I think we miss her, the thought or the forthought
http://en.wikipedia.org/wiki/Pistis_Sophia
http://simple.wikipedia.org/wiki/Barbelo
Sorteer op:
-
Heilige Wijsheid.
-
Interessant...en Gnostici geloofden dat ze de Heilige Geest van de Drie-eenheid is. Sophia is afgeschilderd als de schepper van het universum in materiaal "over de herkomst van de Wereld".
-
Andere naam van Sophia is Bereginja (slavisch). In de Slavische mythologie, de grote godin, samen met Rodom de grondlegger van wat is. Ze werd begeleid overal lichwijzende (heel moelikke woorden om te vertalen) ruiters, kristalliseert de zon. De cult Bereginja werd gepresenteerd door boom berk - de belichaming van de hemelse glans, licht.
Bereginja bekend onder vele namen, met inbegrip van de mythologische systemen van andere Indo-Europese volkeren. In Slavisch eerbied meest gebruikte naam - Lada. -
Nu aub niet meteen boos worden.
Voorop gesteld dat in in geen enkele "godheid" noch in als entiteit opererende godelijke machten/krachten geloof zijn de concepten waar deze goden/machten/krachten voor staan vaak best interessant. Al was het maar omdat deze goden/machten/krachten naar mijn inziens ontsproten zijn aan het menselijk brein om toch een verklaring te hebben voor zaken die we niet (konden) begrijpen of verklaren.
Dit maakt de waarde als concept natuurlijk niet minder aangezien over het algemeen een positieve levenshouding ten opzichte van je zelf en anderen gepropageerd word binnen dergelijke concepten.
Een beetje wijsheid kunnen we tegenwoordig wel gebruiken. -
Sofia Achamoth
http://nl.youtube.com/watch?v=dhN9UxWz7mY -
Voor mij gaat niet om propaganda, @Red. Net als jij zegd, een beetje wijsheid kunnen we tegenwoordig wel gebruiken.
-
Hail Sophia - Goddess Chant
http://nl.youtube.com/watch?v=O7F5p7n-EYE -
Misschien overbodig, maar met gepropageerd in #5 bedoel ik niets anders dan "uitgedragen".
Ik heb overigens wel wat tegen het idee van "goden en godinnen".
Het benoemen en vervolgens aanhangen van goden (en godinnen) leidt over het algemeen tot (min of meer) georganiseerde religies en vervolgens tot machtsmisbruik en dwang.
Deden de Vikingen het zo slecht nog niet. Priesters in een leidende rol bestonden niet. Iedereen had zijn eigen relatie met de goden en was zelf verantwoordelijk voor een goede verstandhouding met hen, dan wel de god of godin die je op dat moment het meest nodig had. -
Ik snap wat je bedoeld, @Red, ik ken beetje geschiedenis van Vikingen, Vroeger hadden slavische volken ook goden die lijken op goden van vikingen en het was ook het zelfde relatie tussen de mensen en goden.
-
Funny gospel prank
http://nl.youtube.com/watch?v=AVfVAGdAaDI -
Mijn favoriete kunstenaar Alfons Mucha is geboren in Moravië, het huidige Tsjechië.Hij wijdt de rest van zijn leven aan een serie monumentale werken over de historie van het Slavische volk, de Tsjechen in het bijzonder. In zijn werken zie je ook Sofia. De werken zijn verdeeld langs vier lijnen: allegorie, religie, veldslagen en cultuur.Maar wat wou ik ook nog zeggen... ik heb een site gevonden, ook over Tsjechië, maar in algemeen gaat over Pantheon van Slavische Goden.
http://www.tsjechisch.nl/pantheon.htm -
"ik heb een site gevonden, ook over Tsjechië, maar in algemeen gaat over Pantheon van Slavische Goden."
http://www.tsjechisch.nl/pantheon.htm
Cool. Weet ik niets van en vind ik reuze interessant. -
Alkonost
http://nl.wikipedia.org/wiki/Alkonost
Sirin
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sirin
Velez, Volos
http://translate.google.com/translate?hl=nl&sl=...
Dazhbog
http://translate.google.com/translate?hl=nl&sl=...
JAshher (reptiel)
http://translate.google.com/translate?hl=nl&sl=...
Hmmm.... Etymologie suggereert dat Yascher aanbeden voor de stamvader van een aantal Slavische stammen (vgl. eerstgeboorte).
En nog meer, en nog meer.... -
Perun - Slavic Pagan Mythology
http://nl.youtube.com/watch?v=Fjbb381le5Y
Slavic Paganism and Mythology
http://nl.youtube.com/watch?v=hrzCcMGpRrg&featu...
Sophia kwam beetje in de schaduw door andere goden. -
Weet je wat het ook is met goden en godinnen?
ik vind ze zo modern.
De enige religie waar ik me echt in vinden kan is het sjamanisme. (jee dat schreef je met een J).
Shamanic Drumming and Chanting
http://nl.youtube.com/watch?v=TUzYWc_K3-I
Vermoedelijk omdat het (in mijn beleving in elk geval) direct relateert aan de natuur (in de breedste zin van het woord).
