• NU
  • NUzakelijk
  • NUsport
  • NUfoto
  • NUjij
  • Zie
  • NUtvgids
  • NUwerk
  • Meer
      • NUlive
      • NUjournaal
      • NUenToen
      • NUreizen
      • NUBijlage

NUjij

Hoofdmenu
Alle
Algemeen
Politiek
Economie
Internet
Tech & Gadgets
Sport
Showbizz
Wetenschap
Gezondheid
Lifestyle & Fashion
Muziek & Boek
Media
Film
Games
Verkeer
Overig
Voeg een bericht toe!
  • Registreer
  • Login

Algemeen

Tabbladen
Trefwoorden
Mijn vrienden
RSS feed Help

De controle-drang in Nederland

www.youtube.com
76
Stem nu!

Trefwoorden bij dit artikel:

totalitaire staat is bijna in werking.
Algemeen 81 reacties 813 clicks
  • X NUniet
    • Spam
    • Onzin
    • Dubbel
gisteren 30 mei 2009 01:37 door gisterenVoeg toe als vriend
Artikel tabbladen
Reacties (81)
Stemmers...
Tell-a-friend
Sorteer op:
    • X NUniet
      • Spam
      • Onzin
      • Flame
      • Hate
      • Verberg
    -1
    +29
    1
    Gerrie707 30 mei 2009 02:27 door Gerrie707
    de vrijheid is duidelijk in het gedrang leve het europa van nu niet echt dus...
    • X NUniet
      • Spam
      • Onzin
      • Flame
      • Hate
      • Verberg
    0
    +35
    2
    eyes only 30 mei 2009 02:50 door eyes only
    Die man heeft wel gelijk, dit moet je dus gewoon niet willen!
    • X NUniet
      • Spam
      • Onzin
      • Flame
      • Hate
      • Verberg
    0
    +29
    3
    Willem 5 30 mei 2009 03:01 door Willem 5
    Laten we maar eens gaan dwarsliggen......

    Alleen dode vissen zwemmen met de stroom mee.
    • X NUniet
      • Spam
      • Onzin
      • Flame
      • Hate
      • Verberg
    -1
    +28
    4
    jacconov 30 mei 2009 03:55 door jacconov
    .................helaas ontgaat het de meesten onder ons . Het is triest .
    • X NUniet
      • Spam
      • Onzin
      • Flame
      • Hate
      • Verberg
    0
    +18
    5
    djwave28 30 mei 2009 08:42 door djwave28
    Simpel.... Nee dat wil ik niet... Nooit gewild. Nu niet en nooit niet.
    Al heb je niets te verbergen... Dat is dan een domme opmerking. Je kind moet zich misschien tegen een totalitaire staat verdedigen.
    Simpel ... doe het niet en waak ervoor.
    • X NUniet
      • Spam
      • Onzin
      • Flame
      • Hate
      • Verberg
    -5
    +9
    6
    De wereld slaa(p)t door...... 30 mei 2009 08:43 door Kort lontje ?
    @3; Juist ! Zonder dwarsliggers kan er geen trein rijden !
    Enne... dode vissen zwemmen niet meer hoor. ;-)

    .
    • X NUniet
      • Spam
      • Onzin
      • Flame
      • Hate
      • Verberg
    -5
    +7
    7
    macmorc 30 mei 2009 08:51 door macmorc
    Ja, als je daar tegen bent ( zoals ik ), moet je volgens de stemwijzer op de EUsite links stemmen; PvdA of SP bijv.
    • X NUniet
      • Spam
      • Onzin
      • Flame
      • Hate
      • Verberg
    -11
    +5
    8
    uncleben 30 mei 2009 09:23 door uncleben
    Socialisme/Communisme allemaal bewezen leidend tot Fascisme.

    Jammer hè om in een socialistisch land te "mogen" leven.

    Europa is goed voor het bedrijfsleven en dat is weer goed voor onze economie en welvaart.
    Maar ook in Brussel weer overdreven zucht naar controle over vabn alles en nog wat.
    Dus:
    Voor Europa, Tegen ambtenarij.
    Op wie stemmen? Ik weet het niet.
    • X NUniet
      • Spam
      • Onzin
      • Flame
      • Hate
      • Verberg
    -38
    +5
    9
    AgentOrange 30 mei 2009 09:25 door AgentOrange
    lekker overdreven weer
    • X NUniet
      • Spam
      • Onzin
      • Flame
      • Hate
      • Verberg
    -5
    +31
    10
    jahoor! 30 mei 2009 09:51 door jahoor!
    nee dit is niet overdreven mensen
    • X NUniet
      • Spam
      • Onzin
      • Flame
      • Hate
      • Verberg
    -1
    +19
    11
    Ambtenaar 30 mei 2009 09:53 door Ambtenaar
    De techniek op zichzelf is niet bedreigend of fascistisch, zoals in de kop staat.
    Wat mensen er mee zouden kunnen doen is wel bedreigend.
    Een auto is op zich niet bedreigend, maar als een agressieve maniak hem bestuurt is het een moordwapen. Zo is het ook met data-opslag.

