Kredietbeoordelaar Fitch heeft de rating van Griekenland verlaagd van ‘CCC’ naar ‘C’.
Sorteer op:
-
Kan het nog lager?
-
@1 ja idd ze ziktten toch al rockbottom?
-
Whahah wat een humor dit:) Harder knallen dat het is. haha
-
@1 idd, kon me herinneren dat ze een Junk status had.
Volgens mij kan je niet nog junker worden...dan ben je praktisch dood volgens mij -
Gaan we eens diep door het stop. We zijn bankroet hoor. Alleen het besef moet nog komen hoor mensen.
-
Naah moeten we niet in het groen gaan. En wat gaat het weer lekker op de aandelen markt haha :)
-
Mind your own fucking bankrupted business!
-
Wij meer uitlenen aan Grieken ...
Rating omlaag ...
Lenen voor Grieken duurder ...
Wij meer uitlenen aan Grieken ...
Rating omlaag ...
Lenen voor Grieken duurder ...
Wij meer uitlenen aan Grieken ...
Rating omlaag ...
Lenen voor Grieken duurder ...
Wij meer uitlenen aan Grieken ...
Rating omlaag ...
Lenen voor Grieken duurder ...
... etc -
Goldman S heeft zn ogen laten vallen op onze vette pensioen pot. Gaan ze met ze in zee,....zeg dan maar daaaaag tegen je pensioen.
http://beurz.com/goldman-sachs-gaat-voor-de-ned... -
Als alle rederijen en andere rijkelui in Griekenland met terugwerkende kracht belasting zouden betalen over de afgelopen 25 jaar, zou de status weer A zijn.
Als Griekenland niet onder druk van Merkel en Sarkozy in 2009 voor vele vele miljarden aan Frans en Duits oorlogstuig had hoeven kopen, zou de rating evenmin C zijn. -
Volgende keer C--. Het kan nog lager hoor.
-
Alle miljarden die nu naar Griekenland gaan zijn ter voorkoming van failliete banken. En niets anders. het land zelf is bankroet.
Miljarden belastinggeld en leugens, vooral veel leugens. -
Twijfel in de markt aan de oprechtheid van de ratingbureaus
Toen de onderhandelingen over Griekenland in juli 2011 nog in volle gang waren in Brussel met de ondersteunende Eurolanden vonden de ratingbureaus het noodzakelijk om de Griekse status nog verder te verlagen van junkstatus naar diepe junkstatus. Dat wekte de irritatie en woede op van de Euro-zonelanden die alles deden om Griekenland weg te houden van de afgrond van het faillissement.
Opgemerkt werd dat de Verenigde Staten, die gevaarlijk dichtbij hun kredietplafond kwamen van 14.000 triljoen dollar en bezig waren om al hun integriteit te verliezen door het gekrakeel in de Senaat en het Huis van Afgevaardigden, waarbij hun beslissingsonbereidheid het land gevaarlijk aan de economische afgrond bracht, nog steeds een AAA status bleef behouden terwijl landen in de Euro-zone constant werden afgewaardeerd.
Jean-Claude Trichet, president van de Europese Centrale Bank haalde boos uit naar de ratingbureaus met opmerkingen als: 'de ratingbureaus zijn allemaal Amerikaans, waarom zouden wij Europeanen daar ons naar richten?' en 'luistert u niet naar die ratingbureaus, ze weten niet waar ze het over hebben.'
Nadat Standard & Poor's de Verenigde Staten op 5 augustus 2011 een downgrade gaf van de triple A status naar de double A status reageerde de minister van Financiën Geithner van de V.S. woedend, Standard & Poor's kon volgens hem niet rekenen. S&P gaf als reden van de downgrade: het politieke gekrakeel tussen de Democraten en Republikeinen die maar niet voor een echte oplossing zorgden voor de begrotingstekorten van de Verenigde Staten.
IMF als ratingsbureau?
De kritiek staat inderdaad vast als een huis: de ratingbureaus waarderen blijkbaar alleen maar niet-Amerikaanse staten en naties af, om de eenvoudige redenen dat de Verenigde Staten hun 'broodheer' is.
Pas op 6 Augustus 2011 durfde Standard & Poor's het voortouw te nemen om de Verenigde Staten af te waarderen naar de AA+ status. Ondertussen ging de betrouwbaarheidscurve en objectiviteitscurve ten op zichte van de ratingsbureaus steil omlaag. -
..en dan is deze injectie weer verdampt?
-
U bent de zwakste schakel..... Tot ziens !!!!
-
Eigenlijk ongelooflijk, dit is overduidelijk een politiek spel van machthebbers die wij niet kennen. Is er een plan en geld beschikbaar gesteld voor Griekenland, wordt de kredietwaardigheid verlaagd, waar zit hier de logica? Het is gewoon cashen voor de banken, want hierdoor kunnen ze weer meer rente vragen en de EU langzaam leeg zuigen.. Kortom, maak maar weer een nieuw plan EU, waarbij vooral de banken gaan betalen, dan zullen ze het eens afleren..
-
Er wonen 10 miljoen mensen in Griekenland. Reken eens uit hoeveel steun ze per persoon krijgen als we weer 130 miljard naar die bodemloze put dragen? En daarna de helft afschrijven. Ik krijg geen lening van vele duizenden euro's van onze regering waar de helft van wordt kwijtgescholden!!!!!!!
-
Dan vraag ik mij wel af wat dat betekend... Waarom staat daar niets over in het artikel?
In dit artikel wordt gewoon wat geroepen. Wat is de nieuwswaarde? -
Nu is het wachten tot het land failliet verklaard wordt.
-
Blijven galbakken. Hierdoor stijgt de rente van de Griekse leningen die weer door Europees geld betaald moeten worden. Ons geld dus....
-
@12 Ja, helemaal waar.
Die steunpakketten zijn niks anders dan het kopen van tijd. Zodat banken langzaam hun posities kunnen afbouwen en afboeken.
Overigens terecht, want het omvallen van banken en vervolgens van andere landen is voor bijna niemand gunstig. Zeker niet voor de gemiddelde burger.
Ondertussen worden echter allerlei onderdelen van Griekenland voor spotprijsjes verkocht aan Duitse (en Chineze) bedrijven. En blijven de rijken (rederijen etc.) ontzien worden terwijl de gemiddelde Griek uitgeknepen wordt. -
Life is a Fitch!
