Eikels, fiets je een pleuris end naar het station, staan ze daar bijdehand lachend foldertjes uit te delen. Op het station denk ik dat deze jongens toch de verkeerde doelgroep aanspreken, namelijk de echt gedupeerden ( en dan degenen die nog vervoer naar het station hebben weten te regelen )
Sorteer op:
-
PS. Ik snap dat ze boos zijn, maar als je van het OV afhankelijk bent dan is dit wel ongelovelijk vervelend, bussen in de wat kleinere dorpjes (zonder trein) hadden best mogen rijden van mij.
Want ze zeggen wel dat ze geforceerd zijn door de werkgever harder op te treden, maar waarom treden ze dan op tegen de reiziger en niet de werkgever? -
Dit is inderdaad waardeloos. Laten ze de reizigers weer gratis reizen: dan dupeer je de werkgevers en niet de mensen die afhankelijk zijn van het streekvervoer.
-
En dan geen dag, want dat is niet overtuigend genoeg, maar een week (of twee). Dat voelen ze wel, en dan het personeel van de connexxion balies ook uit solidariteit geen vervoersbewijzen verkopen voor die periode oid.
Wergevers: geef die mensen hun geld, ik haat ver fietsen zo vroeg in de morgen. (en misschien verdienen ze het ook wel gewoon? ;-) ) -
"Tijdens de schoolexamens wordt alleen buiten de spits actie gevoerd. Mocht ook na de eindexamens een cao uitblijven, dan gaat het streekvervoer vanaf 1 juni voor onbepaalde tijd plat."
Dat zullen we nog wel eens zien!!!
Ik vind het bod van een verhoging van 11% over 3 jaar BEHOORLIJK hoor..!
't is zeker leuk om lekker te staken ofzo? -
hee NeO als jij denkt dat het alleen voor een salarisverhoging is kom je bedrogen uit hoor!!!
je weet toch dat de werkgevers alleen de positieve dingen vertellen,ik zal speciaal voor jou even alles erbij zetten.
Wat bieden werkgevers nu werkelijk???
We zullen beginnen met het loonvoorstel.
Per 1-1-2008 2%
Per 1-7-2008 1,5%
In december een eenmalige uitkering van 0,5 %.
Hier missen we dus een half jaar lang 1,5 % en de eindejaarsuitkering is niet structureel.
Per 1-1-2009 5%
Per 1-1-2010 3%
Met name dit laatste bod is onaanvaardbaar omdat alle signalen erop wijzen, dat de inflatie alleen maar toeneemt.
Kortweg een onaanvaardbaar risico.
Daarbij vragen we ons af, waarom nu plotseling een driejarige CAO, terwijl dit in het verleden praktisch onbespreekbaar was.
Heeft dit te maken met het rapport van het Ministerie, dat we structureel 10 % loon achterstand hebben ten opzichte van de andere sectoren.
Wat willen werkgevers daarvoor terug?
Inlevering van de eerste 15 minuten van de betaalde pauzes.
Dat komt neer op 3,125 % van de loonsom.
Substantiële wijzigingen in bijlage 11,
Dagdiensten lopen door tot 19.00 uur
Gebroken diensten mogen in alle vormen en soorten.
Tussendiensten kunnen onbeperkt worden ingevoerd
Diensten van meer dan 8,5 uur kunnen onbeperkt worden ingevoerd.
Dienstlengte oprekken naar 13 uur.
Volgens ons, hebben we daar nog niet te lang geleden langdurig voor gestaakt, maar laten we er eens een bedrag voor noemen, waarvoor we het eventueel zouden willen doen.
Zullen we zeggen € 75,00 per maand.
Dat komt neer op 2 ½ %
De invoering van een 40-urige werkweek voor nieuwkomers.
Dat betekent 17 ATV dagen minder.
17 * 0,41 % = 6,8 %
De indirecten die al een onbetaalde pauze zouden hebben moeten nog eens 4 ATV dagen inleveren.
Dat betekent 4 ATV dagen minder.
4 * 0,41 % = 1,64 %
Conclusie:
Werkgevers proberen hiermee tweedracht te zaaien.
Ze bieden zogenaamd 12 %, maar daar moet op in mindering worden gebracht.
1,5 % in het eerste jaar
3,125 % voor de pauzes
2,5 % voor bijlage 11
Dat is al 7, 63 %
Dan blijft er over!!!!!
4,37% voor 3 jaar!!!
Dit betekent dat nieuwkomers al in de min beginnen.
ik hoop dat dit een beetje duidelijkheid geeft. -
Je kan ook overleggen over dit voorstel, langere diensten ok, maar dan willen we meer geld bijv. Of het geld is ok maar we willen die rare regels voor diensttijden niet etc. Op het moment wordt er niet overlegd, wordt er alles of niets gespeeld en dat is gewoon dom, staken is een machtsmiddel geworden waar te makkelijk naar wordt gegrepen als het economisch iets minder goed gaat. Kijk maar naar schiphol en de post.
-
Tja maar volgens Arriva (check hun website maar) weigeren de bonden verder te overleggen met de werkgevers ...
ze weigeren gewoon verder dus tja .... -
doorgaan met staken!!!
-
@ #7, precies, daar ligt het hele probleem.
ik steun ze van harte! vooral zo doorgaan. Publieksvriendelijke acties hebben niet geholpen, dus dan maar op deze manier.
