AMSTERDAM – Het hoofd van de Europese Investeringsbank (EIB) verwacht niet dat de eurozone binnen twee jaar uit de schuldencrisis zal komen.
Sorteer op:
-
Nog 2 jaar en dan zitten we massaal allemaal aan de grond
-
En dan krijgen we weer een nieuwe crisis. En wst doen we er aan. Niets!
-
Dus in 2 jaar tijd is geld wat ik landen/banken is gestoken boven water...... geld wat er niet is, alleen op papier???? minimaal 10 tot 15 jaar dat wil ik geloven. Men heeft een papieren reus gemaakt met halfbakken fundament waar heel de EU nu de vruchten van plukt........
-
Alweer een nieuwe Europese bank erbij, die handelt in lange termijn leningen??? Hoeveel zijn er eigenlijk??
De man heeft gestudeerd is hoofd van een bank geworden en gelooft ... !!!!!!!
Wel , ik geloof ook maar dan wel in een heel andere afloop.... -
Nee joh geen 2 jaar meer!
De wereld vergaat op 21-12-2012! TOCH? -
Ik hoop dat het vertrouwen in de economie eerder terugkomt.
-
Twee jaar? Optimist. Over twee jaar lopen we in berenvellen, als het aan de euro-gelovigen ligt.
-
Eerst griekenland toen spanje en toen nederland die met zijn grote geldkop overal voorop staat
-
Eerst griekenland toen spanje en toen nederland die met zijn grote geldkop overal voorop staat
-
Met dank aan alle 'slimste jongetjes uit de klas', de Goldman-Sachs boys, de Alan Greenspan adepten, kortom met dank aan alle intellectuelen van het neo-kapitalistische soort: het heeft echt fantástisch gewerkt, dit economische model in Amerika en Europa.
-
Ik ben het kots beu ieder dag een ander verhaal,dan dit dan dat ze weten het allemaal zo goed en er komt nooit wat van uit.En het volk laat zich maar om de tuin leiden,het wordt tijd dat we gvd zelf het heft in handen nemen en al dat tuig dat ons bedondert afstraffen.
-
Bij 2, ik had "ïn" moeten zijn sorry
-
Goh, en Balkenellende zei 2 jaar geleden al dat de crisis op zijn eind was.
-
@5 Nieuwe bank??? Deze bank bestaat al meer dan 50 jaar.
-
Natuurlijk kan het 'politieke' klimaat verbeteren. laten we eens beginnen met iedereen die al meer dan 4 jaar op fluweel zit te gaan vervangen. Nieuwe bezems vegen schoon zodat de lijken en skeletten, de politieke elite zou ik zeggen, van de stoelen kunnen verdwijnen. Ervaring hoor ik U zeggen? Jaa ervaring in vertragen, nietsdoen, uitstellen, autorisatie en eigen bankrekeningnummer geven voor stortingen.
-
Twee jaar! hahahah, is het dagelijkse klimaat om te raden. Het hangt letterlijk af aan de wereld omstandigheden, politiek regerende partijen en hun beslissingen. Zolang de EU economie zo afhankelijk is van de VS economie en foutieve beslissingen om alle arbeidsmarket naar China te outsourcen, dan hebben wij binnen de EU geen schijn kans om goed te gaan, het kan zijn dat het na twee jaar veel op ergere manier het omdraait, en misschien nog een kopie van de Arabieren lente binnen de EU.
-
Zolang we nog geld blijven storten in de bodemloze putten met luisterrijke namen als GR, IT, P, SP en KR zal de crisis een BLIJVEND karakter hebben.
Afschaffen dat rare _ nare Europa, weggooien die verdoemde € . Gisteren!!!!! -
@14, met de wetenschap van nu weet hij misschien dat hij fout zat. Hij is er wel hoogleraar door geworden. Je kunt je afvragen waarom?
-
Het is geen Eurocrisis, het is een schuldencrisis.
-
ik verwacht dat we binnen niet al te lange tijd bankroet gaan en dat de schuldencrisis ontploft en zulke grote kraters achterlaat dat zelfs de meest eurofielen onder ons zich achter de oren gaan krabben waar het zo mis is kunnen gaan
-
Rond de 10.000.000.000.000 (10 duizend miljard) aan te saneren schulden, in alleen al de EU, herkapitalisaties, herfinanciering van bedrijvigheden etc, zeker 10 tot 20 jaar, misschien zelfs nooit. Tijd voor een nieuw spelletje zou ik zeggen, welke maatschappijfilosoof wil keynes, marx etc overtreffen en het ideale -alisme bedenken waarmee we eens 100 jaar vooruitkunnen.
-
De democratie is zo groot als het inkasseringsvermogen van de gemiddelde burger.
Het inkasseringsvermogen bij de Spaanse mijnwerkers is helemaal weg en dat kruipt langzaam op naar het noorden.
-
Ik ga toch eens opzoeken wat de voorspelling ook alweer was in 2008...
Toen dacht men deze systeemcrisis ook in een paar jaar te bezweren. *maar het wordt almaar erger* -
@18 je vergeet FR. Die komt er binnen 2 mnd aan!
-
@14 Nee hij zei in 2009 dat er een crisis gaande was en dat het aan Nederland voorbij zou trekken zonder dat wij er last van zouden ondervinden.
NOT
We zitten er vet middenin met dit zooitje wat regeing moet heten ! -
Dat weten de vetnekken je wel heel precies te vertellen! Ik ben reuze benieuwd hoe deze puinhoop er over twee jaar uitziet? Of toch maar liever niet!
-
De crisis duurt zolang de euro bestaat. Lees het boek van Thillo Sarrazin: "Europa braucht den Euro nicht". Verhelderend.
-
@22 die is er al maar nog niet bij iedereen bekend:
Namelijk de G.S.O
De Goldman-Sachs Overheersing -
@19 Dat was hij al vóór zijn premierschap. Hij is gewoon teruggegaan naar zijn oude baan.
-
Zeker zo n topeconoom die maar wat roept voor zijn geld.Niemand weet waar het naar toe gaat.Ze zagen het ook niet aankomem,maar nu weten ze wel hoe hdt ineens gaat!
