Een internationale trein afkomstig uit Duitsland is maandagavond in de buurt van station Barneveld ontruimd wegens verdacht gedrag van een passagier. Dat heeft het KLPD gemeld.
Sorteer op:
-
1 mevrouw belt dat iemand zich verdacht gedraagt en de trein wordt stilgezet? Nog even en je kunt de hele maatschappij wel stilzetten...
-
peuterde hij in zn neus?
Is ook wel erg schmutzig -
@1 Willem van oranje was je weer verdacht bezig
-
gebedskleedje om ?
-
@1. Bij zulke dingen krijg je nooit alles te horen. Er zal ongetwijfeld bijzondere aandacht gegeven zijn aan dat telefoontje. En stel nu eens dat het écht een keer fout zou gaan. Als er dan niets gedaan zou zijn, zou de wereld te klein zijn. Dus ondanks de overlast: veiligheid vóór alles.
-
Plaste hij soms door een opening?
-
Rijden de treinen zetten ze al weer stop dat is verdacht
-
@3
;-) Ik dacht, ik neem de ICE naar Spanje en verover het alsnog. Tja, en dat zo'n mens in de trein dat dan meteen weer verdacht vindt, een koffer vol met hellebaarden en zwaarden.... -
Hij had een kaartje met een gaatje erin !!
-
Een Barneveldse kip misschien...
-
@5
Veiligheid voor alles... Daar kun je het moeilijk mee oneens zijn. Maar ja, het leven is nu eenmaal een groot risico. Als je alles wilt uitsluiten, kun je het best stil op je bed blijven liggen en ga je waarschijnlijk dood van de verveling. -
Een Barneveldse kip..........
-
De angst zit er goed in.
Goed voor de PVV en de media. -
Had zeker een zwart balkje voor z'n ogen. Dan ben je natuurlijk al snel verdacht...
-
Grappige Humor hierboven......NOT stelletje pubers
On: Hopelijk komt er mee informatie erover. -
meer*
-
Waarom word humor hier eigenlijk altijd gemint? Mogen we niet meer laggen tegenwoordig?
-
laggen ....ik lach me suf inderdaad
-
Melding bij de Duitse autoriteiten... man al eerder uitgestapt...
Kennelijk hadden zowel de melder als de verdachte al in Duitsland de trein verlaten. Beetje knullig dan dat ze de trein dan pas in Barneveld ontruimen, minstens zo'n twee uur later. -
enkele jaren geleden ook een paar Moslims die in de TGV werden aangehouden
wat bleek "hun verklaring was dat ze in het toilet hadden zitten bidden"
waarna ze werden vrijgelaten.... toen nooit begrepen waarom je als Moslim
in een toiletruimte je schepper gaat zitten aanroepen,
dat lijkt me nu niet echt een frisse plek voor religieuze handelingen -
@15
Ik vind jouw naam niet grappig. -
@1
En als die trein wel geploft was, is de Nederlandse politie natuurlijk weer incompetent en laks...
Je moet tenslotte wat te zeuren hebben, toch?
OT: Goed dat hier zo adequaat op gereageerd is! -
@21 helemaal mee eens.
-
beter 10x te veel dan 1x te weinig geacteerd
-
Puberhumor is aangenamer te lezen dan de verwensingen over-en-weer die ik vaak op deze site lees.... :-)
-
Verdachte trein door gedrag opgeruimde passagier!
-
Verdacht gedrag.
Wat voor definitie moet je daar aan hangen?
Misschien sprak hij Nederlands? -
@25=Heel juist geconstateerd!
-
man o man. Ik zat ook vandaand in Euronight en zij hebben ook een stralbezopen, geslagen man binnengebracht en op de stoel neergepropt. Vent gedroeg zich verder ook raar. Twee lesbische vrouwen van 50 begonnen te sexen in een coupe met andere mensen, etc. en ik wilde de treinleiding in elkaar slaan, want de verwarming deed niet en wij zitten met kinderen in de trein 20 uur in de temperatuur van amper 5 graden.....
-
Trein thv van Barneveld ontruimd? Duitsland > Barneveld is wel een aardig stukje dus lekker op tijd gereageerd.
-
iedereen heeft wel eens jeuk aan zijn verdacht gedrag
-
Bizar wat 1 simpel telefoontje teweeg kan brengen...
-
heerlijk hoe zo'n muts het treinverkeer kan stilleggen. Heeft waarschijnlijk in Leiden gestudeerd ;)
-
@29 trein verder drukken krijg je het warm van
-
alleen was de man al eerder uit de trein gestapt
misschien verdacht pakketje? -
@22
Nee hoor, ik ben zelfs behoorlijk onder de indruk van onze veiligheidsdiensten, politie, etc. Ik denk dat we in een uitermate veilig land leven. Ik vind alleen dat we ons niet te snel bang moeten laten maken en gewoon ons leven moeten leiden. Op 4 mei hebben we gezien waar al die angst toe leidt en dat vind ik geen prettig beeld. -
@32 Klopt de aanslag in spanje en engeland , was ook het gevolg van 1 (ontstekings)telefoontje
-
@29, Beetje agressief, vind je niet? Alsof de 'treinleiding' opzettelijk de kachel kapot maakt...
-
Ook al rijd de trein eindelijk snel of langzaam de politie stop de trein wel....
-
Is dit niet in scene gezet door de NS om een ernstige vertraging te verklaren?
Valt mij trouwens erg mee dat dit niet vaker gebeurd, er zitten zo vaak rare mensen in de trein die zich 'verdacht' gedragen. -
''Die waren ingeseind door een vrouwelijke passagier van de trein omdat zij vond dat een medepassagier zich verdacht gedroeg, aldus een woordvoerder van het KLPD.''
