Of het nu gaat om verspilt belastinggeld door ondoordachte steun aan banken, de voor velen in sterk toenemende mate onbetaalbare gezondheidszorg en verzekeringen, onnodig verlies van banen, pensioenfondsen die door hun voegen zakken, minder geld voor onderwijs en speciaal onderwijs, minimaliseren van het sociale vangnet en toegang tot het rechtssysteem, afbraak van onze rijke muziek, theater, dans en kunstcultuur..
Sorteer op:
-
Occupy is zo 2012!
-
Zondag zei u:: nou ik ga zondag zeker naar het Malieveld maar ik heb geen tent maar ik denk zonder tent kan het ook.
Ik zou ook graag een optocht zien in Den Haag van minstens 50 000 mensen die net als ik deze situatie meer dan zat zijn,
Want mijn mening is dat de straat waar wij ons kunnen verzetten met zijn vel klinkers en ook asfalt ons al een tijdlang roept en nu het weer wat beter word moeten wij inplaats van naar roeptoeterende politici wij eens moet gaan lopen op de uitnodigende straten dus kom op maak van deze uitnodiging gebruik -
" Ik zou ook graag een optocht zien in Den Haag van minstens 50 000 mensen die net als ik deze situatie meer dan zat zijn, "
50.000 ? Die zeven die er nu al zitten, vind ik al veel. -
Het word topdrukte op het malieveld, 19 maart ook al week lang studentenprotest.
-
Ik zeg altijd maar: een systeem verander je niet door er van buitenaf tegen aan te schoppen.
-
En wat hebben ze bereikt? De wereld is veranderd sinds hun acties? En vele mensen hebben hun voorbeeld gevolgd en zitten nu ook bij de beweging? Nee het blijft iets voor de idealistische dagdromer die blijkbaar niets beters te doen hebben dan een beetje de dagen hangend te slijten. Het was even leuk, maar nu is het wel genoeg geweest. Hop aan het werk weer!
-
Met hun uitgangspunten ben ik het zeker eens, vasthoudendheid aan je overtuiging is het allerbelangrijkste ongeacht of je er iets mee bereikt. De negatieve associatie die ze door de media krijgen bestempeld vind ik wat minder. En mensen met hoppa aan het werk vind ik ook een wat simpele redenatie, het heeft namelijk niets met niet willen werken te maken. Een wereld moet van binnen uit tot overstijgend inzicht komen, daar is een sterk overtuigend voorbeeld voor nodig. Dat kan nog even op zich laten wachten.
-
op welke camping,,vechten moeten we,niet roepen en schreeuwen.
-
@Hellen2222 #7
Sorry, ik zou ook graag de dingen anders willen zien, maar een overtuigend voorbeeld hoe we de verandering voor elkaar kunnen krijgen zie ik niet meer in de Occupy beweging. Het is daarom wel mooi geweest en zij moeten hun bijdrage aan een beter en eerlijkere maatschappij op een andere manier gaan uitvoeren. -
Je kan niet van Occupy verwachten dat die maar even met de pasklare oplossing komen, Occupy heeft vooral een signaalfunctie, en ze zijn komend voorjaar nog keihard nodig, zelfs meer nog dan afgelopen jaar. De oplossing zullen we met zijn allen moeten bedenken, iedereen.
-
@Knut #10
Keihard nodig om een signaal af te geven? Die signaal hebben ze in het begin al duidelijk genoeg geleverd en nu zijn er vele mensen die er langzamerhand genoeg hebben van het hangen van deze mensen. Ja, we willen een eerlijkere wereld, nee, dat bereik je niet door op je 'gat' te blijven zitten. -
@ kurt Een signaalfunctie daar sluit ik me bij aan, een overtuigend voorbeeld is iets anders. Als niemand zijn stem laat horen en een signaal afgeeft gaat alles schaaps door, en dan denken mensen dat alles ongestoort door kan blijven gaan zoals het nu gaat. Dat gaat veranderen, en dat signaal is afgegeven.
-
@11 Ik denk dat er wel degelijk een verschuiving in het bewustzijn in de samenleving bezig is, en Occupy heeft daar een steentje aan bijgedragen, maar nu moet het nog doordringen in de media, de politiek etc, en het is nu geen tijd om op te geven, het is tijd om door te gaan.
-
@1 2011 bedoel je hoop ik?
-
Die occupy lijers moeten eens gaan werken ipv zeuren!
-
@12 + :)
@14 nee, ik bedoel precies wat ik zeg, 2012
@15 er zijn ook werkende/studerende occupyers -
Er is alleen meer voor nodig dan alleen een occupy beweging. Gelukkig is er alle tijd van de wereld.
-
Je moet niet vergeten dat dit veranderingen zijn die vele eeuwen op zich hebben laten wachten. Dan heb ik daar alle geduld voor tot op zeker hoogte.
