Dagattracties als pretparken en dierentuinen hebben een lastig jaar achter de rug.
Sorteer op:
-
Gezien de absurde entreeprijzen en kosten parkeren ben je al een weeksalaris kwijt en ben je alleen nog maar binnen. Om over de prijzen van een ijsje, een drankje of hapje nog maar te zwijgen. Praten we nog niet over de lange wachttijden en ongewenste incidenten......
Waarom verrast het mij dan niet dat pretparken en dierentuinen het moeilijk hebben en last hebben van concurrentie? -
het klassieke fam uitje is gewoon te duur geworden . als jij een gezin heb met 4 gezins leden dan mag je wel een groot verdiener zijn . ik wilde dit jaat naar artis.. ,trein,toegangs kaartjes, en dan ben je al een godsvermogen kwijt.. en dan wil je nog wat eten. naartuurlijk in het park zelf. en drinken. nou sorry dit jaar niet geweest het is me te duur// en de efteling is al helemaal van de zotte .. ik vind het mooie maar mijn week geld is het intree kaartje van efteling .
dat plezier een rip uit je lijf moet kosten is een raar gegeven -
Efteling:32 tot 71 euro per persoon, 10 euro parkeren.
Safaripark Beekse Bergen: 20 euro pp 6 euro parkeren.
Burgers zoo: gemiddeld 17.50 euro pp, parkeren 4 euro.
Artis: 19 euro gemiddeld pp.
En er zijn er nog meer met dezelfde of nog duurdere toegangsprijzen.
Je zou maar 3 kinderen hebben, minstens 100 euro om binnen te komen.
En dan nog vertier.
Ik weet wel waar de mensen straks hun geld aan moeten besteden: aan de zorgpremies... -
Ben je het park nog niet in betaal je al de hoofdprijs voor te parkeren!
Met kinderen ben je aan het hoogseizoen gebonden, sta je voor hetzelfde geld uren aan te schuiven bij de attracties! Niet echt waar krijgen voor je geld. -
@1 Dat had ik niet beter kunnen verwoorden. Een kaartje voor de efteling kost al 34 euro. Een gezin met twee kinderen is alleen om binnen te komen al 136 euro kwijt. Sorry hoor, maar dat vind ik belachelijke prijzen.
-
wij vliegen wel eens ooit met een lowbudget maatschappij naar een stad net buiten de EU
15 euro pp op en neer (4 personen) = 60 euro entree dierentuin 7,50 euro voor het hele gezin
een nachtje bij vrienden en weer terug naar Nederland
de kinderen vinden het geweldig!!! -
oeps rekenfout 15 euro vliegticket is enkele reis dus :
retourvlucht is 120 en entree 7,50
dat is onze prijs voor attractie (vliegen) en dierentuin -
Even een vergelijk. Artis leek me wel een aardige. Toegangsprijs voor een volwassene rond de 19 euro... omgerekend tegen een historish lage koers van de yen : 1,940
en
Ueno Zoo, midden in Tokyo, veel groter, en de prijs voor een vierkante meter grond toch echt een stukje hoger dan in Amsterdam : 600 yen. Kinderen tot 6 jaar gratis.
Parkeren is natuurlijk wel een probleem (en duur, maar niet duurder dan in Amsterdam) in Tokyo, maar dat staat tegenover dat het openbaar vervoer goed en betrouwbaar is.
Ik denk dan ook dat alle posters hierboven gelijk hebben...gewoon te duur.
In de pretparken zijn hier ook wachttijden, maar inderdaad, men gaat er niet om vechten. Om eventuele problemen te voorkomen: in een park als Tokyo Disney is geen druppel alcohol verkrijgbaar, lijkt me ook eigenlijk best logisch aangezien je er over het algemeen toch voor het vertier van je kinderen naar dit soort dingen toe gaat... -
@ 6 Voila ceca. mooie bijdrage en proficiat.
Wij moeten hier gewoon stoppen met consumeren tot de prijzen normaal worden. -
Vindt de titel ook niet echt kloppen. Zoals bijna alle voorgaande berichten al aangeven zijn de entreeprijzen gewoon te hoog. Ik heb drie kinderen en durf niet eens meer in de buurt te komen van pretparken of dierentuinen. Als je dan eenmaal binnen bent rekenen ze ook nog eens de hoofdprijs voor consumpties. Zoals met veel zaken in Nederland proberen ze eerst het vel over je oren te trekken en dan maar lekker klagen als er minder klanten komen.
-
gewoon de boel sluiten
-
@2 Mensen met een salaris zoals je beschrijft hebben daar ook niets te zoeken!
-
Zoals hierboven al gezegd, het is gewoon te duur voor de gemiddelde Nederlander. Vorig jaar was ik voor het eerst met mijn gezin naar de efteling, met twee vrijkaartjes en twee kaartjes met korting waren we aan toegang toch nog ruim 40 euro kwijt. Plus parkeerkosten, plus eten en drinken is het zomaar weer 100 euro.
Je moet wel goed verdienen om tegenwoordig nog zulke astronomische bedragen neer te kunnen tellen voor een dagje uit met je gezin. -
tsja je kan natuurlijk ook je eten en drinken meenemen. Dan zijn de kosten minder hoog. Maar ik lees hier al weer dat men klaagt omdat men daar ook wat wil consumeren. Dan moet je niet zeuren. Consumpties zijn altijd al schreeuwend duur geweest in pretparken.
Op basis van de reacties tot nu toe is mijn conclusie dat het gros gewoon verwende rotnesten zijn -
Ik kan me nog herinneren dat ik naar de Efteling ging vanaf Den Bosch met een gecombineerd buskaartje incl. entreekaartje voor +-20 Gulden; dit was rond 1990-1995 volgens mij nog gewoon mogelijk.
Begrijp er niet van dat dit na de Euro zo ongelofelijk duur was geworden. Belachelijk gewoon, zeker voor gezinnen! -
overigens er zijn jaarlijks acties voor de efteling. Zelf had ik 30 euro korting op drie kaartjes van de efteling. Maar he dat is allemaal teveel moeite voor velen. Maar wel zeuren over hoge entreeprijzen
-
Voor de liefhebbers:
http://www.attractieparkreviews.nl/ -
gewoon te duur...en daarom voor de meesten al onbetaalbaar geworden...
maar dat schijnt bij sommigen nog onbegrijpelijk te zijn dat er ook mensen zijn die 10 keer moeten nadenken waar ze hun geld beter aan kunnen besteden..met of zonder kortingsbon... -
Van de efteling wordt altijd grappend gezegd 'je gaat er in je leven 3 keer heen. 1 keer als kind, 1 keer als ouder, en 1 keer als grootouder'.
Volgens mij gaat dit aardig kloppen met zulke prijzen. -
@16, met 30 euro korting ben ik met 3 kinderen van uit het Noorden nog altijd goedkoper uit als ik voor de kinderen een PS3 koop dan naar de Elfteling ga. Dolfinarium was dit jaar ook eens maar niet snel weer, ondanks de 30 euro korting. Ga liever naar Duitsland, daar ben ik voor een dierentuin slechts 4,50 euro kwijt ipv de 19,50 euro in Emmen en zijn kinderen tot 4 jaar gratis.
-
@18 Je hoeft/moet er dan ook niet heen. Genoeg leuke dingen te doen die weinig/geen geld kosten.
-
@8
Dan ga jij toch lekker in Tokyo wonen!
