Critici melden dat dit wel eens het begin zou kunnen zijn van WO III. "Hier zal de VN niets kunnen doen om dit te vermijden, er is geen ontkomen meer aan."
Sorteer op:
-
Malloten melden ook nog al vaak dat "dit" het begin kan zijn van WO3
( 6 keer al vandaag geloof ik ) -
De dreigementen van de Amerikanen zullen niet veel invloed hebben op de Russen.
En nu roept Bush dat Rusland zich niet mag mengen in een soevereine staat.
Ik dacht dat het ook het geval was in de oorlog met voormalig Yougoslavie.
Toen trok Bush zich daar ook niets van aan. -
Ik hoop dat dit niet het geval zal zijn
-
Wie neemt Bush serieus?
-
@ The Daily/ poster:
"Critici melden dat dit wel eens het begin zou kunnen zijn van WO III."
Heb je dat uit dit artikel gehaald? Ik mis even wie de critici zijn...
http://www.telegraph.co.uk/news/2528998/Georgia... -
Ooit komt die er toch, die WO III , of het nu vandaag is of over 10 jaar, de menseheid zal altijd in oorlog leven.
-
*mensheid*
-
Dit conflict leidt niet tot de WOIII. Er zijn nog belangrijke kwesties in de wereld die door de internationale gemeenschap moet gezamelijk opgelost worden. Russen hebben net zo veel vrienden in het westen als Georgië en voor het westen is bevriend houden van Rusland belangrijker dan Georgië.
Georgië heeft Russen oorlog verklaard en het komt er alleen voor staan. De oplossing is in wapenstilstaan en hersennen gebruiken i.p.v. wapens. Niemand bemoeid zich met deze oorlog. -
Tuurlijk wordt dit geen wo3. Wat een kolder, hier worden de piketpaaltjes geslagen vwb de invloedsfeer in de kaukasus en de verdere Russische invloedssfeer. Denk ook aan het lidmaatschap van de NATO Ukraine.
Een wedstrijdje verpissen tussen Putin en Bush, wel ten koste van de burgers. -
Nou, lees dit dan maar eens!
http://www.nujij.nl/is-de-oorlog-tussen-zuid-os...
Sorry, is niet bedoeld om te spammen maar sluit naadloos aan op deze draad. -
Nee hoor, vast geen spam. Een promotiedraadje van jezelf.
-
en achter de Olie reden
de oozaak van al dit imbeciele wapengekletter:
de Bilderberg / Rothschild agenda, de 'onontkoombare noodzaak' van een 'oorlogs economie', het belang de - westerse - Bancaire Geld Circulatie in stand te houden, het 'Fiat' geld, de rente verplichting over Lucht
het kanonnenvoer zal zijn idiote dood sterven
Jongelui -
alweer. Dat heb ik 100000 keer gehoord de afgelopen 25 jaar
-
Wat is onze aarde toch ook en zooitje, waarom altijd vechten, waarom altijd oorlog?
-
Kroko.. welcome to the religious world.
-
bush zou toch aan de macht blijven?
nou je antwoord over de hoe heb je nou, Als dit waar is...
en precies krek, hoeveel keer is die oorlog nou al begonnen?
laten we eerst even afwachten... -
aan TheDaily:
Zoals terecht in #5 wordt opgemerkt, mis ik ook uitleg wie de "critici" zijn.
Waarom krijgt een post waarin een vraag wordt gesteld 3 minnen ?
" Georgië is "in staat van oorlog", zo heeft de Georgische president Michhail Saakasjvili vandaag verklaard. Tbilisi beschuldigt Rusland ervan verscheidene dorpen op Georgisch grondgebied te hebben gebombardeerd.
Critici melden dat dit wel eens het begin zou kunnen zijn van WO III.
Zowel Georgië als Rusland zoeken bondgenoten om steun te krijgen voor deze oorlog.
"Hier zal de VN niets kunnen doen om dit te vermijden, er is geen ontkomen meer aan." Aldus critici. " -
kijk eens goed naar het materieel
Rusland: oude vertrouwde stink diesels
Georgie: glimmend nieuw Landrover materieel en de boys volledig uitgedost in NATO pakken, helmen en vesten
dat groeit daar aan de bomen
Jongeluy -
nexus en vrije geest willen jullie effe lief doen tegen elkaar, anders moeten we maar effe een kussengevecht tussen jullie organiseren.
