Nee het OM moet veel harder straffen en niet taakstrafjes van een paar uurtjes opleggen. celstraffen en schadevergoedingen
Sorteer op:
-
Het kabinet wil agressie en geweld tegen onder meer hulpverleners terugdringen tot 51 procent in 2011.
Wat dacht je van een inzet tot terugdringen van 0%? Dat lijkt me een beter uitgangspunt dan 51%. -
Langer en harder straffen helpt NIET....daders denken namelijk altijd dat zij er wel mee wegkomen.
de ENIGE manier om welke vorm van criminaliteit dan ook op te lossen is door de oorzaak aan te pakken.....zolang je de oorzaak van het probleem niet aanpakt zal het probleem NOOIT verdwijnen en alleen maar erger worden...
Maar goed het is niet leuk om naar de oorzaak te kijken want misschien moet je dan wel mensen helpen i.p.v. ze te veroordelen. -
@2
En de oorzaak is iemand die in paniek raakt? -
@1
Je moet ergens beginnen. -
#2 "Maar goed het is niet leuk om naar de oorzaak te kijken want misschien moet je dan wel mensen helpen i.p.v. ze te veroordelen."
Een waarheid als een koe. Maar hulp bieden is veel meer werk dan veroordelen. -
Met een goede advocaat ontloop je een eventuele straf.
Vraag maar aan Spong!!!!!! -
Begrijp trouwens niet waarom bijvoorbeeld buschauffeurs niet in een aparte cabine kunnen zitten achter kogelwerend glas. Ook zouden ze uitgerust moeten zijn met een verdedigingsmiddel als pepperspray.
Ziet er misschien allemaal wat onvriendelijk uit maar veiligheid voor deze mensen lijkt me belangrijker. -
@5
Mag geweld dan niet meer veroordeeld worden? Wat heeft het veroordelen van geweld met meer of minder werk te maken? -
@8
Dat zegt toch niemand. Hun stelling is alleen dat enkel veroordelen niet werkt om geweld te voorkomen. -
De oorzaak aanpakken is belangrijk, maar dat is niet 1,2,3 gedaan. Dus voor op de korte termijn is het misschien wenselijk om iemand mee te laten reizen die in kan/mag grijpen om deze raddraaiers op te pakken ofzo.
-
@2 wel vreemd dat dan juist die aanpak van harder straffen in het buitenland wel werkt.
lees het onderzoek van Prof. Julian Roberts van de Universiteit van Oxford. -
@2 weet jij dan zo goed wat de oorzaak is als zo.n lamzak maar meent een buschauffeur of een ambulancebroeder te moeten mishandelen????????hier is geen oorzaak dit is puur asociaal klote gedrag van een stelletje vervelende klote pubers die zelf eens flink op hun donder moeten krijgen.ik zou dit vroeger eens moeten durven flikken dan had ik wel een probleempje op te lossen met mijn vader.
-
terugdingen naar 51%????
ach ja, het zal het huidige kabinet weer eens niet zijn!! -
Ik hoop dat het tijdens mijn werkzaam heden nooit tot weinig zal gebeuren!
-
@5
gut o gut o gut....dan stel jij je toch beschikbaar -
het blijft maar doorgaan
ook (vooral) het praten daarover.
1. veel harder straffen die gasten
2. alle schade materieel en inmaterieel op die gasten verhalen
3. rechters die maar miskleunen ontheffen uit hun functie
4 bij herhaling loopt de straf op.
5. stoppen mey praten maar daadkrachig optreden 'Geen woorden maar daden"
Dit pikt de normale maatschappij niet !!!! -
[quote]Om dat doel alsnog te bereiken, moeten werkgevers zich meer inzetten.[quote]
en ons justitionele apparaat dan?
werkgevers moeten er dus voor zorgen dat er minder hersenloze ventjes op de bus stappen of weet ik veel wat.
harder straffen en de rest afschrikken.
justitie/politie moet dus harder optreden en niet de werkgever, dat is de omgekeerde wereld. -
Alsjeblieft! Gooi niet nog meer geld weg met nodeloze onderzoeken e.d., want de oplossing is simpel; harder en veeeeel langer straffen!