De "natuurlijke"wereld in al zijn facetten is misschien een betere omschrijving. -
Sommige mensen hebben ook schamanisme gemoderniseerd en proberen van zo genoemde "schamanisme" geld verdienen. Ik weet nog dat in Oekraine in oude tijden waren ook schamanen maar ze worden anders genoemd - kwaakzalfers, natuurgenezers, of zoiets. Toen ik was nog klein, ik was ziek, mijn oma heeft mij naar een oude vrouwtje gebracht om te genezen, ik kon helemaal niet lopen, had zo veel pijn in de buik. Die vrouwtje was dofstomme, ze heeft niks bezonder gedaan, ik moest kruidenthee opdrinken en ze heeft mijn buik gemasseerd, naar huis kon ik lopen, pijn ging langzaam weg. Maar het is een klein voorbeeld. Mijn oma kende ook heel veel geneeskruiden en heeft mij ook geleerd, maar wat een zonde, ik gebruik mijn kennis niet. Ik wil meer vertellen, maar weet niet aan wie. Maar het is niet zo belangrijk. Ik heb ook iets met de natuur. Harmonie tussen mens en de natuur, klinkt mooi.
-
Yup.
Daar komt mijn aversie tegen de "new age / spirituele" beweging vandaan. Het is (net zo als alles) allemaal zo ontzettend vercommercialiseerd en het merendeel van de mensen die zich met dergelijke zaken bezighouden hebben geen enkel idee waar ze het eigenlijk over hebben. -
Mijn dochter vond in begin niet zo interessant toen verteelde ik over mijn oma, en nu vraagt ze zelf hoe heet deze kruid en tegen welke ziektes kan gebruiken. Ik vind grappig. Nu koopt ze zelf kruiden in special winkel en maakt zelf thee, volgens haar smaakt beter.
-
Yoda Wisdom - Great Quotes from All Six Movies
http://nl.youtube.com/watch?v=fE8PieLJttY -
Wisdom -Wisdom
http://nl.youtube.com/watch?v=97Pn_9URP2U -
@Golden City, nog andere naam heb ik gevonden, Athena.
Met haar vele gezichten ...
Waarheid
Schoonheid
Eenvoud
Elegance
Liberty
Harmony
Ageless Wijsheid -
The Mythology of Narcissus
http://nl.youtube.com/watch?v=pZF8iFt_mX8&featu... -
Wijsheid kan overal vinden.
Mythological Santa Claus and the Siberian Shaman
http://nl.youtube.com/watch?v=AVG8mnELG1M -
#5 @Redunzgofasta
Als zie je uit bovenstande link Pistis Sophia is een belangrijk Gnostische tekst.
De term gnosticisme is etymologisch afkomstig van het Griekse woord voor kennis, gnosis. Dus jij weet ook wat is verschil tussen angnost en gnostici. Maar tijden veranderen en gnosticus wordt door de gnosis meer individuele mens, dat vind ik helemaal niet verkeerd.Op internet kan je vinden over Modern gnosticisme en neognostiek. Men kan wel kennis van andere gebruiken, wat denk je, Red.
De vrouwelijke goddelijkheid van gnosticisme is Sophia, een wezen met vele aspecten en namen. Ze wordt soms aangeduid met de Heilige Geest zelf,...
@Golden City, het is iets nieuw voor mij, wat betreft Heilige Geest, vind interessant en wil verder uitzoeken, mss heb je meer links voor mij. -
Ik kan me in het gnosticisme wel vinden.
Tot op zekere hoogte natuurlijk en al even vanzelfsprekend geef ik daar mijn eigen draai aan. Wat op zich natuurlijk ook weer een kenmerk van het gnosticisme is.
Elke kennis die nog niet de mijne is mag ik graag de mijne maken als ik er over struikel :).
De Heilige Geest is in mijn ogen niets dan het besef van de (voor jou) juiste levenswandel en binnen religies die het concept van de Heilige Geest hanteren is het volgens mij het wezenlijke besef van wat de kernboodschap van die religie is.
De Heilige Geest is dus een "state of mind" en geen "entiteit"
Overigens alles wat ik hier verkondig zijn slechts mijn persoonlijke gedachten over dit soort zaken. Ik claim noch de waarheid in pacht te hebben noch de visie van welke religie of stroming dan ook te verwoorden. -
Psychologie is de wetenschap van de ziel. Zij maakt geen onderscheid tussen de verschillende religies.
Het onbewuste - de geestelijke wereld, (ik zie hier meer verband met Heilige Geest). Het onbewuste is meer objectief-psyche.
Het bewuste de menselijke geest is subjectief psyche. Het onbewuste is in hoge mate onafhankelijk, terwijl het bewuste zich als een papegaai laat dresseren.
De ontmoeting en tweespraak tussen bewustzijn en onbewuste gelijkt.... mss gaat mijn fantasie te ver, maar ik denk gelijk over pinksteren.
