De ME heeft vrijdagmiddag in Den Haag een charge uitgevoerd tegen een groep relschoppers en studenten die vanaf het Malieveld waren opgerukt naar het ministerie van Onderwijs.
Sorteer op:
-
Wat mij opvalt is hoe gedetailleerd de politie al op de hoogte was van rellen die nog niet plaatsgevonden hadden, en dat al op het nieuws gebracht heeft.
Zo iets zou je niet weten als je niet zelf bezig was geweest om deze rellen uit te lokken.
Op televisie heb ik geen enkele geldige aanleiding gezien, alleen een politiedienst die zich als een politieke partij buiten de democratische controle beweegt.
En dit is al héééééél erg lang zo. -
@187
Wat wil je nu met zo'n avatar verwachten, niets toch -
Goh in Nederland ook al,in Engeland is t al een tijdje gaande.
-
@chip1956 #176
Ik vind 2000 euro per jaar toch niet bepaald mild... -
@162: "Een professor (....). Die mensen zijn gewild en ook schaars." - daar kunnen we een discussie over houden want er zijn legio assistenten die voor minder ook wel hoogleraar willen worden. Verder kunnen veel hoogleraren in het bedrijfsleven niet functioneren omdat ze daar gebonden zijn aan wat aandeelhouders willen. De universiteit geeft hen veel meer vrijheid.
Kenniseconomie? Worden we daar wijzer van? -
Ik denk dat het een mooie dag is geweest, voor nederland en de nederlandse cultuur.
Studenten en leerkrachten, bedankt voor jullie inzet voor rechtvaardigheid en democratie. -
"en de kwaliteit van het hoger onderwijs te verbeteren. Daarvoor zijn bezuinigingen noodzakelijk, aldus Rutte."
Deze twee dingen gaan niet samen. -
Het onderwijs en jonge mensen zijn toekomst van elke maatschappij. Het is bekend dat deze regering kortzichtig is en geen lange termijn visie heeft. Door de vergrijzing en ongeschoolde jonge generatie blijven oudjes tot hun dood aan het werk.
Nederland blijft gewoon stemmen op incompetente en kortzichtige politici. En hier is het bewijs, domme en ongeschoolde mensen zijn makkelijk te manipuleren. -
zijn de mensen die onrust veroorzaken niet in dienst van de overheid, zoals ze dat bij rellen in dictaturen doen, om de oppositie tekunnen naaien?
-
De Links radicalen gingen weer tot geweld over. En altijd met het vingertje naar rechts wijzen
-
@200
U stigmatiseerd, gezien uw naam neem ik aan dat u van allochtone achtergrond heeft, en juist door dit soort uitspraken te doen drijft u de autochtoon in Nederland in de handen van Geert en de zijne...
Wees echter voorzichtig, de geschiedenis kan zich herhalen, of weet u als (al dan niet eeuwige student) niet de betekenis van een politieke partij groot in de jaren 40 die luisterde naar de naam N.S.B.??
Ik verzoek u dan ook met klem om niet zo maar mensen te gaan uitmaken voor weet ik allemaal niet. en misschien ten overvloed, een homo is een MENS net als een Islamiet. -
@210
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ -
Actievoerders hebben geen enkel belang bij geweld. Hier wordt een publicitair doel uitgemolken door andere lieden - tekenen van de corruptie die nu modieus en beschermd is onder deze regering.
-
@207 Als je niet kunt luisteren ontgaat je heel veel en zul je nooit aan hoger onderwijs toekomen.
@209 Sinds wanneer is radicaal links in dienst van de overheid?
@210 Inderdaad, zie @209 -
leve de Stasi van Ivo, het gaat de goede kant op net als in wit rusland
-
Quote van een deel van het artikel:
Relschoppers
De grote studentendemonstratie kende vrijdag een onrustig einde. Nadat om vier uur de vreedzaam verlopen manifestatie op het Malieveld was afgelopen, trok een groep relschoppers en studenten naar het ministerie van Onderwijs dat naast het centraal station in Den Haag staat.
De groep botste daar met de ME die de relschoppers opving en zelfs een charge uitvoerde. Er werden flinke klappen uitgedeeld door de politie, die met onder meer honden en paarden aanwezig was. Oproerkraaiers bestookten de ME'ers met onder meer een fiets en met vuurwerk.
Einde quote
Daarvoor werden al foldertjes uitgedeeld op het protest zelf, zoals het foldertje eruit zag gaf al aan dat het doel toch wel was om te rellen. -
SnijtraM #210
Je hebt nog nooit van infiltreren gehoord, zodat je je kunt voorbereiden op dergelijke gebeurtenissen ?
Hoe denk je anders dat men daarvan op de hoogte kan zijn ?
Erg naief hoor..... -
Één keer gewoon ingrijpen op de HRA en niets van dit alles was nodig geweest.
-
Studentjes moeten gewoon gaan studeren. Daar zijn ze student voor. En als ze in geld nood komen gaan ze maar solliciteren in de branche waarvoor ze een studie volgen. Dan sluiten ze maar een contract af met een bedrijf dat hen tijdens de studie sponsort en daar tegenover staat dan een minimum aantal dienstjaren. Gebeurt in andere landen al heeeeel lang. Werkt ook goed op de motivatie tijdens de studie en voorkomt dat studenten eeuwig blijven shoppen voor een studie die hen bevalt (lees: waar ze zo min mogelijk voor hoeven doen)
-
@217 ik heb nr 210 niet geschreven. Ga jij uit van het goede bij relbeluste haagse gezags-tokkies?
-
Het geweld werd uitgelokt door Geert Wilders, hij denkt dat hij heel Nederland in zijn zak heeft zitten.
-
klets - die man is zo driftig, hij krijgt in zó'n omgeving niets gedaan
-
Als je langer dan zes jaar nodig hebt om je studie af te maken ben je niet zo interessant meer voor het bedrijfsleven. Verstandig om op precies dat moment als overheid de stekker eruit te trekken. Help jezelf.
-
@221
Tijd voor je pilletje. -
Bezuinigen is terecht, want al die studenten die er zijn omdat Pa invloed heeft , maar eigenlijk geen capaciteiten hebben om op dat niveau te studeren, moeten dan wijken voor de echte studenten.
-
@219 "een studie die hen bevalt (lees: waar ze zo min mogelijk voor hoeven doen)"
Die studenten heb ik nog niet tegengekomen. Ik studeer aan de TU/e, met zware studies waar vijf jaar voor staat maar waar zelfs harde werkers moeite hebben ze in zes jaar te halen. Hier zijn geen lang-leve-de-lol studenten en toch worden we aan alle kanten genaaid.
Iedereen die er iets nuttigs bij heeft gedaan en daar met de steun van de universiteit een jaartje over heeft gedaan, wordt afgeschilderd als een lamlendige luie bierzuipende ballo die niks kan en niks wil doen voor zijn studie. MIS! Het zijn juist de bensen die INVESTEREN in hun toekomst door iets EXTRA naast hun studie te doen die de rekening krijgen!!! -
@221 Waar het hart van vol is...............
Ga fietsen stelen mens en verziek niet ieder draadje -
@225 Echte studenten zijn mensen die er iets naast willen doen, die zichzelf willen ontplooien en die niet alleen maar de vakjes doen die ze moeten doen. De regering wil er een race naar de bul van maken, en dan is er geen ruimte voor al het andere wat studeren nuttig maakt. Daarnaast zullen heel veel mensen die race gaan verliezen en dan hebben we straks geen hoogopgeleiden meer. En hoe zit het dán met de kenniseconomie?
