Een crash van NAVO-helikopter in het oosten van Afghanistan heeft het leven geëist van 37 mensen.
Sorteer op:
-
31+7=37?
-
31 USA special forces zijn gedood en 7 Afghaanse soldaten.
Een zware klap voor de special forces eenheid. -
lekker bezig Obama, de troepen hadden allang weg moeten zijn uit Afghanistan! Sterkte voor de families wiens geliefden nooit meer thuiskomen.
-
@3, die soldaten HOEVEN dat werk niet te doen... Risico van het vak - hoe lullig ook.
Wel een vervelend bericht natuurlijk. -
@3
Obama will bring the troops home, dat was de afspraak, maar hij heeft meer soldaten naar Afghanistan gestuurd en de situatie is niet beter geworden. -
@3 zeg dat Maar tegen Bush. Obama mag zijn rotzooi immers opruimen. Je kunt niet een land verlaten wat je aan gort geschoten hebt zonder eerst de puinhoop op te ruimen.
-
Mag ik alvast zeggen, ongeacht deze verschrikkelijke crash, dat we de oorlog verloren hebben in Afghanistan? Wegwezen daar......... hadden we maar beter naar de Russen moeten luisteren :-(
-
@4 hij wil weg uit iraq niet uit afghanistan
-
@5
-
@8 niet goed op de hoogte
-
De russen wisten het al, maar Afghanistan is een tweede Vietnam aan t worden.
De rebellen zijn de hele regeringsinfrastructuur aan t vernietigen met iedere dan te vermoorden wie ze maar willen. De Nederlanders die hier in de rij stonden komen ook aan de beurt. Hoe dom kan je zijn. -
ik snap al die regeringsleiders niet incl de nedelandse
om daar ook nog maar iemand heen te sturen
ook die nutteloze politiemissies
het zal nooit ook maar iets oplossen
wegwezen daar en karzai niet rijker maken dan hij al is ook dat is een grote boef
zo worden er tenminste levens gespaard van mensen -
geen van alle landen hadden daar nooit mee moeten bemoeien , dit blijf altijd een vuurhaard van geweld daar verander je niks aan, kost vele onnodige slachtoffers , wegwezen daar
-
Leren ze het dan nooit? Denken ze nu nog steeds dat ze de Taliban kunnen verslaan? Wat een sukkels.
-
@6 Wat een onzin, er was al niks meer van waarde, dat had de Taliban al geregeld.
Obama heeft mooie praatjes anders niks. Niet gaan zitten zeuren over Bush, dat ligt achter ons. -
Het is getroffen door een projectiel? Een losgewaaide tulband in de wieken?
-
@10 zijn nu na t vertrek van 33000 nog steeds 2 x zoveel als toen Obama president werd
-
Dit krijg je ervan als je je bemoeit met zaken die niet van jou zijn. Hoe zouden wij het vinden als ONS huis vol zat met mensen die hier niet horen en ons de les willen leren???
-
@15 Retteketet12
Onder het bewind van de Taliban was het leven voor de Afghanen inderdaad weinig rooskleurig.
Wel hadden zij de papaverteelt vrijwel helemaal uitgebanne, hetgeen hen niet in dank werd afgenomen door hen die daar flink aan verdienden.
Sinds de inval van de VS is de papaverteelt groter dan ooit en voorziet Afghanistan een groot deel van de wereld weer van de daaruit bereide harddrugs, zoals opium en heroïne. -
@18 Oeps! Dat is ook zo!
-
@18 onschuldige burgers worden daar door de taliban vermoord, meisjes mogen niet naar school, etc, etc
Het Westen probeert daar slechts democratie te brengen, en opnieuw hebben 21 Amerikanen daar voor de hoogste prijs moeten brengen. Een beetje respect dus graag
Tie a yellow ribbon round the old oak tree -
@21 opdonderen uit dat land, dan gebeurt er ook niks!
-
@21 en dat gebeurd in amerika en rest van de wereld zeker niet?? Please zeg waarom moeten die amerikanen zich overal mee bemoeien. Ik hoop dat ze nu hun lesje hebben geleerd en dat ze kampen opzetten in hun eigen land dat al erg genoeg is en dringend hulp nodig heeft. Het beeld dat de media naar voren brengt laat altijd maar 1 kant zien. Waar blijven de beelden van de amerikanen in afghanistan die kinderen opwachten van school om ze te verkrachten en te vermoorden??? Waar blijven de beelden van de amerikanen in afghanistan die vrouwen daar verkrachten en hun hoofddoeken met geweld van hun hoofden aftrekken? Die beelden zie je natuurlijk niet. Daarvoor moet je eens naar internetsites gaan die dat soort dingen niet willen verbergen.
-
@23 waar bempoeien de Amerikanen zich mee? (quote) Er zitten ongeveer 30 westerse landen daar om de Taliban te bevechten. Maar het is natuurlijk "bonton' om het weer op het bordje van de Amerikanen te leggen. Krijg je applaus van al je linkse vrinden
-
@23 mooi gezegd!
