- De Verenigde Staten zijn ,,bijzonder teleurgesteld'' dat justitie in Nederland de Nederlandse Irakees Wesam al D. heeft vrijgelaten.
Sorteer op:
-
@198 Er is niemand die Israel bedreigt dan Israel zelf
-
@200 hoe weet jij dat zo Zeker ?? heeft Israel iets getekend die het gebruiken van die wapen verbidt?? de buren van Israel hebben dat wel getekend
-
@150
Ik word wanhopig van dit postmoderne fellowtravellersgelul.
Alle begrip voor een idioot (want dat is deze W. al D. zeker) en schelden op Amerika.
WAt is dat toch voor een idiote vergelijking WO II en de situatie in Irak en dat koppelen aan het gedrag van deze potentiele bommenlegger.
Je vergelijkt appels en peren en het feit dat je behalve door mij door iedereen gesteund wordt in het etaleren van onzin doet mij het ergste vrezen voor Nederland (jouw z.g. "mooie landje"). -
Haha wordt er een rijp voor een jihad ;-)
FF lunchen... -
Wat ik vreemd vind is het volgende. Deze man Ali D. is als strijder vrijwillig naar het oorlogsgebied gegaan om zich in te zetten voor een in zijn ogen gerechtvaardige oorlog. De Amerikanen zijn als strijdende partij naar hetzelfde oorlogsgebied vertrokken om zich in te zetten voor de in hun ogen gerechtvaardige oorlog. Het enige verschil is dat de Amerikanen een vrij conventionele strijd voeren terwijl de partij waar tegen zij ten strijde trekken een als guerilla bekendstaande taktiek hanteren. Deze asymmetrische oorlogsvoering die ook door ondermeer het verzet in de 2e WO werd gehanteerd werd toen door de nazi's ook al gezien als een terroristen beweging. Ik ben van mening dat natuurlijk elke oorlog vreselijk is en doodgewoon niet moet bestaan. Maar ik vind als je die guerillastijders (wij moemen ze dus ook graag terroristen) berecht, omdat ze in een oorlog strijden en daardoor soldaten van de andere partij doden, moet je ook elke strijder van de andere partij die het er levend afbrengt en iets of iemand heeft gedood berechten. Nogmaals, ik ben het absoluut niet eens met de strijd van de zg. terroristen maar het is een oorlog en daar vallen nou eenmal slachtoffers bij. Kijk maar naar Berlijn en Dresden aan het eind van de 2e WO. Absoluut niet nodig geweest maar puur als vergelding voor..,en om een bewind tot inkeer te dwingen. Okee het is een zieke wijze van oorlogsvoering maar even de hand in eigen boezem. Oorlog is een zieke manier van communiceren.
-
ja nederland! he,de straffen hier zijn om te lachen,verkrachters,moordenaars,overvallers en ga zo maar door ze zitten een paar jaar,en worden op goed gedrag vrijgelaten,maar het leed dat ze een ander hebben aangedaan is levenslang wordt tijd voor de doodstraf hier wie iemand zomaar vermoord die hoort van mij ook ingeslapen te worden,vooral die smeerlappen die oudere mensen thuis overvallen en mishandelen,en dierenbeulers die mogen ze ook opknoppen van mij tuig!
-
@203 je hebt gelijk en ik heb begrip voor jou in 2de wereld oorlog die is gebeurd nast jouwe huis en jouwe famille is daar dood aangegaan maar Irak is verweg en mensen die daar dood gaan zijn geen famille voor jou .
-
20814 oktober 2010 12:28 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Ik laak het oorlogszuchtige gedrag van de VS en zijn nihilistische volgelingen.
-
De VS begint een oorlog onder en vinden het vervolgens vreemd dat mensen terug vechten. Rare gasten.