Met andere woorden; wie zit te wachten op een vergelijking met Tokyo? De mensen hier klagen over hoge prijzen hier, die zullen niet voor een pretpark naar Tokyo vliegen, denk je wel? -
@15
Da's leuk maar iedere 10 jaar verdubbelen prijzen ongeveer. Dus sinds jouw ervaring zijn er 20 jaar voorbij en is het dus van 20 naar 40 naar 80 gulden gegaan. Omgerekend naar de euro klopt dit dus want het kaartje inclusief bus waar je het over hebt is 37 euro. Neemt niet weg dat het asociaal duur is maar zet die 20 gulden van toen eens weg tegen het salaris van toen. -
Ik zou zeggen zak in prijs. Dit zal vervolgens meer mensen aantrekken kom je misschien uit op de zelfde inkomsten die je nu hebt met de vreselijk dure kaartjes.
-
wie gaat dan ook naar een pretpark? het woord alleen al.....er is genoeg te doen voor niks, maar men moet geëntertaind worden tegenwoordig he...
-
Mwah alle negatieve reacties hierboven ten spijt, maar de kosten lijken mij wel mee te vallen. Ben deze zomer verplicht naar zowat alle attraties in NL. geweest in verband met bezoek van schoonfamilie uit een ver buitenland, maar overal was het druk.
Efteling puilde uit; Burger's zoo kon je over de hoofden lopen; Dolfinarium Harderwijk overal lange rijen; Madurodam was bijna niet in te komen; Rijksmuseum hebben we maar overgeslagen: te lange wachttijden bij de entree; Kermis Tilburg heb ik maar even bezocht, 't was niet leuk meer al die drukte; In Giethoorn een half uur aan kunnen sluiten om een terrasje te bemachtigen
Dus gezien mij ervaringen deze zomer kan ik zeggen dat e.e.a hierboven best wat genuanceerder kan. En mocht het toch te duur worden: Er lopen zoveel acties, ergens valt er best wel fikse kortingen te regelen. Via mijn werkgever koop ik regelmatig kaartjes bij "weg na het werken" en het "BCA". En wat te denken van groupon, weekendje weg.nl, hotelspecials, diverse veilingsites,etc. -
Overigens, voor wat betreft de Efteling: een jaarabonnement kost iets van 160 euro. De persoon met het abonnement mag 4 mensen meenemen voor 5 euro en de 5e gast van de abonneehouder is gratis. Dit komt neer op met 6 mensen voor 180 euro voor 1 bezoek. Wanneer je "gewoon" met 6 mensen gaat is het 6 x 34 euro is 204 euro. Het loont de moeite te zoeken.....
-
de batavier alkmaar 6.50 entree en gratis parkeren daar zeurt niemand
-
@6
Vergeet de kosten om te parkeren of te reizen naar de luchthaven van vertrek niet mee te rekenen. En ook daar zul je iets moeten eten, al logeer je bij vrienden/familie. Indien je met eigen auto gaat heb je ook nog bezine/diesel nodig en als je niet wordt opgehaald door vrienden/familie bij aankomst ook nog vervoer ter plaatse. Van het logeeradres naar de attractie maak jij (of zij) ook nog kosten voor OV of auto. -
#20
Je zeurt
Dan koop je toch lekker een PS3. Ieder attractiepark mag vragen wat ze willen. En als jij dat te duur vindt, heb je gewoon lekker pech.
Het is geen verplichting om naar de efteling te gaan.
Het leven zit nu eenmaal simpel in elkaar. Als je het niet kan betalen dan ga je gewoon niet. Pretparken zijn geen eerste levensbehoefte -
"Er zijn volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) de afgelopen 5 jaar tientallen pret- en themaparken bijgekomen."
Welke pretparken zijn er dan bijgekomen...? -
@30: de topic was dat pretparken het moeilijk hebben. Zie hier enkele redenen waarom men minder snel geneigd is om zo'n park te bezoeken!
-
@22: Die reageerder was heel wat vriendelijker, beleefder en to-the-point dan jij bent. Is je achternaam soms 'Tokkie'?
Het is idd frappant om te zien dat in zo'n dure stad als Tokio de parken en dierentuinen meer dan 3x zo goedkoop zijn. Dat geeft aan hoe onnodig duur Nederlandse parken zijn. die lijken wel ontwikkeld met de intentie om binnen 1 jaar uit de kosten te zijn, zó duur zijn ze. -
ik geloof ook wel dat het meer een prijzenkwestie is dan concurrentie.
Wij hebben ook aardig wat uitjes achter de rug dit jaar en er was overal buiten het hoogseizoen een gezellige drukte echt dat je denkt hoeven die mensen allemaal niet te werken. En kinderen die echt al ouder zijn dan 4 met hun ouders.
Wij zijn niet op vakntie geweest en hebben omdat onze dochter 3 is door het jaar heen de vakantiedagen een beetje opgemaakt.
Maar als je binnen bent de consumptie prijzen zijn ook belachelijk met als hoogtepunt in het openluchtmuseum 7,50 voor een broodje gezond
verder hebben wij een jaarkaart van ouwehands wonen we vlakbij en gaan zeker 1 x per maand. daar krijg je dan ook een entreekaartje voor julianatoren bij maar daar is de entree ook 20 euro pp.
gewoon een dagje uit is niet leuk meer. JE betaald al bijna het volle pond voor een koter van 3 jaar. Ook dat is hoog. voor een kinderkaartje mag je van geluk spreken als je 2,50 korting krijgt op een volwassene kaart
als ze meer mensen willen trekken is er denk ik maar een oplossing verlaag de prijzen eens inplaats van te verhogen -
#32
Ach de mensen die hier zeuren, die zeuren over alles. Ik heb eens even om een voorbeeld te noemen het profiel van Loeki3 aangeklikt. Die zeurt werkelijk over alles in deze samenleving.. Alles is te duur, te ver weg, te hoge belasting, te hoge/lage zus, te hoge/lage zo
Dus eerlijk gezegd zijn de zeurders in dit topic in mijn optiek nou niet de goede voorbeelden -
#32
En dit gezeur is van alle tijden. En zullen we wedden dat volgend seizoen de pretparken weer uitpuilen? En het jaar daarna en daarna? En zullen we wedden dat het nog veel duurder wordt? -
@27 waar is die info te vinden? Zie het op de site van de Efteling niet staan...
-
Indd laten ze die prijs maar zakken. Is toch ook niet normaal die entree prijzen. Loopt vaak tegen de 30 euro aan of meer. Tjah dan dan zou ik ook liever een dagje speeltuin en kinderboerderij doen. Kost helemaal niets. Gezinnen kunnen zulke bedragen gewoon niet meer missen.
-
@37, dit is ook niet meer zo. je mag nu 4 personen meenemen met 50% korting. Maar er zijn meer voordelen, kortingen bij andere parken (zelf gratis entree voor Phantasialand in Duitsland)
-
en dan wil emmen de verbouwing(verhuizing)door voeren a 200 miljoen.
dan denk ik bij me zelf van waar ben je mee bezig -
Tip: Ik ben pas naar Speelstad Oranje geweest, maar dat is wel goed te doen! Gratis parkeren, entree €10-12,50 en voor een patatje of snack of drinken betaal je maar €1,50 per stuk!
-
@37 kan ook niet vinden wat @27 zegt. Bij een jaarabo mag je wel _eenmalig_ gebruik maken van en 50% korting op de reguliere entreeprijzen voor vrienden/familie (dus 16 euro ipv 32, maar zeker geen 5 euro p.p).
