Als de R overheid steeds meer van ons inkomen afsteelt valt er voor ons niets meer uit te geven
Sorteer op:
-
Ik zit nog altijd te wachten op het zoet dat mij is beloofd na het zuur, voordat ik geld ga uitgeven.
-
Meer besteden ? .....ik ben maar eens aan het sparen geslagen om in mijn oude dag te kunnen voorzien strakjes ........
Meer besteden ? ...stelletje achterlijke violen , je bid god al op je blote knieen dat je gezond blijft anders ben je in februari al door je eigen risico heen wat ze op willen schroeven naar minstens 500 euro pp .
Meer besteden om staats kas te spekken , van nu af aan rijd ik wel ff de grens over . -
Als ze willen dat ik meer besteed zullen ze me meer moeten betalen. Mijn laatste loonsverhoging stamt van 2005.
-
De crisis is onder andere gekomen om dat amerikanen structureel al jaren gemiddeld 46000 dollar uitgeven per jaar terwijl ze gemiddeld 42.000 dollar verdienen.
En nu willen ze dat wij dat ook nog voor onze rekening gaan nemen in plaats van gewoon toegeven dat de situatie in Amerika vergelijkbaar is met die van Griekenland en niemand in de wereld bij machte is om Amerika te helpen met een steunfonds.
Als de dollar valt:
Een erg leuk en leerzaam boek. -
Oproep aan de consument: besteed, naar Amerikaans model, alvast het geld dat je waarschijnlijk nooit zult hebben. Was dat niet de oorzaak van alle ellende?
-
Logisch, zo'n consumentenstaking; iedereen ziet met angst & beven de naderende tsunami van dodelijke bezuinigingen, kortingen, extra heffingen en lastenverzwaringen naderen. Zeker met het komende Bruin-1 kabinet zal het steeds slechter worden voor iedereen met minder dan drie keer Modaal. Dus men spaart om de klappen te kunnen opvangen. Die nieuwe auto en nieuwe tv hebben wij ook maar op de lange baan geschoven; de oude brengt nog wel wat op, genoeg om de trein straks van te betalen... En die nieuwe tv? Ach, we keken toch al nauwelijks meer. :)
Ook hier wordt bezuinigd op alles waar maar op kan worden bezuinigd; eten zeer zeker, en de thermostaat moet toch nieuwe batterijen, kan-ie meteen weer een graad lager, zoals we elk jaar al doen om de immer stijgende gasprijzen nog een beetje bij te houden... -
Exact TS. Ik luister al enkele jaren naar mijn leidinggevende: Moeilijke markt, je zit al boven CAO, bla bla..
En een kopje als: "Consument laat het afweten" is een regelrechte leugen. En met de op handen zijnde bezuinigingen die zijn veroorzaakt door de financiële wereld blijf ik lekker op de centen zitten.
Laat eerst de banken maar eens de variabele rente verlagen, die schoften betalen procenten minder dan voorheen maar hanteren een zgn. risico-opslag waar de honden geen brood van lusten.
De consument leeft tussen hyena's en aasgieren, logisch dat "de consument" op zijn/haar geld past. -
wat valt er tegenwoordig nog te besteden als je beneden modaal inkomen hebt en alles gaat op aan je vaste lasten????
Laat eerst de prijzen maar eens flink dalen naar het niveau ouderwetse gulden periode (weet je nog 1 euro = 2,20371 gulden). Misschien dat consumenten dan weer meer kunnen en gaan besteden.. -
Laat de economie maar kapot gaan. Dan kunnen we een nieuwe economie beginnen met een nieuwe munt. Een geldsoort dat door de overheid wordt uitgegeven (en niet door banken) en waarop geen rente gerekend mag worden. Alleen inflatie doordat de overheid extra geld uitprint. niet meer die belachelijke praktijken van de banken nu.
Hoe dat in europa gaat weet ik niet precies maar in amerika heb je de FED. Deze gledmaakbank is in handen van particulieren. Ik ga ervanuit dat dit hetzelfde is in de EU. omdat we hetzelfde systeem hebben. -
We moeten meer uitgeven,hoezo onder RECHTS worden we alleen maar gekort,,we moeten voor alles veel meer gaan betalen--eigenbijdrage zorgkosten,,zorgtoeslag gaat verdwijnen,huren gaan sterk omhoog, voor alles moet je bijbetalen of gaat uit je basispaket, Gem, belastingen,enz, enz,enz,enz,!!!!
-
Laten de banken en de overheden die dit zo uit de hand hebben laten lopen maar eerst eens zorgen dat geld weer een middel wordt in plaats van een DOEL.
Uitgevonden als manier om verschillende diensten met elkaar te verrekenen is het een systeem geworden om geld te maken en winsten te genereren.
En zelfs consumenten met alleen lagere school kun je inmiddels uitleggen dat het systeem van groei door lenen en overconsumptie.
Alleen de bankiers en de economen nog niet.
Maar het is bijna vijf voor 2012`. -
de consument laat het niet afweten, maar heeft gewoon geen geld, omdat die pipo's in Den Haag alles afjatten
-
Er is maar één manier om de consumenten aan het consumeren te krijgen en dat is de formatie afbreken.
Momenteel is iedereen aan het sparen voor de ellende die met Bruin 1 over ons gaat komen, er zal geen geld zijn om wat dan ook te kopen behalve een stevige broekriem, maar daarvan heeft iedereen er nog wel een paar liggen. -
Voor een fundamenteel herstel van de economie is het onontbeerlijk dat consumenten en bedrijven meer gaan uitgeven.
Voor een fundamenteel herstel van de economie is het onontbeerlijk dat de regering de consumenten en bedrijven niet verder uitknijpt,maar juist stimuleert meer uit te geven.Dus minder over de balk gooien,waardoor de belastingen omlaag kunnen.Maar met bruin 1 gaan we dat niet redden. -
Eerst de persoonlijke leningkjes, roodstanden, creditcardschulden en wehkampkredietjes en autokredietjes maar eens aflossen nietwaar? Duurt nog een paar jaar + een paar jaar sparen en dan kunnen de mensen weer geld gaan uitgeven.
Ze willen willens en wetens naar de volgende kredietkrach. -
Ik zou tegen de overheid willen zeggen, gooi er nog wat propaganda tegenaan in de Nederlandse dagbladen over hoe geweldig het gaat met de economie, misschien dat de burger er intrapt en meer gaat besteden...