Op dit moment heeft het idd heel weinig zin om aangifte te doen, want daders staan vaak binnen een uur alweer op straat! En weten ook precies waar het slachtoffer werkt en het is dus simpel om te kijken waar diegene dan woont; met alle nare gevolgen van dien...
Daders zouden een soort brandmerk of iets dergelijks moeten krijgen, waardoor zij gelijk te herkennen zijn! Gewoon het ouderwetse schandpaal-idee. En als iemand zich dan ~10jaar lang gedraagt, mag het 'merk' er weer af. Degenen die zich niet willen gedragen... tja, zoiets als doodstraf zou goed passen.
Want als je de rotte appels nooit weggooit, blijven ze gewoon lekker rotten en 'infecteren' ook anderen...... -
Laat ze als taakstraf hulpverlener worden, dan "lost het probleem zichzelf vast op".
-
#9 Inderdaad.
#8 Natuurlijk moet geweld veroordeeld worden en hulpverleners moeten beter beschermd worden. Dat ontken ik nergens.
Ik denk dat de mensen die agressief zijn tegen hulpverleners vaak uit paniek handelen. Een medische hulpverlening wordt door sommigen blijkbaar niet meer als een dienst, maar als een soort abonnement gezien. Als het niet snel genoeg wordt geleverd worden ze kwaad.
Als het moedwillig is dan moet je dat snel aanpakken om erger te voorkomen.
De daders komen uit alle lagen van de bevolking. Maar in plaats van te kijken naar oorzaak en gevolg, beginnen mensen te zeuren over afkomst en hardere straffen. Daarmee los je echt geen geweld op. -
En ik geef de overheid de schuld!
Ik ben het helemaal eens met @18 veel en veel harder en langer straffen laten we daar maar eens mee beginnen al dat softie gedoe hier daar leert niemand iets van. -
@3
dat is natuurlijk veel te simpel...
je moet het zo zien dat iemand die honger heeft brood nodig heeft....als die persoon geen geld heeft om aan brood te komen en niemand wil hem een stukje brood geven dan zal deze persoon toch brood moeten zien te krijgen...stelen is dan een gevolg...en in een samenleving leven waar iedereen alleen om zichzelf geeft is de oorzaak.
wat wij doen is de hongerige man opsluiten en straffen.....
ga me niet vragen wat de oorzaak is als je een buschaufeur in elkaar slaat want dat zou ik echt niet weten....maar er is zeker een oorzaak en als we die niet aanpakken dan zullen de problemen blijven bestaan...
@18
Door die oplossing wordt NL juist steeds crimineler!! -
Mensen, moet ik eruit opmaken dat bij geweldpleging uit het onderwerp
in geen van de gevallen de politie eerder aanwezig is geweest
op de plaats des onheil??. We hebben de 'verkeersregelaars' toch
om de hulpverleners de ruimte te geven?.
Ik mis dus iets in deze hele discussie.
Laten we de politiemensen net zo onbestraft agressief maken als de plegers. Met alleen psychologische druk halen we die 51% afname dan al. -
minimaal 1mnd gevangenis per geval (staan toch maar leeg). laten we dat ondanks alle geitenwollesokken bestuurders, rechters, advocaten en andere proleten nou maar eens voor een proefperiode van een jaar invoeren!
-
even 2 voorbeeldjes van harder straffen:
In Frankruijk is het roken van een joint strafbaar......er blowen in verhouding veel meer mensen in frankrijk dan in NL!!
In de USA word geweld, moord, doodslag, overvallen etc zeer zwaar bestraft....verhoudingsgewijs wonen er in de USA meer moodenaars dan in NL!!