-
@206
We hebben het hier over een oorlog, niet over zomaar een misdaad. Als Nederland morgen aangevallen zou worden onder valse voorwendselen zou ik ook terug vechten. -
21214 oktober 2010 12:42 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
De strijd ontstond in 1947, nadat de Verenigde Naties op 29 november resolutie 181 aannamen die voorzag in de opdeling van het grondgebied Palestina na het beëindigen van het Britse mandaat aldaar. Palestina zou opgedeeld worden in een Arabische staat, een Joodse staat en een internationaal gebied rondom Jeruzalem en Bethlehem. 56 procent van het grondgebied, waaronder de Negev-woestijn, werd toegekend aan de 650.000 Joden in Palestina en 43 procent aan de 1,3 miljoen Arabieren. De Palestijnse leiders wezen het plan af als zijnde een onwettige inbreuk op hun recht als inheemse bevolking terwijl de Joodse leiding uit tactische overweging akkoord ging met het opdelingsplan hoewel haar voornaamste doel, het bezit van Jeruzalem, niet gehaald werd.
en dan te bedenken dat er in 1920 nog maar 60.000 joden woonden.
Israël aangevallen door hun "lieve buren".
Hoe zou jij het vinden als er binnen 30 jaar 600.000 bv Koerden naar Nederland komen en hier een staat willen met zo weinig mogelijk nederlanders.
Overigens pleegden Joden ook aanslagen op Palestijnse doeleinden.
Die "terroristen" zoals ze toen genoemd werden, ook door de buitenwereld, is nu het leger. -
@200 was die btw.
zoek maar eens naar Hagana -
Die jongen heeft al 8 jaar in de cel gezeten alleen vanwege het feit dat hij Iraakse rebellen heeft gefilmd in zijn geboortestad Falluhja. Het is eigenlijk nooit bewezen dat hij daadwerkelijk onderdeel uitmaakte van de Iraakse rebellen. De VS pleegt zelf de grootste oorlogsmisdaden in Irak en hun soldaten komen er keer op keer met een lichte straf van af of worden meestal vrijgelaten vanwege gebrek aan bewijs.
-
Nederlandse-Irakees? Wat is het nu, Nederlander of Irakees?
Geen prettig idee dat dit heerschap hier vrij rond mag lopen. -
21714 oktober 2010 12:53 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@217
Volgens mij reageer ik op een eerdere reactie, maar goed.
Casto is cool trouwens :D -
21914 oktober 2010 12:55 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
22014 oktober 2010 12:56 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
22114 oktober 2010 13:01 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
22214 oktober 2010 13:05 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
22314 oktober 2010 13:08 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@ 220
Ik zei dat Castro cool was, niet je naam :) -
22514 oktober 2010 13:13 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@225
Vanwaar de vergelijking tussen Castro en Tanja? -
22714 oktober 2010 13:18 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@222
Denk eerder dat jij onzin verteld;
Iemand die namelijk beweert dat Koeweit een officiele provincie van Irak was moet je niet serieus nemen.Saddam was de enige die dat beweerde ;-) -
22914 oktober 2010 13:28 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@229
De Koning(in) is hoofd van de regering, het is in de grondwet verankerd. In diezelfde grondwet staat dat iedere burger gelijk is voor de wet, maar dit gaat niet op voor de Koning(in) en de Oranjefamilie. Zij staan boven de onderdanen en zijn niet rechtstreeks aanspreekbaar op wat ze doen. Ze vallen onder ministeriële verantwoordelijkheid. -
23114 oktober 2010 13:37 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Koninklijk Huis
De Koning(in) is het staatshoofd en vormt samen met de ministers de regering. De Koningin is onschendbaar. Dat betekent dat de ministers politiek verantwoordelijk zijn voor het optreden van het staatshoofd. Dit geldt, in mindere mate, ook voor de leden van het Koninklijk Huis.
Het Koninklijk Huis bestaat uit de Koningin, het afgetreden staatshoofd, de leden van de Koninklijke familie die voor troonopvolging in aanmerking komen en hun echtgenoten.
In Nederland moeten alle wetten worden mede-ondertekend door de Koningin. Ook heeft zij een rol bij bijvoorbeeld de kabinetsformatie.
