Invite the turkey for Christmas........
Sorteer op:
-
Drie maal raden waar de duurste ambtenaren zitten. Juist, zij die nu het hardste roepen. BAH
-
Zonder te weten waarom ze het precies afkeuren is het een vrij zinloos bericht
-
@2 Mee eens, maar wat #1 zegt klopt wel.
-
Besparen op het CPB dan maar?
-
Hé, is het plussen en minnen systeem op de schop?
-
Dat deze instantie niet wil meewerken, is vanzelfsprekend. Je gaat toch niet je "eigen nest" bevuilen en jezelf de mogelijkheid voor een beter inkomen ontnemen?
-
Gewoon lekker blijven graaien, en het bij Jan met de korte achternaam vandaan halen. Ze kijken wel uit dat ze hier zelf de dupe van worden.
-
Dus nu komt de aap uit de hoge hoed; het CPB bepaalt hier dus het beleid en niet de politiek.
-
@8 Nee, het CPB zegt (waarschijnlijk) :"De door u voorgestelde bezuiniging is niet realistisch zonder daarbij keuzes te maken over wat de overheid wel/niet doet."
-
Hele CPB is een incest club.
SocioFascisten in het centrum van de macht.
Aanswengelaars van een perpetuumbureaucratica.
De ultieme exponent van de fabianistische Staatsgreep die zich langzaam
maar zeker voltrekt.
Maar ja wanneer ambtenaren volgens de PVDA (bijv Albayrak) niet meer waardevrij hoeven te zijn. Kun je dit soort dingen verwachten. Raar soort cliëntalisme.
De socialisten hebben de hele maatschappij in een onontkoombare wurggreep. -
Niks word uitgesloten, behalve het Koningshuis, Asielindustrie, wachtgeldregelingen en het CPB.
Met andere woorden Jan met de Pet gaan de bezuinigingen weer betalen.
En ik maar denken dat we het met elkaar gingen doen. -
"CDA en VVD: de salarissen van ambtenaren koppelen aan de inflatie, zodat loonstijgingen worden beperkt."
Jaaa doe maar! De inflatie is nu al gierend, dat wordt steeds erger, dus stijgen de ambtenarensalarissen mee. Wat een sukkels bij dat CDA/VVD.
Economische nitwits.
Inflatie (CPI) laatste maanden
maart 2010 1,00 %
februari 2010 0,84 %
januari 2010 0,84 %
december 2009 1,11 %
november 2009 0,97 %
oktober 2009 0,71 %
september 2009 0,38 %
augustus 2009 0,28 %
juli 2009 0,19 %
juni 2009 1,43 %
Bron: http://www.homefinance.nl/economie/inflatie/inf... -
@12
Economische Nit wits die zitten in het Politbureau van de PVDA en de SP het CPB.
Socialisme lijdt alleenmaar tot armoede en ellende.
Onvrijheid en belasting slavernij.
Soms is het Jammer dat de USSR verdwenen is dat scheelt o zo veel uitleggen over socialisme en het niet werken ervan.
Belasting is Diefstal
Socialisme = dictatuur
Bureaucratie maakt belastinghorige van vrije mensen.
CPB is ultiem bureaucratisch socialistisch instrumentarium !
Een schande dat we daar nog de oren te luisteren moeten leggen.
Oprotten met die domme lui.
Gewoon ontslaan scheelt ook weer belasting geld. -
@13 als je ambtenaren ontslaat dan worden er tegen veel meer geld externen ingehuurd. Er is trouwens al jaren een personeelsstop waardoor er elk jaar meer externen tegen megasalarissen worden ingehuurd.
Ben zelf geen ambtenaar overigens maar ik maak het van dichtbij mee. De externen krijgen tig keer meer betaald dan de ambtenaar die in dienst zou zijn voor hetzelfde werk. -
Toch raar dat als er geld in het geding is er mensen zijn die altijd beginnen te roepen dat het met links te maken heeft terwijl dat de zuinigste kabinetten waren.
De kabinetten waar het CDA het voor het zeggen lieten de staatsschuld altijd het hardst oplopen.
Leuke link als je tenminste een grafiekje kan lezen:
http://sargasso.nl/archief/2005/08/23/staatssch... -
@12: je begrijpt toch wel dat die cijfers jaargemiddelden zijn die per maand opnieuw worden berekend?