    Wees alsjeblieft bewust met wat je aan gegevens afstaat.
    Zowel in het bedrijfsleven als bij de overheid heb ik heel wat vertrouwelijke gegevens ingezien, die voor mijn werk nodig waren en de schrik slaat me om het hart wat een niet-integere collega daar allemaal mee zou kunnen doen.
    De beveiliging is vaak volstrekt onvoldoende.
    Houd de overheid in de gaten. Controleer ons.
    En wees voorzichtig met wat je overal aan persoonlijke informatie rondstrooit. Ook hier op nujij springen mensen soms heel onvoorzichtig met hun persoonlijke informatie om.
    • X NUniet
      • Spam
      • Onzin
      • Flame
      • Hate
      • Verberg
    0
    +13
    12
    Jozias 30 mei 2009 09:58 door Jozias
    Een paar opmerkingen: zover ik weet is er een anonieme OV-kaart te krijgen. De printer is alleen herleidbaar als deze is geregistreerd.
    Maar de man in de film heeft wel een punt. Omdat in de jaren 40 de bevolkingsadministratie zo goed op orde had, en een aan de Nazi's loyale overheid, was het wel erg makkelijk geworden om joden op te sporen en af te voeren...
    • X NUniet
      • Spam
      • Onzin
      • Flame
      • Hate
      • Verberg
    0
    +8
    13
    De_Alchemist 30 mei 2009 09:59 door De_Alchemist
    @Topicstarter: Dit is niet aleen in Nederland, dit is een mondiale ontwikkeling. Vanwege 9/11, weet je nog? Zodat wij rustiger kunnen slapen...
    http://www.nujij.nl/marteling-heeft-geen-enkele...
    • X NUniet
      • Spam
      • Onzin
      • Flame
      • Hate
      • Verberg
    0
    +11
    14
    Openhaardkleedje 30 mei 2009 10:44 door De Dwaas
    " Je gaat ervan uit dat de overheid van nu tot in de eeuwigheid volstrekt betrouwbaar is en dat de belangen van de bevolking en van de overheid elkaar volkomen overlappen en dat we in noodgevallen altijd van de regering afkunnen en zo niet dan wil je deze techniek echt niet hebben "

    Daar ging ik nooit van uit, de geschiedenis heeft mij een andere waarheid geleerd. En als ik deze techniek niet wil hebben...kan ik niets...dat is het treurige...zover is het gekomen.
    • X NUniet
      • Spam
      • Onzin
      • Flame
      • Hate
      • Verberg
    -1
    +15
    15
    popeye68 30 mei 2009 11:01 door popeye68
    Rekeningrijden is nog zoiets !

    Wij hebben er NOOIT om gevraagd !

    Zogenaamd om de files op te lossen HAHAHAHAHAHA laat me niet lachen....

    Als je de files wil oplossen moet je woningen en werkruimtes dichter bij elkaar bouwen , begin bij de oorzaak zo simpel is het.
    Maar dat levert te weinig op..." who benefits ? "
    • X NUniet
      • Spam
      • Onzin
      • Flame
      • Hate
      • Verberg
    -1
    +12
    16
    maxdetak 30 mei 2009 11:24 door maxdetak
    Top Dank je. Woon in Oosterhout en hier heeft de politiebureau een afdeling waar alle rechtszaken, ,je gegevens, ,je data, ,je bekeuringen etc etc. liggen opgeslagen en toegankelijk zijn voor de agent met de pas.Doch een handige agente heeft via haar vriend al mijn informatie verkocht aan een buur met welke ik in een proces verbaal situatie terecht zou komen i.v.m. o.a.zijn diefstal en zijn hasjhandel.Ik had daar aangifte van gedaan ben nog niet goed van het gegeven dat ik mijn eigen verleden hoorde uitleggen aan deze gast.Meerdere malen waargenomen. Ben er nog niet goed van doch ga zeker geen proces of iets dergelijks meer ondernemen. Als dit je Politie is...mede mogelijk door..... wat Rob hier vermeldt zo werkt het in de praktijk.
    • X NUniet
      • Spam
      • Onzin
      • Flame
      • Hate
      • Verberg
    -1
    +10
    17
    Ben666 30 mei 2009 11:39 door Ben666
    Democratie heeft het in zich zichzelf op te heffen.

    ,,Voor mij staat vast: als tweederde van alle Nederlanders morgen de sharia zou willen invoeren, dan moet die mogelijkheid toch bestaan? Zoiets kun je wettelijk toch niet tegenhouden? Het zou ook een schande zijn om te zeggen: dat mag niet! De meerderheid telt. Dat is de essentie van democratie.’’

    Aldus, Minister Donner. http://www.ad.nl/binnenland/article622846.ece


    Handig zo'n databank of niet dan?
    • X NUniet
      • Spam
      • Onzin
      • Flame
      • Hate
      • Verberg
    0
    +5
    18
    Perspicere 30 mei 2009 12:00 door Perspicere
    @ Jozias #12

    Ja die anonieme OV-kaart is/komt er wel, maar dan kan je niet met korting reizen... dus het "we komen aan ieders wensen tegemoet" is een facade, want het wordt tegelijkertijd financieel onaantrekkelijk gemaakt om die anonieme OV-kaart te kopen.

    Er blijven eenvoudig weg teveel mensen over, die gewoon 'normaal' willen reizen met korting zónder geregistreerd te willen worden.

    Die wensen zijn ondergeschikt gemaakt. En hoeveel mensen gaan uiteindelijk toch overstag i.v.m. de korting? Ik denk het gros.

    Heb sinds ruim een half jaar een nieuwe kleurenprinter en heb dat ding idd niet geregistreerd.

    Zou nu toch wel absoluut willen weten WAAR die centimeter op elk velletje zit met die gele bolletjes.

    Wie weet dat?
    • X NUniet
      • Spam
      • Onzin
      • Flame
      • Hate
      • Verberg
    -1
    +15
    19
    NuJijEvenNiet 30 mei 2009 12:20 door NuJijEvenNiet
    Het wordt hoog tijd dat IEDEREEN het openbaar vervoer gaat mijden als de pest. Dat IEDEREEN op een dagelijkse basis iedere camera die men tegenkomt van de muur aftrekt op welke manier dan ook. Dat IEDEREEN de OV-chipkaart-oplaadpunten en de -checkpoints kapot maakt.
    Dan wordt het vanzelf te duur en onuitvoerbaar.

