Kippenmoordenaars!!
Sorteer op:
-
hij was vast niet in zijn nakie toen hij die nertsen vrijliet
dat zijn behoorlijke bijtertjes -
Uitkeringstrekker.
-
Deze man wordt wel met zijn naam vermeld.
Pedofielen en moordenaars alleen met hun initialen.
de madammekes met hun bontjas hebben blijkbaar een goede lobby in Den-Haag -
Die gast moeten ze tussen de nertsen opsluiten. Zal hem leren die linkse terrorist om die arme nertsen zo maar los te laten
-
wat zo het mooi zijn als hij veroordeeld zou worden voor dierenmishandeling.
-
De beste vriend van Volkert V.
Griezelige mensen zijn het die lid zijn van griezelige doorgeslagen clubjes. -
Wat een loser. Net of die nertsen er beter van worden als ze los lopen. Onder auto's, dood gaan van de honger en bergen stress al ze opnieuw gevangen worden. Wat een dierenvriend.....
-
is links geweld dus dat mag
-
Hij zou eens enkele flinke klappen op z'n bek krijgen!!
Wat een loser!! -
jullie houden wel van bont begrijp ik ?! maar niet van dierenactivisten? zoiets?!
jullie keuren het fokken van nertsen voor een jas dus goed...?
dierenactivisme of protesten tegen dit soort praktijken vind ik prima,alleen de manier waarop sommige te werk gaan niet,laat dat duidelijk zijn.
en waar is het eigenlijk voor nodig in dit tijdperk om zo je brood te verdienen met een nertsenfokkerij ?! -
zielig type.
keer bij paul de leeuw gezien.
ik ben gek op dieren en redelijk links
maar dit vind ik van zó'n sullig niveau.
ga iets nuttigs doen aub en blijf met je vingers van andermans spullen af.. -
@10 iew die nertsen hebben het nog altijd beter dan de runder kalveren en de ganzen waar de lever wordt uitgesjort.
Als je nertsen fokkerijen verbiedt , verbiedt dan ook alle legbatterijen en ga zo maar door. Typisch weer dat populistisch links geneuzel als dierenrechten. We vreten ze met miljoenen tegelijk op. -
Ja #5 en #7: zo'n zielig figuur weet absoluut niet wat hij doet.
nertsen worden gefokt voor bont en dan slaan we hier door. we weten er weinig van, maar pretenderen vanalles. en van nadenken hebben we nog nooit gehoord.
nertsenbont wordt niet alleen maar voor bontjassen gebruikt.
maar het loszetten van de kooien zodat die dieren eruit gaan, door de eerste de beste buizerd/valk/uil worden opgegeten, onder auto's komen, volledig radeloos in het rond lopen, van honger doodgaan, want deze dieren zijn niet gewend zelf naar hun voedsel te moeten zoeken, vindt deze man dit dan wel goed?
ik noem dit juist dierenmishandeling van de eerste orde. -
Ineens kan ik begrip voor paul de leeuw opbrengen :-).
-
@12 OsamaBinLagger
en daarom is het okee ?! omdat we ook vlees eten?
ben jij er soms ook zo één die vind dat er maar flink in ontwikkelingsamenwerking gesneden moet worden,omdat jij geen bontjas meer kan betalen...? -
goed dat er nog mensen zijn met idealen
tegen walgelijke boeren die hun geld verdienen aan zulke smerige business is geweld geoorloofd
gewoon inbreken alle administratie jatten en in de fik ermee zodat ze de hele draad kwijt zijn en zich geen raad weten geweld is het enige wat hun begrijpen. -
Gewoon als taakstraf: Net zolang de nertsen laten verzorgen op die boerderij totdat de schade met rente betaald is!
(met een beetje selectieve boerenrekenarij is die gast meteen voor de komende 100 jaar genezen) -
Heel nuttig, die beesten vrijlaten. 24 uur later liggen ze allemaal op of naast de dichtstbijzijnde provinciale weg... dood omdat ze plat gereden zijn. Opsluiten die sukkel, zoals wolkendek al zegt: die kerel doet zelf aan dierenmishandeling.
-
@16
Idealen? Terroristen zijn het die "dierenvriendjes". Keihard aanpakken dat tuig! -
#15
iew
ik voor heeeeeeeeeel veel ontwikkelingshulp en heeeeeeeeeel veel goeie behandeling van dieren maar dit soort activisme gaat nergens over.
Beesten loslaten is zinloos, het is puur zelf in de schijnwerper staan en verder niks. Auto's in de fik steken enz enz is gewoon vandalisme en heeft voor mij niks met dierenliefhebberij te maken.
De lui die iets voor dieren willen betekenen moeten 180 graden om met hun áctiviteiten'', . -
ik ben voor moet dat zijn
-
@12
Het verbieden van de bio-industrie als leg-batterijen zou helemaal niet zo verkeerd zijn. Laat die subsidies die de overheid steekt in het bouwen van dergelijke "dieren-fabrieken" maar in meer dier-vriendelijke dingen steken.
En ja, ik ben tegen bont, inclusief dat van nertsen. Maar het vrij laten van deze dieren vind ik een verkeerde manier. En dat geldt ook voor geweld in de richthing van de mensen die betrokken zijn bij de bio-industrie. Geweld lost niets op. -
het wekt meer weerstand dan sympathie op.
Nou daar hebben die beestjes wat aan zeg. (helemaal niks dus) -
jemig ....wat een rare figuren hier.... jullie zijn allemaal pro-bont
en pro dieren fokken in slechte leefomgeving ? wtf ...gewoon omdat jullie dierenliefhebbers gelijk associeren met extreem links ....wtf...
denk eens voor je zelf ofzo ipv de rest napraten.
schiet liever al die mensen overhoop die bont kopen.... -
correctie: de letters stonden al op de schutting. Het was namelijk de schutting van De BontFabriek
-
@20 Winky
ben ik ook met je eens,maar van mij mogen ze die nertsen farms verbieden.
en de bio industrie is net zo erg.[ook veel onnodig dierenleed]
het kan allemaal wel wat minder vind ik,hier hebben we overvloed/overproductie en aan de andere kant van de wereld heerst honger... -
@2 Inderdaad. Profiteurs eerste klas.