Zwaarder straffen is enkel en alleen voor de buitenwereld!! -
Iedereen weet de oplossing, maar in Den haag wordt er alleen gepraat gepraat onderzoek gedaan gepraat gepraat.
En zouden ze echt denken het daarmee op te lossen ? Welnee, ze hebben de zaak allang niet meer in de hand. Kamera's, bewaking in de bus die goed opgeleid zijn en wapens mogen dragen, tegen een goed salaris. Minimumstraffen inzetten want veel rechters zijn softer dan moeder Theresa.
En natuurlijk hulpverleners die zich zelf asociaal gedragen ook flink aanpakken.
Want de regeling mag geen vrijbrief zijn voor mensen in publieke functies om zich asociaal te gedragen.
Nu echter worden de mensen in oublieke functies wel meteen aangepakt als ze zich even laten gaan, maar de asocialen die het zomaar voor de fun doen, omdat het cool is, die komen telkens weer weg met een aai over hun bol.
Maar ja, we leven in de jaren van onderzoeken,cijfers,en scorelijsten he.
Het kabinet streeft naar 50%. Dat vinden ze acceptabel?
Nou ik niet. Je moet streven naar 0% en ondanks dat dat niet reeel is moet je daar wel vanuit blijven gaan.
Maar we onderzoeken nog lekker verder, manipuleren de cijfers een beetje, en dan heeft het kabinet het weer prima gedaan. Van harte. De straat huilt verder. -
En in turkije, spanje, marokko en spanje zijn we/ze allemaal bang voor
de harde optredens van de politie aldaar?. Heeft wel degelijk te
maken met zwaardere straffen maar vooral met beeldvorming.
Wat is de oorzaak, de crimineel is verwent want de bajes ziet er
schoner uit dan zijn eigen huis. Daarom werken zwaardere
straffen niet. Blowen en criminaliteitcijfers dat is op een andere
manier ook te onderbouwen.
Ruimte maken voor de hulpverleners moet met teaser en wapenstok.
Zo hard mogelijk, schade is voor de ontvanger. -
Als onze prins nou eens geen vakantiehuisje in Mozambique gaat bouwen kunnen we het geld van die beveiliging steken in de veiligheid van de hulpdiensten.
-
Natuurlijk,volgens Onze Minister Guusje is er minder geweld /ongewenst gedrag tegen werknemers bij diverse publiekelijke instanties. Dit kan niet anders dan een grote grove leugen zijn. De zoveelste vanhaar. Afgelopen jaar had men geen goede cijfers omdat er niet "geturfd" was / werd. Nu weet ze al te vertellen dat de cijfers lager zijn, Hoe dan tante ? Of komt je dit beter uit. Je kan half Nederland sprookjes vertellen maar dat wil nog niet zeggen dat ze waar zijn. In de publieke functie waar ik werkzaam ben ca. 4500 man is het geweld in ieder geval met bijna 70 % gestegen, omdat wij wel cijfers bijhielden ( al een aantal jaren zelfs ) en in die cijfers zit een giga stijging, dus hoe troela er nu bijkomt dat de cijfers afnemen.???? Of moet ik de publieke functie waartoe ik behoor maar weer als uitzondering zien. Dat zou haar reactie zijn, want dat heet nou politiek. Politici mogen liegen en bedriegen, maar van iedere andere werknemer vraagt , nee eist men integriteit. Alweer Bah Bah en nog eens bah
-
Werkgevers zouden daders onvoldoende aanpakken.
Zo ook de rechtspraak in dit land. Die zijn veel te mild voor de daders. -
"De bewindsvrouw constateert echter ook dat ze de doelstelling om agressie en geweld fors terug te dringen, niet dreigt te halen. Dat komt mede doordat werkgevers de daders onvoldoende aanpakken, bijvoorbeeld door aangiftes aan te moedigen en schade te verhalen"
Aanvullend met het feit dat de straffen nog veel te matig zijn om dat tuig af te schrikken. Gewoon harde straffen en nog veel belangrijker: probleem bij de wortel aanpakken en voorkomen dat er nog dingen gebeuren -
Ze zouden inderdaad de schade op de ouders moeten verhalen, gewoon kaal plukken.