    Laat de regering zichzelf maar controleren (door de kamer dan natuurlijk).
    • X NUniet
      • Spam
      • Onzin
      • Flame
      • Hate
      • Verberg
    0
    +8
    20
    Digital Force 30 mei 2009 12:57 door Digital Force
    @ #15:
    Er zijn duizenden dingen waar 'wij' nooit om gevraagd hebben...
    • X NUniet
      • Spam
      • Onzin
      • Flame
      • Hate
      • Verberg
    0
    +7
    21
    Panthera 30 mei 2009 13:00 door Panthera
    @7 Precies.
    Opzouten met al die verboden van CDA Rechts.
    • X NUniet
      • Spam
      • Onzin
      • Flame
      • Hate
      • Verberg
    0
    +12
    22
    jaofnee 30 mei 2009 13:08 door jaofnee
    Erger nog het is de EU die facistisch is, en alle regels bepaald, niet alleen in Nederland maar in heel Europa.
    Maar dat kan ook niet anders de EU staat ook niet voor democratie, met alle dictators, die hier in vertegenwoordigd zijn.
    Berlusconi, Balkenende, Sarkozy, etc ect.
    • X NUniet
      • Spam
      • Onzin
      • Flame
      • Hate
      • Verberg
    0
    +14
    23
    Merelmereltje 30 mei 2009 13:19 door Merelmereltje
    Sinds de jaren 70 en 80 blijft het in nederland bij klagen, demonsteren hebben we afgeleerd.
    • X NUniet
      • Spam
      • Onzin
      • Flame
      • Hate
      • Verberg
    -8
    +4
    24
    Gizmo2871 30 mei 2009 13:59 door Gizmo2871
    Hij heeft helemaal gelijk. Maar de Nederlandse kiezer heeft er toch zelf voor gezorgd door heel de tijd links te stemmen. China heeft een totalitaire communistische regering. SP heeft in haar grondsbeginselen ook Mao Zedong staan. De oprichter van het huidige China, de massamoordernaar.
    De PvdA is een mildere vorm, maar is ook rood en links. Daarom heb ik nog nooit links gestemd, en stem ik met alle verkiezingen op de PVV. Dat is precies het tegenovergestelde van links.
    • X NUniet
      • Spam
      • Onzin
      • Flame
      • Hate
      • Verberg
    0
    +8
    25
    gisteren 30 mei 2009 14:07 door gisteren
    Het internet is één groot Paard van Troje. Alles wordt met elkaar verbonden -door twéé regeltjes

    [a] "dat is makkelijk" -en [b] "ïk heb niets te verbergen"

    Zie de link maar eens. En ff. doordenken.

    http://www.youtube.com/watch?v=RNJl9EEcsoE
    • X NUniet
      • Spam
      • Onzin
      • Flame
      • Hate
      • Verberg
    0
    +11
    26
    hotje 30 mei 2009 14:09 door hotje
    Het heeft niets te maken met politieke voorkeur. In de europese verkiezingsprogramma's van alle partijen die nu in de 2-e kamer zitten is er geen enkele tegen de systemen waar Rop Gongrijp het over heeft. Geen enkele. Er is dan ook geen keuze op dit gebied. Heel raar, geen enkele partij heeft de individuele vrijheid op de agenda staan (in deze tot mijn verbazing ook niet de PVV en VVD).
    • X NUniet
      • Spam
      • Onzin
      • Flame
      • Hate
      • Verberg
    0
    +11
    27
    pulze00 30 mei 2009 14:13 door pulze00
    Wij hebben meningen. Meer niet.

    En die politici en dat soort types ... die hebben een visie, de middelen om die visie waar te maken en te onderhouden.

    Maar stel dat het een goed idee is om massaal even geen belasting te betalen om iets voor elkaar te krijgen, of geen zorgverzekering of wat dan ook... wie doet daar aan mee?
    Of nog beter, iedereen weigert een paspoort met vingerprints ...

    Niemand die het durft, want stel dat de buurman toch stiekem betaald en niet mee doet aan zo'n actie, terwijl hij wel zegt het een goed idee te vinden.

    Massaal doen wij niets; behalve vlaggetjes zwaaien en voetbal kijken.

    En dat weten politici ook wel; dus, de Donners in deze wereld winnen het. En de Wilders van deze wereld gaan niets beter maken.
    • X NUniet
      • Spam
      • Onzin
      • Flame
      • Hate
      • Verberg
    0
    +8
    28
    gisteren 30 mei 2009 14:18 door gisteren
    De Politie en AIVD leest ongevraagt uw SMS

    http://www.spitsnieuws.nl/archives/tech/2009/05...
    • X NUniet
      • Spam
      • Onzin
      • Flame
      • Hate
      • Verberg
    -3
    +1
    29
    wltr 30 mei 2009 14:29 door wltr
    #25 Het Internet is geen paard van Troje. Het Internet is een netwerk wat blijft werken, ook als een van de onderdelen uitvalt. Het Internet is geen eigendom van iemand, het is een prachtig voorbeeld van internationale samenwerking. Dat is natuurlijk maar betrekkelijk, omdat de 'root servers' natuurlijk iemands eigendom zijn. Het Internet is vrij te gebruiken in te richten als je de kennis en middelen hebt en snapt wat je er wel en wat je er niet mee kan doen.

    Tegen meekijken of afluisteren kun je je relatief gemakkelijk beveiligen met encryptie. Het probleem ligt eerder in de talloze onwetende eindgebruikers die geen idee hebben wat ze in handen hebben of hoe ze zelf iets moeten instellen op hun apparaat. Voor hen is Internet een gemakkelijk technisch vrijetijdsmedium, een hebbedingetje om consumptiebehoefte en de idee ergens bij te horente bevredigen. Het is dit grote publiek wat ook meer controle wil, omdat men dan denkt veiliger te zijn. Dat wordt de dood van het Internet zoals wij dat kennen.
    • X NUniet
      • Spam
      • Onzin
      • Flame
      • Hate
      • Verberg
    0
    +7
    30
    gisteren 30 mei 2009 14:43 door gisteren
    In de DDR was men jaloers op dergelijke technieken. De Politiek heeft dmv. angst te zaaien- een onveilige maatschappij gecreeerd -de samenleving afgeschaft. Heers en verdeel ontstaat dan vanzelf. Een oude concept uit de Romeinse tijd. Vervolgens schreeuwd de burger om meer veiligheid -bij de oorzaak van al deze ellende. Aha, denkt de politiestaat NL. -ik heb beet. Het vervolg staat hier boven. De politici bezitten allen zelf- niet afluisterbare GSM's en een appart Netwerk. De burger wil zo graag gecontroleerd worden- maar ook z'n privacy behouden. Maar zit deze een spagaat
    • X NUniet
      • Spam
      • Onzin
      • Flame
      • Hate
      • Verberg
    0
    +4
    31
    pulze00 30 mei 2009 14:53 door pulze00
    Ik denk dat de meeste mensen te weinig weten of te onverschillig zijn.
    Of misschien verwart; aan de ene kant roepen we 'vrijheid' en meningsuiting' bla bla, en aan de andere kant ; politici doe wat, dit moet de politiek oplossen, bla, bla.

