De rekening van de tandarts kan volgend jaar lelijke verrassingen opleveren voor zowel verzekeraar als patiënt. Prijzen in de mondzorg worden met ingang van 1 januari vrijgegeven. Idee achter de liberalisering is dat tandartsen gaan concurreren op prijs en kwaliteit en patiënten gaan shoppen voor de beste behandeling tegen de laagste prijs.
Ze hebben duidelijk niets geleerd van het verleden. Liberalisering van de zorg heeft tot nu toe alleen maar geleid tot hogere tarieven en minder zorg.
Sorteer op:
-
@TS
Hogere tarieven? Misschien wel.
Minder zorg? Mijn tandarts wordt heus niet minder in kwaliteit! -
Oke, gaan we weer. Dadelijk zeggen de zorgverzekeringen dat ze dus alleen maar de goedkoopste tandarts betalen. Prijs gaat weer boven kwaliteit.
Ze leren inderdaad niks van verleden. Taxi's kunnen elkaar niet meer aan omdat ze elkaar doodconcurreren. Prive-klinieken schieten als paddestoelen de grond uit. Openbaar vervoer wordt slechter en schaarser, moet hier bijna half uur lopen naar halte voor eerste gelegenheid bus. De zorgverzekeringen zelf zijn ook een voorbeeld en ga maar door. Wanneer worden mensen die leiding dienen te geven aan dit land wijzer. Misschien bestaat er in Oss nog ergens een vleesfabriek die varkenshersens over heeft. -
Nog duurder??? ik moest voor een wortelkanaalbehandeling bijna 500 euro betalen, voor 1 kies.
Als het dan nog duurder word, kun je beter de volgende keer laten trekken, of gelijk een kunstgebit aan schaffen. -
Nou, bedankt nog meneer Hoogervorst.
http://www.google.nl/url?q=http://nl.wikipedia....
Wat zijn voorgangers niet lukte, lukte hem: het invoeren van een nieuw zorgstelsel. Daarin verviel het onderscheid tussen ziekenfondspatiënten en particulier verzekerden. Er kwam een basisverzekering, waardoor elke Nederlander in principe is verzekerd tegen veel risico's. Hij / zij kan zich bijverzekeren tegen risico's die buiten het basispakket vallen. Er kwam een zorgtoeslag om de sterk gestegen premies betaalbaar te houden voor mensen met lagere inkomens.
In 2007 werd hij voorzitter van de Autoriteit Financiële Markten (AFM). Zijn salaris in deze functie, van 420.000 euro per jaar [1], ruim twee ton meer dan de minister-president, leidde tot Kamervragen. -
Een jaar een dure verzekering nemen met volledit tandarts pakket. Alles doen aan je gebit wat nodig is en het jaar erop weer een goedkope verzekering nemen.
-
@3 Zuur ja. Ik vond die 150 euro voor een paar röntgenfoto's ook best overdreven, en dan druk ik het nog mild uit.
-
Ja ja de verpoupering zet zich lekker door alemaal in naam van de mensen met een geld verslaving.
-
Die vrije tarieven is een illusie. De tandartsen in mijn stad, hebben al onderlig prijsafspraken gemaakt. Op een enkele Roemeense tandarts na.
-
Straks kan je aan het gebit van mensen zien, of ze arm zijn of niet.
Dan wordt er getrokken, i.p.v een kanaalbehandeling en een kroon. -
Ik heb al een tand laten trekken, omdat zenuwbehandeling en kroon voor mij niet te betalen is. Nou had ik geluk dat het gat niet te zien is als ik lach. Maar wat als het wel te zien was? Dan had ik waarschijnlijk voor mijn situatie diep in de schulden gezeten. Of misschien toch niet gekozen voor de schuld, want daar heb je ook lang last van en mijn kinderen worden daar de dupe van. 2 keuzes waar je geestelijk al ziek van wordt. Leuk stelsel hebben we? Not.
-
@7
??
Wat heeft een tandartsbehandeling nu eigenlijk met geldverslaving te maken. -
@5 er wordt nu al geëist dat eerst je gebit in orde is voor ze behandelingen vergoeden bij een nieuwe verzekering dus ik ben bang dat het niet lukt op uw manier.
-
@5 Er wordt maar een relatief klein gedeelte vergoed, ook bij een top verzekering voor de tandarts.
-
@13
Klopt maar daar kan de tandarts niets aan doen. -
@14 Inderdaad.
-
Paar reguliere controlefoto's en halfjaarlijkse controle kosten nu al ruim 70 euro.
-
Na alles gehad te hebben gaat men gewoon nog door met die achterlijke privatisering en marktwerking in de zorg!
-
de huisarts wordt duurder
de specialisten worden duurder
de tandarts wordt duurder
de medicijnen worden duurder
de ziekenhuizen worden duurder
de medische apparatuur wordt steeds duurder
de zorgverzekeraars worden duurder
de portokosten gaan omhoog
en dan wordt er gezegd dat de zorgvraag toeneemt -
Welkom kunstgebit
-
Er is al een behoorlijke tweedeling in de zorg gaande, straks kunnen mensen ook al geen tandarts meer betalen dus kun je aan iemands gebit zien tot welke categorie burgers (rijk of arm) men behoort.
-
Met mijn tandarts + verzekering kan ik ieder jaar voor 575 euro aan mijn tanden laten versleutelen.
Dat vind ik een aardige regeling. -
Alsnog het apezuur na het pekelzuur, zwavelzuur en het zoutzuur
-
Zouden de zorgverzekeraars en het kabinet nu genieten van ons derde wereldland in zorg?
Nee, ik denk dat ze geen geweten hebben! -
Uiteraard. De tandarts wil ook skieen, naar de zon, een LED-TV, een mooie nieuwe auto...
Het wordt tijd dat die oplichters eens aan een grondig onderzoek worden onderworpen! -
253 oktober 2011 09:47 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
263 oktober 2011 09:49 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
ik was in mei naar de tand arts even een foto meneer even je tanden schoon maken even wat vullen even wat verdoving.. hoppa ik dacht dat ik verzekerd was via fbto.. 558.20 . dag vakantie geld..
wat ik vind tja ..
ik vind dat de tandarst in het basis pakket hoort het een is een zorg die nodig is en waar mensen heel ziek van kunnen zijn. maar tandarts is voor de wel gestelde en zo is het wel met meer dingen in nederland aan het woorden. er zijn gezinnen die het basis bedrag niet meer kunnen betalen maar men word geacht om maar een dure zorg verzekering te nemen . ? het klopt van geen kanten en mensen komen steeds meer in de shit en de panarie zoals arbeids ongeschike of zieken of gehandicapten ..
waarneer gaan wij is de straat op en waarneer komen we als land in opstand..????
laat de leeuw niet in zijn hempie staat.. nou veel van ons hebben geen kleren meer aan hun lijf . .
en wat is een bekend voetbal lied.. hand in hand kamaraden ......
nou sorry maar dit gevoel is er al lang niet meer in ons zo. mooie nederland. ik vind het een ego land geworden waar rijk worden meer een optie is dan voor elkaar zorgen en sociaal zijn..
ik denk dat ik straks maar met een knuppel naar den haag ga. om die koppen in elkaar te rammen .. het is toch niet te geloven -
@27
Was handig geweest als je eerst je polis goed had doorgenomen en de juiste had afgesloten. Zit zelf ook bij FBTO en ben uitermate tevreden over het pakket en afhandeling. -
In de goede oude guldentijd verdiende een tandarts 150000 gulden p.jr.