En we hebben nog het collectieve onbewuste.
Andere stof voor over na te denken: Jungiaanse archetypen bewustzijn.
Carl Jung On The Psyche - Gnostic
http://nl.youtube.com/watch?v=UQubC5zc-y4&featu...
Er staat meer achter de archetiepen:)) -
Wise King Solomon: 2 women and the baby scene
http://nl.youtube.com/watch?v=SpDjR2Jtao0&featu... -
To Everything There Is A Season - King Solomon
http://nl.youtube.com/watch?v=fXlF78W1a6w&featu... -
De inhouden van het collectieve onbewuste worden door Jung "archetypen" genoemd. Het collectieve onbewuste bestaat volgens Jung uit beelden die we geerfd hebben van onze voorouders. We erven fysieke kenmerken (ogenkleur, haarkleur,...), karakterkenmerken ( b.v. rustige persoon of driftige persoon) en ook erven we overlevingsmechanismen van onze voorouders. Op het moment dat we geboren worden die mechanismen zitten in onze genen.
Voor meer uitleg wat archetiepe is zie link en natuurlijk wiki over Jung. (bestaan meerdere sites, kan altijd vinden wat je zoekt)
http://www.skepsis.nl/jung.html
http://home.wanadoo.nl/a.heer/Jung_archetypen.htm -
0+232
27 december 2008 01:29
door Golden City - Silver Moon - Blue Earth - Wind in the Hair - Kin 39
Hey Slana en Red,
Inzichten veranderen altijd net zoals een kind naar de wereld kijkt en met de journey meer ontdekt.
En zo is het met alles!!!
Mooiste tekst vond ik lange tijd, en nog wel,
http://www.gnosis.org/naghamm/trimorph.html
Powerfull duidelijk en geen gezeik!!! -
@Golden City, ik ga niet zeuren, men doet in vrije tijd wat ie wil. Ik heb mijn eigen ideen en begrippen. Net als Red zegd, beetje wijsheid kunnen we tegenwoordig gebruiken. Maar maasal na de kerk gaan we niet, of ik bedoel me zelf.
-
0+134
27 december 2008 11:10
door Golden City - Silver Moon - Blue Earth - Wind in the Hair - Kin 39
@Slana, precies, een beetje wijsheid is nooit verkeert!!! -
In russische boeken en sites over collectieve onbewuste heb ik interessante draad gevonden. Laten we ons wenden tot de klassiekers. In het individu van onderbewustzijn bestaan de structuren, algemene voor alle mensen. CG Jung noemt hen "archetypen", of "originele beelden". Archetypes zijn gerelateerd aan de structuren van de geest en de wereld van de ideeën, die altijd om ons heen. Dit is de manier om de gelijkenis mifology van verschillende naties en rassen te verklaren.
Heidense goden, geesten, kunst, voorouderlijke zielen, onzichtbare legers, en zelfs Hemelse Kerk - voor al deze bonte aantal namen is een en hetzelfde model.
Dus, volgens mij niet alleen russen, hebben collectieve onbewuste EGREGOR genoemd. En het is ook makkelijker later in verhal uit te leggen.
Dus Egregor is - immateriële vaste stof die wordt gemaakt door mensen, vaak niet beseffen, of voor het uitvoeren van taken of een reeks van taken.
De meest krachtige Egregoren zijn religies. Er zijn ook kleintjes als, Egregor van familie, die belang hecht aan haar leden.
Wat ik heb geschreven over Egregor - niet meer dan een theorie, het model, en niet de laatste scheidsrechter van de waarheid!
In feite Egregor is niets anders dan een symbool van de structurele eenheden van het collectieve onbewuste, dat in een bijlage bij een specifieke persoon, bedoeld als "complex" of "lifestyle", maar in deze zaak werd uitgesteld tot het hele begrip van het menselijk ras.
De belangrijkste doelstelling Egregora - realisatie van de doelstellingen waarvoor Egregor is gemaakt. Bijvoorbeeld, het christendom Egregor strekkende tot uitbreiding van de ideeën van het christendom, zoals kan worden dieper en meer. Egregor familie streeft naar verhoging van zijn kracht, macht, aanwezigheid bij haar thuis, de liefde, warmte, Egregor antisemitisme wilde uitroeien van alle joden, en Egregor totaal wantrouwen in de wereld manifesteert in de vorm van wapens en het gebouw moet ervoor zorgen dat alle waren gewapend "aan de tanden" ...
Informatie gebied kan worden gecreëerd, niet alleen door ideeën, doelstellingen en wensen, bepaalde kwaliteiten, maar ook zelfs door menselijke gebreken. Heel sterk gekoppeld aan Egregor mensen die voordurend voeden de egregor hebben niet meer eigen vrije wil eigen initiatief. Er zijn tal van kwalen...georganiseerde handel in drugs, alcohol, wapens, gokken, olie-, energie-gemeenschappen.....
De hele wereld is afhankelijk van de wet van causaliteit, dus ook wij.
