DEN HAAG - VVD-lijsttrekker Mark Rutte ''moet de echte voorstelling van zaken geven'' volgens fractievoorzitter Mariëtte Hamer van de PvdA in de Tweede Kamer.
Sorteer op:
-
Niet alleen Rutte hoor.....
-
Ik heb niks met Hamer, maar hier moet ik ze toch in het gelijk stellen.
Als Rutte een antwoord geeft doet ie het in zijn 'eigen woorden'
Nietszeggende ingestudeerde zinnetjes. -
En zo is het maar net. Die reactie sloeg ook werkelijk nergens op. Hij is kwaad omdat andere niet mee gaan in zijn leugens. Nee natuurlijk niet.
@1
natuurlijk alle partijen zullen plannen hebben die invloed hebben.
Maar de VVD bezuinigd te veel op de kwetsbare groep in onze samenleving.
Dat is overigens aan de VVD zelf. maar dan moet de VVD/Rutte daar wel eerlijk over zijn. -
Niet alleen Mark Rutte moet het echte verhaal vertellen, maar ook de EO. Want: Wie zit er "nu.naast.nl?"
Dat willen wij kiezers, nu.eindelijk wel eens weten! Dit is een cruciaal moment in de verkiezingsstrijd. Niemand wil toch een gezin met een gehandicapt kind in de problemen brengen? Of een hopeloze bijstandsmoeder? Ook de VVD niet, zoals de campagneleider beaamde. Wie gaat het nu bewijzen? Dat gezeur van Mark dat het 'tendentieuze TV' was, en dat gezeur van de EO dat Mark z'n excuses aan moet bieden. Dat kennen we wel. Daar gaat het ons helemaal niet om. Reken nu svp eens op een begrijpelijke wijze voor, en informeer de kiezer op basis van feiten: Wat zijn nu straks echt de gevolgen voor de gezinnen die we in netwerk zagen op basis van het VVD programma? Op die informatie hebben de kiezers recht! Waar blijven de duidelijke en eerlijke rekenvoorbeelden Heren Media en Politici? -
zoals ik al eerder zei: rutte is te ver door geschoten, dit komt hem nog duur te staan
-
Ze moeten allemaal rigoureus bezuinigen
bevel van Bilderberg
Rutte doet daar nog een schepje bovenop; zijn model is het MIlton Freedman fundamentalistisch "laissez faire" model
kolossale bezuinigingen, en dan 'vanzelf', ontstaan er 'competetieve' banen
klopt dat? jazeker
een heel leger straatvegers en putjescheppers kunt u hiermee institutionaliseren
sinds de exercitie in Chili (waar dit uitgerold is na de CIA moord op Allende) heeft Milton Friendman spijt als haren op zijn kale hoofd dat hij dit ooit uit zijn strot gekregen heeft (volstrekt onmenselijke puinhoop was het daar voor een periode van ongeveer 15 jaar)
dat vertelt een ractionair crypto fascist als Rutte (vergeleken bij zelfs een aards Rothschild "Boy" Cameron van de UK, die helemaal 'groen' is), er uiteraard niet bij
dat neerlands idioten dit niet beseffen
(of hun economische of historologische kop hierover houden)
is meer dan intens treurig
Jongeluy -
728 mei 2010 17:21 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
828 mei 2010 17:21 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Pijnlijk voor Rutte als wat hij verbergen wil, open en bloot aan de kijker wordt gepresenteerd. CDA wil overigens dezelfde kant op, maar misschien niet zo fanatiek als de VVD. Maar, zoals ik het sociale gehalte van deze partij inschat, zou dat weleens op hetzelfde neer kunnen komen. Met eventueel (gedoog)steun van die rare partij, voor wie het niet ver genoeg rechts kan zijn, maar die sociaal-economisch toch ook iets met links schijnt te hebben.
Fijn dat politiek zo betrouwbaar en transparant is! -
"Volgens de PvdA-politica kan de 2 miljoen euro extra voor chronisch zieken en gehandicapten die de VVD noemt als compensatie, nooit genoeg zijn.
"
De PvdA is niet zo goed met getallen, blijkt maar weer. Er wordt namelijk 200 miljoen extra uitgetrokken voor de chronisch zieken en gehandicapten, geen 2 miljoen. Die onjuiste uitspraak is enorm ironisch wanneer je kijkt naar de titel van het bericht.
Ik heb zelf de berekeningen van zowel de VVD als netwerk bestudeerd. Het viel mij al direct op dat in de berekeningen van netwerk absoluut geen rekening werd gehouden met de arbeidskorting en de belastingverlaging in het geval van de zzp'er.
Gek genoeg deden ze dit wel bij de meneer met het hoge inkomen, maar zelfs daar hielden ze geen rekening met de arbeidskorting (dus hij krijgt nog meer terug dan die €1800,-).
Vreemder nog was dat ze bij de rijke meneer niet meegenomen hadden dat zijn eigen risico verhoogd werd, terwijl ze dit wel bij de gezinnen deden.
Ik kon toen al snel concluderen dat de berekeningen van netwerk erg onvolledig waren en, wellicht geheel toevallig, geheel ten nadele van de VVD waren.
De berekeningen van de VVD waren veel vollediger, en gaven een veel betere benadering van de gevolgen van het VVD programma.
De bijstandsmoeder gaat er alsnog, op financieel vlak, op achteruit. Maar dan wel veel minder ernstig als netwerk stelde.
De ZZP familie gaat er zelfs jaarlijks op vooruit met zo'n €660,- in het meest ongunstigste geval. -
rutte draait als een draaideur,hij draait harder en harder en opeens plop als een zak poep stort brillemans ter aarde.
leugenbartje -
de vvd is net een koppel duiven als ze op de grond zitten is er niks aan de hand,maar als ze vliegen schijten ze op je kop.
-
>>Nu is vaak ADHD al een reden om mensen een arbeidsongeschiktheidsuitkering te geven. Dat betekent dus eigenlijk dat de halve journalistiek en het halve parlement aanspraak maakt op de Wajong. <<
Bovenstaand stelde hij in zijn interview met Nu.nl
Weten we gelijk hoe het komt dat hij zo door kan drammen. De man heeft ADHD. -
@10
Lees de berekening van GL eens. Die bevestigen alles -
Rutte zit te ruften
-
De VVD staat aan kop in de peilingen. Het grote moddergooien is begonnen.
-
Rutte je wilde namen en adressen.
Mail mij en ik toon jou de loonstrookjes en afrekeningen.
Netto loon : 1540 pm
Huur : 546 pm
Ziektekostenverzekering : 135 pm
Eigen bijdrage 165 pj : 13,75 pm
Energie : 146 pm
Gem. belastingen : 13 pm
Verzekeringen : 54 pm
TV/Radio/Tel/Internet : 65 pm
Eten/drinken/huishouden: 168 pm (5,5 pd)
Auto : 210 pm
Besteedbaar inkomen = 190 pm
Huurverhoging 60 % = 328 pm
Ziektekostenverhoging 20% = 27 pm
Eigenbijdrage 515 pj = 43 pm
Mijn besteedbaar inkomen: -208 euro per maand.
Als eerste gaat de auto weg dan houd ik in ieder geval 2 euro per maand over.
Om kleding en schoenen te kunnen kopen vervalt tv/radio/tel/internet.
Dus iedereen met een "groen" hart stemt op de VVD maar laat wel NL failliet gaan. -
Nou nou de PvdA valt van zijn stoel..tsjonge tsjonge Neee.. pappen en nathouden en zogenaamd iedereen tevreden houden wie gaat bij hun de rekening betalen juist alle werkende mensen u weet wel die 25 % van de bevolking en de bedrijven in de marktsector die alles voor de rest van het land moet opbrengen We moeten er allemaal op achteruit ambtenaren vooral voorop er moet elk jaar ongeveer 5 % op de uitgaven bezuinigd worden (als dit al genoeg is).Deze bijstandsmoeder wordt helemaal niet de dupe en van al dat aandachtsgejank wordt ik ook niet goed van dat zie ik al genoeg. onzin kijk naar het grote geheel zou ik willen zeggen.Het gaat heel goed in NL en straks iets minder goed goede tijden en slechte tijden niet waar.
-
#10
De bijstandsmoeder dus.
De chronisch zieken
De uitkeringen
En over 30 ! jaar pas banen erbij.
Dus de crisis van zonet financieel en economisch , veroorzaakt door rechts, wordt in stand gehouden of verergert, want de financiele markten mogen hun gang blijven gaan, nog meer werklozen, die geen vangnet meer hebben, GEEN banen , niet voor afgestudeerden, niet voor senioren,
Op naar de getto's rondom de grote steden?
Hardgrondig bah. -
#16
Het is geen moddergooien, het zijn keiharde feiten uit het VVD-programma.
Als U dat met modder bedoelt, dan hebt u gelijk. -
PeNul
Waar is je huur en zorgtoeslag ben je die vergeten aan te vragen.
En zal dat niet verhoudingsgewijs meestijgen met je huurverhoging.
Kom wel met een volledig verhaal of werk je voor netwerk -
VVD'ers en VVD-stemmers zijn de écht armoedzaaiers van dit land.
doodsbange mensen zonder hart.
menselijkheid is met geen geld te koop.
dat heb je of dat heb je niet.
I pity the fool... -
Ik snap niet dat mensen die een laag inkomen hebben nooit de toeslagen die ze krijgen vermelden.
-
nou ... da's geen honderd euro bij elkaar ....
-
#17
Je nettoloon, is dat inclusief vakantiegeld e.d. ? Want dat scheelt ook nog ruim 100euro per maand.
Hoe kom jij aan een ziektekostenverzekering van 135 euro p.m. ?
Je energierekening kan met zuinig stoken en elektriciteitsgebruik ook wel aardig omlaag. Je radio/tv/internet/bellen abonnement kan ook 20euro goedkoper als je wat beter rond kijkt. Auto kan ik moeilijk beoordelen, maar misschien is een kleinere/zuinigere auto ook nog mogelijk.
In plaats van 60% hogere huur kun je ook gaan kopen, want dan zit je goed bij de VVD met de hypotheekrente-aftrek.... -
@21
Huur en zorg toeslagen gaan naar beneden en de drempel komt hoger te liggen, wat lul jij nou. -
@26 Kom jij met zo'n salaris maar eens aan bij de bank om een hypotheek aan te vragen. Je moet tegenwoordig nog blij zijn dat ze je niet uitlachen. Ja, bij de VVD zit je goed, als je in sprookjes gelooft.
-
Weten we nu nog niet dat er geen eerlijke politici zijn..? Kom op zeg. En dan Mark Rutte afkraken terwijl politiek gewoon om macht gaat en niets anders, de burger dienen is hun morele taak maar niet hun doel, dat weten we toch onderhand wel... Rutte legt nu eindelijk meer verantwoordelijkheid bij de burger neer en wat doet de burger?
-
"Dag meneer van de bank. Ik loop noodgedwongen naar de voedselbank maar kom een hypotheek aanvragen omdat ik dan goedkoper uit ben dan wanneer ik ga huren."
-
@28 als je maar 1 salaris hebt, ben je neem ik aan ook alleen en heb je geen groot appartement nodig. Je hoeft ook niet op een top-locatie te zitten, dus hoeft de woning ook niet duur te zijn.
En anders zoek je net zoals velen in onze samenleving een partner. -
Ik zie het al, het sterft hierboven van de geitenwollen sokken malloten.