Nu pakt hij zo,n 250000 euro ,gesterkt door zijn vriendjes die de maximum tarieven hebben ingevoerd die hij mag rekenen en je kan het wel raden ,die rekent hij ook ,er zit er geeneen onder de maximum tarieven -
@29
U doet u nick eer aan.................leve de vrijheid. Of stiekem een beetje jaloers? -
#27
Tanden schoonmaken, daarvoor ga ik naar de mondhygieniste, 3 keer per jaar, is goedkoper dan de tandarts en een goeie basis voor je gebitsverzorging. -
@30
Jaloers op? Een ongekende inhaligheid waaraan Nederland nu naar de kl.te gaat?
Vind jij 500 p/uur ook normaal? of 200 p/uur ook al heel goed betaald? -
het is nu al belachelijk duur
-
343 oktober 2011 10:23 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@14
Tandarts is geheel zelf verantwoordelijk voor wat hij rekent. -
Ik ging al 1x per jaar, zal nog minder worden denk ik.
-
nog een rekening liggen van tegen de zeventig euro betwijfel of ik hem nog terug krijg,
en dat is met een zorgverzekering van wat 110 euro ... -
@32
Op zijn salaris natuurlijk.;-) U weet zeker niet wat tandartsenopleiding en -aparatuur kost?
Maar goed alles is duur niet waar en wat normaal en goed betaald is, daar laat ik mij niet over uit. -
ben heel erg blij dat ik stevige tanden heb
-
maar ja zolang we een regering hebben die een burka verbod aanschaft en er voor zorgt dat we massaal 130 mogen rijden, wie ben ik om me druk te maken *kuch kuch*
-
ja ja
-
@35
Gelukkig wel, anders wordt er nog meer gescholden op de ziektekostenverzekeraars.;-) -
@40
De rest van de tekst volgt nog? -
443 oktober 2011 10:29 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@38
Nou wat kost die totale opleiding ons dan? En wat kost de apparatuur die totaal word afgeschreven van zijn belastbare inkomen?
Noem eens wat cijfers? modaal inkomen = 33000 euro p.jr. -
@42
Verklaar je nader ,bedoel je dat de tandarts het ,,laag,, houdt? -
Mijn tandarts werkt slechts 2 dagen pw en leeft er naar eigen zeggen behoorlijk riant van..
-
@47 Kan hij straks toe met een half dagje ;-)
-
Wat book zo mooi is bij de tandarts ,is dat als je bv. een kroon krijgt en hij valt eruit binnen een paar dagen ,dan zet de tandarts hem er weer opnieuw in, maar hij gaat ook weer opnieuw rekenen!
Terwijl hij in eerste instantie zijn werk niet goed heeft gedaan. -
@46
Een gemiddeld tandarts bezoek kost mij E 98,00. per keer. Ik vind dit gezien wat hij er voor verricht prima. En heb hier totaal geen probleem mee, is ook een kwestie van de juiste verzekering.
@45
Wellicht dat een tandarts in Rusland voor een modaal inkomen werkt . De kosten van een tandartsenopleiding zoekt u zelf maar op. -
@49
Heeft u toch echt de verkeerde tandarts.;-)) -
@47
Dan heeft hij of zij het toch uitstekend voor elkaar. -
de tandartsen varen er wel bij
-
@50
Ik ben heel goed op de hoogte van de kosten van de opleiding ,daarom zou ik het u hier graag zelf laten noteren ,dan kunt u uw eigen onzin teruglezen.
Is het normaal je studie kosten in een half jaar terug te verdienen?
En de apparatuur ? wat is daar uw antwoord op?
Met de 33000Euro wilde ik het verschil tussen de tandarts en modaal iets duidelijker maken.
Dan heeft u het verder over uw gemiddelde kosten per bezoek ,maar vermeld u dan ook even hoeveel premie u per maand betaald, voor het complete plaatje.
P.s. wat doet de tandarts gem .aan uw gebit en hoelang duurt dit? -
@54
U bent zeer onplezierig, straks vraagt u ook nog mijn broekmaat.
En over onzin gesproken........ -
Leve de vrijheid....
U lijkt wel jaloers op iedereen die meer dan modaal verdient.... -
Ik denk dat er veel mensen ervoor kiezen om niet meer naar de tandarts te gaan, alleen als het nodig is. En ik vind dat dit weer dan mogelijk moet zijn, zonder allerlei regeltjes dat je verplicht 2x per jaar op controle moet gaan en zonder extra kosten om opnieuw bij je tandarts client te zijn. Is wel zo eerlijk.
-
@55
Dat is een wederzijds gevoel.
Ook heel politiek als het vuur te dicht aan de voeten licht ,dan gaan we ,,ontwijken,,.
Maar naar uw broekmaat ben ik absoluut niet geinteresseerd (is ongetwijfeld heel groot),ik wil wel graag wat meer duidelijkheid in de cijfers,zodat de werkelijkheid boven komt drijven.
Wat is er onzin aan mijn verhaal? -
@56 Onzin punt.
-
Ik denk dat we op deze manier weer illegale tandartsen kweken.
-
@56
Totaal niet ,maar tussen modaal of 500p/uur zit wel een heel groot verschil.
Een verschil dat je niet goed praat met een studiekosten verhaal en belastingaftrekbare apparatuur.
Zou u ook 300 p/uur voor de loodgieter of timmerman willen betalen? -
Door 3 keer per jaar naar de mondhygieniste te gaan, kost 60 euro per keer (3 kwartier) spaar ik aardig wat duurdere tandartskosten uit.
En dat wordt ook betaald door de verzekering. -
@58
U kunt er eenvoudig weg niet tegen dat ik geen probleem heb met de kosten / tarieven die mijn tandarts in rekening brengt.
