar tuig.
Kom net terug uit New York, daar worden deze lui zo hard uitgekotst. Die '99%' is nog geen 10% daar, maar wat hebben ze toch een grote muil. Voor de rest begrijpt iedereen daar dat als je niets bijdraagt, je niets hoeft te verwachten. -
@1 behoort u tot de 1% of tot de 99%? Volgens mij zou u ook wel eea willen zien veranderen.
-
320 oktober 2011 22:37 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@1
en eentje van mij erbij -
Verwijderd door redactie
-
Tjonge jonge wat een haat. Vraagje; zijn jullie wel gelukkig?
-
Verder eens met @5
-
Verwijderd door redactie
-
Ontopic en een stuk vriendelijker graag. Danku.
-
1020 oktober 2011 22:52 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@1
Die mensen vragen gewoon om wat bruikbare spulletjes om het wat gerieflijker te hebben. Je hoeft niks te doneren hoor. -
Zwak hoor @9, nogmaals, van mij geen haat, heb "moeite"met kortzichtigheid. Waarom mag ik dat niet zeggen?
-
@12
Was voor de reacties voor jouw @5
Ik was al aan het typen voor jouw reactie in beeld kwam.
Ik ben het met je eens en vind ook dat de redactie @1 moet verwijderen. -
@11 vette ++++
ze vragen niet om geld, alleen maar dekens en eten. -
@12 Kortzichtig? Omdat u dat vindt?
-
één gezamenlijke actie tegen de banken is zo gek toch niet?
-
@15,
Nee hoor, als je beter leest zie je dat ik mijn mening geef, is geen wet van Meden en Perzen. Is gewoon een mening, meer niet en ja, blijf bij mijn mening.
Occupy draait om vreedzaam protest tegen wat de deelnemers beschouwen als een failliet systeem, sociale onrechtvaardigheid, etc.ze vragen niet om geld of een beloning, je moet niets geven je mag. Om mensen dan dan meteen klaplopers te noemen is naar mijn mening kort door de bocht en derhalve naar mijn mening "kortzichtig".
Natuurlijk mag jij een andere mening hebben, heb ik totaal geen moeite mee. -
@17 snap ik. Maar om een ander, die wellicht goed verdiend, dan als student c.q. zuiper weg te zetten die dat 10 jaar op 'onze kosten' heeft gedaan .....Ook beetje kort door de bocht.
-
Dank je Convallaria, helaas is mijn reaktie al door de redactie verwijdert, wellicht zat ik te dicht bij de waarheid ;o))
-
Zou hij nu dan weten hoe het voelt om zo kort door de bocht beoordeeld te worden??? Kan er natuurlijk naast zitten hoor, maar mijn ervaring met de hoge heren grootverdieners heeft mij wellicht verleid tot deze generalisatie. Meende iets van de tekst te herkennen uit het gebral wat ik helaas met regelmaat moet aanhoren.
-
@20
Ja ik herken het ook wel uit ervaring.
Je moet je alleen goed beseffen dat iedereen evenveel waard is en dat dat niet in geld is uit te drukken. -
Juist convallaria, mee eens. Die meneer uit @1 zal misschien best ook hard werken, hij vergeet echter, dat ook anderen vaak heel hard werken en dat voor veel minder salaris.
Je inkomen bepaalt niet je waarde, maar de bijdrage die je levert aan de samenleving en dan bedoel ik niet het percentage dat je aan inkomstenbelasting betaald. -
@2 trust me, ik heb een hele hoop mensen gesproken in de USA, van echt rijke lui (die hier uiteraard geen steun voor hebben) tot winkeleigenaars en taxichauffeurs. In de VS bergijpen ze het tenminste allemaal: als je niets bijdraagt, krijg je niets. Ze snappen daar helemaal niets van dit occupy wallstreet.
Die '99%' is absoluut gelul. Het gaat om een vrij kleine groep, en dat is in de VS. In Nederland slaat het het zo totaal nergens op. Ik denk dat deze beroepsklagers eens goed moeten gaan nadenken over wat ze hier precies uit willen halen, het kon allemaal nog wel eens heel erg omgekeerd uitpakken.
