Marokkaanse jongens die een misdrijf begaan, moeten anders worden bestraft, bijvoorbeeld met tijdelijke verbanning naar Marokko of met een taakstraf in een moskee.
Sorteer op:
-
@ 198 het is de 3e generatie niet de 2e.
-
@ 200 Ik heb genoeg meegemaakt om tot deze conclusie te komen.......en guess what? Ik ben totaal geen racist!
-
Er zou voor iedere crimineel naast een passende straf ook een passende resocialisatie plaats moeten vinden.
Als Marokkaanse-Nederlanders daarvoor naar Marokko moeten dan moeten we dat zeker doen.
Immers als we een crimineel met zeg een kostenplaatje van 10.000 euro om kunnen vormen tot iemand die gewoon zijn best doet om legaal zijn geld te verdienen is dat een nuttige investering. -
@ 203 Stel dat jij een kind zou krijgen met een Marokkaan of Marokkaanse dan zou je kind ook de Marokkaanse nationaliteit krijgen heel of half maakt niet uit.......dan gaat hij of zij de fout in........en gaat ineens naar Marokko?!?!
-
@ 204 Ik bedoel met een 2e of 3e generatie Marokkaan! Krijg daar een kind mee......en dat kind kan dus verbannen worden naar Marokko!
-
@199 Dat zijn domme mensen, ja dat zal best frustrerend zijn.
-
@199 Sya....2012
Wilt u nou beweren dat ze daar ongelijk in hebben? Uw kind heeft waarschijnlijk een dubbele nationaliteit en in dat geval is hij een Marokkaanse Nederlander. Hij zal er waarschijnlijk ook iets anders uitzien dan de gemiddelde (blonde) Nederlander.
Wat ik je mee wil geven is dat je je kind vrij moet laten in zijn/haar doen/denken en laten. -
@204 Verbannen is wel erg sterk uitgedrukt.
Bovendien zeg ik duidelijk dat iedere crimineel zijn gepaste resocialisatie moet krijgen. Waarbij ik me kan voorstellen dat dat voor Marokkaanse-Nederlanders in Marokko is. -
@ 207 We leven in een multi-culturele samenleving, dus een Nederlanders kan allerlei kleuren hebben....net zoals een bewoner van Amerika of Suriname.
-
@ 207 Het enige dat ik probeer te doen is mijn zo op te voeden dat hij niet mensen op afkomst gaat benoemen....we spreken hier allemaal dezelfde taal toch?
-
@ 207 Dat is in mijn ogen vrij laten denken.
-
@ 208 Dat zegt dus iets over jouw voorstellingsvermogen.
-
@210 - echt? want hoor die bontkraagjes toch meestal marrokaans of met tssss, tfoee, chlowie etc.
weinig tot geen nederlands, maar dan hadden ze ook wel gewerkt? nu beroepen ze zich op hun slechte nederlands en hoeven dan niet meer te soliciteren. -
zo hoort het opgepleurt! en laat ze het daar doorvertellen, dan is de nl ook geen walhalla meer voor kansarme en criminele buitenlanders.
-
Alsof ze in Marokko op niet-arabisch sprekende Nederlandse criminelen zitten te wachten...
-
Allemaal bla bla bla gewoon bestraffen klaar is Achmed
-
achmed zevenzonder
-
@209, @210 & @211 Sya...2012
Ik weet niet of je het nieuws hebt gevolgd, maar steeds vaker komt naar voren dat de multi-culti samenleving is mislukt. Er zullen vast wel denktanks actief zijn met het zoeken naar een gepaste oplossing.
Een taal spreken is geen succesfactor, ik spreek 5 talen, maar in geen van de landen waarvan ik de taal beheers wordt ik gezien als staatsburger.
Probeer te accepteren dat je kind nooit, maar dan ook nooit, geaccepteerd zal worden, hier in Nederland niet en ook in Marokko niet. Dat is gewoon een feit. Tenzij hij/zij een bekende (sportman/vrouw of i.d.) zal worden. Pas dan wordt er gesproken van een Nederlander.
In uw ogen is dat vrij laten denken, maar het enige wat u bij uw kind doet is uw (eigen vrije) wil opleggen. -
simpel: die snotneusjes slaan tot ze JANKEN!
maar dan wel waar hun matties bij staan.. -
De multicriminele samenleving schreeuwt om actie.