-
Georgie heeft gelukkig geen kernwapens
-
hm, dit zat er aan te komen natuurlijk.
Ik had vroeger een PC-spel genaamd Ghost Recon
Zie intro hier: http://www.youtube.com/watch?v=XvVZRwlwebo
Speelt zich af in 2008 en je eerste missie is in .... Zuid-Ossetië!!!! -
@Unimatrix01
idd, scherp van je.. -
@H.A.A.R.P.
thx, schoot me ineens te binnen :) -
Ha Unimatrix ik moest er gisteren ook aan denken ik heb dat spel namelijk ook gespeeld. Toen ik er gisteren weer naar zocht op Wikipedia en het jaartal 2008 zag staan kreeg toch wel even rode oortjes hoor. Een ander spel Splinter Cell van Ubisoft ook gebaseerd op scenario van Tom Clancy speelde ook al af in Georgie. Maar Tom Clancy heeft veel connecties in onder andere de CIA dus daar krijgt hij vaak zijn ideeen en tips.
http://en.wikipedia.org/wiki/Tom_Clancy%27s_Spl...
For his first assignment as a Splinter Cell, Sam Fisher is dispatched to T'bilisi, Georgia to investigate the disappearance of two CIA agents (Blaustein and Madison). During his investigation Fisher uncovers a campaign of systematic ethnic cleansing and mass murder being waged by Georgian President Kombayn Nikoladze against the neighboring Muslim population of Azerbaijan in an attempt to seize that country's vast oil resources. When NATO intervenes in the situation against Georgia and Nikoladze, Nikoladze goes underground and retaliates against the U.S. by initiating an information crisis in America, using advanced computer algorithms developed by Canadian hacker Phillip Masse to wreak havoc upon America's electronic infrastructure. Fisher is dispatched to hunt down Nikoladze and stop the crisis. Fisher eventually discovers that Nikoladze is working with rogue Chinese general Kong Feirong to develop nuclear weapons, and has even gone so far as to place a nuclear suitcase bomb codenamed the ARK on American soil. Infiltrating the Georgian Presidential Palace, Fisher assassinates Nikoladze, ending the information crisis and stopping Georgia from detonating the ARK. -
yeah right, lijkt idd wel een Tom Clancy avontuur deel 14.
-
@Nocturnal
Inderdaad, eerste avontuur van Sam 'Splinter Cell' Fisher speelt zich ook af in Georgië en omgeving :)
Toch een kwestie van de games goed in de gaten te houden :-) -
ja natuurlijk WW3, laat me niet lachen wat een onzin.
Rusland kan onder kritiek gewoon zn gang gaan hoor.
Niemand die een land met kernwapens aanvalt. -
jaofnee:
....roept Bush dat Rusland zich niet mag mengen in een soevereine staat. Ik dacht dat het ook het geval was in de oorlog met voormalig Yougoslavie. Toen trok Bush zich daar ook niets van aan.........
Ik dacht dat dat onder Clinton was. Maar met de strekking van jouw post heb je helemaal gelijk. -
en is wwIII al begonnen?
-
Georgie (Sjakasvili) is in de val getrapt die Rusland al vijft4ein jaar had klaarliggen...
-
Het laat wel zien zien, voor de zoveelste keer, hoe snel het kan gaan. Er broeit wat voor een tijdje en KaBoem; weg hoofdstad.
-
3410 augustus 2008 00:28 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Ik geef het toe , als de feiten onduidelijk zijn waarom zoiets gebeurd dan creer je de ruimte voor alternatieve verhalen ( oftewel complot theorieen ).
Ik denk alleen dat het amerikaanse leger niet de potentie heeft om in iran ( wat een veel groter land is dan afghanistan en irak ) een oorlog te beginnen.
Daarnaast ligt de 1e en de 2e wereldoorlog nog vers in ons geheugen dus ik denk niet dat men nog zoiets wil ontketenen.
Tijd zal het leren -
Eens kijken of Bush het lef heeft en ook de middelen krijgt om dit door te zetten. Rusland is geen Iran. De senaat zal zich we 2 keer bedenken.
