Petitie geopend Kunnen we mischien iets doen link filmpje daar
http://www.petities24.com/handel_in_macht_en_in...
Sorteer op:
-
Ben benieuwd hoelang dit bericht blijft staan. Deze link ( lezing mag de Nederlandse burger niet zien) aanpakken van corruptie is blijkbaar eigen glazen ingooien.
Iederen moet dit zien stem op bericht en deel op twitter faceboek jullie toekomst bedankt. -
Corruptie aan pakken.
Dat zet meer zoden aan de dijk dan de burgers verder kaal te plukken.
Als je gaat schoonmaken moet je altijd op de bovenste tree beginnen..
@1
Is een goede link, die zou op alle tv zenders uitgezonden moeten worden. -
@1 waarom zou dit verwijderd worden, is gewoon een wetenschappelijke presentatie
-
o zit Nederland in mekaar , natuurlijk mogen wij niet weten van de hoed en de rand.
-
Well well well corruptie in NL ik vraag me af hoe groot de corrupte in kabinet rutte 1 zit
-
@3 een ander bericht 80 stemmen ( in 5 uur) ook plots verdwenen kwam niet meer voor in stijgers en meestgewaardeerd. Ik hoop oprecht dat de politiek deze ( HELD) op korte termijn terharte neemt.
-
@2 Ja wie niet, maar gebeurd niet, u mag zeggen waarom niet.
-
elke seconde dat de ministers en raadsleden
over de crises praten worden ze er weer honderden euro,s rijker van
lang leve de over uren en de crises
lang leve occupy
weer een paar over uurtjes enz enz enz -
Banken/ ministers/ gemeente/ provincies/bestuurders niets of Niemand wordt ontzien fantastisch . geef door deel juist de jeugd jullie betalen de rekening
Van mij mag Dr M van Hulten een ere doctoraat krijgen hij verdiend hem 100% -
Als u de link (lezing) bekeken heeft geeft a.u.b. uw mening m.b.t goed of slecht. dank U. Ook als u enige aktie zou willen nemen /mee doen. De politiek moet nu maar een keer naar ons (en Dr Hulten) luisteren.
-
De corruptie zal niet aangepakt worden omdat ze dan zelf niets meer verdienen.
-
@11 bedankt voor uw reactie Daarom dit bericht, doorgeven aan anderen en politieke partijen ,vakbonden ,vrienden verspreid dit bericht niets doen en klagen helpt niet. druk uitoefenen met logica mischien wel.
-
Mensen zijn "bang" durven niet de werkelijkheid onder ogen te zien, proberen het te vergoelijken om eigen geweten te sussen om niets te hoeven doen.
-
@13 Die tijd is nu over, we moeten voor onze kinderen opkomen dit gaat fout.
Er is geen tijd te verliezen deel deze info met anderen.Laat zie wat er speeld -
@14
Wat als je geen kinderen hebt? -
@15 Je mag ook voor je zelf opkomen hoor
-
Ik kan me het "Beste Els"-briefje van die Bolkestein nog herrinneren. De zorg is niet in veilige handen bij de VVD.
-
<herinneren>
-
uh, ik lees niets over corruptie in dit stuk....???
-
@19 de link bekijken svp. geloof je niet prachtig succes.
http://collegerama.tudelft.nl/mediasite/Silverl... -
@rechtspraak het zal aan mij liggen maar ik zie geen link in het Volkskrant stuk...
is het aangepast? -
met de burger is niets mis mee maar met de mensen die menen iets over de burger te zeggen te hebben daar is een steekje los nou ja meerdere steekjes
-
En deel dit bericht en vraag het ook weer te delen we gaan ze wakker maken
26 stemmen in 1 uur 43 minuten 50 cliks wat betekend dat meer dan de helft van de clicks ( lezers) heeft gestemd. dat is ongekend. -
@21 De link is natuurlijk uit de volkskrant, daar het verhaal van de Minister, dat heb ik gecombineerd met de lezing van Drs Hulten bij TNO en daarvan ook de link bijgeplaatst 1 en 1 = 2 ( dan zeg ik geen eigen bijdrage) maar corruptie aanpakken ( Dat had allang gemoeten) Maar ze gaan in den Haag en elders natuurlijk geen eigen ramen ingooien)
-
@rechtspraak, sorry ik keek er overheen!
-
Als ik zie hoeveel geld "verdwijnt" voor het PGB geld bij de gebruikers komt dan is er veel mis.
Hoe je het ook noemt.
Hetzelfde geldt voor de zorgverzekering! -
@26 bedankt voor uw reactie . Dit is een draadje bijna zonder minners wij zien het wel de politiek is blind. Daarom deel de link van de Dr M van Hulten
en of deze. Voor een eerlijker Nederland. -
Voor als u de link niet meer kunt terugvinden, wij hebben hem op onze site Geennieiws.com geplaatst. Van Hulten verdient een standbeeld , maar dat zal er niet van komen, gauw onder het tapijt moffelen.
-
Juist van Hulten, corruptie aanpakken en vooral bij de politiek. En de foto van die Schippers staat er bij dat artikel niet voor de kat zijn viool.Dus laat ondermeer Argos, Zembla etc.nog eens goed gaan spitten hoe het werkelijk zit met de integriteit van deze minister, die vervolgens meer dan groot schandaal is om de post volksgezondheid te bekleden.De tabaksindustrie als grote voorbeeld likt hun vingers daarbij af. En die Premier? Ach ik wil niet per definitie zeggen dat deze corrupt is, maar door zijn functie als Premier heeft hij eindelijk zijn finest hour, vindt alles geweldig en leeft helemaal in de wolken.En laat toch al deze praktijken maar oogluikend toe om naderhand alles als een incidentje af te zwakken zodat de kou voor de zoveelste maal weer uit de lucht is.
-
@28 Beste jory zou het een idee zijn van af jullie website een petitie op petitie.nl te starten iedereen kan het toch alleen maar eens zijn om deze misstanden aan te pakken. Niets doen helpt niet.ik heb geen website oude z.. van 57.
-
Hier nog een keer de corruptie-kaart van de wereld.
Men wil ons doen geloven dat Nederland 1`van de minst corrupte landen is.
Ik vind van niet en als het wel zo is dan is de wereld tot 1 grote puinhoop gemaakt door politici, bankiers en al dat andere tuig wat zich voordoet als de "top" van de "hoge heren".
Het is tijd om deze "top" stuk voor stuk gevangen te zetten en de pluk-ze wetgeving op ze los te laten wegens het plegen van misdaden tegen de mensheid en het voeren van criminele organisaties.
De kaart, doe er uw voordeel mee :
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:World_Map_... -
Wat denk je waarom de regering zo gebrand is om dat corrupte Griekenland te helpen.
De ene hand wast de andere toch??? -
En niet alleen de corruptie, maar ook de onkunde die ons land aan de rand van de afgrond brengt. Zoals OV -chipkaart€ 300.-miljoen, communicatiesysteem 2000, kosten 100 de miljoenen en we kennen het resultaat. Het electronisch patienten dossier, kostte reeds 100 den miljoenen en is afgeblazen, IT kosten bij de polite, is nog steeds een puinhoop en 13% van het politiebudget gaat op aan IT kosten.!!!!!. Onlangs weer het feit dat de gemeente Amsterdam bij 58.000 burgers een niet gelijkluidend adres heeft als het UVW. De HSL lijn.!!!!! Betuwe lijn etc, etc. Slaap zacht.
-
als we alle corrupte bedrijven vandaag sluiten
kan 99% thuis blijven morgen -
@31 Mooi Bokbokko bedankt voor je toevoeging, nu nog een eerlijk tv programmeur, een eerlijke redacteur of journalist dat kunnen we beginnen met de grote schoonmaak.
-
@26: dat is een heel groot probleem.
Het wordt steeds ingewikkelder, moet over steeds meer schijven en instanties en er blijft steeds minder over. -
De Jacht dient te worden geopend helaas is dit startpunt alleen effectief als we de link met elkaar delen, Mogelijk zit er ergens een tergoedetrouw politiek
dier of journalist tussen, dan wel het aantal stemmen doet het bericht opvallen en daarmee de link. ( om enige uiting van onze onvrede) kunnen geven.
M.B.T de lezing van dr M van Hulten daar is geen spelt tussen te krijgen. -
@35,
Ik ben bekend met AV technologie.
Count me in.