Kijken of ze dan van plan zijn om zich te gaan gedragen.
Ook dit probleem zal wel weer naar 2011 worden opgeschoven, want daadkracht is onze regering vreemd. -
In 2003 waren 20% van de verdachten van geweld marokkanen.
In 2003 waren 61% van de verdachten van geweld niet-westerse allochtoon.
http://www.nisnews.nl/public/190707_1.htm -
@3 volgens mij is de oorzaak dat iedereen de autoriteiten beu is. Met name de politiek met hun belachelijke regeltjes en graaicultuur. Jammer genoeg zal iedereen met een uniform, dus ook hulpverleners en bv buschauffeurs hier de dupe van zijn, want dat zijn makkelijke doelen, die hebben nl geen pistool. De frustratie moet zich toch op een of andere manier uiten.
-
@2 zal aan mij liggen maar ik snap er geen hol van wat je bedoeld.
Het is zo eenvoudig je moet gewoon je tengels thuis houden tegen mensen die helpen. Als je gestrest bent moet je naar de dokter en niet iemand op z`n kanis willen slaan die een brandje staat te blussen of iemand die een zieke van zes hoog een ambulance in probeert te krijgen, want dan spoor je niet, dan ben je zielig. -
@25 hoe komt het dan dat in de USA de criminaliteit nog nooit zo laag geweest is?
-
De jeugd die strafbare feiten pleegt daar zijn de ouders nog steeds verantwoordelijk voor,als die nu al zeggen ik kan ze niet de baas is dat makkelijk gezegt.Dan moet een ander ze maar opvoeden?
Ik zou iedereen die een vernieling pleegt of agressie gebruikt de ouders daar verantwoordelijk voor stellen,en niet de Maatschappij die snoepreisjes moet gaan betalen als beloning,Ik begrijp nog steeds niet dat ze dat tuig die hulpverleners aanvallen niet verplicht laten werken,taakstrafjes helpen niet meer.
Wanneer er iemand uit de regering nu eens een poging zou ondernemen om ze bv bij staatsbosbeheer te laten werken om zieke bomen te kappen tot s,avonds dan zijn ze in ieder geval van de straat.Maar de ouders schepen ons er mee op.
Die zijn de aangewezen personen om hun kinderen weer op het goede pad te krijgen en niet wij.. -
SLAPPE HAP, dus.
Er is minder agressie tegen de politie..... Moet daaruit misschien geconcludeert worden dat de politie minder op straat is.....????
Als de zaak zó nijpend is dat moet JUIST DE POLITIE daar méde werk van maken en juist aggressief optreden tegen die achterlijke bezetenen die geweld menen te moeten gebruiken tegen de hulpverleners en andere dienstverleners.
Lomp gezegd zouden deze gekken aan hun grote tenen moeten worden opgetrokken totdat ze waren afgekoeld.
Ronduit belachelijk dat dit soort gajes VAN ONS, DE MAATSCHAPPIJ DUS, de ruimte krijgen om dit overhoop te halen. WIJ zijn niet goed wijs !!! -
...@38 geconcludeerd
-
Dat van het UWV kan ik wel begrijpen,daar lopen lui rond die denken dat ze god zijn en geen greintje menselijkheid in zich hebben die machtswellustelingen.
Dat er nog geen slachtoffers gevallen zijn daar begrijp ik nog steeds niet ,van een verkeerde. -
Weer een volstrekt knettergekke minister, maar dat wisten we van haar eigenlijk al.