Anders doen zij het binnenkort zelf wel. -
Verwijderd door redactie
-
@ 218 Dat klink allemaal niet zo hoopvol. Maar hoe leg ik hem meer dan een andere ouder mijn wil op? Hoe zou u het aanpakken dan? Zeggen dat hij nooit maar dan ook geaccepteerd zal worden is volgens mij een recept voor ellende en de reden dat veel Marokkaanse jongens zo opstandig zijn.
-
@ 218 Als groep geaccepteerd worden, gaat heel erg moeilijk worden denk ik. Maar als individu heb je zelf in de hand.
-
@218 Je bent echt veel te negatief.
@222 laat je niet in de put praten, "wie goed doet, goed ontmoet" -
@ 213 Hoe kom je aan die wijsheid dat als je de taal niet goed spreekt je niet hoeft te solliciteren? Eerste generatie allochtonen die op hun 60e werkloos raken moeten verplicht op taalcusrsus, anders geen uitkering ook al hebben ze al 40 jaar hier in Nederland werk gedaan waar jij je neus voor ophaald.
-
@Sya...2012
Als je de spatie tussen de @ en het nummer van het bericht waar je op reageert weglaat, komt er in jouw reactie automatische een tekentje te staan waar je met je muis overheen kan gaan om de tekst te lezen waar je op reageert. ;-)
Dus @222
en niet @ 222 -
@222 Zo dus!
-
#227
Ja precies zo. Je bent een natuurtalent! -
@228 Dat denk ik ook ja. ;)
-
Absurd! Vervang de titel met "stuur jonge Nederlandse criminelen naar Marokko" en zie hoe belachelijk het is! Mijn zusje is in Nederland geboren maar heeft naast het Nederlandse paspoort ook een Amerikaans paspoort. Mocht zij zich gaan misdragen over een tijdje dan zal zij dus, conform dit belachelijke idee, naar de Verenigde Staten worden verbannen.......los je eigen problemen op, Nederland, leg het niet bij een ander.
-
@230 En mocht de vrouw van Geert W zich ooit gaan misdragen dan moet ze Hongarije voor een heropvoeding!
-
@231
En joran zal binnenkort de Nederlandse samenleving weer vergezellen! Het heeft natuurlijk ook een keerzijde:-) -
Gewoon ouderwets in de zak mee naar Spanje. Dat zal ze leren.
Maar toch, dat met die schaamte en even 'resetten' bij de familie... het klinkt niet helemaal onlogisch. In bepaalde gevallen zou je het best een kans kunnen geven. -
@232 Maar Joran heeft als toerist een misdaad gepleegd als hij in Peru geboren en getogen was dan stuurde ze hem echt niet naar Nederland.
-
@233 De Marokkanen in Marokko zijn vaak niet zo te spreken over de Marokkanen uit Nederland. Veel te brutaal. Ik denk dan ook niet dat het aan hun is om de puin te ruimen.
-
@234
De derde generatie Marokkanen is hier geboren en getogen. -
@235
Eens! -
@236 De 2e generatie is hier vaak ook geboren en getogen.
-
@238 Ik weet er nog 1 als de prinsesjes zich ooit gaan misdragen moeten ze naar Argentinie!!
-
@239
Haha, ja, dat zou wel eerlijk zijn. Top:-) -
Ze kunnen beter meteen bij geboorte een garantie bewijs vragen. Binnen 30 jaar niet goed, geld terug. Alleen wie moet die garantie geven?
-
@240 Een soort van wereldwijde inruilactie. Zal KLM wel blij mee zijn! :)
-
@204 Als je je kind niet aangeeft bij het Marokkaanse consulaat, krijgt het niet de Marokkaanse nationaliteit.
-
@243 Als je kind gaat inschrijven bij de gemeente dan krijgt Marokko automatisch een seintje zelfs bij half-Nederlandse (autochtone) kinderen. Daar hoef je helemaal niets voor te doen. Dus uw theorie klopt niet!
-
@243 Ik spreek uit ervaring dus........