Wat 'n ellende, onze z.g. intellectuele medelanders:-)
Wouter Bos zag de bui allang hangen en heeft het zinkende schip bijtijds verlaten. Het slimste jongetje van de klas:-)
Die lacht zich straks 3x in de rondte met een gigantisch inkomen van 'n paar commissariaten of zelfs president van de e.o.a. multinational.
Alle PvdA jongens gebruiken hun partij alleen maar als opstapje na een glansrijke carrière in het bedrijfsleven, stelletje salonsocialisten, niks ideologie, gewoon zelf hun zakken straks vullen na hun politieke carrière.
Ze zijn geen haar beter dan onze rechtse vrindjes, maar die komen er tenminste eerlijk voor uit........... -
Ik heb de uitzending niet gezien, maar ik begrijp dat er ook een consultant werd geinterviewd met een jaarsalaris van 180000 Euro. Die zou er volgens de berekeningen 1200 Euro per jaar op VOORUIT gaan. Kloppen die cijfers dan ook niet, meneer Rutte, en als ze wel kloppen, geeft dat dan niet ragfijn weer voor wie de VVD opkomt?
-
@60 Als jij denkt dat je huur direct met 60% omhoog gaat, dan kan je niet lezen.
In CPB rapport staat dat een marktconform niveau behaalt wordt in 2040.
De 60% wordt pas behaald in 2040. Ter vergelijking de huurstijging tussen 2000 - 2010 was bijna 20%. -
@34 moet @17 zijn.
-
@17 De lasten verlichting ben je ook vergeten.
Inkomsten belasting gaat omlaag met 1% en de arbeidstijdkorting gaat met 400 Euro omhoog. En zo zijn er nog wel meer maatregelen.
Het is te ingewikkeld om het even hier zo neer te kalken en populair te lopen schreeuwen dat je er 200 Euro op achteruit gaat. Je vergeet van alles. -
@31
VVD eisen??
Gaat de VVD ook uitmaken waar je mag wonen en of je dat alleen doet?
Dan weet ik zeker waar het naar toe gaat. -
@23 Respect voor iemands mening opbrengen is natuurlijk te moeilijk.
Als je niet leuk vind om in een democratie te leven moet je het zeggen. Democratie houdt ook in dat je iemands mening moet respecteren ook al ben je het er niet mee eens. Maar blijkbaar zijn je argumenten op... -
@17 Het is natuurlijk te triest voor woorden dat de linkse partijen en die huppeltut Halsema in het bijzonder een huurverhoging van 60% opvoert alsof dat meteen ingaat als de VVD in de regering komt. Het geeft natuurlijk ook wel je niveau aan als je dat dan ook nog gelooft. De linkse partijen hebben er alle baat bij om de VVD zo slecht mogelijk te laten overkomen en deinzen er dan ook niet voor terug volledig foute berekeningen te presenteren als de enige ware. Zelf liegen dat je zwart ziet en dat een ander dan verwijten. Dan ben je toch dom als je dat gelooft.
-
Gossie, dat jullie dat niet zien!
Aan de bedragen die @17 noemt kan je zien dat het een alleenstaande is en dat hij boven de grens voor huurtoeslag zit. Zorgtoeslag is hij wel vergeten want op een paar tientjes per maand heeft hij recht.
Zijn verzamelinkomen per jaar zal net iets boven de 28.000 liggen maar wanneer dit 6.000 lager was zou hij ook geen recht hebben op huurtoeslag. Wel weer op meer zorgtoeslag maar daar wil de VVD ook op korten.
En hij is inderdaad nog wel het eea vergeten maar wanneer de plannen van de VVD doorgaan zal hij voortaan toch goed op moeten passen en schiet op binnen niet al te lange tijd in de min.
Beste BOP. De huur gaat veel sterker omhoog dan jij aangeeft.
www.nvm.nl/nvm/getfile%3FdocName%3Dnvm110598+ex... target="_blank">http://webcache.googleusercontent.com/search?q=...
Van de site van NVM.
En van een arbeidstijdkorting heb ik nog nooit gehoord maar ik begrijp wel dat je de arbeidskorting bedoeld die inderdaad verhoogd wordt.
Groeten van een linkse rekenaar. -
En ik zou echt graag zien dat hij de cijfers van GL weerlegt.
Iedereen aan de onderkant gaat erop achteruit en wanneer je echt aan de grond zit krijg je wat van de bedeling, waarmee ik het extra bedrag voor de bijzondere bijstand bedoel waaraan hij op deze manier lang niet genoeg heeft.
Dus ja, hij kan zeggen dat de bijstandsmoeder die echt niet kan werken er niet of in ieder geval niet veel op achteruit gaat maar dat doet hij wel op een manier dat het niet helemaal duidelijk hoe of wat. -
4228 mei 2010 20:39 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Zolang de EO de tegenargumenten van Rutte niet kan counteren, is en blijft het tendentieuze tv.
-
@43. Welke tegenargumenten? Ik hoor alleen maar "dat is niet waar".
-
@44
Precies. Ik heb van de EO nergens gehoord dat wat er wordt beweerd wél waar is. Men zou op zijn minst een argumentatie kunnen onderbouwen om het vermeende gelijk aan te tonen. Blijft (vooralsnog, wie zal het zeggen) achterwege. -
#10.
Netwerk kon alle genoemde cijfers beargumenteren, in de reactie van de VVD (waar je zo leuk uit geknipt en geplakt hebt hier) wordt listig met cijfers gestrooid, maar nergens staat waar ze die cijfers vandaan halen. -
Balkenende en Cohen komen trouwens ook heus nog wel aan de beurt bij Netwerk en die zijn ook allebei niet vies van leugentjes.
-
Ik ben wel blij dat we nu voor de verkiezingen het ware gezicht van de vvd hebben gezien.
behoed een hoop mensen van veel leed. -
Rutte geeft zelf aan dat een bijstandsmoeder er in ieder geval 500 euro op achteruit gaat.Waarschijnlijk is het uiteindelijk meer gezien de verhoging v.d eigen bijdrage v.d ziektekosten.
Wie zijn hier als eerste de dupe van, juist ja haar kids!
De VVD doet niets voor de volgende generatie en laat kansarme kinderen nog verder in de stront zakken.
En het zijn dus o.a de kansarme kinderen die straks de pensioenen van al die VVD overeind moeten houden, hahaha.
Die lui van de VVD kunnen blijkbaar niet verder kijken dan hun eigen tuintje.
De kortzichtige VVD egoïsten krijgen vanzelf de rekening gepresenteerd voor hun volstrekt a-sociale beleid.
Onder het kopje "Audio"weerlegt Rutte de kritiek met cijfers.
Daar zegt hij overduidelijk dat een bijstandsmoeder er in ieder geval 500 euro op achteruit gaat!
Hij kletst daarbij alsmaar over werk terwijl de werkeloosheid zal toenemen omdat vele bedrijven bezuinigen of failliet gaan en het nog jaren duurt voordat wereldwijd de economie uit het slop raakt.
http://nos.nl/artikel/160344-vvd-weerspreekt-ci... -
@49 Mensen die op de VVD stemmen zijn doorgaans de mensen die het meest bijdragen. Om deze mensen a-sociaal, kortzichtig en egoïstisch te noemen is ronduit belachelijk.
-
@49
dat Rutte de adressen van die mensen wil hebben............daar steekt iets achter, vertrouw hem voor geen millimeter. -
@50
Maar misschien hopen diezelfde mensen wel door op de VVD te stemmen dat ze minder hoeven bij te dragen....... -
Rutte die rukker denk dat de mensen in zijn praatjes trappen maar ik heb zijn programma eens goed door gelezen en mensen met kinderen gaan er wel degelijk in geld op achteruit , maar meneer Rutte verpakt het zo dat je denk het valt wel mee maar als je goed gaat rekenen dan zie je er mooi wel op achteruit gaat hij lieg ook nog en is dus heel onbetrouwbaar,
-
huilebalk Rutte moet je niet vanavond op tijd thuis zijn van mama Hahahaha.
-
Alsof de tegenstanders wél de waarheid vertellen!
-
@55
DAAR gaat het niet om Rutte verkoopt het als de Waarheid dat men er niet op achteruitgaat en dat is wel degelijk zo. -
@52 Dat hoop ik persoonlijk ook hoor. Maar ik zou nooit willen dat ons progressieve belastingsysteem verdwijnt en dat mensen onder de armoedegrens moeten leven.
Economisch pleit ik voor een iets minder nivellerend systeem om de uitstroom van hoger opgeleiden naar het buitenland terug te dringen en mensen meer te prikkelen om hun arbeidswaarde te verhogen.
Ideologisch pleit ik voor een iets minder nivellerend systeem om psychisch zware, risicovolle, met een lange vooropleiding gemoeide, verantwoordelijke beroepen meer te belonen.
Mensen denken te makkelijk over goed betaalde banen. Er is een reden dat ze zo goedbetaald zijn. -
#57. Ik ben erg benieuwd naar de redenen waarom hoge functionarissen bij banken, stichtingen, woningcorporaties etc. zulke buitensporige salarissen en bonussen krijgen, dus vertel maar!
-
@58 omdat die mensen talent hebben. Multinationals vechten om kundige bestuurders. Het is net als bij voetbal, waarbij spelers miljoenen waard zijn als ze goed tegen een balletje kunnen trappen.
-
We vergeten wel iets belangrijks. Het is het programma van de VVD. Maar ze zullen nooit zo groot worden dat ze helemaal alleen kunnen regeren. Ze zullen dus altijd moeten samenwerken en compromissen sluiten. Het programma van de VVD zal dus nooit als zodanig uitgevoerd kunnen worden.
Helaas zijn de programma's van CDA, PvdA, D66 en GL nu ook niet bepaald rooskleurig voor de minima. -
@56 Heb je toch niet goed geluisterd/gelezen.
-
@60 Tja, dan rest PVV en SP voor de minima. Ze trekken ook altijd aan het kortste eind lijkt het!
-
#59. Talent. Ik heb ook talent voor wat ik doe, toch krijg ik daar maar een heel mager salarisje voor, laat staan een bonus. Laat die kundige bestuurder een dagje mijn werk doen en hij rent gillend naar huis, want hij heeft er het talent niet voor.
Dus wat maakt die bestuurder dan meer waard dan ik?
Vooralsnog zijn er nog maar weinig die bewezen hebben "kundig" te zijn. Dus het is een flutreden die je daar opnoemt. -
@63 Er wordt dan niet genoeg waarde gehecht aan jouw talent ben ik bang. Dat bedoel ik minder onaardig dan het eruit komt overigens:)
Tja, of de bestuurders echt kundig zijn dat zal ik niet verdedigen. Ik vind namelijk ook dat er veel domme blunders gemaakt en streken geleverd zijn door mensen in zo'n positie. Maar dat staat geheel los van wat de bedrijven vinden. De bedrijven hebben het geld er voor over, en daarom zijn er dus van die hoge bonussen. -
@10 Gelukkig zijn er nog mensen die eerst zélf nadenken voordat ze gaan lopen schreeuwen!
-
Zal ik eens wat zeggen? Iedereen gaat er op achteruit, op wie je ook stemt. Het verschil is dat de VVD (en D66 trouwens ook) het financieringstekort zo snel mogelijk wil aanpakken.
Want wat iedereen schijnt te vergeten is dat Nederland een fors financieringstekort en een evenzeer forse staatsschuld heeft. Als je nu zit te klagen dat je er zo op achteruit gaat, leg dan even uit, waar moet het geld dan vandaan komen? Wat je nu niet bezuinigt, moet je over een aantal jaar doen - maar dan gaat het om een groter bedrag, precies als met rood staan op je bankrekening.