Egreror:
collectieve onbewuste;
het geheel van de opvattingen van de groep van actoren;
Kunst dacht / afbeelding;
het geheel van informatie in verband met het voorwerp of het verschijnsel;
energie-structuur, die wordt gevormd ten koste van de betrekkingen ervaringen van mensen die betrokken zijn in een geval (christenen, artsen, docenten, wetenschappers, zakenmensen, natie, staat, stad en familie, sportclub, universiteit groep, enz.).
Het menselijk leven is een wandeling op de wereld, vinden de locatie van de krachten en talenten.
Wordt vervolgd...... -
Inheritance of Dreams 1
http://nl.youtube.com/watch?v=zjtMo7_eTJ0
En andere delen vinden jullie zelf. -
Het gaat even duren voordat ik ik een reactie op #35 heb geformuleerd Slana.
Weet je,
ik heb wel eens met de gedachte gespeeld een "algemeen filosofie" draadje te openen, maar daar begint het hier langzaam op te lijken :). -
WTF @ de min op #37
Ach mafkezen heb je overal. -
@Red, dit moeten we verwachten.
-
Reuze interessante film over Jung.
-
De rituelen, wonderen, en andere evenementen zijn noodzaakelijk voor egregoren. Op dit manier hebben ze meer invloed op mensen en maken verbinding met mensen. Het eenvoudigste voorbeeld van egregor - de publieke opinie.
Model van egregor wordt gebruikt niet alleen in occultisme en mystiek, maar ook in de psychologie. Alleen in plaats van "Egregor" is er de term "collectieve onbewuste". Deze term werd ingevoerd in de psychologie om de 20's van de XX eeuw door een uitstekende wetenschapper CG Jung. Ik zal niet op details ingaan van hoe heeft hij het probleem aan te pakken en werd geinspireerd.
Het collectieve onbewuste is een resultaat van het denken. -
Collective Unconscious (Part 1)
http://nl.youtube.com/watch?v=No5ncqdlsYs&featu... -
@Slana #41 "collectieve onbewuste". Deze term werd ingevoerd in de psychologie om de 20's van de XX eeuw door een uitstekende wetenschapper CG Jung."
Was het niet origineel Friedrich Nietzsche die de termen "Es", "Ich" en "Uberich" formuleerde waarna Freud ze zonder bronvermelding overnam en de psychologie subjectiveerde rondom 'het individu met zijn 'verlangen' en een psychoanalyse ontwikkelde als een individuele psychische ekonomie, een libido met oedipale verwikkelingen die de plaats moest innemen van de rituelen, de wonderen, de pure gebeurtenissen door initiatie, het seductieve incident zonder precedent? -
De psychoanalyse stelt de hypothese van de buitenwereld als agressie, van het 'ik' als afweer- en bezettingssysteem, van een driftmatige verschansing, van het genot als ontlading van spanning, de droom slechts als symptoom en onderwerp van interpretatie en niet langer meer als verschijning, als profetische charme, als initiërende vorm verwant aan het lot.
-
#43 Cool Memories, ja, ik heb me niet echt verdiept in uitleg van de bron, maar Jung heeft meer verdiept in "collectieve onbewuste", ik heb mss niet juist gevormuleerd.
-
Cool Memories, daarom wil ik met iemand ever deze thema hebben, omdat ik snap niet helemal alles.
-
Golden City, jij hebt ook andere interessante topiks, b.v.
Lucifer - the Queen of Heaven
Bij andere kom ik ook langs -
@Cool Memories #43 en #44
Maar hoe denk jij daar over? Dat vind ik veel interessanter.
@Slana #35 & #41
"Het collectieve onbewuste is een resultaat van het denken. "
Ben ik helemaal met je eens en ook weer totaal niet, en wel hierom:
Wij zijn ons (min of meer) bewust van het collectieve onbewuste en kunnen het als dusdanig benoemen. Wij kunnen het slechts benoemen omdat we kunnen denken, spreken en dus formuleren.
Omdat wij kunnen formuleren kunnen wij vorm geven aan bepaalde gedachten of instincten en die "universele" vormgeving (alle mensen hebben tenslotte min of meer de zelfde oer-geschiedenis) vind je terug in wat Jung "grote dromen" noemt.
Echter, die oer-instincten, zouden ook aanwezig zijn geweest als we nooit hadden leren denken en formuleren. Bij dieren noemen we dit gewoon instinct.
Ik zou dus willen stellen dat het collectieve onbewuste niets anders is dan een al dan niet visuele vormgeving van ons instinct. De vormgeving ervan is mogelijk gemaakt om dat we zijn gaan denken maar niet de oorzaak van het bestaan daarvan.
Over "Egregor" (als het collectief onbewuste van een bepaalde groep).