-
@23 stuur jij een een link dan van die verkrachtende amerikanen
-
@24. Ik bedoel te zeggen dat als iedereen zich bemoeit met zijn eigen zakens dit soort dingen niet gebeuren. Amerika voelt zich altijd al een "leider" die zich moeten bemoeien met de rest van de wereld. En mensen vinden het gek dat ze zelfmoord aanslagen veroorzaken. Wat zou jij doen als een onbekende je huis binnen valt en je gezin verkracht en vermoord???? Je gaat niet staan toekijken!
-
heel vervelend voor de nabestaande maar het bewijst maar eens weer hoe kansloos het is daar toch lekker te blijven......
en waarom is dit ons nieuws?
ik erger me echt dood aan sommige media.. ik denk als heel Europa de USA links laat liggen dat iedereen een stuk vrolijker wordt.. en als je zelf dan toch het een en ander wilt weten > www.cnn.com -
Ik zag een keer een video waarbij een amerikaanse helikopter voor de lol onschuldige burgers neerschiet en lachten omdat ze gingen wegrennen.
Link is coming.... -
@ 18
ONS huis zit toch vol met mensen die hier niet horen? -
@26 als je je mail achterlaat dan stuur ik ze wel toe! Ik zit nu op mijn tel dus kan 'm nu niet versturen. Er zijn wel miljoennn beelden. Van lachende amerikanen die kinderen vermoorden vanuit hun helikopter en er spel van maken. "Joepiee ik heb er 3 vermoord nu jij weer" . Tis een schande als je die beelden eens zou zien. Kijk 1 nieuws bericht van al jazeera die er geen geheim van maakt en je live beelden geeft van amerikanen die daar vrouwen en jonge meisjes verkrachten. Dit is bij vele nu ook bekend want die helikopter verhaal waar ik het net over had is de wereld over gegaan!!
-
@23 Dat gebeurdt overal waar conflicten zijn (dat van die kinderen lijkt me onwaarschijnlijk), niet alleen van 1 kant bekijken vriend want die extremisten verkrachten en vermoorden ook als dat ze goed uitkomt! In een oorlog zijn alleen verliezers maar wat is het alternatief? Dat is er niet dat moet jij weten als een Koerd.
-
Verwijderd door redactie
-
@30 dat is een ander discussie die ik graag met je wil voeren maar nu niet. Ik had het dan niet over nederland maar over mijn koopwoning en jouw prive woning.
-
@27 als jouw familieleden vermoord en verkracht worden door familieleden die in hetzelfde huis wonen, zou jij dan niet willen dat de buurman jou kwam helpen? Wij waren toch ook blij toen de Amerikanen, Canadezen en Engelsen ons kwamen bevrijden van een agressor in 1945?
-
De Nederlanders zouden beter de Afgaanse politie hier in ons land moeten opleiden tot instructeurs en die kunnen het daar verder doen. Steunen kan ook van hieruit .En dat kan ook met de militairen, hier opleiden en steunen met materiaal enz..
-
@31 walgelijk mannetje met je leugens. Zum kotzen
-
Prachtig resultaat voor de Afghanen.
Een modern stuk wapentuig waarschijnlijk neergehaald door een echte ouderwetse blijde.
Een blijde zegt U ? Ja, een echte ouderwetse grote katapult op houten wielen.
En zo worden na de Russen ook de amerikaantjes afgeslacht.
Alles dank zij de grootste imbeciel op aarde : Sjors Bush. -
@31 kijk even naar nederland in indonesie... Ow wacht die deden dat natuurlijk niet. En de duitsers in WW2. Goh hadden die amerikanen zich er toen ook maar niet mee bemoeit. Zou het nu een stuk leuker zijn geweest toch? Het is oorlog jochie. Het maakt mensen gek aan beide kanten. En het is niet alleen amerika. We hebben besloten met zn allen daar naar toe te gaan. Zelf zit je lekker achter je computertje vuil te spuwen over mensen die dit land we'll bevrijd hebben 70 jaar geleden.
-
Waarom denkt Amerika dat de hele wereld Democratie wil en dat Democratie het beste is? Democratie is gewoon een mooie versie van een Dictatuur. Alleen in Nederland zie je het al. Hoe vaak hebben wij mogen stemmen voor een beslissing en is er naar ons geluisterd?
Zien jullie niet dat Amerika alleen voor het geld naar bepaalde landen gaat? Irak-olie. Afghaanistan-de drugs. Er zijn genoeg berichten waar je kan lezen dat dit gebeurd!
Open je ogen... -
@40 het feit dat jij dat hier mag vertellen heeft te maken met democratie.. of heb jij vanmorgen toestemming gevraagd aan onze dictator over wat je hier wel en niet mag zeggen?
-
On topic.. ik hoop dat de families elkaar kunnen steunen. Sterkte aan alle achterblijvers.
-
@41 hoe kan het dat het vaak genoeg gebeurd dat mensen worden opgepakt omdat ze een mening hebben? Zelfs hier worden ook berichten geblokt!
-
En dan te bedenken dat ze (Amerika) er met een zelfgemaakte reden binnengevallen is. Arme drommels die soldaten. Wanneer worden ze wakker (die soldaten) dat ze voer zijn van enkele macht- en geldzuchtigen?
-
Ah prive de taliban spreekbuis. Triest mannetje.