Verder zijn mijn broer en ik al geruime tijd bezig plannen uit te werken m.b.t. een directe democratie en een andere vorm van economie.
Ik zou graag eens (fysiek) de koppen met mensen met dezelfde ideeën bij elkaar steken om het ijzer te gaan smeden.
Verder kan ik een groep(je) gelijkgestemden meebrengen.
Offtopic, ik heb de redactie al eens gemailt met de vraag of er in het profiel een mailfunctie kan komen om je "vrienden & fans" op Nujij te kunnen contacten en infromatie uit te wisselen zoals het persoonlijke emailadres, etc.
Er zijn namelijk zat gelijkgestemden op Nujij maar er is geen enkele mogelijkheid om met elkaar in contact te komen zonder je mailadres prijs te geven in een topic. -
Gisteren zag ik in het journaal een stukje over de verkiezingen in Rusland.
En wat opvallend was dat ook de Russische burgers zijn corrupte overheid meer dan spuugzat zijn.
Corruptie is Universeel, en overal in de wereld komen burgers daar tegen in opstand. -
@36 Veel te veel schijven, veel te veel macht en invloed jammer dat we er alleen niets aan kunnen doen. daarom mijn oproep. Deel / deel geeft door
Een journalist of een politiek roofdier en er zou iets kunnen gebeuren. -
mensen mensen waarom maakt u zich zo druk?
als alle corrupte mensen en bedrijven weggaan
is nederland morgen leeg -
Oproep aan de redactie van nu jij.
Beste redactie laat dit bericht a.u.b. staan.of maak er iets moois van maar laat het niet verdwijnen. Geef het een kans zich te verspreiden.
Het gaat u en uw naaste ook aan.
Bedankt Cor -
Moet even weg kan dus niet reageren THx
-
Corruptie zal en zeker die binnen de overheid, zal nooit worden aangepakt, want het zijn juist diegene die dit zouden moeten uitvoeren, die aan deze praktijken het meeste geld verdienen.
Dus aanpakken van deze zaken ten voordele van de burger, blijft een droom en zal nooit werkelijkheid worden. -
Ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja
-
@34..corruptie tussen bedrijven is normaal..(vind het ook geen probleem wanneer iem corrupt met zijn eigen geld is)
Overheidsgeld verduistering (zoals oa bij de PGB gebeurt), is ordinaire diefstal en moet streng gestraft...zelfde bij corrupte ambtenaren. -
@39,
En terecht.
Het is wel een keer klaar met dit uitzuigsysteem.
Ik heb altijd hard gewerkt, heb alles wat ik had geinvesteerd in mijn bedrijf.
Ik was een echte workaholic, ik werkte 16 uur op een dag 7 dagen per week 365 dagen per jaar 18 jaar lang en niet enkel om centjes te verdienen, ik vond het allemaal leuk, ik heb ook veel "vrijwillig" gedaan. Maar wel pas zodra het geld voor die maand verdiend was.
Ik heb regelmatig mensen opgevangen die hun huis waren kwijtgeraakt en ik heb regelmatig mensen in mijn omgeving geholpen.
Ik heb de staat der Nederlanden een aardige duit bezorgt met het betalen van invoerrechten, accijnsen, BTW en IB.
Ik zeg dit niet om te laten zien hoe goed ik ben, ik zeg dit omdat ik vermoed dat ik en met mij vele anderen meer waarde voor de samenleving hebben dan de gemiddelde bankier of politicus.
Ik had een redelijke financiele buffer maar met een crisis is dat net sneeuw voor de zon.
Nu zit ik helaas in de WSNP, dat terwijl het met mijn bedrijf eigenlijk goed ging.
Door een ongelukkige samenloop van omstandigheden en het marktsegment waarin ik zat is mijn bedrijf helaas kapot gegaan.
Nu ben ik mijn kind, mijn bedrijf, mijn vrouw, mijn huis, mijn auto en mijn hele inboedel kwijt en ik zit in de WSNP.
Afgelopen vrijdag ben ik bedreigd door de rechter.
De rechter kijkt er niet naar of je hebt gewerkt en pech hebt gehad of dat je een partyanimal was... voor de rechter is jouw naam veranderd in het bedrag wat je vertegenwoordigt.
Ik ben ziek en daar is een officieel rapport van.
De rek is eruit, de energie is op, ik heb dingen meegemaakt die mij een ptst hebben bezorgt en ga zo maar door. ik ben de hele dag moe, heb een kort lontje, vergeet zo'n beetje alles wat ik me bedenk en heb een concentratie van 0%.
Zeg maar een dikke burnout met een flinke overspannenheid.
De rechter heeft mij afgerekent op het ziek zijn en gedreigd dat er 2 jaar WSNP bij komt omdat ik mijn schuldeisers genoegdoening moet geven.
Even voor de goede orde, ik heb doorgewerkt totdat alle bedrijven hun rekeningen betaald zouden zijn op die van de banken na., ik wilde niet dat andere bedrijven de dupe van mijn ondergang zouden worden.
In de week dat de ABN gered werd heeft dezelfde ABN mijn strot dichtgeknepen.
En NU moet ik deze teringleijers genoegdoening geven?? ondanks dat ik door hun toedoen alles kwijt ben geraakt, ook in persoonlijke sfeer, ondanks dat ik ziek ben en het niet goed voor mij, mijn toekomstige collega's en toekomstige baas zou zijn als ik aan het werk zou gaan..? ja, ondanks dat moet men bloeden om die graaiende T-bankiers hun genoegdoening te geven en dus dreigt de rechter er mee dat ik aan het werk moet of anders komt er 2 jaar WSNP bij.
Denk je dat deze actie aan mijn genezingsproces bijdraagt ? ik heb de hele dag lopen flippen.
Ik ben aan het overwegen om te stoppen met de WSNP.
Mijn trots begint me in de weg te zitten.
Ik vind niet dat ik zo behandeld dien te worden en op dit moment ga ik nog liever failliet.
Een faillissement bied ook mogelijkheden en misschien wel meer dan het drama waar ik nu in zit.
Ik heb dan mijn handen weer vrij, kan zelf dealen met die k-banken en als ik eens een boete voor iets krijg kan ik tenminste mijn schouders ophalen, ik kan het dan toch niet betalen...
Rechtspraak is kromspraak geworden.
De rechter is krommer.
En ik word linker. -
@41,
Lekker rustig, kunnen we ons weer concentreren op de echte dingen van het leven. -
@44 niks doen helpt ook niet, niet geschoten altijd mis = delen
-
Corruptie zit in alle lagen van de bevolking.
Alleen heeft de bovenlaag geld genoeg om de onderlaag van alles te beschuldigen en zo buiten schot te blijven.
Uitkeringsfraude, het zou wat.
1 frauderende "topman" staat garant voor 1000 frauderende uitkeringstrekkers.
Er zijn honderden frauderende "topmannen" en een paar duizend frauderende uitkeringstrekkers (en echt niet meer), welke groep zou nou de meeste schade maken ?
Gelukkig is het tij aan het keren, maar de eerste bankier die berecht wordt moet nog geboren worden kennelijk. -
Wat Lariz al zegt.
Als je gaat schoonmaken moet je bovenaan beginnen.
En daar heeft hij gelijk in. -
@48 Bokbokko ik moet helaas naar afspraak ik probeer het via jou website ..... te mailen we zien elkaar nog op dit draadje of via de mail al vast bedankt zover
-
@52, Rechtspraak,
We komen elkaar vast nog wel tegen.
Alleen ik heb geen website en zo te zien jij ook niet, thans niet aangemeld op Nujij. vandaar mijn offtopic opmerking over de profielen.
Hoe dan ook, ik hoop dat we in contact kunnen komen om een keer af te gaan spreken.
Succes met je afspraak ! -
Komt echt goed / ik zie je nog op dit draadje later, en a.u.b.laat je niet gek maken dat kost je je gezondheid. Cor. mot nu echt weg. ik zit in ZH
-
@54,
Daar geloof ik ook in.
...dat heeft het al gekost...
...racen dan, maar pas op voor corrupte flitsers... (hehe.. oops.) -
@50
De echte frauderende topman zal nooit berecht worden, het zijn slechts zijn 'stooges' die voor de rechter moeten verschijnen. Politici kunnen ook nooit berecht worden, ook al is wanbeleid hen aan te rekenen. Wanbeleid dat kan leiden tot verliezen van miljarden en ze gaan gewoon vrijuit.
