Belachelijk van die dansschool!
Hier moet ik eindelijk die Commissie Gelijke Behandeling (CGB) eens gelijk geven!
Van harte meiske!
Sorteer op:
-
Wat een geleuter. Je gaat toch ook niet op waterpolo als je niet kan zwemmen.
-
TS, waarom?
Als je het niet eens bent met de regels van een school hoef je er niet naar toe te gaan.
Dat is nu de vrijheid in dit land, wat hier gebeurd is de omgekeerde wereld. -
Is de uitslag van deze commissie bindend, of meer een advies?
-
Alweer bewijs dat de CGB opgedoekt moet worden.
De CGB vindt ALTIJD dat de blanken het fout doen en stelt alles wat niet-blank is en een waardeloze klacht heeft in het gelijk.
Deze dansschool heeft het recht om zijn eigen regels te hanteren.
Die regels zijn bewust niet discriminerend.
Toch vind de idioten van de CGB een belachelijke omweg om hun alochtone vriendjes in het gelijk te stellen.
Wat nu? Mag de dansschool geen petjes verbieden omdat alochtonen vaker petjes dragen dan autochtonen .. het hoort bij de alochtonen straat-cultuur. Is dat ook een reden om blanken in het ongelijk te stellen.
De CGB is een overduidelijk voorbeeld van een organisatie die discriminerend werkt. Discriminerend tegen alles wat autochtoon is.
Opdoeken die CGB, hun tijd is lang voorbij, het kost geld en het zet aan tot haat tegen zowel alochtonen als autochtoon.
De CGB bevestigd de slachtoffer-rol die alochtonen aannemen en misbruiken, een gedrag die als gevolg heeft dat autochtonen dat gedrag haten.
De CGB nodigd alochtonen uit om aktie te nemen tegen onschuldige-autochtonen, een aktie die haat in de hand werkt. -
Ach, afro's hebben allang bewezen dat ze beter kunnen dansen.
-
@ 1 En jouw associatie met het artikel is ?????
@ 2 En in jouw optiek doet het er niet toe of die regels volkomen belachelijk zijn of niet ?
@ 4 Dus als je haar iets anders zit kun je dansles wel vergeten ? Dan hoop ik dat jouw scheiding aan de goede kant zit. pvv-stemmer ? -
@5,
Ja, daarom was die leraar van de dansschool ook door bij "so you think you can dance"! NOT. -
Beetje raar dat je door kroeshaar geweigerd kan worden. Lijkt mij dat haar ouders er al van alles aan deden om de school tegemoet te komen. Dat men er dan niet uit kan komen vind ik op zijn minst een beetje bekrompen.
@6 dat over die scheiding en pvv vin ik een beetje een misselijke opmerking. Zegt meer over jou dan over 4. -
als een school of vereninging regels heeft dan moet je daar aanhouden je gaat ok niet tennssen of voetballen in je overal .
-
#9
dat is wat anders. Deze ouders hebben hun best gedaan.
Meer dan terecht.
De dansschool is niet meer van deze planeet met hun oubollige, halstarrige regels. Zeker als het gaat om les.
Straks mag een sproetenkind niet mee doen, dan is het huis te klein.
Goeie uitspraak dus. Succes en dans de sterren van de hemel, meisje. -
@7
Ik heb heb, eerlijk gezegd, nog nooit dat programma gezien.
Er is tenminste een danslegende, zeker niet Fred Astaire, maar MJ. -
@6,
Voorbeeld: Ik ben gestopt met sporten omdat de sportschool te duur werd (eigenlijk altijd al was). Dan ga ik toch niet zeuren dat ik door mijn afkomst (uit arbeidersfamilie) de contributie niet kan betalen? Zou wel mijn goed recht zijn omdat het in Nederland cultuur is dat je eigenlijk net kunt rondkomen (Jan Boezeroen), alleen de huidige in vorige generatie hebben het wat beter gehad maar dat wordt nu min of meer rechtgezet.
Je kunt zeggen wat je wilt (pvv stemmer), je geeft aan dat je zelf in omgekeerde richting discrimineerd. Alles wat het niet eens is met jouw mening over allochtonen is pvv stemmer. (je trekt zelf de discussie die richting in).
Je hoeft niet te reageren, ik weet het al. Je vindt me een fascist en ik moet als wereldburger denken. -
#12
totaal wat anders, alsof iemand uit een arbeidersfamilie geen directeur kan worden, of zelfs als arbeider goed verdient of dat de dansscholen in Nederland geen tareiven voor wat minder bedeelden hebben. Allemaal onzin dus.
Kijk naar mijn voorbeeld. Sproeten.
Daar valt ook niets aan te veranderen.
Goeie uitspraak van de commissie dus. -
Iemand hier die de split kan? xD
-
@12 rare opmerking. Wat heeft jou niet kunnen rondkomen te maken met iemand die geweigerd wordt op een dansschool omdat ze kroeshaar heeft.
Het slaat werkelijk nergens op.
Iedereen moet het recht hebben om ergens lid van te worden al ben je pimpelpaars. -
@9 Het punt is dat je je er niet aan KAN houden als je kroeshaar hebt, en als er dan geprobeerd wordt om een compromis te sluiten maar de dansschool blijft star voet bij stuk houden, dan is er als je t mij vraagt sprake van zeer kinderachtig gedrag van de dansschool. Ze zou haar haar kunnen ontkroezen maar dat is een permanente aanpassing van je uiterlijk voor een regel die in dit geval al vrijwel helemaal aangepast was, want ze droeg haar haar dus al in een knot. Dat die knot niet helemaal glad was zou echt niks uit moeten maken en onbedoeld of niet is dit wel degelijk een discriminerende regel.
-
@16
"een regel die in dit geval al vrijwel helemaal aangepast was"
moet zijn
"een regel die in dit geval al vrijwel helemaal nageleefd werd" -
Ze kan haar haar natuurlijk ook bedekken met een doekje.
-
1912 september 2009 10:19 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Ik zou simpel gezegd hebben, dan maar een klant minder; ik zou zeker niet geprobeerd hebben er te blijven. Maar het blijft wel kinderachtig dat er door de dansschool op dit soort details worden gelet. Het is in elk geval hele slechte reklama; "goed" voor de economie zou ik zeggen; ga zo door.
-
@19
Dit heeft wel degelijk met gelijke behandeling te maken. Als dit meisje de regel helemaal zou willen naleven, moet ze haar haar laten ontkroezen, wat een permanente verandering van haar uiterlijk is, tegenover andere leerlingen die het slechts tijdens de les in een knot hoeven te dragen. Dat vind ik nogal veel gevraagd voor een regel die dus enkel nog betrekking had op de gladheid van de knot, want de knot was er al. Zij wordt in mijn optiek ongelijk behandeld door de weigering want ze had er al van alles aan gedaan om de regel zo veel mogelijk na te leven.