En wat ik aan premie betaal en wat mijn tandarts bij een consult verricht doet niet terzake. Zoalng ik er tevreden over / mee ben is dat voldoende. -
@61
Neen, dat zou ik er niet voor willen betalen, echter een loodgieter en of timmerman vergelijken met een specialist vind ik appels met peren vergelijken.
Ik begin nu beter uw punten te begrijpen, echter ik deel deze niet. -
Omdat mijn gebit verslechterd is door het gepruts van mijn vorige tandarts mag ik ineens de aanvullende top tandarts verzekering niet meer (VGZ). Dat betekend dus dat ik bepaalde behandelingen zelf moet betalen.Deze kosten honderden euro's en die heb ik nu echt niet. Nu gaat het nog duurder worden....Ik ga wel naar Turkije.
-
@63
Zeer zwak antwoord ,u kunt er gewoon niet op antwoorden.
P.s de studie kost zo,n 2000euro p/jr zo,n 4uur werken als de studie is afgerond!
Dus als u het dan over die ,,dure studiekosten,, heeft ,maar aan de andere kant 500 p/uur normaal vind , is dit op zijn minst zeer tegenstrijdig! -
@64
Ik denk dat u het woord specialist heel erg zwaar overschat. -
Die kosten zijn per jaar voor de basisopleiding en staan los van boekengeld etc. De masteropleiding staat hier los van. Verder heb ik het niet over E 500,00 per uur gehad maar daar kwam u mee.
Einde discussie. -
@67
Zoals er verschil is tussen loodgieters / timmerlieden, wil ik nog niet eens spreken over al die zgn ZZP-ers, is er ook verschil tussen tandartsen. Wellicht wordt het voor u tijd om een andere specialist te zoeken.;-)) -
@69
Exact ,maar er zijn legio prutsers onder de specialisten . -
713 oktober 2011 11:40 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Ik ga al jaren naar de tandarts in Brazilië.
Reken ik wel contant af maar de kosten zijn een lachertje en je krijgt altijd een eerste klas behandeling. De hebben de nieuwste methodes en geven echt om hun vak. Aan de andere kant wordt er geen geld weggesmeten aan dure gebouwen en rijk in gerichte wachtkamers. Het ziet er allemaal sober uit.
In Nederland wilde mijn tandarts mij om de 4 maanden zien om dan een uur lang te krabben. In Brazilië was mijn tandarts na 20 minuten klaar en zei me dat als ik het weer nodig vond dat ik maar langs moest komen.
In Nederland heb ik trouwens meerdere keren meegemaakt dat ze wilden boren terwijl er geen sprake van van cariës en dan men verstandskiezen wilden trekken terwijl dat ook niet nodig was. Over gezondheidszorg zwijg ik maar... ander onderwerp. -
Ik ben al enige tijd bezig om te oefenen met een boven kies,
Deze is wat pijnlijk en zorgt voor zeurende hoofdproblems,
Door eraan te buigen en rukken hoop ik dat de kies er op een dag
de brui aan geeft,
Als dat lukt gaan drie andere 'malers" er ook aan,
Bespaart geld en diverse allergien/infecties via de tandkliniek
en het hoestende en bebloede assisterend personeel,
Bovendien verwoesten al die verdovingen het fijnmazige zenuwstelsel
ronde de mond /gezicht,
De tandenwereld draait door -
ik heb al een paar jaar een mobiel gebit die krengen zijn tegenwoordig van plastic zitten voor geen meter en zijn duur, maar ik ben blij dat ik hem heb ook al loop ik de meeste tijd zonder me ondergebit. want mijn gebit is door de zwangerschap helemaal leeggezogen door mijn dochter en de tandarts kosten rezen de pan uit en als het aan de tandarts gelegen had liep ik nu nog te klooien met een gebit wat alleen maar zeer deed. ...................
-
#73, #74
Aparte verhalen, lijkt wel een derde wereldland.
Maar jullie hebben wel een computer en internet.
Heel apart!
In Brazilië zie je echt iedereen met een beugel lopen.
Allemaal van die mooie witte gebitjes.
Alleen de vorige generaties missen vooral kiezen omdat trekken nou eenmaal goedkoper was. -
Zorg N.V., koop nu uw aandelen !!!
-
773 oktober 2011 13:17 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@75
Nu het hebben van haren (all-over) als primaat en onderontwikkeld wordt
"neergezet' (door de "wijze' $-trendsetters en slaafs gevolgd door hele horden..........).
Nu volgt waarschijnlijk ook het 'hebben van tanden' als een teken van primaat
en primitief bestaan,
Dus vermoed ik dat de trend in de richting gaat van "haarloosheid en tandloosheid"
(Tandartsen vermoeden dit ook en trachten nu nog snel 'binnen te lopen '
door de prijzen flink op te schroeven......net zoals een kapper grif E.25-- vraagt
voor wat haartjes doorknippen)
:-? -
Idee achter de liberalisering is dat patiënten gaan shoppen voor de beste behandeling tegen de laagste prijs.
Mijn linkerkies bij de ene tandarts en 3 maanden later m'n rechterkies bij de andere tandarts want die is op dat moment goedkoper.
@74 Een mobiel gebit ?
Is dat een gebit op wielen ? -
Nog Duurder ???
Ik heb de offerte nog liggen thuis van mijn tandarts
1 kroon en 1 implantaat samen € 3945...heb ik toch maar es niet gedaan
Een gemiddelde Jan met Pet op moet hiervoor een jaar lang sparen !!
Denk dat ik ook maar es in het buitenland ga zoeken naar een goedkopere tandardts belachelijk hier ..
We worden aan alle kanten leeggezogen door de overheid, gezondsheidszorg en niet vergeten de beruchte struikrovers !
Ziekenfonds duur
Apotheek duur
Tandardts duur
Loodgieter duur
Garage duur
Tegelzetter duur
Stucadoor duur
Pyscholoog duur
Brandstof duur
Verzekering duur
Wegenbelasting duur
GSM abonnementen duur
Sigaretten duur
Uit eten duur
Struikrovers duur
Voertuigen duur
ALLES duur
Wat is er eigenlijk nog goedkoop in dit land alles is zo verrekte duur....!!
Owwjaaa het enigste wat nog goedkoop is `de keihard werkende slaafs onderbetaalde burger ` dat is het enigste wat nog goedkoop is !"! -
Het verschil is alleen -> De verzekeraar kan het makkelijk opvangen.. tenzij ze hun reserves met die miljarden winsten opgemaakt hebben aan hun zwijntjes van een directeurtjes in hun patserbakken die ondertussen voor god spelen op de snelweg.
