In een vandaag uitgestuurd schrijven bevragen de kamerleden Geert Wilders, Kees Kortenoeven en Louis Bontes minister Rosenthal van Buitenlandse zaken over 'de bomaanslag [...] in Constantinopel (ook wel bekend als Istanboel)'
Sorteer op:
-
Zijn ze daar echt door beledigd?
Over lange tenen gesproken...
't Is natuurlijk dom, maar beledigend??? -
En daar onze belastingcenten aan verstookt. Aan kamerleden die hun aardrijkskunde niet op orde hebben en aan het beantwoorden van stompzinnige vragen?
Laten we inderdaad zsm de kamer terugbrengen tot 100 zetels, liefst nog dit jaar, waarbij de PVV zetels opeens bij het grofvuil staan. -
Am.
-
Zie hier al weer een voorbeeld van hoe de grote blonde leider met zijn aanhang opzettelijk en bewust keuzes maakt in zijn taalgebruik, zowel mondeling als schriftelijk, om zo vaak als maar kan, bij elke gelegenheid die zich voor doet, moslims te pesten om dan vervolgens zich te verschuilen achter zijn vrijheid van meningsuiting.
Om Istanbul, Constantinopel te noemen is geen uiting van een mening maar gewoon een opzettelijke trap onder de gordel!!
Geertje en zijn boeven bende lijken zich te gaan gedragen als de "bad boys" op het schoolplein van de basisschool. Flink stiekem tegen schenen aanschoppen, maar als de meester er wat van zegt flink gaan janken, de schone schijn gaan spelen, smoesjes gaan vertellen.... "Maar hij begon...." -
Zeker dom! ophouden met het volk opzetten tegen de Islam!
Ga regeren! Zorg voor betaalbare huurwoningen. Zorg voor meer groene energie.
Levert banen op en is goed voor de economie! -
Van Youtube af, die Wilders
-
@1 het gaat er niet om of men daar beledigd is of lange tenen hebben.
Het is alleen dat eeuwige getreiter.
Stel jij hebt rood haar en keer op keer wordt je daar mee gepest, dan wordt je dat op een gegeven moment ook zat en dat is precies wat Geertje met zijn beweging mee bezig zijn.... structureel pesten en irriteren, zo vaak het kan. -
Tot 1453 was het Constantinopel, toen kwam de bezetting van de Turken en moest de stad Istanboel heten.
-
wat een stom gezeik.
-
Is dit nu de inbreng van de PVV waar het gaat om integratie, het schofferen en zich grievend opstellen tegen over andere. Een rare ondemocratische beweging die naar mijn mening teveel aandacht krijgt voor de zoveelste wanstaltige uitspraak van een verdwaalde PVV ziel.
-
byzanthium heette het toch van oorsprong?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Byzantium -
Prettig figuur, die blonde cavia. Wanneer gaat die eikel eindelijk eens verantwoording afleggen voor wat hij doet? Wat een enorm zielige lafaard. Dat academici als Verhagen en Rutte (notabene een geschiedkundige) zich met zo'n sujet inlaten gaat me echt boven de pet.
-
Wilders noemt Istanboel dus Constantinopel?
Ik noem Israël nog steeds Palestina!
Tja, zo kunnen we er meer verzinnen heer Wilders......... -
Opnieuw een bevestiging dat de PVV niet vooruit wil maar achteruit. Qua ideeën zijn ze blijven steken in de middeleeuwen en gezien hun achterlijke mentaliteit is de Verlichting helemaal aan ze voorbij gegaan.
-
ROFL
Wat een gezeur!
Dat dat mens van de PVV niet weet dan Istanbul Istanbul heet, en niet Constantinopel is alleen maar diep triest, maar kan niet ontdekken waarom iemand daar beledigd door is. -
@ #14 Uit gewoonte schrijf je weer "PVV"maar je bedoelt natuurlijk Islam.