Groepsdruk is natuurlijk een erg sterke motivator en aangezien wij mensen sociale wezens zijn die in groepsverband leven waarbij we de neiging hebben om ons zelf ondergeschikt te maken aan het groepsbelang zou je Egregoren (wat is het meervoud van Egregor?) als een van de belangrijkste factoren van de menselijke psyche kunnen beschouwen. Het zijn Egregoren die de mensheid verbinden en tegelijkertijd splitsen. -
LOL iemand (de minner) snapt duidelijk niet wat ik zeg :P
-
#49 @Red, gewoon niet opletten, negeren, heb ik ook mee gemaakt, profielminner. Hem interessert geen moer wat je sreeft.
-
Hi, all
ik volg jullie gedachtegang een beetje en er schoot mij een thema te binnen, waar we vroeger op school over moesten brain stormen...
De categorische imperatief is een bekende gedachte uit de filosofie van Immanuel Kant.
Uit Wiki..
In zijn kennisleer onderscheidt Kant de categorische imperatief van de hypothetische imperatief. De hypothetische imperatief is het praktische voorschrift dat in de praktijk werkzaam is; met andere woorden: in dit-en-dat geval moet men zus-en-zo handelen. Onder de categorische imperatief verstaat Kant de leidraad van het zedelijk bewustzijn, dat zich zowel van zijn eigen menselijke vrijheid bewust is als van de zedelijke vrijheid van alle andere mensen; daarnaast moet het volgen van deze leidraad los staan van elke voorstelling van een te bereiken praktisch doel (want dat is bij Kant immers de sfeer van de hypothetische imperatief); het is bij Kant immers een zuivere voorstelling en geen praktische. Deze zedenwet komt bij Kant dus niet voort uit het louter zintuiglijke (het materiële) met al zijn wetten (dat is: met alle natuurlijke causale verbanden), noch uit het louter intellectuele, maar uit de ontmoeting van deze twee sferen.
Uit Wiki.
Wij kwamen tot de conclusie dat Kant van een ideale wereld uitgaat en dat het categorische imperatief aangepast moest worden aan de realiteit.
Ik vond het gewoon leuk dit met jullie te delen, verder weet ik weinig van de materie, dus ga ik me er ook niet mee bemoeien. cu. -
Immanuel Kant Song
http://nl.youtube.com/watch?v=rzpL_5CI0WQ&featu... -
Ik weet ook vrijwel niets van psychologie en filosofie, in de zin van "meneer/mevrouw X zegt dit en meneer/mevrouw Y heeft dit geschreven.
Ik heb wel heel duidelijk zo mijn eigen (behoorlijk doordachte) mening over, nou ja vrijwel alles :P.
Ik ga even over Kant nadenken hoor. -
@Red, ik probeer ook vrijwel makkelijker over collectief onbewuste te praten. Jouw mening vind ik behoorlijk helder.
Dat klopt wat je zegd: Het zijn Egregoren die de mensheid verbinden en tegelijkertijd splitsen. -
@Slana #46 "omdat ik snap niet helemaal alles."
Daarin heb je gelijk! -want "het (collectief) onbewuste" (s) volgens Freud en Lacan is iets dat ongrijpbaar is, verglijdt, oneindig vertakt en derhalve kan geen enkele significant (S) het volledig uitdrukken. Dit is het moderne idee dat analoog loopt met de gebruikswaarde (VU) ten opzichte van de ruilwaarde (VE) bij Marx en de betekenis (Sé) tegenover de betekenaar (Sa) in de linguïstiek bij de Saussure. Maar met de postmoderne woekering en het onderlinge spel van de betekenaren in taal en mode is de referentiële grondslag verdwenen net zoals de gebruikswaarde en gouden standaard verloren zijn gegaan in de derivaten- en valutahandel en dat het onbewuste overbodig is geworden in de éénduidigheid van de digitale en binaire sytemen, talen en structuren die iedere ambivalentie of symbolische relatie uitsluiten en niets aan de fantasie overlaten. -
ik haak af.
Ik ben bijzonder gedesinteresseerd in jullie gedachten, maar als ik weten wil wat Freud, Lacan, Marx en anderen te melden hebben pak ik wel een boek. -
correctie @56 gedesinteresseerd moet natuurlijk geïnteresseerd wezen.
Stupide spellingcorrectie :) -
@Red,de gedachten worden gekreeerd door boeken te lezen en levenservaring. Het is juist leuk dat op deze topic kan nieuwe informatie krijgen, b.v. in welke richting moet je zoeken.
-
Daar denk ik helaas anders over Slana.
Het klakkeloos herhalen van wat een ander geschreven heeft zonder daarbij je eigen gedachten over de betreffende materie te geven vind ik volstrekt oninteressant. -
Het blijft altijd individuele zoektocht.
Zonder klassikers is het ook moeilijk soms iets uit te leggen. -
Eigen gedachten....
die woorden heel vaak door andere geplundeerd en bespuugd, mss daarom probeerd men zo veel mogelijk eigen gedachten verbergen. -
Correct Slana @61.
Maar zoals ik in 59 al aangaf is dat nu juist het enige waar ik in geïnteresseerd ben. -
Het is ook heel gevoelige onderwerp - collectief onbewuste. Het is net als de spel, met dwergen en reuzen.