Reken maar eens uit wat die staatsschuld is per werkende Nederlander (want die moeten het uiteindelijk opbrengen) en je zult zien dat dat een verrekte groot bedrag is. En zo lang je daar niets aan doet en geld blijft uitdelen dat er niet is, zodat iemand wel vier kinderen kan krijgen maar niet daarvoor hoeft te werken, wordt het probleem alleen maar groter.
Natuurlijk is het fijn om je kop in het zand te steken en net doen alsof er niets aan de hand is, maar dat lost het probleem helaas ook niet op. -
Rutte gaat 400.000 banen creeeren, lees goed, dit is in 2040, dat is over 30 jaar, wie is er nu gek!!!
Rutte bedoelt eigenlijk, in 2040 zijn de babyboomers vrijwel allemaal de pijp uit en dan is er niet veel zorg meer nodig voor deze mensen, met het geld wat vrijkomt, kunnen we de sloebers de grond van het ene gat is de andere gat laten scheppen.
Dat is pas banen scheppen.
Rutte houdt je een worst voor............ -
@61
Wel degelijk, ik luister niet selectief en ken Mark Rutte, daar laat ik het bij. -
@17 Weer zo'n meelullert. Waar haal je het vandaan dat de huren met 60% stijgen??!! Dat is ergens over 30 jaar!
En over 30 jaar, beste vriend, is je geld bij een gemiddelde inflatie van 3% p/j al minstens 1,03 tot de macht 30 MINDER waard geworden en zal je salaris minstens met hetzelfde percentage gegroeid zijn (uitgaande een conservative loonontwikkeling en geen baanverlies o.i.d.).
Wat je hier beweert is gewoon onzin. Goedkoop meepraten zonder zelf eerst na te denken. -
@67 In 30 jaar, niet over 30 jaar.
Heel grappig dat mensen doen alsof de huren direct met 60% zullen toenemen, terwijl de extra banen over 30 jaar pas vrij zouden komen.
Mensen praten politici na, en dat is dan ook de kracht van politiek. -
@53 Kun je dat anders even laten zien?
-
@67 Idd ja. het verbaast me echt dat er ogenschijnlijk zo weining mensen zijn die eerst zelf op onderzoek uitgaan voordat ze gaan lopen schreeuwen.
-
@40 Nogmaals de huren gaan niet per direct met 60% omhoog dat maakt zijn berekening fout. Als je dat ontkent houdt het op.
Daarnaast is mijn betoog dat het te ingewikkeld om een dergelijke berekening te maken en hier neer te zetten als feit. Als je niet alle zaken meeneemt is een dergelijke oefening zinloos en speculatief.
Ik weiger om aannames te doen en te speculeren.
En de arbeidstijdkorting moet natuurlijk arbeidstijdkorting zijn. Op de een of andere manier zat dat in mijn hoofd ;).
Groeten een gewone man. -
#70
Over 10 jaar 100.000, 20 jaar 250.000, 30 jaar 400.000 ????
Bedoel je zoiets.
Dan zijn het nog steeds 400.000 banen in 2040.
Heel grappig dat er nog steeds mensen zijn die denken dat je blijkbaar 9 maanden moet copuleren en dat er plots een baby is. -
@67 Grappig om te lezen. Veel mensen weten dat de 400 000 banen pas in 2040 allemaal gecreeerd zijn. Maar heel Links brult wel dat de huren wel per direct met 60% omhoog gaan. Nu heb je dat laatste ook niet beweerd, maar het is wel een tendens die ik zie in deze verkiezingen. Populair mee schreeuwen...en de dingen oppakken die het beste in zijn of haar straatje past.
-
Je kunt gemakkelijk 500.000.000.-besparen door alle overheidsrecepties af te schaffen,dat gaat ten koste van niemand en de bezoekers hoeven elkaar dan ook niet meer steeds te vertellen hoe druk ze het wel hebben.
Als je alle overheidsfeestjes etc. afschaft dan bespaar je tenminste 1 miljard aan gederfde uren ambtenaren etc, daar staat niemand bij stil -
De VVD gaat gewoon 500.000 nep baantjes creeren (heette dat vroeger geen Melkert banen haha!)....
En dan zeggen dat ze goed zijn voor de werkgelegenheid. Mag je lekker het vuil van de rijken opruimen als je in de WW terecht komt vanwege de zoveelste fusie of sanering.
Maar vooral wel heel blij zijn dat je een baan hebt he!! -
Voorlopig moeten we allemaal flink betalen voor het geld dat die VVD 'er Zalm van ons gestolen heeft. Eerst lekker veel geld verdienen en dan de bonussen uitdelen en als het even niet gaat laten ze zich subsidieeren. Tuig...het is toch vrij markt economie...gewoon failliet laten gaan die boel.
-
Maargoed, vanavond bleek dus weer dat netwerk gisteren een flink staaltje linkse propaganda heeft laten zien. Ten eerste, huilende bijstandsmoeders (die zelf zegt dat deze emotionele uitbarsting van korte duur was, maar natuurlijk flink is bang gemaakt en alleen dat op tv komt) en ten tweede blijkbaar gewoon niet kunnen rekenen. Terecht dat Rutte hier zich over opwindt.
-
@77 Wat is er mis met vuilnis ophalen? Zeer dankbaar beroep hoor. (kijk maar eens wat er gebeurd als er geen vuilnis wordt opgehaald)
Nee, het is niet makkelijk als je arbeid onder je leer en denkniveau moet verrichten. Maar is dat dan een reden om met de beentjes over elkaar te gaan zitten? Waar is die verantwoordelijkheid naar de samenleving? Is dat dan sociaal te noemen? -
Wat een beroerde discussie. Mensen die praten in generale zinnen. 400.000 hier en 60% daar en niemand kan vertellen wat het precies inhoud. 11 miljard bezuinigen bij VVD, 3 miljard meer of minder, de mensen begrijpen het toch niet en wie gaat het controleren. Wie kan mij een website geven waar ik kan achterhalen hoeveel functies nog niet zijn ingevuld. Mensen verzinnen cijfers maar hebben geen idee hoe het in de praktijk gaat. VVD komt nu pas achter dat als je een dag voordat je ontslagen wordt en je wordt ziek, dat je eerst in de ziektewet komt (en meer krijgt) en niet in de WW. Hoe dom kun je zijn ? Regels opstellen maar niet weten hoe ze worden toegepast. 11 miljard bezuinigen maar niet weten hoe je dat gaat doen. En dan heb je nog mensen die het nog geloven en niet afvragen waarom er bezuinigd moet worden. Waar is al dat geld gebleven ?. Volgens mij krijgen wij nog een goede bonus van de abn/fortis deal toch ? Er ligt geld op de plank bij de woningcorporaties. Volgens mij hebben wij onze energie verkocht aan duitsland. Gelden die niet geclaimed worden bij de staatslot. Waar gaat het heen ? en toch bezuinigen. Weet je wat, gewoon weer een verkiezing opstarten en dat er miljarden weg zijn ach dat vergeten wij even en wij gaan een programma maken met bezuinigingen zodat wij adviseurs kunnen binnenhalen voor onderzoek naar gedrag van DNB bij DSB, A2 utrecht verbreden, reiskosten kunnen blijven declareren. En als je klaagt of iets openbaart dan vlieg je er wel uit zoals onze accountant in Brussel. Mensen, zijn net als soldaten. De bevel uitvoeren wat de hoge piefen zeggen en later je verantwoordelijkheid ontlopen door te zeggen "ich habe es nicht gewusst". Neem je verantwoordelijkheid en kies een partij die staat voor wat zij zeggen en geen generieke praatjes en cijfers meer en volgzaam lijden, maar weten of mensen de waarheid vertellen en weten waar ze het over hebben en of het ook in de praktijk uitgevoerd kan worden.
-
En dit is die zelfde Rutte die de W W tot een jaar wil terug brengen ! Ook als je al 35 jaar gewerkt hebt ! En als je geen werk vind na een jaar W W mag je eerst je eventuele huis op eten voor dat je de bijstand in kan maar dit vergeet hij er bij te vertellen
-
@82
Wie heeft u er nu meer dan een jaar WW nodig? WW is er om een periode te overbruggen om een baan te vinden. Niet om met de beentjes over elkaar te zitten. Je moet wel een enorme pechvogel zijn als je dat niet lukt. Ook slechter betaald werk of werk onder je niveau kan je tijdelijk doen na een jaar totdat je wel weer die baan hebt gevonden die je graag wilde. -
@75
De VVD brult al weken dat andere partijen de HRA (willen) afschaffen en doet alsof dat nog na deze zomer zal kunnen gaan gebeuren. Dát is pas een leugen en mensen bang maken! Geen enkele partij gaat de HRA afschaffen, maar hooguit heel langzaam wat minder ruim maken, beginnend bij de kapitale villa's. -
Als je al 36 jaar gewerkt hebt is het niet echt makkelijk om een andere baan te vinden ! En een baan onder mijn niveau daar kan ik ook mijn vaste lasten niet van betalen dus komt op het zelfde neer (eerst je eventuele huis verkopen ) na 36 jaar WW premie te hebben betaald
-
@85 Onzin, want de WW-premie is al tijden geleden afgeschaft.
-
#84 Da's onzin; je moet beginnen bij de hoogste hypotheek-sommen.
Mensen moeten tot een bepaald bedrag met steun (de HRA) kunnen lenen, en daarboven moet je het maar zelf betalen. -
@83
Je hebt duidelijk geen praktijkervaring met oudere werklozen, als je er zo makkelijk over praat. Een ontslag na vele jaren werken is vaak zeer ingrijpend, mensen raken er van in de put, verliezen hun zelfvertrouwen, hun collega's en dan is een jaar zó om. Als zo iemand dan zijn met lang werken opgebouwde huis ook nog eens eerst mag gaan opeten, een bord Te Koop in de voortuin mag zetten voordat deze in de bijstand zit en de relatie/huwelijk niet zelden ondertussen ook nog onder druk staat, is menigeen rijp voor medicijnen en therapie. -
@76 In de tijd dat ze geen feestjes bezoeken gaan ze echt niets anders doen wat ons geld op zou leveren.
Maar goed, de kosten van het feestje is bij het achterwege blijven ervan wel een besparing. -
@88 Op zich grotendeels mee eens.
Er klopt alleen 1 ding niet; als je al 35 jaar hebt gewerkt, dan mag je wel verwachten dat iemand dan inmiddels zijn hypotheek (grotendeels) heeft afbetaald. Dus dat TeKoop-bord dat is misschien wel aan hemzelf te danken; hij is een te hoge schuld aangegaan, waardoor-ie teveel tijd nodig heeft om hem af te lossen, of hij heeft zelfs een aflossingsvrije hypotheek (moeten ze verbieden). -
Ha ha ! Wie mint mij op @86 ? En leg eens uit waarom, ik ben razend benieuwd...
-
@87
Ik snap je reactie niet: wát is er precies onzin?