Amerika mag de modernste wapens hebben, maar de Russische beer is sterk genoeg om ze te weerstaan. Het hoeft geen betoog dat de oorlog voor een deel op Europese bodem uitgevochten gaat worden, ook al zijn wij slechts toeschouwers, net zoals de Iraakse bevolking dat was. Misschien kunnen we straks asiel aanvragen in Iran als de grond hier te ''heet'' is geworden. :-) -
Misschien een iets langer stukje dat wat meer uitleg om deze bewering te onderbouwen.
-
Ik denk dat wij.. (de gewone man met maatje 42) het grote plaatje missen...
-
Ik luister nu naar de Alex Jones radio uitzending en Amerikaanse militairen en marine zouden aan het vechten zijn met de Russen. Ik hoop dat het onzin is, maar het klinkt ernstig.
-
Ben ik even blij dat ik goed heb kunnen cashen als gids bij een Champagnehuis... Want moge er een 3e WO komen dan vertrek ik naar Patagonië in Zuid-Argentinië...
Laat de dommen en de gekken maar vechten...
Oorlog is ziek, nooit anders geweest en zal nooit anders zijn...
Hoe mensen al eeuwen zo dom zijn om zich vol met haat te laten proppen zodat ze anderen mensen vermoorden, beroven en verkrachten.....
En de grote grap is dat de planners van zo'n Oorlog zelf gedurende de volledige tijd veilig zitten met een goed gevulde maag... -
@ jellievrolijk
Vermoed eerder dat de VS Georgië steunen... Hoewel als ze de keuze hebben tussen een grote oorlog of Georgië opofferen ik bang ben dat er volgend jaar in Tblisi een Russische marionettenregering zit... -
In Zuid Ossetie wonen, net als in veel andere voormalige sovjet-republieken, veel etnische Russen en deze worden in Zuid Ossetie, net als in veel andere voormalige sovjet-republieken, enorm gediscrimineerd.
De Russen in Zuid Ossetie in de steek laten terwijl Georgie etnisch opruimt is voor Rusland geen optie. Rusland kan niet veel anders dan te hulp schieten -
@Nujij Dissident 41
Letterlijke omschrijving: US military launches sneak attack on Russian troops. They call it: backing up Georgia. -
Dit heeft wellicht niet direct met Georgie te maken, maar wel met WW III:
http://www.youtube.com/watch?v=_SlIHqdVEmc
Oorlogen om olie, voedsel en om land, aldus survival of the fittest zal einde leiden van de mensheid? Wereldwijd worden mensen (burgers) door de regering en media gebrainwashed en haat gezaaid tussen landen, religies, rassen, ideologieen etc. om politieke doelen te bereiken (simpel gezegd, wij zijn beter dan jij omdat jij anders bent).
Aan de enerzijds British empire en anderzijds Rusland, China en India zullen vechten voor het bestaan. Of nou Noord-Korea, Iran, Israel en Palestina of Taiwan als aanleiding wordt gebruikt voor WWIII, de oorlog zal komen en is het kwestie van tijd. Ik hoop dat het niet zover zou komen en dat we allemaal wakker worden. Maarja, wanneer mensen geen geld hebben en honger lijden, zullen ze eerst aan zichzelf denken. -
Dat de NATO (of NAVO) zichzelf hiermee vooralsnog niet bemoeit is duidelijk...hierboven is de AWACS-frequentie, sinds het uitbreken, nog niet toegenomen.
Dat dat anders is als de NATO zichzelf hier wel mee bemoeit (Irak, Afghanistan, Joegoslavië etc. etc.) kun je zelf vast komen stellen...want dan wordt je zo ongeveer ieder kwartier gestoord door een "fijne" grijze vogel met een grote schotel op zn rug.
Dat is dan meteen trouwens ook het enige voordeel aan de basis...je merkt het wel als eerste als er ergens strond aan de NATO knikker is.
Dus...WO3...nog ff wachten. -
Met critici bedoel je zeker :
Paranoide, verstandelijk gehandicapte paniekzaaiers, zonder enige realiteitszin maar met toestenbord... -
en een cd / dvd speler!