-
Ja je hebt wel gelijk hellen, het is een proces dat tijd zal vergen, maar ik heb niet het gevoel dat we nog zo royaal de tijd hebben. Wel als je denkt in termen als reincarnatiecyclus en karma, maar praktisch gesproken denk ik dat we toch wel een beetje voort mogen maken
-
"Of het nu gaat om verspilt belastinggeld [...]"
En daarmee ben je mij al kwijt. Zo blijf je altijd bij die 99% horen. Als je je schoolperiode had gebruikt om wat te leren dan had je nu een echte baan gehad en bij die 1% gehoord. -
@17, Tijd = geld... en geld = naar griekenland....
Ik zeg laten we daar op het strand gaan liggen! -
@20 volgens mij heb jij je schoolperiode ook niet gebruikt,want je blaat een hoop pluchezitters na.
-
Laten we allemaal gaan staken tegen dit verotte systeem van bamken en regeringen. Leg de wegen en treinen stil
-
@23
Ja, laten we net doen of er geen crisis is en de economie nog meer schade toebrengen, lekker verstandig. -
Wat de occupy betreft is bijna iedereen er weer ingetrapt en ingepakt. Het is gelukt de occupy in een lachtwekkende vertoning in de hersentjes van de Nederlander te proppen. Dit als opstapje om iedere kritische actie van "het gepeupel" de kop in te drukken. Geloof me, iedereen die vind dat je je kop moet houden en slaapwandelend roept dat "je maar aan het werk" moet, komt hier wel op terug. Helaas is een grote horde mensen knap egoïstisch, zolang het hem/haar nog goed gaat veroordeel je andersdenkenden. Maar als er onverhoopt persoonlijke stront aan de knikker komt wordt de slaapwandelaar eindelijk wakker.
-
Goh, zal die lente net zo "succesvol" worden als de hete herfst?
@25 Occupy heeft zichzelf belachelijk gemaakt. Het begon als een ludieke actie en eindigde in treurnis. Geen inhoud, alleen klagen en een beetje kamperen. -
@26 Dat bedoel ik dus.
-
@27 Oh sorry, dan had ik je verkeerd begrepen. Mijn fout. Het is nog vroeg :-)
-
Hmmm, na enkele weken stilte opnieuw een occupy-draadje... Wilt dit zeggen dat het binnenkort terug mooi weer wordt ?
-
Een goede raad aan "Occupy": kom met samenhangende, realistische oplossingen voor de aangemerkte vraagstukken.Neem niet alleen de vrijheid te protesteren, maar ook de vernatwoordelijkheid, alternatieven te leveren.
Voor die tijd neem ik en (gelukkig) het overgrote deel van de bevolking, deze beweging niet serieus. -
@30.
Die goede raad geef ik al sinds het begin aan Occupy... ik zou verwachten dat ze na 4 maanden "protest" al een soort programma zouden hebben.
Inmiddels weten ze al héél goed waar ze tegen zijn. Jammer genoeg weten ze zélf óók niet hoe ze het moeten oplossen. Ik vermoed dat ze te weinig tijd hebben ;-) -
@5 Je kunt geen nieuw huis bouwen op een rotte fundering. Derhalve zal er wel 'gesloopt' moéten worden.
-
@20 Als je dat niet snapt moet je misschien zelf even terug de schoolbanken in.
-
'Occupy' is ook maar een pion in het spel. Een afleidingsmaneuvre van het échte probleem, betaald door Soros' NGO's en consorten.
Het échte probleem is de financieringsstructuur: al het geld dat regeringen uitgeven wordt eerst door de bankiers tegen nul kosten gedrukt, en vervolgens door de regeringen tegen rente geleend, en moet met de arbeid van het volk worden terugbetaald. Ze willen het geld zelf niet eens terug hebben, want ze weten zelf ook best dat dat gewoon bedrukt papier is. Nee, ze willen het onderpand hebben. En dat is jij en ik en al je 'bezittingen'. -
Er is zoveel verandering nodig, op zoveel fronten, ten behoeve van een zo'n menswaardig mogelijk bestaan voor iedereen, dat gecoördineerd protest niet meer kan wachten.
Spoedig wordt ons ook nog ons vrijverkeer over her internet afgepakt dat elke dag uitstel van protest onze kansen op slagen voor een betere wereld verkleind -
IRAN
"The world is not divided between East and West. You are American, and I am Iranian, we don't know each other, but we talk and we understand each other perfectly. The difference between you and your government is much bigger than the difference between you and me. And the difference between me and my government is much bigger than the difference between me and you.
And our governments are very much the same."
- Marjane Satrapi, Iranian Graphic Novelist -
@32 het systeem hervormt zichzelf wanneer er eensgezindheid in de hoofden van mensen komt. Ofwel het egocentrisme verdwijnt.. zolang dit in stand blijft bij mensen is er geen eenheid en blijft er verdeeldheid. Dus er zal een universele bewustzijnsverandering moeten optreden waar iedereen iedereen wordt en voelt. Een protest heeft hier maar een hele kleine bijdrage in.