Ook lijkt het geen jaarabonnement te zijn, het is maar geldig tot 31 maart 2012, dat is een half jaar. -
@40 " en dan wil emmen de verbouwing(verhuizing)door voeren a 200 miljoen."
..maar dat gaan ze bekostigen door de prijs te verhogen van 19,50 naar 30 euro. Het is straks goedkoper om de dieren zelf aan te schaffen ;) -
@39 en @42
Dit staat in de brief die je ter bevestiging krijgt wanneer je een abo afsluit. Dit doe je bij de entree. Deze kortingsregeling staat niet op de site omdat het voor de Efteling nadelig is (zie berekening bij @27). De kaarten die wij in onze vriendenkring hebben (we spreken af wie wanneer koopt en wie dat jaar de korting mag gebruiken en verrekenen onderling) zijn gewoon geldig per jaar en de 5 euro geldt echt... ik ben toch echt recent door de poort gekomen.... Gelden ook tijdens lange avondopeningen in de zomer en de winterefteling. -
Helemaal met alle reacties eens.
De prijzen zijn gewoon absurd. Met een gemiddelde prijs van 18 tot 22 euro pp. is het voor een gezin gewoon niet te betalen. En inderdaad daar komt dan nog parkeergeld of de trein bij.
Maar wat dacht je van concerten musicals, disneyland of bv. circus de soleil? 85 euro pp is een heel normaal bedrag.. -
Er zijn een aantal oorzaken van de terugloop van bezoekers:
1. Absurt hoge toegangsprijzen.
2. Te dure en slechte catering op de parken.
3. Het toelaten van veel te veel publiek op pretparken (te lange wachttijden)
4. Te weinig kleiner actracties, alleen maar grote zaken met lange wachttijden.
5. Te korte openingstijden.
Het heeft denk ik weinig te maken met concurentie, maar heel veel met eigen beleid van parken.
Stel je gaat met een gezin van 5 mensen (allen boven 12 jaar)naar zo'n pretpark.
Kosten: 5 x 30.00 = € 150.00 kosten vervoer ca. € 20.00 een beetje eten en drinken: 5 x € 15.00 = € 75,00 een aandenkentje € 20,00
totale kosten voor 1 dagje uit € 265,00
En dat terwijl (als je geluk hebt) iedereen ca. 6-8 dingen kan doen. (wachttijden van 30 tot 60 minuten)
De kermis kost minder dan de helft. Dus ..... -
@43 klopt helemaal
van der zotte -
@iedereen die de prijs wil laten zakken
Dan komen er 3x zoveel bezoekers, klagen we volgend topic dat t zo druk is -
Wat een gezeur over toegangsprijzen , als het voor je gezin te duur is ,ga je toch niet, men zeurt toch ook niet dat de koffie weer duurder is geworden
of hun rekeningen voor mobieltjes of dat de nieuwe Mercedes weer 5 duizend
euro duurder is Wat je niet kan betalen moet je ook niet kopen
er zijn genoeg alternatieven voor ieders beurs. -
Met Ryan air naar Barcelona op een dag en naar de dierentuin is goedkoper dan een dag in Nederland iets te ondernemen. Ook al blijf je een nachtover (handbage). Nederland graailand !
-
@46 "Er zijn een aantal oorzaken van de terugloop van bezoekers:
<..>
3. Het toelaten van veel te veel publiek op pretparken (te lange wachttijden) "
Dat klinkt natuurlijk leuk, maar als ze dat doen hebben ze minder inkomsten. Om dat te herstellen zullen de prijzen dus nog meer omhoog moeten.
Blijkbaar zijn er nog steeds genoeg mensen zo gek om ondanks de nu al hoge prijzen nog steeds naar overvolle pretparken te gaan. -
@40 en 43
In de jaren 80 vonden we het al helemaal geweldig als je een 1 achtbaan had. De atracties hadden eenvoudige zittingen en je moest jezelf vastmaken. Tijdens de wachtrij stond je gezellig te kletsen met elkaar. Je nam je eigen bruine bolletje met gebakken eitje mee en een schoolbeker met ranja. Je was dolblij als je die dag een ijsje kreeg. En als je moest plassen moest je dat op tijd bedenken.
Anno 2011 willen we kunnen kiezen uit zeker 5 verschillende achtbanen. Daarbij willen we dat het allemaal snel snel en sneller gaat, mooie lichtshows, een geweldige geluidsinstallatie, en geweldig comfort. En dat kan. Die techniek kost natuurlijk wel wat.
Entertainment tijdens de wachtrij vinden we ook normaal tegenwoordig. Tijdens dat entertainment staan velen ook nog met hun mobieltje, ipod of whatever te spelen.
Vroeger liep je een eindje verder voor de wc, nu willen we dat er binnen 5 minuten een beschikbaar is.
Met z'n allen zijn we zo verwend dat een ijsje niks speciaals meer is. Een patatje ook niet, trouwens, daar moet minstens een frikadel speciaal bij en natuurlijk een "gratis"speeltje er bij, en een grote beker cola
Daarnaast zijn er veel hogere eisen qua veiligheid en hygiene. Het kan haast niet anders dat de parken hun entree omhoog moeten doen.
We moeten met ons allen na gaan denken. Laten we het allemaal eens tegen elkaar gaan zeggen:
Doe 'es normaal man! -
#45
Dan ga je toch lekker niet. Of je steekt eens een sigaret minder op of nuttigt eens wat minder alcohol, of niet de nieuwste lcd-tv, snelste internetverbinding etc etc
Wat ik wil aangeven, het valt allemaal wel mee die kosten. Het is maar net waar je het aan uit wil geven. Allemaal gezeur dus voor het gros van de mensen Mij hoor je ook niet over hoe duur een lcd-tv van 120 cm is -
Ik vind het al jaren te duur en kom er dus al jaren niet meer. Gelukkig gaan schoolreisjes vaak wel naar pretparken dus de kinderen missen niets. En Artis doen we tijdens de museumnacht, is ook gelijk het leukst.
-
"De parken die zich nu aan de malaise weten te onttrekken, vallen volgens de onderzoekers op door hun onderscheidend vermogen en professioneel management."
Precies. Kortom: de parken die teveel geld vragen voor matige kwaliteit, gaan failliet. De parken die waar voor je geld bieden, blijven bestaan.
Prima zaak, lijkt me. Wat is het probleem? -
De parkeerkosten zijn tegenwoordig al net zo duur als een toegangskaartje vroeger, de toegangsprijzen rijzen de pan uit en dan vinden ze het gek dat mensen niet meer komen. En tot mijn verbazing worden de prijzen nergens in dit artikel genoemd. En dan maar gewoon volhouden dat het ergens anders aan ligt. Het lijkt erop alsof er in dit land een censuur op nieuws ontstaat en ons hiermee proberen te misleiden. Gelukkig zijn wij nederlanders daar te nuchter voor. Neem een voorbeeld aan de grieken: gewoon nergens voor betalen en lekker doen waar je zin in hebt en als het dan financieel misgaat, dan springt de rest van Europa toch gewoon even bij.