-
Het laatste bericht, althans op tv:
Georgische troepen trekken zich terug uit Zuid-Ossetië. -
jeetje ben ik wakker geworden nog steeds geen woIII.
-
Misschien complotgezwets misschien niet.
t zou me niks verbazen als machtshebbers deze plannen hebben eerlijk gezegd.
Iets wat we ongeacht we er nu van vinden, scherp in de gaten moeten houden.
De tijd zal het leren. Het is iig goed dat er nu al veel aandacht aan wordt besteed, dan is iedereen voorbereid als ze deze straks gaan insauzen. Een gewaarschuwd mens telt voor twee. -
oeps ondere het verkeerde onderwerp, reactie boven hoort hier niet.
-
Debsy: SCHAAM JE!
;-) -
wereld oorlog 3 start niet hier dat gebeurd straks wel met Iran want die geeft zijn kernenergie plan toch niet op en die laten ze echt geen bom maken, dus of israel valt dan het land aan of de amerikanen dus nog even geduld voor wereld oorlog 3
-
WO III is al een aantal jaren gaande...
-
Wat mij opvalt is dat alle westerse nieuwsmedia(nos)cnn-bbc. eigenlijk al partij kiezen voor het arme kleine Georgie. Georgie is begonnen met een genocide in zuid ossetie,
en heeft de Russische peacekeapers aangevallen. logisch dat Rusland zijn eigen mensen wil beschermen.
kijk ook eens op de nieuwszender Russia Today, daar zie je een andere kant van het van het verhaal. -
Wat stellen die kleine gebiedjes in de Kaukasus nou voor om daar een wereldoorlog om te beginnen?
-
@ nurtaf:
"Wat stellen die kleine gebiedjes in de Kaukasus nou voor om daar een wereldoorlog om te beginnen?"
Wat stelt de moord op een prins in sarajevo nou voor om een wereldoorlog te beginnen? -
mensen die zeggen dat WOIII gaat beginnen en dit dus vergelijken met WOII hebben geen enkel historisch besef en besef wat een wereldoorlog inhoudt en hoe groot deze wel niet was.
-
@ 49:
Gelukkig maar. -
@ 55:
" kijk ook eens op de nieuwszender Russia Today, daar zie je een andere kant van het van het verhaal. "
Prima. Maar hoe betrouwbaar is zo'n zender ? -
@ 58:
" mensen die zeggen dat WOIII gaat beginnen en dit dus vergelijken met WOII hebben geen enkel historisch besef en besef wat een wereldoorlog inhoudt en hoe groot deze wel niet was. "
Leg uit. -
Ge
Ga ik niet uitleggen. Ik ga echt geen kleuterleider spelen -
Maar Georgie wist heus wel dat Rusland in actie zou komen toen ze Zuid Ossetie binnenvielen. En Georgie heeft dan natuurlijk geen schijn van kans, zelfs niet met het nieuwe VS/Israel materiaal waar ze over beschikken. Rest de vraag, Waarom ?
-
@pompompom:
"Wat stelt de moord op een prins in sarajevo nou voor om een wereldoorlog te beginnen?"
Dat ging om de invloed op de Balkan. Met allerlei andere machtsverhoudingen in Europa die ook nog onder druk stonden. Met name Duitsland liet geen Russische invloed op de Balkan toe. -
@ 62:
Leerzaam.
Ik heb prima historisch besef.
Het is helemaal niet vreemd om te verwachten dat er een 3e wereldoorlog komt.
Belangrijkste aanleiding daarvoor zal het energie-probleem zijn.
Er vormen zich nieuwe blokken, o.a. Venezuela en Iran enerzijds, Rusland/Gazprom anderzijds.
http://www.vpro.nl/programma/tegenlicht/aflever... -
@Ge 48
Dat is gisteren ook al eens gezegd op het radionieuws. Ook nu spreken de berichten hierover elkaar tegen. De Morgen meldt een havenblokkade van de Russen. Ook zouden daar Turkse schepen zijn. Men is bang voor een uitbreiding van de oorlog naar de Zwarte Zee -
Smoke and mirrors, dat is wat dit is. De verschillende mogendheden van de wereld strijden achter de schermen om controle over wat er nog rest van de grondstoffen (olie, voedsel, water, etc) en deze strijd zal resulteren in, inderdaad, een oorlog van wereldomvang. We zijn deze weg lang geleden in geslagen en kunnen niet meer terug, so strap youre selves in and hang on for the ride !