@86
Geen onzin, die is pas in 2009 afgeschaft, in ruil voor een hoger belastbaar inkomen. Mensne die lang werken hebben dus ook lang WW-premie betaald en iedereen die nu werkt doet dat alsnog via de inkomstenbelasting over dat hogere belastbare inkomen. -
@87 >>>>>>WW-premie in 2009 definitief op nul procent
Uitgegeven: 8 oktober 2008 16:52
Laatst gewijzigd: 10 december 2008 10:13
AMSTERDAM - Het kabinet heeft op het Najaarsoverleg definitief toegezegd dat het werknemersdeel van de WW-premie wordt verlaagd naar nul procent. Tegelijkertijd wordt de WW-premie voor de werkgevers verlaagd, zo meldt het Financieele Dagblad. -
@89
Ook een even grote besparing op de omzet van al die cateraars en anderen die voor dat feestje leveren. In feite geeft zo'n feestje belastinggeld terug aan de markt.
@90
Dan nemen we iemand die 30 jaar gewerkt heeft, 55 is, vaak verhuisd is in de beginperiode en pas sinds 15 jaar een eigen huis heeft. -
@92
Het is onzin dat je de HRA voor grote villa's moet aanpakken, je moet juist het heel veel geld lenen, althans lenen met subsidie, ontmoedigen.
Dus aanpakken wie er veel leent, niet degene die er iets duurs mee koopt.
Anders gaan mensen een hypotheek nemen op een minder duur huis, en het geld gebruiken om er die grote villa contant mee af te rekenen. Duidelijk ?
De betaalde WW-premie is bij lange na niet genoeg om iemand een jaar een WW-uitkering te geven. En de hoogte van het belastbaar inkomen is slechts toegenomen met de vroeger betaalde premie. Men betaalt dus extra belasting over een bedrag van enkele tientjes, want hoger was de WW-premie niet.
Je moet de zaken niet groter maken dan ze zijn hoor. -
@96 Oh ja, en de vroegere belastingschijf van 60% is toch afgeschaft ?
-
@94 " In feite geeft zo'n feestje belastinggeld terug aan de markt. "
Tja, zo kun je iedere onterechte uitgave van belastinggeld wel rechtvaardigen...
Kom op zeg !
"Dan nemen we iemand die 30 jaar gewerkt heeft, 55 is, vaak verhuisd is in de beginperiode en pas sinds 15 jaar een eigen huis heeft. "
Wie op z'n veertigste pas aan een hypotheek begint, moet er rekening mee houden dat-ie een wat kortere looptijd heeft om z'n aflossingen in te doen.
Dat doen de banken ook hoor, als ze de premies berekenen.
Is niks geks aan. -
@95
"Het is onzin dat je de HRA voor grote villa's moet aanpakken, je moet juist het heel veel geld lenen, althans lenen met subsidie, ontmoedigen.
Dus aanpakken wie er veel leent, niet degene die er iets duurs mee koopt."
De HRA afbouwen naar een lager niveau, staat los van welke regels banken moeten gaan hanteren tav af te sluiten hypotheken. En natuurlijk is het kolder dat de belastingbetaler meer mee zou betalen aan de HR-aftrekpost van villa's van rijkere lui in hogere belastingschijven. Daar is de HRA ook niet voor in het leven geroepen. -
@97
"Wie op z'n veertigste pas aan een hypotheek begint, moet er rekening mee houden dat-ie een wat kortere looptijd heeft om z'n aflossingen in te doen.
Dat doen de banken ook hoor, als ze de premies berekenen.
Is niks geks aan."
De discussie gaat toch helemaal niet over de aflossingen door die man en zijn gezin? Het ging over het leed achter het ontslag van een oudere werknemer met een eigen huis, die dan in de WW terechtkomt, op zijn leeftijd moeilijk een passende baan (tav zijn huis en levensstandaard) kan krijgen en na 1 jaar WW op 0 komt te staan, want hij krijgt geen bijstand zolang hij zoveel eigen vermogen heeft via zijn huis (en een modale auto). Die auto moet weg en worden ingeruild voor een oudere bak en het huis moet worden opgegeten: in deze tijd een huis snel _moeten_ verkopen is ook geen feest. -
De VVD is bij uitstek een partij voor mensen die het qua geld voor de wind gaat en zichzelf hebben wijsgemaakt dat dat hun eigen verdienste is. Maar als dat is wat we in meerderheid willen, zullen we het krijgen ook.
-
Bedenk voor U op V V D gaat stemmen dit !!! En zie wat er is gebeurd bij de oplichters ( DSB/VVD ) bank >Na Gerrit Zalm en Frank de Grave komt kroonlid van de SER Robin Linschoten in de top van DSB Bank.
Het lijkt bij DSB Bank wel een soort VVD-duiventil. Frank de Grave zat er vanaf half maart als opvolger van Gerrit Zalm, maar pakte al na twee maanden zijn biezen, officieel omdat hij niet met bestuursvoorzitter Scheringa door één deur kon. Nu treedt Robin Linschoten, die al commissaris was bij DSB, toe tot het bestuur als directeur risk management. In die raad van commissarissen zit ook VVD-coryfee Ed Nijpels.
En vergeet ook dit niet >> Is ook V V D , !! >Het staat niet vast dat de belastingbetaler de 30 miljard euro terugkrijgt, die in de redding van ABN Amro en Fortis Bank Nederland is gestoken. ,,Het zal moeilijk haalbaar zijn die 30 miljard terug te halen.'' Dat heeft ( V V D ) topman Gerrit Zalm van de staatsbank vrijdag gezegd op BNR Nieuwsradio. -
Jeetje wat een eensgezind links draadje is dit.
-
Ik vind trouwens de hele politiek een inefficiënt en on-democraties proces. Dan heb ik het over de gehele situatie in de westerse wereld. Maar ik weet ook niet hoe we het beter kunnen doen.
-
OK, ze had 4 tientjes in de week te besteden, nu moet ze naar 3 tientjes, en Rutte zegt - ja, dat komt omdat wij zeggen - dan moet je maar gaan werken.
En dat is dan volgens de VVD sociaal beleid.
Dat mens heeft misschien nog nooit die 1800 euri bij elkaar gezien die de man van 180.000 euro en 2 auto's er volgens de plannen van de VVD gratis en voor niks bij krijgt.
En dat is dan volgens de VVD sociaal beleid.
Als je een beetje hart in je donder hebt weet je dan toch wel wat je *in geen geval* moet stemmen. -
@104,
zou in ieder geval niet stemmen op die "arme" mevrouw want die heeft geen idee hoe ze het geld van de rest van de "niet werkende" bij elkaar moet verdienen.
We moeten in dit land is af van het idee dat als je niets doet, niets kan dan maar hetzelfde kan uitgeven als iemand die wel wat doet, wel wat kan. Verschil zal er altijd zijn. En hoe meer mensen die niks doen (willen of kunnen) gebruik maken van de algemene pot, des te minder zijn er die die pot vullen. Is vrij simpele wiskuknde hoor,
Als je niks kan, niks te bieden hebt, dan heb je pech. Dan niet ieder jaar op vakantie, of weer een nieuw flat tv
Niemand hoeft honger te lijden of dakloos te zijn, maar sommige zaken houden nu eenmaal op, dat zijn keuzes die je zelf maakt, gemaakt hebt of voor je hebt laten maken, dan moet je er ook maar mee leven toch ?
Is makkelijk gezegd, ik kan niet, wil niet, durf niet, mag niet, xxx niet, yyyy niet
en intussen de hand ophouden?
pfff, als je niks kan, niks in hebt te brengen, ja dan krijg je onderdak en te eten en dan houdt het op., toch ? of niet ? -
@105
"Niemand hoeft honger te lijden of dakloos te zijn, maar sommige zaken houden nu eenmaal op, dat zijn keuzes die je zelf maakt, gemaakt hebt of voor je hebt laten maken, dan moet je er ook maar mee leven toch ?"
Vertel dat tegen bijvoorbeeld slachtoffers van medische missers, mensen die hun baan kwijt raken door de recessie. En 'hand ophouden'? Geachte heer/ mevrouw sommige mensen hebben tientallen jaren belasting betaald voor het geval dat. En dan probeert een of andere gladjakker van de VVD er van door te gaan terwijl hij de bonussen ongemoeid laat? Maar u opmerking is terecht, dat wie zwijgt stemt toe. Maar het is makkelijker gezegd dan gedaan, en zolang mensen die werken mensen die hun baan zijn kwijt geraakt in de steek laten... En daar kan verbetering in zijn. Het gaat niet alleen om belastinggeld betalen. Het gaat er o.a. over dat je solidariteit toont voor je collega en hij/ zij voor jou. Want we betalen wel de belasting, vriend. En die zie ik de VVD niet afschaffen. Maar wel in bonussen en topsalarissen steken "Wij volgen alleen de regels, en doen ons werk." is een in mijn mening funeste houding van mensen. Rutte is in mijn mening net een tweedehands autoverkoper. En vergis u niet het gaat er smerig aan toe, door sommige ambtenaren, maar wel zelf zorgen dat men er zelf riant bij zit. En ondertussen als ambtenaar een trap nageven en de boel bij elkaar liegen, nee @105 het is echt niet zo simpel zoals u en sommigen hier beweren. En je kan je een slag in de rondte werken, maar indien men je leegrooft dan zit je voor piet snot te werken. En dat vergeet u te vertellen. Mensen die willen en kunnen werken, moet gewoon geen strobreed in de weg gelegd worden, en ik bepaal zelf wel waar mijn belastinggeld naar toe gaat. En dat betaal ik liever aan iemand die ziek is dan een of andere woningbouwvereniging bestuurder. Maar mensen die lui thuiszitten, terwijl ze wel wat kunnen doen, behoren gemotiveerd te worden, dat ben ik met u eens, ga desnoods helpen in het bejaardentehuis, maar dat neemt niet weg de mensen die wel willen, maar niks vinden. En daarom vind ik de discussie soms te zwart wit.
Bijvoorbeeld laten we het wel bij de feiten houden:
Graag zou ik een correctie in sommige media en politiek willen zien. Sommige media, het UWV en sommige politieke partijen hebben er een handje van om te stellen (in rapporten) dat een WWB (bijstands)uitkering 900 euro in de maand is.
Dit is onjuist. De hoogte is afhankelijk van de leeftijd, leefsituatie en gezinsamenstelling.
Zo wisselt het vanaf 617,04 euro (alleenstaande) tot 1.305,60 (Gehuwden of ongehuwd samenwonenden, één partner jonger dan 65 jaar)
Men kan maximaal 20% toeslag krijgen op de uitkering. Echter dit is afhankelijk van bijvoorbeeld of u op kamers woont of bij een woningbouwvereniging. En dan nog zit er verschil tussen gemeenten. Sommige gemeenten geven bijvoorbeeld bij kamerbewoning een lagere uitkering.
Daarbij is het zo dat bij kamerbewoning bij geen eigen voordeur geen huurtoeslag (voorheen huursubsidie) wordt berekend. Dus het verhaal dat de fractieleider Rutte van de VVD houdt dat de huurtoeslag het wel repareert is voor die doelgroep onjuist.
De VVD weet al lang en breed dat er mensen zijn die in sommige gemeenten niet rond kunnen komen van de WWB vanwege lokaal beleid (dakloos/ voedselbank). Gemeenten krijgen een bonus de minder uitkering dat ze betalen. En sommige gemeenten maken daar gebruik van (om gaten in de begroting te dekken)?
Kortom de WWB wet die u heeft ontworpen dhr. Rutte vertoont kinderziekten. Wanneer gaat u die repareren? -
TheBozz , rot dan lekker op ga maar naar die fabeltjes krant de Telegraaf daar horen alle rechtse stemmers van de VVD thuis en daar mag je fabels vertellen net als wat Rutte nu doet.
