- Anderhalve dag na de val van het vierde kabinet-Balkenende is het over en weer beschuldigen en beschimpen tussen CDA en PvdA volop bezig.
PvdA-minister Ronald Plasterk beschuldigde premier Jan Peter Balkenende ervan dat die in het programma Buitenhof zeker drie onwaarheden had gebezigd.
Sorteer op:
-
Officieel is het kabinet nog niet eens ontbonden.
Maar het moddergoien is al begonnen.
Sorry hoor, maar op dergelijke "kinderen" ga ik dus niet stemmen !!! -
De "solo" actie van Verhagen had overigens wel het fiat van Wouter Bos!
-
Ik hoop voor alle partijen dat ze thuis eerst eens gaan uithuilen en daarna grondig gaan uitzoeken wat er allemaal is misgegaan.
Maar vooral dat waar zij zelf fout zatten.
En via een ledenraad gaan beslissen met welke gasten ze verder gaan en met welke niet.
Want het is nog altijd zo van: Verbeter de wereld maar begin bij je zelf.
Laten ze ook nog eens nadenken over het referendum wat deze gasten naast zich neer hebben gelegt.
Dat geeft al aan hoe betrouwbaar deze regering was. -
http://www.youtube.com/watch?v=NP_g3eQZIuo
Wat een gezeik allemaal. Afspraak is toch afspraak? Of geldt dat niet in de politiek?? Waarom nog afspraken maken als je toch elke keer maar weer gaat verlengen?
Dan heb je van die mensen die zeggen dat de missie in Uruzgan voor niks is geweest en dat de militairen voor niks gestorven zijn. Wat een ongelooflijke onzin, de Nederlandse militairen zaten daar jaren lang en hebben veel kunnen doen. Je moet wel ooit terugkeren, de afspraak was gemaakt. Klaar -
Ha nu komt de AAP uit de mouw. deze mensen noemen zich volksvertegenwoordiger, bah
ik stem nu PVV -
Verhagen had al toezeggingen gedaan aan Rasmussen,zonder dat Bos het wist
-
Beste politieke leiders,
AUB doe waarvoor jullie betaald worden! Het land leiding te geven en niet met modder te gooien. Niemand gaat hierop vooruit. Geen druppeltje zelfreflectie!
Er zijn op dit moment alleen maar verliezers. Zoveel grote maatschappelijke vraagstukken onopgelost .....Zonde, want het land Nederland verdiend en kan beter!
www.twitter.com/DePoliticus -
Het rommelde al langer
-
@5
Deze mensen noemen zich minister, volksvertegenwoordigers zitten in de Tweede Kamer...
Overigens was Clairy's vraag vanmorgen over het dreigen met aftreden van Verhagen een heel duidelijk slikmoment voor JPB, hij moest zich echt even vermannen om daarna weer door te liegen. -
Ik denk trouwens wel dat Verhagen een klein beetje omhoog gevallen is in zijn functie van minister van buitenlandse zaken want laten we wel wezen dat het natuurlijk geen diplomaat is van het kaliber zoals indertijd van den Broek of van der Klauw of van der Stoel. Hij heeft gewoon enkel maar de uitstraling van een proleet. In de aanloop naar de laatste verkiezingen heeft hij zich niet onverdienstelijk gemaakt als ordinair straatvechtertje om op die manier Grote Baas Balkenende zelf tijdens de verkiezingscampagne buiten schot te houden. Kijk en dat moest natuurlijk worden beloond door Balkenende dus werd hij de nieuwe minister van buitenlandse zaken maar qua uitstraling is het natuurlijk een vlag op een strontschuit.
-
wat denkt die zijksterk wel de boskabouter is de grote leugenaar.
-
Ik stem zeker nooit op de PVDA en CDA maar vind het wel zeer mooi als ze elkaar gaan "slopen".
Laten ze elkaar maar letterlijk en figuurlijk de 2de kamer uitvechten.
Zijn we mooi van dat incompetente zooitje verlost.
Ik zou zeggen, "ga zo door jongens en meisjes en speel het maar lekker keihard op de man leuke TV uurtjes gegarandeerd".
Misschien dat de traditionele stemmers eens hun hersens gaan gebruiken in het stemhokje en niet als een soort Pavlov reflex weer gaan stemmen op het CDA.
Mensen die op het CDA willen stemmen zouden hun stemrecht ontnomen moeten worden. (ik bedoel dat natuurlijk cynisch) -
Als je de politiek in wil, dan moet je goed kunnen liegen en bedriegen, stelen van burgers en mensen kunnen misleiden!
Waar hebben we het in Godsnaam over? Dit was toch allemaal bekend?? -
Al is de leugen nog zo snel de waarheid achterhaald hem wel,en het CDA dacht er beter van te worden maar van leugens ga je slecht slapen hoorde ik van een minstersvrouw ja die beginnen nu ook al uit de slaapkamer te vertellen,ja maar alleen over slapen hoor
-
@10 van mij een plusje ik had het niet beter kunnen verwoorden alleen zou ik er nog aan toe willen voegen "gij zult niet liegen" hr balkenende en denk aan u normen en waarden.
-
Grifverkeerd
-
Verhagen is schuldig aan solo-acties en leugens.
Hij ging er van uit dat hij ver kon gaan vanwege de angst van de PVDA voor verkiezingen.
Zou het kabinet toch vallen werd hij veelvuldig genoemd als opvolger van Balkenende.
Dus Verhagen zat wel goed, dacht ie.........
Zelfs Balkenende is volgens mij naar het CDA bestuur gerend, om te zeggen dat hij het nog wel even deed, maar dat Verhagen hem genaaid had.
Dus we hebben Balkenende weer ( tegen alle verwachtingen in ) als lijsttrekker van het CDA. -
"Binnen de PvdA-top wordt Verhagen er ook van beschuldigd dat hij met een solo-actie in de afgelopen maanden internationaal de indruk heeft gegeven dat de PvdA wel zou bijtrekken en Nederland uiteindelijk toch wel in Uruzgan zou willen blijven."
Zo'n imago heeft de PvdA dus al internationaal gezien zelfs: een partij van draaikonterij. -
Moddergooien is volop aan de gang, alsof er geen belangrijkere zaken zijn die er genomen moeten worden...
-
Even de veren schudden
Alles over je heen laten gaan.
De Gemeenteraadsverkiezingen als leidraad nemen.
Afwachten welke partij welk FANTASTISCH programma nu weer gaat ventileren.
Gezien de verdeeldheid in stemmen zal het nog een hele klus worden om LANDELIJK een coalitie te vormen.
Misschien verstandig om, gezien de problemen waar dit land voor staat, een NATIONAAL kabinet te vormen ??- -
liegen en bedriegen is standaard geworden in de politiek.maar dat een van de grootste leugenaars steeds zijn mond vol heeft over normen en waarde zegt mijn inziens genoeg over hem en zijn cda.
-
Tja, de draaikonten van het CDA zijn nu toch zelf degene die nederland internationaal "beschadigd" hebben, het zou me overigens niets verbazen als dit een onderonsje was tussen de navo en cda bewindslieden, misschien zat er nog wel een post in binnen de navo voor verhagen of balkenende.
