heeft de vries zijn bonus al gebeurd dan?
Sorteer op:
-
Dit besluit is allang genomen, het moet alleen nog politiek correct gebracht worden !!
-
Tuurlijk......Gewoon door onze strot douwen die hap.....
-
@1 Nee, dat is juist het punt, pas als ze afgenomen worden krijgt hij z'n geld.
-
Eind april wordt het contract voor het eerste toestel ondertekend en begin 2010 dat voor het tweede. De kosten van de twee Amerikaanse gevechtsvliegtuigen zijn echter nog niet bekend.
??regel nummer één, ga je eerst eens buigen over de prijs voordat je van te voren al gaat roepen dat je toch wel tekend....
Volgens mij is dat net zoiets als de huizenmarkt in Amerika, gewoon die contracten tekenen, of je het kunt betalen of niet......
Was dit nu net niet de oorzaak van alle ellende.....?
Een ezel ..........
Nou, dit kabinet wel hoor!! -
Helemaal niet nodig die handel. In tijd van economische teruggang is dit wel het laatste waar wij Nederlanders behoefte aan hebben.
-
Dat van dat geluid kan nog wel eens roet in het eten gooien. Die gripen moet een eerlijke kans krijgen maar de amrikanen zullen wel zoveel druk en smeer gebruiken als nodig.
-
In deze tijd koop je geen vliegtuig. Het zou een onbezonnen daade zijn. Sedert enige rtijd is er nog al wat veranderd in de wereld. Is dat Den Haag ontgaan?
Pensioenen omlaag? Werken tot je 67 ste. -
Die dingen mogen hier niet eens vliegen, weggegooit geld.
Die aap moet opstappen. -
"Volgens De Vries zijn twee vliegtuigen nodig om met de Amerikanen mee te mogen doen aan de opleiding voor piloten".
Wat een ongelooflijk debiel argument ;
Want als we deze toestellen nu eens niet kopen, wat moeten we dan met deze opleiding ?? Inderdaad weg met deze malloot ............... , opvliegen !!!! -
Ik ben dit onderwerp zat......koop die toestellen NU of koop niks . Dit gedraal word ik kots misselijk van.
-
er was pas nog een hele werkgroep naar Zweden om de SAAB toestellen te bekijken met een véél betere deal dan de JSF en binnenkort gaat er ook nog een werkgroep naar USA naar JSF; wat hebben die dure snoepreisjes dan voor zin als de beslissing toch allang genomen is?
De Vries: luister eens naar je achterban !! De tijd van miljarden over de brug gooien is voorbij hoor, voor het geval je dat nog niet had meegekregen in het nieuws: we zitten middenin een recessie en het wordt op korte termijn ook niet veel beter; volgens mij heeft je collega Wouter Bos ook nog een tekort van € 20 miljard; hoe is dit te verkopen aan ons? de belastingbetalers ?????? -
wat moeten we hier met zo'n ding????
-
Hoeveel willen ze eigenlijk uitgeven voor die toestellen...?
Zal wel miljarden zijn. Kan dit jaar het tekort mee opgevuld worden. Doen wij maar wat langer met die F16 -
goed aan vast blijven houden wanneer ze hun eerste proefvluchtje gaan maken met een hels lawaai zoals we dat nog niet eerder meegemaakt hebben in ons overbevolkt landje
-
Holland is gewoon een naïef landje dat meer dan hoogstwaarschijnlijk voor 2011 7 miljard euro over zal maken aan de USA om enkele F-35's aan te schaffen.
-
JSF = waste of the money!
-
beste de vries
bush en cheney bestaan niet meer en
indiervoege het mililatair omkoop machtje dus ook niet meer
waarom ga je niet met joep de hoep bush pantoffels poetsen
de corrputie druipt er echt vanaf toch kijk een s even in de spiegel ajakkes
dat is veel beter voor ons land hoor ik bijna alle bijna alle
\nederlanders zeggen -
hoorde een defensie-deskundige op de radio zeggen dat de JSF tot 2020 mee kunnen....en weet de Vries dat ook
-
Het moge duidelijk zijn dat de heren ministers geen enkele vorm van bezuiniging in acht nemen . Niet te geloven dat wij niet beschermd worden tegen dit soort criminele activiteiten .......zo heet dat toch als je mensen beroofd
-
tsja
de saab is goedkoper, logistiek beter inzetbaar, en vooral onafhankelijker van de VS. De pre-occupatie met de JSF snap ik dan ook niet :) Ook de zgn Stealth optie is bij de saab beter uitgevoerd dan bij de JSF.
Zeg het maar, op basis waarvan wordt 5,7 mld uitgegeven (of 4,8 voor de Saab)
/B -
ja en ?? .......geld zat toch
-
5.7 miljard dus.......in deze tijd. Zijn ze wel lekker daar in Den Haag.
-
mischien mag ie er zelf eens in vliegen.
is deze wel verantwoord voor het milieu? -
----
Het probleem is,dat we sinds WO II economisch met handen en voeten aan de elite in de VS gebonden zijn,waardoor geen enkele regering de mogelijkheid heeft vrij te beslissen en slechts als zetbaas voor bedoelde elementen kan optreden.