Ik ken er ook eentje. Die is al tussen de veertig en de vijftig en heeft nog nooit een job gehad.
Ik kan me dan toch driemaal in de rondte ergeren dat iemand met een (terechte) WIA/WAO- uitkering weer moet gaan werken en dat zó'n lul thuis zit van onze centen....... -
@24
Oproepen tot geweld?
Hebben we hier een "dierenvriendje" in ons midden?
Hoe typerend ... -
@24 Je bent al aardig extremistich in je uitspraken...........
-
@26 ben je al eens op een nertsenfarm geweest of op een kippenhouderij met batterijen? En heb je jezelf als eens laten informeren en laten voorlichten? Lijkt me interessant; gewoon, om ook het verhaal eens van de andere kant te horen en dingen met eigen ogen te zien.....
-
het is een beetje dom om te denken dat de nertsenfokkerij uitsluitend bestemd is voor bontjassen. loopt half Nederland in bontjassen? ik dacht het niet.
Nertsenbont wordt ook gebruikt in de medische industrie, wat dacht men van speciale matrassen, voor ernstig zieke kleine kinderen, ouderen?
in Groenland, Finland en Siberie lopen de mensen in bontjassen van zeehonden en rendieren. gaat deze figuur daar ook in z'n nakie rondlopen om te protesteren?
zal iets te koud zijn he.
maar eigenlijk gaat mijn boosheid meer over het leed wat deze persoon aanricht bij het zogenaamd vrijlaten van deze dieren. want dat noem ik pas dierenmishandeling. -
Het allooi van de uitlatingen, die diverse en gene hier op dit draadje doet is nog lager dan hetgeen wat die dierenrechtenactivist van verdacht wordt. De middeleeuwen zijn kennelijk weer terug mer de meest gruwelijke lijfstraffen.
-
@32
Inderdaad het verschil tussen "dierenvriendjes" en onderdrukkers uit naam van het geloof is niet zo groot ... -
@22 Onder welke steen heb jij de laatste 30 jaar gelegen.
Subsidies voor de intensieve veehouderij waren er in de jaren na de oorlog om de boeren te stimuleren om de productie te verhogen. ( Mansholt)
De bevolking moest genoeg kunnen eten voor een veel te lage prijs. De boeren werden zo wel gedwongen te intensieveren. Als de een het doet, moet je mee of stoppen anders redde je het gewoon niet.
En de laatste tiental jaren wordt je als boer gedwongen tot schaalvergroting door de wereldmarkt prijzen.
En de beelden die de dierenactivisten vaak laten zien als propaganda zijn vaak al jaren oud en klopt ook al weinig meer van.
PS batterijen zijn vanaf 2012 verboden. -
#20
mag van ook hoor iew.
Er is maar een kleine laag vd bevolking die t kan betalen.
En helaas werkt het niet zo dat als je dit ''bespaart'' het dus naar 3e wereldlanden kan gaan of een ander goed doel.
Het zou naief zijn om te denken dat de wereld zo in elkaar zit.
Maar de manier en toon waarop dit alles onder de aandacht wordt gebracht is zo verkeerd, vind ik.
Het werkt alleen maar averechts.
En tja.. stel dat je in Nederland verbiedt, dan steekt het elders de kop wel op.
Beter zo dan wilde zeehondjes afmaken vind ik. -
@30
Harrie van Kempen
daar ben ik inderdaad wel eens geweest.
de andere kant van het verhaal? geld?! want daar komt het uiteindelijk op neer.
@31 Wolkendek
leef jij nog in de middeleeuwen? er zijn al lang veel betere technieken en stoffen om bedden voor zieke kindertjes en oude mensen te maken,die ook worden gemaakt en verkocht.
en waarom lopen ze op die zuidpool en noordpool expedities dan niet in een zeehondenvel of berenvel?!
kom nou zeg,wat jij zegt is echt allang achterhaald en uit de tijd. -
nou is hij echt de lul
-
Niet alleen wordt een groot deel van die nertsen overreden, gaan ze dood van de honger of lopen ze stress op door t opnieuw vangen... Omdat het jagertjes zijn gaan ze op zoek naar voedsel, en worden beestjes die hier van oorsprong wonen buitgemaakt. Ook in GB is dit een groot probleem. Niet alleen de nertsen lopen op deze manier schade op, ook de andere dieren in t bos... Wat dacht ie nou helemaal te bereiken met deze rare actie? Idioot...
-
Veel fascistisch rechts n.a.v. deze topic , vrij ondernemerschap enz.,enz,.
Er is slechts 1 goed argument : Zo ga je niet met dieren om ,ook niet in de bio-industrie.
Gevoel is bij deze ondernemers niet aanwezig ,hier geldt: Winst ,hoe dan ook. -
Zo weer een zijn baan kwijt
-
@31 Die vergelijking met jassen van zeehonden etc vind ik nergens op slaan.
Als er een dier- en milieuvriendelijk alternatief voor een produkt is zou je die moeten gebruiken lijkt me.
De actie die ze hebben uitgevoerd blijft uiteraard een hele domme. -
Gelukkig reageert het merendeel normaal door het te veroordelen. Die paar extremistische figuren, die mensen af willen knallen zijn een kleine minderheid. Ze zijn blijkbaar wel zeer overtuigd van zichzelf #16 en waar haalt #10 het vandaan, dat degenen die geweld tegen de mens veroordelen bont-liefhebbers zouden zijn. Wat een ongenuanceerd beeld hebben zulke mensen toch van de wereld. Jammer...
-
laat hem de schade volledig betalen die hij heeft aan gericht met die andere terroristen. En daarna geen uitkering meer maar laten werken.bv bij de boerenDie zeer zeker hart hebben voor hun dieren.Een boer is een echte direnliefhebber,dat wil ik wel eens gezegd hebben.
-
@ 16 is zelf zo'n walgelijk figuur om hard werkende mensen zo als de boer neer te zetten.Dat is pas walgelijkheid
-
Nou ik ben toch best vrij links ingesteld en een aardige dierenvriend, maar als ze ergens een paar schoenen van mogen maken is het van de heer Janssen. Wat een linksdoorgedraaide wollenmuts is dát zeg!