Niet echt democratisch lijkt me he.. In naam der koningin loooooooooool -
23314 oktober 2010 13:44 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@233
Een president wordt daarvoor gekozen, een koning(in) niet. -
23514 oktober 2010 14:14 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
23614 oktober 2010 14:15 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
23714 oktober 2010 14:16 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@239, bewijst u eerst maar eens dat uw belachelijke beschuldiging over het motief van de Amerikanen waar is.
Tot die tijd kraamt u gewoon onzin uit. -
23914 oktober 2010 14:30 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Ik denk dat je Nederland steeds meer als een schurkenstaat kan zien.
-
24114 oktober 2010 14:36 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Als de VS direct na het onthoofden van Saddam's regiem vertrok zou het absoluut tot een burgeroorlog zijn gekomen, waarna Turkije, Iran, Saoedi-Arabié en Syrië zich gedwongen zouden zien om in te grijpen. Dat was uiteindelijk uitgelopen op een oorlog tussen Saoedi-Arabië en Iran, en de rest van het Midden Oosten dwingen om partij te kiezen. (Enkel Turkije zou zich daar aan kunnen onttrekken, maar die kan een chaotisch Koerdisch Irak niet kunnen tolereren, en zich in dat moeras moeten bevinden.
-
Overigens zijn Nederlandse rechters eigenlijk vijanden van de burger, zie deze zaak:
De dader bleek de 43-jarige Hagenaar Henk van der M. te zijn. De vriend van Sylvia. Een robuuste kerel die – naar later de recherche bleek – de nodige antecedenten op het gebied van zeden op zijn naam had staan. Een in de volksmond te noemen ware seksmaniak. Met seks had de lugubere dood van Sylvia weinig te maken. Henk was woedend op Sylvia geworden toen zij in combinatie van medicijnen en alcohol “out” ging. Met zijn hand trok hij via de vagina en anus van de weerloze Sylvia alles naar buiten wat hij te pakken kon krijgen. Een gruwelijke daad die de misdaadgeschiedenis voortaan zou kennen als de “ingewandenmoord”.
Met een brok in zijn keel liet de Haagse rechtbankpresident mr. R. Elkerbout de details voorbijkomen. Nabestaanden verlieten tijdens de rechtszaak snikkend de zaal. Een beambte van de parketpolitie liet tijdens een schorsing weten moeite te hebben niet over te geven. De advocaat van Henk van der M., de door de wol geverfde mr. Michel van Stratum, had zichtbaar moeite met alle luguberheden. Het liet Henk van der M. ogenschijnlijk allemaal onberoerd. Met een sadistische grijns weigerde hij antwoorden te geven en wees hij elke vorm van psychiatrisch onderzoek van de hand: hij wilde enkel kwijt dat hij de dood van Sylvia zag als een zelfmoord.
Doordat Henk van de M. categorisch een gang naar het Pieter Baan centrum van de hand heeft gewezen kon de rechtbank uiteindelijk in hoger beroep hem geen TBS met dwangverpleging opleggen. Henk van de M. kreeg voor de ingewandenmoord 12 jaar. Anno 2010 is Henk van de M. bezig met proefverloven in Zoetermeer zich voor te bereiden op zijn volledige vrijheid in 2012. De kinderen van Sylvia groeien op bij haar familie. Op een herdenkingswebsite laten zij Sylvia weten hun best te doen hun leven zonder haar zo goed mogelijk te vervolgen."
Ik ben dan ook van mening dat het eigenlijk bijna hoog tijd wordt dat rechters aan den lijve ondervinden wat de slachtoffers van de klootzakken die zij vrij spreken allemaal wel niet hebben mee gemaakt. Van mij mag er een ontgroeningsritueel voor rechters komen, alwaar ze met grof geweld geconfronteerd worden, en minstens een fiks trauma oplopen. Misschien dat ze zich dan eindelijk gaan vereenzelvigen me het slachtoffer in plaats van de dader. -
@243
Wat een lekker schatje gaat er weer los gelaten worden op de proeftuin eh samenleving dan. jeez... kan hij mooi samen met Volkert rehabiliteren, die late ze tegen die tijd ook alweer los. -
Het recht is krom in Nederland!!!
-
@236
Dat een president democratisch gekozen wordt.
