"De mensen in ons land zijn daar zeer ongerust over en dat zal bij de volgende verkiezingen leiden tot een centrum-rechtse meerderheid." Aldus Henk Kamp.
Sorteer op:
-
LET OP : Het gaat niet om migranten !!! Het gaat heel ergens anders om !!!
Namelijk : "Als er geen wezenlijke stappen kunnen worden gezet om die instroom terug te dringen kunnen wij geen deel uitmaken van de coalitie,aldus Kamp" Het gaat dus helemaal niet om Nederland,het gaat helemaal niet om de mening van de Nederlanders,het gaat helemaal niet om migranten,het gaat zelfs niet om geld !?! Nee,het gaat om het Pluche !!! Daar gaat het om !!! Als u nu hier niet wakker van wordt weet ik het ook niet meer... -
Moet je de kansrijken wel binnen halen, zoals de hierboven genoemde hersenchirug?
Deze heeft zijn duurbetaalde opleiding gedaan in zijn vaderland en gaat een hoog inkomen incasseren in zijn nieuwe moederland.
De kansarmen blijven achter in een land waarvan de gezondheidszorg op die daardoor ook moeilijker op een hoger peil komt. -
Superglide
Daar zit je dus een klein beetje fout. Mijn buurvrouw komt uit de oekraine en is heeft daar 2 universitaire en een medische studie afgerond. Hier mag ze pas iets met haar opleidingen doen als ze nederlands niveau 4 gehaald heeft en als haar papieren zijn opgewaardeerd met een opfriscursus van 1 jaar. Nu werkt ze 3 dagen in de week bij de hema op de gebaksafdeling en is voor de rest aangewezen op aanvullende bijstand. En als je in de bijstand zit mag je geen opleidingen volgen die niet zijn uitgekozen door het cwi. Dus zal ze nooit in haar eigen vakgebied kunnen werken. Als haar kindje wat groter is gaat ze dus terug naar de Oekraine. -
Jozias,
In een globaliserende wereld zal Nederland wel moeten, om zijn concurrentiepositie te behouden. Als de hersenchirurg niet naar NL komt, dan wordt hem wel ruimte aangeboden in een ander land met een hoge gezondheidsstandaard (en dus een welvarend land). Het werkt twee kanten op: Nederlanders doen ook hier een dure opleiding en verkassen naar een ander land, waar ze goed verdienen en bijdragen aan de welvaart in dat land.
En dat kan inderdaad betekenen, dat het talent van 3e wereldlanden verdwijnt naar het buitenland, dat klopt. Dat houdt je niet tegen, het is aan het 3e wereldland zelf zich te ontwikkelen en zijn talent beter te beschermen. -
Binnenkort is nl kans arm.
en willen we naar t buitenland omdat daar voor ons de toekomst ligt.
worden we wakker dat de regering niet onze vriend is? -
@jozias
de tijd van het ophemelen van het gemiddelde is over...
alle studibolen worden in nl "weg gepest" en de buitenlanders mogen er niet in gevolg brain drain....
Het maaiveld moet hier maar eens worden afgeschafd anders is het klaar met nl. -
Het werd een keer tijd, mijn stem hebben ze bij de VVD...
-
Yoska,
terecht, dat het diploma moet worden gewaardeerd naar de standaard in NL. Dat dat inhoudt, dat er een opfriscursus van 1 jaar dient te moeten worden gevolgd, is prima, als daarmee het niveau wordt gewaarborgd. Dat het van je buurvrouw in de tussentijd een investering vraagt, door tijdelijk te werken beneden haar niveau, so be it, toch? Ik heb in mijn studententijd ook in fabrieken ploegendiensten gedraaid.
Het waarderen van internationale studies is uitermate belangrijk. -
Voormalig Minister van Volkshuisvesting Kamp was fervent voorstander van de bouw van koopwoningen. De bouw van huurwoningen moest worden stopgezet.
Menig woningbezitter blijkt zich nu te hebben rijkgerekend. De opgefokte woningprijzen liggen thans onder vuur.
Toch is het waar dat afscheidnemende politci en ambtenaren de vinger op de wonde durven leggen en de waarheid niet meer schuwen. -
wilt u allen even post 144 bekijken?
er gaat hier meer uit dan erin komt !!
en dan ook nog uit europa.
ik meld het nog maar even voor de ongelovigen onder u.
nu weer naar buiten.
dag -
@ winky
er is idd sprake hier van een brain drain,,, alles gaat naar china / india/ zuid amerika etc .....
gevolg nl word kennis arm en dat is de dood voor je land. -
waarom heeft de vvd dit niet gedaan toen ze nog in de regering zaten,Ik heb de vvd nog nooit gehoord over de graaiende topmanagers die verantwoordelijk zijn voor de kredietcrisis.Of over witteboordcriminelen die er met 1,3 miljard pensioen geld (OPTAS)vandoor gaan.Nee want dat zijn hun vrinden van de golfclub.
walgelijke speknekken. -
superglide
je leest niet goed, ze mag die studie niet gaan doen van cwi/uwv omdat ze dan niet meer als die 3 dagen die ze nu werkt beschikbaar is voor werk. En dat moet ze wel zijn anders raakt ze haar uitkering kwijt. Ze wilt juist heel graag die opfriscusrus doen. Nederlands niveau 4 ziet ze minder zitten omdat haar hele studie en alles op haar vakgebied in het Engels is.