-
Balkenende zei dat Verhagen niet had gedreigd met opstappen in de trêvezaal en in de ministerraad, je kunt dus aannemen dat Verhagen dat elders wel heeft gezegd. Balkenende gaf namelijk een zeer opmerkelijk antwoord op de vraag van Polak en feitelijk ontkende hij niet dat Verhagen heeft gedreigd met opstappen.
-
@16
Balkenende heeft wel normen en waarden maar het prbleem daarmee is dat zijn normen geen waarden hebben en zijn waarden geen normen.
Kortom hij moet de eer aan zichzelf houden en wegwezen.
Bea moet Balkenende ontslaan en iemand van buiten moet het rompkabinet tot aan de verkiezingen gaan leiden.
Verder zou het echt zeer ironisch zijn als Balkenende weer premier wordt maar zoals de kaarten er nu liggen ben ik bang dat het CDA daarop aanstuurt.
Mensen laat het CDA links (of rechts) in het stemhokje liggen a.u.b..
Mocht er toch een Balkenende V komen dan slaan we echt een pleefiguur in het buitenland. -
We moeten in Nederland toch eens naar "beloning naar prestatie" voor politici. Ze krijgen het minimum loon met alleen bonussen als ze de staat echt vooruit helpen. Zal meteen de hoogte van het minimum loon ten goede komen als de kamerleden er zelf van moeten leven.
-
Balkenende sprak de waarheid hoor.
Hij miste toen gewoon de kennis. -
Verhagen spreekt onwaarheid? Ik heb toch echt wel begrepen dat als Bos er zelf niet bij was PvdAer Koenders als vervanger optrad.Het is toch zo dat achter elke minister van CDA huize een PvdAer en v.v. controleerde of alles volgens afspraak verliep. De PvdA krijgt nu weer alle mogelijkheden via de publieke omroepen om hun waarheid te vertellen. We weten toch wel wat die waarheid waard is. Helemaal niks.
-
Heel goed, 27:-)
-
@26
Och de "uiterst linkse" NOS gaf toch een heel uur ruimte aan JPB. Hebben we daar dan de objectieve beschrijving van de gang van zaken gehoord? -
28...hahaha:-)
-
Spreekt Balkende ooit de waarheid dan? Volgens mij is het een systematische leugenaar. Liegen en bedriegen, maar meneer pastoor vergeeft hem al zijn zonden in de biechtstoel dus is er geen sprake van liegen en bedriegen. (Balkenende logica)
-
Ik kan me bijna niet voorstellen dat Plasterk liegt.
Daar lijkt me deze toch een aardig stukkie boven staan .. -
@34
Nee hoor. Hij liegt nooit. Hij zorgt gewoon altijd dat hij geen kennis van zaken heeft.
Maar liegen, dat nooit.
Er staat immers geschreven "gij zult geen valse getuigenis geven"
Er staat niet "gij zult kennis van zaken hebben".
Toch weer een meevaller voor onze JP. -
Is het nu opeens wél toegestaan om uit de vergadering van de Ministerraad te klappen ?
Duidelijk is, dat Koenders, al dan niet aangemoedigd door koorknaap Verhagen, de suggestie opperde om maar een officieel verzoek van de NAVO op tafel te leggen; die brief werd snel geregeld, want de tekst was al door koorknaap Verhagen opgesteld; Bos trapte er in want die begrijpt niets van de minister van Buitenlandse Zaken, de premier zag de bui hangen en hing daarna zelf, want Wouter kon echt niet terug, want het mes in de rug was al opgeheven.
En beide partijen gaan bloeden en niet zo zuinig.
Leuk zoodje daar. -
@16 1975gh
Dat had ik gisteren al in een draadje zet. Lees maar hieronder.
Ik zou nu wel eens willen weten wat er nu echt in de hersenen van Balkenende omgaat. Misschien goed voer voor psychologen en psychiaters. Ik bedoel iemand die zich zo Christelijk voordoet met al zijn normen en waarden. Maar alles bij hem hangt van manipuleren, bedriegen, liegen en achterbaksheid aan elkaar. Ook dat hij bijvoorbeeld oorlogsmisdadiger Bush helemaal steunde in diens volstrekt illegale oorlog in Irak maar er mocht geen parlementaire enquête over komen.
Dit moet toch allemaal een gruwel zijn in de ogen van de Heer. Ik bedoel dat als ik echt in God zou geloven dan zou ik me hier toch wel een keertje ernstig zorgen over gaan maken als ik in Balkenende zijn schoenen stond.
Wat ik dus bedoelde is dat als je er niet naar leeft zoals de gemiddelde CDA politici ga dan ook niet zoals Meneer Balkenende doet vreselijk lopen blogeuren over hoe Christelijk hij wel niet is en daarna ook nog eens zoals hij deed zeggen dat mensen die niet in God geloven iets wezenlijks missen.
Ik bedoel dat als hij het echt allemaal zelf zou geloven dan zou hij zich toch maar eens ernstig zorgen moeten gaan maken over de rekenschap die hij na dit leven moet afleggen waarneer hij voor zijn Schepper staat. -
Wat is er nog duidelijker dan wat @4 hier laat zien?
Wie belazerd hier de kluit? Wie had het grootste woord over draaikonterij?
Is dat niet de volgende premier kandidaat Balkenende? En die aartsleugenaar en egotripper Max Verhagen wil ik ook niet meer terug zien bij de volgende verkiezingen. -
De tijd van sinterklaas is voorbij, het zwarte pieten is begonnen!
-
Het hele CDA is leugenachtig en is overigens gebaseerd op 1 grote leugen! Kots ziek word ik van die gasten
-
Liegen en bedriegen door Balkenende cs.
CDA lees het 9e gebod nog eens na en wat staat daar ook al weer....
Of beter schrap die C maar -
@26
Alles wijst er op.
Waar kwam anders de spontane ontkenning van Bos vandaan?
Waar kwam het vandaan dat Bos en Koenders beiden eigenlijk niet wisten dat onbespreekbare opties in het verzoek kwamen?
Waarom is de gedoodverfde opvolger van Balkenende nu geen lijsttrekker maar was al binnen enkele uren het bestuur van het CDA er uit dat Balkenende het weer moest doen.
Dit duidt ook op een mislukte machtsovername binnen het CDA.
Wat voor argumenten heb jij Grueber?
Gemeenteraadsverkiezingen?
Dat was het? -
@4
Ook voor u nog een keer: Er is toch niks mis mee om er over te spreken een afspraak na 2-3 jaar aan te passen aan gewijzigde omstandigheden. Ik moet afspraken met onze klanten in 2 jaar soms wel 4 keer aanpassen aan gewijzigde omstandigheden. Als ik m'n hakken in het zand zet houd ik geen klant meer over. Zo zal het -zodra de kiezer dat begrijpt - met de PvdA ook gaan. Geen kiezer over, alleen m'n moeder van 93, die dat al haar hele leven doet, vanwege Drees.
Ik vind voor het behalen van een paar extra raadszetels je collega's en het buitenland schofferen door voor je beurt te praten, net als Rutte, schandalig. -
Het is vrij simpel. Minister van buitenlandse zaken Verhagen ontleent status aan de activiteiten van Nederland in het buitenland. Nederland is een klein land, dus normaal gesproken is Verhagen een onbeduidende minister. Omdat Nederland groot meedoet in Afghanistan stelt hij toch nog iets voor.