Ik zeg niet dat het zo is,daar zijn te weinig gegevens voor,maar het zou zomaar kunnen dat het telefoontje als de terroristische daad kan worden beschouwd. -
Raar bericht!
En in welke mate is die 'vrouw' deskundig, om te bepalen wat wel en niet verdacht is?!?
Idd. lekker adequaat gereageerd om pas rond Barneveld die trein te laten stoppen! -
merkwaardig
op duitse nieuwssites wordt hier geen melding van gemaakt
wel 2 doden wegens varkensgriep
en dioxine eieren -
ps #43
owh wacht
barneveld
eieren??? -
*neuriet het melodietje van 'The Pink Panther'
was there a beum? -
@40 barger
quote
Is dit niet in scene gezet door de NS om een ernstige vertraging te verklaren?
unquote
voorlopig houd ik het daar op -
Zong Robert Long het vroeger al niet: "Dat is allemaal angst, allemaal angst. De allergrootste schreeuwers zijn dikwijls het bangst, maar als er ooit iets gebeurd, nou dan moet het zo wezen, wie het meeste angst heeft, heeft vaak het minst te vrezen. En dan nog wat shoebydoo en zo.
De strekking van het verhaal: Als je elkaar maar flink gek maakt dan breekt vanzelf de pleures uit. Fijn heh, dat dit gedrag (naast de kerstman en valentine day) ook uit de states overwaait. -
In ieder geval goed gereageerd op de melding, wát verdacht gedrag ook inhield in dit geval.
-
38 - treinleiding deed niets om te repareren of aanzetten of andere plaatsen aanwijzen. Uiteindelijk pakte ik mijn kind en gewoon ging ik zitten ergens in een wagon, waar het warm was, terwijl het niet mocht van de leiding. Meerdere mensen hebben dat gedaan en niemand ging dood door bevriezing omdat de leiding vond, dat wij niet op andere plaatsen dan gekocht wilden zitten. Mensen uit slaapwagen (ook kapot) hebben hartstikke veel geld betaald en moesten in restaurantwagon zitten....
-
Enerzijds moet je vandaag de dag geen risico nemen, maar als ik de relatief weinige informatie lees zou dat voor mij geen reden zijn om de hele trein stil te zetten en te ontruimen.
Wellicht was de man wel een zware crimineel, wellicht was de man gewoon een wat nerveuze buitenlandse reiziger.
Als ik de boel niet zou vertrouwen zou ik als passagier eerst de zitplaats van de man even optisch checken, als ik dan niets verdachts zou zien zou ik het wel best vinden.
Tegenwoordig wordt de boel allemaal wel erg snel "opgeblazen". -
NS maakt het bekend? Terwijl de lijn van Connexxion is?
-
@51 Het onderzoek is in volle gang, denk je dat ze de Nu.nl lezers alles wel even vertellen voor het ze zelf allemaal duidelijk is? Natuurlijk niet.
-
@52 Wat? Doet connexxion nu ook al internationale lijnen?
-
@54, Ede-Wageningen-Amersfoort wordt bereden door de valleilijn, Connexxion dus.
-
veiligheid voor alles, beter eek keer ten onrechte oponthoud dan één keer te weinig. Ik zit vrijwel dagelijks in deze trein en ik ga er van uit dat betreffende mevouw ook met het treinpersoneel gesproken heeft. (hoop trouwens dat deze ICE morgen weer gewoon rijd.)
-
iemand nog andere bronnen dan nu.nl?
kan het bericht verder nergens vinden
de duitse dioxine eieren wel -
Het was waarschijnlijk verdacht dat de trein op tijd reed?
-
Oh, dat was die mevrouw weer die toen ook die familie uit de Ikea heeft laten plukken. Volgende maand een vrachtwagenrazzia op de A12, of leuker nog, een zoekactie op een binnenvaartschip in een sluis.
Op deze manier ontwricht de strijd tegen het terrorisme het leven meer dan het terrorisme zelf.
Graag iets laconieker door het leven. -
Hopelijk is het een loze melding.
-
@49 Waar dient die link voor, en verwijst hij wel naar datgene wat jij bedoelt?
-
ook de NOS meldt het, maar niets nieuws
-
Zeg Plugge, het is op de lijn Apeldoorn Amersfoort. Leer eens lezen of kijk even op de site van de NS.
-
Ik even blij dat ik een trein eerder heb genomen!
-
The only thing we have to fear is fear itself!!
-
welke internationale trein betreft het eigenlijk?
hispeed ? -
@67 Was dat Franklin, in ieder geval een wijsman zij dat.
-
@64 wonderlijk
ok
bericht werd zojuist toegevoegd -
@17 Om jou moet ik in ieder geval "laggen".
-
@69. Nee.. dat is de trein die door mijn stad gaat en dat is niet de Hispeed. Maar het is toch wel ongelooflijk hoe schijterig we als volk zijn geworden. Een telefoontje om iets kleins en een klein komt tot stil stand. What's next ? Men stuurt de mariniers en de hele maatschappij komt tot stilstand?
-
@67 En wat betekent dat in het Frans? Ook een paar woordjes Engels geleerd?
-
@69 FD Roosevelt, jawel een wijs man maar hij liet wel met voorkennis de Jappen Pearl Harbour aanvallen om zo draagvlak binnen de VS te creëren voor deelname aan WO II.
-
@71 Maar dat lag niet aan hem!!
-
@73 "Het enige wat we dienen de vrezen is de angst zelf" --- heel ruwweg vertaald.
-
@52 Het is de lijn Apeldoorn-Amersfoort, blijkbaar net voorbij station Barneveld. Die trein wordt door de NS gereden.
-
#20 " toen nooit begrepen waarom je als Moslim in een toiletruimte je schepper gaat zitten aanroepen, "
Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. De wc is voor de Moslim een onreine plaats. Hij zal ook altijd met zijn linkerbeen eerst erin stappen. Ik heb meegemaakt dat een Moslim, voordat hij naar de wc ging, zijn gebedenboekje aan een ander in bewaring gaf, zodat dit niet verontreinigd zou worden.