Verder is dit tendentieuze Telegraaf verhaal natuurlijk weer een heerlijke aanleiding om te hakken op het ambtenarenapparaat en het CPB. Er is helemaal geen sprake van "afkeuren" van plannen door het CPB. Ze geven alleen aan dat de verkiezingsplannen zo slecht zijn onderbouwd, dat ze niet kunnen worden doorgerekend. Het ontslaan van een flink deel van je ambtenaren leidt op korte termijn vooral tot kosten ipv van winsten. Reorganisaties kosten geld, uitkeringen zoals ww (let op: wachtgeld kennen ambtenaren ook allang niet meer), inhuur van externen, etc etc.
Wat moeten die politieke partijen dus doen? Ze moeten hun huiswerk beter doen en EXACT aangeven welke taken er niet langer door de overheid uitgevoerd gaan worden. Het CPB kan dan vervolgens berekenen hoeveel er bespaart kan worden op loonkosten etc.
De VVD en het CDA weten dat natuurlijk ook allemaal best. Maar het is veel makkelijker om een lulverhaal in je verkiezingsprogramma op te hangen, dan om toe te geven dat je echt moet gaan snijden in heilige huisjes. Dat kun je altijd nog doen als je eenmaal weer lekker in dat comfortabele pluche zit. En dat pluche zit helemaal riant sinds de heren en dames politici zichzelf enkele jaren terug een salarisverhoging van DERTIG PROCENT(!) toebedeelden. Hoezo boter op je hoofd? -
@16 ja dat begrijp ik, maar ik geef even aan hoe dat wel eens heel vies zou kunnen tegenvallen dat koppelen aan inflatie.
Das gewoon een hele onzekere factor. -
@17 hmm, ik ben van mening dat ieder beschaafd land ernaar zou moeten streven om over langere termijn bezien de salarissen van werknemers minstens de inflatie te laten bijbenen. Doe je dat niet, dan stort je uiteindelijk, per definitie, iedereen in de armoede. Met uitzondering van de graaiende elite. Het is daarom ook zo dom dat er zo'n "hullie en zullie" houding lijkt te ontstaan tussen ambtenaren en niet-ambtenaren. Dat speelt werkgevers fantastisch in de kaart.
Het is een hele andere discussie of het allemaal niet iets (of veel!) minder kan met de overheid. Maar zoals gezegd moet je dan beslissen welke taken je als overheid niet langer gaat uitvoeren. Toeteren dat alle ambtenaren er maar uit moeten zonder wachtgeld (terwijl dat al eeuwen geleden is afgeschaft) kan iedere toetsenbordridder, maar van een fatsoenlijke politieke partij mag je meer verwachten. -
@ Janbers,
"Leuke link als je tenminste een grafiekje kan lezen"
Nog leuker wordt het als je grafieken kunt interpreteren en iets verder kunt kijken dan een plaatje.
Rechtse partijen worden vaak gekozen bij economisch laagtij, linkse partijen bij economische hoogtij. De stand van de economie is dus de oorzaak van de af- en toename van de staatsschuld én de oorzaak van de uitkomst van de verkiezingen.
Ook straks gaat dit waarschijnlijk weer gebeuren: VVD doet het nu goed in de peilingen (wordt gezien als betrouwbare partij als het financieel moeilijk is) en zal straks dan waarschijnlijk ook in het kabinet komen. De staatsschuld zal onder de VVD toenemen omdat de komende periode nog niet een is van economisch hoogtij.
Daarbij krijg jij weer een bevestiging van je gelijk net zoals mensen die geloven dat ooievaars babies brengen bevestiging zien in het feit dat overal waar mensen geboren worden ooievaars voorkomen. De werkelijke oorzaak is echter dat ooievaars plaatsen opzoeken waar mensen wonen en waar mensen wonen babies worden geboren. -
Welke ambtenaar zal zich zelf in de vingers snijden?
-
Gewoon daar gaan snijden waar ze het hardst roepen dat een ander moet bezuinigen, dan kom je vanzelf uit bij die mensen die alleen profiteren van het harde werken van "nuttige arbeid"
-
Ik denk dat vrijwel alle ambtenaren in hun directe omgeving wel zaken weten die vele malen efficienter en klantvriendelijker kunnen.
Domweg schrappen is geen oplossing -
@14 Je moet je dan ook afvragen of al dat werk wel nodig is.
Voorbeeld: Gemeente Amsterdam accepteert officiele documenten alleen documenten op papier. Email sturen heeft geen zin. Maar hun archief is digitaal, dus wordt alles ingescand(!!) -
@13
Op enige kennis gebied ben je dus duidelijk ook een nitwit, door PvdA en SP maar weer is te vergelijken met voormalige Sovjet-Unie.
