De ouders van een meisje uit Enschede klagen jeugdzorg aan.
Sorteer op:
-
Is dit met geld goed te maken???
vreselijk...Denk eerst maar eens aan je kind... -
Het wordt steeds meer een "ik klaag aan" maatschappij... Helaas!
-
vreselijk voor dit meisje maarre .... een voorschot op een schadevergoeding...!!
Leg dit eens uit ... ik krijg hier een beetje een vieze smaak van in de mond. -
Welcome to America.
-
Het feit dat ze jeugdzorg aanklagen vanwege toch een vorm van wanprestatie kan ik alleen maar toejuichen. Hopelijk wordt er dan iets verbeterd in de zorg naar de kinderen toe (/ijdele hoop-modus).
Dat er direct maar weer met de hand klaar gestaan wordt voor een financiele vergoeding, daar kun je inderdaad je vraagtekens bij hebben. Ik denk dat geld dit niet echt zal verzachten, maar ja..... -
Kinderen worden uit huis geplaatst omdat het thuis niet veilig zou zijn en ouders deze kinderen niet maximaal zouden kunnen beschermen.
Jeugdzorg is vaak zelf het gevaar! -
en dat verliezen ze, jeugdzorg staat blijkbaar boven de wet.
-
Wellicht is dit geld nodig voor psychiatrische behandeling?
-
Het geld verzacht niet de geleden pijn. Maar misschien moet de ouders van dit meisje onkosten maken voor nieuwe therapie en opvang. Aangezien het potje wat de overheid heeft ook niet veel te bieden heeft, kan ik me voorstellen dat men dan elders een financiele tegemoetkoming gaat zoeken.
-
De zorg in NL is al zo erbarmelijk door al die bezuinigingen. Dit wordt niet beter van het eisen van een schadevergoeding.
Geld onttrekken aan de zorg, waardoor nóg minder geschoold personeel aangenomen kan worden, maakt de kans op dit soort problemen dus juist alleen maar groter.
Dat gezegd hebbende vind ik het uiteraard bijzonder naar voor alle betrokkenen dat dit heeft plaatsgevonden. -
Trieste zaak.Misschien moet de leiding de gevangenis in.Geld lost weinig op.
-
Trieste zaak.Misschien moet de leiding de gevangenis in.Geld lost weinig op.
-
@8 Denk eerder dat er een paar grammetjes coke van gekocht word
-
"De ouders eisen via de rechter een voorschot op een schadevergoeding"
- Het gaat ze dus om geld.
jonge-jonge .... bah -
@10
Helemaal mee eens, een gelabelde schadevergoeding om de extra kosten voor het kind te vergoeden OKEE, maar zomaar een zak met geld aan de ouders geven ondat dit gebeurd is....Ik krijg hier de zelfde gevoelens bij als @3. -
@8 Heel goed, het bericht is weer eens onvolledig hier:
De vader van een kind dat enkele jaren geleden betrokken was bij seksuele misdragingen binnen jeugdinstelling Commujon in Almelo stapt naar de rechter. De vader wil een voorschot van 15.000 euro op een schadevergoeding afdwingen.Hij zegt dat het voorschot nodig is om de psychische hulp te betalen.
bron: RTVoost.nl -
@14 Bent u weer aan het zuigen ?
lees @16 eerst eens voor u een oordeel heeft. -
@17 Volgens mij kunt u al te best niet tellen of rekenen ??
16 is hoger dan 14. -
Helaas maakt geld het misbruik bij kind niet ongedaan. Misschien hebben zij wel extra geld nodig voor hulpverlening van het kind! Niet meteen conclusie's trekken wat betreft de bedoeling van deze schadevergoeding!!
-
Het is belachelijk dat heeft kunnen gebeuren en dat kind verdient een in mijn opinie wel degelijk een schadenvergoeding.
Maar de ouders verdienen die niet.
Eigenlijk zou de rechtbank het zo moeten regelen dat het geld word weggelegd voor het kind en dat de ouders er niet zomaar aan kunnen komen.
Ik krijg namelijk een beetje het idee dat die ouders dit voornamelijk aan zichzelf gaan uitgeven. -
@19 en @20
Lees @17 even -
@18 Laat onverlet dat u uw oordeel alweer klaar had.
-
tja die ruiken natuurlijk geld nu er in een andere zeden zaak cash te verdienen viel.. walgelijk
-
Verwijderd door redactie
-
Jeugdzorg maakt meer kapot dan je lief is.... zieke organisatie!
-
@20 helemaal met je eens , maar meestal word dat ook zo geregeld dat het geld alleen het kind toekomt wanneer het 18 word
-
Ik kon een tussen haakjes schadevergoeding krijgen. Noooit van mijn leven. Te bedenken dat elke cent die je daarvan uitgeeft Brrr nee.
-
Het is voor mij onbegrijpelijk dat jongens uit de groep waarin het meisje verbleef de kans hebben gekregen om haar te misbruiken. Waar was de leiding ? Koffie drinken of formuliertjes invullen ?
-
Dat geld is alleen handig om jeugdzorg te laten merken hoe belangrijk het is dat dit niet meer gebeurt, gok ik
-
Men denkt met geld alles goed te maken.... NIET DUS
-
Mensen die met jeugdzorg te maken hebben gehad zullen hier denk ik wel achter staan. Niks ten nadele van de jeugdwerkers (ik heb er namelijk geen professionele ervaringen mee), maar het doorlichten van dit soort mede-opvoeders kan alleen maar een goede zaak zijn. Een rechtzaak is daar een goed middel voor.
-
Nogmaals het volledige bericht:
@8 Heel goed, het bericht is weer eens onvolledig hier:
De vader van een kind dat enkele jaren geleden betrokken was bij seksuele misdragingen binnen jeugdinstelling Commujon in Almelo stapt naar de rechter. De vader wil een voorschot van 15.000 euro op een schadevergoeding afdwingen.Hij zegt dat het voorschot nodig is om de psychische hulp te betalen.
bron: RTVoost.nl -
@1 Wat een onzin-argument. Dan hoeven we de daders ook niet meer te vervolgen, want je kunt het toch niet goedmaken.
-
ze konden het kind zelf niet opvoeden, maar nu ze geld ruiken zijn ze er als de kippen bij. dat noemt zich ouders
-
Mooi. Laat Jeugdzorg maar bloeden. Ze verdienen het. Het is niets anders dan gelegaliseerde kinderhandel.
-
3610 januari 2012 16:49 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Er is tussen de muren van jeugdzorg al een hele lange tijd iets dringent mis, laat ze daar nou is een keer wat aan doen, leg ze sancties op ofzow..(jeugdzorg) dat ze die naam uberhaud nog mogen gebruiken
-
wat een reacties weer. Coke snuivende ouders,geldwolven,ik heb alweer van alles voor bij zien komen. Wie kent deze mensen? Misschien wel heel normale jan modaal mensen waarbij een van de ouders is gestopt met werken om zelf voor het meisje te zorgen? Het lijkt me namelijk niet dat ze haar in de instelling gelaten hebben.... Misschien hebben ze wel geld nodig voor therapie voor het kind? Misschien,misschien,misschien, vreselijk om te zien dat bijna alle reacties direct in het negatieve worden geschreven. Ga nu eens bij jezelf te rade waarom de maatschappij zo verhard... en lees dan je eigen bericht is terug,bah.