-
Waarom mij meteen in een hokje stoppen?
-
@26 http://en.wikipedia.org/wiki/Mahmudiyah_killings
Samengevat: 5 Amerikaanse soldaten verkrachten achter elkaar een 14 jarige meisje in haar huis, nadat ze haar zusje, vader en moeder hadden vermoord. Na de verachting is zij door diezelfde Amerikaanse soldaten in brand gestoken.
Dat is nog maar het topje van de ijsberg. Google is your friend.
Maar laten we niet vergeten ze vermoorden en verkrachten met als doel vrijheid en democratie. *Proest* -
Special Forces? Onbekende oorzaak, geen vermelding van vliegtuigtype?
Zeg dan gewoon liever niets. er stort elke dag wel een of meerdere vliegtuigen neer! -
Wat doen die amerikanen daar nog? Ze zitten zelf in de schulden en voeren een onrechtvaardige oorlog uit...
-
"Het Westen" jaja.
Ik ben opgegroeid met media en nieuws, jaja.
Het oosten is arm en slecht en het westen is rijk en goed, jaja.
Ik voel me solidair met het westen, jaja.
Ik ken het oosten ook niet goed het westen wel van tv, jaja.
De Wereld, het oosten boeiet me niet zo, want die mensen zien er anders uit, jaja.
Dus ik zeg, ik ben lekker dom, tralala, tralala. -
Vanavond maar weer eens de delen van Zeitgeist opnieuw bekijken..
-
@51 Verkeerd topic
-
@24 Ho wacht even, die 30 nationaliteiten zitten daar voor Bush' "war on terror". Hij heeft iedereen gevraagd, en al die landen zijn zo dom om in de reet van Bush te kruipen ook.
Het is intussen in een compleet uit de hand gelopen oorlog van een zooi psychopatische trigger happy debielen. De koning van de wereld. De directe zoon van God. De internationale politie, de bevrijders. Gevolgd door nog meer nietszeggende one liners om hun gebrek aan onkunde te maskeren met arrogante uitspraken.
Afghanistan heeft echt 30 miljoen inwoners ofzo. Het is twee keer Nederland. Amerika heeft 300 miljoen inwoners. Volgens jou hebben ze 29 overige nationaliteiten die assisteren. Hoeveel man hebben we nodig om twee keer Nederland aan te vallen? En dan zijn we bijna tien jaar bezig. Het is al belachelijke dat het zolang moet duren, en ik vraag me daarom al serieus af waarom dit is. En wat leverde het uiteindelijk op? Is de wereld veiliger? In tegendeel. Madrid is aangevallen op eigen grond, Londen is aangevallen op eigen grond, de haat tegen Europa is gestegen, juist omdat we meevechten.
Die zonen van God hebben zo grandioos veel onschuldige slachtoffers gemaakt dat er al geen winst meer is. En de militairen van De Bevrijders, onze Wereldleiders, hebben klappen gehad die misschien nooit meer te helen zijn. En dan hebben ze nog geluk, want die leven nog. Wie ook het laatste woord krijgt in Afghanistan, van winnen is geen sprake. Afghanistan is een absoluut dieptepunt van de mensheid.
Als die yankees het echt zo goed met de wereld hadden, hadden ze Noord-Korea moeten binnen vallen. Daar zijn nog concentratiekampen, worden mensen gemarteld. Maar niks. Zelfs geen grote politieke druk. Zelfs geen politieke druk tegen hun grote vriend China, daar lopen we zelfs hand in hand mee te flirten. En als die yankees al helemaal goed met de wereld hadden, hadden ze de afgelopen tien jaar besteed aan het helpen met Afrika, waar dagelijks meer doden vallen dan in Afghanistan ooit was. Geweldloos, voor mensen die geholpen willen worden. Waar je daadwerkelijk iets kan veranderen. Maar nee.
Onze trigger happy vriendjes gaan lekker met steun en een dikke duim van Rutte, Balkenende, Verhagen, Wilders, Sap, door met het vermoorden, de genocide op onschuldige Afghanen. Journalisten zijn koelbloedig vermoord. Kinderen, ouders die vervolgens de kinderen probeerde te helpen. http://www.youtube.com/watch?v=5rXPrfnU3G0 En als iemand ook maar één kick geeft om die informatie over deze moorden naar buiten te brengen, word je Bradley Manning-style opgesloten en vernederd. The land of the free. -
Ieder zijn mening, maar het is bijna te beschamend voor woorden dat er mensen zijn die mij minnen omdat ik de families sterkte wens nu hun familielid is omgekomen.. Het tekent het niveau van de minner.
-
@46, inderdaad en bij voorkeur een hokje met tralies! Daar horen zulke obstinate figuurtjes zoals jij thuis.
-
Wie zijn de volgende ?
De Nederlandse militairen en politiemensen wellicht?
Je kan maar beter niet in Afghanistan zijn denk ik. -
Iedereen die hier iets respectoos jegens deze omgekomen mensen plaatst moet nodig wakker worden en\of opzouten. Ga het werk lekker zelf doen, misschien leren jullie dan waarderen wat deze mensen voor ons doen.