Voor al het geweld tegen OV- en ambulanceersoneel legt zij de verantwoordelijkheid geheel bij de werkgevers.
Bescherming tegen geweld, intimidatie, beroving, bedreiging etc. is een publieke taak, Guusje, en werk voord de politie!!!!
Maar ja, als je zoveel op politie gaat bezuinigen dat er straks 5.000 politiemensen minder zijn, leg je verantwoordelijkheid maar bij mensen die hier helemaal niet verantwoordelijk voor zijn.
Mijn hemel, waarom treedt dit slechtste kabinet aller tijden niet acuut af? -
Ik zou graag wat concretere specificering van cijfers willen hebben.
Geweld, agressie, ongewenst gedrag wordt allemaal op een hoop gegooid.
Wat voor agressie hebben we het over?
Wat voor ongewenst gedrag? Zinloos gescheld zoals @12? Komt behoorlijk agressief over. Tel ik ook mee als ik GVD roep als zo'n bus net voor m'n neus wegrijdt? -
dit is een vrij vervelend verschijnsel, helaas is soms het middel erger dan de kwaal, door ze een uitzonderingspositie te geven kunnen ze zich ook nog makkelijker stom gedragen, bvb arrogant, bazig, het "op de strepen gaan staan".
een gebruikelijke procedure is dan om het personeel (de "hulpverleners" , wel oppassen op wie dat stempel van toepassing is dus), op kursus te sturen, konfliktbeheersing en zelfverdediging bvb., misschien is het ook een idee de politie , die soms liever op afstand blijft , iig mee te laten rijden, zonder zich er verder mee te bemoeien. he, ze zullen vaak niet weten wat er presies aan de hand is, maar als ze dat er bij zeggen leidt het minder vaak tot misverstanden.
dat heet assertiviteit en kun je leren. -
Iedereen die een dienstverlener lastig valt brandweer ,politie ,ambulance,verkeersregelaars ,roteb ,dierenambulance ,ect door dezelfde organisatie plat laten rijden ,dus of een brandweerwagen (is zwaar)
vuilniswagen (horen ze eigenlijk in)dierenambulance,(beesten) -
De veel geroepen oplossing om harder te straffen helpt niet en kan zelfs verergeren.
In een situatie dat hulpverleners worden bedreigd, geldt altijd een overspannen en bijzondere situatie; bijvoorbeeld net na een ongeluk of een vechtpartij. Strenger straffen werkt alleen preventief in een rustige rationele omgeving. Die is er dan niet. Betrokkenen zijn soms volledig over hun toeren. Klassieke beperkingen in gedrag (normen en waarden) remde vroegen nog wat af maar met toegenomen mondigheid en een toenemende "ik (eis)" maatschappij wordt overal gelijk en volledig op gereageerd.
Dit is gemeengoed in de nieuwe Wilderiaandse maatschappij. Geen respect maar er gelijk direct bovenop. In een stresssituatie leidt het tot vernoemde voorvallen. Er is geen rem. Het enige positieve aan et verhaal is dat de groep die het hardste schreeuwt over strenger straffen de groep is met de hoogste kans om tegen hulpverleners in de fout te gaan. -
Het nederlandse publiek heeft zo'n autoriteitsprobleem dat zelfs uniformen van hulpverlenende diensten geassocieërd worden met (staats)repressie en daardoor agressie opwekken.
-
In landen met een door het Westen gediskwalificeerd regime als in Iran en destijds Irak komt dit soort idioterie helemaal niet voor.
-
leg in elke ziekenwagen bus of wat voor hulpverlenend voertuig dan ook maar een dikke 9mm, is t geweld zo afgelopen als er een paar keer iemand in de benen word geschoten.
-
nog meer taakstraffen? het wordt tijd om hier definitief een einde aan te maken.
-
maar zutphen toch! in de benen? verkeerd gemikt. TOCH?!