Politici zeggen verantwoordelijkheid te hebben maar uiteindelijk zijn ze persoonlijk nooit verantwoordelijk te stellen en nemen die verantwoordelijkheid ook niet.
Topmanagers die blunderen worden weliswaar ontslagen maar vertrekken ten eerste met een gouden handdruk dat tot ettelijke miljoenen kan oplopen en gaan vervolgens doodleuk een ander bedrijf 'leiden'.
Ik zie hier gelijkenissen tussen topmanagers en politici, ben er niet zeker van of het toeval is maar het is wel frappant. Zou dat de reden wezen waarom de politiek zo weinig doet aan topsalarissen en bonussen en dit bovendien weten te verdedigen? -
Als de corruptie aangepakt wordt dan zitten er straks nog weinig VVD en CDA politici in de kamer.
-
41
17:06 | 04 december 2011
mensen mensen waarom maakt u zich zo druk?
als alle corrupte mensen en bedrijven weggaan
is nederland morgen leeg
X NUniet
0
+5
34
16:55 | 04 december 2011
als we alle corrupte bedrijven vandaag sluiten
kan 99% thuis blijven morgen -
oeps ging ff wat verkeert
wat ik bedoelde was bij @34 kreeg ik 5 plusjes
en bij @41 werden dat er ineens minder
conclusie de bedrijven zijn wel corrupt
maar de mensen die er werken niet
whahahaha wat n giller -
De een noemt het corruptie ik noem het gedoogcriminaliteit. Dat word zeker in de politiek bedreven/ Zie maar naar de EU-crisis, dat is een corrupte zooi,, ze gedogen de criminaliteit van Greiekenland door fraude te plegen.. ik ben nu aan het luisteren van van Hulten..en dat is heel interessant.. een coalitie gaat onderhandelen wat ze kunnen halen voor hun partijdictatuur.. hebben wij daar als kiezer voor gekozen.. NEE Dus! kiezersbedrog.... en zo kunnen we nog meer
-
tevoorschijn toveren. Het volk laten kkiezen in een referendum en dan het volk passeren dat het volk niet genoeg weet om fatsoenlijk te stemmen. Ik zeg dan dat de partijen ons bewust niet geinformeerd hebben om fatsoenlijk te kunnen stemmen en zo werden we verkocht aan de EU.. etc. etc.. heel interessant om naar te luisteren..
-
Slordig minpuntje: filmpje is alleen te bekijken met Silverlight. U weet wel, van Microsoft, dat bedrijf dat klanten bindt door vendor lock-in. Laat ik nu Linux gebruiken uit principe en idealisme. Ik neem aan dat mensen die dit filmpje willen delen ook delen in dit idealisme?
Zorg er dan aub voor dat iedereen het kan bekijken.. -
@56,
Goede analyse. -
#62
Ken het probleem, vertik het ook om WINE te gaan gebruiken om Windows dingen te gebruiken.
Er is moonlight, echter dan gebruik je mono, ook weer een Windows call vervanger.
Soms moet je wat laten uit principe. -
Het valt in Nederland best mee met corruptie, ik heb het tot nog toe nog maar op drie ministeries zelf meegemaakt.
-
@65
Kijk maar uit met wat je zegt, want voordat je het weet ben je een klokkenluider en we weten allemaal hoe het daar meestal mee afloopt ;-) -
juist. Iets over handen en boezems en boter en hoofden. Er blijft enorm veel aan strijkstokken hangen...in een klap uit de problemen!
-
corruptie nooit van gehoord,
ooh is dat corruptie dat ik elke week 1.000 euro uit de kas haal,
ik zie dat echt niet als corruptie hoor dat is gewoon en gewoonte van mij leven een wekelijks ritueel ,
wat is daar nou weer verkeerd aan wat zegt mij nou,
is dat pgb die niet van mij bestemd is maar voor mij clienten,
welke clienten ik heb hier nog nooit clienten gezien ! -
@68 In de Yab Yum en op in het Golfpark waar ik mijn dagen spendeer.
-
Steeds vaker hoor ik om mij heen dat de mensen zich vreselijk bedonderd voelen door de politiek!!!!
En dat het corrupt is dat wist ik wel net zoals alle grote multinationals!!!
De hele EU is een corrupte bende.
Maar hoe kunnen we het tij keren?
Voorlopig zitten we nog opgescheept met de oude zakkenvullende old boys.
Zonder normbesef of enig moraal!!!!!!!
Maar die elkaar lekker de baantjes toespelen.
Zo krijgen buitenstaanders met waanzinnige goede capaciteiten geen enkele kans om hier iets aan te veranderen,dat laat de gevestigde elite niet toe.
Daarom is het heel moeilijk om dit te veranderen,uitbannen zal niet gaan lukken.
Of heel Nederland moet in opstand komen op welke manier dan ook dan is er misschien een kans van slagen!!!! -
@33 Dat is geen onkunde, maar in feite ook corruptie. Grote opdrachten zoals OV-chip, betuwelijn etc aan vrinden/familie geven die dan lekker op kosten van de belastingbetaler kunnen wanpresteren. Zolang ze het zaakje niet netjes afmaken blijven ze geld verdienen aan dit werk. m.a.w. het komt nooit goed met die projecten.
@57 Dat niet alleen. PvdA, GL en D66 kunnen dan ook inpakken. Allemaal steekpennig grabbelende puppets. Doordat we een gedoog kabinet hebben komen zij ook in aanmerking voor smeergeld want ze hebben invloed zodra de PVV even niet meewerkt. Ze vinden het wel best zo, daarom voeren ze ook geen oppositie.
@62 Het is geen film zoals je op youtube zou bekijken, maar een interactief lezing format met 2 schermen (sheets en spreker). -
@70 ik ben het grotendeels met je eens. Recent zag ik de jongere generatie van politieke partijen uit de EU-landen om kennis te maken met dat verdoemde Brussel.. denk je nu echt dat het geen hielenlikkers van de oude garde zijn om er zelf beter van te worden. De een slijmde nog harder dan de andere..
Dit zijn de nieuwe gedoogcriminelen van de toekomst, daar ben jij straks afhankelijk van.. van hun verdoemde corruptie.. vaak zonen en/of dochters van politieke oudere.. nee, nee, het blijft altijd zo of net als in het Oosten allemaal het plein op.. en niet op hetzelfde plein elke dag in een andere stad.. zodat ze er niet op in kunnen spelen.. -
Als op dit soort zaken aankomt roepen de politici allemaal schande. Als het echter op een uitbanning en adequate aanpak van deze ernstige en miljardenkostende corruptie aankomt, geven ze nooit thuis.
Politici (rechts noch links) gaan echt niet hun eigen toekomst met dezelfde regels als wij aan onderhevig zijn opzadelen. -
onze corupte regering gaat echt niet zich zelf pakken of handhaven.
-
@72 Ja je hebt gelijk ook de jongere generatie van politieke partijen zullen dit willens en wetens in stand proberen te houden.
Toch heb ik het idee dat er ook heel veel jongeren zijn die anders in elkaar steken.
De generatie Einstein komt er straks aan, en als die straks werken en voelen dat ze aan alle kanten uitgeknepen worden gaan die er heel anders mee om als dat de meesten nu doen.
Dat komt omdat,er nu een oudere generatie is die niet zo goed de media kunnen omgaan dat hebben ze nooit geleerd.
Terwijl de generatie die er straks aankomt juist heel goed wat er allemaal mogelijk is.
Dat zien we ook in de Arabische landen!!!!
Er zijn heel veel jongeren die ik spreek die het er niet mee eens zijn zoals het nu gaat,alleen voelen ze het nog niet echt in hun knip dat komt pas als ze straks zelf werken. -
als hier te veel overbodige en of corrupte directeuren en bestuurders er uit gaan hebben we er een paar problemen bij
alles loopt veel beter en word doorzichtig
en het aantal werkelozen verdubbellt maar dat is minder duur dan hun salaris voor graaien.
maar de extra mega overschotten aan geld word meteen door de EU opgeëist
want die vreten meer dan regeringen. -
@41,
Nee hoor...hun plaats wordt dan in genomen door integere mensen.
@50,
Maar op een bijstandsmoeder een beetje fraudeert (zwart schoonmaakwerk doet bijv.) die haar kinderen ook fatsoenlijke kleding en een leuke jeugd wil bezorgen, wordt kei- en keihard gejaagd.
