ha ha ha... en hij is er nog maar net, kan je nagaan
als hij ( Balkje ) straks bij de Bilderberg Conferentie geweest is
dan laten ze ons EK elftal straks nog winnen ook.
Sorteer op:
-
Ja je moest eens weten hoe 98% van de bevolking over hem denkt... hij zou dan NL niet prijzen maar ons terroristen noemen en heel NL bombarderen met JDAM's.
-
@squarepusher#182:
Als je het nieuwsbericht leest en voor zover dat na trekt, zou je toch wel tot die conclusie moeten komen. Raadpleeg er anders eens een Amerikaanse bron over als die te vinden is.
@sixtyniner#183:
Weinig, net zo weinig als deze reactie van jou ;) Maar stel nou dat die onzinreactie van mij, 20 andere onzinreacties kan voorkomen?
@Zaklamp#194:
Zwarte periode in welk op zicht? Het jaar dat je maar 2x op vakantie kon?
@Appels#198:
Ja, inderdaad. Hoge bomen vangen nu eenmaal meer wind dan zon, zeker in Nederland. Maar hopelijk mag het zijn vruchten afwerpen, appels bijvoorbeeld.
@duc_le_bar#210:
Beetje overgefrustreerd? Lijkt me sterk (fout) om te stellen dat Bush niet weet hoe er over hem, bijvoorbeeld een belangrijke relatie als Nederland, over hem gedacht wordt. -
"I give you one symbolic dollar for that crappy little country of yours".
-
@RdeWilde
Ben niet overgefrustreerd, ik spreek alleen de waarheid. "either your with us or your with the terrorists"... Well... Ik ben zowiezo NIET met hen, dus automatisch een terrorist.
Weg met die hele politieke kliek daar, we zouden eens schoon schip moeten houden daar (en hier ook trouwens) zodat we niet meer geprezen worden door iemand die ons helemaal niet zou moeten prijzen. Wij zouden hen moeten prijzen als ze zich eens een keer fatsoenlijk gaan opstellen ipv de globale terrorist te spelen.
Maar zo te zien ben je vrij pro-Bush (of in ieder geval pro-Amerika) -
We hebben het maar niet meer over de foto's gehad. WMD. Elk excuus is goed genoeg, als er maar vrijheid en democratie komt, vrijheid en democratie, tik, vrijheid en democratie, tik,vrijheid en democratie, tik,vrijheid en democratie, tik,vrijheid en democratie, tik,vrijheid en democratie, tik,vrijheid en democratie, tik,vrijheid en democratie, tik,vrijheid en democratie, tik,vrijheid en democratie, tik,vrijheid en democratie, tik,vrijheid en democratie, tik,vrijheid en democratie, tik,vrijheid en democratie, tik,vrijheid en democratie, tik,vrijheid en democratie, tik,
-
"ik spreek alleen de waarheid"
Jouw waarheid.
Maak trouwens svp scheiding tussen Bush en Amerika. Ik háát het beleid van Bush, maar ik zie wel het belang van een relatie met Amerika. Bedoel die Bush is wel president, maar dat is maar een tijdelijk kop op een gigantische hoeveelheid van inwoners. Ik laat Bush mij geen beeld geven van die mensen, dat beslis ik wel zelf. Dat onderscheidt mis ik soms een beetje ontopic.
"Maar zo te zien ben je vrij pro-Bush (of in ieder geval pro-Amerika) "
Nouja, blijkbaar dus geen één van beide op de manier waarop het hier volgens mij bedoelt is. Ik heb het beste voor met Amerika als land of de bevolking ervan. Qua beleid onder Bush vind ik het totaal onmenselijk en kon dat verkwanselde geld 100x beter worden besteed. Maar ik vind niet dat dit in het verlengde van dit bezoek ligt. Balkenende heeft duidelijk het beleid van Bush bekritiseerd, maar heeft daarbij wel het belang van de relatie voor op gesteld, naar mijn idee.
Dus ik denk anti-Bush en pro-Amerika.