-
TS: de steun aan de banken was niet ondoordacht maar nodig, het gaat om de oorzaak aanpakken.
Dus pak Goldman Sachs praktijken aan en dat van zijn broertjes en alle problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Maar De Jager doet niets aan Goldman Sachs, want dat zijn intussen zijn collegae geworden. -
@30: en wat doe jij zelf persoonlijk om de wereld te veranderen en te verbeteren?
-
@39.
Quote:
"en wat doe jij zelf persoonlijk om de wereld te veranderen en te verbeteren? "
Met zo'n uitspraken verlaag je jezelf tot het niveau van mensen die roepen dat ze maar moeten gaan werken... -
@40: o, vind je? denk dat dat meer je eigen vooroordeel is.
Ik probeer mensen te wijzen op het idee dat je niet 100% achter de fysieke uiting van Occupy hoeft te staan om in te zien dat er heel wat mis is in de wereld. Afgeven op Occupy is prima, maar ik zie dan graag welke alternatieve initiatieven er nog meer leven die ik en andere mensen kunnen ondersteunen.
Iemand die wel loopt te klagen over de bonuscultuur, de oneerlijke bezuinigingen, de verpaupering van onze samenleving, maar die ook alleen maar commentaar heeft op occupy mag wat mij betreft wat meer uitleggen over de ogenschijnljike hypocrisie van zijn handelen en uitingen. -
Occupy is meer levend dan vorig jaar .De groep is kleiner geworden, omdat de mensen die het niet konden doordragen weggegaan zijn. Wat over is is sterker en standvastiger dan ooit.
-
@42
Inderdaad. Net zo lang totdat er nog maar één persoon over is en dan is Occupy op zijn sterkst! -
@30: "...de vernatwoordelijkheid, alternatieven te leveren." Daar hebben wij betaalde bedienden voor, politici heten die. Wij zijn boos omdat zij hun werk niet naar behoren uitvoeren, en denken erover hen te ontslaan.
-
@41.
Quote:
"Iemand die wel loopt te klagen over de bonuscultuur, de oneerlijke bezuinigingen, de verpaupering van onze samenleving, maar die ook alleen maar commentaar heeft op occupy mag wat mij betreft wat meer uitleggen over de ogenschijnljike hypocrisie van zijn handelen en uitingen. "
Ik heb enkel maar commentaar op Occupy in de zin dat ze tot nu toe nog niks, maar dan ook nog niks veranderd hebben aan de maatschappij (en dat na 4 maanden protesteren). Dat is gewoon een vaststelling maar als jij vindt dat dát klagen is...dan zou je eens moeten luisteren naar de gemiddelde Occupy'er.
Verder heb ik dus helemaal niets uit te leggen aan U (of eender wie) aangezien ik níet klaag over de bonuscultuur, de oneerlijke bezuinigingen of de verpaupering van onze samenleving.
Eerlijk gezegd dacht ik dat dat net de kerntaak was van Occupy. Het zijn net de Occupy'ers die hierover klagen... dus als jij een uitleg hieromtrent wilt, stel ik je voor om eens met je achterban te gaan praten.
Je hebt me wel doen lachen met "de verpaupering van onze samenleving". Occupy is zowat hét symbool geworden van de verpaupering.
Maar begrijp me niet verkeerd, ik vind het idee achter Occupy wél kúnnen en er zullen vast wel mensen tussen zitten met goede ideeën maar ik kan maar niet begrijpen dat ze geen duidelijke structuur (willen) vormen en dat er na 4 maanden zó weinig concrete zaken naar buiten gedragen werden.
Als ze verder doen zoals nu zal er gewoonweg géén verandering komen en dan is het allemaal voor niets geweest. Zou dat dan geen zonde van de tijd geweest zijn ? -
4623 februari 2012 11:32 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@45: sorry hoor maar volgens mij zitten we allemaal in dezelfde boot, waarom zo verdeeldheid creeren? Ik verlaag me, ik zou eens moeten luisteren naar een occupier, ik heb je doen lachen, enz. Lijkt me ook niet echt constructief materiaal en en schappelijke houding om een discussie/reactie mee in te steken.
Ik reageer op de comments die ik elke keer weer voorbij zie komen als het over occupy gaat: dat occupy geen nut of effect heeft, dat het geen oplossing aandraagt voor de problemen die zij zien enz. De idee daarachter is dus dat als je het ergens niet mee eens bent, je daar alternatieven voor moet aandragen. Zo kom ik dus op mijn reactie @39. Als je het niet eens bent met occupy, welke alternatieven zijn er dan en in hoeverre zijn anti-occupiers op hun eigen manier bezig de probelemen in het licht te brengen en een geluid te laten horen?
Nu mijn persoonlijke idee over occupy: ik ben blij dat er op mondiaal niveau een protestgeluid klinkt. Ik vind de vorm en structuur (maandenlang kamperen) verre van ideaal. Maar ze laten ten minste hun stem zien/horen.