Maar meneer de corrupte bankier/'top'ambtenaar krijgt niet eens een tik op zijn vingers. Ja, als hij een 'afvallige' wordt...Maar niet voordat men zijn eigen straatje heeft schoongeveegd!
Bah!
@65,
ROFLOL!
@66,
En daarom worden klokkenluiders zo hard aangepakt. Ze versjteren de 'lol' voor de hoge heren en dames.
Pure corruptie! -
@1 +
Met dank aan U, "rechtspraak" , voor het onvermoeibaar onder de aandacht brengen van het onderwerp en het college dat van Hulten gegeven heeft.
Ik heb de video inmiddels gezien.
De definitie van corruptie die van Hulten hanteert is wel wat nauw. Kort gezegd: "Wanneer degene die op een positie zit dat hij besluiten kan treffen, deze neemt met een ander doel dan het optimale besluit, integendeel onzuivere factoren meeweegt,
zoals zijn eigen voordeel, -nu of later-, of dat van anderen die hem beïnvloeden,
DAN is er sprake van corruptie" .
Zo beschouwd is er bij benoeming van bijna iedere rechter of bestuurder
(naar bloedgroep of partijlidmaatschap) in Nederland al corruptie in het spel.
Toch bij nadere overdenking is de definitie volkomen juist en treft doel.
Wij zijn allen alleen te zeer aan corruptie gewend en onderkennen het vaak al niet meer. -
Dit is al helemaal een lachertje..."Nieuw-Zeeland wordt gezien als het minst corrupte land ter wereld, en Somalië en Noord-Korea als de meest corrupte landen. Nederland scoort een 8.9 en staat hiermee op de 7de plaats....Er zijn percepties gebruikt omdat corruptie een verborgen activiteit is die moeilijk te meten is"
Moeilijk te meten, maar we zien het met eigen ogen in Nederland! Pffffff!
Link: http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/... -
corruptie = witte boorden criminaliteit aanpakken? Prima, maar nr 79 heeft gelijk dat het graaien in NL nog braaf is vergeleken met de rest van de wereld of die nou socialistisch of liberaal heet.
-
het is toevallig net voor twaalf, ok kom van mijn afspraak overweldigend deze reacties en aanvullingen iedereen bedankt. we geven niet op morgen koop ik een simkaart noteer mijn nummer hier, en hoop mijn nieuwe vriend bokbokko te nogmaals te treffen 100%, En mogelijk anderen. Misch ien kunnen we iets samen ........voorlopig beginnen met te blijven delen. 97 Stemmen ongekend NUJIJ moet toch ook wakker worden.
Nogmaals iedereen bedankt Cor.
Uitleg waarom niet mijn naam, ik word gek van trollen ( zie internet) -
@78 THX prachtig leg u het de kamer maar uit, ik weet zeker dat u veel op dit vlak meemaakt. bedankt voor u overwegingen. ik doe dit slechts als burgerplicht.niet zielig maar nodig.
-
Verder bedank ik nuji voor het laten staan de mogelijkheden dit bericht te mogen plaatsen. Cor
-
Volgens CPI staan wij met 89% als een van de hoogste corruptvrije landen genoteerd, en toch heerst er een grote vraagteken bij het beleid en handhaving in NL.
-
@84 Ik weet hoe het werkt, wil iedereen ( organisatie helpen) soms moet je zelfs noodgedwongen mee doen om werk voor je werknemers te bemachtigen.
Wie is de slechte. met vr gr Cor -
het zijn de bankiers die de huizen prijzen opgejaagd hebben.
voor eigen belang natuurlijk.
hierdoor is het ontroerend goed de ziekenhuizen dus ookdratisch gestegen en over gewaardeerd.
dus moet er veel rente voor deze o zo mooie gebouwen betaald worden.
en dat heeft weer betrekking op de premie die er betaald dient te worden.
dus corupt???
en of dat dat aangepakt dient te worden ?????
ja ik denk het wel ja.
maar een vvd zal dat nooit toe geven. -
@62 U schreef:
Slordig minpuntje: filmpje is alleen te bekijken met Silverlight. U weet wel, van Microsoft, dat bedrijf dat klanten bindt door vendor lock-in. Laat ik nu Linux gebruiken uit principe en idealisme. Ik neem aan dat mensen die dit filmpje willen delen ook delen in dit idealisme?
Zorg er dan aub voor dat iedereen het kan bekijken
Ik kan mijn eigen computer net aanzetten hoe durft U informatie in een bepaalde vorm te eisen, gezien uw historie ( profiel) ontvangt u aleen maar deelt u niets. In dit geval mist u iets. -
@86
De bankiers die de huizenprijzen hebben opgejaagd?
Strikt genomen lijken me de huizenkopers hier zelf als eerste voor verantwoordelijk. -
@86 bedankt meneer Peters , Wie het aanpakt zal mij een zorg zijn. Als het maar aangepakt wordt. Uw geld mijn geld. Het enigste wat we nu kunnen doen is deze info delen en verspreiden. Doen we tenmiste wat.
Bedankt voor u reactie cor -
@86: inderdaad een volslagen zinloze opmerking! Banken doen niet anders dan de huizenmarkt financieren. De absurde grondprijs, de absurde regels en voorwaarden die de overheid vraagt drijft die prijs op omdat het daarmee iets exclusiefs wordt.
-
@88 De HRA = het beoogde fiscale voordeel ( vergelijking met huren) + de banken uitlenen x 30 Het meenemen van twee salarissen + het verkopen van de bijproducten als levensverzekering/ brandverzekering beleggingshypotheek e.d ( zorgde voor snelle winst) op papier voor banken.
De schuldvraag is niet een zijdig de koper dachten te kunnen vertrouwen op DNB en AMF ( wat onterecht is gebleken)
U weet hoe het geldsysteem gebaseerd op schuld werkt
U spaart 1000 euro breng het op de bank u krijgt 30,00
De bank mag uitlenen 30x uw spaargeld= 30.000
De bank ontvangt 30,000 x 6% nu reeel 1800,00
Winst 1770,00
+ winst op producten verz ed
Hoe graag wilde de bank fiancieren.
geen arbeid slechts een handtekening (en) -
@91: en natuurlijk vele tienduizenden monden te voeden. Niet alles gaat naar die vermeende graaiende toppers...
-
@ u begrijpt nu waarom ze in die grote gebouwen zitten HaHaHa echt waar
Zoek filmpje Money as debt. op internet moestop elke school verplicht gezien moeten worden ik ga nu slapen welterusten iedereen. -
@93: als je veel mensen in dienst hebt, heb je een groot gebouw nodig. Lijkt me niet zo vreemd allemaal. Al die samenzweringstheorietjes hier...!!!
De vele, vele, vele miljarden belasting die De Staat over de balk smijdt zou eens aangepakt moeten worden! -
955 december 2011 01:37 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
De kosten gezondheidszorg stijgen. Waarom dan niet de tarieven omlaag ipv steeds de eigen bijdrage omhoog?
Waarom? Omdat de vriendjes van Schippers dat willen. De tarieven stijgen of worden zelfs vrijgegeven (tandarts) terwijl daar geen enkele onderbouwing voor wordt gegeven.
Het wordt gewoon duurder stelt het VVD strovrouwtje Schippers.
Welja, en Jan met de pet is de lul.
De VVD? U wordt al-tijd genaaid.! -
@81,
Ik ben er ook pas laat weer bij.
De reacties verbazen mij niet echt meer, het is voor iedereen wel duidelijk aan het worden waar de belangen liggen... en dat is niet bij ons als volk.
We hebben zeker nog contact ! -
@91 bedankt voor de nuchter leesbare uitkomst , ik probeer het ook wel eens uit te leggen , maar de volgende keer leg ik u nuchtere berekening voor en menig een zal dan wakker worden .
-
@95 ga naar bed !
-
@95 Dat is wel het denk patroon van Schippers.
Vertel eens grafteef -
Iedereen die de schoonmaker of klusjesman zwart uitbetaalt draagt overigens bij aan de corruptie... dit terzijde. Dus ook even de hand in eigen boezem steken.