Verhagen is dus als een bromtol gedraaid op Afghanistan. In 2007 heeft hij het parlement en volk gepaaid met de belofte te vertrekken in 2010 uit Uruzgan. Maar deze belofte heeft hij vermoedelijk nooit willen houden.
Nu in 2010 heeft hij het steeds over nieuw beleid en de Obama strategie. Hij weet dat Obama goed ligt bij het Nederlandse volk en hij kan het dus niet laten om zijn naam te noemen. Overigens geeft Verhagen wel impliciet toe dat het Afghanistan beleid tot nu toe - wat meer dan 20 Nederlandse militairen het leven heeft gekost - niet goed was.
Feit is dat Verhagen een belofte wilde breken en de PvdA voor de verandering haar rug recht hield. Puur voor zijn eigen aanzien heeft Verhagen Nederlandse militairen in Afghanistan in onzekerheid gestort door terug te komen op eerdere beloften en heeft hij de regering kapot gemaakt. Daar heb je wat aan - zulke ministers. -
@44
Maar als jouw klant van te voren aan geeft dat een verandering absoluut niet bespreekbaar is ga je dat voorstel niet op papier zetten toch? -
@42
Nee, die C zeker niet schrappen.
Geef hem een andere betekenis: Crimineel -
(kiezers)bedrog zou toch een keer verboden moeten worden
-
Gaven onze ministers eigenlijk ooit echt antwoord tijdens vragenuurtjes en debatten. De antwoorden hoorden steeds in een ander zaaltje of achterkamertje thuis, hoorden we bij Clairy Polak.
Wordt het niet eens tijd dat onze nieuwe ministers een andere debate coach krijgen, zodat er weer eens echt naar elkaar wordt geluisterd en gereageerd op de inhoud?
Was het toevallig dat onze nu "werkeloze" bestuurders vooral van de VU afkomstig waren en daar dus dezelfde debate techniek hebben geleerd?
Ik ben dat draaien en keren goed zat. Misschien nu eens mensen van andere universiteiten of gewoon hardwerkende Nederlanders aantrekken. Laat het debat in ieder geval verbeteren! -
De leugen regeert!!! Viva Balkenende !!!
Wat ik niet begrijp is dat als ik iemand bedrieg dan word ik bestraft. Waarom kunnen politici daar altijd mee wegkomen? Wordt het niet eens tijd voor een wet die kiezersbedrog gaat regelen? -
Balkenende verteld onwaarheden ??
Is dat nieuws ??
Kom op zeg, die vent liegt al zodra hij zijn mond open doet volgens mij. -
Als u dit filmpje van Jan Peter bekijkt gaan uw ogen open.
MAAR Pas op de beelden zijn schokkend!!
http://www.youtube.com/watnch?v=16Oham-ZRsg -
Bos vertrouw ik het minst van het hele stel. Volgens mij heeft hij Uruzgan gebruikt als dekmantel omdat hij bewust het Kabinet wou opblazen voor de gemeenteraadsverkiezingen omdat de PvdA er heel slecht voorstond in de peilingen
-
Kunnen Wouter en JP het zelf niet meer aan? wat een infantiel gedoe dat iedereen er zich nu mee gaat bemoeien en in bescherming gaat nemen.
Hier luistert toch niemand meer naar, tijd en energieverspilling -
Balkenende is een calvinist. En calvinisten spreken vaak HALVE waarheden omdat er meestal nog iets achter de ellebogen blijft hangen.
los daarvan, kies ik bij de volgende verkiezingen voor D'66, sociaal EN liberaal. PVV doet me niks, want die blijven te populistisch. teveel roeptoeter. en de VVD is mij te rechts, net zoals de SP mij te links is -
Met de wetenschap van nu had deze ...eh Balkeneinde al lang opgenomen
moeten worden in de gristelijke inrichting " Voortschrijdend inzicht "
in de afdeling de Waarachtige Leugen. -
@50
Als je zoals Donner de notulen in je bedrijf verandert, dan was je per direct ontslagen. Een dergelijke aanslag op onze democratie werd gewoon genegeerd, niets meer van gehoord...
De leugen regeert! -
#44
Ook voor U nog een keer.
In het filmpje bevestigt Balkenende in sept. 2009 dus een half jaar geleden dat we weg gaan in 2010. Op vragen van de PVDA. Dus wat is er het afgelopen half jaar gebeurd? -
Liegen voor God noemt men dit ook wel.
Want wat dhr B. Ellende werkelijk wil en denkt, dat weet geen hond. -
#52
Ik krijg een 404 -
@44
"Er is toch niks mis mee om er over te spreken een afspraak na 2-3 jaar aan te passen aan gewijzigde omstandigheden."
Als je weet dat het controversieel is moet je het ook aandurven om er tenminste een volksraadpleging over te houden.
Niet a la Balkenende, want het is bekend dat hij z'n achterste met de uitslag afveegt! -
#49
Ik mis Jan Marijnissen, die was ten minste een van ons (het volk, zal ik maar zeggen) -
Kon aan de kop van Verhagen al zien dat hij fout zat. Schijnheilige !
-
Maar Koningin Bea moet nu toch ook zo langzamerhand schoon genoeg krijgen van die Balkenende lijkt mij? Die denk nu toch ook zeker zo langzamerhand wel een keertje “ gadver daar heb je die notoire leugenaar weer die alles maar loopt te verdoezelen en mij enkel maar extra handen vol met werk bezorgt met al zijn perikelen waardoor de boel iedere keer opnieuw uit elkaar klapt. Ze heeft nu in 7 jaar tijd al veel meer werk aan formaties gehad dan dat ze er normaal gesprokken aan zou hebben tijdens haar hele regeerperiode.
-
@10 of van het formaat Ben Bot. Hij was degene die aan zag komen dat het CDA standpunt over Irak onhoudbaar was en gaf toe dat de politieke steun aan de inval in Irak een vergissing was. Kort daarop moest hij het veld ruimen voor 'de rat' Verhagen.
-
Het is tijd voor nieuwe politieke partijen; de huidige grote partijen zitten allemaal vast in hun antieke gedachtegoed en hebben het land niets meer te bieden behalve kinderachtige spelletjes. Het is tijd dat doen wat het beste is voor het land: zichzelf opheffen.
Maak de weg vrij voor nieuwe partijen, die hopelijk WEL normaal het land kunnen regeren, zonder zich te concentreren op angst, haat, geld en macht. Partijen die niet gebaseerd zijn op religieuze gronden. Partijen die er weer echt voor het volk zijn, niet voor zichzelf.
Helaas is dat niet erg realistisch :-( -
Als een CDA-er spreekt, dan liegt hij.
-
Lees dit ook eens ff:
http://news.yahoo.com/s/ap/20100221/ap_on_re_eu...
"Under the Dutch system, a caretaker cabinet cannot take actions that lack consensus, and therefore Balkenende said he was bound by an earlier decision to relinquish the command position in Uruzgan as of Aug. 1."
De lafbekken!!!!!!!!
Om een besluit te voorkomen heeft onze politieke leiding in overleg de zaak laten ontploffen.
Zo hoeven ze GEEN besluit te nemen en kan Bakkellende terugvallen op HET besluit om Uruzgan in 2010 te verlaten.