In een geval als dit is het goed om het belang van de regel te evalueren (het belangrijkste lijkt me dat je haar vast zit en niet alle kanten op vliegt, wat al geregeld was) en als er dan van de kant van de leerling al van alles wordt gedaan en voorgesteld om tot een compromis te komen is het helemaal niet zo gek om naar een commissie te stappen.
Natuurlijk is een dansschool vrij om haar eigen regels te stellen, maar als die regels er voor zorgen dat hele etnische groepen buiten de boot vallen dan mag er best ingegrepen worden. -
"De dansschool voerde juist als verweer aan dat er geen onderscheid op ras wordt gemaakt omdat de regel voor iedereen geldt. "
Iedereen moet blank zijn. Dat geldt natuurlijk voor iedereen. -
2312 september 2009 10:57 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
2412 september 2009 10:58 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Het is heel normaal om in een klassieke balletschool het haar in een knot te dragen.
Als je ballerina wilt worden dan zit je gewoonaan die knot vast, zo simpel ligt het.. -
Ik heb een nichtje met kroeshaar en zij draagt haar haar regelmatig glad naar achteren in een knotje. Helemaal geen probleem dus ik snap niet waar die ouders het over hebben.
Dit is zoeken! -
Dit is nu hetzelfde als de toegang tot de bioscoop ontzeggen voor bril en lensdragers... Die dansschool is van de middeleeuwen. Waar zijn ze eigenlijk mee bezig?
-
laat ze lekker doodvallen op die dansschool. wat een starre mensen zijn dat.
ik vraag me af of ze ook tegen de komst van de kleurentv waren (help, verandering) -
@12
Als jij zo prat gaat op je arbeidersafkomst snap ik niet dat je tijd hebt om naar een sportschool te gaan, een echte arbeider heeft daar helemaal geen tijd voor, komt nog eens bij dat een echte arbeider voldoende beweegt dus wat heeft die te zoeken bij een sportschool?
Een arbeider die zijn zuur verdienden centjes naar een sportschool brengt, zie je het voor je?
Ik denk dat je een lui en verwend persoon bent die te beroerd is om zijn contributie bij elkaar te werken, denk je zelf ook niet? -
Tsjonge, een draadje over kroeshaar & gelijke behandeling.
De xenofobe ratten kruipen weer uit hun stinkende holen:
#2, #4, #19.
Bah
. -
Een meid die ondanks alle tegenwerkingen van haar danschool toch doorzet en elke keer weer komt trainen komt er wel in het leven, die zien we later wel ergens terug op een hoge functie, dit in tegenstelling tot hen die elke week met een knotje wat door mamma netjes is geordend op school verschijnen, die zien we later verveeld achter een kinderwagen lopen, met knotje.
-
"De dansschool voerde juist als verweer aan dat er geen onderscheid op ras wordt gemaakt omdat de regel voor iedereen geldt."
Een regel is mijns inziens een regel........
Maar:
"Zij (de leerlinge en haar moeder) hadden wel aangeboden het haar te bewerken voor uitvoeringen en officiële evenementen van de balletschool."
Triest dat daar weer commissies voor ingezet moeten worden........ -
Die dansschool heeft een reputatie hoog te houden. Die reputatie wordt ernstig beschadigd wanneer iedereen zomaar lid mag worden, zonder zich aan de regels te houden. Straks willen leden geen danspakje meer aan of hun haar helemaal los. Dit gaat van kwaad tot erger.
-
Het gaat om gelijke behandeling en iedereen die danst bij deze dansschool dient het haar in een strakke knot te hebben. Dat geld dus ook voor dit meisje. Voor haar moet nu een uitzondering gemaakt en dat is dus geen gelijke behandeling.
-
Je hoeft natuurlijk je niet bij deze dansschool aan te melden. Als je al wilt dansen, zoek je toch een andere school?
-
Chapeau voor de moeder in kwestie! Stand up for your rights!
-
@3 Het advies is niet bindend, maar bij uitspraken bij een beroep bij de rechtbank volgt deze het advies meestal wel.
@35 Misschien is dit wel een heel goed aangeschreven school, maar klopt hun redenatie alleen niet. -
Inderdaad kroeshaar is rasafhankelijk.
Maar het gaat ook niet of het kind kroeshaar heeft, het gaat erom dat de regel is dat ALLE kinderen een knotje in het haar doen. Dus eigenlijk is de uitspraak van de Commissie discriminerend, immers zijn vinden dat omdat dit kind kroeshaar heeft het zich niet aan de regels hoeven te houden die gelden voor alle kinderen. -
Ik ben het overigens niet eens hoor met de dansschool maar ik ben het absoluut niet eens met die CGB. Die had inderdaad wel de moeder gelijk geven dat het kind gewoon mocht komen dansen en inderdaad op de uitvoeringen zich aan die regels houden gewoon omdat het lastig is om het kroeshaar strak te krijgen. Maar niet de dansschool beschuldigen van discriminatie want dat is het absoluut niet.
-
4012 september 2009 12:51 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Zou ik een dansschool beginnen, ben ik dan verplicht om ieder die zich aanmeld aan te nemen? Geen zeggenschap over je eigen onderneming dus.
-
@23 zo is het maar net...
@31 het zijn de ouders , niet dat meisje, dus wat ze later in het leven wordt???? Een bang moedersmeisje??? Ik weet hetniet kan geen toekomst kijken. -
Als ze nu eens naar een andere dansschool was gegaan,waar niet die regel wordt gehanteert,dan was het hele gedoe niet nodig geweest. Als andere meisjes met kroeshaar wel hun haar in een knotje kunnen dragen ,waarom dit meisje dan niet ?
-
Verwijderd door redactie
-
Verwijderd door redactie
-
De richtlijn van een gladde knot is gebaseerd op een oud Europees model, toen hier nog geen mensen met kroeshaar woonden. Het zou van beschaving getuigen om die richtlijn te laten vallen. Er is toch geen functionele noodzakelijkheid? Ik kan me niet voorstellen dat het haar niet te lang mag zijn, maar dat is niet het geval. Een beetje kroeshaar kan toch geen kwaad bij het dansen?
Gelukkig hebben we hier nog weldenkende rechters. In Belgie verbieden ze je nu gewoon om jezelf te zijn (cf. hoofddoekjes en kruisjes-verbod op Antwerpse scholen) -
@46 sorry, dat moet zijn "ik kan me WEL voorstellen" (ipv niet)
-
@38 en 39.
Het meisje had de vlechtjes in een knotje.
Dus de knot (wat een stom woord eig)was er wel degelijk.
