In totaal 41 mensen die als minderjarige seksueel zijn misbruikt binnen de Rooms-Katholieke Kerk, hebben compensatie aangevraagd.
Sorteer op:
-
De beste compensatie is de realiteit binnenstappen en religie afschaffen. Het is tenslotte 2012. Het moet eens afgelopen zijn met die poppenkast.
-
Aanvulling. Er is nl. al voldoende ellende geweest in naam van welke godheid dan ook.
-
Religie is voor veel mensen nog altijd het antwoord op grote vragen als.
waarom zijn we hier, wat is er naar deze leven. waarom zijn wij (mensen) superieur, en niet bv apen. Op deze vragen zal WETENSCHAP nooit een antwoord kunnen geven!!! -
Ga niet akkoord met een compensatievergoeding. Kijk naar het voorbeeld in Engeland. Daar hebben de slachtoffers zich ook niet laten afschepen met een vergoeding. Die hele vergoeding heeft als doen om het over te laten waaien en vervolgens gaat dat kerkvolk op dezelfde voet verder. Aan onze kinderen zijn wij verplicht om hiermee door te gaan, desnoods net zo lang tot de kerk de deuren moet sluiten. Denk wel dat geloof om ons heen is en daar is geen gebedshuis niet voor nodig.
-
@3 Zijn wij superieur??? Ik vind van niet hoor.
-
Zoiezo waarom zou de kerk moeten betalen dat was alleen de plaats waar een paar van die pedos werkten. Ze moeten de dader aanklagen niet de werkgever.
-
@3 Volgens mij bent u niet goed op de hoogte, maar de wetenschap heeft op de door u genoemde onderwerpen allang antwoorden geformuleerd.
-
@3 gelukkig is dit enkel jouw mening en vind ik die kortzichtig, manipulatief en achterhaald. Daar waar de wetenschap blijft zoeken, verschuilt de religie zich achter verzinsels, macht en dogma's.
-
@6 de kerk heeft als werkgever deze smerige mensen in dienst genomen. De werkgever was op de hoogte van het misbruik, maar heeft bewust niet ingegrepen. Daarmee heeft de kerk een cultuur gecreëerd waarin deze mensen hun misdaden konden plegen. De individuele medewerker en de kerk kunnen, met name door het geloof, niet los van elkaar gezien worden. Daarbij heeft de kerk een grote maatschappelijke rol en dat maakt deze misdaden van de kerk nog erger. Maar dit is niets nieuws de kerk heeft al sinds de oprichting misdaden tegen de mensheid gepleegd en zal dit blijven doen tot dat de wereld zich van dit tuig verlost.
-
@1 Ik ben niet gelovig, maar als mensen dat wel willen zijn, laat ik ze daar vrij in! Dat zou jij ook moeten doen! Laat één ieder in zijn waarde en laat iedereen geloven in dat gene waar ze in willen geloven.
En dat deze mensen compensatie aanvragen, is niet meer dan logisch! Hun leven is van jongs af aan verwoest! De RKK kan niet genoeg bloeden voor deze misstanden. -
@3, daar heeft de wetenschap al lang antwoord op gegeven:
Waarom zijn we hier: evolutie, reden dat we hier zijn: die is er niet,
Waarom zijn wij superieur: omdat wij het grootste intellectuel vermogen hebben,
Wat is er na het leven: de dood (niets dus). -
En jawel, het zal weer eens niet om geld draaien en reken maar dat het aangenomen word, want is dat uiteindelijt niet wat men wil....
Kom op zeg, als je niet meer aan iets herinnerd wil worden, dan haal je het toch niet meer zo op. Ik ken ook mensen die (ooit) misbruikt zijn, maar het er niet meer over willen hebben.
Verder vind ik het ieder aan zich of die wil geloven te ja of te nee. Velen halen er steun uit, laat deze mensen dan ook in hun waarde. Persoonlijk heb ik niets met religie, ook al ben ik zogezegd RK (was de keus van mijn ouders) -
Binnenkort weer de actie Kerkbalans. Nu weet je tenminste waar je bijdrage naar toe gaat..... ;>)
En dan nog even dit: mensen die niet met hun jatten kunnen afblijven van kinderen vind je niet alleen in de kerk. Wat dacht je van: badmeesters / zweminstructeurs, medewerkers kinderdagverblijven. Vermoedelijk niet door religie gedreven. Gaan zij ook allemaal schadevergoeding betalen? -
@3 geloof wel?
-
@12 wel een hele kortzichtige reactie en getuigt niet van enig besef van uw zijde over de impact die dit heeft op het leven van een ander. Nog belachelijker acht ik uw mededeling dat je iets dergelijks niet meer op moet halen. Deze mensen zijn voor het leven getekend. Man denk eens na!!!
-
Geesten, heksen en goden leven alleen in de hoofden van de mensen.
-
Het geloof in Jezus van Nazareth zal nooit verdwijnen, omdat er altijd mensen zullen blijven die een ander niet aan z'n lot over zullen laten.
De Kerk leert, en het is haar taak en enige bestaansrecht:
- God eren door zijn Woord te onderhouden
- heb je naaste lief als je zelf
- bewaar de vrede met iedereen
- wees vergevingsgezind
- spreek de waarheid en beschuldig mensen niet vals
- oordeel niet opdat je niet geoordeeld word
- kom op voor de armen, de zieken, de kwetsbaren
- deel alle rijkdommen eerlijk
Tussen alle egoïsten, misbruikers, onverschilligen, haatzaaiers zullen er altijd mensen zijn die voor deze waarden van het geloof op zullen komen.
Als dat niet meer zou gebeuren, dat zou veel erger zijn, want dan was de wereld pas echt verloren. We kunnen de Kerk écht niet missen !! -
@3 Toeval ...
Al zijn er wel soorten op deze aarde die heel erg in de buurt van ons komen sommige zijn zelfs op andere vlakken beter ontwikkeld dan wij ... -
@5 De mensen zijn echt wel superieur.
@7 Als je de theorie van the Big Bang geloof heb ik het helemaal met je te doen.
De wetenschap heeft een verklaring op de vraag hoe het komt dat wij (mensen) de superieure levensvorm zijn, maar niet op WAAROM. En daar geeft religie antwoord op. -
@17 Vooropgesteld dat dit voor jóu geldt en niet voor óns. Waar blijft je verklaring voor het misdragen van de RKK (on topic a.j.b.)?
-
Het is niet de religie, maar de uitvoerders die het verpesten, moet ik dan zeggen , ik vertrouw die geloof niet of ik vertrouw hem of haar niet !!!in dit geval zijn de priersters de schuldige Van al die ellende
-
@19 PVV & Co, hoezo? Zijn er nog meer van die gebleekte engerds?
-
@21 In naam van...Want alles is met de bijbel in de hand goed te praten en in dit geval af te kopen. Religie is verderfelijk
-
En...NIET meer van deze tijd.
-
@17 Voor de dingen die je opsomde heb ik de Kerk of Jezus niet nodig (en dat is niet denigrerend bedoeld!). Een betere wereld begint bij jezelf, en gezond verstand, edelmoedigheid en barmhartigheid zijn universele waarden, niet alleen van het geloof.
-
Daar gaat dan je collecte geld heen!
-
@3 Religie ook niet.
-
@3 Grappig dat het voorbeeld wat je geeft, waarom wij superieur zijn en niet apen, nu juist WEL wetenschappelijk te beantwoorden is. Zowel biologisch als in de evolutionaire geschiedenis...
-
@17
Mooi gesproken!
Kleine kanttekening; we kunnen de 'Kerk', zijnde de RKK wel degelijk missen. De Kerk als wereldwijde lichaam van Christus (en daarmee het verbond van alle echte gelovigen) echter niet. -
@24 Er zijn nog steeds heden ten dage miljarden mensen die een geloof belijden,ik weet voor de rest niet in welke tijd jij leeft natuurlijk.
-
@17 Aangezien de kerk zelf al een aantal punten die je opnoemt geschonden heeft, denk ik dat we die mafkezen echt wel kunnen missen...
En denk alsjeblieft niet dat de kerk monopolie heeft op de goede punten die je opnoemt, want dat is niet zo. De meeste punten zijn gezond verstand, de anderen slaan nergens op.