-
Neem nu de zorgverzekering ; mijn kinderen menen dat zijn een extra tandverzekering af moeten sluiten ,
Nou ik heb hun uit gelegd ; je gaat dus 12x10 euro betalen aan je verzekering
zodat hun voor controle 1 a 2maal per jaar 20 a 40 euro over maken naar je tandarts 120 - 40 = 80 euro winst in hun zak steken voor het overmaken ,EN jij moet als nog datbedrag via je eigen risico toch zelf betalen !!
Dit is ook een vorm van Bedriegen al zullen hun zeggen dat het een service is. -
@95
"al die mensen op nujij zijn gewoon nutteloos bezig".
Wat rot nou, dat je je zelf nutteloos vindt.
Vind ik van je reaktie ook. -
@102
Ligt er aan hoe oud je kinderen zijn.
Extra aanvullende tandverzekering wordt niet in rekening gebracht van je eigen risico. -
@104 Nou ik heb er toch echt een rekeinng van gehad , het ging af van mijn eigen risico .
-
@104 Ik heb nog zo iets mijn man heeft een gebit en een eigen risico maximaal genomen omdat wij er van uit gingen dat een gebit in het basis pakket zat en niet onder het eigen risco zou vallen .maar we kregen dus wel de rekening voor het volledige bedrag want dat viel volgens hun onder het eigen risico .
Dus mijn vraag is kan iets wat door het rijk onder basis valt . toch van je eigen risco afgetrokken worden ? -
@tsiki #106: Ik woon al een tijdje niet meer in Nederland, maar is het niet zo dat eigen risico gewoon voor alles geldt? Dat is toch (normaliter) het idee achter het concept? Gewoon de eerste paar honderd Euro (of wat je eigen risico dan ook is) zijn voor jou, alles daarboven is voor de verzekering.
Maar goed, het kan dat dit allemaal op een rare manier verder uitgewerkt is, dus neem mijn woord niet voor waarheid aan. -
het is toch makkelijker om bij de onschuldige burger het geld uit de zak te kloppen dan dat corrupte volk aan te pakken
-
we moeten even terug in de tijd , maar een oplossing a la franse revolutie lijkt mij het beste : alle regenten en uitbuiters ,, DE KOP D,R AF ,,
-
@parvo #109: Zoals je kunt zien in de presentatie in de link ligt de zaak even wat complexer. Corruptie vindt juist plaats in de lagere echelons.
-
@1 +++++++++++++++++++ Gisteren via een ander draadje de link opgestart. Een helder en inzichtelijk betoog! Bedankt voor het plaatsen!
-
En wanneer wordt die Fatima Elatik eens aangepakt dan???
-
De Nederlandse corruptie is professioneel. Nooit een spelt tussen te krijgen. Het vereist een revolutie om de mensen, die van de corruptie profiteren, te verwijderen, van hun positie.
-
@Charla #111: Jij vindt de paranoia van #1 zoveel plusjes waard??? De link is gewoon van de TUDelft en deze man houdt zijn lezingen overal. Niets obscuurs aan, noch dat er censuur zou plaatsvinden.
-
@Hekkesluiter #114 ?? Paranoia? Ik bedank hem voor het plaatsen van de link.
-
@Charla #115: Dan moet je toch duidelijker zijn, want de reactie in #1 (waar jij op reageert) loopt over van de paranoia.
-
Begin: Klokkenluiders beter te beschermen?
-
mensen maken zich druk om hun buurman of die goudeerlijk is, maar als corruptie bij banken en overheid plaats vindt dan vinden mensen dat fabeltjes zijn. Systeem in Nederland, begint bij politiek, journalisten, verslaggevers, krant, redacteur, opiniepijlers....alles is met elkaar verbonden. Men zal geen kritische vragen stellen want dan is de kijkcijfer te laag omdat de min president niet meer bij de Tros wilt komen. Fraude en corruptie hoeft niet persoonlijk financiele gewin te zijn, het is het spel en de macht die ze spelen wat uiteindelijk een resultaat opleverd. Hoe bepaal je dus als iemand vanaf zn 30e jaar macht probeert uit te oefenen en op zn 50e bijvoorbeeld commissaris is bij een top bedrijf (zoals Kok). Heeft ie dit uit landsbelang gedaan of met als doel om rijker te worden ?. is dit corruptie ?. Corruptie vindt plaats in alle lagen en zolang iedereen van elkaar direct of indirect van elkaar afhankelijk is, dan heb je corruptie. De een noemt dit samenwerking, de ander een joint venture, en de ander noemt dit collaboration of vriendendienst. Wat mij stoort is dat mensen liever de individu uitknijpt en hun buurman opgeeft omdat ie zwart bijverdiend terwijl ze hun directe leidinggevende liever niet betichten van corruptie. Dit heeft dus ook weer te maken met afhankelijkheid. Je buurman leverd je niks op maar als je de raad van bestuur beticht van corruptie (klokkenluider) of je wilt kritische vragen stelken dan kost het je baan.
Het zou goed zijn als mensen en burgers meer opkomen voor de individu en werkgever of hun directe chef aan de schandpaal zet ipv. mensen een bekeuring te gaan geven om 3 uur snachts waar geen kip rondrijdt en fietsers aanpakken omdat ze hun richting niet hebben aangegeven, zijn zielige corrupt handhavers. Burgers en medemensen willen ze pakken maar dat hun topchef aan het lobbyen is en zien dat ze 1e klas vliegen vinden ze normaal. Probeer nu maar aan de mensen te vertellen dat corruptie normaal is in onze samenleving, alleen de een roept het harder waardoor de ander de schuld krijgt maar dat dezelfde persoon toevallig een vrijkaartje krijgt om in de skybox van Ajax te mogen zitten dan hoor je hem niet meer. Wat bokkopo zegt klopt helemaal. Top bankiers zijn corrupt omdat dit nu eenmaal bij het spel van "geld" behoort. Waarom wordt een RvB kamer opgetuigd voor een tonnetje, omdat het moet ?. Nee natuurlijk niet, Zelfverrijking daar doet iedereen aan mee. De topbestuurder noemt het noodzakelijk, wij noemen het corruptie. De topbestuurder geeft zichzelf een loonsverhoging van 30% omdat dit normaal is (pres. van frankrijk) en RvC keuren dit goed, wij noemen dit corruptie. De burgemeester gaat op studiereis naar Afrika en raadsleden kijken gewillig toe, wij noemen dit corruptie. De chef van een afdeling gebruikt Makropas om privedingen te kopen en medewerker lacht erom en zegt vervolgens tegen een Bijstandsmoeder dat ze harder moet werken, wij noemen dit corruptie..... Als mensen meer naar boven zouden kijken ipv naar hun buurman dan zou het ietsie pietsie kunnen dat de wereld er anders uitziet. -
@118 prachtig Thx
-
Stuur verdomme een leger notarissen en advocaten naar de kaaiman eilanden om daar te kijken hoeveel geld er is weggepot door de rijken der aarde desnoods onder millitaire dwang!!@!@!! gebruik dat geld voor de crisis en voila opgelost.
-
@114 Dus u vindt mijn bericht paranoia, uw profiel zegt dat u alleen reacties heeft gegeven. U woont volgens zeggen niet meer in Nederland.
1. Ik zeg dit uit eigen ervaring/ constatering. 2. Veelal weten trollen een draadje te laten beindigen.Ik zinspeelt niet op het specifiek kwaad willen van nujij maar niete min zijn er een aantal berichten van mij of anderen of gestopt.
niet meer kunnen reageren. of kwam niet meer bij stijgers of meest gewaar-deerde voor ( bij 80 stemmen) in 5 uur best vreemd.
Zie Wikipedia op trol (internet)
Bovendien moet je je afvragen of dit geen nieuws is i.p.l.v. het stelen van 500 liter dieselolie ( WAAROM ZIE IK DIT NIET OP TV) het is belangrijker als voetbal.het aantal stemmen geeft aan dat veel mensen deze plaatsing gelukkig waarderen.
Mocht u dat niet ga s.v.p naar een ander draadje. Met vr gr Cor -
Kan zelf geen bericht meer maken, i.v.m. een verwijdert artikel van mij over homo's. Hierin gaf ik nota bene bijvoorbeeld en ondermeer nog wel aan tegen discriminatie van homo's te zijn !
Het tegengeluid dat ik gaf had ook al niet ten doel hen neer te sabelen, maar is slechts een onbetwistbare waarheid (van homo's komen nu eenmaal geen kinderen). Tsja, zelfs niet het allerminste spoortje van twijfel mag je hier in Nederland nog over hen laten doorklinken, anders ben je aan de beurt.