Dat stuk extra fietsen zal niemand echt kwaad doen. (voor wie dat in ieder geval mogelijk is) -
@5 ipv die hele gedetailleerde berekening voor een paar tientjes per maand zou je er beter aan doen om na te denken of je wel buschauffeur wilt zijn.
Mijn stelling is: als je het niet naar je zin hebt of te weinig verdient moet je iets anders zoeken.Als je daar te dom voor bent moet je zorgen dat je slimmer wordt en daarmee meer mogelijkheden voor jezelf creëert ipv als een domme loonslaaf te gaan staken met een vlaggetje en een foldertje. Het ziet er allemaal wel erg bekrompen uit
Je hebt toch niets te doen vandaag, ik zou de tijd gebruiken om daar eens goed over nadenken als ik jou was!! -
ik vind het maar chantage....
ik vind staken om beter uit de onderhandelingen te komen, echt een chantage middel..
ik vind bijvoorbeeld iemand die staakt omdat hij te horen heeft gekregen dat ie tot zijn 67e moet werken in plaats van tot zijn 65e wel goed bezeig. die staakt voor behoud van de CAO.
maar op de een of andere manier hoor ik daar nooit wat over... ik ben de enige die er zo over denkt volgens mij??
nou ik hoop in ieder geval dat ze nu is kunnen staken tot ze er bij neer vallen. maar dat de werkgevers nu is voet bij stuk houden. -
@Ingmarz
Extra stukje fietsen deed me vanmorgen geen kwaad, maar nu scheen de zon nog.
Gratis OV was een goed idee, maar hiermee sluiten ze mensen die in kleinere dorpjes wonen compleet af van de buitenwereld. Deze actie is gewoon compleet waanzinnig. Voor deze actie krijgen de buschauffeurs geen respect van mij. -
Vanaf vandaag is het me helemaal duidelijk geworden waarom er al jaren (sinds Connexion het heeft overgenomen) grote problemen zijn op de VALLEILIJN. (Amersfoort-Barneveld-Ede- Ede wageningen) Voor diegene die het niet weten dit is een SPOORLIJN.
De buschauffeurs staken en de treinen op de valleilijn rijden niet door die busstaking.
conclusie: Er zitten buschaufeurs op die treinlijn !!!!!! -
Ze vergeten er wel bij te zeggen dat chauffeurs mogen kiezen of ze staken of niet... Leuk en handig is het niet, maar hoe krijg je anders een hoger loon? En dat is echt nodig.
-
Fijn dat ze alleen de streekbussen noemen, maar in Zwolle ligt heel Connexxion plat. Ook de stadsbussen. Vanavond moet ik half Eindhoven met de bus door, maar daarover zeggen ze niet eens iets op hun website. Waar kan ik de schade verhalen?
-
"Wergevers: geef die mensen hun geld, ik haat ver fietsen zo vroeg in de morgen. (en misschien verdienen ze het ook wel gewoon? ;-) )"
@Ophychius
Misschien wel, en de klanten zijn best bereid meer te betalen. Nou ja, jij blijkbaar wel, of niet soms? -
@LPG,15: De schade moet je uiteraard verhalen bij het bedrijf Connexxion; die zijn er voor verantwoordelijk dat er bussen rijden. Als hen dat niet lukt (bijvoorbeeld doordat hun chauffeurs staken), dan kan je hen daar op aanspreken (al dan niet via de provincie/regio/gemeente die het OV aan hen hebben uitbesteed).
-
@vutter
Die treinen zijn van Connexxion. De trams van Nieuwegein naar Utrecht (ook van Connexxion) rijden ook niet. Het is een staking van alle werkgevers van een aantal vervoersbedrijven, niet enkel buschauffeurs. -
@maestro
Ik weet niet wat ze verdienen en wat ze zouden moeten verdienen, kan ik niet over oordelen. Ik vind alleen de actie dom, je kweekt zo geen simpathie bij de burgers en schadt je werkgever nauwelijks meer (misschien zelfs minder want de bussen maken nu minder kosten) dan de publieks vriendelijke acties.
@ edesis
Helemaal mee eens, staken is een te veel gebruikt machtsmiddel.
@the russian
Goed punt, als je gaat knokken voor een paar tientjes vindt je je werk duidelijk niet leuk genoeg. Misschien moeten we eens marktwerking toepassen. Als je werk of je baas je niet zint moet je kappen. Als alle chauffeurs dan kappen, kijken of er voor het huidege salaris nieuwe chauffeurs te vinden zijn, als dat niet lukt moeten de salarissen omhoog, als het wel lukt kan ik iig weer met de bus en wordt er ook minder gestaakt. (en moeten de huidige chauffeurs het met minder centen. uitkering doen) -
3,5% voor pauzes.
99% van de werknemers in NL krijgt zijn pauze helemaal niet doorbetaald.
En op radio hoorde ik van een vakbondsdame dat een chauffeur to 1700 netto per maand vangt. En dat voor een beroep waar nauwelijks enige opleiding voor nodig is.
Dat is dus meer dan een hoofdagent van politie . Die net zo onregelmatig werkt als een chauffeur.
Wat zeur je dan? -
Onderwijzers, buschauffeurs, verplegend personeel en politie, wie volgt????
-
in plaats van dat iedereen loopt te verkondigen dat het een slechte actie is (ja ik reis ook liever met de bus) vertel eens wat je een beter idee vind... En onzinnige reacties over beroepskeuze helpen daar niet bij.