-
3910 januari 2012 16:51 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@32 psychiatrische hulp bij kinderen zit volgens mij in het basispakket en waar die €15000 dan voor nodig is snap ik niet helemaal.
-
Er is hier maar een schuldige, de overheid. Dit kind mag de rekening betalen van al die bezuinigingen die doorgevoerd worden ook in de jeugdzorg.
-
Aanpakken de Jeugdzorg !
#36 Lul toch niet. Is niet verzekerd. En dan nog is dat geen vrijkaartje voor de slechte organisatie als Jeugdzorg. Opdoeken die club. -
Jeugdzorg:. De grootste Risperdaldealer van NL
-
4410 januari 2012 16:56 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Meest gehoorde uitspraak bij Jeugdzorg: We gaan de dosis verhogen
-
4610 januari 2012 17:00 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@22 Meneer de trollert is weer terug.
Maar blijkbaar ben ik weer van uw blocklist af dan ?? -
Moeilijke situatie. Jeugdzorg is zo goed als de medewerker die je toegewezen krijgt. jeugdzorg medewerkers zijn vaak zo druk met het volgen van protocollen en procedures dat het werkelijke belang van een pupil daaraan ondergeshikt is. Ik ben benieuwd welke vraag de ouders aan de rechter voorleggen.
En inderdaad, zonder alle feiten te kennen is het makkelijk om allerlei modder over ouders, het kind en de betrokken verzorgers heen te gooien.
Wanneer het een feit is dat het kind in kwestie misbruikt is dan zullen er maatregelen getroffen moeten worden om dat in de toekomst te voorkomen. Ik ben blij dat ik niet de rechter ben om hier een utispraak over te doen. -
Een VOORSCHOT!? Denk GVD aan je kind mafkezen! En niet aan geld!
-
Ik heb ooit mijn zoon zelf onder toezicht laten stellen bij de rechter omdat er met dat manneke toen geen land mee te bezeilen viel. Had ik dat maar nooit gedaan. Je bent voor lange tijd je kind echt kwijt en, dat is bij jeugdzorg standaard, JIJ bent fout. Jeugdzorg is m.i. een criminele organisatie. Het veiligstellen van het werk is de hoofdzaak. Ouders en ik denk kind zijn ALTIJD ondergeschikt.
-
Geestelijke, lichamelijke en seksuele mishandeling in en door jeugdzorg, psychiatrie, etc gebeurt al tientallen jaren, dus is het blijkbaar normaal dat het gebeurt en geef ik deze aanklagers weinig kans op een schadevergoeding, helaas.
-
5210 januari 2012 17:12 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
A
-
Nederlandse regering WAKKER WORDEN!!! Er moeten eerst weer slachtofffers zijn???
Werkgelegenheid creëren was ooit het motto maar als daarna in hard tempo alles wordt weg bezuinigt krijg je dit soort situaties. -
Dit soort stichtingen probeert te downplayen ! zodat ze geen verantwoordelijkheid dragen. daar het gaat om uit huis geplaatste kinderen waarvan de thuissituatie niet veilig is ( Veilig is = liefde ,genegenheid, een schoon bed om te slapen, speelgoed en nog veel meer ) komen in een pleeggezin of instelling ( ook wel dagbehandeling genoemd)
dat het daar niet altijd "veilig is" is bekend maar wordt stil gehouden. Wij hebben er als gezin ook mee te maken alleen andere spelers ( ik noem geen namen) Maar ik vind het een uitstekende zet om de tegenstrijdigheid, die notabene wordt opgelegd door een rechter, aan te pakken.
een geldelijke vergoeding is wat ze raakt om het beter te doen en gemaakte afspraken zwart op wit en bekrachtigd door de rechtbank.
we hebben hier wel te maken met hulpverlening die niet kundig is vanwege geldelijke oorzaken ( die managers verdienen mij daar een puist dat wil je niet weten , maar de uitvoerende verdienen een habbekrats !! -
@21.. Toen was ik waarschijnlijk mijn bericht aan het typen, want dat stond er toen nog niet!!!
-
@52 jeugdzorg werkt niet met kinderen. Ik ben uieindelijk een rechtzaak begonnen en. . . . Gewonnen. Jeugdzorg was zeer zwaar in gebreke gebleven en moest mijn zoon per direct aan mij overdragen.
-
@6 Er zijn ook ouders die tijdelijk invalide zijn endan zeg je dit ?
En niet alle mensen zijn volmaakt en ook al ben je niet volmaakt als ouder het is en blijftje kind en het is meer als normaal dat ze een voorschot krijgen zodat ze nou al leuke dingen kunnen gaan doen met hun kind. -
Iedereen lult over centen en jeugdzorg maar hoe is het met het meiske???
-
Jezus ben je dan nergens meer veilig?
-
"De ouders eisen via de rechter een voorschot op een schadevergoeding."
Een voorschot? Zitten ze in geldproblemen? Dan komt het misbruik van hun kind dan toch een beetje goed uit.... -
Het feit dat deze 9-jarige behandeld moest worden voor ontwikkeling- en gedragsproblemen heeft totaal niets met de vaardigheden van de ouders te maken. Dat het zeer jonge meisje waarvan gedacht werd dat zij in een veilige omgeving zou verkeren seksueel misbruikt is, is in ernstige mate een tekortschieting van haar behandelaars evenals Bureau Jeugd Zorg (BJZ).
Je zou van Bureau Jeugd Zorg mogen verwachten dat deze kinderen in een veilige omgeving plaatsen, waar voldoende gekwalificeerd personeel aanwezig is. Spijtig maar waar beschikt Bureau Jeugd Zorg zelf ook over veel te weinig gekwalificeerd personeel, worden dossiers onderling geruild zonder dat hierover ouders in kennis wordt gesteld, dan wel deze te horen krijgen dat de zorgverlener veranderd is. Het zelfs voorkomt dat zorgverleners een uitspraak bij de rechtbank doen terwijl zij het gezin nimmer bezocht hebben.
Dat zij Bureau Jeugd Zorg aanklagen is terecht. Maar dat zij geld gaan eisen geeft mij een zeer nare bijsmaak in mijn mond. Ruik ik hier enig financieel gewin over de rug van hun dochter, mogelijk nog aangemoedigd door hun advocaat die evenzo hier een slaatje uit slaat? -
Hoogbegaafdheid is ook volgens Jeugdzorg al gedragsgestoord. Mijn zoontje heeft een IQ van 145. Is dus slimmer dan zijn klasgenootjes, gevolg Jeugdzorg wordt ingeschakeld. Als je ergens in NL met je kop en schouders boven uitsteekt, word je gedoemd !!! Begint al in je jeugd.
