Het TweeSteden ziekenhuis in Tilburg en Waalwijk behandelt dit jaar geen patiënten meer die verzekerd zijn bij Achmea.
Sorteer op:
-
Ach dit is niks nieuws, is al jaaaaren zo! Sta je aan het einde van het jaar gepland voor een niet spoed-eisende operatie en de zak met geld van het ziekenhuis is op, dan kun je gewoon wachten tot het volgende jaar. Is me zelf door een verpleegkundige in het Rijnstate verteld. Het laatste beetje dat ze nog hebben houden ze voor spoedoperatie's.
-
@393 Zo te zien weet jij hoe het allemaal werkt.
-
Wat nu voor de gedupeerde klant/patient?Die heeft gewoon netjes zijn premie afgedragen.Nu hij hulp behoeft wordt hij/zij (in dit ziekenhuis) afgewezen.
Krijgt hij/zij nu premie terug? -
@386
Je kan jezelf afvragen waar je de schuld van die ontnomen zorg moet neerleggen, bij is het overduidelijk bij de zorgverzekeraar en de politiek die deze idiote regeling in het leven heeft geroepen. -
@392 ja nogal precies. Gemiddeld 7,5 zoveel als de gemiddelde Nederlander. Met 290.000 per jaar de best betaalde specialisten ter wereld met de vs op de tweede plaats met 238.000 . Niveau 2009, is er nog flink beter op geworden
-
"We spreken met Nederland met elkaar af dat...."
Ik weet niet hoe het met de rest van jullie zit maar mij wordt nooit iets gevraagd... -
Verwijderd door redactie
-
Verwijderd door redactie
-
De specialisten inkomens zijn echt niet het probleem. Het probleem is de overhead. Ongeloofveel parasiten met niet zegende functie maar prima inkomen. Minder dan 50% van het personeel levert zorg, de rest levert rapporten.
-
@386, U snapt het totale plaatje nog niet helemaal... niet het ziekenhuis ontneemt deze mensen hun zorg... Achmea (en nog enkele andere verz.mijen) doen dit "indirect" door een ziekenhuis geen vergoedingen meer te geven voor hun (be)handelingen... 'DAAR' zit de werkelijke 'angel'... het ziekenhuis is in de geval de gebeten hond, terwijl zij wel wil maar niet mag. Snapt u het nu wel?
-
@406 Klopt, jij behoord tot het klootjesvolk.
-
@397 Met andere woorden, als je nog iets kan sparen, verdien je teveel, want je houdt over. Lekkere beredenering.
-
Nu maar hopen dat er buitenlandse ontwikkelingshulp voor nederland komt.
-
@405 lees even verder in mijn post @398
Je moet even het verschil leren tussen de inkomsten van specialisten in loondienst en specialisten die vrijgevestigd zijn.
Bij dit onderzoek zijn van beiden vast de bruto salarissen mee genomen, maar is geen rekening gehouden met het feit dat het bruto salaris van een vrijgevestigde niet alleen zijn salaris is, maar zijn omzet. En uit zijn omzet met een vrijgevestigde nog een hele boel betalen. -
Nu zijn het deze twee ziekenhuizen en die ene verzekering, volgende keer zijn het ook meerdere ziekenhuizen met meerdere verzekeringen. Waar moet je dan heen als patient? Moet je dan vanuit Tilburg , naar Arnhem, of Utrecht?? Of erger?? We zijn met z'n allen op een zwaar zinkend schip terecht gekomen. Ik zou haast zeggen, vergaat de wereld niet door natuurrampen, dan wel door de grottste natuurramp ooit, de mens zelf!
-
@408 jij blijkbaar ook niet als je je tijd hieraan besteed
Je was toch zelfstandig ondernemer?
Blijkbaar niet zelfstandig genoeg met je grote bek en kritiek op iedereen -
@407
Ja, daarmee ben ik naar de zorgverzekeraar gegaan. Net zoals met de klacht dat ik niet wens een volledig medisch overzicht te geven vanwege een simpele verwijzing van de huisarts. Bij de huisarts is de privacy aanzienlijk meer gewaarborgd. Daar zit maar 1 iemand (de assistent) die het inzichtelijk heeft in plaats van een batterij aan telefoonisten die ook rustig het dossier in kunnen zien...
De macht die zij zich toekennen, is niet terecht en daar zijn tal van voorbeelden van. Dat de zorgverleners zicht steeds meer in groepen opstellen is omdat ze dan een onderhandelingspositie hebben bij de zorgverzekeraars.
Is het iemand opgevallen dat het al gek is dat er over zorg onderhandeld moet worden?? -
Verwijderd door redactie
-
@418 Dus volgende keer: niet naar een privaatkliniek gaan.
-
Verwijderd door redactie
-
Als je een onderhouds kontrakt hebt bij je auto en je brengt hem naar de garage.Dan zou ik het gek vinden dat ze zouden zeggen,sorry kom volgend jaar maar terug.Meneer pietersen zijn mercedes is te duur uitgevallen dit jaar.
-
@418 ga jij dan maar gauw naar oostenrijk en je armen en benen breken
En je tanden erbij dan houd je je tenminste even koest met dat gekwakzalf van je -
Ik wil de ticket nog wel betalen voor je
-
niet ziek worden is op dit moment de beste optie...
-
@417 heb je ook een klacht ingediend bij betreffende zorgverzekeraar?
-
@414 het is ook een gemiddelde als kinderarts haal ik dat echt niet. Er zijn radiologen en anesthesiologen die met 3 maal mijn inkomen naar huis gaan. Ja, zij moet kosten maken maar niet twee derde van de omzet.
-
@412
Nee je houdt teveel over en overal waar te voor staat is niet goed, behalve tevreden.
@420
Emigreren. -
Die verzekeringsmij. kijken alleen naar de knikkers. Achmea is gefuseerd met de Friesland. Jammer, de Friesland was nog een van de maatschappijen die dicht bij de klant stond.Dat gaat zeker veranderen, kijk naar de ontwikkelingen bij de sionsberg in Dokkum.
-
@419 dank voor de tip :-)
-
Chapeau @424, of liever anders gezegd, wat gezonder leven met z'n allen.
-
@422 alles goed? je praat wartaal
-
@421 verkeerd voorbeeld. Want je mist de tussenpersoon.
-
@ ps in loondienst.....
-
Als u uw auto al wilt vergelijken met de zorg dan ook goed doen.
Als u schade aan uw auto heeft taxeert de verzering de schade die zei uit wil keren. Gaatv u naar een garage waar de hoofdprijs wordt geregekend zal de verzekering slechts het gtaxeerde bedrag vergoeden, de rest dient u dan zelf bij te leggen. -
@433 mijn vrouw is ook specialist in loondienst... ;-)
-
Het vooraf bepalen van een budget moest eigenlijk verboden worden.
Je kunt vooraf niet exact weten hoeveel kosten er in een onderhavig jaar gemaakt zullen worden.Achmea moet gewoon zijn klanten helpen,daar betaalt de klant immers voor.Zo zielig zijn ze nu ook weer niet hoor bij Achmea.
Kennlijk is er 2010 1,2 miljard euro nettowinst behaald:
http://www.achmea.nl/pers/Paginas/Eureko-maakt-... -
is dit ziekenhuis van de pot gerukt gewoon een criminele aktie waar blijft de minister?
-
@417
Ja die klacht is ingediend ja en uiteindelijk door de verzekeraar afgewezen. Aangezien dit uiteindelijk om een groter bedrag ging wat ik niet zo 1-2-3 kon betalen, is er een beknopte versie gekomen. Opgesteld door de huisarts.
Blijft het principe dat de zorgverzekeraar nog steeds te veel informatie wil hebben. De eerste lijn bestaat uit een huisarts welke de verantwoordelijkheid heeft om te beslissen of iemand bepaalde zorg nodig heeft. Dit ligt niet bij de verzekeraars, maar ze willen dat wel heel graag hebben.
Ik heb de verzekeraar ook voorgesteld om een audit te laten uitvoeren, door mij. Ik ben namelijk klant en derhalve in het recht om te kijken of de systemen werken naar behoren... De verzekeraar was het hier niet mee eens zoals je waarschijnlijk al had verwacht. -
@434 Ik heb het over een onderhouds kontrakt,niet over schade.Die mag je in NL nog eens extra verplicht afsluiten
-
Marktwerking in de zorg
wwhoehahaha...,
vuile graaiers ! -
Amerikaanse praktijken, tis toch een k*t ziekenhuis, alles wat ze laten liggen, wordt door het andere ziekenhuis is de stad opgevangen, tjsa die maken ook geen winst....maar steken zichzelf in de schulden om de patient te helpen..
-
de ondergang voor de chronisch zieken en ouderen.
dank u voor de vrije markt dank u hr hogervorst ,het zijn een stel
asociale in denhaag ze hebben nu hun zin de zorgverzekeraar bepaalt.
en niet de consument. -
@434 wat nu als de auto total loss word verklaard ?
u is te oud sterf maar ? -
@437 Hoezo crimineel? De verzekeraar heeft blijkbaar te weinig geld gegeven. Als dat op is, kunnen klanten van die verzekeraar niet meer geholpen worden. Daar is niks crimineels aan.