Mij hadden ze sowieso niet meer op die dansschool gezien, dat is wel zeker!!! -
Als je wilt gaan turnen en je bent te zwaar moet je afvallen,
Als je wilt waterpolen en je past de badmuts niet vanwege teveel haar moet je het afknippen.
Als je een kroeg binnen wilt waar je geen petje mag dragen, dan zet je die af.
Als je mee wilt doen aan een fanfare moet je een maf petje op.
Als je aan ballet wilt doen, dan pas je je ook aan aan wat bij ballet komt kijken.
Het gaat om ballet om het gracieuze, het ziet er natuurlijk niet uit als 1tje in plaats van de traditionele knot opeens stekeltjes, piekhaar of wat dan ook heeft. Dan valt daar de aandacht op ipv het hele balletspel.
Zoals ik al in mijn voorbeeld aangaf, jij WILT iets doen, niemand verplicht je. Ben je het niet eens met de voorwaarden om iets te doen wat JIJ WILT, dan ga je toch lekker niet?
Ik word er kotsmisselijk van dat er altijd personen zijn die uit eigen gemakzucht het niet eens willen zijn met een regel en het dan maar op discriminatie gooien.
Het is een kleine moeite maar nee, discriminatie.... bah.
Groot en groot gelijk heeft die balletschool.
En hoezo commissie van gelijke behandeling? Ze hebben niet eens door dat ze nu een situatie hebben gecreeerd dat personen dus ongelijk worden behandelt. Door hun tussenkomst. Prutsers. -
Kort kroeshaar kun je niet eens in een staartje doen, daar is het veel te volumineus voor.
Of was het de bedoeling van de dansschool dat ze haar haar soms moest gaan ontkroesen? Is dat hun interpretatie van 'gelijke behandeling': iedereen gelijk met stijl haar in een knotje?
Die klassieke (ballet) danswereld is sowieso nog enorm bekrompen. Zag laatst een documentaire over een balletschool in Brazilie, waarbij enorm getalenteerde donkere meiden met kroeshaar toch niet door konden breken omdat geen enkel dansgezelschap hen wilde aannemen: hun heupen zouden te rond zijn, hun huidskleur te donker en hun haar te 'wild'.
Er is dus nog een grote slag te slaan in deze sector!
Ik wens dit meisje alle succes als kleine pionier. (pionier tegen wil en dank) -
Ik heb ook op deze school gezeten en genoeg meisjes gezien met kroeshaar die hun knot wel goed kregen.
Er gelden regels. Dat kun je van iedere goede balletschool verwachten. -
Wat is het volgende belachelijke item, waar Nederland zich druk over maakt ?
Dat de kleur groen ERG aanstootgevend is ?
Jezus, wat eem zeikmaatschappij is het geworden, hebben mensen niets anders te doen ?? :-(( -
@41 Ja, zo is het helaas al heel lang
Tradities zijn voorbij, zullen we meteen dit jaar een donkere Sinterklaas met afrokapsel op een zwart paard laten opdraven? Oeps, we willen vrouwen niet discrimineren. We maken er een SinterKlasien van. Oeps, we willen gehandicapten niet discrimineren. Eentje met één been en downsyndroom. Oeps, etc, etc, etc..... -
@51 er is een enorm verschil in kroeshaar.
De meeste mensen met kroeshaar die in Nedeland wonen, komen uit de Antillen of Suriname. Dit zijn gebieden waar de bevolking een zeer diverse achtergrond heeft (afrika, gemengd met Indiaans, gemengd met Aziatisch en blank). Als gevolg waarvan het kroeshaar wat soepeler kan zijn.
Maar dit is niet in elk geval zo. En met name ook mensen die uit Afrika afkomstig zijn hebben veel 'stugger' kroeshaar. Van dit haar is bekend dat het makkelijk afbreekt en daardoor moeilijk lang wordt.
Het is dan ook een rare conclusie als gezegd zou worden dat het meisje het haar maar zou moeten ontkroesen of nephaar er in zou moeten vlechten. Zou jij je haar chemisch willen stijlmaken? Of met een grote zware bos nephaar op je hoofd rond willen lopen?
Waarom kan het in de 21e eeuw niet gewoon geaccepteerd worden dat niet iedereen hetzelfde haar heeft. Wat is er mis met goed onderhouden kort kroeshaar? Helemaal niks.
Ik was afgelopen jaar naar het Bolsjoj ballet geweest in Carre, geweldig. Maar ik zou je werkelijkwaar niet kunnen vertellen hoeveel dansers zwart, bruin of blond haar hadden, evenmin stijl of krullend. Wat mij is bijgebleven is dat het stuk voor stuk geweldige dansers waren en zij samen een geweldige voorstelling hebben gegeven. -
@52
Haha, ja zou zo maar kunnen. De kleur groen is de kleur van de islam en jihad.
Je weet maar nooit.
Maar om even inhoudelijk te reageren, hoe bedoel je jouw bericht? Wie is belachelijk dat ze zich er druk over maken, de balletschool of (de ouders van) het meisje?
Ik vind het laatste.
Meedoen met ballet? Prima, iets meer moeite doen mbt het haar en dansen maar. Dan was er niets aan de hand geweest. En hoefde niemand zich druk te maken ;-) -
...en het meisje wil gewoon dansen, maar dat kan nu niet door principekwesties...
Er is maar 1 verliezer, het kind. -
Volgens mij ziet iedereen deze zin uit het bericht over het hoofd:
"Volgens de leerlinge en haar moeder kost het te veel tijd om het kroeshaar zonder vlechten in een gladde knot te krijgen."
Het gaat dus om tijd = moeite ervoor doen. Zij zelf zeggen niet dat het niet kan en voor uitvoeringen wilden ze het wel "bewerken". Feitenlijk zeggen ze: "We kunnen het wel realiseren maar wij vinden dit voor de lessen teveel moeite en dan passen ze voor ons de regel maar aan"
Toch? -
@56
Precies. Ik weet ook zeker dat dat kind zelf best alles wilde doen om mee te kunnen doen.
Nu heeft die geitenwollensokken commissie en de ouders het kind in een dusdanige situatie gepropt dat zij door de andere kinderen scheef aangekeken gaat worden. Althans die kans is groot.
Dus ja, er is maar 1 verliezer inderdaad, het kind die meegesleurd wordt in de denkwijze van de ouders cq opvoeders. -
@57 JUIST! Precies mijn punt. Teveel moeite, oh weet je wat, we gooien het op discriminatie....