-
@235
Het zou natuurlijk wel vrijwillig moeten gebeuren en volgens mij is het ook helemaal niet zo ongebruikelijk. Ik kan me voorstellen dat kinderen wel vaker in het verleden naar een oom, tante of ander familielid zijn gestuurd als de eigen ouders er niet uitkwamen. Ook kan het denk ik best goed zijn iets meer te leren over de achtergrond van je eigen familie. Het wordt weleens gezegd dat veel van de problemen bij Marokkaanse jongeren voortkomen uit het leven tussen twee culturen. Het is jammer dat er in het artikel wordt gesproken in termen van "verbanning". Misschien als je de emotionele lading die dat woord aan de tekst meegeeft buiten beschouwing laat en je probeert voor te stellen wat de aanpak zou kunnen opleveren, dat het dan niet eens zo'n slecht idee is. -
@244 Ik weet dat dit werd gedaan (ik meen met name door de grote steden), maar naar ik heb begrepen, was dit nooit officieel beleid en is dit door de ophef een paar jaar geleden ook veranderd. Bovendien neem ik aan dat je bij de gemeente ook kunt aangeven dat je dat niet wilt.
-
@247 Er wordt je niets gevraagd het gaat echt automatisch. Ik wist van niets totdat ik bij een gemeente ging werken en zag dat de mijn kind een dubbele nationaliteit heeft. Ik ben nooit met hem naar het consulaat geweest en hij heeft dus ook geen tastbaar iets als een paspoort, maar wettelijk gezien is Marokkaan en Nederlander.
-
@248 Ja, maar dat is al een poosje geleden, begrijp ik. Enkele jaren geleden is daar veel ophef over geweest en is er volgens mij het een en ander veranderd.
-
@249 Ik heb het ook over 8 jaar geleden en ik weet dat het 4 jaar geleden ook nog zo ging. Iemand die ik ken is geboren in Nederland haar ouders in Marokko en haar man is een autochtone Nederlander. Hun kind kreeg zonder toestemming een dubbele nationaliteit. Zo heeft Marokko het met Nederland geregeld.
-
@246 Ouders moeten zelf hun kinderen opvoeden en anders hier hulp inschakelen.
-
#250
Als jij het daar niet mee eens bent snap ik jouw reactie bij #235 niet zo goed. Niet dat ik dit vindt: maar als Marokko op deze wijze de toekomstige generaties aan zich wil binden, dan zou je kunnen veronderstellen dat Marokko zich ook verantwoordelijk mag voelen. -
@252 Je vergeet 1 ding....wie zegt dat ik wil dat Marokko zich verantwoordelijk voelt?
-
Het is het 3e grootste tuig wat deze wereld bevolkt maar wel nummer 1 qua merkbare overlast in het Nederlandse straatbeeld.
-
@254 Bedankt voor je constatering en nu? Opgelucht?
-
@ 256 niet echt, en jij?
-
@256 Ik ben een luchtig persoon!
-
''Als we nu deze snackbar overvallen, kunnen we 3 maanden naar Marokko, voor niks!'' #grap
Nee, zou een goed idee kunnen zijn, wellicht komen ze daar tot andere inzichten. -
@ 257 Hahaha, oké dan,misschien is dat wel de juiste instelling, Ik draai m'n lamellen wel dicht zodat ik die dealende bontkragen aan de overkant niet zie en ik zet wel een vrolijk muziekje op en ga genieten van m'n vrije dag.
-
@259 Doe dat! En ik zeg eerlijk..ik zou in zo'n buurt voor geen goud willen wonen!
-
#253
Volgens lopen er wat dingen door elkaar, dat wat jij wel of niet wil en dat wat je zou kunnen mogen veronderstellen afgaande op het gegeven dat in NL geboren kinderen met een of twee Marokkaanse ouders automatisch de Marokkaanse nationaliteit zouden krijgen. Ik heb jouw reactie #235 gelezen als "Marokko hoeft niet aan een oplossing mee te werken". Dat is iets anders denk ik dan dat jij dat niet zou willen dat ze dat doen. -
@261 Met Marokko bedoel ik de oma' s en opa's etc. Die kun je niet met die jongens op gaan zadelen toch? Ik heb het over mensen niet over landen.
-
@262 En nogmaals de koning van Marokko heeft allang gezegd stuur maar hierheen wij regelen het wel, maar dat wil niet zeggen dat dat eerlijk is.
-
#262
Je gaat zo'n criminele jongen natuurlijk niet zonder overleg voor de deur afzetten. Maar waarom zou je het die familie niet mogen vragen. Als ze zelf willen is er toch geen probleem.