-
Als de lucht moet opklaren moet eerst alle stront overboord. Je moet er niet een luchtig doekje overheen leggen. Tijd voor de regering om van het trapje af te dalen en eens een blik te werpen. In de wereld van de gewone mens. Het merendeel van de regeerders heeft geen idee wat zich daar afspeelt.
-
Ze zagen het niet aankomen, maar ze weten precies hoe lang het nog duurt.
Het zal wel. -
@24 Ja, zoek maar eens, toen groep een groep bomen, waardoor je het Bos niet meer kon zien dat er even 'zuur' zou zijn en daarna het 'zoet' zou komen. De vraag was bij de kristallenbolkijker misschien verkeerd gesteld, het ging om zijn eigen positie en inkomen, niet die van Nederland en Nederlanders in het algemeen
-
Als stront ooit boven komt drijven hoef je alleen de ventilator aan te zetten dan blaas je alle stront weg. ......
-
Wie in sprookjes gelooft luistert ernaar.
-
Wie in sprookjes gelooft luistert ernaar.
-
Wie in sprookjes gelooft luistert ernaar.
-
De Eurocrisis eindigt op de dag dat de Euro verdwijnt... en dat kan eerder dan 2 jaar gebeuren..
-
@30 Sorry hoor maar een "parttime bijzonder hoogleraar Christelijk sociaal denken over maatschappij en economie aan de Vrije Universiteit, vindt ik heel wat anders dan "hoogleraarschap aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Hij doceert er 'Governance, Institutions & Internationalisation"
-
En ons maar wijs maken dat de economie vooruit gaat. Stelletje bedriegers. Haagse mafia.
-
Uiteindelijk zal blijken dat de eurocrisis niet oplosbaar is. De culturele verschillen tussen noord-europa en zuid-europa zijn simpelweg te groot. Van Grieken kun je niet vragen om zich te gedragen (de mentaliteit over te nemen) als Finnen.
Wanneer we door gaan met dit Euro gedrocht krijg je de situatie die je nu hebt in België (idem. in Italië). De burgers in Vlaanderen (= noord europa) zijn er kotsmisselijk van om continue de tekorten van de Walen (= zuid europa) aan te vullen. Ook in dit geval zijn de mentaliteitsverschillen veel te groot.
De enige oplossing; simpelweg de regels van het stabiliteitspact handhaven. Wanneer landen hier niet aan voldoen dienen zij de eurozone te verlaten (dus een exit van Griekenland, Spanje, Italië, Cyprus, Portugal en misschien zelfs Frankrijk (stelletje opportunisten)). Deze massale euro-exit zal ontzettend kostbaar zijn maar op lange termijn zal blijken dat het handhaven van het huidige euro gedrocht nog veel duurder is. Soms moet je gewoon één stap achteruit zetten (= nu eindelijk je verlies nemen) zodat je vervolgens weer twee stappen vooruit kunt zetten.
-
Het socialisme is gefaald, want het is op de verkeerde manier geïmplementeerd (Sovjet manier) geen volk socialisme, maar een foutieve staat kapitalisme, er was geen mogelijkheid om door te gaan, want het volk was ontevreden. Hier in het westen de Kapitalisme gaat nog steeds op de Amerikaanse manier, miljoenen op straat zonder onderdak en een aantal luie oplichters met miljarden; het moest eigenlijk een paar jaar na de faal van oosten blok als navolging vallen, maar zij lieten het volhouden met oorlogen voeren hun eigen crisis exporteren in de taal van oorlogen en schuldgooien aan de anderen en de bevolking in de maling nemen met boogie vijanden om hun in paranoïde te laten leven om verder geen aandacht te geven aan een crisis die achter hun rug zit. Ze lieten de hele bevolking op gelend geld leven zonder enkele inzet en neppe cijfers van GDP groei.
Ik hoor af en toe mensen roepen over de Euro, in zou zeggen de Euro is nog jouw enige garantie om de Noah overstroming te vermijden, de VS wil graag de Euro laten falen, want dan kan hij blijven decenias de Dollar als standaard reserve geld houden.
-
@35 met wegblazen verdwijnt iets nog niet, dan stuurt je buurman de Rijdende Rechter op je dak.
-
Kan niet, wil niet, werkt niet, heeft niet, weet niet : EU anno 2012
-
Ach we zien allemaal wel alweer een hotemetoot met een mening , wat zegt kabouter PLOP ervan?? ..:)
-
Ik blijf positief en reken op 5-8 jaar. :-/
-
Nog zeker 2 jaar ? Zet er maar een nulletje achter.
-
@44 dan draai je de ventilator richting ISS spacestation
-
@47 : Zonder om het systeem geheel wijziging, heb je geen schijn kans niet over effe 20 jaar; ik ben absoluut geen pessimist, toen het begon heb ik iedere persoon , iedere collega verteld dat het zal niet terugdraaien, zij zeiden maximaal twee jaar, nu zitten wij op de vijfde jaar van geen groei. Intussentijd kwam naar boven een aantal optimistische cijfers met neppe achtergrond, maar geloof je of niet gaat het van erg naar erger, als een overstroming ergens begint dan gaat het verspreiden als er geen dam intussen zijn.
-
ad @3 Heb jij niets anders te doen dan overal je link achter te laten, maffeling
-
@40 Het klinkt allebei als gebakken lucht met uitjes.
-
Ik denk eerder dat ie pas goed losbarst over 2 jaar.
-
Uitspraken van banken en financiële instellingen zijn de afgelopen 5 jaar zo onbetrouwbaar gebleken (is een feit) dat ik geen donder meer geloof van welke uitspraak dan ook,
Laten ze eerst het vertrouwen maar terug winnen door critisch naar zichzelf te kijken -
Zolang in Nederland het mogelijk is om op democratische wijze de rijken rijker en het gewone volk steeds armer te maken, moeten we niet al te veel zeuren.
Een meerderheid schijnt een enorm plezier te hebben in de kwelling die voortvloeid uit de hersenspinsels van politiek Den Haag. -
Het is echt nogal naief om te denken dat die crisis ooit definitief wordt opgelost. Het huidige systeem kan uiteindelijk tot niets anders leiden dan crisis. Zo steekt het in elkaar. Oneindige groei bestaat niet, dus het zakt iedere keer wil in. Het zou mooi zijn als mensen zich dat een keer gaan realiseren. Een kleuter kan toch zien dat dit niet deugt?