Dat wordt dus GEEN limonade met rietje meer op de schoot van de Amerikaanse president. -
@62
Mee eens !! + -
@64: Balkenende I viel op de begrafenis van Prins Claus. Volgens de geruchten heeft Beatrix het sinds dien al niet zo meer op met de minister president.
-
Ik heb Plasterk heel hoog zitten. Dat is een man die gewoon niet kan liegen, ook al zou ie het graag willen. Helaas zit hij bij de slechtste partij van Nederland, dus ik hoop dat ie een keer overstapt. Of er gewoon ophoudt. De PvdA is slecht voor je reputatie tegenwoordig.
-
@68
had je anders verwacht dan van Balkenende??
Ik niet. -
Het lijkt me toch wel duidelijk dat het CDA een kardinale inschattingsfout heeft gemaakt over Uruzgan. Vooral Verhagen was hier de kwade genius. Hij heeft zowel de Navo (Schaap de Hoop Keffer) als de VS Clinton voorgehouden dat het PvdA wel zou bijdraaien. Daarbij was hij vergeten dat hij in de campagne van 2006 zelf degene was die Bos steeds betichtte van 'draaikonterij'. Dat heeft zich nu gewroken nu de PvdA eens de rug recht hield.
-
@70
Inderdaad die vertoning was onterend ,tijdens de begrafenisdienst zaten de
"heren" te sms'en en te telefoneren. -
Misschien is dit wel de beste oplossing: http://www.nujij.nl/cordon-sanitair-voor-balken...
-
laat ik denken dat hij daar 7 jaar geleden al mee was begonnen.
-
Als aanvulling op 68.
Onze militairen in URUZGAN, die daar ZEER goed werk verrichten zijn IN DE STEEK gelaten door een stel machtswellustelingen, een minne strijd tussen CDA en PVDA.
In 2011 zal ook de VS vertrekken, dan had ons vertrek daaraan gelieerd kunnen worden.
Door GEBREK aan daadkrachtig leiderschap laten we nu Afghanistan en de NAVO volledig in hun hemd staan.
Onze dorpspolitici kunnen het nu wel vergeten.
Het leger trouwens ook, ZONDER activiteiten in het buitenland GEEN bestaanrecht.
Als we Nederland nu eens verkopen !!
Iedereen miljonair en geen gezeik meer. -
Wat een lulkoek.
Verhagen heeft tegenover meerdere PvdA-ministers dat dreigement geuit. In de wandelgangen dus kennelijk. Maar ja dat telt niet, dat is niet in de vergadering. Tijdens spannende vergaderingen wordt zovaak iets gezegd als: "Zo hoeft het voor mij niet meer, dan kap ik er mee." Dat weet iedereen die bestuurt.
En hoe komt Albayrak aan haar kennis, dat Bos op 4 februari in de ochtend aan JP had laten weten dat er een "no go" was. Op 9 februari is er in de kabinets-vergadering nog uitgebreid over gesproken. Nee mevrouw Albayrak heeft mijn vertrouwen al verspeeld, met de stiekeme, nieuwe stroom asielzoekers. -
@78
Denk jij nu echt dat de VS daar in 2011 weggaan?
Ik weet wel zeker van niet. -
LOOSER, plas sterk stinkt
-
CDA-ers zijn schijnheiligen. J.P. de man van normen en waarden...
-
Dat is niks nieuws dat Balkenende de waarheid niet spreekt, heeft hij nooit gedaan ,die zal straks meteen een baan als top manager krijgen met € 70.000 per maand inkomen (zwijggeld) want daar hebben ze zulke mensen graag die liegen en bedriegen,tot nu toe had lulletje rozewater Zalm € 65.000 per maand,maar dat zal Balkenende wel te weinig zijn
-
Van dat kabinet wisten we het al, beter gisteren dan vandaag weg, maar is de week niet om te herdenken :
Nijpels weg
Nederland weg uit Uruzqan
Het kabinet is gevallen
Nog wat over het hoofd gezien ? -
Het houdt ook eens een keer op, de pvda iedere keer beschuldigen van draaikonterij. Die max krijgt nu een kado uit eigen zak
-
@38 Dikke plus
-
@46
De verzoeken zijn altijd op wens van de klant net als dit NAVO-verzoek, waar 6 keer over vergaderd is.
Maar we weten we nu precies dat de onwil voor 100% bij de PvdA zat.
Bos had op 2 manieren de breuk kunnen voorkomen. Hij had als partijleider zijn fractie kunnen verzoeken het verzoek cq. de herziening positief te willen bekijken. De 2e kans was in de 2e Kamer. Daar had hij heel simpel kunnen zeggen, dat hij dat inderdaad had gezegd op de partijbijeenkomst en dat hij daar noch steeds achterstond, maar dat dat niet zo verstandig was geweest, omdat hij even de rollen van minister en partijleider niet had gescheiden. Einde probleem volgens mij. Maar ja dan moet Bos een foutje toegeven.
De reden waarom het kabinet gevallen is m.i. 100% de dubbele pet van Bos. Hij kon de functie van partijleider niet meer scheiden van minister. Hoe kun je electoraal slecht liggende besluiten nog verdedigen als je al zo slecht staat in de peilingen. Begrijpelijk, maar zeg dat dan en schoffeer niet je collega's door de bink uit te hangen op een partijbijeenkomst (door voor je beurt te spreken) en de Nato en de door de Linkse Kerk zo geadoreerde Obama. -
@43
Balkenende heeft 3 opeenvolgende 2e-Kamer verkiezingen glasrijk gewonnen en waarschijnlijk komt daar een 4e bij. Dat is lastig passeren!
Hoeveel had Bos er ook weer gewonnen? -
@38
Onbenullen zoals u hoeven over hun maatschappelijke activiteiten nooit verantwoording af te leggen. Dat leeft een stuk gemakkelijker. Bovendien De Heer is ook Christelijk, die begrijpt menselijke fouten wel. -
@81
Maar dat was niet de 4e 's-morgens. Goed opletten! -
Hej mede debatters. gaat het nog een beetje
-
@92 & #91
Ik ben het eens met de lezing van Grueber.
Bos heeft dat idd tijdens het debat zo gezegd. Hellaas kunnen we niet meer van het woord van Bos uitgaan, maar laten we dit maar als gegeven beschouwen, anders wordt het wel totaal onoverzichtelijk.
Het is zo al lastig genoeg om door de bomen het bos nog te zien. -
@58
Volgens mij heeft Obama een nieuwe strategie voor Afganistan bekendgemaakt.
HIj stuurt 36000 man extra. Wij sturen niet meer mensen, wij blijven niet gelijk, wij sturen niet een minder aantal mensen, wij gaan weg. Met zulke vrienden heb je gween vijanden meer nodig.
En dat allemaal vanwege de dubbele pet van Bos, die als partijleider wegens de (gemeenteraads)verkiezingen geen electoraal onplezierige besluiten meer kan nemen, terwijl dat als minister wel zou moeten.
Dat is heel begrijpelijk, maar niet lullen.
Bos voor mij van draaikont tot leugenaar. -
Balkenende spreekt onwaarheden.