Rust in vrede, veel sterkte aan alle families. -
@53 Het is jammer dat we nog geen moderne media hadden tijdens de voorgaande oorlogen.. Ik denk dat we onszelf dan allemaal van kant konden maken uit schaamte wat we gedaan hebben. Nederlands-indie was ook geen pretje hoor. Mijn opa heeft me er zelf over verteld wat ze daar deden met opstandige indonesiers... dan denk je ook die Hollanders zijn helemaal gek.
Oorlog maakt mensen gek. Amerikaan of Nederlander. En ik denk dat Obama allang had willen opgeven. Maar hij wordt tegengewerkt van hogerop. Er zijn zat bedrijven die er wel bij varen door verschillende transacties die graag oorlog zien. -
@54
Dit soort vragen levert op nujij.nl nog meer minnen op. Dat zie je bij elk topic.
Het condoleance register is niet hier. -
de Amerikanen willen zich met de wereld vrede bemoeien. dat stamt van de jaren 40 45 af. het zou zo fijn zijn als we naar elkander toe in vrede kunnen leven. en ik spreek de Amerikanen niet vrij, niets en niemand is volmaakt.
ik vind het wel weer bitter dat er weer zoveel mensen het leven hebben moeten laten. het is goedkoop, maar het is altijd nog iemand die iemand achter laat , vrouw en kinderen. wrede wereld. het had zo mooi kunnen zijn.
er zal, denk ik , nooit vrede zijn. de eeuwen achter ons laten dat zien, en in de toekomst zie ik nog steeds geen licht in deze duistere wereld komen.
de hebzucht naar macht en geld is HET BEEST dat in de vele mensen schuil gaat. ook oorlogen creeeren om de handelaren van dat tuig aan het eten te houden.
ik kan er alleen maar machteloos mijn hoofd erom schudden. -
Ik wens de ouders veel sterkte met het verwerken van hun verlies
-
@57 Daar gaat het juist om, ik zou voor geen goud daar vechten. Want waar vechten ze voor? Daar gaat heel de discussie over.
-
@21 okbyme
Onschuldige burgers worden daar nu door de VS vermoord, en dat noemen ze colleteral damage, mensen kunnen door het oorlogsgeweld niet meer "normaal" leven, etc, etc.. dus daar is geen verandering.
Het Westen probeert daar "slechts" hun cultuur, normen en waarde door de strot van de Afghanen te duwen, ook al wilt men dat helemaal niet.
Opnieuw hebben 21 Amerikanen logischerwijs daarvoor de hoogste prijs moeten brengen, iets waarvan ik denk dat het hun eigen schuld is.
Ze hadden daar uberhaupt niet moeten zijn, en verdienen dus ook totaal niet mijn respect.
Verder zeggen je amerikaanse oneliners me geen reet, en doe ik niet aan nutteloos symboliek gedrag als lintjes ophangen. -
@58 Mijn oma komt uit Nederlands-Indië. Het is verschrikkelijk om te zien hoe Nederland omging met Indonesiërs, en nog steeds wordt dit in de doofpot gestopt bij geschiedenislessen op scholen, waar er amper les over wordt gegeven. Alles wat ik weet, weet ik van mijn oma. Zo ben ik er recentelijk achtergekomen dat in mijn geboortestad een standbeeld staat voor een man die in NL-Indië hele dorpen heeft uitgemoord. Schijnbaar eren wij dit soort 'helden'.
-
Dat is de risico als je rambo wilt spelen! Heb geen medelijde met deze oorlog zuchtige honden
-
676 augustus 2011 14:24 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Ik vraag me af hoeveel doden de inzittenden van deze helicopter zelf hebben veroorzaakt... Dat soort cijfers halen onze media niet, nee, we mogen alleen treuren om de doden onder de westerse militairen aldaar.
-
Bekijk de Film Afghan Breakdown (Afghanski Yzlom).. Een SovyetUnie film over de terugtrekking uit Afghanistan. Een verhaal dicht bij de waarheid. Binnenkort Afghan Breakdown 2 met in de hoofdrol de VS.
-
@69: De Sovjet-Unie is in 1991 ontbonden..
@67: Waarschijnlijk wel ;-). Ik ben van mening dat je reactie wat overtrokken is; met geweld los je niet altijd iets op. Een bom op Amerika gooien maakt jouw niet anders dan de mensen die je nu beschuldigd van massa-moord. Stoppen met de oorlog in Afghanistan is een nobel streven; ik denk dat het nog ver weg is.. -
716 augustus 2011 14:46 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
"Helicrash Afghanistan doodt 31 Amerikanen "
En de Afghaanse doden vergeten we voor het gemak?
Als het 7 Canadezen waar, werden ze dan wel in de kop opgenomen? -
Ik betreur de harteloze reacties van de mensen hier, er zijn 38 mensen overleden!!!!
38 moeders zien hun zonen (en/of dochters) niet thuis komen, hoe kunnen jullie deze mensen voor vuile vis uitmaken, heb in godsnaam een beetje respect voor deze mensen die vochten voor onze veiligheid!!!!