-
@48 maar niet in het strakke knotje zonder vlechtjes zoals de afspraak is in de dansschool. Dat is dus juist het punt, waarom zou een meisje daarvan uitgezonderd worden alleen maar omdat ze kroeshaar heeft? Kroeshaar kan ook in een knotje zonder vlechtjes, dat het dan geen strakke knot is moet de dansschool tijdens de repetities dan maar accepteren, want moeders zorgt dat het tijdens de optredens strak zit. De meisjes zonder kroeshaar mochten ook hun haar niet in vlechtjes om dat vervolgens in een knotje te doen, dus logisch dat het meisje met kroeshaar dat ook niet mocht. Dus duidelijk een geval van discriminatie van de moeder van het meisje met kroeshaar die wilde namelijk een uitzondering daarop vanwege het kroeshaar van het kind.
-
@58 dus niet, lees @57
-
@55 wat zeur jij nou over "Islam en Jihad"? Het gaat hier niet om het dragen van een hoofddoekje (wat wel MOET als ze een ballet uitvoering geven van Roodkapje). Kroeshaar komt ook voor in de westerse wereld. (Stel je voor ik wil op ballet en mag er niet bij omdat er al eens ongelukken zijn gebeurd met rond vliegende kunstgebitten?). Het gaat hier over een dansschool die een rare reden aanvoerd voor het weigeren van een leerling.
-
6312 september 2009 14:22 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
> Ik heb ook op deze school gezeten en genoeg meisjes gezien met kroeshaar
> die hun knot wel goed kregen. Er gelden regels. Dat kun je van iedere goede
> balletschool verwachten.
Zo bont heb ik het Wilders nog nooit horen maken. Wat een walgelijk voorbeeld van westers elite-fascisme: "mit Juden-nase kein Ballet". -
@62, je snapt hem niet. Was een reactie op @52 die grapte over het feit dat de kleur groen misschien wel aanstootgevend gaat worden. Daar grapte ik over terug. Begint met Haha. (haha staat voor het geluid van lachen).
Eerst goed doorlezen en voordat je iemand bestempeld van zeuren. -
@64, ik dacht al, waar blijft de verwijzing naar wilders...zucht.
-
@63
Ja, laten we ballet helemaal opnieuw uitvinden. Kan ons die paar honderd jaar traditie schelen. Dik, dun, lang, met hoofddoek (dat is vast de volgende klacht) en weg met die balletpakjes voor de strengere moslima maken we een Bourktutu tot aan de enkels! -
6812 september 2009 14:29 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
6912 september 2009 14:30 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@63, niemand dwingt je hoor. Als ik bij een of ander clubje wil waar bepaalde regels zijn mbt uitstraling ja, als ik dat echt wil dan kan ik overwegen om dat te doen. Is het mij teveel moeite, naja dan niet.
Je zegt het gaat erom of je kunt dansen. Tja, ik ken ook iemand van bijna 200 kilo die kan dansen. Maar zie je die in een tutu staan? nee tuurlijk niet.
Ballet= elegant, slank en haar in de knot. Voldoe je daar niet aan of in dit geval WIL je daar niet aan voldoen. Prima, jouw keuze maar dat kan je die balletschool niet aanrekenen
Ik kan met mijn lengte ook geen formule 1 coureur worden. Of vind je dat ze dan maar de raceauto's moeten aanpassen? Want ik kan prima sturen. Lengte-discriminatie? Hou toch op, er zijn nu eenmaal dingen die niet kan vanwege, inderdaad, jouw voorkomen. Nou en? Take it. Word je weerbaar van.
En in het geval van het meisje, het is gewoon heel makkelijk op te lossen, maar dat schijnt teveel moeite te kosten. Staat letterlijk in het bericht. -
@69
Waar het mij om gaat is dat we ballet niet moeten vergelijken met het dagelijks leven. Ja, ballet is eenheidsworst, dat is de traditie. Daarom zou ik mijn dochter daar niet op doen maar dat is een keuze. Kies je voor ballet, dan kies je voor eeuwenoude tradities en eenheidsworst. Voor ballet doet EN het kunnen dansen EN het uiterlijk (eenheidsworst) er toe. Er zijn vele vormen van dansen (gelukkig) waarbij dit er niets toe doet.
Je kunt het overdrijven vinden maar ik ben erg benieuwd hoor als een meisje ballet wil doen maar haar hoofddoek wil omhouden. Verder lees nogmaals #57 -
@ 8 : Weet echt niet hoe het komt maar ik associeer de termen als blank en niet-blank, welke in dit geval door 4 werden geuit, met de pvv. Misschien discriminerend ? En hoort een scheiding ook niet bij haardracht ? Scheidng rechts kan wel maar links en kroeshaar niet ?
@ 12 Jij ziet blijkbaar een associatie tussen niet toegelaten worden op een dansschool, omdat de directie een bepaald soort kapsel niet aanstaat, en stoppen met sporten omdat het voor jou te duur is geworden. Ja, ik kan alleen maar weer vragen : wat is jouw associatie want dit begrijp ik in ieder geval dus niet.
"Je kunt zeggen wat je wilt (pvv stemmer), je geeft aan dat je zelf in omgekeerde richting discrimineerd. Alles wat het niet eens is met jouw mening over allochtonen is pvv stemmer. (je trekt zelf de discussie die richting in)"
Kun je misschien ook konkreet aangeven WAAR in mijn reaktie ik discrimineer. Ik geef alleen aan dat ik de door jou gebruikte termen in verband met dit artikel associeer met de pvv. En wat is mijn mening over allochtonen ? Ook dat kan ik niet in mijn reaktie vinden.
"Je hoeft niet te reageren, ik weet het al. Je vindt me een fascist en ik moet als wereldburger denken" Blijkbaar ben jij van mening dat deze tweee lijnrecht tegenover elkaar staan. Sois.
. -
@67
Meisje A: getalenteerde ballerina, enthousiast, werkt hard en is goedverzorgd
Meisje B: getalenteerde ballerina, enthousiast, werkt hard en is goedverzorgd
Kun jij me een verschil aanwijzen tussen deze twee meisjes, dat van enig belang is voor het uitoefenen van de ballet-hobby (en later eventueel ook het balletvak)?
getalenteerd = getalenteerd
enthousiast = enthousiast
hard werken = hard werken
en goedverzorgd = goedverzorgd
Precies. Niks 'het ballet vak opnieuw uitvinden'. Wat een kul.
Onzin = onzin -
Net zoals met een kale kop, een spijkerbroek en gympies.
-
7512 september 2009 14:45 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@73 In jouw voorbeeld kun je tussen A en B niet het verschil aanwijzen omdat je opzettelijk elementen weglaat.
Hou me ten goede ik vind persoonlijk ballet afschuwelijk maar het gaat hier om een principe. Bij elke kleine verandering schuift de norm iets op. Dat is met alles zo. Van mij mag ballet zelfs verdwijnen maar ik kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die de lange tradities willen behouden al zijn ze nog zo vreemd. Inderdaad, als gevorderde balerina mag je nauwelijks borsten hebben. Krijg je die toch dan is je carriëre voorbij. Vind ik dit belachelijk? Ja, daarom (nogmaals) zou ik mijn dochter er niet op doen. Ik vind het beter iets anders te doen dan de tradities van andere mensen te willen veranderen. -
@75 Ik zeg niet dat ze goed zijn maar wie ze wil behouden heeft wel dat recht.