-
Wat een bericht. Ik begin bijna te huilen als ik dit lees.. Ik heb echt gewoon het minimuminkomen via een uitzendbureau (omdat ik na mijn opleiding geen baan gevonden kon krijgen). Ik woon nog bij mijn moeder in, simpelweg omdat ik geen eigen huisje of appartementje betaald kan krijgen en ik ook geen fatsoenlijke hypotheek krijg, omdat ik geen vaste baan heb. Elke maand gaat alles op aan belastingen, reiskosten, ziektekostenverzekering, etc. En ook bij ons thuis met inwonende werkende kinderen moeten we alles op alles bezuinigen om niet in de schulden te raken. Verwarming een graadje lager zetten? Die gaat bij ons alleen nog in de winter aan op 15 graden om de vrieskou buiten te houden..
Hoe ik iets uit wil geven? In nederland op vakantie gaan in plaats van naar het buitenland? Lieve rijke mensen van dit land (ja die zijn er nog ergens achter hun cabrio's verstopt).. in tegenstelling tot jullie ga ik al jaren niet meer op vakantie! Dus meer besteden? NEEE!!!!!! Dat HEB ik gewoon niet meer! -
Ik wil best meer uitgeven maar zolang de nuts bedrijven en de verzekeringen alles maar duurder maken zal dat niet gaan.En een (nieuw) huis kopen wordt ook al lastig want de banken zijn super voorzichtig.Weten jullie trouwens wat je tegenwoordig kwijt bent als je kleding gaat halen??
Oh en een loonsverhogonig zou dan ook zeer welkom zijn. -
@12 Maar als je geen geld hebt, moet je gewoon een nieuwe lening afsluiten! Neem een voorbeeld aan de de overheden van deze wereld! Gewoon de staatsschuld op laten lopen als het ultieme medicijn tegen stagnatie van de eeuwigdurende economische groei! (uiteraard op kosten van de belastingbetaler)
"Consument laat het afweten"
Het is ook zo'n mooie kop. Na al het "harde werken" wat banken en overheden de afgelopen jaren hebben gedaan worden ze beloond met een consument die het vertikt om zijn laatste centen uit te geven. Stank voor dank heet dat.. -
Hoe kan je nu meer besteden als je volgend wordt afgestempeld.
Hoe kan je besparen als de banken steeds meer geld voor het openhouden van bankrekeningnummer vragen.
Hoe kan je besparen als straks 500 euro p.p. aan eigen bijdrage moet neertelellen.
Ze moeten zich schamen om te vragen of meer wil uitgeven ineen tijd dat de heren zelf niet eens weten wat er volgend jaar beleid wordt uitgemolken. -
Spaarloon is een sigaar uit eigen doos en de regering maar hopen dat we het gaan uitgeven. De werkelijkheid is dat niemand de politiek meer vertrouwt.
De halvering van onze salarissen met de invoering van de euro in casu met het misbruik van het bedrijfsleven en overheid zelf, zodat het leven veel duurder is geworden dan in de guldentijd. De crisis, wankelende banken/verzekeringsmaatschappijen/pensioenfondsen, de onzekerheid of je je baan mag houden. Straks maximaal 1 jaar in de WW en dan de bijstand in, logisch dat de burger een spaarrekening achter de hand wil houden.
Als je het vertrouwen en de koopkracht van de burger wil stimuleren, stimuleer dan niet het bedrijfsleven met allerlei voordeeltjes, want de burger gaat hierdoor echt niet meer consumeren en deze voordeeltjes verdisconteert zich in het negatieve resultaat van het bedrijfsleven. Er is maar 1 oplossing de loonbelasting met 200 euro netto per maand omlaag, dan hebben wij A. weer wat meer vertrouwen in de politiek en B. er wordt weer meer geconsumeerd zodat het bedrijfsleven er weer bovenop kan komen. -
Hadden ze maar moeten kiezen voor het stimuleren van de koopkracht van de consument ipv de bedrijven en banken miljarden te lenen en te bezuinigen.
Als de consument genoeg heeft geeft het geld uit, dat is dan weer gunstig voor bedrijven en dat is weer gunstig voor de banken.
En zijn het niet juist de banken die op hun geld blijven zitten en het bedrijven moeilijk maken geld te lenen? Diezelfde banken die de crisis hebben veroorzaakt?
#11
exact! -
Het is ook wel een rare gedachte om schijnbaar te vinden dat de consument problemen moet oplossen waar hij niet om heeft gevraagd, wel de dupe van is en ook nog eens niet de oorzaak van is. Dat terwijl de schuldigen beloont lijken te worden.
Diegene die deze redenatie heeft verzonnen, heeft wat mij betreft een flinke schop onder zn hol verdiend. -
2515 september 2010 14:33 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
mee eens @ 24.
-
@23 heel juist, naar mijn idee zou het helemaal niet zo verkeerd zijn geweest om hier ook een of twee gerenommeerde banken om te laten vallen ipv ze meteen in de steigers te zetten. Al was het alleen maar om ze een lesje bescheidenheid te geven.
Want nu hebben ze dat gevoel dat ze onfeilbaar en onaantastbaar zijn namelijk nog steeds en dat is ook goed terug te zien in hun gedrag. Ze versterken met hun gedrag ook nog eens de problemen door inderdaad op hun geld te blijven zitten. En het ons, consument dan verwijten, pffff. -
kregen de consumenten niet de schuld, van onze voormalige minister van financien, van deze crisis omdat WIJ te gulzig zouden zijn en te veel spendeerden??
hahaha het moet niet gekker worden om nu te roepen om meer te gaan uitgeven.
Kdachtutniet. Haal het maar bij die criminele/witte-boordengraaiers weg en stoppen met die belachelijke aankopen zoals die JSF bijvoorbeeld.. -
gezien de bevriezing van de lonen en het hoge graai gehalte van de roverheid houd ik inderdaad nog even mijn hand op de knip. Zo vreemd vind ik het niet dat de economie niet aantrekt. De plannen zijn zoals gewoon lijk om de gewone man te pakken, en niet de veroorzakers van deze hele crisis1
-
@24
Mooi! Topic kan dicht. -
Duh, we gaan in salaris nauwelijks voorruit, maar moeten wel steeds meer (hogere) rekeningen gaan betalen.
Laat koningin Beatrix maar eens die paar miljard op haar rekening met ons verdelen, dan geef ik dat wel uit en is er herstel. Anders staat daar het geld op de rekening voor nada noppes.
Tis dat ik moet leven , want het leven is zo Hypocriet als wat, zo tegenstrijdig, dat ik hoop dat er daadwerkelijk een hiernamaals is waar dit soort wanpraktijken niet aan de orde zullen komen! -
3215 september 2010 14:42 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Wat mij opvalt is dat alle gewone mensen hier het met elkaar eens zijn.. maar waarom wordt er dan niet naar geluisterd?!
