De PVV-fractie in de Haagse gemeenteraad maakt bezwaar tegen het serveren van halal vlees bij een barbecue vrijdag van de gemeenteraad.
Sorteer op:
-
1200!!!!
-
@1189
Ben wel blij dat we hier zijn. ik was het zat. het gezeik iedere keer wel Nederlnder geen Nederlander. Hoewel ik wel hele leuke Nederlandse buren had.
Ik persoonlijk heb het financieel beter hier dan in NL. -
#1193 hoofdstad. raszuiver met stamboom :D maar hier ben ik een allochtoontje :D hahahahahahah
-
@1199
Ik wil ook wel!!!! -
@1202
Goed zo!
Ik speel ook weleens met gedachtes om het een keer te proberen in Marokko.
Nadeel is alleen dat ik slecht Arabisch/Marokkaans spreek en ook niet Frans. Jammer dat het niet meer Engels georienteerd is. Met mijn werk kan ik daar ook goed verdienen. -
nou jongens. pak je bijl. we gaan weer bashen.. denk dat de meeste pvvers na een inspannende voetbal kijken al lang de schaapjes aan het tellen zijn. wel interressant dat de redactie nog wakker is :D
-
@1203
Join the club -
Verwijderd door redactie
-
@1206
trouwens ik denk dat de pvvuvuzela's ergens anders aan het bashen zijn.
er zullen gerust meer draadjes zijn over dit onderwerp -
@1205 het is het proberen echt waard. helemaal als je goed geld kunt verdienen. de taal leer je toch wel als je er bent.
@1206 nouik heb net gereageerd met een narcose voorstel maar niemand die reageerde. tja wat moet je dan
trouwend bazlama is heerlijk -
#1205 same problem hier.
hier een goede functie maar doordat ik de moedertaal niet abn kan zal ik daar aardig vallen voordat ik kan lopen.
op vakantie gaan is een ander verhaal. dan heb je je poen op zak. verzekering geregeld etc etc. -
@1207 ik zit aan de Egeische kust...ongeveer 200 km van Izmir vandaan
-
#1210 ik houd van de echte voedsel. gozleme / bazlama / kokerec / iskembe / iskender.. shit mis het voedsel daar. hoe goed ik ook kan koken. het weer / het geur van de aarde.. er ontbreekt altijd wel wat. je grote familie om je heen.
-
#1213 mooi daar.. :D
-
@1211
Maar zoals @1210 zegt eigenlijk moet je het proberen..
Mijn plan is om eerst in het Midden-Oosten (Dubai!!!) te gaan werken. Daar kan ik goed met Engels terecht. Vervolgens daar ook Arabisch leren.
Na een paar jaar dan in Marokko proberen. -
@1213
Is dat hetzelfde Ismir dat door de Grieken is gesticht en achtereenvolgens Troye en Smyrna was geheten? -
#1214 of bijv. mijn ooms zijn jagers. dan maken ze heerlijk guvec.. ohh man mannn dat is lekkerrrr. en dan doen ze in het waterval de grote watermeloenen in tassen koelen samen met de izmir druiven.... raki word ook erin gezet.. wowieee :D
-
@1214 precies dat misten wij ook. en ik wilde niet dat mijn kinderen zouden opgroeien in een omgeving waar je de hele tijd moet aanhoren dat je een buitenlander bent etc. en ik wilde ook niet dat zij hierdoor zich meer moeten laten omdat ze buitenlanders zijn...nu is het of ze kunnen het of niet! niet steeds weer de vraag "welke taal spreken jullie thuis"
en het eten tja....zelfs nu is er wel iemand oen waar je kunt eten :)
de klimaat....het is nu ongeveer 20 graden...zit op mijn terras buiten :) -
truva. ja klopt
-
@1211
Ik denk wel dat steeds meer mensen van allochtone met een goede functie op een gegeven moment hier gaan vertrekken als het islam-bashen zo doorgaat.
Helaas blijven dan hier vaak de mensen die niet gestudeerd hebben of juist werkloos zijn. -
@1219
Werk je trouwens zelf daar ook?
Nog een vraag. Ben je man/vrouw? -
ay ay ayy dat klinkt erg mooi. maar vandaag is het hier ook aangenaam. lekker weertje gehad. en dat blijft als het goed is de hele week zo.. afwachten dus
-
#1221 een ding kan ik je wel vertellen. zelf heb ik eelt op mijn ziel dus gekwets raken is niet van toepassing.
ik ben alleen bang voor de toekomst van mijn kids. -
@1217 het is trouwens Izmir.
@1222 ik ben vrouw en werk niet. heb 3 kleine kinderen waar ik voor zorg (en ik geniet van de plek waarik woon natuurlijk) -
Waar ging dit ook weer over?..;-)
-
@1224 daar was ik ook bang voor. en mijn zoontje zou 7 worden vorig jaar dus ik moest snel trug omdat hij hier op school zou beginnen.