In banks we trust, even if banks are lost.
Ik denk dat ik dit jaar maar naar Griekenland op vakantie ga, even de lokale bevolking wat spekken op die gezellige terrasjes. Hopelijk zijn het nog steeds van die vriendelijke leuke mensen, zeikerds hebben we hier al genoeg. -
@10: 100% eens. Maar dat zou slechts een stukje vd oplossing zijn. HET grote probleem is de wijdverbreide corruptie bij de div. departementen.
Hoog tijd dat er weer een soort kollonels regime aantreed, die orde op zaken stelt, net zoals in de 1960-70's.
Ik heb div griekse vrienden en kenissen: zijn het met deze zienswijze eens! Het is de enige manier op Griekenland weer op orde te krijgen. De corrupte 10% vd bevolking hard aanpakken. De overige 90 procent doet gewoon hun best, maar vinden dat de verkeerde mensen nu worden aangepakt. -
Het alfabet gaat toch tot z dus ze kunnen nog even vooruit ha ha
-
@24 Nee hoor, ze houden op bij de D van default.
-
Ik denk dat ze Amerika maar 's rap moeten afwaarderen, zeg 's naar C++ of zoiets. Gelijk het JSF project cancellen of hebben we weer niet goed in de kleine lettertjes gekeken? Die Yanken leven al jaren op onze portemonnee, dankzij de dollar als wisselkoers voor o.a. olie, zowel voor verkoop als voor inkoop.
-
En ze hebben net 130 miljard gekregen...wtf
-
Necessity, the tyrant's plea
-
@24
Sterker nog, tot en met Z. ;-) -
..
Wie echt interesse heeft in het reilen en zeilen van de duistere financiele bankwereld moet de komende tijd Joris Luyendijk maar eens gaan volgen,
http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/87658
.. -
Fitch krijgt dik betaald van Goldman Sachs voor de verlaging van deze rating.
In een failliet land valt veel meer financieelgewin te behalen.
Die 130 miljard nog maar even op de geblokkeerde rekening laten staan, anders we zijn het kwijt. -
Al weer het tweede stapje richting Default, gepland voor medio maart. Griekenland is leeg, de assets in de verkoop de bevolking uitgeknepen. Gelukkig ook nog wat EU burger kapitaal naar de banken gesluisd. Kantelpunt voor de banken is blikbaar bereikt. Faillissement voordeliger dan doorgaan met " steun" .
-
Je zou denken dat, wanneer er een akkoord op tafel ligt, de rating positiever wordt... De bankiers VS De politici van Europa...
Doet me even denken aan de woorden van John F. Kennedy (8:02 min. op onderstaand linkje):
http://www.youtube.com/watch?v=USGSOViaulc -
De houders van de Credit Default Swaps van Griekenland wrijven zich nog eens even lekker in de handjes.
Zieke wereld. -
De bevestiging dat de weer 130 miljard in een bodemloze put hebben gesmeten. Betalen ze zeker snel paar openstaande rekeningen van een paar graaiers en profiteurs van voor het land definitief op de fles gaat.
-
En terecht. Het is nu alleen een woordspelletje geworden. Als je je verplichtingen niet meer kan nakomen dan ben je failliet. Nu wilde Europa alleen dat ze niet hun verplichtingen nakwamen, maar dat ze toch niet failliet zouden zijn vanwege allerlei consequenties die daar aan verbonden zouden zijn. Daarom gingen banken zogenaamd geheel vrijwillig akkoord met kwijtschelden van 75% van de schuld. Iedereen kan op zijn klompen aanvoelen dat niemand geheel vrijwillig 75% van zijn uitstaande tegoeden kwijtscheld.
Ik ken de details niet maar ik had begrepen dat bij een failiet allerlei verzekeringen moeten gaan uitkering. -
Stel dat Griekenland, na al die hulp, toch eindelijk op de fles gaat. Wat gebeurt er dan?
- we zien het geleende geld nooit meer terug. Dit tekort wordt via belastingverhogingen aan de andere Europese landen, als Nederland doorberekend.
- de markt zal zich richten op de volgende zwakste schakel. De Europese Unie brokkelt langzaam af.
- alleen de sterkste en meest gezonde landen blijven over.
- er migreren duizenden Griekse, Spaanse en Portugese arbeiders naar het Westen. Waaronder naar Nederland. Daar is de migratie van de Polen niets bij.
- de Westerse landen kondigen een stop op deze mensen aan. Grenscontroles. Velen verdwijnen in de criminaliteit.
- het wordt nog goedkoper om de komende 20 jaar op vakantie te gaan naar die landen.
- de Westerse landen moeten hun export naar nieuwe regio's buiten Europa zien op te krikken.
- de banken nemen hun verlies. Sommige banken in het Westen moeten bezuinigen en ontslaan duizenden mensen.
- Griekenland gaat terug naar de eigen munt.
Het wordt dus wat instabieler in Europa. Europese landen richten zich iets meer naar binnen.
Is dit beter dan geld blijven pompen in deze landen? Iemand een beter alternatief? -
@ 27. Ik roep het nog maar eens. De Grieken krijgen vrijwel niets. Die 130 miljard is onder druk van de banken aan Griekenland geleend om , jawel, de bankschuld en rente af te lossen.
Simpel gezegd. Griekenland heeft schuld aan de banken. Die schuld bestaat uit geld dat de banken zelf gemaakt hebben uit.... niets. Griekenland red het niet ( Met dank aan G S). en kan de banken niet betalen. Dus verzinnen de banken een truck. We gijzelen de EU om te dwingen dat Griekenland betaald.
Hoe. De EU leent geld van de banken (= banken maken opnieuw geld) om naar Griekenland ets sluizen. Hierdoor lopen de staatsschulden op en moeten de EU burgers dat geld opbrengen. ( Eat wiskundig onmogelijk is maar dat voert hier wat ver) GevolG ;" Nederalnders lenen meer en duurder" . -
opvallend gister heeft griekenland een klein succesje behaald en gelijk een rente verhoging, legale diefstal.
-
Kredietwaardigheid... en Griekenland, twee tegenovergestelde zaken lijkt mij.
Stel je zou 10.000 euro kunnen uitlenen tegen pak m beet: 10% rente, de looptijd is (laten we zeggen) 5 jaar. Zou je dat doen? Zou je vertrouwen hebben in de kredietwaardigheid van Grknlnd dat ze a) de rente aan je betalen en b) die 1.000 over 5 jaar weer aan je terugbetalen.