Begrijpelijke vergissing, geeft niet hoor. -
Constantinopel, niet beledigend als je het mij vraagt, maar wel een bewijs dat de PVV 500 jaar achterloopt.
-
#15 Ze weten heel goed dat Istanbul Istanbul heet, maar vinden het leuk om Turken te treiteren. Dat is de achtergestelde cultuur van de PVV, ze zijn het tijdperk van de kruistochten nog niet ontgroeid.
-
@ Lieve pvv'ers: Vertel ons eens welke reden Wilders heeft om Constantinopel te gebruiken in plaats van Istanbul?
-
#16 Zo te lezen ben ook jij blijven hangen in de middeleeuwen, net als die ondemocratische politieke beweging met achtergestelde en achterhaalde opvattingen die jij zo geweldig vindt.
-
Ik heb besloten om vanaf vandaag Noord Brabant en de Belgische Brabanden Germanica Inferior te noemen, goed ?
-
224 november 2010 13:30 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Neen ! Veel beter ik noem Brabant voortaan het Hertogdom van Brabant, en hernoem mij als Hertog Jan de III ....
-
Turkije zal wijselijk niet reageren op de brief van het stelletje asociale krankzinnigen met een grote smoel.
-
#22 Je doet je naam in ieder geval eer aan. Vraag ze ook waarom de naam Byzantium werd vervangen door Constantinopel.
-
En ik noem Wijk bij Duursteden voortaan weer Dorestad vind ik toch veel mooier klinken :-)
-
Wat doen die raketten naast het gebouw? NASA on tour ??
-
"De naamkeuze is opmerkelijk omdat de stad al sinds 1453 geen Constantinopel meer heet."
Het bewijs dat de gedachtegang van de PVV in de middeleeuwen is blijven hangen....
Maar eerlijk gezegd vind ik dit niet beledigend, alleen maar een bevestiging hoe de PVV "denkt"...
En de schapen van Wilders zullen nu allemaal denken dat zij "de waarheid" spreken en vanaf morgen zeggen 1,5 miljoen Nederlanders dat Istanboel niet meer bestaat. Dadelijk gaan ze nog eisen dat de Turken dit moeten erkennen :-P
Ps. vleugje sarcasme in de laatste alinea. -
#23 Ik protesteer. Je bedoelt natuurlijk Toxandrië!
-
#28 Ik reken erop dat het PVV stemvee budget reizen gaat boeken naar Constantinopel in Anatolië.
-
De nerd rock band There Might be Giants heeft er een heel leuk nummer over gemaakt, luister er over na !
http://www.youtube.com/watch?v=Mv-KcF3Rkv8 -
@31:
Deze is ook leuk:
http://www.youtube.com/watch?v=AOP8e9VEEYU
Onze kabouter reist af naar Istanboel...oww sorry ik bedoel Constantinopel. -
@22 ... Nou omdat zulke dingen nog weleens veranderen als er een nieuwe machthebber is, heb je weleens als ik nog een Keizer word van Europa noem ik het dorp waar ik in opgegroeid ben ook voortaan Pinkuspolis ...
-
Gewoon pure smerige provocatie van die bende gifmengers.
Je moet ze trouwens eens horen wanneer Israël Palestina wordt genoemd. -
ik heb nog geen 1 turk gehoord die zich beledigd voelt????
: D -
#36 Omdat ze weten dat de PVV gewoon een stelletje achtergestelde idioten zijn. Je kunt ze hun onmetelijke domheid niet kwalijk nemen, want het is waarschijnlijk aangeboren.
-
De PVV looop gewoon ruim 550 jaar achter. Niets nieuws.
-
De stad heette tot 1921 Constantinopel, niet tot 1453.
-
Er was eens een kolonie stad opgezet door Nederlanders die stad noemde men Nieuw Amsterdam, op een gegeven moment kwamen er nieuwe machthebbers toen werd die stad hernoemd als New York, zo simpel is het mensen ...
-
Dit laat maar weer eens zien wat een idiotenclub de PVV is.