Je hebt klaarblijkelijk totaal geen idee wat Socialisme in werkelijk inhoudt en bij gebrek aan kennis over het onderwerp vergelijk je het voor het gemak maar met het corrupte Communisme van de oude Sovjet-Unie dus wie is hier nu de ware nitwit lol. -
Bezuinigen op het overheidsapparaat is toch zo simpel.
Als je een brief rondstuurt aan alle ambtenaren met de belofte dat zij laten we zeggen 1% prive krijgen voor elke goed uitgevoerde bezuiniging in de overheid heb je binnen 6 maanden twee keer zoveel bezuinigd t.o.v. van wat de bedoeling was dus 60 miljard. -
@13 Is het fijn, leven in een zwart/wit wereld? Zoals je de reactie van @16 kan lezen gaat het hier helemaal niet over het afkeuren van plannen, maar over het niet kunnen doorrekenen van de plannen omdat er geen concrete oplossingen in staan. Dat is waar die mensen voor zitten en niet om een partijpolitieke stelling te nemen. Maar ja, zwart/wit denken houdt je leven waarschijnlijk overzichtelijker, scheelt weer nadenken.
-
CPB = Ambtenaar
-
@13, @24
het oostblok was toch democratisch?
DDR - Duitse Democratische Republiek
dat heeft ook niet gewerkt dus, democratie.
het punt is dat er een verschil is tussen wat iets IS, en hoe het zichzelf NOEMT. De DDR was niet democratisch, en de USSR niet communistisch, en het westen is niet kapitalistisch.
socialisme voor de top, en kapitalisme voor de rest, dat hebben we hier in het westen. met een symbolische ironie van democratie er over heen. -
Het kan volgens het CPB niet omdat:
1. Het een tijdelijke maatregel is
2. Eerdere pogingen zijn mislukt
Slaat helemaal nergens op:
1. Wat is het probleem? De salarisbevriezingen vij bedrijven zijn ook tijdelijk, en toch gebeurt het. Waarom bij de overheid dan niet?
2. Totaal non-argument. Het is waarschijnlijk mislukt door zeurende ambtenaren, zoals die van het CPB. -
#23, Zo gaat het altijd en overal. Documenten via mail kunnen zijn bewerkt. Zo wordt er gedacht. Daarom moet je altijd met originele over de brug komen. Deze scannen zij in. Een ambtenaar moet namelijk de mogelijkheid hebben om de aangeleverde documenten op echtheid te controleren en dat kan via mail niet.
Verder heeft elke gemeente een papier en digitaal dossier. Beide dossiers worden centraal opgeslagen en het digitale is voor de deelgemeenten zelf. Zo kunnen zij via hun netwerk overal in de deelgemeenten zien wat jij hebt aangeleverd, zodat jij niet de stukken opnieuw hoeft aan te leveren. -
Naar mij herinnering zjn het juist de linkse partijen die potverteren.
Bijvoorbeeld: Bos die miljarden die de banken miljarden toestopt maar vergeet als voorwaarde paal en perk aan de bonnussen te stellen.
Een CPB (geleid door PVDA aanhangers) die weigert verkiezingsprogramma's goed te kuren. Volgens mij zijn dat ook ambtenaren dus uitvoerders van een door de politiek gemaakt beleid en geen beleidmakers. Ze kunnen zeggen het niet er mee ens te zijn dat hun opslag tegen valt met het daarop afkeuren is meer in hun belang dan het landsbelang, -
Nota bene, door wie worden wij nu geregeerd. Het wordt tijd, dat dit CPB tot de orde wordt geroepen. Zij moeten alleen advies geven en verder geen commentaar leveren. Het lijkt mij, dat bij het CPB de helft van de ambtenaren weg kan.
-
@ Akiron,
1. Bij bedrijven gebeurt het ook, maar dan wordt het uiteindelijk ingehaald door veel hogere cao-afspraken. Het heeft dus maar een tijdelijk voordeel maar biedt voor de lange termijn geen oplossing.
2. Als het CPB aangeeft er geen vertrouwen in te hebben dan wil dat nog niet zeggen dat een partij het niet mag proberen, uitvoeren of opschrijven. Het enige wat gebeurt is dat het CPB zegt dat zij weinig vertrouwen in de plannen hebben. Als partijen de kiezers ervan dat het wel goede plannen zijn dan is er niets aan de hand. -
@ NiekdeRidder,
"Zij moeten alleen advies geven en verder geen commentaar leveren."