-
@1 dat zal het eerste zijn wat deze ouders gedaan hebben , aan hun kind gedacht .
En nu moeten ze betreffende instantie voor de rechter dagen ......het is toch van de zotte dat je kind verkracht kan worden in een groep instabiele jongere .
Men wordt daar betaald om aandacht en veiligheid te bieden , het moet afgelopen zijn met dit soort lakse gedrag . En dat altijd onder het mom van onderbezetting en bezuinigingen .
Dan moeten ze deze kinderen niet onder hun hoede nemen . -
ik zou een volledige schade vergoeding vragen en mijn kind terug halen en die jongens die het gedaan hebben een flinke straf geven hoe kan jeugdzorg dit nou doen er moeten toch mensen met een goede opleiding werken zoals sph en spw
-
@62 Wat moeten die ouders dan eisen ? Een excuus ? Dat vind ik helemaal het meest nutteloze wat er te doen valt .
Wie niet horen wil moet voelen en blijkbaar is de enige manier middels geld ....
Men klaagt al jaren over misstanden in de jeugdzorg , dat helpt voor geen meter , nou dan moeten ze maar een echte rekening gepresenteerd krijgen -
Nou ik denk dat de meeste mensen er niet eens van op de hoogte zijn wat jeugdzorg betaald krijgt voor hun "hulp" ( in de meeste gevallen verslechterd de situatie van het kind zodra jeugdzorg in beeld komt )
Die doen over het algemeen ook hun werk niet omdat ze het belang van een kind op de voorgrond hebben staan maar ook alleen maar om het einde van de maand hun eigen salaris te ontvangen. Beetje kort door de bocht om deze ouders meteen te beschuldigen van misbruik maken van de situatie. Wellicht hebben de ouders wel een prima doel om dit geld aan te besteden namelijk de leefsituatie en/of hulpverlening van het kind in kwestie te verbeteren. Misschien ook wel voor hulpverlening te betalen door medewerkers die wel de juiste opleiding hiervoor hebben. Bij jeugdzorg staan de procedures en protocollen op de voorgrond en de zorgbehoefte van kind en ouder(s) komen vaak niet in het lijstje voor. Dit zou echt anders moeten. -
ik zou een volledige schade vergoeding aanvragen en mijn kind terug halen hoe kan jeugdzorg dit nou voor mekaar krijgen met te weinig opgeleiden mensen er moeten toch mensen werken met een goede opleiding zoals spw en sph en ze moeten de jongens een flinke straf geven hoe oud ze ook zijn ik had ze een rot schop verkocht klere jongens
-
Vergeet ook even niet dat er enorme lange wachtlijsten staan voor deze vorm van hulpverlening die afkomstig is vanuit de zorgverzekering ( 6 maanden is daar geen uitzondering in) en deze beduidend korter of helemaal niet voorkomen als je zelf de knip open kan trekken.
-
Jeugdzorg maakt alles kapot en geloof me ik kan het weten
-
@70, er zit idd veel niet goed daar en ik kan het ook weten. Papieren zijn heel belangrijk maar ook inzicht en levenservaring. Veel mensen met een diplomaatje die lopen te kloten.
Daarnaast ben ik ook van mening dat de regering gekoppeld moet worden aan jeugdzorg in termen van financiële aansprakelijkheid want het kan niet zo zijn dat door bezuinigingen die kinderen de dupe worden. -
Jeugdzorg laat veel steken vallen.
-
onze 4 gehandicapte kinderen worden ook seksueel misbruikt in instelling en pleeggezin.er wordt jaarlijks 90.000 euro per kind voor neergeknald.
maar zolang bjz/wsg/rvdk,etc....de hielen blijven likken van pedofiele rechters zoals joris demmink zal het helaas altijd zo blijven.
ik heb inmiddels 8 ton geeist.niet dat ik van dit zootje dat bloedgeld wil,en ik wil er zeer zeker ook niet rijk van worden,maar dan is het zuiver om mijn getraumatiseerde kinderen thuis te laten wonen met psychiatrische hulp.
thuis waar ze veilig zijn,en niet onder een stinkend hitlerbeleid van een pedofiele stichting. -
De jeugdzorg te weinig en ongewalificeert personeel.Met dank aan het kabinet.
-
#73
Wat verschrikkelijk verhaal zeg, ik kan niets ander dan jou veel sterkte wensen. Je eis over schadevergoeding vind ik meer dan terecht. -
Heel goed.
Maar Jeugdzorg is ook zo'n kapot gemanaged, kapot gereorganiseerd, kapot gefuseerd, kapot bezuinigd bastion waar we er in Nederland zo veel van hebben.
Gelukkig hebben we nu een Ferm Rechts kabinet, dat niet zal schuwen instituten als Jeugdzorg nog eens grondig op de schop te nemen. Met minder geld natuurlijk, want het moet wel wat opleveren hé de zoveelste reorganisatie.
En vreest niet, ook een Links kabinet had zich er weer eens lekker tegenaan bemoeid. Met een nieuwe organisatie vorm, met nieuwe financieringsregels, met nieuw toezicht en met nieuw beleid.
Helaas is het zo dat ook de commercieele jongensch en meiskens er een zooitje van maken.
Je zou er depressief van worden.
Ik durf de stelling wel aan: de politie, de zorg, het onderwijs en al die andere instituten in Nederland: ze zijn kapot gereorganiseerd.
Steeds weer nieuwe methoden, regels, wetten, geldstromen, managers: het is niet meer vol te houden.
Dáárom heeft de politie het laagste oplossingspercentage misdrijven in de EU
Dáárom is de Nederlandse scholier al jaren lang minder goed opgeleid als die in het voorgaande jaar.
Dáárom zijn er in Nederland meer dan 1500 onnodige doden in de zorg.
En begrijp me niet verkeerd hoor: ik neem de mensen die in deze instituties werken niets kwalijk. Zij kunnen er ook niks aan doen.
Erger nog, ik denk eigenlijk dat 'niemand' er 'iets' aan kan doen.
We waren er allemaal bij, we hebben het met zijn allen gecreeerd.
'De politiek (ja, rechts én links), de bedrijven (wie is er nooit onbeschoft behandeld door die commerciele uitzuigers, met de grote graaiers aan de top), en ook de burgers van dit land (klagen, klagen, klagen, ik ook? ik ook!)
Dáárom stemt heel Nederland verontwaardigd op PVV en SP (ik niet!)
De partijen die 'Nederland op de schop gaan nemen' en 'alles helemaal anders gaan doen'.
Yeah right. Niet dus.
Een 'Griekse crisis' dat zou onze problemen pas echt oplossen. Want geen betere manier van problemen oplossen als een eerste klas, kei harde, knetter grote crisis.
Om daarna weer met een schone lei te beginnen. Platzak, berooid, maar wel allemaal de intentie om Nederland weer op te bouwen en dit nooit meer te laten gebeuren.