Ik heb altijd alles afgedragen in het vertrouwen dat de ontvangers dankbaar zouden zijn en het gebruiken om zichzelf eruit te trekken. Uit het gezemel en gesteun hier op NuJij blijkt wel iets heel anders. Misschien moesten we hier maar eens mee ophouden. Laat ze maar leker werken voor hun geld. Hoezo moeten we Roemenen binnenhalen om de bollen te plukken als hier mensen 'niet aan het werk kunnen'? Wat een gelul, pruikendecadentie van steuntrekkers hebben we ervan gemaakt hier en het wordt tijd dat de mense die wel iets bijdragen aan dit land gaan opstaan tegen dit soort tuig! -
@22 nee, vraag en aanbod bepalen wat je krijgt voor wat je doet. Het gaat er niet alleen maar om dat je doet wat je leuk vindt, het gaat er ook om dat je doet waar vraag naar is.
It's not about you!
Als je je oren en ogen openhoudt heb je snel genoeg door waar je geld mee kunt verdienen. Alleen in Nederland zijn we zo verwend dat we alleen nog maar willen doen wat we leuk vinden en anders hoeft het niet meer. Omdat het altijd een optie is om lekker te gaan zitten en klagen.
En als dat niet genoeg oplevert om van te leven ligt dat natuurlijk aan 'het systeem'. -
@22
Exact. Maar noodgedwongen gaan we ook die kant op van dat besef. Veel mensen beginnen te begrijpen dat wanneer je elkaar helpt, je zelf ook iets hebt om op terug te vallen.
Want ik snap @1 ook niet. Zijn IB gaat helemaal niet grotendeels naar uitkeringsgerechtigden volgend jaar. Of naar zieken en gehandicapten. Want daar wordt grof op bezuinigd. Hij blijft echter wel evenveel betalen. Vreemd dat hij daarover geen verontwaardiging toont. -
@14 Ze kunnen ook gewoon lekker terug naar huis gaan. Hebben ze die spulletjes helemaal niet nodig.
Uiteindelijk zal het verschil tussen thuis zitten of op een plein camperen exact nul zijn. -
@23,
Trust me, er zijn weinig normale, intelligente mensen te vinden in de VS, geweldig systeem hebben ze daar man. Heb je je hele leven hard gewerkt, verlies je je baan, raak je je huis kwijt en dan woon je binnen de kortste keren in een tentenkamp met je gezin. Goed systeem man.!!! echt, meen ik hoor!!!
Ben ook van mening dat mensen die werkelijk iets bijdragen aan de samenleving opstaan tegen de uitzuigers die normaal regeren op het beursplein. Die zogenaamde elite heeft al jarenlang de zakken gevuld ten koste van alle naïevelingen (zoals ik), die braaf hun spaarcentjes bij die veilige banken onderbrachten zodat die elite heren het konden vergokken, in rruil voor belachelijke provisies en bonussen.
Ook ik draag altijd braaf af, doe dat al 21 jaar en ja er gaat veel mis in ons sociale systeem, dat ligt echter niet aan die mensen die gebruik moeten maken van een sociaal vangnet, maar aan die zeer capabele hoogbetaalde elite die de mogelijkheden schept en dus misbruik faciliteerd.
Dat is dus het echte tuig! -
@25 je gedraagt je als een kind dat probeert zijn ouders te overtuigen van meer zakgeld. Het gaat erom dat je je klanten of werkgever overtuigt van jouw meerwaarde. Die kunnen kiezen uit een hele berg mensen, so why you!? Als je jezelf kennis en vaardigheden eigen maakt waardoor je geld waard wordt.
Als je dat niet kunt of wilt, heel lullig, dan heb je dus niets om te ruilen voor spulletjes. Ruilhandel, zoals wordt voorgesteld door de 'occupiers' gaat hier helemaal niets aan veranderen, het maakt het aleen maar erger.
Het zin niet de bankiers of politici die wakker moetenm worden, het zijn de mensen die vinden dat ze recht hebben op meer die eens een truukje moeten leren.
Ik vind het jammer om zo bot te moeten worden maar dit kwartje moet echt eens een keer gaan landen. -
@26
Negeer :) -
@29 mag je doen, zal ik niet wakker van liggen :)
-
@24,
Geloof me, als ik ging doen wat ik leuk vond hoefde ik me niet te storen aan het studentikoze gebral van die zogenaamde elite. -
@31 even uit nieuwsgierigheid wat zou je dan gaan doen? tell me.
-
@28
Mensen zijn geen product.
En je bent niet bot, slechts goed afgericht. Ruilhandel kan heel goed werken. Het zal ook een noodzaak worden voor velen die niet voldoende geld meer hebben om aan jouw standaard te voldoen.