-
22921 januari 2011 21:03 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
""De politie pakte 25 jongeren op onder wie leden van de AFA""
Aldus het NOS.
Waneer wordt die knokploeg nu eindelijk eens verboden ? -
@227 Het vuurtje werd opgestookt door Geert Wilders, die betichtte immers de universiteits professoren ervan de studenten naar het Malieveld te dirrigeren. Geert Wilders denkt dat heel Nederland in zijn reet naait, hij heeft heel Nederland in zijn zak zitten.
-
@230: Het verbieden van zulke clubs gaat niet zomaar (Grondwet en andere wetten) en via het Internet kunnen ze makkelijk afspreken om te gaan rellen. Ik praat hun acties niet goed, maar er zitten wel wat haken en ogen aan het verbieden van zulke clubs.
-
@230 Dat gaat niet zomaar. Wat #232 zegt.
-
Art 140
Daar hebben ze krakers hooligans en de CP86 mee aangepakt
Dat moet met deze geweldadige club toch zeker ook lukken. -
23521 januari 2011 21:16 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Als het aan de regering lag ging je demonstreren in de sahara.
want men duldt geen tegenspraak/inspraak of dialoog.
Het pluche regeert met een volmacht die ze denken gekregen te hebben van het volk.
Het is triest dat onze democratie uitgehold is tot hole frases in de 2de kamer en hole frases op het web.
Het recht om demonstreren is ons ontnomen.
Of die 25 relschoppers ingehuurd zijn of niet de burgemeester maakt er dankbaar gebruik van.
Oppakken op basis van het negeren van een vordering of bevel vind ik heel zwak!
'Shit we hebben geen rechtsgronden om de massa te weren' mmmm dan maar een vordering of bevel. Negeren ze toch wel.....................
Ziek -
@235
gevonden op internet:
Sindsdien heeft AFA zich, naar eigen woorden, ten doel gesteld "racistische en fascistische partijen, groeperingen en tendensen te bestrijden en racistisch en verrechtsend overheidsbeleid aan de kaak te stellen". De AFA wordt gemonitord door de AIVD. Deze beschouwt de AFA als extreem links, gewelddadig en een potentieel gevaar voor de democratische rechtsorde -
23821 januari 2011 21:37 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@211
"Ik verzoek u dan ook met klem om niet zo maar mensen te gaan uitmaken voor weet ik allemaal niet. en misschien ten overvloed, een homo is een MENS net als een Islamiet."
Waar heb ik dan gezegd dat homo's geen mensen zijn? Ik zei alleen dat de rechtse politiek........waren (anders wordt het weer verwijderd). Jij geeft nu indirect aan dat homo zijn iets slecht is en dat het beledigend is als je iemand zo noemt, beter nadenken voordat je wat post. En waarom mag ik niet rechtse mensen "beledigen/bekritiseren", heette zoiets niet "vrijheid van meningsuiting". Die mensen vreten mijn geld en kopen daar mee straaljagers (JSF), sturen onze bange soldaten naar een land (Afghanistan) en lopen daar hopeloze missies uit te voeren zonder enige profijt, integendeel onze soldaten krijgen een pak slaag daar en komen ze huilend terug. Ja sorry hoor, maar dan ga ik ook niet normaal doen, hé ;) -
@236
Het hele gebeuren in Hoek van Holland is in uw ogen ook een demonstratie??
Je zal maar in de binnenstad van Den Haag wonen of je bedrijfje hebben en zo'n horde opgefokte malloten komen ff langs, de steen die voor een ME-er was vliegt toevallig door JOUW raam, waarachter jouw pasgeboren dochter in de box ligt te slapen............. -
24121 januari 2011 21:44 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Oke jonge lui.
Genoeg gekrakeeld en rotsooi getrapt.
De meeste studenten hebben een baan en doen de studie er even bij, desnoods op de zak van de belastingbetaler, het liefst 6 jaar of nog langer.
Aan de slag en wacht nog maar even met het bier.
Aan de studie en vlug. -
Nou, ik was er vanmiddag zelf bij op het plein voor de 2e kamer. Wat er gewoon simpelweg gebeurde was dat een groep van zo'n 500 man de ingang van parkeergarage van de tweede kamer afsloten.
De andere ingang naar het plein (zeg maar het verlengde van de straat korte poten, richting de hofweg) werd ook geblokkeerd door een groep van zo'n 20 studenten die op de straat ging zitten. Ik had het verder wel gezien en liep dus langs de zittende studenten en zo'n 5 busjes vol ME richting de hofweg.
Toen kwamen er ineens twee extra ME busjes als debielen de hoek om scheuren en miste mij en mijn vriendin op enkele centimeters. Die gasten hadden de hele middag uit hun neus zitten te peuteren en hadden nu blijkbaar de opdracht gekregen om het plein schoon te vegen. Ik kan dus uit eigen ervaring zeggen dat het wel degelijk een eenzijdige actie was van de ME tegen een aantal vreedzaam protesterende studenten op het plein voor de tweede kamer. Ik kreeg een misselijk makend gevoel bij het vertonen van zoveel machtvertoon. Het is ook zo betuttelend: kijk lieve studenten, daar en daar mogen jullie protesteren voor 3 uurtjes, maar dan weer lief naar huis toe gaan. Maar niet voor de deur van de tweede kamer, want dat hadden we niet afgesproken. Bovendien zorgde de overdreven aanwezigheid van de politie wat mij betrefd juist voor een onrustig gevoel. Een zo'n aap (mijn excuses maar het was echt van het kaliber uitsmijter zonder hersens) sprak mij aan op mijn spandoek. Die had ik namelijk bevestigd aan een plastic stok (waar je een dweil aan kan schroeven). Die stok mocht niet, want die was van metaal zei hij. Ik zei: hij is van plastic. Je mag alleen een breekbaar latje gebruiken zei hij toen. Ik zag een aantal mensen passeren die hun spandoek hadden bevestigd aan een stuk hout waar je iemand makkelijk de hersens mee in kan slaan en dacht: zal ik de discussie beginnen? Dat heb ik dus maar niet gedaan en die agent mijn bordje in z'n handen gedrukt. Alsjeblieft, zei ik, je zoekt het maar uit.
Voor mij was de lol er toen wel een beetje af. Die demonstratie op het Malieveld vond ik eigenlijk minder effectief dan de tweede kleine demonstratie op het plein voor de tweede kamer. -
@239 Ik zie toch echt niet wat jouw mening te maken heeft met het studentenprotest. Maar blijkbaar wil je iets uitleggen, maar het raakt kant nog wel. Maar goed je mag van mij allerlei onzin posten hier neer zetten. Mij heb je er niet mee.
En wat mij betreft mogen ze die oetlullen die rotzooi trappen in de cel gooien. -
@243
Tuurlijk het is weer allemaal de schuld van de ME.
En die AFA knokploeg die gearresteerd is liep natuurlijk toevallig voorbij. -
@243 Wat ik niet snap aan je betoog is dat waarom zou een hoeveelheid agenten bijdragen aan een grimmige sfeer? Het is maar net wat je er zelf van maakt.
Dat er oetlullen zijn die zich uitgedaagd voelen door een stel lompe agenten zegt mij al genoeg over het soort dat daar aanwezig is. Dit is het zelfde soort dat graag rotzooi bij voetbalwedstrijden zoekt.
Zelf voel ik mij nooit uitgedaagd door een troep agenten te paard, maar goed dat kan aan mij liggen. -
24721 januari 2011 21:59 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@238 nederland 4
Dus omdat er 25 relschoppers zijn gesignaleerd.