#263
Dat had ik nog niet gelezen, maar als de koning het al heeft aangeboden dan zou ik helemaal zeggen: "doen!" Maar natuurlijk alleen in gevallen waarbij je met die aanpak verbetering verwacht. Dus niet om het even wie met toevallig een druppel Marokkaans bloed sturen. -
@264 Die jongens van hier zijn heel anders dan de mensen daar. De mensen daar schamen zich dood voor wat die jongens hier doen..zij kunnen zich daar niets bij voorstellen. Het probleem is dus hier ontstaan. En als de koning daar boot-camps gaat oprichten dan kan ik me er nog iets bij voorstellen. Maar de normale burgers kun je hier niet mee opzadelen.
-
Maar dat zou hier ook moeten kunnen en die ouders veel harder aanpakken. Ik vraag me altijd af waar zijn die ouders?!
-
En criminelen horen gewoon in de gevangenis thuis. Die hoeven echt niet terug naar hun roots te gaan,
-
In het artikel staat duidelijk ' na overleg met ouders' want een rechter kan criminele jongeren met een Nederlands paspoort ( ook niet met 2 paspoorten) uitwijzen naar Marokko
-
#265
We vallen een beetje in herhaling zo. Ik snap werkelijk niet wat het probleem is als dit soort zaken in goed overleg met de familie gebeuren. Nogmaals, ik bedoel geen verplichting naar de familie toe. Als de Marokkaanse familie het niet wil dan houdt het natuurlijk op.
En over waar problemen zijn ontstaan ach, dat is van zoveel afhankelijk. Daarbij is niet iedereen in Marokko zo niet begrijpend als het over slecht gedrag gaat. Kom geregeld in Marokko en het is daar in sommige buurten in de steden een grotere puinbak dan hier. Ik kom zelf uit Amsterdam en dat heeft de naam, maar ik ben in Marokko toch een paar ik geschrokken van wat ik zag. Daarbij moet ik wel toegeven dat de Marokkanen in Nederland uit andere gebieden komen en dat de mensen in die gebieden over het algemeen heel rustig en lief zijn. -
#266
Die heb ik weleens horen zeggen dat ze niets mogen. Als zoonlief stout is mag je deze niet slaan, want dan heb je een claim voor mishandeling aan je broek hangen. Gaat denk ik dus een beetje over didactische vaardigheden. Strenger naar de ouders worden geeft ze nog altijd niet de middelen een kind dat dreigt te ontsporen onder controle te houden.
#267
Ja, en juist dat schijnt bij deze specifieke groep crimineeltjes niet te werken. Dan kun je gaan bedenken wat hoort en wat niet hoort, maar je ook naar een andere oplossing zoeken en iets buiten de gebruikelijke kaders denken. -
Een criminele Marokkaan hoort sowieso niet in Nederland te zijn. Afslag gemist dus!
-
@270 Ik sloeg te ver door in het reageren op reacties.
-
Door te doen of dit een Marrokaans probleem is of een probleem veroorzaakt door niet-Nederlanders maar door een groep die buiten de maatschappij staat of een status aparte heeft wordt een mogelijke oplossing enkel uitgesteld en wordt het mogelijke probleem potentieel groter en oncontroleerbaarder.
Vergelijk het maar met een slechte gezondheid/hoge bloedruk-cholesterol. De eerste reactie van veel mensen is dat het niet aan hun leef/eetpatroon ligt en men probeert zo lang mogelijk te ontkennen dat men de levenstijl moet aanpassen...tot het te laat is of het probleem veel groter geworden is.
Door vroegtijdig te realiseren dat het hier een Nederlands probleem is met Nederlandse jeugd die op z'n best tot een subcultuur gerekend kan worden, kan het veel effectiever aangepakt worden dan door maar te blijven doen alsof het niet ons probleem is maar om een aparte groep gaat die we mogelijk kunnen afstoten.... Het is geen aparte groep en we kunnen ze niet afstoten...we moeten het samen oplossen. -
@273 De meest zinnige bijdrage die ik vandaag heb gelezen.