Ik dacht dat Nu.nl nieuws bracht en geen oud nieuws. -
@53,
Niet de moeite genomen om bij @4 de link te openen en helemaal afkijken?
Heb jij daar vertrouwen in? Bos loopt al heel lang te verkondigen dat we 1 aug stoppen.En daar houd hij zich aan. Wat is daar mis mee? -
In buitenhof zit Balkeneinde weer eens te liegen alsof het gedrukt staat.
Wat blijft er over van je als je niet in staat bent om 1 van de 4 kabinetten overeind te houden? 4 kansen en alle vier heb hij het verkloot!
Dan ben je toch helemaal mislukt als premier! (en als mens ook) -
En dit soort liegend en draaiend narcistisch gespuis heeft ook nog eens de mond vol van het dichten van de kloof tussen de burger en de politiek. Dat gaat zo niet lukken natuurlijk. Ze halen hun neus op voor Wilders en Verdonk, en die deugen ook niet hoor, maar ze spelen deze charlatans wel in de kaart.
-
@54 lotte
Je hebt gelijk. Inderdaad ik kap er weer mee. Zo af en toe toe ik mee omdat ik het om een paar redenen leuk vind.
Je krijgt een beeld hoe serieus je de mening van Nujij moet nemen (bv bij de enquête over de kilometerheffing en zo), wat de gemiddelde politieke opvatting is en hoe serieus je die dus moet nemen en daaraan direct gekoppeld het gemiddelde IQ en de kennis van de deelnemer. Die laatste verklaren natuurlijk ook de 2 eerdere uitkomsten. -
@TS heeft balkenende ooit de waarheid verteld dan?
-
@100
Fijn dat je in ieder geval een ruime zelfkennis bezit. -
ik vraag me echt af wat de PvdA heeft gewonnen met deze actie. Een paar zetels erbij maar waarschijnlijk wel veroordeeld tot de oppositie de komende 4 jaar. Een kabinet met CDA en PVDA erin zit er natuurlijk voorlopig niet meer in, na deze vertouwensbreuk.
-
De enige juiste vraag is, wie er eigenlijk wel (eens) de waarheid spreekt, ze zijn allemaal, stuk voor stuk wel eens, of meerdere keren op opwaarheden betrapt,
en in gewoon nederlands, zijn dat dus leugens. -
@103
Denk je?
Dat kon wel eens heel erg meevallen.
Je hebt het wel over politiek. -
Laten we deze huichelaars eens flink afstraffen op 3 maart.
GEBRUIK UW STEM ALS SIGNAAL, STEM LOKAAL.
Laat ze maar eens sidderen, dit is onze enige kans. -
De laatste
@94
Dat is nou net wat ik (op voorzichtige manier) probeerde te zeggen. "Hoe kwam Albayrak aan haar kennis." vroeg ik. Van Bos is het antwoord, denk ik.
@98
Een verzameling onbenullen (LPF) en/of onwilligen (PvdA) is op de lange duur niet te managen. -
@79 Bos zei in het kamer debat al dat hij Balkenende 's morgens 4 febr. had gebeld.
-
@106
Wat een grote onzin, alsof Bos iets voor de gemeente waar je woont heeft gedaan. Het wordt tijd dat de Haagse politici eens hun werk in den Haag goed gaan doen. En laat de gemeentes over aand de lokale politici.
Bos loopt bij de gemeenteraadsverkiezingen alleen de mooie jongen uit te hangen, het gaat helemaal niet om hem.
Trouwens zijn bondgenootjes van de FNV zijn ook al begonnen de verkiezingen te terroriseren met het over plakken van borden.
Toevallig 2 weken geleden. Is het misschien vooropgezet wek van de PvdA ? -
@97
Oja dat loopt hij al heel lang te verkondigen????
Graag even de eerste keer, sinds van de zomer en ook gaarg even met hetr bewijs daarvan.
Het zal je waarschijnlijk gaan verbazen, maar de eerste keer, dat bos zich daarover duidelijk heeft uitgesproken, is geweest bij P&W vorige week.
Dat zijn de feiten.
Waarschijnlijk ben je flink op het verkeerde been gezegt door de beeld vorming, door het geblaat van Hamer.
Kom dr maar in... -
CDA had nooit met de PvdA moeten zamenwerken . begrijp ook niet waarom het CDA de publieke omroepen door dik en dun steunt ,die kiezen altijd voor pvda en links ervan,let maar op nos journaal en nos teletext
-
@98
Jou bijdrage loopt over van de vooroordelen. Het getuigd ook dat je nog al graag die berichten oppikt die je krijgt voorgeschoteld.
Het is een goed geruik, dat als je iemand beschuldig van leugens, dat je dat aantoond. Ook als je zegt, ja maar die en die zei dat ook, of ik heb het daar en daar gelezen. Dan heb je toch ook gelezen, dat dat werd aangetoond?
Dus kom dr maar in............. -
@111
zamenwerken? Nieuwe spelling? -
@99
Ik zie, dat je vaak mijn bijdrages lees, vandaar het gebruik van het woord narcist.
Ik acht het wijs, doe ik tenminste wel altijd, dat als ik niet weet wat een woord betekend, dat ik het dan even opzoek.
Dat heb jij kennelijk niet gedaan, want dan had je het woord niet hier niet in deze contex en niet over deze man gebruikt. -
@103
De komende 4 jaar?
Ik denk dat ze het voorlopig wel langer kunnen schudden. En niet allen met het CDA.
Kamer breed is wel duidelijk geworden, wat men daar in DenHaag aan kennis hebben opgedaan over de PvdA de laatste maanden. -
#107
2e stelling. Exact -
@
Goeddeels met u eens.
Maarrrrrrrrrrrr, ik heb er de laatste tijd eens goed op gelet,
Wat mij daarbij opvalt is dat de Media iets heel anders doet........
Bij "rechtse" issus heeft de media de neiging om er "tegen in" te gaan.
Bij "linkse" issus heeft de media de neiging om het verder te willen trekken/duwen.
++++Let er maar eens op.++++
Daar is Bos ook mee op zijn plaat gegaan. -
@117 mist de kopeling naar #111
-
@6
En dat blijkt uit? -
@86
Maar de PvdA heeft nu alweer gelogen en Bos wederom gedraaid..
Met als triest dieptepunt het vallen van dit kabinet en schade aan Nederland vanwege electoraal gewin.
En daar heeft u geen problemen mee? -
Het is voor het aanzien van het land beter dat Balkenende valt dan Tuitert
-
38. Ik geloof niet in Balkenende, Hij bestaat niet. Heeft ook geen zoon. Wel een plaaggeest
113. Niet op flauwe taalfouten van iemand letten. Vlak boven je bijdrage had je kunnen lezen: Jou bijdrage loopt over van de vooroordelen. Het getuigD ook dat je nog al graag die berichten oppikt die je krijgt voorgeschoteld.
Het is een goed ge?ruik, dat als je iemand beschuldig? van leugens, dat je dat aantoonD. Ook als je zegt, ja maar die en die zei dat ook, of ik heb het daar en daar gelezen. Dan heb je toch ook gelezen, dat dat werd aangetoond?
Wat maken taal en schrijffouten nu uit. Als we elkaar maar begrijpen.
Goet? -
En zie hier een artikel uit 2004.
http://web.inter.nl.net/users/Paul.Treanor/land...