@19 De "antwoorden" die religies geven zijn vaak onjuist of niet te controleren. Bovendien verschillen ze ook nog eens per religie. Je kunt dus net zo goed zelf verzinnen wat het WAAROM van bepaalde zaken is, in plaats van de luisteren naar iemand anders. -
Dus de slachtoffers die 60 jaar geleden misbruikt zijn door lieden die nu dood zijn, krijgen een bom geld, en dan hebben ze minder leed?
Dat geld moet weer bij elkaar gesprokkeld worden bij de 2 man en een paardenkop die tegenwoordig nog naar de kerk gaan en part noch deel hebben gehad aan de misdaden, die 60 jaar terug begaan zijn. De daders zijn dood. -
@17 Niet alleen de kerk leert dit soort dingen. Onze gewone volksmoraal en wat we goed fatsoen noemen leert vergelijkbare normen en waarden. De kerk heeft nog altijd niet het alleenrecht op moraliteit, en heeft tot op zekere hoogte zelfs uberhaubt het recht verspeeld anderen de les te leren.
-
Blijf ajb on topic!
Eeuwenlang kon een gelovige na een wandaad of misdaad een aflaat kopen (!) bij de RK kerk en dan was alles zogenaamd weer goed. De armen gingen biechten en ook dan kon er veel worden vergeven, als je maar veel weesgegroetjes prevelde.
Nu probeert de RK kerk ZELF aflaten te kopen. De rollen lijken omgedraaid.
Maar ik zeg: accepteer als slachtoffer geen geld van rijke stinkerds. Dat is slechts materie. Blijf de daders er mee confronteren, tot ze er bij neervallen en hun handen thuishouden. -
@19 ook die vraag is reeds beantwoord. Ik dien u wel te corrigeren dat er niet gesproken dient te worden over superieur, maar over dominant. De vraag waarom de mens dominant is is reeds ook al beantwoord. Kort: de mens heeft vermogen tot denken etc. Dit maakt ons meer dominant boven dieren. Dus ook hier faalt de fantasie gedachte welke het geloof wil opleggen aan volgers.
-
@19 ook die vraag is reeds beantwoord. Ik dien u wel te corrigeren dat er niet gesproken dient te worden over superieur, maar over dominant. De vraag waarom de mens dominant is is reeds ook al beantwoord. Kort: de mens heeft vermogen tot denken etc. Dit maakt ons meer dominant boven dieren. Dus ook hier faalt de fantasie gedachte welke het geloof wil opleggen aan volgers.
-
@17 waarom heeft dan de paus zijn kelders vol liggen met goud? Waarom heeft de paus zijn eigen land? Namelijk Vaticaan dat is een onafhankelijk land. Waarom komen ze mij en vele met mij het geloof opdringen? Waarom kunnen al die kerken niet samen gaan in een kerk met verschillende afdelingen. Is toch zonde van al dat geld wat met die godshuizen verspild wordt aan onderhoud en dergelijke. Nee ik kan prima zonder het geloof. Ik gun iedereen het beste en geloof wat u wilt geloven maar val mij er niet mee lastig!
-
@19 U heeft zich verdiept in de wetenschappelijke theorie en kunt deze onderuit halen (met welke god dan ook)?
Vraag: Wat geloofden/geloven uw ouders? Zelfde godje? -
@20 Verklaringen zijn:
1. mensen zijn de zwakke schakel; zijn zondig en doen niet altijd het goede, ook niet als ze priester zijn, of katholiek
2. internaten, weeshuizen, zomerkampen, en andere gesloten instellingen brengen altijd meer misbruik mee, omdat mensen dag en nacht dicht bij elkaar doorbrengen. Vorige eeuw waren er veel internaten; nu nauwelijks.
3. de tijdgeest (jaren 50, 60, 70 vorige eeuw): nvsh, politiek, journaille, COC, pleiten allemaal voor het legaliseren van seks met kinderen; de indruk bestond toen dat het allemaal niet erg was: "alles moest kunnen"; en dat die Kerk daar toen tegen was, kwam omdat ze zo ouderwets was, en niet met haar tijd mee ging. -
@23. Stel je voor, dat iedereen, echt iedereen, eens een jaar zou leven volgens de tien geboden. Zouden we daar slechter van worden? Je zegt: religie is verderfelijk. Dat is onzin. De manier, waarop sommigen ermee menen te moeten omgaan, is verderfelijk. Met religie is niets mis. En nee, ik ben niet religieus.
-
@23 En wat is voor jou dan de meest slechte persoon ter wereld? Een gelovige vrachtwagenchauffeur? ;)
-
@37
Het Vaticaan is net zo groot als Het Land van Ooit; dus om nou te spreken van "eigen land".
In de kelder bij de paus ligt geen goud, hoogsten wat boontjes en ingemaakte stoofpeertjes.
Het Vaticaan heeft een jaarlijkse begroting van ca.250 miljoen, dat is ongeveer eenderde van de begroting van de gemeente Nijmegen; en die stuurt daarmee een organisatie aan van meer dan een miljard mensen.
Als Nijmegen het met evenredig weinig geld moest doen, met z'n 160.000 inwoners, dan konden ze nog geen fietsenstalling runnen. -
Hierbij het prijslijstje van de compensatie.
Je verwacht een dergelijk overzichtje eerder op de wallen dan in een kerkelijke organisatie. Doet u mij maar 1x overtreding 1.
Zo wordt geen recht gedaan aan wat er gebeurt is, schandalig.
Compensatieregeling (deels overgenomen)
1. in geval van seksueel getinte handelingen of uitlatingen waardoor de lichamelijke of geestelijke
integriteit werd geschonden, anders dan handelingen bedoeld in de hierna volgende categorieën:
compensatie tot € 5.000;
2. in geval van betasting van intieme delen: compensatie van € 7.500;
3. in geval van een langere periode van betasting van intieme delen, afhankelijk van frequentie,
zwaarte en bijkomende omstandigheden: compensatie tussen € 10.000 en € 20.000;
4. in geval van eenmalige tot enkele malen verkrachting: compensatie van € 25.000;
5. in uitzonderlijke gevallen van seksueel misbruik of in gevallen bedoeld in categorieën 3 en 4 waarin
de vermogensschade van de aanvrager door het seksueel misbruik substantieel is en het causaal
verband tussen het seksueel misbruik en die schade niet aan gerede twijfel onderhevig is: compensatie
tot een maximum van € 100.000.
Erfgenamen onder algemene titel
Artikel 6: De echtgenoot of de geregistreerd partner en de kinderen die erfgenaam van het betrokken -
Roomse gezinnen van vroeger ?? ze zwijgden als het graf .
anders was je een kwaadspreker , mond houden maar er was geen keus
Is nog steeds zo!! ,in eigen kringen dan
Bevallen van een kindje die een andere vader heeft misschien ??
De doofpot in maar !!! ondanks alles -
@33
En waar komen onze huidige normen en waarden vandaan?
Komen die uit de lucht vallen?
Naarmate we meer seculariseren, en meer afstand nemen van christelijke waarden, zie je de maatschappij bepaald niet beter worden; althans ik niet.
De voornaamste waarden zijn nu VVD waarden: goed en kwaad meten aan dalen of stijgen van de beurskoersen; seks als voornaamste goed, met bijbehorende scheidingen en ziekten en gebroken gezinnen; jeugd die verloeders op straat; misdaadcijfers die het hondervoudige zijn van het Rijke Rooms leven, egoïsme en veel geld naar trivialiteiten, terwijl velen alle ontwikkelingshulp willen afschaffen.
Dat is wat er gebeurd als men afstand neemt van onze christelijk waarden ! -
@43
Geen wonder dat er zoveel misbruikmeldingen zijn, als er zoveel geld mee te verdienen valt.
De meeste échte slachtoffers zijn inderdaad niet geïnterreseerd in geld; daar heeft u gelijk in.