-
@ 435 dicht bij het vuur. De specialisten inkomens zijn het probleem al erger ik mij aan de excessen bij sommige specialismen.
Ik ben wel van mening dat we de macht uit handen hebben gegeven aan een onbetrouwbare partij die gaat bepalen welke behandelingen ik mag doen, hoeveel, bij wie en tegen welke prijs. Wij staan echt zwak! -
Mensen hebben een te romatisch beeld ban de zorg. Wie ziek is moet geholpen worden. Zo is het niet . Altijd zijn er ook kosten baten. Het gevaar zitten in het feit dat de partij die de kosten baten analyse maakt ook een partij is die positieve cijfers aan zijn aandeelhouders moet presenteren!
-
@445 Niet heel dicht bij het vuur hoor, nadat zij haar opleiding tot specialist had afgerond kreeg zij haar droombaan aangeboden in Scandinavie... ;-) Maar de salarissen hier en in Nederland verschillen niet hele erg.
-
Er is verschrikkelijk veel mis in gezondheidszorg.
Zelf ondervonden,afgelopen week, dat mijn echtgenote door een specialist naar de spoedhulp werd gestuurt met de mededeling even 2 dagen aan een caliuminfuusje en dan gaat het beter. Om 15.10 uur meldden we ons aan de balie. Om 20.30 stapten we in de auto en niks opname, niks dooronderzoeken. 4 1/2 uur wachten met een infuusnaald in je donder die er ongebruikt weer uit werd gehaald. En natuurlijk ben je ergens wel blij dat achteraf die opname niet nodig was. Minder is het als je een puppy 6 uur in een bench moet opsluiten. En ja, ik heb bij het RKZ een klacht ingedient.
Maar,....wordt het daar beter van met AB Klink in de Raad van Toezicht?/ -
Toch vreemd dat we een aantal jaren geleden voor 35,- per maand de man waren, nu 3 keer zo veel betalen en dan heb ik het eigen risico nog niet meegerekend. Is de zorg er in die jaren beter op geworden of zijn we nog meer een nummertje geworden? Je mag niet eens meer zelf weten welk merk medicijn je krijgt...
-
Als die Somaliers en hun buren die $2 per dag verdienen hun bijdrage aan het IMF en het Europees noodfonds door artsen zonder grenzen laten brengen is het probleem zo opgelost.
-
wat ziek!
-
Was Achmea ook niet de verzekeringsmaatschappij die normen had opgesteld voor het uitvoeren van operaties? En dat ziekenhuizen daardoor uitgesloten konden worden van bepaalde procedures?
Als ik dit zo doortrek, dan kan het dus volgend jaar gebeuren dat een ziekenhuis dat, door beperking van het aantal ziekenhuizen dat de procedure mag uitvoeren, het budget van die operaties wordt overschreden en dat daar ook een stop op zal gelden tot eind jaar. Geweldig, aangezien het om diverse soorten kanker gaat.
Enneh, Alphons @79
'Gelukkig' gaat het in dit geval om Tilburg waar nog wat ziekenhuizen in de omgeving liggen, maar niet alle ziekenhuizen in Nederland liggen evenredig verspreid. Mocht hetzelfde gelden voor bijv. Zeeuws-Vlaanderen, dan wordt het verhaal toch nog iets lastiger. -
@448 Je vrouw stond op het punt opgenomen te worden, er wordt nog eeven verder gekeken en je kan weer naar huis. Er was niks aan de hand.
Maar omdat jij 4,5 uur hebt zitten wachten, en je puppy 6 uur in een bench heeft gezeten, kom je tot de conclusie dat er verschrikkelijk veel mis is met de gezondheidszorg?
Goh zeg. -
@26: mee eens! Dit is bij de wilde spinnen af, want denken die verzekeringsmaatschappijen verdomme wel?!?!
-
Het tweesteden ziekenhuis heeft op tijd aangegeven bij achmea dat het potje op was, nu voorkomen ze dat patienten een dikke rekeing krijgen die NIET vergoed wordt door achmea. Achmea koopt wel independer.nl daar is wel genoeg geld voor. Geef de schuld niet aan het ziekenhuis maar ga bij achmea klagen, die vergoeden hun eigen clienten niets meer.
-
Als ik meer energie verbruik dan 12 maal mijn maandelijkse voorschot, krijg ik aan het eind toch ook een eindafrekening? Waarom kunnen ziekehuizen en verzekeraars dit niet onderling regelen?
Marktwerking in de zorg heeft alleen maar geleid tot hogere kosten. En nee, ik leef wel gezond en maak (gelukkig) minmaal gebruik vaan de zorg. Het gaat gewoon om het principe. -
Ik betaal voor Achmea al jarenlang hoog dan andere ,waarom de ziekenhuis weiger gooed betaalt verzekerning....
-
1,2 miljard winst en patienten worden niet geholpen? wat belachelijk! waarom moet een verzekeringsmaatschappij eigenlijk winst maken? ! dat slaat al nergens op! natuurlijk moeten mensen die daar werken gewoon hun salaris krijgen, maar dat overschot is belachelijk. FIJN HOOR privatiseringen!!!!!!!!! 1,2 miljard over zoveel miljoen mensen is dus wat we minder aan premie hadden kunnen betalen als dit gewoon in handen van de overheid bleef!
-
Als je niet word geholpen omdat budget zogenaamd op is
Ga je gewoon naar 1e hulp want die worden wel geholpen maar waar halen ze dat geld dan vandaan zo als ze aangeven is het zogenaamde budget op dus wie betaald de spoed dan??? -
@458 Een verzekeringsmaatschappij zonder winst? Jij denkt dat de inleg van alle verzekerden genoeg is om de uitgaven mee te dekken?
Think again. -
denk dat ik maar een verzekeraars ga afbellen om te checken welke het grootste budget in mijn regio te besteden heeft ;)
slechte ontwikkeling dit... kan op je klompen aanvoelen dat je binnekort alleen nog maar bij de ziekenhuizen in de grote steden terecht kan omdat zorgverzekeraars amper nog budget voor de kleintjes willen vrijmaken.
ja ja, marktwering in sociale voorzieningen is wederom een groot succes gebleken! -
waar blijft de pil van Drion????? DE uitkomst toch voor Achmea????
-
@alle verzekerden van achmea STAP OVER naar een andere verzekering
-
@488 Ja, dat maakt de zorg duur. Je krijgt gewoon goede zorg. Specialist stuurt je door naar ziekenhuis., Ziekenhuis maakt nieuwe afweging en je kan weer naar huis.
Je denkt, ok klaar, maar nee, een klachtbrief naar het ziekenhuis. Die moeten ze juridisch juist beantwoorden, omdat het wel moet blijven staan als je doorgaat tot de hoge raad (die idoten heb je). Dus iemand moet nu gaan uitzoeken wat er is gebeurd, artsen vragen waarom zus, waarom zo, en een brief schrijven. Nou, jij hoeft dit jaarniet meer te klagen over de hoge ziektekosten premie. Die "heb je er al weer uit ". -
Zie @448 voor bovenstaande
-
Budget is op maar ze kunnen wel independer overnemen???????
Is betaald van ONS geld! -
@ 286 zwitserland is geen fout landje, dat is Nederland.. haha..
Niet werken eruit? wie zegt dat ik niet wil werken, juist wel! Dus niks fout, helemaal mee eens. Nederland is fout, achterbaks, inhalig en bedriegend! Denk daar maar eens over na! En ik ga oa ook voor mezelf werken, houdt niet van bazen! -
Als mijn verzekerings maatschapij waar ik maandelijks mijn premie betaal zou zeggen.U heeft pech,maar we betalen niet meer voor uw behandeling.Dan moet je toch wel heel dom zijn om aan dezelfde maatschapij weer een heel jaar te betalen,zodat zij weer 1,2 miljard euro in een jaar van je af kunnen troggelen.
-
en jullie domme koeien maar blijven discussiëren en niets er tegen doen
-
@460... winst is wat je over houdt NA aftrek van uitgaven...
Think again. -
Ik wil gewoon een degelijk staatsziekenfonds terug, waarbij mensen die meer verdienen meer premie betalen, maar geen gezeik meer met al die commerciele verzekeraars. Al die miljoenen die verdwijnen in reclame, elk jaar maar weer, belachelijk! ze beiden allemaal ongeveer hetzelfde aan toch? doorgeslagen marktwerking
-
"Verzekeraars en ziekenhuizen spreken met elkaar af hoeveel behandelingen er worden vergoed."
"We spreken in Nederland met elkaar af dat zorgkosten niet te veel mogen groeien"
W...T...F...??? Waarom betáál ik nog voor mijn zorgverzekering... Ik neem een verzekering als ik weet dat ik (een klein) risico loop om een (groot) bedrag op te moeten hoesten. Helaas is de zorgverzekering verplicht. Als alles al op landelijk niveau afgesproken wordt m.b.t. de uitkeringen, dan mag een zorgverzekeraar zich toch geen verzekeraar meer noemen? Eerder een bank! Schande! -
@460.