En dan nog wat. Waar haalt hij het LEF vandaan in zo'n halfgevulde goretex strakke boodschappenslip MIJN rustige avond te verstoren. Bah! -
@39,
Je geeft zelf al aan dat je er totaal naast zit. Geen fascistisch rechts joh... Zo is de mensheid nu eenmaal, we houden van vlees en mooie kleren. Zo zit het merendeel van de bevolking in elkaar en dat wordt hier weerspiegelt.
Je behoort tot een kleine groep van niet-materialisten. Op zich is dat wel goed natuurlijk om niet alleen maar luxe na te jagen en idealen te hebben. Val daar anderen echter niet mee lastig.
De mens is nou eenmaal een omnivoor en stelt zich boven andere diersoorten door er op te jagen (daarnaast heeft de mens natuurlijk de unieke eigenschap om dieren te domesticeren). Andere diersoorten zijn van nature ook zo (leeuw versus gnoe bijvoorbeeld). Respecteer dus ook de mens.
Maar dieren moeten natuurlijk wel goed behandeld worden, de huidige standaarden voor de bio-industrie voorzien hierin, terwijl er toch aan de vleesbehoefte voldaan word. -
Keihard aanpakken trouwens, die bio-terroristen. Ook voor de schade, die aan het ecosysteem is berokkend. Een hele groep nertsen op een plek loslaten zorgt voor een bloedbad onder kippen, konijnen, etc. Een ontwrichting van het locale milieu. Daarnaast zal een klein deel van de nertsen overleven en gaan fokken, waardoor locale kippenboeren (zowel hobby als professioneel) jaren last blijven houden van deze ondoordachte actie.
-
bloedbad onder kippen huu!
wat doen wij mensen dan
we richten bloedbaden aan....onder dieren..kippen konijnen.
wanneer worden die dieren beulen eens aangepakt..... -
bond wordt gedragen door mooie dieren en LELIJKE MENSEN...
-
Waarom deze wel met naam en toenaam?
Nederland glijdt steeds meer af richting een gelegenheids rechtstaat. Recht voor de mensen met een belangrijke lobby, willekeur voor het gewone volk.
Verder inderdaad veel akelig rechtse mensjes in deze thread. Nederland wordt toch langzaam maar zeker een rechtse dictatuur waar iedereen die kritisch is, die anders denkt maar aangepakt moet worden. -
Ik vind nertsenfokkerijen ook nergens voor nodig, maar ik ben er niet tegen. Dieren dienen de mens. Bio-industrie brengt jou je lap vlees op je bord. En al ben je zelf vegetarier wil dat nog niet zeggen, dat je anderen hun vlees mag onthouden. Ga maar zitten jammeren, dat God ons niet tot herbivoren heeft doen evolueren en eer je eigen natuur.
-
@50
>Dat deden ze met de daders van 9/11 toch ook? -
Vegetarisme is een welvaartsziekte. Je kunt simpelweg kiezen of je vlees wilt eten of niet. In derde wereldlanden doen ze niet zo moeilijk, als de oogst mislukt moet er gewoon een koe meer aan geloven. Daar zijn ook geen vleesvervangers voor handen en vegatarisme is van nature niet gezond. Vegetarisme gaat bovendien in tegen het natuurlijke selectie principe en de evolutie. De eigen soort hoort te overleven, dat is althans de filosofie van de evolutionist.
-
@44, Taxidriver
Boeren werken inderdaad keihard om hun kost te verdienen. Mensen, die dat zelfverrijking noemen hebben geen verstand van zaken!! -
@53
Bovendien leidt het tot crimineel gedrag, zoals naaktlopen en vandalisme ... -
@55,
Dat zijn de excessen. Er zijn ook best normale vegetariers. -
@ de minner van #54,
Zeg leef je nu echt in je eigen kleine wereldje. Denk je nu echt dat jij hard werkt. Boeren werken keihard en verdienen geen cent. Weinig respect voor een beroep, dat al zo oud is als de mensheid en ons verder heeft gebracht dan een grot met kampvuur en mammoetvlees. -
#54
niemand zegt dat boeren niet hard werken. Maar dat doe ik ook
en er is in geen bedrijfstak zoveel subsidie gegaan ooit, als naar de landbouw door de EU.
Dus....
Niet klagen, hoor ! -
@51 God? ....laat me niet lachen :)
-
#57
wat een onzin, dat er geen respect is.
En ik weet hoeveel er omgegaan is in het gemeenschappelijk landbouw beleid van de EU. Mag hoor... maar niet klagen dus.
En het was een beetje teruggeschroefd, maar goed nieuws voor je .... ook dat wordt weer aardig ongedaan gemaakt.
In mijn sector werk ik net zo hard als een ander en wordt ik nul komma niks gesubsidieerd.
fijne avond nog -
#57
wat een onzin, dat er geen respect is.
En ik weet hoeveel er omgegaan is in het gemeenschappelijk landbouw beleid van de EU. Mag hoor... maar niet klagen dus.
En het was een beetje teruggeschroefd, maar goed nieuws voor je .... ook dat wordt weer aardig ongedaan gemaakt.
In mijn sector werk ik net zo hard als een ander en wordt ik nul komma niks gesubsidieerd.
fijne avond nog -
sorry voor de dubbele post en ik word ... natuurlijk ...
-
@53 ...daar sla je net de spijker op zijn kop. Als je het nodig hebt om te overleven is dat natuur, als je het niet nodig hebt is dat een menselijke keus.
Vegetarisme is zeker niet ongezond. Ik (lacto-ovo-vegetariër) kom echt wel aan al de benodigde voedingstoffen. Zo te lezen ben je daar niet erg goed van op de hoogte. -
Als we dan toch bezig zijn: laten we ook een verklaring van goed gedrag eisen, een niet Jood verklaring, een rijbewijs, zwemdiploma, checken bij prof de Jong of iemand niet fout was in de oorlog enz. Alles keloel, wie buiten de wet opereerd moet gewoon volgens de wet bestraft worden.
ennuh #57 boeren verdienen genoeg en anders doen ze het niet goed en moeten net als iedere andere zelfstandige iets anders gaan doen. -
wat een figuur.. was lachen toen bij P de L op schoot hahaha
maar eh.. om dit terreur te noemen, op de politieke agenda te zetten..
meer een zaak voor de plaatselijke veldwachter
dit zijn toch van de gekke! -
@15 Er moet juist in ontwikkelingsamenwerking gesneden worden. Zoiets is een luis in onze bontjas.