-
@48
Waar komen die dan vandaan?
zelf denk ik uit de regio waar het pretpark zit
want als je Amsterdam woont ,ga je geen 50 euro oprijden om
naar de Efteling te gaan omdat het misschien 5 euro p.p. goedkoper
zou zijn als je met z`n vieren gaat
Wel denk ik dat de pretparken zich zelf uit de markt prijzen
want veel gezinnen hebben het er niet meer voor over
EN DE CRISIS SPEELT OOK MEE -
En bij al die kosten van intree en parkeren vergeten jullie ook nog dat er benzinekosten bijkomt, of hebben jullie allemaal een berdrijfsauto?
@6, mazzel dat u vrienden hebt wonen in een ander land dat je dat kan combineren met een dierentuin maar dat hebben we niet allemaal. En over het eten en drinken, dat kan je ook ouderwets meenemen, niets mis mee.
En eerlijk is eerlijk zo'n park maken en onderhouden en het personeel kosten nu eenmaal geld. -
@44 En die 5 euro, is dat eenmalig of geldt dat iedere keer wanneer een abonneehouder iemand meeneemt?
-
@56
De parkeerkosten net zo duur als een toegangskaartje??? Waar haal je die "wijsheid" vandaan? Voorbeeld Efteling: 10 euro parkeren (absurd duur), entree 34 euro. Is volgens mij toch niet hetzelfde. En wat de Grieken met pretparken en dierenparken te maken hebben ontgaat me totaal. Misschien kun je de PVV er ook nog bijhalen? -
@59
Iedere jaarkaarthouder kan die 5 euro kaarten bestellen. Je moet de naam van de gast van de jaarkaarthouder opgeven en de datum van je bezoek. ID is verplicht bij de entree. Weet je van tevoren niet wie er mee gaat of wanneer je gaat, dan krijg je aan de "deur" 50% korting voor maximaal 5 gasten per jaarkaarthouder. -
En als alternatieven voor iedereen die niet kan of wil de volgende ideeën:
* Ga eens met groente-afval naar de kinderboerderij. Leuke middag gegarandeerd!
* Kies eens voor minder bekende namen, er zijn aanzienlijk betaalbaardere alternatieven dan de 10 grote namen.
* Wil niet ergens heen omdat de buurman ergens heen gaat. Wil je er echt heen, spaar ervoor.
* Kijk eens over de grens in België en Duitsland. Tarieven liggen lager en ze zien eens echt wat nieuws de kinderen.
* Bekijk abonnementvoordelen. Zo heeft de Efteling voordelen maar ook de combinatie Julianatoren met nog een aantal parken.
* Ga niet met de auto maar koop OV combitickets. Spaart reis- en parkeerkosten en files op drukke dagen.
* Zoek op internet naar kortingskaarten.
* Wil niet alles maar maak keuzes. Spaar indien nodig.
* Neem zelf eten en drinken mee. Goedkoper en lekkerder! -
@22 Niet in Tokyo, maar ik hoef niet in een vliegtuig te stappen om er te komen...
-
Overigens is het leukste park: het land van Ooit jammer genoeg failliet. Daar stapten kinderen echt een andere wereld binnen waar ze werden geprikkeld om hun eigen fantasie en creativiteit te gebruiken. Die koppies alleen al als ze hoorden dat zij de hele dag "de baas" waren. En je kon er heerlijk in de luwte zitten op een snikhete dag. Aan ons heeft het niet gelegen iig wij kwamen er vaak.
-
Ach, 1 x per jaar.........ben het met @53 eens....bezuinig op iets anders.
En tegenwoordig gaan ze met schoolreisje ook naar pretparken. (hier iig wel) -
Tja, we willen de attracties steeds mooier, sneller en spannender. Dan niet klagen over het verhogen van de tarieven. Voor niets gaat de zon op.
-
@KlaasAfEnToe #66
Dat is niet helemaal waar.... Dierentuin Emmen is geen grotere mooiere belevenis geworden (eerder het tegenovergestelde). Toch gaat de prijs daar met 10 euro omhoog, omdat het park door mismanagement (lees: o.a. snoepreisjes van de directie naar China) in de financiële problemen zit. -
Wat een onzin hier weer: "Je moet goed verdienen om nog een dagje uit met het gezin te kunnen betalen". Ja, @1, @2, @3 en @13, ik bedoel bijvoorbeeld jullie.
Goed, je bent 100 euro kwijt, maar je bent wel de hele dag met je gezin op rak, en hoe vaak doe je dit nu per jaar? De efteling was voor mij als kind iets speciaals waar we ééns in een aantal jaar naartoe gingen. De dierentuin ben ik misschien ook maar 2x geweest. Mijn ouders hadden het niet breed, maar om nu te zeggen dat dingen zoals dit verleden tijd zijn lijkt mij onzin.
Hoeveel mensen die hier nu klagen gaan wel elk jaar op vakantie, en wat kost dat dan wel niet?
Zelfs als student met een bijbaantje ging ik regelmatig (zeker eens per maand) naar een concert, à 30-40 euro. En dat is dan maar voor één persoon! Alsof je als gezin dan niet voor 100 euro in totaal ééns per jaar naar de efteling kunt bijvoorbeeld?
Ik kan me dus ècht niet voorstellen dat je geen 100 euro per jaar kunt opbrengen om eens per jaar naar de dierentuin of een pretpark te gaan. Alsof je ècht geen 8 euro 50 per maand kunt besparen? Doe me een lol.
Gezien al die plusjes bij jullie zal het wel weer minnen regenen bij mij, omdat ik kritisch ben. -
@67 Dat is een heel ander geval. In Emmen heeft men geld nodig om te kunnen overleven.
-
@22
Veel denkvermogen heb je niet of wel? Lees de reactie van J-Ron nog eens goed door, en als je dat gedaan hebt, doe het dan nog eens, en zodra je in jou geval denkt te begrijpen wat er staat, en gezien jou reactie, adviseer ik je nog 3x te lezen.
Kom dan maar terug met je nietszeggende commentaar, mensen die zeuren om niks, zoals jij, de helft begrijpen van wat anderen zeggen, kortom, waar ons land door naar de klote gaat.
Even terug naar de reactie van J-Ron, hij probeert hier nou precies te verwoorden wat het probleem is. Dat de prijzen in Nederland absurd zijn blijkt juist uit het bericht van J-Ron. Dat het in Tokyo zeker 3x zo goedkoop is als hier, qua entree, is een veelzeggende factor, daar waar Tokyo qua grondprijzen, zoals J-Ron aan geeft, vele malen hoger is dan die in Amsterdam. En toch is de entree voor een pretpark in Amsterdam duurder, en ik denk niet dat de attracties in Tokyo ondergeschikt zijn aan die van Artis te Amsterdam.
Dus om mijn al lange reactie even kort samen te vatten, BRR, onthou je liever van commentaar alhier als je niets toe te voegen hebt aan de discussie.
Ten slot, ik raad jou de politieke partij PVV aan, die praten ook maar wat dom in de rondte, echt iets voor jou. -
Wat zit iedereen te zeuren over de 'hoge' entree prijs van de Efteling!!
Mensen,vergeet even niet dat dit een park is met een groot Nederlands verleden,opgebouwd door mensen die liefde voor het entertainvak,waarom zou dit pretpark(uitgeroepen in 2002 tot beste van de wereld!!!)geen prijs mogen vragen van €32 euro??een beetje weldenkend mens neemt gewoon zelf eten mee dus met een gezin van 2 kinderen ben je pak em beet 140€ kwijt,in mijn ogen niets teveel voor zo'n top-park.