-
De protesten in Spanje halen kennelijk de voorpagina van nu.nl niet, die zijn druk bezig het ene na het andere Syrie oorlogspropaganda stuk er uit te knallen.
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak- … -
Ben toch wel benieuwd hoe dan die honderden miljarden zijn terugbetaald ?
Deze man woont zeker ook in de Efteling. -
@56 : Mee eens. IK ben erg blij, tenminste kan je nog op zuiverdere manier dan mij articuleren. Maar wij moeten realiseren dat de bevolking is vooral nuchter qua politiek, dus kleuterachtig als het over politiek gaat.
-
Ah, het wordt nu genoemd naar wat het is: een schuldencrisis. En dat zou voorbij gaan? Terwijl we lezen dat er weer meer auto's verkocht worden, gefinancieerd met behulp van leningen? We veranderen toch ons gedrag niet?
Waarom zou het overgaan dan? -
@57 : Wel, laat ik zo beginnen; ik verdedig geen enkel dictator; maar je hebt grote gelijk; de Amerikaanse agenda is belangrijker voor de Nederlandse en andere Euro landen dan hun eigen bevolking gezondheid en economie; Wie heeft letterlijk de organisatie Al-Qaeda letterlijk gecreëerd?...
Maar ja... laat ik effe ontopic blijven, effe als alle symptomen die crisis begint met foutieve politiek beslissingen.
-
Het valt mij op dat er een aantal reageerders zijn die inzien dat deze crisis niet op zichzelf staat. De huidige crisis is slechts een uiting van ons kapitalistische systeem dat alleen goed kan draaien op groei door schuldvorming. Dat is op zichzelf al geen duurzaam systeem en zal dus altijd een keer in de soep draaien omdat eeuwige groei niet bestaat en oneindige schuldvorming ook niet. Daarnaast is ons kapitalistische systeem een bevorderaar van de ongelijkheid, dus de verschillen tussen rijk en arm worden steeds groter. Dat is ook niet duurzaam omdat de geschiedenis leert dat te grote verschillen leiden tot sociale onrust en vervolgens tot politieke onrust en vervolgens ........ vul zelf maar in.
Er zullen steeds meer mensen moeten nadenken over alternatieven voor ons huidige sociaal economische systeem. Vervolgens moeten die alternatieven omarmt worden door nieuwe politieke stromen/partijen, alleen zo komen we tot een duurzamere toekomst. Dit duurt niet jaren, maar minstens decennia. -
Excuses; Correctie @61 : voor de laatste regel:
..... alle symptomen van de crisis begint ..... = ... alle symptomen die crisis begint ....
-
We blijven maar olie op het vuur gooien!
Door zulke berichtgeving zal het klimaat er niet beter op worden.
Ik zou bijna zeggen; verbied alle berichtgeving in de media over de crisis!
We praten elkaar alleen maar meer de put in, terwijl wij, de consument, juist door meer uit te geven, de crisis sneller kunnen oplossen! -
Welke crisis? Ik zit hier in Italië op vakantie tussen Nederlanders, Duitsers, Denen, Engelsen etc.
Alle campings, apartementen en hotels zitten overvol met alle europese nationaliteiten. 's Avonds is het dringen om een plek te vinden in een restaurant, de terrasjes zitten overvol en om een ijsje te bemachtigen kun je aansluiten in de rij. Op de heenweg kilometerslange files.
Komop mensen, als er een echte crisis was dan had ik hier toch echt iets van moeten merken? Deze crisis heerst met name op niveau van de regeringen en de banken. De crisis in 2003 heeft ons destijds veel harder getroffen.
Tuurlijk, er zijn hier en daar bedrijven die omvallen of moeten reorganiseren. Maar dit wordt (te) breed uitgemeten in de media en krijgt volop aandacht.
En hier op nujij.nl praten we elkaar allemaal dieper de put in alsof de volgende hongerwinter voor de deut staat! -
@62 : Je zit inderdaad in mijn hersenen, maar zo goed qua woorden en zinnen kan ik niet articuleren. Dus de historische onvermijdelijkheid.
-
@64
"Ik zou bijna zeggen; verbied alle berichtgeving in de media over de crisis!"
Misschien moet jij je verkiesbaar stellen voor het europese parlement. Daar hebben ze namelijk ook het liefst dat burgers gewoon hun mond houden zodat zij lekker wat aan kunnen rommelen.
Juist onafhankelijke berichtgeving is van belang! De burger moet veel beter geinformeerd worden over wat er binnen de EU zoal gebeurd (en wat er allemaal fout gaat). -
Waarom geld naar d banken en niet naar d mens??
Wij krijgen meer geld dus meer om uittegeven, bedrijven moeten meer inkopen dus meer handel, meer handel meer mensen aan het werk. Meer werk is weer meer geld verdienen en meer om op temaken. Dan is het cirkel rond naar mijn mening.
Klinkt mss wat erg makkelijk wat ik zeg, maar al dat geld wat in banken wordt gestopt en misbruikt wordt is niet verstandig. -
@64 : Je roept voor media dictatorschap dan! Absoluut niet goed, zo geef je veel meer kansen aan politica's om nog erger en corrupter te gaan.
Zij horen jou alleen via de media; zo maak je mensen wakker om de boosdoeners niet verder door te laten om erger schade aan te brengen.
-
Nou nu weten we het als VVD en CDA weer aan de macht komen dan gaat Nederlander regelrecht de afgrond in dat is iets zekers. Stem voor SP en we kunnen weer ademhalen in Nederland.
-
@70 : Ik geef je mijn hand en mijn stem; maar de SP kan niet de schade die al erg gericht is terugdraaien, hij kan het alleen maar beperken.
-
@15 maar hoor er minder van dan van de ECB... (ESM..EIB..ECB.. begrrijp je???)
-
@16 mogen dan meteen ook de kasten leeggehaald worden?/ anders vindt de volgende meteen een hoop lijken...