Dus blijft deze best goed nederlands sprekende slimme meid gewoon bij de hema gebak verkopen terwijl ze zoveel meer kan en wil. -
@ 201: gaat het ooit WEL om de mening van Nederlanders??
-
Winky,
Er is de laatste jaren inderdaad een negatief cijfer vwb de migratie, met andere woorden, er gaan meer mensen uit Nederland weg, dan dat er hierheen komen.
Maar de discussie is niet over kwantitatieve cijfers zozeer, maar vooral over kwalitatieve argumentatie.
Kamp geeft (terecht) aan, dat immigratie van kansarmen ongewenst is. Nogmaals, daar is niets xenofoob of racistisch aan, dat is gewoon ter bescherming van onze welvaart / economie en concurrentiepositie. Wanneer wij kansarmen in NL blijven toelaten, ogv gezinshereniging (veelal ongeschoolde Turken en Marokkanen), kost dat de NL-se staat op termijn geld, het levert ons niets op. Tegelijkertijd leveren we onze sterke concurrentiepositie in de wereld in en zullen we niet langer een kenniseconomie blijven.
Kamp stelt dus nogmaals terecht, dat dat ongewenst is. We zullen met name immigratie moeten bevorderen van hoger opgeleiden en een streng restrictiebeleid voor gezinshereniging moeten voeren (ter info, mijn vrouw is zelf ook bezig met een inburgeringscursus, ik weet waar ik het over heb).
Jouw continue wijzen naar kwantitatieve macro cijfers zegt dus geheel niets anders, dan een negatief migratiecijfer.
En daar gaat het hier nu net niet om. -
Yoska,
soms is het CWI/UWV de richting kwijt, dat is algemeen bekend...
Doet niets af aan het feit, dat het terecht is, dat je buurvrouw eerst die cursus zal moeten doen. Maar waarom een bijstandsuitkering? Ze kan toch of de combinatie werk / studie doen, of desnoods eerst sparen voor de opfriscursus door fulltime te werken? Ik zie die noodzaak voor een bijstandsuitkering in zijn geheel niet. -
superglider
Jij weet dus niet wat een part-time verkoopster bij de hema verdient. Daar kun je dus echt niet van leven als je ook nog een kind hebt. Dus ze is echt wel aangewezen op een aanvullende uitkering en zal dat ook nog ff blijven ooK. Dus dat hoogopgeleiden uit andere landen hier zo welkom zijn valt best wel tegen. Alleen als ze zelf heel veel geld achter de hand hebben ja, maar anders toch echt niet. Dan ben je gewoon de zoveelste kansloze zoals ze hier genoemd worden. -
@Jozias 202:
Moeten die verantwoordelijken in het moederland hun eigen goedopgeleiden niet vervolgen omdat ze (terecht) kritiek hebben op een misdadige regime en hun mond open doen.
Want zeg nu zelf: aan een chirurg in het gevang of een kopje kleiner heeft de bevolking ook niets. -
@superglide 215:
Dus zou dus inhouden dat Nederland er dan 2x beter van zou worden:
de eerste keer door de kansarmen te weren zodat het beter gaat,
de tweede keer omdat ze dan bij de buren komen en die er slechter van worden.
Als dat de achterliggende gedachte van de VVD is, mogen ze van mij morgen ophouden te bestaan. -
@janet
Wat is precies het bezwaar dat Nederland er (twee keer) beter van wordt?
Nederland helpt zichzelf én de rest van de wereld niet door te verzwakken. Kansarmen kunnen, zoals het woord al aangeeft, maar beter uit Nederland wegblijven.
Legio mensen menen dat kansarmen hier beter af zijn, omdat ze altijd nog een uitkering ontvangen. Ik denk dat we dit verkeerd zien. Nederland is een duur land om te leven. Kanslozen kosten dus veel resources, die we hard nodig hebben voor onder meer de vergrijzing. Daarnaast is een leven in maatschappelijk isolement onwenselijk.
De (mislukte) multiculturele samenleveing heeft naar schatting tussen 1974 en 2000 een negatief saldo van 70 miljard gulden opgeleverd. Ik schat dat we met het generaal pardon anno 2008 op 70 miljard euro zitten. De wereld is hier niet beter van geworden.
Dus laten we ophouden met vage sociaaldemocratische idealen, en nuchter nadenken. Die 70 miljard had heel wat beter besteed kunnen worden, zoals aan zonnecellen op ieder Nederlands dak en electrische auto's en nieuwe wegen. -
Mensen die hier geen kans op werk gaan krijgen kunnen beter even verder shoppen imo. Wat heeft het voor zin om mensen binnen te halen die je niets kan bieden?
-
Yoska,
Zeker weten, dat de buurvrouw niet afhankelijk hoeft te zijn van een uitkering en de Hema. Met een universitaire achtergond zal ze zeker via het uitzendwezen aan de slag kunnen, administratieve functie bv., waarmee ze kan sparen. Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen.
Mijn vrouw is zelf Singaporese en met mij vorig jaar naar NL gekomen, zij doet nu de inburgering. Haar verhaal en dat van haar studiegenoten, staat haaks op jouw voorbeeld: Zij studeren Nederlands aan de VU in Amsterdam en enkelen doen daarnaast ook kopstudies op post doctoraal niveau, geheel met goedkeuring van de overheden hier in NL.