Er zijn gelukkig al veel initiatieven in die richting. -
@27 ik krijg het idee dat je er nog niet zo vaak geweest bent. Zo makkelijk om af te geven op Amerikanen.
Ik ben erbij geweest op occupt wall street, het zijn het paar normale mensen die proberen te vechten voor een eerlijker systeem maar vooral semigestoorde losers op zoek naar aandacht en een handout. In Nederland is het precies zo.
Waar is iedereen zo tegen? Dat de beurzen instorten. Nou ik ben ook tegen, die jij de koers omhoog gaan? Dit zijn de gevolgen van jarenlang teveel geld uitgeven (ojee, de oplossing is dus minder uitgeven, niet meer) en demografie. Allebei kun je niet wegprotesteren. Ik ben er ook tegen, weet je wat ik eraan doe? Ik ga naar mijn werk. -
@34
En waar is dat geld aan uitgegeven dan? -
@28,
Humor kan je niet ontzegd worden, geloof alleen niet dat je dit zelf door hebt.
Truukjes echter, zijn er al te veel gebruikt. Idd, ruilhandel is geen alternatief, maar hetgeen jij hier te berde brengt is ook weinig steekhoudend. De oplossing zal wel ergens in het midden liggen.
Laten we echter ajb niet achter die dombo's in de VS aanhollen, een westers land waar zoveel mensen niet te vreten hebben is toch echt een aanfluiting, zeker geen voorbeeld!! -
@36
En door wie? Het kunnen de armen niet zijn. -
@33 ga vooral ruilen, ga je gang. Er is niets wat jou dwingt om geld te gebruiken, begalve dan het feit dat je bij het ziekenhuis niet kunt afrekenen met twee kromme wortels en een magere kip. Probeer maar eens een huis bij elkaar te ruilen en kom dan eens bij me terug.
Geld maakt het mogelijk dat mensen zich specialiseren, alleen daardoor kunnen we de welvaart creeeren die we nu hebben. Serieus, hoe dacht je ooit aan een MRI scanner of zelfs maar een fiets te komen?
Je leeft in een fantasie werled die alleen maar bestaat als je 99% (pun intended) van de werkelijkheid negeert. Ik ben geen vervelende vent en ik heb altijd zonder zeuren belasting betaald maar iemand moet deze idiots een keer tegenspreken. -
1@Fijn dat u zo hard werkt en zoveel betaald, helaas komt dat tegenwoordig niet meer terecht bij de mensen waarvoor het bestemd was. Deze regering bezuinigt 18 miljard op de zwakken/ouderen/zorg. Dingen die we op een goede dag allemaal nodig hebben maar ze gaan garant staan voor vele miljarden die we volgens de Jager niet hoeven te betalen maar waar iedereen nu als spreekt over afwaarderen van schulden. Zijn dat niet de schulden waar Nederland ook voor een deel garant staat??????????
Het mooiste is natuurlijk dat de staat haar eigen banken heeft gekocht maar de "huisbankier" is de schotse bank RBS een bank die hard geld nodig heeft...
Maar u heeft het goed en de rest -de mensen die kijken wat er echt gebeurt en daarvoor naast hun werk hun vrije tijd geven- zijn klaplopers die u zelfs niet bedanken. U komt op mij niet over als iemand die vrijwilligers doet, weet u wel werk waar je GEEN geld voor krijgt. Jammer maar gelukkig zijn er velen die anders denken. -
@32,
Dan werd ik onderwijzer, kon ik nog mensen leren zelf te denken voor het te laat is. -
@35,
USA USA USA USA, waar ligt Londen? Euhhhhhhhhh, USA USA USA, dat is zo'n beetje het nivo daar over de grote plas.
Neen, echt intelligente mensen moet je daar met een loupe zoeken, er is er denk ik nog 1 over, die andere is net overleden. -
@42 beste opmerking tot nu toe. Daar zou ik zelfs nog 5% extra belasting voor over hebben.
Het is kortzichtig en destructief dat we bezuinigen op de opleiding van onze kinderen. Weinig leraressen en helaas veel te weinig kerels die het nog willen doen, daardoor voeden we hele generaties een tikje verwijfd en competitieloos op (ja dat zei ik hardop, omdat het waar is).
