CAÏRO - Gevechten tussen moslims en christenen in Caïro hebben zaterdag aan zeker acht mensen het leven gekost. Meer dan honderd mensen zijn gewond geraakt.
Sorteer op:
-
Verwijderd door redactie
-
Religie=oorlog
-
de moslims zeggen zelf dat hun geloof er een is van liefde
ik zeg voor de liefde hoef je geen geloof te hebbenn
fijne zon moeder dag -
Het begon wel met een christelijke vrouw die door h aar geloofsgenoten in een kerk werd vastgehouden omdat zij zich tot de Islam wilde bekeren.
Tolerantie is dus aan beide kanten nodig. -
Er wordt steeds meer de echte reden van de onrusten van Marooko tot
Turkije. Die arme verdrukte moslims toch. Wij zullen de miljoenen immigtanten wel zien verschijnen. Allemaal zielige arme mensen die alles riskeren voor een beetje vrijheid. -
Langzamerhand komen de werkelijke bedoelingen van de machtsovername boven water. Ik had het al gezegd in eerdere draadjes.
Vervolgens word je gemind door links, want die weten het allemaal zo goed. Pffff. -
ah religie. je hoort er niets dat goeds over. precies zo god het zou hebben gewild...
-
ah religie. je hoort er niets dat goeds over. precies zo god het zou hebben gewild...
-
Mubarak hield de geest in de fles. Nu de fles open is, moeten we maar zien wat er van komt. Over het algemeen hebben christenen het niet zo gemakkelijk onder de arabieren, maar in Egypte viel het steeds mee onder Mubarak.
-
Moslims vallen Kopten aan...
En zo nemen zij het recht in eigen hand.
Modern religieus anarchisme gevoedt door internationaal geaccepteerd revolutie gedrag.
Zie ook de (gescheiden) betoging van gisteren op de Dam !! -
@3
Das grappig, dat zeggen christenen ook! -
@4 Je moet een vrouw die zich wil bekeren niet opsluiten. Stenigen of ophangen, dan krijg je dit soort gedoe niet. Wat dat betreft doen die extremistische moslims het niet zo slecht. 8-x
-
Het "ware" gezicht, met de steun van big brother Obama, wat "vrijheid" is!
-
Verwijderd door redactie
-
en zo gaat jantje naar de bliksem
-
@4 @12 Als je de berichten er op naleest dan is dat steevast het argument voor Moslims om Christenen in Egypte aan te vallen. Het lijkt mij gewoon een stok om een hond te slaan.
Omgekeerd ben je je leven niet zeker als je je als Moslim tot het Christendom wilt bekeren. -
Eerst samen de strijd aan gaan tegen de onderdrukking, samen bivakkeren op het tahrir plein, en samen voor verandering staan! En nu? De persoon waarmee je enkele weken nog voorop ging in de strijd tegen het regime, die sla je nu de hersens in. Wat is religie toch onrechtvaardig.
-
@4
schei nou toch eens uit, Henk, om die islam steeds maar weer te verdedigen.... Het is toch iedere keer weer een "groep boze moslims" die christelijke kerken (dit geval een Koptische-) aanvallen en in brand steken. De aanleiding is immer vergezocht en ligt voornamelijk aan ingebakken intolerantie jegens andere geloven.
@9
We kunnen het rijtje Joegoslavie en Irak aanvullen met Egypte....... -
En wie kan nou de aanleiding geloven.....
"een christelijke vrouw die zich tot de islam wil bekeren..."
Wie wil zich in godsnaam daartoe als vrouw vrijwillig bekeren?????? -
En zo komen de toeristen vanzelf weer terug in Egypte. NOT
-
@20
Ik heb het al eens eerder gezegd..... Men gaat nog met weemoed aan het Egypte onder Mubarak terug denken...... -
Verwijderd door redactie
-
@18
In Irak zijn niet veel christenen meer over. We kunnen het wenden en keren zoals we willen, maar in landen waar moslims zwaar in de meerderheid zijn en christenen of anderen een kleine minderheid, daar worden die minderheden verjaagd, geintimideerd enzovoorts.
Khadaffie en Mubarak mogen klootzakken zijn, ze weten de situatie wel te bevriezen. Helaas gaan dat soort potentaten op den duur ontsporen.
In dit licht bezien is het niet vreemd dat de joden in Israel niet zo veel vertrouwen hebben in hun arabische buren. -
@23
Je hoeft niet een christen te zijn in Irak om slachtoffer van sektarisch geweld te worden.... een variatie binnen de islam zelf is al voldoende om die anderen met tientallen tegelijk op afschuwelijke wijze te vermoorden. -
Verwijderd door redactie
-
@24
Daarom is het beter als Assad het in Syrie maar voor het zeggen blijft houden?