Niet dat het nooit meer zal gebeuren hoor. Het geheugen is kort, na zo'n griekse tragedie is over een of twee generaties is alles weer bij het oude.
Op naar de volgende crisis. Broeva! Haro!
...
..
. -
Hier geld maar één regel: Oog om oog tand om tand!
-
Ik kom net bij een vriend vandaan, kind helemaal naar de klote door bemoeienissen jeugdzorg! Zal maar niet in details gaan, word je misselijk van!
-
Dus de dader komt met een boete weg. Tja, want de dader is zelf een klein kind, dat daar voor een reden zat. Het instituut zal dus gewoon erg veel geld moeten betalen, het is hun verantwoordelijkheid, zij moeten dus betalen, en de dader moet eens goed nagekeken worden. Als die zo blijft wordt 'ie echt gevaarlijk.
-
Het is al eerder en vaker gebleken , dat Jeugdzorg faalt in alle opzichten!!!!. ......En dan heb ik het niet over de hedendaagse bezuinigingen op het personeel.......Jeugdzorg is al lange tijd zeer onprofessioneel bezig. En zolang jeugdzorg met een arrogante houding blijft rondlopen , verandert er niks en wordt het nog slechter dan het al is .Echter : het heeft al een zeer slecht imago!!!!
-
@73 als je al 2 gehandicapte kinderen hebt waarom er nog 2 bijmaken? Dan ben je zelf ook wel ziek!
-
"De ouders eisen via de rechter een voorschot op een schadevergoeding."
Riekt sterk naar inhaligheid/fiancieel gewin.....
Tjezus, of misbruik van je kind met geld te vergoeden valt.....
Blijkbaar is het voor de ouders een pleister op hun (financiële) wonde. Dat het kind er niet meegeholpen is, is een 2e.... -
Ik heb als jeughulpverlener zijdelings met bureau jeugzorg te maken gehad en heb 1 tip. Zorg dat je nooit geregistreerd staat bij jeugdzorg want als je eenmaal mee te maken hebt gehad kom je er niet gauw meer vanaf!
-
opheffen die shit die jeugdzorg heet! Bouw maar eerst goede garanties in dat het functioneert. Dat is op geen enkele manier gegarandeerd! Totaal niet! Het is geheel en alleen afhankelijk van de gezinsvoogden. De één is een kanjer en anderen gooien er met de pet naar. Dus.... Een nieuwe organisatie opzetten naar een totaal nieuw model, geleidelijk de kids overhevelen naar de nieuwe organisatie waarna de oude gesloten kan worden. Dat zie ik als de enige manier. Vooral niet zeer onbekwame mensen in de leiding handhaven. Alleen al de eisen die gesteld worden aan dat soort lieden is ver beneden peil. Geen enkele garantie dat iemand ook daadwerkelijk tot een prestatie in staat is. Wat een narigheid voor de kids.
Hoewel geld de ellende van het meisje niet weg zal nemen, is een gigantisch leer-effect wel zeker gewenst. Dus een schadevergoeding van enige miljoenen in de stijl van de VS lijkt me heel terecht! -
Dit zijn altijd echt vreselijke zaken! Jammer genoeg wordt er zo ontzettend bezuinigd op jeugdzorg dat ook pedagogisch medewerkers steeds minder goed hun werk kunnen doen en kinderen minder goed kunnen beschermen. Kinderen zijn hier de dupe van, dit zou niet moeten mogen. Eigenlijk moet men hier onze politiek voor aanklagen, niet de jeugdzorg.
-
@83: Het gaat hier niet om bureau jeugdzorg al begrijp ik dat de terminologie ondertussen erg verwarrend is. Het gaat hier om een jeugdzorginstelling.
-
@7 "Blijkbaar"? Waar blijkt dat dan uit?
Maar goed. Het merendeel van de posts hier bestaan uit ongefundeerd schreeuwerig respectloos geblaat. Ik werk inmiddels meer dan twintig jaar op verschillende plekken binnen de Jeugdzorg. Ik zal de laatste zijn om te zeggen dat er geen fouten gemaakt worden, grote fouten ook nog.
Maar in de reacties hierboven mis ik ook maar een minimum aan respect voor het feit dat mensen binnen de Jeugdzorg hun werk moeten doen onder zware omstandigheden. Te weinig middelen, te weinig tijd, teveel regels en protocollen, maar wel uitgescholden worden voor pedofiel, graaier en nog minder mooie woorden.
Gelukkig staan daar een groot aantal gezinnen tegenover die we hebben kunnen helpen. En zelfs af en toe een bedankje. -
@85 Jij leest zeker geen kranten of hoort geen nieuws over de zoveelste fout van Jeugdzorg..?
-
@88: Zoals ik al zei, het gaat hier niet over bureau jeugdzorg maar over een jeugdzorginstelling en je ziet mij nergens aangeven dat hier geen fouten worden gemaakt. Natuurlijk worden er fouten gemaakt als begeleiders geen handvatten meer krijgen om hun werk goed te doen. Alles wordt ze onder de kont wegbezuinigd.
-
Hoe kun je als ouders bij zoiets verschrikkelijks nog aan geld denken?. Deze ouders hebben 0% liefde voor hun kind.
-
@90: Voor zoiets vreselijks heb je als ouder soms juist geld nodig aangezien hulpverlening niet gratis is.
-
Ik heb beroepsmatig met jeugdzorg te maken( ik ben dus ook werkzaam in de gezondheidszorg) en mijn ervaringen zijn niet geweldig te noemen......
-
@92: Spreek je nu over bureau jeugdzorg of over een jeugdzorginstelling?
-
@89 jeugdzorg heeft er wel direct mee te maken , want zij zorgen ervoor dat een kind uit huis wordt geplaatst en zij kiezen deze (geschikte???) plek in die instelling uit.
-
@89 jeugdzorg heeft er wel direct mee te maken , want zij zorgen ervoor dat een kind uit huis wordt geplaatst en zij kiezen deze (geschikte???) plek in die instelling uit.
-
Het zullen onbemiddelde ouders zijn,je moest eens weten wat een advocaat kost.Als het proces over is ,komt de rekening van de advocaat.Wie weet werkte de moeder en moest ze nu haar baan opzeggen .Het is hier geen Amerika waar ze miljoenen dollars kunnen eisen.Wat deze mensen willen is dat de schuldigen eens flink aangepakt worden. .
-
@94: Bureau Jeugdzorg kiest niet de plek uit maar geeft wel advies over een eventuele uithuisplaatsing. De rechter beslist. Ook heeft bureau jeugdzorg geen toezicht in dit soort instellingen.
-
@93 Met beiden werk ervaring .
-
Onderling hebben instellingen en Jeugdzorg een communicatie .Maar die communicatie loopt vaak niet of loopt scheef .
-
@98: Je haalt echter in je reacties wel zaken door elkaar, dat is verwarrend. Bureau jeugdzorg heeft geen instellingen maar begeleid jongeren en gezinnen buiten instellingen of geeft advies aan de rechter over eventuele uithuisplaatsingen in instellingen. Jeugdzorginstellingen nemen alleen maar jongeren op en zorgen voor deze jongeren. Op beide wordt trouwens extreem bezuinigd wat beide niet ten goede komt.