-
@1226 ok effe ontopic weer......was ook zo bang dat mijn kinderen geen hallal vlees konden eten dus ben ik maar terug gegaan...het stikt hier van de halal vlees :P
-
#1228 whoehahahahahhahahah
-
mijn oudste is 9 en is het turks helemaal vergeten
engels en nederlands gaat wel super -
@1230 wel jammer dat die zijn turks vergeten is. misschien komt het nog wel
-
Interessant onderwerp is het off-topic geworden. Ik wil zelf ook de weg gaan voorbereiden om het land voor kortere of langere tijd te verlaten. Ik ben niet van anderlandse afkomst, maar ik vind het even goed fijn om ergens te zijn waar de mensen misschien niet leuker, minder aso, minder lomp, bevooroordeeld etc., zijn, maar waar de dynamiek van vooroordelen die rond bepaalde onderwerpen in Nederland heerst totaal afwezig is. :)
-
@1232 :)
-
nou ik ga er vandoor mijn ogen vallen bijna dicht. fijne nacht verder allemaal.
-
nou dan zit je hier goed marinuzz. alhoewel de redactie deelt niet jouw mening. die kickt erop als ik je moeder voor iets uitmaak :D
-
het was een fijn gesprek. dank je wel voor je aanwezigheid medacn.. nou jongens je ziet het.. zo kan het dus ook.. vrede.. multiculturele .. leuke en vrolijke gesprekkenn
-
@1226
Over BBQ recepten, geloof ik, maar het is moeilijk om on-topic te blijven. -
Hear hear...;-)
-
ben geneigd om twee staartjes in mijn haar te maken. sproeten om mijn gezicht te zetten en mijn tong uit te steken naar wilders aanhangers.. leeelelleeelleee zo kan het ooohoookkkkk. barst maar met je zwartgallige ideeeeju;hhhh
-
@ #1236: ja, is prettiger, hè? :) En wat betreft je #1235: de onderwerpen die hier meer vuur geven lijken inderdaad voorgetrokken te worden door nu.nl. Het is een redactionele keuze, maar het verhit soms de gemoederen en ik denk dat dit de afspiegeling van de werkelijkheid in Nederland ook niet ten goede komt.
-
@1230
Toen mijn kleindochter nog echt klein was, sprak ze Turks met het buurjongetje, Thais met mama en oma, Cartoon Network Engels met wie het maar horen wilde en ook nog een beetje Nederlands met haar vader en mij. -
#1239
* Kijkt BT even aan * .........
Staat je leuk! -
#1241 ik had het ook. engels nederlands duits en italiaans ging goed.
maar turks kwam pas kijken dat ik op 25 jarig leeftijd mijn turkse man ontmoette en in de huwelijksbootje stapte.
hillarische tijden. als hij iets liefs zei dan vertaalde ik dat en dan werd dat liefs iets beledigends.. arme man heeft aardig grijze haren van me gekregen. maarrrr mijn turks is wel beter geworden, alhoewel niet abn maar plat amsterdams achtig -
#1242 ja jij had mijn foto gezien dus lig je nu wel in een deuk :D
-
Ik ken mensen die geen rundvlees eten, andere die weer geen varken eten, ook nog een paar die alleen zwarte honden eten, mijn ex was dol op rotte vis met sambal en een andere ex at alles wat bewoog en ook het een en ander wat al een tijdje dood of bebroed was.
-
#1245 nou ja, smaken verschillen he. mijn nichtje vond dat velletje van de kip onwijs lekker. als zij zat te smullen zat ik daar te kokhalzen
-
@1245 Mijn dochtertje had destijds zo veel verschillende vriendinnetjes dat ik voor een verjaardagspartijtje maar koos voor een vegi-menu. Iedereen tevreden. Zwarte honden had niemand op het menu staan trouwens :)
-
@1246
Heerlijk, spekkies van kippenvellen, eerst lekker marineren en dan in de olie langzaam droog bakken. -
gatverdamme... :# borgg burgg blupp..
-
Mijn kleindochter is weer gek van kippenklauwtjes en vissenoogjes.
-
125124 juni 2010 00:52 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
violier,
wel een goed idee.
ik deed de traditie handhaven. patat met appelmoes :DDD -
ayi rachid :D
-
125424 juni 2010 00:54 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
125524 juni 2010 00:54 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
multiculturele samenleving :D daar staat nl ook om bekend.
vandaar mijn verbazing over al dat gedoe van wel en niet en mag niet en kan niet en angs en ojeeee we verliezen demacht bladie bladi blaaa -
125724 juni 2010 00:55 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
rachid, ik zit er niet in de buurt maar kom er wel eens ja.. hoezoo?