    We vragen aan politici onze vrijheid te beschermen ?????
    Dat gaat maar ten dele, en dat 'ten dele' is genoeg. Alles wat zij meer doen is niet ons beschermen en de boel aardig reguleren. Het is ons openbreken en de boel sturen.

    Ondertussen vraag ik mij af of ik cynisch moet zijn of hoop kan houden dat het gauw ophoudt.
    Ik denk dat Nederlanders helemaal niet weten wat ze nou eigenlijk willen. Ja, een beetje blijven consumeren, dat de wereld 'gemakkelijk' gemaakt word; en dat dan als vrijheid begrijpen....

    Gemak en vrijheid zijn twee verschillende dingen.
    Gemak is leuk, handig etc. Vrijheid is noodzaak.
    • X NUniet
      • Spam
      • Onzin
      • Flame
      • Hate
      • Verberg
    -1
    +4
    32
    gisteren 30 mei 2009 15:07 door gisteren
    Één Europa is dus het opgeven van de democratie -en vrijheid van meningsuiting. Wil je niet luisteren -dan sluiten we uit.Daar is internet een uitstekend middel voor. Een modelstaat plus modelburgers dus. De controle welke de filosoof Hobbes voor stond. En Alois Huxley beschreef
    • X NUniet
      • Spam
      • Onzin
      • Flame
      • Hate
      • Verberg
    0
    +4
    33
    jopiter 30 mei 2009 15:11 door jopiter
    "Het heeft niets te maken met politieke voorkeur. In de europese verkiezingsprogramma's van alle partijen die nu in de 2-e kamer zitten is er geen enkele tegen de systemen waar Rop Gongrijp het over heeft. Geen enkele. "

    Alleen Sophie in 't Veld van D'66 hoor ik regelmatig over dit soort zaken, en zij werkte ook vaak mee aan akties waarbij Gonggrijp en het (inmiddels helaas opgeheven) Bits of Freedom m.b.t. data retention en dergelijke.
    • X NUniet
      • Spam
      • Onzin
      • Flame
      • Hate
      • Verberg
    0
    +6
    34
    jopiter 30 mei 2009 15:11 door jopiter
    Alleen Sophie in 't Veld van D'66 hoor ik regelmatig over dit soort zaken, en zij werkte ook vaak mee aan akties waarbij Gonggrijp en het (inmiddels helaas opgeheven) Bits of Freedom betrokken waren m.b.t. data retention en dergelijke.
    • X NUniet
      • Spam
      • Onzin
      • Flame
      • Hate
      • Verberg
    0
    +4
    35
    popeye68 30 mei 2009 15:15 door popeye68
    @19

    :-) purschuim doet wonderen !
    • X NUniet
      • Spam
      • Onzin
      • Flame
      • Hate
      • Verberg
    0
    +8
    36
    gisteren 30 mei 2009 15:27 door gisteren
    Stemmen via internet is volstrekt lek. Is op in te breken. Rob Gongrijp- was ook de grondlegger van XS4al en o.a. ook initiatiefnemer "stemmachines nee"
    • X NUniet
      • Spam
      • Onzin
      • Flame
      • Hate
      • Verberg
    -4
    0
    37
    Lugtigheid 30 mei 2009 16:33 door Lugtigheid
    nou, moet je daarvoor nouw belasting betalen??? in plaats voor te ijveren voor de groei en de continuiteit van het eigen volk hebben ze er zoveel laten steriliseren dat het eigen volk uitsterft. Vandaar dat ze nu genoegen moeten nemen met idioten uit andere landen, want het eigen volk sterft uit.
    • X NUniet
      • Spam
      • Onzin
      • Flame
      • Hate
      • Verberg
    0
    +2
    38
    cumulus007 30 mei 2009 16:42 door cumulus007
    En controleren ze dan ook de briefpost?
    • X NUniet
      • Spam
      • Onzin
      • Flame
      • Hate
      • Verberg
    0
    +3
    39
    gisteren 30 mei 2009 17:10 door gisteren
    in een open systeem -met zieke megalomane machthebbers -is ook briefpost = e-mail niet veilig
    • X NUniet
      • Spam
      • Onzin
      • Flame
      • Hate
      • Verberg
    -1
    +7
    40
    HyperAlert 30 mei 2009 17:16 door HyperAlert
    wie bereid is om al z'n vrijheden op te geven in ruil voor schijnveiligheid is geen vrijheid waard

    wie bereid is om al z'n vrijheden op te geven heeft niets van de geschiedenis begrepen

    wie bereid is om al z'n vrijheden op te geven is geen levend wezen meer maar een wormvormig aanhangsel van een groot centraal cyborg netwerk

    wie bereid is om al z'n vrijheden op te geven is geen mens maar marionet

    wie bereid is om al z'n vrijheden op te geven is ontdaan van z'n ziel

    wie bereid is om al z'n vrijheden op te geven stemt op R666voet en consorten

    wie bereid is om al z'n vrijheden op te geven stemt op onze presidentiële versie van herr flick uit de serie allo allo