Het trouwens ook altijd ervaren, hoewel dat hier niet populair is, dat de enige manier om je vijanden te overwinnen (of te beïnvloeden) is door ze lief te hebben. De nuances die daarin gemaakt moeten worden mogen duidelijk wezen. -
@toet54:
Jij hebt te veel van die manipulatieve filmpjes gekeken over Bush waarbij alles gerepeat wordt :-P Maar ik vind dit soort foto's waardeloos, aangezien alles geensceneerd is en er geen greintje eigen vorm aan gegeven kan worden. -
@RdW
Misschien ben je vergeten mee te nemen in je beredenatie dat Bush is "gekozen" door het volk van de VS (of hij is aan de macht gekomen door fraude, kan ook). Hij representeert dus de bevolking.
Ikzelf heb ook het beste voor met alle mensen uit de wereld, dus ook de Amerikanen. Maar ik hou er niet van dat deze Amerikanen de hele wereld domineren met onze EU saampjes, zie handelsverdragen, internationale afspraken etc.
Niet half heb je het besef in hoeverre de problemen in de wereld juist worden veroorzaakt door Amerika en het beleid. Daarom, als je pro-Amerika bent, ben je anti-de-rest-van-de-wereld.
Ik kan je wel gaan uitleggen waarom dat zo is, maar beter zoek je dat zelf uit, dat bespaart mij een paar uur typen en uitleggen. -
[quote]
@squarepusher#182:
Als je het nieuwsbericht leest en voor zover dat na trekt, zou je toch wel tot die conclusie moeten komen. Raadpleeg er anders eens een Amerikaanse bron over als die te vinden is.
[/quote]
Oh ja? Laten we eens even het persartikel van het Witte Huis erbij pakken.
http://www.whitehouse.gov/news/releases/2008/06...
Ten eerste is het zeer summier, en heeft het duidelijk iets weg van een photo-op/speech, niet een belangrijke bespreking.
Als we ons tot de artikelen moesten richten, dan heeft Balkenende over twee zaken een 'kritisch' (lees: wat minder slijmend) geluid gemaakt:
1 - Over Guantanamo (gewoon in de trant van: joh, die gevangenissen schaden ons imago zo. Nou, wat zal Bush daarvan onder de indruk zijn, LOL)
2 - Dat de VS het Kyoto protocol nog niet heeft ondersteund.
Over dat Kyoto protocol wil ik wel even over doorgaan. Bush heeft inderdaad voor zolang mogelijk het ondertekenen van het Kyoto protocol uitgesteld, en voor goede redenen. Het is een pleidooi voor een 'global carbon tax', cq. CO2-belasting, cq. belasting voor een substantie wat planten nodig hebben voor fotosynthese.
Helaas is Bush door de Bilderberggroep onder druk gezet om dit Kyoto verdrag toch te ondertekenen, dus Balkenende loopt of achter op de feiten of hij wilt dat Bush zich nog meer bindt aan de klimaatverandering-legislatuur.
Maar enfin, als ik daar nu van onder de indruk moet zijn, dan weet ik het wel.
Kritische mensen zien dit als een photo-op en een halfdoorbakken excuus om Bilderberg 2008 bij te wonen. Balkenende zorgt nog even ervoor dat hij goed tevriend staat bij Herr Bush zodat hij daarna even flink kan lobbyen voor de titel van 'EU president' in Chantilly.
Dat is wat hier achter zit RdeWilde - een goedmakertje voor de lunch, iets wat niets maar dan ook niets zal voorstellen in de geopolitiek. Een bespreking van lik-me-vestje.
[quote]
@toet54:
Jij hebt te veel van die manipulatieve filmpjes gekeken over Bush waarbij alles gerepeat wordt :-P Maar ik vind dit soort foto's waardeloos, aangezien alles geensceneerd is en er geen greintje eigen vorm aan gegeven kan worden.
[/quote]
Je hebt zelf geen idee waar je over praat. Bush heeft gelogen dat ie barst, samen met al z'n adviseurs, maarliefst 940 keer. Hij heeft lak aan de grondwet van de VS (genaamd de 'Constitution'). Hij heeft minimaal 2 keer een opmerking gemaakt dat als hij dictator zou zijn, dat het dan vele malen gemakkelijker zou gaan.
