Het Reformatorisch Dagblad neemt niets terug van een omstreden hoofdredactioneel commentaar, waarin de krant maandag kritiek leverde op de inzet van VN-chef Ban Ki-moon voor de vrijlating van twee mannen die in Malawi lange celstraffen hadden gekregen vanwege hun homoseksuele relatie
Sorteer op:
-
Alle kinderkes zijn naar bed. End of topic.
-
@399
Waarom reageer je dan zo obsessief op mijn posts als je niet op mijn aandacht zit te wachten. -
Nou goh wat verassend.. het is het reformatorisch dagblad. Laat ze lekker bij het refo dagblad.. Acceptatie van homo's is 1 ding om voor te strijden, maar het accepteren van lui die homo's/'homoseksuele levensstijlen' afwijzen is ook iets om voor te strijden. Laat elkaar in waarde.
-
@305 het getuigt pas van narcisme om te zeggen dat als het slecht gaat mensen massaal de kerk weer op komen zoeken.
waarom die hooghartigheid? -
@400 he niet de heilige koe beschimpen he, dat mag niet zeker niet als je zegt dat je hindoe bent..
valt me van je tegen -
@400 wie is dommer de rund? of jij omdat je ze aanbid?
-
@283 kom op zeg een gay pride is gewoon een net en uitbundig feest voor gays en friends. De een heeft er wat mee de ander niet. En kom niet aan met naakt of bloot dat is helemaal niet het geval dat is naar aanleiding van een paar incidenten begin jaren negentig. Als je naakt wil ga dan naar het zomercarnaval of een gemiddeld dancefeest.
Ik ga toch ook niet zeggen dat christeren met de EO jongeren dag dat ze hun geloof aan de grote klok gaan hangen en dat ze maar discreet moeten doen.
Laat iedereen vooral lekker in zjn eigen waarde! -
@402 en alle andere posts van hillergersberg30. In bijna iedere post van jou komt wel een Engelse one-liner voor. Vind je dat populair klinken ofzo? Je kunt schelden op een ander als de beste, maar je beweert zelf 'iets' Goddelijks te zijn. Dat strookt niet met elkaar. Het lijkt er op dat je iets heel erg frustrerends hebt meegemaakt, dat maak ik tenminste op uit je posts. Je theologische ideeën raken kant noch wal, maar goed, dwaal vrolijk verder.
Ik begrijp alleen niet waarom de nujij-redactie nog niet heeft ingegrepen, ik heb wel eens voor iets volstrekt onbenulligs een ban gekregen. -
whaha wil je lachen?
die lui hebben gewoon gelijk van die krant !!!
het is hier ook al verboden je mening te geven over homo,s
zeg je dat je vind dat het een ziekte is en word je gelijk gebaned
hoe duidelijk wil je racisme verheerlijken als nujij redaktie
ach 1 ding scheelt ze halen zich alleen maar nog meer haat op de nek door te bannen
er komt er vanzelf 1 die t niet pikt en heel nujij baned ;-) -
Verwijderd door redactie
-
@403; Ehh.. nee, dat is het niet, we hebben niet voor niets discriminatie verboden opdat ook de refo's de rest van hun overtuigingen (die niet anderen beperken in hun levensstijl) mogen uitten en behouden. Zij maken misbruik van het recht dat ze in staat stelt zelf religieus te zijn - als je dat accepteert, is het gedaan met dat recht, want dan gaat het van kwaad tot erger.
-
@410 hou eens op joh, doe gewoon eens rustig! Natuurlijk is homosexualiteit geen ziekte, doe niet zo raar. En nee, men kiest er ook niet vrijwillig voor.
Probeer gewoon een beetje normaal een gesprek te voeren, dan word je ook niet geband en voel je je vast prettiger. -
Verwijderd door redactie
-
Verwijderd door redactie
-
@413 Leuk he die geloven !
-
@412 zeg je nou dat mensen niet religieus mogen zijn?? Of wil je de vrijheid van meningsuiting en de persvrijheid beperken? Ik ben het ook niet eens met wat de Telegraaf allemaal neerkalkt, kunnen we die dan ook verbieden?