En als ze voor die rente aan jou een tweede lening vragen zodat ze je de rente kunnen betalen? -
@37. Het monetaire systeem aanpakken wat de oorzaak is van deze problematiek. De banken moeten aangepakt worden; geld maken moet een overheid gereguleerde zaak worden. Betalingsysteem moet de banken bypasses.
Bank carters als de FED , de ECB moeten onder curatele gesteld worden. Bstuurders met een bankiers verleden ontslageen worden. ( Dragi, Monti, Papademos om er een paar te noemen)etc, etc.
De macht van het bancaire systeem moet gebroken worden. -
En de stop wordt strakker om de EU-nek gespannen door dit soort malafide uitspraken. Hoofddoel maximum schade aan de Europese economie te brengen.
En vertel eens wat nieuws Griekenland is in feite failliet daar heb je Fitch& Co niet voor nodig! -
We weten allemaal wat dat gaat inhouden! Namelijk vette bonussen voor de pensioenbestuurders die vervolgens uw pensioengeld door Goldman Sachs haaien laten verdwijnen als sneeuw onder de zomerzon.
Goldman Sachs gaat naar verluidt vanuit haar nieuw te openen vestiging in Nederland een campagne opstarten om de pensioenfondsen te paaien. De zakenbank zou graag iets leuks doen met de 800 miljard die nu door de pensioenfondsen heel slecht beheerd worden. Veel van het geld is ondergebracht bij derden. Derden die er ook niet veel van bakken. De pensioenfonds beheerders zijn geen vermogensbeheerders. Ze hebben van de materie weinig verstand. Dan komt vervolgens Goldman Sachs met een marketing team dat de andere marktpartijen zal wegblazen.
Zo kunnen de pensioenbeheerders binnenkort ongetwijfeld leuke tripjes tegemoet zien. Ze gaan ook andere ‘voordelen’ verkrijgen. Voordelen die we geen omkoping of smeergeld mogen noemen, maar het gewoon wel zijn.
Etentjes in restaurants in Londen en New York waar de grijze beheerders anders nooit komen. Uitnodigingen op kosten van Goldman Sachs op locaties die de grijze beheerders nu alleen van plaatjes in glossy magazines kennen.
Uw pensioen gaat ondertussen naar de haaien. Goldman Sachs haaien wel te verstaan. De beheerders van de pensioenfondsen gaan net zo onderuit als dat al die overheden onderuit zijn gegaan. Goldman Sachs gaat ze met ingewikkelde constructies, die vooral interessant voor Goldman Sachs zijn, bedonderen op een schaal die ongekend is. Deze aanbieder maakt het allemaal zo moeilijk te begrijpen dat bestuurders blind moeten vertrouwen op Goldman Sachs. We weten allemaal waar dat in het verleden toe geleid heeft.
PS: Hoe goed doet Goldman Sachs het op de pensioenenmarkt? Ze zijn er immers al actief. Het ABP heeft bijvoorbeeld al geld uitstaan via Goldman Sachs. Het ABP heeft Goldman Sachs begin dit jaar aangeklaagd voor misleiding. De risico’s die werden genomen waren groter dan vooraf bekend gemaakt.
Ik mag hopen dat de bestuurders van andere pensioenfondsen er iets van leren. Ik vraag me af of deze bestuurders wel iets hebben meegekregen van de bankencrisis in 2008. Ik vraag het me serieus af. In hoeverre is dat gegeven en de rol van Goldman Sachs daar in ook in die kringen rondgegaan?
Publiceer op Facebook
Publiceer op Twitter
Voeg toe aan LinkedIn
Verzend met E-mail program
Print met PrintFriendly -
Goldman en consoorten hebben de boel zeer goed in de tang.
Deze aasgieren weten hoe je moet manupuleren. -
Trek alsjeblieft NU de stekker eruit!!
-
weten we nu nog niet dat griekenland allang bankroet is ze hebben de laaste 130 miljard gekregen en laten het zooitje klappen wat leggen ze weer te slapen in brussel en de eu dat geld zien we nooit meer terug ik zou zeggen hef de hele eu op en de euro er achter aan en denhaag moet je plat branden met hun leugens wat ze kunnen is hoeren en snoeren daaaag griekenland
-
ABNAMRO AIG banken bankiers belazeren bonussen Centrale Bank Centrale Banken De Nederlandsche Bank DNB dollar ECB economie euro Europa faillissement FED Federal reserve Fraude Fukushima Gadhafi Geert Wilders Goldman sachs Goud Griekenland IMF ING Italië Jan Kees de Jager JP Morgan Lloyd Blankfein mario draghi mario monti Moody´s Nederlandsche Bank Nout Wellink Pensioenfondsen politici Politiek Rothschild Sarkozy schuldencrisis VOC mentaliteit Wall Street Zilver
Verschillende jasjes met 1 doel: Moderne slavernij!
http://www.gewoon-nieuws.nl/2010/08/rothschild-... -
Amerikaans of niet Fitch heeft gelijk
als je de rekening niet meer kunt betalen ben je failliet.
Griekenland heeft vele miljarden hulp gekregen (ik ben ervan overtuigd dat ze nog veel meer hebben gehad dan wij weten)
De banken moeten miljarden afschrijven.
en dan weten de overheden nog steeds niet of ze het wel redden.
elk normaal bedrijf/persoon is dan toch failliet ,waarom dan een land niet?
Griekenland is al maanden failliet het wordt alleen nog niet toegegeven -
Dit betekent het faillissement van Fitch en alle andere ratingbureaus: duidelijk geen kennis van zaken aanwezig, veel te laat of veel te vroeg waardoor ze de martkwerking beïnvloeden
-
Staatsschuld Griekenland eind mei 2011: 330 mld
lening 1: 110 mld (april 2010)
lening 2: 109 mld (juli 2011)
lening 3: 130 mld (heden)
Hiermee kan de oude en veel duurdere staatsschuld zijn afgelost. Alle banken, verzekeringsmaatschappijen etc. hebben hun geld weer binnen.
Kunnen ze weer een bonussen uitbetalen... En nou weer rap aan het werk! -
Staatsschuld Griekenland eind mei 2011: 330 mld
lening 1: 110 mld (april 2010)
lening 2: 109 mld (juli 2011)
lening 3: 130 mld (heden)
Hiermee kan de oude en veel duurdere staatsschuld zijn afgelost. Alle banken, verzekeringsmaatschappijen etc. hebben hun geld weer binnen.