Nog zo'n land dat uitermate gechikt is voor sektarisch geweld. -
Wat is bekeren eigenlijk? Ik weet dat Ajax en Twente daar vandaag mee bezig gaan... Dat de beste moge winnen! Datzelfde competitie element is bij iedere vorm van religie (sluimerend) aanwezig. Ten tijde van het ontstaan van het christendom en de islam waren er in iedere windstreek al tal van geloofjes die elkaar bestreden als het elkaars authenticiteit betreft. Het ware geloof... dat is helemaal niet vredelievend. Het ware geloof is puur naiviteit! Bij voorkeur worden kinderen ermee vergiftigd om als volwassene als een marionet te dansen voor gestoorde machtswellustelingen. En dat terwijl de religie in al zijn facetten door wetenschappers onderzocht is. Met die kennis kan ieder weldenkend mens de poppenkast van het ware geloof doorgronden. Het kwaad waar gelovigen zoveel angst voor ingeboezemd krijgen zit in hun eigen heilige boek. Maar hoe krijgen we ze dat aan het verstand? Stop religie = stop bloedvergieten!
-
@25
Jij (en de PVV) snappen niet dat we ons NOOIT aan het niveau van de moslimlanden moeten begeven. De basis van de europese democratieen is nou juist (o.a.) godsdienstvrijheid of anderzins vrijheid van meningsuiting.
Wel dienen we er waakzaam voor te zijn dat we de islam niet gaan pleasen, dat is namelijk ook ongelijkheid. Maar de methode Wilders is een kopie van de arabische landen. -
@26
Nou, laat ik het zo zeggen..... "revoluties" en machtswisselingen hebben arabische landen alleen maar meer rotzooi en ellende opgeleverd.
Waar dat nou aan ligt ..... ben toch bang aan Die Ene Religie..... -
@27
Europa heeft de plicht om er voor te zorgen dat iedere burger vrij kan kiezen voor welke religie dan ook. Je kan dus religie helemaal niet stoppen. Wel ben ik het met je eens dat religie veel kwaad in de wereld brengt.
Pas als iedere burger vrij is (en dus ook afvallig kan en mag zijn) is religie geen gevaar meer. -
@29
Ik ben toch nog een beetje optimist, ooit moet er toch in de islam ook een verlichting komen? Maar het is een feit dat de islam ANNO 2011 een religie is, die beduidend intoleranter is dan het christendom.
(niet gaan lullen over hoe het christendom vroeger was, want dat weet ik ook wel) -
@2
Jouw uitspraak is populistisch maar niet gefundeerd.
Was WWII, WWI, Vietnam, Gulf oorlog I, enz om maar een aantal grote en bloedige oorlogen te noemen gebaseerd op religie? Nee.
Oorlogen gaan in het algemeen altijd om drie zaken: grond, grondstoffen en macht.
Zelfs in Europa hebben landen met dezelfde geloofssecten elkaar bestreden om wille van deze drie zaken. -
@31
Probleem is dat die "verlichting" er pas kan komen als het gewone volk zelf keuzes kan maken... In arabische landen met zijn analfabetisme on ongeschooldheid is dat nog weleens een probleem. Men krijgt slechts een eenzijdige waarheid te horen in de moskee op vrijdagmiddag... -
Ik begrijp het niet. Kijk elk relegie geeft aan je moet respect hebben voor andermans geloof. Wat ik geloof hoe jij niet te geloven en wat jij gelooft hoef ik niet te geloven en wat hun gelogen is hun relegie en wat wij geloven is wat wij geloven ieder zijn geloof. Weet je wie barbaars is niet de relegie maar de mens. Islaam heeft niks mee te maken en anderen ook niet. En meestal heerst het cultuur dat ook echt barbaars is.
-
358 mei 2011 10:04 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@31 op een paar dorpjes na is het chistendom een stuk liever dan 50 jaar terug
en in de islam is er ook verlichting je moet ze alleen nog met een lampje zoeken ,maar ze zijn er dat weet ik zeker -
@32
In dit kader kan je religie en ideologie gelijkstellen. Vietnam, koude oorlog en zo ging tegen een ideologie die meende het alleenrecht op het gelijk te hebben. Dat kenmerkt nou juist zo veel ideologieen en religies. Het alleenrecht op het gelijk.....
En dan maakt het niet uit of het opperwezen allah is of markx. -
Laten we ook wel even niet vergeten dat rond 1500 in Europa hetzelfde gebeurden, je werd als protestant in spanje, Frankrijk en het heilig roomse rijk zonder pardon op de brandstapel gegooid. Nu gebeurd hier hetzelfde. Tolerantie van religie bestaat niet, ook niet hier in Nederland gezien sommige mensen overal de islam de schuld van geven.
Laat men ook niet vergeten dat de 3 grote religies 90% hetzelfde zijn. -
@33
Correct. Beschaving begint met educatie. En daarom ben ik het ook niet eens met Wilders dat we bang moeten zijn voor de islam. In Europa krijgen moslims de ruimte om zich te ontwikkelen. Wel moeten we bang zijn voor een allochtone onderklasse, de have nots, die de islam gaan gebruiken voor politieke doeleinden. Dat moet echter opgelost worden met andere maatregelen dan bashen. -
408 mei 2011 10:11 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Laat men trouwens ook niet vergeten dat een paar europese landen voor deze puinhoop gezorgd hebben. Toen men de Afrikaanse landen koloniseerde was het "verdeel en Heers" tijdperk immers aangebroken
-
@38
Rond 1500 hadden we idd de verlichting nog niet gehad en heerste er middeleeuwse toestanden.
Vergelijkbaar met die van nu in de arabische wereld van nu lijkt het wel qua religie. -
@40 Neemt niet weg dat nu de rollen zijn omgedraaid.