Daar ben ik het hardgrondig mee eens, omdat het een verstandig geluid is tussen al het gezemel over ruilhandel. Alleen daar gaat het hele occupy helaas niet over, ze zijn vooral tegen. En ze willen natuurlijk een handout, werken is zoo bourgeois. -
@39
Welvaart voor wie? Het gros ziet er niks van. De meeste mensen moeten alsmaar inleveren. Dus waar gaat al dat geld heen? Terug in de portemonnee van de zogenaamde belastingbetaler. En dan heb ik het alleen over die 52%.. -
@1 als je 50 procent moet betalen, verdien je volgens mij wel genoeg...dus?
-
@1 shoots the messenger. Moran!
-
@45 en dat ga je uiteraard ook even rekenkundig onderbouwen, mag ik aannemen?
-
@43 Het is een beetje makkelijk om de VS af te schilderen als een land, ze zijn zo groot als heel Europa. Zeker, ik heb gisteren nog gelunched met mensen die niet wisten waar Nederland lag. Maar wie in Nederland kan op een blinde kaart Maine aanwijzen? En wat is daarvan ook alweer de hoofdstad? Is toch ongeveer even groot als Nederland.. Hoeveel mensen uit NL zijn er in de VS geweest? Trust me ze zijn daar daar slimmer dan wij en ze werken een stuk harder ook.
Daar is het kapitalisme te ver doorgeschoten en daar is zeker wat tegenin te brengen. Nederland is echter oprecht een socialistich land. Dit geklaag is van occupy beursplein is het gezuer van professionele oproerkraaiers en het is zeer schadelijk. -
Van mij mogen ze de villasubsidie gerust onmiddelijk afschaffen, mijn huis is bijna betaald!
Stop met de steun aan die griekse hooligans, want daar komen onze belastingcenten terecht!
En stop met die ellendige Euro, invoering daarvan was de echte misdaad van het millenium.
En geef eindelijk dat godverlaten kwartje van Kok terug. -
@46 ik lever van elke euro die ik verdien (net gecheckt) na HRA ongeveer 40% in. Daarnaast is ongeveer alles wat ik koop belast met 20-40%. Dat doe ik omdat ik geloof in solidariteit. Alleen wat krijg ik ervoor terug? Ondankbaar gezeur van langhairg tuig over wat ik nog steeds over heb,
Kijk een sgoed naar al die 'rijke' mensen, wat ze hebben is wat ze OVER hebben, nadat ze belasting hebben betaald en vaak bedrijven en banen hebben gecreerd. We zijn in Nederland zo kortzichtig jaloers, het is zo zielig. Elk van de mensen waar zo tegen wordt geageerd heeft waarschijnlijk stuk voor stuk meer bijgedragen dan al die zeurpieten bij elkaar. En niemand die dat eens hardop mag zeggen.
Dit tuig bijt de hand die hen voedt en ze moeten niet raar opkijken als mesen straks geen zin meer hebben in dit systeem en het allemaal een tandje harder gaat. -
Kijk, wat @1 en andere mensen niet zien.. is dat de samenleving een soort trechter begint te worden. Al het geld wordt opgeslurpt door mensen die onder de trechter staan. Voor jullie hoeft het nu dan nog niet zo 'wanhopend' te zijn. Maar de mensen die daar nu een week staan te kamperen op beursplein, die kijken naar de lange termijn. Als de trant zich zo voortzet met al die verhogingen van de prijzen, belastingen, huur en verlagingen van 'subsidies' e.t.c. dan valt er straks helemaal niets meer te typen. Deze mensen denken niet alleen maar aan hun eigen toekomst, maar ook aan dat van hun kinderen.
Dat het financiele systeem (geld) heeft geholpen ons zelf als mens te ontwikkelen zal ik niet ontkennen. Maar geef toe, we moeten het systeem wel gaan herzien, want zoals het bedoeld is, wordt het niet meer gebruikt. Het werkt voor heel veel mensen in de wereld niet meer.
Ik heb geen zin om 10 euro te storten in een collectebus of op een giro rekening a 555 om de armoede in afrika te 'bestrijden', want dat is symptoom bestrijding. Je moet het bij de wortels aanpakken, of de armoede zal zich als een olievlek (hoe toepasselijk!) over de wereld uitspreiden (wat al zichtbaar is in de zuid-Europese landen).
Om het samen te vatten: Durf eens wat verder te kijken dan je neus lang is. Dat jij zoveel belastingen moet betalen ligt niet aan het feit dat er in de laatste decennia's van de 20e eeuw het een en ander is gesocialiseerd, maar eerder aan de hebzucht (de graaimentaliteit) van enkelen.