Laten we een simpele rekensom doen. Achmea krijgt gemiddeld per persoon zo'n 110 euro per maand, dat is ca 1400 per jaar.
hoeveel mensen zitten er uiteindelijk bij Achmea (zilveren kruis, Avero, etc). Mag ik een voorzichtige schatting doen dat ze zo'n 2 miljoen klanten hebben?
Dit is per jaar dus een afdracht van een kleine 3 miljard euro. Een heel bedrag... Daar kunnen een hoop kosten van betaald worden.
Het hele verzekeringswezen is er op gebasseerd dat er meer ingelegd wordt door de groep dan dat er door de individuen wordt besteed. Dat is ook zeker hier het geval. Dus ik denk inderdaad dat de inleg meer dan genoeg is om de uitgaven mee te dekken ja. -
@469 jij bent er 1 van...anders reageerde je niet
-
Tada!!!
Ons eerste Amerikaans achtig tafereel mbt zorg.Goed zo Rutten,maak het land maar kapot!! -
Bedankt Hans Hoogervorst !! Voor dit ongelooflijke kut-systeem waarmee je ons hebt opgezadeld. Met een systeem wat en slechter is dan voorheen en duurder. Echt top van je !! Dat heb je echt goed gezien.
Maar dat zal je waarschijnlijk geen fuck interesseren, want meneer heeft zijn zaakjes goed op orde, vangt lekker € 300.000 bij de AFM en declareert er lekker op los, met etentjes bij exclusieve Jappaner en vliegt alleen maar business class zelfs naar Brussel. En als slagroom op de taart vang ie ook nog 6 jaar wachtgeld ruim € 7000 per maand.
En dat is nou net het probleem met politici die gasten gaan een paar jaar de politiek in en moeten een beetje naam voor zichzelf maken en vooral geen vijanden maken in het bedrijfsleven, want het echte geld verdienen begint pas na de politiek.
vandaar ook die drang van politici om zich te moeten profileren, en zelfs gaan sleutelen aan zaken dingen die altijd prima hebben gewerkt.
Kut systeem !!! Politici behartigen allang niet meer onze belangen, al houden ze heel goed de schijn hoog. -
@473 Ik mis in je sommetje alleen nog de kosten voor de gezondheidszorg in heel NEderland, minus het deel dat het Rijk betaalt. Als je het resterende berag deelt door het aantal verzekeraars, dan zul je volgens mij zien dat jouw geschatte 3 miljard voor Achmea echt niet voldoende is.
-
Wel apart dat juist vandaag in het nieuws was dat Achmea zich ingekocht heeft bij de "onafhankelijke" verzekerings vergelijkingssite "Indepenter". Ik weet nog niet om welk bedrag het gaat maar dat loopt gegarandeerd in de miljoenen anders zou Independer niet haar naam zo te grabbel hebben gegooid.
Ik heb er ook een verzekering lopen en toevallig loopt die deze maand af dus dag dag Independer. -
boycotten occuperen dit ziekenhuis wat een stelletje aso's zeg
-
en precies dit gaan we over ongeveer 9 maanden ook krijgen met Tandartsen , Huisartsen, Apothekers etc etc.....
De Staat bepaalt , de burger betaald , en de verzekeringsbedrijven regeren...
Nog ff en dan krijg je een hartaanval op straat, pakken ze je portomonee met je ziekenfonds pasje om te kijken naar welk ziekenhuis je moet.... maar omdat "jou" ziekenhuis geen budget meer heeft de rit te lang is en jij streft in de Ambulance onderweg ... Lang Leve ons politiek misbaksel... -
@477
Daarom noem ik het bij deze een voorzichtige schatting. Achmea heeft namelijk iets van 5 miljoen klanten. Reken maar uit. Daarbij krijgen ze inderdaad per persoon van het rijk nog een bijdrage. Dus de werkelijke inkomensten liggen veel hoger. ook veel mensen hebben aanvullende verzekeringen dus extra inkomsten. 5 miljoen a 165 euro eigen risico (was het nog 165 euro?) is ook bijna 1 miljard besparing.
Dus als ik snel reken zijn de inkomsten 1500 per jaar * 5 miljoen mensen + 1 miljard aan "subsidie" is een kleine 8.5 miljard euro omzet per jaar. Met 3 miljard redden ze het inderdaad niet. Daar moet ik je gelijk in geven
Kosten van de zorg in Nederland had ik er inderdaad niet in staan. Dit is minder inzichtelijk, maar de instanties die dit heel gemakkelijk inzichtelijk kunnen maken (namelijk de verzekeraars) geven dit niet volledig vrij omdat het ook meteen inzichtelijk maakt hoe de afspraken zijn gemaakt. -
.i. is het volgende leidend voor artsen en kan er niet geweigerd worden; discussie horen niet op uitveorend vlak gevroerd te worden, het is echter politiek welke niet over de ruggen van burgers gevoerd moet worden. Zij voldoen immers aan de wet en zijn verplicht (!)verzekerd. Op welke gronden moet verder geweigerd worden dan...
Eed van Hippocrates: http://nl.wikipedia.org/wiki/Eed_van_Hippocrate...
Alle mensen in Nederland hebben recht op gezondheidszorg, vreemdelingen zonder papieren en ook burgers die in hun vrijheid zijn beperkt of waarvan de vrijheid is ontnomen
medici zijn op grond van hun beroepsethiek ook verplicht om, zeker in levensbedreigende situaties, iedereen te helpen.
er zijn diverse regelingen, zie ook: http://www.cvz.nl/home -
Een ziekenhuis is van de inoners van een stad en hoort dus bij de stad en niet bij de verzekeraar. In veel gevallen heeft de bevolking zelf nog bijgedragen aan de stichting van een ziekenhuis; dit is gewoon roofridderschap en het trachten te vestigen van een nieuwe adel.
-
@482 De Eed van Hippocrates wordt niet afgelegd in Nederland.
-
Het credo "Achmea ontzorgt" geldt dus alleen voor deze ziekenhuizen.
-
@482 "medici zijn op grond van hun beroepsethiek ook verplicht om, zeker in levensbedreigende situaties, iedereen te helpen."
En dat gebeurt dus ook gewoon in dit ziekenhuis. Lees het bericht nog maar eens. -
Gaat goed.Nog even en je kan ook niet meer met de Beterzorg,zilveren kruis,ditzo ambulance,als achmea verzekerde.
-
En ze gaan vast allemaal winst maken. Verzekeraars én ziekenhuizen. Zal hun een rotzorg zijn.
-
@484: Artseneed van de KNMG en de VSNU van 2003 mag ook.
-
@482: da's goed dan. Plus vh ziekenhuis.
Reactie was ook breder bedoeld om helder te zijn, is het niet voor nu dan voor de toekomst. Glijdende (politieke) schalen zat in dit land. -
@486: Reactie was ook breder bedoeld om helder te zijn, is het niet voor nu dan voor de toekomst. Glijdende (politieke) schalen zat in dit land.
-
Ik neem aan dat de raad van bestuur van Achmea zelf elders is verzekerd.
-
Lijkt mij dat als alle Achmea verzekerden per direct de verzekering op zeggen ,
Dat Achmea snel zal inbinden , Dus niet alleen klagen maar ook opzeggen bij Achmea en wel nu !!! ) -
http://www.nu.nl/economie/2698014/achmea-neemt-...
Dit is dus de oorzaak ... Daar zijn alle centen heen. -
Neoliberalisme, teveel macht bij banken en verzekeraars. Hoeveel kan Achmea besparen als hun managers onder de balkenende norm blijven? Daarnaast kunnen ze op marketing budgetten besparen. Wat geven zij uit aan tv spotjes, flyers, kranten advertenties, reclamebureaus, marketeers? Hoeveel geld gaat er niet naar de zorg, van de gezamelijke zorgverzekeraars?. Eerst daar wat aan doen dan zeuren over dure specialisten die een stevige studie achter de rug hebben.
-
gewoon een nieuw systeem is nodig iedereen betaald een x aantal % van zijn of haar brutto inkomen en je bent verzekerd. en je kan dan extra zorg nemen als je dat wil.
Ik moet zeggen dat dat heel goed werkt hier in Hongarije maar ja hier heb je ook veel mind graaiers die alles op maken.
en ja ik betaal veel hier aan mijn zieketkosten verzekering maar daar is ook gelijk mijn zeiktewet geld mee betaald. en de strekste schouders dragen het meeste zoals het hoort. -
Het was toch zo geweldig goed voor de nederlandse burger deze "hoogervorst" zorg verzekering. We zouden er allemaal "beter" van worden.
Nou mijn mening :
ZORG en WINST gaan niet samen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Want daar is dit hele systeem op gebouwd, zoveel mogelijk winst maken voor de verzekerings maatschappijen, GOEDE ZORG is op een tweede plaats beland en daarna komt de "klant" zelf pas ergens.