-
@38
Lees de laatste zin van #31 nou nog er eens....
Wat jij zegt weet zo onderhand iedereen wel hoor. Zo klinkt het als goedpraten van foute zaken en dat ben ik zo onderhand goed zat.
(ja maar juf, hij deed het ook hoor) -
@41
Dat het "onze schuld"is, is ook niet tot in de treure vol te houden. Die mensen doen het echt zelf daar. -
@38 klopt, en waar ligt het ottomaanse rijk? Tussen het huidige Griekenland en Egypte.
-
478 mei 2011 10:14 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@40
De islam heeft in het midden oosten een hele grote bloeiperiode gekend. Toen waren ze moderner dan nu. Maar al dat geloer naar het verleden helpt niets, we zitten NU met de problemen. -
De religieuze verdeelheid was er tijdens het Ottomaanse rijk niet, waarom daarna wel? Omdat Een paar europese grootmachten de religies tegen elkaar opstookten, zie hier het effect.
-
508 mei 2011 10:18 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@49
Dus dat er in 2011 moslims in Egypte christenen vermoorden komt door de voormalige koloniale machten? Dat klinkt verdacht veel als de nisdadiger die als verontschuldiging zijn ouders en diens slechte opvoeding aanwijst..... -
528 mei 2011 10:18 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@51 dat is wel zo. Men gebruikte in koloniale tijd de minderheid van de bevolking om de meerderheid te onderdrukken. Die minderheid was vaak zelf al voor eeuwen onderdrukt. Zie hier het effect van wraak op wraak. Zelfde gebeurde in 1950 in Indonesië.
-
@18 door wouden,
idd het is toch niet te geloven?
Dezelfden die het z.g. brute geweld van Israël veroordelen zwijgen bij de tiranieke acties en moord van de Arabische dick-tators op hun eigen volk.
En dat zijn er nogal al wat!
Anderen geven de ex-koloniale machten de schuld. zoals @49.
Zielig hoor!
Zie jij commentaren van hen bij bijvoorbeeld "Syrië schiet op vrouwen"? -
@54 het zijn anders wel die grootmachten die voor verdeeldheid gezorgd hebben.
Als je dat niet kan accepteren.... -
@32. Geloof gaat volgens mij ook alleen maar over het hebben van macht.
-
@56 volgens mijn mening ook. Religie word in mijn ogen gebruikt om dingen die onverklaarbaar zijn te verklaren, en zo het systeem niet als zwak af te doen.
-
@47
"Hier worden elke week moskeeën in brand gestoken,...""
>Nog even en je gelooft het zelf. Of je moet dat stuk vuurwerk van 7 jaar terug bedoelen na de dood van Pim Fortuyn. In NL en Europa zie ik eigenlijk nooit iets van moslims die fysiek aangevallen worden door anderen.
Het enige dat "we" hebben is wat holle retoriek van de PVV met Fitna, en een deense cartoon van Mohammed waar duizenden moslims wereldwijd in complete hysterie vervallen. -
@56 @57
Mee eens . Het "zak van sinterklaas"effect. -
@50
Ik ben iig wel van mening dat de islam van binnenuit geemancipeerd moet worden. Dat houdt in dat er in de voormalige ottomaanse gebieden meer tolerantie naar anderdenkenden moet komen. -
@55
De verdeeldheid in de arabische landen komt omdat grote delen nog een tribale cultuur er op na houden. Die hebben de koloniale machten daar niet gebracht hoor. -
Als je @4 leest, zie je de andere kant van het verhaal.
Wat is georganiseerde religie toch fijn, hè.
Gadver. -
@50
Vergeet niet dat binnen het ottomaanse rijk de "andersgelovigen"weliswaar enige bescherming en vrijheid genoten, maar officieel wel tweederangs burgers ( Dhimmi's) waren die extra belasting moesten betalen etc. -
@58
En het hangt er nog van af of er in europa een moskee door lokale haatzaaiers in brand wordt gestoken. Of dat er in de moslimwereld een kerk wordt vernietigd door, door de staat of religie geleidde entiteiten.
Een subtiel verschil. -
De Egyptenaren zijn ontevreden, logisch want de voedselprijzen zijn te hoog etc maar nu Mubarak weg is komen ze tot de conclusie dat er niks veranderd is. Nu moet er een zondebok worden aangewezen en dat zijn de kopten. In ontevreden samenlevingen is er altijd een zondebok. Ik hoop niet dat de Kopten straks het land uit moeten vluchten in een soort kristallnacht.
-
gevaarlijk volk die moslims. als ze de middelen hadden om ons allemaal tot moslim te bekeren, deden ze het direkt. wil je niet, doodstraf!
-
@66
Gevaarlijk volk, die mensen die zo generaliseren. -
@66
Ook dat is veel te kort dor de bocht...... -
698 mei 2011 11:01 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Inderdaad, de intollerantie van andersdenkenden, anders gelovigen is ver te zoeken daar.
Komt nog bij de ziekelijke jalouzie tegen mensen die het wel beter doen en in voorspoed leven.
De enige reaktie is afpakken of verbranden in plaats van te leren van de genen die het beter doen en zelf ook eens aktie te ondernemen om zelf ook tot die welvaart te komen.
Ik geef het op, met zulke gedachten valt er niets te vebeteren.