-
10829 mei 2010 09:06 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@105
Just me
Wat een dwaas verhaal steek jij daar af.
Ten eerste heb je geen flauwe notie van werklozen, en hoe ze dat zijn geworden, door de recessie, omdat ze lang ziek zijn geweest, of omdat hun baas heeft gefaald in de bedrijfsvoering.
Als je dan boven de 55 bent, kun je het rustig vergeten een baan te krijgen( dan ben je te duur, of te gespecialiseerd)
En wanneer straks de AOW-leeftijd naar 67 gaat kun je het helemaal wel schudden, al die ouderen moeten aan de gang blijven dus komen er helemaal geen open plekken meer vrij.
Verder kan ik je verzekeren dat mensen in de bijstand gééen flatscreens, géén dure autos(ALS ze al een auto hebben is die 5de hands), en al helemaal geen vakanties.
En zeggen dat werkloos zijn een keuze is die je zelf hebt gemaakt, dát is me een gotspe van de hoogste orde.
Bah.
Schaam je. -
Gisteren kon je zien dat de gore linkse omroepen weer hebben gelogen en alles doe om dingen te zeggen over rechts die niet kloppen.rutte had gelijk wilders heeft gelijk rechts is betrouwbaar.
-
Verwijderd door redactie
-
Help de bankiers en de dikke bonus politiek! Stem Rutte!
Help de uitkering van Beatrix, Maxima en Willem! Stem Balkenende! -
11329 mei 2010 09:48 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
censuur @ #VVD, meeste negatieve reacties verwijderd, 32 reacties gisteren naar 11 vandaag op berekening van VVD http://www.vvd.nl/actueel/977/berekening-vvd-na...
Wat mij opviel aan de berekening:
Bijstandsmoeder Erna Smeekens, studiekosten: ze maken van de aftrek een lening maar vergeten te vermelden dat die lening ook terugbetaald moet worden.
Zzp'er Marco en wao'er (60 %) Angelique Versloot:
VVD stelt dat zorg premie met 50 euro zal dalen, in eerdere vermelding bij Bijstandsmoeder Erna Smeekens is dat pas in 2015.
Overigens zie ik in de berekening van netwerk ook een foutje: 5% van 550E p/m is geen 300E P/j maar 330E p/j -
@107
Als alle gelijkgestemden bij elkaar kruipen en alleen maar over de schutting lopen te schelden zoals jij nu doet, hoe kan dan ooit iemand iets leren van het standpunt van een ander? Dan krijg ook jij niet de informatie aangereikt waar je wat van kan opsteken als je de moeite neemt. Zoals dit: http://www.scribd.com/mobile/documents/32120117... -
11629 mei 2010 10:08 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@116 mooi motto
-
@107
Fabels worden door je linkse leugenaars verspreid en ontmandelt.!!!!!!!!!!!!! -
Ik heb volgende reactie gedaan op http://www.vvd.nl/actueel/977/berekening-vvd-na... :
http://www.vvd.nl/actueel/977/berekening-vvd-na...
Wat mij opviel aan de berekening:
Bijstandsmoeder Erna Smeekens, studiekosten: ze maken van de aftrek een lening maar vergeten te vermelden dat die lening ook terugbetaald moet worden.
Zzp'er Marco en wao'er (60 %) Angelique Versloot:
VVD stelt dat zorg premie met 50 euro zal dalen, in eerdere vermelding bij Bijstandsmoeder Erna Smeekens is dat pas in 2015.
Overigens zie ik in de berekening van netwerk ook een foutje: 5% van 550E p/m is geen 300E P/j maar 330E p/j
censuur @ #VVD, meeste negatieve reacties verwijderd, 32 reacties gisteren naar 11 vandaag op berekening van VVD op dit moment weer 60 maar nog lang niet alle negatieve reacties. Ben benieuwd of ze dit plaatsen. -
@106
Een gladdekker heeft de deuren wagenwijd open gegooid en daarom kan je nu betalen en heeft niks met de VVD temaken maar alles met je kut beleid van links. En nog slaap je blijkbaar dat je de kern van het probleem niet zie. Je pracht p;PvdA die ze bek vol heeft dat ze zo mooi werk hebben gedaan die miljoenen er door hebben gejacht om de bank veilig te stellen waar wouter bos straks een baan krijg die zelfde PvdA heeft er voor gezorgd dat er een tweede recessie op komst is nu en die je allemaal gaat voelen. En dan keihard durven roepen ons land heeft het beste gedaan ja naar de donder helpen dat je heb je bereikt. En die gasten nu eens met de smoel op de feiten drukken nee dat doen de linkse omroepen niet nee ze roepen liever op tot een hetze tegen de PVV en de rest van rechts. Vergeet een ding nooit de puinhoop is altijd op geruimd door rechts en gemaakt door dat vieze links. -
12129 mei 2010 10:36 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
12229 mei 2010 10:49 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Als je iets kan, als je talent hebt en de mogelijkheid gehad hebt om naar behoren een opleiding en een diploma te verwerven dan heb je naar mijn idee de opbrengsten daarvan te delen met anderen.
Als je daartoe niet bereid bent en je je de mentaliteit van de VVD aanpast (ikke ,ikke ikke en de rest kan stikke) ben je niets meer dan een verrekte asociale vervelende kluit stront die niets waard is voor zijn medemens.
Deel wat je hebt! Je hebt het niet alleen verworven! Je denkt misschien vanuit een vacuüm, je leeft er niet in... -
Blijkbaar heeft Rutte te vroeg gepiekt.
-
Als je het geluk hebt gehad op te groeien in een omgeving waarbij je in goede gezondheid een opleiding hebt kunnen genieten en een diploma hebt kunnen halen, vervolgens heb je nu een baan waarmee je goed van kan rondkomen dan ben je nu diezelfde omgeving verschuldigd de resultaten van je geluk te delen.
Wie ben je als je ervoor kiest dat niet te doen? Wie ben je als je er voor kiest mensen die datzelfde geluk hebben moeten ontberen aan de kant te schuiven zoals de VVD dat al jarenlang poogt te doen?
Laat je geweten spelen als je gaat stemmen! Stem sociaal! -
Vreemd,dat ik alleen maar hoor over bezuinigen bij de laagste inkomens,pak een tientje af bij iemand met een bijstands uitkering en de pjn is gelijk te voelen(zijn 10 broden,Politiekers zijn niet erg sociaal,hoor niets over hun zelf,als zij 100 euro per maand inleveren,eten ze er geen boterham minder van,merken het waarschijnlijk niet eens en zet wel meer zoden aan de dijk,100 euro!!Wachtgeld mag ook best de helft zijn,houden ze nog genoeg over om een goed leven te hebben,zijn bedragen die dan meetellen en iedereen happy
-
Pinnokio en Robin Hood
-----------------------------------
Je ziet die lange neus van Rutte niet,
De Robin Hood staat op zijn kop.
Hij heeft een gezicht, zo rood als een biet.
Wat is het toch een mop.
Het maakt hem wat verlegen,
Om te horen, hoe sommigen nu al moeten leven.
En och, wat kan hij er moeilijk tegen,
Als dat hem, onder zijn lange neus word uitgewreven.
Het is toch wat met die zogenaamde keus.
Net doen,... of de stille armoede nu al niet bestaat.
Vandaar ook die steeds langer wordende neus.
Omdat het leven nu al moeilijk gaat.
Maar... wat kan hem en de rijken dat nu schelen ?
Als het met hen, maar beter gaat.
Zij hoeven immers niet te delen.
En leven wij hier ondertussen,... in een bananen-staat. -
@121 Wat moet ik hiermee.. dit is toch geen redenering? Iedereen is een leugenaar, maar Rechts heeft de meeste leugenaars en is dus slechter?
In mijn ogen doe je hetzelfde als diegene waar je op reageert. -
@125 Hoe moet ik je nou serieus gaan nemen als je je tegenstanders gaat uitschelden. Denk je ook daadwerkelijk dat je dan iemand overtuigd?
Weet je wat ik heb geen argumenten meer: "Ik ga ze uitschelden voor a-sociaal"
Maar omdat ik tegen VVD ben, ben ik sociaal dan mag het!
En dan roepen ze dat de verloedering bij rechts begint. Sommige Linkse aanhangers overtreffen hier enkele PVV'ers...
Fijne dag verder.. -
De hypotheekrente gaat echt niet weg,dan kunnen de banken veel minder verdienen aan die hypotheken en dat is natuurlijk niet de bedoeling.elfs de linkse partijen trappen erin en laten zich spannen voor het karretje van de banken.
De oplossing is gewoon lagere bouw etc. kosten afschaffen speculatie op grond,mogelijk directe subsidie voor starters en mensen die dat vragen,dsan is er helemaal geen hypotheek nodig.
(Zie overigens ook weer het drama Blauwe Stad,weer notarissen,die nette mensen,die o,.a. de boel hebben opgelicht samen met de directeur.Er zit trouwens wel heel wat fout daar in Groningen ook met het chemisch afval zit het helemaal fout,de provincie beweert van niet,heeft dus ook boter op het hoofd net als bij de Blauwe Stad) -
(Bijna) geen enkele politieke partij heeft zich serieus rekenschap afgegeven over de hedendaagse politieke situatie (tijdens/na de kredietcrisis). De problemen worden aangepakt en de berekeningen van het CPB met modellen, die afstammen van voor de kredietcrisis. Nu we op de vooravond staat van een W recessie en duidelijk is gebleken dat de neoliberale modellen van tussen de jaren '80 en 2008 niet meer werken kan je alleen concluderen dat alle politici van foute informatie uitgaan. Van links tot rechts wordt er dus gewoon een vette zooi van gemaakt. Dat het verkiezingsprogramma van Rutte idd niet zo sociaal is is een, maar dat is niet DE meetlat om verkiezingsprogramma's aan te leggen, maar de meetlat is dat men een serieuze visie heeft over de toekomst en de andere grote problemen die dit decenium nog komen, zoals peakoil / resource problemen, klimaat en milieuproblematiek. In deze tijd past geen economische groei meer, maar echte duurzame en mijninziens ook een meer menselijke politiek.
-
#114 #119
Reactie niet geplaatst terwijl er wel een andere reactie is geplaatst.
Bij de VVD houden ze niet van kritische reacties -
Rutte toont de vriendelijkheid zelve, maar.....kijk op Wikepedia, dan verbaast het mij niet dat Rutte het discrimineren van minderheden tot zijn werkwijze heeft gemaakt. Hij is hiervoor zelfs door de rechtbank Haarlem voor veroordeeld!!
Een wolf in schaapskleren? of het Paard van Troje ? etc.etc.
Leefde Theo van Gogh nog maar....... -
@105
"Als je niks kan, niks te bieden hebt, dan heb je pech. Dan niet ieder jaar op vakantie, of weer een nieuw flat tv
Niemand hoeft honger te lijden of dakloos te zijn, maar sommige zaken houden nu eenmaal op, dat zijn keuzes die je zelf maakt, gemaakt hebt of voor je hebt laten maken, dan moet je er ook maar mee leven toch ? "
Je spreekt jezelf tegen. Eerst zeg je dat mensen die 'niks kunnen' en 'niks te bieden hebben' (iets wat vaak geen keuze is) dan maar pech horen te hebben. Daarna zeg je dat mensen die pech hebben daar voor gekozen hebben. Intelligentie, karakter, aanleg en je mogelijkheden zijn vaak bepaald door toeval en omstandigheden (erfelijk bepaalde eigenschappen, omstandigheden waarin je opgroeit en wordt opgevoed, ziektes, ongevallen) en geen eigen keuzes. Ook de veranderende maatschappij heeft invloed op je kans van slagen (qua welvaart), omdat wat er wat van werknemers gevraagd wordt ook telkens verandert en verscherpt. Je zult dus in iedere maatschappij een groep mensen hebben die niet mee kunnen doen en/of minder "succesvol" kunnen zijn en omdat de mensheid zich onderscheidt van dieren door iets wat wij menselijke beschaving noemen, behoort het tot de maatschappelijke verantwoordelijkheid die groepen te ondersteunen en niet af te schrijven. -
De kwetsbare groepen zijn vaak als eerste de dupe.