Maar nogmaals, dit doet niets af of voegt niets toe aan het voorstel van de VVD, om inhoudelijk een betere sturing te geven aan het migratievraagstuk. Je dwaalt af met je buurvrouw. -
Janet,
allereerst zijn wij niet verantwoordelijk voor onze buren, die hebben zelf hun beleid (en dat is meestal beter dan NL).
Mag ik jou vragen om aan te geven, hoe jij kansarmen denkt te bekostigen, bij hun komst naar NL?
Wie betaalt dat? -
"VVD wil instroom kansarmen fors terugdringen "
Met natuurlijk een uitzondering voor alle Oost-Europese immigranten. Dit zijn nou eenmaal EU-burgers, en deze zijn voor de VVD van harte welkom. Dat dit momenteel ook ruimschoots de grootste groep nieuwe kansarme immigranten betreft, en dat de immigratie uit niet-Westerse landen veel lager ligt dan enkele jaren geleden, dat laat Kamp maar liever buiten beschouwing. -
' "Het generaal pardon kost ons vijf tot tien miljard over een periode van twintig jaar. Bovendien worden hiermee de problemen met kansarmen nog meer vergroot." '
Meneer Kamp... het zou u sieren als u hiervoor de hand in eigen boezem stak. Het Generaal Pardon was namelijk een logisch gevolg voor het gigantische falen van uw incapabele VVD-minister Verdonk. -
De kansarmen uit voormalig O-Europa nu de grootste groep immigranten? Heb je cijfers, die dit ondersteunen, jopiter?
Volgens mij hebben de meeste O-Europeanen, die de kant van NL opkomen, een baan, dus wat maakt hen kansarm?
Buiten dat, ik denk dat de gezinsherenigings immigranten uit Turkije en Marokko diegenen zijn, die hier met name door de VVD worden bedoeld. En aangezien die idd in overgrote meerderheid ongeschhold zijn, zijn zij veeleer kansarm te noemen.
Volgens mij is Kamp realistischer, dan je doet voorkomen. -
De boodschap: zoals bij elke verkiezing het 'schuim' van de samenleving gebruiken om zetels te behalen.... het is een cliché van alle tijden
-
ach doe nog maar wat kansarme marokanen. Kunnen ze zich aansluiten bij de groepjes nietsnutten in de grote steden. Leve Nederland het land waar alles kan
De grootste cliche was het nieuws van 19.00 hr.
http://teletekst.nos.nl/?109-01
Mijn reactie op de leugenaars van PVDA en CDA .
De boodscahp bij de volgende verkiezingen moet dus zijn " laat PVDA. CDA , SP , GL , VVD , D66 , CU zover mogelijk links leggen. Dit zijn alle demagogen die allen tijd genoeg gehad hebben. Probeer eens wat anders
http://www.nujij.nl/nos-journaal-discrimineert.... -
Wat vreemd dat voorstanders van het generaal pardon de ontstane kosten en het mislukken van dat pardonu wijten aan het falen van Verdonk terwijl die juist de gevaren van een generaal pardon exact heeft omschreven.
Vreemd volk die linkse kerk -
Nou, wat algemene cijfers voor een MVV aanvraag dan :
http://www.ind.nl/nl/Images/MVV%20december%2020...
China en India hebben het hoogste aantal aanvragers.
Voor de rest kun je even de link openen en verschillende zaken t.a.v. beslissingen e.d. te bekijken.
Wat verder nogal genegeerd wordt, is dat er altijd veel werk is voor ongeschoolden.
Zijn misschien juist wel kansrijker omdat ze zich niet blind staren op het vak wat ze geleerd hebben.
Ken genoeg mensen die uitstekend funtioneren zonder dat papiertje.
Dat " onze " opleidingsnorm nou op zo'n hoog niveau ligt, sorry, daar ben ik het niet mee eens. Dat was ooit eens.
De complete schoolsystemen en het kennisniveau zijn de afgelopen 30 jaar toch wel aardig achteruit gegaan.
Dat zal toch hopelijk niemand zijn ontgaan ? -
"De mensen in ons land zijn daar zeer ongerust over"
Ik ken daadwerkelijk niemand die daar ongerust over zijn. Maar goed Henk Kamp noemt McCain ook een "held en een krachtig leider". Bedoel maar... Daarbij heeft Henk Kamp er geen problemen mee als oost Europeanen hier komen werken, want daar kunnen de liberalen hun zakken weer mee spekken. Griezelvolk. -
@winky #32, #52, #74, #77, #150 en #210
(tevens verhelderend voor Klaasjan62 #144)
Je hamert heel uitdagend op cijfers en niemand komt ermee. Daarmee lijkt het alsof je wel gelijk zult hebben, maar niets is minder waar! Dat niemand hier met cijfers komt is niet zo gek, want je moet er even wat voor doen om ze te vinden. Klaasjan62 heeft wat globale totalen gevonden (waar je vervolgens triomfantelijk mee wappert), maar daar kun je niets mee en dat zie je aan de conclusie die hij eraan verbindt. Tis maar wat je wilt zien, natuurlijk.