Even wat losse gedachten over hoe het ZOU kunnen gaan;
* rusland valt Georgie binnen en bezet als "vredesmacht" het land om zorg te dragen voor een "vreedzame" overgang van de rebellerende gebieden naar Rusland.
* eind 2008, de economische crisis wordt te groot voor Amerika, de recessie verandert in een ramp en laat Amerika achter in chaos aan de rand van een burgeroorlog.
* 2009, Europa stapt naar voren als kampioen van het westen om de plaats van Amerika in te nemen en verenigt zich achter een sterke leider
* Israel sluit een verdrag met Europa voor bescherming, nodig vanwege het wegvallen van hun bondgenoot Amerika
* Rusland gebruikt zijn leger om de gebieden in het zuiden (alle"stan" landen, Turkije, Iran, Irak, Syrie, etc, etc, tot aan Ethiopie en Libie in het zuiden) veilig te stellen en zo ook de daar aanwezige grondstoffen.
* China ziet zijn belangen bedreigt en mengt zich in het conflict.
* Europa stuurt troepen naar Israel ter bescherming.
* Rusland en zijn bondgenoten vallen Israel aan en vernietigen het bijna volledig
* Israel in het nauw gedreven ziet zich genoodzaakt kernwapens te gebruiken en vernietigd de Aswan dam en slaat de Nijl uiteen tot een moeras gebied, Damascus en vijandelijke troepen concentraties in zijn eigen land worden vernietigd.
* China ziet zijn kans schoon en komt met een gigantisch leger om de resterende grondstoffen in bezit te nemen
* Europa en China treffen elkaar in het midden oosten en strijden in de grootste strijd aller tijden.
Zou zo maar kunnen gebeuren, kan ook heel anders gaan, ik ben geen ziener nog visionair maar als je de belangen en gebeurtenissen van de afgelopen tijd opstapelt kom je tot een oorlogsscenario, one way or the other
"It has begun !!" -
De koude oorlog was toch wereld oorlog III, dan is dit HEEEEL oud nieuws.
-
@56 nurtaf
De aanleiding voor het uitbreken van de Eerste Wereldoorlog was de aanslag in Sarajevo op de troonopvolger Franz Ferdinand.
Wat stelde dat nou helemaal voor? De oorzaken zaten veel dieper. Zo ook hier. -
@ 66:
bedankt voor je reactie, ik hou het in de gaten. -
Wat een ongelooflijke onzin, te veel spannende boeken gelezen?
-
@sam cash:
"De oorzaken zaten veel dieper. Zo ook hier."
Ben ik niet mee eens. Het is gewoon een grensconflict. Of die gebiedjes nou bij Georgië horen of bij Rusland of onafhankelijk, dat is op het grote wereldtoneel allemaal om het even. Alleen voor de lokale partijen maakt het wat uit. -
Het wordt alleen en wereld oorlog als andere landen van ander continenten zich er mee gaan bemoeien. Tot nu toe is het gewoon en spelletje stratego tussen 2 landen met en afvallige derde partij er tussen in. En zolang niemand zich er mee bemoeit gaat dat lekker zn gang tot er en winnaar of geen enkele winnaar is.
-
@72 nurtaf
Vraag jezelf eens af: Waarom wordt Georgie volgestopt met Amerikaanse en Israelische wapens? Waarom moet Georgie lid worden van de NAVO? -
@sam cash
Vol gestopt is een groot woord. Er zijn zoveel landen met Amerikaanse en Israelische wapens.
En waarom Georgie lid wil worden van de NAVO?
Wat zou jij doen als je Georgie was? Ze grenzen aan Rusland, en laten ze daar nou net niet zo goed mee overweg kunnen... -
@sam cash 74
Lijkt me vooral van belang voor Amerika en Israel. -
Stukje NRC:
"Gisteren stelde de Belgische ambassadeur van de VN, tevens voorzitter van de raad, Jan Grauls dat de vijftien leden van invloedrijkste VN-orgaan er niet uitkomen.