Het systeem had inderdaad (langer, niet voor altijd!) kunnen werken indien dit clubje iets minder zelfzuchtig was geweest. De belastingen gaan echt niet omhoog omdat Nederland zo'n Sociaal land is. Nee, de belastingen gaan omhoog omdat onze regeringen onder grote druk (lees: verleidingen) staan of zelfs dreigementen om dit of dat door te voeren. Zolang de geldpers van een privé instelling is (en dus niet 'indirect' van het volk zelf) zal dat niet veranderen. Uiteindelijk wint de bank alles.. net als in monopoly. mono (één) poly (neemt alles). -
@49
Is dat nodig dan? Volgend jaar gaan nagenoeg alle regelingen voor de lagere inkomens en chronisch zieken en gehandicapten gekort worden, ook jij kunt dat niet ontkennen. Daarnaast wordt de zorgtoeslag en huurtoeslag uitgekleed. Regelingen voor hogere inkomens uit eigen woning en beleggingen blijven alle bestaan. Zo ook alle regelingen voor werkgevers en grotere bedrijven.
Alleen de onderste helft levert in, of ga je dat ontkennen? @Tombola? -
Sorry Swordsman, moet je teleurstellen, mijn pa was een yank een slimme, hij maakte dat hij wegkwam. Ben dus vaak in de VS geweest, te vaak en wil er dan ook nooit meer heen.
En ja, ook mijn neven zijn van die USA schreeuwlelijken, daarom mogen ze ze van mij dan ook gerust houden daar in Michigan. Mijn oom was een maand geleden hier met zijn beste vriend, die dwaas dacht dat Amsterdam een suburb was van Parijs.
Misschien hebben ze bij de occupy beweging niet alle juiste antwoorden, ze hebben echter ook niet helemaal ongelijk. Tuurlijk zitten er luie pipo's tussen, kijk eens goed naar je collega's., daar zitten ze vast ook.
Het huidige systeem werkt echter ook niet, misschien dat mensen wakker worden en er wat kan veranderen als ze daar hard genoeg roepen. -
@52
Ik neem toch aan dat iedereen belasting betaalt over wat hij of zij koopt, zelfs langharig tuig. -
Verder wens ik jullie allen nu een goede nacht, moet er morgen weer vroeg uit om het hongerige beest dat belastingdienst heet te voeden.
Dit is weliswaar leuk swordsman, leuker dan werken, maar daar kan de schoorsteen niet van roken. -
@53 Kom even met een paar iets specifiekere fieten dan algemene termen als 'graaimentaliteit' en 'dat clubje'. Als je even wat langer kijkt dat zit het ietsje minder eenvoudig in elkaar als de gemiddelde occupyer kan of wil begrijpen.
Neem bijvoorbeeld het 'uitzuigen' van Griekenland. Weet je waardoor zij worden 'leeggezogen'? Omdat ze onze parika's uit Aalsmeer zelf ook liever kopen dan die van de lokale boer. Omdat ze in Denemarken betere Feta maken dan daar. Omdat ze graag in auto's willen rijden maar ze zelf niet kunnen maken.
Even een beetje gechargeerd: wij zijn slimmer en ijveriger dan zij en we maken ze helemaal in. Dat is niet onterecht, dat is de beloning van slim en hard werken. De kennis is voorhanden, de mankracht is voorhanden, maar ze doen het niet. En de gevolgen zijn nu voor ons want de rekening wordt niet betaald. Dat geld zit bij ondernemers, en is voorgeschoten door.. komt ie.. de banken. Weer niet zo eenvoudig als we hadden gewild.
Hetzelfde geldt voor de rest van de wereld. Waarom kan Korea zich wel ontwikkelen en stort Zimbabwe in? Waarom groeit Brazilie en verpietert Thaiti? Komt dat nou echt allemaal door ons? Krijgen we dan ook eens een complimentje vanwege Korea en Brazilie? Of hebben ze dat wel zelf gedaan en mag het Westen alleen maar de schuld krijgen van als het niet lukt? -
Ik heb liever dat de zorg en de huurtoeslag wordt afgeschaft, dat de belastingen met 5% omhoog gaan, máár, dat er géén zorgpremie's meer betaald hoeven worden. Als de regering wilt dat wij allen verzekert zijn. Nou prima, laat de staat elke Nederlander verzekeren. Met die 5% belasting moet dat kunnen.