Waarom iets afpakken. Kijk, in jouw voorbeeld worden stieren, hulpeloze en onschuldige wezens hiervoor misbruikt. Dat is iets anders. -
7812 september 2009 14:50 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
> eeuwenoude tradities
Eeuwig kopieren is geen sterk argument voor een kunstvorm. -
8012 september 2009 14:52 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@78
Als dat de grote droom van mijn dochter zou zijn dan heb ik iets verkeerd gedaan in de opvoeding. Als ze zo klein is dat een balletcarriere nog kan en ze wil dat, komt het doordat ze er mee in aanraking is gekomen en er een hele droomwereld bij verzint die niet bestaat. Het is één en al schijn. Daaraan kan ik niet tegemoet komen. Mijn dochter is nu 15 en heeft het vroeger wel eens over ballet gehad. Later is ze met diverse ballerina's in aanraking gekomen en is dolblij dat ze daarvoor nooit heeft gekozen.
Nogmaals, de andere tradities die je noemt zijn van een soort waarbij niet alleen de eigen groep, zoals balletdansers onder elkaar maar ook andere groepen betrokken worden, zoals de stieren. Dan kom je op een hele andere discussie. In die discussie sta ik aan jou kant. De ene groep mag de andere (mens of dier) wat mij betreft niet misbruiken of op andere manieren de wil opleggen.
Zolang het gaat om gedragingen en tradities binnen een groep waarbij anderen niet betrokken zijn vind ik dat een ander daarmee niets te maken heeft. -
@79 Daarin heb je gelijk maar dat is aan de beoefenaars van de kunstvorm zelf.
waarom nog steeds dat zwanenmeer. Waarom nog steeds (andere kunstvorm) die eeuwenoude opera's. Ik heb geen idee maar wie het leuk vindt... -
@76
Het was ook lange tijd een traditie dat de kinderen van arbeiders niet door mochten studeren.
Dus in vredesnaam, hoe kom je er bij: "Ik vind het beter iets anders te doen dan de tradities van andere mensen te willen veranderen."
PS: Hou me ten goede ik vind persoonlijk ballet geweldig en het gaat hier inderdaad om een principe. Namelijk het principe dat je niet buitengesloten dient worden op basis van kenmerken waarmee je wordt geboren (kroeshaar, arbeidersmilieu). Als jij uit een arbeidersgezin komt is er niks wat je aan dat feit kan veranderen. Dit gaat ook op wanneer je met kroeshaar wordt geboren dat snel afbreekt waardoor het niet langgenoeg kan groeien om in een knotje te kunnen. Hoezo moet je daardoor uitgesloten worden van een hobby cq vak! belachelijk. Vandaar dat ik de uitspraak ook zeer terecht vind, en het choqueert mij dat dit in de 21e eeuw nog een punt van discussie is.
@74 gympen en een spijkerbroek zijn fashion-statements. Veranderbaar. Dus totaal irrelevant voor deze discussie. -
Ik werd geattendeerd door een kennis op dit onderdeel van nu.nl
Verbijsterend hoe bekrompen sommige reactie's zijn.
Elke regel die ooit is ingesteld, moet soms wel eens veel of weinig bijgesteld worden. Ook deze regel.
Dat heet flexibiliteit. Hulde voor de ouders die zich niet in het verdomhoekje laten stoppen. -
Een moeilijke situatie die door deze uitspraak toch niet opgelost wordt, omdat het meisje daar nooit met plezier zal kunnen dansen.
Een voorbeeld waarbij CGB waarschijnlijk ook in het voordeel van de ''klager'' zal beslissen is deze;
Mijn vrouw wilde ooit werken bij een kledingzaak, waar de verkoopsters verplicht waren een rok tot net over de knieën te dragen.
Aangezien mijn vrouw een kleine tatoeage op haar onderbeen heeft kon ze daar niet komen werken, omdat dat de klanten zou afschrikken.
Dit is idd ongelijke behandeling, omdat die tatoeage niets zegt over de manier waarop mijn vrouw met klanten omgaat, maar de meeste mensen handelen toch naar hun eerste indruk, dus was de beslissing van de winkel te begrijpen. -
8612 september 2009 15:09 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@83 Waarom zo groot maken. je hebt het hier over hele grote maatschappelijke problemen van de arbeidersklasse en natuurlijk is het geweldig dat daarin verschuivingen zijn gekomen. Natuurlijk is het verschrikkelijk dat die verschuivingen nu weer terug lijken te lopen.
Ik heb me inderdaad niet zorgvuldig genoeg uitgedrukt en dat m.i. beter gedaan bij #81
@84
Flexibiliteit is ook een keuze die niet iedereen zich hooft laten op te leggen.
Stel jij geeft een feest waarbij jij je vrienden en je buren uitnodigt. Vind jij dan dat je ook de buurman moet uitnodigen die jij niet vindt passen tussen jouw gezelschap? Het is jouw feest en jouw groep en jij mag bepalen hoe die groep eruit ziet zowel op basis van geslacht, uiterlijk en innerlijk. Het is jouw keuze. Als jij bepaalt dat het een blauw feest is waarbij iedereen een gele muts op heeft is dat jouw keuze. -
Wat is dit voor een achterlijke discussie? Als je bij ajax wilt voetballen trek je toch ook geen feyenoortshirtje aan? en stel dat je het overleeft, dan gaan klagen? Hoe gek kan een mens zijn eigenlijk?
-
Ik krijg het idee dat weinig mensen hier verstand hebben van kroeshaar. Ik als kapster sta helemaal achter de beslissing van de moeder en het CGB.
Net als hoe mensen van elkaar verschillen, verschilt het kroeshaar ook per mens
Het kost inderdaad soms veel tijd en geld om het kroeshaar glad te krijgen.
Als de moeder het inderdaad te veel moeite had gevonden, had zij haar kind van school gehaald en niet gekozen voor vlechtjes. (Dit kost ook veel moeite, tijd en geld) Want kroeshaar vlechten gaat net iets anders.
De vlechtjes werden vervolgens in een knot gedragen, waardoor de moeder aangetoond heeft aan de regels te willen voldoen. Daarbij vermeld het artikel verder: " Zij hadden wel aangeboden het haar te bewerken voor uitvoeringen en officiële evenementen van de balletschool.".
Dit kost ook erg veel tijd en geld en hoeft niet altijd goed te zijn voor je haar.