Terug naar ziekenfonds en particulier, ook al was dat systeem ook niet 100% beter, maar het was nog altijd beter dan het gedrocht waar we nu mee opgescheept zitten.
Het is toch van de zotte dat je in een ziekenhuis niet meer terecht kan omdat het budget op is, of omdat de verzekering er geen "contract" mee heeft. hetzelfde met de medicijnen, de dokter schrijft iets voor maar je krijgt wat anders omdat het voor de verzekering goedkoper is, er wordt nit gekeken naar eventuele bijwerkingen.
Lang leve nederland met zijn regeringen die de laatste decenia niet meer voor de gewone man zijn maar voor de industrie en andere dik koppen. -
Ik denk dat 3 instantie de schuldige zijn.
1 De specalisten - artsen van het ziekenhuis
2 De zorg verzekering
3 De regering
Er moet een onafhankelijk iemand met dit soort zaken bemoeien zodat de top van deze eerste 2 instanties niet een abnormaal hoog salaris gaan verdienen of bonus krijgen. De regering moet er o.a. op toezien dat er normale prijzen worden berekend.
Straks gaat niemand zich meer verzekeren met als resultaat heel veel werkeloosheid want niemand heeft meer papierwerk op het verzekerings kantoor. -
@473 @481
Opzich prima dat je gewoon met boeren verstand een sommetje maakt, zouden meer mensen moeten doen.
Maar in jouw sommetje zou de gezondheidszorg van Nederland 16 miljoen mensen, waarvan 4 miljoen geen premie betalende kinderen dus:
12 miljoen * 1400 euro = 16,8 miljard kosten.
De werkelijke kosten zijn echter rond de 87,6 miljard (2010, zie http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/gezondheid-... )
Grootste deel wordt via belastingen , inkomens afhankelijk door de staat binnegehaald. -
"Dat een ziekenhuis besluit om patiënten niet te behandelen om budgettechnische redenen is nieuw".
Dit is helemaal niet nieuw. Een tiental jaar geleden gingen er aan het eind van het jaar OK's dicht omdat de operaties op waren qua budget. Aleen als je een hotemetoot was ging de OK weer open.
Dit werd gebruikt door artsen van ziekenhuizen om elk jaar meer budget te krijgen. -
Waar moeten de clienten van Achmea tot eind van het jaar naar toe, die normaliter naar Het TweeSteden ziekenhuis in Tilburg en Waalwijk zouden gaan?
Ben wel benieuwd hoeveel km's deze clienten van Achmea extra moeten reizen en die ze zelf moeten betalen. -
Twee woorden: Hippocratische eed???
-
Door de hoge premies en hoog eigen risico snappen mensen niet meer waarom de zorg minder wordt.
Er ontstaat een gevoel dat patienten de speelbal zijn van regering, behandelaars en verzekeraars. Zij mogen wel meer betalen, maar zien geen meer waar voor hun geld. -
Waar betaal je nog je zorgpremie voor? Om afgescheept, aan het lijntje en kort gehouden te worden.
-
Mensen moeten geholpen worden, altijd! Dit is nu het effect van zorg naar de markt brengen.
-
tja mensen, dit is het. Wij moesten zo nodig rechts stemmen. Geniet ervan!
-
@376 De tarieven die jij noemt lijken mij te laag. Een ziekenhuis kan volgens mij simpelweg niet een rontgenfoto maken en daar slechts 15 euro voor vangen. Vulling met verdoving van 12 euro kan de schoorsteen niet van roken bij de tandarts. Waar staan deze tarieven ?
-
Was hun slogan niet: Achmea ontzorgt?
Dat lukt vanzelf wel op deze manier.
En goh, wat was toch ook hun eigen website alweer....iets met www.waarzijnwemeebezig.nl? -
50920 december 2011 17:45 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
een goede zaak. Ziek worden, dat kan kan maar zo niet. Het volk krijgt de koekjes van eigen deeg te slikken. Misschien eens nadenken over hoe vreselijk vuil en mensonvriendelijk het neo-liberalisme is? Alvorens te stemmen en ziek te worden?
-
Welke partijen hebben ons dit zorgsysteem ook al weer door de strot geduwd ??
O ja vvd en cda waren de grootste boosdoeners, maar de rest kan zich niet vrij pleiten want ze hebben dit systeem goedgekeurd zonder veel tegen te stribbelen.
Maar al met al is de neergang van nederland het vlugste gegaan vanaf het eerste kabinet balkenende, want hij had totaal geen hart voor nederland en het nederlandse gewone (werk) volk. -
Een goede tijd om over te stappen naar een andere zorgverzekeraar.
-
Ik wou dat ik die Hoogervorst eens tegen kwam.
Ik hoor het hem nog zeggen ...Iedereen is goedkoper en beter af met privatisering van de zorg en zorgverzekering.
Wat een minkukel!! -
@217
Dat spoedeisende hulp wel geboden werd stond in het artikel. Ik heb het echter niet alleen over die zorg. Het weigeren van zorg (spoedeisend of niet) om economische reden kan en mag gewoon niet. -
@376
Je hebt het niet over echte kosten, maar over kosten na bijsponsoring door de overheid. -
#476
Lees dit eens aandachtig, het is de eed die 2e kamerleden zweren of beloven, staat onderaan de pagina: http://www.tweedekamer.nl/hoe_werkt_het/verkiez...
Er is niks voor het volk bij, alle beloftes en gunsten (ook tijdens verkiezingstijd) kunnen zij hiermee naast zich neerleggen, hoezo volksvertegenwoordiger? -
#512
Moet je wel goed uitzoeken welke, er zijn in feite 4 zorgverzekeraars, de rest zit allemaal onder 1 van deze 4. -
Heeft de Nederlandse politiek nog wel visie?
De Nederlandse politiek is een club van ad hoc reactie's en dan hoor je niets meer.
Er is in de Nederlandse politiek geen partij die zelf nog iets zinnigs naar voren kan brengen. Als er al iets gebeurt zijn het net makke schapen, volgzaam, vooral naar de witte boorden.
De geur van de politiek is net als een gierkelder.
Want let op elk ziekenhuis dat 1 ptient meer heeft geholpen wordt gekort op zijn inkomsten van 2012. Achmea neemt de Independer over, hoe kan dat als je tructureel geld tekort komt? Ach ja wat dom van mij, wij met 9,2 miljoen verzekerden 50 euro per maand voor echt vet op de botten van de verzekeraars tehouden in opdracht van de DNB en de EU.
Een kotszakje zit vast niet in het basispakket. -
Nog even en dan komt er een tijd dat er patienten zijn die nergens meer in Nederland een behandeling kan krijgen omdat het budget van zijn of haar verzekeraar bij de ziekenhuizen op - 0 - staat....
Wat dan.... moeten we dan naar Duitsland of België??
Verzekeraar moet winst maken, ziekenhuizen moet winst maken, waar blijft dan in hemelsnaam de winst voor de patiënt bij dit achterlijk zorgsysteem?? Die is er niet en zal er ook nooit meer zijn zolang de baten belangrijker is en blijft dan de lasten.
Kortom, zolang wij baten zijn dan werkt het systeem en zijn ze heel blij met ons maar zogauw wij in de categorie lasten terechtkomen dan zijn we minder aantrekkelijk. Is het budget op, jammer dan... zoek het zelf maar uit.... -
@519 Het wordt nog erger, Beo. De verzekeringen krijgen toegang tot het EPD. Zodat ze mensen met een chronische ziekte kunnen uitsluiten, of extra toeslag kunnen geven.
Mensen die niet meer geholpen worden, om geld. Mijn God, hoe diep is dit land gezonken. Ik zei het al eerder; wachten tot er doden vallen; het is slechts een kwestie van tijd.
Dit kabinet zou moeten worden aangeklaagd wegens onbehoorlijk bestuur. -
@ALL, dit is Achmea zorgverzekeringen, die hier boven een ad heeft lopen; "waar zijn wij met z'n allen mee bezig"!
Nee, waar is achmea mee bezig? -
Lijkt verdorie wel het kerstverhaal, luren met je ongemak van ziekenhuis naar ziekenhuis, heb je nog mazzel dat er geen sneeuwlaag ligt van 30 cm .
-
Ik merk dat veel mensen het niet begrijpen. Deze 'marktwerking' is al jaren aan de gang en niet alleen bij ziekenhuizen. Ook apothekers, tandartsen, fysiotherapeuten en anderen in de zorg hebben er last van.
Je bent als hulpverlener bijna verplicht om contracten af te sluiten met verzekeraars. Doe je dat niet dan moeten de patiënten hun rekeningen zelf indienen bij de verzekeraars en krijgen ze maar een klein deel van de zorg vergoed... waar zij dat bij een gecontracteerde hulpverlener niet zelf hoeven te doen én alles vergoed krijgen. Dat kost je dus patiënten en dus klanten.