Mensen die het niet eens zijn met het huidige wereldljike bestel en tegelijkertijd occupy afvallen en aanvallen omdat 'ze geen oplosing aandragen', vind ik naief.
Past deze schoen je niet omdat je het idee van de wereldproblemen niet deelt, trek hem dan ook niet aan. -
@47.
Quote:
"De idee daarachter is dus dat als je het ergens niet mee eens bent, je daar alternatieven voor moet aandragen"
Dát is nu net mijn punt. Occupy is het niet eens met de huidige stand van zaken. Laat hén dan met die alternatieven afkomen. Jammer genoeg gebeurt dat niet.
Ik begrijp niet waarom jij van mij alternatieve oplossingen verwacht aangezien ik nergens over klaag (behalve dat Occupy tot nog toe tot niks constructiefs heeft bijgedragen, ze hebben een signaal gegeven maar daar houdt het op).
Stel nou eens dat ze een politieke partij zouden oprichten. Zou jij dan stemmen op een partij die nog niet eens met een redelijk programma op de proppen kan komen ? -
@48: het is heel simpel:
Als je vindt dat occupy geen recht van 'klagen' heeft omdat het geen oplossing aandraagt, dan is het toch ook niet vreemd om de 'occupy-klagers' te vragen wat het alternatief voor occupy dan is?
(dus niet: wat de oplossingen voor de problemen die occupy noemt is, maar wat het alternatief voor occupy zelf is)
Ik heb de stelling (je mag pas klagen als je alle oplossingen kunt aandragen) niet zelf bedacht.
"Ik begrijp niet waarom jij van mij alternatieve oplossingen verwacht aangezien ik nergens over klaag."
nogmaals: trek hem aan alleen als ie past. -
@49.
Quote:
"Als je vindt dat occupy geen recht van 'klagen' heeft omdat het geen oplossing aandraagt, dan is het toch ook niet vreemd om de 'occupy-klagers' te vragen wat het alternatief voor occupy dan is? "
Wat mij betreft heeft iedereen het recht om te klagen. Ze doen maar. Ik vind het alleen een beetje goedkoop van Occupy om te klagen over een kleine minderheid die "graait" terwijl sommige Occupy'ers (lees :sommige) inmiddels 4 maanden in een tent zitten zonder ook maar iets te ondernemen. Tot daar aan toe heb ik er ook nog geen probleem mee... maar zoals je wel weet zitten er evengoed mensen tussen die perfect zouden kunnen gaan werken maar er bewust voor gekozen hebben om te leven van een uitkering.
Tja, met die laatste, weliswaar kleine, groep heb ik wél een groot probleem. Ik pik het niet dat iemand andere mensen verwijt dat ze graaien terwijl ze zélf leven op de kap van de werkende mens.
Dát vind ik een ernstigere vorm van graaien dan die top-bonussen die uitgekeerd worden, in de zin dat de top-bonussen NIET uitbetaald worden met geld van de gemeenschap, een uitkering daarentegen wél.
Hopelijk begrijp je nu dat ik me niet richt tegen héél de Occupy-beweging maar enkel tegen die paar individuen die het hele imago van Occupy vernield hebben (of zal ik maar zeggen "gecreëerd hebben"). -
@49.
Quote:
"dus niet: wat de oplossingen voor de problemen die occupy noemt is, maar wat het alternatief voor occupy zelf is"
Een beetje vreemde stelling : het alternatief is het leven zoals je het momenteel elke dag beleeft. Ik wil best aannemen dat je dat niet leuk vindt maar in een tent zitten om een punt te maken en voor de rest je mond houden zal écht geen verschil maken in de huidige samenleving. Dus houdt aub op met Occupy te verdedigen... ze hebben werkelijk nog niks verwezenlijkt en met hun huidige structuur gaat dat ook niet gebeuren. Begrijp je dat niet ?
Nogmaals ik heb niets tegen Occupy als protestbeweging maar het wordt gewoon hoog tijd dat ze met iets concreets naar buiten treden. Ik weet dat er een paar mensen zijn die écht wel goede ideeën hebben maar je hoort daar niks over.
Kijk nou gewoon eens naar al de berichten die reeds over Occupy verschenen zijn... Als jij me er ééntje kan tonen waarin ze met een programma naar buiten treden, zal ik het met véél aandacht lezen. Maar dat gebeurt dus niet hé. Dit draadje is er nogmaals een voorbeeld van.
Quote uit het artikel :
"Op het Malieveld is ruimte genoeg voor iedereen om zijn ongenoegen te uiten en een demonstratieve Hete Lente in te luiden!"
Tja, dát Occupy niet blij is met de huidige situatie wisten we 4 maanden geleden ook al.