Ik weet echt niet wat het met jou is, maar het lijkt wel alsof je in een droomwereld leeft. Een wereld waarin zich niet alle nachtmerrie-handelingen van de afgelopen 8 jaar hebben plaatsgevonden. Velen daarvan zijn te attributeren aan deze marionet van een president. -
@squarepusher
helemaal mee eens!! plusje voor je -
En Harry van Bommel deelt overigens ook mijn mening, dat de enige reden dat Balkenende naar Bush op bezoek ging, is omdat hij Bilderberg 2008 moest bijwonen dit jaar.
http://harryvanbommel.sp.nl/weblog/2008/06/05/b...
Langzaam maar zeker wordt zelfs politiek Den Haag wakker. -
Eens of oneens, beter dat Bush ons prijst dan afkeurt... Is goed voor de betrekkingen, ja wel de economische, anders zouden er hier heel wat minder hard schelden op de VS....
-
Bush is the man.
-
@ squarepusher #211
Harry van Bommel nou nou, die zelf ingenomen gedreven linkse frusto...ja ja nou, daar hebben we de politieke waarheid en geweten in 1 hoofd samen.... -
@duc_le_bar#208:
"Misschien ben je vergeten mee te nemen in je beredenatie dat Bush is "gekozen" door het volk van de VS (of hij is aan de macht gekomen door fraude, kan ook). Hij representeert dus de bevolking. "
Ja, spijtig. En zoals je weet denkt het overgrote deel van de bevolking er ook zo over. Bij het aantreden van Bush heeft denk ik niemand VOORzien dat 'regering' Bush dit soort dingen zou uithalen (in tegenstelling tot mensen die achteraf praten).
Dat hij dit soort onmogelijke daden uithaalt, betekend niet direct dat zijn allemaal kiezers net als hem zijn. Ik vind dat je de Amerikanen dan ver tekort doet.
"Niet half heb je het besef in hoeverre de problemen in de wereld juist worden veroorzaakt door Amerika en het beleid."
Ik weet niet of jij nog heel veel nieuwe informatie voor mij hebt, maar volgens mij ben ik redelijk op de hoogte. Ook over alle complottheorieën en onmenselijk praktijken die in Afrika plaatsvinden. Om nog maar te zwijgen over de olieconstructies en gehanteerde methodes om de dollar een sterkere munten te maken (en iig te laten lijken). Maar nogmaals moet je daarvoor bij het beleid van Amerika zijn, en de enige manier om daar invloed op uit te oefenen is naar mijn mening zoals Balkenende en Verhagen gedaan hebben. Dat vind ik dat galspugen in dit topic toch zéér onterecht.
Zowel anti-Bush als pro-Balkenende zou dit bericht positief moeten ontvangen. Anti-Bush en Anti-Balkenende ontvangt volgens mij geen enkele bericht positief. En als je pro-pro bent, dan blijft er ook nog maar één optie over ;-)
Ik zou trouwens iedere letter lezen als je de moeite neemt om er urenlang een uiteenzetting over te schrijven!
@squarepusher#209:
Ik moet zeggen dat het me verbaasd dat er zoveel gezegd kan worden in 4 minuten! Ongelovelijk kort, maar aan de andere kant ongelovelijk belangrijk.
Qua inhoud wil ik in eerste instantie zeggen dat ik walg van de teksten van Bush, maar dat ik vind dat Balkenende er adequaat op reageert en het gesprek direct een draai in de goede richting geeft (misschien wist ie dat ie maar 4 minuten had ;-) )
Verder ben ik het inhoudelijk met je reactie eens, behalve dat dit een excuus zou zijn. Dan is er echter wel een makkelijker excuus te bedenken. Als ik je reactie trouwens zo lees ben ik niet tegen Bilderberg. Het lijkt me iets waar je echt niet afwezig wilt zijn als politiek leider.