Nogmaals gaat het niet alleen over een paar tientjes, maar over meer dat in het CAO staat en als een werkgever niet bereid is daarover te praten kan je daar weinig aan doen.
Kan me niet voorstellen dat iedereen hier nooit heeft geklaagd over het beleid van zijn of haar werkgever.
Lees eens een CAO door, kan je een hoop leuke dingen in tegenkomen. -
@Ingmarz
Alternatief? Gewoon weer gratis OV net als vorige week. Daarmee tref je alleen de boosdoener: De werkgever.
Ga nou niet zeggen dat gratis OV geen zin heeft. De werkgevers vinden de eissen onterecht, deze actie zal net zo veel zin hebben als gratis OV. -
ja je hebt gelijk... gratis OV heeft duidelijk gewerkt...
-
@Ingmarz
Net zo goed als deze actie gaat werken. De chauffeurs zijn nu in volksogen de boosdoener, niet de busbedrijven. -
Staken haalt wel degelijk meer uit dan gratis OV. Helaas is de klant daar de dupe van.. klopt. Maar vergeet niet dat de werkgevers nu dikke boetes moeten betalen omdat ze hun verantwoordelijkheden niet (kunnen) nakomen. Met gratis OV missen de werkgevers alleen de inkomsten van de kaartjes. Bij staken komen daar nog fikse boetes bij.
Ze besparen nu wel brandstof, maar dat maakt geen significant verschil. -
Ik heb er niks van gemerkt, dus we kunnen dat streekvervoer wel afschaffen.
Is nog goed voor het milieu ook: geen stink-bussen meer op de weg. -
Ach.. staken maakt altijd slachtoffers maar iedereen keurt het altijd goed zolang ze er zelf niet de dupe van worden.
Op staken moet gewoon ontslag staan wegen werkweigering in het algemeen.
En vervolgens de stakers vervolgen voor afpersing, chantage en waar mogelijk de geleden schade claimen. -
zolang die managers zichzelf blijven verrijken met meer dan 33% per jaar moeten we niet gaan zeuren als het onderkader ook meer wil gaan verdienen.
jammer dat er een paar nu niet met de bus (of trein) kunnen reizen maar welk middel hebben die chauffeurs dan nog wel? -
Als Bateb gelijk heeft dan valt het qua salaris toch best mee. kan me wel voorstellen dat vooral die verandering in diensttijden op veel tegenstand stuit. (Terecht denk ik) misschien dat daar een afdoende vergoeding tegen over kan, en eventueel de keuze aan de chauffeur.
-
"Om verwarring bij de reizigers te voorkomen laten ook de vervoerders in Limburg, Friesland en de Achterhoek geen streekbussen rijden, aldus de vakbond. De chauffeurs in die gebieden vallen onder een andere cao."
Wat snap ik hier niet???
Ik ga staken omdat iemand anders gaat staken voor een betere CAO heeft? Lijkt me niet dat ze zich bezighouden met het publiek. -
@Utrecht: Iedereen keurt staken af, totdat ze zelf in conflict zijn met hun werkgever die niet wilt luisteren. Dan hebben ze zelf ook een grote bek en maken ze anderen de dupe er van.
Of je moet een baan zoeken waar je lekker flexibel kan werken, als je zoveel last hebt van de stakingen. Ik zit hier heerlijk in het park te werken aan mijn project. Nergens last van. -
@nweenink
Het leuke hiervan is dat de bonden al een lijst hadden gemaakt van gebieden waar niet werd gestaakt en dus gewoon bussen zouden rijden. Die mensen zijn pas genaait, denk je mazzel te hebben, sta je voor jan lul bij de bushalte. -
@magenta
TNT post ook al en pas ook op schiphol etc etc ....... -
Een berichtje vanuit Griekenland: tja... lastig geen openbaar vervoer. Hier staken de vrachtwagenchauffeurs sinds afgelopen vrijdag (ook voor een hoger loon, en geloof me, gemiddeld verdiend een Griek 700 euro netto per maand, niet gek dat men staakt!!!) en is er vrijwel nergens meer benzine te krijgen. Daarnaast raken sommige supermarkten leeg omdat ze niet bevoorraad kunnen worden. Dan rijden op sommige plaatsen ook geen bussen meer omdat er geen diesel meer is.
Hierdoor ligt een heel land plat, ik heb zoiets van: wat zeuren jullie om een dag of paar dagen geen openbaar vervoer? -
@Soron: Ik heb er ook geen last van maar het pricipe van staken vindt ik belachelijk.
-
en de "BURGER" is WEER de gebeten hond. Kl.te land.
-
Aan de buschauffeur:
Inflatieverwachting wekt inflatie, dus het is onverstandig om daar al met vooraf bepaalde loonsverhogingen te reageren. 5% is bovendien een uitstekende compensatie; ik denk, dat weinig mensen een indexatie van 5% tegemoet hebben kunnen zien in hun werkzame leven.
Door al dat gestaak en ge-CAO houden jullie de arbeidsmarkt star; dat betekent, dat veel mensen noodgedwongen in de WW, WAO of bijstand moeten verblijven; dat is 30 tot 50% inkomensverlies. Daarom vind ik dat geneuzel over 1,5% zo irritant. Alsof je aan de bedelstaf geraakt, omdat er 1,5% niet geïndexeerd wordt.