Geen wonder dus dat homohaat zich verspreidt als het niet objectief bespreekbaar is.
En ach, eigenlijk wist ik het ook wel: als je de waarheid predikt ? Dan ben je overal aan de beurt, stom van me, dat ik daar niet over nagedacht heb.
Deze wereld moet immers draaien op leugens en bedrog ? Anders overleven we niet.
Jammer hoor.
Vogelvanger -
@rechtspraak #121: Allemaal leuk en aardig dat je in mijn profiel spit, maar je betoog is zo leeg als de schatkist van Griekenland. Als jij onzinnig/dom/irrelevant/ongepast/etc. commentaar levert bij je berichten, dan kunnen die verwijderd worden inderdaad. Zo werkt het hier.
Maar dat staat los van het feit dat de presentatie in het artikel op zich helemaal niet ter dsicussie zal staan. Dus niet zo moeilijk doen. -
Na deze reactie weet iedereen dat u een Trol bent ik reageer niet meer op uw berichten en vraag dat hierbij ook aan andere reageerders, Mensen al u kunnen alleen maar beledigen, aantijgen, wat een een zielige hobbij
Uitleg trol (internet)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Trol_(internet) -
@all
Wilt u zo vriendelijk zijn om dit onderwerp on-topic te behandelen. Mocht u vragen hebben over verwijdering etc kunt u die gewoon via de mail stellen.
Redactie NUjij -
@122 Dank U
-
@rechtspraak #124:
:-D :-D :-D :-D :-D
Geweldig! Ik voel me weer jong... kleuterschoolniveau :-D
Wel leuk overigens... jij valt mij aan en noemt mij een trol omdat ik zeg dat je topic (artikel) goed is en niet verwijderd zal worden. Best lachwekkend jouw opstelling :-) -
In Griekenland is corruptie gewoonte en...duidelijk zichtbaar, niet stiekem. In Nederland is het wel stiekem, in achterkamertjes en vervolgens alles onder het tapijt vegen. Hoge banen zijn enkel voor politici en worden nooit gepubliceerd, nooit een sollicitatie procedure. Schuld hieraan zijn voornamelijk politieke partijen, en dan met name PvdA en vooral CDA, kijk naar Wolfsen in Utrecht, Eurling bij Schiphol, Harry Borgers...enz.
-
@Jonjo #128: Eurlings zit bij de KLM. Maar waarom zou dat corruptie zijn? Lijkt me een logische keus van de KLM, niet dan? Hij is een zeer geschikte kandidaat. En de KLM is een privaat bedrijf, dus waarom zouden ze moeten adverteren en mogen ze geen headhunters gebruiken? Ik heb mijn huidige baan ook via mijn netwerk verkregen. En nee, dat is geen hoge baan.
-
Je weet toch. De burger is de lul en de top wast zijn handen in onschuld. En wil zich alleen maar verrijken ten koste van de gewone burger
-
De beste manier om de zorgkosten in de hand te houden
is bij zorginstellingen, ziekenhuizen en ziektekostenverzekeringen
onmiddellijk elke bestuurder van CDA- of VVD-huize
onmiddelijk te ontslaan, ZONDER bonus en zonder wachtgeld.
Schop de opvreters maar op straat! -
vriendelijk vezoek ik dit bericht (de link van dhr M van Hulten) te delen met uw vrienden kenissen
-
Corruptie zit in alle lagen. Er zou een helder en doorzichtig controleerbare omgeving moeten komen.
Verkoop medicijnen
Verkoop ziekenhuis apperatuur
Gunning werk woningstichtingen
Gunning Gemeente
Rekenin gemeente aan burger gespecificeerd waar betaal je aan.
enzv enzv -
Kijk is op deze site http://www.leoverhoef.nl/
Hoe Uw Gemeente mogelijk de boel verdraaid.
Wat betaald U teveel bij uw Gemeente en Provincie
Waarom niet helder en doorzichtig alles verstopt in de OZB aanslag.
Zo dat u niet kunt rageren / U moet er nu eerst induiken veel zoekwerk daar maken ze handig gebruik van bijn niemand begint daar immers aan. -
Ach ja het is al lang bekend dat de nederlandse systeem kan bestaan door alleen te plukken van zijn eigen volk en de belasting zal je nooit vertellen wat je terug kan krijgen maar het liefst je van de domme houden zodat je maar blijft betalen als het om economie gaat is nederland een klote systeem
-
@128
U slaat voor het gemak VVD maar even over zeker?
Of wordt die lijst te lang? -
@136 Je hebt gelijk het zit overal.
-
Nederland is toch wel bijzonder. We hebben hier een vorm van georganiseerde corruptie die zijn weerga niet kent.
Dat zie je in systemen als de zorg, de woning"markt", de bankwereld, de winkelketen gildes. Allemaal gericht op het creëren van niches van corruptie en afroming. Totale asymmetrie met het oorspronkelijke doel. -
@5 Waarom vroeg jij je dat niet af tijdens de kabinetten van JP nummer I t/m IV ???? Ik vrees dat tijdens die periodes veel meer corruptie en volksverlakkerij heeft plaatsgevonden.
-
@rechtspraak: uitstekende aktie! Beter dan Occupy, duidelijke feiten, mag ik daar een passend muziekje bij suggereren http://www.youtube.com/watch?v=Ll3uipTO-4A. Het is al "gedateerd", maar gaat over een motivatie van corruptie. Blijkbaar is het van alle tijden, maar desalniettemin moet het worden bestreden. Heel veel suk6 rechtspraak.
-
Corruptie zit soms ook in het onderbewuste. Hoewel ik mijzelf ken als een vriendelijk en loyaal persoon, erken ik wel dat er best momenten zijn dat ik wellicht, onbedoeld, corrupt handel.
Ik probeer in ieder geval zo min mogelijk een ander te benadelen, bij de jongeren inrichting waar ik gewoond heb kon ik er absoluut niet tegen als ik om eenzelfde streek zachter gestraft werd dan een ander. -
@140 Passende muziek SpijkerJack,bedankt ook voor je waardering
-
En dit is waar corruptie o.a. toe leidt:
http://www.nujij.nl/economie/politiek/inkomensv... -
@95,
"al die mensen op nujij zijn gewoon nutteloos bezig beetje lezen over dit soort onzin"
En wat doe JIJ hier dan? -
het kan lang duren maar eens komt de dag..............................
-
@143 Laurey heeft aangekondigd aangifte te doen tegen oud-bestuursleden van de zorginstelling, zodat die eventueel strafrechtelijk vervolgd kunnen worden. Ook loopt er een grootschalig onderzoek naar het financiële wanbeheer. Zonnehuizen maakte in 2010 18,3 miljoen euro verlies, blijkt uit de recente jaarrekening.
Zonnehuizen is een antroposofische zorginstelling, vooral voor kinderen met ontwikkelingsproblemen en psychiatrische stoornissen. Er wonen 800 mensen met geestelijke gezondheidsklachten, en er werken 1.300 personen
18 miljoen verlies over de rug van 2100 bewoners en werkers , mooi staaltje faal beleid , ik hoop dat de rechter in die zaak eens echte maatregelen neemt !
Dat zou eens een goed voorbeeld zijn voor de rest ! -
verhagen eruit want dat is een crimineel
-
Mensen vergeet niet te delen / te stemmen op dit bericht iedereen svp de link door sturen. (M van Hulten) bedankt
-
@148,
Ja, Verhagen is een rat.
Nee, laat hem maar zitten bij het Criminele Dienst Associatie.
Hoe minder stemmen die idioten krijgen, hoe beter! Het CDA heeft Nederland al te lang geregeerd! -
Waarom zouden ze daar iets aan doen. Het zijn allemaal ex bank ex Shell of andere multinationals mannetjes. Als ze stoppen met minister spelen krijgen ze daarvoor natuurlijk weer een vetbetaalde baan.
-
Het zijn nu de babyboomers die meer zorg nodig hebben.
Deze groep die na WOII geboren is heeft alleen maar progressie op de arbeidsmarkt meegemaakt. Deze groep heeft mogen profiteren van de VUT ... lekker met 55, 56 of 57 jaar stoppen met werken tegen 90 procent, soms wel 95 procent van je laatst verdiende salaris.
Het kon niet op ....