Ik zou dan ook al die mensen die geld eisen, onmiddelijk verwijzen naar de rechter; laat die maar uitmaken of er echt iets gebeurd is; dat zou ik meer vertrouwen dan de commissie Deetman, die zo nodig een wit voetje moet halen bij journalisten en politici ! -
@4 wel accepteren hoor en als het geld niet goed voelt voor je schenk je het desnoods aan een goed doel.
maar er is niks mis met dat geld accepteren, ze hebben genoeg.
de afbraak van de kerk is allang begonnen hoor.
wie gelooft vandaag de dag nog zo iemand met een sinterklaasmuts.
steeds meer mensen keuren het af en schrijven zich uit.
ik zeg accepteren en doe er voor jezelf wat moois mee. dat heb je verdiend na alle pijn en ellende! -
@45 Volgens mij gaan dit artikel over die geweldige Roomse waarden en normen. Mag ik u erop wijzen dat het uw Roomse kliek is die aan kinderen zitten. Hoe strookt u dit met uw relaas? Daarbij die Rooms waarden hebben hun sporen in de geschiedenis achtergelaten. Korte opsomming: Moord, verbranding, oorlog, roof en plunder. Uhmm waar blijven die waarden nu. En deel van de kunst die het Vaticaan in hun kelders hebben liggen is geroofd goed. Nee met die Roomse waarden en normen komen wij er wel.
-
Gewoon dezelfde verzekeraar kiezen die het zwembad, waar Benno L kinderen misbruikte, kiezen. Die keert schadevergoedingen uit bij misbruik van kinderen.
-
@15 Nie zo snel zijn met je (ver)oordeel. Jij weet niet wat ik zoal heb meegemaakt. (wat je overigens geen steek aangaat). Blijf dus bij mijn standpunt dat je sommige zaken beter kunt laten rusten, al is het maar voor je eigen zielerust.....
En getekend voor het leven... Er zijn ergere dingen hoor. Ooit weleens een kinderoncologie afd. van binnen gezien? Nou ik wel en ik kan je zeggen dat wat je daar ziet/meemaakt vele malen traumatischer is voor zowel de patiëntjes als hun ouders/brussen..... -
@48
Als voetbalvandalen treinstellen afbreken, mag je dat dan Ruud van Nistelrooi, Johan Cruijf, of Mesi verwijten, of het bestuur en de vrijwilligers van uw pklaatselijke voetbalvereniging ? -
@49
Correctie:
misbruikte, kiezen = misbruikte, verzekerde -
@45 die christelijke leer heeft niet het alleenrecht op die normen en waarden, - er is meer in de wereld dan dat -
-
@33
Kent alleen het Christendom normen en waarden?
Jou reactie verbaast mij deels. -
@50 mee eens dat dat verschrikkelijk is.
maar misbruik bij een kind beschadigt je voor je leven hoor.
erg makkelijk gezegd om alles te laten rusten.
Je kan er mee leren leven maar vergeten en negeren kan je het nooit!!! -
@51 ik zou zeggen de heren voetbalvandalen zelf of is dat n hele rare gedachte?
-
. . .
De RKK betaalt dus voor sex ???
Als deze mensen werkelijk zouden geloven in God hadden ze het niet gedaan, want volgens de theorie van de kerk kijkt God altijd mee . . .
Vuile huichelaars zijn het !!! -
Sorry mensen, maar het is 99,9% aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat er GEEN god meer bestaat. Afschaffen al deze ellende dus. Je ziet wat er van komt. Macht corrumpeert.
-
@57 Misschien hebben ze zelf ook donders goed dfoor dat hij niet bestaat
-
6010 januari 2012 15:52 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Mooi van een kerk, heh? Je kan gewoon je schulden afbetalen waarna je toch in de hemel komt!
-
@50 Laat maar, want je vult de ene onzin aan met de andere. Onder geen beding hoort de schade en pijn gebagetaliseerd te worden. U roept steeds dat u ergere dingen heeft gezien. Het bevreemd mij dat u dergelijke vergelijkingen toepast, want dit soort zaken kun je nu eenmaal niet zo eenvoudig naast elkaar zetten en roepen dat het ene erger is dan het andere.
-
Het instituut KERK heeft zijn langste tijd gehad. Nergens in de bijbel staat het woord KERK en ook niet dat er kerkdiensten gehouden moeten worden.
-
Godsdienst is opium voor het volk.
-
6510 januari 2012 16:04 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Ik ben ook katholiek maar verafschuw wat er gebeurd. Maar je kunt geen instituut veroordelen voor wat individuën begaan hebben.
Dan zouden er nl. ook geen zwembaden, politiekorpsen, ja zelfs regeringsleiders of koningshuizen meer zijn. Dat de daders gestraft worden geloof ik vast. Ofwel vroeg of laat.
Maar laat wel ieders denkwijze of religie in zijn waarde!!! -
@65 Als ik ja zeg doe ik Lenin te kort;)
-
@57
O,2% van de geestelijken, vooral in de jaren 60 en 70 van de vorige eeuw, waren betrokken bij misbruik; dat vind jij voldoende om 100% van alle katholieken, die nergens iets mee te maken hebben te kwalificeren met:
"vuile huichelaars zijn het" Daarmee doe je dus 99,8 procent van de katholieken uit de vorige eeuw onrecht, en 99,9% van de katholieke geestelijken van nu (en dan kom ik je nog tegemoet door geen 100% te zeggen). -
@64
Maar dan wel van uitstekende kwaliteit; en niet schadelijk voor de gezondheid. -
@66. Waarde, waarom laten gelovigen, ongelovigen niet in hun waarde.
Waarom moet ik aanhoren dat ik zal verdoemen in hel omdat ik niet geloof.
Respect is meestal twee kanten op maar daar hebben de gelovigen nog NOOIT van gehoord. -
7110 januari 2012 16:10 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@68 Deze misdadigers worden nog steeds gedekt door de huidige kardinalen en bischoppen, dat betekend dat zij mede schuldig zijn , in juridische termen ben je dan ook aansprakelijk bij het verbergen van een misdrijf.
Verder dient de schade vergoed te worden , en de daders achter tralies te verdwijnen.
Of het nu 0,2 % is of 100% is de kerk is een hierarchische kliek met een relatief kleine machtslaag.
De titel Criminele organisatie is wel op zijn plek denk ik zo -
@66 Maar laat wel ieders denkwijze of religie in zijn waarde!!!
Nou niet dus. Er zitten nl. heel enge/bekrompen denkwijzen tussen. En...erger nog. Kinderen worden ermee geindoctrineerd. Kijk naar u zelf. Naar ALLE waarschijnlijkheid waren/zijn uw ouders katholiek. -
4999 onsterfelijke, almachtige alwetende goden bestaan al niet meer. Een enkeling houdt hardnekkig vol.
Beste gelovigen, stap eens de wereld binnen die realiteit/werkelijkheid heet. -
@68 Ach niet gerealiseerd jij bent dat verdoezelende papevriendje, uit je posts blijkt de sympathie voor de daders en het bagatelliseren van het misbruik...
-
geld geld geld maar als je geld wenst voor dit soort zaken is het dan geen dienst geworden ? .....
-
@1
Dat hebben Lenin, Stalin en hun opvolgers ook al geprobeerd, kerken slopen of als pakhuis gebruiken en Christenen vervolgen. Zeg een eerlijk, wilt U die kant op? Mensen verbieden om hun geloof te belijden?
Het zal U a niet lukken.
Sinds het communisme in Rusland is opgeheven bloeit het Christelijk geloof er als nooit te voeren.
Overigens, atheisme, de religie van deze moderne tijd, is ook een vorm van geloven want bewijzen dat God niet bestaat kunt U niet.
In feite bent U dus net zo religieus als ik. -
@72
Maar goed dat u geen rechter bent; want dan zouden plotseling alle directeuren van zwembaden en alle zwemleraren en leraressen misbruikers schuldig zijn door Benno L.
En maar goed dat u geen rechter bent, want dan zouden ploteseling alle kleuterleiders en kinderopvangmedewerkers en leidsters van groep 1 basisschool schuldig zijn door Robert M.
U bent blijkbaar zo verblind door een ongefundeerde haat tegen alles wat katholiek heet, dat u iedere nuance en redelijkheid uit het oog verliest.