-
je mag je mening niet geven
tenzij je mening is dat je homo ben
whaha wat n zooitje in ned
t word tijd voor Arabische les
http://www.nujij.nl/leer-nu-arabisch-online.882... -
@417; Ik zeg dat mensen WEL religieus mogen zijn, maar dat die op basis van het recht religieus te mogen zijn ook moeten respecteren dat anderen dat niet zijn en hun recht om religieus te zijn niet als dekmantel mogen gebruiken om bijvoorbeeld homo's of niet-gelovigen te discrimineren.
Dat heeft niets met de vrijheid van meningsuiting beperken te maken, want dit was al in de grondwet zo besloten. -
@418 hou eens op joh! Wat doe je eigenlijk hier op nujij.nl als je het allemaal zo vervelend vindt?? Kom op, gewoon een normaal gesprek voeren, net als volwassenen.
-
@418; Volgens mij wordt het eerder tijd voor Nederlandse les als ik jouw posts zo lees.
-
@419 ok nou begrijp ik het. Ik ben het ook wel met je eens hoor, alleen het RD is echt zo'n krant die in 'die kringen' gelezen wordt dus die mensen zullen het er veelal mee eens zijn of niet maar dat moeten ze dan zelf uitvechten. Overigens is er ook in die kringen een actieve organisatie die opkomt voor de belangen van homo's Refo Anders heet dat. Ze doen dat op hun manier, maar laat ze.
Ik haal er toch de Telegraaf even bij. Dat is ook een krant die door een bepaalde groep mensen gelezen wordt en waar die mensen zich helemaal in kunnen vinden. Ik walg ervan wat er soms geschreven wordt, maar ja, dan lees ik het toch niet? -
Wie dacht er dat men in West-Europa tegenwoordig zoveel tolerantie voor homoseksuelen was?
-
Wat een zin #423
Tijd voor koffie -
@423 nou, als je dat vergelijkt met de landen buiten Europa, inclusief de VS, is er inderdaad een hoop tolerantie.
-
@425,
In vergelijking, dan wel. In vergelijking zullen we het al gauw beter doen wat dat aangaat, maar mensen rekenen zich daar te snel rijk aan. Met name de conservatief-religieuze kringen laten helaas nog het een en ander te wensen. -
@188 Ik heb liever dat mijn kinderen les krijgen van een homo dan een zwaar, gelovige, ontwetende, allseroepende, dwaze kerkrat. jij heb jouw ticket voor hel allang gekocht want mensen zoals jij verdienen niet beter. ikzelf geloof er toch niet in dus ik roep de hele dag dat jezus een relnicht is. blasfemie blijft leuk
-
@427 en ik heb mijn lagere school onderwijs gehad op zo'n reformatorische school omdat er gewoon niets anders was in de omgeving. Ik heb er niet van geleden, was een jaar voor toen ik op de middelbare school kwam en ik heb ook geleerd niet zo knalhard te oordelen. En dan weet ik nog van binnenuit waar ik het over heb, wat ik me bij jou afvraag.
-
@422; Ik walg van de hele telegraaf, en lees die ook niet. Maar als de Telegraaf over de schreef gaat, zoals door de privacy van die jongen te schenden, vind ik dat ook de Telegraaf daarop aangepakt moet worden. Dat geld ook voor Refo's: in "besloten" kring of niet: het is discriminatie, en dat kan niet in een land waar we erop voorstaan mensen gelijk te behandelen. Goede zaak dus dat Refo Anders bestaat om verandering in die manier van denken te brengen, maar ik denk dat er nog een lange weg te gaan is. Ik ben niet zo oud, maar ik heb ooit nog van een leraar op de basisschool een betoog gehoord tegen het homohuwelijk. Dat soort indoctrinatie moet eruit, en zeker in het onderwijs, als we ooit tot een staat willen komen waar iedereen begrijpt wat dit soort vrijheden betekenen - en wat de verantwoordelijkheid is die iedereen daarbij heeft.