In het kiSwahili is het woord voor rechter hand 'mkono mwa kulia' (hand om mee te eten), voor links 'mkono mwa kushoto' (hand om te reinigen, nl je achterwerk). -
@ 73 In het Frans zal het precies het zelfde betekenen als in het Engels.
-
@56 Veiligheid vóór alles? Wat mij betreft niet. Vrijheid vóór alles!! Als ik moet kiezen tussen het inleveren van vrijheid of veiligheid dan weet ik het wel...
-
Ik dacht dat ze passagiers voor de veiligheid altijd in de trein lieten zitten, Dat werd mij in ieder geval verteld toen ik VIER UUR vastzat vanwege de sneeuw!!!!!!!!!!
-
@73 Opgegroeid in Kamloops Canada, dus een beetje Engels spreek ik wel ja. Frans dus ook, maar daar heb ik niets mee.
Beetje neerbuigende opmerking, zegt meer over jou dan over.... -
Barneveld behoort toch tot Biblebelt?
-
alleen was de man al eerder uit de trein gestapt
misschien verdacht pakketje?
van waar al die minnetjes zo staat het op internet ff google -
@29 Je bent gek in je hoofd, eerlijk waar... :$
-
@80 Benjamin Franklin zei dat ook al zo mooi:
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both."
"Een samenleving die een klein beetje vrijheid zou opgeven om een klein beetje veiligheid te winnen zal geen beide verdienen (of vinden) en beiden verliezen !" -
Het is een ellende dat onveilige gevoel de laatste jaren. Politici doen er graag nog een schepje bovenop om er stemmen mee te winnnen.
Toch is het de moeite waard om signalen vanuit de maatschappij serieus te nemen, liever een uur te laat dan een half uur te vroeg thuis. -
@80 Veiligheid wordt altijd gebruikt om de vrijheid "legitiem" te beperken. Kijk naar de VS waar na 9/11 de Patriot Act werd ingevoerd.
-
Nou, die gast eruitflikkeren en doorrijden, dat hoeft toch allemaal niet zo lang te duren ?
-
@86 Die is niet alleen mooi, maar zo waar als een koe!
-
@90 Inderdaad. Het is en blijft een van mijn favoriete citaten.
-
923 januari 2011 20:58 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@86 Inderdaad een mooie spreuk. Hij gaat over een samenleving. In zo'n groot verband klopt de spreuk volgens mij wel.
Het kwam echter in mij op om deze spreuk in gezinsverband te zien..... Met vrijheid hoef je nog geen veiligheid (= een thuis) te hebben..... (sorry... off-topic) -
wat een humor hebben de pubers hier, moet me inhouden om geen grapjes te gaan maken over vuurwerk 'slachtoffers'en pubers op scooter die ook een trein tegenhouden
-
Meneer 1 krijgt ten onrechte allemaal plusjes omdat hij en z'n plusjegevolg het niet helemaal snappen.
De maatschappij is al stilgezet door een aantal 9/11-idioten. Als de 9/11-idioten er niet waren geweest, had deze vrouw ook niet gebeld.
Heel simpel kip-en-het-ei-verhaaltje. -
@92: Aardige mensen; hoe gaan we ermee om ? ;)
Ontopic: Gezien de koortsachtige spanning en resulataatloze acties van de afgelopen weken in NL tegen terreur, ben ik bang dat er een aanslag op handen is, maar ze bij god niet weten waar ze aanknopingspunten kunnen vinden... -
Ik vind het steeds vreemder dat zodra iemand kanker heeft, hij/zij per direct heilig verklaard zijn en vrijwel niets meer verweten mag worden. Waarin is kanker zo anders dan andere aandoeningen waardoor er een taboe op rust?
Het hebben van kanker is de reden dat deze topman onder zijn verantwoordelijkheden aan de OV-behoevende bevolking wegkomt (voor zover een topman tegenwoordig verantwoordelijkheid draagt!). Aan het feit of hij daadwerkelijk aan kanker lijdt mag niet in twijfel getrokken worden want dat is niet politiek correct en je reactie wordt verwijderd.
Ironisch dat kanker vooral ontstaat door inferieure leefstijl en levensmiddelen die worden aangewakkerd door winstbejag van topmannen. Weet iemand waar het taboe vandaan komt? -
@97 verkeerd draadje te pakken?
-
@95 Het kip-en-ei-verhaaltje is helemaal niet zo simpel.
-
@97 negeer mijn bericht. het was bedoeld voor: http://www.nujij.nl/topman-prorail-treedt-terug...
Foutje! -
sorrly ik ook met boog om ze heen lopen ,de buitenlanders dan he .
-
Als ik die "humor" van sommigen lees dan zou ik bijna hopen dat er een bom was afgegaan en dat er vooral familie van deze grapjassen in de trein zaten. Maar dat mag ik niet zeggen dus beschouw deze post maar als niet verzonden ;-)
-
Makkelijk, al die oordelingen hier van achter de pc. Jullie waren er (hoogstwaarschijnlijk) niet bij - wat als nou blijkt als het echt een bom is? Dan zijn we met z'n allen in rep en roer. Beter dit dan dat er 300 onschuldige mensen omkomen.
-
@95
Het doel van terrorisme is juist altijd geweest het stilzetten van de maatschappij. Ze snappen daar ook heus wel dat je maar een paar aanslagen geen oorlog kan winnen (je moet lang doorgaan wil je 17 miljoen Nederlanders ombrengen). Als het echt om het maken van zo veel mogelijk slachtoffers zou gaan dan zouden terroristen er beter aan doen in de tabak/ alcohol/ vuurwapens/ auto-handel gaan. Daar sterven jaarlijks meer mensen aan dan de grootste terroristische aanslag ooit zou kunnen.