-
125924 juni 2010 00:56 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
126024 juni 2010 00:58 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
er is een tekenfilm. dat heet pinky and the brain.. gaat om twee lab ratten. de ene wants to conquer the world en de andere is maar een sulletje dat erachter aan hobbelt..
dat scenario komt me een beetje bekend voor maar dan in de politiek :D -
@ #1250: dat is dan ook wel lekker! Nadeel is wel - van die kippenklauwtjes - dat je zoveel botjes moet verwijderen voor weinig vlees.
-
1259 hahahahah mispoes.. :D wel een leuke gok maar de verkeerde kant, juist daartegenover gesteld
-
126424 juni 2010 00:59 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
martinuz ya inderdaad.
-
126624 juni 2010 01:00 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@1256
Nederland is een mengelmoesje, onze genen komen uit alle windstreken.
Bij de moslims is dat veel eenvoudiger, die stammen allemaal af van Mohammed, Dzjengis Khan of Ibn Batouti, die zich van Marokko naar China neukte. -
126824 juni 2010 01:02 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@1268
Getver. -
127024 juni 2010 01:04 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
ja ik weet het niet. rachid. ik ben dan niet zwaar gelovig opgevoed. ben op de hoogte van de basis info. maar daar houdt het dan ook een beetje bij op.
maar over dat halal schaap slachten, ik weet eerlijk gezegd niet beter. en ja, als ik naar turkije ga, dan laat ik ook een schaap slachten en uitdelen aan de armen.
jij weet ook dat dat heel belangrijks is.
ik denk dat je er echt mee opgegroeid moet zijn om het als niet barbaars te zien.
geen idee. zelf vind ik het wel zielig daar niet van. maar je hebt mensen die niet kundig zijn en dat de dier onnodig lijdt. dat wel. maar je hebt ook mensen die doen hun werk zo goed dat de dier niet lijdt.
en trouwens, ik heb een kennis, ze heeft een mannege. ze had een paard met een tumor maar dat beest was nietmeer te hanteren. ik kan dat niet vergeten. toen werd dat dier ook niet beleeft gevraagd of het in wilde stappen om naar de slachthuis te worden afgevoerd. het werd gemept en geschopt en met harken geprikt. dat deed dus diegene van de slachthuis die het ongelukkig dier kwam halen.. jaaa, en dat was in mijn ogen weer ongelovelijk barbaars -
127224 juni 2010 01:05 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@#1267 ja en misschien hebben ze onderweg de voorouders van haarbal ook gehad en dat zijn allergie zo is ontstaan :D
-
@1268 Die Fritsma mag wel oppassen bij de BBQ, voordat hij het weet zit hij zelf aan spit. Bedenk dat hoofd met een appel in zijn mond.... toch net een speenvarken?
;-) -
127524 juni 2010 01:07 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
127624 juni 2010 01:07 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
nouuu ik zet mijn eigen bbq wel op. je weet niet of die gasten hun handen wel hebben gewassen :DDDDDD en hygiene staat bij mij toch op nr 1
-
@1272 Ook niet halal hoor dat zagen. Halal gaat snel met een vlijmscherp mes... een mes kan nog scherp zijn maar snel een stoelpoot doormidden krijgen doe je er niet mee....
;-) -
1278 ja het zal teveel moeten lijden he.. barbaars hoor ben je :DDD
-
128024 juni 2010 01:10 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Belachelijk aantal reacties weer op dit draadje.....
Je zou denken dat Nederland grotere problemen zou hebben.....
;-) -
belachelijk ... hmmm.. valt een van mijn reacties daar ook onder ???????
probeer uit te vogelen wat jij belachelijk vind :D meer detail aub -
@1274
Dan toch liever halal. -
1282 hahahahahahah
-
128524 juni 2010 01:12 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Ik ga naar bed, van bashen word ik altijd zo moe.
Truste allemaal. -
achh problemen probleemennnn ..
de ene ziet een olifant vliegen. de ander ziet dat de moslims de hele wereld in handen neemt enz enz enzz enzzz en dan nog is enz :D -
128824 juni 2010 01:13 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
128924 juni 2010 01:13 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
1286 nee we zijn al ruim 2 uur bashvrij.. ik denk dat dat voor jou slaapverwekkend is :D.. de adrenaline is weggevallen :D welterusten. en droomse van iets met een appel in de mond tijdens de bbq :D
-
@1289
Ik droom dat ik Ibn Batouti ben. -
het is niet belachelijk het is alleen off topic :D
na al dat gejank was lachen wel een verademing :D -
129324 juni 2010 01:15 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
hahahahah jij gaat al n.... door de wereld. nou veel plezier hoor
-
1294 is voor aart alias ibn batouti
-
129624 juni 2010 01:16 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
129724 juni 2010 01:17 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
1296 rachid, ik ga mijn bed in. het is laat en morgen moet ik vroeg op. de warmte en de zonnebrand weerhield me te bewegen maar nu val ik zowat om.