-
@59,
Dat neem je toch niet letterlijk hoop ik :S -
poe hee...wat een nieuws zeg.
Hebben ze de zware crimineel eindelijk opgepakt.
Het is me wat.
De man is trouwens nog wel zo netjes geweest om zijn stringetje aan te houden.
Dus het gaat al meer om aandacht dan wat anders....
Wat zielig zeg dat ze die man oppakken. -
@Winky,
Sommige mensen hebben inderdaad geen respect voor boeren, terwijl het hard en onregelmatig werk is. En die subsidies zijn er niet voor niets. Het geeft aan, dat het moeilijk rondkomen is als boer. Je zit als het ware aan het begin van de voedselketen en krijgt de laagste prijzen voor de grondstoffen die je levert. Als de consument meer betaald voor producten uit de supermarkt is er geen subsidie nodig. Daarnaast gaat die subsidie vooral naar de voedsel tycoons en niet naar de boer. Als banken omvallen worden ze ook geholpen, banken zijn immers ook noodzakelijk in onze welvaartseconomie.
Het is niet zielig doen en medelijden wekken, want dat is helemaal niet nodig. Dit beroep is een prachtig beroep met veel vrijheid ,maar ook veel verplichtingen. Alle producten bij de Appi komen wel van het land, of het nu landbouw of veeteelt is, en dat wordt wel eens vergeten. Maar denk er eens aan als je voor de volle schappen staat.
@ MarloesMM,
Puur op vruchten en fruit leven is niet gezond. Als veganist kom je aan je voedingstoffen door vleesvervangers en supplementen en die zijn ontstaan uit de wetenschap (waar weer proefdieren voor zijn gebruikt, hoe scheef...). Vegetarisme en veganisme is dus niet wat je zo denken, NATUURLIJK. Het is de werkelijkheid (de omnivore natuur van de mens) niet willen accepteren. -
Ohw het gaat om die beestjes die hij los heeft gelaten.
Hahahahahaha...ook al een lachertje.
Blijft natuurlijk klote voor de kweker van die nertsen...van de andere kant kan hij nu wel mooi de tijd nemen om zijn plannetje van aanpak nog eens goed door te nemen (!)...maar hij heeft wel financiële schade...dus is het klote.
Maar om daar nou mensen voor op te sluiten en dergelijken...en als extremisten te gaan afschilderen.
Dat gaat wat ver.
Gewoon een zaakje wettelijke aansprakelijkheid...schadevergoeding, klaar. -
#3 ja dat heb je wel 's als je op TV je naam zegt...
laat deze kerel voor straf maa 's 2 weken een legbatterij schoonmaken -
..."Het geeft aan, dat het moeilijk rondkomen is als boer."...
Voor een boer net zo goed als voor elke andere zelfstandige of onzelfstandige arbeider.
Hard werken moeten we allemaal. -
@71:
Nee...laat hem voor straf maar zorgen dat er andere nertsen voor in de plaats komen. -
@72,
"Hard werken moeten we allemaal"
Maar het verdiend over het algemeen wel beter, of niet? En er zijn zat vakmannen, die ook hard werken. Maar de zwaarste lichamelijke arbeid wordt over het algemeen het slechtste beloond, terwijl bankiers en ambtenaars met hun armen over elkaar het geld op zich af zien komen. -
@71:
En laat hem maar zorgen dat de boer aan zijn verstand gepeuterd kan worden wat hij kan veranderen om die beesten een iets leuker kort leven te geven.
en....
Verder vind ik dat iedereen geen nertsen bond moeten kopen.
Bond is iets voor Siberië en de Noordpool...trek maar een trui aan als je het koud hebt...koelkast. -
Wat een stelletje dieronvriendelijke hufters zitten er weer in dit draadje. Hersenloos en volledig ontberend aan eniger vorm van compassie voor het leed dat miljarden dieren elke dag nodeloos wordt aangedaan. Ga je schamen voor je laffe onverschillige en ongevoelige k*tmentaliteit! En dan tevens nog je verwerpelijke instelling goed proberen te praten met louter onzinnige en egoïstische argumenten. Onderontwikkelde "kuddedieren" zonder empatisch vermogen zijn jullie. Jullie soort behoort tot het slijk der aarde en zijn de term mens niet waardig!
-
@76,
Cool, daar hebben we een echte!!! -
Noem mij maar een dieronvriendelijke holenmens, ik treur er niet om. Als ik pre-historier was zou ik op mammoeten jagen (al stierven ze er door uit), als ik eskimo was zo ik op zeehonden jagen en de ijszee leeg vissen. Gelukkig ben ik dat niet, maar kan ik wel genieten van een lekker stukje vlees, zoals velen.
Misschien zijn de genoemde argumenten egoistisch, maar ze zijn wel werkelijk. Een konijn eet groenten, een vos eet een konijn en een mens eet ze allebei. Daar zijn we fysiologisch ook gewoon op ingesteld. Erg raar om daar als mens van af te wijken, omdat je gewetensbezwaren hebt. Maar geen gewetensbezwaren hebben om een hardwerkende boer te ruineren. Wat ben je dan een onmenselijke hufter (om de bal maar eens terug te ketsen)! -
Je kan natuurlijk ook gewoon namaak bont dragen. Dat doet echt niet onder voor de real deal ofzo..
-
@79,
Dat ziet zo'n soya-eter toch niet en dan krijg je alsnog een emmer verf over je dikke winterjas heen. -
@ Morgan,
Ik ben blij dat ik jou toch nog een gevoel van walging en verbijstering heb gegeven. Zoals jij over anderen spreekt is werkelijk mensonwaardig. Hoe langer ik er over nadenk des te kwader word ik er over. Voor dit soort idealen worden oorlogen uitgevochten. Dit soort halsstarrigheid berokkent de maatschappij enorm veel schade.