-
@36
Nee, omdat die ook alleen maar moeten lachen om de domheid van de PVV. :p -
Waarom word Keulen ook niet meer Colonia Claudia Ara Agrippinensium genoemd ?
-
#39 Istanbul komt naar alle waarschijnlijkheid van het oud-Grieks 'is tan polin' en werd dus al veel langer gebruikt.
"Constantinople remained the official name of the city throughout the Byzantine period, and the most common name used for it in the West until the establishment of the Republic of Turkey. By the 19th century, the city had acquired a number of names used by either foreigners or Turks. Europeans often used Stamboul alongside Constantinople to refer to the whole of the city, but Turks used the former name only to describe the historic peninsula between the Golden Horn and the Sea of Marmara. Pera was used to describe the area between the Golden Horn and the Bosphorus, but Turks also used the name Beyoglu, which is still in use today. However, with the Turkish Postal Service Law of 28 March 1930, the Turkish authorities formally requested foreigners to adopt Istanbul, a name in existence since the 10th century, as the sole name of the city within their own languages." http://en.wikipedia.org/wiki/Istanbul#Toponymy
De Engelse wikipedia heeft een aardige lijst met namen voor de stad. http://en.wikipedia.org/wiki/Names_of_Istanbul -
En in Turkije stellen ze kamervragen over waarom Nederland de tulp, oorspronkelijk afkomstig uit Turkije, tot nationaal symbool heeft gebombardeerd.
Oh nee, wacht, dat doen ze niet, want buiten Nederland houdt men zich niet bezig met zulke kolder. -
@42 ... Ik huil er eerder om ...
-
En eigenlijk verklaard deze muziek video alles in 3 minuten tijd ...
http://www.youtube.com/watch?v=lqZj0AE8U6U -
@40 Nieuw Amsterdam werd verkocht aan de Engelsen, en toen hebben we van hen Indonesie overgekocht.
Money well spent... -
Kom op pvvee, zeg nou eens waarom Instanboel ineens Constantinopel moet heten.
Of noemt geertje New York ook ineens weer Nieuw Amsterdam? Noemt hij Tasmanië nu ook weer Van Diemensland? -
@35
wat wikipedia beschrijft klopt niet
"istan" komt niet van "islam"
istan heeft dezelfde betekenis als in afghanISTAN
betekent meer of min en verblijfsplaats/grond van een volk
afghanistan=grond van de afghanen
zo noemen we Indie ook HindISTAN - verblijfsplaats van Hindoes
vroeger werden de bevolking in die streek (dus de bulgaren, grieken enz )
istanli genoemd omdat het een mix is van diverse volkeren
bul komt van bol
bol betekent veel in het turks
dus istanbul = ............ mag je zelf invullen :) -
@48 ... 't gaat me daar niet om hoor 't gaat om het feit dat namen nog weleens veranderd worden in de loop van de geschiedenis, en Istanboel, Constantinople, Byzantium, New Rome is daar geen uitzondering bij :-)
-
Kameejl zegt NEE #17
Tja, dat is al bekend zolang ze bestaan.
Veel zinnige woorden zijn er niet uitgekomen. -
ik vertaal istanbul als "gebied voor veel volkeren"
veel betere naam dan een persoonsgebonden naam als constantijn -
achterlijke vlinder #22
Lullig he als je iets gevraagd wordt en je zou kunnen antwoorden.
Inderdaad : Zou kunnen ..............
Helaas is dat amper aan de orde in de " discussies " met PVV / Wilders / volgelingen.
Vraag : Wedervraag
Herhaalde vraag : Rookgordijn
Nogmaals herhaalde vraag : Zijstraatjes / ander onderwerp
Daarna : Doodse stilte
Op ander draadje begint dat zelfde verhaal weer van voren af aan. -
PVV heeft in no-time allerhande buitenlandse aangelegenheden onder de loep waar ze zich niet mee dienen te bemoeien.