Dat je niet voor zijn hele familie belasting hoeft te betalen.
Dat de president niet voorzitter van Shell is.
Dat de zoon van de president niet commisaris is van DNB(De Nederlandsche Bank)
Dat soort tafarelen :p -
Als een Nederlander met Irakese afkomst ben ik alles behalve blij met de vrijlating van Wisam Al D. Zulke gasten zijn vaak verantwoordelijk voor veel slachtoffers (bermbommen) vooral van onschuldige Irakezen.
Toch vind ik dat de rechter juist heeft gehandeld, mishandeling zelfs van een terrorist is niet acceptabel.
Ik zal met de Irakese ambassade contact opnemen, met de hoop dat overlevende van het terrorisme in die tijdperk mogelijk hem (of zijn groep) herkennen.
Ik hoop echt dat zulke mensen lang achter de tralies blijven, echter zelfs voor mijn (politieke) vijanden (en Wisam al D. is zeker een van), eis ik rechtvaardige proces en dus geen inbreuk op hun rechten als mens. -
Zoals ik gisteren al zei, probeer dit soort geitenwollen sokken rechtspraak maar eens uit te leggen in het buitenland. Ongeacht welk land. Op deze manier bedenken landen zich in de toekomst wel twee keer eer ze iemand aan Nederland uitleveren.
-
Van mij had hij in de VS mogen blijven.
Opgeruimd staat netjes. -
@247
Een beetje off-topic maar ik ben nieuwschierig... wat is jou motivatie om deze man als het ware aan te geven?
Hij heeft verklaard zelf geen bommen gelegd te hebben. Dat kan je geloven of niet, maar waarom zou je hem aan slachtoffers aanwijzen van geweld waar geen bewijs voor dat hij daar verantwoordelijk voor was? -
Had hem lekker laten zitten inderdaad.
Het is niet eens een echte Nederlander en wat hij in ieder geval wel is, is een crimineel.
Wie wordt er in godsnaam blij van dat dit figuur weer vrij is en hier lekker kan lachen om een van de vele kromme redeneringen van het naïeve Nederland waarvoor hij waarschijnlijk ooit hierheen is gekomen. -
@247
Als ik jou stukje dan lees, dan denk ik...volgens mij zijn er ook wel goede! -
Amerika? Is dat niet het land dat scheit aan de mensenrechten over de hele wereld heeft? Dat land dat gevangene vergiftigd? Expirimenten uitvoert? In Irak gemische kk zooi gebruikt heeft waardoor er babys zwaar misvormd op aarde komen. Ze moeten hun smoel houden die mega terroristen. Ik begin zo langzamerhand een super hekel aan die kut Obama regering te krijgen. Het is Bush maar dan erger. Gadverdamme zeg. Hoezo goed? Ik vertrouw de Iraanse president nog 10 keer eerder. Liever zijn nieuwe wereld orde die op liefde en welvaart gebasseert is dan de dictatoriale NWO uit het westen.
-
Dit is in een nutshell het probleem met de rechtelijke macht, die de dader psycholgiseerd en daaruit sociale gevolgtrekkingen trekt....en tot een vonnis komt waarin dat meegenomen is.
Dit is totaal doorgeslagen, zie dit voorbeeld en de o zovele andere...
Er moeten zwaarde miniumstraffen voor elk delict komen, waar de rechter niet van mag afwijken; hij moet er meer op toezien dat de formele juridische rechtsgang
goed gevolgt is..maar een moreel en sociaal oordeel komt hem niet toe....
Dat sommige scribenten zich bewegen in het anti-amerikanisme is hun goed recht,
maar laat bovenstaande onverlet... -
@253
Een zeer merkwaardige reaktie.
Ik zou zeggen ga samen met de door jou kennelijk bewonderde Ahmedinejad stenen gooien bij de libanees-israelische grens, maar vergeet niet je vrouw bij neer te zetten (uiteraard alleen als jij zegt, dat ze overspel heeft gepleegd)
Succes met je gedachtengoed! -
@250, Die claim van geen bommen gelegd te hebben... Bestaan er mensen die dat geloven, of er waarde aan hechten?