Wordt de hele binnen stad ontdaan van demonstranten?
Jij leest 25 relschoppers die je kunt koppelen aan tuig van diverse allooi en je projecteert dat op al die mensen die die wellicht alleen een mening hadden die ze wilden laten horen.
Je maakt jezelf volkomen belachelijk.
Ik gun je je pleziertje van linkse geiten wollen bivak muts bashen.
Maar om al die studenten daarmee gelijk te stellen.......
sneu -
@245
Je hebt de ME, je hebt de AFA
en de 20000 vreedzame studenten krijgen er de schuld van. -
Een kenniseconomie? Tsss,medestudenten!!
Als een goede verstandige slimme student goed kan leren dan zou je ook verwachten dat hij/zij een kennis heeft met berekenen van hun eigen financiën kunnen omgaan. -
@239
Kennerlijk vind u het niet nodig om op mijn eerste stukje @211 niet te reageren.
In mijn optiek had uw eerdere reacties niet behoeven te worden verwijderd echter zullen er hier mensen geweest zijn die daar aanstoot aan genomen hebben.
Het is op geen manier mijn bedoeling geweest om al dan niet direkt homo zijn als slecht te betitelen, deze opmerking is geheel voor uw eigen rekening!!
NEEN meneer B, U mag in Nederland NIEMAND beledigen (art.266 Wetboek van Strafrecht) Beledigen heeft dus ook NIETS met vrijheid van meningsuiting te maken!
Bekritiseren mag uiteraard wel maar er is een groot verschil tussen beledigen en bekritiseren en kan dus niet in 1 adem/woord genoemd worden!
Deze mensen vreten uw geld?? pardon?? Hoe lang betaald u dan al belasting ? Hoe lang heeft u dan bijv op kosten van de Staat (lees de belastingbetaler)??
De mensen die uitgezonden zijn waren BEROEPS soldaten, zij hebben UIT VRIJE wil voor dit beroep gekozen en dus ook de consequentie's !!!
Net zo goed als u ervoor zou kunnen kiezen om bijv. ME-er te worden, of tandarts, of putjeschepper o.i.d.
Voordat ik in uw optiek nu het idee zou kunnen opwekken dat ik voor JFS ben,nee ben ik niet!
Ik heb u reeds eerder gewaarschuwd voorzichtig te zijn, de geschiedenis zou zich kunnen herhalen. In de vorige crisis onder linkse aanvoering heeft het heel lang geduurd voordat Nederland weer op de been was en haar gouden tijden beleefde... -
25221 januari 2011 22:14 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@252
Over welke raddraaiers heb je het precies vandaag, want ik zag alleen een aantal studenten die op de niet aangewezen plek stonden te demonstreren. Dat werd als bedreigend ervaren door de burgemeester en daarom werd de opdracht gegeven om dat plein schoon te vegen. -
Salon faïge Linkse mensen op podium
Radicalen in de straat -
25521 januari 2011 22:22 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@246
Ik zie ook niet wat een paar bereden politie agenten voor een dreiging moeten afgeven.
Het zijn de busjes die uit het zicht om de hoek staan en wachten op het bevel van de burgemeester.
Waarom staan die busjes niet in het zicht?????
Om niet te dreigen!!!!!
.........
Het bevel komt en de dreiging begint.
Ik weet niet of jij wel eens verdreven bent door ME maar je dient stalen zenuwen te hebben.
En als je het treft krijg je een knuppel in je nek omdat die ME-er daar gewoon zin in heeft!
Dat ontaard wel eens in geweld van mensen die dat absoluut niet in de planning hadden. -
wat ik nou niet snap dat rutte zo nodig wil bezuinigen maar wel graag veel geld wilt uitgeven voor zo'n missie in afghanistan.
-
@246
Nou ja, je voelt toch die ogen van die agenten op je gericht, zo van: maak geen verkeerde beweging want dan grijpen we je in de kraag. Zoals ik zei, ik ga de confrontatie met een agent en zeker met een ME'er altijd uit de weg, zodra die het idee krijgen dat ze ruimte hebben om hun machtspositie uit te buiten pakken ze dat maar al te graag aan. Mijn voorbeeld van mijn spandoek waar ze commentaar op hadden was sprekend: ze hadden niets te doen en begonnen me uit verveling lastig te vallen.
En een rijtje ME'ers opstellen tegenover een groep studenten (en wat gespuis wat daar nog tussendoor loopt) is gewoon provocerend. -
@176 Ah...... das een intressante gedachte gang..... maar je vergeet de zorgverzekering van de student...... de boeken die gekocht moeten worden ( a 500 euro per jaar) De telefoon rekening die (en geloof me die heb je echt nodig als je studeert) je moet betalen.... Ik ben maandelijks aan vaste uitgaven... even rekenen 120+275+35 .... owh ja nog wat kostgeld, omdat mijn ouders niet rond kunnen komen..... +/- 100 euro..... ohhw nja persoonlijke hygiëne in de maand a 25 euro........ nja... denk dak wel zo'n 555 euro kwijt ben in de maand...... Verdorie ik ben ook nog geen 23 dus tsjaa minimum jeugdloon van 9.50 euro ... zou ik dik 58 uur moeten werken..... leuk parttime baantje is dat.
-
je kan niet de verantwoordelijkheid aan de overheid schuiven.
Nee, jij bent zelf verantwoordelijk om je studie binnen 4 jaar afmaken!!
Dus iemand dat kan, is geschikt. Als iemand dat niet kan,is ongeschikt. -
26121 januari 2011 22:29 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Zij zei tegen me: afstuderen is leuk,maar na het afronden moet je gaan werken. Dat is zwaar leven. Je hebt opeens zoveel verantwoordelijkheiden op je werk. Er is veel meer druk op je en er wordt eisen gesteld.
Dus: welkom in grote mensen wereld zei de leerkracht.
Het geldt voor alle studenten.. -
@243 "Het is ook zo betuttelend: kijk lieve studenten, daar en daar mogen jullie protesteren voor 3 uurtjes, maar dan weer lief naar huis toe gaan. Maar niet voor de deur van de tweede kamer, want dat hadden we niet afgesproken."
Dat is niet betuttelend, dat is nodig om de veiligheid te regelen. Ik was er vandaag bij op het Malieveld, en daarna ben ik weer lief naar huis toe gegaan. Omdat het anders op geweld uitloopt en daar heeft niemand wat aan. En zo geschiedde... -
@263
U is een verstandig mens! -
@263 Mooi geschreven, het voelde me een soort be happy door woorden van jou: ik ben erna weer lief naar huis toe gegaan..
-
@263 Je krijgt van mij:++++
-
@260 Tel je een bestuur bij een vereniging dan mee of niet? Ik tel dat namelijk niet mee en dan loop ik wél nominaal. En toch ben ik zogenaamd 'langstudeerder', omdat die eikels van de regering dat niet meetellen. Ik heb in dat jaar niet gestudeerd, ben niet op tentamen geweest en de universiteit is dus geen rooie rotcent aan mij kwijt geweest. Waarom moet ik dan een boete betalen??
-
26821 januari 2011 22:42 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@267 Ik tel de bestuur bij een vereninging niet mee.
Ik vind 1 ding het is overdreven om zo 3000 euro boete moeten betalen.
Ik vind wel het moet wel netjes op tijd betalen voor de studie en als het dat niet lukt dan hoop ik voor deze mensen na het studie snel een baan vinden om schuld kunnen afbetalen.