Als je nou gewoon naar CBS StatLine gaat en wat speelt met de tools daar, haal je zo naar boven waar het om draait. Samenvatting heb ik hier gezet: http://www.filefrog.net/images/bRM95124.gif
Sinds invoering (1-4-2001) van de "Wet Cohen" (nee, niet Rita dus), waar veel ophef over was omdat daarmee de grenzen zogenaamd dicht zouden worden gezet, tot aan 1-1-2008 zijn er uit niet-westerse landen 300.000 immigranten onthaald, ruim 87.000 asielaanvragen ingewilligd en daarnaast nog 27.500 generaal-pardonners binnengehaald (bron CBS). Van de immigranten uit westerse landen kan ik niet makkelijk vaststellen of het percentage kansarmen onder hen bijzonder hoog is. Immigranten uit westerse landen zijn daarom hier buiten beschouwing gelaten, maar ik kan je beloven dat er toch heel wat kansarmen tussen zitten. Van de immigranten uit niet-westerse landen weten we dat er een zeer groot deel moet worden gerekend tot de groep kansarmen. Laten we uiterst voorzichtig zijn en het totaalaantal 250.000 hanteren voor de kansarme instroom in de laatste zeven jaren. Dat zijn er 100 per dag.
Heb jij ENIG IDEE hoe zwaar hiervan de druk op de maatschappij is in termen van uitkeringen, huisvesting, onderwijs, subsidies, leefbaarheid, criminaliteit en gezondheidszorg? Ik vermoed van niet. Ik zal het je niet voorrekenen want dat gelooft niemand en ik krijg meteen m'n huid volgescholden want er rust een ongelofelijk taboe op.
Ik vind dat we ALLE recht hebben om onze bevolkingssamenstelling te beïnvloeden en dus om ervoor te zorgen dat niets-kunners worden geweerd en kansrijken het veel gemakkelijker wordt gemaakt om hier te komen.
We hebben het nog niet gehad over de kansarmen die we al in huis hebben. Die leveren een nog veel grotere druk op de maatschappij dan wat er de laatste zeven jaar ongevraagd bij hebben gekregen.
Meer info: http://www.heemland.nl/hl14-Boek_Lakeman.htm
NB. Het boek van Lakeman dateert van 1999 (!). De honderd miljard die Wilders in het hoenderhok gooide is helaas niet verzonnen, maar zeer goed onderbouwd.
Tot slot de bizarre stelling dat het niet mogelijk zou zijn om te bepalen wie kansarm is en wie kansrijk. Dat is natuurlijk onzin. Tientallen landen in de wereld leggen al jarenlang concrete drempels om te zorgen dat nieuwkomers geen parasieten worden. De meest eenvoudige vorm is: je mag erin als je een arbeidsovereenkomst kunt laten zien en/of financiële middelen hebt waarmee je je eigen broek kunt ophouden. -
Precies wat de PVV ook wil, alleen PVV noemen ze dan extreem rechts. Dus wat is nou extreem rechts? De PVV en niet wat ze verkondigen, anders zou volgens de logica de VVD ook extreem rechts moeten zijn. Kun jij het nog volgen? Ik niet. Behalve dan dat veel wat Wilders zegt wel een keer door een andere partij wordt herhaalt en dat het dan ineens hartstikke politiek correct is.
-
@ highrider
'Wat vreemd dat voorstanders van het generaal pardon de ontstane kosten en het mislukken van dat pardonu wijten aan het falen van Verdonk terwijl die juist de gevaren van een generaal pardon exact heeft omschreven.'
Dan heb jij het niet gevolgd destijds. De kamer stond met haar rug tegen de muur. Dat was het.... een Generaal Pardon was het enige fatsoenlijke dat Nederland nog restte na de zooi die Verdonk ervan gemaakt had. Trouwens waarvan maakte Verdonk niet een zooi, Hirschi A. , Schipholbrand, haar eigen TON.....
'Vreemd volk die linkse kerk '
Als er een linkse kerk bestaat.... dan ook een rechtse moskee...
'De boodscahp bij de volgende verkiezingen moet dus zijn " laat PVDA. CDA , SP , GL , VVD , D66 , CU zover mogelijk links leggen. Dit zijn alle demagogen die allen tijd genoeg gehad hebben. Probeer eens wat anders'
De boodschap voor de volgende verkiezingen zouden moeten zijn..... Wilt u de VS achterna? Kies rechts..... Hebt u een baan, kinderen en een huis? Kies links... Weet u zeker dat Versoepeling Ontslagrecht niet door gaat! Weet u ook zeker dat we niet nog een illegale oorlog ingezogen worden. -
Verwijderd door redactie - heeft u hem gesproken?
-
' "Het generaal pardon kost ons vijf tot tien miljard over een periode van twintig jaar. Bovendien worden hiermee de problemen met kansarmen nog meer vergroot." '
Meneer Kamp.... dat is dus 250 tot 500 miljoen per jaar. Hoeveel kosten die oorlogen waar uw partij ons in heeft gesleept? -
Verwijderd door redactie - opmerkingen kunt u mailen
-
@ liwwie
even je schoolgeld terug halen
500 miljoen per jaar voor het pardon is een koopie
reken maar even terug wat je moet opbrengen om minimaal 27.500 zieltjes te voorzien in al hun behoeften. -
@ highrider
Hoeveel is 10 miljard:20 jaar.... ik dacht toch echt 500 miljoen.... -
@@ liwwie
Even je geheugen opfrissen
Het generaal pardon is een gevolg van meedere kabinetten pappen en nathouden. Het pardon is geen gevolg van max 4 jaar wanbeleid van Verdonk die daarbij ook nog is Jobje zijn wetgeving uitvoerde.