Een keer een mis bezoeken of een boekje lezen met toespraken van een willekeurige paus, of een boekje over een heilige of Moeder Teresa of iets dergelijks. U zult uw ogen niet geloven:
"Hè? ik dacht dat die katholieken alleen maar bezig waren met misbruik en geld, en in werkelijkheid blijken ze het te hebben over samen delen, naastenliefde en vrede bewaren met elkaar; Goh, dat had ik nou echt nooit kunnen denken?!" -
Bron wikipedia :
http://nl.wikipedia.org/wiki/Seksueel_misbruik_...
Schadevergoeding
De Kerk ging zelden uit eigen beweging over tot schadevergoeding, omdat zij wilde voorkomen dat dit in juridische zin zou worden uitgelegd als een schuldbekentenis, en omdat men wenste te voorkomen dat er te veel schadeclaims zouden binnenkomen. Maar uiteindelijk werden Bisdommen en congregaties uit met name de Verenigde Staten, Ierland, Canada en Australië gedwongen tot het betalen van hoge bedragen aan proceskosten en schadevergoedingen. De vergoedingen moesten vooral worden betaald omdat de kerk had gefaald om kinderen te beschermen tegen priesters van wie al bekend was dat zij misbruikers waren. In de Verenigde Staten gaven de klachten aanleiding tot het uitbetalen van naar schatting drie miljard dollar.[258] Dit leidde tot het faillissement van acht bisdommen.[259] In Ierland is tot op heden naar schatting ruim een miljard euro aan schadevergoeding betaald. Een deel van dit bedrag werd door de overheid betaald, omdat zij vroeger nauw betrokken was bij katholieke scholen en internaten. In Ierland kregen slachtoffers gemiddeld 63.000 euro en was het maximum 300.000 euro. In juni 2011 bracht de commissie Lindenbergh op verzoek van de Nederlandse bisschoppen een advies uit over schadevergoeding aan Nederlandse slachtoffers. De commissie adviseert om per bewezen geval, afhankelijk van de ernst van de feiten, een schadevergoeding tussen de 5000 en 100.000 euro toe te kennen. De hoogte van de schadevergoeding zal worden vastgesteld door de zogeheten Compensatiecommissie. In Belgie kan de schadevergoeding tussen de 2.500 en 25.000 euro bedragen. De hoogte van de vergoeding zal worden bepaald door het onafhankelijke Centrum voor Arbitrage inzake Seksueel Misbruik (CASM). Ook in Duitsland wordt er inmiddels gesproken over schadevergoedingen. -
@77 Ik wil proberen te verbieden kinderen te indoctrineren met 1 alwaar gedachtengoed. Want DAT is wat in geval van religie nog steeds geaccepteerd wordt.
Uw laatste zin ga ik niet eens op in. Dan is nl. de stelling 2+2 = 4
ook puur geloven. -
@77 beetje de weg kwijt.....
-
Veel geld vragen en direkt de hele kerk opdoeken er is volgens mij nu nog steeds ellende daar smerige kerels,met,de paus voorop .
-
@75
Zo doen de Republikeinen dat ook met Obama: als Obama ziekenzorg wil invoeren voor de armen in Amerika, dan noemen ze hem gewoon een Islamiet en dan hoeven ze inhoudelijk geen verantwoording meer af te leggen.
Doorzichtig is het wel, en ook een beetje gemakkelijk. -
@78 Ach er zijn vast goedwillende katholieken , maar in dit geval dienen de kwaadwillenden geisoleerd en gezuiverd te worden.
Ook in door jou genoemde gevallen zijn degenen die de misdaad verborgen houden en daardoor in stand hebben gehouden schuldig.
Zo zit de wet in elkaar , de kerk staat daar niet boven met zalvende teksten -
We hebben nu ruim 2000 jaar de tijd gehad om te zien dat religie veel (heeeeeeeeeeel veel) ellende heeft voortgebracht en nog steeds voortbrengt.
Ik pleit dus voor afschaffen van scholen/instituten waar geindoctrineerd wordt. -
@83 Je schiet in dezelfde verdediging als in wikipedia staat , logisch als je je broodheer verdedigd
zie :
Verdedigende reacties
De Kerk reageerde in eerste instantie defensief en arrogant op de problematiek.[106] Hierbij werden onder andere de volgende argumentaties gehanteerd:
Ontkenning van de problematiek
Gedurende de vorige eeuw kwam het regelmatig voor dat vertegenwoordigers van de Kerk de problematiek ontkenden of minimaliseerden. Het Belgische onderzoeksrapport geeft aan dat angst voor schade en vernietiging van de organisatie leidde tot ontkenning van de problematiek.[219] De Kerk minimaliseerde het misbruik doorgaans.[220] Paus Benedictus heeft expliciet uitgesproken[35] dat de Ierse Kerk een misplaatste bezorgdheid kende voor haar reputatie en het voorkomen van schandalen. Pas in 2001 werd vanuit het Vaticaan erkend dat er sprake was geweest van misbruik binnen de kerk.[221]
De omvang van het misbruik wordt overdreven en is inmiddels afgenomen
Na de eerste golf van onthullingen stelde de Kerk dat dit overtredingen waren van een kleine minderheid van zwakke priesters. In deze tijd stelde de kerk dat er sprake was van rotte appels onder de priesters, individuele gevallen die alleen opereerden.[222] Naar aanleiding van het schandaal van seksueel misbruik door priesters in de Verenigde Staten verklaarde[223] kardinaal Joseph Ratzinger, de latere paus Benedictus XVI in 2002:
De voortdurende aanwezigheid van nieuwsitems komt op geen enkele wijze overeen met de statistische objectiviteit van de feiten. Daardoor moet men wel tot de conclusie komen dat er doelbewust gemanipuleerd wordt en men de Kerk in diskrediet wil brengen. Minder dan 1 procent van de Amerikaanse priesters hebben zich schuldig gemaakt aan handelingen van dit type.
Sommige tegenstanders zagen dit als onverschilligheid, maar voorstanders van de paus interpreteerden het als een signaal dat het gedrag van een minderheid van priesters de overgrote meerderheid die een respectvol leven leiden niet in een kwaad daglicht mocht stellen. Overigens zou later door het John Jay-rapport aangetoond worden dat tijdens de vorige eeuw een hoger percentage (dan de door de Paus genoemde 1 procent) van de Amerikaanse priesters schuldig was. Vertegenwoordigers van de kerk[224] en anderen benadrukken dat het probleem vanaf het laatste decennium van de vorige eeuw sterk is afgenomen -
Wanneer je de evolutietheorie een feit noemt ben je ook een gelovige. De meeste mensen die geloven in die theorie hebben zelf nog nooit onderzoek gedaan, maar nemen dit alles aan van wetenschappers. Wetenschappers die vaak woorden en zinnen gebruiken als: mogelijk, als, waarschijnlijk, het zou kunnen dat etc.
Tolerantie is een groot goed. Maar dat zie ik hier weinig terug. Er zijn gelovigen die zich beter voelen dan anderen, maar een aantal atheïsten kan daar ook aardig wat van. Zie bovenstaande berichten. Om over het generaliseren nog maar te zwijgen. Pure religiehaat. Het liefste zouden ze ieder geloof met wortel en tak uitroeien? De nieuwe "kruis"vaarders? Verder kennen wij godsdienstvrijheid in Nederland, daar wil ik toch graag even op wijzen.
Wat het misbruik betreft; schandalig. De daders en verzwijgers moeten hard worden aangepakt. Maar iedereen binnen de RK daar de schuld van geven is kortzichtig. Dan weet je niets van plaatselijke parochies die zich inspannen voor slachtoffers e.d. Dan ben je alleen bezig met het Vaticaan en daar van alles negatiefs over te zeggen, i.p.v. te kijken wat afdelingen van de kerk wereldwijd voor goede dingen doen. Dan ben je dus heel triest en kortzichtig! -
@87 Is je pc, die je voor je neus hebt staan een GELOOF? Is je auto, waar je straks in stapt een GELOOF?
Is radioactiviteitsbepaling een GELOOF? Evolutie is GEEN geloof maar een feit. En als we daar nou eens mee verder gaan...met feiten, dan kunnen vieze mannetjes als deze zich niet meer achter een godje verschuilen door die vunzigheid af te kopen door 100 weesgegroetjes. -
Nogmaals, evolutie zie je met eigen ogen om je heen gebeuren. De hele theorie erachter is gebaseerd op diverse wetenschappelijke disciplines, van welke u en ik ook dankbaar gebruik maken, of je er in "gelooft" of niet. Sommige dingen is geen kwestie van geloven meer. Dan heet het een feit.