Vanmiddag nog bijna een schoolgaand kind op een zebrapad in Emmen dood gereden door zo'n vieze vatsige graaier. Ik kan ze wel wurgen die !@$!@$!@$ -
@80 vergeet de goedkope stage (slaven) niet. Die zijn ook lekker goedkoop en worden ook uitgezogen.
Het word tijd dat hier in dit land een andere wind gaat draaien! Als dat niet op een normale eerlijke manier kan, dan moet het maar kwaadschiks hoor. -
vergeet niet dat wij ouderen de opleiding van vele tandartsen die nu rond de vijftig zijn op onze kosten (belastinggeld) hun opleiding voltooid hebben.blij dat ik een protese in mijn mond heb.
-
Denk dat ik maar een kunstgebit neem........
-
Dat spant de kroon!
-
Aan de reacties hierboven te zien hebben we dus geleerd dat Rutte en zijn kabinet van de afbraak niet werkt....de vraag is nu:"wat gaan we in de toekomst stemmen"?
-
@85, voor mij nooit geen kroon op mijn hoofd ook! ;-)
-
ohnee he? dit is toch niet te geloven? gewoon standaardprijzen aanhouden please!!
-
of anders maximumprijzen.....
-
Nou, dat wordt dan gewoon niet meer naar de tandarts straks, gewoon goed poetsen en als je klachten krijgt pas er naartoe gaan!
-
Wederom een luid applaus voor het (tand)em VVD-CDA. Volgend jaar kan de premie en de eigen bijdrage weer flink omhoog.
-
zucht... er is geen vrije markt werking mogelijk in ons zorgsysteem, de zorgverzekeraar betaalt, dus er is praktisch geen concurrentie mogelijk. Want wij met z'n alle betalen het toch wel met de overheid (zijn wij ook nog steeds). En maar innen... gaat lekker zo. Ik ben echt pro vrije marktwerking maar dat werkt niet in dit zorgsysteem, overheid, industrie en verzekeraars bepalen alles....
-
geen probleem bij de eerste de beste pijn kies of tand eruit dan maar
ik kan het niet betalen om het te laten behandelen -
Ik heb aan 2 kiezen parodontitis, boven en onder, helemaal achterin. Moest van de tandarts 'even' naar de mondhygiëniste voor een zogenaamde paro-status. Schrok me dood. Alleen al het meten van 1 pocket kost 100 euro. Voor twee kiezen is dat dus al 200 euro en dan is er verder nog niets gedaan. Krijg per jaar 80% van 350 euro vergoed. Moest 5 keer terugkomen. Nou, laat maar. Dat is gewoon niet op te brengen. Heb tegen de tandarts gezegd dat als ze los gaan zitten, zij ze er dan maar uit moet trekken. Ze zitten achterin, zie je toch niets van. Tandarts zei dat mensen dit helaas steeds vaker lieten doen omdat het niet meer te betalen is.
-
@94, tsja, die mondhygienistes moeten toch ook doorgaan met verdienen he?
-
@95
Exact, net zoals de werkende medemens, anders kan de tandarts etc niet betaald worden.;-) -
Mijn tandarts (42 jaar) heeft het mooi voor elkaar (mede dank zij mij :-D)
Mooi duur, luxe pand, diverse eigen huizen, is op zoek naar een mooi stulpje in het buitenland om volgend jaar permanent te gaan bivakkeren. Werkt nog maar 2 dagen p/w
Zijn mondhygieniste even zo....
Rekeningen zijn torenhoog.... maar je moet toch wat nietwaar?
Ik dacht dat het overal zo was, dus ben gaan informeren bij andere... bij de "oude" tandarts, 2 kronen á 1000,00 p/st.... bij de nieuwe???
2 voor 750,00 (klinkt toch aangenamer en kwalitatief hetzelfde)
Ik gun het hen best natuurlijk, maar ik gun mezelf ook nog wel wat dus ben lekker over gestapt :-) -
Dit lijkt toch nergens meer op? Ben deze zomer verhuist en heb nog geen nieuwe tandarts, moet ik ze nu eerst allemaal langs om een prijslijst te vragen? Een gebit moet onderhouden worden anders word je ziek. Hoort gewoon compleet in de basisverzekering te zitten.
-
Wat zijn Nederlanders toch weer dom, de Duitsers hebben het al lang begrepen en gaan naar Hongarijen voor een tandarts bezoek, voor de prijs die je hier betaalt aan de tandarts heb je er gelijk een vakantie met goed hotel bij.
Laat die afzetters gewoon zitten met hun mooie praatjes en ga naar Hongarijen of Roemenie, pas een foto moeten laten maken, 3 euro, zenuwbehandeling en reparatie van de tand........20 euro en beter dan het ooit gedaan in NL ( ik heb het vaker gehad )
De Nederlandse tandarts is alleen goed voor spoed, een tand trekken als er kiespijn is, voor de rest, gewoon naar Oost europa -
@99 Uhm... Tuutlijk doen wat je zelf het beste uit komt... als we straks dan maar niet gaan lopen zeuren als die Oost Europeaanse tandartsen het door krijgen, en zich hier gaan vestigen en "onze" tandartsen niet aan een baan kunnen komen :-p
-
Tandartsen, dat zijn de ratten van de samenleving. Toppunt van collectieve graaicultuur. Niet menselijks aan een tandarts. Te beroerd om mensen te helpen die het niet kunnen betalen, smijten ze gewoon op straat. Een tandarts geeft geen donder om mensen.
-
1023 oktober 2011 17:30 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
1033 oktober 2011 17:31 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Word er ook nog iets goedkoper in deze maatschappij vraag ik me dan af.
-
niemand wordt tandarts om zijn hele leven in stinkende monden te kijken
maar een miljoen per jaar maakt een hoop goed -
Tja, dit kabinet is alle schaamte voorbij.
Het wachten is op mensen die bij de kaakchirurg terecht komen omdat ze de tandarts -- na de verhoogde prijzen -- niet meer kunnen betalen.
Dan wordt het tenminste wel via de ziektekostenverzekering vergoed. -
@18 Mocht u volgend jaar een beroep willen doen op ons adviesbureau, dan kunnen wij op voorhand al melden dat onze uurtarieven per 1-1-2012 met 6.15 % zullen stijgen en daarbij dus uitkomen op €166,67. Dat is per uur dus. Alleszins redelijk, gezien allerlei andere totaal uit de hand gelopen prijsstijgingen.
Van 2013 T/M 2018 is helaas nog niets te zeggen over stijgingen van de uurvergoeding die gehanteerd gaan worden. Uiteraard verandert er verder niets voor de afspraken die met 'Miljoen en Meer' relaties hebben.