Met andere woorden. Het niet glad kunnen krijgen valt onder overmacht en niet onder onwil. -
Wanneer je echt iets heel graag wilt, dan lukt alles en dan hoor je bij de doorzetters en niet bij de doordreiners!
-
@86 Inderdaad denk ik dat je moeder het best voor jouw gekozen heeft als je het zo zegt. Dat is ook één van de redenen dat ik ballet best gevaarlijk vind voor kinderen. Iets soortgelijks heb je bij turnen, langdurig op een heel hoog niveau beoefend kunnen er ook lichamelijke problemen optreden.
Kijk, alles dat je voor je plezier doet en niet per sé als de beste wilt kan heel leuk en heel goed voor je zijn. Blink je dan ergens in uit is het mooi meegenomen. Zo blijkt mijn dochter uit te blinken in stijldansen. Prachtig! Ze heeft lang krullend haar en voor wedstrijden moet je de neklijn en toplijn goed kunnen zien. Daarom is ze best heel lang bezig het goed en strak naar achteren te krijgen in staart of opgestoken. Op de lessen hoeft dit niet omdat niet iedereen wedstrijden wil doen en ze het dus leuk willen houden voor iedereen maar op een privé-les bijvoorbeeld weer wel.
Terug naar het topic, ik denk dat er tal van balletscholen met een minder pretencieuze inslag zijn waar deze meid voor haar lol heerlijk kan leren dansen. Maar het is bij deze school dat ze de meiden voorbereiden op de strenge leer en de hardheid van het vak. Tja als iemand zo'n school per sé wil veranderen gaat het mij te ver. -
Wat een geneuzel in de Marge weer.
-
@89 Ik ben het helmaal met je eens. Sommige mensen hebben blijbaar geen idee wat kroeshaar is en denken dat het makkelijk even in een knot kan.
En dan heb je ook mensen die je haarstructuur vergelijkt met een kledingstuk sorry maar dan heb je echt geen idee waar je het over hebt. -
@88
Hoe een mens kan zijn? Tja, er is een commissie die zich er druk om maakt.
Altijd buitenlanders die zich druk maken om niks.
En er wordt nog op ingegeaan ook, terwijl het moet zijn meedoen en aanpassen, of oprotten!
NEGERen moeten dat geleuter, het woord geeft al aan waar het om gaat. -
@91 die meid wil helemaal niet dansen, maar samen met haar moeder provoceren!
-
@89 moeders geven vaak de kinderen vlechtjes omdat dat een lange periode kan blijven zitten en ze niet elke ochtend het haar hoeven te kammen.
-
@87
Ik maak het zo groot als het is.
Dat kinderen uit arbeidersgezinnen nu de mogelijkheid hebben om door te kunnen studeren om zo hun dromen en talenten te kunnen najagen en het leven te leiden wat ze graag willen leiden, is een grot goed dat we moeten moeten beschermen.
Evenmin is er geen enkel argument om mensen met kroeshaar, waarmee ze zijn geboren, uit te sluiten van een dansopleiding. Het feit dat dit nu toch een punt van discussie is geworden, getuigt alleen van onwetendheid aan de kant van de dansschool. Zoals ik al reeds heb aangehaald: kroeshaar is erg kwetsbaar haar, waardoor het makkelijk afbreekt en het niet goed lang kan groeien. Dit maakt het dus praktisch *onmogelijk* om het in een knotje te doen, dat een copy is van een knotje zoals bij mensen met stijlhaar.
Maar bovenal, er is helemaal niks mis met goed onderhouden kort kroeshaar. Het is mooi en net zo professioneel als stijlhaar.
Dus, om even terug te komen naar het voorbeeld van het arbeidersmileu:
op het moment dat scholen inschrijfgeld gaan vragen van bijv. 6000 euro per schooljaar, en daarmee geen uitzondering wensen te maken voor mensen met een kleinere beurs (want: gelijke monniken gelijke kappen). Een direct gevolg hiervan zou zijn dat kinderen van arbeiders niet door kunnen studeren, want hun ouders kunnen niet aan die eis (traditie) voldoen. En een uitzondering maken voor arbeiderskinderen zou discriminatie zijn. Toch?
Inderdaad: het zou absurd zijn, om in het bovenstaande geval van die 6000 euro *geen* uitzondering te maken voor arbeiderskinderen. Want in dat geval gaat het gelijksheidbeginsel 'gelijke monniken gelijke koppen' regelrecht in tegen de mogelijkheden van arbeiderskinderen om vooruit te komen. Het stimuleert juist de aanwezige ongelijkheid, door mensen uit te sluiten van scholing door een inschrijf eis van 6000 euro waar onmogelijk aan kan worden voldaan.
Ook de zaak waarbij kinderen met kroeshaar moeten kunnen voldoen aan de 'stijle-knot' eis (traditie) gaat regelrecht in tegen de mogelijkheden voor deze kinderen om vooruit te komen. En ook hier stimuleert juist de aanwezige ongelijkheid door mensen uit te sluiten.
Het gelijkheidsprincipe stoelt op de gedachte dat iedereen dezelfde kans moet hebben om vooruit te komen.
Echter, in de prijktijk (zie bovenstaande twee voorbeelden) blijkt dat dit niet altijd het geval is. Sterker nog, soms is een 'gelijkheidsprincipe' juist een belemmerende factor voor mensen om vooruit te komen. In deze gevallen mag een traditie (gelijkheidsbeginsel) regelrecht de prullenmand in. -
Nog even dit, ik ben 15 jaar geleden stijldanser geweest op hoog niveau maar was zeker 20 KG te zwaar om echt ver te komen. Ik had een keuze of alles eraan doen om af te vallen, zeer ingrijpend voor mij vanwege diverse lichamelijke omstandigheden of genoegen ermee nemen dat ik niet verder zou komen. Ik heb gekozen voor het laatste.
Is er hier iemand die vindt dat we zouden moeten proberen het hele stijdansen zo aan te passen dat mensen zoals ik wel verder zouden moeten kunnen komen tot de allerhoogste top aan toe?
Ik vind zelf van niet, het zou afbreuk doen aan het stijldansen. Zo vind ik ook dat het een overweging zou kunnen zijn voor het meisje en haar moeder het haar permanent te veranderen. -
@97
Zou visie is zeker respectabel te noemen. De andere visie echter ook! Het hangt er maar vanaf welk beginsel een groter gewicht heeft. Nu komt de bottomline. Wie bepaalt welk beginsel de juiste is? Wie bepaalt in het algemeen welke ideologie de juiste is?
Als we het heel klein maken. De keuze van een partner. Ik heb mensen gehoord die iemand afwezen op het dragen van witte sportsokken. Hebben zij dit recht. Ja, roept iedereen. Het is immers de keuze voor de eigen partner.