Als er iemand van over de grens Wilders een racist noemt is het huis te klein,maar ondertussen maar wijzen met die vingertjes. Bagger, gewoon. -
@48 Oik,waar was je toen je geschiedenis les kreeg?Je bedoelt Suriname en volgens mij ook een deel van Guyana(dat weet ik niet zeker)
@51
Istanbul kan een soort verbastering zijn van Constantinopel net als de stad Kayseri (in de Romeinse/Byzantijnse tijd Cesaere)Edirne(Adrianopel),enz... -
Het is wachten tot de PVV ook het Sinterklaas feest gaat treineren.... of hebben ze Geertje nog nooit niet verteld dat St. Nicolaas eigenlijk uit Turkije komt?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nicolaas_van_Myra -
@ #58: Weet het pvvee veel, die denk nog steeds dat de sint met stoomboot uit spanje komt elk jaar.
-
@43 dat paste niet op de ANWB borden ;-)
-
Ach ja, de Christenen hebben in vroeger jaren hun stempel ook wel op deze stad gedrukt :
-----------------------------------
In 1204 werd deze bloeiende stad echter ingenomen door de kruisvaarders van de vierde kruistocht en werd ze door hen grondig geplunderd.
De meeste in eeuwen verzamelde schatten, waarvan vele nog uit het keizerlijke Rome afkomstig waren, werden naar West-Europa versleept, vernietigd of omgesmolten.
De meeste kostbaarheden gingen naar Venetië waar ze heden nog te zien zijn. De Venetianen waren trouwens ook de initiatiefnemers voor deze plundertocht want ze wilden deze gelegenheid aangrijpen om de handelsconcurrentie van Constantinopel uit te schakelen.
De Venetianen hadden aangeboden de kruisvaarders naar het Midden-Oosten te vervoeren met hun handelsvloot en Constantinopel als 'tussenstop' te gebruiken.
Eenmaal ontscheept bij de stad wist de meegereisde Doge van Venetië de Europese ridders over te halen om de 'ketterse' Byzantijnen aan te vallen. Hoogstwaarschijnlijk was dit dan ook een vooropgezet voornemen geweest van de Venetianen.
Over het hervatten van het oorspronkelijke doel van de kruistocht (de bevrijding van Jeruzalem van de Moslims) werd niet meer gesproken
-------------------------------------------- -
Ik snap ook niet wat zij te vragen hebben over een aaslag in Turkije??
-
@57
zou heel goed kunnen
letterlijke vertaling vanuit de Turkse woordenboek is "gebied met veel grond" -
dank je PVV
je hebt istanbul weer onder de aandacht gebracht en gezorgd dat we weer de geschiedenis boeken in zijn gedoken. -
de pvv doet niet anders
geen nieuws meer helaas -
De meeste steden in Turkije gaan terug op een Romeinse, Griekse of zelfs nog oudere steden.
Leuke is:
Ankuwash (Hettiten: 1200 voor Christus)
Ancyra (Grieken)
Angora (Seldsjoeken: 1073)
Ankara (Turken: 1921) -
#63 Ik houd het op oud-Grieks. Is tan polin of is tin 'polin, in of naar de stad, klinkt ook aannemelijk. Modern Grieks: stin 'poli.
Hoofdsteden werden vroeger wel vaker gewoon "de stad" genoemd. -
@67 Er zijn nog steeds een aantal hoofdsteden in de wereld, waarvan de letterlijke vertaling van de naam 'De Hoofdstad' is, zo las ik onlangs in Onze Taal.
-
Nou, dus volgens PVV bestaat er nog steeds een Romeinse rijk?
Die was toch allang uitgeroeid! -
@69 De Batavieren bestaan ook nog toch? ;)
-
@67
wat betekent dan stad?
is tin of polin?
indien is tin stad betekent zou het heel goed kunnen dat het inderdaad van het grieks komt
maar aangezien dat de naam istanbul nog maar een eeuw oud is begin ik te twijfelen
ik ga watverder onderzoek doen :) -
#71 Stad is natuurlijk polis.
is tin of is tan = 'in de' of 'naar de'
De naam Istanbul is al wat ouder hoor. In de 19e werd in Europa vooral Stamboel gebruikt voor de hele stadsregio en Constantinopel voor het centrum. -
#72 ... in de 19e eeuw ...