Waarom willen mensen dan wel 80€ voor een artiest betalen??(die overigens maar hooguit 2-3 uur optreed!!)stop eens met de zeurderige Nederlanders uit te hangen,elk park moet ook de onkosten betalen,dus prijs-kwaliteit verhouding is bij de Efteling goed.
Ze hanteren een entree prijs naar Europese normen,.zie Walibi.Europapark.Disney etc.
En als je dan toch de krenterige Nederlander wil uithangen,elk park neemt deel aan spaaracties!!kaartje van de kruitvat erbij,voor 14.50 onbeperkt treinen voor 2 en voilà ook al geen parkeerkosten!!!ff sparen bij de AH en je krijgt zomaar 9€ korting op de Efteling entree!!
Stop met zeuren,of ga een hobby zoeken -
@62 "Ga eens met groente-afval naar de kinderboerderij. Leuke middag gegarandeerd! "
Omdat je meteen ruzie krijgt met de eigenaar bedoel je dan omdat dit niet toegestaan is ? ;) -
@62 / @72:
http://www.skbn.net/kinderboerderijen/niet-voeren
De geiten een boterham voeren of groente meenemen voor de konijnen van de kinderboerderij. Het lijkt zo leuk om de dieren te voeren. Maar heeft u er weleens bij stilgestaan dat het voor de dieren lang niet altijd gezond is en er zelfs dieren aan overlijden? En weet u ook dat het eigenlijk verboden is om keukenafval te voeren aan dieren? -
De slechtste deal is het Dolfinarium in Harderwijk. Klein parkje dat peperduur is. Nooit meer !!!!!
-
@34 en35: Daarin kan ik je volgen, feit blijft dat het de parken zelf zijn die blijkbaar klagen in dit geval. Zij klagen zelf over teruglopende aantallen...
-
Op mijn werk heb je een personeelsvereniging en die komt regelmatig met aantrekkelijke kortingen. In de herfstvakantie kunnen we nu met de bus (touringcar) naar de efteling voor 15 euro p.p.. Ook kortingen op sauna, dierentuinen en het dolfinarium. Moet je wel lid zijn (0,50 cent per maand). Jammer dat niet iedere werkgever zoiets heeft.
-
Pretparken zeuren altijd, laatst naar de Efteling geweest, word een heleboel bij gebouwd! en dan maar klagen dat het slecht gaat!
en btw. voor veel mensen is de Efteling en andere parken veel te duur! -
@iedereen
Degene die zeiken over de goede parken. je betaald voor kwaliteit. en anders ga je maar voor 5 euro in de ballenbak spelen.. Kom op zeg, je gaat toch met meer plezier naar de efteling dan naar koningin julianatoren?
Wij hebben echt geen hoog inkomen en gaan naar 20-30 verschillende top pretparken per jaar door heel europa, met 4 mensen, en ik leef ook..
Mensen kijk is realistisch naar dit doet zaken, verlaag je de prijs, zullen parken failliet gaan, werkgelegenheid verdwijnt, toeristen blijven thuis, minder entertainment in nederland. De vrijetijds sector is de grootste in nederland. Voor een musical van 2 uur betaal je meer dan 1 dag efteling. Je betaald voor kwaliteit.
En degene die zeggen, entree omlaag, dan word het nog drukker.. Weinig inkomsten als je een uur moet wachten on eten te bestellen.
Overigens klopt het bericht ook niet, door minder koopkracht gaan we juist minder op vakantie, fout vangen we op door dag uitjes in nederland. Het gaat dan juist beter! Maar door de zomer zijn de bezoekers aantallen gedaald. -
Pretparken en dierentuinen zijn een stuk duurder dat 30 jaar geleden, dat klopt. Maar ze bieden tegenwoordig ook veel meer en we hebben met z'n allen gemiddeld ook een stukje meer te besteden. Daar hoor je zelden iemand over. Ik heb niet het gevoel dat Nederland veel soberder leeft dan in de jaren 70/80. Ook geloof ik niet dat het exploiteren van een pretpark of dierentuin een goudmijntje is, eerder omgekeerd. Denk eens aan de hoge energie- en grondprijzen, belastingen en de personeelskosten. In het buitenland liggen deze prijzen meestal lager. Wie denkt dat-ie voor 10-15 euro een hele dag door de Efteling kan struinen is volstrekt niet realistisch bezig.
-
@6 hoef jij dan geen vliegtax, havenbelasting e.d. te betalen? 'k zou graag weten waar vandaan je vliegt, want alleen al de bijkomende kosten voor een ticket zijn minstens 75 euro!
-
@71 Ik leg ook geen 80 euro neer voor een of andere artiest. Maar ik zal wel die calvinistische Hollander zijn ;-)
-
8228 september 2011 10:26 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@82 Kan ik ook ZEGGEN! Maar of het echt zo is is te betwijfelen.
-
Artis in de rij voor koffie. 2 koffie in een plastic bekertje + 2 stuk appelgebak 12 Euro. Je bedenkt je wel de om nog iets te gaan halen.
-
@73 mja wij hebben een kinderboerderij waar je WEL mag voeren.. tot op een zeker moment er een bordje bij de ingang komt dat er genoeg gesnoept is door alle dieren en of je meegebracht brood/groente in de daarvoor bestemde manden wil achterlaten.
-
en wat betreft pretparken.. als er zoveel pretparken bijkomen is het logisch dat de spoeling dunner word..
niet alle pretparken zullen het overleven.
dat lijkt me niet raar.. -
@60: Het heeft geen zin die er bij te halen, want die komen alleen als de parken moslimvrij zijn; die hebben andere 'prioriteiten'. Sorry, maar je begint zelf...
-
Een goed alternatief voor dure pretparken is de museumjaarkaart. € 39,95 per jaar voor volwassen en € 19,95 voor kinderen. Ik denk erover om die aan te schaffen voor ons gezin dat bestaat uit 5 personen. De lijst met deelnemende musea is oneindig. Een aantal: Aviodrome, Zuiderzeemuseum, NEMO, Naturalis, Anne Frankhuis, diverse paleizen en kastelen (o.a. Muiderslot) openluchtmuseum Arnhem, etc... In mijn ogen veel leuker maar da's persoonlijk. Ik moet er niet aan denken om kapitalen uit te geven om voor iedere attractie 3 kwartier in de rij te mogen staan.
-
@83
Waarom zou dat niet kunnen. Ik ken zat die meer geld per jaar verroken en amper tot niets te makken hebben.. Het leven is vol met keuzes... -
Ik ben het eens dat de meeste parken erg duur zijn. Maar er zijn genoeg parken die minder duur zijn. Zo is er in het noorden een leuk pretpark. Waarbij onbeperkt friet, snacks, ranja, koffie, thee, koud water en softijs is inbegrepen voor 13,50. En er zijn wel meer parken. In het midden van het land heb je ook een leuk pretpark voor nog geen 10,00 en zo zijn er nog meer de verzinnen het ligt er alleen aan wat je wilt. Dure en grote attracties of ben je tevreden met een kindderachtbaan etc voor de kids.