Nu wil ik weleens iemand horen die het hier NIET mee eens is! -
ik heb vannacht heel naar gedroomd.
over drie mannen, twee met gluip oogjes en een met een blonde pruik die mij beroofden van mijn laatste geld.
en toen ik wakker werd zag ik op het nieuws dat de onderhandelingen voor donkerbruin 1 weer begonnen waren. -
3515 september 2010 14:47 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Er moet € 18 miljard bezuinigd worden.Iedereen tot 3 Keer madaal gaat er dan op achteruit.Dus minder te besteden wat ten koste gaat aan de economie. Er gaan meer bedrijven faiilliet een hogere werkloosheid enz. Zoals Roemer reeds mee deelde we worden kapot bezuinigd.
-
@ 33 hahahahahah!
@35 Nee wij begrijpen er niets van ;) nu snap ik het.. Daarom vragen ze mij nooit iets! ik begrijp het toch niet. Right? -
De overheid kan ook efficienter worden en zodoende geld besparen.
Voorbeeld, wat al langer bekend is (sinds 2007):
Tussen de vier en zes miljard verdwijnt per jaar in de put als gevolg van mislukte ict-projecten. (20% van de aanbestedingen). En dit is maar een voorbeeld, volgens mij heb je zo die 18 miljard bij elkaar die men wil bezuinigen en hou je nog over ook. Zonder dat de consument er last van heeft. -
Er is een erg makkelijke methode om mensen meer geld te laten uitgeven: zorgen dat er minder van ze gestolen wordt.
-
@38: tuurlijk niet! :o dat zou een misdaad zijn.. zo laat je de technologie stilstaan! geen haar op het hoofd van onze oude koppen in den haag die eraan denkt de evolutie even stil te zetten om mensen te helpen..
-
#40
grapjas ;-)
zeg ze maar dat de technologie ondertussen wel verder ontwikkelt en er blijft 80% over, je moet juist af van die 20% waar je niks aan hebt.
Niet zoals bij de brandweer nu fout is gegaan met hun mobieltjes, wel de juiste technologie aanschaffen. Zo'n bedrijf wat ondeugdelijk materiaal levert zou ik ook via een clausule dwingen: niet goed, geld terug. Of de ambtenaar die er de ballen verstand van heeft de laan uit en er iemand neer zetten die wel verstand heeft van technologie. Maar nee, dat maakt fouten en blijft zitten.
Het is ook belangrijk om te blijven innoveren en we hebben een denktank waar JP ook in zit en je hoort er nooit iets van. Een beetje toekomst visie kan geen kwaad. -
Tsjah.. een beetje toekomstvisie kan geen kwaad nee.. Maar bezuinigen op brandweer, politie en ziekenhuizen is gewoon te zot voor woorden. Vragen van hardwerkende mensen, met een minimumloon en elke maand meer vaste lasten dan inkomsten, om meer uit te gaan geven. Te zot voor woorden.
Ga maar eens bezuinigen op gemeentes, ambtenaren, gooi al die 2e kamer leden eruit en zet er normale mensen neer voor een normaal loon. Kijk dan nog eens of er nog bezuinigd moet worden.. -
Dan hadden ze misschien de consument (ONS) beter moeten beschermen tijdens invoering van de euro, of wellcht de euro helemaal niet moeten invoeren....
Vind je het gek dat mensen minder uit gaan geven als je kijkt naar wat alles kost, terwijl de productiekosten echt niet zoveel gestegen zijn (ja ik reken nog steeds terug en zal dat blijven doen).
Gegroet -
En in het kader van bezeuinigingen, wat denk je van "iedereen kan werken"?
Keihard zijn, enige manier... -
Rijke mensen moeten meer gaan uitgeven en minder sparen.
Nu willen rijke mensen alleen maar rijker worden... raakt het geld op, en dan moet er weer geld worden bijgedrukt. Resultaat: Ons geld wordt weer minder waard...
Als alle mensen met meer dan 1 miljoen euro in hun bezit de helft van hun geld zouden vernietigen (lees: deflatie) dan kan de economie de komende 10 jaar weer mee. -
Ik zou graag meer willen uitgeven, moet alleen wel kunnen. Het meeste gaat op aan vaste lasten. Een raad voor de nieuwe regering...... vooral veel meer geld aan onzin projecten uitgeven, nog veel meer mensen naar binnen halen die alleen maar kosten, de nederlandse bevolking nog verder uitknijpen, doe nog maar wat aan belastingen erbij joh.................... Voedsel banken schieten als paddestoelen uit de grond. Geld uitgeven, waarvan???
-
Indachtig de fabel van "de Krekel en de Mier"
Er zijn te veel krekels, het is een ware sprinkhanenplaag! -
Niet helemaal mee eens @47.. Er kunnen nog zoveel mieren zijn.. Bij mieren zie je organisatie.. zelfs bij sprinkhanen die je organisatie..Ze zijn een eenheid. En juist dat is hetgene dat je mist bij mensen.
Ze beledigen elkaar, bespringen elkaar, verwonden elkaar, bestelen elkaar en vinden zichzelf (vooral de rijkere) altijd beter dan de rest. Organisatie? Helemaal niets. Een eenheid? Laat me niet lachen.. -
@48
Mieren maken gezamenlijk andere mierencolonies af. (enkele mierensoort uitgezonderd) Dus, ja... in groepsverband gaat het goed met mieren.
Maar, als je de groepen gaat mengen dan gaat het mis. Dan maken de mieren elkaar net zo goed af.
Mensen ook: Verstedelijking is de dooddoener voor 'normaal met elkaar omgaan'. Te veel mensen bij elkaar gaat nooit goed.
Ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat een gemeenschap met tot 200 mensen het beste functioneerd. Worden het er meer dan 200, dan gaan mensen elkaar in de haren vliegen. -
Ik denk dat ik in mijn volgend leven terug wil komen als een boom.. als je staat dan sta je goed.. val je om dan lig je lekker.. en word je omgekapt en tot papier vermalen dan ben je nuttig.. altijd goed :o
-
volgens mijn bank heb ik al 50.000 extra uitgegeven om de economie te redden.
meer is volgens de bank niet verantwoord.
wel geven ze er de voorkeur aan dat ik eerst die 50.000 aan hun terugbetaal alvorens verder te gaan met het redden van de economie.
dus de economie moet nog even wachten. -
@51 Het kan ook dat je als boom gekapt wordt om papier voor dollars van te maken.
dan is je leven als boom ook zinloos Sweet Tammy -
Wat je niet hebt, kun je ook niet uitgeven.
Je geeft veel meer uit maar je krijgt er zó weinig voor terug !!!!!
Alles is toch veel te duur geworden?
., -
Wouter Bos en co hebben nog wel een vette portemonnee met wachtgeld
-
Dan word er tenminste OM mij gevochten.. maar zelf vechten om geld? nee.. daar doe ik niet aan mee.. ik denk dat ik over een paar jaar ga verhuizen.. naar 1 van die nog niet ontdekte eilandjes.. heerlijk rustig, geen economie en zelf je eten zoeken.. helemaal goed.