-
De zoveelste roeptoeter met een salaris waar 4 gezinnen ruimschoots van kunnen leven!...
-
Oftewel: "Ik ga zorgen dat ik mijn vet verdienende baantje nog zeker een paar jaar zal houden", aldus Hoyer.
-
@65 beetje mooi weer in Italië? Hier is het bijna herfst. Misschien moet Nederland gewoon Italië kopen hebben wij ook een keer een mooie zomer
-
haha de eurocrissis duur nog twee jaar man dan bestaat europa niet meer in deze vorm
-
@70 belastingen naar 100%, totale slavernij? Socialisten hebben de afgelopen 100 jaar wereldwijd meer dan 100 miljoen mensen vermoord. Wanneer denk je dat het tijd is om toe te geven dat georganiseerde roof niet werkt en neem je vrijheid als alternatief?
-
Heeft iemand er weleens aan gedacht om aan particulieren goedkope leningen / hypotheken te verstrekken i.p.v. de "stelende" banken??
Voordelen:
1. Mensen krijgen ruimte voor aflossing hypotheek, door een zeer lage (tijdelijke?) nieuwe rente.
2. Mensen met een slecht verkoopbaar huis zien hun lasten dalen.
1+2: een woningmarkt die tot rust komt.
3. De banken: doordat de mensen dan meer zullen (en ook moeten) aflossen, zullen de uitstaande hypotheken voor de banken een kleiner risico zijn.
Als de uitstaande hypotheken een kleiner risico zijn EN banken meer gedwongen worden hun eigen broek op te houden, zal dat zorgen voor een helingsproces binnen banken en zeer waarschijnlijk ook een cultuuromslag.
Wellicht zullen de huurders nu denken: en ik dan? De verhuurperikelen zijn veelal een ander probleem.
Ik zeg: de overheid moet particulieren (tijdelijk) helpen met hun hypotheek. Met als doel maximum afloscapaciteit, meer bestedingen, een kalmerende woningmarkt, een cultuuromslag en meer concurrentie bij banken.
Minder hulp naar banken, meer naar de bron van de economie: de mensen! -
Vanaf de invoering van de euro roeptoeteren de volksverneukers steeds maar weer, het komt wel goed met die euro! Inmiddels is de bevolking van het gezwel de EU er al lang achter dat dit een grote leugen is en daarbij kijken zij in hun portemonnee die steeds smaller wordt! En die portemonnee is de beste, realistische graadmeter die er is, die liegt niet!...
-
4 11 min. geleden - Silverbullit
Bezuinigen heeft nog nooit gewerkt. Bij groeiende bevolking moet ook de geldhoeveelheid groeien M3 dus. Wanneer iedereen zijn schulden gaat afbetalen of wanneer deze worden afgeschreven dan krimpen de balansen van alle banken navenant en is er steeds minder geld beschikbaar voor ondernemers om te investeren. En van het geld wat naar de PIGS landen 'gaat' vloeit direct 70% richting alle banken die hun rente betaald willen hebben. De mensen zelf hebben er dus bar weinig aan en de bezuinigingen zullen de crisis verergeren en zeker niet oplossen! En het geld wat 'opgestuurd' wordt is gewoon met 1 druk op de knop gecreerd door de ECB. Waarschijnlijk duurt het nog tot 2016 totdat iedereen tegen de muur staat en er echt draconische maatregel door de strot van de burgers worden geduwd. Facisme is er niets bij en de democratie is dan compleet om zeep geholpen. -
@ #11
En die inruilen tegen domste jongetjes uit de klas en socialisten?
Dacht je dat dat gaat werken?
Ik weet zeker dat het dan nog erger wordt.
-
@ #80
Er is verschil tussen de EU en de euro. -
Wat de opstandelingen in Noord Afrika hebben gedaan,dat kunnen wij toch ook,liever strijdend ten onder,dan maar blijven toe te geven.Tijd voor de Revolutie.
-
De EU-crisis kan nooit langer duren dan het aflopende EU-leven.
De EU is met een jaar uit elkaar, kan dus ook niet langer dan een jaar duren :-) -
Heel goed.
Kan iedereen nog even mooi oefenen in zuiniger leven!
Mooi voor een volgende crisis en kun je het ook aan je kinderen leren.
Nooit meer lenen, eerst 10 x lezen wat er in de overeenkomst staat, leren dat je minder uitgeeft dan datver in komt, leren dat de bomen niet tot in de hemel groeien , leren dat het toch goed is om te sparen, -
@ #84
Ik heb toch liever mijn huis zonder kogelgaten, zonder dak eraf, en ook heb ik mijn familie graag nog lang in leven.
Zelfs mijn mooie tuin vind ik zonde om miltairen er door te laten ploegen of de NAVO een bommetje te laten vallen.
Dus wat mij betreft maar even niet( sarcasme off) -
En daarom moeten we er nu mee stoppen
-
@83
Wel eerst goed lezen alvorens je en een minnetje geeft!... -
Weer zo'n zakkenvuller met zijn semi-intelligente uitspraken. Hoe kunnen we toch zo zijn afgezakt? Een generatie van nonpolitici of zo?
-
Hij zegt ook: het gaat heel lang duren dit is niet in een paar jaar opgelost.
Dat het zeker nog 2 jaar duurt is een heel andere uitspraak waarschijnlijk ingegeven door wishful thinking! -
Waarom zijn banken nog steeds niet gesplitst in enerzijds nutsbanken, en anderzijds casinobanken. De eersten doen wat nodig is voor het draaiende houden van de samenleving c.q de economie. De anderen doen gevaarlijk gebleken gokspelletjes met geld.
-
@64 ben je nou socialist of niet????
-
Naast het gebruikelijke eurofobe gescheld weinig inhoudelijke reacties weer. Treurnis alom. (jaja trEUrnis, leuk hè? Zelfs een eurofiel kan soms grappig zijn!)
Ik denk dat we met twee jaar crisis nog in onze handen mogen knijpen. Europa wordt grondig hervormd, we zitten middenin de grootste revoluitie sinds de Bastille bestormd werd. Het op orde brengen van de zuid-Europese begrotingen en wat al te optimistische bankbesturen kost tijd.