En hoe stel je dit dan voor? Het advies zou in dit geval dus zijn: "Slecht plan." Maar een nadere onderbouwing of commentaar mag niet?
Wat een heisa. Het CPB vindt iets en partijen hoeven zich helemaal niets van het CPB aan te trekken. De kiezer kiest en niet het CPB, het kabinet regeert en niet het CPB. -
Ja ja. De burger zal als enigste in leveren en de zeer zware lasten dragen.
De politiek en de ambtenaren zijn als 4 handen op 1 buik. Een zeer goed gevulde buik!!!
En nu spelen het CDA en de VVD de gespeelde onschult en doen als of zij kwaad zijn dat ambtenaren niet willen in leveren.
Het is de alweer de gewone burger die een mes in zijn rug krijgt gestoken.
Nerland slaap zacht -
haha. natuurlijk zijn zij tegen; het betreft immers henzelf! niet te geloven gewoon.
-
Geen JSF.
Daar bespaart men al vele Miljarden mee, de enige partij die dat goed ziet en altijd goed heeft gezien is de SP.
De sterkste schouders dragen de zwaarste lasten ?
Dat heeft de burger al gedaan door het overeind houden van de banken met belastinggeld, de sterkste schouders zijn nu dus die banken, laat hen de crisis maar terug betalen.
Ook dat heeft de SP goed gezien.
Geen Marktwerking in het OV en de zorg, de argumenten om hier marktwerking in te voeren of te privatiseren waren dat het meer concurentie zou opleveren, waardoor het goedkoper zou worden, en de kwaliteit gewaarborgd.
Niets van dit alles is waar gebleken, terug draaien dus die hap, ook dat heeft de SP goed gezien.
De rest zoals VVD,CDA,D66,PvdA blijven het liberale gedachtengoed hanteren wat nou juist voor al deze onrendabele problemen heeft gezorgd, om aandeelhouders, managers etc een berg geld te kunnen aanreiken in de vorm van bonussen en dergelijke, maar ook zorgt het er voor dat er steeds meer fusies nodig zijn tussen zogenaamde concurrenten omdat ze niet kunnen of willen concurreren.
Je hoeft geen rekenwonder bij het CPB te zijn om te weten dat deze partijen door willen gaan met die afbraak en het onderling potverteren.
Ik stem gewoon SP ! -
De bezuinigingsplannen van de VVD zijn dan ook zeer onrealistisch.
-
...
Natuurlijk keurt het CPB het besparingsplan af van de VVD en het CDA.
Het CPB wordt geleid door een rasechte PvdA-er (Teulings) die in 2004 zelfs heeft meegewerkt aan het beginselprogramma van de PvdA.
Het valt me steeds meer op hoe de PvdA alles onder controle heeft. Ze heeft iedere avond bijna de hela avond zendtijd in alle Vara en combinatieprogramma's tussen Vara en NPS/NOS. Iedere avond zie je nu "prominente"PvdA-ers in deze programma's.
.. -
@39
"Het valt me steeds meer op hoe de PvdA alles onder controle heeft. Ze heeft iedere avond bijna de hela avond zendtijd in alle Vara en combinatieprogramma's tussen Vara en NPS/NOS. Iedere avond zie je nu "prominente"PvdA-ers in deze programma's."
Het is inderdaad opvallend, dat niet-linkse gasten doorgaans veel meer op de huid worden gezeten; links-aanhangers worden welwillender benaderd. Mw. Polak bij Nova en de heren P&W bij P&W zijn daarom geen goede journalisten. Of je zegt gewoon, dat je links bent (dat mag overigens uiteraard best) en doet wat je nu doet of je gedraagt je neutraal. Het quasi onschuldige lachje van Pauw wordt weggecompenseerd door het meer doortrapte verkrampte mondje van Witteman. Maar dat bedoel ik niet met neutraal. Van Polak weet iedereen, dat ze uit een zeer rood nest komt. -
Dan maar een algemene vacaturestop bij de overheid. Enkele heel gevoelige onderdelen wat ontzien.
Snoei hard saneren die handel! -
@ KeepltSimple02,
Als jij gelijk hebt neem ik aan dat in kranten kritische reacties komen van economen op het CPB. Bij het CPB werken economen/wetenschappers die aangepakt kunnen worden door economen/wetenschappers van universiteiten of van wetenschappelijke instituten van politieke partijen.