-
Lijkt me logisch dat consumenten minder consumeren....
We worden aan alle kanten met bezuinigingen, kortingen op pensioenen etc om de oren geslagen...Diegenen die dan nog ergens een potje hebben geven dat echter niet uit, die denken aan later.... -
@45
Waarom is de waarheid zo lastig te accepteren? Als 1 procent van de mensen in de wereld 40 procent van het geld in bezit hebben... dan ligt de oplossing van de financiële problemen toch bij die 1 procent van de mensen?
Maar mensen hebben tegenwoordig niet meer genoeg. Ze moeten altijd meer, meer, meer... ten koste van de rest van de wereld? Geen probleem. -
Ik denk ook aan later en geef minder uit:eerst maar een betrouwbaar kabinet dus waarschijnlijk geef ik geen geld meer uit,maar minder en dat is,gezien de maatregelen der overheid,de bedoeling toch?!
-
minder? meer? ik heb niets om minder of meer uit te geven.. het is gewoon altijd op met deze roteconomie.. en volgens de regering gaat het de betere kant op als ik NOG minder heb.
-
Vandaag nog ergens gelezen dat banken de kosten van Basel III gedeeltelijk gaan afwentelen op hun klanten; http://www.beurs.nl/Nieuws/binnenland/3072294/d...
Wordt het nog leuker! -
@14 en 15 Bruin 1 zegt u...wel als die nu eens echt zelf bezuinigen (geen geld meer voor allerlei commissies of andere onnodige projecten) zoals een huisvrouw op haar portemonnai moet passen...Wel misschien heb je dan geluk... Maar die miljarden die verleden jaar zijn uitgegeven en voorlopig niet terugkomen, moeten ergens vandaan komen, dat kun je bruin 1 niet kwalijk nemen, toch??? Als bruin 1 er niet komt moet ook dat geld opgehoest worden of wil je dat je nakomelingen er maar mee opgescheept moeten worden...
Let wel, ik ben niet kapitaalkrachtig, heb de leeftijd van arbeid ruim overschreden, maar snap nog wel dat beide, links of rechts, het het volk super moeilijk gaan maken. Niks na zuur zoet...het wordt zuur en extra zuur... -
Het is begrijpelijk dat de productie van het fenomeen Rennies duidelijk is gestegen door al dat zuur!!
-
ik heb geen nakomelingen.
wordt ik dan niet gekort op mijn pensioen? -
tuurlijk wel DAVBAK.. tenzij je opeens BNer word, een paar miljoen op de bank hebt of de politiek ingaat, word je gewoon gekort op je pensioen en kun je ook tot je dood doorwerken..
-
Wat ik eigenlijk nooit snap is dat de economie beschouwd wordt als zou het een organisme zijn wat gevoed moet worden met geld van de consument.
Voor mij is de consument de economie, aangezien de hele geldcirculatie en creatie valt of staat bij datgene wat wij verdienen en uitgeven.
De economie is geen op zichzelf staand wezen maar wordt gevormd door wat wij met ons allen produceren en welke waardering daar tegenover staat. -
Dit is een Postbus 51 spotje.
-
Altijd zo met de overheid hè. De wereld verbeteren, maar een ander moet beginnen.
-
Wat zou ik dat graag doen, uitgeven.
Maar ja als AOW-er met een minimaal pensioentje dat ook nog eens niet indexeert en zelfs dreigt te gaan korten valt dat besteden geheel buiten mijn bereik. -
ik wil best meer uitgeven , maar moet er wel meer binnen komen.
zolang de banken geen geld verstrekken,zal t moeilijk blijven.
ander huis kopen,moet ingericht,kopen kopen kopen nu blijft t bij kijken kijken -
@56: dat is nu de grap: men wil even NIET meer hebben, de consument wordt verstandig en door de politieke wanorde, willekeur, bezuinigingsdrift etc., kiezen we eieren voor ons geld (niet letterlijk, we geven immers niets uit). We gaan oppotten, bij voorkeur niet bij banken die het het verbrassen, niet ion beleggingspolissen, lijfrentes etc omdat we geleerd hebben dat je een hele grote kans hebt dat je dat geld nooit meer terugziet enz. De overheid heeft onze grotere bestedingen slechts nodig om haar eigen overbestedingen te financieren (en te verdoezelen). Nee ik denk dat we als consument er goed aan doen voorzichtig met ons geld om te gaan, hope vervelend dat wellict ook is voor de bedrijven. Die moeten de overheid maar eens onder druk zetten
-
Gewoon lekker afschuiven aan de consument alsof zij de schuldigen zijn van de economische malaise.
Wilde vandaag een behoorlijke uitgave doen. Waren zelfs al tevreden met het showroommodel.
Reactie verkoper: er zit een levertijd op van twaalf weken en u dient de helft aan te betalen en nee we hebben niks op voorraad. Daar schort het probleem veel bedrijven hebben de voorraden gesaneerd en vinden het gek dat de consument elders heen gaat.
Helaas die verkoper kreeg nul op het rekest.Hetzelfde nu in belgie gehaald en direct mee kunnen nemen, was zelfs nog iets goedkoper ook. -
Ik ben het met nagenoeg alle bovenstaande reactie 100% eens, maar wat heeft het voor zin om je gal hier te spuien, er is geen enkele politicus die dit leest en als ze het wel zouden lezen krijgen we waarschijnlijk een hele dikke middelvinger van ze.
De enige "oplossing" is massaal de straat op gaan en je stem laten horen.
Maar ja, ons landje is momenteel zo verdeeld, dat die kans nihiel is.
Het is ieder voor zich zelf, niet waar? -
Mooie relazen, serieus, ergens las ik de roep om wat tegengas.... hier komt het.
Vrijwel iedereen leest dit stukje alsof het van ieder individu persoonlijk moet komen. Economie is iets dymamisch, maar gaat in een kapitalistische wereld wel uit van van groei.
Zonder al te technisch te worden, zonder winst, geen investringen, geen nieuwe werkgelegenheid, dus meer uitkeringen die dan weer omlaag moeten omdat men niet meer belasting wil betalen, minder bestedingen, conclusie achteruitgang.
Valt de banken wat te verwijten? Ja absoluut. Iedere bank heeft genoeg economen en bedrijfseconomen in dienst omt te weten dat je in het Amerikaanse sub prime avontuur te storten een levensgroot risico was, ook de wijze van securisatie deugde niet, maar ja het geld lonkte.