Schaam jullie!!! -
746 augustus 2011 14:52 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@67
De VS hebben de Afghanen voorheen zelf van wapens voorzien. Wapens om vliegtuigen mee uit de lucht te schieten. Dat je dat niet weet oke maar ga dan naar een onderwerp waar je wel verstand van hebt. -
#6 Obama doet exact hetzelfde als Bush, hij werkt immers voor dezelfde machthebbers 'achter de schermen'. De mensen die zijn verkiezingskas bijvoorbeeld op 1 miljard dollar kregen bij de vorige verkiezingen, zoals BP, Lockheed Martin en anderen die welvaren bij voortdurende conflicten.
-
776 augustus 2011 14:55 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
786 augustus 2011 14:56 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
verklaarde aan de krant niet tegen
37? 31+7 = 38
sinds wanneer is het niet zo dat naqvo en vs geen regeringen installeren die alles behalve vriendelijk is voor de bevolking (tirannen en dictators) maar wel een veilige factor voor de behartiging van gezamelijke belangen.
het wereldtoneel is een plek van investeerders en financiele machten.
Regeringen , burgers en daarbij vrijheid en rechten hebben daar tussen die spelers geen enkele plaats ze zijn ondergeschikt aan het uiteindelijke doel: globalisatie oftewel de nieuwe wereldorde zoals voor gewaarschuwd is door lincoln,franklin,eisenhouwer,kennedy.
En die word uitgedragen in woord en daad door george bush jr en sr,obama,europese unie sarkozye.d. -
806 augustus 2011 15:09 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@73
Dit zijn mensen die er voor gekozen hebben te sterven voor .... (ja voor wat ook al weer eens?!)
Vast en zeker hebben de meeste het hart op de goede plek.
Voor de families is dit zeer treurig. Zij moeten vanwege de keuzes van hun zonen nu gaan rouwen. Daarbij komt dat ze niet kunnen zeggen van : "mijn zoon is gestorven voor..."
Ze zijn gestorven vanwege economische en strategische belangen van cooperaties ,multinationals, en financiele machten.
Niks nobels zoals het verdedigen van volk en vaderland maar puur voor een handjevol rijke stinkerds die de zaakjes weer mooi voor elkaar hebben nu.
En dat is niet harteloos maar realiteit. Zolang die realiteit niet doordringt zullen nog vele families slachtoffer van deze praktijken worden. Das pas harteloos van de regeringen zeg.
Hoop dat ze niet vergeten worden al die families . -
Nabestaande gecondoleerd !!!!
Nu afwachten tot er Nederlandse doden gaan vallen.
Want het is niet de vraag of dit gebeurd alleen wanneer het gebeurd !
Dank jullie wel Regering ! -
@64
Precies
geschiedenis herschreven.
Er komt zoveel niet in het lesmateriaal van onze kinderen, de toekomst van onze wereld.
Stel je voor dat ze inzien wat een rottigheid er word uitgehaald alleen maar om onze consumptie en "luxe" in stand te houden!!
voorbeelden:
oorlog indonesie
oorlog korea
slavenhandel
colaboratie duitsers
visserij
belangen in afrika
israel
enz enz
veel leesplezier -
@18
word wakker man
na de ww2
allemaal bases van mensen buiten ons land en europa (voor jou was alleen de sovietunie een duidelijke bezettingsmacht. De andere kant van het gordijn was evenzo bezet!)
inlichtingendiensten buitenland vrij spel hier
vs tapt al decennia alle electronisch vekeer af in europa
ken je die afluister schotels (die in nl stan ) niet?
bankgevens van eeenieder vrij in te zien door o.a. vs
beurzen die landen maken en kraken (zeer interessant eens informatie over op te vragen!,de gewschiedenis van beurzen)
vn
icc
enz enz enz
wto die vrije handel aan banden hopudt (waardoor hert onder meer derde wereldlanden niet mogelijk word gemnaakt om zelf op de markt te komen.Wel zijn ze goed om te worden gebruikt voor mineralen en grond voor veevoer (zodat die niet kan worden gebruikt voor het voeden van mensen die doodgaan van de honger. Maar voor ongezonde varkens die wij hier opvreten en de helft weggooien. -
[...]When I'm president[...] I will get the troops out[...] you can take that to the bank[...]
http://www.youtube.com/watch?v=zn134-KLL7Y -
Ga daar verdorie nu weg, het heeft toch geen nut. Je wordt gedood voor niets.
-
@30 zodra jullie troepen ONZE huizen verlaten en jullie leiders zich niet meer met ons bemoeien, hebben wij geen reden meer om hier te blijven!
-
"Helicrash Afghanistan doodt 31 Amerikanen" De overige doden van de totaal 38 maakt natuurlijk hee-le-maaal niets uit he? : )
-
Nog even en het westen kan net zo als de russen destijds, met de staart tussen de benen naar huis toe gaan. In dat land is gewoon geen "eer" te behalen. Het westen moet zich er mee af vinden dat er een te groot cultuurverschil is.
-
@73 Boudewijnkenter
Ik betreur de amerikaanse doden net zoveel als dat de amerikanen de Afghaanse doden betreuren, geen ene moer dus.
En als er meer amerikaanse doden volgen, zal ik er geen traan om laten.