Het enige dat ze doen met dit bericht is mensen oproepen om hun ongenoegen te uiten. Geloof jij echt dat deze actie een verschil zal maken ? Ik voorspel je dat hun actie op deze wijze "een ijskoude lente" zal worden. -
@51: "Dus houdt aub op met Occupy te verdedigen... ze hebben werkelijk nog niks verwezenlijkt en met hun huidige structuur gaat dat ook niet gebeuren. Begrijp je dat niet ?
Als je mijn comments gewoon leest zonder die gekleurde bril kom je wellicht tot iets andere conclusies over mijn insteek en ideeen over occupy, alsmede over wat ik hier in het topic heb aangegeven en hoef je me ook niet steeds aan te tijgen. -
@52.
Mijn welgemeende excuses indien ik je beledigd zou hebben. Dat is noch mijn stijl, noch mijn bedoeling.
Ik heb je comments gelezen en heb daaruit afgeleid dat U een supporter bent van Occupy. Mijn vraag naar U is toch eenvoudig, maar zeker niet bedoeld om U te kwetsen.
Overtuig me gewoon waarom ik in Occupy zou moeten geloven door me aan te tonen wat ze tot nu toe reeds verwezenlijkt hebben. Wie weet krijgt Occupy door jouw toedoen er wel een supporter bij maar dan wil ik wel precies weten waar Occupy voor staat (hun agendapunten en hoe ze dat gaan aanpakken).
U zal toch begrijpen dat ik niet ergens achter kán staan als ik niet weet wat het inhoudt (hiermee bedoel ik uiteraard hun actieplan).
Voor de laatste keer, ik wil gerust geloven in Occupy maar dan wil ik weten hoe ze de wereld gaan veranderen.
Dat is toch een logische vraag. Er zitten hier zoveel Occupy-aanhangers op nujij maar na inmiddels 4 maanden heeft er nog niemand mij een antwoord kunnen geven op die vraag.
Tja, dat doet bij mij het vermoeden rijzen dat er veel "beroeps-betogers" tussen zitten. Mensen die eigenlijk met niks akkoord kunnen gaan maar nooit verder komen dan loze slogans te roepen, zoals "we are the 99 %".
Als je zo'n slogan kan typen op een computer is de kans redelijk groot dat je eerder tot die 1 % behoort dan tot die 99 %. Ik krijg soms de indruk dat mensen niet beseffen hoeveel échte armoede er wel nog in de wereld aanwezig is en dat maakt me ziek.
Occupy staat o.a. voor een gelijkmatige verdeling van de (natuurlijke) rijkdommen. Dat is lariekoek... Zelf staan ze met hun handjes geld bijeen te schooien (zó fanatiek zijn ze dan ook weer niet tegen het monetair systeem).
Hoeveel van dát geld werd reeds aan goede doelen geschonken ? -
@53: Het enige wat ik goed vind aan Occupy is dat het een mondiaal geluid van protest tegen de manier waarop wij als planeet handelen, is.
In mijn optiek zit er wel veel scheef in deze wereld. Als je dit wilt veranderen, neemt dat enorm veel tijd in beslag. Ik zie occupy als het eerste signaal vanuit de wereldbevolking. Het is een traag bewustwordingsproces, en in dit geval is Jan Modaal ermee gestart.
Ik deel de exacte meningen en overtuigingen van alle occypiers niet, daarvoor lopen de ideeën te ver uiteen. Maar ik support dus wél het hele initiatief dat er mensen over de hele wereld opstaan om een protestgeluid, een roep om verandering, te laten horen.
Mijn insteek in de discussies hier is dan ook dat iemand het best niet eens kan zijn met het initiatief, noch met de overtuigingen van de mensen zelf. Maar een harde afwijzing naar het initiatief occupy zelf staat m.i. haaks op het geklaag van dezelfde mensen over bonus- en graaicultuur en afbreuk op de samenleving door politiek.
Waarom zou ik jou moeten gaan overtuigen van de verschillende opvattingen en principes die spelen binnen de groep occupyers? Volgens mij ben je goed in staat om je eigen mening te vormen. Ik kan helaas geen argumenten voor anderen gaan bedenken waarmee je in andere discussies of topics in het verleden beter uit de voeten zou kunnen.
Over de vraag 'HOE moeten we alles moeten gaan veranderen' kopieer ik een eerdere comment van mezelf hieronder. Niemand kan je een pasklare oplossing geven omdat het de attitude van onze gehele maatschappij betreft, van politiek/leiderschap t/m individuele consumptie en persoonlijke inborst van elke burger-consument. -
Eerdere reactie:
"het is een illusie om te verwachten dat iemand zomaar 123 een pasklare oplossing kan geven waarbij elke partij meteen profiteert. Het systeem is door de westerse wereld gecreerd en kan niet zomaar weggenomen worden, we draaien er allemaal in mee, of je nu wilt of niet.
Occupy is een eerste stap in het bewustwordingsproces.
Wereldbreed.