-
@99: Kan, vaak loopt de communicatie echter prima.
-
@87 Ik denk dat 7 bedoeld dat jeugdzorg boven de wet staat omdat de fouten van jeugdzorg meestal geen tot weinig consequenties voor jeugdzorg zelf hebben. Het is meerdere malen aangetoond dat deze organisatie te vaak eigen fouten verdoezelt en ze elkaar de hand boven het hoofd houden. Maar als je zelf al meer dan 20 jaar bij jeugdzorg werkzaam bent zal je daar zelf ook best wel van op de hoogte zijn.
-
@87 Ik denk dat 7 bedoeld dat jeugdzorg boven de wet staat omdat de fouten van jeugdzorg meestal geen tot weinig consequenties voor jeugdzorg zelf hebben. Het is meerdere malen aangetoond dat deze organisatie te vaak eigen fouten verdoezelt en ze elkaar de hand boven het hoofd houden. Maar als je zelf al meer dan 20 jaar bij jeugdzorg werkzaam bent zal je daar zelf ook best wel van op de hoogte zijn.
-
@103: Ook jij lijkt bureau jeugdzorg door elkaar te halen met een instelling voor jeugdzorg.
-
@ 104 Mijn reactie was op de opmerking van 87 die ging over jeugdzorg dus ik haal het niet door elkaar en ben op de hoogte van het verschil.
-
@105: Je spreekt over een organisatie, jeugdzorg is geen organisatie, Bureau Jeugdzorg wel.
-
@106 Zover mij bekend is wordt de organisatie Bureau Jeugdzorg in de volksmond gewoon jeugdzorg genoemd dus ik ben er vanuit gegaan dat men dan weet waar ik het over heb. In mijn post 67, 69, 102, 103 en 104 bedoel ik dan ook de organisatie Bureau Jeugdzorg. Hoop dat het zo dan wel duidelijk is voor jou waar ik het over heb.
-
@106: Nou zeg ik het wel wat krom. Bureau Jeugdzorg is 1 organisatie binnen de Jeugdzorg. Instellingen voor jeugdzorg zijn dit ook, deze zijn echter zeer divers. Mensen van Bureau Jeugdzorg werken wel in de jeugdzorg maar niet in instellingen voor jeugdzorg. In de jeugdzorg zijn verschillende instellingen aanwezig zoals instellingen voor gesloten jeugdzorg (zoals hier boven beschreven), gesloten justitiële instellingen, ambulante instellingen etc.
-
Bah wat worden we toch een Amerikaanse maatschappij. Ik klaag aan. En ik wil. En ik denk niet aan de ander, gelukkig viel een ander t ook al op. Denk ns niet zo aan dat geld. De jeugdzorg deed haar best. Wat mij betreft komt er een wet waarbij het strafbaar kan worden om mensen onterecht aan te klagen.
-
@107: Kijk, tegenwoordig is er wat verwarring over de terminologie, vandaar dat ik zaken probeer wat meer helder uiteen te zetten. Dit bericht gaat niet over Bureau Jeugdzorg maar over een jeugdzorg instelling.
-
@107 Op zich heb je gelijk. Het is natuurlijk wel zo dat Bureau Jeugzorg hier wel degelijk mee te maken heeft aangezien dat de partij is die het kind daar plaatst.
-
@111: De rechter plaatst een kind! Een Bureau Jeugdzorg medewerker kan hier alleen een advies over geven, ook de Raad van de Kinderbescherming geeft een advies. Een jeugdzorg instelling vangt alleen kinderen op.
-
@112: Er is trouwens verwarring over de terminologie sinds strafrecht en civielrecht geplaatste jeugdigen niet meer in dezelfde instelling geplaatst mogen worden. Vroeger verbleven al deze kinderen in een gesloten justitiële instelling. Tegenwoordig verblijven kinderen die met een gesloten machtiging geplaatst zijn in al dan niet open of gesloten instellingen voor jeugdzorg ('nieuwe' naam voor een instelling waar jeugdigen verblijven met een civiel rechtelijke achtergrond).
-
@ 109 Onterecht? Sorry hoor maar een instelling als deze heeft een verantwoordelijkheid gehad over een kind die onder hun toezicht sexueel misbruikt is. Ze zullen vast hun best gedaan hebben maar beslist niet in het toezicht houden op dit kind anders was er geen kans geweest dat dit gebeurt was.
-
@ 112 je info is niet juist. Een rechter plaatst uitsluitend een kind indien de situatie tussen ouder(s) en Bureau jeugdzorg tussenkomst van de rechter vraagt. Bijvoorbeeld als ouders een advies van Bureau Jeugdzorg niet opvolgen. Het is zelfs mogelijk dat zonder tussenkomst van de rechter Bureau Jeugdzorg op verzoek van de ouders een kind in een dergelijke instelling plaatsen.
-
Dat er bij jeugdzorg veel te veel mis gaat is schandelijk. Maar het blijft toch ook de verantwoordelijkheid van de ouders om te zorgen dat hun kinderen niet met jeugdzorg te maken krijgen.
-
@114: Het zou idd nooit mogen gebeuren in een instelling, er was idd te weinig toezicht al halen kinderen fratsen uit waar je versteld van staat. Het ligt er bijvoorbeeld aan of de deuren van de kamers 's nachts gesloten worden en hoeveel man toezicht er in de nacht is. Ik heb kinderen echter ook halsbrekende toeren uit zien halen door uit een raam naar een andere verdieping te klimmen terwijl de kamer deur op slot zat. Erg genoeg wordt op dit soort toezicht zaken ernstig bezuinigd waardoor de instelling dit toezicht te weinig kan bieden omdat onze politiek denkt dat dit niet nodig is. Eigenlijk moet onze politiek worden aangeklaagd omdat zij het instellingen onmogelijk maakt kinderen veiligheid te bieden.
-
@115: Dit kan alleen als de ouders echt vrijwillig meewerken in een open instelling (waar nog minder toezicht is). De plaatsing in een instelling zoals waar wij nu over spreken kan niet zonder de rechter geschieden.
-
@ 116 Voor sommige ouders is dat inderdaad zo maar hoe leg je dat uit aan ouders waarvan b.v. hun kind geboren is met een afwijking?
-
. . .
Jeugdzorg . . . een hele enge en naar binnen gekeerde organisatie.
Ik zou ze helemaal strippen als mijn kind daar ziets overkwam.
Als je je daar al niet veilig kunt voelen . . . waar dan nog wel ???
Falend toezicht, grove nalatigheid, alle registers moeten open !!! -
@ Helaas toch klopt je informatie niet. Neem maar eens een kijkje op hun website dan zal je het zien. Ze werken wel samen met o.a. Justitiële jeugdzorg maar je kan gewoon zelf aanmelden of via de GGZ of Bureau Jeugdzorg die dan voor een indicatie zorgen. Ongetwijfeld zullen er ook kinderen zitten die daar door de rechter geplaatst zijn maar dat is pas vanaf 10 jarige leeftijd en in dit geval hebben we het over een 9 jarige.