    wie bereid is om al z'n vrijheden op te geven denkt dat het kwaad niet bestaat en ziet het verschil niet meer tussen echte Christenen en gggristenen die zich voor Christenen uit geven; de aard van de boom kan beoordeeld worden op grond van de kwaliteit van de vruchten die ze draagt; ogen zijn de spiegels van de ziel; kijk R666voet en consorte in de ogen en zeg wat U ziet en vooral voelt
    • X NUniet
      • Spam
      • Onzin
      • Flame
      • Hate
      • Verberg
    -1
    +5
    41
    bouman100 30 mei 2009 17:20 door bouman100
    Balkenende 1 t/m veel te veel. heeft aan omze vrijheid niet veel bijgedragen.
    De Ironie: wel jammeren op 4 mei.
    Ik vind dat ik mag denken dat het hem een rotzorg is, althans zo komt het bij mij in ieder geval over. Bewogenheid zie ik niet bij hem. Zijn voorgangers kregen rimpels door de tijd hij blijft een eeuwig Harry Potter gezicht hebben. Het interesseert hem ...?
    • X NUniet
      • Spam
      • Onzin
      • Flame
      • Hate
      • Verberg
    -2
    +1
    42
    NuJijEvenNiet 30 mei 2009 17:29 door NuJijEvenNiet
    Bakellende IV: Salvation

    Starring Harry Potter and Maximus Verhagen


    lol
    • X NUniet
      • Spam
      • Onzin
      • Flame
      • Hate
      • Verberg
    0
    +1
    43
    NuJijEvenNiet 30 mei 2009 17:30 door NuJijEvenNiet
    NOT !!!
    • X NUniet
      • Spam
      • Onzin
      • Flame
      • Hate
      • Verberg
    -1
    +4
    44
    gisteren 30 mei 2009 17:36 door gisteren
    Iedereen is een potentiele verdachte in onze controle-staat

    http://www.trouw.nl/opinie/podium/article164287...
    • X NUniet
      • Spam
      • Onzin
      • Flame
      • Hate
      • Verberg
    0
    +2
    45
    windkracht 10 30 mei 2009 17:38 door bloesje
    En toch willen wij dit....
    Onbenullige hebberts die we zijn...
    Ons niet bewust van goed en kwaad..
    Soms moet zwijgen zo lang duren, soms tot de dood aan toe..
    • X NUniet
      • Spam
      • Onzin
      • Flame
      • Hate
      • Verberg
    0
    +3
    46
    hotje 30 mei 2009 17:56 door hotje
    @34
    Klopt, Sophie laat af en toe een tegengeluid horen. Echter in de officiele programma's van D'66 (Europees en Nationaal) supporten ze deze systemen wel allemaal, misschien met een kanttekening her en der, echter een groot aantal van deze systemen zijn een soort van absoluut.

    Met absoluut bedoel ik dat wanneer je eenmaal je vingerafdruk hebt afgegeven voor je paspoort zal die nooit meer uit de systemen verdwijnen. Je kan niet meer terug.
    • X NUniet
      • Spam
      • Onzin
      • Flame
      • Hate
      • Verberg
    -10
    +5
    47
    highrider 30 mei 2009 17:58 door highrider
    #29 wltr

    Zoals gewoonlijk sla je de plank weer helemaal mis.

    1. Encryptie biedt de gebruiker helemaal niets. Zelfs skype wordt onder druk gezet om zijn encryptie openbaar te maken onder de noemer criminaliteit betsrijding en terreur dreiging. Encryptie wordt in het uiterste geval helemaal verboden. Je moet wel even de discussies volgen alvorens een oordeel neer te kalken wat ver naast de waarheid ligt.

    2. Het internationale WWW kan door nationale wetgeving eenvoudig beperkt worden. Het schoolvoorbeeld China kennen we denk ik allemaal behalve jij.

    Het is de overheid die met oneigenlijke discussies dit soort zaken afdwingt en regelt. De mening van de burger / gebruiker wordt niet gevraagd .

    Als men de pin betaling van je uitpluist weet men exact wat vanavond op je bord ligt. We hebben al bijna een totalitaire overheid de restjes rekeningrijden en de OV chipkaart brengen de rest in kaart.

    De overheid is verwerpelijk en eist absolute controle waarbij het individu geen wensen mag hebben
    • X NUniet
      • Spam
      • Onzin
      • Flame
      • Hate
      • Verberg
    0
    +2
    48
    gisteren 30 mei 2009 18:47 door gisteren
    Van vrijheid naar repressie. Dat laatste -is een instrument van de huidige politiek

    http://www.heksenpad.nl/vrijheid/
    • X NUniet
      • Spam
      • Onzin
      • Flame
      • Hate
      • Verberg
    -6
    +4
    49
    wltr 30 mei 2009 19:06 door wltr
    #44 Highrider, zoals gewoonlijk snap je het weer niet en doet net alsof je er verstand van hebt.

    1. Encryptie, die ik als eindgebruiker toepas op mijn e-mail, daar heeft verder niemand iets mee te maken.

    2. Internet is veel meer dan alleen WWW. Voor jou misschien niet. Voor mij wel.

    Internet bestaat dankzij technologie die voor de overheid, in dit geval VS defensie, is ontwikkeld. Dat je daar ook heel veel zinvolle dingen mee kunt doen ontgaat je wellicht.

    Als oplossing stel je voor? Internet ook maar verbieden, net zoals overheid en al het andere?
    • X NUniet
      • Spam
      • Onzin
      • Flame
      • Hate
      • Verberg
    0
    +5
    50
    UndergroundResistance 30 mei 2009 20:10 door UndergroundResistance
    Om deze reden is het internet ook het grootste gevaar voor de macht.
    Daar hebben ze nog te weinig grip op. En da's een kwestie van tijd.
    Zeker gezien het feit dat de meeste mensen het gevaar niet eens zin.
    Stelletje naieve kippen lopen er rond in dit land.
    • X NUniet
      • Spam
      • Onzin
      • Flame
      • Hate
      • Verberg
    -1
    +2
    51
    slaapgaapaap 30 mei 2009 20:20 door slaapgaapaap
    http://www.youtube.com/view_play_list?p=AE86AA6...