-
4302 juni 2010 11:31 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
4312 juni 2010 11:32 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Zo, dat leest beter nu ik @430 genegeerd heb :)
-
@429 in een ver verleden ben ik een keer een briefwisseling aangegaan met de redactie van het RD. Ik was het fundamenteel oneens met een artikel over AIDS en de relatie met een 'zondige levensstijl'. Ik ben uiteraard netjes gebleven maar het resultaat was uiteindelijk een uitgebreid excuus en de verklaring dat ze er niet bij stil hadden gestaan dat hier mensen, ook in eigen kring, door gekwetst waren. Voor de duidelijkheid, ik hoor niet bij die eigen kring maar ken wel veel mensen die daar wel toe behoren.
Wat ik maar wil zeggen, met een volwassen dialoog is soms meer te bereiken dan je denkt. Schelden leidt alleen maar tot het zich terugtrekken van de ander. -
4342 juni 2010 11:40 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Ach god ze weten niet wat ze doen. extremisme in holland..echt wel...dit is toch wel een duidelijk voorbeeld
-
Het gaat hier om een vorm van godsdienstextremismse waar de Nederlandse staat heel snel tegenop moet treden. Dit zijn dezelfde mensen die de evolutie ontkennen en die schoolboeken willen waarin in plaats daarvan te lezen valt dat de aarde in 6 dagen door God geschapen is. Het soort mensen die hun vrouwen niet willen laten stemmen. Diezelfde vrouwen moeten zich richten op het huishouden en het opvoeden van hun het liefst zo talrijk mogelijke kinderen. Gekleed in een lange zedige jurk. En op zondag met de lange haren en een hoed op naar de kerk. En uiteraard thuis geen radio en TV! Deze mensen kennen het begrip verlichting (de stroming, niet de lampen) niet en bedreigen de vrijheden van vrouwen en kinderen. Regering, doe hier iets aan!
-
4372 juni 2010 11:56 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
4382 juni 2010 12:26 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
leuk hoor
het heeft niks te maken met gods dienst
het gaat om het recht van vrijheid van menings uiting
net zo goed dat een homo recht heeft homo te zijn tenzij hij een ander kwetst
heeft een ander ook recht zijn mening te geven tenzij hij een ander kwetst
als je zo voor de evolutie bent moet je toch begrijpen dat het niet normaal is om in elkaars anus te zitten !!!
tenzij je van mening bent dat de mens zo ver evolueert dat we straks als man zijnde ook kinderen kunnen baren ;-)
wat betrefd de nujij redaktie
jullie sporen niet
als jullie denken mensen op deze manier de mond te kunnen snoeren
heb je t goed mis
Huisregels
Op Nujij kan iedereen ook over al die berichten discussiëren, maar zonder een paar basisregels kunnen we helaas niet:
Ga met nette bewoordingen met elkaar in discussie en speel niet op de persoon. Schelden en beledigen zijn uiteindelijk een zwaktebod. Schrijven met de CAPS-toets ingedrukt is ook niet nodig. Reacties in een andere taal dan het Nederlands worden verwijderd.
Op Nujij is geen plek voor discriminatie, belediging, opruiing of ander strafbaar gedrag.
Het herhaaldelijk en/of onder verschillende berichten dezelfde tekst plaatsen is niet toegestaan. U mag ook geen naam- en adresgegevens plaatsen, hoe makkelijk ze ook te vinden zijn.
Probeer uw reactie zoveel mogelijk over het onderwerp van het bericht te laten gaan. ‘On-topic’ noemen we dat. Af en toe een klein zijspoor inslaan moet kunnen, maar als het uit de hand loopt sluiten we de discussie.
Het is verleidelijk om hele lappen tekst uit bijvoorbeeld wikipedia te kopiëren en te plakken in uw reactie. Doe dat niet, het kan een auteursrechtenschending zijn en de discussie wordt er niet leesbaarder van. Plaats liever een linkje naar die tekst.