Kunnen ze weer een bonussen uitbetalen... En nou weer rap aan het werk! -
Staatsschuld Griekenland eind mei 2011: 330 mld
lening 1: 110 mld (april 2010)
lening 2: 109 mld (juli 2011)
lening 3: 130 mld (heden)
Hiermee kan de oude en veel duurdere staatsschuld zijn afgelost. Alle banken, verzekeringsmaatschappijen etc. hebben hun geld weer binnen.
Kunnen ze weer een bonussen uitbetalen... En nou weer rap aan het werk! -
Er ligt wel een akkoord voor een plan, alleen verschillende landen en het IMF moeten thuis nog overleggen of ze wel akkoord mogen gaan. Neem nu nederland. Krijgt Rutte zomaar een meerderheid?
Waarom spreekt Lagarde de board van het IMF pas in de 2e week van maart, enkele dagen voordat de grieken op de 20e die 14,5 miljard moeten betalen die ze niet hebben?
Genoeg hobbels op de weg om niet akkoord te gaan. Nu de grieken door hebben dat Bankfurt en Wall Street op een faillisement aansturen, geven ze aan dat ze de steun constitutioneel niet mogen ontvangen voor 2013.
De griekse overheid stuurt nu op een harde default aan, om nog iets voor de swaps te ontvangen. Bij een gecontroleerde default is de kans groot dat het ICDS geen verplichting ziet om de swaps uit te keren.
De Banksters zijn bang dat er na de verkiezingen in griekenland een club aan de macht komt die niet in hun straatje denkt en handelt. Daar ga je geen 130 miljard in steken. En al zeker niet wanneer het gross uit cash bestaat.
Deze stap bevestigt eigenlijk alleen maar dat het failliet van griekenland steeds dichterbij komt. Het is eigenlijk meer propaganda, omdat de afwaardering haaks staat op het 'voorgenomen' akkoord. Dat zou eigenlijk een betere beoordeling op moeten leveren. -
'Private schuldeisers van Griekenland hebben afgesproken met de trojka dat ze een deel van de Griekse schulden zullen afschrijven. Als de schuldeisers dit echt doen zal Fitch dit beschouwen als een Grieks faillissement.'
Dat is het ook. Een juiste conclusie dus. Ik had liever gezien dat Griekenland een langdurige betalingsregeling had gekregen in ruil voor zeer grondige hervormingen en langdurige controle. -
Is ook zo want het is zeker zo dat het meeste zo niet alles aan geleend geld niet meer terug komt. De crisis is daar zo doorgeschoten dat de industrie en het MKB door de steeds minder wordende consumptie alleen maar achteruit hollen in resultaten. Deze negatieve spiraal staat een inhaalslag volledig in de weg. Wat hierdoor afgebroken wordt en in verval geraakt kost juist een veelfout aan wat nu ooit beschikbaar komt. Straks is humanitaire hulp het enige wat nog betaalbaar is wil je zelf niet onderuit gaan in Europa. Dat noem ik een Failliet. Wat die bobo's in Den Haag ook beweren. Die miljarden moeten nu hier 400.000 huurders gaan ophoesten met jaarlijks een huurverhoging van 7,5%. Misschien verdelen ze die poen wel tussen de vastgoedsector en de banken. En ze mogen ook allemaal snuffelen in de belastinggegevens van de huurders. En dan moeten de echte bezuinigingen nog komen. Dat beloofd wat.
-
Een paar vragen:
1) Welke grote bank heeft samen met de Griekse Centrale Bank fraude gepleegd?
2) Hoe kan de toenmalige frauderende President van de Griekse Centrale Bank nu de Minister President van Griekenland wordt?
3) En door WIE is deze Lucas Papademos aan de macht geholpen?
4) Welke bank heeft haar oog laten vallen op onze pensioenen?
5) WIE IS NOU CORRUPT????? -
"Een failliet is waarschijnlijk"?
Waarom blijven ze dan in godsnaam nog geld in die bodemloze put pompen?
Kappen met die onzin. -
Kon dat nog dan???
-
@48 Ik las net een leuk stukje waarin het volgende stond:
Als je 1000 euro van de bank geleend hebt en jij dat niet terug kan betalen, heb je een probleem.
Maar als je 1 miljard geleend hebt en dat niet terug kan betalen, heeft de bank een probleem.
Denk dat je vraag hiermee beantwoordt is, waarom men Griekenland niet failliet wil laten verklaren. -
@41 je zou best wel eens gelijk kunnen hebben dat het probleem daar zit: bij de banken. Feitelijk creëren die geld dat ze niet hebben. En de burger betaalt die terug met inflatie. Als je in een systeem meer geld zomaar creëert uit het niets dan stijgen de prijzen. Oftewel je krijgt minder voor je geld.
De banken hebben geld eerst aan Griekenland geleend. Op basis waarvan? Hoe komt Griekenland aan al die leningen? Ben eens dat het probleem dieper zit: als Griekenland failliet gaat blijven de banken nogsteeds geld lenen aan bedrijven, landen die het niet kunnen betalen.
Waarom doen banken dat? Zo onverantwoord geld creëren en lenen, terwijl ze beter moeten weten?
Omdat als je meer omzet maakt in een bank je bonus omhoog gaat. Lenen en risico's nemen, beleggen in vreemde producten die veel rendement opbrengen is vaak niet gescheiden bij banken. Het is allemaal binnen 1 bank. Misschien moeten we keihard deze zaken gaan scheiden bij banken.
Als je leent voor goede dingen, zoals investeren, bedrijven helpen, dan mag het.
Als je investeert in rare risicovolle constructies en landen als Griekenland teveel spekt, dan met je eigen geld. Dan gaan we je niet helpen als het fout gaat.
Ik geloof niet in banken nationaliseren. Als de overheid zelf geld kan maken, dat hebben ministers van financiën in het verleden ook bewezen niet te kunnen. -
Na de 'C' komt de 'D' van DOEI !!!!!
-
Afwaardering is onzin. Griekenland gaat ons elke cent terugbetalen met een mooie rente. Ook al moeten ze de Euro's zelf printen, ze zullen terugbetalen.