Ik kan me inleven in een vegetarier en ik heb respect voor hun keuze, hoewel ik op grond van eerder genoemde argumenten hier nooit voor zou kiezen. Dit is exact hetzelfde als moslimextremisme, de katholieke leer en het marxisme van weleer.
Dierenextremisten geloven slechts in één waarheid en sluiten zich totaal af. Dat maakt hun geloof bijna tot religie. -
Een vegetarische worst tussen zijn billetjes!
-
@82,
Da's ook dierlijk, dus ze zijn nog celibatair ook. Zwaar leven, die Vegans. -
Kunnen ze voor die stakker geen warme bontmantel maken??
-
tja...vegetarische mensen zijn nu eenmaal niet helemaal wijs...
wat is er meer menselijk dan vlees eten...?
een mens heeft nu eenmaal vlees nodig..
en bont...tja...heb ik toch liever dat ze er voor gefokt worden dan dat die beesten illegaal afgeknald worden door stropers..
over het algemeen zijn die zogenaamde dierenactivisten vaak een beetje de losers gvan de samenleving die een saai leven hebben en denken op deze manier iets interessants te beleven..
en dan gaan ze samenklitten met andere losers...hebben ze toch nog het idee ergens bij te horen...
je hebt meer van dit soort clubjes...gabbers...gothics..etc etc.. -
Er is maar 1 remedie voor de hersenkronkels van deze man.
Een weekje in een reservaat in Afrika, bij voorkeur als de droge tijd aanbreekt.
Dan is ie in een mum van tijd voor altijd genezen.
Dierenactivisme heeft al genoeg levens gekost. -
Al die voorstanders, van deze activiteiten zijn zeker ook tegen de jacht en zeg me niet dat dat niet waar is.
Maar ze zijn ook tegen de bio-industrie, kunnen jullie mij dan ook even het volgende uitleggen? Want volgens mij is wild, in de natuur het beste scharrelvlees wat er bestaat en zijn dat de beesten die het mooiste leven hebben gehad. Beetje dubbel dus.......;-) -
erchio.
ik wist niet dat er nog neandertalers rond liepen.
je bent er dus een...sorry voor het ongemak.
ik eet al mijn hele leven geen vlees en ben gezond.
er is genoeg voedsel hier dus ik hoef niet te kiezen voor vlees.
en bioindustrie is het meest vervuilend voor milieu en werkt armoede en ook uitbuiting van mensen in de hand.
voor meer kennis...www.partijvoordedieren.nl -
'Dierenactivisten dat zijn mensen met een afwijking.
ze demonstreren alleen om te demonstreren als het geen dieren zijn is het wel wat anders. ze zijn in staat om in mexico de demonstreren dat ze de mexicaanse spingbonen te hoog laten springen.
ga naar canada tegen zeehonden dood knuppelen?
of zoek werk! -
@46
Beste erchio , Jouw redenering zou ik kunnen volgen,mits we nog in het stenen tijdperk leefden.
Er zijn nu echter voor alles door de mens geproduceerde altenatieven.
De mens onderscheid zich ook van het dier dat hij keuzes kan maken , en een gevoelsmens zal weten dat bepaalde dingen ethisch niet verantwoord zijn.
Ik ben mij echter heel goed bewust dat bepaalde grovere levenswijzen hier geen oog voor hebben.
Ik kan niet nalaten de onmenselijke manier waarmee wij met sommige dieren omgaan,te veroordelen.
Het opvallende is dat wanneer huisdieren mishandeld worden ,vrijwel iedereen op de bres staat. -
Nertsenfokkerijen mogen van mij per direct worden gesloten, maar dit soort acties zijn ondoordacht, kortzichtig en brengen de nertsen meer schade dan goeds.
De mens is een alleseter, dus dat een mens vlees eet en daarvoor een dier dood (laat doden) is wat mij betreft geen probleem, de manier waarop zou wat beter kunnen.
Voor wat betreft proefdieren, daar zijn naar mijn mening prima alternatieven voor, test nieuwe medicijnen maar op meervoudige moordenaars en verkrachters ipv op onschuldige dieren. -
@88
Loop je dan ook op schoenen die NIET van leer zijn gemaakt?? vind ik ook wel zielig, al die koeien die sneuvelen omdat wij op van Bommels, van Lier etc. moeten lopen....de mens is omnivoor, gaat nooit meer over. -
De buik van het kadaver openscheuren en dan met je bloederige kop naar binnen om de lever er uit te vreten,zo doe je dat!
De keurslager met zijn toonbankje is voor mietjes! -
#24 overhoop schieten? en jij noemt veel mensen vreemd hier die voor bond zijn??
Fout: Bont is niets mis mee, het is hetzelfde als leer en dat vind ik ook niet verkeerd, gewoon puur natuur!
Al die beestjes worden beter behandeld dan koeien etc. mag ik vragen wat de rede is dat jullie hier tegen zijn?
Blijkbaar vinden sommige figuren het niet leuk om ergens tegen te zijn dan ECHT voor de rechten van de dieren op te komen
Bont is natuurlijk en niets mis mee! wij droegen het vroeger ook, en zolang het beestje niet te veel mishandeld word vind ik een bontjas dragen cool omdat je gewoon puur natuur zit te dragen.
Ik zie die hypocriete linksen niet zeuren waarneer ze leren banken in hun "clubhuisje" hebben en het dan over bont hebben.
Noem eerst WAAROM bont slecht is, en geef een beetje een goede rede graag! -
#88
Gezien je opmerkingen hecht ik weinig waarde aan je "parij voor de dieren"
En als er iets slecht voor nederland en vooral haar banen is, zijn het gekken zoals jij!
Ik stel voor dat je even een baantje gaat zoeken :-) heb je wat te doen ;) -
dat was dat mannetje dat door Paul de Leeuw ontzettend voor lul(letje) gezet werd hahahaha
Die nertsen hebben een super leven met genoeg vreten en geen gevaar en tja dan worden ze afgemaakt, lekker belangrijk -
weet je wat ik dieren mishandeling vind,dat onverdoofd slachten!! Zo in een keer de keel opensnijden.Daar moeten die terroristen eens wat aan gaan doen
-
Als er iemand vermoord word hoor je niemand, maar als een dierenactivist iets doet, zelfs zonder een mens te verwonden, schreeuwd iedereen moord en brand.