En medio 2018 gaan wij met welverdiend pensioen. -
elise78 #10
Tja, met VVD bestuurders en VVD grondbeginselen vergaat je het lachen wel.......... -
csp #55
En U vrij onzinnig om een " discussie " op deze wijze te voeren.
Of bent U toevallig zelf tandarts ? -
@109
Neen kater, echter de man wenste dusdanig veel aandacht en details dat ik daar naar van werd.
Mijn punt was dat het mij geen snars uitmaakt wat hij in rekening brengt, zolang hij zijn werk in mijn mond maar uitstekend uitvoert. -
@2
Dat gaat de zorgverzekering niet zeggen. Althans, de mijne niet. Ik mag per jaar voor 750 euro aan mijn gebit versleutelen. En de rest moet ik zelf betalen.
Dus het zal de zorgverzekering een worst zijn of ik de goedkoopste of de duurste tandarts neem. En ook nu al probeer ik de behandelingen over de ejaren uit te smeren. -
Dikke plus voor het artikel. Het verleden heeft al uitgewezen dat liberalisering geen pluspunten voor de consument oplevert, noch kwa kwaliteit noch kwa kosten.
-
alles IS al een stuk duurder: een blikje kidneybonen bij de AH in 1 week tijd 22 eurocent om hoog! Boter in paar weken tijd 12 cent erbij en kaas ook zoiets. En dan heb ik het over de GOEDkoopste soorten van de Euroshopper. Dat zijn nog maar een paar 'kleine' voorbeelden, maar tel al die artikelen die je toch dagelijks nodig hebt eens bij mekaar op en dan keer 52 weken....dan ben je aan al je boodschappen al wel k weet niet hoeveel op jaarbasis NU al kwijt.
En dan idd nog de zorg die omhoog gaat, de eigen bijdrages voor psychische hulp, afschaffing pgb en ga zo maar door. En nu ook dus de tandarts nog...pfff....wordt t niet tijd om te emigreren? In buurlanden is de zorg stukken goedkoper namelijk.....Hoe kan dat??! -
@113 die landen hebben een stuk minder rijke tandartsen , dan dan weer wel
-
@114
Dan vergis jij je toch echt mbt Belgische tandartsen, dat dan weer wel... -
Zijn ze nu rijk of niet?
-
@9
Honderd jaar terug in de tijd dus; met dank aan de het vorige VVD/CDA-kabinet die ons dit door de strot heeft gedrukt!
Alle rechtse graaiers met Wilders voorop lopen af te geven op links, maar de -voor de burger- echt kostbare zaken hebben we toch echt aan de leugenaars van CDA, VVD en nu sinds kort ook de PVV te danken..... -
@116
Wat maakt het uit, ik voel mij ook rijk. Trouwens wat is rijk? Je kunt maar één paar schoenen tegelijkertijd aan. Of om OT te blijven; één kunstgebit per mond, hahaha -
och mijn tandartsverzekering dekt 1000 aan kosten per jaar, dus ik maak me geen zorgen. Kost me iets van 28 euro per maand. Die 1000 euro is tot op heden altijd meer dan genoeg geweest.
-
1203 oktober 2011 19:14 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@120
Een kunstgebit gaat ook maar een beperkt aantal jaren mee dus...
en over vangen gesproken, je weet maar nooit hoe een koe een haas vangt.;-) -
Patienten willlen niet shoppen, die willen gewoon geholpen worden voor een normaal bedrag. Niet voor achterlijke astronomische bedragen. Liberalisering werkt niet, dat werkt alleen voor de portemonnee van de tandarts!
-
Bij de tandarts kom ik al in geen jaren. Loop met een kunstklapper bevalt me prima.
-
#120
Hoe kom je daar nu bij. Tegenwoordig is het belang van een goede gebitsreiniging bij de meeste mensen bekend. Daarom zal het wel meevallen met die grote toename van kunstgebitten. Het is niet meer zoals in de jaren 50/60/70 -
Achja, alles wordt duurder, maar we verdienen ook allemaal steeds meer. Ik maak me er niet zo druk om.
-
En ondertussen likt rechts Nederland z'n vingers nog maar eens af.....
-
De tandarts wordt duurder. Dat is toch normaal? alles wordt toch duurder? Zelfs naar de hoeren gaan wordt duurder denk ik....
Mijn tandarts vroeg waarom ik niet bij hem een splint liet maken? Ik maakte hem even duidelijk dat hij te duur is en ik het niet vergoed krijg. Ik krijg het wel vergoed bij de kaakchirurg, dus daarom ging ik naar de kaakchirurg.
De zorgvraag wordt blijkbaar ineens meer, maar de wachtlijsten zijn volgens mij nog steeds even lang. Ik hoor het ze nog zeggen! meer mensen in de zorg?
Bedoelen ze daar nu mee; meer managers met hoge salarissen? -
In hbet Binnenhof zitten nog wat rotte kiezen, en die moeten eruit .
Want nog even en ons land heeft niets meer te bieden .
De bevolking verpouverd en onze regering ook .
Er is geen gevoel meer van vertrouwen en van trots , we worden ut gemolken .
En het ergste nog van alles , dit gebeurt door AMATEURS !!! -
belachelijk!!!!!!!! Terwijl alle rekeningen maar omhoog gaan blijven de lonen gewoon hetzelfde. Echt belachelijk. Op een gegeven moment krijg je gewoon dat de mensen niet meer tandarts/dokter/ziekenhuis of wat dan ook gaan. Ik denk dat dat ook gaat gebeuren omdat mensen het gewoon niet meer kunnen betalen. Ik mocht willen dat ik zoveel verdiende in de bouw waar je echt zwaar werk doet.
-
Stop met de verspilling, bureaucratie, topsalarissen etc. in de zorg. En iedereen kan weer zorg krijgen waar hij/zij recht op heeft!
In Den Haag snappen ze het nog steeds niet. Maar het is een vrij simpele oplossing. -
Op dit moment is het zo dat de tarieven voor tandheelkundige behandelingen zijn vastgesteld door de overheid. Iedere zorgverlener hoort zich aan deze behandelcodes en tarieven te houden. Er zullen links en rechts verschillen zijn, omdat de ene tandarts extra dingen als verdoving, een röntgenfoto extra rekent bovenop een uitgebreide behandeling (dit mag), terwijl een andere tandarts het als "service" kan zien omdat de eigenlijke behandeling toch al zo duur is. Hierop is strenge controle. Wanneer een zorgverlener veelvuldig dingen berekend die niet berekend mogen worden, kan hij zelfs zijn titel verliezen.
Er is echter geen controle op kwaliteit. De tandarts die een vulling legt in 2 minuten mag net zoveel berekenen als een tandarts die dezelfde vulling legt in 40 minuten.