,,We hebben geconcludeerd dat het heel erg moeilijk zal zijn, zo niet onmogelijk, om het eens te worden over een verklaring'', aldus Grauls."
http://www.nrc.nl/buitenland/article1951804.ece...
En in commentaar (ik kan wederom geen namen van redactie vinden, ook bij dit stuk namens NRC)
"Een kleine oorlog is in de maak, inclusief patriottische grootspraak, wederzijdse beschuldigingen én vergaande internationale implicaties."
"Het is de vraag of Saakasjvili politiek en militair verstandig opereert. Maar volkenrechtelijk heeft hij gelijk. Na de val van de muur en de ontmanteling van de Sovjet-Unie is immers een- en andermaal vastgesteld dat de bestaande grenzen van de lidstaten van de Organisatie van Veiligheid en Samenwerking in Europa (OVSE) zouden worden geëerbiedigd. Formeel hebben de separatistische regio’s dus geen enkele internationale status. Maar zo’n redenering getuigt thans niet van realisme."
"Een militaire herovering van Zuid-Ossetië zal de internationale verhoudingen op lange termijn grondig verzieken."
http://weblogs3.nrc.nl/commentaar/2008/08/08/oo...
Soort voorbode voor een eventuele WOIII? -
Misschien nuttig vast te stellen aan welke eisen een WO moet voldoen om de naam te verdienen.
Kunnen we daarna elkaar 'bashen' over wie wel of niet gelijk krijgt.
Misschien zitten we onderhand al in WOIV -
@ 74:
" Vraag jezelf eens af: Waarom wordt Georgie volgestopt met Amerikaanse en Israelische wapens? Waarom moet Georgie lid worden van de NAVO? "
Ik wil het wel van je weten. -
Het Witte Huis heeft Rusland terechtgewezen over het conflict in Zuid-Ossetië, op straffe van "belangrijke gevolgen voor de relaties met de VS" indien Rusland de "gevaarlijke en buitenmaatse escalatie" in het conflict met Georgië voortzet.
"We hebben de Russen duidelijk laten weten dat als de buitenmaatse en gevaarlijke escalatie van Russische kant wordt voortgezet, dat een belangrijke impact zal hebben op de Amerikaans-Russische relaties op lange termijn", verklaarde James F. Jeffrey, vice-hoofd van de Nationale Veiligheidsraad.
Het gaat om een belangrijke medewerker van de Amerikaanse president George W. Bush en de belangrijkste terechtwijzing sinds de start van de vijandigheden in Zuid-Ossetië.
(hln) -
"mensen die zeggen dat WOIII gaat beginnen en dit dus vergelijken met WOII hebben geen enkel historisch besef en besef wat een wereldoorlog inhoudt en hoe groot deze wel niet was."
Misschien maken mensen dergelijke vergelijkingen mede omdat ook de president van de VS dit doet, alsmede andere vooraanstaande politici en adviseurs.
Bush likens 'war on terror' to WWIII
Saturday, May 6, 2006. 10:11am
http://www.abc.net.au/news/newsitems/200605/s16...
World War IV: A speech by the Honorable James R. Woolsey
former Director of the Central Intelligence Agency
November 16, 2002
http://www.globalsecurity.org/military/library/...
World War IV: Let's call this conflict what it is.
Eliot Cohen / Paul H. Nitze School of Advanced International Studies
November 20, 2001
http://www.opinionjournal.com/editorial/feature... -
Rusland is niet van plan Zuid-Ossetië militair te heroveren. Ze zetten de situatie echter wel heel geniepig op scherp in de hoop een proces uit te lokken dat uiteindelijk Zuid-Ossetië toch bij Rusland.gevoegd wordt. Maar ze zullen dit conflict echt niet ten koste van.alles laten escaleren.
-
Rusland zou al langere tijd wapens en benodigdheden voor het maken van wapens leveren aan Noord Korea en Iran. Dit om geopolitieke redenen: meer invloed in de wereld voor Rusland en minder voor Amerika. Rusland zou nog dit jaar een modern wapensysteem aan Iran willen leveren. Israel heeft Rusland gedreigd om met een geavanceerd wapen wat ze zelf in ontwikkeling hebben het wapensysteem onklaar te maken. Er waren dus al spanningen genoeg onderling en en het heeft allemaal met elkaar te maken.