Ik stel voor om die gasten eens wat meer te laten betalen of vinden jullie het normaal dat alle VUTTERS bij mij in de straat minimaal 4 maal per jaar met vakantie gaan ???? En dan bedoel ik ook vakantie 3, 4 , 5 of 6 weken aaneengesloten !!!
Ik word er kotse misselijk van wanneer schippers de hardwerkende voor een honger salaris nog meer geld wilt afnemen. -
@152 ik deel je mening niet.
Die babyboomers zaten even op een andere arbeidsmarkt als nu geen 38 uur
Maar 44 Bovendien een veel lager salaris. ( mijn vader 60,- per week) Er was niets zelfs niet 1 vacantie. Steun kwam van uit de kerk.
Jij /U gaat met nu vergelijken, zijn opgebouwde pensioen met extra bijstortingen ( wie vergelijk je) ik heb het over een arbeider. Wordt nu met de dag minder waard.( het eerder kunnen stoppen komt ook niet uit de lucht vallen)
Als je tegen mij zegt dat de regelingen bij de overheid ruim zijn is dat ook boven een betaalde loongrens, de vuilnisman of portier heeft ook geen riant salaris of pensioen. Dat is voor de welgestelde weggelegd.
Toch bedankt voor jou visie -
@155 Kijk bij @144 inkomensverschillen
En dit is geld bedoeld voor zwakken en zieken DAT IS ERG
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/5270/Zorg/articl...
Waar ik mee wil zeggen laat je niet tegen je eigen maatschappelijke groep op zetten. Doen ze uiteraard hun best voor. -
@152 Ik begrijp uit uw reactie dat u ook graag 4x per jaar op vakantie wilt,maar dat financieel niet kunt.Missch eerst leren je eigen broek op te houden?
Deze vutters hebben er al voor gewerkt,nou u nog! -
@155 op @152 dat dacht ik dus ook die man is jalours , maar hij weet niet wat die mensen laten om dat te kunnen doen .
En zeer waarschijnlijk heeft meneer nog kinderen thuis en dat kost veel , sinds mijn kinderen de deur uit zijn hebben wij het ook veel breder , ik besteed de opbrengst aan mijn kinderen en kleinkinderen om ze nu een beter leven te laten hebben inplaats van vakantie , maar die keus is voor een ieder anders . -
Corrupt vind ik ook als onze volksvertegenwoordigers voor buitenlandse belangen werken. De centrale banken, europa, shell. Maar betaald worden door de inwoners van dit land.
En in ruil krijgt de belastingbetaler geen korting bij shell maar crisis en hogere belastingen! -
@150 Geregeerd of genegeerd?
-
@158 Ik denk beiden !
-
Hey, Rechtspraak
Naar aanleiding van ons gesprek afgelopen zondagavond bij Jopie, even gekeken.
Goed stuk -
Deze link naar zoveel mogelijk politieke partijen/ministers etc. sturen. Als iedereen dat doet, kunnen ze er niet meer omheen toch ? En inderdaad, een petitie starten is ook geen slecht idee. En wat Rechtspraak zegt, doorsturen....
-
Ja Wencke @161 Op deze link stemmen blijf hij lang staan en kunnen veel mensen er kennis van nemen. Ik hoop op een journalis met goede inborst en of iemand van TV dit is nieuws, helaas willen kranten nog al eens info selecteren op hun klanten. ( dan komt het er dus nooit) op TV.
succes met alles bedankt voor je reactie. -
hier ook een goede lezing over corruptie ;
http://www.nujij.nl/algemeen/transparency-inter... -
wat komt er in mij op: VOC mentaliteit,'het ff ritselen' ( woordenboek: ritselen (ww): sjoemelen ( :) werkwoord zelfs :) ), oude politiek, old-school, old boys network (: http://nl.wikipedia.org/wiki/Old_boys_network)....
net pindakaas: wie is er niet groot mee geworden? -
error in linkje, hier hersteld: http://nl.wikipedia.org/wiki/Old_boys_network
-
de hele politiek is toch corrupt.. ze worden allemaal geregeerd door geld en de grote bedrijven.
-
uit het linkje van mijn reactie @164 en @165:
Nederland
De Nederlandse regering en ministeries laten zich vaak adviseren door commissie af. Dergelijke commissies zouden als het ware een schaduwmacht van de Nederlandse politiek vormen. Volgens diverse onderzoeken bestaat er een nauw verweven netwerk van politieke benoemingen, achterkamertjespolitiek en invloeden vanuit de top van het bedrijfsleven.
In 2001 publiceerde het Wetenschappelijk Bureau van GroenLinks een rapport getiteld De staatsgreep van de zesde macht?. Hieruit zou een sterke verwevenheid tussen de top van adviesbureaus en prominente politici blijken. Zo worden adviseurs bij bedrijven “gescout” voor een politieke functie. Voorbeelden: Aart Jan de Geus, Hans Wijers en Rogier van Boxtel. Ook worden ex-politici vaak adviseur. Voorbeelden: Ed van Thijn, Roel in 't Veld en Marjanne Sint. Politici die "bijklussen" als adviseur zijn oud-partijvoorzitters Eenhoorn (VVD) en Van Rij (CDA). Ook via commissariaten oefenen ex-politici invloed uit. Voorbeelden: Wim Kok (KLM, Shell, TPG Post en ING Groep) en Hans Wiegel (NOB, Arriva, Wessanen en Grontmij). Oud D66-minister Pechtold (Bestuurlijke Vernieuwing en Koninkrijksrelaties) deed in 2005 het voorstel dat ministers in de toekomst niet meer op eigen houtje een adviescommissie kunnen instellen.
Volgens FEM Business[1] waren in 2005 Aad Jacobs, Kees van Lede, Jeroen van der Veer, Jan Hommen en Aarnout Alexander Loudon de vijf machtigste mensen in het Nederlandse bedrijfsleven. In hetzelfde artikel noemt een financieel deskundige Rijkman Groenink: Hij kent iedereen die er toe doet. Banken kunnen bedrijven en topmannen maken of breken. Een bankier leent geld uit. Dan moet hij vertrouwen hebben in de vent aan wie hij die miljarden uitleent. In 2006 publiceerde de Volkskrant op basis van een netwerkanalyse van de Erasmus Universiteit Rotterdam de 'Volkskrant Top 200 invloedrijke Nederlanders'[2], op de eerste vijf plaatsen staan Elco Brinkman, Alexander Rinnooy Kan, Aad Jacobs, Rijkman Groenink en Bernard Wientjes. -
1687 december 2011 09:06 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Als we willen dat er echt iets gedaan wordt aan dit door en door corrupte systeem, dan zullen we dat toch echt zelf moeten gaan doen. Van de overheid hoeven we niks te verwachten, dat is duidelijk. Van justitie hoeven we evenmin wat te verwachten...die zijn niet minder corrupt.
De overweging die we zullen moeten maken is: Accepteren we dit systeem nog langer? Zo nee, dan zullen we ons moeten gaan gedragen zoals het hoort (moreel gezien)...dat betekend dus wel dat we de wet zullen moeten overtreden. Nou is dat (IMHO) niet erg (aangezien de Nederlandse wetgeving moreel verwerpelijk is) maar het betekend wel dat dat niet zonder risico's is. -
@169 - Het heeft geen nut. Je wil een petitie promoten die diegene die zelf verantwoordelijk zijn voor de corruptie zouden moeten informeren over de corruptie. Er is niemand die zich zo bewust is van de corruptie als de daders zelf natuurlijk.
-
@169 bedankt , ik heb getekend @171 met niks doen kom je nergens .
-
@172 Jij bedankt voor de moeite, THx
-
Hier een mooi brief aan bestuurders : http://www.nujij.nl/politiek/open-brief-aan-onz...
-
@Rechtspraak begrijp ik goed dat het vorige topic waarin je naar die lezing verwees, is verwijderd?
-
terug naar de nederlandse gulden,weg met de private banking en weg met het beursplein. Onze nationale produkten verkopen aan de wereld en produkten die wij niet hebben maar wellicht nodig hebben zoals bepaalde grondstoffen (olie) inkopen. een soort ruilhandel. We moeten ons blijven ontwikkelen in nieuwe manieren van energie.Hier is Nederland heel goed in denk aan onze technische universiteit.Misschien zijn we ooit in de toekomst een onafhankelijk land en maken we alles zelf en verkopen we alleen maar.