Sjonge wat een enorme ramp hebben deze mensen veroorzaakt.
Dat deze nertsenfokker zelf vertikt een fatsoenlijke baan te kiezen en geen duizenden dieren per jaar afmaakt alleen voor zijn hebzucht doet niet terzake.
Veeboeren zijn dierenliefhebbers, als dat zo was hadden ze allang een andere baan gekozen, maar ze laten zich liever door de regering uit de markt prijzen.
Als we over 50 jaar iedereen nog willen voeden zullen we toch minder dierlijke voeding moeten gaan eten of we nemen er nog een planeet bij en stoppen dat vol met landbouwdieren, dan hoeven we die ellende helemaal niet meer zien en kunnen we ons toch blijven volproppen met vlees. -
Oh, de "FIEKEN STRIEKER", zoals die sukkel het zelf uitspreekt. Van Engelse uitspraak heeft hij nog nooit gehoord.
-
wat zijn dat voor mensen die lid zijn van griezelige doorgeslagen clubjes
-
@69 als je mijn bericht beter zou gelezen hebben zou je deze post niet hebben gedaan. Of je leest wat je wil lezen.
-
@101,
Ik heb jouw post perfect gelezen. Hoe kom je erbij, dat ik je argumenten serieus neem. Ik heb meerdere argumenten gegeven, maar jullie reageren alleen emotioneel, niet feitelijk. Geloof lekker in je eigen waarheid. Gelukkig denkt 99% van de Nederlanders er nog anders over.
@88 vegaatje,
En hoe kom je aan dat voedsel. De enorme keus, die je hebt is wel degelijk een gevolg van onze enorme welvaart. Laat ik me maar troosten, dat de Neanderthalers een grotere hersencapaciteit hadden en meer feeling met de natuur dan de moderne wrede mens, die hen waarschijnlijk fataal is geworden. -
-3+3103
9 april 2009 10:33
door Golden City - Silver Moon - Blue Earth - Wind in the Hair - Kin 39
@51
Ericho, mag ik je er op wijzen dat je misschien zelf in een kleine wereld denkt en leeft.
Zonder vlees leven is goed te doen, het is echt geen vereiste.
Je argument om uit vanuit jouw geloof te beredeneren is aanmatigend.
Mensen zijn vlees ooit gaan eten, dat hebben ze niet altijd gedaan.
Dat het een gewoonte geworden is wil niet zeggen dat het een gewoonte zal blijven.
Je mag geloven in elke relige wat je wil, ook dat de Aarde in 7 dagen geschapen is, prima, ieders zijn ding.
Maar niet onzinnige uitspraken doen dat 1 of andere god de mens geschapen heeft om vlees te eten. -
@90,
Dit vind ik een goede beschouwing. Daarom kan ik de keuze van een vegetarier ook waarderen en vind ik het belangrijk dat zij deze keuze kunnen maken. Ik ben niet voor het mishandelen van dieren. Ik plaats mensen wel onder de mens en mits goed behandeld mogen zij dienen voor vleesproductie. Het mishandelen van huisdieren dient geen enkel doel en staat dus op gelijke voet met elk ander huiselijk geweld. Daarbij is het nog triester, omdat je als mens een verantwoordelijke functie hebt en een zekere machtspositie hebt over een dier, die je kunt misbruiken
Daarom hoef ik me niet te schamen voor mijn omnivorisme, omdat vlees eten nu eenmaal in de menselijke natuur zit. Als dit anderen in conflict brengt met hun geweten moeten zij vooral vervangende producten zoeken. Maar extremisme is daarom niet op zijn plaats en is dus iets anders dan bijvoorbeeld vrijheidsstrijd, waarbij soms wel geweld geoorloofd is. Er is een verschil tussen idealen, maar deze idealen dienen de mens niet. -
-1+2105
9 april 2009 10:44
door Golden City - Silver Moon - Blue Earth - Wind in the Hair - Kin 39
@ 85
tja eviltje je zegt zelf
' wat is er meer menselijk dan vlees eten...? ' en
'een mens heeft nu eenmaal vlees nodig.. '
Ik heb niets tegen vlees eters, maar hoe kom je bij deze uitspraken?
Heb je ze ergens gelezen?
Waarom Denk je dat?
Wat ik onder menselijk versta, en dus ook mensen die vlees eten mee bedoel.
Is dat ze weten wat ze eten, waar het van daan komt, hoe het geproduceerd is etc etc.
Als je je daar niet in wil verdiepen of wilt weten, ben je gewoon ontwetend.
Wat is je idee dan over bilologisch vlees, of bioindustrie vlees, vindt je het belangrijk hoe iets geproduceerd wordt?
Maakt het je iets uit of maakt het je totaal niets uit? -
@103,
Zeker geen God, want die bestaat niet Maar dat is een andere discussie. -
Mensen die dieren als gevoelloze wezens beschouwen en ze ook zo behandelen zijn beesten. Het getuigd van weinig beschaving, evenals extremisme trouwens.
-
-3+2108
9 april 2009 10:59
door Golden City - Silver Moon - Blue Earth - Wind in the Hair - Kin 39
@94
Je geeft aan,
''Bont is natuurlijk en niets mis mee! wij droegen het vroeger ook, en zolang het beestje niet te veel mishandeld word vind ik een bontjas dragen cool omdat je gewoon puur natuur zit te dragen. ''
Wat stel je voor dan, iedereen met zijn 18e verjaardag maar een bontjas geven omdat het puur natuur is?
De bont industrie zelf vind etikettering niet belangrijk, het maakt ze niet uit of mensen willen weten of iets nep is of echt.
Het enigste wat ze willen is dat ze winst halen en het maakt ze niet uit op welke manier.
Dat is dus gewoon verwerpelijk.