Het gaat er daarom veel meer zo veel angst te zaaien dat we hier niet meer normaal kunnen leven. En met succes. Mede dankzij alle veiligheidsmaatregelen en eindeloze stroom aan tereurdreigingen zijn de mensen nu verschikkelijk bang.
In plaats van telkens maar weer zorgen te maken over aanslagen kan je beter gewoon doorgaan met je leven alsof er niks aan de hand. Dat is het beste wapen tegen terreur. -
Ik dacht dat na man in jurk incident bij Dordrecht vorig jaar waardoor het hele treinverkeer uren stillag deze flauwekul eens afgelopen zou zijn. We moeten ons niet laten regeren door angst.
-
@50, Dat vind ik echt rot voor je! Van treinpersoneel verwacht je inderdaad begrip en service, terecht. Daar betaal je (heel veel) voor. Maar als je dat niet krijgt dien je een klacht in en ga je ze niet in elkaar slaan.
-
Ik zie hier even weer allerlei verkeerde opmerkingen e.d. dus even wat ophelderen;
@8 Het is de Internationale Intercity Berlijn - Schiphol (via Hengelo / Amersfoort). Het is dus géén ICE trein.
@55 Op het traject zoals hierboven rijdt gewoon NS (deze trein zijnde met Duitse rijtuigen van DB)
Verder zal er misschien vrij laat gereageerd zijn nadat allereerst het telefoontje van 'mevrouw' geanaliseerd is en men heeft besloten of dit al dan niet serieus genomen moet worden.
Ook weten we dat Duitsland momenteel in hoogste staat van paraatheid is t.o.v. de terroristische dreiging. De trein heeft eindbestemming Schiphol. Zeker een interessant doelwit om een bom te laten afgaan in het ondergrondse station aldaar.
Veiligheid gaat voorop en de politiediensten/opsporingsdienst zal redenen hebben om aan te nemen dat deze melding serieus genoeg is om tot ontruiming van de trein over te gaan.
@81 Blijkbaar is de dreiging serieus genoeg om iedereen eruit te halen.
De gestrande trein waar u in heeft gezeten had een kapotte bovenleiding toch, bij Purmerend? 1800 volt is geen pretje voor u. En kilometers door 30 cm sneeuw door/langs de rails (bielzen) lopen is ook geen pretje. Voor u misschien geen probleem, maar voor vele anderen wel. Een beetje begrip voor bepaalde situaties zou geen kwaad kunnen. -
@50 @106 Nutteloze reacties. On topic graag!
-
Duitsers hebben wel lekker gewacht tot de trein de grens over was..
-
Weet u nog, die koude oorlog tussen het Oosten en het Westen. Hier lagen kernkoppen en in het Oosten lagen kernkoppen en toch voelde iedereen zich hier in het Westen veilig.
Sinds 11/9 voelen we ons meer dan ooit bedreigt, een vijand die je niet ziet en geen signalen afgeeft is veel meer bedreigend dan een vijand die laat zien wat hij/zij in huis heeft.
Toch zou ik een deel van mijn vrijheid niet willen inleveren voor meer veiligheid of voor andersom omdat je dan beiden verliest. -
@110:
Er is geen vijand, of eigenlijk, hij is er wel, maar in zulke kleine aantallen dat je statistisch gezien volkomen veilig bent. Helaas vinden sommige mensen ingebeelde veiligheid belangrijker dan persoonlijke vrijheid. -
Eerst de blaadjes? Toen sneeuw? toen ijzel, toen nog meer sneeuw,? Nu terroristen? Euhmmm NS zet verdachte pakketjes in, houdt u rekening met meer overstappen en een langere reistijd.
-
hmmm een ns trein dus eerst blaadjes seinstoringen wissels brand sneeuw defecte treinen tekort aan treinen en nu dit wat volgt
-
@110 "Sinds 11/9 voelen WE ons meer dan ooit bedreigt"
Probeer alsjeblieft niet te generaliseren. Ik voel mij absoluut niet bedreigd.
Ik sluit mij aan bij de opmerking van Bassik @111 . -
@110 ''een vijand die je niet ziet en geen signalen afgeeft ''
Ik zou dan bijna gaan denken bestaat die vijand eigenlijk wel? -
1163 januari 2011 22:15 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@116 Heeft u daar een betrouwbare bron van?
-
Ik vind iedereen verdacht die na al die ellende bij de NS nog in een trein gaat zitten, dan moet je wel iets op je kerfstok hebben ;-) Dan kun je toch net zo goed in een doos op de snelweg gaan zitten?
Maar eh... iedereen inclusief verdachte persoon nu dus in de bus verder lees ik? Heeft hij het verdachte pakketje dan niet meegenomen? Of verwachten ze dat hij vannacht een lege trein op een rangeerterrein gaat opblazen? Sure... -
1193 januari 2011 22:18 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@119 Ik heb daar niks van gehoord hoor.
Waarom zou ik je eigenlijk geloven,ik kan je blauwe ogen eens niet zien. -
@119 Dat was zeker in het kader van "we pakken een aantal onschuldige Somaliërs op en roepen dat we een aanslag verijdeld hebben" ?
Ze hadden dan wel geen kunstmest in huis, maar we waren er zeker van dat er nog een raketwerper met de post bezorgd zou worden! -
Tja, zal wel niks zijn. Gewoon een zwartrijder ofzo.
Maarja, voorzichtigheid is wel goed.
Als het maar niet een 'leuk ideetje' voor grappenmakers wordt. -
@118 Sure -> 'Tuurlijk
-
1243 januari 2011 22:32 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Als er echt een bom was. Goed gedaan jongens!