-
@52 Simpel sommetje. Ondertussen lezen we dat de banken moeten afschrijven op de Griekse staatsschuld. Dat doen ze natuurlijk niet. De staatsschuld is immers overgenomen door Europa. EU heeft dat geld zelf natuurlijk ook niet. Alle EU landen hebben astronomische schulden. Dat geld wordt dus geleend. Van Wie? Oh ja van de banken, die daar weer vrolijk rente op vangen. Meer rente dan de EU ontvangt van Griekenland. Ergo een oplopend financieringstekort voor de EU wat alleen opgelost kan worden door meer te lenen en de burgers zwaarder te belasten. Van wie lenen overheid en burgers om de eindjes aan elkaar te knopen? Oh ja van de banken.
-
mensen trek je van deze club niks aan het is een amerikaan bedrijf die doen alles maar dan ook alles in de US uit de spotlicht vandaan te houden. hun doel is europa naar de kloten te gaan niks meer niks minder.
-
die krediet beoordeelaars maken meer kapot dan ons lief is
-
Pomp die 130 miljard nu eens in landen waar men het ECHT nodig heeft, dan zal de wereld er na 2-3 injecties een STUK beter uitzien!!!
-
@61 Het gaat nog een stapje verder. Banken maken geld op basis van leningen. Als je een auto wild kopen van 100 euro en je leent dat geld wordt dat geld uit het niets gemaakt door de bank. MAAR je moet rente betalen zeg maar 10 Euro over de looptijd. In totaal moet je dus 110 Euro terug betalen. Daar komt het probleem. Waar komt die 10 Euro vandaan. De banken maken die niet.....
Marco gezien kun je die tien Euro niet verdienen omdat die niet is toegevoegd aan het totale systeem. Het sommetje 1= lening / lening plus aflossing klopt niet. Hiermee geef je wiskundig aan dat het systeem alleen kan werken door steeds meer te lenen. Dat zien we mooi aan de onvoorstelbare totale schuld die de wereldburgers aan de banken hebben. Die schuld zal en kan nooit terugbetaald worden. De banken nemen dus bezit over. Eind van het liedje is steenrijke machtige bankiers en ploeterende rest.
Kijk eens naar Money as Debt op Youtube. Briljant simpele documentaire over het monetaire systeem. -
Wanneer rekenen we nou eens af met Goldmann Sachs?
-
@60
de uitspraak is van Rupert Murdoch zover ik weet
hier nog een linkje naar een zeer interessant artikel over werking van geld
dit geeft ook aardig aan waar de schoen wringt
http://www.gewoon-nieuws.nl/2012/02/recht-op-ge... -
Uhm... waarom 131 miljard, als het land toch falliet gaat? En wij maar bezuinigen!!!
-
hier nog een aller aardigst feitje:
Om u toch een indruk te geven van het Rothschild vermogen; als we dit geschatte vermogen van de Rothschild Family (490.000 triljoen) zouden verdelen over de wereldbevolking (6,79 miljard mensen) zou iedere burger ruim 72 miljoen dollar ontvangen.
maar ja als iedereen 72 miljoen heeft wie werkt er dan nog en wat zou een brood dan gaan kosten???
voor het hele artikel ga naar:http://www.gewoon-nieuws.nl/2010/08/rothschild-... -
Waarom kan de politiek niet een keer luisteren naar het volk. Waarom moet alles eerst bakken geld kosten voordat het onvermijdelijke waarheid wordt.
-
is toch wel toevallig dat er bij een positief besluit van Europa er wéér ineens een Amerikaanse beoordelaar zijn rating verlaagt. Verbied die beoordelaars nu eens gewoon, in de bak met die gasten. Ja letterlijk. Ze maken miljoenen levens kapot. Er is geen enkele reden dit te doen, er zit hier een vies spel achter.
-
@72 Als dat waar is..................Ik zou dat ``bloedgeld`` nieteens willen hebben!
-
De betrouwbaarheids rating van al deze financiele rioolpers bureautjes is al jaren op de allerlaagste stand...de 'Judas' rating.
Zolang deze bureautjes de penibele situatie van de US en de dollar keihard negeren en als verlengstuk van de banken, die als aasgieren op kadaver jacht zijn, wallstreet en washington de Europese landen keihard aanvallen om de dollar kunstmatig in leven te houden moeten we de ratings van deze bureautjes met een korreltje zout nemen.
Als het niet zo sneu zou zijn zou het om te lachen zijn....zoals in Rusland destijds de roebel tijdens het communisme kunstmatig een enorme hoge wisselkoers had....zo probeert de US met dit soort zogenaamd onafhankelijke bureautjes de boel te flessen en de dollar in leven te houden. -
....Fitch verlaagt kredietwaardigheid na akkoord...
Nou grote jongens: nu nog ´n keer meteen 130 miljard erbij storten en dan weten we tenminste écht, écht, écht zeker dat ze het nooit meer terugbetalen ! -
@75
als je het hele artikel leest zie je nog beter wat ze op hun geweten hebben
http://www.gewoon-nieuws.nl/2010/08/rothschild-... -
@68 Sorry maar dit is echt een kulverhaal.
U doet voorkomen alsof u er verstand van heeft maar ondertussen kraamt u onzin uit. -
@72: tja, en als er niemand meer werkt, dan wordt er ook niets meer gemaakt... ook geen brood... wat is de waarde van geld dan hè.....
-
Erg flauw van Fitch.
-
Fitch geloofwaardigheid zakt naar - - -+- -status.
-
Als het kalf verdronken is, dempt men de put. Waarom komt de kredietbeoordelaar nu met haar oordeel? En niet bij de toetreding van Griekenland bij de EU? Had ons veel geld bespaard gebleven!
-
gewoon een keer renteloos lenen... misschien een idee?
-
@ 79 neem dit vooral van mij niet aan! Ik ben geen econoom. Kijk wel de volgende docu's die wel met kennis van zaken gemaakt zijn:
1. Money as Debt 1,2 en 3
2. Fiat Money.
Oordeel dan opnieuw Mooch!
Ik kon het ook niet geloven! -
@72. Dit zijn absoluut niet van die vage complot theorie filmpje maar op een degelijke maar goed te begrijpen maniet wordt uitgelegd hoe het monetaire bestel werkt en hoe het ontstaan is. Een tamelijk droog feiten verhaaal.
Fiat Money is iets ingewikkelder van op zet maar ook goed te volgen. Ron paul, nu presidents kandidaat geeft uitleg boj de feiten -
Een C akkoord bestaat uit C, E en G.