Het enige,wat ons van deze elementen kan verlossen is een ineenstorting van de VS en haar aan de volkeren opgelegde systeem.
---- -
Ieder normaal functionerend bedrijf zou een dergelijke leverancier al lang de deur uitgetrapt hebben met zoveel onzekere factoren over een product dat zo duur is.
We hebben alleen voorlopige specificaties (de gestelde spec's worden dus hoogst waarschijnlijk niet gehaald), geen geluids rapport (houd waarschijnlijk in dattie nogal wat herrie maakt), geen prijs (oftewel de prijs zal aanzienlijk hoger uitvallen dan de voorlopige prijs die er nu ligt; what's new in de NL regering?? HSL, Betuwe lijn, N-Z lijn).
En vooral doorgaan met die JSF. Daar gaan onze belasting centen.
In tijden van crisis en bezuinigingen moet er dan ook hier niet wat bezuinigd worden??? Toch nog maar eens een keer naar Zweden gaan voor die Saab.
Of wat minder naar de EU, wij bezuinigen, EU bezuinigen, Oost EU ook bezuinigen!! -
Deze beslissing wordt ons door de strot geduwd tot meerdere eer en glorie van DE VRIES!!, Balkenende enz.
Nederlanders laat dit niet gebeuren!!
Welke partij kan ons helpen: SP, Groen Links???
Het kost handenvol geld meer : dit mag toch niet gebeuren in deze economisch slechte tijd. Geen testvliegtuigen aanschaffen; niet het schoothondje van de Amerikanen willen zijn! -
@18 joselang
Volgens mij ging dat over de F16!! Die kan nog to 2020 mee...
Dat weet de Vries natuurlijk ook, maar het is natuurlijk wel kicken als je dergelijke bedragen kan uitgeven. Maggie thuis niet van zn vrouw... -
Wat een lullige leugenaar is die Jack de Vries zeg!
"De geluidsemissie van de JSF is niet in handzaam formaat aan de Kamer te overhandigen". Beste kamer, de JSF produceert bij het starten minstens 140 dB(A). Zo! handzaam!
"Defensie zal zich aan de geluidsnormen houden". Nou, dat hebben ze nooit gedaan en dat zullen ze ook nooit gaan doen. (Awacs Schinveld? Woensdrecht?)
"De geluidsemissie is pas van belang in 2010 als de beslissing over de JSF valt". Belachelijk! Dat is hetzelfde als: "we kiezen nu een nieuwe auto uit en we kijken pas naar het verbruik als we hem gaan ophalen".
Idioot idioot idioot gedoe. De stank van deze besluitvorming is niet meer te harden! Oppositie doe je werk!
" -
Makkelijk kopen met het geld dat een ander op moet hoesten.
-
"De vries houdt vast aan twee testtoestellen JSF"
Is wel een volhouder zeg die de vries!!
En wat als die twee toestellen verder uit elkaar gaan vliegen??
kan hij ze dan nog vasthouden? -
Even over een andere boeg gooien.
Als ingezetene en belastingbetaler van dit land EIS ik een verklaring over het geluids niveau en een preciese opgaaf van wat dat speeltje genaamd JSF gaat kosten.De Amerikanen zijn in deze niet te vertrouwen en spelen geen open kaart.Dit kabinet zit op drijfzand en is daardoor niet gemachtigd om dit eigenhandig er doorheen te drukken.Dhr.Middelkoop en Dhr.de Vries zijn niet capabel om defensie te leiden, misschien wél om de bevolking om de tuin te leiden. -
betaalt hij ze toch zelf de nitwit
-
Happy Jack=Balkie,s Billenmaat
-
Waarom zou de Vries zijn speeltjes niet bestellen ......, ontwikkelingshulp levert ook niet in , Wouter blijft zijn toekomstige collega's sponsoren , de Betuwelijn wordt nooit van zijn levensdagen rendabel maar daar blijven we inpompen ..... de TGV ook geen paradepaardje ,. In Amsterdam graven we net zolang door tot het helemaal instort ... Balkenende stopt zijn kop elke dag in het zand van een ander land ( hij reisde nimmer zoveel dan tegenwoordig) joh ......wie zou in hemelsnaam wie terug moeten fluiten .
-
Net gelezen op Telegraaf:
Het is mogelijk dat het kabinet in 2010 alsnog afziet van de F-35 als opvolger van de huidige F-16. De twee testtoestellen kunnen dan gewoon worden doorverkocht,
Tuurlijk, gewoon op ebay pf marktplaats, te koop zgan 2 JFS toestellen....
Nee, dit getuigt wel van een heel goed doordachte overheidsuitgave.... -
in tijden van een crisis gaat meneer nog eens flink wat geld uitgeven?
geweldig jo, betaal je het even uit eigen zak? sukkel, dat bedoel ik nu, het kabinet helpt nl naar de klote.!!!!! -
who the fuck is de vries?
Hij bepaalt niet. Dat doet het parlement! -
Ik ben een eenvoudige boerenlul. HBO-opleiding, 30 jaar maatschappelijke en sociale ervaring, maar ik schat mij niet hoger in dan een gemiddelde Nederlander. Ik volg met belangstelling de aankoopperikelen over een nieuw vliegtuigje. Is kennelijk héél belangrijk, want het heeft iets te maken met mijn veiligheid. Vermoed ik. In dat verband heb ik een paar vraagjes.
