Een menigte van enkele honderden mensen praat met elkaar over de economische ongelijkheid in Amerika en het succes van de beweging waarvan ze deel uitmaken.
Sorteer op:
-
EINDELIJK weet de Nederlandse media dat ze niet achter kunnen blijven.
Voor hen die zich afvragen waarom men protesteert:
http://twotalkingcats.wordpress.com/2011/10/04/...
zoek de verhalen achter de 99% foto's en lees ze eens door.
Mensen die moeten kiezen tussen medicijnen en eten omdat alles te duur word.
Mensen die levenslang in schulden zitten omdat er te weinig goed betaald werk is etc etc.
Mijn stem hebben ze iig bij het protest, ik zie NL namelijk dezelfde klant opgaan.(tenzij we daar NU stop tegen zeggen) -
GEWELDIG!!!! Hopen dat de spirit zo blijft.
-
http://occupydenhaag.org/nl/ 15 oktober in Denhaag, Amsterdam
en ik ben in Brussel -
Geweldig vergeet niet op dit bericht te stemmen mischien wordt de jeugd een keer wakker .....zij moeten het gelag betalen.
Teken petitie tegen ESM .........doe wat.
succes -
Morgen begint er nog een mars naar Wasnington DC waar men het Freedom Plaza vreedzaam wilt bezetten.
Dit word georganiseert door "Stop the Machine, creat a new World"
http://www.natuurlijkerleven.nl/natuurlijker---... -
People of the world; we must unite! Together we are strong! We will no longer allow 1% to rule the 99%! Power to the PEOPLE!!! Together for the good of mankind! We need to create a new world with oppertunities for everyone, no longer we will accept the rich to command the poor, no longer we will accept slavery, polution, corporate bailouts, wars and the failing financial systems. So occupy your cities and let the establishment know that this is the end game!
-
Mooi gezegd Bambi met Power!
-
Goed georganiseerd allemaal , daar in het park.
Het is overal het zelfde probleem over de hele wereld.Bestuurlijke elite, die klasse justitie in stand houdt, en de kloof tussen hun en de burgers steeds groter maakt.
Politieke leiders luisteren alleen maar naar belangen groepen en zichzelf. De burgers worden niet gehoord, en niet gezien. -
Stil protest als iedereen nu eens ( 99 ) % ct overmaakt naar een goed doel. dan zouden we daarmee de banken duidelijk maken dat we de bonussen meer dan zat zijn. ( beter als een bankrun) en lijkt mij duidelijk.
Stom idee of niet ???????????? -
@9 "Stil protest als iedereen nu eens ( 99 ) % ct overmaakt naar een goed doel"
En jij denkt dat ze daar wat op uit doen?
Het enige wat de banken wisten te zeggen was : sorry.
En daar kopen de mensen die nu creperen in Amerika niet erg veel voor of wel?
99% is het niet eens met het feit dat 1% de wereld uitbuit.
Hoor jij bij die 1% die de banken nog meer geld willen laten hebben?
Of denk je werkelijk dat al het gestorte/overgemaakte geld in een kluis ligt bij de bank?
Dat geld dat op al die rekeningen staat gebruiken ze om te speculeren.
Dus die 99cent hou ik wel bij me om een brood te kunnen kopen. -
aan alle reageerders: STEM aub ook even.
-
@10 niks doen is geen optie,
99ct overmaken niet naar de bank maar een goed doel.
Bij massale deelname kan de bank de onvrede inzake hun huidige beleid voelen.( zien) nu kan dit alleen op nu jij of binnenkort in Denhaag.
En dat leest Zalm niet. (nu jij) -
@10 Het was een goedbedoeld idee.
-
Backed by Anonymous !!! Together we Stand!!!
WE ARE THE 99 PERCENT -
@14 +++++++++++++++++++++++em goedemiddag
-
@12 "99ct overmaken niet naar de bank maar een goed doel."
En dat goede doel zet t op ene bankrekening neem ik aan?
En het overmaken gaat ook via de bank? -
@13 word ook gewaardeerd
-
@17 - zeg maar voedselbank ( voor die 99% ) voorbeeld (solidair)
Niet op de bank ( het gaat niet om het geld) maar om de handeling stel massaal gedaan komt er bij het goededoel X geld binnen is X maal protest.
Aan wie moet je hiervoor een petitie aanbieden, hoe kan je de banken laten zien dat mensen overwegen hun geld .....op een ( betere bank ) te gaan zetten .... Van een bankrun wordt niemand beter .... maar ze zijn er wel bang voor.... tenslotte hun baan.
En sorrij ik probeer mee te denken. als iemand wat anders weet graag. -
@7 Sorry voor de min. Ik klikte per ongeluk mis.
-
Goedemiddag lieve mensen :-)
Wat een tijden. Wat een solidariteit. Wat een eenheid. Ik heb de laatste tien dagen moeten vechten voor mijn geestelijke gezondheid door de revolutie in de wereld. WELKOM aan een ieder die via de televisie toch uiteindelijk op de hoogte is van het historische moment in de geschiedenis van de mens welke we thans, op de hele planeet door maken.