De E van europa en de G van griekenland -
@72 moet zijn @79 Mooch
-
En zo geeft Fitch nog eens duidelijk blijk aan welke kant ze staan.
Onbegrijpelijk dat een dergelijk partijdig instituut dergelijke invloeden kan hebben. Ze handelen ronduit crimineel.
Door hun nieuwe afwaardering wordt het voor Griekenland inderdaad vrijwel onmogelijk om de afgesproken verbeteringen te halen.
Wanneer slepen we dit soort criminelen nu eindelijk eens voor de rechter?!? -
Waarom niet 130 miljard naar Afrika. ?????
Bijna 3 miljoen kinderen lijden honger. Waarom hoor je hier niets over???
Grieken zijn echt zielige mensen, en kwijtschelden waarom????
Waarom greep de Griekse regering pas zo laat in? De regering moest toch al eerder doorgehad hebben dat de schulden stegen,met hun 55e levensjaar met pensioen en wij tot 67ste door werken.
Wacht maar af mensen alles gaat fout. -
grappig dat als er iets over kredietbeoordelaars word geschreven roepen er een hoop mensen die niets weten over kredietbeoordelaars het hardst. Maar goed ik moet mijzelf er maar niet meer in mengen :P word een beetje moe van al die zielige complot theorien. Je kan beter je tijd besteden aan het vouwen van aluhoedjes. Maar ga vooral zo door je maakt jezelf zeer intelligent.
-
Er is een oplossing, waarmee je de banken, zoals de goldman sachs wel weet te raken.. Failliet laten gaan.. Het geld erin blijven pompen, daar verdienen banken aan, nu gaan de rentes doormiddel van deze rating weer omhoog (zou het bewust gestuurd zijn), zodat ze EU langzaam leegzuigen (ze = de banken, voornamelijk goldman sachs).. Gaat Griekenland failliet (volledig) kunnen ze hun rente en aflossingen op hun buik schrijven, die krijgen ze niet meer.. En we gaan geen curator aanstellen waarbij de bezittingen van Griekenland worden verkocht, nee de banken nemen hun verlies maar..
Begin dan gewoon simpelweg met het stichten van een nieuw land, richt je belastingsysteem nieuw in, richt een nationaal banken systeem op, niet gericht op winst maar op simpelweg het faciliteren van krediet en op menselijke waardigheid.. -
@25 Dit was als grapje bedoeld.
-
Wanneer worden die krediet beoordelaars nu eens aangepakt.
Ze veroorzaken bewust onrust. -
@79 mooh
Wat snap je er niet van?
Ik weer dat het triest klinkt maar er is geen speld tussen te krijgen in zijn verhaal!
Je bent gepakt mooh. Je moet die 10 euro betalen die je niet hebt als je 100 euro leent. Face the facts.
Uiteindelijk pakken ze je auto, je huis, alles wat je hebt gekocht van die 100 euro.
Gooi 50 keer 100 ballen in een schaaltje en laat iedereen 110 balletjes eruithalen. Wat denk je dat er gaat gebeuren? Er zullen van die 50 mensen er velen zijn die met niets naar huis gaan.
Mooh nu je dit weet: wat is je volgende stap? Een bank beginnen? -
Vergeet niet dat Europa, dankzij Griekenland en politieke onrust in Hongarije, een geweldige bliksemafleider vormt voor de Amerikaanse problematiek.
Terwijl de problemen toch echt daar begonnen zijn.
Dat afwaarderen van Europese landen in het algemeen moet je ook in dat licht zien. -
@37 ja zeker ik heb een beter idee, dit heb ok al een jaar geleden hier geschreven, met zijn allen terug naar de eigen munt ,en de euro als grensoverschijdend betaalmiddel blijven gebruiken, dan kunnen de vele zwake broeders hun eigen munt weer sturen, en blijft het voordeel van de euro zoals export etc.
Klinkt misschien een rare oplossing maar volgens mij de enige.
Hieraan gekoppeld dat de ecb euro obligaties gaat uitgeven die voor alle lannden tegen de zelfde rente te lenen zijn, zodat de goldman sachs boys en al die ratingbureaus niet meer kunnen speculeren. -
Ik zou me onderhand rot schamen als ik bij een ratingbureau werkte.
-
Jaja, fitch doet goed zijn best de crisis op gang te houden.
-
@85
Ik snap het probleem. Laat Mooh maar, die zit nog in de denial fase. : o )
Als je geen econoom bent zoals ik lees, mijn complimenten voor je uitleg!!!
En nu de oplossing. Die zie ik niet zo makkelijk.
- Geld is nodig. We gaan immers niet met kamelen en geiten zitten slepen als we naar de supermarkt gaan.
- je moet rente vragen om geld te lenen. Anders komt iedereen lenen. Als iets geen prijs heeft kan het ook niet. De rente is een prijs die je betaalt voor de risico die de geldschieter loopt.
- bij de overheid brengen. Ok. Maar geloof je echt niet dat die politici dan de geldkraan dan helemaal opendraaien? Of het bankiers zijn of politici, zodra ze controle hebben over het geld, kunnen de remmen los.
- volgens mij ligt de oplossing op filosofisch gebied: we moeten gaan zien dat geld slechts een middel is. Een middel om iets te doen. Dat je met geld de meest essentiële dingen niet kunt kopen.
Zodra je dat beseft en naar leeft ben je uit het systeem! -
ik denk dat de zogenaamde Trojka Griekenland al lang gecontrolleerd failliet laat gaan, maar bewijzen heb ik er helaas niet voor.
-
Die idiote ratingbureaus dragen alleen maar bij aan de instabiliteit van een land. Laat die gekke Amerikanen hun eigen economie eens gaan raten, zullen ze nog goed van schrikken.
-
Kunnen ze die ratingkantoren niet gewoon opblazen want die vertrouw ik ook voor geen meter. Ik denk wel eens. Hoe verder Europa de grond ingeboord word door die ratingkantoren, hoe meer baat Amerika erbij heeft. Over hun schuldenplafond van meer als 2000miljard hoor je amper iets. Beetje raar.
-
Hoe ben je in staat om een kredietrating voor een land af te geven dat in feite al geruime tijd failliet is?
-
..
Als we het geschatte vermogen van de Rothschild Family (490.000 triljoen) zouden verdelen over de wereldbevolking (6,79 miljard mensen) zou iedere burger ruim 72 miljoen dollar ontvangen.