Regel je eigen inflatiecijfer: gooi dure abonnementen eruit. Ik vervang een duur internetabonnement van € 47,95 door een van € 23,95. Wat bladen betreft, ga ik uitsluitend nog proefabonnementen aan. Koop bij goedkopere winkels, zoals Aldi en Jumbo. Inflatiecorrectie werkt op de lange duur niet; er ontstaat een loon-prijsspiraal.
Betaalde pauze is iets, wat de meeste Nederlanders niet kennen. Veel van die stakingsgroepen lijden aan tunnelvisie; ze staken uitsluitend voor hun eigen hachie en zien niet, dat hun beginnende problemen al sinds jaar en dag realiteit zijn voor miljoenen Nederlanders.
"De invoering van een 40-urige werkweek voor nieuwkomers. Dat betekent 17 ATV dagen minder."
Ik heb bij een UWV gewerkt; daar zeurden de vaste krachten over de inlevering van hun ouwelullendagen. De uitzendkrachten echter kenden geen enkele ATV, waren echter bereid flink over te werken. Vrijdag na Hemelvaart en eerste twee ziektedagen gaat uit hun eigen zak. De vakkennis oversteeg in sommige gevallen die van de vaste krachten. de vaste kracht zat er dan 25 jaar en de uitzendkracht nog geen jaar. Kortom: wil je je in de komende tijd handhaven, dan moet het roer heel drastisch om.
Elsevier raadde een aantal jaar geleden aan drie strategieën voor de arbeidsmarkt aan:
1. Zorg, dat je iets kunt, wat niemand anders kan
2. Zorg, dat je iets hebt, wat niet verplaatsbaar is.
3. Wees de perfecte kameleon.
Geachte buschauffeur: weet u al, dat de overheid mensen dwingt voor hun bijstand te werken; dus niet omzetten in een volwaardig loon, maar gedwongen deelname aan workfirst-projecten? -
@jackie
Dat is inderdaad van een heel andere orde. Maar omdat iets daar erger is, is dit nog niet goed, hooguit minder erg, of gewoon anders.
Voorbeeld: Gisteravond op het nieuws waren de eerste drie grote items in het nieuws Myanmar; Cycloon, China: Aardbeving, TU Delft; Brand. TU Delft stelt helemaal niks voor in vergelijking met die andere twee, moeten alle getroffenen van die brand nu maar niet zeuren over verloren gegane projecten etc omdat ze blij moeten zijn dat ze nog een huis hebben? -
Harmsen.
TOP!!! -
Lekker makkelijk om maar weer te gaan staken. Zullen wij dat
ook een paar keer gaan doen?
Geen passagiers meer in de bussen!
Eens kijken hoelang ze het dan volhouden. -
Ben van mening dat staken toch altijd ongeoorloofd is.
Je mag nooit een ander duperen om je doel te bereiken.
In Groningen staakt de post ook, denk je dat dat helpt.
Welnee, de dagen daarop loop je gewoon met meer post rond.
Wel dupeer je de mensen daarmee die soms op bepaalde poststukken wachten, rouwkaarten enz.
Nu kunnen mensen niet op weg en daarheen waarheen ze moeten of willen.
Als de buschauffeurs nu echt van mening zijn dat ze te weinig uitbetaald krijgen dan moeten ze de werkgever onder druk zetten en niet de klant.
Dus ga gewoon weer gratis rijden bijvoorbeeld.
Dan kun je ook rekenen op steun en sympathie van de reizigers. -
@diepe zucht (#37),
Wanneer vertrek je, want als je het zo kl*te vindt, is het niet meer dan logisch om te verhuizen, toch?
@jackie1973 (#35),
Precies! Het wordt ons zo makkelijk gemaakt dat we verwaand geworden zijn. Dan maar een keer op de fiets, is nog gezond ook, maar nee half Nederland loopt meteen te klagen alsof het einde van de wereld er aan zit te komen...
@nieuwsbericht,
Groot gelijk dat de buschauffeurs staken, en reken maar dat de werkgever het voelt. Die worden misschien ook wel overspoeld met klachten e.d. Het is slecht voor hun naam en dat heeft meer consequenties dan gratis reizen (wat de burger alleen maar toe zal juichen). -
Kom op jongens allemaal lekker staken tot je werkgever je salaris helemaal niet meer kan betalen...Dan ben je goed bezig.
Wat een kortzichtigheid. -
Beste mensen .
Vergeet niet dat er een heleboel chauffeurs wel genoegen nemen met wat er geboden is,
en werkwillend zijn maar helaas niet mogen uitrijden.
Ook zijn er chauffeurs die wel de actie van het gratis rijden steunen maar de boel volledig plat gooien absoluut niet. -
@kaya #42
ik ben het geheel met je eens. -
Beste mensen,
Ook chauffeurs hebben recht op fatsoenlijk loon.
In Limburg is er nog iets extra's aan de hand :
Veolia heeft het onfatsoenlijke dat ze hun personeel 10 % willen korten i.p.v. 3½ % extra!
Dat komt omdat Veolia véél te goedkoop heeft ingetekend op het OV in Limburg.
Lozers! Ontsla 2 of 3 dikkoppen in het bestuur, geef géén gouden handdruk, en laat je personeel met rust!!!
Verder... Goeie actie van de chauffeurs geen kaartjes te verkopen. Dán en alléén dán raak je uitsluitend je werkgever.