Met de vrije prijsvorming is iedere zorgverlener verplicht om de tarieven aan te passen naar eigen inzicht. Er wordt zelfs aanbevolen om juist niet dezelfde tarieven als nu te hanteren.
Op kwaliteit zal nog steeds geen controle zijn. Dus de tandarts die een vulling in 2 minuten legde, kan en mag nu meer berekenen dan zijn collega die dezelfde vulling in 40 minuten legt.
Er is ook geen controle meer op tarieven, aangezien deze vrij zijn vanaf 2012.
Tot slot is er ook geen controle meer op de verrichtingen, omdat extra's als verdoving niet meer apart berekend mag worden. Je krijgt straks dus 1 code met 1 tarief. En uit de omschrijving kun je niet meer herleiden hoe dit tarief tot stand is gekomen.
Bij de zorgverleners zelf heerst er flinke onenigheid. Ik denk dat ongeveer 50% voor en 50% tegen zal zijn. Juist omdat het nieuwe systeem geen kwaliteit kan garanderen, terwijl het dat wel pretendeert.
Een voordeel is dat het slechts een test is. Ik dacht een test van 2 of van 3 jaar. Met een beetje geluk gaat het finaal de mist in en keert het oude systeem snel terug. -
wie stemt er toch voor deze shit politiek? U?
-
Na een langere tijd ziekenhuis, enkele jaren geleden, waren een aantal extra rekeningen voor bepaalde zaken (buiten de automatische incasso richting VGZ) langer blijven liggen. Automatische incasso werd niet automatisch voor de premie afgeboekt, maar daar werden die extra rekeningen 'automatisch' mee verrekend. Met als gevolg dat toen ik eenmaal thuis was, mijn aanvullende verzekering (incl tandarts) was stopgezet wegens wanbetaling. Om een lang verhaal kort te maken..om niet nog dieper in de onbedoelde rekeningen te verzanden heb ik het tandartsbezoek noodgedwongen afgebroken (terwijl ik van kleins af aan ieder half jaar ging). Dit aangezien er voor het vullen van een gaatje, en gebitsreiniging (tandsteen) een dikke nota afgerekend diende te worden. "U kunt pinnen hoor als u het contant niet bij heeft".
Gezien de (onbedoelde) 'wanbetaling' tijdens mn zkh-periode kon aanvullende verzekering pas weer worden hersteld na volledige terugbetaling van het openstaande bedrag. (Als single ma moest dit op dat moment in termijnen, ) Daarna moest alles 6 maanden probleemloos verlopen vóórdat bijverzekeren weer in orde gemaakt kon worden. (Betalingen verliepen voorheen altijd stipt overigens,)
Om weer verzekerd te kunnen zijn moet ik nu eerst alles laten 'saneren', wat ongetwijfeld een dikke rekening zal opleveren. Uit angst voor dat bedrag durf ik niet te gaan. Ik stel het al een poos uit. Heb het geld er niet voor. Zit al diep in de kosten voor 'normaal' levensonderhoud en rekeningen betreffende de kids. Vanwege een goede baan hou ik mn hoofd boven water. Ben zuinig. En toch kan ik die tandarts niet opbrengen. Eigenlijk heel erg.
Mijn kinderen gaan overigens elk half jaar. -
Hier worden Henk en Ingrid beter van.
-
@132 ik niet
-
Gewoon de numerus fixus van de tandartsopleiding afhalen zodat er wat meer afstuderen. Het is lastig een tandarts te vinden die nog patienten aanneemt, dus dan kan je de tarieven wel loslaten, maar dan moet je niet denken dat de prijs omhoog gaat. Tandartsen worden kunstmatig schaars gehouden, zodat de individuele tandartsen lekker veel kunnen verdienen.
-
complete idioterie. Marktwerking in uw vullingen. Wie wil dat nou
-
Tja... als de mensen niet op de socialisten willen stemmen, moeten ze het zelf maar weten. Als de gewone man de VVD de grootste partij maakt, is dit wat je kunt verwachten. Maar de gewone man wil maar niet leren, zelfs na 30 jaar neo-liberaal beleid niet. Die laat zich inpakken met fabeltjes over "links die het geld over balk gooit". PvdA op 15 zetels in de peilingen? Tja, dan heb je het als volk toch echt zelf gewild.
-
Terug naar de Middeleeuwen onder het mom van vooruitgang.
-
@64 Ik vind het ronduit aanmatigend dat u een loodgieter en een timmerman niet als een specialist ziet maar een tandarts wel. Dit zegt ook erg veel over uw persoon en uw idee van hiërarchie.
Als er straks echt een crisis komt en het hele financiële stelsel instort dan weet ik heel zeker dat u God op uw blote knieën dankt dat er timmermannen, automonteurs en loodgieters zijn.
@138 Helemaal mee eens (hoewel ik PvdA nou ook weer niet zo'n geweldige partij vind...vertrouw echt meer op de SP) -
Ik ben nu sinds 4 jaar een kunstgebit. Bevalt me prima!
Alles laten trekken evenals het plaatsen van de implantaten was niet zo prettig. Maar het resultaat mag er zijn! Aanvankelijk was het even wennen, maar inmiddels weet ik niet beter. -
@141
Ik ben = Ik heb
Sorry, het is al laat... -
ik word depressief hier van :(
-
1444 oktober 2011 05:57 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
de prijs is enorm voor product of dienst,
we betalen te veel, meer dan de feitelijke waarde van het product of voor de dienst.
de redelijkheid is zoek en de bereidheid om nog te betalen voor bereikt ook het eind punt.
iets met de onderste uit de kan... -
Happy Charlie met zijn PvvD-pen!
-
@csp
Misschien zou je eens antwoord moeten geven ipv alleen maar te stoken.
Daarnaast heb jij misschien standaard een goed gebit, maar er zijn er ook voldoende die een slecht gebit hebben, ondanks het feit dat zij we alles voor doen om het in orde te houden. Die de kosten niet meer kunnen opbrengen, maar ook niet een duurdere bijkomende verzekering kunnen betalen.
Een specialist, tandarts en andere hoogopgeleiden mogen best wel wat meer verdienen dan modaal, maar overdrijven is ook een vak. Daarnaast is in mijn ogen iemand die op de vuilniswagen rijd minstens zo belangrijk als iemand die gaatjes vult..... -
Als je echt "concurrentie" wilt hebben dan zou je vanaf de bodem moeten beginnen. Oftewel meer plek voor tandarts opleidingen als deze nodig zijn. En deze word als een zandloper afgeknepen door instanties. Heeft dat niet te maken met het gebrek aan tandartsen en dat zij hierdoor hoge rekeningen kunnen uitschrijven??????Als je echt "concurrentie" wilt hebben dan zou je vanaf de bodem moeten beginnen. Oftewel meer plek voor tandarts opleidingen als deze nodig zijn. En deze word als een zandloper afgeknepen door instanties. Heeft dat niet te maken met het gebrek aan tandartsen en dat zij hierdoor hoge rekeningen kunnen uitschrijven??????