de muggen zitten aan me te knagen. lijkt de belasting wel :D -
schizofreen :D
-
130024 juni 2010 01:19 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
ik hoef morgen neit te werken maar mijn jongste van 3 is een klein teroristje dat 6.00 opstaat en de huis ondersteboven zet zodra het de kans krijgt. dus speel ik voor guardian :D
-
maarr welterusten en nou ja, misschien komen we elkaar wel weer tegen en kunnen we nog een topic vernaggelen met iedereen achter ons aanslepend hahahahahahahahahhha
-
mensen waar hebben we het over. ik schaam me voor het feit dat ik nederlander ben. niet omdat de nederlanders de marokkanen vervloeken maar juist om de manier waarop we met marokkanen omgaan: Veel te soft. het land uit met dat schorem en ja ik heb pvv gestemd en nee ik ben niet dom ik ben docterandus
-
Hoe kan je nu tegen diervriendelijk slachten zijn. Dier mag niet gegeten worden als het geleden heeft zelfs --> foute stresshormonen in het vlees.
Vraag me af of de PVV dan ook tegen Kosher vlees is? Is namelijk het ZELFDE, maar zo mogelijk nog strenger: Moet van een joodse boer zijn, joodse slager, joodse rabbi bij, joodse vervoerder, joodse supermarkt, joodse verkoper. Alleen als het compleet zeker is dat er nooit een niet-jood aan heeft gezeten is het ECHT kosher. (Weet ik van een interview dat ik had met een strenggelovig Joods meisje dat naar Israël verhuisde.)
Dus zeg het maar, PVV. Kosher ook "out" danmaar? -
het feit dat halal vlees bestaat zal de pvv een worst wezen maar dat de echte hollanders verplicht worden om het te eten dat is waar de pvv op tegen is. ze serveren tijdens een marokkaans feest toch ook geen varkensvlees
-
Was laatst met mijn meiske op een personeelsfeest.
Er werken daar nogal wat mensen met een islamitische achtergrond.
Een ieder kon zelf kiezen.Een welkoms champagne of iets lekkers zonder alcohol.
Die keuze kon men ook met het eten maken.Niet halal ,wel halal,of van beide wat.
De eigenaar van het bedrijf houd altijd rekening met mensen wensen indien mogelijk.
En zijn medewerkers respecteren dit en doen graag wat extra"s voor HUN
bedrijf.Bijna geen gezeur onderling en een ieder doet zijn ding.
En zo kan het dus ook. -
Halul slachten is overigens weer de zoveelste achterlijke religieuze gewoonte.
Nu weet ik dat de islam afgezien van dit soort folkloristische regels en hate speech tegen niet-islamieten, vrouwen en homo's inhoudelijk wat dunnetjes is, dus ik kan me op zich wel voorstellen waarom islamieten hier zo de nadruk op leggen.
Dit soort dieet-gemiep is blijkbaar het hoogtepunt van hun geloof. Armoedig... get a life. -
Groot gelijk wij willen dat slachten niet op die manier hier.Aan passen hier anders weg.
-
Kijk voor mensen die dit soort 'problemen' te lijf willen gaan heeft de Nederlandsche taal een heel mooi woord:
Sneu. -
#1308 Wij? Je bedoelt jezelf. Er is geen enkele reden waarom mensen zich aan jou moeten aanpassen.
-
Als men het niet wil eten, dan neem jezelf wat mee.
Of kan dit niet van hun door zware arbeid zwetende lichamen verdiend geld betaald worden. -
Nog wat anders, denk dat de PVV als liberale partij eerder voor megastallen dan voor biologisch veehouderij zal stemmen.
Heeft niks met dieronvriendelijk te maken. -
#1312 Natuurlijk. Gezond eten is een "linkse hobby". Veel goedkoop vlees uit de bioindustrie is veel "democratischer".
-
Nek afsnijden en dood laten bloeden is ook afschuwelijk.De mens moet er eens over nadenken of al dat vlees wel nodig is.Granen en groenten en fruit zijn ook lekker.Dieren moeten niet lijden.De mens is een verachterlijk wezen.
-
Voor de mensen die denken dat "wij" onze varkens "vriendelijk" dood maken:
http://www.youtube.com/watch?v=N082tXCac08
Een varken dat dood gaat door de nekafsnijden is sneller dood, lijdt minder. -
#1314 Dat is een ander verhaal. Ik eet zelf zo min mogelijk vlees maar moet bekennen dat ik het lekker vind.