Onze levensstijl is schadelijk voor de planeet en de wereldbevolking, en dat moet veranderen. Dat zal niet makkelijk gaan omdat de hele wereld meedraait in hetzelfde systeem en mensen hun gedrag niet graag veranderen. Waar je aan zou kunnen denken is:
- geen olie meer nodig hebben voor transport en al het andere energieverbruik aanzienlijk beperken of hier duurzame bronnen voor vinden. Er is een reden waarom de groene technologie wordt tegengehouden en die reden is de politiek en het internationale politieke spelletje.
- duurzame landbouw, dus geen bio-industrie meer = meer landbouwgrond om mensenmondjes te voeden dus minder honger, en minder mileuschade en minder gezondheidsschade voor de mens.
- duurzame materialen zoeken, gebruiken, promoten. Dus geen smartphones waarbij tantalum wordt gebruikt bijvoorbeeld. Er zijn zoveel spullen en zaken waarvan wij als gewone burger niet eens weten wat daar allemaal aan vooraf is gegaan of welke prijs er door andere mensen werkelijk betaald wordt.
- vergroten van de invloed van volk op regering. Onze eigen regering trekt zich ook weinig aan van wat het volk eigenlijk aangeeft. Keer op keer verkeerde beslissingen, berekeningen die niet blijken te kloppen, ze betrappen elkaar met regelmaat op misleiding maar daar zijn verder weinig consequenties aan verbonden. De regering dient ook het belang van de burgers in het vizier te hebben, momenteel is daar niet echt sprake van.
- een eerlijke wereldhandel = dus opheffen van handelsresticties die we aan niet westerse landen op hebben gelegd, die landen kúnnen niet eens meedoen mede omdat wij het ze onmogelijk maken. .
- geen multinationals in ver-van-je bed landen die maaaaandenlang olie staan te lekken waar jij verder niets van merkt als je je tank volooit, maar die mensen daar op locatie ernstig door benadeeld kunnen raken.
enzenz
Zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.
Het gaat om een gedragsverandering bij de regerende elite van politiek en top-bedrijfsleven, en bij de burger. Men handelt momenteel vanuit de verkeerde intentie (ego en geld, een wij vs zij gevoel terwijl we 1 planeet zijn en "wij" ook niet rijk kunnen blijven zonder de "zij" meer en meer te blijven uit te buiten.)" -
Ik denk trouwens dat we meer in dit verhaal delen dan je aanvankelijk dacht.
Beroepsbetogers, steuntrekkers, kansloze theorieen, ze zijn er allemaal in het occupy-kamp. Maar dat maakt het idee van protest niet minder waardevol. Daarnaast zit er ook veel intelligentie, ideeen, oplossingen en innovatie en good-will, inspiratie en idealisme.
Ik sta niet achter de fysieke uiting die occupy momenteel heeft (de troittoircampings). Dat kan ook niet anders gezien de vorm die ze gekozen hebben, want wie anders kan dat doen dan de mensen die geen werk hebben? De mensen in de tentjes zijn echter bij lange na niet álle mensen die achter het idee van Noodzakelijke Verandering staan en wat je dus van occupysites ziet op tv is niet representatief voor de hele wereldactie Occupy. -
Veranderingen in de uiterlijke wereld komen pas tot stand zodra er veranderingen plaatsvinden in de innerlijke wereld van mensen. Er is een innerlijk eenheidsgevoel is nodig bij de meerderheid van mensen om tot acties over te gaan en tot verbetering te komen. Mensen zijn tot zoveel in staat als ze samenwerken en instinctief tot het noodzakelijke over gaan. Veel instellingen zullen overbodig worden en beslissingen worden in overeenstemming gemaakt en niet door een tal van mensen. Zo zie ik verbetering in de wereld. Verder kun je er geen uitspraak over doen, omdat er zal worden gehandeld vanuit het moment en niet op de toekomst gebaseerde systemen. Zo denk ik er tenminste over.
-
@57
Hmmmmmmm.
Zweverig
Geite wollen sokken
Niet van deze wereld
Onvolwassen
Zo maar even wat termen die bij me op komen. -
Zweverig, heb je best gelijk in maar de meest geniale ideeën van de afgelopen eeuwen kwamen van zweverigste types.
Geiten wollen sokken draag ik niet, en ik begrijp de link niet.
Niet van deze wereld, ben liever niet van de wereld zoals hij nu is. Advies: ik hoop dat je snel ontwaakt uit deze schijnwereld.
Onvolwassen? Ik ben net 23 dus jij zegt het. -
@oOCOo
Ik denk ook wel dat er verschillende raakvlakken zijn in ons gedachtengoed.
Ik heb nooit beweerd dat de voorstanders van Occupy ongelijk hebben (alhoewel dat moeilijk te bepalen is want tot op heden weet ik nog steeds niet waar Occupy exact voor staat... elke mens kan dit een andere invulling geven bij wijze van spreken).