-
Tuurlijk ook dat nog dit kan er ook wel bij, bij de eersvolgende tandarts bezoek laat ik alles er uit trekken en schaf meteen een kunstgebit aan, en als het te duur is die kunstgebit neem ik niks.
-
Tip: combineer je vakantie aar Turkije met een tandarts bezoekje. Mijn man heeft dit jaar een kroon laten zetten en zijn tanden laten bleken en was 100 euro kwijt!
-
@147
Leg uit aub......stoken.
Heb uitsluitend mijn mening en ervaring weergegeven. Maar inderdaad sociaalcorrecte antwoorden zijn blijkbaar wenselijker.
Het gaat dacht ik als het om tandartsen gaat om persoonlijke ervaringen. De uwe is de mijne niet.
Stoken is wel het laatste wat in mij opkwam / komt. Hoop u hiermee voldoende te hebben ingelicht.
Groet, csp -
#150 En wat doe je dan bij complicaties? Kun je helemaal terug naar Turkije of alsnog naar een Nederlandse tandarts gaan die je de hoofdprijs vraagt.
Ik ben in ieder geval aan het sparen voor een degelijk paardengebit. -
@5 Dat gaat niet lukken. Zelfs de uitgebreide verzekeringen hebben limieten op het totaalbedrag maak ook vaak per soort behandeling.
Bij het aanmelden moet je vaak een algehele keuring door de tandarts laten doen of een vraag beantwoorden zoals:"Verwacht u ingrijpende behandelingen"
Helaas.... -
@3 Jij bent vast een zeer angstig persoon die alleen op het ziekenhuis geholpen wil worden.... :-)
Behandelingen bij een kaakchirurg vallen niet onder je tandartspolis.
:-) -
Vuile....F ik wist dat ze dit gingen doen. Tandarts verdient al het meest meer dan een dokter en al die schoonmaak specialisten wat willen ze nog meer, 7 terug wouden ze meer verdienen en nu weer?
-
Ik ben het van harte eens met iedereen dat de tandarts inderdaad te duur is en dat zorg gewoon in het ziekenfonds thuishoort. Het liefst alle zorg gratis en via de belasting innen. Het moet niet je vrije keus zijn of je wel of niet je rotte kiezen laat repareren!
Maar afgezien daarvan: Er klopt iets heel erg niet aan de redenering van de regering. Is dat hier nog niemand opgevallen? Hoe kun je in godsnaam gaan shoppen voor de beste behandeling? Dat weet je toch pas als je al behandeld bent?
Het is ook niet zoals bij de supermarkt, dat je zegt: Dan ga ik morgen wel naar een ander. Het duurt meestal een paar jaar voor je weer kiespijn krijgt.
En dan maken ze nog een denkfout: Bij veel dingen kun je inderdaad kiezen voor matig, goed of nog beter. In de zorg is dat niet zo, of zou het niet zo moeten zijn. Wie ziek is, moet beter gemaakt worden. Rotte kiezen moeten gerepareerd. En dat doen we niet op een slechte manier voor wie weinig geld heeft, dat doen we gewoon bij iedereen even goed. Alleen al daarom is marktwerking in de zorg ronduit belachelijk: Iedere dokter wordt geacht iedereen hetzelfde te behandelen, da's nou net de kern van zijn vak. -
Meer concurrentie? Wat een ONZIN. Alleen maar hogere kosten, meer is het niet. De tandartsen weten dat ze praktisch een monopoly hebben omdat er te weinig zijn en je dus niet zomaar kan wisselen. Resultaat zal zijn dat de prijzen massaal omhoog gaan en dat mensen niet kunnen overstappen, weg moeten bij tandartsen en straks nog meer mensen een slecht gebit hebben. Opnieuw een stap van de regering om onderscheid te maken tussen arm en rijk doordat je dit aan het gebit al kan zien.
-
waarom kon het vroeger allemaal door een tandarts gedaan worden ? verzorgen en tandsteen verwijderen ???? door botontkalking slecht gebit gelukkig nog maar 5 te trekken en weet je ,je wordt vanzelf slank ,want eten is niet lekker meer! vanwege dat stomme ding in je mond,wat af en toe ook er uit wil vallen fijn hoor ,maar ja ik hoor ook bij de grijze golf he die moet het er dan maar mee doen enne wij betalen ook nog eens over AOW hetzelfde bedrag €98 per maand plus je basis want bij verzekeren heeft weinig nut over pensioentje betaal je dus ook nog een hap en nog komen ze te kort!!!!!!! wie o wie heeft dit verzonnen ??????????
-
"Idee achter de liberalisering is dat tandartsen gaan concurreren op prijs en kwaliteit en patiënten gaan shoppen voor de beste behandeling tegen de laagste prijs"
Waar heb ik dat eerder gehoord? -
@2,
"Misschien bestaat er in Oss nog ergens een vleesfabriek die varkenshersens over heeft"
Wuhahaha! Die is GOED! Dat ga ik echt onthouden!
Dank je, werkelijk een tijdje niet meer zo gelachen!!! -
Tandarts kan aan mij niets meer verdienen
-
@161 wacht maar tot je een wortelkanaal ontsteking krijgt ofzo ...... ;)
-
Ik wil een tandarts dichtbij, omdat ik alleen een fiets heb. Verder weg kost mij de bus. Dus er valt niet veel te shoppen. Wat als tandartsen zelf onderling afspraken gaan maken om concurrentie te voorkomen? Daar wel eens aan gedacht?
-
volgens mij snappen ze er in de tweede kamer ook geen barst van hoe het werkt.
-
Waarom wordt alles maar duurder en duurder. Vraagt u zich dat nooit af? Ik heb het antwoord voor u: Omdat de Nederlander slechts thuis protesteert of op dit soort sites ipv de straat op gaan en keihard protesteren. We zijn in de loop der jaren decadent geworden en niet meer bereid om ergens tegen te vechten. Dat weten de grote jongens en daarom boren ze dit soort verhogingen door onze strot. U en ik zijn straks gedoemd om in 2e rangs ziekenhuizen te liggen met enorme wachttijden, terwijl de man met geld naar een privekliniek wandelt en meteen geholpen wordt. Nu hoopt u nog dat u bij de 2e groep hoort, maar troost u, het merendeel van de bevolking (ook u) behoort straks tot de eerste groep. En dat is niet eens vreemd. De mens is een kuddedier, dus laat zich gewillig naar de 2e rangs ziekenhuizen leiden.