- Wat heeft de huidige F-16 bijgedragen aan mijn veiligheid?
Of is het een toestel dat we hebben betaald om bij te dragen aan
ANDERMANS veiligheid?
- Moet ik mij veiliger voelen bij een SAAB of bij een JSF?
- In hoeverre gaat het speeltje van militairen ten koste van woongenot (er moeten
huizen worden gesloopt, begrijp ik) en andere prettige levensvormen?
- Moet ik mij ongerust maken als we niet zelf over een paar van die
miljardenverslindende straaljagers beschikken?
- Hoe effectief zijn die dingen om boze vijanden (wie zijn dat eigenlijk)
bang te maken?
Begrijp me goed, ik heb niets tegen maatregelen die mijn veiligheid bevorderen.
Maar 'toys for boys' uit mijn portemonnee, leg het me effe uit... -
@ 37, denk je nu echt dat het zo gaat? die JFS drukken ze er wel door, ookal is er veel protest en is het niet eens de beste optie. maar goed als er dan een opvolger moet komen op de F16 waarom dan niet de Saab, een uitstekend (en betaalbaar) toestel die niet slechter is dat de JFS, en ook nog Europees! nee het moet weer uit Amerika komen, was zeker nog de afspraak ten tijde van Bush.
-
Advanced F16: VS-NL = 1:1 (win-win), want de VS maakt (iets mindere) winst en NL heeft een goed en goedkoop vliegtuig.
JSF: VS-NL = 2:0 (win-verlies), want meer winst voor de VS en een matig en duur vliegtuig voor NL (terwijl er bezuinigd moet worden vanwege de kredietcrisis).
JSF is duurder, heeft een minder groot bereik, maakt meer lawaai, is minder wendbaar dan de advanced F16. De aanschaf van de advanced F-16 zou misschien ook nog een aantal jaren uitgesteld kunnen worden om kosten te besparen. -
Waarom dan niet een Saab Giffen?
-
Helemaal geen vliegtuig !!! de F16 gaat nog jarenlang mee !!
-
We zitten toch in een crisis? Bos?
-
wij betalen.........en als we er iets van zeggen is het bedreiging........2 x meer straf, dus niets zeggen en betalen, of..........bak ellende, prins pils en minima de zee in gooien !!
REPUBLIEK !!!!!!!!! -
@ 42 mijn iedee, maar ik denk dat ze daar geen oren naar hebben, dat ding moet en zal komen, dan maar de aow omhoog en weet ik wat meer van ellende, maar de deal met Amerika moet doorgaan, tja mits?? er een anderre regering komt (maar dan wel snel) dus een kabinet crisis zou nu goed zijn om het hele verhaal compleet te maken.
-
Onze staatssecretaris begrijpt nog niet helemaal dat zijn American Dream over is.
Het produceren van de JSF zal uieindelijk 3,5,7 x duurder zijn dan gehoopt en begroot. Deze droom spat dus uiteen, net als de Amerikaanse economie. -
Sluit je ogen en stel je eens voor dat jij in de Tweede kamer staat.
Op het spreekgestalte staat een stampende De Vries met een flink pruil mondje... "ik wil mijn JSF, ik wil mijn JSF, jullie zijn stom.....roept hij....
vervolgens gaat hij pruilend in een hoekje zitten.....
Dan komt bos, geeft hem een snoepje en een blanco cheque....dan verschijnt er een lach op het gezicht van De Vries.....
ha, denkt hij bij zichzelf, lekker toch mijn zin......
Vervolgens koopt hij 2 JSF's, hij kijkt er één dag naar en zet ze vervolgens op stalling en kijkt er nooit meer naar...
Herkenbaar,.....voor degene die kleine kinderen hebben denk ik wel ;-) -
@46
Ik denk dat Balkenende helemaal blij zal worden als hij straks even een "piepklein" woordje met Obama in Engeland kan voeren. En reken maar dat
Obama onze Balkenende zal herkennen...
Hij heeft zelfs een foto van het gedownload....this is te men who brings us America al lot of money denkt hij....
En als we dan ook nog eens beslissen dat er alleen nog maar amerikaanse onderdelen in gebruikt mogen en kunnen worden, dan brengt dat lekker de economie in Amerika op gang....ik verwacht ongeveer over een klein jaartje de vruchten hiervan te gaan plukken zei Obama, ongveer net nadat de garantietermijn is afgelopen.... -
@ 47 mooi omschreven heeeel mooi!! en ik denk dat dat voor meer van die gasten teld.