Kom terug van jullie NIET-RIJDEN-staking en ga gewoon door met je NIET-VERKOPEN-staking. -
Ik vind het belachelijk de manier waarom en waarop de chauffeurs staken. er zijn genoeg andere manieren waarop actie gevoerd kan worden zonder hun reizigers in de kou te laten staan. Er is hun aangeboden om dik 11% loonsverhoging te geven. het enige wat ze daarvoor moeten inleveren is een kwartier betaalde pauze. En daarom staken die idioten op een belachelijke manier. terwijl ze maar eens moeten bedenken dat de meeste nederlanders uberhaupt niet hun pauze doorbetaald krijgen. Ik vind deze actie te overdreven als je bekijkt waarom ze staken. Voor een kwartier pauze gooien ze het hele openbaar vervoer plat!!!.
Het is gewoon belachelijk. -
Spriety.
Ze snappen niet dat ze al een zeer goed loon hebben.
1700 netto (geeft de vakbond aan als loon) is veel meer dan anderen die wel een opleiding genoten hebben. en meer verantwoordelijkheid hebben.
Dus waar neuzel je over.
Overigens de 60 uitzendkrachten die vandaag niet op hun werk konden komen bij ons zitten dankzij jullie fijne actie 2 dagen zonder loon. TOP voor ze. Ze zijn jullie dankbaar.
Jullie zijn wat betreft loon de realiteit volledig kwijt.
Wat betreft opleiding zou max 1250 genoeg zijn. -
@utrecht
Utrecht door Utrecht 4 uur 24 minuten geleden
Ach.. staken maakt altijd slachtoffers maar iedereen keurt het altijd goed zolang ze er zelf niet de dupe van worden.
Op staken moet gewoon ontslag staan wegen werkweigering in het algemeen.
En vervolgens de stakers vervolgen voor afpersing, chantage en waar mogelijk de geleden schade claimen.
......
dit is wel erg kort voor de kop
______________________________________________________________________
@spriety
wat sugereer jij dat alle buschafeurs onder ontwikeld zijn ?
buschafeur zijn stelt geen drol voor ?
vergeet niet dat de chafeurs voor dit geld op alle tijdstippen van de dag werken
smorgens dan begin midag niet en eind avond weer wel
ook werken ze voor dit geld de feestdagen en de weekenden
en een bedrag van €1700 staat niet voor een beginnend chafeur maar voor chafeurs met dienstbetrekkingen tot 20 jaar of zelfs meer dat zijn behoorlijk wat treetjes
een beginnend chafeur zit rond de €1300 inclusief de ort van de weekenden en de feestdagen en de vergoeding van gebroken diensten en uiteraad de reiskosten
die tegenwoordig de pan uit reizen
wat het volledig plat leggen van het openbaar vervoer das waardeloos
brengt hoop mensen in de problemen en dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn
gratis ov werkt wat dat aangaat velen malen beter althans naar het publiek
en daar zouden ze als chafeur straks weer mee in 1 bus moeten kunnen zitten -
Een regelrechte schande en een blamage voor het openbaar vervoer. Na ruim een week met de motor te hebben gependeld tussen IJsselstein en Amsterdam (waar ik 5 dagen per week werk en geen stakingsrecht heb), vanmorgen ivm de weersvoorspelling met het openbaar vervoer. Televisie- en radioverslaafd ben ik niet, dus sta om half 8 met een 40-tal andere malloten voor joker op de halte Eiteren. Komt er tegen 8.00 uur een tram, voorzien de van de mededeling BUITEN DIENST, stopt en vervolgens is de bestuurder nog te belazerd om alleen even te melden dat er in het geheel geen vervoer naar Utrecht is. Het klootjesvolk belt met ov 9292 en krijgt de mededeling dat het jammmer voor ze is, maar zowel vandaag als morgen geen openbaar vervoer. Perfect: abonnementen doorbetalen; geld terug is onmogelijk, want staken is een goed recht!!!!! Vervolgens een auto geleend, 45 km in de file naar Amsterdam, vanavond weer terug en morgen van hetzelfde laken een pak. Wie betaalt 180 km benzine???? Juist deze sufferd zelf, want....OV heeft recht van staken!!!!! Puur a-sociaal om gewoon mensen die naar hun werk moeten, te verplichten naar andere reismogelijkheden uit te zien, of zelfs niet te kunnen gaan werken. Schofterig en jullie allemaal onwaardig. Staak maar lekker door en verpest de economie nog maar wat verder door dit soort stupide acties, zodat dit land nog eerder volledig naar de verdommenis is. Gelukkig nog maar 2 jaar, dan hoef ik o.a. deze idioterie niet meer mee te maken. VEEL SUCCES MET HET BEWERKSTELLIGEN VAN DE VERDERE TELOORGANG VAN EEN OOIT PRIMA LAND. DOE JE BEST ALLEMAAL.
-
Moet je alles maar pikken dan, alles maar over je heen laten komen. Ik ben blij met de samenhorigheid die eindelijk weer is getoond word. In Nederland word alles maar door je strot heen geduwed. En dat omdat iedereen het lekker toe laat. Een weekje over met elkaar zeiken over een nieuwe belasting of een voordeeltje wat weer door een overheid afgepakt word, en weer lekker door gaan met waar we mee bezig zijn. Deprimerend!!! Ik vond geweldig toen de Politie (overigens niet mijn beste vrienden) ging staken. En ik vind dit ook geweldig. Kom op voor je belangen, en die van je medemens. Als je ziet dat je fiets uit je tuin of uit die van je buurman gejat word, dan ga je er toch ook achteraan. TOCH??