Als er geen bom is. Gaan de autoriteiten zich dan verontschuldigen voor het creëren van angst onder de mensen, doordat ze het hebben doorgespeelt naar de media.
Wat denk jullie ministers van veiligheid?
Denk dat het tijd wordt om van de bodyscan apparaten en vingerafdrukken, voordat je de trein in kan. uch * sarcasme -
@11 "Veiligheid voor alles... Daar kun je het moeilijk mee oneens zijn."
Ja hoor, dat kan ik wel. Ik wil niet al mijn vrijheid opofferen voor (de illusie van) veiligheid. Een zekere mate van onzekerheid is de prijs die ik graag betaal voor de vrijheid te gaan waar ik wil en te denken wat ik denk. -
@124 Dankjewel.Tja of het overtuigend is dat weet ik eigenlijk niet,mijn Duits is te beperkt,maar nogmaals wel bedankt voor de moeite.
-
@ Nu.nl: het kan niet de ICE trein van Frankfurt-Amsterdam zijn! Die berichtgeving klopt niet. Die trein komt namelijk niet langs Barneveld en heeft ook in Amersfoort niks te zoeken. Jammer dat jullie informatie niet informeren/nagaan!
Het is de trein vanuit Berlijn die om 19:06 bij station Hengelo het land binnenkwam en om 21:08 uur op Schiphol had moeten aankomen. -
Veiligheid is belangrijk, zeker als een stel mafketels uit het een of andere zandland (en dan heb ik het alléén over de extremisten) mijn volk en land aan willen vallen. Angst is dan ook volstrekt onnodig, deze mensen hebben een nieuwe vorm van oorlog ontketend en wij zouden simpelweg onze Westerse normen moeten laten vallen om ze uit te roeien.
Helaas kiezen veel mensen ervoor angstig af te wachten of er iets gebeurd, of die enge man wel of niet iets gaat doen. Deze vrouw koos ervoor melding te maken en of het nu terecht was of niet, dat deze mensen nu iets later op hun bestemming aankomen is niets vergeleken bij het gevolg van een eventuele aanslag. -
Zijn alle medewerkers van belwinkels al opgepakt omdat daar vast wel iemand evil is?
-
Ik durf btw te wedden dat 'echte' terroristen in hun handjes wrijven. Paniek om niks, de perfecte vorm van terrorisme. Nog even en we zetten alle snelwegen af omdat de wekker van de iPhone het niet doet.
-
@129 ga toch weg mafkees, op deze manier kun je elke dag wel een aantal treinen aan de kant zeggen.
We laten ons terroriseren door onze eigen paranoia. -
Brandweerforum volgt alles weer op de voet: http://www.hetbrandweerforum.nl/index.php?topic...
-
@5
Dan is de wereld maar te klein. Ik loop liever de risico dat me iets overkomt. Is ook wel een manier om te gaan...
Beter dan al die beperkingen en regels die steeds meer en meer worden. Een maatschappij van angst zijn we en het wordt r echt niet beter op.
'' Goede wetten leiden tot betere: slechte tot nog slechtere''
Neem nou al die cameras die overal hangen. Het worden er alleen maar meer... En dat allemaal voor onze eigen veiligheid? -
@134
Helemaal gelijk.
Camera's voorkomen niet dat ik door bliksem word gedood of dat een vliegtuig op me dondert. En die kans is vele malen groter dan 'terrorisme'. Populistisch gedoe dat televaaggehype en paniekacties -
Als het een echte aanslag was geweest dan was de bom nu al afgegaan.
Triest dat bij een verdachte allochtoon gelijk gedacht wordt aan een aanslag. -
@129
Zandland? Wat wil je daarmee bedoelen?
Bestaat er ook extremistische schijterd/bangerik/angsthaas..? -
NU.nl doe eens een beetje research, jemig.
Die trein komt vanuit Berlijn! Niet vanuit Frankfurt, dat is de ICE naar Amsterdam Centraal. -
@132 tot er iets gebeurd, dan sta jij vooraan te janken dat familie of vrienden omgekomen zijn. Dit zijn mensen die ons land aanvallen en om hen te stoppen ben ik tot vrij veel bereid.
-
Je zou eens moeten zien hoeveel crackheads uit Duitsland met treinen richting NL gaan. Vaak genoeg gezien hoe zulke mensen "verdacht" eruit zien of doen voordat ze een spuitje in de WC nemen en weer relaxed gaan zitten :-)
-
@139
Tot vrij veel bereid zeg je..? Wat ben je bereid te doen dan?
Uitzetting, buitensluiten, aanvallen in eigen land, geweld?
Je familie en vrienden zullen ook janken als je met je auto tegen een boom aan knalt of je nek breekt als je van de trap af valt, je neerstort met een vliegtuig.
Hoe gaat we deze onveilihheden aanpakken die samen veel meer doden creeren dan een terroist? -
1423 januari 2011 23:07 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Duidelijk voorbeeld van paranoia. Tegenwoordig is een donker getinte man met een baard die in zijn moedertaal spreekt al een verdachte.
-
Ik verbaas me dat nieuws is, ik heb in het verleden als treinreiziger een paar bommeldingen meegemaakt en die kwamen nooit in het nieuws.
Dit toont weer eens aan dat de angst voor een aanslag meer ontwricht dan de realiteit. -
1453 januari 2011 23:11 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Met de opties die jij noemt heb ik weinig problemen, en dan doel ik niet de gematigde moslim die hier een leven probeert op te bouwen, zij lijden namelijk nog.meer van het kwaad dat sommige van hun geloofsgenoten aanrichten.
Rare vergelijking trouwens, statistisch gezien komen er veel meer mensen om door de ongevallen die jij noemt, je vergeet alleen dat het ongevallen zijn, geen aanslagen.