-
#273
Wat ik uit het stuk haal is dat het niet gaat om het afstoten van jongeren met een Marokkaanse achtergrond maar om een tijdelijke strafmaatregel toegespitst op criminele jongeren met een Marokkaanse achtergrond. Dit omdat de reguliere aanpak bij een belangrijk deel van deze groep niet zou blijken te werken. Ik denk dat het het proberen waard is. Niet iedere methode zal voor iedereen werken, dan is het alleen maar verstandig om ook naar andere oplossingen te kijken.
Wat zou die door jou genoemde effectievere aanpak meer concreet inhouden? -
@224 pieterg
Wat voor u negatief is kan voor een ander de harde realiteit zijn. -
@222 Sya...2012
Hoopvol? Dat is het ook niet. Als u het niet tegen uw kind zegt, dan hoort hij het wel op school/straat/journaal, dus waarom doorgaan met voorliegen. Wie zegt dat apartheid in Nederland niet voorkomt heeft nog nooit in de schoenen van een niet-westerse allochtoon gestaan. Nederland is een groot racistisch bolwerk (de genen die dit willen ontkennen, zie voorbeeld uitzendbureau's en dat is alleen het topje van de ijsberg). Het enige wat ik u mee kan geven is, spoor de beste jongen aan om goede resultaten te behalen op school zodat hij ooit weg kan uit Nederland. -
@277 Marokkaan1985 Bedankt voor de tip, maar nee....dat gaat hem zeker niet worden. Vluchten voor racisme? Iedereen heeft racistische trekken daar ontkom je nergens aan! Waar moeten we dan gaan wonen? Utopie?
-
@ Sya.....2012
Ik moet wel zeggen dat ik mij behoorlijk aan u irriteer. U tracht zich hier als Marokko expert te profileren, terwijl u posts enkel gebaseerd zijn op onderbuikgevoel. Tevens zegt u hier dingen die feitelijk niet kloppen. "De koning van Marokko wilt criminelen opvangen", BRON SVP!!! -
@279 Tja ik ben een vrouw daar zal het aan liggen en mijn bron is de achterneef van een buurvrouw van mijn tante in Marokko!
-
@278 Sya....2012
Geen dank. Ik heb niet gezegd dat hij moet vluchten voor racisme, ik doel op zoeken naar een beter bestaan in een land met een socialer klimaat. Utopie = droombeeld. Uw utopie = zoon met goede toekomst in NL. -
@279 Mijn onderbuikgevoel was dat u mee zou gaan aanvallen en dat klopt! Dus wat dat betreft.....
-
@281 Voorbeeld van een land?
-
@280 Sya....2012
Uw bent een vrouw, ja dus, wat wilt u daarmee zeggen?
Een achterneef van een buurvrouw van een tante, ah zo, erg betrouwbaar.. Ik was meer benieuwd naar een officieel parlementair stuk. -
@282 Sya....2012
Aanvallen? Ik zie dit als gezond discussiëren...... -
@281 Sya....2012
Marokko... -
@286 Ik kan me herinneren dat u zei dat we ook in Marokko nooit geaccepteerd zullen worden......
-
@286 aanvulling op mezelf.
In Marokko zal hij ook niet (direct) worden geaccepteerd, maar dat hangt geheel van het integratieproces af. -
@287 Sya...2012
Zie @288.
Als jongere zal hij inderdaad niet geaccepteerd worden. -
@ Sya....2012
Maar hoezo heeft u het gevoel dat ik u zou gaan aanvallen? Bevooroordeeld? -
@289 Als ik het goed begrijp, wilt u mij verbannen naar Marokko vanwegen een onderbuikgevoel waar u last van heeft?
-
@290 Marokkanen onderling doen vaak niet zo aardig. Vandaar.
-
@291 Sya....2012
Dan heeft u dat helemaal verkeerd begrepen. Ten eerste heb ik het woord verbannen nooit gebruikt. Ten tweede heb ik nergens last van, hetgeen in Nederland gebeurt boeit mij eigenlijk niet zoveel. Ik ga (als alles meezit) over een half jaar emigreren naar de VAE en nooit meer omkijken naar Nederland.
U heeft overduidelijk ergens last van, mijn alias misschien? -
@292 Sya....2012
Ah, dus wel bevooroordeeld. Oké. -
@288
Dus net zo, als in Nederland. -
@293 Ik heb ergens last van? Omdat ik u niet naar de mond spreek? Ik blijf lekker waar ik ben al 36 jaar!