Over Bush weet ik trouwens genoeg hoor :-) Heb mezelf 3 weken de tijd gegeven om alles over hem te kijken en te lezen. Van zijn (vroegere) familie, zijn eerdere activiteiten, zijn bijbaantjes, oorlogen in het middenoosten, bin laden, guantanamo, olie, rusland, 9/11 natuurlijk, zijn adviseurs en Skulls en Bones niet te vergeten (etc). Moet zeggen van het meest realistisch tot het meest onzinnige, maar dat ik geen idee heb... nee.
"Een wereld waarin zich niet alle nachtmerrie-handelingen van de afgelopen 8 jaar hebben plaatsgevonden."
Ik moet zeggen dat ik over mijn persoonlijke leven niets te klagen heb gehad. De nachtmerries waren er denk ik vooral voor mensen in Afrika en Midden-Oosten die werkelijk slachtoffer werden van dit beleid. Nee, dan heb ik inderdaad een droomwereld!
@squarepusher#211
"En Harry van Bommel deelt overigens ook mijn mening"
Oh nee!? Oh, nou, poeh, dan kan ik er geen sateprikker meer tussen krijgen! (???)
@Brammerman#212
"Eens of oneens, beter dat Bush ons prijst dan afkeurt..."
Inderdaad, en keurt ie ons af, dan weten we van wie het komt ;-)
@Johnito#215:
"Summiere antwoorden op Harry's Kamervragen"
Ik vind ze wel duidelijk eigenlijk? Dit soort bronnen zijn altijd interessant om te bekijken :) + -
shit, als bush ons prijst doen we iets goed verkeerd.
ik word liever niet met die nazi's aan de andere kant van de plas vergeleken... -
Vermoeiend he die Amerika propaganda?
Kreeg net een ansichtkaart binnen.
Bilderberg 2008:
Het is hier fantastisch!!! Al die geheimen!!
groetjes Balkenende , Beatrix en Verhagen. -
Laten we blij wezen met het feit dat Bush in ieder geval in januari de troon afgetrapt wordt :)
-
@#216 ja maar hij is wel 3 keer herkozen.... dus niet 1 keer
-
Ja ik verbaas me er ook nog over.
-
1997 - 2001 Bill Clinton Democraat Al Gore
2001 - 2005 George W. Bush Republikein 46 Dick Cheney
2005 - 2009 George W. Bush Republikein Dick Cheney
3x ? -
Educateyourself #218:
Verhagen zit er niet. Daar is hij nog een te laag, wormachtig figuur voor.
Official 2008 Bilderberg Participant List
http://www.infowars.com/?p=2564 -
Toch lief van m
in zijn hart is t eigenlijk best n goeie mens ;-) -
Het moet zijn: 'Bush prijst Balkendende'. Maar dan wel om heel erg foute redenen!
-
"Bush prijst Nederland" het graf in .....
-
@RDW
hij is nu bezig met zijn 3e en laatste ambsttermijn (dacht ik??)
En een betere titel was geweest:
"Balkenende Baft Bush" -
@Mastera #47 ["Als het aan mij ligt moeten we van Irak en Iran en dat soort landen een kolonie maken totdat de moslims geevalueerd zijn"]
Alsof 'The Coalition of the Willing' niets beters te doen heeft dan het evalueren van moslims... Hoe moet zoiets?
Ik ga er maar van uit dat jou evaluotieproces nog in volle gang is. Hopelijk lukt het ons mede-Nederlanders om ook snel naar jou niveau te evolueren en komen we door de eind evoluatie heen.
Evolutie staat niet garant voor vooruitgang. Als dat zo zou zijn evolueren we met zijn allen momenteel flink de verkeerde kant op. Behalve ik natuurlijk :-) -
@ Squarepusher
Inderdaad. Verhagen zit vast bij z'n AIPAC vriendjes. -
En ??
Hoeveel zijn we waard ?
Gokje ... eh . euro 15.000.000,- ??? -
We worden wakker!
-
Bush prijst Nederland.Waarom voel ik me niet vereerd?