En het klopt helemaal, het Nederlandse volk doet NIETS en laat zichzelf naar de slachtbank leiden. En degenen die wel wat doen zitten of in de bak of hun leven wordt gestructureerd vernietigd door de binnenlandse STAZI e.a. overheidsinstellingen. (met stazi bedoel ik met name de geheime groeperingen die o.a. als sociale rechercheur doorgaan)
En er gaat helemaal niets veranderen ook niet nu na de val van het kabinet. Er komt gewoon weer een vijfde kabinet Balkenende omdat de politieke structuur in dit land zo geconstrueerd is dat het altijd ' binnen de familie' blijft.
Hoe lossen we het dan wel op ?
- ontbinding van de democratie ...(onze 'democratie' word wereldwijd al gezien als modern kolonialisme)
Jammer genoeg is dat vrijwel onmogelijk zonder toepassing van (extreem) geweld. Er wordt veel gepraat maar niet geluisterd, laat staan dat er geregeerd wordt. Waarom praten we hier allemaal nog over, je kan het beter negeren of jezelf organiseren en weerstand bieden.
Nederland LULT zichzelf letterlijk de ondergang in ! -
Het staat er toch uitdrukkelijk, in artikel 97 van onze Grondwet: “Alle Nederlanders die daartoe in staat, zijn verplicht mede te werken tot handhaving van de onafhankelijkheid van het Rijk en tot verdediging van zijn grondgebied”
Maar dat geldt dan kennelijk alleen voor gewone burgers. En niet voor onze vertegenwoordigers op het pluche van de regeringszetels en in de Tweede Kamer. -
@ 124 Beiden links in mijn favorieten gezet.
Duidelijker dan in de filmpjes kan niet. Als mensen dit allemaal blijven negeren dan is het alleen nog maar een kwestie van tijd ... -
@ 122
En Nederland heeft ook een heel hoog percentage mensen met Dyslectie. -
Ach ...iedereen is wel eens een jokkebrok.
-
In deze tijd is het kabinet gevallen. Hoe onvolwassen is de politiek dat men geen overeen stemming kunnen/willen vinden. En nu? Wordt het niet tijd dat het democratiessysteem ook gemoderniseerd gaat worden? Want wat wordt het beter dat nog meer verschillende partijeen nog meer gaan kissebessen. Schieten we daar nog meer mee op?
-
Politiek is als schaken
er zijn er altijd twee aan zet
er wil er altijd een winnen ten koste van de ander
eenheid bestaat niet
Strijd en vijandschap zit tot in de kern van onze genen -
Nee Verhagen zou niet hebben gedreigd..alleen ernstige consequenties hebben verbonden aan..
Voor mij is dit typisch handige CDA geblaat. -
balkenendes onwaarheden komt mede door de kerk
dat is de grootste onwaarheid,dus eigenlijk kan je hem dat niet aanrekenen
het liegen en bedriegen is hem met de paplepel ingegoten.
hij had eigenlijk nooit in de politiek gemogen -
De C in CDA moet gauw worden verwijderd. Balkie en Hagen verkopen zelfs Christus aan de duivel als ze maar aan de macht kunnen blijven.
-
TS
Natuurlijk liegt Balkenende.
Natuurlijk liegt Verhagen.
Dat is een tweede natuur geworden bij het CDA, ze liegen zo knalhard dat ze het - bijna - zelf gaan geloven. -
Altijd al onzin gevonden dat we daar ineens weg zouden moeten. Luister naar de militairen die daar zitten. Zij vinden dat ze erg goed werk doen en dat ze verbetering zien. Volgens de mensen in het werkveld moeten ze daar gewoon blijven. Al het werk voor niks. De taliban komt terug en onderdrukt /moord enz. Voortschrijdend inzicht is op veel zaken van toepassing. Maar nee , de verkiezingen komen eraan en daar kunne we scoren denkt gladde wouter...Was de PVDA op het bankwezen ook maar zo scherp.
-
Het maakt niet uit wie er in het kabinet zit, de partijpolitiek is ook in het kabinet de leidraad en selectieve informatie verschaffing hoort daarbij. Liegen is subjectief omdat de waarheid verandert per dag en per hoeveelheid informatie die beschikbaar is. Wellicht zijn er in het kabinet interne afspraken gemaakt over wat men en op welke wijze naar buiten brengt. En wellicht maakt de PvdA hier misbruik van om het falen van dit kabinet en deze regeerperiode naar de andere partijen te schuiven. Feit is wel dat elk kabinet van na de oorlog met een linkse partij erin meer uitgegeven heeft dan er binnenkwam. De conservatieve partijen die na zo'n kabinet kwamen werden steevast geconfronteerd met bezuinigingsmaatregelen. Een socialistische democratie zoals wij die proberen te handhaven sinds de 2e wereldoorlog is niet haalbaar gebleken onder de economische realiteit. Hoewel het huidige democratische systeem de theoretische mogelijkheid bied tot een 1 partij kabinet is de werkelijkheid gelukkig anders. Er zijn weinig landen met een 1 partij kabinet die werkelijk democratisch zijn, de negatieve voorbeelden zijn echter duidelijk te noemen: USSR, China, DDR, Nazi Duitsland etc. Geen prettige omstandigheden. Er zijn wellicht betere regeringsvormen, maar een goedwerkende democratie is tot op dit moment de minst slechte. Zolang wij geen reële invloed hebben op het hele democratische systeem (= stemmen op Europees niveau in een federale staat) blijft het aanmodderen met dit soort partij politieke spelletjes.
-
Het is een 2e natuur van een CDA er om te liegen.Zondag naar de kerk en nog even biechten en hoppa schoon is de lei weer.Gaan gewoon verder met het besodemieteren van het volk.
Daarbij zijn ze ook nogeens door de eeuwen heen oorlogzuchtig geweest.Christian Deadly Army moet eigenlijk verboden worden -
Op 1-10-2009 gaf Verhagen al openlijk zijn verbeten standpunt aan door op te stappen indien Nederland weg zou gaan uit Uruzgan.
Bekijk onderstaande link, het staat er duidelijk!
http://www.nu.nl/politiek/2189534/reconstructie...
En bij Buitenhof-tv beantwoordde Balkenende de vraag van Polak over het dreigement van Verhagen moeiteloos en zonder schaamte met een NEE!!
Bij 22:30 wordt de vraag over Verhagen aan Balkende gesteld.
http://www.vpro.nl/programma/buitenhof/afleveri... -
Ziet niemand de rode lijn?
PvdA wilde inderdaad de rug recht houden, omdat ze al 100 maal hebben toegegeven en ten tweede kwam het hen erg goed uit met de gemeenteraad in zicht, of welke marketing technische constructie dan ook.
2/3 van Nederland is tegen Uruzghan, maar waarom hebben wij dan in godsnaam een KRIJGSMACHT en minister van DEFENSIE.?
om deze lekker over stormbanen te laten rennen en volleyballen op de kazerne?
Het is hun werk, en de NAVO heeft aangedrongen op continueren van onze troepen? Zouden zij dit voor de lol doen? mijn antwoord nee!
Dus JA balkenende heeft gelijk om het in ieder geval bespreekbaar te maken, maar nee mr Bos moest het verpesten.