Het mag duidelijk zijn dat het de PVV helemaal niet om dierenwelzijn te doen is; het enige doel is moslims treiteren. Er komt veel meer dierenleed voor in de vleesindustrie. Waarom alleen klagen over halal maar niet over de erbarmelijke toestanden voor dieren in de bioindustrie om de de massaconsumptie te bevredigen. Dat mag dan weer wel... -
@1305 die bbq is toch geen Hollands feestje? het is gewoon een bbq voor iedereen hoor.
@1308 o omdat het jou niet aanstaat moet men zich maar aan jou aanpassen....man man man wat kunnen nederlanders een hoge dunk van zichzelf hebben.... -
@1314 kijk dat is een ander verhaal.....wel of geen vlees. als jij zegt ik vind het vreselijk en wil dat niemand vlees eet kan ik er respect voor tonen....maar niet om de manier van afslachten....hoe dan ook je slacht een dier wat ja daarna eet.
-
goedemorgen linkse wttr :)
-
#1317 Tja... #1305 snapt nog steeds niet dat er *ook* halal wordt geserveerd, als teken van goed gastheerschap. Het is zoals je zeg een bbq voor iedereen. Maar de PVV wil weer eens laten zien moslims niet te kunnen verdragen en alles in het werk te zetten om ze weg te treiteren, naar goed volks gebruik.
De PVV aanhang blijft hardnekkig geloven dat alleen halal wordt geserveerd en alleen zij opkomen voor de rechten van dieren. -
#1319 Goedemorgen medacn. Links als in tegen extreemrechts, zekers :)
-
@1321 :)
-
@1303
"Ik ben niet dom ik ben doctErandus", whoehaha, en ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig. -
@1323 tjeeeeee docterandus en danstemmen op de pvv!!!! hoge scholing is dus ook geen oplossing
ik ben een vliegende tapijt...... -
Ik moet er zo al weer van tussen, de inburgering roept.
-
@1325 ach gut dat domme project waarvan niemand het nut weet? of leren ze je nog wel iets nuttigs
-
@1326
Eerst mag je niet en dan na 10 jaar werken moet je er vrij voor nemen. -
@1327 schandalig gewoon je werkt en dan moet je zo een dom project volgen....echt te gek voor woorden...en wat je leert oooo zo dom gewoon slaat nergens op
-
@1328
Ik snap er helemaal niets van maar het is dan ook voor allochtonen. -
Die leren te integreren als een ambtenaar.
-
@1329 ik heb dat programma gezien....nou het is zooooo vernederend vind ik....voor sommigen misschien niet maar als je in je eigen land gestudeerd hebt etc en een baan hebt waarom dan dit. slaat nergens op het is alleen maar om de buitenlanders te vernederen zo voelen zij zich hoog.
-
@1315 Ik weet niet of jij wel eens in een Nederlandse slachterij bent geweest, maar daar worden alle varken op diezelfde manier verwerkt, levend de keel doorgesneden zodat het hart het eigen bloed eruit pompt, ondertussen ondersteboven gehangen zodat de zwaartekracht een beetje meehelpt.
Verschil is dat de dieren eerst elektrisch knock out worden gemaakt. -
{De PVV vindt halal slachten dierenmishandeling}
Hoe staat de PVV tegenover het shechita slachten zoals bij de joden gebruikelijk is? Ik ben met name benieuwd hoe Geert daar over denkt. Het slachten gebeurd op dezelfde manier als de dhabihah slachting bij de moslims. -
@1332 o dus dan is het niet erg. dat voelt dat dier niet? slachten is slachten. tenzij je onhandig bent en dat dier maar niet kunt slachten..maar als we het over een professionele slager hebben....slachten is slachten...
-
@1333 Ik weet niet hoe de Joden dat doen, maar ik vind het concept van elektrisch verdoven helemaal zo gek nog niet. Dan ben je daarna vrij of je het mes van links of van rechts door die keel haalt.
@1334 Als je door een shock bewusteloos bent voel je niet zoveel nee. Snellere verdoving bestaat niet. -
@1335
De slachting bij de joden gebeurd op vrijwel dezelfde manier als bij de moslims. Misschien wat verschillen in details, maar ook daar wordt het dier zonder verdoving met een scherp mes geslacht. Het is de PVV een goed recht om tegen rituele slachting te zijn. Maar dan moeten ze ook tegen de joodse variant zijn. -
@1303 Da's knap: op je 14e al mogen stemmen EN Drs zijn.
-
@1335 daarom smaakt het vlees dan ook nergens naar. Maar eer dat het dier verdoofd is dan voelt die het dus ook. en als je hem direct zijn keel doorsnijd dan die is die ook snel dood. begrijp nog steeds niet het verschil....op de smaak en kwaliteit na dan.