De tijden van oorlog, honger, onrecht, vervuiling en leed lopen ten einde en vanaf vandaag weet ik het zeker: The revolution WILL be televized!
REVOLUJAH en laten we vooral vreedzaam en vol optimisme en respect elkaar ontmoeten op 15 oktober. Waar dan ook. Den Haag, Amsterdam, Lutjebroek, het doet er niet toe.
Namaste 2011 -
Ik hoop van Harte, dat die vonk overslaat naar andere landen.
Het is hoogste tijd voor een wereldwijde verandering, want zoals het nu gaat, kan het echt niet meer langer.
Victory for the 99% of the people worldwide! -
@22 Is al overgeslagen ;-)
http://www.occupytogether.org/
aan de rechterkant zie je een lijst van plaatsen die meedoen, ook Amsterdam en Den Haag doen mee. -
@19 "- zeg maar voedselbank ( voor die 99% ) voorbeeld (solidair)"
Heel solidair, maar veranderd niks aan het feit dat die voedselbanken er zijn doordat de hebzuchtigen steeds meer willen.
Voedselbanken zouden niet nodig zijn indien men eerlijker is.
Het gaat er juist om dat de grote bedrijven en banken de regeringen in hun zak hebben.
Oliemaatschappijen hebben patenten lopen op goedkopere en betere alternatieven mbt energie, maar dan word er minder olie etc verbruikt, dus kopen ze die patenten op om er vervolgens geen donder mee te doen.
Wie zijn daar de dupe van? U en ik en al die mensen die nu creperen door diezelfde hebzucht en uitbuiting. -
Op zich is het wel een mooie tijd waar we in leven als je ziet hoeveel mensen bereid zijn om hun verschillen aan de kant te zetten en samen voor een betere wereld te strijden.
-
@24 okee dat weet ik, maar niet iedereen kan naar Den Haag en willen toch hun stem laten horen hoe....... jij een idee bedankt voor de reactie
-
@26 Ik post alles wat ik te horen krijg over de diverse acties op alle sites die ik ken.
Ik weet niet waar je woont, maar misschien als je op profielen laat weten dat je heen wilt maar bijv geen vervoer hebt, misschien zijn er mensen in je omgeving die je daarbij kunnen helpen.
Hoe meer mensen hier van horen en ook merken dat ze niet alleen staan, maar tot de 99% horen die t zat zijn, hoe meer kans van slagen dat het eindelijk eens afgelopen is met hoe we behandeld worden.
Hoe meer mensen op de hoogte: hoe groter de groep die er heen gaat, hoe meer kans je hebt dat iemand in je omgeving je er kan brengen/meenemen.
. -
@26 hang een affiche aan je raam, praat erover met je vrienden of familie, schrijf een artikel en plaats het online. Alle kleine dingen helpen. Maak de wereld wakker!
-
@29 en @28 dat doe ik op hyves en faceboek in de kroeg enz.
ik kan jullie al uit vele discussies op dit medium, mijn complimenten.
Toch lukt het ons niet de jeugd weer eens na te laten denken kortom het grotere geheel te laten zien. Niet iedereen is nog geintresseerd in deze situatie met andere woorden ze weten niet hoezeer het ze hun (jeugd) aangaat.
Ook dit medium is wat achterhaald (nujij) weinig nieuws op de site zelf.
Hoe kunnen we meer publiciteit genereren voor ons doel.... vandaar het idee
vergeet niet dat velen (ouderen) geen internet hebben. de kranten schrijven niet veel. kortom de vraag is hoe bereiken we iedereen.
En wat kan iedereen doen als hij niet naar Denhaag gaat 15 oktober.
Hoe dan ook succes met jullie inzet. (leuk jullie al is het zo ontmoet te hebben.
met vr gr Cor 99 % 9999999999999999999999999999999999999 99 -
lezer vergeet niet te stemmen op dit bericht en jonge iters die hart voor deze zaak hebben geeft ideen en het liefst oplossingen meer publiciteit te genereren.
-
Heel de wereld moet zich keren tegen de elite,de corruptie de bedrijven met macht.
De mensen moeten de baas worden in onze wereld. -
@32 Maar hoe slim ......... zo dat ze er ook echt wat van voelen.
-
@32
Het wordt tijd voor een "Truth and Reconciliation Commission" voor Banksters, CEO's en vele politici, vergelijkbaar met Zuid-Afrika, na de apartheid. -
@30 Er is geen actiebereidheid meer in Nederland, en zeker niet meer onder de jeugd, ze zijn meer bezig met wanneer nu de nieuwe iphone uitkomt. Maar dat is dan wel weer goed voor de economie.
-
Nou hier nog straten op, om op te komen voor een echte democratie.