Maar kijk nou eens diep in jezelf... als iemand jou een reeele kans biedt om opeens veel geld te verdienen zou je die niet grijpen? Wees vooral eerlijk tegen jezelf nu... klagen over te weinig geld is makkelijk, maar vrij risicoloos onder de paraplu van je werkgever luchtbellen verkopen, vermits je kan verkopen, zou je zelf toch ook doen?
Ik heb in andere topics gelezen hoe ontevreden men is over de horeca. Veel terechte opmerkingen trouwens, want die is echt treurig zowel qua prijs als kwaliteit, maar over het algemeen kun je wel zeggen dat het Service Level in NL achteruit gaat, onge-interesseerde winkelbedienden, ronduit slechte service, onkunde.
Ik denk dat veel Nederlanders (ik nietmeer want ik ben vertrokken, maar kom nog wel eens langs) hier moeite mee hebben, maar diezelfde Nederlanders vergeten vaak ook dat ze zelf ook voor een baaas werken en zeggen dat ze ze zich voor dat "hongerloontje" dat ze verdienen (waarvoor ze echter wel een handtekening onder het contract gezet hebben) echt niet gaan uitsloven, maar vergeten daarbij dat het bedrijf onder die mentaliteit dus een van de vele wordt, niet zal groeien, geen voortgang, geen loongroei, en als uiterste consequentie faillissement, en dus meer werkeloosheid.
De groei van de economie van een land ligt absoluut deels bij de overheid, maar wat ik hierboven lees is dat ie alleen maar bij de overheid ligt.... de overheid die iedereen (want dat is wat vrijwel iedereen zegt) zo klein mogelijk moet zijn.
Let wel: geen overheid, geen overheidsuitgaven.... TOP!!! maar dan ook geen overheidsvoorieningen.... en dat wil men dan weer wel, wie die voorzieningen uit moet voeren heb ik hierboven nog niets over gelezen.... -
@73 Ik heb nooit gezegd dat de overheid zo klein mogelijk moet zijn etc.. Ik heb gezegd dat deze zogenaamde overheid best voor hetzelfde loontje mag gaan werken als ik. Inclusief die mafketels in de tweede kamer in hun mooie auto. Want in de tijd dat hun een nieuwe auto kopen, kan ik de mijne wegdoen omdat ik hem niet meer kan betalen.
Drop die achterlijk hoge salarissen maar eens.. en laat de rijken wat meer uitgeven, niet degenen die elke maand moeten vechten om een dak boven hun hoofd te houden..
@72 wil je dat ik de straat opga? noem een datum, tijd en plaats en ik ga met je mee.. ;) -
Om meer te kunnen "consumeren" moet de consument ook genoeg geld hebben.
Door de alsmaar stijgende lasten, met stip aan kop de absurde premies en eigen risico van de zorg verzekering, heeft de burger gewoon geen geld meer voor "extra's", menig een is blij als hij een geeltje kan sparen per maand, een groot gedeelte kan al helemaal niet sparen en moet zelfs het vakantie geld gebruiken om rekeningen cq achterstanden te betalen.
Bedenk dat de grootste klap voor de consument nog moet komen, namelijk als het nieuwe kabinet begint met de bezuinigingen door te voeren om zo het begrotings tekort op "europees aanvaardpaar peil" te brengen. Ik voorspel nog sombere dagen, vooral voor de mensen met een modaal en lager loon.
@1
Ik denk met jouw vele anderen ;-)
@13
Ik voel helemaal met je mee, als ik bedenk dat ik waarschijnlijk i.v.m. scheiding ons huis moet verkopen met verlies aangezien ik in een "achterstand wijk" woon. Ik heb dus eens rondgekeken naar een huurwoning maar daar vallen mij de haren van uit, wat die gasten durven te vragen, ik betaal nu €500 bruto hypotheek, voor €500,= huur ik nog geen appartement met 2 slaapkamers (1 voor mij 1 voor mijn dochter), aangezien ik net boven de 21450 jaarinkomen zit krijg ik geen huurssbsidie, en wordt ik dus flink genaaid, ik heb maar alvast een kartonnen doos besteld op het werk om in te wonen.
wordt vervolgd ....... ;-) -
Kom op jongens (#75 uitgezonderd), spenderen met die hap. Ik heb twee jaar terug mijn eerste huis gekocht en twee jaar lang verbouwd totdat de bodem van mijn bouwdepot volkomen uitgeschraapt is. Jullie hebben net je spaarloon gekregen (deed ik niet aan mee) dus neem het stokje maar van mij over. Iemand moet die economie draaiende houden.
-
@TS
"Zolang de overheid ons besteedbaar inkomen niet verhoogd"
Dan moeten 'ons' vooral rechtse partijen het zadel in helpen. Dan weten 'ons' zeker dat het besteedbare inkomen van 'ons' niet wordt verhoogd, behalve wanneer 'ons' tot de upper ten behoren. De meesten van 'ons' behoren daar echter niet toe.
1,5 miljoen malloten, op dat hele kleine stukje Aarde. -
@73 # J-Ron
Belasting betalen dat moet!!! anders wordt het een pokke zooi, dat snap ook ik heel goed, en voorzieningen die moeten er zijn. Maar je zal met mij eens zijn dat er heel veel mis is met deze zelfde overheid. Hoeveel geld zal er al over de balk zijn gesmeten in Amsterdam...... Een HSL.... Tunnels die net ff beter moeten zijn als de norm...... Politici die 1e klas reizen..... 2 a 3 huizen hebben waar jan met pet voor moet bloeden.... Een DNB die zit te slapen (of virendjes politiek erop nahouden) Een Herfkens die 2 ton achterover drukt.... Een politieke partij die een generaal pardon voor asiel zoekers wil. Geen probleem mee, deze mensen hebben ook recht op een redelijk leven! Maar dat zie ik ook als een soort ontwikkelingshulp. En dan hebben we voedsel banken.......... 30 jaar terug zou een ieder gezegd hebben "dat zal nooit in Nederland gebeuren". Nee er is heel veel mis in dit land, in eigen vlees snijden is er bij de overheid echt niet bij..... erover praten dat wel, maar daar blijft het bij. Ze dronken een glas en alles bleef zoals het was. -
'Consument laat het nog afweten'
Deze laat het steeds meer afweten...gezien de "voorlopige" toekomst-plannen, van de politiek. -
@79:
Er riep er pas al weer eentje dat de loonontwikkeling gematigd moet blijven... zelfs inflatiecorrectie zou al te veel zijn. -
@76,
Ok, ik zal eens nagaan of ik als werkloze nog een krediet kan krijgen. -
Er is maar 1 partij die het laat afweten, de overheid, die de laatste druppels uit die verschrompelde citroen probeert te persen.
Dat lekkere zoetsappige fruit wat altijd maar belooft wordt is nooit gekomen.