Gebruik geen dubbele accounts. Dat levert een ban op. -
@418 als je het hier zo vervelend vind waarom ga je dan niet terug naar waar je roots liggen? Wij zullen je niet tegen houden hoor.
nooit gedacht dat ik als SP-stemmer dat nog een keer zou zeggen. -
@439
bij dieren komt ook homoseksualiteit voor, zie de pinguïns. en ook bijvoorbeeld als er overpopulatie is zullen dieren eerder homoseksueel gedrag gaan vertonen.
de mens met z'n 6 miljard op aarde misschien ook overpopulatie?!?
en wat is normaal? wie ben jij dat jij kunt bepalen wat normaal is? is geloven in een boek met overgeleverde verhalen waarvan de juistheid nog nooit is aangetoond wel normaal?
dan je quote van de huisregels daarin staat letterlijk:
Op Nujij is geen plek voor discriminatie, belediging, opruiing of ander strafbaar gedrag.
Homo-discriminatie is ook discriminatie of dat nu gebeurd door mensen met een religieuze achtergrond of door gewone gaybashers, het blijft discriminatie -
@441 Fijn dat je het zo goed verwoord .
Ik ben niet gelovig, ik gun een ander zijn geloof, ik gun ieder vrijheid ,blijheid .
Maar wat kan ik mij ergeren aan hoe mensen met elkaar om kunnen gaan, in naam van de Heer of Allah , of Gay Bashers . -
Al die stampij omdat een artikel niet goed wordt gelezen.
Het commentaar op de inzet van Ban-Ki-Moon is omdat er nauwelijks of geen actie wordt ondernomen voor Christenen die om hun geloof worden gevangen gezet en gefolterd.
Dat zijn er honderden, dat staat toch een beetje in schril contrast met de 2 homo's die gevangen zijn gezet en waar nu zoveel actie voor wordt ondernomen en dat wereldnieuws is. -
Vegeet dan ook niet @443 hoeveel Homo's er zijn opgehangen in Iran en het onleefbare klimaat voor homo's in Malawi en vele andere soorten landen .
Uiteraard is het klote dat ook Christenen worden vervolgd om hun geloof, maar daarintegen zouden Christenen ook anderen is in hun waarde moeten laten . -
4452 juni 2010 17:21 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
4462 juni 2010 17:22 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
4472 juni 2010 17:26 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
4482 juni 2010 17:34 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
4492 juni 2010 17:35 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@410 religie en met name monotheïsme is een geestelijke stoornis. een hang naar waanideeën
-
@420 zoals vele gestoorde gelovigen doet ie aan zelfkastijding.
-
@439 en iemand de stempel opdrukken van crimineel gebaseerd op wat twee volwassenen met elkaar vrijwillig doen is niet kwetsend wil je zeggen? op het moment dat ze kwetsend worden doe ik het terug. en zoals gebleken ik win altijd van die religieuze zwakke schakels.
-
@452; Niet om het een of ander, maar als je zo anti-religieus bent, waarom is je naam er dan eentje die refereert aan een feestdag van een oude religie?
-
@453 ik ben een neopaganist. ik zie goden etc als symbolen. en wat betreft waar ik tegen ben, dat zijn de monotheïstische, homofobische, haatdragende religies. dezelfde die de heidense feestdagen en mythes stelen en aanpassen
-
@454; Ok, pas dan alleen op met het beleldigen van religies. Niet dat het mij boeit, maar het komt bij je terug.
Zeker als je de discussie aangaat met intollerante refo's - daar weet ik alles van. :) -
@455 gebeurt vaker, maar boeit me niet. ik ken de bijbel goed genoeg om ze vast te lullen.
-
4573 juni 2010 00:35 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@457 idd vandaar dat ik ook zo heftig terug reageer. heb lang genoeg dit soort kut opmerkingen getolereerd zonder terug te reageren. en nu is mijn geduld op. ze hebben oorlog gezaaid en nu zullen ze het oogsten. ze willen discrimineren? helaas voor hun is het bij mij oog om 2 ogen en tand om heel gebit.
-
4593 juni 2010 01:24 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
4603 juni 2010 01:27 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
4613 juni 2010 01:34 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@459 als mensen je gaan lopen bedreigen alleen gebasseerd op het feit dat je homo bent, ja dan hebben ze een oorlog ontketend met mij. ook als ze de hele tijd menen je te kunnen en mogen beledigen, en zelf er niet tegen kunnen als je hetzelfde terug doet.