-
Manoes .......excellent uitgelegd , mogelijk dat het nu door een bredere groep begrepen wordt .......ik zei ......MOGELIJK
-
natuurlijk aanschaffen dat dure rotding...hij het met zo 100000 per jaar geld zat aan salaris en de komende extra belastingen, belastingverhogingen, het wegvallen of verminderen van subsiedies en toeslagen zoals voor huur en zorg, het bevriezen van uitkeringen in een tijd waarin alles duurder wordt en de tigtal andere nog aan te kondigen onortodoxe bezuinigingen op bijna alles daar heeft hij vooral zeker te weten nooit niet geen last van en zal hij ook niet krijgen!
wij als bevolking echter wel omdat er twee en dadelijk nog 80 stuks van straaljagers moeten worden gekost die per stuk nu 85 miljoen us dollar kosten en pas over 3 jaar op zijn vroegst met veel geluk echt in de productie gaan.
en dat terwijl als je al nu een vervanger wil aanschaffen tot wel 4 betere en vooral direct leverbare en boven alles 7.5 miljoen us dollar tot zelfs bijna 30 miljoen dollar per stuk minder kostende alternatieven zijn in de vorm van onderstaande voorbeelden:
- de eurofighter typhoon met een prijskaartje van $77.7 miljoen us dollar.
- de boeing f-18e/f superhornet met een prijskaartje van $55.2 miljoen us dollar
- de dasault rafale C/B met een prijskaartje van $64.4 miljoen us dollar
- de saab griben met een prijskaartje van $40 miljoen us dollar vooor de simpele versie en voor de next generation versie die nederland zou kopen een prijskaartje van $61 miljoen US dollar.
na dus bovenstaand lijstje van alternatieven en vooral prijskaartjes te hebben bekeken zou ik dan ook zeggen einde verhaal wat betrefd de aankoop van die rot JSF en koop iets wat A nu leverbaar is en B vooral 7.5 miljoen us dollar tot bijna of zelfs meer dan 30 miljoen US dollar goedkoper is en besteed dat wat je bespaard aan betere dingen zoals het oplossen van deze economische crisis op een manier die gepaard gaat met heel veel minder leed dan met de huidige plannen het geval is en nog zal zijn helaas! -
Mijn god, die de Vries is sooo FULL OF SHIT
-
"Volgens De Vries zijn twee vliegtuigen nodig om met de Amerikanen mee te mogen doen aan de opleiding voor piloten".
Bwhahahahaha, dus als we er nu niet eentje kopen heeft het never nooit niet zin om er eentje te kopen. Wat een ongelooflijke droplul. Zulke kulargumentatie heb ik in jaren niet gezien. Tijd om de de stand-up-comedy in te gaan flapdrol. -
De Vries, rot op idioot!
Zelfs de stomste malloot laat zich zo nog geen poot uitdraaien!
Je zorgt ten eerste altijd dat je precies weet wat iets gaat kosten voor je ook maar een enkel streepje op papier zet. Regel twee is dat je je niet af laat persen met kulargumenten als dat je anders niet met de opleiding mee mag doen.
Je moet wel een enorme randdebiel zijn wil je niet van tevoren kunnen zien aankomen dat je veel te veel geld gaat betalen voor twee vliegtuigen die ook nog eens op alle fronten onderdoen voor hun europese concurrenten.
En als je inderdaad zo'n tactisch onbenul bent, dan moeten we je zeker niet als staatssecretaris van defensie. Dus rot op man! Ga eerst eens een paar keer naar Tros opgelicht kijken, dan snap je misschien waarom dit zo dom is. -
En doorverkopen van testtoestellen!?!?!?!
Slechts 1000 vlieguren. Motor valt af en toe uit, software in Beta status, wapensystemen falen regelmatig, stealth werkt niet, accu zwak, banden moeten opgepompt worden en wordt geleverd zonder garantie. 100 euro en hij is voor jou. -
De twee testtoestellen zullen toch niet in Nederland vliegen, stelt hij
laat ze dan lekker door een ander land kopen, en onderhouden. -
Ik ben nog _niemand_ tegengekomen die deze aanschaf een goed idee vindt en ik geloof er geen klap van dat dit Netto geld voor Nederland opleverd. Zo werkt dat niet.
Kappe dus. Die F16's draaien nog prima tot 2020, dat is aangetoond. -
@ dirma reactie nr-52: amen too all that ain't no nothing else!
@ leegeer reactie nr-54:
de vries laat is niet degene bij wie de poten langzaam en zeer pijnlijk worden uitgedraaid.......DAT ZIJN WIJ EN WIJ ALLEEN!
Met zijn zeer riante salaris als zijnde staatssecretaris en het vele wachtgeld wat deze meneer hierna zal vangen zal hij geen centje pijn hoeven te lijden van deze beslissing!
niet nu met alle komende belastingverhogingen, vermindering van subsiedies en toeslagen in combinatie met onortodoxe bezuinigingen en ook niet later in de toekomst als jullie en ik nog steeds moeten lijden onder deze slechte beslissing!
alleeen zal de vries dir noot begrijpen net als de rest van het kabinet dat ook niet zal doen en daarin de heren bos en balkenende voorop die ons alleen zien als egoistische zielige zeurdetjes met niet genoeg voc mentaliteit die alleen maar kunnen janken over hun (ijslandse bank icesave) centjes en niets meer dan dat waard vinden blijkend uit dit soort uitspraken alsmede hun acties en gebrek aan actie die de dingen voor ons als bevolking beter maakt!
ik heb jullie in ieder geval een pluspunt gegeven omdat jullie heel erg gelijk hebben! in ben echter alleen bang dat dit wat wij hier zeggen helaas valt onder Preaching to the Choir...... -
Stel:
1. Je woont in een wat veroudert huis, maar er is nog prima in te wonen.
2. Jij zou wel graag willen verhuizen.
3. Je hebt de keuze uit twee huizen. Beide zijn vergelijkbaar in kwaliteit, ruimte en qua smaak. De ene kost exact 120.000 Euro. Van de andere weet je de prijs niet, de verkoper van het huis wil het je pas vertellen indien je _nu_ de schuur alvast koopt en nog wat jaartjes wacht op een taxatierapport van de rest van het huis.