Goed, maken we het iets groter de vriendenkring. Ik ben vegetariër. Ik ga liever niet uit eten met mensen die aan mijn tafel op botten zitten te kluiven. Heb ik dat recht? Ja, ik denk het wel want het is mijn etentje.
Nu is de vraag, waar houdt deze vrije keuze op bij wie ik in mijn nabijheid wil hebben. Hoe groot moet de groep zijn of van welke aard voordat ik dit recht van het kiezen van mensen om mij heen verlies?
Weet u het? -
@94 en @95
Volgens mij ben jij niet helemaal in orde. Snel even je pil innemen en weer in je mand verdwijnen.
@96 En je punt is??? -
ijn grootvader kolmt uit China. Ik wil ook graag een vereniging oprichten voor alleen mensen geboren met "spleetogen", dus waar medebewoners met ronde kijkers zoals bij blanken.negers en marokkanen meestal het geval is, maar dat is toch ook discriminerend en mag toch ook niet?
-
Hmm, dit valt me wat tegen, de basis van het topic is toch discriminatie en er leken heel veel experts op dit gebied aanwezig te zijn. Ik ben razend benieuwd naar jullie antwoorden op #98 en #99
-
@101 En ik vind dat je dat recht zou moeten hebben die spleetogen vereniging op te richten. Sterker nog, zodra je het geen vereniging maar vriendenkring noemt kan het wel. wat is het verschil?
-
Zo zijn er hier in Amsterdam ook kledingwinkels voor mensen uitsluitend met grote maten. Is het niet discriminerend dat anderen daar geen kleding kunnen kopen?
-
@101
waarschijnlijk kunt u nog subsidie aanvragen ook.
succes -
Waarschijnlijk ben ik te dichtbij gekomen met vooral #99
Het punt is dat IEDEREEN discrimineert of hij het nu leuk vindt of niet. Is het niet in het groot, dan wel in het klein. Er is een punt waarop mensen wel of niet kiezen voor andere mensen en dat punt, lieve mensen, is het punt waarop iedereen discrimineert! -
@99
Het is vrij simpel als je 't mij vraagt.
Op het moment dat een traditie resulteert in het structureel uitsluiten van mensen op basis van onveranderbare kenmerken die niet relevant zijn voor het uitoefenen van het een vak of hobby (in dit geval) dan moet het afgeschaft worden.
Het toetalen van mensen uit arbeidersmilieus heeft niet geleid tot een ineestorting van alle maatschappelijke instanties. Zij voeren de hogere functies evengoed uit als mensen met eenzelfde talent uit welvarender milieus. Even zo zullen mensen met kort kroeshaar het vak van ballerina even goed uitvoeren. Maak je daar maar geen zorgen over.
We komen als samenleving pas echt vooruit wanneer we ook kritisch naar onzelf durven te kijken en afstand kunnen nemen van het ons bekende.
Inlevingsvermogen wil hier ook nog wel eens bij helpen. Ik kan me voorstellen dat die dansschool eigenares zelf ook niet had kunnen verkroppen als zij geweigerd zou zijn als ze kroeshaar zou hebben gehad. Zij heeft per slot van rekening ook haar passie gevolgd. En het zou me niks verbazen als zij in de jaren 70 voor de vrouwen-emancipatie streed.
Ik ben het in de absolute kern oneens met de dame van de danssschool. Of het meisje later door wil gaan in de ballet of niet, en ongeacht of ze een groot talent is of niet.
Is *dit nu* hoe we onze onderwijzers willen zien? Als mensen die op basis van traditie leerlingen afstoten om zich verder te ontplooien? En het zo ver laat komen dat de ouders het CGB erbij moeten halen?
En wie weet: door haar starre opstelling wijst deze dame van de balletschool nu mogelijk wel de toekomstige Pierina Legnani af.
Dat zou werkelijk eeuwig zonde zijn.
En dat alles vanwege een traditie?
Sinds wanneer heeft een traditie iets vernieuwends voortgebracht, of uberhaupt gecreeerd? Het zijn altijd de *mensen zelf* die voor doorbraken zorgen en de wereld op een hoger plannen zetten.
Deze balletlerares is werkelijk geen *ziener*, geen inspirerend voorbeeld gepassioneerd bezig met haar vak, en waar de jeugd zo'n behoefte aan heeft. Zij lijkt zich vooral te concentreren op de uitvoering van het protocol.
Dit is dus werkelijk NIET waar het om draait. -
@109 Uw mening wordt door mij gerespecteerd. In neem hem niet in zijn geheel over. Zo respecteer ik ook de mening van de dansschool hoewel ik deze ook niet in zijn geheel overneem. Mijn mening is dat de ene school het op manier A doet en de andere op manier B. Beiden volgen een andere ideologie. U kunt vinden dat ideologie A klopt en ik kan vinden dat ideologie B klopt maar wie is gerechtigd te bepalen of u gelijk heeft of ik? Wie kan zeggen welke ideologie beter is en uit hoofde van wie? Zou het zo kunnen zijn dat er voor beide ideologiën iets te zeggen valt en derhalve naast elkaar zouden moeten kunnen leven? Dit zonder dat de ene de andere probeert te corrigeren. Eerder werd al gesproken over eenheidsworst. Moet er dan wel een eenheidsworst geschapen worden in ideologiën? Moet er een norm getrokken worden waar een ieder zich aan moet houden? Zo ja, welke norm dan en wie bepaalt hem?
Wie heeft gelijk, Sosialisme of Liberalisme en wie heeft de wijsheid dit te bepalen? Ik waag me er niet aan en u kennelijk wel. Dat is uw goed recht. Fijn hè dat u de vrijheid heeft te vinden en dat hier neer te zetten? Misschien vinden degenen die de contramening zijn toegedaan dat ook wel. Als u beiden de vrijheid heeft hier ook naar te handelen zonder dat de één of andere commissie van zogenaamde wijzen dit voor u bepaalt kan een ieder zijn gang gaan. -
Mijn vorige bericht was @107 Mijn escuses
-
Wat een onzin. Als andere kroesharigen hun haar kunnen stylen, dan kan de persoon in kwestie het ook. Veelal roodharigen en ook andere blanken hebben ook van die schapenkrullen. Die commisie is wat mij betreft echt de weg kwijt als ze zeggen dat de school onderscheid maakt op ras. Als iedereen glad haar heeft, dan is het ongepast dat er een met vlechten rondloopt. Deze dame zal wel veel vriendinnetjes krijgen op de dansschool.
-
En dat verdraaide toetsenbord blijft ook steeds hangen, nogmaals EXCUSES!
-
Ene neelie S.K heeft ook op deze school gezeten,zij moest ook nokken niet omdat ze kroeshaar had,maar omdat ze ging huppelen op de rumba.