@460 waarom zou het een chaos moeten zijn als homo's gewoon hetzelfde recht hebben als hetero's om te trouwen. met hun geliefde hand in hand kunnen lopen zonder bedreigd te worden door homofoben? -
@459 als mensen je gaan lopen bedreigen alleen gebasseerd op het feit dat je homo bent, ja dan hebben ze een oorlog ontketend met mij. ook als ze de hele tijd menen je te kunnen en mogen beledigen, en zelf er niet tegen kunnen als je hetzelfde terug doet.
@460 waarom zou het een chaos moeten zijn als homo's gewoon hetzelfde recht hebben als hetero's om te trouwen. met hun geliefde hand in hand kunnen lopen zonder bedreigd te worden door homofoben? -
@461 leg eens uit dan, wat zou ik niet goed begrepen met het lezen van post @439 waarin ik in @441 antwoord op geef.
een lekkere oneliner plaatsen kan iedereen, maar nu de uitleg. Of is dat iets wat jij niet zo goed kan? -
Wij leven in een vrij democratisch land....dacht ik. Wij gunnen elkaar het licht in de ogen en laten elkaar in hun waarde....dacht ik. Wij zijn geen islamitisch land, met een sharia wet....dacht ik. Het tegendeel wordt keer op keer bewezen door de gereformeerde gelovigen. Maar ach.....wie helemaal zonder zonde is...mag de eerste steen gooien......aldus ...de bijbel.
Eh....lieve mensen, andersdenkenden....zijn JULLIE zonder zonde? Als je al van zonde mag spreken als je toevallig als homo geboren bent. Homo, hetero, zwart. wit, geel...what ever...leef en gun een ander ook hun leven en levensstijl. Homo zijn is geen ziekte.....maar dat wisten jullie nog niet? -
Homosexualiteit is gewoon een variatie op een thema.
So what? -
@211
Je snapt het niet.
Een atheist kan geen zonden begaan.
Een atheist kan wel foute dingen doen, maar legt daar over aan MENSEN verantwoording af.
Een gristelijke kan wel zonden begaan.
Een gristelijke legt niet aan mensen verantwoording af, maar aan een FANTASIEVRIENDJE.
Het afleggen van verantwoording aan mensen weerhoudt atheisten om slechte dingen te doen. Het afleggen van verantwoording aan een fantasievriendje weerhoudt gelovigen niet om slechte dingen te doen. "Ja god heeft zich aan mij geopenbaard en zei dat ik dit moest doen". Geloof is een psychiatrische stoornis.
Stijgers in Algemeen
Woordvoerder Sharia4Holland aangehouden
De politie heeft zondagavond de...
6 uur 3 minuten geleden door Marcgr8
Man in ziekenhuis na poging hond te redden
Een opvarende van een jacht op het...
6 uur 12 minuten geleden door peter213
Ramsis Kwidama verdronk toen hij jongetje...
Ramsis Kwidama zat met zijn vrouw, Merrel...
7 uur 30 minuten geleden door Sylvana's Hotspot
Duo steelt portemonnee oudere vrouw
Het incident deed zich voor op maandag 12...
8 uur 48 minuten geleden door sharoly
Vissers vangen enorme vis
Sportvissers uit Hendrik-Ido-Ambacht hebben...
9 uur 7 minuten geleden door Baldfire
Best gewaardeerd
Man wil drenkeling redden en verdrinkt zelf
Een man die in Rotterdam een kind uit het...
3 dagen geleden door 101st airborne
Kritiek rekenkamer op noodfonds ESM
De Algemene Rekenkamer heeft kritiek op de...
3 dagen geleden door turtle63
Politie schiet op ambulance-bedreiger
Een politieagent heeft woensdagavond laat...
4 dagen geleden door Whatever789
NAVO-luchtaanval doodt Afghaanse kinderen
Een gezin met zes kinderen is gestorven...
16 uur 32 minuten geleden door g.zeur
Rutte vindt koopkrachtverlies 'heel...
"De effecten op de koopkracht van de...
2 dagen geleden door blak7