@ mijnidee,
Van P&W is het algemeen bekend dat zij aan de linkerkant van het politieke spectrum staan. Zij verbergen het helemaal niet en werken waarschijnlijk daarom ook bij de VARA. Een goede gast met een goed verhaal kan gewoon reageren op linkse zeikvragen van P&W. -
@37
SP en het nieuwe Cuba achter de dijken. -
Bezuinigen op overheid:
Wel doen maar niet met salarismaatregel. Dat is niet fair voor degenen, die hun werk serieus nemen en gewoon hard werken. Die zijn er namelijk wel degelijk.
Kritisch bezien waar overbezetting is en zo mogelijk hele functionaliteiten wegnemen.
Een oude gedachte, die zoden aan de dijk kan zetten is een basisvergoeding voor letterlijk iedere burger. Daarmee vervalt dan uiteraard elke andere uitkering, (Kinderbijslag, WW, WAO, uitkering bij ziekte door werkgever) waarmee zowel in de belastingdienst als bij Sociale Zaken gigantische besparingen zullen optreden. Daarmee kan ook de PVV inhouding van het loon vervallen, waarmee een heftige impuls voor de consumentenbestedingen wordt gegeven. AOW vervalt (zijn we van dat gezeur ook af) maar de burger spaart van meet af aan verplicht voor zijn/haar "oude dag" in een collectief pensioenfonds. Hij/zij kan dat spaardeel naar eigen inzicht en inkomen zelf verhogen. De huidige pensioenfondsen zijn daarmee ook obsolete. Ze kunnen hun giga reserves aan de rechthebbenden uitkeren. -
@24 lisette huppelputje
Ik heb achter het ijzeren goerdijn gewoond en gereisd ?
Dus, mij lijkt dat ik redelijk inhoudelijk kundig ben om te beoordelen wat voor een merkwaardig apparatski dit CPB wel niet is !
Temeer daar ik redelijk thuis ben in het bestuurlijke gebeuren door een graad op dat vakgebied.
Het CPB is een apparaat ingesteld om de Socialisten in het binnen- en buitenland te paaien en zoet te houden.
Helaas het is niet anders.
Soort uitruil met de CDA i.v.m. hun optuigen van corporatisme alhier.
LOL
lol
pleur op met je lol.
De enige vorm van eeuwig leven is terug te vinden binnen de overheid.
Belasting = Diefstal
Socialisme = dictatuur -
@42
Waarschijnlijk realiseer je je niet dat programma's als Pauw & Witteman, NOVA Buitenhof op slinkse wijze gebruik maken van zendtijd van de NOS en NPS.
Als de VARA alleen haar eigen zendtijd gebruikt vind ik het prima, maar nu maakt ze gebruik van "algemene" zendtijd van de NOS en NPS.
En de NOS en NPS dient er te zijn voor alle politieke richtingen. We leven tenslotte gelukkig nog in een democratie en niet in een land als Venezuela.
Kijk gewoon eens in de linkerbovenhoek van deze programma's.
... -
@13 even vergeten !
quiz vraagje !? :
Hoe denk je dat socialistische staten, republieken en landen corrupt worden ?
(je had het immers over corrupte communisme Rusland)
Nou vertel maar ! (ander doe ik het ) -
@46
Correct. -
@40 De EO maakt christelijke programma's. De VARA maakt linkse programma's. Zo zit de publieke omroep nog steeds in elkaar. Zo lang we omroepverenigingen hebben is het wel zo overzichtelijk als ze de programma's maken die bij hun eigen zuil passen.
Wat betreft neutrale journalistiek: linkse mensen zullen die al snel "rechts" vinden en rechtse mensen vinden die waarschijnlijk "links". Het is een kwestie van perspectief. -
@49
Zie @46 -
@47 Je doet je naam totaal, maar dan ook totaal geen eer aan.
-
NOS en NPS zijn diuidelijk van linkse signatuur.
Tenzij je jules de korte heet en doof bent -
@15 Wel eens gehoord van ene Den Uyl ???
Enne... Wim Sinter-Kok en zijn trouwe Piet (die eigenlijk Wouter heet) ??? -
@53 Kijk naar de link van @15...
-
Het CPB bestaat uit ambtenaren de uikomst is dan ook niet verassend.
Die ambtenaren hebben al jaren veel te veel macht. -
Minder ambtenaren een utopie in een democratie.
Er moet eerst een volksopstand komen om dat te realisren. -
Het CPB 'n best vertrouwde klank
vanuit de tijd dat je nog mócht vertrouwen
dat “ons den Haag” ’n oog in ’t zeil zou houen
nog niet ontaard in niets ontziend gejank...