"Hier worden elke week moskeeën in brand gestoken'" volgens @47
Misschien is het hier een of 2 x zover gekomen dat er alleen een verbrande voordeur was van een moskee.
Waarschijnlijk aangestoken door een paar dronken jongeren die wat lol en spanning wilden beleven.
Cijfers @47 ? -
718 mei 2011 11:03 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@69
Liijkt me een (om in stijl te blijven) een ongelooflijk verhaal.... Een christenvrouw die in Egypte zich vrijwillig tot de islam wil bekeren.
Omgekeerd wordt zo'n iemand overigens niet slechts "vastgehouden", maar doorgaans mishandeld tot de dood er op volgt, maar dat terzijde. -
738 mei 2011 11:12 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
In tegenstelling tot wat de Vara-/Volkskrantblinden elke keer denken, gaat het fout in het Midden-Oosten omdat in deze regio de Islam veel en veel sterker is dan humanisme....
Die 'Rode-Utopisten' denken dat in het MO mensen wonen die allemaal een iPod hebben en internet (Yutube etc.), maar dat is slechts een heeel klein gedeelte van de bevolking in die regio die de oorsprong vindt in de nog kleinere middenklasse. in die regio. -
@2 @27
Religie is niet het probleem.
Egoïstisch machtsmisbruik door bepaalde lieden binnen religies wel.
Maar dat is niet alléén een probleem binnen religies, maar overal.
In essentie zijn alle religies goed en iedereen kan er iets van leren.
Voorbeelden van uitspraken van Mohammed, waar ik als mens iets mee kan:
"Houd je Hart van de ochtend tot de avond
en van de avond tot de ochtend
vrij van boosaardigheid jegens wie dan ook."
"Gelukkig hij die de fout bij zichzelf zoekt
en niet bij anderen."
"De beste mensen zijn zij die anderen het best van dienst kunnen zijn."
"Macht is niet daarin gelegen dat je elkaar kunt slaan,
maar daarin dat je je kunt beheersen
wanneer de woede toeslaat."
"Houd je verre van afgunst,
want zij doet goede daden teniet en verteert ze
zoals vuur hout verteert en verbrand."
In zulke woorden zie ik geen essentieel verschil met wat van Jezus of van Boeddha is overgeleverd.
In hun essentie hebben alle religies maar één doel: de Weg laten zien naar het Goddelijke Zelf door vernietiging van het ego. En die Weg gaat door het Hart en niet door het hoofd. "Weldenkendheid" is dus nog lang niet voldoende. Liefde, Mededogen, Goedheid, Wijsheid en Vrede zijn kwaliteiten van het Hart en Hart is een ander woord voor onze spirituele Bron of Kern.
En in essentie prediken zonder uitzondering alle religies ahimsa: geweldloosheid in woorden, daden, gedachten en gevoelens.
Maar - zoals ik al zei - als religie in handen komt van egoïstische lieden, gaat het helemaal fout.
Nog eentje van Mohammed:
"Groet mensen met de vredesgroet, of je ze nu kent of niet."
OM SHANTI, ASALAM ALEIKUM, SHALOM, VREDE MET ALLEN. -
"de islam is,in tegenstelling wat er hier beweerd wordt,vrouwvriendelijk. ""
Gigantische ONZIN! -
@73
"de Islam" in Nederland is gelukkig doorgaans ook heel anders dan in bijv. Egypte.
In de arabische wereld is het nog behoorlijk vermengd met cultuur, waarbij de vrouw en nogal bekaaid vanaf komt. Vraag bijv. een Afghaanse vrouw op het platteland eens naar haar "quality of life", zou ik zeggen.... Als je haar al uberhaupt te spreken krijgt.... -
Wanneer is trouwens voor het laatst in het Midden Oosten een Moskee in de fik gegaan? Als dat al gebeurde, dan was het door een aanslag van fundamentalistische moslims. Inmiddels is er in het Midden Oosten bijna geen kerk meer over. Nu de vraag: Welke religie is het meest vredelievend?
-
@4
heb jij die vrouw gesproken? Het is niet de eerste keer dat een imam iets roept over Cristenen die achteraf niet waar waren. In Indonesie was er ook een imam die in een moskee zei dat Christen een koran hadden verbrand. Paar doden en verbranden huizen en een kerk later werd het pas bekend dat die imam gelogen had.
@48
Misschien moet je eens de geschienis doornemen. Die moderne tijd waar sommige graag over spreken was VOORDAT de Islam het daar voor het zeggen kreeg. Alleen onder gematigde leiders bloeide de landen iets op, maar hoe meer geloof hoe minder vooruitgang.
OT
Tijdens de opstand tegen Mubarrak werd geroepen hoe gebroederlijk twee geloven waren, toen riepen mensen al hoelang het zou duren voordat Christenen onderdrukt zouden worden. -
@73
"de islam is,in tegenstelling wat er hier beweerd wordt,vrouwvriendelijk. "
>Daar kan je overigens niets anders mee bedoelen dat zij verplicht een hoofddoek/niqaab/boerka moeten dragen in het openbaar om zich te "beschermen tegen begerige blikken van mannen" , hetgeen overduidelijk exact aangeeft hoe de mannen in kwestie in elkaar steken.... -
818 mei 2011 11:23 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
828 mei 2011 11:24 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@81
"het is een dogma in de westerse wereld dat de islam vrouw onvriendelijk zou zijn.
die hoofddoek doen ze om uit dankbaarheid dat god hun wetten heeft gegeven die de mannen intoomen. "
>Een treurig staaltje van religie-hersenspoeling, inderdaad.... Hoever heen kan je zijn als je dat daadwerkelijk voor waar aanneemt...