    Een docu over hoe beroerdt de boel echt in elkaar zit, opgebouwd uit interviews met mensen waarvan je denkt dat ze toch wel een beetje doorhebben hoe de boel in elkaar steekt.
    • X NUniet
      • Spam
      • Onzin
      • Flame
      • Hate
      • Verberg
    0
    +3
    52
    UndergroundResistance 30 mei 2009 20:27 door UndergroundResistance
    Mensen vergeten dit ook:

    http://www.foxnews.com/politics/2009/04/21/prop...
    • X NUniet
      • Spam
      • Onzin
      • Flame
      • Hate
      • Verberg
    -8
    +3
    53
    highrider 30 mei 2009 21:07 door highrider
    #49

    hahahahahahaha

    1. Totdat de verwerkings codering bekend is. Als het algoritme op straat ligt ken jij coderen wat je wilt maar kan iedereen jouw post lezen. Begrijp je het echt niet ? wil ik het wel tot de detail uitllgen hoor

    2. Internet is een aaneenschakeling van computers. Wat nu als de datastroom op bijvoorbeeld schiphol gesencureerd word ?

    Jij beweert wat in #29. Ik laat je zien dat beide beweringen onzin zijn. Duss begin is opnieuw. Ik stel niets voor. De eerste bewering is van jou duss begin maar opnieuw
    • X NUniet
      • Spam
      • Onzin
      • Flame
      • Hate
      • Verberg
    0
    +4
    54
    popeye68 30 mei 2009 22:08 door popeye68
    Kijk eens naar dit (korte) intervieuw met Aaron Russo (RIP) en wat hij
    over de Rockefellers verteld.

    http://www.youtube.com/watch?v=7nD7dbkkBIA

    En laat me eens weten wat je er van vind
    • X NUniet
      • Spam
      • Onzin
      • Flame
      • Hate
      • Verberg
    -8
    0
    55
    ThomasQuinn 30 mei 2009 22:11 door ThomasQuinn
    Waarom willen mensen toch zo graag in dit soort complotten geloven? Het Nederlands electoraat is op deze manier niet echt een goede reclame voor algemeen kiesrecht...
    • X NUniet
      • Spam
      • Onzin
      • Flame
      • Hate
      • Verberg
    -1
    +9
    56
    UndergroundResistance 30 mei 2009 22:23 door UndergroundResistance
    @55

    Waarom zijn mensen toch altijd zo strontnaief.

    Alleen het woord 'coalitie' is al een deftig woord voor complot.
    • X NUniet
      • Spam
      • Onzin
      • Flame
      • Hate
      • Verberg
    -1
    +5
    57
    popeye68 30 mei 2009 22:46 door popeye68
    @55

    je mag eigenlijk pas rusten als je zeker weet dat het complot niet bestaat !
    • X NUniet
      • Spam
      • Onzin
      • Flame
      • Hate
      • Verberg
    -5
    +1
    58
    wouter-sr 30 mei 2009 22:51 door wouter-sr
    @16
    Wat een heerlijk "broodje aap" . Je gelooft toch niet hopelijk je eigen onzin he?
    • X NUniet
      • Spam
      • Onzin
      • Flame
      • Hate
      • Verberg
    0
    +1
    59
    HyperAlert 31 mei 2009 01:13 door HyperAlert
    #51 met dank aan UndergroundResistance

    internet volgens het verlamde finaal stuk gefilterde chinese anale mao model staat op de loer via de cybernetische civiel militaire achterpoort 666 van de grote communistische westerse leider die zo goed kan praten dat het niet uitmaakt wat ie zegt want iedereen zegt obèèèèhbèèèèh:

    "The days of an open, largely unregulated Internet may soon come to an end.

    A bill making its way through Congress proposes to give the U.S. government authority over all networks considered part of the nation's critical infrastructure. Under the proposed Cybersecurity Act of 2009, the president would have the authority to shut down Internet traffic to protect national security."

    http://www.foxnews.com/politics/2009/04/21/prop...
    • X NUniet
      • Spam
      • Onzin
      • Flame
      • Hate
      • Verberg
    0
    0
    60
    kwebbel 31 mei 2009 01:23 door kwebbel
    @19 De Hollandsche mentaliteit kennende zien zij dat als werkgelegenheid en komen de kosten van al dat herinstalleren en reparatie weer van de belastingbetaler. ik vrees dat er tegen de controlezucht en de EU en haar regelgeving niks gedaan kan worden. Het was zo bedoeld per design en daar hebben wij geen stem in.
    • X NUniet
      • Spam
      • Onzin
      • Flame
      • Hate
      • Verberg
    0
    +2
    61
    kwebbel 31 mei 2009 01:24 door kwebbel
    @24: Links? CDA is toch rechts?
    • X NUniet
      • Spam
      • Onzin
      • Flame
      • Hate
      • Verberg
    0
    +1
    62
    gisteren 31 mei 2009 01:38 door gisteren
    ultra-rechts dan wel hé. CDA was voorheen rechts. Waar Christelijk normaal sociaal- en dus links behoort te zijn
    • X NUniet
      • Spam
      • Onzin
      • Flame
      • Hate
      • Verberg
    0
    0
    63
    psi 31 mei 2009 02:44 door psi
    @highrider #53

    Bij encryptie mag het algoritme gerust bekend zijn. Het gaat erom dat er geen fouten/zwaktes in het algoritme zitten. Als het algoritme openbaar is, is dat juist een pre, omdat wiskundigen uit de hele wereld het als een uitdaging beschouwen om er fouten in te ontdekken. Bij juist gebruik van deze encryptie (met voldoende lange sleutels) kun je ervan uitgaan dat de versleutelde data niet ontcijferd kan worden. Ook niet door de overheid.
    • X NUniet
      • Spam
      • Onzin
      • Flame
      • Hate
      • Verberg
    0
    0
    64
    Modreset810 1 juni 2009 12:11 door gaalengj
    @8 Hoe kom jij nu weer aan die onzin?
    • X NUniet
      • Spam
      • Onzin
      • Flame
      • Hate
      • Verberg
    0
    0
    65
    NuJijEvenNiet 1 juni 2009 12:19 door NuJijEvenNiet
    @60

    In dat design laten ze ons maar wat graag geloven dat 16 miljoen Nederlanders een kant op te sturen zijn die ze niet op willen gaan. Door te voorkomen dat wij 1 vuist gaan maken spelen zij een verdeel en heers spelletje door groepen tegen elkaar op te zetten en tegen elkaar uit te spelen.