't Politiek (nu Links ) Centrale Planburo
namens ons bemand door al die ambtenaren
die nu alleen vileine doelen sparen,
heersend verdelen en aan wie...dat zie je zó...
Het CPB, wil die naam niet vergeten
houd die nu eens tot 9 juni vast en
kies dàn voor “Gezag” dat beter bij ons past
omdat we nu toch immers béter weten !
Jasterke -
Misschien beweert het CPB dit juist om het CDA en de VVD te behagen.
Welke bestuurder/econoom kan je nog vertrouwen anno 2010 ??! -
Het was het is en het zal een zooitje blijven in Nederland, ook de CPB is een
vertrouwendwekkend clubje, ahum. -
@ iedereen,
Waarom wordt er hier door niemand een wetenschappelijk/empirisch onderzoek bijgehaald waarmee de stelling van het CPB onderuit wordt gehaald. Hun stelling is heel simpel: het verleden heeft uitgewezen dat lagere salarissen voor de ambtenaren na een tijd weer worden 'ingehaald'. Voor deze stelling is cijfermateriaal beschikbaar. Je kunt het heel vervelend vinden, je kunt ambtenaren verwerpelijke wezens vinden, maar het is vanuit het verleden simpelweg een gegeven dat uiteindelijk de ambtenarensalarissen weer omhoog gaan doordat ze of gaan staken of de overheid niet meer aantrekkelijk is om bij te werken. -
De mensen die het vuil ophalen (vuilnismannen) tellen ook bij de ambtenaren,omdat ze voor de gemeente werken
En zo hoog is hun salaris nl niet
Of geldt het pas vanaf een bepaald inkomen -
@45 Maar verder wel een fijn leven?
@60, jou "plus" ik omdat ik het fijn vind dat mensen mij met argumenten probeert te overtuigen en niet met een "graadje" meer of minder van 't een of ander. -
@13 LOL, de neoliberale interpretatie van de vrije markt heeft veel goeds opgeleverd, dat blijkt inmiddels wel: kredietcrisis, aankomende energiecrisis, voedselcrisis, afvalcrisis, klimaatcrisis en ongeveer alle privatiseringen die de (belasting/premie)betaler juist meer op kosten hebben gejaagd door winst(en niet kwaliteits)belustheid. Maar met een beetje mazzel kom je aan je gerief en krijgen we gewoon een CDA/VVD-regering, dus dan komt alles goed. :)
-
Dit is toch de wereld op zijn kop.
Dus om deze redenen worden de plannen van het CDA en VVD afgekeurd. Maar om het fijt dat ze mensen met uitkeringen gewoon in de kou zetten is geen reden deze plannen af te keuren.
Ik ben wel blij dat nu eindelijk blijkt dat zowel VVD als CDA geen goede verkiezing programma's hebben voor Nederland.
VVD en CDA zijn 2 asociale partijen die alleen maar geld kunnen graaien bij de mensen die al minder te besteden hebben. Ik ben echt van mening dat dit onverantwoord is, om een beter Nederland te vormen.
We zijn nu al tientallen jaren de koers van CDA VVD aan het volgen. en kijk waar we beland zijn op het sociaal gebied. Mensen worden verafschuwd bang gemaakt, en niet serieus genomen.
Daarom vraag ik aan iedereen die dit bericht leest. Goed te overwegen wat ze stemmen op 9 juni. -
@ Filmpjer,
"Dus om deze redenen worden de plannen van het CDA en VVD afgekeurd."
Plannen worden nooit afgekeurd behalve door de kiezers. Er zijn zelfs partijen die hun plannen niet eens voorleggen aan het CPB. Het CPB geeft er alleen een wetenschappelijk oordeel over.
Ik snap het drama ook niet zo. Het CDA en de VVD kunnen gewoon hun programma presenteren. Het CPB zal aangeven dat hun programma's financieel niet goed onderbouwt zijn. Het CDA en de VVD zullen vervolgens aan de kiezer uitleggen dat het CPB het niet snapt.
Ik heb geen reden om te twijfelen aan het oordeel van het CPB. Uiteindelijk is het ook heel laf om salarissen te verlagen. Politici met lef zeggen dat bepaalde afdelingen kunnen worden opgeheven. Als vervolgens de Kamer moord en brand schreeuwt om actie of informatie legt een kabinet met lef uit dat bepaalde acties of informatie niet kan worden gegeven omdat de keus is gemaakt om een afdeling op te heffen. -
@65
Ik bedoelde te zeggen dat, ik het veel erger vind dat mensen die minder te besteden hebben in de programma's van VVD en CDA worden gekort.