Maar het mooie is: het gebeurt. Elke keer als de nood hoog is en de foobjes victorie kraaien gebeurt het onverwachte: de volgende stap in de Europese integratie wordt gezet. Zelfs de Grieken en Spanjaarden weten het: het proces is pijnlijk, onomkeerbaar en onontkoombaar.
Wil je minder 'Europa'? Emigreer. Nieuw-Zeeland schijnt een erg mooi land te zijn.
@90 Ik zou zeggen: solliciteer naar een mooie positie in 's lands bestuur! Je kúnt het! -
Maak je niet zo druk om geld.
Maak je druk om mensen.
Slachtoffers van criminaliteit,pooiers verkrachters,straatrovers(die oude vrouwtjes beroven en in elkaar meppen)en ander geteisem. -
@28 Lees eerst dit boek maar eens: http://www.bol.com/nl/p/de-euro/9200000000037752/.
-
@94 bedankt you made my day. Date?
-
Ah, wéér zo'n betweter die denkt in de toekomst te kunnen kijken.
-
Ik denk dat het veel langer gaat duren eer deze crisis voorbij is, ALS die al voorbij gaat.
-
`Twee jaar ?
Hij weet wel beter . -
`Twee jaar ?
Hij weet wel beter . -
Iemand roept 2 jaar, iedereen klimt weer in de pen. Wat een land! Ik roep..., stimuleer de economie en laat je geld rollen!
-
Dus NOOIT op de Eurofielenpartij D66 stemmen! Trouwens, helemaal niet ip het Kunduz tuig dat tegen beter weten in door blijft gaan ons allemaal naar de bedelstaf te drijven! Weg met Europa: weg met D66 en VVD, CDA , CU en GroenLinks. Help Pechtold en zijn werkgevers en Eurokliek de bijstand in! Laat ze maar voelen wat ze momenteel aanrichten!
-
"Wel gelooft hij dat het politieke klimaat om de crisis aan te pakken de komende twee of drie jaar kan verbeteren."
Ah. En het sociale klimaat, datgene waar de burgers het meest mee te maken hebben? Niet belangrijk? Niet interessant?
Beste meneer Werner Hoyer, de burgers gaan jouw megalomane eurodroom, inclusief je geregisseerde eurocrisis, volledig met de grond gelijk maken. -
@65
Als nu al die restaurants, campings, busorganisators,appartementhouders, hotels enz. nou ook nog eens al hun belasting op een eerlijke manier afdragen, dan is er inderdaad geen probleem in Italië!... -
De crisis duurt tot we weer een arbeidsintensieve profitsector hebben opgebouwd in produkt- en dienstverlening en zo goed of/en goedkoop kunnen leveren dat de export een vaart neemt. De profitsector, die de gehele publieke sector overeind moet houden, hebben we beslist niet terug in 2 jaren, als we al voorlopig al oit weer terugkrijgen. De mondiale herverdeling van de welvaart gaat de komende 20 jaren een rol spelen en voorlopig is Azie, de BRIC landen en zelfs de USA en Rusland aan het winnen.
Wij verliezen en wij verliezen FORS.
Koopkrachtverlies vermoedelijk boven 5 procent per jaar, oplopende werkeloosheid, toenemende faillissementen o.a. Industrie en in de bouw.
Nee, dit gaat echt wel langer duren als 2 jaren. -
Volgs het due Sarkozy Merkel zou het in 2011 met de crisis afgelopen zijn, en het CXDA en PVDA heeft in 2008 gezegd de crisis gaat onze deur in Nederland voorbij, jawel , stem voortan SP of PVV en alle partijen die het er nooit mee eens zijn geweest.
-
Volgs het due Sarkozy Merkel zou het in 2011 met de crisis afgelopen zijn, en het CXDA en PVDA heeft in 2008 gezegd de crisis gaat onze deur in Nederland voorbij, jawel , stem voortan SP of PVV en alle partijen die het er nooit mee eens zijn geweest.
-
@102 doe het zelf sukkel ik heb geen geld meer
-
Stop met Europa, daarna kunnen we weer opbouwen.
Gooi het hele gajes in het gevang!!! -
@87 Je zal best wel begrijpen wat ik bedoel,als het zover komt en dat duurt niet lang meer,dat mensen niks meer te besteden hebben en hun kinderen en zelf niet meer te eten en te drinken hebben,dan zullen er gekke dingen gaan gebeuren en dat is niet in de hand te houden.
-
Nieuw 5 kamer appartement in tordera kost inmisddles 85000 euro. met mijn keurige wao en pgb ben ik in augustus denk ik vertrokken over 10 dagen gaan we namelijk daar op huizenjacht. En voor mijn hypotheek mogen de nederlanders opdraaien.
-
En nou niet raar gaan doen! die 130 miljard is heel wat meer.
-
Het is gedaan met de westerse almacht. Dit wordt bevestigd door talloze professoren van het hoogst mogelijk niveau. De crisis zal nog zeker 150 jaar voortduren.
Kishore Mahbubani, decaan van de universiteit van Singapore en auteur van ‘De Eeuw van Azië’ voorspelt dat de dagen van het Westen zijn geteld.
http://archief.fembusiness.nl/2008/11/22/nummer- …
Ik kan je als je wilt ook een aantal wetenschappelijke artikelen erbij halen , zie:
hier een Harvard Professor die het nog even allemaal opnoemt:
http://www.nytimes.com/2011/11/15/books/niall-fe …
The Economist : http://www.economist.com/node/21534782
hier nog 1, kei en keihard van European Voice:
http://www.europeanvoice.com/article/2010/02/the …
The FINAL decline of the West (het definitieve verval van het westen)
ook van een Harvard Professor
check dit:
http://www.guardian.co.uk/business/2011/may/01/w …
http://www.guardian.co.uk/business/2011/jun/06/u …
dit zijn allemaal zeer vooraanstaande wetenschappelijke tijdschriften:
http://www.hoover.org/publications/defining-idea …
een professor die poept op Amerika en uitlegt waarom die in verval is:
http://www.globalresearch.ca/index.php?context=v …
KEI en KEI hard de val van de amerikaanse industrie: http://www.huffingtonpost.com/ian-fletcher/decli …
De president van de World Bank , zegt in deze video:
(college/Stanford University , een van de beste universiteiten die er bestaan) ,,
Dat in 2050 , 50% van de wereld koopkracht , in de handen van India en China zal zijn. En dan hebben we Turkije / Arabische landen en de rest van de landen niet eens meegeteld. Hij zegt letterlijk dat in 2050 , 65% van de koopkracht in de handen van de oosterse landen zullen zijn en 35% van Amerika+Europa.
http://www.youtube.com/watch?v=mOwZwkhFem -
Oplossing: Laat alle VVD stemmers maar de tekorten aanvullen, zij kiezen er immers zelf voor. Lijkt mij niet meer dan logisch!