-
@50
haha nou blijft het bericht staan, anders word het verwijderd -
Je moet niet straffen met gevangenisstraf,maar met ze in hun eigendom te pakken,Kaal plukken wil heel goed helpen,Zijn ze onder invloed van alcohol of drugs,dan opnemen ,1 maand water en brood en GEEN medicijnen of drugsvervangers en dus zo af laten kikken,gegarandeerd,het agressive gedrag zakt naar 0% !
-
wat een haatposts snappen jullie dan niet dat mensen die zo praten dat soort dingen juist doen? plusjes voor de ideetjes.om te beginnen denk ik dat je moet proberen beroepsgroepen niet teveel op een hoop te gooien. dat volet idd. meer van 'het maakt niet uit' en die mensen zijn er niet voor opgeleid. Ik schrik bvb nu ik alle reakties las, dat het ook over buschauffeurs gaat. ambulavce? ja ok. heeft prioriteit, er is bvb bloed gevloeid, spanning, verdriet en paniek, woede en als er geweld is het soort trance waarin mensen geweldadig durven zijn. ok dat is extreem, maar ik bedoel maar. het is wel nuttig , vind ik , uit te zoeken wat er achter schuilt, bij de individuele plegers. buschauffeurs is ook een ander probleem, meer gewoon richting onderling respekt, maar die zou je toch ook een kursus moeten gunnen, verder kun je de relatie met die uniformen alleen maar verbeteren als dat ook re-eel is. in die zin, is het misschien beter roteb:S buschauffeurs en aanverwanten niet nadrukkelijk te uniformeren en meer ruchtbaarheid te geven aan registratie en opsporing, en bvb de stoere auwto reklame's te vervangen met sympathieke busreklame's. verplicht een autobus of buschauffeur laten figureren, zodat mensen wat zelfbeeld overhouden als ze aan de kant gezet worden.
-
@33
Dit staat ook in je stuk:
Of all crime committed by perpetrators aged 13-25, about 40 percent is perpetrated by non-Westerners. Of all 18 year old Moroccans, 33 percent committed crime in 2003. This was 22 percent among Antillean, 15 percent among Surinamese and 11 percent among Turkish 18 year olds.
Dat betekend dat dat 1 op de 3 Marokkanen tussen 13 en 25 crimineel is! D'r uit met dat volk! -
@54
Dat betekend dat dat 1 op de 3 Marokkanen tussen 13 en 25 crimineel is! D'r uit met dat volk!
Maar zou dit ook een oorzaak hebben? -
nou kijk je kunt niet alle mensen er uitzetten ik vindt gewoon dat als ze naast de nederlandse nationaliteit ook nog een andere en of dat nou marokaans, turks of russisch is hebben en ze plegen een zwaar misdrijf of meerdere kleine dan is gewoon het gevolg dat je ze uit nederland zet en ook eccht eruit zetten dus enkele reis naar hun land zeg maar zo houden wij de mensen die wel hun best doen voor nederland en is al dat kutvolk binnen de kortste keren weg
-
@56
Mee eens! -
"Het kabinet wil agressie en geweld tegen onder meer hulpverleners terugdringen tot 51 procent in 2011"
Wat is dat in godsnaam voor doelstelling??? -
"omdat werknemers maar mondjesmaat aangifte doen van incidenten."
Ja, dan is het toch gedeeltelijk ook hun eigen schuld! -
niet meer helpen waar gewelddadigheid dreigt; laat ze het dan maar zelf uitzoeken; die gekken; gewoon wegrijden wer
-
Het is al deccenia duidelijk dat veel niet westerse allochtonen zich hier moetwillig misdragen, omdat ze geen respect hebben voor "ongelovigen".
Vanwege het ontbreken van dit respect tegenover niet moslims, zullen dit soort "incidenten" zicht steeds eindeloos blijven herhalen. Kijk een gemiddelde Marokkaan of Turk maar eens aan op straat en je ziet de haat jegens ons in hun ogen.