Dan sluit je een contract en in dat contract staat een maximum aantal behandelingen of een maximum aantal behandelingen gemiddeld per patiënt per jaar. Alles wat je meer doet (omdat het gewoon nodig is) krijg je niet vergoed of moet je later terug betalen. Helaas moet je het loon van het personeel, de stookkosten, de huur en de belastingen wél gewoon betalen. Zo gaan hulpverleners en dus ook ziekenhuizen dus gewoon failiet en dat is in het verleden ook gebeurd. Dit heeft dus niets te maken met dure specialisten of managers... maar met vrijwilligerswerk door betaalde krachten.
Daarnaast maken veel mensen de denkfout dat zij recht hebben op zorg door de hulpverlener omdat zij hun verzekeringspremies toch betalen? Dat klopt niet. Je betaalt de hulpverlener voor zijn/haar zorg. Omdat dat enorm in de papieren kan gaan lopen en je toch van die zorg afhankelijk bent sluit je een deal/contract met een zorgverzekeraar dat die zorgverzekeraar jouw rekening betaalt. Jij betaalt je premie dus niet aan de hulpverlener maar aan de verzekeraar. Voor klachten over de vergoedingen moet je dus niet bij de hulpverlener zijn maar bij je verzekeraar.
En waarom moet een hulpverlener gratis werken? Je eist toch ook niet van de bakker om je gratis brood te geven? Of van een automonteur om je auto gratis te maken? Waarom moet een arts, een verpleegkundige of een fysiotherapeut dat dan wel doen?
Ik had er vandaag nog zo één op kantoor... Haar verzekering zou volgend jaar nog maar 27 zittingen vergoeden. Doodserieus vroeg ze me of wij dan de kosten van eventuele extra behandelingen op ons zouden nemen. Hûh? Zij wil zich niet beter verzekeren, zij wil/kan onze diensten nietzelf betalen en dan zouden wij gratis gaan werken? Ik moet ook eten thuis! -
@3
dat zal best wel eens zo kunnen zijn. In wat voor land zijn we beland, ontwikkelingsland?
@7
hou daar rekening mee, ja. Het lijkt wel Indonesie, groot en arm land minstens 9x zo groot als Nederland. Als "rijke" patient werd ik daar opgenomen, eerste klas omdat ik geld had, en na 5 dagen, ik begreep het niet want in Nederland kreeg je de rekening niet te zien..... moest ik in de rij staan om te betalen, tussen al die rijen arme mensen die geen geld hadden. Ik kon het me niet voorstellen!! En de wc's vies, vol urine, diarree!! Daar gaan we naar toe, ik zie het voor me, het zal ook ten koste gaan van de hygiene.
@11
daar ben ik ook bang voor.
@19
het hele stelsel is een zorgelijke ontwikkeling. Waren er niet enkele ziekenhuizen die vermeldden dat ze bijna failliet waren? Ziekenhuizen die werden opgekocht .. door wie? Speculanten (particulieren/bedrijven/instellingen) die eraan wilden verdienen, want er valt wat aan te verdienen! Ik dacht toen: maar goed dat er zorgverzekeraars zijn die een oogje in het zeil hielden, maar NU, idd, ik denk dat we als wild overgeleverd zijn aan stropers als speculanten en zorgverzekeraars. Ik denk dat het fout gaat. Daar ben ik bang voor, waar blijft vadertje staat??????
@23
Het zal best wel eens kunnen zijn dat Acmea failliet gaat/is????
ZUCHT -
Stel dat een van je ouders een herseninfarct krijgt?? Wat dan?
IK BEN HET ZAT!!!! -
Nu heb je dus enerzijds het verhaal dat er een beperkt aantal handelingsbeurten vergoed worden. Maar wat als het maximaal aantal niet behaald wordt?.Wie krijgt er geld. Het ziekenhuis want die hebben een contract of houd de verzekeraar dat?
-
@19
maar wat??? als ziekenhuizen worden doorverkocht aan ....instellingen/bedrijven/banken/speculanten???? Er zijn er al minstens 3 ziekenhuizen in Nederland die handen zijn gevallen van private instellingen? Wie zijn die????????? -
lang leve de markt werking en de macht van de managers en politici
-
Ik hoop dat ze de Nederlandse Staat aanklagen, die heeft nl een ZORGPLICHT voor alle Nederlanders.
Het wordt hier net als in Amerika : de verzekeringsmaatschappijen bepalen straks WIE en WAARVOOR iemand nog geholpen gaat worden. :-(
Dat gaat DODEN opleveren, net als daar. -
@56
Linke soep, dan!
@67
daar ben ik ook bang voor
@84
Er komt geen serieuze politieke reactie. -
De zorg kan nog veel goedkoper, je premie kosten dekkend voor de verzekeraar. e arts moet je zelf betalen en de operaties enz.
1 nationale verzekering alle premies op een hoop, 1 zware computer, een paar man personeel en draaien met die hap. Alle verzekeraars de laan uit.
@526 Wat dacht je van de aanddeelhouders die moeten ook eten met de kerst. -
@527
Ik weet uit onderzoek dat Achmea (57,16% eigendom en 65,11% stemrecht) in handen is van Eureko BV uit Zeis wat een bankverzekeringsgroep is. Centraal beheer is geen bestaand bedrijf meer maar een merknaam.
Ziekenhuizen in privaat bezit:
Het Slotervaartziekenhuis werd in 2006 als eerste ziekenhuis geprivatiseerd. Meromi Holding van Erbudak werd voor de helft aandeelhouder. Haar zakenvriend Jan Schram, multimiljonair en grootgrondbezitter, bezit de andere helft.
De MC Groep van zorgondernemer Loek Winter wordt in 2008 eigenaar van de IJsselmeerziekenhuizen.
Ik kon er echter maar 2 in private handen vinden, als je een 3de of meer kan noemen zoek ik wel uit wie het bezit(ten). -
#532
Je weet het uit onderzoek?
Doe niet zo interessant. Rabobank heeft een groot aandeel in Eureko. Daar hoef je helemaal geen onderzoek naar te doen. Die informatie is helemaal niet geheim en is algemeen bekend -
#532 En om je complotneurose te voeden. Rabobank heeft een samenwerkingsverband met Rothshild
-
@532
thanks. Van een 3e ben ik niet meer zo zeker, maar ik weet wel van betrouwbare bron dat er wel een 3e maar ook meer ziekenhuizen in private bezit zal komen. En wat dan de consequenties zullen zijn voor de patient??? Ik ben geen financieel specialist, maar wat ik eruit kon opmaken was dat ziekenhuizen beetje bij beetje financieel worden leeggehaald. -
@534 Lijd jij dan aan een dwangneurose en kun je de dwang niet weerstaan om het woordje ''complotter'' in de mond te nemen?
-
#536
Ja! en nu? -
er moet zeker nog geld over blijven voor de bonussen voor de managers.
-
Ja, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ze gaan een contract aan, zeggen Ja en dan als toevallig het geld op is...zijn ze aan het huilen.
En waar blijft die snol van een Edith Schippers als minister. Die moet keihard in gaan grijpen. NEE..die hoor je weer niet.
Die lamp had op haar moeten vallen. Hopelijk was ze bij achmea verzekert en moet ze naar dat ziekenhuis. Dan werd ze ook weggestuurd, omdat er geen geld voor haar is. (ze is geen spoed geval bij wijze van spreke). -
@533 en #534
Denk je nou echt dat die investeerders / eigenaren die ziekenhuizen uit het goedheid van hun hart hebben verworven?? Ze doen het alleen maar om er zelf beter van te worden en dat allemaal ten koste van de premie en belastingbetalers.
Rabobank heeft iets van 37% aandeel in Eureko, dat werd bedongen bij de overdracht van Interpolis van de Rabo naar die bankverzekeringsgroep. Hiermee steeg het belang van de bank in de groep met 5% van 32% naar 37%.
Je moet toegeven dat Rothschild een flinke vinger in de pap heeft dat financiële markten heet. Daar de Rabobank een onderdeel is van deze financiële markten is, dan is het ook niet zo ondenkbaar dat Rothschild wel enige invloed heeft op het beleid.... hoe klein dat ook mag zijn.... -
@537 Niks,Dan blijkt mijn constatering te kloppen.
-
Heb het van af het begin gezegd privatisering van: gezondsheidszorg,energie voorziening,en openbaarvervoer, gaat ons allemaal fijn de das om doen,en?lekker naar de beurs,en dan worden we door de parasieten(aandeelhouders) verder wel leeggezogen,die zullen het een rotzorg zijn waar jij ligt te kreperen als zij hun divident jaarlijks maar beuren! waar gaan we naar toe in nederland!(bananen republiek).