Zo word Nederland op den duur een rijk land dat voorop loopt op de hele wereld.Om te beginnen om dat mogelijk te maken iedereen die werkt en iets bijdraagt aan ons land zeer rijkelijk betalen met goede salarissen of je nu werkt met laag iq of hoog iq. Denk maar iedereen is even belangrijk.
Zonder boer kunnen we niet eten,leraren niet onderwijzen,architecten niet ontwerpen.Zo zijn er veel banen te bedenken. Behalve criminaliteit,dit is geen baan al denken ze soms zelf wel.Criminelen krijgen 1 kans! Ze mogen zichzelf verbeteren dmv begeleiding.Doen ze dit niet krijgen ze als straf geen geld en weinig eten. Hij die honger heeft zal uiteindelijk kiezen voor werken(dat hij leuk vindt) met een goed salaris.Begrijp me goed, de salarissen moeten voor iedereen gelijk zijn ook voor de handelsregering anders werkt dit systeem niet.Mensen worden dan jalours op elkaar wat niet goed is voor harmonieuze samenwerking.Uiteindelijk zal de wereld inzien dat alleen dit systeem zal werken en is er nog hoop op wereldvrede in plaats van wereldorde -
#176 in 1 woord: communisme?
-
#167 en dat zijn de feiten...thanks for the info.
-
Tja tegen alle corruptie kan je nooit wat doen het zit nou eenmaal in de bevolking en met macht groeit de verandwoordelijkheid nou eenmaal maar heb je meer corruptie. Dat maakt iemand die arm is en corrupt is niet beter dan iemand die geld heeft en corrupt is. En dat is nou net het hele verhaal.
Wat wel belangrijk is dat wij die macht is gaan herkennen bij mensen en die mensen ook meer onder de loep nemen. Zoals de filosoof nietzsche ongeveer zei, het leven blijft macht maar alleen grootmoedig ermee omgaan kan de mens behoeden tegen nihilisme. Wel waarde toekennen aan macht maar niet aan andere die onder je staan. Macht geeft nou eenmaal een lekker gevoel en doet ook veel goeds, maar het moet met grootmoedigheid en nobelheid bekleden worden. En niet als slavengedrag van ik voer het werk uit van mijn meerdere ben ook maar slaag van diegene die boven mij staan enz.
En daarom kwam nietzsche in 1930 al met het voorstel om centra's op te richten die zich richten op macht en bewustwording. -
De 'grote gezondheid' is een leven dat opgaat in de natuur en alle krachten instinctief goed gebruikt zonder ze te laten aftappen door een metafysische schijnwereld. De grote gezondheid veronderstelt een radicale ommekeer in ons denken en vooral de beleving van onze waarden.
Nietzsche pleitte voor meer individualisme in plaats van kuddegeest. De übermensch is diegene die zichzelf durft los te maken van het systeem en op zichzelf steunt. Daarbij meende Nietzsche dat de mens van nu slechts een schakel is, een ontwikkelingsfase tussen een dier en de übermensch die we eigenlijk bedoeld zijn te worden: een boven alle irrationaliteit staand groots wezen. In zijn boek "Also sprach Zarathustra" schrijft Nietzsche: "de übermensch staat tot de mens als deze tot de aap" en "de mens is een koord gespannen tussen de übermensch en het dier". Men zou daarop de conclusie kunnen trekken dat Nietzsche bedoelde dat in de mens van nu de spanning tussen het "dierlijke" en "bovenmenselijke" voelbaar is.
Het morele universum van de slaaf moet plaats maken voor dat van de aristocraat. De werkelijk aristocratische mens heeft eerbied voor zichzelf, voor de kracht in hem, die zich uit in zijn driften en behoeften en in de waarheden die hij projecteert op de wereld. Nietzsche ziet geweld als een deugd omdat strijd een intrinsiek gegeven van de natuur is. Geweld met open vizier staat echter boven achterbaks geweld dat, volgens Nietzsche, onder het mom van menslievendheid de mens knecht en breidelt
kortom hele punt van nietzsche betoog -
Het Landelijk Expertisecentrum Diversiteit (LECD) van de politie dreigt uiteen te vallen door ruzies en machtsmisbruik. Dat zeggen tientallen betrokkenen in Nieuwsuur.
http://nieuwsuur.nl/onderwerp/320160-crisis-bij... -
Bij wijze van therapie en straf zouden ze deze lezing 10 keer per dag aan het netvlies van N. Albayrak moeten laten langsgaan.
Bedankt nog voor deze verrekte goeie link ++++++++++++++++++++ -
@183 dat is nog eens een goede taakstraf , want daar zal het oordeel hooguit op uitdraaien .
Want ons beschermt ons . -
Nederland denkt nog vaak het beste jongentje van de klas te zijn, boegbeeld daar van is onze premier ;) maar niks is minder waar, we zijn soms nog erger dan landen die er om bekend staan.
-
@41
O ja? Geef eens een voorbeeld? En dan niet dat drammerige van de meeste reaguurders van: alle ambtenaren zijn corrupt, alle bankiers zijn corrupt, want daar hebben we niets aan. Het gros van de reaguurders weet kennelijk niet eens wat corruptie is. Als ze er ooit mee te maken zouden hebben , direct naar Justitie stappen met een aanklacht. Maar ja, het is een bekend feit: het "kankert" zo lekker he? O ja, de Politie is natuurlijk ook corrupt, de treinconducteur, de busschauffeur (want hij wilde niet stoppen buiten de halte) enz. Ik durf te stellen dat geen enkele reaguurder hier OOIT met corruptie te maken heeft gehad. o, u moest bijv. geld betalen aan een ambtenaar voor een bouwvergunning? Nou, dat is meestal het geval he? Gepakt in de trein zonder kaartje en dan een prent? Is ook geen corruptie, maar diefstal door de reiziger. Ach ja, als het onderbuikgevoel maar bevredigd wordt he? -
@152
Ik ben met pensioen, heb 42 jaar gewerkt, kreeg toen 80% van mijn laatste loon +vac.geld. Ik rook niet, ik drink niet , ik ga niet naar kroegen, bioscopen, theaters en schouwburgen. Nee, ik spaar voor vacantie. Mag ik? 1x per jaar, lekker lang, met de caravan. Ik heb ook geen behoefte aan peperdure telefoonds, I Pods, I Pads, etc, iedere 3 jaar een nieuwe auto, tablets, etc. Weggegooid geld! Zou u ook eens moeten proberen, ipv. dat gekanker op "baby-boomers" ! -
Als iemand nou ECHT WEET wie er corrupt is, laat hem/haar dan zijn/haar vinger opsteken en naar Justitie stappen, ipv. dit achterlijke gewijs naar politici. Maar ja, lekker anoniem brallen over anderen is natuurlijk veel flinker. Hoef je ook niets waar te maken. Beschuldigingen van corruptie is namelijk ook een strafbaar feit als daar geen bewijs voor is. Dan heet het smaad! En dat is heel laag bij de grond, maar ja, dat is heel wat reaguurders geen brug te ver!
Stijgers in Economie
Griekse banken krijgen 18 miljard van Europa
"banks are to receive a €18 billion ($23...
12 uur 16 minuten geleden door Web3.0gebruiker
Zelfs de dood wordt vermarkt
Een belangrijk boek dat overtuigt in zijn...
12 uur 23 minuten geleden door vindje
Spanje zakt weg in schuldenmoeras
Tijd om eens even wat feiten op een rij te...
13 uur 15 minuten geleden door peter1977
Wist je dat? Onthutsende cijfers over de...
Spanje gaat helaas dezelfde richting uit....
1 dag 10 uur geleden door Plutarchus
Zon vervangt 20 kerncentrales in Duitsland
De zon zorgt voor records in Duitsland:...
1 dag 13 uur geleden door Kunstmatige armoede
Best gewaardeerd
'Mogelijk gat 76 miljard bij Spaanse...
Spaanse banken hebben mogelijk 76 miljard...
5 dagen geleden door Stefke007
Bewustzijn over corrupte bankensysteem...
Een overzicht van mensen in landen over de...
2 dagen geleden door Ami, Lerni, Miri
Hoe dicht zitten we bij 'the endgame' voor...
Als u de commentaren van mij en van enkele...
6 dagen geleden door joepdekat
S&P somber over consumptie in Nederland
Nederland is sinds 2008 wat betreft de...
6 dagen geleden door dvw142