-
sjesus dat was éCHT irritant vandaag... morgen hetzelfde gedoe ! zij krijgen (te) weinig loon(vinde ze) en wij mogen daar de dupe van worden.. lekker slim zijn ze
-
@greatone #50: "dit is wel erg kort voor de kop"
Goh.. leg je gemotiveerde opmerking eens uit.... -
Sorry hoor maar een buschauffeur heeft niets te klagen als die meer verdient dan een politieagent.
-
DE bus maatschapijen oa CONNEXXION heeft te goedkoop in getekentn daar komt nu de probleemen van en ja GEEF een medede BAAS aldaar maar extra geld mee 700,000 en dan nu zegen er is geen geld raar heel raar .Van wie is connexxion eigenlijk de regegering of de rabobank ?????????.
-
lang leven de privatisering van het openbaar vervoer.
-
@tonnie van der Heijden: Zeker ook zo'n achtergesteld vakbondsmannentje?
-
@tonnie van der Heijden: Dus jij vindt staken normaal?
-
ja staken is normaal. dat is nl ook een verworven recht.
ik ben zelf werkgever, heb 2 personeelsleden, maar ben ook een vakbondsman. Als mijn werknemers goed met mij meedenken en ervoor zorgen dat ik veel verdien dan krijgen zij ook extra. Maak ik verlies dan krijgen zij ook minder.
Die busmaatschappijen maken het veel te bont, het management kan zichzelf wel verrijken met een 33% loonsverhoging maar er kan voor het personeel niets af.. Dat is asociaal en dan is het terecht dat ze in opstand komen. -
@Brighton: Van meedenken in deze is geen sprake. Ben benieuwd hoe je reageert als jou medewerkers het werk of wel je hele bedrijf stilleggen omdat ze 5% meer willen ipv de 4% die je wel wil geven. Het is gewoon een vorm van afpersing en chantage.
-
hmm als ik mezelf met 33% zou verrijken en mijn personeel een verlaging aanbieden kan ik het ze niet kwalijk nemen.. oh ja dat gebeurd dus bij Veolia.
alle werknemers hebben het recht op staken. of je moet bij de politie of verpleging werken dan moeten er mensen aan het werk blijven.
en ik zorg er wel voor dat ze niet gaan staken. mensen gelukkig houden noemen ze dat -
Zo zou het ook moeten zijn maar de vakbonden bepalen....
En waar jij je cijfertjes vandaan haalt? Geen idee...
Hierbij dan nog even voor de volledigheid:
"De vakbonden eisen 3,5 procent extra loon, de werkgevers bieden een loonsverhoging van 11,5 procent over een periode van drie jaar. "
"De door de werkgevers voorgestelde loonsverhoging komt volgens de vakbonden netto neer op minder dan 2,5 procent. Voor nieuwe chauffeurs zou het loonbod nog ongunstiger (+1 procent) uitpakken. " -
Zorg voor je personeel, en je personeel zorgt voor jou. Zo werkt het toch. Jammer dat als de chauffeurs "hun zin" krijgen, het ze toch een bittere bijsmaak zal geven. Iets krijgen wat je niet gegunt word....het is toch anders..... Hoopt dat dat niet doorwerkt op het humeur van de chauffeur dus ook op de passagiers. Het werkt blijft het zelfde, je vind het leuk of je vind het niet leuk, wat er ook op de loonstrook staat.
Hoop dat de staking snel achter de rug is, voor de reizigers maar ook voor de chauffeurs. -
Staken is idd een verworven recht, maar moeten anderen, die niet betrokken zijn bij het hele verhaal nu schade leiden hierdoor? Dat lijkt me nu ook weer niet de bedoeling, of krijgen mensen die loon mislopen door gebrek aan bussen ook de helft betaald door de vakbond? Ze zijn tenslotte onwillend toch ook een beetje mee aan het staken geweest!
Als bus chauffeur beinvloed je de dag van heel veel mensen, dat is ook een verantwoordelijkheid, en daar hoort ook het niet zomaar opschorten van al het busverkeer bij! Als mensen nu niet betaald krijgen voor twee dagen, wie maakt dat in orde? Bij deze groep zitten ook mensen die het niet te ruim hebben, mensen die die twee dagen loon ook niet kunnen missen. FF voor alle rekenwonders onder de bus chauffeurs hier (ik heb ze eerder al zien rekenen) 20 dagen werk in de maand, 2 dagen niet in staat te komen. das 10%, 10% minder euries op de bankrekening van sommige mensen eind van deze maand. Is er een buschauffeur die daar een oplossing voor heeft?
Ik vind dat iedereen naar behoren betaald moeten worden, maar bij deze hebben jullie bewezen de verantwoordelijkheid te missen die je als chauffeur die personen vervoert nodig hebt. Maw, wat mij betreft helemaal geen cent erbij, als connexxion ballen heeft halen ze het bod van tafel en wachten ze tot de bonden schoorvoetend terug komen om normaal te onderhandelen. -
Uiteindelijk, is het het busbedrijf Arriva, Connexxion etc hun verantwoordelijkheid om ov te leveren. Zie iemand ze moeite doen. Die 11 of 12% is over 3 jaar, maar in wat voor tijdsbestek willen ze die wijzigingen invoeren in het CAO? en wat willen ze weer wijzigen met de volgende CAO besprekingen. Wat moet het rijdend personeel dan?? weer aan de kantlijn zitten wachten?? De chauffeurs weten niet eens welke naam er eind volgend jaar boven hun loonstrook staat, als ze nog een loonstrook krijgen tenminste! Kunt u zeggen, als het ze niet bevalt dan moeten ze maar een andere baan gaan zoeken, maar dit heeft niets met het werk te maken. Puur de randverschijnselen!