Het generaal is een kansarmen probleem want als je de taal niet spreekt , de opleiding niet hebt , de woonruimte niet kan bekostigen enz enz ben je veroordeeld tot de onderkant.
Makkelijker kunnen we het niet maken. Zelfs jij kan dus niet recht lullen wat links kapot maakt -
Ach, wat maakt het allemaal ook uit. Na 21 december 2012 ziet de hele wereld er totaal anders uit en is het grootste deel ervan overstroomd met water. Inclusief Nederland. GODE ZIJ DANK!
-
@ liwwie
die 10 miljard zijn we in 2010 al kwijt . Dus hoeveel is 2010 - 2008 ??
Hoeveel is 10 miljard gedeeld door 2 ??
Overigens moet je 5 miljard door 2 delen volgens de nieuwe berekeningen van het minsterie
10 miljard in 20 jaar hahahahahahahahaha -
@ Highrider
'reken maar even terug wat je moet opbrengen om minimaal 27.500 zieltjes te voorzien in al hun behoeften. '
Het Generaal Pardon was ook niet echt mijn keuze. De Wet Cohen waarop Verdonk faalde gaf geen andere keuze. -
@ highrider
'die 10 miljard zijn we in 2010 al kwijt . Dus hoeveel is 2010 - 2008 ?? '
Het is zijn de gegevens van Kamp die ik hanteer... niet die van jou. -
@ highrider
'Makkelijker kunnen we het niet maken. Zelfs jij kan dus niet recht lullen wat links kapot maakt '
Nee..... jij moet niet links lullen wat rechts is. De Wet Cohen was helder. De kabinetten Balkenende met met name VVD hebben er een zooi van gemaakt.
'Het pardon is geen gevolg van max 4 jaar wanbeleid '
Dat klopt.... van decennia VVD als dominante coalitiepartner. Zoek de rode draad maar eens... -
Nu effe verder met verven. Ik zie wel wat je post highrider...
-
binnen of buiten ?
-
Men rekent tegenwoordig met tientallen miljarden tegelijk, terwijl op de ouderenzorg beknibbeld wordt. Ik ZOU zeggen: Een smerige J-streek, maar ik hou me in!
-
@ liwwie
VVD dominante coalitiepartner ? die is echt leuk
Alsof de VVD het beleid van CDA en PVDA kan ombuigen. Mocht je wat zakkers in de verf hebben is het zeker de schuld van de buren die je afgeleid hebben ?
Verdonk voerde Cohen zijn heldere wet uit niets meer en niet minder en anders niets. Heel flauw om het falen dus in Verdonk haar schoenen te schuiven -
@ corneel
Helaas is je opmerking geheel terecht.
De voorstanders van het generaal pardon hebben daar helaas maling aan.
De eigen bevolking die jaren lang de potten gevuld heeft mag gewoon doodvallen. -
Grappig dat we hier zoveel werkloze allochtonen hebben die zogenaamd niet aan werk kunnen komen terwijl als er plotseling 200.000 Polen komen dat die moeiteloos aan werk kunnen komen.
Dat zet je toch aan denken, alleen niet in Den-Haag schijnbaar want die vinden gewoon dat Nederlanders tot hun 70ste moeten werken om voor die ellende op te blijven hoesten!!!
En moet je voorstellen dat die 25.000 al zoveel geld kosten dan kun je wel nagaan wat die andere 3 tot 4miljoen asielzoekers heben gekost de afgelopen 30 jaar en nog want maar rond de 30% van die groep werk dus reken maar uit. -
Benik.nl, post 251 :
>>> Grappig dat we hier zoveel werkloze allochtonen hebben <<<
Alleen maar allochtonen ?
>>> 3 tot 4miljoen asielzoekers heben gekost de afgelopen 30 jaar en nog want maar rond de 30% van die groep werk dus reken maar uit. <<<
Hoe kom je in godsnaam bij die cijfers ? -
In 2008 : ruim 16.000.000 inwoners,
waarvan 3.216.255 van niet-Nederlandse afkomst
waaronder :
335.000 surinamers
450.000 indo's
131.000 antillianen / arubanen
45.000 joden
40.000 molukkers -
Henk Kamp
wordt met open armen ontvangen op zijn nieuwe baan op de Antillen
hoe dom is zo'n man
Jongeluy -
TOTAAL aantal AANVRAGEN asielverzoeken :
2007 :
1e kwartaal 2530
2e kwartaal 2140
3e kwartaal 2470
4e kwartaal 2590
2008 :
1e kwartaal 3130
2e kwartaal 3560
3e kwartaal 4510
dit zegt dus niets over het aantal -
Dit zegt dus nog niets over het aantal TOEGEKENDE aanvragen.
-
3de kwartaal 2008 is dus een verdubbeling van elk willekeurig kwartaal in 2007. Wie heeft die instroom in 2007 beperkt en laat hem in 208 weet totaal uit de klauw lopen ?