En nee, het niet bestaan van een god is nooit te bewijzen. Het niet bestaan van een goggtlookelkerts ook niet. -
@77 je kan ook niet bewijzen dat hij wel bestaat.
Lollig dat als een man een sinterklaaspak aantrekt hij gezien word als een vertegenwoordiger van god.
laat me toch niet lachen, popppekast.
ik ben blij dat ik niet geindoctrineerd ben!
en dat ik gewoon lekker mezelf ben -
@90 En misschien belangrijker nog. Dat je je EIGEN mening mag hebben. Zelf onderzoek mag en kan doen, zonder daarvoor later gestraft te worden door een hel.
-
Wie betaalt er? De priesters,bisschoppen en kardinalen die de ontucht hebben gepleegd of toegelaten of de gelovigen die blijven geloven in deze hele poppenkast? De kerk moet hoognodig een menselijk gezicht krijgen, dan kunnen we nog iets met de kerk!!
-
@88
Heeft u dat zelf uitgezocht dan? Laat me niet lachen. U praat over feiten die u zelf niet kunt aantonen, iets waaraan u juist zo'n hekel heeft. Uw reactie is erg agressief. U bent waarschijnlijk een pure religiehater. Het gaat er niet om dat u iets moet geloven. Niemand kan en mag u daar toe dwingen. Dwingt u anderen dan niet om in uw onzin te geloven. Met die 100 weesgegroetjes onzin. U weet nog niet eens wat dat zijn, zonder te googlen. -
@88 Jij gelooft ook dat vrachtwagens meer ongelukken veroorzaken dan personenautos, dat vrachtwagens DE oorzaak van de ellende op weg zijn, dat vrachtwagencahuffeurs zich nooit aan de regels houden etc.
Allemaal GELOOF, maar GEEN feiten. Want voor de feiten ben je blind en wil je niet naar luisteren. Dus de pot verwijt de ketel?? -
@92
Vele afdelingen van de kerk hebben een menselijk gezicht, u kijkt alleen naar degenen die het niet goed doen. Generaliseren! -
God gaf de slachtoffers een doel in het leven als maagdelijk sex-slaafje van de kerkleiders en waag het niet jullie vieze bek open te trekken en geniet van elk moment, dat de bevolking de jacht op jullie nog niet heeft geopend!
Ik ben niet gelovig, maar ik bid dat al die gelovige kinderverkrachters voor eeuwig in de hel zullen branden en anders hier maar op aarde!
Het zijn er volgens de RKK toch maar 41 dus: 41 x € 100.000 = € 4.100.000
Dat is een schijntje van de RKK 2010 omzet van € 59.700.000 !!!
Als je zoveel geld hebt en die slachtoffers nog niet wilt betalen, dan vraag je om oog om oog tand om tand morgen !
Als burgers een (zeden)misdaad begaan, dan MOETEN ze gestraft worden en hetzelfde geldt voor de RKK, die MOET gestraft worden en de slachtoffers moeten niet afwachten, maar actie ondernemen en in afwezigheid van de rechterlijke macht (die niet thuis geeft), de straf uitspreken en ten uitvoer brengen als de RKK geen boete doet.
Hier zijn de RKK omzet cijfers:
http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2... -
@40 hemar73
Wat er mis is met "religie" is dat het zo makkelijk te misbruiken is om macht te vergaren, en zelfs in zekere zin is gelegaliseerd door wetten omtrent "vrijheid van geloof", waardoor dit ook politiek flink uitgebuit word.
Het is zelfs mogelijk om een nieuwe religie te scheppen, binnen de wet.
Religie word gebruikt en misbruikt om anders te kunnen handelen en je te gedragen vanwege uitzonderingen op de wetten.
Daarom is er van alles mis met "religie".
Religie is een middel, geloof ergens in is wat anders. -
@dikkemick ik ben blij dat ik niet de enige ben!
gewoon lekker jezelf zijn en maak er een mooi feestje van op aarde.
maar wel de medemens met respect behandelen en iets voor n ander over hebben.
dat hoeft geen paus te zeggen tegen me, dat is gewoon proberen een goed mens te zijn -
@93 Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook aan een ander niet (Matteüs 7:12). Lees uw reactie eens, dan is het bovenstaande wel op u van toepassing.
Ook heeft iemand het recht om het geloof af te wijzen.
Gelukkig maar want anders zou deze wereld een grote hel en verdoemenis zijn. -
@99
Bij mijn weten heb dikkemick niets aangedaan. Dus waar wilt u heen? En als dat wel zo is, zou dat zeker niet alleen van mij op toepassing zijn. Misschien moet u eerst die balk eens uit uw oog halen? -
@94 Maak aub onderscheid tussen serieuze draadjes en galdraadjes.
Ik vind DIT uiterst serieus. -
poen schuiven, 6 maria wees gegroetjes en door naar de volgende ronde.
5000 tot een ton
Ik wil niet eens weten wat je moet overkomen wil je een ton krijgen, en ik "geloof" ook niet dat je je er dan beter van gaat voelen...
kerken, scholen, opvang, zwembaden.... blij dat mijn vrouw niet werkt en ik over heel de wereld als ongelovige hond bestempeld mag worden......
maar goed, ieder zijn/haar ding! -
@100 Ik herken een gelovige hierin, ik heb niets gedaan, lach lach.
-
@86: Feit is dat de huidige paus als kardinaal Ratzinger 20(!) jaar in een commissie heeft gezeten om misbruik door de rkk in de doofpot te stoppen en daar vooral te houden.
Hij was er al die tijd van op de hoogte en hoe! -
@104
Hoe heette die commissie, en wanneer was dat !
Als je met zulke beschuldigingen komt, dan moet je ze ook waar maken !!
Hoor het graag. -
@1
Het afschaffen van de religie zie ik voor de slachtoffers niet echt als compensatie.
Religie wordt afgeschaft en dan hebben ze ineens géén last meer van hun trauma ?
En ja, verder ben ik het met u eens, al dat religie gedoe brengt alleen ellende.
Wil iemand geloven, prima, maar doe het "binnenskamers" en val er verder niemand mee lastig.
Maar nogmaals, daar hebben de slachtoffersop dit moment niet veel aan. -
@103
Dat geintje kan ik wel hebben. :-)
Discussies zijn vaak verhit hier. Maar ik wil eigenlijk met niemand ruzie. Als we nu elkaar respecteren om ons geloof of niet-geloof dan kan er toch niets verkeerd gaan? Als een atheïst kinderen misbruikt, zijn toch niet alle atheïsten zo? Dat geld ook voor gelovigen. Als ieder zich nu gewoon goed gedraagt en elkaar helpt vanuit welk perspectief dan ook, dan zijn we toch goed bezig? Ik zou geen atheïst willen overhalen tot geloof. Maar waarom willen atheïsten mij overhalen tot niet geloof en blijven zij mij bestoken? -
@86 Deus Ex
"Overigens zou later door het John Jay-rapport aangetoond worden dat tijdens de vorige eeuw een hoger percentage (dan de door de Paus genoemde 1 procent) van de Amerikaanse priesters schuldig was. Vertegenwoordigers van de kerk[224] en anderen benadrukken dat het probleem vanaf het laatste decennium van de vorige eeuw sterk is afgenomen"
Ze bedoelen dat het nu beter weg gemoffeld word.
Daardoor lijkt het afgenomen. -
@97
Hoeveel macht heeft de paus over jouw?
De vraag stellen is hem beantwoorden: helemaal geen enkele, net zo min als over mij.
Maar ik ben wel volkomen vrij, om waarde aan zijn woorden te hechten of niet.
En gelukkig heb jij niet de macht om dat aan mensen te verbieden. -
De katholieke kerk is zeker verantwoordelijk voor deze schandalen omdat het keer op keer in de doofpot is gestopt.
Wat ik jammer vind is dat RK kerk wordt vereenzelvigd met God en bijbel.