Hoezo crisis en er is alleen maar schuld .................?
.. -
Lekkere lui daar bij Fitch. Ze lopen gewoon moedwillig de zaak te verzieken, kan gewoon niet anders met zo'n timing voor die afwaardering. Zal ze via een achterdeurtje wel weer flink geld opleveren.
-
Nog gauw die 130 miljard van de EU overmaken (lees: ons belastinggeld), die ze gisteren overeengekomen zijn. Dan kunnen de banken nog even incasseren en dan is gedaan met Griekenland.
Het spel wordt zo opzichtig gespeeld, dat het voor de meeste mensen gewoonweg niet te geloven is. De wet van de 'Grote Leugen' regeert de Europa.
http://nl.wikipedia.org/wiki/De_Grote_Leugen -
..
De wereld "steunt" op allerlei beurs-systemen, bestaande uit talrijke aan elkaar gekoppelde computers, waarvan niemand (Ja, niemand) de hand in het vuur kan steken of alles wel "goed" verloopt !!??
De financiele wereld is volledig de grip kwijt op haar eigen "werk"..
Dit begint aardig op de uit de geschiedenis ontstane "Toren van Babel" te lijken .......
.. -
dus europa werkt zich de pleuris om eruit te komen dan komt er een stelletjhe amerikaanse aasgieren van finch die dat weer in opdracht van obama en zijn mietjes met een ongefundeerde kreet proberen teniet te doen
-
23 Maart 2012. The big bang.
Kunnen we de betalingstermijn voor die 130 miljard niet even rekken tot na 23 maart?
Normaal doet de overheid ook 3 maanden over het betalen van een rekening, dus waarom nu met die 130 miljard niet. -
Ik zou er maar gauw D van maken!
-
Een gewoon mens (en dat zijn er nogal wat) ziet door de bomen het bos niet meer.
En dat is nou precies de bedoeling.
Griekenland leent al decennia bij particuliere banken om de staatsbegroting op orde te krijgen. Alle landen doen dat.
ALLE, ALLE, ALLE landen doen dat al heel lang.
Banken beroepen zich inmiddels al op gewoonterecht.
En begrijp: De schulden van landen zijn steeds oplopende rentelasten,
immer oplopend. Dat maakt de banken geen flaus aus.
Hun afgifte is afspraak op papier; obligaties. kwestie van getalletjes intoetsen
en dat laten ondertekenen. Wat er terugkomt is echt geld; belastinggeld
opgebracht door echt werkende mensen.
Die denken nog steeds dat ze in een herverdeelsysteem zitten en dat hun geld gebruikt wordt voor oa het verbeteren van de infrastructuur en zo.
Niet dus.
Het overgrote leeuwendeel gaat naar de banken, elk jaar meer, tot in het oneindige.
Dat werkt PRECIES hetzelfde als een tumor.
En een tumor groeit tot de host steft, dan sterft de tumor ook.
We zijn niet in goede handen. -
Griekenland is failliet, omdat zij in tegenstelling tot de USA geen bankbiljetten bijdrukken als het geld op dreigt te raken
-
Failliet gaan als land is niet grappig voor de bevolking. Zie afgelopen dinsdag Tegenlicht over het failliet van Argentinië 10 jaar geleden. http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/124...
Dit wordt een ramp, aangezien Griekenland nog bij de EU en de euro hoort. De rijken hebben hun geld wel elders gestald, die hebben nergens last van. De rest is het geld wat ze hadden kwijt. -
Aanvulling op 113:
Natuuuuuurlijk moeten banken ook wat met al dat geld.
Er bestaat haast geen stilliggend geld meer.
Alleen: die kleine groep machtige bankstinkerds bepalen nu waar het geld aan besteedt wordt. En dat is alles behalve democratisch.
Ik haal dit lege begrip aan omdat alle nieuwsmedia er de mond van vol hebben.
Maar mocht er èrgens democratie bestaan, dan is dat een farce-democratie.
Want bij mijn weten is democratie iets dat ieder uur van iedere dag bewaakt moet worden, want het gaat flink tegen de menselijke oerinstincten in. -
@110 Niet in opdracht van Obama.
Niet voor niets hebben de bureaus vorig de VS ook afgewaardeerd van AAA naar AA+.
In opdracht van de machten en krachten die nog het meest zichtbaar zijn als "Boston Tea Party" gebruiken zij hun ratings niet alleen om de financiële markten te manipuleren, maar ook hun eigen binnenlandse politiek. -
vervolg @109,
De toren van Babel is een bouwwerk uit de bijbel dat refereert aan de Babylonische ziggoerats. Volgens het Bijbelboek Genesis (hoofdstuk 11, vers 1-9) was Babel de eerste stad die de nakomelingen van Noach bouwden in de vlakte van Sinear. Hun leider was Nimrod en onder zijn bewind wilde men een toren bouwen die 'tot aan de hemel' zou reiken.
Om de macht van dat ongedeelde volk te beperken, dat tegen Gods bevel in bijeen bleef, verwarde Hij hun taal en verspreidde hen over de hele aarde. Zo kwam het dat de toren en de stad niet afgebouwd werden. Volgens de bijbel is dit ook de reden waarom de stad Babel genoemd werd (in het Hebreeuws betekent Balal "verwarren"). Uit deze ontstaansgeschiedenis van de talen is de uitdrukking 'Babylonische spraakverwarring' (een situatie waarin allen door elkaar praten en niemand er meer wijs uit wordt) voortgekomen.
De financiele wereld van vandaag is niets anders dan een stel, tegen elkaar leunende ruimten, die het solide gebouw moet voorstellen.
In Genesis is geen vermelding gemaakt van een verwoesting van de toren. In de Jubileeën (H10, V26) staat dat de toren door een sterke wind omver wordt geblazen.
De tijd van een "frisse wind" is NU aangebroken................
.. -
@17: Zulke domme reacties soms... Je kunt misschien een beetje rekenen, maar snappen doe je het niet!
Er gaat geen 130 miljard euro naar de inwoners!! Bovendien vraag ik me af wie jij met "we" bedoelt: zijn WE ineens allemaal ECHTE EUROPEANEN als het ons uitkomt (wij tegen Griekenland). Nederland leent geen 130 miljard uit hoor: de Europese Unie als geheel. Daarvan is nog geen 10% van ons!!!