Kijk,naar een gewone burgers die nooit een stundent is geweest. Zij hebben eerder veel diepere schulden voor alle dingen.
Ik vind nog beroerder de mensen nooit hebben gestudeert en geen diploma. Zij zitten dan thuis in de bijstand en werken intussen wel zwart.
Deze mensen zijn meerdere malen erger dan de studenten met de schulden.
Want als de studenten de studie afrond verdienen meer geld. Al is misschien niet de baan naar hun wensen. -
Het zal wel aan mij liggen maar ik snap het minnetje @268 niet helemaal...
-
@267 Iemand heeft een jaar niet gestudeerd wegens moet werken of stage loopt in het buitenland. Ik vind dit dingen moeten doorgeven. Iemand heeft namelijk wel reden voor.
Ik vind een grote onzin als student een jaar even niet studeert moet een boete betalen. Dat is wel zeer krom. -
@269 "Ik vind nog beroerder de mensen nooit hebben gestudeert en geen diploma. Zij zitten dan thuis in de bijstand en werken intussen wel zwart."
Daar zeg je nogal wat. Behalve dit over-een-kam-scheren ben ik het wel met je eens. Wat studenten initieel kosten, leveren ze daarna dubbel en dwars op. Niet alleen voor zichzelf in een hoger salaris, maar ook voor de kenniseconomie en dus de samenleving als geheel. Die drieduizend euro is in ieder geval veel te fors en vooral de randvoorwaarden zijn slecht (bestuur meetellen of niet, invoeren voor komende of ook huidige studenten, ...). -
@272 precies, door een goed overzicht kenniseconomie dan kom je wel doorheen. Dat leer je al tijdens het studie en moeilijke momenten met al dat geld voor je huur,school,boeken en onderhoud van je persoonlijke dingen.
-
@268
"Demonstreren (met toestemming)"
Als je dit nou eens 50 keer leest.
Wordt je dan iets duidelijk? -
27521 januari 2011 23:20 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@274
Is u in de flower power - tijd blijven hangen?? -
Als van die 11.000 nu eens alle te luie, te trage, verkeerde keuze makende studenten weghaalt scheelt denk ik de helft. Bij Pauw en Witteman zitten een paar van die losers, die na 3 jaar studeren ineens toch maar vinden een andere studie te moeten doen, en vervolgens weer 5 jaar teren op de staat. Vervolgens natuurlijk roepen dat ze zulk belangrijk werk voor Accu doen, waar de buiten de studenten zelf niemand wat aan heeft, en dan vervolgens zich op de borst kloppen dat Nederlandse studenten zo gewild zijn in Europa. Hoe een zweverige interessant gedoe en gepraat! Dom geouwehoer, prima als je 5 jaar studeert, en je uiteraard de kolere werkt bij Accu, mag het godverdomme een keer! Ga werken, en probeer je veel te dure studie terug bij te dragen aan Nederland!
-
@274
Juist mijn punt. Het spontane is er totaal af. We konden even ons gezicht laten zien op het malieveld, maar ik heb geen studenten aan het woord gezien. Alleen politici, die werden toegejuicht of uitgejoelt. En een voorzitter van de studentbond, die o zo blij was dat er veel mensen naar zijn georganiseerde dag waren gekomen. De tweede actie bij het binnenhof was wel spontaan, maar dus ook direct een bedreiging voor de elite die meteen opdracht gaf aan de ME om in te grijpen. -
@275
Lees dan nog maar 49keer
Dus jij vind het normaal om toestemming te moeten vragen of je mag laten zien dat je het er niet mee eens bent?
Ga je stemmen over 3 jaar dat de missie in afghanistan niet/wel door mag/moet gaan?
Of stuur je een mailtje? -
@272 en 273
Om te beginnen, ga eens een keer netjes om met je berichtgeving, haal de taalfouten eruit en laat het een normaal lopende zin zijn. Daar hoef je niet voor gestudeerd te hebben.
Ten tweede, de wijze van uitdrukken diskwalificeert de hard werkenden die niet gestudeerd hebben maar even goed bijdragen aan de samenleving.
Jullie "gestudeerden" trekken zich hier nu ineens "samen" als een kliek die zich juist buiten de samenleving doet staan.
Pas op dat jullie je krediet bij het werkende volk niet verliezen. -
@277
ik ben het wel met u eens, maar het mag wel iets genuanceerder, wat mij ook verbaasd heeft is idd de opmerking dat Nederlandse studenten gewilt zijn in Europa... Nou prima, maar moet ik dan als Nederlandse belasting betaler daar voor opdraaien? Als een student dan afgestudeerd is en elders in Europa aan het werk gaat, laat ie dan maar zijn studiekosten terug betalen aan de staat der Nederlanden! -
28221 januari 2011 23:34 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@ 263
Ja heel lief. Maar Rutte voert zijn plannen gewoon door, of eindigd ergens in het midden (ze zetten natuurlijk eerst hoog in en geven je dan het gevoel dat jouw actie wat uitgemaakt heeft), dus wat had jouw komst naar het malieveld vandaag voor zin? -
@276
Is het beroeps deformatie?
Dat je in achterlijk gewauwel vervalt? -
28521 januari 2011 23:38 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@282
Och begin jij nu ook al
Heb je soms het gevoel dat je aan het verliezen bent?
Stel dat het een oprechte vraag zou kunnen zijn.
Ik heb mijn studie schulden al bijna afbetaald.
Ontvang geen enkele subsidie of belasting aftrek.
Heb zelfs in dienst gezeten!
En voldoe ik nu dusdanig dat je weer normaal op de inhoud in kunt gaan? -
@276
Ach noem het zoals u wilt, Ik mag dan wel geen student zijn (geweest) echter wel BELEEFD!
Wat dat betreft sluit ik me aangaande uw persoon aan bij Nederland 4 @282
Werd er in de flower power tijd ook niet tegen alles en iedereen aangeschopt? -
28821 januari 2011 23:52 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@285
Aankondigen is iets heel anders als toestemming vragen.
Ik ben absoluut voorstander voor controleerbare menigten.
Er is niet gevaarlijkers dan kudde gedrag.
4mei gaf dat heel duidelijk aan dat er een kritische massa bestaat.
Toch als ik niet mag klagen bij de mensen die het moeten horen dan is demonstreren even zinloos als stemmen.
Laat het binnenhof maar overlopen, laat de regering maar eens rekening houden met de 'slachtoffers' van hun gemakzuchtige beslissingen.
En als de rekening daarvan te hoog is of het binnen hof te klein dan moeten de kamerleden maar voltallig op het mailie veld verschijnen!!!
Het zijn onze vertegenwoordigers. Hoe kan het zijn dat we niet bij hun mogen demonstreren? -
@287
Stel je niet aan met je zogenaamde BELEEFD!
Het is uitermate infantiel en onbeleefd om in te spelen op iemand z'n alias.
Je krijgt gewoon een koekje van eigen deeg! -
29122 januari 2011 00:01 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@288
Ik heb je al eerder veel plezier gewenst met het bashen van geiten wollensokken types.
Toch laat je bij mij de indruk achter dat er meer voor jou een ver van je bed show is. -
29322 januari 2011 00:11 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@292
Uiteraard!!!
@290
Noem het gerust infantiel, zal mij werkelijk een zorg zijn, geniet u onder tussen van wat LSD bij het voor de 10000e keer kijken naar HAIR.... -
mmmm ik vergeet nog wat... ; PEACE MAN !!
-
Onrust na bericht over onrust na studentenprotest op nujij......