En dat blijkbaar geen reden is om het programma kritisch te bekijken of afkeuren.
het lijk tegenwoordig normaal om mensen die hulp behoevende zijn in de steek te laten. Onder het mom iedereen heeft even veel kansen. Ik weet uit ervaring dat niet iedereen even veel kansen heeft. -
CPB: Wij van WC-eend adviseren... WC-eend.
Wij als ambtenaren pleiten voor geen vermindering van uitgaven gerelateerd aan... ambtenaren.
Misselijk stelletje ongeschikten. -
@61 elya
Moet we hier nou gaan uitleggen dat iedereen hier begrijpt dat er een aantal soorten ambtenaren zijn er binnen die overbodige en niet overbodige soort weer een onderverdeling te maken is in een aantal die efficieter werkt dan andere.
Bijvoorbeeld.
Als je al het geld dat verspild wordt aan de sociale dienstbevolking gaf aan degene waarvoor het geld bedoeld was/is....... je raadt het al.
En ambtenaren in ministeries en in provicie en gemeentehuizen.
Breek me de bek niet open.
Het zal voor hunzelf ook niet altijd fijn zijn.
Koffie drinken.
Wc-papier opmaken.
OV verstoppen
Files veroorzaken
Regelbrei veroorzaken
VergaderZiekte propageren
Burgers lastig vallen
Burgers controleren
Burgers aanmanen
Burgers in de kou laten staan
Burgers beroven
Burgers belasten -
CPB kijkt of iets realistisch is, met de kennis van nu.
Als het cpb had bestaan in de tijd van Columbus.
Columbus zegt ik wil via het westen naar het oosten varen. Iemand steunt hem, financieel.
CPB zou zeggen, onverantwoord, onmogelijk! Iedereen weet toch dat je investering dan weg is. Iedereen weet dat de aarde plat is.... Maar met de kennis van nu................................. -
Dus de ambtenaren regeren en de politiek is een wassen neus. Het mes in het ambtenarenbestand ? Dat zullen de heren ambtenaren wel blokkeren.
Waar bemoeien die idioten zich in godsnaam mee. Heren ga verder met doen waar u goed in bent SLAPEN. -
Achachach
Wat leven we toch in een heerlijk landje:
Alle Moslims zijn eng
Alle Ambtenaren zijn lui
Alle Politici zijn regenten
Alle Wetenschappers hebben boter op hun hoofd
Alle Kunstenaars kunnen beter gaan werken voor hun geld
Alle Uitkeringstrekkers zijn profiteurs
Alle Journalisten zijn links
Alle buitenlanders het land uit
De hele publieke omroep is staatspropaganda
Het klimaat is een hoax
Inenten is een hoax
9/11 is een hoax
Aswolk is een hoax
Graancirkels zijn door marsmannetjes gemaakt
Vitamine C helpt tegen kanker
Wilders is geen politicus
De PVV gaat Nederland redden
Ja, het gaat goed met Nederland.
En on topic: CDA / VVD en PVV gaan fors bezuinigen op de overheid, zonder aan te geven wat de overheid dan NIET meer gaat doen. Uit jaaaaren lange ervaring in NL, EU en de rest van de wereld is gebleken dat dat niet gaat werken. Daar hoef je geen CPB voor te heten, Enig geheugen is genoeg.
Maar ja, Nujij blijft liever hangen in:
'wassen neus'
'idioten'
'zooitje'
Kijk naar jezelf.
.
. -
@ Appel,
Verkeerde vergelijking. Het CPB baseert zich op het verleden en op situaties in andere landen. Wat Columbus deed had nog niemand gedaan. Voor de stelling van het CPB bestaat bewijsmateriaal.
Misschien doen ambtenaren overbodig werk, maar dan vindt ik het nogal een absurd voorstel om een salarisverlaging voor te stellen. Als ambtenaren niets doen moet je ze ontslaan of afdelingen opheffen en niet betalen. Voor een ambtenaar die niets zinnigs doet is zelfs zijn salaris min 50% nog steeds 50% teveel.