-
Ik zie niet in wat er gevoelig is aan het onderwerp en begrijp de vergelijking met het spel eerlijk gezegd ook niet.
-
Huiswerk voor jou, @Red.
Kan je collectief onbewuste beinvloeden? -
In mijn visie niet.
Daarbij er van uitgaande dat we het over het universele collectieve onbewuste van de mensheid hebben.
De manier waarop het collectieve onbewuste zich manifesteert valt natuurlijk wel te beïnvloeden, waarbij factoren als cultuur, drugs gebruik en andere zaken die de belevingswereld veranderen/aanpassen een belangrijke rol spelen. -
Het meest concrete aan het 'onbewuste' is het ongrijpbare ervan.
-
0+168
29 december 2008 15:44
door Golden City - Silver Moon - Blue Earth - Wind in the Hair - Kin 39
SECRET GARDEN - SOLO VIOLIN
http://www.youtube.com/watch?v=VOhjTpeQhXs&feat...
Soms zie/denk ik het in frequencies, alle mogelijk frequencies zijn er.
De samenhang maakt vorm door bewuste gedachten of gevoelens en zo ook de wereld van materie.
Het onbewuste is voor mij alles waar ik me in dit moment niet bewust van ben, maar wel bestaat of op dit moment gecreerd wordt, zelfde als nu als vb een stelltje punkers in Afrika hebben een idee en maken een project :).
Wel zie ik het als een bewuste reis en nu dus als een onbewuste reis.
Alle frequecies worden wel in standgehouden door een Isness, zeg maar een punt vanuit creatie, waarin expansie gaat gebeuren.
Vanaf dit punt was en is alles bewust.
Daarom heeft alles ook momentem en is hevig aan veranderingen, naar gelange de kracht van het onbewuste het in stand houd of wil houden. Dingen of mensen willen soms ook niet veranderen, of maarschappij of inzichten.
Alles wat een fixed geloofsysteem is, heeft geen expansie of momentum en zal in stand blijven. Freqencies en kleuren hebben een isness ipv een judge mental kijk op de zaak of een mind die links of recht denkt.
Er is dus momentum voor dat materie er is, voordat een lichaam bestaat of een mind zich manifesteerd in het bewuste.
Echter mijn bewuste zegt dat ik de momende maand weer druk ben met een aantal reisjes, en met deze time en space, dus kan nog steeds niet overal tegelijk zijn, wat op zich wel moet kunnen als je erg bewust ben.
Dromen, dagdromen, expansie zijn zijn de mooiste dingen, echter in deze realiteit is is het mentale zo overheersend dat dat reel is geworden en waarde wordt aaangehecht.
Echter creatie en expansie kan niet zonder momentum, dus breken van cycly of systemen is de rightfull issness of divinity!!! -
De sterkte van egregor is afhankelijk van het aantal mensen die leven onder zijn invloed. Informatie die zit binnen egregor kan beinvloeden de wereldprocessen. Egregor is een autonoom wezen, waar mensen zijn slechts een fractie van zijn eigen ontwikkeling en energievoorziening. Hetzelfde mini-egregor, bijvoorbeeld bij je vrienden. Jouw wederzijdse vrienden verzamelen meestal rond bepaalde waarden, dat wil zeggen, rond bepaalde golven. Als je niet langer voldoet aan deze belangen, dan verlies je je kring van vrienden, zelfs als jij probeert kunstmatig betrekkingen onderhouden. Omdat jij voert egregor niet meer, komt toch einde van vriendschap. De kleinste egregor - dit is familie. En als de familie heeft geen harmonie dan familie is vernietigd. Kracht van egregor voel je als je wilt formeel bij een team/groep aansluiten , maar niet echt geinteressert in hun iteressen en waarden,doelstellingen. Je zit hoe in de korte tijd de egregor erkend dat je voert hem niet meer en dan mensen stoppen met jou communiceren.
Egregor houdt zich bezich met emoties van mensen, en gevoelenes zijn een kanaal voor de overdracht van macht aan hem. Hij kan van een mug olifant maken , wat hij doet, op dit manier duwt hij mensen tot de oorlog.
De oorlog in het geval van een overwinning zal hem nog meer macht brengen. Maar zelfs als oorlog is verloren- egregor ontvangt nog meer energie dan door vreedzamheid. Hem interessert geen moer wat gebeurd met mens, voor hem is belangrijk eigen ontwikkeling en overleving, en indien dit kan worden bereikt door de dood, dus hij heeft gedaan.
Als mensheid/volken...komt op het randje van vernietiging, dan komt egregor om te helpen, omdat hij is verbonden met mensen. -
#56 #59 Ik vind zelf interessant over bron hebben, niet alleen over mijn gedachten. In feiten hoe kunnen mijn gedachten door de bron ondersteunen worden.