Wij zijn ook wel eens naar de efteling geweest maar zelfs als je op een maandag en niet in het hoogseizoen gaat en het regent er af en toe dan sta je nog 30 minuten in de rij bij de attracties dus voorlopig zie je ons daar niet meer -
@73
Mijn excuses, wij hebben hier in Tilburg een kinderboerderij in "Het Wandelbos" welke groot is en altijd toegankelijk en waar voeren wel mag. Geen brood, wel groente-afval. Ik was in de (onterechte) veronderstelling dat dit "overal" zo was. Er is toezicht en met borden worden de voerregels duidelijk gecommuniceerd. De toegang is gratis, de paden verhard en de dieren hebben veel ruimte. -
@84
Dan neem je een koffiekan mee en wat broodjes. Ga je op een bankje zitten, niet op het terras. Het is een KEUZE of je het er voor over hebt. -
Entreeprijzen van 35 euro en een kroketje uit de muur voor €3,25 nekken de toegankelijkheid. De prijzen zijn al jarenlang niet Nederlands meer.
-
@92 toch is het makkelijk meer te verdienen aan de horeca als je de prijzen minder hoog laat.. eten moet je nameljik toch!
als ze dus per kop koffie minder winst maken.. kopen mensen wel extra koffie en per saldo heb je meer winst (het kantelpunt qua prijs vereist natuurlijk enig onderzoek)
maar helemaal eens met @90 er zijn ook goedkopere parken
waarschijnlijk hebben die ook betere overlevingskansen.. -
Dierenpark Emmen gaat verhuizen. Moet je kijken hoeveel dat kost. Ben benieuwd straks naar de toegangsprijzen.
-
@95: die nieuwe prijzen zijn al bekend gemaakt, dat word 30 euro ipv 19,50 nu.
-
@92,
Er zijn parken die een verbod hebben op zelf mee gebrachte etenswaren. -
Even voor het vergelijk:
http://dierentuinen.onderdeaandacht.nl/ -
@61 Ik neem aan dat je voor die 5 euro niet telkens dezelfde mensen mee mag nemen?
-
@99
Jawel -
@93 Ja, die kroket van 3,25 doet hem nou echt de das om! Je bent verplicht om daar snacks te eten, of wat? Je kunt natuurlijk ook je eigen broodjes meenemen, maarja, als je dat doet heb je natuurlijk niets meer om over te zeiken hè. Knuppel.
Het is heel simpel, als het ècht allemaal te duur is zouden mensen er niet meer voor betalen en maken ze verlies. Gevolg: de prijzen gaan naar beneden. Zolang er nog genoeg mensen zijn om met hun vadsige tengels snacks te kopen voor 3,25 is de prijs dus duidelijk niet te hoog.
Maarja, als Nederlander moet je natuurlijk wel iets hebben om over te zeiken, toch? -
Als je niet zoveel te besteden hebt, dan moet je sparen voor een uitje als dit. Dat deden wij vroeger thuis ook, dan gingen we sparen om naar Fantasialand in Duitsland te gaan en dan namen we zelfgesmeerde krentenbollen mee en als we de hele dag geen ruzie hadden gehad dan stopten we op de terugweg ergens om een frietje te gaan eten...
Het is inderdaad een dure grap voor een groter gezin, maar als je kinderen nog jong zijn hoef je toch niet per se naar de Efteling te gaan? Zo'n kind kan net zoveel plezier beleven in een grote speeltuin waar je voor 5 euro naar binnen mag. -
@91 "in Tilburg een kinderboerderij in "Het Wandelbos" welke groot is en altijd toegankelijk en waar voeren wel mag. Geen brood, wel groente-afval. Ik was in de (onterechte) veronderstelling dat dit "overal" zo was"
Ah, ok, en ik was in de veronderstelling dat het bij geen enkele kinderboerderij mocht (en degenen die het deden het of niet wisten, of tegen beter weten in toch deden) -
@82 @83 ik nodig u uit om op mijn facebook te kijken, of mijn videos op youtube. Ja, ik bezoek er zo veel, en ja natuurlijk is het te betalen ;)
Zoek maar eens chehza op youtube ;) Ik hoor jullie zo weer.. -
@101 "Ja, die kroket van 3,25 doet hem nou echt de das om! Je bent verplicht om daar snacks te eten, of wat? "
Sterker nog, laat ze die prijzen alsjeblieft verder omhoog doen van dit soort junkfood. Misschien worden we dan gezamelijk ook nog eens wat gezonder en hoeft de ziektekostenpremie niet jaarlijks met 10+% omhoog :) -
@102 hier is het minstens zo'n feest om naar de kinderboerderij of wijkspeeltuin te gaan...
het eerste kost niets, het tweede kost een euro per persoon.
en je hoeft er ook nog eens niet voor in de auto te stappen maar kunt gewoon gaan als je 's middags denkt "oh het is mooi weer ineens!"
maarja.. dat is natuurlijk wezenlijk iets anders dan een dagje pretpark.
of je nou naar ballorig gaat of naar de efteling. -
Voor iedereen het over kortingsbonnen, -acties, groupon enz. heeft.
Ik wil gewoon bij de kassa het goedkoopst mogelijke kaartje kopen. Ik wil niet eerst een dag bezig zijn om uit te zoeken of het via via nog goedkoper kan.
Ik vind niets vervelender dan achteraf uitvinden dat ik weer eens genaaid ben en veel meer betaald heb dan de rest van de pretparkpopulatie.
Dus als het kaartje te duur en men moet klanten trekken dan geen kortingsbonnetjes, aanbiedingen via internet en dergelijke, maar gewoon een goedkoper kaartje bij de kassa.
Maar dat is mijn mening. -
@82 @83 Dat kan toch? Neem gemiddeld € 100,00 per bezoek met 4 personen en dan 25 x per jaar = € 2500,00 (komt nog wat benzine of NS bij) maar misschien gaan zij wel niet met vakantie......is iig niet onmogelijk.
Die pretparken moeten gewoon mee met de prijs, ik denk als je hier 2 jaar achter elkaar 8 maanden mooi weer hebt de prijzen dalen, want wat hebben die pretparken nou voor inkomsten gehad deze zomer met die regen.......maar alles moet wel draaien (stroom, personeel, inkopen voedsel en drank........)
Ik was pas op scheveningen en betaalde voor een biertje en een cola 9 euro, ik vroeg of het een foutje was.....maar nee, "de slechte zomer hé" antwoordde zij......
WE DOEN HET ALLEMAAL ZELF.......hupsekeetje, regenjas aan en gaan! -
@108, neem daarbij jaarkaarten die de helft van de berekening laten afnemen, en dan gaan we ook nog eens vaak op vakantie naar de parken waar we dus gratis entree hebben :) Maak er een rondreis van, benzine kosten omlaag, parken kosten niet veel. Dan blijft het eten over. Mensen moeten slimmer worden in dit soort dingen :)
-
Het (recreatieve) gedrag van mensen blijft natuurlijk niet steeds gelijk. Een goede ondernemer bedenkt wat recreanten (straks) willen doen. Achter de recreanten aanlopen en investeren in wat zij (vroeger) deden: dat kan niet blijvend succesvol. Dat is volgen. Dan kun je wachten op problemen.
-
discotheken, pretparken: het is allemaal ver over de top en van de vorige eeuw.
-
@42
Die brief heb ik nooit gehad, maar dat komt waarschijnlijk omdat je het abonnement na een bepaalde tijd hebt aangeschaft. Dit jaar loopt het abonnement van 1 februari 2011 tot 31 maart 2012, dus zelfs langer dan 12 maanden. Tja, je bent er zelf schuldig aan als je 'm nu pas aan gaat schaffen...