-
Verbazingwekkend hoeveel mensen op nujij menen dat het escaleerde door AFA, anarchisten, relschoppers, et cetera. Zonder hier zelf bij aanwezig te zijn geweest.
Het was een geslaagde actie, we stonden op het malieveld, eisten een reactie in het centrum van de macht. En werden weggeslagen door de beschermers van de staat. Daar is niet één groep of één soort mens verantwoordelijk voor geweest, WIJ accepteerden niet de door de gemeente aangewezen plek voor een demonstratie.
Als je demonstreert tegen het kabinet sta je op het plein, lange poten of aan de overkant van de hofvijver. Niet op het malieveld.
Er is niets vernield, er is niemand bedreigd. Er stond een groep studenten en sympathisanten iets te dichtbij, het resultaat wat blauwe plekken maar een triomf voor de wil van velen.
Maar de mensen die overlopen van ressentiment zien hier alleen maar aanleiding om paranoïde te fulmineren op allerlei clubjes waar ze de inhoud nauwelijks van snappen of begrijpen. Laat staan dat ze kunnen begrijpen dat de willekeurige student met overtuiging vandaag voor het binnenhof stond te schreeuwen om een reactie.
Het is de kleinburgelijkheid ten top om de staat zalig te verklaren en de idealen of onvrede van de ander te diskwalificeren door allerlei valse insinuaties. Ja, tuurlijk, "lui en werkloos" Nederland gaf gisteren het startschot dat dit kabinet niet geruisloos kan opereren. -
@277 Ik herhaal mezelf normaal gesproken niet graag, maar het hardnekkige idee dat de langstudeerder de belastingbetaler geld kost is toch echt onjuist.
Kijk, dat studenten misschien op de een of andere manier wat meer bijdragen aan hun studie sta ik helemaal niet negatief tegenover. Nederland zal weliswaar de vruchten plukken van hun opleiding maar dat doen studenten zelf ook. Maar kies nu niet een arbitraire groep en schuif alle kosten niet zomaar op één groep af. En laat de instellingen er aub al helemaal buiten, die hebben al problemen genoeg en zitten echt niet op een compleet willekeurige boete te wachten. -
op elk punt in je leven zou je moeten kunnen studeren.
zonder gigantisch hoge collegegelden en met een studiefinanciering die kijkt naar wat je het jaar ervoor hebt verdient.
het is discriminatie om bepaalde groepen meer collegegeld te laten betalen (zoals 30+) of boetes te heffen op het vergaren van kennis.
Leren zou op alle leeftijden, betaalbaar, toegankelijk en mogelijk moeten zijn.
het is ronduit hachelijk om leren te beboeten, hierdoor belemmer je de ontwikkeling van de mens in zijn algemeen. -
@297, Misschien komt dat wel omdat het ook extreem-linkse fascisten waren waardoor het fout liep?
Ik heb ze bij de demonstratie zelf niet gezien (als ze dan waren gaan rellen had ik sowieso geprobeerd ze zoveel mogelijk aan de politie over te dragen), maar later toen de rellen ontstonden wel. Ik hoorde al van anderen dat het om de Antifa ging, en de vroegste foto's en twitter etc bevestigde: kledingcode bomberjacks, arafatssjaaltjes en maskers, dus dat is de AFA.
En nu bevestigd ook de politie dat ze daadwerkelijk fascisten van de AFA gearresteerd hebben bij de rellen.
En hoepel op met je 'studenten'. AFA nazi's zijn geen studenten, het zijn voor het overgrote deel professionele uitvreters die noch studeren noch werken. Klanten van de kunstschool, of een HBOtje waarbij ze 'iets met mensen' kunnen doen.
De meeste studenten keuren dat soort fascistische groeperingen af, en haten ze zelfs, want wederom heeft extreem-links en hun vernielzucht afbreuk gedaan aan de demonstratie die puur voor het onderwijs was. -
Ik was er toevallig bij toen de "onregelmatigheden" begonnen. Ik vond het erg apart dat vlak voor de charge uitgevoerd werd, er agenten in burger als bange hazen uit het publiek stormden. In deze verwarring begon de ME met het zonder reden te slaan met knuppels en te schieten met rook bommen. Ik heb erg opgelet naar een aanwijzing en/of aanleiding naar deze onlusten maar heb deze niet kunnen constateren.
Verder wil ik kwijt dat het gebruik van schuttingstaal naar andersdenkenden niet erg getuigt van persoonlijke ontwikkeling. Ik ben er voor 98% zeker van dat de demonstrerende studenten de onlusten niet zijn begonnen. De politie heeft zelf de reden gecreeërd. -
...werden voor 'n deel veroorzaakt door radicalen...een ander deel door "onze" studenten.
-
301 # overigens de actie van de ME met de paarden bij het Plein, de zogezegde charge was eigenlijk maar heel kort .
4 a 5 x rossen ze effe met de paarden in draf heen en weer, en dat was het eigenlijk. -
Het spijt me zeer, maar de ME was zelf op rellen uit.
Ik stond er gewoon naast en er werd niets meer dan 3 sinaasappels en 1 bierblikje richting de paarden gegooid van onze geweldige politie en daaarna mag zomaar het recht op protest verstoord worden door deze zelfde politie.
Raar land jongens..... -
Studentenbashers en andere demoniserende types,
als er iemand onder jullie is die tevreden is met z'n leven, werkt voor een fijne baas, respect krijgt, een leven heeft wat het waard is om te leven, dan mag die het zeggen -
anders zal ik (wellicht tevergeefs) toch een beroep op je voorstellingsvermogen moeten doen dat er mensen zijn die weigeren om meegesleurd te worden in jullie zelfverkozen hel. Als je je rot voelt, prima, ga eens serieus hulp zoeken, maar val er geen andere mensen mee lastig, ga niet janken over mensen die hun nek uitsteken omdat je niet wil toegeven dat je dat zelf helemaal niet durft, en ga niet doen alsof jullie werk- en leefwijze de enige is die er kan bestaan.
Vrije landen bestaan alleen daar waar de sterallures van omhooggevallen nietskunners en uitzuigers aan de ketting zijn gelegd.
En alle ander claims over "vrijheid" zijn één grote bak psychopatische oplichting die ons land net zo makkelijk aan de Duitsers overgeeft, Joden verkoopt, als dat ze ons land aan de dictatuur van de een of andere labiele driftkop overleveren.
Zonder vrijheid komen er geen ideeën, zonder ideeën staat een land stil (en nederland stáát bijna stil!!), en dan glij je vanzelf af naar de bananenrepubliek waar de slechtst functionerende schreeuwlelijken in dit land zo op kicken. -
Oprutte!
-
De ME bestaat ook uit een clubje hooligans. Daarvoor melden ze zich aan; om met volledige vergunning anderen in mekaar te rossen.
-
@297 "Daar is niet één groep of één soort mens verantwoordelijk voor geweest, WIJ accepteerden niet de door de gemeente aangewezen plek voor een demonstratie.