-
WO 3 is begonnen op 11 september 2001
-
bij een W.O zijn doorgaans veel landen betrokken, vaak over de hele wereld zoals bijv. in W.O2 Azie,N-afrika,Europa. ik zie niet in waarom andere landen in de wereld zich zullen mengen. Duitsland viel Rusland en N-Afrika binnen. Japan ging op visite bij hun buren en bezocht en passant ook ff de V.S, dat is een W.O !
-
2258 clicks
wie ze muis blijft hangen op dit topic ?? -
'WO 3 is begonnen op 11 september 2001'
war on terror heet die, das n oorlog tegen de mensheid
de 3e WO is al veel langer gaande als je zo gaat denken (en eigenlijk is t nog zo ook) -
Pompeus gebral.
-
@ 88:
Leg uit. -
@82, ik zie niet in waarom Rusland zuid Ossetie derbij wil hebben. dit is misschien even groot als de provincie Gelderland. wel hebben ze natuurlijk liever niet dat Georgie bij de nato komt.
Ik zou eens willen zien wat amerika zegt als Rusland weer raketinstallaties op Cuba zet? precies dit doet Amerika nu in Tsjechie en Polen? ik zou daar ook niet blij mee zijn als ze in mijn tuin zoiets zouden zetten.
voor een wereldoorlog is meer nodig , maar ik sluit het zeker niet uit. -
Dit komt de amerikanen prima uit, kunnen ze weer lekker veel wapens produceren.
Economie eerst weer gered. -
@Oom Sam 36,
"Misschien kunnen we straks asiel aanvragen in Iran als de grond hier te ''heet'' is geworden. :-)"
Er zijn 5 miljoen Iraniers de hel van mullahs ontvlucht. Heb je geen beter adres voor ons. Jij kan nu al naar Iran vluchten. De grond onder je voet wordt nu al heet. -
En niet te vergeten hun geplande rakketschild !!!
Kunnen ze ons nu ook mooi door de strot drukken de vieze smerige nazi`s -
@ 79:
Een min.
Boeiend, leerzaam en informatief.
Ik zou de minner graag een plusje geven voor deze fantastische bijdrage. -
Wat is nog het ergste van alles? Complot of niet: het wordt betaald door de hardwerkende burgers, die hierin totaal geen zeggenschap hebben! En wat nog het meest idiote van alles is/ Het wordt door ons gepikt gekker kan het in mijn ogen niet
-
en dat terwijl de rijkste der aarde al 95% van alle poen hebben
-
@92 Tehrani
Ik heb nog even gedacht aan Soedan. Wat vind je daarvan?
Volgens mij maakt het niet zoveel uit als de radioactieve fall-out begint te vallen of heb jij de beschikking over een atoombomvrije kelder? -
@ allen:
Waarom wordt Georgië volgestopt met Amerikaanse en Israelische wapens?
Waarom moet Georgië lid worden van de NAVO?
Weet iemand mij daar iets over te vertellen ? -
@vtown:
"ik zie niet in waarom Rusland zuid Ossetie derbij wil hebben. dit is misschien even groot als de provincie Gelderland."
Het is ook helemaal niet van groot strategisch belang voor Rusland. Rusland vindt gewoon dat Zuid-Ossetië bij het Russische deel van Ossetië hoort. En dat is niet eens zo'n heel gek standpunt. Want weliswaar hoort Zuid-Ossetië officieel bij Georgië, maar dat is een gekunstelde positie. -
@ de baarrs # 67
Je hebt een rijke fantasie. Ben je nog geen scenarioschrijver van beroep, dan zou ik zeker een beroepskeuze test doen. -
@ kroko # 15
[Q]Wat is onze aarde toch ook en zooitje, waarom altijd vechten, waarom altijd oorlog?[Q]
Omdat de mens, integenstelling tot wat je geleerd wordt op school, één van de ergste roofdieren is die er bestaat.
Niks beschaving, verlichting, we handelen en reageren nog steeds met ons reptielenbrein.