Overigens hoeven ze geen aanslagen meer te plegen, de angst zit er al goed in. Je niet ze op eigen terrein aanpakken op hun manier. -
ja mensen we zijn aardig aan het afzakken ,dankzij het NTCB , politici en media ,van een zelfstandig volk naar een angstig volkje.
Inmiddels liggen we allemaal met de pootjes omhoog te spartelen en vinden we iedere overheidsmaatregel goed.
Meer camera's ,vingerafdrukken, digitale opslag etc etc.
Het zal in bovenstaand geval om een tas met sportkleren of zoiets gaan.
Nog steeds geen explosie vernomen....
http://www.webcastr.com/videos/news/fake-bomb-t... -
De koeiewappers en koeiewapses zijn weer druk bezig.
-
Het was op zich al verdacht dat de trein op tijd was.
-
En wat is de dreiging? Een Somalische "terrorist"? Een "moslim" die "bedreigend" in het gang op zijn knieën zit? Een blerrende jood?
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/...
http://www.spitsnieuws.nl/archives/raar/2010/12...
http://www.trouw.nl/nieuws/nederland/article306... -
@147
Gelijk heb je, maar de dwazen onder ons zijn allang vergeten waartegen onze voorouders hebben gevochten. Nu willen de systeemslaven hun vrijheden en privacy opofferen voor een beetje veiligheid. Om maar een bekende persoon te quoten :) -
@151 Omdat niet al onze grootouders wegliepen van hun verantwoordelijkheid in eigen land hebben we de vrijheid waar jij de mond zo vol van hebt nu. Dezelfde vrijheid die bedreigd word door deze extremisten. En weer zie je mensen die ervoor weglopen. Lekker Amerika de schuld geven, het afschuiven op een complot van de regering en straks allemaal Wir haben es nicht gewusst roepen.
Die systeemslaven waar je zo denigrerend over spreekt hebben namelijk ook het beste met jou voor. -
@152
Helaas is de angst voor "deze" extremisten zoveel groter dan de dreiging ervan. -
Het gaat allang niet meer om de daadwerkelijke dreiging, al kan voorzichtigheid geen kwaad, ze hoeven enkel nog maar aan te kondigen of op te roepen tot, het daadwerkelijke plegen van een aanslag hoeft al niet meer. Feitelijk is dit hoe ze winnen, angst is dan ook iets dat we als volk niet meer moeten tonen. Simpelweg stellen, voor ieder van ons, tien van jullie.
Er is geen andere oplossing dan het uitroeien van dit extremisme en de labiele aanhangers hiervan. Simpel.
Daarom is het nodig om ze op hun eigen terrein aan te pakken. -
@153
Klopt, maar dat snapt @152 blijkbaar niet. Typisch een opmerking van iemand die in denial leeft. Neem Hitler bijvoorbeeld, die maakte mensen ook lekker warm met een ware dreiging wat van de normale jood afkomt. De jood die hun kwaad wil doen, bestelen en tot slaaf maken. @152 is typisch iemand die het perfecte profiel heeft om zulke propaganda tot waarheid te verheffen. -
@145
Ja! Het is dan gewoon dikke vette pech. Wrong place at the wrong time. Zo gaat het ook met een ongluk. Denk dat ik meer kans maak met het winnen van de Lotto, dan dat ik om kom van een aanslag.
Moet ik nu al mijn spaargeld uitgeven uitgeven voor die ene kans dat ik iets win in de Lotto?!
Dat is precies hetzelfde met een aanslag.
We leveren alles in om kans te maken op die winnende lot.
Die ''lot'' dat jij net toevallig in een trein zit naast een terroist die dan gepakt wordt met behulp dan al die veiligheidsmaatregelen. Lucky you! -
@155 Einde van de discussie, jammer. Overigens mis je volstrekt mijn punt in @152 en wat mij betreft is deze discussie met jou voorbij.
-
Stoere verhalen hierboven. 'Niets aan de hand'. Als iedereen nou ook de daad bij het woord zou voegen, hadden we geen strikte veiligheidsmaatregelen en namen we af en toe ern asnslah op de koop toe.
Maar dat is nu het probleem: als er ergens doden vallen schreeuwt iedereen moord en brand en hebben de beleidsmakers altijd de schuld. Want er moet natuurlijk iemand de schuld krijgen. Dat weten politici maar al te goed. Daarom worden diezelfde politici diezelfde voorzichtige beleidsmakers.
Het domme, bange volk krijgt de bange leiders die ze verdienen.
Want de stoere verhalen vanaf het toetsenbord zijn afkomstig van de bangerikken die geen enkele dode accepteren... -
Jammer genoeg is niet het hele spoorwegnet gesloten en zijn niet alle autowegen afgezet. Hopelijk ziet er morgen weer iemand die zich "verdacht gedraagt". Ik zal in ieder geval mijn best gaan doen morgen! Dus, dames en heren, blijf morgen maar allemaal thuis!
-
@155 Sowieso, dit vergelijken met waar onze grootouders zo tegen gevochten hebben is echt ziek. Écht ziek, de situatie ligt nu volstrekt anders.
-
@160
Datzelfde wat je nu zegt is wat ze ook vanaf 1933 tegen zichzelf gingen zeggen :) -
''Godsdienst is het meesterwerk van dressuurkunst, want het richt mensen af hoe ze moeten denken '' - Arthur-
Ik denk dat we met Godsdienst ook media kunnen onderstepen. Wees nu bang en geef ons jullie vrijheid. Zelf kunnen jullie er niet goed genoeg oppassen. Dat kunnen wij namelijk veel beter.
Ik zie veel vrijheid staan in jullie teksten.. Zolang jullie 40 uur per week een kantoorbaan hebben zijn jullie niet vrij. Zolang jullie elke maand de helf van jullie salaris in leveren aan vaste lasten, zijn jullie niet vrij.