Het maakt niet uit wie precies de spade in de grond stak voor een bermbom, de hele groep die er actief aan meewerkte, waaronder Al D. is dus volledig schuldig.
En nu heeft de man vanwege meerdere brute pogingen tot moord en terrorisme, waaronder tegen een hele burgerbevolking, een straf gekregen die zelfs voor een 'simpele' doodslag soms nog zwaarder uitvalt.
Want wat heeft hij nu daadwerkelijk vastgezeten? Vier jaar? Nog minder? -
@75 Marokko is ons land ook niet binnengevallen met hun militairen.
Marokko is ons land binnengevallen met hun burgers!
Waarschijnlijk om het verdrag van Geneve te omzeilen, maar, hebben wij begrepen, daar word aan gewerkt. -
Wat is het Amerikaanse 'rechtssysteem' toch barbaars.
-
@107 Dom vergelijk.
-
Wat draagt Wesam al D. bij aan de Nederlandse samenleving dat wij hem zo graag in Nederland wilden hebben en hem vervolgens weer vrij rond willen hebben lopen?
-
Vraag mij toch ook steeds weer af wat mensen die hun land ontvluchten, een Nederlands paspoort aanvragen en dan weer naar hun land teruggaan waar ze gevlucht zijn. Gevlucht waarvoor?
-
@255 Ik word liever doodgestenigd dan dat ik deze hel moet doorstaan: http://www.google.nl/images?hl=nl&q=abu%20ghrai...
Begrijp me niet verkeerd, ik ben tegen doodstraf, laat staan stenigen.
Ik ben daarintegen wel benieuwd naar beide kanten van verhalen. Dat komt voornamelijk doordat op het moment de propoganda om de oren vliegt. Dan heb ik liever een eigen mening dan de mening die mij opgelegd word, Daarvoor dien ik naar beide kanten van het verhaal te luisteren, zou je ook is moeten doen -
Waarom werd hij uitgeleverd aan de VS? Iedereen, zelfs justitie in NL, weet toch wat een zwijnenzooi het daar is? Een behoorlijk land levert zijn onderdanen niet uit maar vervolgt zelf strafbare feiten.
-
"De Verenigde Staten zijn ,,bijzonder teleurgesteld'' dat justitie in Nederland de Nederlandse Irakees Wesam al D. heeft vrijgelaten. "
Dit is nou weer typisch Nederlands. Justitie heeft hier meer medelijden met de crimineel dan met de slachtoffers. Als die man echt wat gedaan heeft dan moet Nederland zeggen...sorry jongen eigen schuld blijf daar maar lekker zitten.
Hopelijk komt hier straks verandering in en worden de "fouten" bestraft en de "goede" beloond zoals het hoort! -
@258
''Wat is het Amerikaanse 'rechtssysteem' toch barbaars.'
Nee , vrouwen stenigen en meisjes verminken met zuur;
dat is beschaafd.... -
@265
Steniging wordt toegepast in Afghanistan, Pakistan, Saoedi-Arabië, (het noorden van) Soedan, Somalië[1] en de Verenigde Arabische Emiraten.
Ik zie geen Irak in het rijtje :( -
In Irak...met name in het Noorden...worden meisjes regelmatig nog gestenigd...@266....zie zelfs Youtube...
Verschil is echter...dat in bovengenoemde landen, steniging door de rechtbank als een officiële straf wordt toegepast en dat in Irak het vaak gebeurd door families...zonder dat er een rechter aan te pas is gekomen.
In sommige delen van Irak nemen mensen het recht in eigen handen... -
Schitterend dat kan alleen in dit multie ....landje!!
En dan willen die linkse lolbroeken Wilders veroordelen(wenk) -
Eindeloze discussie,de Amerika schoppers,terroristen knuffelaars blijven blaffen vanachter hun veilige plekje achter het pc'tje...
Dat soort moet dat zelfde eens doen vanachter een pc'tje in Iran of China..Kijken hoelang ze het volhouden,Ik denk zelf een halve dag ;-) -
@269
En dat zegt iemand die zelf hoog en droog achter zn pctje zit, geen bommen van Amerika op zn plaat krijgt en zn dorp en inwoners aan gruzelementen geschoten ziet worden.