Die 38 moeders die hun zonen (en/of dochters) niet zien thuis komen, hadden al met hun rouwproces kunnen beginnen, toen hun zoon/dochter militair werd.
Verder vechten die mensen niet voor onze veiligheid, maar voor een schijnveiligheid omwille van de inperking van ieders privacy, en totale controle over alle burgers door de westerse overheden en multinationals.
Dus rot maar op met je geschreeuw om respect, en schaam jij jezelf maar voor je indoctrinerende praatjes!!!
@75 snake9
Dan moet je er wel bij vertellen dat ze die wapens kregen om de russen mee te bestoken, net zoals ze (chemische) wapens aan de Irakezen gaven om de Iraniers mee te bestoken.
En nu worden ze inderdaad (oh ironie) met hun eigen (welliswaar verouderde) wapens om de oren geslagen. -
Good morning Afghanistan
-
Neither the US nor Nato have confirmed the cause, but witnesses, officials and the Taliban say it was shot down.
-
@90
Dus alle NL ouders van militairen moeten ook beginnen met rouwen? Wat een onzin. Maar het is wel zo dat als je (vrijwillig) bij het Special Operations Command (SOCOM) gaat, dat er meer risico's aan vast zitten.
Desondanks is het naar mijn mening nog steeds tragisch als mensen komen te overlijden. Maar personen die berbommen of terroristische aanslagen plegen of hiertoe bereid. Die groep personen noem ik geen mensen meer. -
Het gaat allemaal niet zo gemakkelijk .in dat soort landen ,in Vietnam was het al hetzelfde .gewoon onzichbare bergratten
Weer veel verdriet bij de nabestaanden uiteraard , -
@ 4 wat een kortzichtige opmerking! Mijn zoon is Marinier en ik ,als moeder,ben blij dat zijn missie naar Afganistan niet door ging.... maar het is zijn keuze! En als hier oorlog uitbreekt ben jij ook blij als we gered worden van een bezetter door Amerikanen of Canadezen.... Dat waren ze in '45 in ieder geval wel!!! Daar dank jij ook je vrijheid aan, anders hadden we nu ws in het Duits zitten schrijven.....
-
Gaaaap!
Hadden ze maar een vak moeten leren. In ieder geval 37 minder die niet meer onschuldige burgers (casualties of war noemen ze dat, om geen geweten wroering te hebben) zullen ombrengen. -
Amazing speech about terrorism.
http://youtu.be/5XpXpl8uzFk -
Miijn diepste respect voor mijn omgekomen collega's
-
Ach ja, waar gehakt wordt vallen spaanders.
In dit geval 's een keer geen onschuldige vrouwen en kinderen (collateral damage).
"You can take that to the bank" ~ B.H. Obama -
@97
Als je het zo bekijkt kun je over elk land een filmpje maken. China en tibet/taiwan, Rusland en de CIS landen en zijn achtertuin nabij Georgië. En NL is ook niet heilig. -
@100 Ik denk niet dat China en de GOS (incl. Rusland) bij elkaar nog niet zoveel doden hebben als Amerika. Proost, vriend. Precies 66 jaar terug vandaag heeft Amerika Hiroshima plat genuked. 78.000 in een fractie van een seconde dood. Heel Purmerend dood. Tienduizenden zwaargewond en verminkt. 140.000 doden, slechts maanden later. Uiteindelijk 240.000 doden (meer dan Eindhoven) weggevaagd. In één enkele actie. Als dit nog militaire doelwitten waren, oké. Maar dit waren onschuldige burgers. Kinderen, ouderen.
En dat vraagt dan om respect van de wereld. Zij profileren zich als held van de aarde. Voor de geïnteresseerden, morgen een docu om 21:00 uur op National Geographic; Hiroshima: The next day. -
@22 daar zullen de meisjes blij mee zijn denk je?
die hebben dan helemaal geen leven meer. -
@18 nou als de Taliban hier aan de macht was dan zou ik de Amerikanen toejuichen!
-
Het artikel heeft een verkeerde kop mijns inziens: er zijn 38 mensen omgekomen bij die crash. Of doen die 7 Afghanen er niet toe?
-
@101
Die beslissing is toendertijd genomen door 1 man uit de VS. Dus als 1 man een fout maakt is dat land voor altijd fout? Ben ik het niet mee eens. -
en maar zeggen dat het land veilig genoeg is om er weer weg te gaan pffff
-
@101 Amerikaans ellende
Waarom gebruik je eigenlijk internet? Komt uit de VS en zelfs vanuit de defensie industrie. -
Laat ze dan ook oprotten uit Afghanistan. Zowel de Amerikanen als de westerlingen van hier hebben daar geen donder te zoeken. Gewoon inpakken en wegwezen. Laat het ze uitzoeken, want ze willen geen verandering of hulp.
-
@105 Naar mijn weten was Amerika geen dictatuur en is de beslissing toentertijd door meerderen genomen en goedgekeurd. En nee, je bent dan niet voor altijd fout. Je bent niet meer fout op het moment dat je een excuses maakt. Maar dat heb ik Amerika nog nooit horen maken, sorry zeggen voor een fout. http://www.foxnews.com/politics/2010/08/05/dele...