Helaas, leuker kan ik het niet maken:-( -
Het is gewoon wraak vanwege Kosovo.
En dat is de schuld van nederland en de EU. -
lil louis was een profeet. Behoorde ook tot het complot denk ik. Een puppet van Bush
http://www.youtube.com/watch?v=YNwHs7Q5yBc -
De boel is nog steeds onrustig:
"Spanning in Abchazië
Ondertussen lopen de spanningen in de provincie Abchazië op. Het strategisch gelegen Abchazië wil zich, net als Zuid-Ossetië, al sinds de jaren negentig afscheiden van Georgië.
De Britse zender BBC meldt dat Rusland ruim negenduizend soldaten heeft gestuurd naar de onrustige provincie. Georgië heeft een soortgelijk aantal soldaten aan de grens geposteerd."
http://www.knack.be/nieuws/europa/president-geo... -
Verbaas me nie als een 3de wereldoorlog uitbreekt. Oorlog is toch iets dat bij mensen hoort. Iedereen zeurt over machtmisbruik van de VS, maar als een ander land de sterkste is, zal die hetzelfde doen, of misschien meer. Zo zit de mens nou in elkaar, als je macht hebt, dan gebruik je die in je voordeel. Zolang de mens op aarde rondloopt, zal geen dag vrede zijn, dat heeft de geschiedenis ons geleerd. Wie nu nog in vrede op aarde gelooft, liegt in feite tegen zichzelf.
-
Ach mensen, stel je toch niet zo aan,,,,morgen kun je gewoon weer brood kopen......
-
Wie bang leeft, gaat ook bang dood...pfff
-
Was er geen brood meer dan?
-
Raar volk die Russen. Ineens komen met machtsvertoon, waardeloos. Jammer dat de VS aan geloofwaardigheid verloren hebben. Als je Irak binnenvalt tegen de stem van de VN in met olie als motief dan heb je het recht niet andere landen terecht te wijzen.
Ik vrees voor de veiligheid van Europa dat één sterk leger onontkomelijk is. Nu zijn wij niet bij machte om een grootmacht als Rusland van ons af te houden als de Russen kwaad willen. En wat te denken van het Midden-Oosten en China. Inmiddels ook allemaal grootmachten. Je moet toch niet aan deze scenario's denken zeg!! -
Eh WO3?
hoeveel landen vhebben militairen in Joegoslavië, de Sinaï, Irak en Afghanistan? De halve wereld toch? Is WO1 ooit afgelopen geweest dan?
Dat het zich beperkt tot een klein territorium wil niet zeggen dat niet de hele wereld bij die oorlog betrokken is? -
Laat maar komen dan!!!!!!!!
Stijgers in Algemeen
Video: Doof meisje (10) kan weer horen
Prachtige beelden van een meisje dat voor...
45 minuten geleden door shakey
Veel badgasten weer op weg naar huis
Door tegenvallend weer aan de kust staan er...
1 uur 52 minuten geleden door Melmoth
Lente 2012 in top 10 warme lentes
De lente van 2012 staat in de top 10 van de...
4 uur 24 minuten geleden door Maar zo kan het...
Tibetaanse monniken steken zich in brand
Twee Tibetaanse monniken hebben zichzelf in...
4 uur 58 minuten geleden door Soms heel boos
ANWB adviseert met OV naar het strand te gaan
De ANWB adviseert mensen maandag met klem...
5 uur 32 minuten geleden door Sjirafje
Best gewaardeerd
Sharia4Belgium bedreigt Wilders met dood
De PVV heeft geschokt gereageerd op...
2 dagen geleden door MrFuzzyfun
Israël - Kolonisten schieten op...
Uit het beeldmateriaal kun je opmaken dat...
7 dagen geleden door Meirav Fonkelsteen
Nederland blijft koploper afluisteren...
In Nederland worden elk jaar ruim 22...
5 dagen geleden door Pugovka
Politie optreden van vandaag,...
Dat in ons land er met vele maten gemeten...
1 dag 22 uur geleden door tineke1
Nederland is een vies en vuil land
Nederland is een smerig, vuil land, dat...
1 dag 6 uur geleden door ilsebeenhakker