En dan de bek vol hebben over knuffelaars.
Ken je het spreekwoord???
Je moet eerst in andersmans woning wonen om te kunnen oordelen. -
@270, grappig dat uw verwijt nu juist precies is wat slaat op al die Amerika-haters die zich nu serieus verlekkeren over een internationale blamage voor Nederland, en de vrijlating van een terrorist.
Ik durf er iets onder te verwedden dat minstens 95% van de Amerika-haters nog nooit voet in dat land heeft gezet. -
@258. Inderdaad. Wesam al D heeft bekend om aan een levenslange gevangenisstraf te ontkomen, wat normaal is in Amerika. Geloof mij, met de jury rechtspraak in Amerika maak je als Arabische buitenlander geen enkele kans.
Op dit moment zijn er 259 veroordeelden die in Amerika onschuldig blijken te zijn na
DNA onderzoek. Sommige van deze mensen hebben onschuldig 24 jaar opgesloten gezeten. Niemand weet hoeveel onschuldig ter dood zijn gebracht. De meesten van deze onschuldige mensen zijn zwart of behoren tot een minderheidsgroep.
Je kan er hier alles over lezen.
http://www.innocenceproject.org/know/Browse-Pro...
Ja het Amerikaans rechtssysteem is barbaars voor minderheden. -
27315 oktober 2010 04:53 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@247...Je moet je schamen. Terwijl hij knokt voor zijn volk en zijn land (wat eens ook de jouwe was) heul je hier met de vijand...want DAT zouden Nederlanders eigenlijk voor jou moeten zijn omdat zij de USA hebben gesteund.
Maar nee...jij bent zo geïntegreerd, dat je vergeten bent wat goed is en wat slecht....waar je vandaan komt en wat je hier naar toe heeft gebracht. Of ben je naar NL gevlucht omdat dit wel geen walhalla is, maar ze wel ook veel maagden hebben en melk en honing? Ben jij niet uit Irak ook gevlucht voor de Amerikanen...en vind je het nu ONTERECHT dat Irakezen bommen leggen voor de Amerikanen? Schaam je....
Zoiets noemden ze bij ons NSB-ers....
Shako mako...wat er ook gebeurt...verloochen je afkomst niet! -
@274 Zeer vreemd en zeer overspannen reactie van deze meneer. Zou hij niet een terrorist zijn?
Stijgers in Algemeen
Hond rent 1700 kilometer (video)
Een Chinees straathondje is 1700 kilometer...
7 uur 1 minuut geleden door NLopmerkelijk
'Al-Shabaab heeft terreurcel in...
In Nederland verblijven Somaliërs die...
10 uur 32 minuten geleden door Kania
Ramsis Kwidama verdronk toen hij jongetje...
Ramsis Kwidama zat met zijn vrouw, Merrel...
11 uur 6 minuten geleden door Sylvana's Hotspot
Crisis zorgt voor minder adopties
Het aantal Nederlandse ouderparen dat een...
11 uur 7 minuten geleden door Rudolf-Almere
Drone doodt acht Afhaanse burgers
Mede dankzij de Kunduz coalitie. Bedankt...
12 uur 8 minuten geleden door venterkampie
Best gewaardeerd
Vol op demonstraties in Duitsland
De protesten verspreiden zich wereldwijd,...
6 dagen geleden door hotwing
Ruud Lubbers , de premier van de verdwenen...
30 miljard werden er uit de ABP kas gehaald...
2 dagen geleden door tineke1
GGD wil leeftijdsgrens voor alcohol naar...
De leeftijdsgrens om alcohol te drinken zou...
3 dagen geleden door Aktea
Orthodoxe christenen zijn intolerant
Veel orthodoxe christenen zijn intolerant....
6 dagen geleden door geertvoordewind
Geen privacy voor privacyschenders
Als het Openbaar Ministerie zo graag...
1 dag 18 uur geleden door ,Ton