Op naar het volgende rooie generale pardon. -
@ highrider
'VVD dominante coalitiepartner ? die is echt leuk '
Was hij maar leuk... Kijk maar eens welke departementen ze altijd kregen waaronder financiën. Meestal ook Defensie en Justitie of Binnenlandse Zaken. Ja... dan ben je dominant en vooral Zalm was dominant.... Kijk maar wat hij met de hand op de knip weg heeft gesaneerd ten gunste van bijvoorbeeld Irak en Afghanistan..... Oeps!!! Defensie..... de heer Kamp!!!!
Alsof de VVD het beleid van CDA en PVDA kan ombuigen. Mocht je wat zakkers in de verf hebben is het zeker de schuld van de buren die je afgeleid hebben ?
Als je de hand op de knip houdt dan bepaal je heel veel. Met VVD'er Hoogervorst op Gezondheid.... Oeps!!! Weggesaneerd..... Mooi 1-2-tje VVD!!!!
Ben trouwens binnen aan het verven... tweede huis. Eerste is volgend jaar afbetaald.....
'Verdonk voerde Cohen zijn heldere wet uit niets meer en niet minder en anders niets. Heel flauw om het falen dus in Verdonk haar schoenen te schuiven. '
Verdonk voerde helemaal niets uit. Ja... kokketeren dat dat ze daadkrachtig was. Zelfs tijdens 'De Nacht Van Verdonk' liet ze niets anders zien dan haar ontevreden smoel, wilde niet toegeven waardoor ze haar eigen partij in de val lokte. Ze hoefde alleen maar op te stappen.... -
"Het generaal is een kansarmen probleem want als je de taal niet spreekt (...)"
Ik heb nogal wat van die "generaal pardonners" op tv gezien. Die spraken over het algemeen heel behoorlijk Nederlands.... Ook stonden ze trappelen om te werken, maar helaas mocht dat niet zolang ze in de procedure zaten.
Natuurlijk is generaal pardon een aanfluiting. Een grotere aanfluiting is het feit dat lieden die allang al uitgewezen hadden moeten worden, gewoon konden blijven zitten. Jarenlang, met valse hoop - die uiteindelijk in de meeste gevallen toch beloond werd. -
@ liwwie
is selectief verontwaardigd
Liwwie denkt dat een clubje van 25 zeteltjes bij machte is om het machtsblok PVDA & CDA te doorbreken. 25 zeteltjes die 125 zetels beheersen ? Ik verzoek je toch heel dringend even rustig te gaan zitten , je ogen te sluiten en de situatie dan te beoordelen. Een sturende VVD met 25 zetels is als een mamoettanker met een buitenboord motor.
Zo flauw om de VVD voor de strontkar van de PVDA te spannen. Maar goed gelukkig begint voor veel landgenoten het spreekwoordelijke oude vertrouwde keiharde kwartje wel te vallen. Salon socialisten die de arbeider leeg zuigen om hun eigen prestige objecten erdoor te drukken en hun falen te verbergen met huichelachtige praktijken vallen dankzij het WWW steeds vaker , sneller en vooral openlijker op hun muil. -
Kamp gaat strijken met de ideeen van Geert ze kunnen beter samen gaan de VVD en de PVV samen goed voor 35 zetels, zijn we hopelijk verlost van Christen Taliban Regime.
-
@ highrider
Maarruh... zou mooi zijn als VVD groeit.....
Ik weet waar ze de winst weghaalt.... hehehe -
Grappig is 't eigenlijk wel hoe de VVD telkens haar eigen falen en wanbeleid bij andere partijen in de schoenen weet te schuiven......
De afgelopen tientallen jaren heeft de VVD meer geregeerd dan de PVDA en het CDA, maar 't ligt toch altijd aan de anderen.....
Zou misschien eens verhelderend kunnen zijn als de VVD haar eigen falen gewoon een keertje toe geeft!! -
@yoska 203
Gewoon uit interesse? waarom blijft ze dan nu? -
Highrider, post 258 :
Het verschil tussen het INDIENEN van een asielaanvraag en het VERSTREKKEN van een visum is je blijkbaar nog niet duidelijk ? -
"De kansarmen uit voormalig O-Europa nu de grootste groep immigranten? Heb je cijfers, die dit ondersteunen, jopiter? Volgens mij hebben de meeste O-Europeanen, die de kant van NL opkomen, een baan, dus wat maakt hen kansarm? "
Kansarm wordt bepaald door je opleidingsniveau, en de daaraan gekoppelde mogelijkheden. Iemand die voor een paar euro per uur hier wordt uitgebuit in de tuinbouw, of bij sloopwerkzaamheden, is nog altijd kansarm te noemen.
Voor wat betreft Oost Europa zijn er geen exacte cijfers bekend, gezien we een vrije stroom van personen hebben, en men hier dus zonder visum enzo aan de slag kan. Wel is bekend dat het aantal Oost-Europeanen dat jaarlijks richting ons land komt enkele honderdduizenden betreft. -
Kamp heeft ergens gelijk, maar meer dan zieltjes winnen voor de VVD zijn deze uitspraken niet, kijk maar naar de PVDA en hun loze beloftes voor de verkiezingen.