-
De titel alleen al lijkt te sugereren dat we blij mogen zijn dat kroeshaar in dit geval geaccepteerd wordt. Ook het feit dat hier de CGB ingeschakeld moest worden geeft aan dat het we nog een lange weg te gaan hebben.
Het is dus niet dat de moeder de richtlijnen niet respecteert en daar niet aan wil voldoen. Het haar van haar dochter moet naar achteren in een knotje dus ze doet ze dat met het natuurlijke kroese haar van haar dochter. Alleen het haar is niet glad, dus het voldoet niet.
Ik geloof niet dat de Koninklijk Conservatorium beseft dat ze hiermee discrimineert. Kroeshaar hoort namelijk bij zwarte mensen en de boodschap kan niet anders geintreperteerd worden dan: het haar voldoet niet aan onze richtlijnen, het is niet goed genoeg.
Wat als de dochter mooie lange dreadlocks had? Zou ze haar haar moeten afknippen omdat het te ik weet niet was? Is dat geen discriminatie ten opzichte van een 12 jarig meisje met mooi lang blond glad haar? Wat als ze een bos krullen had? Zou dat wel goed genoeg zijn?
Ook geloof ik niet dat de instantie beseft wat het betekent om het haar van een 12 jarig meisje te ontkroezen. Niet alleen loopt ze de kans brandwondjes op haar hoofd te krijgen, de kans dat het haar gaat breken is heel groot zeker omdat het glad gemaakte haar heel snel weer kroes wordt door zweten. Half kroes, half ontkroest haar is het breekbaarste wat er is en de vicieuze circel waar menig kroesharige vrouw mee te maken heeft kan beginnen.
Wat ben ik blij dat deze mevrouw naar de commissie is gestapt om haar gelijk te halen en niet slaafs aan de voorgeschreven regels van zo een pretentieus instituut heeft geprobeerd te voldoen, zoals de meesten van ons doen. Een van de meest gehoorde argumenten waarom vrouwen ontkroezen is namelijk dat ze denken dat kroeshaar niet acceptabel is in hun functie.
Begrijp me niet verkeerd, als moeder heb je zeker het vrije recht je eigen haar of het haar van je dochter te relaxen op 12 jarige leeftijd, maar geen enkele instantie ter wereld heeft het recht jou op te dragen het haar van jouw kind glad te maken omdat het anders niet voldoet. Het is tijd voor verandering.
Wij, zwarte vrouwen, hebben te lang geprobeerd te conformeren aan een standaard waaraan we nauwelijks kunnen voldoen. De prijs die we daarvoor moeten betalen is hoog, erg hoog. 73% van kroesharige vrouwen heeft te kampen met haarbreek en haaruitval als gevolg van ontkroezingsmiddelen. Hier praten we liever niet over want dat is veel te ingewikkeld en te pijnlijk. Maar als we willen dat er verandering komt zullen we net zoals deze mevrouw voor ons zelf op moeten komen.
Niet voor niemandal pleit ik al jaren voor de Kroeshaar Etiquette. Mensen die niet met kroeshaar geboren worden snappen het probleem vaak niet en dat kun je ze niet kwalijk nemen. Maar ook zwarte mensen snappen vaak de wortel van het probleem niet. Graag, heel graag verleen ik mijn medewerking daarom aan bedrijven en instanties die willen leren over kroeshaar wat ze kunnen verwachten en de regels die ze kunnen -
@27
daar zeg je me wat.
het is best irritant als er iemand met hoog kroeshaar voor je in de bioscoop zit -
#113 Wat een ongelofelijke flauwekul zeg. Behalve dat ik kroeshaar er juist leuk uit vind zien zul je mij nooit horen over het wel of niet accepteren ervan in de maatschappij; het is een onderdeel van jou, en we respecteren jou als geheel, punt.
Maar de dansschool als instituut bestempelen is ongehoord. Wat heeft een zielige dansschool te maken met jou? Je richt toch gewoon een andere op? Weg met die flauwekul.
Maar niet zielig naar de comissie gelijke behandeling gaan omdat je vindt dat de regel voor jou slecht uitpakt. Bij dat soort dingen zijn er andere wegen. Bij de staat grijp je dan naar de politiek, en bij dit soort conservatieve absurdisten stem je met je voeten. -
Wat een commotie. Veel opmerkingen over traditie, het hoort nu eenmaal etc.
De enige die precies de vinger op de zere plek legt, is nr. 49 die terecht opmerkt, dat de CGB nu dus heeft bepaald, dat mensen met kroeshaar, o ironie, anders dienen te worden behandeld, dan mensen met steil haar...
Misschien moeten balletdanseressen met steil haar nu ook een klacht gaan indienen bij de CGB? -
@100 dat het er helemaal niet om gaat dat het lastig is die vlechtjes maar juist voor de eenvoud, want het omgekeerde werd juist verteld. M.a.w. het is best mogelijk om heel simpel een knot in te doen bij kroeshaar, maar ja dan moet je niet zo lui zijn om met die vlechtjes te gaan klooien.
Advertorials
Minister Rosenthal beantwoordt vragen van NUjij over de Arabische Lente
www.nu.nl'Wanneer de Libische overgangsregering een plek wil heroveren binnen de internationale gemeenschap dan hoort daarbij dat het land investeert in...
5 dagen geleden
door NUjij/MV
Stijgers in Algemeen
Ontslag wegens wietplantage thuis toegestaan
De Rechtbank in Zwolle heeft een werkgever...
2 uur 4 minuten geleden door ateschaaf
Westen en al qaida op een lijn.
The head of al-Qaida is calling on Muslims...
2 uur 20 minuten geleden door testme
Houston, we have a problem!
Hoe ironisch... Whitney Houston dood...
2 uur 36 minuten geleden door cappuccino010
´Goed realiseren wat je doet met je centen´
Voor John en Diana Hogendoorn kon het tot...
3 uur 38 minuten geleden door Tjeempi de...
KLPD onderzoekt mishandeling door conducteur
Een 48-jarige treinconducteur zou...
4 uur 26 minuten geleden door Boernvla
Best gewaardeerd
Lichaam vermiste Michael van Dijk gevonden
Het lichaam van de sinds woensdag vermiste...
7 dagen geleden door D34D 53R10U5
Doodrijder Floor loopt alweer vrij rond
Mohammed S. is weer een vrij man. Na minder...
1 dag 1 uur geleden door nielsniels92
Bijna een kwart van de Europeanen is arm
Bijna een kwart van de Europeanen leefde in...
4 dagen geleden door had
Kinderen in de kou door fout OV-chipkaart
De soap rond de OV-chipkaart bereikte in...
2 dagen geleden door mush
Politie rolt bende Roemeense skimmers op
De politie in Den Haag is via een op het...
3 dagen geleden door Kawadriver