De RK kerk houdt zich niet aan bijbel, deze mocht in deze kerk zo'n 50 jr geleden niet eens gelezen worden. Celebaat, beelden gebruiken bij aanbidding, de pracht en praal in de kerk. Allemaal onchristelijk. -
@109 Agapé
De paus beinvloed mijn wereld doordat het Vaticaan de enige is met een zetel in de VN, als zelf uitgeroepen staat.
Aan sommige woorden hecht ik wel waarde, maar niet omdat de paus ze uitspreekt maar vanuit een moreel besef en bepaalde normen en waarden.
Religies beinvloeden wereldwijd ons en andermans dagelijks leven, juist vanwege de vele oorlogen die al eeuwen lang door religie of verschillen daarin ontstaan en ontstaan zijn.
Ook omdat wetten en regels worden gewijzigd vanwege religies.
Of ik het nu wil of niet, religies en geloven beinvloeden ieders dagelijks leven. -
Neem aan dat de compensatie geschonken wordt aan een goed doel, of was het alleen om het geld te doen ?
-
@105: Joseph Ratzinger was vanaf 1982 prefect van de Congregatie van de Geloofsleer.
Beleid: toedekking en bagatellisering van seksueel misbruik door geestelijken.
Ruim 20 jaar was hij de belangrijkste persoon ( prefect) van deze commissie. -
Blijkbaar werkt aflaat ook andersom... Het zou fijn zijn als er ook wat schuldige viezeriken achter de tralies zouden belanden...
-
@113
Ja, en de KNVB heeft als beleid, het aanleveren van treinstellen om af te breken.
En het Ministerie van Onderwijs probeert kleuterklassen zo in te richten dat het misbruik vergemakkelijkt.
Je, hebt écht geen idee wat de Congregatie van de Geloofsleer is? Is het wel? Je weet volgens mij niet eens wat een katholiek is. Als je zulk een onzin kunt verkopen. -
laatst een stukje : helft katholieken denkt dat misbruik nog voorkomt......
als "ze" het zelf al denken, wat moet ik er dan van denken?
- ofwel is liegen een voorwaarde tot geloof
- staat er ergens op een donkere bijbelpagina dat het toegestaan is, mits er voor betaald wordt
- staat geloof gelijk aan risico tot misbruik
dan... mijn laatste vraag van de dag, lees de antwoorden graag morgen...
Gebeurt dit in de moskee ook? Waar ik heen wil, de culturen die een moskee gebruiken worden beticht op vreemde praktijken. Is dit dan waar ik "de pot verwijt de ketel" moet toepassen? of is geloof in nederland net als in moslimlanden gewoon gevaarlijk?
60 miljoen per jaar verdienen begrijp ik in grote delen ook niet zo heel erg.. wat gebeurt daarmee
(meer dan 1 vraag.... sorry) -
@111
Wat betreft oorlog voeren kunnen wij gelovigen van jullie atheisten nog veel leren: Nazi's 52.000.000 doden; Marxisten Communisten; 60.000.000 doden; Maoisten 45.000.000 doden En dat allemaal in één atheistische eeuw. -
Ook ik ben aangewezen door medeleerlingen op Schoolbank.nl als 'slachtoffer'. Het seksueel gefrutsel door de paters heeft wel degelijk ook bij mij plaatsgevonden, maar het trauma lag toch meer bij het doktertje spelen met de buurmeisjes en toen betrapt worden. Ik weiger om mee te doen aan deze compensatiehonger.
-
@114
En het zou daarnaast ook fijn zijn als de onschuldigen gevrijwaard zouden worden van alle blaam. -
@115:" Je weet volgens mij niet eens wat een katholiek is"
Ik heb een zeer gedegen katholieke opvoeding gehad.
Uw eigen aanname getuigt dus al van pure onzin!
Ik baseer me op feiten, wat ik van u niet kan zeggen.
U bent degene die niet weet hoe deze Congragatie te werk ging! -
@117 Agapé
Kijk hier komt jouw agressie al een beetje naar boven, "jullie atheisten" ?!
Waar maak jij uit op dat ik een atheist ben ? Je kan namelijk ook geloven zonder een religie aan te hangen.
Maar ga nu alsjeblieft niet in cijfertjes treden als het gaat om slachtoffers, want dan vallen die van de zogenaamde atheisten die je nu noemt in het niet bij wat religies hebben veroorzaakt.
Maar dat is ook niet het punt, het punt is diezelfde strijd die jij nu oprakelt, tussen gelovigen en niet gelovigen of anders gelovigen.
Religies zorgen voor de oorlogen en strijd tussen gelovigen. -
@121
Het tegendeek is waar ! -
@122 Agapé
De geschiedenis wijst het uit, zelfs het heden wijst dit uit.
Je moet de waarheid gewoon eens onder ogen zien. -
Deze pedo en trasverstieten club moet direct een halt toegroepen worden. Hun slogun heb uw naaste lief nemen ze wel heel serieus. Het is toch zeer ongezond dat volwassen mannen in vrouwen kledij rond huppelen en zgn celibatiar leven .Het is in mijn ogen weerzinwekkend, schaamteloos en niet goed te praten criminele organisatie die opgerolt moet worden en net zo moet worden aangepakt door justitie als alle andere pedonetwerken.
-
En maar collecteren de arme gelovigen draaien op voor het geneuk van de priesters.
-
@124 helemaal mee eens!
-
Het wordt tijd dat je je moet schamen als je een katholiek bent
-
@127 dat slaat ook nergens op. Jij moet je schamen voor je bericht.
-
ik ken er ook 1 van. Hij krijgt bij de 1e ronde nu al € 100.000 en alle 41
-
Typisch toch hé! Wanneer leren velen van jullie het nou eens af om alles en iedereen over 1 kam te scheren. Zoals jullie het brengen is de gehele RKK één grote sexbeluste bende.
Zou weleens willen weten hoeveel van jullie zijn/haar kind naar de kinderopvang brengt. Dat zijn nl. ook allemaal sexbeluste viespeuken.... -
@121 U stelt "Religies zorgen voor strijd en oorlogen"
Dat zou dan moeten betekenen dat de meeste oorlogen om religieuze zaken gaan; over geloofszaken; of omdat het ene geloof het andere niet duldt.
Laten we het maar eens een paar oorlogen nagaan.
Oorlog van Hitler en z'n Nationaal Socialisten 52.000.000 doden; geen godsdienst oorlog.
Het geweld door Marx ingegeven: Communisten, Marxisme; 60.000.000 doden; geen godsdienst oorlog
Het Maoisme 45.000.000 doden; geen godsdienst oorlog
Amerikanen tegen Vietcong 100.000den doden; geen godsdienstoorlog
Hutus tegen de Tutsies: 1.000.000 doden; rasistische oorlog
Noord Ierland: Ieren tegen de Engelse bezetter; geen Godsdienstoorlog (ook al zijn de Ieren overwegend katholiek en de Engelse bezetter van Ulster overwegend Anglicaans; de oorlog gaat niet over godsdienstige motieven maar ordinair over land)
Inval van Amerika in Irak; geen godsdienstoorlog, maar over olie en vermeende dreiging met kernwapens.
Onrust in het middenoosten; geen godsdienstoorlog, maar bevrijding van het juk van dictators.
BBC liet onlangs nog door universiteiten onderzoek verrichten; en ook die kwamen tot de coclusie dat er nauwelijks oorlogen zijn die puur godsdienstig gemotiveerd zijn. En de paar die er zijn geweest in het verleden vallen in het niet bij alle oorlogen die gevoerd worden om macht, land, geld of olie. -
@124
Je moet je niet zo gemakkelijk laten sturen en ophitsen door de media.
Gewoon zelf blijven nadenken en proberen naar de feiten te kijken.
Het is niet altijd gemakkelijk om een eigen mening te hebben,
maar het geeft wel meer voldoening, dan zo maar mensen bashen die niets verkeerds gedaan hebben. -
@19
O ja? heeft de religie met de almachtige God vol van liefde daar antwoord op?
Nou dan vind ik dat die god of een prutser is, of de duivel zelf.