Mr Bos, U juist U in de functie van minister, zou moeten weten dat het buitengewoon dom is en absurd om nu in financiele, en economische nood even t kabinet te laten vallen. Er moeten plannen gemaakt worden, voor wederopbouw. En als een verwend rotkind te denken:' Als ik me gelijk niet krijg dan bloed iedereen maar ?"
Ja zeer democratisch Mr Bos. Ik geloof dat een democratie betekent geven en nemen. Een gemiddelde van de bevolking- en dat betekent ook dat er altijd iemand niet blij is met een AOW van 67, of mijn part het immigratiebeleid, daarom zijn er meerdere partijen in 1 kabinet. Anders was het wel een dictatuur wanneer 1 partij zijn mening geldende is.
Gezien CU en CDA erover wilde praten, vind ik de grote loser PvdA.
Ik hoop ook op een midden-rechts kabinet. CDA - VVD- PVV
Zolang het maar geen SP,of GroenLinks en PvdA is.!!!!!!!!! -
Zoals altijd.
-
Plas-Sterk
Huile-Balk
Socialisten die gaan vetellen dat een ander de waarheid niet spreekt !
hahahaha
Plas-Slap -
Dat roep ik al jaren dat hij liegt heeft pajlasje het nu pas door?
-
@139: Wat betreft het hebben van een Krijgsmacht en een minister van Defensie kunnen we met ons allen lekker kort zijn: het is een Krijgsmacht ter Defensie van Nederland. En daar horen missies in het Buitenland wat mij betreft niet bij. Ik persoonlijk vind het waanzin dat Nederlandse mannen en vrouwen sterven in een land dat ons niet aangevallen heeft, dat geen bondgenoten aangevallen heeft en dat zelfs geen buurlanden aangevallen heeft. Is het dan werkelijk noodzakelijk dat wij ons leger gaan inzetten in een land waar al eeuwen lang stammenoorlogen woeden en waar de mensen enkel lijken te gaan samenwerken op het moment dat er vreemdelingen hun grenzen overtrekken. Als wij elke staatsvorm die lijkt op de Taliban-Afghaanse gaan aanvallen waar ligt dan de grens? Zijn het uiteindelijk niet de inwoners zelf die moeten bepalen onder welke omstandigheden zij willen leven? Wij hebben nu natuurlijk makkelijk praten omdat wij in de 19e eeuw bevrijd zijn van Fransen door de Duitsers en Russen, maar de nadruk ligt hier wel op 'bevrijd'. De afghanen zijn nooit bezet geweest.
-
Volgens Wikipedia.nl heeft de Sovjet Unie daar gezeten. Lees maar:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Afghaanse_Oorlog_(...
Het schijnt dat juist onder de Taliban het land grotendeels was gestabiliseerd.
Maar, foei, de Russen zouden te dicht bij de oliebronnen zijn gekomen dus de VN gaf ze een standje. Toen kwam de 9-11 ellende en dit bracht vervolgens de Amerikanen weer dicht bij de olie.
Wat moeten we toch met zulke geldwolven en machtswellustige psychopaten?
We hebben daar echt niets te zoeken. -
balkenende is gewoon bak ellende
ik stem nooit , en zal het ook nooit doen, laten ze eerst maar eens met verbeteringen komen voor wij burgers, -
Politiek afschaffen, stemmen gaat nooit eerlijk. Die stemmachines zijn door microsoft gemaakt. Als microsoft niet wil dat ze gehacked of gesaboteerd worden, worden ze dat ook niet.
Waar blijft de Hugo Chavez van Nederland? -
@145
Erg domme reactie.
Maar goed, als je niet weet wat goed is voor "wij burgers", als je ook niet weet waar welke partij voor staat, dan is het inderdaad beter om maar niet te gaan stemmen. -
@138
"Bekijk onderstaande link, het staat er duidelijk!"
Ik lees in dat artikel:
"Verhagen zou gedreigd hebben met opstappen zodra de coalitiepartijen de motie zouden indienen."
Er staat dus: hij ZOU gedreigd hebben. En Verhagen ontkent dat dus. Dus zo duidelijk is dat allemaal niet. -
@131 @132 @133 @134
Goh wat een stoere en krasse taal.
Het begint veel weg te hebben van een sektarische, narcistische beweging daar die PvdA en zijn aanhang. -
@135
Het bankwezen verdient idd een betere ninister. Iemand die wel op zijn woord is te geloven.
Maar ik wou vooral graag, dat ze (pvda) de zelfde stoere houding eens zou tonen tav het aziel beleid.
Dan hadden die arme 26.000 mensen die niet voldeden aan de regels gesteld door Cohen zolang in onzekerheid gezeten. En waren ze tijdig UITgezet. -
@136
Liegen is niet onderhevig aan veranderingen.
Liegen is de waarheid tegen beter weten in tegen spreken.
Verder heb ik niet zoveel af te dingen op je bijdrage. -
@137
Zie #150 -
@39,
Minister van defensie?
Defensie is een ander woord voor verdediging.
Wat wij in Afghanistan doen is aanvallen en bezetten en daar een corrupte krijgsheer in het zadel te houden. -
@138
Verhagen zou gedreigd hebben met opstappen zodra de coalitiepartijen de motie zouden indienen.
Zou, is een sugestie..... de bewijzen hiervan zijn zeker niet (meer) te vinden.
Verder als je het zo doorleest, kun je toch echt zeggen dat het CDA heel consequent is geweest in zijn opstelling.
Weet je wat er gebeurt is......
Vanuit de linker kant, is een debat op inhoudelijk gronden hierover stelselmattig gedemoniseerd. Jawel, daar heb je het begrip weer.
Als je het er niet mee eens bent, (ja dat kan, en ja dat mag). Dan graag even de verwijzingen naar uitspraken, debatten, verklaringen of wat dan ook waaruit zou blijken, dat de linker kant WEL inhoudelijke argumenten aandraagt.
En ja, ik weet dat ook aan de rechterkant veel stemmen op gaan om te vertrekken. Ook die zijn net zo fout in hum rigede mening..
Er is op het global politieke veld veel veranderd. Ook in Afganistan is al veel veranderd. Zou het niet VERSTANDIG zijn deze veranderingen eens met elkaar te bespreken??????
Wie weet blijft de beslissing om te vertrekken het zelfde, maar dan is het ook een verstandige beslissing gemaakt op argumenten.
Nu wordt er besloten op electorale motieven... Bah...
Bah voor het land Afganistan, Bah voor onze militairen, Bah voor het gezonde verstand. -
wel eens een politicus gehoord die waarheden spreekt?
-
@4
Dan had Bos eerder moeten reageren. Iedere keer als het over de afspraak gaat wordt er een fragment met Balkenende uitgezonde waarin Balkenende zegt dat Nederland geen missie meer aanneemt waarbij Nederland de leiding heeft. Hierdoor heeft Balkenende de mogelijkheid van een missie in Uruzgan open gelaten. Op het moment dat een ander land de leiding in Uruzgan overneemt van Nederland kan Nederland door de woorden van Balkenende nog altijd beslissen om deze missie met troepen te steunen.