-
@67
je hebt gelijk
polis betekent stad en komt van het romeinse constantinopolis
ze hebben er toen de Griekse stin voor geplakt - Stinpoli
stin betekent in
in de Turkse taal is het dan ook als eerst met Istinbol aangeduidt -
@72
Polis is het woord wat gebruikt wordt door de politie -
#74 Kijk, zo komen we er. Ik ben benieuwd of er iemand van de PVV meekijkt ;))
-
Moeten we Limburg eens België noemen.....
-
#70
Hah, ik denk het niet, nou, misschien zijn het wel de PVV-ers(overgebleven Batavieren?), die niets van Romeinen(die volk onderdrukken en vrijheid beperkte) moeten hebben.
Ach, ik heb een gekke bui :-) -
Beledigen, neezeggen, verongelijkt doen.
Het houdt zo ontzettend op in tijden dat er slagvaardig gehandeld moet worden. -
#75 Dus? Het woord polis betekent gewoon stad.
-
@75 Je bedoelt het turkse woord voor politie, ja dat is polis maar dat heeft niets te maken met het Griekse polis.
-
@57 Yep, sorry, je hebt helemaal gelijk. Het schoot me al te binnen nadat ik de reactie had geplaatst, maar ik hoopte dat niemand het op zou vallen.
-
Goh wat zal Geertje teleurgesteld zijn dat er geen officiele reactie komt uit Turkije, ze zien hem blijkbaar daar ook niet meer voor vol aan. Je moet natuurlijk wel om de zoveeltijd even een internationaal relletje schoppen om de nationalistische gevoelens onder de bevolking te misbruiken.
-
@83 Ze zijn daar verstandiger als hier : negeren zo'n clown.
-
#81 Nou, dat is niet helemaal waar. Ook het Nederlandse woord 'politie' is afgeleid van het Latijnse woord 'politia' dat van het Griekse woord 'politeia' komt wat weer is afgeleid van 'polis'.
Ik lees op wikipedia dat in het oude Griekenland een 'polissoos' iemand was die de stad bewaakte. http://en.wikipedia.org/wiki/Police#Etymology -
@76
nu we weten waar het vandaan komt ben ik van overtuigd dat er bijna geen turken zijn die zich beledigd zullen voelen
istanbul komt dus vanuit het grieks
volgens mij heeft de PVV op de nederlandse wikipedia site gekeken waar wordt gesuggereerd dat istan van islam komt :)
ik zou me nu erg schamen als PVV-er :)
goed dat ik geen PVV-er ben -
#86 Oh jee. De Nederlandse wikipedia wordt geïslamiseerd, dankzij de PVV ;)
-
Ik woon al jaren in Turkije. Dat ligt naast eh... eh... Perzië. Jottum!
-
@69
Toen er in Anatolië(Turkije) en omgeving de Turkse groepen/stammen steeds meer macht kregen ten koste van het Byzantijnse(Oost-Romeinse rijk) werd er gesproken over de Sulnaat van Rûm oftewel de Sultanaat van Rome, omdat het hele Byzantijnse rijk bekend was bij de Turken,Perzen en Arabieren als de Romeinse of het Romeinse rijk.De Turken geschiedschrijver spreken nu liever over de Anatolische rijken of Anatolissche Sultanaat in plaats van Romeinse.....
Zelfs in het Ottomaanse rijk zagen de Sultans zich zelfs als de nieuwe Romeinse Keizers van het Oost-Romeinse rijk met het heroveren van bijna alle gebieden wat ooit het Oost Romeinse rijk was.Dit was éen van de belangrijkste reden van de veroveringzucht van het Ottomaanse rijk (erkenning en het Westen en Oosten- onder één rijk)en niet de Islam. -
Wat een belediging! Zullen we Amsterdam voortaan maar Amstelredamme noemen?