Vrijheid is lui achterover kunnen liggen, terwijl de koeien grazen en het eten groeit. Je rolt je mouwen een paar keer per dag op om de dieren eten te geven en het land te onderhouden.
Is vast bedtijd voor velen daar in NL. Ik ga even naar buiten en neem lekker een frisse duik in zee. Hengeltje uitgooien en wie weet wordt ik verrast met iets lekkers.
latersss -
@162
Vrijheid is relatief, er is geen absolute vrijheid die voor iedereen hetzelfde is. Maar het begint wel bij het ontgroeien van zijnde een systeemslaaf tot iets waar men wel echt mee tevreden is. Al het andere is een illusie. -
@163
Mee eens. Vrijheid is relatief.
Voor de ene is vrijheid lui achterover zitten, voor de andere is het de hele dag aan zijn auto aan het klussen. Voor de ander is het kunst maken en de andere gaat lekker fietsen. Weer een ander gaat lezen en schrijven en ga zo maar door.
Als mensen echt een vrije keus zouden hebben dan zouden de meeste niet naar hun werk gaan. Nu moet je wel,omdat je geld moet verdienen voor huur en eten. Kleding hebben de meeste mensen al genoeg:) -
@1 Wat had je gezegd, als er geen aandacht aan besteed was en de trein was ontploft met honderden mensen erin? Dit mag/kan de overheid toch niet negeren?
-
bewoners mogen weer naar huis,kreeg ik net door
-
Is er al een politicus die "harde maatregelen" heeft aangekondigd om dit in de toekomst te voorkomen?
-
NOS teletekst pagina 112 zegt dat er geen pakketje in de trein aanwezig is
beter een vals alarm dan geen alarm -
Als de definitie van vrijheid 'lui achterover kunnen liggen' betekent, kan ik daar prima mee leven, zolang daar geen geld van derden aan te pas hoeft te komen.
Rentenieren of van de natuur leven is wat mij betreft dus wel vrijheid, uitkering/subsidie trekken dus totaal niet. -
@40
" Is dit niet in scene gezet door de NS om een ernstige vertraging te verklaren? "
wat een onzin -
Tja het lijkt belachelijk. Maar als ik uit de trein wordt uitgezet of het risico loop om te ontploffen dan weet ik het wel. Geef mij maar een kopje koffie op het onderdak adres...
Tegenwoordig leven we in zo'n gemeenschap waar je dit erbij hoort, voor ieder klein wiswasje, een trein uitkammen en het zekere voor het onzekere nemen. -
@161 Oh Ja? Hoe is dit dezelfde situatie? Bliezen de Joden ook Duitsers op? Terroriseerden de landen die binnengevallen werden Duitsland? Ik geloof het niet. Het gedrag dat jij vertoont, het wegkijken van wat er daadwerkelijk aan de hand is in de wereld staat gelijk aan het gedrag dat de landverraders van WOII tentoon stelden. Jouw verwijt is dan ook simpelweg weg te wuiven, wat jij doet is hetzelfde als wat de NSB en bijvoorbeeld de Telegraaf deden. Collaboratie met de vijand, mooi weer spelen.
Niet alleen Nederland word geterroriseerd door deze extremisten, maar de gehele Westerse wereld. Dat jij de schuld wil afschuiven op de 'systeemslaven' (daar bedoel je iedereen met een baan mee), de banken of Amerika is klassieke ontkenning, niets meer, niets minder.
Maar van een complotter had ik niets minder verwacht. -
pf anders was het allang boem geweest als het egt wat was .....
-
@42 Ik ben niet zo goed op de hoogte van de bebouwing in die omgeving, maar zou het zo kunnen zijn dat ze de trein wilden laten stoppen in een gebied ver buiten de bebouwde kom? Het staat zo slordig als je de trein stilzet voor de veiligheid en vervolgens een paar appartementencomplexen en een ziekenhuis omver blaast ;-)
-
Ik hoop nog steeds dat het niet 'egt' is.
-
Ik vind het trouwens wel heel vreemd dat ze nog steeds aan het zoeken zijn (of in ieder geval om 1.00 uur vannacht). Als er sprake was van een verdacht pakketje, dan had die beller wel iets preciezer kunnen zeggen waar dat pakketje zich zou moeten bevinden. En anders vind ik de aanduiding 'verdacht gedrag' echt te vaag om er zoveel werk van te maken.
En zoals een aantal anderen al schreven: je zou verwachten dat het allang boem had moeten wezen als er echt iets mis is. -
#175 Dat had je niet hoeven hopen, dat kon je gewoon verwachten. http://www.nujij.nl/niets-gevonden-in-de-verdac...
-
1784 januari 2011 03:41 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Dat is goed nieuws. :-)
-
1804 januari 2011 04:06 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Enkele vragen:
* Waar wordt gesteld dat het om een moslim gaat? Ik lees alleen dat iemand zich verdacht heeft gedragen, dat zou ook een doorgedraaide oud medewerker kunnen zijn o.i.d.;
* Het westen wordt aangevallen door de islamitische terroristen.... Niet alleen het westen wordt getroffen. Hier in Jakarta (wat toch echt redelijk islamitisch is -> 85%+) heeft enkele bom aanslagen te verwerken gehad van (islamitische) terroristen. Dagelijks zie je hier nogsteeds de beveiliging jegens deze groep, en dan praat ik dus niet alleen over westerse locaties, maar ook over (hier) gewoon islamitische locaties. Ik denk dat deze groep (hier niet gezien als islamieten, maar een gekke terroristen) niets heeft tegen het westen of iets dergelijks, maar iets heeft tegen het kaptialisme (waar de terrorist zelf ook weer gebruik van maken om de eventuele aanslagen te financieren).