@56 heeft gewoon gelijk. -
@81
"die hoofddoek doen ze om uit dankbaarheid dat god hun wetten heeft gegeven die de mannen intoomen. "
>De echtgenoot, vader, schoonvader, broer en zwager uitgezonderd. Die hebben redelijk " vrij spel, en zijn zo ongeveer de enige mannen waarmee de doorsnee moslima mee omgaat.....
Slimme jongen, die Mo, om dergelijke regeltjes te verzinnen. -
@75 Humphat77,
Mee eens, ik herhaal niet wat je zegt.
Het zijn de "uitvoerders" die in de fout gaan.
Maar je mag ook verdedigen wat goed is en van jou is tegen mensen die er niet zo over denken. -
triest...dat verdeel en heers nog steeds niet wordt opgemerkt door het gemiddelde schaap.
-
@75
Om de 1 of andere reden heb ik het idee dat al het moois dat jij opsomt, NIET en NOOIT in de moskeeen in o.a. Egypte te horen is........... -
Mooi dat men denkt dat De Christen beter is dan de Moslim, kan behoorlijk tegen vallen. Een christen die familie of geloofs eer beschadigd word net zo goed mee afgerekend. Niet veel verschil tussen de Christen of Moslim.
-
@3 Christenen zeggen ook dat hun geloof er een van liefde is.
Ik zeg: Voor liefde hoef je geen geloof te hebben.
Maar voor vrede kun je beter helemaal geen geloof hebben.
Wat doen mensen zichzelf toch aan uit naam van hun overtuiging. -
De Christenen hadden haar maar niet moeten opsluiten, dan was dit niet gebeurd & waren er ook doden. Amen.
-
Uhm... wil bekeren.. sterker nog ze is al lang bekeerd en word letterlijk OPGESLOTEN! Er zijn nu al zoveel gesprekken over en weer geweest,, er komt een keer een einde aan..
-
@ 32 Ik zeg ook niet dat oorlog alleen voorbehouden is aan religie. Maar ik zeg wel, en dan nogmaals: Religie is oorlog.
-
@90 ik bedoel ''waren er ook -geen- doden''
-
Wat een domme mensen daar.
-
Als er nou één G'dsdienst of Evangelie de ware waarheid zou zijn, zou de rest er dan niet zijn om dwaling en misleiding te komen brengen?
Zouden wij door geld en macht niet misleid kunnen zijn?
Zou het vaticaan ons bewust/onbewust hebben kunnen laten afdwalen en niet het ware evangelie verkondigen?
Zou Israel en zijn volk G'ds volk zijn?
Zou het graf van Jozef nu verboden zijn voor joden?
Is het graf van Rachel (vrouw van Jacob moeder van jozef) nu ineens een moskee geworden door Unesco werelderfgoedlijst en waarom?
Zou het vaticaan / Islam een antichrist kunnen zijn.
Zouden wij niet meer zonder het slechte nieuws kunnen, wat ons een bepaalde opvoeding mee geeft?
Is dit niet allemaal voorzegt in een Bijbel die niemand zelfs de katholieken niet (of schijnbaar niet begrijpend) lezen. -
@18
Ik verdedig de Islam niet, ik merk alleen op in #4 , waar dit mee begon en dat dat ook niet OK is.
Verder is het van de gekke om dan maar te gaan moorden en zo, dat is een nare vorm van extremisme. Maar ik ging er vanuit dat die kant uitvoerig belicht zou worden. En dat blijkt ook wel.....
Ik ben het ook met een aantal reageerders eens dat het gedrag van het westen hierin wel eens mee kan spelen, kijk naar het enorme aantal slachtoffers dat het overwegend christelijke westen maakte onder moslims in Irak en Afghanistan.
En dan zijn we terug bij het eeuwige "wij tegen hunnie" dat in het groot en in het klein al zo vaak voor problemen zorgde. -
@88 door Willem48,
Zie jij hier Christenen, Moslims afmaken dan? -
@78
De vraag goed formuleren levert het gewenste antwoord op.
Hoeveel moslims kwamen er om in Irak
Hoeveel christenen zijn de laatste 10 jaar door moslims vermoord?
Welke religie is nu het meest vriendelijk?
De hele ellende is dat vrijwel ELKE religie zich beter acht dan alle andere. En daarin een vrijbrief meent te hebben om bij tijd en wijle zeer onmenselijk tekeer te gaan, zowel in het groot als in het klein, zowel in daden als in woorden.
Afschaffen van al die geloven zou niet slecht zijn, maar dat is praktisch niet te regelen....... -
mensen worden al duizenden jaren vermoord om hun geloof, dat zal waarschijnlijk altijd zo blijven. omdat mensen elkaar immers ook vermoorden voor dingen als meningsverschil.. (als je niet aan onze kant staat, ben je de vijand).