Want als hij de wereld heeft geschapen, ook nog wel volgens zeggen naar zijn evenbeeld. Wat heeft hij er dan een zootje van gemaakt.
Hij kan dus liefdevol zijn, maar dan is hij volgens mij een prutser geweest, die mens en dier laat lijden van lichamelijke en geestelijke pijnen. Die mens en dier mekaar laat opvreten om voedsel te verschaffen. Die bacteriën en virussen heeft gekweekt waaraan mens en dier na veel pijn lijden dood gaan.
Geweldig hoor, religie. Denk toch eens echt na!!!
O, ja, die God kan natuurlijk nog wel een duivel zijn, want zogezegt houden die ervan anderen pijn en verdriet te doen.
Toch geloof ik zelf niet in een God, alhoewel het er met de paplepel is ingegoten. -
daar gaan we weer praat lekker zeg wat je er van vind ook al weet je er niks van af roep maar,allemaal internet geleerden schoolgaande kinderen.horen zien en zwijgen,nu jij .
laat nederland schuld bekennen,daar waar het hoort .deel uitmakende nietsnutten. -
@133 zogezegt wel met een D he haha
-
@124
Zó, zo als u reageert, zó ontstaan godsdienstoorlogen: als iemand katholiek is dan is hij dus ook pedo en lid van een crimineel netwerk, en dus moet je ze verbieden en wegjagen en opsluiten en ........
Zó gaat dat nou, als je woede ongecontroleerd de vrije loop laat, en zondebokken maakt van groepen mensen. -
Ter aanvulling op @130 En zoals in elke organisatie, zitten er altijd wel wat rotte appels. Is dat dan reden om iedereen die in zo'n organisatie deelneemt af te schilderen als pedo/dief/moordenaar etc...?
Ik vraag jullie nogmaals. Wie van jullie brengt zijn kind naar een kinderdagverblijf//kinderopvang?
"OM eist 3,5 jaar cel tegen zedenverdachte Ens" 10 januari 2012 19:12
De voormalige eigenaar van kinderdagverblijf 'Onze boerderij' in Ens wordt verdacht van misbruik en ontucht met 11 minderjarige kinderen.
Heb ik het maar niet over de zedenzaak bij het hofnarretje.....of een leuke zwemleraar die met zijn fikken niet van de kinderen kon blijven. Betekend dat nu ook dat jullie jullie kinderen ook maar niet op zwemles doen????? -
Als je een zedenmisdrijf begaat en wordt aangehouden, dan ga je
terecht, onmiddellijk achter slot en grendel tot en met voltooiing van
je straf.
De machtige RKK, mag van de overheid voor eigen strafrechter spelen en
zichzelf voor eigen zedenmisdrijven veroordelen.
Als gevolg hiervan blijft de Rooms Katholieke Kerk jarenlang
ontkennen, uitstellen, verzwijgen en doofpot politiek bedrijven.
Bij gebrek aan onafhankelijk rechtspraak, vinden wij dat burgers nu
zelf aan zet zijn om eigen mening van gerechtigheid uit te spreken in
de helaas totale afwezigheid van openbaar ministerie en onafhankelijke
rechtspraak.
Volgens de RKK hebben zich maar 41 slachtoffers gemeld en er staat een
schadevergoeding van € 5000,- tot € 100.000,- per geval.
De omzet van de RKK over 2010 bedroeg € 59.700.000 en vooralsnog
sleept de zaak al decennia voort zonder boetedoening.
Ik zou wel eens de mening van burgers weten, welke ten laste legging, strafmaat / straftermijn zij voor ogen hebben.
In onze democratische rechtstaat heeft u recht op vrijheid van meningsuiting.
Welke straf voor welk zedenmisdrijf vindt u terecht?
Voor het volgende zedenmisdrijf: ...
vind ik de volgende straf van toepassing: ...
Wat vindt u van b.v. een Burger Straf Tribunaal (BST) bij een falend rechtssysteem ?
Ik vind een Burger Straf Tribunaal (wel/niet) goed want ... -
@138
Ik ben het met u eens dat de Kerk het aan de rechter had moeten over laten, want nu gaat ze geld betalen, veel geld betalen, voor zaken die al lang verjaard zijn, voor zaken die niet bewezen zijn en voor valse aangiften. En bovendien betaalt de kerk ook nog eens veel meer dan de Nederlandse rechter zou opleggen. -
@124 en @136
Draai de boel nu niet om. Eeuwen lang hebben de katholieken oorlog gevoerd.
De katholieke kerk heeft vroeger al hele steden uitgemoord, gewoon omdat mensen anders dachten. -
gaat lekker los hier er klinkt iets door heen wat je niet zou verwachten van mensen die andere respecteren .gelovigen zijn dichterbij het goede dan niet gelovigen,ze trainen er ook voor logisch toch,zonder hier mee te zeggen dat ongelovigen slecht zijn moeilijk toch,begrijp wat je wilt begrijpen.
p,s mijn oprechte deelneming gaat uit naar hen 41,laat het weinige geld enigzins hun leed verzachten, -
@132: U zou zich niet zo makkelijk moeten laten sturen door uw eigen ongefundeerde aanname's en dat minnen van u wordt ook erg goedkoop.
-
@124 en @136
De reeds in 1550 ingevoerde strenge 'plakkaten' tegen de aanhangers van Maarten Luther hadden zijn volledige instemming. Hij zag het als zijn levensdoel om één groot rijk te scheppen met slechts één godsdienst, het rooms-katholicisme.
In 1572 werden Naarden en Mechelen uitgemoord door Alva's troepen.
anvankelijk staat het leger onder opperbevel van Arnaud Amaury, abt van de abdij van Citaux. Onder zijn leiding wordt in juli 1209 de volledige bevolking van Béziers uitgemoord, volgens hemzelf en toenmalige kronieken 20.000 mensen. Aan hem wordt de uitspraak toegeschreven 'Doodt hen allen, God zal de zijnen herkennen.
Bronnen Wiki: -
En...geloven we nog steeds in de ALmachtige ALwetende, ALgoede God?
-
@144 k weet niet of t kan maar ik moest net erg lachen.
sex en god hoort toch een beetje samen.
hoeveel mensen roepen o god als ze een orgasme krijgen.
sorry voor degene die ik nu kwets dat is niet mn bedoeling. hopelijk kunnen mensen nu even lachen en iets luchtiger in de discussie staan -
@139
Ik reageer even tussen uw citaten door:
Ik ben het met u eens dat de Kerk het aan de rechter had moeten over laten
Reactie: Denkt of hoopt u dat de kerk zoveel macht heeft?
, want nu gaat ze geld betalen
Reactie: vindt u dat storend ?
, veel geld betalen
Reactie: vindt u dat "veel" voor verkrachting
, voor zaken die al lang verjaard zijn,
Reactie: waarom hoor ik u niet over de bewezen zaken
voor zaken die niet bewezen zijn en voor valse aangiften. En bovendien betaalt de kerk ook nog eens veel meer dan de Nederlandse rechter zou opleggen.
Reactie: hoe minder boetedoening hoe beter voor u?
Oh ja, hier nog een citaat van u mijnheer Agapé:
de tijdgeest (jaren 50, 60, 70 vorige eeuw): nvsh, politiek, journaille, COC, pleiten allemaal voor het legaliseren van seks met kinderen; de indruk bestond toen dat het allemaal niet erg was: "alles moest kunnen"; en dat die Kerk daar toen tegen was, kwam omdat ze zo ouderwets was, en niet met haar tijd mee ging.
U kunt deze verkrachters wel verdedigen en seksueel misbruik zoveel mogelijk goedpraten en bepleiten (van voor naar achter, door alle lezersreacties heen), maar het recht zal zege vieren. Het volk vergeet z'n MISDADIGERS en HANDLANGERS niet Agapé, die komen aan de beurt!!!