Verder moeten 'sociale' huurwoningen alleen zo genoemd worden indien zij te betalen zijn met het wettelijk minimumloon. Anders hebben wooncorporaties geen bestaansrecht meer. Laten we dat zetten op 20% van het minimum loon (dat is dan bruto: € 287,04). Dan is dat geregeld. De huur van een sociale huurwoning mag alleen maar stijgen indien het minimum loon stijgt. En dit wordt ééns per jaar vastgesteld. Minimum loon is ook weer berekend door middel van inflatie etc.. dus dat scheelt.
Geen rare aangiften, berekeningen en andere geldverslindende materialen die berekent, gedrukt en rondgestuurd hoeven te worden. Dit zou al een hele stap richting een efficiëntere overheid zijn.
Zo weet ik nog wel tig andere oplossingen.... -
@59
Minimumloon gaat verdwijnen. -
@58 Als je al niet snapt wat er wordt bedoeld met graai mentaliteit en 'dat clubje' dan heeft het verder weinig zin om met jou te debatteren. Maar om je niet in het ongewisse te laten: Met graai mentaliteit wordt bedoeld; de mentaliteit waarmee de samenleving wordt leeggezogen voor het welzijn/de welvaart van één, tegenover negenennegentig procent.
Met 'dat clubje' wordt uiteraard bedoeld: Het clubje mensen dat de 147 bedrijven (incl banken) in hun bezit hebben en bepalen hoe de (economische) wind waait in de wereld. -
@61 blijf daar maar lekker in geloven en jezelf erg zielig en onderbedeeld vinden. Dat levert vast heel zinvolle oplossingen op.
-
@58 Als antwoord op je vraag waarom bepaalde onderontwikkelde landen wel weten te groeien is omdat 'het clubje' dat wil. Als compensatie moeten deze landen echter wel hun nuts-voorzieningen inleveren (elektra, water en andere nuts voorzieningen). Deze worden aan hen verkocht.
En in het begin ziet het er allemaal rooskleurig uit. Van binnen is het verrot. En dat zullen ze snel genoeg merken. De prijzen gaan daar ook omhoog, en wat je niet ziet is dat in Brazillië bijv. het aantal krottenwijken niet afneemt maar toeneemt. Zo goed gaat het daar niet hoor.
Wij hebben ze in de Renaissance daar al helemaal uitgebuit, dus om direct antwoord op je vraag te geven: Ja, het is 'het westen' hun schuld. -
@61 kijk, geen duidelijke verifieerbare voorbeelden. Alleen maar dingen die door iedereen worden gepapagaaid en voor fiet worden aangenomen. Probeer het nog eens.
-
@46 en daarvan draag ik meer dan de helft van af. Dat is volgens jou niet genoeg? Dat is mijn punt, het is nooit genoeg.
-
@61, ik heb reeds enkele oplossingen aangedragen. En het is geen 'geloven', het is 'weten'. Dat jij en je medestanders zo blijven volharden in de volmaaktheid van het huidige (in mijn ogen verrotte) systeem en het spelen op de man in deze reactie getuigt naar mijn mening niet alleen maar van starheid en tevens inflexibiliteit, maar ook nog eens van zwakte. Je speelt het op de man.
-
@64 Ik heb het idee dat je nog niet eens een driehoek in een passend gat van een speelkubus van een driejarige weet te krijgen, gewoon omdat je 'wil' dat hij in het ronde gat moet. Al met al staak ik mijn discussie met jou. Succes!
-
@66 er wordt niet meer of minder op de man gespeeld dan andersom gedaan wordt, dus die kinderachtigheid kunnen we overslaan.
De pretentie dat je 'weet' gaat wel erg ver. Het fabeltje over die 147 bedrijven is niet alleen potsierlijk, maar ook nog eens praktisch nagenoeg onmogelijk. Het enkele feit dat je dit soort berichten niet alleen voor waar aanneemt, maar het ook als uitgangspunt voor je redenering gebruikt, is dan ook eng.
En dan nog dit: waar in het hele plaatje vind ik de 'kleine graaier' terug? De burger, de consument die al decennia lang maar geen genoeg kan krijgen van het overconsumeren, tot vér boven zijn of haar eigen grenzen? -
@63 wat een quatsch. Als een land de kennis, vaardigeheid en kapitaal bij elkaar weet te brengen kunnen ze er wat van maken. Dat er in Brazilie nog steeds krottenwijken zijn komt omdat er hele stammen zitten die niets kunnen waar iemand op zit te wachten. That's why. Die kunnen nog claimen dat ze nooit een kans gehad hebben op een kans, op een opleiding, op een baan.