De bont industrie en fokkers zijn verantwoordelijk en hebben rekening te houden dat ze voor hun enigste doel, heel veel nersten alleen voor hun vacht dood moeten maken.
En dan vragen ze van de maatschappij dat ze er geen mening over mogen hebben?
Dat niemand er zich mee mag bemoeien, dat ze met rust gelaten moeten worden?
Het zijn gewoon mensen en bedrijven die geen productie beperkingen kent.
Geen ethiek of reflectie hebben aangezien bont nu in zo veel producten voorkomt terwijl mensen het niet weten.
Wie is nu hypocriet?? -
-2+4109
9 april 2009 11:04
door Golden City - Silver Moon - Blue Earth - Wind in the Hair - Kin 39
@106
Prima dan, maar ga dan ook niet in al je betogen melden dat vlees eten natuurlijk is of zo bedoelt is.
En dat niet vlees eten, iets onnatuurlijks is.
Misschien is voor velen niet vlees eten wel gezonder, dus ga dan niet zeggen dat ze ongezond bezig zijn, want dat is gewoon een leugen.
Iedereen moet vlees kunnen eten als ze dat willen, het enigste vereiste is dat ze ook zouden moeten willen weten, hoe iets geproduceerd is en waar het vandaan komt.
Als men dat niet wil, en toch zegt, ik moet en zal vlees eten is het een argument van niks. -
Erchio...wat een narcistisch gedrag laat je toch zien op nujij. En met 99% reken je toch echt op een te grote achterban. En ja helaas zijn er met jou nog vele 'struisvogels' in nederland.
-
@51
Dieren dienen de mens...wat een arrogante uitspraak. -
@105
het is nu eenmaal zo dat mensen vlees nodig hebben...
waarom moeten die niet-vlees-eters anders vleesvervangers hebben...
er zitten gewoon bepaalde dingen in vlees die een mens nodig heeft om gezond te blijven..
niet mee eens.... dat moet jij nu stoppen met vleesvervangers eten...ff zien hoelang jij gezond blijft... -
@110,
Achterban, waar heb je het over?!? Ik discussieer enkel en ik respecteer jullie keuze in voedingspatroon of whatever... Ik neem het op voor boeren en verafschuw terroristische daden, wat is daar narcistisch aan. Je kunt werkelijk niet met vrijheid van meningsuiting omgaan.
Ik geef aan dat ik VIND, dat er totaal geen bezwaar is tegen het eten van vlees om meerdere redenen. Kom dan met wezenlijke argumenten, waarom we ons wel herbivoor moeten gedragen in plaats van met zulke discussiedoodgooiers te komen en je opponent in een hokje te plaatsen. -
@111,
Niet arrogant, antropocentrisch.
@110,
By the way, struisvogel is ook best lekker. Als je andere posts van me bedoelde in andere discussies moet ik wel even erbij zeggen, dat ik de laatste tijd uit verveling wel wat onzin heb gepost, waar ik mijn minrecord mee heb verbeterd. Deze discussie nam ik echter serieus en ik sta er volledig achter. -
@112
India heeft de snelst groeiende bevolking..en dat terwijl het overgrote deel vegetarisch is...
De fabrikanten noemen het vleesvervangers, en types als jij -
en die gore dingen die ze als vleesvervangers verkopen zijn werkelijk niet te eten.
-
@114
uitspraak blijft aroggant -
@115,
Misschien het snelstgroeiende volk ter wereld, maar niet het oudste volk ter wereld. Dat zijn volgens mij de Japanners en die eten zeer veel sushi (ook al zo gezond Omega 3 & 6). Vegetarisme in het hindoeisme zegt dus niets over gezondheidsrisico's, die in India toch al onder de maat zijn. Het hindoeisme stelt sowieso dieren centraal en geeft paria's een ondergeschikte positie ten opzichte van hogere kasten. Dat is volgens mij een voorbeeld van hoe het juist niet moet. -
@117,
Wel in jouw 'point of view'. Je zou ook gewoon kunnen accepteren, dat het algemeen gedachtegoed is (anders was vlees allang uit de schappen geweest). Daar is overigens niks mis mee probeer ik steeds uit te leggen. De meeste mensen accepteren vegetarisme gewoon, zolang zij ons ook maar accepteren. -
-1+1120
9 april 2009 16:49
door Golden City - Silver Moon - Blue Earth - Wind in the Hair - Kin 39
@112
Het is niet zo zwart en wit zoals jij het aangeeft.
Dat vleeseten moet, is een voorlichtings leugentje van de industrie.
Als je kijkt naar vele culturen in de wereld is vlees eten echt niet noodzakelijk.
Zelf eet ik geen vleesvervangers of gebruik geen extra pillen om eventueel mineralen of vitamines aan te vullen die ik schijnbaar volgens de industrie en voorlichting zou missen.
Dat is ook niet de benadering of beste weg in mijns inzien.
Ik denk namelijk dat we als generaties lang terug begonnen zijn met niet vlees eten.
Later zijn we wel vlees gaan eten, zodat het nu normaal lijkt.
Ik denk dat veel jongeren, en zeker toekomstige generaties, steeds minder vlees gaan eten of nodig hebben.
De meeste mensen nemen niet eens de moeite om te kijken of te weten welke mineralen en vitaminen in welke producten voorkomen.
Niet vlees eten is heel normaal en zal ook veel normaler worden, de industrie zal zich aan moeten passen, en niet anders om dat de industrie zegt iedereen moet vlees eten omdat het zo gezond is, dat is een reclame leugen.
Als mensen over gaan op veganisme moet dat een natuurlijk iets zijn.
Je kunt niet veganist worden omdat anderen dat zeggen, willen, of bij een groep te horen.
Veganisme moet geen geloofsovertuiging worden wat gebasseerd is op angsten, van dit mag wel en dat niet.
Is het dat wel dan is dat exact hetzelfde als de dwangmatige angsten van mensen die denken dat ze vlees moeten eten.
In wezen staat de mens en zijn lichaam wel centraal, want je zult zeker geen extra stuk vlees eten, of gewoon geen vlees eten, omdat je er dan bewust hebt over na gedacht hebt.