-
11615 juli 2012 17:47 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@116 , er zal geen WO3 komen omdat iedereen in het bezit is van kernbommen. 1 kernbom op NL en heel NL ligt plat. Sterkere landen kunnen vijandige landen wel saboteren. Mja binnenkort is China de machtigste en die gaat natuurlijk zoveel mogelijk dingen doen om de westerse economie schade aan te brengen door het te saboteren.
-
11815 juli 2012 17:55 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Hij bedoelt eigenlijk het volgende:
"Het duurt nog 2 jaar totdat we jullie, vreselijke voetvegen, helemaal kaal geplukt hebben middels belastingen en Europese wetten en regels. De druk om het laatste restje geld wat jullie nog hebben zal nog een lange tijd aanhouden." -
Het is geen Eurocrisis. Het is een crisis van graaiende mensen (o.a. banken en verzekeraars) die zich niet kunnen gedragen.
-
Het probleem is dat er meer geld is uitgegeven dan er verdiend is.
Nu moet alle geld wat er teveel is uitgegeven eerst weer verdiend worden.
Dan pas kunnen wij verder. -
En wij burgers staan erbij en kijken ernaar. Maar doen niets. Net als staan kijken bij iemand die verzuipt terwijl omstanders niets uitrichten.
-
Nee hoor, de eurocrisis duurt nog maar maximaal een half jaar... moeder aarde zal eindelijk hebzucht en euroslavernij doen verdwijnen...tot die tijd ga ik lekker in het zonnetje met een joint tegen een uitkering zitten toekijken hoe onze hele tyfusbeschaving instort!!! Fuck you Den Haag, Brussel en al die eurohoeren wiens honger naar meer toch niet is te stillen : the scared times are near!!!
"De aarde is onze moeder.
Als u haar blijft verkrachten en leegroven,
zal ze binnen honderd jaar haar kracht tonen.
Dan zullen de aarde en de zee gaan beven,
de rivieren als ratelslangen woest met hun staart slaan, dan zal de droogte uw oogst doen mislukken en zullen oorlogen over heel de wereld razen.
Water zal uw land binnenstromen en hete roodgloeiende modderstromen uit vuurspuwende bergen zullen over uw huizen komen."
BIG EAGLE 1827-1906 -
Maak je toch niet druk om geld. Geld is niet van jou en wordt ook niet van jou. Tijd is van jou, alle tijd is van jou. Het is dus eeuwig zonde om je tijd te verspillen met het najagen van geld of nog erger: je laten opjagen door geld....niet doen!!! Het is aan jou hoe je je tijd besteed, daar heeft geen enkele regering wat mee te maken. Tijd is van jou...je hoeft het je alleen maar te herinneren.
Geld is voor mensen die geen tijd hebben...en die zijn ten dode opgeschreven. Alleen zijn ze te verblind door hebzucht en dus zitten ze als ratten in de val....
can you feel a brand new day? -
Eurokrisis duurt nog tot jullie paken van mensen ales en van ons maken slaven met mikrociep in ons liecham dan hebben jullie 100 procent kontrole rot op demonen van luciver
-
Microchip? Haal dan de trekker maar over. Never!!!
-
Twee 2 jaar? Maak er maar 10 jaar van.
-
Geld moet niet rollen....GELD MOET VERDWIJNEN!! En liever gisteren dan vandaag. Economie is maar een ander woord voor : hebzucht. En hebzucht is een geesteziekte en is te genezen : dus er is hoop voor de mensen die het naderende natuurgeweld gaan overleven.
Gelukkig heb ik geen geld en ben ik niet hebzuchtig...ik heb dus ook niks te verliezen...heerlijk!!! -
@127 maak daar maar 150 jaar van.
-
Nee hoor binnen 2 jaar zitten we in WW III.
Reken daar maar op. -
Wat voor pillen slikt Werner?
-
De Euro crisis duurt nog zolang totdat de eigenlijke oorzaak van de crisis wordt gevonden. En dat is: 1e. de "alternatieve" energie politiek. 2e. de kostbare socialengineering projecten die de multi- culti maatschappij met zich meebrengt als verborgen kosten op de samenleving, afgewenteld op bedrijfsleven door verborgen belastingen en daarna door monetaire financiering en bijdrukken van geld verder afgewenteld op spaarders en pensionado's. Maar het koopkracht verlies door de invoering van uitermate kostbare elektriciteit uit windmolens en zonnecellen heeft al gezorgd voor een vermindering van vakantie overdrachten binnen de EU van zuid naar Noord. Dat gaat om honderden miljarden Euro's die minder te besteden zijn. Door de afwijzing van kernenergie uit groen ideologische redenen en de bijbehorende informatie sturing wordt nu de goedkoopste vorm van stroomopwekking uit het register van mogelijkheden gehouden. Het zou de Europese industrie een geweldige oppepper geven indien weer met GOEDKOPE elektriciteit zou kunnen worden geproduceerd. Een gedeelte van onze aan de Chinezen verloren markten zouden dan weer terug veroverd kunnen worden. Indien we zo doorgaan verliezen we zelfs onze auto industrie en toelevering. Voor het vermijden van de socialengineering problematiek is een andere staatsfilosofie nodig en minder verzorgingsstaat, waarin burgers weer verantwoordelijk worden voor zichzelf en hun gedrag. Dat kan alleen door goed bedrag te financieel te belonen , dus minder nivellering. De huidige politici streven nu Marxistische idealen na, we weten aan de Sovjet Unie en Communistisch China onder Mao waar dit streven toe leidt. Hun type stagnatie en achteruitgang is nu al te voelen. De staat kan niet tot in het oneindige blijven belasten en geld drukken. We zijn al over de limiet. Nog verder en het systeem stort totaal in. Het inflatie bedrog van onze overheden, met de overcreatie van geldinjectie en de overrepresentering van groei, door gekookte statistieken zal de komende jaren duidelijk worden. Wat als investering werd geboekt bleek niet meer dan consumptie. Investeringen in groene energie zijn weggegooid geld, met kernenergie beschikbaar. Windmolens staan in zee tegenwoordig, een goed voorbeeld van "geld in het water gooien". Onze huishoudelijke energie bedrijven gebruiken onze stroom betalingen, om propaganda compagnes voor groene energie mee te bekostigen. We staan daardoor bloot aan ongekende hersenspoeling door met politieke ideologie geleide elektriciteitsbedrijven.