Want nu gaat het over de maatregelen die nog komen, maar ik heb een dochter met een handicap en ik kan u verzekeren dat er in de afgelopen periode ook al flink bezuinigd is op de zorg. De maatregelen komen daar dus nog bovenop.
Wij kregen extra kinderbijslag t/m 2011, pas kregen we een brief waarin werd meegedeeld dat we nog maar de helft van dat bedrag krijgen t/m 2011. Bovendien zijn de richtlijnen verscherpt, zodat de meeste kinderen met een handicap na herindicatie niet meer in aanmerking komen voor deze toeslag.
Op het PGB, Persoonsgebonden Budget is de afgelopen jaren ook flink bezuinigd. Je krijgt minder snel een PGB, je hebt bovendien recht op minder zorg.
Ook heeft mijn dochter een budget voor school, het zogenaamde rugzakje. Ze heeft dat sinds de kleutertijd en nu is ze bijna 10. Daar is ook al verschillende keren op gekort - toegegeven: veel scholen maken misbruik van het rugzakje - en nu is er sprake van afschaffing. Passend onderwijs moet ervoor in de plaats komen. Veel is onduidelijk, behalve dat onze kinderen er niet op vooruit gaan. Vooruitlopend op de afschaffing wordt er komend jaar alvast nog 33 procent bezuinigd op ambulante begeleiding vanuit de speciale scholen.
Dat zijn maatregelen die al genomen zijn, de nieuwe maatregelen komen daar nog bovenop. Het budget van het rugzakje krijgen de ouders overigens niet, maar de school. Dat voelen wij niet in onze portemonnee, maar we zien het wel terug in de begeleiding.
De andere bezuinigingen voelen we wel in onze portemonne, vooral omdat de zorg voor een kind met handicap meestal niet minder wordt. -
Aan de hele VVD is niets echt. Het zijn zelfs geen liberalen maar Bilderberghoeren en neocons met een Ab Osterhaus fetisj. Hoe kun je nu van Rutte verwachten dat hij een echt verhaal verteld. Die man bestaat zelf uit 80% hoogwaardig polyesterfiber met een Fred Teeven technonazicontrolechip als aandrijfmechaniek.
-
Geloof me nou maar VVD,CDA en de PvdA is drie keer niks.
Heb je een uitkering of zit je onder de maat dan is de SP het beste.
Deze laatste partij werd uitgesloten van regeren toen ze hoog stonden.
Want onze grote partijen willen ook niet met de SP in de regering.
We hebben gezien wat er de laatste jaren is gebeurt dus denk na .
Alle jaren onder Balkende brengt ons naar de bedelstaf, VVD pakt ons ook.
En de PvdA is geen arbijders partij meer, ze heulen met de anderen dat is gebleken.
Dus SP voor mij want ik heb een kleine beurs. -
@137
Dus je denkt als een VVD'er: ikke, ikke, ikke.
Doe mij maar PvdA, want die beseft dat er niet alleen maar mensen met een uitkering zijn en minima, maar ook werknemers met een laag, modaal en hoger inkomen en legt de rekening evenwichtiger neer, en verdeelt de zwaarste lasten over de sterkste schouders.
De SP is me te extreem links en de VVD te extreem rechts qua sociaal-economisch beleid. -
@17
je vergeet het water nog, rioolbelasting, ingezetenebelasting -
@138
Maar wat vind je van het plan van de S.P. van de hypotheekrenteaftrek.
Ik kan mij daar wel in vinden.
Ik zit me af te vragen waar mensen tegenwoordig een huis voor kopen.
Vooral de van boven de half milioen.
Kopen ze dat huis nu om in te wonen wat normaal zou zijn !
Ik heb het idee dat ze tegenwoordig een huis kopen om mee te speculeren.
Ik heb het zo wie zo raar als een huis ouder word het meer waard word.
Want alles wat ouder wordt, word minder vwaard behalve huizen dan raar gegeven. -
@138
"Maar wat vind je van het plan van de S.P. van de hypotheekrenteaftrek.
Ik kan mij daar wel in vinden. "
Ik vind het PvdA-plan evenwichtiger en rustiger, ook tav woningbezitters met middeninkomens.
De PvdA noemt nu niet een maximale woning t.w.v. "350.000 euro" zoals de SP, maar heeft het over huizen t.w.v. de "gemiddelde woningprijs" in 2040. Dat is m.i. reëler t.a.v. de ontwikkelingen op de woningmarkt in de komende decennia. -
Deden alle politici dat maar eens Hamertje!
Stelletje bedriegers daar in Den Haag there all liars! -
@105
Er zijn mensen die vinden dat ze midden in de samenleving staan en dat alles maakbaar is. Wellicht _just me_ behoort u tot een van hen. In dat geval mag u in uw handen wrijven. Ondanks uw eenzijdig egoïstisch leventje hoop ik dat u de voorbeelden die o.a. door @106 zijn genoemd niet overkomt. Mocht het u toch overkomen, post eens een reactie en we praten dan verder. -
@105
Pinnokio,... zo heet onze houten vriend.
Kijkt alleen naar wat je verdiend.
Het zijn de centen, die hij bijelkaar telt.
En ondertussen, iets anders aan ons vertelt.
Ja... Pinnokio is een echte super reus.
Vandaar ook, die gigantische neus.
Maar... pas op, als je er ook maar iets van zegt.
Want zijn begroting heeft het al uitgelegd.
En dat is, wanneer je geen geld meer hebt, om van te eten.
Hij daar niet mee zit. Zie maar hoe je komt aan vreten.
Als je het als mens niet langer red.
Wordt je vanzelf wel, buiten de maatschappij gezet.
Groei maar neus, ja groei maar door.
Want waar is onze regering nu helemaal voor ?
Dat is de rijken rijker.
De armen nog meer arm.
De mislukkelingen in de kou.
En de rijkaards lekker warm.
En zo gaat het in dit land steeds beter.
Wel voor de rijkelui en de armen geen meter.
Stem daarom maar op deze partij.
Dan zijn we straks allemaal vogelvrij.
U zult zien, dat het met ons steeds beter gaat.
De rijken rijker en de armen op straat !... -
Rutte en waarheden??
Heb hem nooit kunnen betrappen.
De uitzuigers van VVD gaan al 50 jaar hun gang.
Als arbeider en gehandicapte nooit beter van geworden. -
VVD is een soort 'evolutietheoriepartij', met dien verstande dat ze de sterksten een flink handje 'hogerop' helpen en de zwaksten nog wat meer pijnigen, in de hoop dat die 'hun handen zullen uitsteken'. Misschien helpt het uiteindelijk tegen het wereldbevolkingsoverschot, maar vooralsnog zal het alleen leiden tot meer frictie, jaloezie, geweld, etc. De VVD negeert de wetenschappelijke consensus volkomen, die dus níet stelt dat mensen nog meer geld afhandig maken een goede prikkel zou zijn om inderdaad 'de handen uit de mouwen te steken'.
-
@147 Het probleem van die evolutietheorie is dat ze uitgaan van een dogma. Ooit hebben ze op school geleerd dat vrije markt leidt tot vooruitgang en goede verdeling van consumptiegoederen. Op de schaal waarin men overzichtelijk kan denken werkt dat ook zo. In een dorpsgemeenschap met een bakker een slager en een fietsenmaker gaat dat op. Maar als de producten ingewikkelder worden en de consument niet meer kan beoordelen hoe lang iets meegaat of wat de consequenties zijn van een geldconstructie van een bank waarmee opties op duistere aandelen gefinancierd worden met geleend geld, gaat het niet meer op. De 'sterken' van de VVD zijn dus niet de bakker die het beste brood bakt of de fietsenmaker die je fiets goed onderhoudt maar de bankiers die zoveel mogelijk geld uit de economie weten te zuigen naar hun eigen bankrekening en de producenten van consumptiegoederen die zo kort mogelijk mee gaan.
Kortom de VVD is er voor hen die zich zoveel mogelijk toe-eigenen. Dit is volstrekt analoog aan dieren die zich teritorium toe-eigenen en daarmee status verwerven.
Doel van de VVD is dan ook geen vooruitgang, economische groei, werkgelegenheid, leefbaarheid of milieu, maar verschil in inkomen. VVDers denken echt dat iemand met meer geld beter is of 'meer presteert'. Status is de enige drijfveer van de VVD. Die inkomensverschillen zijn op twee manieren te bereiken: door hoge inkomens te verhogen of door lage inkomens te verlagen. In crisistijd is de laatste optie natuurlijk veel makkelijker te realiseren. Vandaar de uitkomsten van diverse wetenschappelijke berekeningen betreffende het VVD programma.
Om een en ander vol te houden moet er natuurlijk flink gelogen en bedrogen worden. Bij de VVD wordt dat echter niet als negatief gezien. Om producten te 'marketen' mag je immers ook valse reclame maken en iedereen voor liegen, zodat de concurent die het geld in een beter product stopt ipv marketing het verliest van de zelfverrijker. Die heeft immers de hoogste pikorde bij de VVD. -
Rutte loog bij Netwerk.
Rutte loog gisteren ook weer.
Rutte is in zijn eerste leugen niet gestikt. -
Hhahahahaahahahah aan vooravond van de verkiezingen worden een hoop mensen ineens wakker. VVD PVV ik zou er ook op stemmen als je ten minste voor het totaal naar de klote helpen van NL bent.
VVD PVV liegen al jaren de boel bij elkaar...dat ligt in de aard van de 2 leiders. Geert is in debat helemaal nergens, want zijn speerpunt islam wordt inmiddels uitgekotst. Hij heeft afgelopen maanden zo zitten draaikonten dat het program PVV nagenoeg een copy is van die van de PVDA en maar blijven roepen linkse hobby's. Hij gaat er zelf niets aan doen...lees het programma maar. Zijn enige wapenfeit is de islam niets meer dan dan dat. Loser!
Dat de VVD op dit moment aan kop gaat in de peilingen is buiten elk begrip wat ik maar kan opbrengen. Als er iemand megalomane leugenaars zijn zijn dat onze liberalen wel. Pechtold en Rutte....beide enkel en alleen maar gladde vaak niets zeggende praatjes en worden kwaad als je zegt dat je het niet met ze eens bent. Zij stelen van de armen en geven het aan de rijken...verreweg meeste mensen in NL zitten op modaal of er onder en toch staat Rutte bovenaan de in de peilingen....wat klopt er nou niet? Zijn die mensen dan daadwerkelijk zo oliedom dat ze gewoon de werkelijkheid maar niet in willen zien. Zijn die mensen dan werkelijk overtuigd van linkse hobby's? Juist zij zijn gebaat bij links...das al jaar en dag zo. VVD D66 hebben alleen iets met boven modaal ... de rest telt voor hen niet mee...das last!en toch staat Rutte bovenaan? leg het me uit, want begrijpen doe ik het iig niet. Zegt wel veel over de algehele intelligentie in NL...die is kennelijk tanende en hard ook.