-
PVV leeft in de middeleeuwen, dat blijkt maar weer!
-
NSB,PVV die fout maak ik nou ook altijd....ook heel bewust trouwens
-
Veel leuker zou zijn het waarom.
http://pvv.nl/index.php/component/content/artic...
Een achterlijke stellingname van de Turkse autoriteiten verdient niet minder dan ook in die achterlijke taal terug te spreken, maar dat schijnt hier niemand te interesseren. -
Nog een bewijs dat Wilders progressief noch conservatief is, hij wil terug in de tijd! (had hij vroeger bij geschiedenis maar beter op moeten letten)
-
@93 Wat een belachelijke vragen van de PVV. Erdogan verantwoordelijk voor de aanslag? Een tak van de PKK heeft hem vandaag opgeëist.
-
@93 Ik zie alleen dat de PVV een een liefdadigheidsinstelling gelijk stelt met teroristische organisaties, omdat ze toevallig ook mensen helpen die een politiek geschil hebben met zijn geliefde Israel. Doet verder niets af aan het commentaar onder het bericht.
-
@94
Vindt je dat gek, hij heeft immers niet voor niets een Mozart pruik. -
Het is net zoiets als de hoofdstad van Nederland in het jaar 2090 Amsterdam noemen i.p.v. het dan gangbare Bab-ul-Ams, en dat dan mensen gaan roepen dat dat een belediging is.
-
Over een paar jaar is Israel beledigt als we over 'westbank' spreken ipv Judea en Samaria.
Tsja... -
Voor de rest hebben de Turken hun gehele land in de loop der tijden bij elkaar geroofd, net als de Amerikanen. Maar dat mag bekend zijn neem ik aan.
En Wilders gebruikt dit om te provoceren. Niet op reageren zou ik zo zeggen. -
Een woordvoerder van de Turkse ambassade laat weten 'niet te verwachten dat ze met een reactie komen'.
Waarom zou een land antwoord schuldig zijn aan een malloten club uit germania inferior. -
Er is natuurlijk ook niet zo veel voor nodig om Turken zover te krijgen dat ze zich beledigd voelen. In het algemeen erg lange teentjes..
-
De stad waar ik vandaan kom heet Chennai, maar (alleen) in het Nederlands wordt die stad nog steeds Madras genoemd. Een naam uit koloniale Britse verleden.
Moet ik me ook beledigd voelen?
Net als Mumbai versus Bombay, Jakarta versus Batavia en Srilanka versus Ceylon. -
@102
Dan hebben ze iets gemeen met PVVers. -
@104
Ik dat zo? Geen idee hoor. Ik doe niet mee aan dat wij-zij gebral. -
@all
constantinopel bestaat al vanaf 1453 niet hahahahhaha
Peace -
@106 Dus meer dan 2000 jaren bestond het wel als Griekse stad, en pas in 1930 is de naam Istanbul ingevoerd inplaats van Constantinopel. De Turken zijn er pas enkele eeuwen. Net zoals de Nederlanders enkele eeuwen Indonesie overheersten.
Een verschil: Van zowat alle Grieken is het etnisch gezuiverd. -
@106 moeilijk he, al die getalletjes bij geschiedenis. 1930 is het juiste jaartal. Ken je geschiedenis!
-
Anderzijds is het natuurlijk wel slim van de Turken als ze beledigt zijn. Dat leidt de aandacht mooi af van de etnische zuiveringen zo die tot begin vorige eeuw gebruikkelijk waren in Turkije en haar voorgangers.
-
Het is mentaal 'landje pik' spelen.