-
@540
Ik heb uw antwoord gedeeltelijk gecheckt (Rabobanksite), en vergeleken met wat u hierboven schrijft, u heeft gelijk. Nogmaals ik ben geen financieel deskundige, ik probeer het te begrijpen....Rabobank/ Achmea/ Interpolis. Ik schrik ervan. Rabobank heeft een stuk van haar belang (Interpolis) verkocht omdat ze geld moet hebben. Dat verklaart waarom vorige week zaterdag ik in de Volkskrant heb gelezen dat Rabobank moet bezuinigen cq personeel moet ontslaan. Een kennisje heeft pakweg 2 maanden geleden gesolliciteerd bij Rabobank. Ze wordt aangenomen, deze week zou ze haar arbeidsovereenkomst mogen komen tekenen, eindelijk na 7 weken wachten. Wat blijkt: ze kunnen haar geen arbeidscontract aanbieden. Feest gaat niet door, waarom wachten ze daar 7 weken mee? Ja, nu weet ik dat, zie Volkskrant. Dit is geen toeval meer. Waarom vandaag in de media het onderwerp Achmea en Twee Stedenziekenhuis? Dat heeft volgens mij ook te maken met het feit dat Achmea, ALS IK HET GOED BEGRIJP, teveel heeft gekocht, haar aandeel Interpolis van de Rabobank? Achmea moet aan Rabobank betalen. Dat betekent dan dat belangen met elkaar aan het verstrengelen zijn? Of zie ik dat verkeerd? -
Ik heb aan het einde van het jaar ook gelde tekort,ondanks mijn contract,dus nu hoef ik niet meer te gaan werken?
-
Marktwerking?
-
Wat een stupide regeling! Waarom is er in vredesnaam een budget? Een ziekenhuis moet toch gewoon betaald worden voor de diensten die het levert?
-
Ik begrijp niet dat dit zo maar kan juridisch.
Je bent verzekerd en betaalt stipt je premie het hele jaar.
In de laatste maand van het jaar vergoedt de verzekering echter niet meer omdat een bepaald ziekenhuis al x aantal patiënten heeft behandeld en jij patiënt nummer: sorry teveel bent ??
Staat dit soort regels ook in grote letters op de polis van Achmea, zodat iedere verzekeringnemer vooraf weet welk risico hij/zij loopt bij Achmea??
Ben ik benieuwd naar.
Patiënt is verzekerd bij Achmea en dus moet Achmea dan maar extra betalen aan betreffende ziekenhuizen. Hij/zij heeft een contract met Achmea en betaalt premie aan Achmea en niet aan het ziekenhuis.
'T zou toch van de gekke zijn dat bij bijv. brand de brandweer niet komt blussen omdat de inboedelverzekeringsmaatschappij heeft bepaald dat er maar x branden per jaar worden vergoed en dat dat aantal al overschreden is.
En dat je dan te horen krijgt dat je inboedel ook niet wordt vergoed, wanneer het bedrag dat de verz.maatschappij jaarlijks maximaal mag uitkeren (van de aandeelhouders) al opgesoupeerd is door x aantal andere branden?
Verzekeraars maken forse winsten met de verkoop van hun zorgverzekeringen, want het gebedel om toch vooral bij HUN je verzekering af te sluiten is gewoon irritant.
Ze maken reclame op TV, sturen kleurenfolders rond, adverteren in dagbladen. Kortom geven veel geld uit aan reclame om toch maar NOG meer klanten te werven.
En ja, Achmea koopt zelfs de website "Independer" -
Fijn land he...Nederland.....gaan we niet een beetje teveel op Amerika lijken?
Het lijkt me dat iedereen gewoon zijn Achmea polis op moet zeggen, en bij het zilvere kruis o.i.d. moet aankloppen....eens kijken hoe dan de marktwerking verloopt. -
Zo makelijk gaat dat hier in nederland mensen zijn niet belangerijk wereld draait nu op geld en goud als ze dat maar krijgen... Als een ziekehuis dit zo kan regelen wie weet wat ons nog te wachten staat zo als belasting voor de kinderwagen we kijrgen strax allemaal chip in de kont gedoudt zo dat we de straat nie uit kunnen
-
Ikzelf ben gelukkig niet verzekerd bij Achmea, maar was dat wel het geval dan zou ik nu vanavond nog deze verzekering opzeggen.
Dus mensen, laat jullie niet bedotten door arrogante grootverdieners. Zij komen heel duidelijk hun mooie beloftes NIET na.
Laat Achmea maar stikken, kunnen ze kijken of en in welk ziekenhuis ze nog aan de zuurstof gehangen worden. -
@547 Ik kan u niet genoeg plusjes geven. Het is een schande dat de zorgverzekeraars bepalen waar het geld naar toe gaat. In de thuiszorg is het ook. De zorgverzekeraar bepaalt hoeveel zorg je mag geven en als je daar overheen gaat (niet omdat je geen indicatie hebt) wordt je gewoon niet betaald. Hoezo marktwerking? In de markt krijg je geen producten meer als je niet betaald. Maar dat gaat in de zorg niet normaal gesproken. De reden waarom verpleegkundigen niet veel acties voeren, elke actie gaat ten koste van de zorgbehoefende. Het is geen marktwerking maar machtswerking.
-
het wordt tijd dat de vereniging van medische specialisten en huisartsen d ekoppen bij elkaar steken...in een tijd dat medische hulp wederom ongerschikt wordt gemaakt van geld...ongeacht het gehanteerde verdeelsysteem dat wij budget noemen....
medische artsen zijn uiteindelijk de groep die contact heeft met de patiënt, in tijden van calamiteiten en dynamiek van betaalbaarheid, weet ik nog het verhaal van mijn tante (die verpleegkundige is) in assistenschap van mijn oom (die arts was) om naar draagkracht of zelfs zonder betaling door patiënten, deze eerst behandeld worden......alvorens eventueel betaling door mijn tante te worden bepaald..alnaargelang de draagkracht....
de macht van de geneesheer staat-op persoonlijke titel=- boven het gezondheidszorgsysteem (ongeacht de kwaliteit)..zeker wanneer nood roept!!! -
Speciale aanbieding van Achmea: het Treblinka pakket! Uw dood is onze zorg! Creperen anno 2011
-
Als mijn kind of vrouw echt hulp nodig heeft en jij doet dat niet terwijl je het wel zou kunnen , dan trek ik letterlijk je kop eraf en kun je die terug halen bij Achmea . Overigens is dit artikel voor mij een heel goede reden geen zaken te doen met Achmea
-
Deze ziekenhuizen moeten geboycot worden .
-
Achmea blijkt een laf en onbetrouwbaar bedrijf. Voor het einde van de maand kunt u overstappen naar een verzekeraar die mensen fatsoenlijk behandelt.
Zeg uw verzekering op voordat u het slachtoffer wordt van een graaiende toplaag. -
Zo langzaam aan komen er steeds meer adders onder het gras vandaan, dit rechtse regeringsbeleid heeft ons nu mooi bij de veter.
-
Het komt er gewoon op neer dat voor zowel Achmea als het ziekenhuis geld belangrijker is dan de patiënt, als dit een schoolvoorbeeld is van de marktwerking dan zie ik het heel somber in voor de toekomst van de burgers van Nederland, Europa en de hele wereld.
Achmea verdient het om klanten te verliezen, het ziekenhuis verdient het om geboycot te worden en de politici die dit alles mogelijk gemaakt heeft verdienen het om afgezet en uitgezet te worden.... geen van drieën kan nog zijn handen in onschuld wassen. -
@558: doe niet zo naief zeg en denk eens goed na:
Nederland stemde massaal rechts (VVD, PVV en CDA), krijgt een botte, kille VVD-minister van gezondheid die zegt dat de zorgconsumptie MOET dalen, hoewel de zorgvraag stijgt (vergrijzing, weet je wel) en dwingt zorgverzekeraars om de ziekenhuizen af te knijpen, zodat ze ook niet meer zorg gaan leveren aan de patienten die deze zorg gewoon nodig hebben (budgetplafonds enzo). Ook dwingt deze minister de ziekenhuizen om hun financien op orde te hebben, anders volgen strafmaatregelen (kortingen op budgetten). De GGZ-zorg is al kapot gemaakt door haar non-beleid, nu is de somatische zorg aan de beurt.
Dus: geld is voor dat ziekenhuis helemaal niet belangrijker dan de patient. Het ziekenhuis MOET op de centen letten, dankzij Schippers, anders bestaat het binnenkort niet meer en moeten alle patienten verkassen. GRATIS behandelen houdt immers niemand lang vol. Voor je informatie: dit beleid van monster Schippers heeft helemaal niets, maar dan ook niets met marktwerking te maken. Da's een rechts drogpraatje. De bron van de rotzooi ligt bij de politiek helaas. Volgende keer beter stemmen mensen. -
Ik las vandaag dat Achmea de www.independer.nl heeft opgekocht.
Achmea is dus bezig met veroveren van meerdere marken met het geld dat ze krijgen van belastingbetalers.
Rot op met Achmea. AFM moet ingrijpen!
Dit komt allemaal door die dombo's in Dhaag ..die de zorgverzekering uit de belastingsfeer wilde halen en privatiseren.
Ook al die grote scholen .. is een fiasco .. hebben we te danken aan Dhaag.
Dhaag bedoelde het goed. Maar .. Dhaag kon niet verwachten dat er manager laag na manager laag werd toegevoegd .. en toen ook nog .'s een raad van bestuur .. waardoor die grote scholen nog veel duurder zijn geworden dan 10 kleine scholen.