De "overbetaalde LBO'ers" willen meer en gelijk hebben ze!!! -
@Ophychius
wat mij betreft helemaal geen cent erbij, als connexxion ballen heeft halen ze het bod van tafel en wachten ze tot de bonden schoorvoetend terug komen om normaal te onderhandelen.
Knappe reactie gabber maar jij weet klaarblijkelijk niet wat er zich afspeelt bij Connexxion -
staken voor meer loon is onzin, staken voor minder belasting zou beter zijn. Daar zit de fout.
Maarja ze doen tenminste wat, heb ik al alle respect voor. -
ps, voor de duidelijkheid: door meer loon worden de kaartjes duurder, raadt maar wie dat gaat betalen........
-
Ik weet niet wie er over "overbetaalde LBO'ers" is begonnen, maar die slaat de plank alvast mis. De (verplichte) CCV-B opleiding is op MBO+ niveau.
Verder hieronder de "tegenprestatie" die de OV bedrijven verlangen voor de genoemde 11,5%, deze tekst is door de OV-bedrijven zélf is verspreid onder de werknemers:
=====================================
• Invoering van een flexpool voor nieuwe medewerkers. Medewerkers die reeds bij ons in dienst
zijn, kunnen op vrijwillige basis toetreden tot de flexpool. Invoering flexpool houdt in dat de
reserves uit de rouleringen worden gehaald en ondergebracht bij de flexpool. Dit maakt hoger
garantieverlof mogelijk en draagt bij tot vermindering van de werkdruk.
• Van iedere dienst zullen maximaal de eerste 15 minuten van de pauze voor rekening van de
werknemer komen. Niet rooster gebonden personeel levert 4 ATV-dagen in.
• De standaard werkweek voor nieuwe medewerkers wordt 40 uren per week.
• Modernisering van de dienstroosters.
- Aanvang late dienst mogelijk vanaf 12.30 uur;
- Verlenging van de eindtijd dagdienst tot 19.00 uur (i.p.v. 18.15 uur);
- Aanpassing definitie van de gebroken dienst (dienst onderbroken door onbetaalde rust van
minimaal 1.31 uur met een maximale overspantijd van 13 uur)
- Geen maximering van diensten langer dan 08.30 uur
Met dit bod denken we een reëel bod te hebben gedaan dat aansluit bij de wensen van de medewerkers (meer loon), bij de wensen van de reizigers (gerichter aansluiten op de vraag) en dat past in de omgeving waarin we opereren als bedrijven.
Namens de overige werkgevers
Veolia, 29 april 2008
==============================
Kort en goed, ja er komt loon bij, maar dan vooral in ruil voor een bak verslechteringen in de toch al zéér onregelmatige roosters.
Wie van jullie wil graag 13 uur per dag voor de baas beschikbaar zijn en er maar 8 betaald krijgen? -
nou bij ons hadden ze geeneens de moeite gedaan om dat te vermelden.
de tijdschema hing gewoon in de bushok.
wachtenn
wachtennn
begon onderhand wortel te schieten....
een voorbijganger die tegenover de bushok woonde liet me weten dat ze al de hele dag geen een bus voorbij had zien gaan..
heb die gasten vervloekttt -
@_sodeju_ : Dus men wil meer geld maar daar mag niets tegenover staan?
Kom jij uit een ei ofzo ? -
@Utrecht:
Wat lever jij in voor je CAO-verhoging? Of neem jij gewoon genoegen met het feit dat je steeds minder kan doen voor hetzelfde salaris? Wie komt er nou uit een ei? In een CAO-onderhandeling wordt op zijn minst "inflatiecorrectie" geëist door de bonden, zodat de werknemers in de betreffende sector qua verdiensten in staat blijven om de stijgende kosten te betalen. Zonder dat daar verslechteringen in de arbeidsvoorwaarden tegenover staan. -
@nu even niet
Begrijp me niet verkeerd, ik heb niks tegen een loonsverhoging voor buschauffeurs of wat dan ook. Ik heb iets tegen de manier van staken, en op basis daarvan zeg ik dat je die manier van staken niet moet belonen, want wat gebeurt er dan volgende keer als men het ergens niet mee eens is? Precies, ligt alles weer plat.
Dus even voor de duidelijkheid: Ophychius is niet tegen een betere CAO voor buschauffeurs, ophychius is wel tegen de huidige vorm van staken.