-
@20
Als er een schadeloosstelling wordt toegekend, dan worden er altijd voorwaaarden aangekoppeld. Het geld moet op een aparte rekening worden gestort, waar de ouders niet zonder toestemming van de rechter geld vanaf mogen halen. -
Ik denk dat met name de viezerikken van de maatschappij werken binnen zorginstellingen. Het is namelijk opvallend hoevaak er nu zaken aan het licht komen vanuit hulpverleningsinstanties, opvanghuizen enz. waar misbruik heeft plaats gevonden en plaats vind.
-
@121: In de instelling waar we in dit bericht over spreken is het onmogelijk te verblijven zonder een gesloten machtiging, hier komt altijd een rechter aan te pas. Ook als ouders meewerken.
-
@116
Nou zeg. Hoe voorkom je als ouder dat je kind met een hersenafwijking wordt geboren? Lekker makkelijk praten heeft u, maar ik weet uit eigen ervaring dat sommige dingen gewoonweg te groot kunnen zijn voor ouders. -
@109
Het probleem is dat je 15 jaar na dato geen poot meer hebt om op te staan, en als dan de psychische gevolgen duidelijk worden, dan kun je dus zelf gaan dokken voor de kosten. -
Aanvulling op 121:
In de Justitiële jeugdzorg worden jongeren tussen 12 en 23 jaar behandeld die van een kinderrechter een strafrechtelijke maatregel opgelegd hebben gekregen. Het kan hier gaan om een strafmaatregel, een PIJ-maatregel of een voorlopige hechtenis.
Stukje komt van de website van betreffende organistatie. -
Ik vind dit echt niet kunnen van jeugdzorg mag je verwachten dat ze je kind beschermen en dat je kind daar veilig is. Wel vind ik het ook vreemd dat dit uberhaupt kan gebeuren en hier geen toezicht op is. En groot gelijk met die schadevergoeding het lost niks op maar voor alsnog.
-
@116 Jeugdzorg is breder dan jij denkt .......vandaar dat je uitspraak wat naar overkomt
-
Gezien er per kind honderden euro's per dag opgestreken worden mag men verwachten dat er professioneel en betrokken gewerkt wordt .
Een ongelukje kan overal gebeuren maar verkrachting en aanrandingen ??? -
@127: We spreken hier over Stichting LSG-Rentray. Dit is geen justitiële instelling maar een gesloten jeugdzorg instelling die voorheen een justitiële instelling is geweest. In gesloten jeugdzorg instellingen verblijven civielrechtelijke jongeren (uit huis geplaatst), in een justitiële jeugdinstelling de strafrechtelijke jongeren (delict). De jongeren die jij noemt (strafmaatregel, PIJ of voorlopige hechtenis) zijn allen strafrechtelijk en verblijven in andere instellingen niet samen met civielrechtelijke jongeren.
-
@130: Marbra, er gaat veel te weinig geld naar dit soort instellingen, er wordt al jaren bezuinigd en mensen zijn niet meer in staat hun werk goed te doen.
-
@ 123 Misschien moet je toch maar eens even de site raadplegen en kijken bij het aanmelden zorg en behandelaanbod. Een gesloten machtiging is beslist niet in alle gevallen nodig om een kind daar te plaatsen. Maar goed ik vind het ook eigenlijk van het minste belang of jij en/of ik nu gelijk hebben ik hoop dat het meisje in kwestie nu van goede hulp voorzien wordt en ze snel een manier kan vinden om dit achter zich te laten. Ik hoop ook voor de ouders dat ze voldoende schadevergoeding zullen ontvangen en het geld voor het welzijn en de gezondheid van hun dochter te gebruiken.
-
@131: Je kan in Rentray terecht komen op vrijwillige basis zoals ik al eerder zei, echter niet in het gesloten stuk aangezien daar een gesloten machtiging van een rechter voor nodig is.
Rentray heeft in Eefde trouwens ook een justitieel stuk, daar zitten de PIJers, jongeren met strafmaatregel en jongeren in voorlopige hechtenis. Ook dit is door de rechter bepaald. Dit is echter niet de instelling waar hier over wordt geschreven. -
@ 134 Ik kan nergens in het artikel terug vinden dat dit meisje in een gesloten afdeling geplaatst zat dus daar ben ik ook niet vanuit gegaan. Ik kan alleen op de site van de instelling zien dat er verschillende mogelijkheden zien om daar geplaatst te worden.
-
@135: Ik lees ook wat jij leest! Er wordt echter te weinig verschil gemaakt op deze website.
-
Verder ga ik even iets anders ondernemen, bedankt en fijne avond!
-
@132 Dat mag nooit een excuus zijn voor verkrachting in een groep ......nooit Indien dit soort toestanden kunnen gebeuren moeten leidingen hun verantwoordelijkheden treffen en sluiten ...
Deuren dicht , beter een kind thuis dan veel geld over de balk en kinderen in gevaar . -
@138: Laatste dan! Bezuinigen zouden idd geen excuus mogen zijn. De extreme bezuinigingen zorgen er echter wel voor dat er veel te weinig personeel kan worden ingezet waardoor men niet de veiligheid kan bieden die gewenst is en die men zelf ook wenst.
-
in het jeugdzorgbolwerk tussen vele welwillenden
zitten snelgroeiende pedofiele en satanistiese organisaties
Kinderrovers !!! Hof narretjes !!! Demmink !!! -
onze 4 gehandicapte kinderen worden ook seksueel misbruikt in instelling en pleeggezin.er wordt jaarlijks 90.000 euro per kind voor neergeknald.
maar zolang bjz/wsg/rvdk,etc....de hielen blijven likken van pedofiele rechters zoals joris demmink zal het helaas altijd zo blijven.
ik heb inmiddels 8 ton geeist.niet dat ik van dit zootje dat bloedgeld wil,en ik wil er zeer zeker ook niet rijk van worden,maar dan is het zuiver om mijn getraumatiseerde kinderen thuis te laten wonen met psychiatrische hulp.
thuis waar ze veilig zijn,en niet onder een stinkend hitlerbeleid van een pedofiele stichting. -
@73 sorry Karina, deze tekst @141 zat nog onder de knop
en het ontviel me of wel 'k drukte verkeerd -
natuurlijk kan geld de geleden pijn niet ongedaan maken.
maar het gaat om het principe: jz beweert kinderen te beschermen, maar is in dit geval duidelijk zelf verantwoordelijk voor mishandeling. (als je als ouder je kind bewust achterlaat in een duidelijk zeer onveilige omgeving en ze wordt misbruikt dan ben je ook verantwoordelijk)
en van alleen een tikje op de vingers en een symbolische schade-vergoeding (1 euro ofzo) zijn ze by jz nou eenmaal niet onder de indruk: ze zijn er aan gewend geraakt boven de wet te staan. dat ze hun reet af mogen vegen met zowel de wet als goed fatsoen als gezond verstand als ze maar luidkeels beweren dat het 'in het belang van het kind' is
@139
er is meer dan genoeg geld aanwezig in de jeugdzorg. maar dat geld gaat naar overbetaalde directeuren, dure externe adviseurs, mooie gebouwen, flitsende foldertjes en bovenal een heel lobby-circuit dat in den haag geld moet lospeuteren 'voor de zielige kindertjes'.
ze weten best dat zelfs in tijden van crisis geen enkele politicus het aandurft om op hun te bezuinigen of zelfs maar enigerlei kritisch te kijken hoe het geld wordt uitgegeven, dat is grotere politieke zelfmoord dan de hypotheek-rente. -
Dit krijg je als er te weinig personeel en toezicht is in de instellingen. Misschien kan de directeur zijn bonus dit jaar laten en wat meer personeel voor aan nemen. Dan kunnen deze kinderen de begeleiding en bescherming krijgen waar ze recht op hebben.