We moeten terug naar 10 kleine scholen ipv die grote school. Dit is goed voor leegstand van panden, meer leraren nodig, minder reiskosten, meer kantoormeubelen nodig, meer bouwvakkers voor reparaties.
Het idee van Dhaag was goed maar het is uit de hand gelopen. Het is veel goedkoper om 10 scholen te onderhouden dan 1 zo'n grote school door al die witte boord criminaliteit en daar komt ook nog 's bij dat 10 scholen meer werkt geeft en ook de mkb in de omgeving van die 10 scholen kan profiteren. -
stukje voor stukje, vlgd stap de onrendabele afvoeren. geen SF meer gaat heel langzaan ongemerkt en de schapen grazen verder. Bah wat een land
-
#559
Eerste wat die ullo's in Dhaag moeten doen is een landelijk euthanasie team samenstellen.
Er zijn o zoveel bejaarden die hun partner zijn verloren of wat dan ook en graag afscheid nemen ... maar door die zorginstellingen in leven worden gehouden omdat ... KASSAAAAAAAAAAA.
Zo zijn er ook veel mensen die voor de trein springen of van een flat ... omdat hun huisarts zegt ... daar werk ik niet aan mee.
Zo'n landelije team kan dat beter beoordelen als zo'n huisarts (mits het geen watjes zijn ..)
Zag gisteren programma ..stelletje somaliers ... die hebben bijstandsuitkering ..enige wat ze doen is wachten tot de drugs leverancier weer langs komt als ze hun uitkering hebben ontvangen .. en van die drugs .. worden ze nog luier ...
Als ik in zo'n landelijk euthanasie team zou zitten .. dan zou .ik proberen om ze een euthansie aan te praten.
Politici zullen wel schrikken van dit verhaal. Vooral die overbetaalde gasten in Dhaag en die EO-ers die denken dat ieder leven heilig is ... maar als je die EO-ers vraagt om in een kartonnen doos te gaan wonen ..en al hun andere bezettingn in te leveren .. zodat er optimaal gezorgd kan worden voor mensen die in problemen zitten ... dat vertikken ze. -
Er.zijn.veel.peoples.die.euthanasie.willen.plegen... zeker in deze crisis. Er is gepland om 8 Miljard te gaan bezuinigen en dat blijkt niet genoeg te zijn. Minister de Jager weer dat er voor volgend jaar ook extra .. minimaal .. 4 miljard moet worden bezuinigd om noodfonds te vullen maar dat zegt hij niet omdat hij een hypocriete politici is. En daarna ..komen er nog meer bezuinigen aan .. en die *ullo's in Dhaag heb ik niet horen zeggen .. we moeten eerst kijken waar er geld over de balk wordt gegooid .. zoals wachtgeldregeling voor ambtenaren... abnormale hoge salarissen bij bankdirecteuren en woningcorporaties en al dat geld en onkostenvergoedingen voor die ambtenaren in Brussel.
Weg met dat Brussel ..weg met die Euro ..over 10 jaar gaan we kijken of de Euro weer zin heeft. -
@559
Dus het ziekenhuis heeft geen patiënten geweigerd van Achmea omdat de pot leeg was en Achmea weigert om bij te betalen omdat zij vasthouden aan het contractuele budget voor 2011.
Ik heb het niet over de oorzaken maar over de gevolgen. Het is de hek van de dam dat patiënten geweigerd worden op basis van een pure geldkwestie of conflict. Ik heb ook geen goed woord over voor Schippers en haar A-sociale beleid maar dit is overduidelijk een keuze die het ziekenhuis en verzekeraar helemaal zelf hebben gemaakt. Je kan als ziekenhuis ook gewoon de patienten helpen maar dit te openbaren en als verzekeraar kan je ook ervoor kiezen om een beetje bij te betalen... het gaat om amper 10 dagen dat er nog over is van dit jaar.... Ze zoeken het maar uit maar mijn respect en medelijden hebben ze in ieder geval niet.... -
Nederland is uitverkocht. De Nederlanders zijn door hun eigen overheid verkocht aan de zorgverzekeringsmaatschappijen. En maar lullen over marktwerking, maar helaas, er IS geen marktwerking. De enige keuze die we hebben is of we door wie we ons een poot laten uitdraaien. Wel een big brother op de achtergrond die ervoor zorgt dat u en ik onze zelfverdiende centen in de zakken van de maatschappijen gaan steken. Vadertje overheid die als waakhond optreed voor commerciele bedrijven....
Er is geen tekort aan gelden bij de verzekeraars, vorig jaar heeft mijn verzekeringsmaatschappij een NETTO WINST geboekt van meer dan 100 miljoen euro. (een en ander kunt u gewoon opzoeken door het jaarverslag op te vragen, deze zijn vrij inzichtelijk) Deze winst word gebruikt om de aandeelhouders en raden van bestuur tevreden te houden. Het hele verhaal gaat NIET om uw welzijn. De premies gaan omhoog puur en alleen om de greep op u en uw portemonnee te vergroten. Als de verzekeraars zich zouden bezig houden met vergoeden en betalen van zorg en niet met de stand van hun aandelen, zou een en ander een heel stuk goedkoper kunnen. ( en ja, ik realiseer me terdege dat de winsten voor een deel uit de aandelen komen, een deel van de verliezen overigens ook.)
Feitelijk is er maar 1 manier om hier een eind aan te maken, stop massaal met betalen van deze woekerpremies, en DWING verzekeraars en overheid om het stelsel aan te passen. Zorg kan en mag geen commercieel doel hebben. Zorg moet voor iedereen bereikbaar zijn. Verdiende gelden horen terug in de zorg gestoken te worden zodat de premies weer draagbaar worden voor iedereen, Er moet een spaarpot gecreëerd worden voor het moment dat het echt nodig is ( hoewel dit natuurlijk veel te laat is, regeren is vooruit zien, nietwaar?) -
@566
Vooralsnog heeft het alle schijn van dat de zorg inmiddels wel een commerciële doel is en dat met steun van de overheid die het allemaal mogelijk maakte in 2006. De overheid profiteert er ook van doordat er een verschuiving plaats vindt van schatkist naar burger waardoor de overheid zelf minder betaald en meer over houdt voor andere doelen zoals politieke prestige, grootverdieners en internationale bedrijfsleven. Privatisering is slechts een kostenbesparing voor de overheid zelf want de belastingen blijven even hoog, hetzelfde met de marktwerking waarbij de overheid de kosten en verantwoording in andere handen legt dan de eigen en daarbij ook geen compensatie geeft aan de burgers in de vorm van belastingverlagingen.
Gevolg... alsmaar stijgende premies en kosten voor de burgers en een overheid dat schouderophalend zegt.... dat is de marktwerking. Het zou allemaal goedkoper worden volgens hen, dat klopt wel voor de overheid maar niet voor de burger dus....
Het is gewoon allemaal een vies en vuil spelletje geweest tussen de verantwoordelijke bewindvoerders enerzijds en investeerders anderzijds en de burgers zijn de gewoon cru gezegd 'de klos' in dit verhaal..... -
@47 zullen wij als nederlanders ons dan maar in Belgie gaan vestigen?
financieel wel beter geregeld daar voor zorg. tis een schande wat ze hier berekenen! -
jullie gelezen op 47? de belgenburen betalen daar 70 euro PER JAAR!
worden we uitgekleed of niet???
tijd voor revolutie mensen! -
Ach fl!kker toch op met die zorgkosten! Je piept wel anders als je met een hartinfarct op de Spoedeisende terechtkomt!
-
@567 ik baal ook dat het hier zo duur is maar ga eens lezen op internet in Belgie moet je veel meer eigen bijdrages betalen en de medicijnen liggen de prijzen nog vele malen duurder dan in ons land
-
Doet me denken aan een uitzending van Southpark. Je brengt wat geld naar de bank 'and it's gone!' En daarna nog verbaasd zijn ook.
-
Schaamteloos!!!
Voor wie zijn verzekering op wil zeggen bij 's lands grootste "ontzorger": let vooral op dat je niet overstapt op een 'merknaam' van Achmea. Door de vele fusies en overnames van de laatste jaren zijn veel goede zorgverzekeraars overgenomen door Achmea. Zilveren Kruis is nu slechts een merknaam en is er, helaas, 1 van de vele onder de paraplu van deze grote ontzorger. -
tja, dat is nou marktwerking pur sang, enne, wie was ook al weer de partij die dat geïnitieerd heeft? Juist, de VVD (onder Hoogervorst) en wie heeft ook al weer bij de laatste verkiezingen daar op gestemd? Juist, een (te) groot deel van de stemgerechtigden.
En diegenen die toen CDA en pvv/gw hebben gestemd die hebben in deze kwestie gewoon hun stem weggegeven.
Bedankt sukkels! -
In belgie betaal je 18 euro per 3 maanden
-
Ik vind het heel raar dat hier niet door de politiek op gereageerd word.
Dit kan en mag toch nooit gebeuren -
Het echte probleem zit hem in de liberalisering van de zorg`markt`.