Zij doen het tegendeel. Niet terughoudend en even rustig laten bezinken wat ze nou echt hebben gedaan, zoals hoort en gepast zou zijn. Zij gaan gewoon weer vrolijk verder met hun moordende tour. Afghanistan, Irak, Persië, Panama, Grenada, Vietnam, Cuba, etc. Alles tussen nu en 66 jaar terug. Nog niet te spreken van hun ontzettend bemoeizuchtigheid om bijvoorbeeld zware druk op Wouter Bos te zetten zodat NL zich niet zou terugtrekken. Nog niet te spreken van hun smerige boel waarmee ze heel de wereld manipuleren en dwingen mee te doen met hun oorlogsspelletje. Die Amerikanen hebben de G20 bijvoorbeeld gelinkt met Uruzgan. Doe je mee in Uruzgan, dan mag je wel naar de G20: http://www.rtl.nl/%28/actueel/rtlnieuws/binnenl...
Nederland is ook niet heilig, en zover ik weet heeft Nederland ook nooit spijt betuigd. Tot die tijd vind ik Nederland op gebied van oorlog ook een akelig land. Maar we zijn tenminste niet zo 'assertief' als die Yankees met hun moordzuchtige genocides. -
@73 inderdaad zijn er vele mensen hier die zeer harteloos zijn
-
@103 grinzzzzzzzzz mischien zouden vele schreeuwers hier inderdaad anders gaan denken maar ach
-
@109
De opperbevelhebber van het Amerikaanse leger is de President dus 1 persoon. Dat van de G20 klopt ja. Alleen maar schoppen richting de VS heeft weinig zin als je eigen land het ook doet. Misschien moet je naar een land gaan waar je je wel thuis voelt.
Maar dan kom je in landen die eenvoudigere missies op grote schaal uitvoeren in afrikaanse landen. En wat zich daar allemaal afspeelt. -
@93 mee eens
-
Ik lees net het waren 20 SEAL specialisten die betrokken waren
bij de dood van Osama Bin Laden -
@42 Ik begrijp niet waarom je zoveel minnen krijgt op dit berichtje, stelletje aso's!
-
@3
Een land stabiliseert zich niet zomaar als je alle troepen eruit haalt. Het werken aan een duurzame situatie is een langzaam, moeilijk proces. De bedoeling is dat Afghanistan niet wéér een haven wordt voor terroristen en dat is in de beste interesse van iedereen. -
@112 Ja maar zo simpel werkt dat niet, ook in een presidentiële republiek niet. Truman heeft dit nooit in zijn eentje zitten bedenken, en ik kan niet geloven dat maar één persoon afwist van een atoombom die 240.000 doden zou veroorzaken. Ik bedoel, 't gaat niet over een klappertjespistool. Ja, één persoon heeft toestemming gegeven, maar het is echt niet zo dat Obama maar kan bombarderen wat hij wil.
Ik voel mij overigens prima thuis in Nederland, en ik heb ook niets tegen de (bevolking van de) Verenigde Staten. Allebei hartstikke gezellige landen. Alleen op politiek gebied, en vooral op gebied van defensie, kan ik Nederland en vooral Amerika niet begrijpen. -
@31
Wat een ontzettend gelul. Elk incident waarin burgerslachtoffers vallen wordt onderzocht en mensen die opzettelijk burgers neerschieten krijgen een court martial naar het hoofd gegooid. Dit is gewoonweg onwaarheden verkopen. -
ik had begrepen dat het osama bin laden team aan boord zat.
-
@120
Niemand weet wie de mensen die de Osama-operatie hebben uitgevoerd zijn, dus het lijkt me sterk dat dit waar is. Niet verifieerbaar. -
obama , geef nou eens toe dat je die heb verloren joh, en trek zo spoon as possible je mensen terug
-
Zolang de Taliban Afghaanse mensen als menselijke schild gebruiken zijn onschuldige burgers (voorzover ze niet sympatiseren) altijd slachtoffer van hun laffe daden. De terreur die ze veroorzaken heeft niets meer met geloof te maken maar om terreur en macht; zij hebben immers ook de macht gegrepen in Afghanistan en dat wordt nog weleens vergeten. En al het linkse negatieve commentaar in dit topic op Amerika is onterecht zonder Amerika waren wij nergens en bestond Nederland nu niet meer en waren we ingelijfd als er toen door Amerika niet ingegrepen was in een groot Nazi Rijk en was in het verre Oosten ook alles anders afgelopen. R.I.P. helicopter bemanning and thanks.
-
@70 Die film is ook van 1990 een van de laaste Sovjet Unie films.
-
lang leve taliban. viva viva taliban
-
Helicopter prijs 35 miljoen dollar plus 31 soldaten uit Special Forces +7 klanten + evacuatie-, verzekerings-, begrafenis en vervoer = EEN RPG
-
Toen in 1945 de eerste atoombom in Hiroshima viel koste dit veel slachoffers.