Die occupyers kunnen dat allemaal niet claimen. In Nederland waren alle kansen voorhanden. Als je er dan nog niets van weet te maken dan moet je niet zeuren, dan moet je doen wat je wel kunt en dat is het dan. Niet anederen de schuld geven en proberen anderen te laten opdraaien voor jouw levensonderhoud. -
@67 ik speel juist niet op de man, ik probeer oprewcht even voorbij de makkelijke slogans te komen naar een paar concrete voorbeelden die we kunnen vaststellen of ontkrachten. Alleen die komen zo weinig, het blijft allemaal maar hangen in 'dat clubje' (noem eens een naam en wat die precies heeft gedaan) en 'de slachtoffers' (maar hun buurjongen wioist er wel wat van te maken). Maak het nou eens concreet.
-
@69
Man wat een walgelijke ontkenning van het nut van personeel.
En niet ieder kind heeft kans op een opleiding. Nu is het al zo dat MBO leerlingen financieel zelf maar moeten zien hoe ze er komen vanaf 16 jaar. Als je ouders geen geld hebben dan kun je namelijk niet op school komen omdat het OV niet is te betalen. Daarom haken ze af. Er zijn hier geen gelijke kansen, je moet gewoon rijke ouders hebben. -
ik kan niet in een tentje op het beursplein gaan zitten hoor ik moet wel werken anders moet ik zo mijn huis uit als ik niet betaal.
-
Mensen moeten eens zelf gaan nadenken ipv altijd maar achter anderen aan blijven lopen! Als je een beetje onderzoek doet naar wie deze occupy-beweging begonnen zijn, dan snap je wel wat ik bedoel. Zoek voor de lol bijvoorbeeld eens op (google?) waarom anonymous die maskers draagt en waar die vandaan komen.. AUB DENK NA MENSEN!
-
Ga werken stelletje zielepoten..
-
7521 oktober 2011 08:02 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Waarom denkt toch iedereen dat mensen die daar zitten een uitkering hebben.. ik heb een prima baan, heel wat vrije dagen en daar maak ik voor dit soort gelegenheden graag gebruik van.. Diegene die dit zielig vinden zitten zelf wel te klagen op nujij.nl over de stand van zaken. Als je het ergens niet mee eens bent ga je toch niet onderuit gezakt in je stoel zitten wachten tot het goed komt?
@73 V for Vendetta.
http://nl.wikipedia.org/wiki/V_for_Vendetta_%28... -
7721 oktober 2011 09:39 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Tijd dat we in Nederland ook de http://the53.tumblr.com/ gaan oprichten.
53% van de 99% is het namelijk absoluut niet eens met de overige 47% en werken gewoon zo hard ze kunnen om de rest van het land overeind te houden.
Als ze iets willen dan zorgen ze maar dat ze het verdienen daar in Amsterdam.
Tot nu toe hebben ze echter verrekte weinig gedaan om hulp te verdienen, anders dan een beetje wild kamperen in Amsterdam... -
@77 haha ben je nou jezelf aan het plussen? ik zie je bericht geplaatst worden en vervolgens gelijk een +. Wat wilt u zeggen met de nieuwe i-phone? Daarbij zit ik daar niet voor mezelf maar voor de mensen die het veel minder hebben.. oooooo kan dat ook nog? jaaa dat kan ook nog.
-
8021 oktober 2011 10:21 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@80 Meer voor de mensen in afrika, meer voor de mensen in het oosten, meer voor de armen, meer voor de armen in nederland. "Wat ik wil zeggen met de nieuwe I-phone? Ja als je dat zelfs niet begrijpt dan zijn we klaar." Wauw als je een discussie start, maak hem dan ook af.. Ik ben geen groot bezitter, woon gewoon in een rijtjeshuis terwijl ik veel beter zou kunnen wonen sta ik mijn geld persoonlijk af aan mijn eigen stichting. Nou ga nu maar weer fijn verder spelen want je weet echt niet waar je het over hebt.
Een kebab met smeltkaas alsjeblieft, sorry wat bedoelt u? ja eh hee als je dat niet snapt dan zijn we klaar hoor hooooiii.. -
8221 oktober 2011 12:07 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@82
"Schei toch uit met je onzin. Het enige wat ik lees op nujij/internet is "ikke" "ikke" ïkke" uit de mond/toetsenbord van de occupy-aanhangers."