-
@1338 de feitelijke dood, dat wil zeggen het uitschakelen van het pijncentrum in de hersenen kan soms pas na enkele minuten optreden bij het doorsnijden van de keel. Wel zo vriendelijk als dat bespaard blijft. De elektroshock verdooft het pijncentrum in een milliseconde.
Ik maak uit uw opmerking op dat het vlees van een dier (ieder dier) dat met verdoving geslacht wordt naar niets smaakt. Ergo, 100% van de smaak komt voort uit de pijnstress van het laatste moment? Ergo ieder dier dat verdoofd geslacht wordt smaakt gelijk? Ik kan me werkelijk waar niet voorstellen dat u dit meent.
Het vlees van een Limousin rund of een Wagyu of een Angus rund verschillen als dag en nacht. (tip)
Wie heeft u in vredesnaam ingeprent dat hierdoor zulk smaak- en kwaliteitsverschil zou optreden??? Is hier onderzoek naar gedaan waar u zich op baseert? -
@1340 ingeprent??? ik heb vlees bij de NL slager gehaald, NL supermarkt en een Turks slager. verschil tussen vleessoort is er uiteraard. maar een simpele biefstuk. het heeft gewoon geen smaak. gehakt liet ik maken van het vlees (dus geen kant en klare gehakt want ke weet niet wat daar in zit) nou de gehaktballen waren echt niet lekker. je merkt het al aan de kleur. dus niets is er ingeprent.
het is wederom drukte om niets. als men zoveel om die dieren geeft gewoon stoppen met vlees eten dan. Want niemand kan mij wijs maken dat die dieren een heel gelukkig leventje achter de rug hebben. Ik heb gezien hoe men ze behandeld. en omdat over de laatste 3 minuten een probleem van te maken vind ik raar. mensen voelen zich blijkbaar schuldig omdat een dier eten en dus maar zoiets verzinnen over het verdoven dat doet dan minder pijn....het resultaat blijft hetzelfde hoor een dier word geslacht en opgegeten. -
Tuurlijk, het resultaat is gelijk, geslacht en opgegeten, het is alleen de weg er naartoe die bepalend is. Dat je een dier eet wil niet zeggen dat je het beest maar gelijk moet mishandelen. Niet de laatste drie minuten en niet in zijn leven daarvoor.
Ik werk veel met biologische boeren dus ik zie gelukkig hoe het wel kan (en steeds meer gebeurt in Nederland, wij lopen redelijk voorop in dierwelzijn in Europa)
PS #1340 U komt blijkbaar bij de verkeerde slagerijen/supermarkten. -
Ik heb nu ruim 1300 berichten doorgeworsteld, maar kan nog steeds geen leuk recept vinden met Halalvlees. Is er misschien iemand die mij een lekker recept voor op de BBQ kan geven? Ik ben wel in voor iets anders!!
-
@1342 je moet gewoon kijken bij de normale vleeschgerechten, maar dan met extra toegevoegd leed.
-
@466
En het is nog gelukt ook! Iemand taart? Dit moeten we vieren. ;D -
@1342
Candyman
Kijk eens in een Joods kookboek.
Dat is precies hetzelfde. -
@1344 Wat is het record eigenlijk op NuJIJ?
-
Laten we proberen de 1500 te halen. Zodra we dat gehaald hebben gaan we een gezellige BBQ houden op het parkeerterrein van NU.nl. Lijkt me een leuke afsluiting van dit discussiejaar.
-
bbq is bbq. Wat maakt het mij uit of er nu halal is of niet.
Zolang ze maar niet in boerka komen of mensen gaan bespugen zijn ze welkom hoor. -
Ik ben tegen de PVV bij de bbq en zowiezo ook tegen die hele bbq zelf!
-
Ja en ook niet met schoenen gaan gooien, zeker niet met stinkvoeten.
-
Nog 150 te gaan.
-
Het vlees is op, kan iemand even wat bijslachten?
-
Wat een onzin die opmerkingen over doden is inhumaan. Mensen doden dieren om te eten. Is altijd zo geweest, we zijn nou eenmaal carnivoren
Humaan of inhumaan slachten is een foute omschrijving, want er worden hier geen mensen geslacht. Je kunt wel slachten op een voor het dier zo pijnarme manier.
En een pen door de kop is een stuk pijnarmer dan hahal slachten.
Ik kan me goed voorstellen dat veel mensen (ik inclusief) daar een probleem mee heeft. Het is iets wat je als overheid niet wilt promoten, dus het serveren bij een overheids instelling is natuurlijk belachelijk, dat is een slecht voorbeeld geven. Religie mag geen reden zijn voor onnodig dierenleed. Religie heeft al zoveel kapot gemaakt, dat het goed is dat de PVV hier een stokje voor wil steken.