    Het enigste dat moet gebeuren is dus door dat te voorkomen en WEL SAMEN te gaan leven.
    • X NUniet
      • Spam
      • Onzin
      • Flame
      • Hate
      • Verberg
    -1
    0
    66
    Charlytrippo 1 juni 2009 15:17 door Charlytrippo
    Ach, ik vindt dit allemaal onzin.
    Wat helpt zo`n databank nou? als er blijkbaar wel een ontsnapte tbs`ers van belgie door nederland naar duitsland en terug kan wandelen. Met een hele slooproute achter hem latend. en ergens bij de 6e regio gaan ze toch eens kijken wie of wat dat persoon nou is. (en dan nóg vrijlaten).

    Als we nou eerst eens de criminaliteit in de reële wereld wegvagen voor we tijd gaan stoppen in cybercriminaliteit... lijkt mij een betere optie.

    Als ze nou eens zorgen dat de landelijke politie, of voor mijn part de Benelux eens een centrale databank heeft van alle criminaliteit dan zijn we geloof ik iets beter mee af, dan zo`n stomme databank die heel je hebben en houwen op `t internet bijhoudt. Overigens hebben we daar Google al voor.
    • X NUniet
      • Spam
      • Onzin
      • Flame
      • Hate
      • Verberg
    -1
    +3
    67
    Panthera 3 juni 2009 16:41 door Panthera
    Moet je nodig PVV stemmen, dan wordt het nog erger.
    Wat men blijkbaar niet snapt, is dat wetten die voor "die buitelanders" gelden, OOK voor de Nederlander gaat gelden.
    Succes ermee dus, dat wordt weer janken achteraf.
    • X NUniet
      • Spam
      • Onzin
      • Flame
      • Hate
      • Verberg
    0
    0
    68
    bertracal 4 juni 2009 00:25 door bertracal
    nederland waar is dat geleven
    • X NUniet
      • Spam
      • Onzin
      • Flame
      • Hate
      • Verberg
    0
    0
    69
    Lemon 4 juni 2009 16:09 door Lemon
    ----mooi voorbeeld------

    Mijn correspondentie met het (C)(D)A

    http://www.lemonsplace.com/cda-correspondentie
    .
    .
    .
    Dit is een antwoord op een vraag die ik het CDA per mail stelde.... Let op de arrogantie en de schofterigheid in hun reply!
    • X NUniet
      • Spam
      • Onzin
      • Flame
      • Hate
      • Verberg
    0
    +1
    70
    Analist 4 juni 2009 18:11 door Analist
    @69 Mooi CDA ....... tuig van het eerste uur !!!! Erger dan de Stasie !!
    • X NUniet
      • Spam
      • Onzin
      • Flame
      • Hate
      • Verberg
    0
    +1
    71
    noviomagus 4 juni 2009 19:23 door noviomagus
    waar er een systeem is daar zijn er gaten in dat systeem.
    das altijd zo
    • X NUniet
      • Spam
      • Onzin
      • Flame
      • Hate
      • Verberg
    0
    0
    72
    noviomagus 4 juni 2009 19:24 door noviomagus
    @67
    that's the truth
    • X NUniet
      • Spam
      • Onzin
      • Flame
      • Hate
      • Verberg
    0
    +2
    73
    waargaattover 5 juni 2009 12:41 door waargaattover
    @24

    Links?

    ken je geschiedenis aub voor je zulke uitlatingen doet.

    Als er echt een links beleid was gevoerd zaten ze nu niet zo in de shit.

    CDA is NOOIT links geweest en zal t ook nooit worden ook.
    CDA, PvdA, D66 1981/1982
    CDA, D66 1982/1982
    CDA, VVD 1982/1986
    CDA, VVD 1986/1989
    CDA, PvdA 1989/1994
    PvdA, VVD, D66 1994/1998
    PvdA, VVD, D66 1998/2002
    CDA, LPF, VVD 2002/2003
    CDA, VVD, D66 2003/2006
    CDA, VVD 2006/2007
    CDA, PvdA, CU 2007/heden

    Links?
    Sinds wanneer is VVD/D66/CDA/LPF links?
    Of je moet de PvdA bedoelen, maar daar is tegenwoordig ook niks links meer an.

    Links MY ASS!!
    • X NUniet
      • Spam
      • Onzin
      • Flame
      • Hate
      • Verberg
    0
    +2
    74
    incompatible 5 juni 2009 16:07 door incompatible
    @73: Bekend fenomeen. Tegenwoordig lijkt het wel alsof alles links is wat niet van Wilders is... Tja, als je het zo bekijkt is zelfs het CDA links.

    @7: Als je hier tegen bent kun je terecht bij D66, de partij die als enige openlijk vraagtekens zet bij de hedendaagse controledrang. Zo is het bijvoorbeeld de enige partij die gepleit heeft om de identificatieplicht te evalueren en weer af te schaffen wanneer blijkt dat het totaal geen nut heeft. (en als men zich niet bedient van gemanipuleerde rapporten dan zal er ongetwijfeld uit komen dat het niet of nauwelijks enig nut heeft)
    http://www.youtube.com/watch?v=mOfbnnACs7I

    Hetzelfde filmpje over Rop alleen gaat er nog een interessant stukje aan vooraf:
    http://www.youtube.com/watch?v=STA9H2FMAiA

    De gehele aflevering van "Profiel: Rop Gongrijp"
    Deel 1/4: http://www.youtube.com/watch?v=CptNDlLKYxA
    Deel 2/4: http://www.youtube.com/watch?v=o9e4rlKIFW4
    Deel 3/4: http://www.youtube.com/watch?v=6fJMnrT4u0k
    Deel 4/4: http://www.youtube.com/watch?v=Bek2Rrefwlw