Nu zullen veel linkse lezers mij natuurlijk als kort door de bocht omschrijven, maar ik kan wel zeggen dat ik veel ervaring heb met Islamitsche landen vanwege mijn werk. Hoe men daar over het Westen denkt, is ronduit beangstigend. Die denkwijze zit helaas ook in veel mensen die in ons land wonen. Dus het gedrag dat ze vertonen is niet geheel uit de lucht komen vallen. Bovendien, je kan het ook omkeren, stel dat Nederlanders zich ernstig misdragen in Saudi-Arabië, denk je dan dat ze met ons kopjes thee gaan drinken........ Ik dacht het niet. Dan zouden we keuhard met veel geweld worden aangepakt, misschien nog wel erger.......
Nederland is een mooi land, en dat moeten we niet zomaar uit handen geven aan mensen die ons haten, op ons neerkijken etc. Daarom snap ik de populariteit van de PVV volkomen, als je je ogen goed opent zie je gewoon dat ze op veel punten gelijk hebben! -
@Wat is dat in godsnaam voor doelstelling???
Hier het verlossende antwoord..................typisch een Nederlands antwoord......niet radicaal aanpakken maar ........getwijfel en hopen op. -
Probleem lost zich vanzelf op. Er komen minder politiemensen,nog meer buro's gaan dicht en dus moeten de werkgevers nog meer tijd spenderen om aangifte te doen. Dat doen ze niet en dus loopt het "cijfer"rap terug.
Conclusie volgens jaar zal dus zijn dat er minder aangiftes zijn en we het probleem goed hebben opgelost. Slaap lekker en droom maar zacht. -
@49 jahoor, met een dikke 9mm kan iedereen raak schieten. Zeker die 10cm2 grote knieschijven kan iedereen treffen (op een gemiddelde afstand van een meter of 10 en in een stresssituatie). Ambulancepersoneel dat zelf slachtoffers schiet, wordt heel bijzondere toevoeging aan de samenleving. Hier wordt de maatschappij echt beter van.
-
@22
Mee eens, als we de oorzaken weten te neutraliseren, kunnen we dit in de toekomst voorkomen.
@34
Ik denk niet dat dit bij de meerderheid van de gevallen zo is, maar dat zou best zo kunnen zijn. Uniformen hebben zeker weten een imagoprobleem.
Stijgers in Algemeen
Woordvoerder Sharia4Holland aangehouden na...
De politie heeft zondagavond de...
1 uur 9 minuten geleden door Nieuwsview
Door brand gewonde baby overleden
De 10 maanden oude baby die vrijdagochtend...
1 uur 37 minuten geleden door ed3al
Ramsis Kwidama verdronk toen hij jongetje...
Ramsis Kwidama zat met zijn vrouw, Merrel...
3 uur 51 minuten geleden door Sylvana's Hotspot
Rutte steekt hardwerkende Nederlander mes...
Met Kunduz tekende Rutte zijn doodsvonnis....
6 uur 8 minuten geleden door venterkampie
'VS willen met Rusland uitweg zoeken...
De regering van president Barack Obama wil...
6 uur 28 minuten geleden door butavictor
Best gewaardeerd
Vol op demonstraties in Duitsland
De protesten verspreiden zich wereldwijd,...
6 dagen geleden door hotwing
Shell laat youtube filmpje verwijderen
Shell laat satirisch campagnefilmpje...
1 dag 21 uur geleden door muffcabage
Kritiek rekenkamer op noodfonds ESM
De Algemene Rekenkamer heeft kritiek op de...
3 dagen geleden door turtle63
Ruud Lubbers , de premier van de verdwenen...
30 miljard werden er uit de ABP kas gehaald...
2 dagen geleden door tineke1
Rutte vindt koopkrachtverlies 'heel...
"De effecten op de koopkracht van de...
2 dagen geleden door blak7