Religie is een keuze van mensen en met prive keuzes zou bij het maken van wetten geen rekening gehouden moeten worden.
De PVV zet bevolkingsgroepen niet tegen elkaar op, religie is daar de schuldige aan. Onnodig regels uit een boek volgen dat geschreven is in een tijd dat mensen nog dachten dat de aarde plat was en de zon om de aarde draaide.
Moet je een boek geschreven door die mensen serieus gaan nemen.
Als alle mensen nou eens voor zichzelf na gingen denken, zou er een stuk minder onenigheid zijn. Let op; ik zeg _minder_, want onenigheid zal er altijd zijn, zal wel mensen eigen zijn. -
carnivoren moet natuurlijk omnivoren zijn.
-
@1352 zo ben je weer ingeburgerd :)je hebt zeker enorm veel geleerd.
-
LOL..... bijna 1400 posts. Wat een zielig zooitje.....
Volgens mij gaat het gewoon door als de BBQ is afgelopen. Maar wacht..... volgens mij zijn ze jaloers dat ze niet op de gastenlijst stonden..... -
inderdaad Liwwie gooi je er nog wat hout op ................
het vlees is inmiddels op, ik zit nu de laatste restjes uit de sla bak naar binnen te werken.
En het stokbrood loopt inmiddels van tafel ............ -
"De PVV-fractie in de Haagse gemeenteraad maakt bezwaar tegen het serveren van halal vlees bij een barbecue vrijdag van de gemeenteraad. "
Mooi voorbeeld van 'politiek' van de PVV. Zijn ze ook tegen kosher gerechten als er Joden deelnemen?
Dan nog liever Wilders. Die zegt tenminste niks in de gemeenteraad en hij beperkt zich tot het op nodeloze kosten jagen en het graaien van een behoorlijk honrarium waar hij niks voor hoeft te doen.
En toch maar kankeren op allochtonen die een minimum inkomen hebben. -
Als er naast Halal ook Koosjer en Vegetarisch en Veganistisch en glutenvrij wordt geserveerd hebben we, geloof ik, met iedereen rekening gehouden.
-
@1359
Nou, al dat bbq vlees, met dat al dat cholesterol en zo.... -
Ik vind dat ze maar gewoon hun eigen (stok)brood mee moeten nemen.
-
Nou.....PVV die Gemeente Den Haag laat zitten met een kater van 50.000 euro...en dan zeuren over een Barbeque.....tja....typisch PVVee
-
De meeste autochtonen die ik ken gaan sowieso voor het halal-vlees, in plaats van de traditionele westerse BBQ. Kwaliteitsverschilletje...
-
#1363 :) dat proef je zeker :)
-
Anti-halal! Dat smerige dierenbeulenvlees!
Onvoorstelbaar dat die achterlijke praktijken waarbij een dier langzaam leeg moet bloeden hier nog altijd plaats vinden. Walgelijk is het enige woord voor halal! -
@1353 Dat is het eerste commentaar met hersenen wat ik op de hele pagina gezien heb.
We hebben in Nederland allerlei manieren gevonden om het doden zo pijnarm mogelijk te maken en dan intrduceert een gropering met middeleeuwse praktijken dit soort dierenbeulerij. 1-voor-1 allemaal opsluiten voor deze dwaze praktijken tot ze in 2010 terecht komen vanuit die middeleeuwen. -
1232@ veel succes,laat ons weten als er nog zo'n plaats bestaat op de ze aardbol!
-
1306@ Wat kan het leven toch leuk zijn he?En kost nog eens niets,toffe baas
-
De PVV is tegen, ..en dat is nieuws?? Ze zijn altijd wel tegen iets, boeiend.
-
Ik zeg aanpassen, halal hoort hier niet bij
-
Zolang ze het varkenshaassateeeeeeejtje op de kaart laten staan is het mij om het even.
-
@1303
hahahahahaha ik weet niet of je DOM bent, maar dat je geen doctor bent dat is nu wel duidelijk he Docterandus hahahahaahahahahaha -
Heel veel mensen gaat het om belangrijkere zaken. Wat heeft dat er nou mee te maken. Natuurlijk zijn er belangrijkere zaken maar dit is gewoon een statement van de PVV die het ergens niet mee eens is. Ik ben het ook met de PVV eens. Dat halal vlees is over het algemeen duurder en dat kost dus meer centen voor de belastingbetaler. Dat is al 1 argument. Dan vreten diegenen die geen vlees eten maar mais of vis. O ja, en als ik nou een speklapje erop wil hebben kan dat niet dus dan wordt ik beperkt, want o wee als die halalkipburger op het plekje op het rooster heeft gelegen, waar net mijn speklap lag, dan vreten ze het niet meer op.
-
Wat een heisa om niets, he.