@82 Is helemaal niet zo onbegrijpelijk hoor. Komt gewoon omdat het gros van de mensen een abonnement niet serieus overweegt. Voor € 46,90 p.p. kun je een abonnement op Fort Fun aanschaffen (één keer even naar Duitsland rijden) en vervolgens heb je (eenmalig, maar dat is voor het gros genoeg) toegang tot:
Walibi World (Nederland)
Walibi Belgium (België)
Walibi Rhone Alpes (Frankrijk)
Walibi Aquitaine (Frankrijk)
Bellewaerde Park (België)
Le Bioscope (Frankrijk)
La Mer de Sable (Frankrijk)
Planete Sauvage (Frankrijk)
Pleasurewood Hills (Groot-Brittannië)
Aquapark (Zwitserland)
Dolfinarium (Nederland)
Avonturenpark Hellendoorn (Nederland)
Mini Chateaux (Frankrijk)
Aquarium Du Val de Loire (Frankrijk)
Parc Bagatelle (Frankrijk)
Parc Astérix (Frankrijk)
Hoezo kun je geen 20 à 30 parken per jaar bezoeken???
Met het abonnement van de Efteling, die alleen maar met Europese topparken samenwerkt, kun je o.a. gratis naar Phantasialand, Europapark, Parc Asterix, Alton Towers, Port Aventura etc.
Ik zou zeggen, ga eens een jaartje minder ver op vakantie en neem gewoon een abonnement. Eenmalig een grote(re) uitgave, maar ik heb dit jaar wel heel veel plezier gehad van mijn Efteling abonnement. Jezelf niet druk maken over lange wachtrijen, beetje sfeer proeven; je loopt er een stuk relaxter rond en je kan ook enig leedvermaak over mensen die zich van tevoren het doel gesteld hebben om het HELE park (idiote opgave bij drukte) te beleven niet meer onderdrukken. -
Met konninginnedag kan je volgens mij gewoon gratis aapjes kijken.
-
@109 Idd en eten moet je thuis ook....dus die kosten schrijf je ook weg ;-)
. -
Pretparken duur? Het is maar hoe je het bekijkt. Als ik naar een voetbalwedstrijd ga betaal ik 30 euro voor een kaartje. Dan ben ik 1,5 uur zoet. Weet ik niet wat ik krijg. Theater: 25 euro, 1,5 uur zoet. Weet ik grotendeels wat ik krijg, maar garantie heb je niet. Circus: 15 euro, 2 uur zoet. Efteling: 8 uur zoet, Walibi: 8 uur zoet (als niet de helft van de attracties afgesloten is of defect tenminste, want dat gaat ze nu zo langzamerhand de kop kosten). Artis: 2,5 uur. Enz, enz. Als je dan kijkt naar de grote oppervlakten, de hoeveelheid personeel, het onderhoud, etc etc dan valt de prijs nog best mee. Echter: dit is in relatieve zin. In absolute zin, en dat valt niet te ontkennen, is een dagje pretpark alleen nog weggelegd voor mensen die echt wat te besteden hebben. In verhouding tot ander, veel duurder amusement, en de tijd die je er zoet bent, vind ik het wel meevallen allemaal. Het is alleen zo ontzettend triest dat veel kinderen uit minder welgestelde gezinnen buiten schot blijven.
-
pff al dat gezeur over eten, wat is er mis met een snee brood?
-
Even back to basics : "Concurrentie" nekt pretparken en dierentuinen. Welke concurrentie dan wel ? Andere pretparken en dierentuinen ? Het zit 'm gewoon in de prijs en ook in het feit, dat je zelf meegebrachte etenswaren vaak niet ter plaatse mag nuttigen. En dat laatste alleen maar om de uitbestede (vaak schofterig dure) voedselketen binnen de parkgrenzen aan klanten te helpen. Oftewel, zoek de oorzaak bij jezelf in plaats van die bij anderen in de schoenen te schuiven. Zorg er gewoon voor dat je zelf een interessant en competitief aanbod hebt.
-
Lekker weer binnenkort naar de Winter-efteling. En laat al die zeursnorren maar thuis. Des te meer ruimte
-
@112
jouw auto rijdt zeker op water. ook leuk.,. -
#97
Zoals?
Misschien kan je je uitspraak onderbouwen met bewijzen? Of kunnen we de conclusie trekken dat je roeptoetert? -
@68 - Marcus Durjardin.
U bent terecht kritisch en u heeft volkomen gelijk want het is goed mogelijk om te sparen zodat je een dag naar een pretpark of dierentuin kunt. Echter heeft niet iedereen op het einde van de maand zoveel centen over maar komt men eerder te kort. Minima en uitkeringsgerechtigden zullen daarom vaker niet dan wel gaan noch dat de kans hebben om wat te sparen. Zij blij dat ze kunnen leven en een dak boven hun hoofd hebben, de rest is dan enigzinds bijzaak. Dát is eveneens kritisch zijn........
Waar ik mij vooral aan stoor, en misschien ben ik wel een azijnpisser, je spaart de centen bij elkaar en je gaat daar een dag naar toe. Blijkt het erg druk te zijn en jij moet lang wachten voor je in een bepaalde attractie kunt. Aan het einde van de dag constateer je dat je heel veel tijd kwijt was met wachten dan dat je ergens gebruik kon maken. Heb je veel geld neergelegd om ergens in een rij te staan.............Wordt dan een zuur en duur uitje.
Tuurlijk kun je alles meenemen zodat je niets hoeft te kopen. Maar zeul jij graag rond met een koelbox of eet jij graag een lauw warm broodje op het einde van de middag? Nog afgezien van het feit dat je blij mag zijn dat je koelbox er nog staat als je uit een attractie komt. Want vandaag de dag kunnen mensen alles gebruiken en zonder toezicht op je spullen is alles snel weg...........
Je moet er naar toe. Wat als je geen auto hebt en afhankelijk van het OV? De prijzen wel eens gezien die gerekend worden? En nee, niet iedereen kan een kortingskaart aanschaffen omdat ze centen niet hebben of omdat het bijna geen voordeel oplevert....... Auto's rijden niet op kraanwater noch op lucht.
Mijn partner en ik verdienen beiden het minimumloon, gaan nooit op vakantie en zelden naar een dierentuin of pretpark. Simpelweg omdat het te duur is. Als we gaan dan komen de kaartjes via Airmiles - behoeft geen betoog hoe lang je moet sparen wil je 4 tickets bij elkaar hebben? Gaan veel liever naar de speeltuin, kinderboederij, zwembaden en natuurwateren en zoeken actief naar leuke en goedkope dagjes uit waarbij wij zelf graag een kop koffie lusten en de kinderen een ijsje. Betaalbare prijzen en nog gezellig ook. Moet je in een pretpark of dierentuin eens om komen......... -
@117 "Welke concurrentie dan wel ?"
Dat staat toch in het artikel...
"In de periode 2002 tot 2004 is het aantal attractieparken met maar liefst 77,8 procent gestegen van 45 naar 80. Dit terwijl het aantal bezoekers slechts steeg met 8,6 procent. In de periode 2006 tot 2008 was de groei van attractieparken afgeremd tot 21,7 procent. Het aantal betalende bezoekers nam toe met 23 procent."
"Oftewel, zoek de oorzaak bij jezelf in plaats van die bij anderen in de schoenen te schuiven. Zorg er gewoon voor dat je zelf een interessant en competitief aanbod hebt."
Dat staat toch in het artikel...
"De parken die zich nu aan de malaise weten te onttrekken, vallen volgens de onderzoekers op door hun onderscheidend vermogen en professioneel management.