-
En weer worden we extra bestolen door mannen met witte jassen ...
-
@3 Bij mij precies zelfde gebeurt 1 wortel kanaal behandeling en kies daarna eruit getrokken 6 injecties gehad en een factuur van 545,-
Nog een tip voor mensen.
Ga i.p.v. naar tandarts naar kruidvat koop extra tandpasta en poets 3 maal per dag en je bent goedkoper uit dan aan klote tandarts rood betalen!
Ik vind tandartsen onbeschoft in deze crisis tijd nog meer geld willen hebben?
Er zijn hardwerkers verdienen minimum inkomen dat is leuk wou je zeggen, zullen we allemaal staken dan hebben we economie gehaald! -
Slechte zaak. Ik ben heel tevreden met mijn tandarts, de vorige heeft er een zootje van gemaakt. Wanneer de behandelingen duurder worden zal ik in ieder geval niet zo snel overstappen naar een andere tandarts.
Ik zou eerder van huisarts wisselen maar dat lukt bijna niet omdat huisartsen onderling een gentlemen agreement hebben afgesloten door geen patiënten van een ander huisarts in hun regio aan te nemen en wederzijds. -
het wordt dus duurder? ben benieuwd in welk potje dat weer belandt?
-
1707 oktober 2011 21:34 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Gelukkig heb ik een kunstgebit.
-
#171
Lijkt mij niet iets om blij om te zijn. -
iedereen is toch verzekerd ?
-
@73
U bent kennelijk zelf ook al doorgedraaid. -
@172 juist wel, want scheelt weer een hoop premie.
Ik moest wel, want een te hoog zuurgehalte in me speeksel wat het glazuur wegvrat. Vullingen vielen constant uit, of braken af. In overleg in één keer de hele zooi eruit. -
@164,
In de TK snappen ze HELEMAAL NIETS! Ze willen het waarschijnlijk niet eens snappen!
Maar wel het leven van Jan/Said/Clarence-met-de-pet verrot moeilijk maken! -
stem SP
-
Ik had tandarts moeten worden. valt veel te verdienen. en die opleiding is niet moeilijk.
-
eerst die schoonheidsoperaties uit de zorgverzekering. dat is alleen maar voor de rijke lui en die betalen wij met z'n allen uit de zorgpakket.
-
@2 Ik zou je willen vragen om niet zo beledigend tegen varkens te doen.
-
Ook die hebben gevoel.
-
Tandartsen beginnen ook steeds meer op boeven te lijken... het masker hebben ze al.
-
De winterslaap van beesten duurt maar enkele maanden...
Alleen duurt de winterslaap van de Nederlandse politiek jaaaaaaaaaaaaaren !! -
Ik verzeker mij niet voor de tandarts, ik spaar per maand €28 euro uit, en ga keurig 2 keer per jaar naar de tandarts voor totaal, €86 per jaar.
Tegen de tijd dat ik wel wat heb (ga ik even niet van uit, 50+ jaar zonder ook maar 1 vulling) heb ik de afgelopen jaren bijna €5000 gespaard. Daar moet je toch een heel eind mee komen dacht ik zo.
Het probleem is dat mensen zich verzekeren en daarvoor de jackpot betalen. -
Emille Roemer had ons er al voor gewaarschuwd!
Dat je straks kan zien aan iemands gebit hoe dik zijn portemonnee is! -
@31 echt? bij ons is de mondhygieniste anders 70 euro en de tandarts maar 19.80 euro voor controle en 20 euro voor schoonmaken. welliswaar niet zo uitgebreid als bij de mondh. maar goed genoeg voor mij.
maar dan de orthodontist 80 euro draadjescontrole die zijn assisntente uitvoerd...je ziet hem niet eens. -
@184 dat werkt als je een sterk gebit hebt. heb ik ook maar andere gezinsleden niet. ik heb een kind wat door een val 2 voortanden gebroken heeft., gevolg regelmatig reparatie na opnieuw afbreken van stukjes die aangezet worden. pas als hij uitgegroeid is kun je een implantaat plaatsen x2 ...mijn andere zoon heeft al 1,5 jaar een beugel, kosten 2500 euro , zit ik dus al ruim boven die 50000euro uit jouw berekening.
-
het gevolg is dat als mensen het niet meer kunnen betalen , hun gebit verwaarlozen en uiteindelijk een kunstgebit meoetn nemen , dan is het probleem meteen opgelost dan heb je geen tandarts meer nodig , tenzij je gebit breekt dan hap je weer even en je krijgt een nieuwe , die kant gaan we weer uit , dat mensen een kunstgebit krijgen , om nog maar te zwijgen van aanverwante kwalen als je een slecht gebit krijgt
-
Ik heb hier zo hard niet voor gestemd. Iedereen die zich bij de rechtste ratten hebben aangesloten moeten zich hard schamen.
-
@2 Als je toch in Oss bent daar ligt ook op de oplossing namelijk de SP ..!
Stijgers in Algemeen
Woordvoerder Sharia4Holland aangehouden na...
De politie heeft zondagavond de...
5 uur 25 minuten geleden door Nieuwsview
Woordvoerder Sharia4Holland aangehouden
De politie heeft zondagavond de...
6 uur 40 minuten geleden door Marcgr8
Man in ziekenhuis na poging hond te redden
Een opvarende van een jacht op het...
6 uur 50 minuten geleden door peter213
Drone doodt acht Afhaanse burgers
Mede dankzij de Kunduz coalitie. Bedankt...
9 uur 9 minuten geleden door venterkampie
Duo steelt portemonnee oudere vrouw
Het incident deed zich voor op maandag 12...
9 uur 25 minuten geleden door sharoly
Best gewaardeerd
Shell laat youtube filmpje verwijderen
Shell laat satirisch campagnefilmpje...
2 dagen geleden door muffcabage
Israël - Kolonisten schieten op...
Uit het beeldmateriaal kun je opmaken dat...
6 dagen geleden door Meirav Fonkelsteen
Politie schiet op ambulance-bedreiger
Een politieagent heeft woensdagavond laat...
4 dagen geleden door Whatever789
Ruud Lubbers , de premier van de verdwenen...
30 miljard werden er uit de ABP kas gehaald...
2 dagen geleden door tineke1
NAVO-luchtaanval doodt Afghaanse kinderen
Een gezin met zes kinderen is gestorven...
17 uur 10 minuten geleden door g.zeur