De vraag naar zorg zal altijd groter zijn dan het aanbod!!! Dus elk economisch model zal ten gunste van de aanbieder uitvallen.
De markt de prijs, de kwaliteit en de beschikbaarheid laten bepalen zal tot nog grotere problemen leiden dan dit voorbeeld.
Wat dachten jullie van het bewust schaars houden of maken van het aanbod? Zoals bijvoorbeeld met voedsel al jaren wordt gedaan. Dit drijft de prijs omhoog en zal indien de winstmaximalisatie is bereikt tot stilstand leiden en dus niet uitnodigen tot het ontwikkelen van nieuwe kwalitatief hoogwaardige geneeswijzen! maar tot kostenefficiente ontwikkelingen met als gevolg verschralend aanbod!!!
Daarnaast is er een basaal tegenstrijdig belang tussen de economische benadering en de medische. Het doel van de medische benadering is het genezen van ziektes en juist het bereiken van dit doel is de nekslag van de economische benadering het maken van winsten. -
Daarnaast is het ook een groot gevaar dat de onderzoekscentra geliberaliseerd worden want als de investeerders ook nog de macht krijgen over de wetenschappelijke ontwikkelingen dan hoef je geen Einstein te zijn om te zien welke wurggreep ze dan kunnen uitoefenen op de maatschappij.
-
Ongelooflijk ... wat een blunder van de VVD met die Zorgverzekering .. allemaal ten faveure van bedrijven.
Echt financieel fascistisch ook. Vind het een goede actie van het ziekenhuis dat dit nu aan de kaak gesteld wordt.
Ik ben bang dat het er nog veel meer gaat worden - het Rechts VVD systeem werkt dus duidelijk niet, waardoor mensen zorg ontnomen wordt.
-. 1 Big FAIL. - -
@578: helemaal mee eens.
Dit kabinet wil juist verarming in de zorg en heeft weinig op met patienten, die kortzichtig alleen als kostenpost gezien worden. Men verspreidt eerst de rechtse politieke leugen dat we teveel aan zorg uitgeven (is maar een rechtse mening overigens, GEEN feit), durft vervolgens geen echte keuzes te maken in de zorg (want dat kost kiezers) en laat vervolgens de zorg in de breedte verkommeren. De GGZ is al onttakeld. Nu mogen ziektekostenverzekeraars en ziekenhuizen elkaar afknijpen. Mark Rutte kijkt toe en ziet dat het goed is. Hij zal er niet op worden aangekeken helaas. De over het algemeen vrij domme en egocentrische rechtse kiezer zal de schuld leggen bij ziekenhuis en ziektekostenverzekeraar. Markje Rutte, de "teflon man" zal volgende verkiezingen, samen met fascist Wilders, weer kunnen scoren. De afbraak gaat dan door.
Krokodillentranen hebben geen zin: beter stemmen de volgende keer is het devies! Tot die tijd: wachtlijsten, bijbetalen, kwaliteitsdaling en premiestijgingen. Welkom in het rechtse universum van Rutte en Schippers. -
@453.
Werkzaam in de zorg?
Het calium van mijn vrouw was zo laag dat spieren er wel eens mee op zouden kunnen houden. Eerste bericht specialist. Mijn vrouw heeft een lekke hartklep dus kon ik dat bezoekje wel begrijpen. Ik zelf ben diabeet, en heb daar een behoorlijke reactie op gehad. Als u niet kunt begrijpen dat een mens reageert op rotbericht en dan voor Jan Lul in de wachtkamer zit is dat aan u.
Met diezelfde vrouw ben ik al 9 maanden aan het ziekenhuis dag in /uit op bezoek. Niemand die een echte oorzaak van bepaalde dingen kan vinden. U vanachter uw computertje schijnt al in te kunnen schatten dat er NIETS aan de hand was. Tot vandaag is er na dit gebeuren dagelijks contact met het laboratorium i.v.m. bloedafname. En ja mijn puppy is even belangrijker dan het gezever over welke specialist nu wel of niet verantwoordelijk is. Ik wil graag de vrouw weer terug die ik voor, waarschijnlijk een beroerte, had.
Kunt u zich waarschijnlijk niets bij voorstellen. -
@554 en @555 ; En daarom komen die verzekeraars er al jaren mee weg. De zorgverleners verlenen de zorg toch wel, betaald of onbetaald. Dat datzelfde personeel (waaronder ik) ondertussen onder de armoedegrens zakt omdat de instellingen en de praktijken door deze 'constructies' geen fatsoenlijke salarissen meer kunnen betalen zal mensen als jij een rotworst zijn. Zolang jij maar geholpen wordt.
Het is een goede zaak dat een wat machtigere zorgverlener nu de patiënten eens laat zien wat er echt speelt. Hoe de zorgverleners misbruikt worden door de verzekeraars. Gratis werken... dat doen we al jaren.
En als jij mijn 'kop' er dan af wil rukken.... dan straf je de verkeerde, maar ga je gang... als het zo doorgaat slik ik zelf die pil van drion wel... voordat ik met mijn kinderen op straat sta omdat ik mijn huis niet meer kan betalen. -
Beste mensen,
De patienten/burgers van Nederland hebben meer macht dan ze zelf denken, wanneer ze gaan begrijpen wat rechtse Rutte en zijn handlangers aan het doen zijn.
Plan van aanpak:
1. Ga z.s.m. weg bij zorgmoloch Achmea en let op dat nieuwe verzekeraar geen onderdeel is van dit rotbedrijf (ze hebben veel dochterondernemingen, om hun bedrijfsrisico te spreiden).
2. Vraag familie, vrienden en bekenden hetzelfde te doen.
3. Stem de volgende verkiezingen geen VVD/CDA/SGP of PVV.
Het is bij DSB ook gelukt, dus moet bij Achmea ook kunnen.
Actie! -
Waar betaal je gvd 130euro per maand voor als je niet eens geholpen wordt.
Ik zou zeggen NIEMAND meer betalen die zorgverzekering!!!
ACTIE!!! -
Waar gaat het heen met Nederland..
-
Artsen en ziekenhuizen zijn verplicht zorg te verlenen. Weigeren is niet mogelijk.
-
@585 ; Echt wel hoor.. Agis klanten worden al op erg veel plekken geweigerd. Gewoon zeggen dat je niets meer voor ze kunt betekenen... dat verder behandelen zinloos is. Klanten van een andere verzekering behandelen ze wel door mét uiteindelijk beter resultaat.
-
Leve het vrije marktsysteem. Ik benieuwd welke VVD stemmers geweigerd zijn in die ziekenhuizen.
-
@586
iedere arts is strafbaar indien behandeling geweigerd word. Het gaat meestal om niet urgente zorg en er is een natura verzekering, goedkoper per maand maar bepaalde behandelingen uitsluitend in bepaalde ziekenhuizen. -
@588 ; Hulpverleners mogen niet urgente zorg uitstellen en niet noodzakelijke hulp weigeren. Noodhulp mogen zij niet weigeren. Vreemd genoeg komt dat dan wel op het conto van de hulpverlener en is er geen 'potje' voor die noodhulp. Als 'men' die hulp zo noodzakelijk vindt, moet er maar zo'n potje komen. Het is absurd dat bv asielzoekers een waardeloze verzekering hebben waardoor hulpverleners niet betaald krijgen voor hun WERK maar dat niet mogen weigeren.
-
Triest.
-
Mja, eerst even informeren of de maximale behandelingen al is overschreden voor je een hart aanval krijgt.
Systeempje!!!
Zo lekker menselijk ook he :-D
Stijgers in Algemeen
Doden bij ongeluk Ierse autorally
Tijdens een autorally in Ierland is zondag...
8 uur 30 minuten geleden door Karel75
Bedrijven meer bereid tot omkoping
Van de ondervraagde Nederlandse bestuurders...
8 uur 35 minuten geleden door venterkampie
Zwitserland maakt noodplan voor eurocrisis
Terwijl Jan Kees de Jager alleen maar...
10 uur 22 minuten geleden door venterkampie
Drone doodt acht Afhaanse burgers
Mede dankzij de Kunduz coalitie. Bedankt...
12 uur 40 minuten geleden door venterkampie
Duo steelt portemonnee oudere vrouw
Het incident deed zich voor op maandag 12...
12 uur 56 minuten geleden door sharoly
Best gewaardeerd
Nederland blijft koploper afluisteren...
In Nederland worden elk jaar ruim 22...
4 dagen geleden door Pugovka
Amerikaanse soldaten van Irak/Afghanistan...
Het word serieus, er vind een ware...
4 dagen geleden door hotwing
Man wil drenkeling redden en verdrinkt zelf
Een man die in Rotterdam een kind uit het...
3 dagen geleden door 101st airborne
Ruud Lubbers , de premier van de verdwenen...
30 miljard werden er uit de ABP kas gehaald...
2 dagen geleden door tineke1
Rutte vindt koopkrachtverlies 'heel...
"De effecten op de koopkracht van de...
2 dagen geleden door blak7