Toen ik collega's uitnodigde had ik drie soorten vlees:
1: normaal
2: vegetarisch
3: speciaal
Onder het kopje speciaal viel op dat moment: halal en kosjer.
Dat heet gewoon fatsoen en heeft niets te maken met "niet willen aanpassen"! Ik ben ook in India geweest en daar eten ze slangen en andere dieren die wij hier niet eten. Het spijt me, maar dat eet ik dus niet. Ben ik nou onbeschoft? Volgens sommigen wel en sommigen niet.
btw. Van het normale vlees was het meeste overgebleven. De lamskoteletten en vega burgers was er niets over. -
Ik ben tegen iedere barbeque en het is niet nodig ook. Ieder huis heeft een keuken voorzien van kookplaat en oven.
-
@1373 halal vlees is niet duurder dan rund/lam bij de NL slager
-
heer varkenswasser... je raakt je baan toch niet kwijt aan de schapenwassers ofzo toch?
"Dat halal vlees is over het algemeen duurder en dat kost dus meer centen voor de belastingbetaler."
het eeurige lulverhaal.. het is duurder. GAP ben je wel eens bij een marokkaan of een turkse slager geweest? Die verkopen vlees tegen de betere prijzen. -
#1353 Helemaal mee eens!
-
nou hier ben ik het dus niet mee eens ,wat is er mis met halalvlees? andere standpunten van de pvv ben ik het wel eens ,zoals criminele buitenlanders terug sturen,
-
en ik ben tegen vlees op een BBQ ,
eigenlijk ben ik tegen een BBQ ; de geur van verbrandt vlees gemengd met rook ,
dat bederft mijn eetlust.
Een ridderlijke oplossing : een vegetarische feestdis , met couscous en quiche.
Daarmee geeft de gemeenteraad ook een duidelijk signaal dat het bekommerd is om het milieu .
Met een BBQ met vlees geeft de gemeenteraad aan , dat het niet echt geïnteresseerd is in de 'ecologische voetafdruk'. -
waarom geen ovenverse lahmucan met spinazie en geitenkaas , bestel ik meestal als ik in een Turks restaurant ga eten ,( echt super lekker)
en ok , een stoofschotel met lam en tomaat moet voor een keer ook kunnen.
(Lamsvlees kan zo lekker zijn )
tip : Gök 2 in de sleepstraat in Gent ; fijn restaurant in mooie ambiance van een 19e eeuws herenhuis , vriendelijke en correcte bediening , super lekker eten! -
Tegen verplichte halal, mag keuze zijn
-
zal Wilders ooit Dönner hebben gegeten?
-
Dit heet symbool politiek toch? We gaan ons heel erg druk maken over iets wat mensen niet eens zouden zien als je hun aandachte er niet op richt. En dan doen we alsof we nuttig bezig zijn.
-
Lijkt me echt heeeeeeeeel belangrijk, halal vlees op de bbq van weet ik veel waar.
-
ze hebben groot gelijk,ik zou ook voor varkensvlees gaan
-
@1374, dat is inderdaad fatsoen! Maar daar zijn NL-ers te bekrompen voor, dat wat jij gedaan hebt, is een orientaalse gewoonte, die NL ten spijt heeft willen invoeren. Maar het innerlijke zal helaas nooit meewerken....
-
Is halal vlees een veiligheids risico dan?
-
138930 juni 2010 13:37 - gebruiker verwijderd door de redactie
Stijgers in Algemeen
We hadden met de euro moeten leren van de...
Hoogleraar Hans-Werner Sinn was en blijft...
2 uur 37 minuten geleden door venterkampie
Door brand gewonde baby overleden
De 10 maanden oude baby die vrijdagochtend...
4 uur 49 minuten geleden door ed3al
Zwitserland maakt noodplan voor eurocrisis
Terwijl Jan Kees de Jager alleen maar...
5 uur 48 minuten geleden door venterkampie
'Al-Shabaab heeft terreurcel in...
In Nederland verblijven Somaliërs die...
6 uur 30 minuten geleden door Kania
Best gewaardeerd
Shell laat youtube filmpje verwijderen
Shell laat satirisch campagnefilmpje...
2 dagen geleden door muffcabage
Amerikaanse soldaten van Irak/Afghanistan...
Het word serieus, er vind een ware...
4 dagen geleden door hotwing
Politie schiet op ambulance-bedreiger
Een politieagent heeft woensdagavond laat...
4 dagen geleden door Whatever789
Nederland is een vies en vuil land
Nederland is een smerig, vuil land, dat...
18 uur 2 minuten geleden door ilsebeenhakker
Orthodoxe christenen zijn intolerant
Veel orthodoxe christenen zijn intolerant....
6 dagen geleden door geertvoordewind