4. Je financiele situatie is onzeker door economische neergang.
Wat doe je?
Je kiest natuurlijk het huis waarvan je de schuur alvast opkoopt en je zo vast legt op de aankoop van het hele huis voor een nog door de koper vast te stellen prijs. -
ps als die JSF wordt aangeschaft moeten ook nog eens honderden mensen verplicht in de omgeving van de diverse luchtmachtbasis hun huis uit wat dan gesloopt gaat worden te dicht bij de luchtmachtbais staat waar deze klere dingen vanaf vliegen!
dus niet alleen worden we flink getild door de overheid om dit kreng te betalen en moet de bevolking om dit klereding te kunnen betalen flink veel geld inleveren......maar dankzij de geluidswetten worden ook nog eens honderden mensen hun huis uit gejaagd! -
In deze aristocratie die Nederland heet, vinden ze het nog steeds moeilijk om het volk voor de gek te houden. Met het CO2-verhaal lukt ze dat ondertussen behoorlijk goed, maar met veel andere dingen krijgen ze het niet voor elkaar om het geld ongemerkt te verdelen onder elkaar.
In het geval van de HSL, Betuwelijn, JSF en andere grote projecten kun je het volk niet bang maken voor CO2 en ook met de aangepraatte crisis kun je ook niet de noodzaak voor de vele miljarden goed praten.
Gelukkig zien ze op het moment nog genoeg ander terrein dan wel de mogelijkheid om de crisis te gebruiken om het volk voor de gek te houden, zoals de AOW, WW, hypotheekaftrek ed.
De JSF zullen ze wel proberen stilletjes erdoor te jassen terwijl ze een hoop commotie veroorzaken over bijvoorbeeld de AOW.
Met de verkiezingen zal het domme volk van Nederland alles wel weer vergeten zijn... -
@ salut van reactie nr-59
ik had precies 35 minuten gelden mijn moeder aan de telefoon waarbij we precies dezelfde vergelijking trokken. en deze vergelijking toe paste op alles van huis tot auto en nog heel veel meer....!
en hoe wij het ook draaide of keerdewij persoonlijk kwamen elke keer niet op iets anders uit dan wat bij jouw huis of het eerste huis zou zijn waarvan je dus nu al de complete prijs kent en nu al meteen helemaal kan kopen....
ik weet dan ook zeer zeker dat nog veel meer mensen deze zelfde discussie ook hebben gehad, ook tot hetzelfde antwoord zijn gekomen als ik en mijn moeder en ook niet de redenering van de overheid snappen waarbij men eerst braaf de schuur koopt en dan misschien de rest.....!
het zal wel aan ons liggen: of niet genoeg voc mentaliteit of gewoon te egoistisch of achterlijk dat we zijn?
ik denk van niet wat het zijn van achterlijk en egoistisch betrefd en ben blij het te moeten doen zonder gvdse k-u-t VOC mentaliteit van dit k-u-t kabinet en balkenende...!
maar ja wie ben ik? (behalve een verstandig iemand) -
En ook graag 2 test saabs, en doe ook maar 2 Raptors, en eh, hebben die Russen niet nog wat Floggers tegen gereduceerde prijzen?
-
@62,
Wij hadden die discussie ook thuis, mijn moeder zij meteen, je kunt toch ook huren? En als het te duur wordt vraag je toch huursubsidie aan?
Slimme moeder heb ik toch, veel slimmer dan al die andere moeders... -
Hello mr.Balkenende why your planes don't help us.
eeh yes sets eh good question ? All our 2 pilots
wur ill or sick orso you snep it. -
De Vries kan het land uit! Immers, een domme militarist!
-
Jack Bernhard de Vries ?
-
Die De Vries is zeker niet neutraal. Waarom ijvert hij zo voor die F-35?
Dat klopt niet voor een bewindsman. -
"één JSF-toestel aan te schaffen en één concurrerend vliegtuig zodat mogelijk een betere vergelijking kan worden gemaakt." lijkt me een mooie tussen oplossing.
-
#69
Ben je gek, dat zou een signaal naar Amerika afgeven dat we serieus de concurrent overwegen. -
#70 ja :-)
-
Die vliegtuigen kosten voor 40 jaar minder dan wat we per jaar aan ontwikkelingssamenwerking uitgeven of net zoveel als het generaal pardon bijvoorbeeld. Even om het in perspectief te plaatsen.
-
Wanneer wordt die afgeserveerd, die gluiperige Jack de Ripper,met zijn allerhoogste geweldsniveau, misselijk wordt je van dat CDA.