Kleine tip viezerik: zorg dat je anoniem blijft ! -
De aarde is bezaaid met kerken, tempels en pagoden
Kathedralen, synagogen en moskeeën overal
Boeddhisten, katholieken, protestanten
Moslims, joden
Ieder volk z'n eigen godsdienst, rituelen en methoden
De ene God gebiedt en door de ander wordt verboden
De wereld is een hele grote, bonte
Religieuze toverbal
De ene God is wreed en af en toe gewoon kwaadaardig
Maar een ander daarentegen hou je
Met cadeautjes zoet
Er zijn er ook die streng zijn
En genadeloos rechtvaardig
Je hebt er zelfs die zeggen dat
De mensheid minderwaardig is
En schuldig wordt geboren
Dat klinkt ook niet bijster aardig
En ik heb ook nooit begrepen wat een mens
Met dat soort opperwezens moet
Robert Long -
@146: Citaten?
Zeg maar gerust valse aannamens!
Maar ik dankzij uw reactie wel even kunnen lachen ( en dat bedoel ik absoluut niet beledigend). -
Verplicht leesvoer dominees, pastoors, imams etc
"The god delusion" van R. Dawkins. -
@146 U zegt: "Kleine tip viezerik: zorg dat je anoniem blijft !
Dat bedoel ik dus.
In deze sfeer moeten we de ophef over het misbruik zien.
En het toont ook het karakter van degenen die de Katholieke kerk bedreigen. -
@146 U zegt: "Reactie: vindt u dat "veel" voor verkrachting"
U noemt al het misbruik gemakshalve verkrachting. Die indruk proberen kerkhaters ook te wekken, dat het allemaal verkrachting zou zijn.
Ik heb dan ook geen probleem met 100.000 euro voor echte slachtoffers,
waar ik wel problemen mee heb is met 5000 euro voor "op schoot zitten" "gluren" "een foto laten zien" en andere kulkoek, dat bij een rechter geen schijn van kans zou maken.
Daarom ook vindt ik dat een rechter er naar zou moeten kijken.
Die kan een echte dader straffen en valse aangiftens ontmaskeren.
Dat is wel niet wat u wilt, u wilt iedereen die katholiek is op de brandstapel: schuldig of onschuldig, als ze maar boeten. -
@140
Welke steden ?
Wanneer ? -
@152 Gaan we verstoppertje spelen.
http://www.xead.nl/de-katharen-ofwel-de-massamo...
http://www.geschiedenisbeleven.nl/Artikelen/Ges... -
@152:Op post 143 kunt u het lezen.
Dat leerde ik al op de katholieke school! -
Maar goed, dat is flauw, want iedereen moord. Gelovig of ongelovig.
Alleen een ongelovige heeft geen moraal dus mag moorden.
Tenminste...dat is wat gelovigen vaak beweren. -
@153: Wat dacht u van Mens erger je niet?:)
-
@156 Tja...u hebt gelijk. Ik erger me groen en scheel aan religie. De schijnheiligheid, de domheid, het verstoppen, het toneel, maar bovenal...het indoctrineren van de kinderen.
-
@157: Ai, let op dat gaat weer een min opleveren.
Iets wat een bepaald persoon graag doet.
De plus heeft u van mij, minnen doe ik uit principe niet.
Liever leg ik uit waarom ik het ergens niet mee eens ben. -
@143
Dat bedoel ik: u moet terug tot een geval van zo'n 600 jaar geleden;
ik weet niet of het u opgevallen is, maar die ongelovigen van u hebben sindsdien nogal wat oorlogen uitgevochten, en daarbij heel wat meer slachtoffers gemaakt dan 20.000. Dat aantal halen de heidenen tegenwoordig op een achternamiddag.
Wat overigens niet weg neemt, dat iedere dode, uit naam van religie er éen te veel is.
Maar het is toch totaal absurd om de stelling aan te hangen dat alle oorlog en conflict voortkomt uit religie; dat kan alleen iemand zeggen met de intelligentie van een visstick. -
@146 @Ron uit Zaandam die zegt: "Reactie: waarom hoor ik u niet over de bewezen zaken."
Omdat die u in uitstekende handen zijn.
Maar ik maak mij meer zorgen over de onschuldigen, want die hebben van Ron uit Zaandam weinig goeds te verwachten. -
@146
U bent zo eentje die, wanneer iemand probeert te voorkomen dat iemand onterecht de doodstraf krijgt, meteen klaar staat met: "dan zal hij zelf ook wel een moord gepleegd hebben".
Het zal u misschien verbazen, en het gevoel zal u wellicht niet bekend zijn, maar sommige mensen willen gerechtigheid: schuldigen straffen en onschuldigen vrij spreken.
Dat is een heel andere benadering als u voorstaat, uw benadering is veel eenvoudiger, maar onrechtvaardiger: "katholieken opsluiten", want als het katholieken zijn, dan zullen ze wel niet deugen.
U bent een heel gevaarlijk mannetje ! -
@161: Hou eens op met al die ongefundeerde aannamens en dat minnen.
U begint zich nu zo langzamerhand belachelijk en ongeloofwaardig te maken.
En dat is gewoon jammer. -
@66 Maar ik mag een instituut wel beoordelen op hoe zij omgaat met bepaalde kwesties. En om die reden kan ik de RK niet meer serieus nemen.
-
@ 161 moet zijn eigen reactie 17 eens goed nalezen, daar staat "GIJ ZULT NIET OORDELEN"
-
@164: Oei, u bent een echte ka ( met permissie gesproken ) en er staat ook: beschuldig mensen niet vals!
-
"De kerk betaalt."
Flink doneren tijdens de collecte in de kerk, het geld gaat naar een goed doel. -
Ik ben niet religieus (ik ben agnostisch) en vind het niet altijd prettig om te vernemen dat ik zonder moraal ben en zal branden in de hel, maar om religie in zijn geheel nou zo hard to veroordelen als hier wordt gedaan vind ik ook weer niet lekker voelen.
Religie hoeft niet perse iets slechts te zijn; het wordt vaak door mensen misbruikt om immorele daden te verantwoorden, zoals de pedopater die zegt dat God het goed vindt dat kleine jongetjes verkracht worden of de ouders van de crimineeltjes die deel uit maken van de bende van de Delftselaan (spell check?) die zeggen dat Allah wil dat hun zonen het dievenpad opgaan.
Het is ook mogelijk om religie te gebruiken om goede daden te doen. Mijn ouders zijn religieus (en zijn niet blij dat ik het niet ben) en doen met hun kerk ontwikkelingswerk in Roemenië. Er worden in die kerk homostellen getrouwd en en staan vrouwen op de kansel.
Ik denk niet dat de afschaffing van religie zal betekenen dat de mensheid erop vooruit gaat. Ik denk dat de secularisatie niet zal betekenen dat de mensheid erop achteruitgaat, ik ken genoeg mensen die niet religieus zijn en toch goede mensen zijn. Mocht religie totaal verdwijnen, wat ik betwijfel, dan zal de mensheid waarschijnlijk wel een nieuw "gereedschapje" vinden om elkaar mee de hersens mee in te slaan. Dat schijnt de aard van het beestje te zijn.
Als mijn taalgebruik een beetje raar is dat spijt het me, het is later dan ik had gepland.
Stijgers in Algemeen
Jongen overlijdt na val van perron trein
Een jongen is zondagavond overleden, nadat...
59 minuten geleden door Tweetsweet
Veiligheidsraad bijeen over Syrië
De Veiligheidsraad van de Verenigde Naties...
2 uur 49 minuten geleden door Pauldoffer
Ramsis Kwidama verdronk toen hij jongetje...
Ramsis Kwidama zat met zijn vrouw, Merrel...
5 uur 15 minuten geleden door Sylvana's Hotspot
Crisis zorgt voor minder adopties
Het aantal Nederlandse ouderparen dat een...
5 uur 15 minuten geleden door Rudolf-Almere
Best gewaardeerd
Nederland blijft koploper afluisteren...
In Nederland worden elk jaar ruim 22...
4 dagen geleden door Pugovka
Man wil drenkeling redden en verdrinkt zelf
Een man die in Rotterdam een kind uit het...
3 dagen geleden door 101st airborne
Politie optreden van vandaag,...
Dat in ons land er met vele maten gemeten...
1 dag 8 uur geleden door tineke1
Ruud Lubbers , de premier van de verdwenen...
30 miljard werden er uit de ABP kas gehaald...
2 dagen geleden door tineke1
Politie schiet op ambulance-bedreiger
Een politieagent heeft woensdagavond laat...
3 dagen geleden door Whatever789