Als je demonstreert tegen het kabinet sta je op het plein, lange poten of aan de overkant van de hofvijver. Niet op het malieveld. "
Ik vind het uitermate kwalijk dat je denk te mogen spreken voor alle studenten. Verreweg de meeste studenten zijn helemaal niet de stad ingelopen. Er is niks mis mee om te demonstreren op het Malieveld als je vantevoren afspreekt met de politie dat je dat daar gaat doen. Je hebt het recht om te demonstreren en wel dáár. Er was maar een handjevol mensen de stad in gegaan, namelijk een paar honderd van de meer dan tienduizend die er waren. Een deel daarvan was zelfs uit op rellen. Je moet de relschoppers niet vereenzelvigen met de studenten die op het Malieveld stonden te protesteren. Het is verdomme JULLIE schuld dat iedereen het nu over die relletjes heeft in plaats van over de inhoud van de demonstratie: het RECHT op GOED ONDERWIJS! -
@301 De politie heeft hard opgetreden maar jullie hadden daar helemaal niet moeten zijn. De demonstratie was op het Malieveld. Je wil geen tienduizend mensen in de binnenstad van Den Haag hebben staan demonstreren, dat kun je toch begrijpen? Nu hebben veel mensen weer een reden om studenten te haten, terwijl het juist werkeloos tuig is dat de boel heeft verziekt. Wat ik in #308 ook al zeg: nu gaat het dus bij veel mensen over dat 'de studenten' hebben lopen rellen in plaats van over die verdomde langstudeerboete.
-
En waar gaat het allemaal om? Dat je 3000 euro meer aan je studie moet bijdragen als je langer over je studie doet. De bijdrage is al een schijntje van de werkelijke kosten, die 3.000 euro extra maakt de bijdrage nog lang niet kostendekkend en een jaar langer over je studie doen heeft puur te maken met luiheid.
-
@310: Puur luiheid? Zat mensen die bestuur gaan doen of een project buiten de studie om. Die mensen worden nu opeens met terugwerkende kracht beboet, omdat ze bijvoorbeeld vorig jaar de keuze gemaakt hebben om dat te gaan doen. Verder worden ook mensen die bijvoorbeeld een keer langdurig ziek zijn geweest of door andere omstandigheden langdurig niet kunnen studeren door deze maatregel getroffen.
En het gaat niet alleen om die 3000 euro meer, maar ook om de terugwerkende kracht en de studiefinanciering van de master, want dat wordt een lening. En niet alle masters duren maar 1 jaar, bij de Beta is het eigenlijk allemaal tweejarig, dus die moeten een jaar extra lenen ten opzichte van de rest. Mensen die meer feesten dan studeren mogen ze echt wel aanpakken, die verdienen het ook om aangepakt te worden, de rest vindt ik vrij onredelijk om aan te pakken. -
Ik snap nog steeds niet waarom de politie ons daar eigenlijk naar toe stuurde, aangezien ze het pad naar centraal station blokkeerde voor een tijdje, tja dan lopen we maar naar de binnenstad toch?
-
@Jan-nujij #308
En wat jij doet is doen alsof het louter relschoppers waren bij het Binnenhof, alleen maar mensen uit op relletjes. Nee het verschil was dat daar voor het merendeel studenten stonden die niet trapten in zo'n geacteerde manifestatie op het malieveld, waar de studenten publiek zijn en de kudde mak wordt gehouden met DJ Jordy.
Blijf maar volhouden dat het relschoppers waren en geen studenten, dat studenten niet de "relschoppers" konden zijn. En dat "relschoppers" wel AFA moeten zijn, dus werkloos, beroeps of wat dies meer zij. Dat noemen ze ressentiment, want er gaat bij niemand een belletje rinkelen dat over de afgelopen tijd studenten zich binnen allerhande universiteiten hebben georganiseerd, burgerlijke ongehoorzaamheid hebben getoond c.q. de confrontatie met het gezag. En dat hier ook jonge mensen bij zitten die zich op wat voor een manier verwant voelen met vakbond, AFA, anarchisme, marxisme.
Maar goed, de meesten hier wensen er een schrikbeeld van te maken zonder werkelijk te begrijpen waar het over gaat. -
@313: Wie het ook waren die aan het relschoppen waren, het merendeel van de studenten wil er niets mee te maken hebben, anders was het er wel drukker geweest. Zullen best wel studenten tussen gezeten hebben die wilde rellen, maar dat is niet de gemiddelde student.
-
@Ikbenstudent #314
Definieer "rellen"? Want wat ik zag was voornamelijk studenten die zich slechts burgerlijk ongehoorzaam ophielden voor het binnenhof.
Er werd in feite niet eens gereld, er gingen geen stenen uit de grond er werd geen schade aan personen of bezit aangebracht. We stonden op een plek waar we niet mochten staan en werden uiteindelijk de stad uit gemept. -
@315: Daar heb je gelijk, rellen is niet het goede woord, maar volgens mij wil het merendeel niets met die burgerlijk ongehoorzame mensen van gister te maken hebben, anders was het wel drukker geweest bij het ministerie van OCW en op Het Plein.
-
Rellen is tegenwoordig wanneer je met eieren gooit en demonstreert op een plek waar je geen vergunning voor hebt gekregen, lang leve de publieke orde!!
-
@Ikbenstudent #316
En dan wordt mij verweten dat ik niet namens alle studenten mag spreken, terwijl ik slechts sprak namens die studenten die er wel stonden.
Ik weet niet of jouw bewering klop, dat zal moeten blijken. -
Verwijderd door redactie
-
@318: Ik weet het ook niet zeker, vandaar ook dat ik zeg dat ik denk dat ze er niets mee te maken willen hebben.
Hoe dan ook, het is jammer dat de onrusten het protest overschaduwen. -
@320
Dat is politiek bedrijven.
Voer de media hysterische gegevens en hoppa het rookscherm is weer actief.
Als het echt een massal protest wordt zoals toen tegen irak werd door de politie gesteld dat er 20.000 mensen meededen.
Media doet gezellig mee met de beeldvorming en het rook scherm. -
@315, Met borden in het Duits, bomberjacks, gemillimeterd haar of juist rastahaar, arafatsjaaltjes, capuchons en maskers?
Geloof je het zelf eigenlijk wel? Want die kledingcode schreeuwt Antifa. Wat ook bevestigd werd toen bleek dat arrestanten fascisten van de AFA bleken te zijn.
Die hele rel had niets met de studenten te maken, dat was gewoon de vernielzucht van extreem-links. Wéér het krakerstuig, wéér de AFA, wéér vergallen ze een goede actie en wederom verwarren mensen die extremisten met studenten. -
@Communiceerbeer #322
AFA is geen organisatie met leden het is 20 jaar geleden dat er nog sprake was van een werkelijk centrale sturing. Je hebt geen lidmaatschapspas, iedereen kan zichzelf uitgeven voor AFA. En de politiek kan willekeurig wie als proponent van AFA zien.
Bovendien voert AFA al geruime tijd de "laat ze niet lopen" koers waarbij ze louter oproepen tot demonstratie (nooit -d.w.z. de huidige AFA- roepen ze op tot geweld).
Sterker nog ik zelf en veel mensen in mijn omgeving scharen zich achter het concept van de AFA. En dat is geen homogene groep, niet qua kleding, niet qua ideologie en niet qua achtergrond.
Er was nauwelijks sprake van een rel, laat staan van vernielzucht. Er was -gelukkig- een groep studenten en sympathisanten die zich niet lieten beperken door een achterlijke verordening en showdemonstratie die alleen maar dient om de gemoederen rustig te houden.
Het was succesvol, omdat we dichtbij het machtscentrum kwamen en het ongenoegen luidkeels het binnenhof hebben kunnen laten klinken. Iets wat je niet kunt negeren, 15.000 "gezellige" studenten op het Malieveld wel. -
@311 Die plannen zijn er al jaren dus dat het er eens van zou komen is niets nieuws. En dat die mensen ervoor gekozen hebben een jaar niet te studeren maar wat anders te doen dan betekend dat dus dat ze dat jaar hun studiefinanciering stop hebben moeten zetten aangezien ze met iets anders bezig waren dan met studie. Loop je ook geen vertraging op toch?