-
Hij weet niet wat de toestelen gaan kosten (nee geen typefout!)
Maar wel dat Saab duurder zou zijn, terwijl Saab een All-Inn prijs geeft...
De Vries is de nieuwe PrinsBernhard als je het mij vraagt, wat heeft de Vries aan smeergeld achterover gedrukt, misschien kunnen deonderzoeksjournalisten dat eens gaa uitzoeken, want het moet wel een paar miljoen geweest zijn, zo eager als die de Vries is om ons die veel te dure (als een prijs niet gegeven word maar op aanvraag is, is het altijd te duur immers...) door de strot te duwen.
Of....
Is het een deal van de deal om Jaap de Hop Scheffer op het pluche bij de Navo te houden ??? -
Ook De Vries is van het type: "ik ben de baas en ik beslis; ik luister nooit naar argumenten van anderen, die iets anders zeggen dan ik wil horen". Kortom een eigenwijs stuk vreten.
En daar zit dit kabinet vol mee; geen enkele flexibiliteit. -
Het CDA houdt ook nog vast aan de scheppings-theorie, waarbij God de wereld in 6 dagen met alles erop en eraan zou hebben geschapen.
Waar God dan zelf vandaan komt, hebben ze echter nog nooit beantwoord. -
Een bom in de broek van die de Vries, en het geld besteden aan de armoede in Nederland, snap niet dat Christenen zich moeten wapenen, gij zult niet doden, toch ??
-
jack "het lek"geld verdwijnt als vlekken voor de zon
met die jsf
Hoeveel steekpenningen heeft hij gekregen samen met balkenende, om deze onchristelijke toestellen aan te schaffen? -
Waarom kopen we ook niet alvast even twee Gripen's, die kunnen bij wijze van spreken morgen al geleverd worden. In tweezitter versie zelfs en de piloten kunnen vanmiddag al trainen in de simulator.
Werkloosheid stijgt mogelijk naar 8% of meer verklaart net een van z'n partijgenootjes. Maar we moeten vooral in de USA investeren en niet in eigen land of binnen Europa.... -
#75
Dit kabinet? Daar zit ieder kabinet vol van, da's inherrent aan politiek en moet continue bestreden worden. -
Wie is die de Vries nu helemaal, een vriendje van Balk, wie is Balk nu helemaal?
Schande, schande, dames en heren volksvertegenwoordigers dat jullie je door dit ondermaats stel laten naaien!
De Kamer kan maar een woord zeggen: Nee.
Want dat is wat het Volk wil. -
Gisterten heeft Bos ook al verklaard dat er niet bezuinigd wordt op Defensie, dan worden volgens hem mensen die het minder goed hebben de dupe van.
Het gemanipuleer is allang achter de rug, die JSF komt er, de mindsetting en propaganda is nu in volle gang.
De PVDA wil geen politiek standpunt innemen, eigenlijk zijn ze tegen de JSF maar ze durven dit niet meer hardop te zeggen. Dan valt het kabinet.
De CDA wil koste wat het kost de JSF er door krijgen. -
De Christen Unie, en het CDA lijken wel de oorlogsmachine, van de Nederlandse staat.
Wat een hypocriet stelletje, je zou je toch dood moeten schamen, als je Christelijk bent, en op deze oorlogszuchtige partijen gaat stemmen, maar gezien de peiling worden steeds meer mensen wakker, en voelen nu ook dat oorlog niet past bij echte christelijke mensen, die gelukkig nog andere normen en waarden hanteren dan de gereformeerde hypocrite moraal ridders, van het CDA en de CU. -
Hit the road spinning Jack, and don't you fly JSF in our face no more, NO MORE!
-
Met een naderende handelsconflict bij het weer aantrekken van de economie, is het wel erg onhandig om afhankelijk te zijn van de vs.
Voor welke intern. functie zou hij gestrikt zijn ,
LAAT het onderwrp jsf maar het breekpunt zijn opzouten met die lui die het niet willen snappen.
En de bedrijven die het geld wat de jsf zou opleveren , al uitgegeven hebben , die gaan naar de klote .weten wij weer war de connecties zitten............!!!!!! -
vergeet niet dat de f16 uit de jaren 70 stamt en dat de huidige ondanks alle upgrades uit elkaar beginnnen te vallen door metaalmoeheid. Er zal een vervanger moeten worden gekozen. (aangenomen dat je iets van luchtverdediging wil).
Mocht je de f16 tot 2020 willen gebruiken vlieg je met een bijna 50 jaar oud "frame". Met alle gebreken van dien. -
Jack de Vries.
Amerikaan in hart en nieren -
De Grote manipulator achter deze oorlog regering.
Grote man ten tijde van Fortuyn achter Balkenende.
Grote man achter de JSF en Amerika supporting. -
@87
Nee, hij is een al met zijn geest geëmigreerde Fries en wij zijn blijven zitten met zijn lichamelijke overblijfselen.
Door al dat spindokteren voor JPB heeft zijn interne denkmolen een geweldige klap gehad en is nog niet uitgetold; als we daar een dynamo op zouden kunnen zetten dan halen we in een keer de 2020 doelstellingen! -
de vraag is wat gaan we met dit vliegtuig doen ? een oorlog tegen belgie ? een nieuwe 10 daagse veldtocht ? haat- baarden aan de grens kapot maken ? waarom worden onze jongens en meisje getraind in oorlog ? is het de vijand buiten de grens of binnen ? een leger kan ook tegen de eigen bevolking gebruikt worden beste mensen !!