-
Misschien een tip voor iedereen die problemen heeft met bureau van jeugdzorg.
http://bjz-aanpakken.hyves.nl/
Ze hebben al veel sucsessen binnen gehaald -
@116
Dat ligt niet altijd aan de ouders en ik weet waar ik het over heb -
En ik moest van jeugdzorg kiezen tussen de bezoeksregeling van ons uit huis geplaatste kinderen of mijn werk, dat werd me letterlijk zo gezegd, geen werk is geen inkomen en geen inkomen betekend dat de kinderen niet thuis komen en niet naar een bezoeksregeling is voor hun weer dat ik niks om.de kinderen zou geven
-
Tip: Ga eerst naar een kinderarts in een ziekenhuis als er iets niet goed gaat met je kind. School begon al curssussen aan te geven en ik had zoiets, daar klopt iets niet. Via het ziekenhuis, die ook pedagogen en psychologen hebben, zijn wij erachter gekomen wat ons kind precies mankeerde. Zij nemen je vaak ook heel serieus. Kennis is breed. Een ziekenhuis werkt onafhankelijk, dus belangenverstrengelen zullen daar niet zo snel gebeuren. Zij zijn vaak ook hoogopgeleid en beschikken over goed personeel. Kies een ziekenhuis, waarbij moeder en kind voorop staan.
-
@116 welkom in 2012.... Dat er nog zulke kortzichtige mensen rondlopen zeg...
-
klets niet over iets waar je geen verstand van hebt. soms is het nodig om je kind uit huis te plaatsen omdat het ergens anders meer hulp kan krijgen dan thuis. Denk niet dat het voor de ouders zo leuk is om dit te doen. dit voelt ook voor de ouders als falen. maar het is in het belang van het kind dat het soms uit huis wordt geplaatst. iedereen die hier een menig over uit laat dat het de zorg van de ouders is om het kind op te voeden en te zorgen dat het niet in aanraking komt met jeugdzorg moet eerst eens gaan nadenken voor ze zo iets plaatsen. gebruik je verstand. niet ieder kind dat in aanraking komt met jeugdzorg heeft er zelf voor gekozen ook de ouders niet. wanneer je een kind hebt wat op een speciale school moet komen voor bv autistische kinderen komen helaas in aanraking met jeugdzorg. dus loop alsjeblieft niet over iets te zeiken waar je geen verstand van hebt want het is al erg genoeg dat jeugdzorg er tussen moet zitten en dat het niet via een andere weg kan. en over veiligheid gesproken. er is wel een heel groot verschil over mishandelde kinderen thuis die niet veilig zouden zijn en dan bij jeugdzorg geplaatst worden en kinderen die thuis wel veilig zijn maar door omstandigheden niet thuis kunnen wonen omdat ze daar niet geholpen kunnen worden. iedereen die het zo goed weet mag wel eens zo'n kind thuis in huis nemen hoor kijken hoe gauw ze er van terug komen. ik weet helaas waar ik over praat. dus niet zeiken en geen ouders veroordelen voor je de reden kent waarom het kind bij jeugdzorg zit.
-
Goedzo!!!! pak ze maar hard aan die falende overheids instanties. pak ze maar waar het pijn doet en dat is in de portomonaie. De kortzichtigheid van velen hier dat het alleen maar om geld zou gaan vind ik belachelijk. Tuurlijk zal het geld dit niet verzachten maar je wil die lui van jeugdzorg en stichtingen wel hard aanpakken. Ze halen wel kinderen weg bij ouders, soms terrecht en soms onterrecht maar ondertussen falen ze zelf bij het veilig houden van deze kinderen.
-
@ 141 Erg triest voor de kinderen en voor jullie en alle andere ouders en ik begrijp heel goed dat je vecht voor het geld om je kinderen een goed en veilig thuis te kunnen geven, wat het kost nogal wat om een gehandycapt kind te verzorgen laat staan vier!! Ik wens jullie heel veel succes!!!
-
Het is triest genoeg, maar ik denk dat haar ouders slecht in de financien zitten , want ze willen een voorschot, dat arme kind krijgt er geen cent van ja misschien een barbiepop
-
@153 waarom ga je er vanuit dat ouders financiele problemen hebben??? slaat weer helemaal nergens om. vooroordelen dat zijn het, vooroordelen waar je niks aan hebt. mensen in een hokje plaatsen omdat ze een voorschot van de schade vergoeding willen hebben. wat is daar nu zo verkeerd aan. misschien hebben ze het wel nodig voor hulp aan huis, speciale therapieen die je zelf moet betalen. niet iedereen die om een voorschot vraagt gaat zo met geld om zoals je suggereert en veel mensen hier suggereren. gebruik je verstand en laat je vooroordelen achterwege. het is al erg genoeg dat het meisje dat al psychische problemen heeft nu nog meer problemen er bij hebben en ook voor de ouders is het nu dubbel zo zwaar geworden. laat dat kind dan een barbie pop van de centen krijgen wat is daar zo verkeerd aan. je weet immers niet wat er met de rest gebeurt.
-
Dit is sowieso heel erg om als ouders mee te moeten maken en het kind is ernstig beschadigd geraakt op een plek waar ze zorg had moeten krijgen en veilig had moeten zijn.
Helaas gebeurt dit al heel lang binnen jeugdinstellingen en het is goed dat deze ouders een aanklacht indienen.
Of het echt zoden aan de dijk zet weet ik niet.
Wat bereik je er precies mee?
Ik zou de overheid eerder aanklagen. -
@85 en @87
Eens! -
@ 153 Ik vind dat je te snel oordeelt. Een gehandicapt kind kost zowieso meer geld ook al woont het niet thuis en misschien hebben die mensen het voorschot nodig om de juiste voorzorgsmaatregelen te nemen om de kinderen thuis te ontvangen! Zolang wij dit gezin en hun financieële situatie niet kennen, hebben wij niet het recht om zo negatief te oordelen!