Toch moet ik ook nog iets kwijt over verdonk (ben geen fan) :
Iedereen praat over het falen van verdonk, maar hebben jullie er ook eens aangedacht dat zij, telkens als ze een strenger beleid wilde uitvoeren, werd tegen gewerkt door de LINKSE partijen !! en dat veel voorstellen werden weggestemd !!
Zolang er partijen (mensen) in het kabinet zitten die bang zijn voor de waarheid, of bang zijn om als rasist te worden gezien, zal er nooit een goed beleid komen t.a.v. het immigratie beleid of het "allochtonen probleem". -
Niemand is schijnbaar in staat om de kwartaalcijfers van de categorie “kansarme immigranten” van de afgelopen jaren te vinden bij bv het CBS of een andere betrouwbare bron.
Of de heer Kamp heeft cijfers die de rest niet heeft of de heer Kamp heeft ook geen cijfers.
In ieder geval weten we nu niet of we veel of weinig kansarme immigranten hebben. Zoveel is mij wel duidelijk. -
Jopiter,
zoals gesteld, de O-Europeanen die deze kant op komen, gaan hier aan de slag.
Kansarm is niet slechts het opleidingsniveayu, het is de combinatie vraag aanbod, oftewel, of er werk is. Ongeschoolde Polen, die beried zijn om aan de slag te gaan in de tuinbouw, prima toch?
Anderen zijn vaklui in de bouw, loodgieter, stucadoor etc.
Bepaald niet kansarm.
Wanneer er aanwijsbaar verdringing is, dus het werk ook door NL-ers kan worden uitgevoerd, dan heb je een punt.
Klaasjan,
Grofweg, alle Marokkaanse en Turkse immigranten op basis van gezinshereniging, zijn kansarmen.
Niet omdat ze Turk of Marokkaan zijn, maar omdat ze ongeschoold zijn, de taal in 9 van de 10 gevallen niet spreken en omdat ze moeite hebben te integreren in de Nederlandse maatschappij. -
>>> Grofweg, alle Marokkaanse en Turkse immigranten op basis van gezinshereniging, zijn kansarmen.
Niet omdat ze Turk of Marokkaan zijn, maar omdat ze ongeschoold zijn, de taal in 9 van de 10 gevallen niet spreken en omdat ze moeite hebben te integreren in de Nederlandse maatschappij. <<<
Over stigmatisering gesproken.... -
@Klaasjan62 #270
Sorry, Je praat onzin.
Er zijn inderdaad geen onbetwistbare bronnen waar we op basis van een klip-en-klare definitie van het begrip 'kansarm' de cijfers kunnen vinden. Echter, met een minimum aan gezond verstand weten we dondersgoed dat we heel veel kansarme immigranten hebben. Onderzoek de cijfers over werkloosheid, bijstand, arbeidsongeschiktheid, huisvesting, onderwijs, subsidiestromen, gezondheidszorg en criminaliteit, dan ontkom je niet aan die conclusie.
Lees post #232. Lees het boek van Lakeman. -
Land van herkomst zou niet mee mogen wegen in de aanmerking 'kansarm of niet'. Maar als iemand hier wil komen wonen zonder baan, zonder eigen geld, zonder de taal te spreken is hij natuurlijk niet kansarm, maar kansloos.
Hoe moeilijk is het om een simpele concrete drempel te leggen? Tientallen landen doen dat al. -
Ouwerocker,
Ontkracht het maar eens met cijfers. -
Van8er, post 274 :
Mensen die hier willen komen wonen ( in aanmerking willen komen voor een MVV ) moeten :
1
Inburgeringscursus gedaan hebben in eigen land, dus enige kennis van de NL taal en cultuur
2
Een partner hebben die minimaal 120 % van het minimumloon als inkomen heeft, momenteel dacht ik + - 1500,00 Euro netto per maand.
Deze moet hiervan schriftelijke bewijzen overleggen.
3
In geval van geen partner, een bewijs overleggen + een garantstelling hebben voor een baan, dit is ook bepalend voor de duur van de verblijfsvergunning
4
Kunnen de eerste jaren geen aanspraak maken op ook maar enige sociale voorziening, recht op huisvesting enz. enz.
Dit betreft eisen die gesteld worden aan mensen van buiten de bij de EU aangesloten landen. Westers of niet Westers.
>>> Tientallen landen doen dat al <<<
Het is alom bekend dat Nederland met zijn eisenpakket voorop loopt, al jarenlang.
Tegen een flink aantal EU regels en wetten in, waar het al meerdere keren voor op de vingers getikt is.
Bovendien zijn het niet alleen de bovengenoemde regels, maar eveneens niet nader omschreven / niet aantoonbare regeltjes, die niet te toetsen zijn door de aanvrager.
Dus zo simpel is het toch niet..... -
Overigens hier een link van een vorig draadje over die strenge eisen...
http://www.nu.nl/news/1780629/11/rss/Nederland_... -
Met alle respect, ouwerocker, maar wat wil je dan?
Dat we doorgaan op de voet van iedereen toegang verlenen? Geen inkomen of laag inkomen, maakt niet uit?
Ben jij ervoor om kansarmen toe te laten in NL? -
@277
Haha strenge eisen heb je ook weleens van het Europees migratielek gehoord!!!
Ze wandelen hier zo binnen en het CBS geef weer wat valse cijfertjes en sommige trappen daar met open ogen in want wie geloof zo een staatsorgaan nog.