-
@324: Die plannen kunnen er best al jaren zijn geweest, maar dan kan het nog steeds niet zijn dat dat ook met terugwerkende kracht wordt ingevoerd.
Voor deze maatregel wordt alleen gekeken naar het aantal jaar dat je bent ingeschreven als student bij een opleiding. Mensen die een jaar iets anders zijn gaan doen (bestuur, universiteitsproject, studentenraad enz.) moeten wel ingeschreven blijven bij de universiteit, dus dat jaar wordt als studievertraging genoteerd volgens deze regeling. Ze ontvangen ook geen studiefinanciering, die moeten ze stop zetten (of anders hebben ze in het laatste jaar van hun studie geen studiefinanciering). -
@325 en terecht, als je geen studie volgt volg je geen studiefinanciering, ondertussen vangt de universiteit wel geld voor je omdat je bent ingeschreven, met andere woorden moet je klagen over de regeling dat je moet zijn ingeschreven terwijl je niet studeert in plaats van dat je extra moet betalen omdat je langer over je studie doet.
-
conclussie van deze discussie: de ME begon wel degelijk.
-
@326 Er zijn meer dingen die tijd kosten maar die worden belast door de langstudeerdersboete. Denk aan een deel van je studie in het buitenland of langdurige ziekte. Daar moeten al uitzonderingen voor gemaakt worden, en het is makkelijker voor alle partijen om bij die uitzonderingen op te nemen dat een bestuursjaar ook niet meegeteld wordt. Dat heeft hetzelfde effect als jezelf uitschrijven voor de studie tijdens het bestuursjaar, maar is een stuk makkelijker te implementeren. Er zijn ook nog wat andere praktische lastigheidjes, bijvoorbeeld dat je de manier waarop bestuursbeurzen worden verstrekt ook helemaal om zou moeten gooien, of dat verenigingen hun statuten moeten aanpassen om niet-studerenden als bestuur te mogen nemen (en dat kost een gang naar de notaris, wat voor heel veel kleine verenigingen een erg kostbare zaak is).
-
@327 Dat is helemaal niet de conclusie. De studenten hadden daar niet moeten zijn. Ik distantiëer me van alle mensen die zich niet aan de regels wilden houden. Die regels zijn nodig om de orde te handhaven. Van alle meer dan tienduizend studenten was maar een paar honderd man naar een andere plek vertrokken waar ze niet heen mochten. "De studenten" staan daar dus helemaal niet achter, anders waren er tienduizend geweest. Jullie hebben een inhoudelijke demonstratie verpest. Nu hebben mensen weer een reden om studenten te haten, terwijl het het werkschuw tuig was, en niet de studenten, dat de boel verziekte.
-
@323 "Sterker nog ik zelf en veel mensen in mijn omgeving scharen zich achter het concept van de AFA."
Ahh, nu komt de aap uit de mouw! Je bent zelf gewoon een AFA-sympatisant. Waarom zit jij dit draadje te bevuilen? De AFA heeft niks met de demonstratie te maken, die waren gewoon uit op een confrontatie met de politie. Of de politie nu begon of zijzelf maakt dan helemaal niks uit. -
@323: Weet je waarom die achterlijke verordening er waarschijnlijk was en dat we op het Malieveld stonden? Omdat je niet veilig met 15.000 mensen op Het Plein/Binnenhof kan demonstreren. Als er dan iets van paniek uitbreekt of de politie moet ingrijpen, dan krijgen we taferelen zoals we op 4 mei zagen. Er hoeft maar 1 iemand ergens van te schrikken of wat te roepen en dan wil de hele menigte weg. Op het Malieveld kan de menigte naar bijna alle richtingen wel een stuk wegkomen, op Het Plein zijn dat maar enkele zijstraten, dus komen mensen in de verdrukking als er iets gebeurd. Met een kleine groep kan je prima op Het Plein demonstreren en dat mag ook (onder voorbehoud van een aantal regels), maar met 15.000 mensen is dat gewoon vragen om problemen.
@327: De ME begon niet, want waarom greep de ME in? Omdat er mensen aan het demonstreren waren waar dat niet mocht. Die mensen waren dus in overtreding. Ik was er zelf niet bij en kan dus niet oordelen of de politie echt juist gehandeld heeft, misschien netter geweest als er eerst netjes verzocht was om te vertrekken, maar als er types tussen zitten die de uitstraling hebben om te gaan vechten, kan ik me voorstellen dat ze met de ME de boel dwingen te vertrekken.
Demonstreren is een Grondrecht, maar er zitten wel regels aan vast die ervoor moeten zorgen dat het veilig kan gebeuren. De gemeente kan niet zomaar zeggen dat je niet mag demonstreren omdat het onderwerp ze niet aan staat, maar ze mogen wel eisen stellen om de veiligheid te kunnen garanderen. -
@331: Kleine aanvulling op mezelf: De gemeente kan eisen stellen om de veiligheid te kunnen garanderen, maar de gemeente dient er ook voor te zorgen dat de demonstratie veilig verloopt. Verbieden mogen ze dus niet/nauwelijks, is zeer lastig om te doen, maar als het voor de veiligheid nodig is, kunnen ze wel eisen dat de demonstratie op een bepaalde plek gehouden moet worden. En als de organisatie het niet eens is met het besluit, die kan het besluit altijd aanvechten bij de rechter als die denkt dat de gemeente niet genoeg doet.
-
@328 voor langdurige ziekte moet in ieder geval uitzondering gemaakt worden, andere zaken niet, als je kiest voor een bestuursjaar of studie in het buitenland dan zitten daar gevolgen aan vast en die zijn onder anderen dat het je extra geld kost.
-
@333: Terecht dat het extra geld kost om een bestuursjaar of studie in het buitenland te doen, maar is 3000 euro dan niet te hoog? Vooral gezien de weinig extra kosten die ze vormen voor de universiteit en het feit dat er al heel veel eigen geld in een bestuursjaar/buitenlandstudie gaat? En is het ook terecht dat mensen die al voor een bestuursjaar/buitenlandstudie gedaan hebben nu geconfronteerd worden met een boete van 3000 euro waar ze niet van konden weten?
-
@334 vind je ? heb je je ooit verdiept in de werkelijke kosten van een studie?
-
@335 Ik wel, langer studeren kost geen cent meer dan korter, omdat je evenveel vakken volgt. Of je dat nu allemaal in één jaar doet of verspreid over meerdere jaren, dat maakt geen zak uit.
http://www.lr.tudelft.nl/live/pagina.jsp?id=dfd... -
@335: die kosten zijn iets van 10x het collegegeld. Of ten minste, dat is het instellingsgeld, hoeveel geld een studie werkelijk kost verschilt ook wel per studie, maar ik zie bedragen van rond de 10.000 euro per student langskomen en dat lijkt me wel een aannemelijk bedrag. Maar hoeveel kosten mensen die bestuurswerk/buitenlandstudie/projecten doen de universiteit van die 10.000 euro studiekosten? Als ze 1000 euro kosten denk ik dat je het wel hebt: ze volgen misschien sporadisch een college, verdere faciliteiten benutten ze nauwelijks. Voor buitenlandstudie heb je een paar mensen nodig die de coördinatie doen, maar daar heb je maar 1 of 2 mensen voor nodig, projecten worden via de onderzoekspotjes gefinancierd. En moeten deze mensen dan vervolgens 3000 euro gaan betalen omdat ze "lang" studeren?