-
Kinderachtig
Groet,
Een Batavier -
Constantinopel , genoemd naar Constantijn de Grote ( vlgns mij wilt de Pvv hiermee aangeven dat Turkije wel degelijk een Europees land is)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Constantijn_de_Grote -
@37
Waltertje, altijd loop je te verkondigen dat de PVV een eenmans beweging is. Waarom spreek je dan steeds in meervoud? -
@112
Uiteraard is Turkije een Europees land. Als Cyprus het is, dan is Turkije het ook. -
En wie is nou achterlijk en kmettergek, nep blondje?
-
Zwaaide Atatürk in Turkije nog maar de scepter. Wat zich nú regeringshoofd noemt, stelt weinig voor.
-
@58: Je bent net zo dom als Wilders. St. Nicolaas was een Byzantijn omstreeks de vierde eeuw. In de vierde eeuw was er nog helemaal geen sprake van Turkije in Klein Azie.
-
@117 @58 Toen Sint Nicolaas er nog was was er zeer zeker geen sprake van Turkije. Sint Nicolaas was namelijk een christen. Heel dat gebied was christelijk en bevolkt door Grieks-sprekende mensen. Byzantie dus.
Turks-sprekende volkeren zwierven nog ergens in Centraal Azie. In de buurt van het huidige Oezbekistan, waar nu nog Turkse dialecten gesproken worden.
Later vielen ze het gebied binnen dat nu Turkije heet. -
Beledigen
Rechtse hobby -
@118
en nederland heette germanie.
vieleicht mussen wir deutsch sprechen ? -
aanvulling op @120
en gaan we nu ook de VS anders noemen? misschien iets zoals VIS (verenigde indiaanse stammen) al heten ze niet echt indianen.
en was wilders niet in Nieuw Amsterdam laatst? (New York)
riep hij dat daar ook? -
1225 november 2010 09:30 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
1235 november 2010 09:50 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@123 Overal in de wereld is de masker gevallen v/h Westen .
-
1255 november 2010 10:45 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@123
Je doet je nickname eer aan, met dien verstande dat je het gelul zelf doet. Als ik me alleen beperk tot begin vorige eeuw zijn er al miljoenen Armeniers de dood ingedreven en miljoenen Grieken van de Anatolische kust verdreven . Nog géén 100 jaar terug allemaal. De hele wereld erkent dit en weet dit. Jullie zouden een voorbeeld moeten nemen aan de Duitsers, die hebben tenminste hun misdaden uit het verleden erkent. De hele Turkse bodem is doordrenkt van het bloed van de verdwenen volkeren en het ergste is dat de nazaten van hen die dat gedaan hebben het nog niet eens erkennen. -
@103 euh.... Madras? Dat eet ik alleen. Mijn gewaardeerde Indiase collega's komen uit Bangalore en Chennai. Ik ken ook niemand in mijn vakgebied (ICT) die het over Madras heeft in plaats van Chennai.
-
Een vraagje aan alle PVV-stemmers.
Hoe werd Almere, de stad waar jullie partij zo groot is geworden, 100 jaar geleden genoemd? -
@126 De Armeniers waren van plan om de Ottomanen uitteroeien, gelukkig dat Enver Pasa dat heeft ingezien , het met bloed doordrenkte Turkse bodem is wederom een bewijs dat de Natie zichzelf heeft moeten bevrijden uit de handen v/d imperialisten , en daar ben ik erg trots en fier op, de aantallen doden tellen niet wel het voortbestaan v/d Turkse Natie.( daar draait alles om), je mag het genocide noemen of eender wat , de Turkse Vlag wappert en bestaat nog ( zelfs ons vlag is met bloed doordrenkt en de betekenis is als volgt omschreven :
' Op een bepaald moment was de bodem zo doordrenkt van Turkse bloed ( het was nietmeer om aantezien , daarop scheen de schaduw v/d halve -maan en ster ( Ataturk gaf bevel om deze verschijning te gebruiken als symbool v/d Turkse Natie) -
@128
In 1910 bestond Flevoland nog niet, laat staan de stad Almere :-)
Maar misschien wel het vermelden waard is, is dat de meeste mensen wel de oude naam van het IJsselmeer kennen; de Zuiderzee. Maar wat weinigen weten is dat heel vroeger, in de middeleeuwen, de binnenzee/meer wat nu het IJsselmeer is, Aelmere werd genoemd.
bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Almere_%28meer%29 -
@130. Jij snapt 'm.