De stuiptrekkingen van een failliet kapitalisme beginnen steeds meer vorm te krijgen. -
@2 niet om de overheid te spekken maar om de economie weer op gang te helpen
@3 dat staat er idd ook bij als een van de oorzaken
@5 klopt maar tijdelijk kan het de economie op gang helpen
waarna je vervolgens met een beetje pech zo weer de volgende in duikt
het zijn juist de mensen met geld die moeten gaan uitgeven -
@82 failiet kapitalisme??
de bankensector is de meest overheidsgereguleerde sector die er is
die banken hebben belachelijke dingen gedaan omdat ze wisten dat ze toch wel gered zouden worden omdat ze te groot zijn om om te vallen
en het failliesament van sommige overheden komt door onverantwoordelijk gedrag
namelijk de overheidsfinancien niet op orde houden
dat is dus geen kwestie van een failiet kapitalisme maar eerder van een failiet socialisme
er zijn nu ook 2 uitdagingen voor de overheden
de grote van de financiele instellingen in grote begrenzen zoals Obama al had voorgesteld
(als dan een bank failiet gaat zijn de gevolgen beperkt)
en zijn de gevolgen voor de aandeelhouders
die dan natuurlijk wel veel meer inspraak moet hebben (zij zijn tenslotte de eigenaar van een bedrijf en lopen het risico)
en de overheidsfinancien op orde krijgen
(het liefst zonder belastingverhoging)
al is daar in de VS meer speelruimte voor dan hier
aangezien de belastingen daar een stuk lager liggen -
@78 Zou je uit willen leggen waarom 'het een pokkezooi' zou worden, als we nu eindelijk de markt zijn werk eens zouden laten doen, de bureaucratie stopzetten en heel veel overbodig personeel (+uitgaven) saneren?
-
@73 Het is maar de vraag of de 'overheidsvoorzieningen' wel zo gewenst zijn.
Als die inderdaad gewenst zijn, zullen ze er komen, simpelweg door de marktwerking.
Er zullen heel veel 'voorzieningen' wegblijven. Simpelweg omdat ze niet gewenst zijn. -
TS
En welk geld moeten die consumenten dan uitgeven?
Dat geld dat ze straks extra moeten uitgeven aan zorg, accijns, medicijnen en belastingen??
Ze kenne de pot op.
Ik hou mijn knip stijf dicht, want ik weet niet wat dit rampenkabinet mij straks gaat kosten.
Geen cent teveel gaat de deur uit. -
Wat de overheid niet doorheeft is dat de mensen geen nummertje zijn en ook niet willen zijn. De overheid is er ten behoeve van de mensen, niet andersom.
-
Heb gisteren een tweede hands bank gekocht, zeer goede kwaliteit en alles kan gewassen worden, geld voor een nieuwe heb ik niet . Ook mijn kleding koop ik vaak tweede hands en ik ontmoet steeds meer mensen die tweede hands kopen. Je ziet ook steeds meer van die winkels komen. Op zich vind ik het niet zo erg om tweede hands te moeten kopen, maar het idee dat alles duurder gaat worden zoals de zorg en de huren enz maakt mij wel angstig, omdat het water me al aan de lippen zit! Ik hoor net in het nieuws dat er meer wanbetalers zijn bijgekomen. Vind je het gek?!
-
@89: Als de directeur maar 'n 3e of 4e huis kan kopen toch?
-
De overheid wordt steeds wereldvreemder...of wordt ze steeds sarcastischer?
-
Hoeveel mensen hebben hun sport- of fitnessclub moeten opzeggen om hun premie voor 'gezondheidsverzekering' te kunnen betalen!?
-
Bezuinigingen van de overheid zou moeten zijn...dat zij schrappen wat niet nodig is zodat er geld overblijft voor dingen die hoognodig zijn..
Echter de Overheid heeft geen idee wat bezuinigen is..zij denken bezuinigen is geld weg halen bij de burger en hebben dan niet in de gaten dat de burger niets meer heeft om uit tegeven.c.q. de economie te verhogen....... of het goede gedrag van de burger (minder boetes) wordt beloont met verhogingen... hoe gek kan het gaan in een land............. -
@Weerman #6 "Zeker met het komende Bruin-1 kabinet zal het steeds slechter worden voor iedereen met minder dan drie keer Modaal."
Populistisch gespeculeer! Met de PVV zullen de kapitaalstromen uit de transeconomie (die 97% uitmaken van het totale wereldgeldvolume) weer gedeeltelijk terugvloeien naar de reële economie van de burgers en zullen linkse hobbies als Afrika, Afghanistan en andere prestige-objecten afgeknepen worden ten bate van de verpauperende Nederlanders!
En als het met de welvaart van de Nederlanders weer goed gaat zal het met de 'nieuwe Nederlanders' ook beter gaan. -
@89 Tweedehands is ook beter voor het milieu en zo. Ik heb geld zat om nieuwe dingen te kopen, maar ga ook altijd naar kringloopwinkels. Je wilt niet weten hoeveel supergoede bruikbare spullen er worden weggegooid. En trouwens, misschien is ook dat wel een van de redenen dat ik geld zat heb.
-
@1 welk geld? Al m'n WOL centjes zijn op, Nina heeft het aan Pieter gegeven. Dus.
En serieus: het kan niet altijd meer, medemensen van me, rekenen met me mee!
Mensheid: niet oneindig.
Wereldbol: niet oneindig.
Coherente groei dus OOK NIET ONEINDIG.
1+1=? -
@95. Zeg dat eens tegen die mensen die voor hun oude autootje nieuwe onderdelen gaan kopen als deze kapot is. Ik zie hier vaak genoeg oude auto's binnen komen waar nieuwe startmotoren, dynamo's ed. inzitten terwijl ik nog genoeg bruikbare op voorraad heb. Dat hadden ze zich kunnen besparen.
Maar ja, sloperijen zijn eng en de beheerders zijn allemaal oplichters, in tegenstelling tot garagehouders die het allemaal zo goed voor hebben met hun klanten. -
@86 Overheidsvoorzieningen die tot stand komen door marktwerking.. dat lijkt me geen goed plan. Dat wil niet zeggen dat je niet kritisch kunt kijken naar de voorzieningen die geboden worden, maar marktwerking gaat uiteindelijk alleen om geld (minimale kosten, maximale winst). Degene met het meeste geld heeft de overhand ten koste van degene met het minste geld, wat verder niets zegt over bijvoorbeeld kwaliteit. Vergeet ook niet dat het spel van vraag en aanbod ook beinvloed wordt door degene met de grootste mond (zie lobby groepen in Amerika, die campagnekassen spekken) en het beste netwerk. De wetten van de markt zijn zeker niet heilig of zuiver. De beurs is met name een psychologisch spel. De overheid (oftewel een land) is geen commercieel bedrijf en dient obv meer factoren dan geld afwegingen te maken.