-
@87
En het is ook niet te horen in de meeste kerken, synagoges of tempels.
Want we zijn erg ver afgedwaald van de Bron.
Maar ik laat het hier horen, zodat ieder, die dat wil ermee aan de slag kan. -
@95 Dat heb je mooi gezegt. (als een roepende in de woestijn) Het is zeer zeker voorzegt. Israel loopt paralel aan het ware evangelie.
-
@95
"Als er nou één G'dsdienst of Evangelie de ware waarheid zou zijn, zou de rest er dan niet zijn om dwaling en misleiding te komen brengen?"
De Bron of Oorsprong van elke religie is dezelfde en die Bron ligt in ons en niet in een of andere uiterlijke religie of in een of ander boek.
De dwaling en misleiding is het ego. -
@102
En als het boek voor mij een gids is waarom zal ik dat boek wegwerpen mijn beste.
Warme groet. -
@98
"Welke religie is nu het meest vriendelijk? "
In elke religie zijn vriendelijke en onvriendelijke mensen.
"Liefdevolle vriendelijkheid" kan iedereen cultiveren, ook los van gevestigde religies. -
@96
"kijk naar het enorme aantal slachtoffers dat het overwegend christelijke westen maakte onder moslims in Irak en Afghanistan.
>En toch is dat een iets te vaak geventileerde drogreden, alsof het "christelijke" westen eropuit is om willekeurig zoveel mogelijk moslims te vermoorden, als zijnde een moderne kruistocht.
Al Quaida leiders en figuren als Kadaffi gebruiken dat argument maar al te graag om eigen gelederen op te fokken.
Ten eerste is het niet waar dat in Irak en Afghanistan "de christenen enorme aantallen slachtoffers maken" aangezien het vnl. sektarisch geweld is dat dodelijk is in bijv. Irak (Shi-ieten en soennieten die elkaar afmaken), ten tweede is de westerse inmenging NIET gericht tegen de religie islam als zodanig, maar tegen het moslimterrorisme.
Dit losstaande van het feit dat wij als westen in die contreien niets te zoeken hebben, militair gezien al helemaal niet. Dat bezien ben ik het eventueel WEL met je eens. Maar WEL bij de feiten blijven graag. -
@103
Zeg ik dan, dat U Uw boek moet wegwerpen?
Zeker niet als U het boek als gids gebruikt en niet als "absolute waarheid" tegenover andere boeken. -
@105
Over feiten gesproken, heel de oorlog in Irak had niets met moslimterrorisme te maken.
-----------------------
Ook voor de beweringen dat Saddam Hoessein contacten zou hebben met Al Qaida en hen zou steunen, is weinig bewijs gevonden. Het zou ten eerste bijzonder onlogisch zijn wanneer Al Qaida, een fundamentalistisch-extremistische moslimorganisatie, contacten zou hebben met een seculiere leider, die regelmatig gelovigen onderdrukte en al helemaal niet volgens de regels van de Koran regeerde.
Colin Powell gaf in een interview op 13 september 2004 toe dat hij geen bewijs gezien heeft voor de stelling dat Irak en Al Qaida banden zouden hebben.
--------------------------
http://nl.wikipedia.org/wiki/Irakoorlog#Aangevo...
Over slachtoffers kun je hier lezen, laagste schatting is 100.000 als gevolg van dat conflict.
http://en.wikipedia.org/wiki/Casualties_of_the_...
En of het nu toeval is dat het voornamelijk moslims waren of niet doet weinig ter zake, feit blijft dat er enorm veel moslims bij omkwamen. -
@98
"Hoeveel moslims kwamen er om in Irak"
>Honderdduizenden inmiddels, voornamelijk soennieten die shi-ieten doodschoten, opbliezen op markten of anderzins af maakten..
Hoeveel christenen zijn de laatste 10 jaar door moslims vermoord?
>Dagelijks worden in de islamitische wereld willekeurig christenen vermoord en vervolgd, momenteel springen landen als Nigeria in het oog. Indonesie kent dergelijke traditie ook, vooral het importeren van Javaanse jihadstrijders op bijvoorbeeld de Molukken enige tijd terug was tamelijk dodelijk voor christenen.
Aanslagen zoals 9/11, Kenia, Bali, Madrid, Londen zijn ook slechts voorbeelden. -
@107
Inval Irak was een False Flag, bedoeld om af te rekenen met Saddam. Dat weet ik allang.
"En of het nu toeval is dat het voornamelijk moslims waren of niet doet weinig ter zake, feit blijft dat er enorm veel moslims bij omkwamen."
>Jezus, je doet alsof het "weinig terzake"is door WIE "de moslims" vermoord zijn.... FEIT: Door geloofsgenoten dus. -
HenkG, leg jij eens uit waarom de val van Saddam en de aanwezigheid van US army in Irak rREDEN of AANLEIDING is voor Soennieten om Shi-ieten te vermoorden, en andersom?
Ik heb wel een verklaring denk ik: Saddam met zijn soennietische Ba ath partij onderdrukte de Shi-ieten. Laatstgenoemde kennen nu wraak, en eerstgenoemden willen de stabiliteit zoveel mogelijk ondermijnen om op die manier weer een machtsbasis te veroveren.