Laat een partij opvragen wat alle afdelingen doen van een ministerie en hoeveel mensen daar werken en laten ze dan gewoon aangeven wat overbodig is. En verkoop dit vervolgens ook aan de Kamer en het publiek. Het opheffen van sommige afdelingen leidt ertoe dat bepaalde informatie niet meer beschikbaar kan komen of iets aan de markt/burger wordt overgelaten. Helemaal niets mis mee, maar juist vanuit de markt/burger is er vaak kritiek op allerlei zaken en moet iets tot op de bodem worden uitgezocht, moet een minister zich verantwoorden, moet de overheid optreden of moet een minister een visie geven op bepaalde zaken. De Kamer en de burgers zijn er zelf mede veroorzakers van dat er ambtenaren teveel bestaan. -
En juist daarom stem ik op de VVD , logisch dat het CPB hier niet op zit te wachten.
-
@71 het is een verademing om jou reactie te lezen
-
@71 Ik sluit me graag bij #74 aan.
Het CPB heeft ook mbt de PVV blijkbaar enorme kritiek wegens niet uitvoerbare plannen. Ik ben blij dat het CPB ook nog enigszins kijkt naar de realiteit.
In de speech van Wilders bij presentatie van het programma blijkt al hoe de vlag er daar bij staat:
"Wij hebben ons programma helemaal laten doorrekenen door het Centraal Planbureau. Dat is nu eenmaal de gewoonte in Den Haag. Maar ik twijfel er aan of wij dat in de toekomst weer gaan doen. Doorrekenen door het CPB betekent dansen naar de pijpen van een clubje economen met een bepaalde achtergrond. De directeur is lid van de PvdA. Het CPB is voor verkiezingstijd ook nog eens gaan samenwerken met een of andere milieuclub die moet beoordelen in hoeverre wij de bizarre theorieën van de charlatan Al Gore wel tot hun recht laten komen in ons verkiezingsprogramma. We zouden veel harder willen snijden in allerlei linkse hobby’s, maar het CPB zegt dat dat niet kan. Wij willen hakken in het klimaatbeleid, vechten tegen de gesubsidieerde windmolens, het subsidiewoud, afdrachten aan de EU en de ontwikkelingshulp. Maar dat kan of niet, of in onvoldoende mate."
Het is prachtig dat het CPB partijen controleert op zaken waar keiharde internationale afspraken over zijn gemaakt of zaken die nooit gerealiseerd kunnen worden. -
Het werk dat ambtenaren nu doen moet toch gedaan worden. Straks moeten bedrijven dat gaan doen, de eigenaren willen winst maken. Dat hebben we in de zorg en energiem openbaar vervoer enz enz gezien. Dat wordt weer duur en slecht.
-
Achter zowat elke grasspriet huist zowat een ambtenaar.
Maaien die handel!
Zo niet dan wordt Nederland een openluchtmuseum waar slechts enkele bejaarde vrijwilligers een rondleiding mogen verzorgen. -
Met de kennis van toen heb ik al jaren SP gestemd ,en met de kennis van nu stem ik zeer zeker SP,ik heb mij zelf doorlaten rekenen door de SGP en heb het advies gekregen de G door te schrappen en in het kader van de bezuinigingen toen ook uitgekomen bij de SP,dus wat gaat u doen met het advies,stem ook gerust SP.
Stijgers in Economie
Griekse banken krijgen 18 miljard van Europa
"banks are to receive a €18 billion ($23...
12 uur 17 minuten geleden door Web3.0gebruiker
Dr. Doom: ' Griekse exit goed voor euro '
Marc Faber laat bij CNBC weten dat de...
12 uur 22 minuten geleden door Mr.Q
Zelfs de dood wordt vermarkt
Een belangrijk boek dat overtuigt in zijn...
12 uur 24 minuten geleden door vindje
Spanje zakt weg in schuldenmoeras
Tijd om eens even wat feiten op een rij te...
13 uur 16 minuten geleden door peter1977
11 gewoontes die geld kosten (en waarop je...
11 gewoontes die geld kosten (en waarop je...
1 dag 15 uur geleden door IW_Ø
Best gewaardeerd
ESM: Maximaal 40 miljard? U vergist zich.
Rudo de Ruijter
23 mei 2012
Open brief...
4 dagen geleden door natuurlijkeu
'Shell veroorzaakte lek Nigeria...
Shell was zelf verantwoordelijk voor een...
21 uur 24 minuten geleden door lol_kabinet
Inkomensongelijkheid - Wat TED niet wilde...
In de VS woedt een discussie over het...
3 dagen geleden door Matthijs85
Werkloosheid neemt sterk toe
DEN HAAG - De werkloosheid is in april...
3 dagen geleden door degebruikerbetaald
'Jeugdwerkloosheid EU hoger dan het lijkt'
De jeugdwerkloosheid in de Europese Unie...
6 dagen geleden door Christian1983