-
@Strega
Misschien worden we wel wakker, maar we doen er helemaal niks mee. Nog maar een keertje oproepen tot de revolutie? Snel, nu de koningin en premier het land uit zijn... en ze dan persona non grata verklaren... en dan worden we een communistische staat!!
...nee maar effe serieus... iedereen loopt hier wel te zeuren over bush en balkenende EN TERECHT! Maar we doen er helemaal niks mee, en dat is jammer. -
Wees nou eens TON !
-
Als ons het water dichter bij de lippen komt wordt de aktie bereidheid vanzelf groter, no worries.
Zolang we maar door hebben waar de ellende vandaan komt en we ons niet tegen elkaar laten uitspelen. -
@marten_k
dat komt omdat er nog genoeg sukkeltjes zijn die onze politici en die van de VS nog als "betrouwbaar" bestempelen. De enige overheid die te vertrouwen is, is er één die zichzelf totaal en helemaal laat controleren.
Ga je een land besturen dan krijg je van ons, de burgers, middelen en macht. Maar in ruil daarvoor geef je wel je privacy op en is het niet toegestaan om in het geheim zaken te doen met wie dan ook. Privé moet je kunnen doen wat je wilt als politicus, maar zodra het werk-gerelateerd is moet je controleerbaar zijn. Dat is dan de consequentie van macht. Macht corrupteert, daarom is het nodig om de machthebbers te kunnen controleren. -
@ maggotbrain
'Wees nou eens TON !'
Check my avatar -
@ duc_le_bar
Ongeveer het omgekeerde van wat nu gebeurt, je ziet het heel scherp. -
Heel veel comentaar, dat is goed.Alleen ze zijn de moeite niet waard.
-
De grootste Bush fan in de wereld is Balkie en hij likt ook nog Bush zijn hielen als braafste jongetje in de klas.
-
Bush ????
Wie is dat ook alweer?
Was dat geen stripfiguur? -
Pffff Bush prijst Nederland........ja ja, als hij maar eens wist waar het lag........
5 minuten voordat Balkenende wordt voorgesteld aan Bush, leert hij nog even wie onze Harry Potter is............who the fuck is Balkenende......!!!??? -
Waar zwavel is....is er een Bak Ellende.
-
en blij dat we daar mee zijn!
-
Hiep hiep hoera !!
Advertorials
Minister Rosenthal beantwoordt vragen van NUjij over de Arabische Lente
www.nu.nl'Wanneer de Libische overgangsregering een plek wil heroveren binnen de internationale gemeenschap dan hoort daarbij dat het land investeert in...
5 dagen geleden
door NUjij/MV
Stijgers in Algemeen
Hamas zal Israel nooit erkennen
Hamasleider Ismail Haniyeh heeft vandaag in...
5 uur 20 minuten geleden door Moot
Indianen klagen brouwers aan wegens...
Een Amerikaanse indianenstam heeft enkele...
10 uur 39 minuten geleden door Tegenspreker
Time To Act on ACTA!
Gelukkig begint nu eindelijk het verzet...
11 uur 57 minuten geleden door Freedom Bytes
Ocuppy Hollywood, Irany style ...
Times are ch-ch-changing.
Iraniër Asghar...
16 uur 57 minuten geleden door keizerisknetter
Polen, Bulgaren en Roemenen stijgen in...
Polen..Bulgaren en Roemenen die in ons land...
17 uur 4 minuten geleden door Pim Pam Pet
Best gewaardeerd
Lichaam vermiste Michael van Dijk gevonden
Het lichaam van de sinds woensdag vermiste...
6 dagen geleden door D34D 53R10U5
Zo rijden de Russische treinen met sneeuw
Als er in Nederland ook maar 2 cm sneeuw...
5 dagen geleden door tinekef6
Politie rolt bende Roemeense skimmers op
De politie in Den Haag is via een op het...
3 dagen geleden door Kawadriver
Ernstige zorgen om vermiste Joyce...
Sinds gisteren wordt de 14-jarige Joyce...
3 dagen geleden door 12HD
'Zeker 400 kinderen vermoord in Syrië'
GENÈVE - De VN-kinderrechtenorganisatie...
4 dagen geleden door Lelie74