En men kijkt niet op een honderdduizend doden meer of minder in dat opzicht. Complete religieuze waanzin, 100 % islamitische-. -
@109
Ik ga je groot gelijk geven Wouden. Wij zijn goed, zij zijn fout. En al die doden in Irak hebben ze zelf gedaan.
Voor mij steekt de wereld niet zo simpel in elkaar en daar zullen we het wel niet over eens worden.
Ik ga lekker van de zon genieten. -
@107
"feit blijft dat er enorm veel moslims bij omkwamen"
>NIET omdat "ze moslim" waren, maar omdat ze Shi-iet of Soenniet waren....
Zie je het verschil???????????????????? -
@111
"Ik ga je groot gelijk geven Wouden. Wij zijn goed, zij zijn fout."
>Heb ik ERGENS beweerd dat "wij"goed zijn m.b.t. het onderwerp? Ik dacht dat ik daar wel duidelijk is was.....
Efin, lekker kleurtje op doen. Rap, want bij ons regent het al een beetje... -
In ieder geval is er in Egypte één groep mensen niet blij met de zogenaamde verworven vrijheid. Dat moge wel duidelijk zijn.
-
jeetje en ik maar denken dat het zo goed gaat tussen de moslims en christenen in Egypte. vond altijd dat de wereld er een voorbeeld aan kon nemen...
-
@23
hier niet dan?
pfff. al 7 jaar lang, tot op oproepen tot deportatie.
en dat in een rijk land.
nog veel erger dus. -
@wouden
fout...
hoop dat je deze Franse tekst kunt lezen...
300.000 doden .. door Bush, waarvan de helft burger...
• Les attentats du 11septembre ont fait 2 996 victimes, dont 343 sapeurs-pompiers, et 59 policiers. La guerre contre le terrorisme lancée par Bush a entraîné la mort d’au moins 227000 personnes, plus de 300 000 selon d’autres estimations dont 116657 civils (51%), de 76 à 108000 islamistes, insurgés ou talibans, 25297 soldats des forces loyalistes en Irak et Afghanistan et 8 975 soldats américains britanniques et autres -
Aan alle gelovigen die het verhaal over die vastgehouden christenvrouw willen geloven:
In het Middenoosten gonst het de hele dag van geruchten, zelfs de kranten staan bol van. En altijd hebben de anderen het gedaan.... Krijgen de Joden niet de schuld, dan wel de christenen of de Amerikanen. De gekste verhalen gaan rond en worden geloofd, bijvoorbeeld dat agentes van de Israelische geheime dienst in de arabische landen HIV verspreiden. Het minste en geringste gerucht is vaak al voldoende om de vlam in de pan te laten slaan.
Een niet moeilijk vast te stellen feit is dat de christenen en joden er al honderden jaren langdurig systematisch achtergesteld en weggepest werden. Toen de moslims meester van het gebied werden, begon het al met hogere belastingen voor "ongelovigen" en tegenwoordig is voor het repareren van een toiletpot in een kerk vaak al een bouwvergunning nodig. De christelijke gemeenschap in Caïro bestaat grotendeels uit vuilnismannen, die op en bij het huisvuil dat zij verwerken wonen. -
@114:
Vòòr de revolutie die eind januari begon, waren de kopten ook niet blij; de bomaanslag op nieuwjaarsdag dit jaar.
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Buitenland/28... -
@118
Klopt als een zwerende vinger! -
@118
Geschriften als Mein Kampf en De Protocollen van de Wijzen van Zion (zeer antisemitisch) vinden gretig aftrek in de arabische boekhandels. -
@117
Ontkracht dat gegeven mijn post @105 en @109 ? -
@118 door vorscher,
Yep, dat is het probleem, veel mensen daar kunnen niet lezen en nemen voor waar aan wat de moeftah-demagogen hun letterlijk vertellen.
Net als 200 jaar geleden, hoe het toen hier was, wat de priester vertelde was waar. -
@ 38 jacobdb, ik heb nieuws voor je. Dat was 6 eeuwen geleden. Dus met andere woorden zeg jij dat ze 6 eeuwen terug in de tijd leven. Leef jij 600 jaar terug? En die 10% kan juist het belangrijkste verschil zijn.
@ 50 iyi, het Ottomaanse rijk was helemaal niet zo tolerant als jij ons doet geloven. Een goed voorbeeld is de Hagia Sophia. Oorspronkelijk een kathedraal die door de Ottomanen omgebouwd werd tot moskee. Om maar over de uitbreiding van het Ottomaanse rijk te zwijgen. -
Geloof is voor mensen die de waarheid niet aankunnen.
-
@Nu.nl: waarom noemen jullie het niet gewoon "godsdienstgeweld" ipv "sektarisch geweld" zoals bij de NOS?
-
@90
zoals ik al eerder zei, niemand heeft die vrouw gesproken het was waarschijnlijk gewoon een imam die dat riep om zijn hoorders tegen de christenen op te zetten.
@117
Je kan me veel wijsmaken, maar niet dat Amerikanen 150.000 burgers hebben gedood. Indirect krijgt Amerika wel overal de schuld van, maar dat is gewoon de schuld van zich afschuiven waar Islamitische regimes veelvuldig doen.