- Schijnbaar leest u mijn berichten niet of u begrijpt de definitie van "enige" niet.
"Inderdaad dat je zelf niet door hebt wat ik bedoel met mijn I-phone opmerking spreekt boekdelen.
- Dat u uzelf niet wilt uitleggen, betekent dat u veel wilt praten maar weinig zegt.
""Terwijl ik veel beter zou kunnen wonen sta ik mijn geld persoonlijk af aan mijn eigen stichting"
Mwahahahahaha, weer zo'n typerende opmerking van zo'n over het paard getilde westerling, met z'n eigen stichting en z'n (zogenaamde) geld teveel.
Overigens iedereen kan een eigen stichting beginnen, geen enkele moeite. Wist je trouwens dat veel stichtingen opgericht zijn vanwege fiscale motieven?
- Het uitmaken voor leugenaar zegt veel over jezelf. Ik help mensen in Afrika naar school te gaan.. U lijkt mij erg kortzichtig om uit te gaan van fiscale motieven. Ik zeg ook niet dat ik geld teveel heb, integendeel zelfs.
"Elke reactie die je plaatst maakt een grotere parodie van jezelf"
- elke reactie van jou laat zien dat je niet openstaat voor ander gedachtegoed. -
@82 Ik moet werken en heb weinig tijd voor Nujij. u spreekt ook uit weinig respect. Daarom wens ik u een fijne dag.
-
@76
Ja heb de film gezien ja, maar als je verder kijkt dan je neus lang is, zul je zien dat de film en t masker gebasseerd is op ene 'Guy Fawkes'.. -
@85 een film waarin iemand die een betere wereld wil gebaseerd is ok ene slinkse moordenaar.
Oftewel: als je een betere wereld wilt voor iedereen ben je gelijk aan een moordenaar? -
Ik ben bijna aan mijn pensioen altans dat hoop ik.
Maar als ik dat stelletje klaplopers op het beurspleintje zie begin ik heel angstig te worden dat het er niet van komt.
En klaplopers zijn het!! demonstreren tegen de graai en grijpkultuur van het kapitaal terwijl zij zelf aan het graaien zijn want zo noem ik deze actie.
Demonstreren op kosten van de werkenden.
Als ik op mijn fiets stap om naar mijn werk te gaan (ja hoor ik fiets tewijl er een auto is) heb ik het gevoel voor twee fietsen en werken.
Dus heb ik voor deze Occupy clan maar een goed advies ga werken voor je geld en begin met het opruimen van jullie klerezooi op het Beursplein.
Van mij krijgen deze galbakken zelfs geen respect. -
@87 meneer ik heb ene baan en een leuke ook nog.
Hoe heeft het bij u zo ver kunnen komen dat u zomaar aannames doet die gebaseerd zijn op onjuiste en onvolledige informatie?
Stijgers in Algemeen
'Al-Shabaab heeft terreurcel in...
In Nederland verblijven Somaliërs die...
2 uur 51 minuten geleden door Kania
Ramsis Kwidama verdronk toen hij jongetje...
Ramsis Kwidama zat met zijn vrouw, Merrel...
3 uur 25 minuten geleden door Sylvana's Hotspot
Vissers vangen enorme vis
Sportvissers uit Hendrik-Ido-Ambacht hebben...
5 uur 2 minuten geleden door Baldfire
Rutte steekt hardwerkende Nederlander mes...
Met Kunduz tekende Rutte zijn doodsvonnis....
5 uur 42 minuten geleden door venterkampie
'VS willen met Rusland uitweg zoeken...
De regering van president Barack Obama wil...
6 uur 2 minuten geleden door butavictor
Best gewaardeerd
Shell laat youtube filmpje verwijderen
Shell laat satirisch campagnefilmpje...
1 dag 20 uur geleden door muffcabage
Man wil drenkeling redden en verdrinkt zelf
Een man die in Rotterdam een kind uit het...
3 dagen geleden door 101st airborne
GGD wil leeftijdsgrens voor alcohol naar...
De leeftijdsgrens om alcohol te drinken zou...
3 dagen geleden door Aktea
16-jarige mishandeld door groep
De groep jongens met een mediterraans...
7 dagen geleden door smeerworst
Rutte vindt koopkrachtverlies 'heel...
"De effecten op de koopkracht van de...
2 dagen geleden door blak7