Bos zat toen al in de regering en dus heeft Bos ingestemd met de woorden van Balkenende. Bos houdt zich dus niet aan de afspraken die hij als minister gemaakt heeft, want voor datgene wat Balkenende heeft gezegd is ook Wouter Bos medeverantwoordelijk.
Wouter Bos is dan ook verantwoordelijk voor de val van het kabinet door alle mogelijkheden rondom Uruzgan uit te sluiten. Als hij het politiek goed had gedaan dan had hij al eerder de stekker uit het kabinet getrokken, namelijk op het moment dat Balkenende in zijn toespraak een opening vrij hield voor de inzet van Nederlandse troepen in Uruzgan.
@74
Niet het CDA, maar de PvdA heeft een inschattingsfout gemaakt. Kijk nog maar eens vaker de beelden van de persconferentie van Balkenende terug. Dan hoort iedereen dat Balkenende altijd de mogelijkheid van een Nederlandse troepeninzet heeft opengehouden. Geen leidende rol betekent niet dat er nooit meer troepen naar Uruzgan kunnen, want je kunt de Nederlandse troepen ook ondergeschikt maken aan een andere NAVO lidstaat. -
@139
Gelukkig zijn er meer, die het spelletje door zien.
En ik ben er ook zo blij om, dat het meestal deze mensen zijn, die er blijk van geven er zelf zo over te DENKEN. en geen propaganda one-liners hier posten, die al tig keer zijn gepost.
Dankdaarvoor. -
@143
Hoe kan het dan toch, dat de groep Afganen, die heel blij is met (langzame) verbeteringen, gebracht door die aanwezigheid.
En, ben je dan al weer vergeten waarom we daar zijn????
Omdat het een land is dat zo verscheurt door stammenstrijd etc. een broeinest was van terrorisme. Het kan toch niet ontkend worden, dat het sinds een relatieve korte tijd het rustig is met aanslagen in ONZE westerse wereld.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_terroris...
En daarom zit onze defensie daar OOK, Om ons land te verdedigen tegen dat terrorisme!! -
@144
Olie in Afganistan?????
Jeetje, je zet je polariserende opmerkingen wel HEEL dom weg. -
@145 & #147
Laat hem dan aub hier ook niet meer reageren.
We praten hier over politiek waar hij toch niz mee te maken wil hebben. -
Bos draait weer eens in het rond, Verhagen en Balkenende durven verder te kijken dan de neus van de PvdA en houden zich daarbij aan afspraken die eerder gemaakt zijn in het kabinet.
-
van mij mag die balke-elende weg gaan sins die er is gaat nederland heel hardt achter uit alleen hij gaat voor uit als hij zich aan de afspaak eens houd was het anders ben het echt zat van zijn mooie praatjes en mensen denk nu eens goed na als je stemmen gaat en zeg nu eens nee tegen cda want hier is ook armoede en daar heeft hij nog nooit wat aan gedaan ja nog slechter maken kabinet dit keer zonder cda graag
-
@160 Ben je gefrustreerd door mijn schrijven?
Ik citeer wikipedia en heb mijn mening. Als deze niet op een lijn met jouw mening staat, dan ben ik nog niet polariserend bezig, maar discussieer met de andere aanwezigen. Mocht je daar last van hebben, ga dan maar lekker even eten, met een volle buik gaat het debat vast beter ;-)
Hier voor je gemak nog even de bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Afghaanse_Oorlog_(... -
@136
Van Europa een federale staat maken zoals het Zwitserse systeem zou nog misschien zo gek niet zijn. Lijkt me een idee om over na te denken. -
@136
Van Europa een federale staat maken zoals het Zwitserse systeem zou nog misschien zo gek niet zijn. Lijkt me een idee om over na te denken. -
Mooi om te horen uit de monden van onze CDA politici dat Nederland in het buitenland een slechte indruk heeft gemaakt. En dan zogenaamd niet doorhebben dat omhooggevallen Maxime Verhagen, de amateur minister van Buitenlandse Zaken zonder enige diplomatieke inhoud, daar als enige echt schuldig aan is. Laat die egotripper hooguit in de Tweede Kamer zijn kunstjes vertonen.
-
@164
Ik blijk dus toch weer gelijk te hebben.
Je blijkt zelfs zo simpel te zijn, dat je je eigenbron vermelding niet leest. Kan het nog erger, Jawel het kan nog erger. Er over gaan liegen. -
@163
Een veel zeggende reaktie, vooarl als je tussen de regel (geen s) doorleest. -
Jammer dat PvdA op dit dreigement heeft gereageerd met: "Jammer, maar het genoegen was al niet geheel onzerzijds". Nu heb je dat rare verhaal, als zou de PvdA zijn weggelopen, Daar waar de feiten niet zo diepgaand worden bestudeerd, kan dat gemakkelijk blijven hangen.
-
wisten jullie dat nou nog steeds niet dat Balkellende de onwaarheid spreekt!!
4x down,stem maar lekker, krijgt hij de vijfde ook!!
Er is een heel goed alternatief................................ -
Wil die Balkenende nog weer gaan regeren heeft die man dan geen enkel scrupules hij heeft van al die voorgaande cabinetten en puinhoop van gemaakt niet te geloven zeg, ik wou dat ik toen ik nog werkte ook een rotzooi van gemaakt had geen zorg voor ontslag hoor want mijn baas zorgt wel dat ik kan blijven,de omgekeerde wereld hier ik ga emigreren hier wordt ik doodziek van dit land
-
misschien kan een handeltje beginne in hoeden, want in het onderwijs deed hij niks de luilak, weg ermee
-
Balkenende liegt en hij draait.
-
Met scrupules kun je niet regeren met PVV, hou je niet de macht, kun je geen zes miljard bezuinigen op de gezondheidszorg, kun je niet zes miljard uitgeven aan straaljagers en meedoen met amerikaanse oorlogen.
CDA+PVV+VVD+CU -
Lulkoek. nieuws=JPB spreekt waarheid.
Stijgers in Politiek
PvdA moet af van politiek van de...
Wat is er toch mis met links dat het zelfs...
1 uur 4 minuten geleden door Doris Dé
Pilatus of hoe Rutte van zijn voetstuk viel
De krantenkoppen die de PVV voor zijn...
4 uur 58 minuten geleden door dutchoyibo
Nieuwsuur: Humanitaire ramp in Syrië (video)
Met de onrusten in Homs nemen nu ook de...
6 uur 15 minuten geleden door Gianni33
SP weer bijna op niveau VVD in peiling
De SP is weer bijna terug op het niveau van...
6 uur 31 minuten geleden door De Journalist
Nederlanders zien nullijn niet bepaald zitten
Nederlanders keren zich tegen het voorstel...
6 uur 45 minuten geleden door serious trouble
Best gewaardeerd
25 gemeenteraden steunen kinderpardon
Inmiddels 25 gemeenteraden steunen het...
6 dagen geleden door Jooppublic
'Kerkhof aan niet ingeloste beloftes door...
VVD-coryfee Ed Nijpels vindt dat coalitie...
2 dagen geleden door PatrickinArnhem
Brekend: PVV breekt weer verkiezingsbelofte
Hervorming van het ontslagrecht is in een...
3 dagen geleden door operator_4
'Oplossingen PVV en SP voor Griekenland...
Het is volgens premier Mark Rutte maar goed...
2 dagen geleden door 12HD