C.G. Jung suggereerde dat de archetypes hebben onbewuste een sterke invloed niet alleen op het gedrag van individuen, maar ook om de gebeurtenissen van de menselijke geschiedenis. In zijn inzicht kunnen de hele natie of culturele groepen spelen in hun gedrag grote mythologische thema's. En de tien jaar voor de Tweede Wereldoorlog, in de dromen van zijn patienten uit Duitsland Jung heeft vele onderdelen Nordic Ragnareke mythe, of de schemering van de goden gevonden. Op basis van deze opmerkingen heeft hij geconcludeerd dat het archetypen ontstaan in de collectieve psyche van het Duitse volk en dat dit zal leiden tot een grote ramp, die uiteindelijk zou zelfvernietigen. -
#66 Red, #65 is nog steeds huiswerk voor mij, ik wil C.Jung boeken in Nederlands kopen, over archetypen, onbewuste, synchroniteit,....helaas online hebben ze niet in Nederlands.
B.v. Ik was op zoek naar Leo Taxil, ik heb in russisch online Amusante Bijbel en Amusante Evangelie gevonden, maar niet in nederlands, vind beetje jammer, heel interesaante boeken, ik heb ooit gelezen. -
@Slana
De Amusante Bijbel : http://cgi.ebay.nl/De-Amusante-Bijbel-door-Leo-...
Maar liefst beginnen te bieden bij 180 Euro!
Aangezien in jouw visie Egregoren blijkbaar entiteiten zijn heb ik daar wel een belangrijke vraag over.
1:Bestaan (alle) Egregoren al en hechten zij zich naar believen aan een groep?
of
2:Ontstaan Egregoren door het ontstaan van bepaalde groepen? -
Wat ik heb geschreven - niet meer dan een theorie, die heb ik ook overgenomen bij andere bronnen, ik probeer gewoon zelf achter te komen hoe sterk is deze theorie.
1:Bestaan (alle) Egregoren al en hechten zij zich naar believen aan een groep?
of
2:Ontstaan Egregoren door het ontstaan van bepaalde groepen?
Het zou een persoon zijn of groep mensen... Ik zeg b.v. een woord "ZON" Nu vraag je wat je weet over de zon. Uiteraard begon te lopen voor de ogen van het beeld "Sunrise, Sunset","Zonnestelsel"....Het is feedback. Deze egregor is gemaakt door mensen en hij is passiev.
Er zijn echter ook actieve dergelijke egregoren van landen, religies en bedrijven...Ze hebben doelen en aantel gedragregels.
Dus sommige egregoren bestaan al lang. -
#72 Wat een prijs zeg, dan lees ik gewoon nog een keer online in russisch en gratis.
-
@Slana #73
"Het is feedback. Deze egregor is gemaakt door mensen en hij is passiev. "
Ik hoopte al dat je dat zou zeggen, dat opent namelijk een interessante overweging over iets heel anders, en tegelijkertijd iets erg relevants. Magie en religie.
Er van uitgaande dat egregoren entiteiten zijn (niet dat ik dat geloof, maar dat doet verder niets ter zake) kunnen mensen blijkbaar door middel van pure geesteskracht werkelijkheden scheppen mits de al dan niet gecombineerde geesteskracht maar sterk genoeg is.
Projecteer je dit op religie zou je dus kunnen stellen dat niet alleen alle godheden met aanhangers werkelijkheid zijn, immers het zijn egregoren maar tevens dat de macht van die godheid afhankelijk is van het aantal aanhangers van die godheid.
Projecteer je dit op magie kun je niets anders concluderen dan dat magie niet alleen werkelijkheid is maar tevens dat wat er door middel van magie bereikt kan worden slechts gelimiteerd word door de verbeeldingskracht van de menselijke geest.
Er geen enkel verschil tussen magie en religie. Een magier werkt door middel van zijn eigen egregor(en) en aanhangers van een godheid dan wel pantheon door middel van de collectieve egregor(en). -
Neem b.v. Revolutie in Rusland 1917.
Lenin heeft Marx, Engels en andere werken bestudeerd, hij wist goed hoe moet je massavolk beinvloeden. Maar deze voorbereiding ging jaaren. Het blijkt dat men kan collectief onbewuste beinvloeden. Maar ik denk dat het niet zo is, egregor heeft dit gedaan en Lenin was als een poppetje. Op bepalde moment heeft egregor doel bereikt, dan moest Lenin dood gaan, hij had hem niet meer nodig.... en toen kwaam Stalin aan de beurt.Het is nog steeds een raadsel hoe werd Stalin een hoofdpersoon van zo een grote land, hij was altijd in de schaduw, toen was nog Lenin. -
#75 Red ik probeer gewoon oncijveren. In Bijbel, mythen,.... kan ook genoeg voorbeelden vinden.
Een passiv egregor kan actief worden en kan gewoon "dood gaan". Mens kan ook van een egregor naar andere over gaan, b.v. van katolike kerk naar pinkstergemeente. Meestaal kreegt mens propleem mee, met zo een bewuste beslissing, oude egregor wil hem niet laten gaan en nieuwe wil hem hebben.... er komt kleine oorloog tussen die twee egregoren.