Een beleid wat juistvoor de bevolking knokt , die moeten we hebben.
Dus ben ik benieuwd wanneer Nederland wakker gaat worden. -
@31
Nog meer gebruik van facebook, hyves, twitter ed, geef desnoods als boodschap door dat ieder aanwezige minimaal 2 personen moet meevragen en dat zij allemaal deze bericht door moeten geven. Want op deze manier ontstaat er een kettingreactie van het aantal mensen die mee gaan protesteren. Dus kom ook! neem twee mensen mee en vraag hun om hetzelfde.... -
@30 "Ook dit medium is wat achterhaald (nujij) weinig nieuws op de site zelf.
Hoe kunnen we meer publiciteit genereren voor ons doel.... vandaar het idee
vergeet niet dat velen (ouderen) geen internet hebben. de kranten schrijven niet veel. kortom de vraag is hoe bereiken we iedereen."
Paar ideeën:
- Post alles wat je vind op profielen met links naar meer info.
- zijn er bekenden die een blog online hebben? Vraag hen mee te doen om het woord te verspreiden
- ken je iemand die bij een krant werkt? Vraag diegene er iets mee te doen.
- Plaats een bord van karton achter je raam met de een tekst erop, zodat mensen in je omgeving weten dat je achter de opstandelingen staat
- Hoe meer mensen er van horen, hoe meer kans dat zij die er niet heen kunnen, misschien vervoer hebben om er wel te komen.
-Schrijf emails naar de nieuwszenders met de vraag waarom Egypte wel groot in het nieuws komt en dit niet.
- Mensen zonder internet: praat met mensen hierover.
- Mensen met internet: vertel het aan hen die geen internet hebben
@35 "Er is geen actiebereidheid meer in Nederland, en zeker niet meer onder de jeugd,"
Onzin, als ouders niet met hun kinderen praten over misstanden en alles maar slikken voor zoete koek kun je niet van de kinderen verwachten dat ze zich inzetten. Mijn kinderen zijn nu al aan het kijken hoe ze er ook kunnen komen.
En dat zijn toch echt 2 opstandige "k*tpubers" die het (bijna) nooit met hun moeder eens zijn.
Actiebereidheid is er wel, maar de volwassenen hebben vaak hun woordje klaar :
"Ach joh, dat helpt toch niet. Het heeft geen zin. We kunnen er toch niks aan veranderen"
NOU hebben ze die kans en ik hoop echt dat de jeugd dit op gaat pakken.
WIJ knokken nl voor een EERLIJKERE wereld voor IEDEREEN. -
Overigens is het verstandig om iedereen op te roepen om VREEDZAAM, ZONDER te protesteren, dus:
Zonder vernielingen
Zonder geweld tegen ambtenaren
En het gebruik van camera's en mobiele telefoons is ook verstandig, want ik durf mijn handen door het vuur te steken dat de politie/me of whatever toch wel iedereen uiteen gaat drijven zonder enige aanleiding. Het is dan goed om aan iedereen te kunnen tonen dat er geen echte vrijheid om meningsuiting is in Nederland. Het zijn niet alleen de "schurkenstaten" die hardhandig optreden tegen protesterende menigten. In Nederland word je ook zonder aanleiding aangehouden en vervolgens vrijgelaten met een dikke strafblad.... -
@38 Kijk naar de protesten die tot nu toe tegen dit kabinet zijn gehouden, het zijn alleen direct betrokkenen, er is geen solidariteit meer, en wat je zegt: het heeft geen zin.
-
@40
"en wat je zegt: het heeft geen zin." In de bokswedstrijd zeggen ze altijd: Als je de ring instapt met de overtuiging dat je gaan verliezen dan ga je ook werkelijk verliezen. Ik vind dat je niet zo pessimistisch moet denken en gewoon je stem moet laten horen. Als je nu al zo verslagen overkomt dan zul je ook verliezen.... -
AANVAL POLITIE ATHENE MET CHEMICALIEN VOLG LINK EN WEES GETUIGE: http://www.livestream.com/stopcarteltvgr
-
@40 "Kijk naar de protesten die tot nu toe tegen dit kabinet zijn gehouden, het zijn alleen direct betrokkenen, er is geen solidariteit meer, en wat je zegt: het heeft geen zin."
Rara waarom was het zo versnipperd?
Omdat het kabinet heel goed wist dat ze de boel moesten versnipperen, want dan is er minder kans op eenheid, dus minder kans op protesten die te groot worden.
Als ze alles tegelijk bekend hadden gemaakt dan was de pleuris al veel eerder uitgebroken. Nu was t groep tegen groepen en iedereen vocht voor zn eigen hachje.
Als je dat zo tegenstaat dat er geen solidariteit is, waarom zeg je dan nu ook dat het geen zin heeft?
Als de volwassenen die zo'n grote mond hebben over de jeugd van tegenwoordig verworden zijn tot hun ouders die ooit hetzelfde zeiden en elk idee tot protest de kop indrukten.