-
@295 colom
Neen, in Nederland weegt culturele achtergrond en geloofsovertuiging tegenwoordig zwaarder dan het integratieproces in geval van acceptatie. Als je anders bent/denkt/gelooft dan sta je bij voorbaat als in hokje kansloos. -
@293 Als u in de VAE bent....gaat u zich dan inzetten tegen racisme tegen bv Aziaten? Of bent u dan blij eindelijk superieur te zijn?
-
@296 Sya...2012
Waar heeft u het in godsnaam over? U staat vrij om te doen en laten wat u wilt. Ik heb nergens gezegd dat u iets moet gaan doen. Ik heb u alleen verteld wat naar mijn inzien het beste voor uw kind kan zijn. U staat hier vrij in om ermee te doen wat u wilt.
Ga hier niet opeens kinderachtig lopen doen en mij zwart proberen te maken. Stop daar gewoon mee. -
@298 Sya...2012
Neen, ik ga mij niet bezig houden met maatschappelijke problematiek. Dat doe ik hier ook niet en daar heb ik ook niet voor gestudeerd. Ik laat dat wel aan de experts over. -
@299 U zwart maken?? U doet net alsof ik een imbeciel ben die haar kind sprookjes vertelt!!!
-
@301 Sya...2012
U slaat de plank dan wel volledig mis. Lees mijn post eens na en probeer dan wat minder emotioneel te reageren. -
@ 297
Er zijn in Nederland voldoende mensen met een andere culturele achtergrond of met een andere geloofsovertuiging, die wel degelijk geaccepteerdt worden.
Het ligt voornamelijk aan jezelf.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------- -
@303 colom
Geaccepteerd worden en geaccepteerd voelen, zijn twee hele verschillende dingen. Vooroordelen zullen altijd blijven bestaan. -
@304 En dat zullen veel homo's etc ook vaak denken of voelen!
-
@305 Sya...2012
Dat zal wel, maar probeer wel even bij het onderwerp te blijven svp. -
@306 Schrijf mij de wet niet voor! Svp.
-
@307 Sya...2012
Dat doe ik ook niet, zie de huisregels.
`Probeer uw reactie zoveel mogelijk over het onderwerp van het bericht te laten gaan. ‘On-topic’ noemen we dat.`
http://www.nujij.nl/help#axzz1kOmuGf6G -
@308 Dat geldt ook voor u....richt u niet alleen op mijn reacties!
-
@309 Sya....2012
Zo interessant zijn je reacties niet hoor, mocht je denken dat dat wel het geval zou zijn. Ik reageer alleen op dingen waar ik het niet mee eens ben en gek genoeg ben ik het niet vaak met u eens. -
@ Sya...2012
Ik moet zeggen dat dit wel behoorlijk kinderachtig begint te worden. U kunt overduidelijk niet meer inhoudelijk reageren en de discussie is doodgebloed. Case closed. Probeer je vooroordelen jegens Marokkanen achterwege te houden in de toekomst. No hard feeling hé. Ajuus. -
@ Sya...2012
Ik moet zeggen dat dit wel behoorlijk kinderachtig begint te worden. U kunt overduidelijk niet meer inhoudelijk reageren en de discussie is doodgebloed. Case closed. Probeer je vooroordelen jegens Marokkanen achterwege te houden in de toekomst. No hard feelings hé. Ajuus. -
@310 Hoeft ook niet. Maar ik ben vrij om te reageren en als u zich daar aan ergert is dat uw probleem......ik heb u ook nog weinig interessants zien melden...ja dat het allemaal zo erg is en u gaat vluchten.....
-
@313 Sya...2012
Zie @311 en @312.
Afgunst... -
@312 Please u gaat echt te ver nu! Zoek iemand anders om te domineren!
-
@315 Sya...2012
U ziet spoken........ Door u gebruikte termen:
Aanvallen
Verbannen
Vluchten
Domineren
_____
What's next?? -
@316 Je doet echt raar....kijk eerst eens naar jezelf!
-
@317 Sya...2012
Just try to let it go a gti. (=zuster in het arabisch) -
@314 Afgunst? Lees ik dat goed? Mijn God je doet je naam eer aan! Wil hier niet een boekje open doen over hoe Marokkanen met elkaar omgaan, maar je vraagt er echt om!!!