Het enige dat ik probeer te vertellen op deze draadjes (in de hoop dat de Occupy'ers meelezen) is dat ze zich moeten organiseren als ze een verschil willen maken.
Mijn inziens is het net door het ontbreken van een structuur dat er inmiddels reeds vele mensen afgehaakt hebben en dat ze bijgevolg nog slechts met een handvol mensen overblijven. Hoe wil je dan au sérieux worden genomen ?
Ze hadden zich beter eerst bezonnen en dan pas begonnen... Men zegt wel eens "beter laat dan nooit" maar persoonlijk vrees ik dat "Occupy" zijn beste tijd heeft gehad. We zullen het wel zien of 26 februari een succes wordt... Er zal ongetwijfeld wel een nieuw draadje over verschijnen dus we praten elkaar vermoedelijk wel nog.
Ik kan ze alleen maar sterkte toewensen... en hopen dat indien ze slagen in hun opzet we voor iedereen een betere wereld krijgen, maar dan denk ík wel in de eerste plaats aan al die mensen die het een pak slechter hebben dan de gemiddelde Occupy'er.
Ik zou zeggen : Go for it Occupy !
Ik zou écht niet weten hoe we dát kunnen bewerkstelligen... en als je eerlijk bent, zou je moeten kunnen toegeven dat Occupy dat eigenlijk ook niet weet. -
Occupy is er niet om oplossingen te geven (dat wil niet zeggen dat daar niet over nagedacht word) We zijn geen politieke partij..
Occupy is er voor de bewustwording...Occupy is er om te laten weten dat er wat mis is, en niet zo een klein beetje ook..Op allerlei vlakken worden er veranderingen in wetten aangebracht. De armen worden letterlijk met de dag armer..Het verschil van gezondheidzorg tussen arm en rijk nemen steeds grotere vormen aan.Mensen die steeds harder moeten werken en meer banen nodig hebben om rond te kunnen komen..
Steeds meer mensen die hun huizen kwijtraken ..Voedselbanken die in het nauw komen..Maar ook oorlogen die gecrëeert worden door mensen om hun rijkdommen nog groter te maken dan ze ooit nodig zullen hebben ..Dat de voedselindustrie in handen is van een handje vol mensen..Dat er stoffen aan je eten worden toegevoegt die er niet in horen .Dat er grote experimenten zonder dat we dat weten worden gedaan met de aarde..Die wel degelijk effekt hebben op ieders leven ,om dan over wat het met je gezondheid doet maar niet te spreken..En zo zijn er nog talloze zaken waar wij mensen bewust van willen maken ..
Als je vraagt wat heeft occupy bereikt:Er word in ieder geval gepraat ..Er worden steeds meer vragen gesteld..Onderwerpen worden beter uitgediept.
Het gaat er occupy niet om ..of men hun gelooft of niet ..Het gaat er om dat je zelf op ontdekkingsreis gaat ..En zelf je waarheid gaat zoeken ..Wat heeft occupy voor nut als je als een schaap achter occupy aan gaat lopen..Nee occupy zijn doel is ..Dat je onderzoekt wat je hoort, zodat men uit de kudde komt.
Verder draag ik via deze weg alle occupyers een warm hart toe ..en heb respekt dat jullie na alles wat er over jullie heen komt ..nog altijd daar zijn.
dat geeft mij hoop voor de toekomst
Dat is mijn visie over occupy:marianne -
@61 +++++
Jij snapt het helemaal. -
@60: "Ik zou écht niet weten hoe we dát kunnen bewerkstelligen... en als je eerlijk bent, zou je moeten kunnen toegeven dat Occupy dat eigenlijk ook niet weet."
Nee, ik ook niet, maar daar ben ik ook eerlijk in geweest.
Maar wel fijn dat je ook je eigen standpunt/idee hebt toegelicht, ik snap nu ook meer van jouw insteek.
Ik zou het liever ook in andere vormen terugzien dan alleen die troittoircampings.
Maarja, de burgerij heeft nog net niet het water hoog genoeg aan de lippen staan, we zijn nog net niet arm genoeg om daadwerkelijk massaal de straat op te gaan.
Ik hoop gewoon dat Het idee achter Occupy (dus de roep om Grote Verandering om het maar even zo te noemen) blijft voortbestaan en groter zal worden zodat we inderdaad meer en meer initiatieven en acties bewerkstelligen dan de kampeersites alleesn. Dus, ja, inderdaad valt door een goede organisatie ook onder, net als woordvoerders en een directe lobby naar de politiek en bedrijfsleven toe.
Okay, ik zie je later weer, inderdaad! -
@5 ben u aan het infiltreren dan?
-
Een hele goede zaak, fijn dat ze door gaan met de initiatieven!!!!!
Nu hopen dat de media en burgers de Occupy nu eens steunen en niet opzettelijk belachelijk gaan maken.
Verder hoop ik ook dat meer en meer mensen actief en serieus nadenken over dat het op deze manier niet gaat lukken.