-
die smeerlap heeft allang zijn beslissing genomen. Wat mij betreft komen er helemaal geen vliegtuigen bij. We g met het leger en weg met die gristelijke partijen.
-
#86
Het was juist in het nieuws dat de huidige F16's met hen upgrades actueel genoeg zijn en met gemak 2020 kunnen halen. -
"Als Nederland nu afziet van de aanschaf van het eerste JSF-testtoestel, zal dat zeker 26,5 miljoen euro kosten"
Kleine lettertjes vergeten te lezen zeker?? -
beter 26.5 miljoen als 5.7 biljoen...........
-
#93
Uiteindelijk is het plan om er 85 van aan te schaffen. Het ministerie gaat ervan uit dat dat 5.7 miljard Euro gaat kosten. Dat vermenigvuldigen we dus met 2. Dan wordt het 11.4 miljard. Trek daar dan weer de kosten van onderhoud van de huidige F16's tot 2020 van af. Ik heb geen idee, natte vinger: 3 miljard. Dan kost de JSF dus zo'n 8.4 miljard. Trek daar 430 miljoen van af voor uitstappen uit het huidige project (zie onderstaande link).
Dan zitten we op zo'n 8 miljard voor vliegtuigen die we niet nodig hebben.
( bron getallen: http://www.trouw.nl/nieuws/nederland/article202... )
Hoop natte vinger werk, ik zie gaarne betere cijfers tegemoet ;-) -
Na Prins Bernhard ook nu weer een Lockheed schandaal???
-
Wees welkom bij het JSF museum in de regeringsgebouwen van Den Haag!
Na prins Bernhard???
Prins Bernhard is geschoffeerd omwille van al de andere zakken die nog heviger gevuld werden dan die van de prins!
En de prins heeft er iets goeds meegedaan , dit geld zoals aangegeven is naar het WNF gegaan!
Voor het geld hoefde de prins het niet te doen!
En prins Bernhard was een man die wist wat een vliegtuig moest kunnen , hij vloog er zelf ook in!
Dus resume die de Vries kan niet vliegen heeft er geen verstand van en dus is hij gewoon een nitwit of noob die ook zijn zakken wil vullen met bonussen!
En zoals het ook door de afgevaardigden van Saab werdt gezegd dat het kantoor en de ruimtes daar omheen een JSF altaar was geworden!
Dus nogmaals resume de JSF is al op voorhand gekocht en was al bepaald zonder dat er een echt alternatief was bekeken!
Niet netjes en geeft aan hoe arrogant en hautain onze regering is! -
Het is niet de vraag of we de JSF al dan niet moeten nemen. Mijn vraag is of we nog wel 3 legeronderdelen moeten hebben. ieder legeronderdeel moet het beste materiaal krijgen met dit als uitgangspunt is voorgaande vraag gerechtvaardigd. Daarnaast is het personeelsprobleem ook een reden om te denken aan het laten verdwijnen van een legeronderdeel.
-
Hier kopen. Vertel je volgende week hoe veel je moet betalen.
-
Vraag is willen wij alleen Amerikaans stuff?
Volgens Jack de Vries, promotor van JSF al VOOR fortuyn, wel!
Vandaar,,,Jack de Vries is een vriesfries uit CAI land. -
@96 +
Wat mij een beetje verbaast is dat na de ervaringen met Lockheed in het verleden, dwz de corrumperende bedrijfsvoering, wij net zo gemakkelijk ons weer door die vliegtuigvouwers bij de neus laten nemen. -
‘De Vries houdt vast aan twee testtoestellen JSF ‘
Zou mooi zijn als hij zich er letterlijk aan vasthoud…. Aan de staartvleugels bijvoorbeeld bij het opstijgen. -
@ #101
Verbaast mij niets….. We hebben juist heeeeeeeeeeele goede ervaringen met Lockheed….;) -
Deze lawaaipapagaai komt trouwens van rechts.....
-
#47
prima vergelijking, deze kun je zo'n beetje op het hele kabinet toepassen. -
@98 juist. Dat is idd de essentie. En het antwoord lijkt me "nee"
Verder, je kunt niet in een recessie van mensen eisen dat ze enorme veren laten, incluis werkeloos worden, om de rotzooi van het wanbeleid van banken op te ruimen, en tegelijkertijd een enorme investering doen in JSF toestellen, terwijl de oude nog minstens zo'n 7 jaar meekunnen. -
Gooi het geld liever op straat, dan heeft er nog iemand plezier van.
-
De Vries; of dat ie nu stront, auto's oorlogen of straaljagers moet verkopen.
Het maakt deze rasverkoper niets uit. -
@107, nou, ik weet wel een betere bestemming, bijv. voor de dakloze kinderen in Nederland, een groep die steeds groter schijnt te worden.