CDA dito verhaal....wat een kleuter zeg die jp....u kijkt zo lief. Ik had hem live zn kop van romp geslagen is ie nou helemaal van de pot gepleurd...beetje denigrerend gaan lopen doen. Typisch voor dit soort christelijke fatsoensrakkers. Sorry hoor heeft deze man al niet genoeg schade aangericht afgelopen 8 jaar?? NL staat volledig stil, financieel diep in het rood, tegenstellingen binnen de maatschappij groter dan ooit....was allemaal te verwachten natuurlijk....alles wordt overgoten met die verschrikkelijk christelijke barmhartigheid. Ja in woorden ja in daden uuuuh nop niks van gemerkt. Als met alles zeggen dat je luistert, maar uit je daden blijkt het tegendeel. Mensen luister nou gewoon eens naar Maxiem Verhagen of die engnek Eurlings....al dat zachte G gelul van de 2 het gaat door merg en been en komt gewoon zwaar onoprecht over. Gatverdamme elke keer als ik ze hoor wordt mn aversie alleen maar groter en dan gooit Geert ook nog een duit in het zakje. Uit ervaring in het bedrijfsleven weet ik dat brabo's en limbo's achterbaks en achter de ellebogen zijn. Ze kunnen namelijk niet tegen directheid...alles moet met de mantel der gezelligheid overgoten worden, maar zodra je je omdraait steken ze een mes in je rug. Das al jaren zo...iedereen in de randstad weet het. ze zijn te rijk vertegenwoordigd op dit moment en dat moet veranderen. We hebben mensen nodig die direct en slagvaardig zijn...niet mensen die de kunst van 5 kwartier lullen in uur hebben uitgevonden. Veel geluid maken, maar feitelijk niets zeggen.Met name Verhagen is er een kanjer in....die kan nooit eens duidelijk en helder antwoord formuleren. Oh ja of dat achterbakse nog mooi voorbeeld....Maxiem had achter ieders rug om al belooft aan de navo dat NL in Afganistan zou blijven, ondanks dat er feitelijk al besloten was te kappen daar. Kijk precies wat ik mee maak in het bedrijfsleven.
Over grote deel van NL heeft niets bij rechts te zoeken...das al jaar en dag zo....het bezitten van huis doet daar niets aan af. Vroeger wel misschien maar anno 2010 heeft dat geen reet meer met de vvd te maken. Huisbezit is common geworden en niet meer enkel voor de elite beschikbaar.
Het collectief maakt een natie sterk, niet het individu! samen sta je sterk, in je eentje ben je niks!
Het allermooiste van de netwerk uitzending was nog wel dat die ondernemer zei...ik krijg er bij de vvd dus 1850 bij?? dan stem ik dus niet op de vvd, want ik heb dat geld helemaal niet nodig. Als ik het er bij krijg betekent dat er iemand is die het dus moet betalen zei hij en dat zal niet iemand zijn die nog meer heeft als ik... kijk gelukkig zijn er nog wel mensen met verstand in dit land. Ook Jeroen Pauw gaf het toe...ik hoef niet meer te hebben want ik heb zat. Ik hoef ook geen HRA zei hij want ik heb dat niet nodig ik verdien zat geld om het gewoon al te kunnen betalen...schaf het dus af voor mensen als mij zei hij en gebruik voor de minder bedeelden. Kijk daar heb ik nou respect voor...niet het megalomane ikke ikke ikke en meer meer meer....nee inzien dat een maatschappij gemaakt wordt door het collectief!!!!!!! en dat zij dei het kunnen lijden meer moeten bijdragen aan de maatschappij!! Ik was aangenaam verrast door die ondernemer in netwerk en ook door Pauw. Meer mensen in die regionen van inkomen zouden dat een in moeten zien.
En toch staat Ruute bovenaan in de peilingen...hetgeen betkent dat heel veel modaal en lager dus op de vvd gaan stemmen en daarmee dus hun eigen portemonnee ernstig in gevaar gaan brengen. het is de wereld op zn kop. Ik snap het niet meer wat er hier in Nl allemaal in de hoofden van mensen omgaat, maar 1 ding weet ik wel...het is iig niet veel zinnigs! -
Rutte liegt nooit..........hij selecteert zijn woorden.
Hij is ook nog niet gestikt, dat komt omdat hij zijn woorden selecteert.
Gelukkig is hij daarin niet de enige.
Transparante politiek betekent gewoon selecteren op onderdelen die voor de politicus gunstig zijn.
Rutte heeft wel laten zien dat ook hij een aanpassing in normen en waarden heeft toegepast. Hier ligt de lat een stuk lager dan een jaar of 6 geleden.
Wel begin ik bang te worden voor de toekomst. Ben inmiddels 60, zit sinds 7 jaar in de bijstand, heb (nu nog) thuishulp. Vraag me af of dat met VVD/CDA in een nieuwe regering zo blijft.
De keus tussen elke dag een warme maaltijd of een internetaansluiting was niet zo moeilijk. Voor kontakten met de buitenwereld is internet gewoon belangrijk. Maar als ik nu alles lees en hoor, dan wordt het straks toch een langdurigheids-toeslag aanvragen. Dat is voor mij pas het teken dat ik echt uitgerangeerd ben in het maatschappelijk leven.
Opvallend dat Afghanistan geen deel uitmaakt van zieltjes winnen. Slimme zet van Balkenende. -
@26 Wat heeft men aan een lage zorgverzekering als men chronisch ziek is , en veel massage en andere zaken nodig hebt die niet bij een basisverzekering zijn , dan moet men zich wel hoger verzekeren
Ik heb het minimuminkomen per maand , door mijn ziekte kan ik ook niet meer werken, dus moet ik rondkomen van ,,,,,,,,,,,,,,,,€ 861 per maand
Daarbij heb ik geen auto, maar ben wel zo´n € 50-€ 60 per maand kwijt voor het ov
mijn uitgave is gelijk aan mijn inkomsten en leef dus van de huurtoeslag en de zorgtoeslag
Mijn vriendin heeft iets meer dan mij , maar daarvoor heeft ze geen huurtoeslag, wel een beetje zorgtoeslag, maar ze houd ook niet veel over om van te leven
Als iedereen VVD stemt, weet ik niet hoe ik het moet overleven, want dan wordt gekort op mijn uitkering op de huurtoeslag de zorgtoeslag, dus zou ik eigenlijk iedere maand geld moeten lenen om bij te leggen om van te leven
Maar om mensen zoals ik heeft de VVD nog nooit wakker gelegen en zal dat ook in de toekomst niet
Neem de zorgtoeslag , ik betaal € 128,00 per maand, hoeveel % is dat van € 861.00
En hoeveel % is €128.00 van € 2400 pm of van € 5000.00 of van zalmnorm € 65.000. per maand, kijk daar zit wel veel verschil in , want de laagste inkomens betalen het meeste % van hun inkomen aan de zorg, hoe meer je verdient hoe minder % je aan de zorg betaald
In Januari ben ik al meteen de € 165.00 eigen bijdrage kwijt. ik mag dat in 3 x afbetalen , terwijl ik dat liever in 12 x zou doen, dus mijn voorstel iedereen €13.75 per maand eigen bijdrage en wat je niet verbruikt terug betalen
Maar VVD wil komend jaar de eigen bijdrage verhogen naar €750
Dat is voor mij bijna een heel maandinkomen , dan heb ik ipv 12 maanden inkomen (de meeste 13 maanden) nog maar 11 maanden inkomen , dan ga ik me maar ophangen, want ik heb nog nooit schulden gehad, maar dan kom ik wel in de schulden te zitten
Zo lang ik ziek ben , ben ik ook nooit meer naar de schouwburg geweest, nooit meer naar de bios, nooit meer op vakantie nooit mee naar een pedicure ,( voorheen ieder 5 weken) nooit meer naar een schoonheidsspecialiste geweest (voorheen 6x per jaar) nooit meer naar de kapper (voorheen iedere maand)
Dat kun je van een laag inkomen niet meer, dat is allemaal luxe, de tandarts 1x per jaar en dan ben je minimaal ook € 20.00 kwijt met wat ze allemaal doen. Me is tot 3x toe een kroon uitgevallen, maar nu kan het niet meer gemaakt worden
En een hele nieuwe kroon kost me met aftrek toch nog zo´n € 200.00, ik weet niet waarvan ik die moet betalen, kan ik wel, maar dan sta ik meteen in het rood en dat wil ik niet, dus moet het maar een gat blijven.
Ik heb 1x pw huishoudelijke hulp, omdat ik sommige dingen zelf niet kan doen , daar kan ik dan ook naar fluiten.
Ik wil daarmee niet zeggen dat ik ontevreden ben , helemaal niet, ik ben tevreden met wat ik heb, want ik werk ook niet meer, maar met weiniger inkomen kan ik me niet voorstellen, ik leef echt heel zuinig, maar nog zuiniger kan ik me niet voorstellen hoe ik dat zou moeten doen, gaat ook niet, misschien wel met iedere dag gewoon brood en alleen de zondag warm eten , dat zou dan een optie zijn
Dus voor mij zeer zeker geen VVD of CDA of CU
Alles bijelkaar Afghanistan kost iedere dag één miljoen Euro (€ 1.000.000),Dus per jaar €365.000.000) Driehonderdvijvenzestig miljoen euro. Daar hebben ze nog altijd alles voor over , maar hó maar als het voor eigen mensen gaat, maar dat weet het buitenland dan ook niet.Alleen als ze met het vaandel voorop kunnen lopen om alles in het buiternland te financiëren , dan lopen ze daar graag mee te koop van, kijk eens wat een goeie mensen we zijn. -
De meesten met een eigen huis hebben niets te zoeken bij partijen die de hypotheekrenteaftrek niet willen beperken.
40% van de HRA gaat naar de rijkste 10% van Nederland, dat is onhoudbaar zal iedere econoom u vertellen, CDA, VVD en PVV sturen aan op onbetaalbaar en afschaffing over 5/6 jaar.
SP wil de hypotheekrenteaftrek langer behouden voor starters, midden en lage inkomens.
De SP wil de renteaftrek voor alle huishoudens garanderen tot de rente over de eerste € 350.000 hypotheekschuld, tegen een maximale belastingaftrek van 42 procent. De SP wil daarnaast dat het aflossen van de hypotheekschuld fiscaal het voordeligst wordt. Concreet betekenen de voorstellen van de SP dat er voor een huishouden met een inkomen van € 50.000 en een hypotheek van € 300.000 niets verandert. Een huishouden met een inkomen van € 100.000 en een hypotheek van € 500.000 zal ook de rente over de eerste € 350.000 hypotheekschuld tegen 42 procent mogen aftrekken. Dit laatste wil de SP binnen 10 jaar bereiken zodat de woningmarkt de fiscale veranderingen rustig kan verwerken. -
Door de plannen van de SP zullen de huizen onder de 350.000 eerder stijgen dan dalen.
Als we aansturen op onbetaalbaarheid en afschaffing zoals CDA, VVD en PVV willen, zal uw huis pas echt dalen in waarde.