-
@ Sya..2012
Sorry, maar gaat het toevallig over,
'Stuur jonge Marokkaanse criminelen naar Marokko -
@319 Sya....2012
Ja, u rept over vluchten naar de VAE, terwijl ik u meermaals heb geschreven dat mijn emigratie om economische redenen gaat. De arbeidsvoorwaarden zijn er erg gunstig.
Moet ik dat als een dreigement opvatten? Mijn naam eer aan? U weet niet eens wat mijn naam is. Of doelt u op mijn Alias/Nick?
Het boeit mij eerlijk gezegd niet hoe Marokkanen met u omgaan. Ik heb de omgang met Marokkanen (zoals velen met mij) altijd als zeer prettig ervaren. Er zijn ook mensen met wat minder leuke ervaringen, maar goed, wie ben ik om daarover te oordelen.
Weetje, ik zal mij ook niet meer tot u niveau verlagen en dus ook niet meer op u reageren. Ik vind u maar een eng en onaardig vrouwtje. Heel veel succes verder. -
@318 Mag ik svp doen en zeggen wat ik zelf wil?
-
@321 Komt goed mannetje. Heel veel succes! En u spreekt uw zelf heel vaak tegen! En ja....mijn niveau is niet erg hoog.....maar u ergert u er wel aan!
-
@321 Een economische vluchteling? Over 30 jaar niet gaan janken over u buitengesloten voelen etc! Wat ga u uw kinderen dan vertellen?
-
@323 Het moet zijn ' u ergert zich' ..........zo, weer wat geleerd!
-
@325 Mooi! Irriteren aan mag ook niet toch?
-
@326 Inderdaad, dat mag ook niet!
-
@327 Ik maak altijd veel taalkundige fouten, maar mag mijn mening toch wel geven?
-
@328 Natuurlijk mag dat, maar je kunt af en toe ook iets bijleren en het is af en toe gewoon ontzettend leuk om taalfouten te corrigeren. Gun mij ook mijn pleziertje.
-
@329 Ik vind dat ook leuk, maar maak zelf ook veel fouten...ach ja...bijleren is zeker goed.
-
@330 Enfin, nu maar weer back on topic?
-
Ik woon in een wijk met voornamelijk veel marrokanen. Ik vind ze SCHIJT vervelend! Met 50 door de bocht in je straat omdat ze helemaal het mannetje zijn in een BMW, onderuitgezakt achter het stuur, walgelijk! Loop even naar de winkel, K**rhoer dit K*twijf dat... ''psssst pssssttt'' komt ook me keel uit! Respectloos tegen ouderen, kleine kinderen slechte voorbeelden geven. Voor de kerstdagen zijn hier diverse overvallen gepleegd, allemaal licht getint!
-
Als buitenlanders echt de fout ingaan ,maak niet uit van welk land terug naar land van herkomst en daar resocialiseren,en dan bij terug komst en gaan weer de fout in weer terug maar niet meer in Nederland terug.
Ook mogenlijk een sociale dienstplicht maar dan niet thuis maar in de kazerne en dan training van s,morgens vroeg tot s,avonds laat en onder leiding van personeel die daarvoor zijn opgeleid,ik denk dan aan de sergeant majoor van de mariniers of van de commando,s want dat zijn de enige die deze kinderren klein krijgen en aan die opleiding hebben ze hun hele leven profijt -
@333 En dit geldt alleen voor 'buitenlanders'?
-
Verwijderd door redactie
-
misdrijf, bij een overtreding al opzouten, daaaaahaaag!!!
-
#300
Nee, je mauwt er alleen wat over als het in Nederland gebeurt. Ergens anders hetzelfde geval of erger, geen probleem? -
@337 +++++++
-
@337 Deurknop
Als u mijn post goed had gelezen had u deze vraag niet hoeven stellen. -
@339 Ik denk dat u de plank mis slaat! Wat bedoelt u precies?
-
@340 Sya...1000 B.C.