Maarja Nederland houd zulke dingen angstvallig geheim en waarschijnelijk zullen we wel weer verder zakken op de ranglijst voor persvrijheid.(lol) -
@ouwerocker #276
De eisen die je vermeldt lijken mij niet zo gek. Als je een partner vindt in een ver land en die partner kan niet voor zichzelf zorgen is het m.i. redelijk om te eisen dat de NL partner een behoorlijk inkomen heeft, bijvoorbeeld modaal.
Ik kijk trouwens wat verder dan de eurodictatuur en op de vingers getikt worden door de EC is eerder een compliment dan wat anders.
Ook zeer relevant (en reden voor aanscherping):
http://www.nu.nl/news/1252712/10/%27Misbruik_re... -
Superglide, post 278 :
Als ik me niet vergis wilde je er in een van je vorige posts de zaak wel optrekken naar 5000,00 euro per maand.
Neem aan dat dat voor jouw dus geen probleem was.
Lekker elitair dus, alles wat er net of verder onder zit mag dus omvallen ?
Maar wat als er ook nog andere criteria gelden en de zaak ook voor jouw onmogelijk werd gemaakt ?
Was dat dan nog steeds je mening geweest ?
Denk dat er in Nederland heel wat mensen zitten die geen 5000,00 euro per maand hebben........
Ik in ieder geval niet, verre van dat, maar heb er al wel 46 jaar belasting betalen opzitten.
Mijn reactie was gericht op het feit dat men stelde dat iedereen hier maar vrij naar binnen kon wandelen zonder dat hun een strobreed in de weg gelegd wordt.
Bovendien dat ze linea recta door zouden kunnen lopen naar het loket van Sociale Zaken.
En dat is regelrechte onzin en stemmingmakerij.
Dat onderscheid zul je toch nog wel kunnen maken ? -
Benik, post 279 :
Jouw soort reacties bedoel ik dus, raken kant nog wal en zijn nog te beroerd om de wet- en regelgeving erop na te slaan, zodat ze weten waar ze over praten.....
Van8er, post 280 :
Ja, dat heb ik. Maar de goedwillenden beoordelen op basis van een aantal klojo's houd ik verre van mij.
Laten ze dan de betreffende klojo's daar aanpakken waar ze aangepakt moeten worden en niet de regelgeving toespitsen op algemene gronden met als enige doelstelling om Nederland dicht te timmeren.
Consequente toepassing van een heldere regelgeving bedoel ik daar dus mee.
Als jij een winkel binnenloopt, wil je toch ook niet als potentiele winkeldief beoordeeld worden ? -
@ouwerocker #282
Daar ben ik het helemaal mee eens! -
@282
Och krijg je alweer onderbuik gevoelens??
Wel grappig dat er niks meer van te vinden is over dat lek!!!
Het enigste waar je er nog wat van kan lezen is op Wilders zijn site maar denk dat ze het daar niet weg durven tehalen.
http://www.pvv.nl/index.php?option=com_content&... -
Post 284 :
Goh, laat ik nou echt denken dat ik niet degene was met onderbuikgevoelens....
De Belgie, Duitsland en Polen route is dankzij die voorbeelden ook al niet meer zo gemakkelijk.
Daar ligt evengoed een inkomenseis, weliswaar niet zo hoog als in NL, maar toch wel.
Maar je moet je dan wel in Nederland uit laten schrijven.
Je in Belgie, Duitsland of Polen inschrijven en vestigen voor minimaal een half jaar.
Daarna , mocht je besluiten om naar Nederland te gaan, evengoed de inburgeringscursus volgen.
Evengoed de eerste jaren geen recht op sociale voorzieningen.
Maar dat " vergat " Fritsma er even bij te vermelden...
Stijgers in Algemeen
Hond rent 1700 kilometer (video)
Een Chinees straathondje is 1700 kilometer...
7 uur 7 minuten geleden door NLopmerkelijk
Bedrijven meer bereid tot omkoping
Van de ondervraagde Nederlandse bestuurders...
8 uur 10 minuten geleden door venterkampie
Door brand gewonde baby overleden
De 10 maanden oude baby die vrijdagochtend...
8 uur 58 minuten geleden door ed3al
'Al-Shabaab heeft terreurcel in...
In Nederland verblijven Somaliërs die...
10 uur 39 minuten geleden door Kania
Duo steelt portemonnee oudere vrouw
Het incident deed zich voor op maandag 12...
12 uur 30 minuten geleden door sharoly
Best gewaardeerd
Sharia4Belgium bedreigt Wilders met dood
De PVV heeft geschokt gereageerd op...
1 dag 18 uur geleden door MrFuzzyfun
'Marokkaanse vrouw, wrik je los uit de...
De sociale controle die de Marokkaanse...
1 dag 17 uur geleden door Moskowfiets
Politie optreden van vandaag,...
Dat in ons land er met vele maten gemeten...
1 dag 14 uur geleden door tineke1
NAVO-luchtaanval doodt Afghaanse kinderen
Een gezin met zes kinderen is gestorven...
20 uur 15 minuten geleden door g.zeur
Geen privacy voor privacyschenders
Als het Openbaar Ministerie zo graag...
1 dag 18 uur geleden door ,Ton