* Volgens mij zal een terrorist, buiten enkele domme eenlingen, nooit een aanslag plegen op iets waar iedereen naar zit te kijken. Het gaat om de maatschappelijke ontwrichting en er zal dus iets gebeuren wat je niet verwacht. Als we met z'n alle naar de Botlek kijken, blazen ze de Delta werken op, omdat dat net niet verwacht werd. Door dat je het niet weet, wordt het gevoel van veiligheid geschaad (of dat lijken ze te hopen).
* Ik vraag me af wie er allemaal aan deze "oorlog" verdienen. Hoe vervelend ook, oorlog is handel. Voor veel groepen is oorlog of oorlog achtige situaties een zure positieve impuls. En denk dan niet alleen aan de wapen handel. Bedenk maar eens welke naties beter uit de tweede wereld oorlog zijn gekomen dan er in zijn gegaan (ook kijkend enkele decenia er na). We moeten ook bewust zijn, dat het voor groepen economisch interesant kan zijn om oorlog (achtige) situaties te ontketenen. Het liefst op een manier waarbij juist die groep zijn handen in onschuld kan wassen.
Merk op ik beweer nu niet dat alles pure opzet is en dat het terrorisme een virtueel gevaar is. Ik geef alleen aan dat er een redelijke kans zou kunnen bestaan dat enkele voorvallen ernstiger voor gedaan kunnen worden dan ze zijn. En ja er zijn ook werkelijke ernstige voorvallen. Ik vermoed eerlijk gezegd, zonder te denken aan samenzwering, dat dat alleen maar duidelijker wordt met berichten komend uit o.a. wikileaks.
Kortom er bestaat geen goed en kwaad voor de strijd is gestreden. Het goed of kwaad wordt achteraf bepaald. Waren de vrijheidsstrijders in het oost blok terroristen? Ja in de tijd geest wel, maar uit eindelijk hebben ze wel gelijk gekregen en worden de terroristen verheven naar vrijheidsstrijders. Waren de de Duitse militairen tijdens de tweede wereld oorlog fout? Ja, na de oorlog hebben ze voor het verkeerde gestreden, maar tijdens de oorlog waren ze niet fout, omdat dat ze streden voor hun lands idealen. Hoe wrang het ook is. -
Is er nu nog iemand die gelooft dat dit een echte aanslag is?
Er is lekker paniek gezaaid dus de terroristen hebben WEER gewonnen. -
1834 januari 2011 06:48 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
1844 januari 2011 06:50 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Nou zeg, er mag nu wel eens een grote aanslag gepleegd worden. Dan kunnen we ons eindelijk goed gaan voelen, omdat het toch allemaal nuttig is geweest dat we al die treinen en bussen hebben geëvacueerd, al die gebouwen hebben ontruimd en al die pleinen hebben afgezet.
Kom op, de laatste aanslag in Europa was in 2005, terwijl we nu banger dan ooit zijn. Dat is toch de wereld ondersteboven? -
Ik zag laatst een aflevering van South Park (ja het is diepzinniger als je denkt) waarin Al Qaida-achtige terroristen The Land Of Imagination hadden overgenomen.
"The terrorists have taken over our imagination!!" werd er geroepen... Begint er idd op te lijken ja.. -
Ik ben wel is benieuwd hoe het is gegaan. Zou die dame gezien hebben dat die man, die zich "verdacht" zou gedragen, een pakketje neergooide? Of was het enkel omdat ze dacht dat ie zich beetje raar gedroeg? Het maakt nogal uit denk ik, want ik zie op straat/trein/overal vaak genoeg lui die je geen gulden zou geven. Is dat dan ook allemaal "verdacht"?
Waar gaat het heen? -
@186 Was een fantastische aflevering!
-
Ik vermoed dat het volgende het geval was:
De verdachte maakte zich verdacht door iets in een papiertje te frommelen en vervolgens probeerde verdachte zich te ontdoen van het verdachte pakketje zonder dat dat zou opvallen. Uiteindelijk is het wel gelukt om het verdachte pakketje buiten het zicht van de medereizigers op een onopvallende plaats weg te stoppen. Het ging in dit geval om een kneedbaar materiaal, dat gelukkig niet gevonden is. Nu is het nog zaak om degene die opgebeld heeft te arresteren en levenslang op te sluiten. Als zoiets zich nogmaals voordoet, dan kaap ik de trein. -
@71 Zal wel lachen zijn zeker?
Tja.. Dyslexie he...
Stijgers in Algemeen
Getuigen hoorden slachtoffer treinongeluk...
Waanzinnig! En niemand die hem tegenhield?
6 uur 4 minuten geleden door bac42
Bedrijven meer bereid tot omkoping
Van de ondervraagde Nederlandse bestuurders...
8 uur 49 minuten geleden door venterkampie
Woordvoerder Sharia4Holland aangehouden na...
De politie heeft zondagavond de...
9 uur 9 minuten geleden door Nieuwsview
Man in ziekenhuis na poging hond te redden
Een opvarende van een jacht op het...
10 uur 33 minuten geleden door peter213
Ramsis Kwidama verdronk toen hij jongetje...
Ramsis Kwidama zat met zijn vrouw, Merrel...
11 uur 51 minuten geleden door Sylvana's Hotspot
Best gewaardeerd
Sharia4Belgium bedreigt Wilders met dood
De PVV heeft geschokt gereageerd op...
1 dag 18 uur geleden door MrFuzzyfun
Ruud Lubbers , de premier van de verdwenen...
30 miljard werden er uit de ABP kas gehaald...
2 dagen geleden door tineke1
GGD wil leeftijdsgrens voor alcohol naar...
De leeftijdsgrens om alcohol te drinken zou...
3 dagen geleden door Aktea
Orthodoxe christenen zijn intolerant
Veel orthodoxe christenen zijn intolerant....
6 dagen geleden door geertvoordewind
Rutte vindt koopkrachtverlies 'heel...
"De effecten op de koopkracht van de...
2 dagen geleden door blak7