-
Waarom stemmen we niet met z.n allen om uit Europa te gaan? Dan hebben we zelf her roer weer in handen. Gaat veel vlugger. Deze EUSSR zal ons nog jaren achtervolgen. Stem voor het anti eur. Referendum. Na 12 sept. geen kans meer.
-
Mijn naam is pechtholt.Jullie zien het allemaal verkeerd. Vrede/Veiligheid en solidair betalen is mijn motto. Niet zeuren gewoon europa.
-
Ik heb geen glazen bol. Maar als deze crisis zich even snel herstelt als de vorige grote crisis! Dan zitten we hier zeker nog 16 jaar aan vast.
Prettige vooruitzichten als je nu al niet meer aan een vaste baan kunt komen als je ouder bent als 50. Straks als het aan her Kampf licht iedereen die een stempeltje draagt en niet zo goed met zijn armen kan werken. Met de versoepeling van het ontslagrecht. -
Ik ben helemaal zat om ooit nog veilingmeestrr te worden.Ik wil nederland europa binnen leiden en een goed baantje op het pluche van Brussel met een niet gering salaris. Dus kom op stem D66.
-
Whaahaaaaaa, we zullen het is aan blauwe Jomanda vragen.
-
Ik heb geen geld, nooit gehad en nooit gemist. Ik heb tijd, ik heb alle tijd, alle tijd is van mij.
De economische crisis is voor mensen die geld najagen, en geen tijd hebben. En dus is de economische crisis mijn crisis ook niet...en dat voelt zo fucking fijn!!
Ik vind het geweldig om onder het genot van een joint te zien hoe politici en banken als kippen zonder kop rondrennen terwijl hun hele tyfusbeschaving ten einde loopt... En het is nog fijner om te weten dat jij daar geen deel van uitmaakt...I love it
Dood aan alle hebzuchtige klootzakken!! -
Ik heb geen geld, nooit gehad en nooit gemist. Ik heb tijd, ik heb alle tijd, alle tijd is van mij.
De economische crisis is voor mensen die geld najagen, en geen tijd hebben. En dus is de economische crisis mijn crisis ook niet...en dat voelt zo fucking fijn!!
Ik vind het geweldig om onder het genot van een joint te zien hoe politici en banken als kippen zonder kop rondrennen terwijl hun hele tyfusbeschaving ten einde loopt... En het is nog fijner om te weten dat jij daar geen deel van uitmaakt...I love it
Dood aan alle hebzuchtige klootzakken!! -
Over 2 jaar opgelost? Hahahahaha, wat een giller. Dan is Nederland zijn pensioengeld kwijt (gedwongen om met dit geld zuidelijke landen te steunen), kunnen we fluiten naar onze garanties die JKdJ heeft rondgestrooid, recht op zelfbestuur verkwanseld, etc.
-
@139 gefeliciteerd!
-
Mensen denken dat politici de beslissingen nemen in de EU maar dit is allang niet meer het geval. Multinuationals en bankdirecteuren maken de dienst uit. Multinationals hebben er belang bij dat de lonen dalen. Dalen de lonen in Griekenland met 20%? Dan moeten ze dus bij ons ook omlaag. En natuurlijk gebeurt dit niet met de topsalarissen, alleen met de lonen van de mensen die het werk uitvoeren. Banken in de problemen? Dan gaat ons geld naar die banken omdat bankiers immers meebeslissen. Landen in nood krijgen alleen geld genoeg om de leningen te herfinancieren. Liberale partijen als de VVD hebben zelfs nog geen begin gemaakt met de oplossing.
Vergis je niet, de crisis is niet ontstaan door schuld of begrotingstekort want dat was bij Spanje voor de crisis dik in orde - de crisis is ontstaan door de bubble van winst op aandelen, slechte financiële producten en door de liberalen weggenomen toezicht op de financiële wereld.
Stem dus bij voorkeur SP, die hier al jaren geleden voor waarschuwden, maar stem tenminste niet op VVD, (of partij als PVV die meteen weer met de VVD in zee zal gaan), D'66, PvdA, CU of GL. -
@133 De SP heeft steeds gezegd dat we niet aan de euro moesten beginnen en dat we geen beslissingsbevoegdheid moesten overdragen.
Nu is het leed nog maar deels te keren. De ellende die is veroorzaakt door de neoliberalen in Europa is te groot.
Noorwegen bijv, een uitstekend socialistisch geleid land met veel geld op de bank omdat socialisten nou eenmaal zuiniger zijn dan liberalen, heeft weliswaar geen euro maar maakt wel deel uit van het samenwerkingsverband. Wat Wilders dus wil. Wat Wilders echter vergeet te vertellen is dat, als je deel wilt blijven uitmaken van het samenwerkingsverband (en wij kunnen niet anders want hier ligt 80% van onze export) dan zijn we toch verplicht alle door Brussel opgelegde maatregelen uit te voeren maar dan mogen we er niet meer over meepraten.
Waarom is Noorwegen dan niet in de problemen? Nou, Noorwegen heeft de euro nooit gehad en hoeft zich dus ook niet aan de 3% norm te houden, want dat is verbonden aan de euro. De gulden terug dus? Ook dat is aantrekkelijk, maar vrijwel onmogelijk omdat het een proeces van jaren voorbereiding vergt en het omwisselen gigantisch duur is. Bovendien zijn wij min of meer verbonden aan Duitsland. Wij wisselden toen samen met de mark.