Het zelfde verhal met familie, als iemand gaat scheiden en begint nieuewe leven. -
#75 Red, ik denk dat toch min of meer heb je gelijk, neem b.v. schamanisme, mythologie, het is jouw pakkie aan hoe ga je uitzoeken. Ik zou hier niet alles platsen:))))
-
"Ik zou hier niet alles platsen:)))) "
Ik zou niet weten waarom niet Slana.
Jij hebt ook geen ongelijk Slana. Het enige wat er bij mij niet in wil is dat egregoren iets anders zijn dan een (verzamel)naam voor het motiverende gedachtegoed van een groep of een individu. De acties die jij aan een egregor toeschrijft zijn voor mij de gevolgen van mechanismen die menselijk handelen bepalen. -
Sommige dingen moet men zelf uitzoeken, Red.Het is niet schlecht bedoeld:)) Ik weet zelf niets zeker, waarom moet ik hier mijn zwevende gedachten platsen. Ik moet opnieuw sommige boeken lezen.
-
Alles moet je zelf uitzoeken Slana!
"waarom moet ik hier mijn zwevende gedachten platsen"
Niets moet, maar ik dacht dat dat juist de bedoeling was.
Het uitwisselen van gedachten. -
REMEMBER : WAKE UP
http://nl.youtube.com/watch?v=s-rAA8XUrIw&featu... -
#81 haha, dat doe ik al lang, alles zelf uit te zoeken.En ik vind het reuze interessant. http://www.wanttoknow.nl/universum/wat-claudie-...
Ik neem niet alles letterlijk uit deze site, maar het zit er iets in.
NuJij is de opnbare ruimte , Red. Cool Memorie doet heel goed dat hij praat symbolisch. Uitwisseling van de gedachten betekent niet dat ik verteel alles wat ik denk, het is meer, het is zoektocht, mens moet leren. Het is heel serieus onderwerp. En niemand is iets verplicht. -
Sorry hoor. Ik ben er nu dus echt weg van........
-
@Red, ik plaats niet zomaar iets op deze topik. post #14
-
Dat wil ik best geloven Slana maar een zooitje links zonder je eigen gedachten daar over vind ik in een "gesprek' volstrekt oninteressant zoals ik al eerder aangaf.
Dit was overigens echt mijn laatste reactie hier. -
Thema van de topic: Wisdom is Great
@Golden City, ik heb nog interessante site gevonden.
PISTIS SOPHIA
tr. by G.R.S. Mead
[1921]
http://www.sacred-texts.com/chr/ps/index.htm
Vertaalde versie
http://translate.google.com/translate?hl=nl&sl=...
Verder is het heel veel lezen, maar ik neem tijd voor, ik heb heel snel doorgebladeerd, denk dat moeiete waard. -
#32 Golden City, heel interessanie link, ik ben nog steeds bezig met lezen. Mooi collectie.
In #68 heb je ook mooi beschrijving van bewust en onbewust. Over frequencies gesproken, ik geloof niet in toeval, wel in synchronisatie.
Je voelt je verdrietig. De volgende persoon die praat met jou zegt je iets dat brengt je opluchting. Mensen leren kennen elkaar die komen langs, maar nooit worden mede-afhankelijk. -
#55 Cool Memorie, het is ook zo, dat collectief onbewuste is iets dat ongrijpbaar is, verglijdt, oneindig vertakt en derhalve kan geen enkele significant (S) het volledig uitdrukken.
In post #82 een kunstenaar heeft op een of andere manier collectief onbewuste uitgedrukt.
Stijgers in Algemeen
Doden bij ongeluk Ierse autorally
Tijdens een autorally in Ierland is zondag...
8 uur 11 minuten geleden door Karel75
'Al-Shabaab heeft terreurcel in...
In Nederland verblijven Somaliërs die...
10 uur 45 minuten geleden door Kania
Ramsis Kwidama verdronk toen hij jongetje...
Ramsis Kwidama zat met zijn vrouw, Merrel...
11 uur 18 minuten geleden door Sylvana's Hotspot
Crisis zorgt voor minder adopties
Het aantal Nederlandse ouderparen dat een...
11 uur 19 minuten geleden door Rudolf-Almere
Duo steelt portemonnee oudere vrouw
Het incident deed zich voor op maandag 12...
12 uur 36 minuten geleden door sharoly
Best gewaardeerd
Sharia4Belgium bedreigt Wilders met dood
De PVV heeft geschokt gereageerd op...
1 dag 18 uur geleden door MrFuzzyfun
Man wil drenkeling redden en verdrinkt zelf
Een man die in Rotterdam een kind uit het...
3 dagen geleden door 101st airborne
GGD wil leeftijdsgrens voor alcohol naar...
De leeftijdsgrens om alcohol te drinken zou...
3 dagen geleden door Aktea
Nederland is een vies en vuil land
Nederland is een smerig, vuil land, dat...
22 uur 17 minuten geleden door ilsebeenhakker
NAVO-luchtaanval doodt Afghaanse kinderen
Een gezin met zes kinderen is gestorven...
20 uur 21 minuten geleden door g.zeur