Samengevat komen alle verhalen hierop neer: Kees die Achmed slaat doet dat omdat Achmed moslim is. Achmed die Kees slaat doet dat omdat Kees hem discrimineerd. Het westen/christen heeft het gewoon altijd gedaan. Als een moslim een andere molsim dood, dan zit Mossad of de CIA erachter zit. Dat zie je ook altijd als mensen in Afghanistan worden geinterviewd, die leggen de schuld voor hun situatie ook altijd bij het westen of Amerika. Voor die mensen is het erger als een Jood één Moslim dood, dan dat een Moslim duizend Joden dood. Dat zal nooit veranderen en daarom hebben we ook niets te zoeken in Afghanistan. -
Weet iemand waarom mijn bijdrage @1 is verwijderd? Ik gaf o.m. aan, dat de christenen al ongeveer 7 eeuwen langer in Egypte wonen dan de moslims. Ik had niet eens gezegd, dat de moslims het land bezetten, geloof ik!
-
Als iemand de tolerantie binnen de islam wil bestuderen, zal hij of zij wel degelijk ook dit soort uitingen van extremisme in de beschouwing mee moeten nemen. Als de persoon in de redactie die @1 verwijderde het daarmee oneens is, mag hij of zij wel eens met argumenten komen!
-
@1 had ook 17 plusjes en 3 minnetjes op het moment van schrijven, wat de verwijdering nog raadselachtiger maakt...
-
Kan allah dat probleem zelf niet oplossen ?
Waarom moeten de moslims hem daarbij steeds een handje helpen ? Desnoods met zelfmoordaanslagen ?
Islam is liefdeloos en onbarmhartig. Houdt zich bezig met religie en niet met relatie, vandaar al die opstanden !! -
In dit draadje zijn er mensen die klakkeloos aannemen dat christenen een wannabe-moslim vasthielden. Mensen, dit was niet meer dan een GERUCHT! De standaard-manier waarop minderheden onderdrukt worden in diverse landen, het verspreiden van schokkende geruchten!
-
Het is niet alleen in de Arabische wereld. Waar zijn de Boeddhisten en Hindoes van Afghanstan? Pakistan had voor zijn oprichting in 1947 nog 30% hindoes en Sikhs. De stad Lahore (grootste stad van Pakistan, hoofdstad van Punjab) had een minderheid van moslims. Nu zijn alle ongelovigen op enkele procenten na weg. Alleen de christenen werden nog lang met rust gelaten. Maar nu de Hindoes op zijn.
In Bangladesh ongeveer hetzelfde verhaal. -
@128
Moderatoren zijn ook maar mensen en vergissen zich wel eens of schrikken van de waarheid als die hun vooringenomen wereldbeeld opschudt. -
@129
GEEN idee..... Er zat niets is van discriminatie of persoonlijke aanval.... -
@47
en hoeveel van die kerken mogen nog gebruikt worden als kerk ? -
@65 ik vrees ook voor een Kristallnacht
-
@69
lieve gerry , beste mens.
'christenen houden een vrouw vast , die zich wilde bekeren tot de Islam , in een kerk tegen haar wil' is zo ongeveer de oudste truck uit het boek. het grootste cliché denkbaar. heerlijk om het volk op te hitsen , een volk dat het kennelijk graag wil geloven.
maar 1) , waar is deze vrouw nu , wat heeft ze zelfs te zeggen ? niets kennelijk ; waarschijnlijk bestaat ze niet.
2)moslims denken hier vanuit zichzelf , die er absoluut niet mee om kunnen gaan dat iemand zich zou bekeren tot een ander geloof en liever die persoon doden .
3) een vrouw die zich vrijwillig bekeerd tot de Islam ben je als gemeenschap liever kwijt dan rijk. -
@125
en de waarheid is ..... -
1409 mei 2011 01:10 - gebruiker verwijderd door de redactie
Stijgers in Algemeen
Doden bij ongeluk Ierse autorally
Tijdens een autorally in Ierland is zondag...
1 uur 59 minuten geleden door Karel75
Woordvoerder Sharia4Holland aangehouden
De politie heeft zondagavond de...
3 uur 40 minuten geleden door Marcgr8
Drone doodt acht Afhaanse burgers
Mede dankzij de Kunduz coalitie. Bedankt...
6 uur 9 minuten geleden door venterkampie
Vissers vangen enorme vis
Sportvissers uit Hendrik-Ido-Ambacht hebben...
6 uur 44 minuten geleden door Baldfire
Vreemde, keigave stenen (8): Gesmolten toren.
Heel bijzonder: een gesmolten toren. Het is...
7 uur 22 minuten geleden door tinekef6
Best gewaardeerd
Nederland blijft koploper afluisteren...
In Nederland worden elk jaar ruim 22...
4 dagen geleden door Pugovka
Amerikaanse soldaten van Irak/Afghanistan...
Het word serieus, er vind een ware...
3 dagen geleden door hotwing
Kritiek rekenkamer op noodfonds ESM
De Algemene Rekenkamer heeft kritiek op de...
3 dagen geleden door turtle63
Duitse politie neemt helmen af en sluiten...
Duitse politie neemt helmen af en sluiten...
3 dagen geleden door turtle63
Orthodoxe christenen zijn intolerant
Veel orthodoxe christenen zijn intolerant....
6 dagen geleden door geertvoordewind