Echter deze eerste atoombom was niet genoeg voor de toenmalige keizer om zich over te geven. Nadat Nazi Duitsland had gecapituleerd woede de oorlog zich voort in Oost Azië. Door het fanatisme van de Japanners die je ook met huidige situatie's kan vergelijken van bepaalde groepen in de samenleving al is dat niet zo groot als in het toenmalige Japan waain de keizer tot een God werd verheven. Deze z.g.n. keizerlijke God had al heel veel bloed laten vloeien en sloeg een tweede ultimatum om zich over te geven in de goddelijke wind waardoor de Amerikanen zich gedwongen voelden om nog niet meer militaire en burger slachoffers te maken bij een invasie zoals D-Day een tweede atoombom te werpen op Nagasaki dit tweede lot had Japan zelf in handen en had kunnen voorkomen door zich over te geven. Ondanks de slachtoffers van beide atoombommen wat ik betreur gaf Japan zich uiteindelijk over en ik hoop dat na de tweede keer proeven met atoombommen stoppen en nooit meer atoombommen gebruikt worden. Met andere woorden als een individu zich uitgeeft voor een maatstaf in een religie of zich als God gaat voelen of in de plaats van God haat predikt en geweld toepast op mensen dan is hij of zij niet waardig genoeg om op deze aarde te leven en als hardnekkig onkruid verdelgd moet worden. -
Toch bizar dat zoveel mensen minnen op reactie''s die medeleven betuigen,
@114 dat is allang ontkracht door allerlei diensten, die Seals zitten nl in Amerika. -
@21
Haha, naïeveling. -
Dit is de hoop stront die die knuppel van een bush daar heeft achter gelaten.
Obama kan er niets an doen. Was namelijk al voor zijn tijd een chaos in dat land. Democratie zal daar en in Irak nooit komen. Onmogelijk!!
Erg sneu voor de soldaten maar let wel....risico van het vak!! -
1326 augustus 2011 23:40 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Geen medelijden met deze moordenaars!De Russen de Amerikanen en de rest van de kudde hebben niks bereikt daar alleen maar verlies en als ze straks uit Afganistan zijn is er niks veranderd behalve heel veel doden en de taliban is weer de baas.De Afganen vechten met hun hart voor hun land daar kan geen wapen tegenop!
-
@133 ach rot toch op. De taliban heeft half afghanistan onder de voet gelopen , de russen waren aan het winnen voordat de amerikanen zich ermee gingen bemoeien en als de navo het wilt kunnen ze half afghanistan uitroeiien zonder dat de taliban ze kan stoppen.
-
@134 Daarom zitten ze er al 10 jaar,doe je huiswerk beter want de Russen hebben VERLOREN
-
@134 De Russen hebben het opgegeven.Niet te winnen daar.
De Russen hebben het nu zo geregeld, dat ze via China deelnemen aan de Tapi oliepijplijn. Want daar gaat deze oorlog, deze bezetting, om. -
En 1 een klap ben je van mensen af die wellicht wel precies weten wat met Osama is gebeurd. Wie zegt dat deze Navy Seals er niet bij betrokken waren bij de aanval op Osama, identiteit van degene die bij de raid hebben meegedaan is toch nooit bekend gemaakt.
Bovenstaande heb ik natuurlijk geen bewijs voor, maar hou alle opties open. Het is een scenario wat ik schets. -
Krijg je ervan als je oorlogje gaat spelen in andermans land en burgerslachtoffers niet schuwt, martelverhalen en verkrachtingen van minderjarigen regelmatig de kop op doen, en dat alles ook nog eens al die tijd met geleend geld.
Nee, ik zal niet rouwen om deze militaire "slachtoffers". En velen met mij. -
@126 spoor jij niet of zo
-
@135 en @136 leer lezen. inclusief minners...
de russen waren aan de winnende hand totdat amerika steun aan de mudjahedeen ging verlenen wat maar eens aantoont dat je met alleen je hart vechten weinig opschiet wanneer de vijand veel machtiger is en ook nog eens meedogenloos.
Stijgers in Algemeen
Bedrijven meer bereid tot omkoping
Van de ondervraagde Nederlandse bestuurders...
3 uur 21 minuten geleden door venterkampie
Man in ziekenhuis na poging hond te redden
Een opvarende van een jacht op het...
5 uur 6 minuten geleden door peter213
'Al-Shabaab heeft terreurcel in...
In Nederland verblijven Somaliërs die...
5 uur 50 minuten geleden door Kania
Vissers vangen enorme vis
Sportvissers uit Hendrik-Ido-Ambacht hebben...
8 uur 1 minuut geleden door Baldfire
Best gewaardeerd
Politie optreden van vandaag,...
Dat in ons land er met vele maten gemeten...
1 dag 9 uur geleden door tineke1
Kritiek rekenkamer op noodfonds ESM
De Algemene Rekenkamer heeft kritiek op de...
3 dagen geleden door turtle63
Politie schiet op ambulance-bedreiger
Een politieagent heeft woensdagavond laat...
4 dagen geleden door Whatever789
Hoe democratisch is D66 eigenlijk nog?
‘Hij heeft een stemming gekregen, daar moet...
5 dagen geleden door Moskowfiets
Geen privacy voor privacyschenders
Als het Openbaar Ministerie zo graag...
1 dag 13 uur geleden door ,Ton