''Zij hebben een duidelijke positionering, weten wat hun doelgroep belangrijk vindt en maken bewuste keuzes in het voeren van acties en het geven van kortingen'', aldus de Rabobank."
Prima om een mening te hebben, maar eerst enige kennis van zaken opbouwen (of met goede argumenten de theorie onderuit halen) zou geen kwaad kunnen bij u. -
12328 september 2011 16:16 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@123
Dat variert erg sterk. Zo is een park zonder entree voor 4 personen zo'n 50-100 euro. Met benzine etc. Een park met entree word duurder, maar dat zal rond de 100 euro zijn, dan worden de boterhammetjes meegenomen en het drinken. Dus zeg maar per bezoek zo'n 75 euro. 75 x 20 = 1500 euro, 75 x 30 = 2250
Je moet weten wat de goede abbonomenten zijn ;) -
@123 Geef mij een lijstje met parken die je graag wil bezoeken, dan zal ik de abonnementen voor je uitzoeken :)
-
@125 Alle parken met kinderopvang, dan duik ik wel ff een hotelletje in met mn vrouwtje ;-)
-
Voor pretparkbezoek heb je toch kinderloze familie en opa's en oma's die jouw kinderen meenemen? Heb je ook nog tijd met je partner alleen.
-
Wij hebben een groot gezin, dus dagjes uit zijn niet echt goedkoop...
Beetje googlen loont:
Jaarabonnement Julianatoren kost ongeacht gezinsgrootte 169 euro.
Voor dat geld krijg je erbij: (Voor alle 9 gezinsleden)
1 maal gratis Ouwehands Dierenpark
1 maal gratis Slagharen
1 maal gratis Safari Beekse Bergen
1 maal gratis Archeon
en nog een park gratis, maar weet effe niet welke,
en ook nog voor de helft naar:
Dolfinarium, Linneaushof, plopsaland....
Kijk, dat is dan weer leuk meegenomen! -
@127 Nee, heb ik niet.....wil jij mijn familie worden dan?
Nee joh, ik zat maar te dollen, ik wil er juist bij zijn als de kinderen zich vermaken ;-) -
@126 Ikea? ;)
-
@130 Is iig niet duur ;-)
-
Maarreh, laat iemand eens komen met een goedkoop weekendje eurodisney......(ik heb schoolplicht gaande kinderen) 2 volwassenen en 2 kinderen (13 en 6 jaar) auto of trein maakt mij niet uit.....ik heb € 300,00......ga niet lukken hé? Wel een hybride auto, dat scheelt dan weer
-
Dan is het rare idee om iets goedkoops te doen, bij ons in de buurt heb je machtige mooie 'heuvels' overblijfsels van de laatste ijstijd, vol met zand kun je als kind tekeer gaan, joh heb er tot mijn veertiende of zo regelmatig gespeeld, het is natuurlijk machtig mooi als je zoiets in de buurt hebt, maar het is goedkoop je hebt je kind aan huis, en een picknick pakket van de aldi is altijd een stuk goedkoper dan een frietje of een broodje bij de efteling ...
het is maar een idee , gelieve wel met de fiets gaan en je rommel opruimen :-) -
@132 maar waarom perse eurodisney?
van 300e kun je een heel weekend naar de efteling.
zeker 5x naar de dierentuin..
en vele malen naar de lokale speeltuin, kinderboerderij of park.
en ja dat is natuurlijk geen eurodisney.. maar als je wel naar eurodisney wil zul je ervoor moeten sparen. net als de meeste andere mensen. -
@1321 Ik ben 31 , ik ben een keer in mijn leven in euro disney geweest vond het leuk , maar hoef er niet perse vaker naar toe eerlijk gezegd .... Leuk voor een keer maar echt niet iets om warm van te lopen als je het mij vraagt ...
-
€ 300 voor Disneyland Parijs? Nee dat ga je niet redden (niet als de reiskosten inbegrepen moeten zijn).
Voor € 425 zit je in een appartement in de Efteling (inclusief vier dagen entree) (weekend in februari) en voor € 470 ook, maar dan halverwege mei. Dat is wel een stuk beter dan een gemiddeld Disney appartement.
Als je écht graag naar Disney wilt, dan zou ik als tip geven om even flink door te sparen en er een kindervakantie van te maken. Neem in de meivakantie of in een andere periode waarin de Amerikanen nog geen vakantie hebben het vliegtuig naar Orlando en ga naar Walt Disney World, vier parken, twee waterparken plus Amerikanen zijn veel socialer en vriendelijker dan het gemiddelde volk wat in Parijs rondloopt, zelden zulke relaxte mensen meegemaakt. Ga niet op het resort zitten, maar huur een villa voor een paar honderd euro per week, met privé zwembad en je bent klaar. Het kost wat, maar is wel twintig keer beter dan Disneyland Parijs.
Anders zou ik gewoon naar De Efteling gaan. Als je van een natuurlijke omgeving houdt is Bosrijk een aanrader en daarnaast heb je de Loonse en Drunense duinen praktisch in je achtertuin liggen.
Maar dat is mijn mening... :) -
@134 Omdat de kinderen daar graag naartoe willen ;-)
@135 en @ 134 Efteling e.d. zijn we geweest, er zitten hier een paar mensen die slim zijnmet bonnen en aanbiedingen enzo....dus ik dacht, even kijken wat we kunnen ;-)
Ik weet dat als ik een weekendje zal gaan een 5 a 600 kwijt zal zijn....
@136 mm Amerika...daar ga ik eens naar kijken ;-) Thanx -
ik betaal voor mijn jaar abo voor de dierentuin 35 euro....heb dan een wandeling van 4 uur tussen de verschillende werelddelen met dieren...dit bestaat niet meer in nederland, en dat is ongelooflijk want wat is voor kinderen het allerbelangrijkste? uitstapjes waarbij ze iets leren en dat gaat in nederland helaas niet meer....jammmer hoor!!!
Stijgers in Economie
Omzeil de belaste kilometervergoeding
De belaste kilometervergoeding kan deels...
17 uur 1 minuut geleden door All.you.need.is.love
'Bodem Griekse schatkist in juni...
Als Griekenland de steun verliest van de...
20 uur 55 minuten geleden door jopiejoooh
'Shell veroorzaakte lek Nigeria...
Shell was zelf verantwoordelijk voor een...
21 uur 17 minuten geleden door lol_kabinet
Fabrikanten Parma smelten tienduizenden...
Vele tienduizenden Parmezaanse kazen die...
22 uur 36 minuten geleden door uweigenmeninggeldtalleen
Interessante feiten over Europese...
Tot aan de crisis in 2008 had Amerika een...
22 uur 45 minuten geleden door Mr.Q
Best gewaardeerd
Bolkestein wil onderzoek naar eigen munt
Nederland zou zo snel mogelijk een...
4 dagen geleden door Wij zijn er klaar mee!
ESM: Maximaal 40 miljard? U vergist zich.
Rudo de Ruijter
23 mei 2012
Open brief...
4 dagen geleden door natuurlijkeu
Onderzeese windmolen levert stroom uit...
Succesvolle test voor Schotse kust is...
6 dagen geleden door mvdmeulen
'Ellende niet te overzien bij einde...
Het nieuwe permanente noodfonds voor de...
5 dagen geleden door pieter.s
Bewustzijn over corrupte bankensysteem...
Een overzicht van mensen in landen over de...
2 dagen geleden door Ami, Lerni, Miri