Eet je dan wel vlees omdat je lichaam en cellen dat nodig hebben, heb je in ieder geval respect voor het dier wat zijn leven gegeven heeft voor jouw gezondheid, en kies je automatisch voor een leven van het dier wat in jou ogen het meest respectvolle is.
Met deze manier ben je gelijk af van alle meningen van hypocriete vlees-eters die vinden dat je als veganist nog meer moet doen om in harmonie met de dieren rijken om te gaan.
Ik ga niet dood van vlees eten, maar ik heb er ook geen plezier aan, en gevoels matig heeft mijn lichaam het niet nodig.
Dat zijn processen die iedereen in zijn eigen tempo moet doen.
Als je lichaam vlees nodig heeft, dat kan best, want het zit in onze DNA en cel patronen, ga je dan in ieder geval verdiepen in hoe het vlees geproduceerd is en waar het vandaan komt.
De meeste mensen wil zich neit verdiepen in die processen dus kan ik ook zeggen dat velen niet eens respect hebben voor voedsel. -
--112-- mag ik het wat korter zeggen dan --120-- het doet? je kletst gewoon uit je nek namelijk. als je nog maar kort hier op nu-jij ronddwaalt, kan ik me je dwaling wel voorstellen, je papagaait namelijk de algemene opvatting na, die ook al nergens op gebaseerd is.
maar als je hier al langer rondkijkt, zou je kunnen weten dat je bewering geen enkele grond vindt.
als voorbeeld neem ik mezelf maar. ik leef nu al 55 jaar strikt vegetarisch en kan op geen enkele wijze vinden dat ik ongezond zou zjn omdat ik vlees en vis afwijs.
kortom, een vriendelijk verzoek om te stoppen met het verspreiden van onzin. je kan nergens wetenschappelijke onderbouwing van je stellingname vinden! -
@121,
"maar als je hier al langer rondkijkt, zou je kunnen weten dat je bewering geen enkele grond vindt".
Nujij een bron van kennis??
Vegetarisme is werkelijk ongezond, het tast je hersenen aan. -
@122 "Vegetarisme is werkelijk ongezond, het tast je hersenen aan." Dat is nogal kort door de bocht....een tekort aan vit. B12 veroorzaakt het krimpen van de hersenen. Door zuivel is dit te voorkomen.
-
Marloes toch, neem nou eens niet alles zo serieus. Maar het bewijst wel weer dat veganisme toch echt slecht voor je is, want dan moet je pillen nemen en die zijn weer op proefdieren getest. Vandaar dat sommige veganisten zo doordraaien.
-
@124
Erchio toch, wat een vijandige houding heb je toch tegen mensen die andere gedachten hebben.
Wees eens eerlijk, heb je jezelf nu geplust op 124? -
@125,
Klopt ik had mezelf namelijk per ongeluk gemind, omdat ik een marloes een min wilde geven (zal ik bij jou trouwens ook eens doen), dus wilde ik dit even rechtzetten. Zo narcistisch ben ik ook weer niet dat ik mezelf ga plussen.
Lees mijn reacties eens beter trouwens. Ik loop constant te verkondigen, dat ik vegetariers respecteer, (bijv. #104) zolang ze niet met van die idiote acties komen.
Maar het wordt saai hier, te weinig vega's om mee te discussieren. Gelovigen zijn er nog wel genoeg, dus misschien maar weer eens zo'n evolutiedraadje opzoeken. Doei. -
Voor alle mensen die zo geshockeerd waren om #24
get real , tis maar internet...(snappen jullie oudere volk niet ofzo , overdrijven enz om je punt duidelijk te maken maargoed) en nee ben geen extreme dierenliefhebber
ik ben geen veganist , steun geen goeie doelen voor dieren , doe geen bevrijdingsacties. en nee ik schiet heus niet iedereen overhoop die bont draagt.
maarja, ik vind deze actie ook niet bepaald 'slecht' ondanks dat wat van de dieren 't niet zo goed getroffen hebben. Anders werden ze toch doodgemaakt voor hun vel.
Dus ja, ik vind het geen slechte actie so what...of het nou door vegan streaker was gedaan of iemand anders . boeie.
Er zijn overigens geen mensen gewond geraakt dus ja, dat stukje "steeds geweldadiger te werk gaan" waar is dat op gebaseerd? heftigere acties? omdat de rest toch niet werkt...tjah -
Een échte dierenvriend laat die nertsen niet los, zodat ze creperen, maar neemt ze allemaal mee naar huis, en stopt ze daar in ruime kooien en blijft ze braaf netjes verzorgen, jarenlang. Maar dat is blijkbaar teveel werk, bovendien maak je een nerts niet gelukkig met veganistisch voedsel... Beter van die diertjes afblijven dus, en een leukere ludieke manier verzinnen om de nertsjes te redden. Neem wel handschoenen mee, ze hebben scherpe tandjes.
Stijgers in Algemeen
Bedrijven meer bereid tot omkoping
Van de ondervraagde Nederlandse bestuurders...
9 uur 16 minuten geleden door venterkampie
Veiligheidsraad bijeen over Syrië
De Veiligheidsraad van de Verenigde Naties...
9 uur 52 minuten geleden door Pauldoffer
Door brand gewonde baby overleden
De 10 maanden oude baby die vrijdagochtend...
10 uur 4 minuten geleden door ed3al
Zwitserland maakt noodplan voor eurocrisis
Terwijl Jan Kees de Jager alleen maar...
11 uur 3 minuten geleden door venterkampie
Best gewaardeerd
Amerikaanse soldaten van Irak/Afghanistan...
Het word serieus, er vind een ware...
4 dagen geleden door hotwing
Politie schiet op ambulance-bedreiger
Een politieagent heeft woensdagavond laat...
4 dagen geleden door Whatever789
Hoe democratisch is D66 eigenlijk nog?
‘Hij heeft een stemming gekregen, daar moet...
5 dagen geleden door Moskowfiets
GGD wil leeftijdsgrens voor alcohol naar...
De leeftijdsgrens om alcohol te drinken zou...
3 dagen geleden door Aktea
Geen privacy voor privacyschenders
Als het Openbaar Ministerie zo graag...
1 dag 19 uur geleden door ,Ton