En waarom zouden we niet beperken? de rijken zijn al rijk genoeg. -
Hoogleraar economie heeft zowel netwerk als VVD berekeningen erbij gepakt en gecontroleerd. Beiden maken fouten, maar het punt blijft staan. De VVD raakt de lage en middeninkomens keihard in de portemonnee
http://basjacobs.wordpress.com/2010/05/29/snoei... -
@10
Leuk verhaaltje, over de bijstand moeder hou je echter wijselijk je mond.
Omdat die er vershrikkelijk op achteruit gaat.
Maar dat heb je met je hbo economie zeker niet berekend want dat past iets minder goed in het plaatje.
je zou de volgende rutte kunnen worden jij.... -
@13
wajong is tot 27 jaar dus daar ga je direct al de mist in.
Het halve kabinet is 60+ -
wat een onzin verhaal.
wat weet jij van de kosten van de zorgverzekering en of deze duur zijn of niet??
missschien heeft i wel een uitgebreid pakket nodig.
En waar wilde jij dan van kopen beste meneer, 1540 euro netto moet je eens bij een bank mee aankomen vandaag de dag.
Deze gaat je echt geen hypotheek geven voor een fatsoenlijk huis. -
@34
huiren moeten niet omhaaog maar zakken.
De cooperaties verkopen al hun woningen en van onderhoud is nauwelijks nog sprake.
Tevens voldoen geen van de woningen afgezien van neiuwbouw aan isolatie en energie normen.
Hoezo huren omhoog ga eerst maar eens wat doen aand huizen. -
zekers kijk maar naar de bank directeur en zijn manager op de "werkvloer"
ja die krijgen niet voor niets zo goed betaald.
Omdat ze anderen oplichten daarom krijgen ze goed betaald. -
@83
voor u info er komen steeds meer pechvogels bij.
elke maan ongeveer 5000 tot 10.000 om precies te zijn.
Bel even met uwv zou ik zeggen.
ERr zijn dus steeds meer mensen die in dezelfde vijver gaan vissen,gevolg men vangt per stuk minder.
Ook mensen die mbo/hbo oplieding genieten zijn de pissang aangezien de werggevers nu voor hetzelfde geld hogergeschoolden aan kan nemen.
Eerst even nadenken en dan hoog van de toren blazen.
Dit wordt een groot probleem. -
Van de reeds sufgeplukte kale kippen onder ons is volgens Rutte nog veel meer te plukken straks!
De vliegende vinken-t*ring is er niets bij vergeleken. -
Ja als je kan rekenen dan is die Rutte een grote bedrieger en oplichter en nog een lompe schoft ook.
Hoe geestelijk ziek moet je zijn om die mensen die het financieel moeilijk hebben te korten met € 1200 per jaar terwijl mensen met hoge inkomens er duizenden euro's per jaar op vooruit gaan.
Je kan het ook nog anders bekijken, er moet € 30 miljard worden bezuinigd maar wat doet de VVD als eerste.
Precies de lasten verlagen en de HRA ongemoeid laten.
Die Rutte verlaagd dus de inkomsten van de overheid voordat hij überhaupt gaat beginnen met het tekort te reduceren, echt ziek.
Dus moet je een inhaalslag gaan maken m.b.t. de overheidsuitgaven van hier tot Tokio.
Dus een grote groep mensen moeten dan, hoe je het ook wendt of keert, gigantisch worden gepakt.
En dat zijn natuurlijk weer mensen met een uitkering en mensen met lage inkomens, the working poor.
Rutte snij eerst maar eens in je eigen vlees door de wachtgeldregelingen af te schaffen voordat je met je grijp grage klauwen aan de WW komt en andere rechten van de gewone man, rot SCHOFT. -
Met het CDA en de VVD heb je een lege portemonnaie. Tenminste, als je niet stinkend rijk bent. Want dan wordt het nog beter.
-
heb een chroniesche ziekte en een bijstands uitkering,daarbij help ik al jaren een tevens ernstig zieke,rij elke dag 9 kilometer in mijn oude (23jaar) suzuki op en neer,7 dagen in de week en tussendoor naar het ziekenhuis ed,krijg geen cent vergoed,moet er met ingang van deze maand ook helaas mee stoppen en moet het ziekenvervoer in geschakeld worden,heel duur,Gaf ook een medicijn wat ik eigenlijk niet mag geven ,maar werd oogluikend toegestaan,nu moeten er 2,jawel 2 personen aan huis komen 1 voor het huishouden,aankleden etc. en 1 om de medicijnen te geven.
met de eigenbijdrage voor de medicijnen,kom ik nu al in de prolblemen, laat staan als dit opgeschroefd word naar 700!!!!!
Moet gaan kiezen,medicijnen of gezonde voeding,beide kan niet meer,1 van beide achterwege laten betekent ziek en waarschijnlijk opname in het ziekenhuis,1 dag ziekenhuis kost ong. evenveel als die eigenbijdrage,waar blijft de besparing?O ja door het gepieker en getob hier over,bestaat de kans van overspannenheid en/of depressie
Geachte hr. Rutte,welkom in de werkelijke wereld van mensen. -
@ Nus, "2 personen aan huis komen 1 voor het huishouden,aankleden etc. en 1 om de medicijnen te geven."
Ik wil je er wel even op wijzen dat regelzucht een PvdA kwaal is. -
Wat zou het toch fijn zijn als in deze tijd die nog al wat oplossingen nodig heeft er een krachtig man opstaat en de touwtjes in handen neemt.
Boven de partijen gewoon vóór Nederland. Dan de goede ideeen uitvoeren en dat stelletjes kwajongens, lijsttrekkers maar aan laten zeuren.
Het is bedroevend om te merken dat het nu zo gaat dat wanneer een politicus zegt: Iedere Nederlander gaat er 1500 euro per maand op achteruit, en dat doet op de goede toonsoort en zonder te hakkelen hij kan rekenen op groot applaus van iedereen !!
Als even later een man een beetje hakkelend zegt: bij onze partij gaat u er juist niet op achteruit maar zelfs iets op vooruit, toch de eerste man de meeste stemmen krijgt.
De premiersdebatten waren er een schrijnend voorbeeld van. Een stel politieke leiders raaskallen wat door elkaar. Niemand laat iemand uitspreken. Ze benadrukken punten in hun programma waar ze nooit aan toe zullen komen.
Als ze maar zoveel mogelijk zetels hebben. Daarna wordt het weer een pot nat. -
TS.
Dat gaat hij écht niet doen, hoor.....
NIET voor 9 juni............. -
het is bedroevend. het lijkt wel of peilingen regeren...de meute gaat mee....er wordt niet eens op inhoud gekozen.
In mijn woonplaats doet de PVV het goed!!! Geen buitenlanders hier te bekennen....Waar stemt men op dan? Het is droevig gewoon. -
Dit is een cruciaal moment in de verkiezingsstrijd.
Niemand wil toch een gezin met een gehandicapt kind in de problemen brengen?
Of een hopeloze bijstandsmoeder?
JAWEL RUTTE en de vette VVD kliek -
Volgens Rutte zou de hopeloze bijstandsmoeder er wel op vooruit gaan. Maar dat zou haar waarschijnlijk niet zonder hulp lukken. Die motivatie waarom ze er op vooruit zou gaan, die zo'n VVD-pafkop heeft opgesteld, klopt wel als je het naadje van de kous weet, en alle regeltjes toepast. Een vaak emotionele bijstandsmoeder kan dat niet allemaal uitpluizen en wordt dus gewoon genaaid door het vvd-stelsel.
-
Volgens Rutte gaat hij in recordtempo 30 miljard bezuinigen, gaat er niemand op achteruit: van bijstandsmoeder tot middeninkomens en de toprijken, met toepassing van lastenverlichting, instandhouden van de zorg, politie en onderwijs + creëren van 300.000 banen én het scheppen van forse economische groei.
Je bent toch gek als je geen VVD stemt? Of......klopt er toch iets niet?...... -
Rutte, rot op.
Verstandige mensen stemmen toch altijd SP. -
@173 Wat een aso reactie weer...... Typisch voor jullie soort.
-
En de SP heeft het laatste Woord ( rijmt op soort ;-)
Got op RL. -
Moest met een t, begon met een R
Komt hier ooit nog een typex-knopje -
@175 Alleen luistert niemand naar welk woord dan ook van de sp....
-
#177
Jij bent niemand dus, ander ging je er niet zo tegen in, als je niet wist waar ze voor staan.................................... Doei............. aso. -
@177 Aso? Beschaafd weer. Aso is het om op een partij als de sp te stemmen. Die zouden eigen verboden moeten worden. Een gevaar voor Nederland.
-
Ik geloof niet dat de mensen weten hoeveel ze maandelijks kwijt zijn aan doorgeslagen ondersteuning voor de (en dit is gek genoeg taboe in nl) chronisch zieken en zwakkeren (gehandicapten waar de hele familie van gesubsidieerd wordt). U betaalt maandelijks 320 euro voor deze kleine groep mensen. Dat was uw koopkracht. Moet het zo duur zijn, nee natuurlijk niet. De zwakkeren in de samenleving moeten altijd onze steun krijgen in ieder opzicht, maar ze hoeven niet allemaal op kosten van belastingbetalers een compleet verbouwd huis te krijgen en gemotoriseerd vervoer om mobiel winkelende mensen van hun sokken te rijden. We zijn hier ver in doorgeslagen.
En dan nu over bijstandsmoeders. Het gros van deze moeders wil niet werken, ik zeg dit uit dagelijkse ervaring, want dit is mijn werk. Gek genoeg respecteer ik dat ook nog en zie ik ook wel waarom werken lastig is en ongewenst voor deze moeders. Het probleem is ook niet dat zij een uitkering krijgen. Het probleem is dat zowel uitkeringsgerechtigden, als modaal en anderhalf keer modaal te weinig geld hebben om fatsoenlijk te leven. En dit komt door de Euro en de miljarden die NL naar het buitenland brengt en naar internationale bedrijven die het geld niet in de Nederlandse economie investeren. Nederland kan makkelijk de uitkeringen betalen, verhogen zelfs als er niet zo ontzettend veel geld over de balk werd gesmeten met subsidies, financieringen, enz.
Stijgers in Algemeen
Bedrijven meer bereid tot omkoping
Van de ondervraagde Nederlandse bestuurders...
1 uur 33 minuten geleden door venterkampie
Ramsis Kwidama verdronk toen hij jongetje...
Ramsis Kwidama zat met zijn vrouw, Merrel...
4 uur 35 minuten geleden door Sylvana's Hotspot
Crisis zorgt voor minder adopties
Het aantal Nederlandse ouderparen dat een...
4 uur 36 minuten geleden door Rudolf-Almere
islamitische soldaat veroordeeld voor...
In de Texaanse stad Waco is de islamitische...
6 uur 56 minuten geleden door relatavisme
Overheid voert eigen...
DEN HAAG – Bezoekers van restaurants...
7 uur 51 minuten geleden door dickdick
Best gewaardeerd
Vol op demonstraties in Duitsland
De protesten verspreiden zich wereldwijd,...
6 dagen geleden door hotwing
Shell laat youtube filmpje verwijderen
Shell laat satirisch campagnefilmpje...
1 dag 21 uur geleden door muffcabage
Politie optreden van vandaag,...
Dat in ons land er met vele maten gemeten...
1 dag 7 uur geleden door tineke1
Kritiek rekenkamer op noodfonds ESM
De Algemene Rekenkamer heeft kritiek op de...
3 dagen geleden door turtle63
Nederland is een vies en vuil land
Nederland is een smerig, vuil land, dat...
15 uur 34 minuten geleden door ilsebeenhakker