-
@336 en toch moeten die docenten worden aangehouden want er moeten minimaal een bepaald aantal docenten zijn per student, de administratie moet worden bijgehouden en de gemiddelde student zal zich wel begeven op of rond de campus en derhalve gebruik maken van diverse studiefaciliteiten.
-
@336 en @338 en dan hebben we het nog niet over die studenten die gewoon lang doen over hun opleiding.
-
@338 "er moeten minimaal een bepaald aantal docenten zijn per student" Je maakt mij niet wijs dat die docenten alleen maar in dienst zijn omdat er zoveel studenten per docent moeten zijn. Die docenten zitten echt niet uit hun neus te eten, hoor. Wat een kulargument.
-
Misschien wat opheldering over de studenten die zonder toestemming richting binnenhof zijn gegaan. Ik was deel van die groep samen met wat maten, toen we van het malieveld vertrokken had de politie tijdelijk het pad richting CS geblokkeerd, dus de kudde ging richting centrum toen kwamen we allemaal zelf daar terecht, hebben nog netjes stokken(van spandoeken) afgestaan aan de politie notabene. Er zijn gewoon fouten gemaakt door beide partijen, t lijkt alleen dat het misging toen de ME de positie van de politie overnam, toen begonnen de eieren te vliegen. Ja er waren wat "radicalen" maar gewone studenten spraken deze lui over hun gedrag aan. De ME moest ingrijpen omdat we dus geen vergunning hadden om daar te zijn(oh democratie!) en dan noemt de media het binnenhof incident een rel, tja....
-
@340 en als er in praktijk minder studenten aanwezig zijn omdat een heleboel studenten alleen maar ingeschreven staan (maar een jaartje of half jaartje aan het vakantie houden zijn) kan het zomaar wezen dat de studie anders niet eens was gestart dat jaar.
Ik weet toevallig dat er opleidingen zijn waarin de werkcolleges zo slecht worden bezocht dat van 6 klassen er 4 kunnen worden gemaakt. Dit komt grotendeels door langstudeerders die wel staan ingeschreven maar in praktijk niet aanwezig zijn. -
Ik denk dat mensen ook vergeten wat het bedrijfsleven van een student verwacht. Ik ben langstudeerder, doordat mijn vorige opleiding wegbezuinigd werd. Nu zat ik vorige week bij een gala, gesponserd door bedrijven uit mijn toekomstige vakgebied. Je hebt het aan tafel over nogal wat dingen, ook over het hele gedoe van je studie. Na uitgelegd te hebben wat ik zoal gedaan heb in vrijwilligers en commissie werk, werden links en rechts toch wat kaartjes mijn kant toe geschroven met soms de mondelinge toespeling ernaast om maar eens te gaan kijken bij het bedrijf.
Nederlanders hebben bovenal een aantal grote voordelen: we worden relatief breed onderwezen, hebben (nog) een vrij groot voordeel door persoonlijk contact met vele nationaliteiten en worden opgeleid om te denken en problemen op te lossen. Dit staat bijvoorbeeld haaks op chinese universiteiten, waar er wordt gekeken naar hard werken, maar je totaal niet kritisch mag zijn. Een docent is daar onfeilbaar.
Een bedrijf wil in 95% van de gevallen geen superstudent die alles snel en goed heeft gehaald. Iedere recruiter zal je zeggen dat het belangrijkste is dat je binnen een bedrijf past, en dat een groot deel daarvan socialiteit behelst. Commissies en bestuurswerk, dat zij tegelijk opleidingen, een praktijk opleiding. Daarnaast wordt veel werk van de universiteit uit handen genomen. Dit behelst, maar is niet gelimiteerd tot, introductiewerk, huiswerk begleiding, borrels voor studenten, docenten en medewerkers (inclusief borrels die betaald worden door afgestudeerden en groepen), contact tussen de student en docent, excursies en dergelijke. Het is ook niet voor niets dat vele bedrijven verenigingen sponseren. Hiermee worden juist tientallen duizenden euro's per faculteit bespaard.
Bedenk dat even: bedrijven sponseren studie en studenten verenigingen. Dit kan echt alleen maar zijn omdat ze er iets gunstigs in zien. -
@342: Kan je dat misschien nader toelichten, misschien ook even een opleiding noemen? Ik snap best dat langstudeerders het administratief wat lastiger maken om alles te plannen, maar ik kan er niet bij dat er opleidingen zijn die alleen maar doorgaan omdat er zoveel langstudeerders staan ingeschreven, dan is het of een hele kleine opleiding of er zitten onevenredig veel langstudeerders (besturen/commissies/medezeggenschap/ziekte/projecten/struikelvakken leveren bij mijn weten niet zoveel langstudeerders dat het doorgaan van een opleiding daarvan afhankelijk is). En bij werkcolleges is een 2/3e opkomst wel redelijk normaal denk ik, je zal altijd mensen hebben die besluiten het vak een jaar later te doen, de mogelijkheid van werkcolleges niet benutten of ze elders maken. Die opkomst komt niet alleen door langstudeerders die weg blijven. En volgens mij worden die werkcolleges vooral door assistenten gedaan, misschien dat er 1 of 2 docenten op die 4 klassen zitten, de andere klassen hebben dan een assistent. Daarnaast zijn vrijwel alle docenten en assistenten ook onderzoekend personeel die onderwijs er bij moeten doen als onderdeel van hun contract, dus of er nou 4 of 6 klassen zijn, ze zijn al betaald.
-
@342 Wat een kletskoek! Er zijn echt geen opleidingen die er alleen nog maar zijn voor studenten die ingeschreven staan maar niet studeren.
-
@299 JUIST!!!!!!! Deze manier moet meer aandacht besteden!!
Want hoeveel mensen zitten in de bijstand en omdat zij zijn niet opgeleid. Dat komt en zo: U bent te oud om de opleiding te volgen! -
Kan iemand mij foto's/video laten zien van rellende mensen, kapotte ramen en gewonde agenten?
Pas dan kan je in mijn opinie spreken over relschoppers. Tot nu toe heb ik slechts personen geslagen zien worden door ME-ers. -
@347 Dus als je het niet ziet, gebeurt het ook niet?
Stijgers in Algemeen
Woordvoerder Sharia4Holland aangehouden na...
De politie heeft zondagavond de...
1 uur 5 minuten geleden door Nieuwsview
Woordvoerder Sharia4Holland aangehouden
De politie heeft zondagavond de...
2 uur 20 minuten geleden door Marcgr8
Crisis zorgt voor minder adopties
Het aantal Nederlandse ouderparen dat een...
3 uur 48 minuten geleden door Rudolf-Almere
'VS willen met Rusland uitweg zoeken...
De regering van president Barack Obama wil...
6 uur 24 minuten geleden door butavictor
Best gewaardeerd
Sharia4Belgium bedreigt Wilders met dood
De PVV heeft geschokt gereageerd op...
1 dag 10 uur geleden door MrFuzzyfun
'Marokkaanse vrouw, wrik je los uit de...
De sociale controle die de Marokkaanse...
1 dag 9 uur geleden door Moskowfiets
Amerikaanse soldaten van Irak/Afghanistan...
Het word serieus, er vind een ware...
3 dagen geleden door hotwing
Ruud Lubbers , de premier van de verdwenen...
30 miljard werden er uit de ABP kas gehaald...
2 dagen geleden door tineke1
Rutte vindt koopkrachtverlies 'heel...
"De effecten op de koopkracht van de...
2 dagen geleden door blak7