-
Weer Jeugdzorg. Deze organisatie moet echt onder loep en dan onder de slopershamer. Bij mij zegt Jeugdzorg tegen de rechter dat ik het kind niet wel zien! Terwijl dit wel zo is, sterker nog Jeugdzorg heeft het onmogelijk gemaakt.
Wanneer worden we verlost van dit academisch tuig.
De een na de andere voogd wordt geslagen en bedreigd, maar de ogen gaan niet open.....
Bij de rechter wint Jeugdzorg altijd, die kinderrechters zijn helemaal erg.
Wat een puinhoop, handen af van onze kinderen!!!! -
Dat jeugdzorg opgedoekt dient te worden propageerde al diverse hoogleraren als prof. v.d. Acker, evenzo werd onderzocht door hoogleraren dat netto gezien 'jeugdzorg' een negatief effect heeft (Rapport prof. N.W. Slot / 2002), maar hier wordt niet naar geluisterd. Helaas is die 'jeugdzorg' niet accademisch geschoold, sterker nog, er staat in de wet géén enkele opleidingseis voor BJZ-medewerkers. Het is een goede zaak dat jeugdzorg eens aangeklaagd wordt, dit zouden meerderen moeten doen. Jammer dat de eerste die dat deed (E.W. van de 'Bolderkar-affaire', na 20 jaar!) de zaak 'geschikt is' met de restrictie dat niemand de schadevergoeding aan E.W. mag weten wegens de 'verpeste jeugd dank zij 'jeugdzorg' en 'kinderbescherming'. Voor meer info zie mijn link: http://dl.dropbox.com/u/3224280/Videos%20%2B%20... Zie ook hoe politici blind een Nine Kooiman (ex-gezinsvoogdes 31 jaar/ SP) volgen die propageert kinderen nu sneller uit huis te plaatsen, liefst zonder indicatiebesluit en de beslissing UHP direct voor onbepaalde tijd....BJZ wil zijn werk (=geldstromen) behouden, ook al gaat jeugdzorg naar de gemeenten! Het zou juist een goede zaak zijn om nu schoon schip te maken: eenvoudige hulp via vrijwilligers als bij 'Home start' door andere ouders, ingewikkelder problemen direct naar een (kinder)psycholoog of (kinder) psychiater. WAT moet BJZ dan nog? De uit huisplaatsingsmachine en dan bekostigd via uw gemeentelijke belastingen?? Welke burger wil daarvoor ca. 123 € per UHP-kind per DAG gaan betalen??
Drs. N.J.M.Mul (17 jaar ouder-ondersteuner in Jz/Kb zaken)
N.J.M.Mul@gmail.com -
Voor degene die het niet meer weten: 'Bolderkar' was een doorgeschoten extreem van ondeskundigen van een kinderdagverblijf die een cursus 'incest herkenning' hadden gevolgd en 'ontdekten 14 gevallen... Kinderen werden met spoed uit huis geplaatst, diverse echtscheidingen volgden, valse beschuldigingen. Netto was er uiteindelijk geheel NIETS! Een van de kinderen haar ouders was zo beschadigd en aangedaan dat deze niet meer voor haar kon zorgen, de rest van haar jeugd heeft zij die ouder moeten missen 'dank' RvdK.....Dezze vrouw heeft na meer dan 20 jaar de staat aansprakelijk egsteld asl verantwoordelijke voor 'jeugdzorg' en Raad voor de Kinderbescherming. De zaak is 'geschikt'. Treurig is het dat ik zie dat de geschiedenis zich aan het herhalen is: leraren en maatschappelijkwerkers, kinderoppassen worden aangemoedigd om 'meldingen bij BJZ/ AMK' te doen, liefst anoniem zodat BJZ weer kinderen uit huis kan plaatsen zónder enig gedegen onderzoek. ( Welke opleiding hebben die voor 'herkenning kindermishandeling / misbruik? GEEN! Wel is BJZ bezig leraren te recruteren om hun te leren om te gaan met de zogenaamde 'veiligheidsvragenlijst'... eigenlijk de taak van psychologen...) Wat BJZ namelijk 'onderzoek' noemt is een gekleurde aaneenschakeling van vermoedens, meldingen en meningen, of al die zaken waar zijn is niet relevant..Men legt het aan de rechter voor alsof het waar is en de rechter beslist dan, vaak op één telefoontje van BJZ, tot UHP... voor de ouders en kinderen begint een HEL...zelfs forse politiemacht wordt ingezet om kinderen weg te rukken, zelfs tijdens borstvoeding! Aan de reacties hier boven is duidelijk te zien wie wél en die niet te maken hebben gehad met 'jeugdzorg'..
De normale Nederlandse mens GELOOFT NIET wat er gebeurt. U zal mij ook niet geloven dat ik gisteren gebeld werd door een wanhopige moeder die naar de kapper was geweest en haar kind naar de oppas had gebracht.... toen ze terug kwam: 'kind opgehaald door RvdK, samen met politie' géén rechterlijk bevel, geen bericht aan de moeder NIETS... dat KAN in Nederland...
De moeder in kwestie vertelde mij dat ze kort daarvoor een 'BJZ-onderzoek' had gehad waar niets uitkwam, sterker nog, men constateerde dat ze haar kind goed verzorgde!
Drs. N.J.M.Mul
Let wel: het AMK (onderdeel van BJZ, krijgt betaald naar aanleiding van de hoeveelheid meldingen die hun binnen krijgen, dus méér melden, is méér geld voor AMK en bij een OTS is het ook ca. 8000 € per jaar per kind voor een onder toezicht stelling...
Stijgers in Algemeen
Woordvoerder Sharia4Holland aangehouden na...
De politie heeft zondagavond de...
1 uur 46 minuten geleden door Nieuwsview
Door brand gewonde baby overleden
De 10 maanden oude baby die vrijdagochtend...
2 uur 14 minuten geleden door ed3al
Crisis zorgt voor minder adopties
Het aantal Nederlandse ouderparen dat een...
4 uur 29 minuten geleden door Rudolf-Almere
Drone doodt acht Afhaanse burgers
Mede dankzij de Kunduz coalitie. Bedankt...
5 uur 31 minuten geleden door venterkampie
Kritiek op agenten bij haatpreek
VVD'er Robert Flos vindt het raar dat de...
8 uur 45 minuten geleden door jcr
Best gewaardeerd
Vol op demonstraties in Duitsland
De protesten verspreiden zich wereldwijd,...
6 dagen geleden door hotwing
'Marokkaanse vrouw, wrik je los uit de...
De sociale controle die de Marokkaanse...
1 dag 10 uur geleden door Moskowfiets
Duitse politie neemt helmen af en sluiten...
Duitse politie neemt helmen af en sluiten...
3 dagen geleden door turtle63
GGD wil leeftijdsgrens voor alcohol naar...
De leeftijdsgrens om alcohol te drinken zou...
3 dagen geleden door Aktea
Orthodoxe christenen zijn intolerant
Veel orthodoxe christenen zijn intolerant....
6 dagen geleden door geertvoordewind