-
1325 november 2010 13:18 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@22
Lieve Nederlanders: Vertel ons eens waarom jullie Jakarta hebben omgedoopt in Batavia? -
@133 Dat is een rare vergelijking, tenzij je denkt dat de Turken hun eigen land koloniseerden.
-
@134
Dan is het dus helemaal waanzinnig dat @22 vraagt of Turken daarvoor verantwoording afleggen. -
@135 Die redenering begrijp ik even niet. Leg uit.
-
Nou als je het echt wilt weten, het Byzantijnse rijk was al enkele eeuwen in een soort middel-eeuwse situatie terecht gekomen waarin 99% van de bevolking analfabeet was. Verreweg de meeste mensen wisten misschien niet eens hoe de stad heette joh.
-
@133 De Nederlanders koloniseerden Indie en noemden de stad daarom Batavia. De Turken koloniseerden Klein-Azie en noemden de stad daarom Istanbul.
Inmiddels heet Batavia weer Jakarta.
Nu Istanbul dus nog. -
1395 november 2010 16:18 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@19, omdat de stad door constantijn is gesticht, ergo contantinopel contantin, die is makkelijk en polis, das stad
-
@50, tasmanie is genoemd naar abel tasman, een kaaskop uit alkmaar en van diemensland ligt in Australie, das enige duizenden kilometers er van daan, slimpie. Wanneer gaan we marokko weer Barbarije noemen, trouwens, daar hebben de inheemse bewoners toch alle recht op, is het niet
-
@141 'Marokko' is afgeleid van het Arabisch, 'Barbarije' van het Latijn of Grieks. De berbers noemen zichzelf doorgaans met andere namen. De Arabisering van wat wij ooit Barbarije noemden begon rond de 7e eeuw n.Chr.
Op zich is het niet zo gek, om het land of het gebied met een berberse naam aan te duiden i.p.v. een Arabische. -
#138 "De Turken koloniseerden Klein-Azie en noemden de stad daarom Istanbul."
Weer een mooie bevestiging van http://www.nujij.nl/leerlingen-weten-te-weinig-... -
@143 Waarom? Omdat mijn woordkeuze wat vrij is i.v.m. de parallel die ik trek? Wat kortzichtig!
Stijgers in Algemeen
Doden bij ongeluk Ierse autorally
Tijdens een autorally in Ierland is zondag...
3 uur 45 minuten geleden door Karel75
Veiligheidsraad bijeen over Syrië
De Veiligheidsraad van de Verenigde Naties...
4 uur 27 minuten geleden door Pauldoffer
Man in ziekenhuis na poging hond te redden
Een opvarende van een jacht op het...
5 uur 35 minuten geleden door peter213
Crisis zorgt voor minder adopties
Het aantal Nederlandse ouderparen dat een...
6 uur 53 minuten geleden door Rudolf-Almere
Vissers vangen enorme vis
Sportvissers uit Hendrik-Ido-Ambacht hebben...
8 uur 30 minuten geleden door Baldfire
Best gewaardeerd
Vol op demonstraties in Duitsland
De protesten verspreiden zich wereldwijd,...
6 dagen geleden door hotwing
Israël - Kolonisten schieten op...
Uit het beeldmateriaal kun je opmaken dat...
6 dagen geleden door Meirav Fonkelsteen
'Marokkaanse vrouw, wrik je los uit de...
De sociale controle die de Marokkaanse...
1 dag 12 uur geleden door Moskowfiets
Duitse politie neemt helmen af en sluiten...
Duitse politie neemt helmen af en sluiten...
3 dagen geleden door turtle63
Politie schiet op ambulance-bedreiger
Een politieagent heeft woensdagavond laat...
4 dagen geleden door Whatever789