-
@109
Nou, die lopen daar toch. -
@110
Die lopen daar óók, Broome.:-) -
@111 ha die Macmoc, alles goed? of twee fout? hahhhaha zo nu weer on de toppp
-
de verantwoordelijkheid met ons belasting geld is ze toevertrouwd en daar doen ze nu hele goede dingen mee.zo in deze tijd van crizus. we MOETEN ook heel blij zijn met al die dingen die ze voor ons doen. we zijn toch geen ondankbaar volk?
-
Christelijke oplichtersbende zal je bedoelen.
-
@113
Jouw schrijfwijze van crisis doet mij heel sterk denken aan circus, of lees ik dan teveel in jouw woorden?;-) -
@ #113
Dan betaal je toch gewoon mijn belastingdeel??? -
het is toch een circus, je kan het net zo serieus nemen als mij.
-
Dhr. De Vries heeft nog niet door dat het geld op dit moment beter besteed kan worden, maar ja, Amerika, ons grote voorbeeld. Zie daar maar eens vanaf te komen. Er is een ander toestel, uit Europa, zou hij zo bang zijn van die gluiperige Amerikanen dat hij daar niet naar durft te kijken ?
-
De arrogantie ten top,5,7 miljard uit geven aan een toestel dat nog steeds in ontwikkeling is,waarvan de prijs nog niet vast staat en alleen maar omdat ons kleine kikkerlandje[althans de regering] mee wil doen alsof we een wereldmacht
zijn. -
re Dominus # 90
Maar Dominus,thans hebben Vlaamse soldaten Vlaamse officieren,die orders in het Nederlands kunnen geven,in tegenstelling tot de eerste wereldoorlog.Het is de vraag,indien het geheel uit de hand dreigt te lopen,of deze officieren de kant van het volk kiezen,of de door Walen beheerste Belgische nomenclatura.
---- -
Het zijn vooral reacties hier van mensen die van de technische specificaties van gevechtsvliegtuigen weinig of geen evrstand hebben.
Ik ben net als hen wel heel benieuwd naar de werkelijke argumenten, want de gegeven argumenten over geluid en wel of niet mee mogen doen met oefenen vind ik niet bevredigend.
Als de regering gewoon kan uitleggen dat wanneer we de JSF kopen de Nederlandse (wapen?)industrie dusdanig veel aan verdiend en er garantie is dat dat geld in Nederland besteed zal worden, zodat de Nederlandse economie er beter van wordt dan wanneer overgegaan wordt tot aanschaf van op het eerste oog veel aantrekkelijker SAAB-aanbod. Wil ik nog wel mijn vertrouwen aan die De Vries geven.
Vooralsnog wordt ik alleen achterdochtiger. ;-) -
@111 macmorc
Zie je wel, dan komt het geld toch goed terecht. Zo zie je maar weer; geld op het juiste moment op straat gooien kan veel onheil voorkomen.
Wat denk je van al die Afghanen die daarna niet meer met deze 2 jsf's gebombardeerd kunnen worden? Hoe langer ik erover nadenk, hoe aantrekkelijker het idee wordt. :-) -
Nederlandse bedrijven worden door de overheid dmv aanbestedingen geselecteerd op de economisch meest gunstige aanbieding, dus de laagste prijs.
Er moet dan zeer concurrerend worden ingeschreven. De amerikanen weten op voorhand hier al dat ze de opdracht krijgen concurreren hoeft niet en krijgen een blanco cheque van De Vries overhandigt. -
Vervelende kerel is dat zeg. Een echte doordouwer. Heeft hij Amerikaanse steekpenningen aangenomen ofzo?
-
Of zou hij hebben geregeld dat Jaap op de grote Hoop Schijter VN-frontman mocht worden in ruil voor de toezegging mee te doen met de Lockheed vliegtuigvouwers?
-
Afgelopen week een heisa in Italië om de dood van Eluana, wat men zelfs moord
durfde te noemen en een fikse straf bij euthanasie op de doodzieke medemens,
de z.g.n. Christelijke ethiek en dan twee JSF toestellen aanschaffen, waarmee
diezelfde Christelijke normen en waarden met voeten worden getreden en
waarmee je zo lekker duizenden zoniet honderduizenden doden kunt maken,
onder het mom van zelfverdediging. Ik kan niet anders zeggen, dat dit soort
lieden gekwalificeerd dienen te worden, als Gods grootste TUIG. -
@122 Broome, ja, ook nog levens redden in Afghanistan. Money on the street!!
;-D -
68 18 uur 20 minuten geleden door anna c
Die De Vries is zeker niet neutraal. Waarom ijvert hij zo voor die F-35?
Dat klopt niet voor een bewindsman.
.....................tja , dat heb je he met een chantabele club als het CDA . Bovendien heeft Lockeed dankzij onze boef Bernhard een familieband met Ned . -
De NL regering stelt zich op als slaven van de VS. Wij moeten de amerikaanse rotzooi kopen, zelfs als de prijs nog niet bekend is. Die horen we pas als het koopcontract getekend is. Hoeveel commissie krijgt De Vries als jhij zijn zin krijgt? Evenveel als Bernhard?
-
Was Pim Fortuyn niet tegen de JSF?
-
Steekpenning zoals bij Bernhard?