@ sodeju
Misschien dat de beloning niet in verhouding staat tot de overige wijzigingen, dat kan ik moeilijk beoordelen maar als chauffeurs dat zo voelen dan moet daar wat aan gesleuteld worden lijkt me. Maar de overige eisen zijn op zich niet irreeel in de huidige maatschappij. Lange beschikbaar zijn en pauze niet doorbetaald is niks vreemds, sterker nog dat is aan de orde van de dag, in mijn opinie is het belangrijker dat de beloning afdoende is. Moet eerlijk zeggen dat ik dat gezeik over een kwartiertje pause wel zat ben ondertussen. -
@Ophychius #77
"Ophychius is niet tegen een betere CAO voor buschauffeurs, ophychius is wel tegen de huidige vorm van staken. "
daarmee zeg je dus dat buschauffeurs niet mogen staken. Iedereen mag het werk neerleggen maar niet de buschauffeurs omdat ze anders jou en andere mensen kunnen treffen... Zo wat zijn we weer asociaal.
Vraagje, jij gaat dus ook niet staken als je het niet eens bent met het loonbod wat je krijgt uit principe.. Want jij vind staken verkeerd.
Of iedereen mag staken of niemand, niet een bepaalde groep niet en anderen wel of omgekeerd. -
Als de keus is tussen iedereen mag alles of niemand mag iets dan mag niemand staken. Artsen kunnen niet zomaar alles plat gooien, de politie en brandweer bijvoorbeeld ook niet, en zo zijn er nog wel meer te vinden die niet alles zomaar een aantal dagen plat mogen/kunnen gooien.
Echter, dat is niet de keuze waar het om gaat, want iedereen mag staken, maar wel op zo'n manier dat de schade voor mensen die er niks mee te maken hebben (en soms zelfs mensen die er wel mee te maken hebben) niet te groot is.
Verder zeg ik in de regel die jij zo mooi quote dat ik tegen de huidige vorm van staken ben, ik zeg niet dat ze niet mogen staken. -
Weet je wat ik zo raar vind,alle galspugers die slecht praten over buschauffeurs,jullie hebben geen flauw benul wat het inhoud om dit vak uit te oefenen,ik weet zeker dat 75% van de klagers dit werk niet aan kunnen,en maar zeuren,het hele openbaar vervoer in nederland word om zeep geholpen,zien jullie dit nou echt niet!!!?? Werkgevers willen alles nu proberen te verhalen op de buschauffeurs omdat ze veel laag hebben ingeschreven op de aanbestedingen,en daar moeten wij nu voor bloeden,cao voor drie jaar?? kan iemand mij nu al vertellen wat de prijzen tegen die tijd zijn,met de huidige ontwikkelingen? Wij komen op voor onze rechten,en buschauffeurs L.B.O ers?? vakbekwaam opgeleid personeel die de veiligheid van de passagiers hoog in vaandel heeft,die elke dag weer met gevaar voor eigen leven de passagiers op tijd op bestemming proberen te brengen,terwijl de dienstregelingen en roosters steeds meer uitgeknepen worden,ik hoop dat jullie daar aan denken als je de kinderen weer naar school stuurd of zelf naar je werk gaat!!!!!!
-
vind het wel fijn, kan ik lekker over de busbaan fietsen;)
-
Heerlijk die bussen die niet rijden... gooi alle stakende chauffeurs maar in de WW zijn we van dat gezeik ook af
-
@Brighton "Vraagje, jij gaat dus ook niet staken als je het niet eens bent met het loonbod wat je krijgt uit principe.. Want jij vind staken verkeerd."
Dat klopt. Als ik meer geld wil moet ik dat uitonderhandelen. Dat onderhandelen houd ergens op. Je bent dan tot een overeenkomst gekomen of niet.
In basis is alles wat je krijgt meegenomen maar ben je er dan nog niet tevreden mee dan moet je maar een andere werkgever zoeken.
Wil ik het afdwingen door te staken dan maak ik mezelf schuldig aan afpersing en chantage. -
Stil hier... staking is zeker afgelopen.
Iedereen weer happy ? -
gelukkig rijd ik geen bus meer. :-D
geef ze een snoepje of ijsje volgens de wet van tijsje. -
@49 Ik BEN een hoger opgeleide en geen buschauffeur. De gevarentoeslag voor die mensen alleen al zou hun loonbedrag moeten zijn!
Stijgers in Algemeen
We hadden met de euro moeten leren van de...
Hoogleraar Hans-Werner Sinn was en blijft...
1 uur 28 minuten geleden door venterkampie
Bedrijven meer bereid tot omkoping
Van de ondervraagde Nederlandse bestuurders...
2 uur 52 minuten geleden door venterkampie
Woordvoerder Sharia4Holland aangehouden na...
De politie heeft zondagavond de...
3 uur 12 minuten geleden door Nieuwsview
Zwitserland maakt noodplan voor eurocrisis
Terwijl Jan Kees de Jager alleen maar...
4 uur 39 minuten geleden door venterkampie
Vissers vangen enorme vis
Sportvissers uit Hendrik-Ido-Ambacht hebben...
7 uur 32 minuten geleden door Baldfire
Best gewaardeerd
Sharia4Belgium bedreigt Wilders met dood
De PVV heeft geschokt gereageerd op...
1 dag 12 uur geleden door MrFuzzyfun
Shell laat youtube filmpje verwijderen
Shell laat satirisch campagnefilmpje...
1 dag 23 uur geleden door muffcabage
Amerikaanse soldaten van Irak/Afghanistan...
Het word serieus, er vind een ware...
4 dagen geleden door hotwing
Politie optreden van vandaag,...
Dat in ons land er met vele maten gemeten...
1 dag 8 uur geleden door tineke1
Rutte vindt koopkrachtverlies 'heel...
"De effecten op de koopkracht van de...
2 dagen geleden door blak7