Dat DNB vind dat de consument het laat afweten... tsja. Alle redenen daarvoor worden in deze draad terecht genoemd. Begreep dat er in NL toch nog behoorlijk wat mensen rondlopen met meer dan 1 milioen op de bank. Die mogen van mij best een nieuwe boot aanschaffen. -
@Monnes #84 "dat is dus geen kwestie van een failiet kapitalisme maar eerder van een failiet socialisme.."
Het socialisme was inderdaad al failliet met de paarse politiek van W. Kok die begon met de grote privatiseringen en het presteerde om Dutchbat uit te lenen aan de moslimmaffia en maandenlang Servië te bombarderen om dat dat landje niet wilde privatiseren, unificeren en islamiseren!
Maar met de val van het socialisme zal, zonder een 'sociaal contract', ook het kapitalisme verdwijnen omdat het geen dekmantel en betekenis meer heeft.
Met de crisis van de vraag (rond 1929) was het systeem snel in staat de vraag zelf te produceren (Keynes, het 'sociale' ontstaat) maar als de betekenis achterwege blijft komt het systeem energie te kort en zal het imploderen. -
Kijk eens naar die belachelijke zogenaamde zorgpremies waarvan significante bedragen naar de operettesalarissen van , eveneens zogenaamde, topfiguren in de gezondheids- en zorgsector gaan. Voor "meer uitgeven" door consumenten blijft weinig over als je de woonlasten en voedingsmiddelenkosten daarbij optelt. Markteconomie, nou je ziet het : wanorde ; al door de Montesquieu in het vooruitzicht gesteld : "Als een redelijke inkomensverdeling uit het oog verloren wordt, houd je een ongeinteresseerde bende over".
-
Alleen de pensioenkwestie (vooruitzicht dat zelfs grote pensioenfondsen in 2012 hun uitkeringen moeten KORTEN), maakt de burger spaarzaam, omdat ze door hebben NIET op pensioenfondsen te kunnen vertrouwen.
Het zou veel beter zijn die pensioenfondsen af te bouwen en de mogelijkheid te bieden om zelf belastingvrij te kunnen sparen voor eigen pensioen. Desnoods wel verplicht, maar wel keus welke bank of financiele instelling. Zo zou je dan ook kunnen kiezen voor een rekening waarin bijv. NIET in wapens of andere onethische zaken wordt geinvesteerd.
Uiteindelijk vraag ik me sowieso af of heel het pensioenverhaal over 30 jaar nog te handhaven is, maar dat is een ander verhaal. -
@101. Buiten het feit om dat er velen zijn die niet de discipline op kunnen brengen of gewoonweg niet het geld hebben om voor hun pensioen te sparen, moet je wel een erg hoog rendement op je spaardeposito hebben om, nadat je gestopt bent met werken, voldoende voor de rest van je leven te hebben.
Dat geeft ook gelijk de zwakte van dit systeem bloot, omdat het alleen maar kan bestaan bij groei, waardoor de fondsen een veel hoger rendement halen met speculeren dan met sparen.
Ik ben het wel eens met het gegeven dat er teveel kosten gemaakt worden over de ruggen van de mensen die verplicht worden door de overheid, hier geld in te stoppen. -
De moderne slavernij:
------------------------------
Werken en nog eens werken, dat is je taak.
Zwoegen zul je, vieze vuile, kleine draak.
Kruipen moet je, vuil vies mens.
Wij pikken het grote geld wel, dat is de wens.
Zwoegen, ergeren, dom figuur.
Zweten zul je, ieder uur.
Wij lachen wel en houden je klein.
Ooch, wat geweldig, wat is dit fijn !
Van werken is nog nooit iemand dood gegaan.
Of je nu in een rolstoel zit en je hebt geen baan.
Werken, zwoegen, zweten, ga maar door.
Tot aan 67, we gaan er voor.
Als ik in de krant lees: 'Voedselbank in de problemen', dan zou de kleinste kleuter, toch moeten weten, hoever we al gezakt zijn ? Waarom weet die regering dat dan niet ? En dan die zogenaamde "onderzoeks"-bureau' s. Of doen ze dit uit pure leedvermaak ? Wat bezielt die zielige geesten toch, om nu nog maar meer van Jan met de pet te verlangen en zich zelf ondertussen, zich te verrijken met hun hoge salarissen ? Dan de bemoeizucht. Het is toch niet gek dat men deze gasten het liefst, zolangzamerhand, naar de maan wil schoppen ?
Kijk naar die semi-ambtenaren in de gemeente, hoe verheerlijkt die zich eronder voelen. Voor een aantal jaren terug las ik hier in de krant dat de gemeente miljoenen op de plank had liggen, waar men geen bestemmingsplan voor had. Ze zwemmen onderhands in het geld, maar ondertussen wel steeds meer bezuinigen. Wat is dit hier in dit kloteland ? Ik moet tot elk dubbeltje bezuinigen en staks valt er helemaal niet meer tegen op te bezuinigen en dan...?
Lezen we dan nog steeds deze achterlijke stukjes'?.... ' De consument laat het nog afweten ' Alsof ieder moment de zon weer achter de wolken vandaan komt ?
Dan leef je toch in een heel andere werkelijkheid dan de mijne, stelletje sukkels daar in die "regering". Schrijvers van dit achterlijke artikel.
Schrijf eens voor de verandering eens hoe mensen nu al, moeten leven en kom niet aan met achterlijk gelul over een flatscreen, want die heb ik niet eens, kom niet aan met schulden waar ikzelf de schuld wel van zal zijn, want ik heb geen schulden. Nog niet althans. Stel betweters. Achterlijke gladiolen. -
@moker2 #103 "Als ik in de krant lees: 'Voedselbank in de problemen', dan zou de kleinste kleuter, toch moeten weten, hoever we al gezakt zijn? Waarom weet die regering dat dan niet?
Ze weten het wel maar ze kunnen niet anders, ze hebben geen reële (beslissings)macht en representeren al decennialang niet meer de Nederlandse bevolking!
Daarom voeren wij wèl oorlog in Afghanistan, steunen wij een illegale oorlog in Irak, trekt W. Bos 87 miljard uit voor banken in de problemen en verdwijnen zelfs de voedselbanken voor de armsten! -
Consument laat het nog afweten ??????
Van een kale kip (de consument) valt normaal gesproken niks meer te plukken.
Helaas zijn onze zogenaamde volksvertegenwoordigers zeer bekwaam en berucht in het plukken van kale kippen, zodat er steeds minder overblijft om uit te geven DUH!
Gewoon een simpele kwestie van oorzaak en gevolg. -
Zal de komende jaren nog verder wegzakken dankzij de leugens en bedrog van onze rekenmeesters.