Zie @321, tevens was mijn post aan Deurknop gericht. Moet je niet voor je kind zorgen? Of is het alleen alimentatie vangen? -
#337
Nee, ik interpreteer je verkeerd. Het is je niet zozeer om Nederland te doen. Maatschappelijke ongelijkheid is niet goed, maar ook niet iets om je mee bezig te houden, daar zijn andere mensen voor. Als je zelf degene bent die maatschappelijk aan het kortste eind trekt, dan ga je gewoon met een praktische instelling, geheel zonder rancune, elders je fortuin zoeken. Veel succes en geluk. -
@342 Deurknop
Wij staan op één lijn. Bedankt en u ook heel veel succes en geluk in het leven toegewenst. -
@341 Vermoeiend!
-
Stuur mij maar lekker naar Marokko!
Heerlijk, even uitwaaien in de zon zodat ik niet naar die verbitterde koppen hoef te kijken hier in Nederland. -
2de generatie zijn Nederlanders, 3de generatie zijn Nederlanders ? Oh ja ?
Waarom noemen ze zich zelf dan Marokkanen ?
Vraag een groepje Marokkanen (de naam zegt het al) wat ze zijn, ze zullen zeggen dat ze Marokkaan zijn en niet anders.
Kaaskop/Nederlander is een scheldwoord voor ze.
Een Marokkaan die te westers is noemen ze Kaasje of verkaasd.
.
Marokkaanse criminelen terug sturen naar Marokko. -
@345 DirkvanGils
Je kan ook uit jezelf naar Marokko gaan, wat houdt je tegen ? -
Als het gratis is....
-
alsof marokko op al die criminelen zit te wachten.....
-
Prima Idee, pak ze daar maar aan dat verrotte tuig, dan gaan ze het misschien eens waarderen hoe het in Holland is.
-
Als je een Duitse herder koop in Duitsland ,en laat hem in Holland jonge zijn het dan Hollandse of Duitse herderpups ?
-
@ 213
Niet alleen slecht Nederlands, maar ook een slecht functionerend verstand. -
Als 1 jaartje naar marokko voor een soort heropvoeding kan gaan helpen, laten we het dan vooral proberen. Nederland is niet in staat de overlast van marokkaanse crimineeltjes te bestrijden. Misschien helpt de marokkaanse methode beter.
-
Heeft iemand enig idee waarom een 2e of 3e generatie Marokanen geen fatsoenlijk Nederland spreekt. Juist omdat ze niet willen en hun ouders nog steeds Marokkaans blijven spreken. Geen Islamitische scholen we leven in Nederland en daar wordt nu eenmaal Nederlands gesproken. Als iemand de taal van het land niet goed beheerst heeft hij geen toekomst in dat land. Dus geen goede scholing en geen werk. Zou dat de bedoeling zijn dan? Als je de regels van de bijstand zou toepassen zouden deze mensen geen van allen een uitkering moeten hebben.
-
@200
Hoezo, jij bent toch van 1451? :-).
Stijgers in Algemeen
We hadden met de euro moeten leren van de...
Hoogleraar Hans-Werner Sinn was en blijft...
1 uur 32 minuten geleden door venterkampie
Jongen overlijdt na val van perron trein
Een jongen is zondagavond overleden, nadat...
1 uur 43 minuten geleden door Tweetsweet
Veiligheidsraad bijeen over Syrië
De Veiligheidsraad van de Verenigde Naties...
3 uur 33 minuten geleden door Pauldoffer
Ramsis Kwidama verdronk toen hij jongetje...
Ramsis Kwidama zat met zijn vrouw, Merrel...
5 uur 59 minuten geleden door Sylvana's Hotspot
Duo steelt portemonnee oudere vrouw
Het incident deed zich voor op maandag 12...
7 uur 17 minuten geleden door sharoly
Best gewaardeerd
Sharia4Belgium bedreigt Wilders met dood
De PVV heeft geschokt gereageerd op...
1 dag 12 uur geleden door MrFuzzyfun
Shell laat youtube filmpje verwijderen
Shell laat satirisch campagnefilmpje...
1 dag 23 uur geleden door muffcabage
Israël - Kolonisten schieten op...
Uit het beeldmateriaal kun je opmaken dat...
6 dagen geleden door Meirav Fonkelsteen
Man wil drenkeling redden en verdrinkt zelf
Een man die in Rotterdam een kind uit het...
3 dagen geleden door 101st airborne
Kritiek rekenkamer op noodfonds ESM
De Algemene Rekenkamer heeft kritiek op de...
3 dagen geleden door turtle63