Nee TOP !!!
Goed zo, hier lopen zeiken heeft geen zin....Occupy steunen wel, laat Nederland maar zien dat we het NIET eens zijn met de hoge belasting op de Benzine....EN hoe bv. bankiers met ons geld bijvoorbeeld de wapenindustrie steunt.... EN dat er onnodig geld van je word gejat hier en daar. Er zijn toch genoeg voorbeelden dat je ziet dat het niet klopt....Zorgverzekering, ziekenhuizen, verplicht dokterspost....alleen maar geld, geld, geld en geld.
Dus kom op....wees nu eens een keer POSITIEF over een iets wat je misschien zou kunnen helpen voor een betere maatschappij...die EERLIJK omgaat met geld! Dus NIET dat de één zijn zakken vult, en de andere zijn zakken moet doorzoeken om naar een euro te vinden.
.
In het nieuws/Media wordt Occupy belachelijk gemaakt, maar de MEDIA vertelt niet/nooit de gehele waarheid....laat je niet manipuleren door de tv, maar luister naar je gevoel en wees eerlijk !
In andere landen kunnen ze het wel, waarom niet in Nederland !!!! -
Ik voel het, het word groter dan ooit!! We moeten allemaal samenwerken, met onze harten op de juiste plek voor onze toekomst en die van na ons. Eerlijkheid naar het volk, voor deze planeet en alles wat er leeft. Steeds meer openen mensen hun ogen, steeds meer worden er bewust van wat er echt belangrijk is, waarom je hier bent op aarde en wat je hier doet.
-
@61 dikke plus voor jou
-
Niet echt waard om op te reageren. Maar 50.000 man in maart op het malieveld lijkt mij ijdele hoop...
-
@28 Nee hoor, je had me goed begrepen. Mijn opmerking slaat op het feit dat mensen de occupy negatief beoordelen.
-
van mij mogen de moterclubs het binnenhof als clubhuis innemen.
-
@21 en dan krijgen we gratis een parasol :-)
-
Het navelstaren is weer terug.
Mensen die geen andere manier kennen dan dom, dagdromend bij elkaar te kruipen. Ze missen de intelligentie en het doorzettingsvermogen om op een normale wijze veranderingen op gang te brengen.
Laat ze gaan werken en als ze werk hebben, dan hun intelligentie (indien aanwezig) en talenten inzetten voor "de goede zaak".
Op deze wijze zijn ze volstrekt zinloos bezig en bevestigen ze het vooroordeel wat de meer begaafde medemens van hen heeft: het zijn luie, onnozele minkukels. -
Ik denk dat we Occupy ook meer moeten zien als klokkenluiders dan als een beweging die alles wel even zal veranderen.
En degenen die nu vooraan staan om deze beweging als een groepje idealisten af te doen hebben werkelijk geen idee hoever de afbraak al gevorderd is. -
vervelende occupy beweging zeg, wordt er een beetje boos van
-
@74 ze proberen jou en iedereen alleen maar wakker te maken,
Occupy 2012!! Opgeven is geen optie voor mij. -
mensen willen niet graag iets veranderen, want ze zijn er bang voor. En dan ontstaan allemaal wazige protesterende angstige groepjes die weer de mensen bang maken en een zonde bok zoeken. Ook in Nl zie je hoe bang de mens is als een idioot een kreet geeft. Je moet dus niet alles geloven wat verteld wordt, maar je moet uit het nieuws de kern halen. De voorbeelden worden bijna iedere dag op het internet duidelijk. Maar als je niets meer durft en bang bent voor je job en het vele geld dan ben je een slechte raadgever.
Stijgers in Algemeen
Door brand gewonde baby overleden
De 10 maanden oude baby die vrijdagochtend...
1 uur 11 minuten geleden door ed3al
Woordvoerder Sharia4Holland aangehouden
De politie heeft zondagavond de...
1 uur 58 minuten geleden door Marcgr8
Crisis zorgt voor minder adopties
Het aantal Nederlandse ouderparen dat een...
3 uur 26 minuten geleden door Rudolf-Almere
'Laat Songfestival toch zitten'
Als het aan de lezers van Telegraaf.nl...
7 uur 39 minuten geleden door katje van sjefke
Best gewaardeerd
'Marokkaanse vrouw, wrik je los uit de...
De sociale controle die de Marokkaanse...
1 dag 9 uur geleden door Moskowfiets
Duitse politie neemt helmen af en sluiten...
Duitse politie neemt helmen af en sluiten...
3 dagen geleden door turtle63
Politie optreden van vandaag,...
Dat in ons land er met vele maten gemeten...
1 dag 6 uur geleden door tineke1
Orthodoxe christenen zijn intolerant
Veel orthodoxe christenen zijn intolerant....
6 dagen geleden door geertvoordewind
Rutte vindt koopkrachtverlies 'heel...
"De effecten op de koopkracht van de...
2 dagen geleden door blak7