Politie geld te kort ; boetes omhoog
Woningcorporaties geld tekort ; huren omhoog
Staat geld tekort ; belastingen etc omhoog
Zorg geld tekort ; premies en eigen risico omhoog
Banken geld te kort ; spaarente omlaag, leenrente omhoog
Gemeenten geld te kort ; gemeentelijke belastingen omhoog
Pensioenverz. geld te kort ; uitkering omlaag, premies omhoog
Werkgevers geld te kort ; salaris op nullijn of steeds harder werken voor het zelfde
Energie bedrijven geld te kort ; verhoging van de energiprijzen
Zal er vast nog een aantal vergeten ; dit gaat niet meer om enkele tientjes per maand !!!
Er is weer een nieuwe uitmelk methode die blijkbaar massal gevolgd word door de corporate power en de elite.
Simpel gezegd alle baten gaan naar de bovenlaag en alle kosten worden OP ALLE FRONTEN doorgeschoven naar de onderlaag.
En dan nog beweren dat het koopkrachtplaatje volgend jaarhetzelfde blijft ?
Hoe kan het dan dat het aantal mensen dat in gebreke blijft met betaling dramatisch is gestegen ?
We worden gigantisch belazerd en gemanipuleerd; 50 % van de bevolking is straks persoonlijk failliet,gevolgd door het volledige MKB.
Koop niets meer in winkels voor zover dat je dat uberhaupt nog kunt, je kunt beter naar Marktplaats voor 2ehands betaalbare spullen en je kunt daar zelf evt overbodige spullen weer kwijt,zodat je nog enigszins financieel een kant op kunt.
Voor de rest help elkaar in de vorm van 'ruildiensten' zonder dat daar geld aan te pas hoeft te komen, kan de belastingdienst je ook niet op pakken. -
Ik spaar al twee jaar voor mijn pensioen, want de kans dat die wordt betaald is nihil geworden. Met anderhalf miljoen werklozen in Nederland (mensen die niet werken maar moeten leven van een uitkering) kun je het faillissement van de staat hooguit nog twee jaar rekken. De helft van mijn geld zit in goud en dat mag van mij best in waarde dalen, het houdt in ieder geval nog waarde en ik heb voor mijzelf besloten dat de geldontwaarding van de Euro niet te stoppen is.
In acht jaar tijd 100% werkelijke inflatie, koop maar eens een auto, verbouw je keuken, enz. Dat zit allemaal niet in het boodschappenmandje op basis waarvan de zogenaamde 1,5 tot 2% inflatie die CPB en overheid propaganderen. Massaal zijn wij bedrogen om in de EU te stappen. Pak eens een terrasje, je betaalt geen Fl. 2,50 meer maar Euro 2,50 een verdubbeling in 8 jaar tijd.
Wat voor bedrog denkt onze Roverheid nog meer over de burgers uit te storten, niemand trapt er nog in, het is Te voelbaar geworden in de knip. -
@106 Stem MenS de volgende keer en kijk eens naar www.basisinkomen.nl, een systeem waarbij de roverheid tot 5% van het huidige personeelsbestand kan worden gereduceerd.
-
@107 De goedkoopste VW Golf kostte in 2000 €17200, nu kost de goedkoopste €18000. De goedkoopste Astra was in 2000 €15500 en is nu €18500. De Focus is van €16000 naar €18000 gegaan.
Dan moet je nog meenemen dat de huidige instappmodellen luxer zijn dan die van 10 jaar geleden, dus ljkt het me dat auto's niet echt duurder zijn geworden.
Keukens zijn ook niet veel duurder geworden aangezien men in die handel elkaar zwaar beconcureert vanwege de weinige klanten die echt willen kopen.
Alleen op het gebied van de horeca ben ik het met je eens, maar dat is niet alleen de schuld van de Euro, hoewel er wel een aantal misbruik van hebben gemaakt, maar ook van de wurgcontracten met de leveranciers, huren die alleen maar gestegen zijn en stijgende personeelskosten.
En als je nu eens een loonstrookje van 2000 zou pakken en die vergelijkt met eentje van nu zie je vanzelf dat je ''omgerekend'' echt niet nog steeds hetzelfde verdient. -
MenS dat is die partij waar antisemiet zeestronk in het bestuur zit. Nou dan weet je wel waar mens en spirit heen wil
-
"ik spaar al 2 jaar voor mijn pensioen"
Veel mensen hebben geen idee wat het kost om een pensioen bij elkaar te sparen.
Stel dat je 15000 per jaar wil hebben dan moet je toch minimaal 300000 bij elkaar sparen. En dan moet je geen 100 worden -
@95
Grof gezegd vind ik jouw een egoist. Je geeft toe dat je geld zat hebt en toch ga je in kringloop winkels spullen kopen. Heb je niet in de gaten dat je het mensen die minder te besteden hebben dan jouw nog moeilijker maakt dan ze het al hebben.
Vandaar ook een min van mij, iets wat ik niet vlug doe.
@97
lang leve de sloop, ik geef je groot gelijk met je commentaar, alhoewel veel sloop bedrijven tegenwoordig ook wel weten wat ze zich vragen voor een onderdeeltje ;-) en ze vaak niet veel meer van de prijs van een nieuw (imitatie) onderdeel af zitten. -
111 Krek , ik spaar al 30 jaar voor mijn pensioen...voor een habbekrats als ik met 67 jaar mag stoppen met werken
Stijgers in Economie
Zwitsers maken actieplan voor val euro
Hoewel Zwitserland er niet van uitgaat dat...
16 uur 50 minuten geleden door tisso
Ethische tegenhanger van Amazon
Online producten kopen, gemaakt zonder gif...
16 uur 59 minuten geleden door Frissewind
Chinese industrie maakt minder winst
De Chinese industrie heeft in de eerste 4...
20 uur 25 minuten geleden door Smegkop
Wachten op nieuwe geld injecties ?
Ik zie 4 redenen voor verdere daling...
21 uur 50 minuten geleden door Mr.Q
11 gewoontes die geld kosten (en waarop je...
11 gewoontes die geld kosten (en waarop je...
1 dag 15 uur geleden door IW_Ø
Best gewaardeerd
Salaris bouwdirecteuren stijgt ruim 4 procent
Terwijl de bouwbranche in een flinke dip...
3 dagen geleden door dewa
'Shell veroorzaakte lek Nigeria...
Shell was zelf verantwoordelijk voor een...
21 uur 18 minuten geleden door lol_kabinet
Onderzeese windmolen levert stroom uit...
Succesvolle test voor Schotse kust is...
6 dagen geleden door mvdmeulen
Zwitsers maken actieplan voor val euro
Hoewel Zwitserland er niet van uitgaat dat...
16 uur 50 minuten geleden door tisso