Kortom, Wilders biedt geen oplossing maar kiezersbedrog. Op zich had ik het graag willen geloven maar nee. Wilders zat trouwens nog in de VVD toen hij meewerkte aan de ellende waar we nu in zitten. Doe dus liever mee met de SP. -
Noorwegen maakt geen deel uit van de EU en Schengen. Je vergist je met Zweden.
@ crazythunder: Aan de ene kant zeg je dat je geen geld hebt en aan de andere kant zit je achter de laptop joints te roken terwijl je een uitkering opstrijkt. Hypocriet ten top. Gooi al die begeringen de deur uit en ga het klooster in, anders is je geloofwaardigheid werkelijk nihil. -
@102
Ja, laat je geld rollen, voordat de euro niks meer waard is. #prepper -
@ 132 syndroom van Rutte? Wat een eng verhaal! Laat me raden: je bent een voorstander dat topmanagers zoveel mogelijk kunnen graaien; je ziet het liefste dat de rijken steeds rijker worden, en dat de rest van de bevolking in armoede vervalt omdat je vind dat iedereen zijn eigen boontjes maar moet kunnen doppen, ongeacht of ze dat nu kunnen of niet; dat er zoveel mogelijk kernergie komt: dat de lonen voor de arbeider omlaag gaan, dat het vakantiegeld wordt afgeschaft; dat er vakantiedagen en snipperdagen worden ingeleverd; dat er geen huurwoningen meer zijn; dat de zorg er alleen nog is voor de rijken; dat het openbaar vervoer wordt afgeschaft; mensen ziek en/of zonder werk geen uitkering meer krijgen; de slavernij weer wordt ingevoerd; kortom terug naar 1888!!
-
@143 leuk, en toch heeft NL samen et Luxemburg de laagste werkloosheid van Europa (volkskrant 12 juli 2012). Noorwegen dus niet.
-
@143 leuk, en toch heeft NL samen et Luxemburg de laagste werkloosheid van Europa (volkskrant 12 juli 2012). Noorwegen dus niet.
-
@147
Die werkloosheid had Noorwegen al voor de crisis, dus die vergelijking gaat niet op. -
@149 NL doet het zo slecht dus niet, beter dan Noorwegen dus. Het heilige socialisme blijkbaar toch niet zo heilig.
-
Het is tijd voor een heel ander systeem waar de economie niet afhankelijk is van banken en kredietbeoordelaars en een systeem waar de politiek zich inzet voor de burgerij i.p.v. multinationals en Europese hobby's. Groeten uit Ijsland
-
@143
Je vergeet een nogal belangrijk feit mee te nemen in je betoog, namelijk dat Noorwegen zeer rijk is aan natuurlijke grondstoffen, zoals olie. Met de olieopbrengsten heeft Noorwegen een staatfonds (enkele honderden miljarden) opgericht waaruit zij hun begrotingstekorten kunnen dichten (rendementen staatfonds), zonder dus richtingen de kapitaalmarkten te gaan.
Het heeft werkelijk geen reet te maken met de politieke kleur van het land, of omdat ze wel of niet bij de Euro zitten, waardoor het land er economisch aantrekkelijk voorstaat. Bovendien, in een klein land dat zo rijk is aan natuurlijke resources, zonder immigratie en waarin iedereen zeer goed is opgeleid, is een socialistisch beleid prima, maar in Nederland is het percentage klootjesvolk iets te hoog om een soortgelijk model in te voeren!!
-
@152 En er komen ook steeds meer simpele zielen bij, die niet zelfstandig kunnen functioneren en zorg nodig hebben. Dat is niet meer betaalbaar.
-
ja ..ja tuurlijk joh.....rot een eindje verder...ga krassen dan win je nog eens wat..wat kost zo,n verhaaltje weer om die onzin te verkondigen pfff
-
We moeten eens af van het bekrompen idee dat we aan dit onmenselijk financiële stelsel vastzitten. De mens levert zichzelf over aan een clubje die ons totale leven op aarde bepalen (lees: verzieken).
WIJ moeten dit niet meer willen!
-
en in 2014 keert 2pac terug
-
@132 U bent nogal one-issue lijkt het. Helaas is het in dit geval ontzettende onzin. Worden mensen geleverd inclusief accu-pack? De vraag om energie komt voort uit het bezopen, megalomane, oneindige-groei-systeem. Het systeem is debiel. Oorzaak en gevolg.
-
Lekker elkaar in de put praten ,daar zijn nederlanders zeer goed in ,neem maar eens wat over van onze oosterburen.Hoe kan het zijn dat het daar zo goed gaat?
Eventjes luisteren naar die kale kletskop van Frits wester,of even kijken naar de zwartkijkers paul,en witteman,en iedere hollander zit weer in een dip.
Ik zou haast zeggen ,DOE EENS NORMAAL MAN
-
@158
gelijk heb je, 1 verschil: daar pakt men rigoureus zaken aan: hier begint ieder persoontje en ieder belangengroepje etc moord en brand te schreeuwen en te janken als een bijdrage wordt verlangd. dan volgen de politici met hun meninkjes, egootjes en "visie" tja....
-
En deze wijsheid heeft hij uit zijn glazen bol?
-
@160 illuminatie weet hoe het zit
-
Libertarische Partij heeft oplossing voor schuldencrisis: bezuinigen! Stop het potverteren. Breng het takenpakket van de overheid terug!
-
@162
Bedoel je de bankenpartij VVD?
Ach arm kind laat je is een keer goed informeren.
Only one way...
Stem SP! -
@139 moet een fantastisch gevoel zijn als je in het stadium "bijna hersendood" verkeert.
-
@162 hahaha, exemplarisch voor het niveau van de SPers. Een ander voor arm kind uitmaken, roepen dat ie zich beter moet laten informeren en dan vervolgens zelff niet weten dat de LP bestaat. Klasse, zo heeft de SP geen vijanden nodig.
Maar inderdaad, laat je vooral goed informeren en hou vast aan je geloog in DE partij. Klinkt erg eng hoor, politiek blind noemen ze dat.