Ik WEIGER tot de groep te horen die het wel best vind dat anderen het slecht hebben alleen omdat de bedrijven en banken met t geld er vandoor gaan!
NIETS doen is GEEN optie meer voor mij.
Ik vecht niet snel voor iets, maar hier wel voor omdat OOK IK mijn kinderen graag een betere toekomst wil geven dan tot aan hun dood bedrijfsslaafjes te blijven -
@40 een zeer grote fout als je de jeugd gaat onderschatten. Deze actie wordt gesteund door anonymous http://en.wikipedia.org/wiki/Anonymous_%28group%29 en geloof mij, dat is jeugd.
-
@42 Rookgasgranaten om de boel uit elkaar te drijven.
Standaard oplossing voor de 1%.
@39 daar word ook toe opgeroepen.
GEEN GEWELD
GEEN UITLOKKING
Geweld gebruiken zorgt ervoor dat de regering/politie een reden heeft om in te grijpen.
GEEF ZE GEEN REDEN !!! -
@45
Precies GEEN GEWELD, want daarmee verdoezel je, je eigen politieke stem niemand zal meer naar de inhoud luisteren. Er zal dan enkel gesproken worden over een "uit de hand gelopen demonstratie" -
@40
"Kijk naar de protesten die tot nu toe tegen dit kabinet zijn gehouden"
Er wordt hier niet geknokt TEGEN een kabinet, maar VOOR een betere wereld.
@38
" "Actiebereidheid is er wel, maar de volwassenen hebben vaak hun woordje klaar :
"Ach joh, dat helpt toch niet. Het heeft geen zin. We kunnen er toch niks aan veranderen" "
Als volwassene (55+) zeg ik: "Keep on keeping on. We ARE the change!" -
@48 +
-
Dit filmpje zag ik twee jaar geleden voor het eerst. Heel leerzaam. http://www.youtube.com/storyofstuffproject#p/u/...
-
@48 57++++++++++
-
dit is allemaal nep.
-
waarom een min vraag tenminste waarom
-
Gewoon gaan werken in plaats van demonstreren. Stelletje luie losers!!!
Er is genoeg werk te doen. Wat een stel zielige malloten hier die hopen dat heel het systeem implodeert. En dan......
Het systeem ploft en dan schreeuwen jullie allemaal om jullie moeder. Kunnen jullie aan eten komen, kunnenn jullie zelf kleding maken, kunnen jullie met wapens omgaan. Niet het recht van de sterkste geldt dan, maar het recht van de domste.
Stelletje luie losers!!!!! -
En dan nog vergeten te zeggen met de kinderen die opgroeien. Leuk vooruitzicht als heel het systeem implodeert voor hun.
-
Die man met dat bord op de foto. "we are the 99%".
Ze staan daar met misschien 300 man. Dat is nog geen 0,0001% van de bevolking. -
@55
ik denk dat jij nog bij je moeder thuis woont en het goed genoeg hebt plaats je ook in iemand anders zn schoen...kortzichtig -
@55 op de man spelen is zielig.
Op je vraag: En dan?
Heb ik maar 1 antwoord: veel onrechtvaardiger en oneerlijker kan het niet meer worden. -
@57
niet nep in de zin dat de mensen nep zijn....maar waarom zou je wall street bezetten....daar zitten ok goed bedrijven tussen...bezet de federal reserve bank of De nederlandse bank -
@59
Ik denk na over de gevolgen.
Oke... Jullie hebben jullie speeltje (revolutie)
En dan ?
Je beseft niet wat voor verdere ontwikkelingen dat heeft. Democratie bestaat dan niet meer. -
@62 op het tempo waar we nu op afgaan bestaad democratie ook niet meer. bedrijven en overheden pushen het anti privacy beleid stukje bij beetje steeds verder. en we slikken het als stille koek.
-
@60
Hij speelt helemaal niet op de man. Hij spreekt in algemene termen over het loserdom hier op nujij.nl. En het is 1 van de weinige goede reacties hier. -
mensen bedoelen het goed alleen worden we bedonderd door de politiek. bijvoorbeeld het belasting geld waar bank mee geholpen werden dat hoeven pas over 100 jaar terug te betalen in plaats van 10 jaar maar wat ik daar aan over 100jaar ben ik er zeker niet meer...mannen in pakken ik begin ze steeds meer te haten want daar moet je voor uitkijken niet die kleine straat Marokkanen of turken
-
@58 Ze staan niet alleen daar ze staan op veel meer plekken dan jij kunt vermoeden.
Kijk toch eens verder dan alleen maar hier en op teletekst naar nieuws. -
@62 "Democratie bestaat dan niet meer. "
Nu wel dan? -
"Het karakteristieke kenmerk van de loser is dat hij zich in algemene termen beklaagt over de fouten, neigingen, contradicties en irrationaliteit van de mensheid-- zonder die voor eigen genot en profijt te exploiteren"
Nassim Nicholas Taleb -
@55
Waarom zou ik gaan werken op een zaterdag? Ik werk al op ma,di,wo,do,vrij, vrijdag avond, zaterdag avond. Alleen zondag heb ik vrij. Dat idee dat protesteren voor luie, blowende threehuggende hippies is, is allang achterhaald. De enige loser hier dat ben jij...Het trieste vind ik dat jij denkt dat wij protesteren om ons eigen financieel situatie terwijl ik puur protesteer tegen het asociale beleid wat niet mij zal raken maar wel de gewone burgers. -
@68
Is Nassim Nicholas Taleb jou geestelijke leider ofzo
denk voor je zelf vriend -
@70
Is niet mijn geestelijke leider. Maar vind het wel een interessante schrijver. Ik lees namelijk wel eens een boek. :-) -
@68 Het karakteristieke kenmerk van de egoist is dat hij zich enkel wil verrijken, geen rekening houdt met anderen en een stuk 'mensheid' verliest.
Bambipower -
@71
mijn advies na jou is...begin laagdrempelig
puk van de petteflet -
@72
hahaha amen!!!!!! amen !!!!!!!!!!!!
Go Go Bambipower -
@72
Veel mensen willen zich verrijken als ze de kans krijgen. Daar hoeft op zich niks mis mee te zijn.
Als je goud duur verkoopt aan de goegemeente die het massaal wil kopen. En vervolgens stort goud in. Heb je je dan verrijkt ten koste van iemand, vind je? -
@75
dan is een drugsdealer in jou ogen ook niet slecht ook al maak hij iemand anders zn leven kapot.
ppfff...wat een kijk heb jij op het leven zeg. ongelofelijk
heb je dan geen hart en gevoel -
@75
ow ja je bent natuurlijk een trendvolger logisch
stom van mij -
De politie van new york ( amerikaanse politie over het algemeen eigenlijk ) kan zeer gewelddadig optreden tegen vredige demonstranten, maar ik hoop dat ze het volhouden.
Als de politie en hun bazen zich niet in kunnen houden tegenover de demonstranten zal de protestbeweging alleen maar radicaler en massaler worden, ik vermoed dat dit niet de bedoeling is van de US government.. -
vredige hierboven moet zijn vreedzame
-
kan er ook wat georganiseerd in Nijmegen??
den haag is zo ver voor me, ik wil ook mee doen.. -
komop man wall street bezetten gaat nergens over dit is bijna het zelfde als een fals flag operatie GA NAAR DE FEDERAL RESERVE BANK
-
@80
je kan wat doen via nujij.nl -
Hoe kan je nou tegen ( een betre wereld zijn) als je om je heen kijk gaat alles over geld .....maar nog gevaarlijker... macht. geld is slechts een illusie. ik spaar geen geld maar herinneringen. het is lastig discusieren met mensen die ontkennen en niet zien dat ze leeggeplukt worden.
-
@76
Ik vind inderdaad dat iedereen voor zichzelf moet uitmaken wat hij wil slikken, spuiten of drinken zonder dat anderen voor hem uitmaken wat goed voor hem is. Je mag hem natuurlijk wel ten sterkste afraden om drugs te gebruiken en hem wijzen op de gevaren. Maar hij beslist.
Ik geef erg om de mensen om mij heen. Ik denk dat ik zo ongeveer een kwart van het geld dat ik maak weggeef. Alleen heb ik wel een erge hekel aan wat de Amerikanen de "entitlement"-mentaliteit noemen. D.w.z. "ik heb hier recht op en daar recht op enz. enz."
Als mensen nou eens zouden snappen dat dat soort rechten helemaal niet bestaan dan was er al een hoop gewonnen. We kunnen wel een tijdje doen alsof maar op een gegeven moment keert de wal het schip.
Socialisme eindigt altijd op 1 manier. Als er geen mensen meer over zijn van wie je nog geld kunt afpakken. -
@83
binnenkort reageer ik ook zo tegen mensen die niet beter weten want op een gegeven moment wordt je er moe van en bovendien kunnen ze er niks tegen doen
check anders : http://www.youtube.com/watch?v=Qokvw2A0RIE -
@85
niks aan doen bedoel ik -
@85
Wel grappig dat je klaagt dat ik niet voor mezelf nadenk. Zelf kom je met joetroep aanzetten. :-) -
@84
ja oke waar pleit jij dan voor.
en hoe doe je dat dan met mensen die niet helemaal 100% zijn laat je hun ook gang gaan..
komop man je weet niet waar je over praat gast -
@87
maak niet uit je hebt geen borstvoeding gehad..is wetenschappelijk bewezen buddy dus het is geen troep zoek het maar op -
@87
ik zoek me info op. en niet net als jou het over schrijven van een boek -
@88
Iedereen zou zich om zijn directe naasten kunnen bekommeren en er voor zorgen dat ze zich niet in de ellende storten.
Verder: je kunt toch niet om enkele gevallen, iedereen zijn vrijheid afpakken. Daar ben ik tegen. -
@90
Af en toe een interessant citaat van een goed denker, kan geen kwaad. :-) -
@91
ja komop man....en als ik heel goed met de buurman ben of de buurvrouw.
ik vindt echt dat je een beetje te hard bent en niet eerlijk
dus non-profit organisaties zoals de AA ANONIEME ALCOHOLISTEN zouden niet moeten bestaan? realiseer jij je wel dat sommige mensen het echt niet meer in de hand hebben wat ze wel of niet meer kunnen doen en dat ze hulp daar bij nodig hebben. -
@92
wat heeft hij dan gedaan dat hij een goed denker is?? -
@93
Ik ben helemaal niet tegen die non profit organisaties. Integendeel.
Ik weet het: veel zogenaamde mensenredders vinden dat de overheid alle problemen voor ze moet oplossen. Als ze zelf iemand in nood zien, kijken ze liever de andere kant op. -
@94
Lees es wat van hem, zou ik zeggen. -
@95
zogenaamde mensen redders?? dat zijn mensen die daarvoor getraind en opgeleid zijn dus breng hun aub niet in discredit..buiten dat waarom betalen we dan belastingen als we niks van de overheid mogen vragen??
probeer even anders te denke jonge
dan zal ik even wat opzoeken van Nassim Nicholas Taleb oke maar dat zal nu moeilijk gaan want de A-team is net begonnen op RTL 7 -
@96
eetsmakelijk als je aan het eten bent -
@98
Eensgelijk. Welterusten was beter want het is hier al ruimschoots bedtijd :-)(Singapore) -
@99
zo heerlijk man vandaar dat je niet klaagt een vriend van mij zit daar ook voor ze werk het verkopen van (thrusters) maar goed als ik jou was zou ik maar nog niet terug komen pas als de crises voorbij is dus tot 2018 -
@9
Wanneer iedereen een tientje extra pint en in een echte stenen spaarpot stopt dan heb je de banken pas echt bij hun veter. -
@101
nee helemaal niet papier heeft geen waarde goud wel;-) -
Heren, ga ff op msn chatten.
-
Verwijderd door redactie
-
dit geld kost geld : http://www.coinflation.com/
-
@105
en waar moet ik het dan mee vergelijk? -
"Money makes the world go round"...that's simply not treu!
-
1085 oktober 2011 19:27 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@107
volgens mij ben jij nog nat achter je oren knul -
je hebt helemaal gelijk kipmetsla1,haha,je naam spreekt boekdelen,ben blij dat jij het zegt,hahaha
-
@110
moet jij zeggen
skippybal -
@111 haha geef jezelf een plusje hahaha....
-
Ik hoop, dat de demonstratie totaal geweldloos en zonder vernielingen plaatsvindt.
Ook vraag ik me af, of iedereen die daar in Den Haag en elders gaat demonstreren, dezelfde leidgedachte hebben. -
-1+2115
5 oktober 2011 21:02
door Iedereen arm of de graaiers op de blaren, wat is beter en goedkoper
Sparen en beleggen zouden 2 aparte BV's kunnen zijn.
Dus dan heeft de spaarder geen risico meer en moet men zelf de risico's aanvaarden van hun eigen beleggingen. -
ik weet niet of het anderen ook op is gevallen (als ze de series kijken), maar zowel The Simpsons als American Dad en Family Guy hebben deze week "In opstand komen tegen de (slechte) leiding" als onderwerp.
Grappig dat dit gelijk loopt met de Occupy Together 'Movement' -
bernanke is er ook dol van : http://www.youtube.com/watch?v=9BwA9GnFbhY&feat...
-
1185 oktober 2011 22:15 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Ja, t word tijd dat we opstaan, niet alleen ver weg maar ook in ons eigen land, zie ook http://www.natuurlijkerleven.nl/9atuurlijkerlev...
-
http://www.sott.net/articles/show/235842-How-CO...
Een tip (in het Engels) hoe demonstraties zowel door links ( de vossen ;-) als rechts
(de wolven) in de kiem gesmoord worden.
Ze leven van elkaar, hebben elkaar nodig, vandaar deze tip. -
Top 50 US war criminals
Hier is het bewijs. Newsflash is erg schokkend. Beelden van marteling en een opsomming van 50 hoofd voortvluchtigen. Van voor ons onbekende namen tot aan Tony Blair, Benjamin Netanyahoo, Ariel Sharon, Hendry Kissinger, G.W.Bush, Colin Powel, Condeleeza Rice, Paul Wolfewitz....
and the list goes on.
Vergeet voor een moment het aller erste dat je maar kunt bedenken en bereidt je voor op beelden die zo abject en persvers zijn dat ik niet weet wat we met die demonen aan moeten.
!!!!!!!! NIET VOOR MINDERJARIGEN !!!!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=1xJk2y-CCBw -
btw, zou iemand van bovenstaand verslag een nieuwe post kunnen maken? Ik kan geen artikelen plaatsen. Semi ban ofzo.
Wees voorzichtig met wie je deze clip kijkt. De eerste paar minuten vallen wel mee maar later komen beelden van gefixeerde mensen met vreemde doeken over hun gezicht en nog walgelijker.
Niet geschikt voor tv, nergens voor geschikt. Ik ben compleet lamgeslagen. Ben niet eens boos. Totaal verbijsterd. Klotezooi.
Laten we er voor zorgen dat van deze mensen een reality show wordt gemaakt in een huis ergens in een studio. Overal camera's en THE WORLD IS WATCHING.
pfffff wat erg -
Oplossing is mekaar een hand te geven en niet los te laten. Als één iemand zich verplaatsen moet, dan moet de hele groep zich verplaatsen.. iets dat niet gaat. Wanneer de politie geweld / rook / waterkanon gebruikt zal dat worden gefilmt en dat zal hen duur komen te staan. Dan staan er 24 uur later gewoon 2 keer méér mensen. Want dit is nou precies waar het om gaat. De macht van de klootzakken, de graaiers wordt verdedigd terwijl ze er - ja ook voor u als agent - een potje van maken.
-
Er is zoveel ongelijkheid, niemand heeft het (voor)recht op meer dan een ander te hebben.
-
Dat er geen 'duidelijke' protest redenen zijn aan te wijzen is vooral te danken aan.. jawel geld. Geld is bedacht als tussenstation tussen twee verschillende diensten/objecten. Doordat we geld nu gebruiken om de meest gekke dingen voor te kopen (je kan zelfs speculeren in de waarde van geld) raakt de als maar minder waardevol wordende munt (door het op volle toeren bij blijven drukken door de centrale bank + rente) ons ook op allerlei verschillende manieren.
Met dit probleem kan je niet één ding aanwijzen met z'n allen. Alle motivaties hebben een indirecte oorzaak: GELD
Mogelijke redenen zijn dan ook:
Je werkgever ontslaat je wegens bezuiniging -> geld
De regering 'bezuinigd' ergens op dat jou raakt (onderwijs etc.) -> geld
De (normale) banken worden gered door de overheid -> geld
Niet eens met oorlog in Libië -> olie -> geld
1% heeft 99%, 99% heeft maar 1% van rijkdom -> geld
....
Wie heeft de meeste invloed op het geld?
De centrale bank
Wie zitten er achter de centrale banken?
Rothschild -
Ze hebben het over 99 procent maar het is toch echt zeker 30 procent die een stapje terug zal moeten doen !
-
zijn onze voorlopers hoor!
-
126......als je hier op nujij de naam Rothschild laat vallen, of Rockefeller, zal het niet lang duren voordat je voor anti-semiet en neo -nazie wordt uitgescholden.
Ik ben het overigens, min of meer met je eens. -
Degene die de crisis hebben veroorzaakt zijn de burgers zelf, omdat die hebberig waren en hypotheek aangesmeerd werden door hongerige bankiers. Uiteindelijk zijn we allemaal schuldig. Ik vind het van de gekke als het systeem wordt platgegooid. Net of dat de oplossing is.....
Degene die zo graag heel het financiele systeem willen platgooien beseffen niet wat de gevolgen zijn. -
130............financiele systeem platgooien??
Wat zijn dan de gevolgen volgens jou?
En wat zijn de gevolgen als we het niet doen, maar een ander financieel systeem zouden invoeren.
Kan je dat uitleggen, zonder al teveel zomaar wat te fantaseren uit de grote duim.
Duizenden jaren geleden werden woekeraars al opgesloten, of ter dood veroordeeld en zie, de woekeraars hebben nu de hele wereld bevolking op de knieen en jij wil de woekeraars gewoon laten doorgaan met woekeren.
En je geeft de burgers, dwaze schapekoppen die je alles wijs kan maken ook nog de schuld??
Hoe durf je, of hoe simpel kan je zijn?
Schapen hebben nooit schuld luchthaai, het is de herder die niet op zijn schaapjes let en ze laat verhongeren, of op laat vreten, al naar gelang het hen uitkomt.
Dat hebben ze altijd al gedaan en daar zullen ze mee doorgaan tot het moment dat ze in boerenstrontkarren naar de klaar staande hakblokken worden gesleept. Dat is eerder gebeurd.
Kom niet aan met een verhaaltje over democratie en zo.......de meerderheidswil van de schaapjes en zo -
@130 ik dacht dat 'het systeem' draaide rond vrije markt economie. En mocht dat zo geweest zijn, dan was er geen probleem. Maar als de kleine man de grote man moet bailouten.... dan is er geen vrije markteconomie. Dan gaat de kleine man opdraaien voor de risico's van de grote man.
Dat jij dan dit systeem wil verdedigen, komt natuurlijk ook door je zwakke economie kennis. Op die zwakke kennis rekent ook de grote man, zodat ze zonder scrupules u en 'wij 99%' kunnen misbruiken. -
@130 Een burger mag het redelijk rechtsvermoeden hebben dat hij bij een bank een goed advies krijgt. Als de werknemers van die bank zo als gebleken zelf niet weten wat ze aan of verkopen. Deze bank door de staat (DNB)gecontroleerd dient te worden. Ook op kennis en solvabiliteit. Is de schuldvraag over uw onwerp er niet een die eenzijdig is. Het nog steeds verstrekken van buitensporige bonussen en het steunen van deze banken door overheden ( met belastinggeld) moet een keer klaar zijn. Na de Crediet crises hebben ze reeds 3 jaar de kans gehad deze banken te splitsen i spaar en zakenbanken. Natuurlijk wilt die bank dat niet nu kan ze zich to bIG to Fall voelen en zijn en daarmee diezelfde overheid chanteren.
Als u een andere mening heeft respecteer ik die. Maar zo ver heeft deze organisztie in mijn ogen een PUNT.
Met vr gr
Lees meer: http://www.nujij.nl/algemeen/betogers-trekken-d... -
@81 Het idee is volgens mij niet echt om mensen van wallstreet zelf aan te overtuigen. Maar het word wereldwijd gezien als het centrum van de financiele wereld en heeft als zodanig dus symbolische waarde.
-
@81 je moet ergens beginnen toch
-
De VS is het bewijs dat liberalisme en kapitalisme in de praktijk niet blijken te werken.
-
@ 130 Je snap het niet echt geloof ik!
Maar het systeem hoeven we niet plat te gooien want het gooit zichzelf plat! -
@130 Kijk maar eens naar dit artikel en kijk vooral naar de animatie filmpjes!
Misschien dat je het systeem dan beter begrijp!
http://www.natuurlijkerleven.nl/natuurlijker---... -
je kan een petitie steunen om deze mensen een hart onder de riem te steken
honderdduizenden hebben hem al getekent
link
http://www.avaaz.org/nl/the_world_vs_wall_st/?c... -
Verwijderd door redactie
-
Even vanuit een ander gezichtspunt: als er geen liberalisme zou zijn dan worden mensen niet uitgedaagd om te presteren, te studeren, te ondernemen, kortom iets van hun leven te maken. Als iedereen hetzelfde zou krijgen wat is dat nog de uitdaging?
De grote kracht zit hem in sociaal ondernemerschap, waarbij ondernemers zich op eigen kracht inzetten voor de samenleving. Bedrijven creëren banen en werkgelegenheid. Maar in tijden van economische depressie staan veel bedrijven ook voor moeilijke keuzes. Waar bezuinig je op?
Wantrouwen in grote ondernemingen creëert naar mijn mening alleen nog maar meer chaos, mede veroorzaakt door de media, die ook weer de publieke opinie aanwakkert.
Ik denk dat de toekomst hem zit in kleine ondernemers/zelfstandigen die gaan zorgen voor de nieuwe economie. Concurrentie is altijd nog veel beter dan monopolie. En daar zit ook gelijk de innovatiekracht van bedrijven. Stilstand is geen middel om de economie weer te laten draaien. En dan zeker niet staken zoals nu in Griekenland gebeurt.
En mee eens, het banken-systeem moet radicaal worden omgegooid. Dus geen risicovolle transacties, maar terug naar het hoofddoel: zorgen voor degelijke financiële producten en een betrouwbare haven voor ieders geld. En weg met de bonuscultuur, daar zit hem het probleem. -
14312 oktober 2011 00:08 - gebruiker verwijderd door de redactie
Stijgers in Economie
Zonnestroom voor 9 cent? Het kan al voor 8...
Amerikaans/Canadees onderzoek zegt dat...
6 uur 11 minuten geleden door vindje
Zelfs de dood wordt vermarkt
Een belangrijk boek dat overtuigt in zijn...
17 uur 46 minuten geleden door vindje
Wallstreet topman verkettert maatregelen...
De Europese Unie doet volgens Grant...
1 dag 5 minuten geleden door johanjohan
'Shell veroorzaakte lek Nigeria...
Shell was zelf verantwoordelijk voor een...
1 dag 2 uur geleden door lol_kabinet
Wist je dat? Onthutsende cijfers over de...
Wist je dat de Europese Centrale Bank met...
1 dag 14 uur geleden door zelfvoorzienend is het...
Best gewaardeerd
ESM: Maximaal 40 miljard? U vergist zich.
Rudo de Ruijter
23 mei 2012
Open brief...
4 dagen geleden door natuurlijkeu
Bewustzijn over corrupte bankensysteem...
Een overzicht van mensen in landen over de...
3 dagen geleden door Ami, Lerni, Miri
Hoe dicht zitten we bij 'the endgame' voor...
Als u de commentaren van mij en van enkele...
6 dagen geleden door joepdekat