    Nederlandse film "Privacy Matters":
    http://www.privacymatters.nl/

    Eigenlijk verplichte kost voor iedereen ;-)
    • X NUniet
      • Spam
      • Onzin
      • Flame
      • Hate
      • Verberg
    0
    0
    75
    sjaak-bonenstaak 5 juni 2009 18:57 door sjaak-bonenstaak
    Big Brother is watching.. Orwell heeft al een keer gewaarschuwd

    .
    • X NUniet
      • Spam
      • Onzin
      • Flame
      • Hate
      • Verberg
    0
    0
    76
    sjaak-bonenstaak 5 juni 2009 19:15 door sjaak-bonenstaak
    Esemessen doe ik altijd zonder sptaties. Evenwennenmaargeencomputerdie"verboden"woordenopkanpikken.
    Bij het invullen van persoonlijke gegevens gebuik ik waar mogelijk verzinsels. Het enige abonnement wat ik op eigen naam heb is (kon er niet onderuit) internet. Mijn post komt bij de kroeg in het dorp. Iedereen kent me maar niemand weet wat van me.
    Noem me maar paranoia - ik ben van mening dat mijn persoonlijke data niemand wat aangaat. Zelfs de overheid niet.
    Ik hoop mijn leven zo lang en goed mogelijk incognito te kunnen blijven - een vriendin van me heeft de boel zo lang weten te omzeilen dat ze zelfs geen sofinummer heeft en dus niet bestaat!!!!!
    Dit land mag nu dan nog "geregeerd" worden door hansworsten, flapdrollen en hersenloze kleuters, voor hetzelfde geval komt er een Idi Amin, Mugabe, Bush of Mao aan de macht... Brrrr..
    • X NUniet
      • Spam
      • Onzin
      • Flame
      • Hate
      • Verberg
    0
    0
    77
    sjaak-bonenstaak 5 juni 2009 19:38 door sjaak-bonenstaak
    Zelfs op deze site zijn mijn gegevens vals!! Hahahahaha!!
    • X NUniet
      • Spam
      • Onzin
      • Flame
      • Hate
      • Verberg
    0
    +1
    78
    sjaak-bonenstaak 5 juni 2009 19:39 door sjaak-bonenstaak
    Bush is trouwens een hansworst, een flapdrol en een hersenloze kleuter. Excuses.
    • X NUniet
      • Spam
      • Onzin
      • Flame
      • Hate
      • Verberg
    0
    +1
    79
    sjaak-bonenstaak 5 juni 2009 19:55 door sjaak-bonenstaak
    Schulden heb ik niet, geen creditcard(s), geen uitkering(en), ik sta nooit rood, ik werk zwart, ik huur particulier, betaal zoveel mogelijk contant, ik betaal mijn belastingen op tijd, ben verzekerd en ik sta vaak paf over de mate van en aan informatie die er ondanks en hierdoor nog steeds over mij beschikbaar is..
    Ik krijg er kouwe rillingen van.
    • X NUniet
      • Spam
      • Onzin
      • Flame
      • Hate
      • Verberg
    0
    +3
    80
    Azazel 5 juni 2009 21:07 door Azazel
    Orwel heeft gelijk gekregen met zijn boek 1984, binnenkort registreren ze ook nog ons seksleven, hoe vaak we het doen en met wie allemaal
    • X NUniet
      • Spam
      • Onzin
      • Flame
      • Hate
      • Verberg
    0
    0
    81
    neejij? 10 juni 2009 12:23 door neejij?
    @ #80

    Dat idee is toch al verwerkt in een gigantische vragenlijst voor het zogenaamde EPD/EKD? Ze zouden graag willen weten hoeveel schaamhaar we hebben, met hoeveel mensen we het bed hebben gedeeld, of we het veilig doen, en nog heel veel meer. Het gaat ze allemaal geen reet aan, het idee alleen al om het te registreren is te bezopen voor woorden.

    De vraag is alleen wanneer ze dit in de praktijk willen gaan uitvoeren, hopelijk niet want hier hebben wij niet om gevraagd om ons privéleven te registreren.
Jouw reactie:
  1. Jij door jou 
  2. Jouw e-mailadres:
    1. Wordt niet getoond bij jouw reactie.
    2. Wachtwoord
      Wachtwoord vergeten? Klik hier
Stijgers in Algemeen
Waarom Saudi Arabia de wereld vergiftigt...
Waarom Saudi Arabia de wereld vergiftigt en...
1 uur 57 minuten geleden door relatavisme
Video:Los Angeles doet plastic in de...
We helpen met zijn allen de wereld naar de...
2 uur 28 minuten geleden door Evans
Getuigen hoorden slachtoffer treinongeluk...
Waanzinnig! En niemand die hem tegenhield?
12 uur 21 minuten geleden door bac42
Hond rent 1700 kilometer (video)
Een Chinees straathondje is 1700 kilometer...
14 uur 3 minuten geleden door NLopmerkelijk
Bedrijven meer bereid tot omkoping
Van de ondervraagde Nederlandse bestuurders...
15 uur 5 minuten geleden door venterkampie
Best gewaardeerd
Vol op demonstraties in Duitsland
De protesten verspreiden zich wereldwijd,...
6 dagen geleden door hotwing
Nederland blijft koploper afluisteren...
In Nederland worden elk jaar ruim 22...
5 dagen geleden door Pugovka
'Marokkaanse vrouw, wrik je los uit de...
De sociale controle die de Marokkaanse...
2 dagen geleden door Moskowfiets
Ruud Lubbers , de premier van de verdwenen...
30 miljard werden er uit de ABP kas gehaald...
2 dagen geleden door tineke1
Rutte vindt koopkrachtverlies 'heel...
"De effecten op de koopkracht van de...
2 dagen geleden door blak7
 
 
 
 
Huisregels | Privacy en Cookiebeleid | Copyright | Disclaimer | Contact | Adverteren | Algemene Voorwaarden | NUjij mobiel
© 2011 Sanoma Digital The Netherlands B.V. - Powered by Liones - Hosting by Terremark
NUjij.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep