De bonus van topman Peter Voser van Shell over 2011 bedraagt 3,5 miljoen euro. Dat bleek maandag uit een melding bij de Amerikaanse beurstoezichthouder SEC.
Sorteer op:
-
Verwijderd door redactie
-
3,5 miljoen = 0,15% van de winst (23 miljard).
Ik vind het wel meevallen. -
@202 Ha, moet zijn 0,015% !
-
Ik zeg nationaliseren die zooi. Goedkoop leveren op de nationale markt en de winst uit het buitenland halen. Olie/benzine is de daadwerkelijke motor van onze economie en heeft een grote invloed op de prijs van producten en diensten.
-
Valt mee die bonus. Had me bij een ranzig bedrijf als shell wat meer verwacht.
-
Zolang wij nog afhankelijk zijn van Shell, is een bonus niet op zijn plaats. En wat gedacht van alle misstanden op de plaatsen waar Shell de olie uit de grond haalt!?
-
Wij betalen deze bonus. Hoe kan het anders, de benzineprijs stijgt en stijgt en stijgt.
En dan de olie maar de schuld geven, de benzineprijs, de LPG prijs zij. In België het zelfde gebleven, hoe kan dit?
Wij worden hie finaal opgelicht door de shell en de regering het is en blijft de grootste melkkoe en wij maar slikken die onzin verhalen. -
2087 februari 2012 07:30 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
jezus een bonus van 3,5miljoen en basissalaris is bijna het dubbele!als hij nou gewoon max 5000€ per maand gaat verdienen dan zouden de harde werknemers ook ieder ff 1000€ meer kunnen verdienen!greedy pig!
-
die gozer is zo oud,wat moet hij met dat geld,beter laat de staat de jongeren wat meer verdienen,die laat geld nog tenminste rollen ipv lekker gokken op de beurs...!
-
Wat een bonus. En ondertussen sterven mensen op straat in de kou. Groter contrast niet mogelijk. Lang leve de bonus cultuur. Minder kan toch ook.
-
Gelukkig dat we nog een paar grootverdieners hebben. Zij betalen tenslotte de meeste belasting!
-
Ik vraag me af of iedereen hier die het belachelijk vind ook zo zou reageren als ze zelf zon bonus konden opstrijken?
Denk dat ze hem dan allemaal aannemen. Of zouden jullie het geld dan aan de belastingbetaler schenken? -
klojo's,de benzine prijzen maar omhoog en de schuld geven aan Iran.Ze hebben de prijzen omhoog gegooid om de bonussen.En de consument betaalt zich ondertussen groen en geel aan de benzine.Niet meer tanken bij de Shell
-
Die grote jongens doen het prima.
Productprijzen worden omhoog gejaagd....ondanks de economischeproblemen.
Dit soort bedrijven draagt niet bepaald bij aan herstel.
Prijsmatiging dat lijkt mij het motto.... -
Niet meer bij shell tanken
-
@213,
Ik geef je groot gelijk...
Ik zou het ook lekker houden.
3,5 miljoen bonus op een paar miljard, is maar een paar promille van de marge.
De mensen die hier typen, hebben gewoon de verkeerde baan gekozen ( ik ook ) .
Maar ik zou niet zijn baantje willen overnemen, want het is niet de functie die de klagers hier hebben.... -
zie het probleem niet zo, er zijn genoeg voetballers die hetzelfde verdienen. daar wordt niets over gezegd
-
Good for him
-
Als we dat soort bedragen belachelijk vinden, waarom zijn we de dan massaal lid van de loterijen om die miljoenen te verdienen?
-
Een bonus van 3.500.000,=
Ik begrijp heus wel waarom mijn gas en elektriek duurder geworden is hoor :P -
Zolang er mensen zijn die hierin niets verkeerd zien, zolang zal bonussysteem voor individuelen blijven bestaan. Is het een geweldig jaar geweest, veel omzet, deel het met al je werknemers -die hebben het ook mede mogelijk gemaakt. Maar voldoende is nooit genoeg ...
-
Kan die man een hard werkende medemens nog wel recht in de ogen kijken?
-
@220,
Als ik die 7,5 miljoen Wint, geef ik alles aan Shell en eis ik dat de benzine met € 0,002 wordt verlaagd.
Ik ga dat geld niet in eigen zak steken , net als iedere heilige hier... -
'Bonus topman Shell 3,5 miljoen'
Het is pure diefstal. Net zoals de prijzen aan de pomp. -
@216
Die kreet hoor ik hier al jaren voorbij komen -
Dit jaar gewoon de benzineprijs hoger maken, kun je zeggen dat je een goede direkteur bent en heb je weer een vette bonus. Wij betalen die benzineprijs wel!!!
Ga eens praten met Kok, daar krijg ik ook nog een kwartje van !!! O ja, de prijs van sinaasappels gaat ook omhoog de komende maanden, zal de benzine dus ook wel weer duurder worden !! -
@225 Doe aangifte dan, veel succes!
-
kan ik solliciteren?
-
Die kerel heeft eerst ook gewoon kjjhard moeten werken om deze functie te behalen... Ziet maar weer wat hard werken en een goede studie oplevert
-
En dan zeggen ze de olie is duur!! Die smeerlappen steken alles in de zakken elk jaar heeft shell weer een record omzet.. In algarije is benzine 0,12 eurocent.. En dan word er nog aan verdiend.. Ze steken alles in de zak en de belasting doet er nog 2 schepjes bovenop.
-
Dit is niet normaal. Zakken vullen. En dan zal de benzineprijs wel weer stijgen.
-
@220
we doen het voor de goede doelen :-) -
@198 Ja, Shell verdient nauwelijks wat aan benzine. Lees de jaarcijfers, daar staat duidelijk in waar het geld wordt verdiend.
In 2010, waren de winsten op upstream (productie olie en gas) vs downstream (raffinage en verkoop half- en eindproducten):
Upstream: bijna 16 miljard
Downstream: bijna 3 miljard
http://www.annualreportandform20f.shell.com/201...
De bijbehorende omzetten:
Upstream: 68 miljard
Downstream: 336 miljard
http://www.annualreportandform20f.shell.com/201...
http://www.annualreportandform20f.shell.com/201...
Ofwel, de productie van olie en gas is goed voor ongeveer 17.5% van de omzet van Shell, maar voor ruim 84% van de winst.
De raffinage van olie en de verkoop van brandstoffen e.d. zijn goed voor 84% van de omzet, maar leveren nauwelijks iets op, slechts 16% van de totale winst en als segment is het rendement slechts 0.09%.
Minder dan 1% bruto marge over raffinage en verkoop van brandstoffen e.d. -
@234 0.09% moet 0.9% zijn. Maar goed, dat maakt niet uit, want er is toch niemand die het leest. Het is veel leuker om zonder kennis allerlei verbanden te roepen met betrekking tot de benzineprijzen. Dat maakt het makkelijker om iemand de schuld te geven.
-
Mooi en tevens triest voorbeeld van de werking van het Angelsaksische model. De CEO is namelijk volledig eindverantwoordelijk voor de bedrijfsresultaten. Een kink in de kabel, slechte cijfers, fraude met de cijfers, en mijnheer kan vertrekken of zelfs voor meerdere jaren de gevangenis in (herinnert u zich het Enron schandaal nog?). Er moet dus iets veranderen aan het kapitalistische model. Zelf denk ik dat we terug moeten naar het Rijnlandse model, waarbij verantwoordelijkheden zowel lager als breder in de organisatie komen te liggen. Dit om dit soort extremiteiten te voorkomen.
-
Verwijderd door redactie
-
@237 "schietaf of hangop dit soor criminelen"
Gelukkig ben jij duidelijk minder crimineel. -
@237 Helaas is dit soort gedachtegoed geen structurele oplossing. Mensen zoeken grenzen op. Zie het als het opvoeden van kinderen; omdat u de grenzen heel erg uitrekt (het Angelsaksische model), moeten zij dan gestraft worden?
-
GRAAIER !!!
-
Op welke wijze "verdient" deze man nu zo'n bedrag in vergelijking met de man op de boortoren op zee? Welk risico profiel hoort daar nu bij?
Betekent het dat we weer geen Shell zullen moeten gaan kopen? Dit is belachelijk!! Shell zou zich moeten schamen ! Dit is door gaan met de "roofcultuur". -
@237 dit soort zieke oproepen tot geweld verdient een ban mijns inziens. Dat is nog eens het echte dieptepunt van onze maatschappij.
-
Criminelen!!!! Blijkt maar weer dat de prijs kunstmatig hoog gehouden wordt en "wij" trappen er allemaal in.... Vat ruwe olie is gestegen, nieuw record.... Tuurkijk om die bonussen en aandeelhouders te spekken....
-
@241
Hij zorgt ervoor dat die gewone man op zee kan werken, en ook al behoorlijk verdient (5000 in de maand) -
@241 Zie 236. Op die manier dus.
-
@241 wat die man doet is zorgen dat het bedrijf efficienter word, beter word, ten opzichte van het vorige jaar. Het is geen risico beroep maar hij heeft wel degelijk een grote verantwoording. Het is een erg slim iemand die weet van aanpakken. Elk groot bedrijf wil wel iemand in dienst als hem, daarom dus ook die hoge bedragen. Als u zelf ook gewild bent in de markt dan zul je vast veel meer verdienen en de werkgever wil je koste wat het kost houden dan krijg je van deze leuke 'bonussen'. Meer dan verdient.
-
Shell.... Trap die vent eruit! Winst prognose voor volgendjaar kan met 2 miljoen stijgen!!! Geef mij dat riante salaris en slechts een bonus van 1,5 miljoen! Aandeelhouders.... Doe je ding en zet mij maar op die post...!!!!
-
if you cannot lick them join them..........
dus geachte heren schreeuwers en consorten ga eens gewoon aan het werk en wie weet bevalt het, ipv je frustraties af te reageren het probleem van de huidige tijd is dat men denkt overal rechten te hebben en de plichten worden voor het gemak maar even vergeten -
@247 Jij bent niet geschikt voor die post. Ik ook niet trouwens. 99% kans dat niemand in dit draadje of zelfs op NuJij hier geschikt voor is.
-
Waar bemoeien wij ons mee. Het is toch ons geld niet maar geld van de Shell Wij maken toch ook zelf uit wat wij met ons geld doen Maak je druk over onze belasting centen die verkeerd besteed worden.
-
SCHANDALIG!!!!!!!!
-
Een miljoen er bij ... Afrika leeghalen , weer een miljoen erbij, Afrika nog meer leeghalen ...
Hekken om je huis twintig auto's voor je huis ...
Tot de olie op is en het eerste land begint met een atoombom te smijten ...
Fantasie de mens is eenmaal zelf vernietigend ... -
Direct oppakken die man en voor vele jaren opsluiten.
Een schoolvoorbeeld van een Graaier.
Geen gevoel voor wat er in de samenleving aan de hand is, geen gevoel verantwoordelijkheid, geen gevoel voor menselijke maat.
Veel gevoel voor IKKE, IKKE en IKKE. -
Is gewoon terecht zie @234
-
Goh, en ik was al blij dat ik 25 euro bruto per maand erbij krijg als "bonus"...
-
Weten we weer eens precies waar je niet moet gaan tanken.
-
We zijn idd de realiteit een beetje kwijt. Weten ze hier wat voor verantwoording deze man heeft!!!!!!! Alle miljarden die shell binnen krijgt is die 3,5 miljoen een schrijntje..... Als hij een f....ck maakt kan het zijn kop kosten en dan heb ik het niet alleen maar over NL... En kom hij niet meer aan de bak. Laten wij nou met zijn alle eerlijk zijn, als onze baas naar ons toe zou komen en zegt " jij hebt voor ons miljoenen verdiend en jij krijgt als bonus 3,5 ton zeggen jullie dan ook " nee laat maar lekker zitten er is crisis want er zijn mensen bij die niet rond kunnen komen" ........
Buiten dit om shell betaald miljoenen aan de NL staat en dat zij ook vrijstelling hebben dat heeft ieder bedrijf die ook gevestigd zit over de hele wereld... Dat heeft met een zeer oude wet te maken. Tevens dat litertje benzine waar wij schandalig bedragen voor betalen komt door onze geweldige Nederlandse staat met hun accijn.
En waarom hoor je niets over een voetballer die miljoenen verdient of een topmodel die even 45 miljoen binnen haalt of een acteur die 100 of 200 miljoen aan een film overhoudt! -
Loopt het weer lekker in Nigeria Vosser ? Interesseert je toch niks hè zijn maar arme zwarte toch ?
-
Stop bij shell tanken dit is ongehoord
-
Stop bij shell en overheid denk eens aan het kwartje van kok
-
En tòch is het nog steeds minder dan het inkomen van Wesley Sneider, die eigenlijk alleen maar tegen een bal kan trappen en feitelijk geen enkele directe bijdrage levert aan economie of werkgelegenheid. En zo zijn er méér. Laten we eerst maar eens beginnen in bijvoorbeeld de sport-, amusements- en modeindustrie voordat we iets zeggen over mensen die echt een wereldprestatie leveren.
-
Tuurlijk ze komen weg met olierampen. Stallen hun geld op de kaaimaneilanden en ontduiken hier belasting.
Die bonus is dubbel en dwars verdient dat heet kapitalisme onder links was de man veroordeeld voor misdaden tegen de menselijkheid en misdaden tegen de staat. -
@257 Shell levert geld op? flikker toch op Shell en BP hebben meer dan 100 vennootschappen in het Caribisch gebied, waar geen druppel olie is te vinden.
-
Shell bepaalt als marktleider de verkoopprijs. Nog los van de meegraaiende overheid. Als we nu eens massaal de rest van dit jaar niet meer tanken bij Shell, worden ze misschien een beetje zenuwachtig en verlagen ze de pompprijs. Daar worden andere maatschappijen weer zenuwachtig van en die volgen de leider. Gevolg is misschien wel een prijzenoorlog zoals bij de supermarkten. Met genoeg consumenten kun we wel degelijk invloed uitoefenen op het beleid van een bedrijf. Kan mijnheer Voser volgend jaar fluiten naar z'n bonus.
-
Wel een hoop geld maar hij is verantwoordelijk voor een bedrijf wat bijna 400 miljard euro omzet per jaar, het grootste bedrijf ter wereld er werken meer dan 100.000 man. Als hij iets fout doet dan rolt zijn hoofd ook gewoon van tafel. Vind het wel vrij logisch dat deze man een goed salaris verdient. En het gaat niet alleen om olie, maar
Ook om chemie, gas,raffinage etc en tuurlijk zijn er dan weer mensen die gewoon jaloers zijn en het niet kunnen hebben dat hun al 30 jaar voor de zelfde baas werken en nog geen stap verder zijn. Als je er zo tegen ben dan tank je toch geen Shell benzine meer? Aanstellers -
@257. Door dit type denken wordt graaien mogelijk. Vraag je even af waar dit geld vandaan komt. Shell heeft geen geldboom waar ze aan kunnen schudden. Maar wel klanten en leveranciers die ze kunnen leegschudden. Shell is op de tour om een zo groot mogelijk deel van de nog resterende fossiele brandstofkoek naar zich toe te trekken. Sustainability is aan hun niet besteed, ook al staat hun beleid-op-papier daar vol van. Om met Wilders te spreken "een wolf in schaapskleren".
-
@264 wat een domme reactie weer, als je nou een beste onderzoek doet voor dat je roept dan weet je ook dan de overheid op 1 liter benzine momenteel €1,25 krijgt en Shell dus €0,50 weet niet of je dit snapt? Maar de Shell boycotte heb geen zin, je kan beter een overheid kieze die een keer van aanpakken weet
-
Hoeveel kwartjes van Kok zijn dat?...
-
Shell helpt!
-
Peter Vosser is 1 van de veroorzakers van de zogenaamde crisis wij moeten verdomme allemaal maar inleveren om dit soort te blijven spekken .
Bovendien hoe haalt die randebiel het in zijn kop de winst zelf binnen te graaien als er al miljoenen verdeeld moeten worden in een bedrijf vanwege de winst dan dient dat verdeelt te worden onder het produktie personeel zij maken de winst en niet die opgeblazen directeuren die alleen maar op hun kantoor dikke sigaren roken.
Immers als een bedrijf slecht gaat dan is het produktie personeel toch ook direkt de bok dan hebben zij namelijk slecht gepresteerd en krijgen dan ontslag. -
2717 februari 2012 10:03 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
De elite blijft doorgraaien zonder enig moreel besef! Inderdaad zou een boycot van Shell door ons consumenten een prima drukmiddel zijn. Ik beloof hierbij dat ik niet meer bij Shell ga tanken. Wie volgt???
-
Als het gaat om het meer maken van winst is dat niet moeilijk met de olieprijzen van toen en nu. Hij zal volgend jaar dan nog meer binnenlopen. Ik vind het graaituig en deze mensen moeten wat mij betreft als melaatsen behandeld worden.
-
2747 februari 2012 10:10 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Ik hoef maar 120 jaar te werken om dat bruto te verdienen. dus wat is het probleem ?
HIJ verdient het vast wel.. -
@213 Een kleine 1% van dit bedrag daa zou ik al dik tevreden mee zijn...!
@271 Met dit verschil..Een toptennisser presteert iets, en Peter Vosser vult zijn zakken met geld wat hij van ons binnenkrijgt..! -
Aardig van die bestuursleden om de man zo'n goed salaris te geven......Zou er ook een handleiding bijkomen hoe hij het op moet maken? Want na belastingen houdt hij slechts 6 miljoen euro over, vorig jaar had hij hetzelfde, dus moet hij de komende 30 jaar gemiddelt 400.000 Euro uitgeven om het op te maken, lastig hoor al die beslissingen die je dan moet nemen.......
-
Je merkt hier erg veel reacties van afgunstige en jaloerse mensen, die zogenaamd afgeven op de kapitalistische maatschappij. Ik zou zeggen, heren (en dames) ga eens kijken bij een corrupte regime (Rusland, China) of een echte socialistische heilstaat (Cuba). En dan daar een paar jaar gaan wonen en werken. Kom dan weer terug en dan eerlijk vertellen wat je er van vond.
Klagen, NIETS bijdragen, maar vooral geen keuzen maken. Typisch NL. -
en dit ondanks de crisis op de oliemarkt, waarschijnlijk veroorzaaktdoor panielvoetbal van de grote olie maatschappijen
-
Deze bonussen worden door ons consumenten duur betaald.
-
opvallend hoeveel complete idioten hier nog steeds de benzineprijs als hoofdwinstmaker van Shell zien, Shell verdiend op 1 liter brandstof hooguit 1 cent. De rest is tussenhandel,pomphouder maar vooral ACCIJNSEN.
Shell verdiend het vooral op explotatie,raffineren ect.. benzine enzo zijn een bijkomstig voordeeltje van een paar cent. -
ow ja, en vergeet niet de miljarden die shell in de nederlandse economie pompt via de belastingen die ze betalen, de investeringen die ze doen, de grote aantallen mensen die ze salarissen betalen, de toeleveranciers waar ze producten vanaf nemen.
Als ik de directie van shell zou zijn had ik de boel hier in NL allang gesloten. Eens kijken hoe de azijnzeikerds hier dan zouden reageren. -
@281 En waarom stijgen de winsten tijdens periodes dat de prijs per vat hoger is dan anders?
-
Het is meer dan schandelijk,als je zulke bonussen kan betalen kan de olie prijs met gemak een stuk omlaag. Die graai cultuur is onuitroeibaar lijkt het wel en deze mensen schamen zich er ook nog niet voor ook.En de mensen op de werkvloer die het echte werk doen krijgen als ze al iets krijgen een aalmoes toegestopt.Laat de shell pompen maar ongebruikt weg roesten zoals in@272 wordt aangegeven.Het is het enige protest van onze kant om er tegen te protesteren. Dan weten de andere olie maatschappijen ook hoe het er voor staat.
-
Kijk daar gaat al ons benzinegeld heen naar zulke DIKVRETERS
-
als ie het alleen moet doen gebeurt er niks
nog geen 1/2 liter benzine of olie.kan ie zelf produceren, en waarschijnlijk weet ie ook niet hoe het wel moet.
slavendrijver.! -
@281 je geeft je zelf al antwoord. OMDAT ZE VERDIENEN AAN DE RUWE OLIE.. dat is hun winstmaker, shell heeft ontzettend veel olieputten en gasbronnen. deze exploteren ze, de markt wil meer en meer dus stijgt de prijs omdat er gewoon niet genoeg is om iedereen te voorzien.
1 + 1 = hogere winst. -
2897 februari 2012 10:32 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@201 waarom is die weggehaald. Ik lees altijd verhalen over bommen gooien en gewenste martelingen en die blijven staan. Als je zegt dat iemand een varkenskop heeft wordt het gecensureerd. Was gewoon humor.
-
@201 waarom is die weggehaald. Ik lees altijd verhalen over bommen gooien en gewenste martelingen en die blijven staan. Als je zegt dat iemand een varkenskop heeft wordt het gecensureerd. Was gewoon humor.
-
@280 @ 285 en nog veel meer. Zeur niet zo, deze man is verantwoordelijk voor een van de grootste bedrijven ter wereld. Meer dan 100.000 werken er onder hem. Verantwoordelijk voor Chemie, raffinage, olie vindingen en exploitatie wat allemaal essentieel is voor onze economie, die van de wereld en die van Nederland. We hebben het hier over een bedrijf wat meer dan 20 miljard Euro winst maakt. Weet je hoeveel daarvan uiteindelijk bij de belastingdienst eindigt? Plus dat ook deze meneer zelf nog een hap van jewelste moet inleveren. Vosser presteerd en krijgt daar goed voor betaald.
Daarnaast voelt u er h-e-l-e-m-a-a-l NIKS van aan de pomp als hij dat niet krijgt en dat weet u zelf ook wel maar u moet populistisch mee schreeuwen over bonussen en graaiers terwijl dit iets heel anders is dan de bonussen waar bankiers op draaien. -
@263
Venezuela heeft de grootste olievoorraad ter wereld, slimmerik -
En....hij geeft vast wel een tonnetje of 2 aan de voedselbank. Noblesse oblige, is het niet mijnheer Voser ?
-
2957 februari 2012 10:44 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
...een bonus van 3,75 miljoen euro en een basissalaris van 6,75 miljoen euro. 10,5 mljoen Euro, volgens welke norm is dat?
-
2977 februari 2012 10:55 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Hallo minister de Jager , wakker worden uit Uw winterslaap !! Deze bonus kan en mag absoluut niet meer in deze tijd. Deze meneer moet minstens 2,5 miljoen aan een goed doel schenken dan pas is het oké
-
@279 "en dit ondanks de crisis op de oliemarkt"
Crisis op de oliemarkt? Vatprijzen van USD 100.00 betekent: geen crisis op de oliemarkten. In 2009 was het crisis, vatprijzen van USD 35.00.
Tjonge, wat wordt er wat afgeluld.
@287 Net zo'n lulorgel: Voser werkt al meer dan 20 jaar bij Shell, weliswaar met een break, maar in totaal staat hij nu op 22 dienstjaren bij Shell. -
Het zijn de politici die dit allemaal door de vingers zien en bij en bij laag beweren dat er geen afdoende maatregelen te treffen.
Wel een hele horde sociale rechercheurs op een bijstandsmoeder loslaten maar voor deze graaiers kunnen ze niks bedenken. Dat klinkt bedenkelijk.
Ook het koningshuis, als de grootste uitkeringstrekkers, wordt geen stro in de weg gelegd. Lekker om de winst van Shell belastingvrij bij de belastingvrije uitkering te mogen toevoegen. Dat is compleet een dagtaak. -
@212
Nee, het minst. Ze hanteren een lijst aftrekposten van Groningen tot Sassenheim.
Vraag me af of Bea dit jaar haar inkomen zal terugstorten of dat WA weer een stuk grond gaat kopen ergens in Argentinië..
De bovenwereld heeft een eigen spel en wij zijn hun ezels -
@299
Het is onvoorstelbaar wat voor oerdomme reacties hier voorbijkomen he? Tm doodsbedreigingen aan toe... -
Ach 1 en al jaloezie hier. Het grappige is dat 99% die hier nu lopen te roepen over die flinke bonus, zelf de bonus ook aangrijpen als ze die zouden krijgen.
-
@298 want jij schenkt ook 1/4 van je bruto salaris aan het goede doel.
Deze man werkt gewoon keihard en heeft een verantwoordelijkheid waar hoogstwaarschijnlijk niemand hier ook maar aan zou durven denken en uberhaubt geschikt voor zou zijn.. PS: u heeft nog 2 dagen om staatsloten te kopen. -
Soms denk ik dat 90 % van de nujij-ers hardcore communisten zijn.
Nationaliseren, geld afpakken, iedereen even arm, Robin hood achtige praktijken worden toegejuicht. -
3067 februari 2012 11:24 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
213 Te maf wat je daar zegt. Het onmogelijke kun je niet waarmaken, zelfs in je natte droom niet.
216 Dan gaan die met de bonus slepen. Probeer eens massaal de auto te laten staan.
218 Helemaal mee eens. Laat de clubs over aan de hooligans, dan wordt er niet meer zoveel verdiend.
234 Ik zou zowat medelijden krijgen.
237 Mee eens.
257 Helemaal mee eens.
274 Ook daarvan zeg ik: niet naar toe gaan of kijken.
278 Wat dacht je van de Ayatollahs, Moeftis, die miljarden verdienen en volk arm houden, om ze een korsje brood te geven zodat ze blijven luisteren en doen wat zij willen.
289 Er is een mogelijkheid. Er kan door veel mensen in het buitenland getankt worden. -
3087 februari 2012 11:26 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Inleveren die bonus. 300 of 400k kan nog wel, maar 3,5 miljoen? nou nee
-
3107 februari 2012 11:30 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
en we klagen en we klagen maar, iedereen op deze topic doet er aan mee.
Maar er wat aan doen ho maar. niet meer tanken bij de shell? doe het dan ook niet, maar nee ,wel doen want we sparen zegels of airpunten.
Ik hoop dat we ook nog eens een nederlandse lente krijgen -
@311 haha we hebben het hier zooooooo slecht !
-
Typisch nederlandse reacties hier; als je kop boven het maaiveld uit steekt hakken we 'm er af.
Het lijkt wel of er een complete afdeling werkloze SPers zit te reageren.
Kom mensen ga eens werken in plaats van klagen!! Zorg er voor dat je jezelf verbeterd zodat je ook iets van je leven kunt maken! -
3147 februari 2012 11:40 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
3157 februari 2012 11:42 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Egotrippers van de maatschappij dit soort lui. Zichzelf verrijken en verrijken, het onderste van de kan willen hebben. En nog meer hebben, hebben, hebben.... en nog niet tevreden zijn.
Eigenlijk heel triest -
gewoon de auto wat vaker laten staan, moet je zien wat voor bonus je dit zelf per jaar opleverd
-
schandalig! de man moet zich schamen dit aangepakt te hebben.
-
3,5 miljoen maar ?
Daar kom ik niet eens voor langs. -
Te gek voor woorden. En de benzine maar duurder maken om de topman te spekken. Ik ging al nooit bij shell tanken en zal het ook nooit doen.
-
daar kom ik mijn bed niet eens voor uit.
wagelijk en niet normaal. -
3,5 miljoen ? en dan nog
shell maakt winsten daar kunnen anderen nog wel een duimpje aan zuigen
het is daar de wereld van het grote geld waar een goede beslissing miljoenen opleverd
dus als je daar bijv. werkt en je maakt een belangrijke keuze die het bedrijf miljoenen opleverd (winst)
dan moet je wel een erg goed persoon zijn om niet een bonus te accepteren
want als het bedrijf je die bonus niet geeft dan kan het zijn dat je er 2 keer over nadenkt als je een baan aangeboden krijgt van de concurent die wel een bonus bied
en zo is het allemaal uit de hand gelopen
maar toch
als een bedrijf een goed potje achter de hand heeft
in geen enkele manier in de hand van de staat is
en ook niet geld van burgers beheerd
dan is er toch niks mis met een hele hoge bonus?
als een bedrijf te hoge bonusen geeft dan zouden de sponsors of investeerders gewoonweg moeten vertrekken
of als een olie bedrijf gerunt wordt door een top die miljoenen verdiend
en jou bij goede tijden ook een loonsverhoging geeft (5 % over een normaal loon)
dan moet je ook wel die -5% accepteren als het slechter gaat met het bedrijf
en niet gaan zeuren dat de bonusen bijv. in de top te hoog waren -
@257 Ik heb geen enkel probleem met het feit dat ondernemers, leiders etc. bonussen krijgen. Als ik eindverantwoordelijk ben voor de banen van 100.000 mensen (en meer) mag dat best goed beloond worden. ECHTER... met het huidige model is de balans volledig zoek geraakt. De verschillen tussen de haves en have nots (of zeker minder) worden te groot. Dat leidt tot onvrede en opstand. Niets nieuws in de menselijke geschiedenis, wel gevaarlijk en vervelend. Je zou denken dat we van het verleden zouden leren. Helaas is de amygdala heer en meester, bij u, bij mij en... bij topmensen..
-
Eerlijk verdiende centjes. Daar heeft deze meneer heel hard voor gewerkt.....Ach ja ik gun hem die rijkdom wel. Zolang ik maar gezond blijf
-
Het wordt tijd dat de bevolking wiens landbouw/visgronden zijn vergiftigd door Shell, bij deze man aan tafel schuiven.
Walgelijk bedrijf.....gaat over lijken.
Is onze Queen niet een van de grootste aandeelhouders? wat was ook al weer de strekking van "haar" kerstboodschap. -
Ik hoop dat op de AVA Jaarvergadering veel tegenstemmers zijn ik zeker.
-
@313 ik vermoed ook dat zodra de SP hier een regering mag vormen shell 1 van de eersten is die de boel in Nederland sluit en vertrekt uit Nederland, daarna Unilever/philips/Akzo Nobel en nog een paar van dit soort hele grote bedrijven die wij rijk zijn.
-
Bij bedrijven en banken houdt het graaien maar niet op en de regering heeft niet het vermogen om in te grijpen.
Alleen de kleine man wordt steeds het mes op de keel gezet.
Zo was het, zo is het en zo zal het altijd blijven.
Dus mensen graai er zelf ook lekker op los want dat is de enige manier om het hoofd boven water te houden. -
De brandstofprijs is afhankelijk van hoeveel vaten ze uit de grond halen. Als ze iedere dag hetzelfde uit de grond halen blijft de prijs gelijk. En volgens mij gebeurt dit ook. Het wisselen van prijs wordt gedaan door de overheden. Dit is gewoon een melkkoe van de overheid. En dan niet ten goede van het volk maar ten goede van een paar portemonees. Een goed middel om je volk te onderdrukken laat maar zeggen. Zolang jij maar lekker druk bezig bent om de eindjes aan elkaar te knopen heb je niet in de gaten wat er op de bilderbergconferentie wordt besproken. Je hebt immers geen tijd om dat uit te zoeken want je moet werken om nog rond te kunnen komen.
-
Wat een zielig volk kunnen Nederlanders zijn. Altijd wat te zeiken. Nou, ik weet 1 ding zeker, als we morgen allemaal even arm zijn (want de belastingdienst kan van een kale kip lang niet zoveel plukken) hebben we vast WEER wat te zeiken. Het gras bij de buren is altijd groener ... accepteer, en ben verantwoordelijk voor je eigen geluk. Je altijd vergelijken met anderen, daar word je echt niet gelukkiger van.
-
Waar gaat de SP alle uitkeringen van betalen als shell weg is uit Nederland? Want dat dat gaat gebeuren is nog maar een kwestie van jaren plus dat er dan in 1 klap vele tienduizenden werkelozen bijkomen. De beter betaalden die dan nog in Nederland wonen/werken dan naar voor 85% gaan belasten? Die kant gaan wij wel op als de SP het hier voor het zeggen krijgt. Of is hun eerste actie bedrijven als shell nationaliseren zoals hun kamaraden in Zuid-amerika de laatste jaren aan het doen zijn
-
@329 "Als ze iedere dag hetzelfde uit de grond halen blijft de prijs gelijk."
Nee, want de vraag neemt jaarlijks toe. Als ze dus iedere dag hetzelfde uit de grond halen gaat de prijs omhoog. -
#331
De SP gaat de geldpersen aanzetten. Dan krijgen alle uitkeringsgerechtigden straks liefst 5000 nieuwe guldens per maand en daar kun ze dan iedere dag een stuk brood voor kopen bij de gaarkeuken en een bed betalen bij de nachtopvang. -
@330 mmmtja
Iedereen met een andere mening is zielig ?
Shell zit in heel veel landen, waar men de boel vervuilt en waar veel mensen amper te eten hebben en waar schoon water ontbreekt.
Nu verdient deze meneer al ettelijke miljoenen per jaar, en daar moet dan ook nog een bonus bovenop van een paar miljoen ?
Ieder jaar maar weer ?
Hij werkt er al 20 jaar, laten we er even vanuit gaan dat hij daarvan al 10 jaar zo'n enorm salaris opstrijkt....
Is het dan nooit genoeg ?!
En of het nu een prive bedrijf is of van de overheid doet niet ter zake, het is gewoon moreel verwerpelijk op deze manier.
Ik zou zijn baan niet willen hebben hoor, nooit thuis en eigenlijk geen leven, alleen maar werken.
Ik heb het goed met wat ik heb, maar zo rijk zijn en andere mensen zien creperen om je heen in de landen waar Shell zit en het dan zoals jij zegt "accepteer, en ben verantwoordelijk voor je eigen geluk.", is nogal egoistisch.
En dat mag ik moreel verwerpelijk vinden. -
Ach, de arme man en zijn gezin moeten toch eten
-
Zo, da's veel geld voor het rondpompen van 'n milieuvervuilend goedje
-
wat een gelul om zo een man nog te verdedigen het is ronduit belachelijk.
waarom moet iemand zoveel krijgen ook als is hij nog zo goed bonussen
van deze orde zijn belachelijk.
typisch hoe mensen dit nog goed praten ze lullen maar wat.
daarom moet hier snel een eind aan komen.
een normaal salaris is genoeg en dat is bij de shel al heel veel meer dan bij
andere bedrijven.
het gelul van jalozie is oneliner die nergens op slaat.
de hele wereld economie is zo wat bankroet en hier wordt door sommige
mensen het nog goed gepraat ook.
er worden hier een aantal zaken door elkaar gehaalt van sp tot dat je zo iemand het niet gunt.
daar gaat de hele discusie niet over de bonuscultuur moet over zijn.
wat er in amerika is gebeurt zegt genoeg .
als hij zijn salaris krijgt dan is dat rijkelijk goed beloont.
dit heeft niets met links of rechts te maken maar gewoon het gezond verstand. -
Snap het probleem eerlijk gezegd niet. Stel dat de goede man in NL woont dan vangt de staat hierover 42% belasting. Als de bonus niet wordt uitgekeerd wordt het bedrag als dividend aan de aandeelhouders uitgekeerd, het is dan immers onderdeel van de winst, en vangt de staat "maar" 15% belasting.
Dus diegenen die zo hard schreeuewen dat er geen bonus moet worden uitgekeerd: Daarmee benadeel je de staat en dus jezelf. -
338,gewoon geen bonus simpel.
-
@337 je weet niet hoe het bedrijfsleven is in de top. Niets belachelijks aan. Wanneer je gewild bent krijg je van deze salarissen iedereen wil je hebben. Indien ze niet zulke slimme mensen blijven houden door de asl maar door lopende personeel jatten. Dan zou Shell of andere bedrijven het stukke minder doen en lijd dat weer tot ontslagen. Een totaal jaar salaris van 10miljoen kan er dan nog wel vanaf zolang hij 100derden miljoenen oplevert.
-
@339 En daarmee de aandeelhouders spekken die lekker lui op hun jacht in de Caribbean zitten.
Dan liever naar iemand die ervoor werkt en die er belasting over betaalt. ik ben geen dief van mijn eigen portemonnee.
Bonus gaat voor dividend, want daar verdienen wij als burgers meer aan. -
340 ,het feit dat u dat verdedigd is al in mijn ogen belachelijk.
en ja ik weet hoe het gaat in de top van het bedrijfsleven maar dat wil niet
zeggen dat we hier mee door moeten gaan.
een salaris bij shell is al heel goed en nee een bonus van drie miljoen
is totaal belachelijk.
kijk even naar de wereld economie de hele vrije markt is kapot gegaan aan
de bonussen cultuur en aandeelhouders.
niemand in mijn ogen heeft daar recht op eerst weer gewoon doen en zorgen
dat de economie zich weer hersteld.
shell kan met zijn bonussen heel veel andere dingen doen .
zoals een betere mileu .
en zo kan nog wel even doorgaan maar dan wordt ik weer neer gezet als een
liknse mileu activist. -
@342 Dan verhogen ze zijn salaris met 3 miljoen van 10 naar 13 miljoen . Dan is het wel goed voor U ??
Wat verwacht U nu van een misdadig bedrijf als Shell ? Dat zij naar de burgers luisteren ?
laat me niet lachen. Ze chanteren de Nederlandse regering al voor tientallen jaren door te dreigen alle rafinaderijen en andere werkmaatschappijen te sluiten als ze belasting moeten betalen over de winst. Jawel, Shell betaalt GEEN Vennootschapsbelasting, door ons (de Nederlandse staat) te chanteren. Ik zeg de hele raad van bestuur opsluiten voor minstens 10 jaar.
Die chatage kost ons toch tussen de 5 en 10 miljard per jaar wat we aan belastinginkomsten mislopen.
Laat ze daar eerst maar eens wat aan doen.
En onze koningin is grootaandeelhouder van Shell en daarmee eveneens medeplichtig aan deze chantage. -
dus daarom houden we maar onze mond .
dat is geen democratie meer . -
Hij heeft toch een leuk salaris ook gehad ??
of is dit de oprotpremie .
heerlijk zon en rust aan de stranden in bv de Cariben
en nog misschien een baantje al adviseur ergens ,met een leuke inhoud in een envelopje zo nu en dan . -
@307 Zou je voor de nummerverwijzing een # 0f een @ kunnen gebruiken bijv #307
-
@329 "De brandstofprijs is afhankelijk van hoeveel vaten ze uit de grond halen. Als ze iedere dag hetzelfde uit de grond halen blijft de prijs gelijk."
Man, man, man, klets toch niet zo'n onzin. Olie moet geraffineerd worden voordat het benzine wordt. Alleen dat is al een reden om je stelling onderuit te schoffelen. -
Het is een berg geld en je kunt je af vragen wat iemand daar mee moet, maar 50% bonus is in mijn ogen zeker niet extreem bij goede prestaties in een dergelijke functie.
In vergelijking met onze topvoetballers valt het wel mee, ook deze man bedrijft topsport! -
lekker bedrijf toch?
Ja, als wij maar kunnen rijden, gewoon te koste van andermans leed.
Andere maatschappijen hebben tenminste nog het morele besef om het milieu schoon te houden of te maken.
SHELL SMERIG ZEER SMERIG BEDRIJF!.
http://www.youtube.com/watch?v=__JEyNMIeBk -
http://www.youtube.com/watch?v=Zzv6M4gKI_M&feat...
de een heeft alles, de ander niets...meer.
dankzij de grote graaiers/dieven....
we zijn zelfs nog in het bezit van "voedselbanken"...
Maar het betreft anderen, ver weg, dus wat zullen we ons dan druk maken, toch? -
Het blijft altijd lachen, dit soort berichten. Jan en alleman spreekt er schande van dat iemand zo'n bonus krijgt. "Hij werkt er niet voor", "het is een graaier", "daarom betaal ik me blauw aan benzine".
En ondertussen zijn er ca 2.4 miljoen leden van de Postcodeloterij, spelen er maandelijks zo.n 2.2 miljoen mensen mee met de Staatsloterij (bij gegarandeerde jackpot zelfs 3 miljoen), krassen ze zich het apelazerus en willen ze net zo graag zoveel geld, alleen zonder er voor te werken.
Hehehe, hypocrisie ten top. -
@351....min 1 dan toch.!
-
Van dit soort berichten word ik knap chagarijnig
-
@344 Democratie is het alleen als u uw zin krijgt?
-
Als tegenwicht tegen al die schreeuwers dat het allemaal zo verschrikkelijk is en die wel de popsterren en stervoetballers aanmoedigen, tank ik vanaf vandaag alleen bij Shell.
Goede zaak, dank voor de werkgelegenheid en de duizenden banen Shell. Dank voor het voeden van de mondjes in vele gezinnen. De eindverantwoordelijk mag daar een goede bonus voor hebben. Het is wat aan de hoge kant, maar als het marktconform is hoor je mij niet klagen.
Er zijn heel wat vrijwilligers op dit draadje die hun baan graag opgeven als die verdwijnt doordat de SP (als ze aan de macht komen) de investeerders het land uit jaagt. Nederland onmogelijk maakt in Europa en de begroting naar de knoppen helpt. Zeg Ja, ik hoef geen baan en stem SP. -
@355....het voeden van mondjes in voornamelijk blanke gezinnen zal je ws bedoelen.? daar is de blanke goed in...ten koste van "bruine mondjes"
en verder kijken we gewoon niet.
Ikke Ikke....!.en de rest geen boodschap aan.
en die baan....die raakje toch wel kwijt hoor, ongeacht politiek bewind. -
@356 Hahaahhaha, bij ons bedrijf leiden we internationale accountants op van Shell.
SURPRISE...........60% gekleurde medemensen. Wat ben jij een racist zeg. -
1. Benzine, De staat verdient het meeste aan brandstof (opslag accijns+kwartje van kok+19% btw)
2. Verwarming. De staat verdient het meest aan door de energiebelasting + btw.
3. Gas. De staat verkoopt het nederlandse gas aan Shell .. ;-)
4. De meeste topbestuurders zijn een beetje crimineel want anders krijg je zo'n functie niet. Is ook wel een beetje nodig want anders ben je een watje ;-)
Topbestuurders die uit de politiek komen .. die worden op de loonlijst gezet omdat ze met die naam willen pronken en hun relaties met Dhaag willen benutten ;-)
Bankdirecteuren en ook die directeur van Shell komt binnen ... en heeft een leger van adviseurs om zich heen. Alle beslissingen worden eigenlijk genomen op basis van de rapporten van de adviseurs/accountants ...
Hij is niet veel meer dan het gezicht van het bedrijf.
Het is een nuts-bedrijf .. net als kabelleveranciers en energieleveranciers en ziekenhuizen. -
@181 Kanjer4321, dank voor de support :-)
-
Ik type bij #358 dat de staat het meeste verdient ... dat moet ik nuanceren ;-)
De Staat verdient veel op brandstof ... Shell incasseert de accijnzen en kwartje van kok. Nu mag Shell eerst de bonussen aftrekken .. en wat er over blijft ... gaat naar de staatskas. -
@360 "Shell incasseert de accijnzen en kwartje van kok"
WTF? Ben je in de war? Shell dient de accijnzen, BTW en andere overheidscomponenten van de brandstofprijzen maandelijks af te dragen aan de overheid.
@358
"De Staat verkoop het Nederlandse gas aan Shell"
Hou toch op.
"De meeste topbestuurders zijn een beetje crimineel want anders krijg je zo'n functie niet."
Lekker, he, generaliseren vanuit je onderbuikje.
"Hij is niet veel meer dan het gezicht van het bedrijf.
Het is een nuts-bedrijf ."
Ok, mythe confirmed, je bent in de war. Hij is eindverantwoordelijk voor het bedrijf. Als je niet begrijpt dat dat iets meer betekent dan het gezicht van een bedrijf zijn, dan snap je er helemaal niets van.
En Shell een nuts-bedrijf noemen, is helemaal lachwekkend.
Maw, je reutelt maar wat. -
@357, u praat overduidelijk met een blank mondje.
Die internationaal opgeleiden stelen ook van hun eigen bevolking, geleerd van de "grote blanke man".
Te beginnen met onze missionarissen, hetgeen dus al heel lang aan de gang is., die brachten "ons geloof" alleen om er veel te kunnen halen. -
Heel normaal dat iemand die de brains heeft en de guts dit als bonus verdient. Dat Jan met de korte achternaam in nederland datniet begrijpt, jammer.
-
@363 brains hebben we niet zo veel meer aan, we hebben niet lullers maar poetsers nodig. Vooral als er ooit rotzooi geruimd gaat worden?? bv Nigeria, daar zullen dan anderen hun handen aan vies moeten maken, en zeker niet deze Bolle-bonus! profieur....wordt ie vies van.
Guts hebben...ook niet moeilijk met de grabbelton aan overheidsgelden. -
Deze waren nog "leuker":
Op 10 oktober 2007 maakte RIJKMAN GROENINK bekend dat hij ABN AMRO zou verlaten na de overname door Fortis, Royal Bank of Scotland (RBS) en Banco Santander, op 1 november 2007 nam hij afscheid van ABN AMRO. Groenink kreeg een vertrekpremie mee van 22 maandsalarissen ter waarde van 4,3 miljoen euro. Dit was bovenop de bijna 20 miljoen euro die hij verdiende met de aan hem toegekende opties en aandelen. [5] Het hoge bedrag dat Groenink mee kreeg veroorzaakte verontwaardiging omdat Groenink niet goed gepresteerd zou hebben. Op 17 oktober 2007 hield de Tweede Kamer een spoeddebat over de overname van ABN AMRO en de hoge beloning van Groenink. Dit debat leidde niet tot een lagere beloning van de voormalig topman.
We weten allemaal wat er gebeurd is:
ABN Amro en Fortis Nederland zijn gered. Maar voor een prijs die ver boven de marktwaarde lag. En Wellink, Bos en Kroes opereren onhandig, meent Sweder van Wijnbergen.
http://vorige.nrc.nl/opinie/article2011528.ece/...
EN WIE DE BAILOUTS DE HELE TIJD MOGEN BETALEN.
Dit is/was vermoed ik een "leuk" record:
Numico is in 2007 verkocht aan Danone (zijn voormalige werkgever), waarbij BENNINK na de overname van het voedingsmiddelenbedrijf door het Franse Danone in totaal 87,4 miljoen euro verdiende. De Vereniging van Effectenbezitters (VEB) reageerde fel op dit bericht. Het bedrag dat Bennink ontvangt bestaat uit opties, die goed zijn voor 51,4 miljoen euro. Daarnaast krijgt hij 23,4 miljoen euro uit zogeheten prestatie-aandelen. Aan de aandelen die hij indertijd zelf kocht, houdt Bennink volgens VEB 10,6 miljoen euro winst over. De rest van het geld komt uit een afkoopregeling, want Bennink heeft aangekondigd na de overname te vertrekken.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jan_Bennink -
@363 Gelukkig zijn er ook ZAT intelligente mensen die WEL genoegen nemen met een paar ton - of zelfs nog minder. En die nog wel liefde voor hun vak hebben alsmede voor andere mensen en de samenleving als geheel.
Laten de zakkenvullers maar lekker opdonderen dan naar de VS ofzo, geheh:D
Las net dit (toch ook niet de minste kerel):
Wijffels: "Alle bonussen in financiële wereld moeten weg."
Volgens het Sustainable Finance Lab, een denktank van financiële deskundigen onder leiding van ex-Rabobanktopman Herman Wijffels, moeten alle bonussen in de financiële wereld worden afgeschaft. De denktank, waarin ook hoogleraren als Arnoud Boot en Arjo Klamer een plaats hebben, wil niet alleen bonussen van tussenpersonen afschaffen, maar ook van bankiers, raden van bestuur toezichthouders, adviseurs en accountants.
http://www.amweb.nl/nieuws/nederland/wijffels-a...
Zelf ben ik niet eens tegen een fatsoenlijk en bonus ofzo, of een kerstpakketje - maar het is tegenwoordig gewoon VEEL TEVEEL GROOT-GRAAIEN en verder NIKS (presteren). En das nu wel mooi geweest imho. -
@365 @366 - beetje off topic wellicht, maar toch niet helemaal > en mbt Shell - het kan beroerder, geheh en slechter en schandaliger;) Shell is geen schoon en net bedrijf (geweest) en er is ook daar wel het een en ander gegraaid danwel kapot gemaakt (her en der in de wereld) - maar zoals gezegd is 3,5 miljoen nog niet eens zo hoog als het gaat om buitensporige salarissen en bonussen...
-
De politiek moet uit gaan kijken als ze dit toe blijven staan dat dit soort mensen pakken wat ze te pakken krijgen en is Shell niet een grote milieu vervuiler ?(vooral in Afrika ?)
-
@235
Je vergeet even dat de winsten dus gemaakt woren in de winning, die voor iedereen de prijs hoog maakt.
Je hebt een eenzijdige blik Grueber.
Shell maakt zijn winst, en die ordt betaald door de consument.
Door de comfortabele positie in de markt en de afspraken over produktie hoeveelheid, zal shell altijd veel winst maken.
Olie en gas is nu eenmaal lucratieve handel en industrie.
Het zou je sieren als je iets objectiever zou zijn, mede omdat we niet zonder kunnen.
De positie van de olie en gas producenten is dus erg comfortabel, en daar wordt goed gebruik van gemaakt. -
@362 u heeft een erg eenzijdig wereldbeeld. Blank is slecht ....... Volgens mij is dat net zo dom als roepen zwart is slecht......
Met geloof heb ik niks al heb ik ergens zelfs een missionaris in de familie die in Tanzania zieknhuizen en scholen bouwde. Volgens mij waren onze slavenhandelaren van het ergste soort. Bezoek het slavenmuseum op Curacao maar eens. Daarmee lijkt het me nog steeds erg dom om impliciet te beweren dat blanken geen les mogen geven aan zwarten, want daar komt je opmerking op neer. Hou je van apartheid of zo? -
Hopla weer een zakkenvuller.
-
Hij krijgt een bonus en wij spaarzegeltjes. Wat een verhouding leverancier versus klant. En dat voor die prijs.
Stijgers in Economie
McKinsey: Zonnestroom staat op uitbarsten
Fabrikanten van zonnepanelen hebben het...
7 uur 14 minuten geleden door vindje
Buitenlanders keren Spanje de rug toe door...
Toeristen zal Spanje deze zomer hopelijk...
17 uur 59 minuten geleden door joepdekat
Spanje zakt weg in schuldenmoeras
Tijd om eens even wat feiten op een rij te...
18 uur 46 minuten geleden door peter1977
Wallstreet topman verkettert maatregelen...
De Europese Unie doet volgens Grant...
1 dag 13 minuten geleden door johanjohan
Ook Oostenrijk wil geen eurobonds
De Oostenrijkse minister van financiën...
1 dag 4 uur geleden door Impl0si0n
Best gewaardeerd
Inkomensongelijkheid - Wat TED niet wilde...
In de VS woedt een discussie over het...
4 dagen geleden door Matthijs85
Hoe dicht zitten we bij 'the endgame' voor...
Als u de commentaren van mij en van enkele...
6 dagen geleden door joepdekat
Griekse banken krijgen 18 miljard van Europa
"banks are to receive a €18 billion ($23...
17 uur 47 minuten geleden door Web3.0gebruiker
'Jeugdwerkloosheid EU hoger dan het lijkt'
De jeugdwerkloosheid in de Europese Unie...
6 dagen geleden door Christian1983