Bovendien is de spagaat alsvolgt: wij raken nog veel meer geld kwijt als ze niet uit deze shit komen! Natuurlijk zijn die Grieken slordig omgegaan met geld en natuurlijk is dat balen, maar je moet altijd handelen met de gegevens van "NU" en niet van "als" "dan" en "toen"...
Ik hoop, in ons belang, dat Griekenland NIET failliet gaat en dat ze dusdanig hervormen dat ze WEL in aanraking komen voor die lening. Let op: een LENING!!
Al die stemmingmakerij door mensen die normaal niet verder lezen dan een krantenkop en een paar stripjes in de Metro of de Spits: doe nou alsjeblieft niet alsof je econoom bent aan de Erasmus Universiteit... -
@119 (mezelf)
Moet natuurlijk zijn "in aanMERKING" komen.... ;-) -
@106: Nog zo'n non-bericht.... dat geld bestaat helemaal niet echt! Dat geld zit vooral in bezittingen en die zouden niets meer waard zijn als iedereen 72 miljoen zou hebben!!! (zegt de term deflatie je iets?)
Klets niet uit je nek, man!! En blijf on-topic svp! -
Maakt allemaal niet uit. Hoge of lage rating. De Jager schuift wel weer wat miljarden.
-
Eerst te veel geld uitlenen aan de grieken, daardoor kunnen de banken nog meer geld uitlenen want voor elke euro die ze uitlenen "mogen" ze 9 euro meer uitlenen door geld te maken.. ja de banken "maken" meer geld zelf!
Dan huilen als de grieken niet kunnen betalen, mama (de burgers) ik heb meer geld nodig want mijn geld is op!..
Waarom lenen we gewoon niet aan de burgers voor 1% rente ??? omdat dan de banken geen bonussen uit kunne keren.....
Sukkels dat zijn we allemaal, wees geen sukkel..
STEM SP! -
@119
Een LENING die ze nooit terug gaan betalen
Zouden ze dat wel doen, dan konden ze gewoon bij een bank lenen.
Als jij of ik in zo'n situatie zouden zitten, waren we al lang onder curatele gesteld en in een schuldsanering terechtgekomen.
Of Griekenland nu wel of niet failliet gaat, het gaat ons vet geld kosten omdat ze 10 jaar geleden de fout hebben gemaakt om ze in de eurozone toe te laten. Dat gaat dus om jouw en mijn pensioen, gezondheidszorg enz... -
Haal de Guillotine weer van stal en maak Goldman S, de Kredietbeoordeelaars en de Eurofielen een kopje kleiner. Revolutie!!!
-
Ten slotte, als aanvulling op 113 en 116:
Het bankenkartel heeft al gewonnen.
Daar is nooit meer iets aan te doen.
Ga niet dom wauwelen over petities, demonstraties, opstanden, revo's en wat al niet.
Dat zijn doekjes die het kartel gebruikt om hun zaad af te vegen na het masturberen. Zij hebben de koekjes èn de zweep.
En die zweep hanteren ze al eeeeeeuwen. -
Waarom sommigen hier de Rothschilds aanhalen in hun reactie, lees op je gemak het verhaal achter de volgende link maar eens: http://www.yayabla.nl/news/show_article.php?art... Lees hun geschiedenis en je zou zomaar tot de conclusie kunnen komen dat ze de lont in het kruitvat hebben aangestoken om een nieuwe oorlog te ontketenen en als gevolg hiervan nog meer geld en macht te verwerven.
-
@124: Dat is niet helemaal waar: jij gaat uit van EN het geld geven EN daarna geen curatele... dat klopt domweg niet!! Het is eerst overeenkomen dat ze onder curatele worden gesteld en anders: geen geld! Die andere landen zijn echt geen Sinterklazen hoor, dat maakt iedereen er graag van!!
-
...
@109 Dat is niet waar! De financiële wereld heeft volledig grip op de wereld!
Met dat laatste heb je wel gelijk... de Toren van Babel...
... -
En hoe kun je een land met de junkstatus afwaarderen? Junk Junker Junkst?
-
Kom op! Iedereen hardop!
Thank You U.S.A!!! -
wie beoordeeld eigenlijk of al die zg 'kredietbeoordelaars' hun werk wel goed, zuiver en eerlijk doen ??????
-
Theatrale Poppenkast!
Elimeneer de VS, Israel de Rothschild & Rockefellers!!!
Dan ervaren we de echte vrede en de vrijheid op dit helse planeet!!! -
#132 Is niet zo moeilijk. Je gaat de supermarkt in en je kijkt hoe duur iets is. pakje koek 5€ dan weet je genoeg.
-
Daarom zeg ik, Fitch is een Amerikaanse uitvinding. De Amerikanen zullen alles maar dan ook alles in het werk stellen om de Europese landen aan hen te onderwerpen. Als Nederland moet gaat Nederland ook ten onder..............maakt u zich maar geen illusies. We zijn een rijk land?"Nee we zijn zo kwetsbaar als het kan, hoe rijker hoe kwetsbaarder want uiteindelijk investeer je moet je investeren in zwakke landen anders ga je mee ten onder. Die voor gehouden worst uitgesproken door Rutte, Verhagen en de Jager wordt ons voorgehouden....nekt ons. Dat gesodemieter begon al met de kredietcrisis die de Amerikanen op ons hebben los gelaten. Lehmann Brothers werd niet door Obama geholpen omdat daar zeer veel geld van het Europese bankwezen en financieele instellingen zoals onze pensioenfondsen was ondergebracht in de vorm van hypotheek credits. De huidige crisis, de verlaging van uw pensioen hebben wij daaraan te danken.
Daarnaast is het de belabberde Europese unie/stelsel. Europa is en blijft verdeeld en dus kun je net zo goed je als land losmaken van Europa want het levert je niks op dan alleen investeren in de halfbakken iedeeen van Merkel en Sarkozy. Wat gebeurd? De Franse economie staat op instorten, die Fransen doen net of er niks aan de hand is politiek maar ze weten het in Parijs echt ze weten het.
Als straks die verkiezingen voorbij zijn ontploft Frankrijk. -
Erg is het toch... Griekenland krijgt steun, laten we hun rating nog verlagen, wordt hun schuldenberg nog wat hoger! Operatie tegen de EU is gestart vanuit het Witte Huis!
Want, als Griekenland valt, dan focussen ze zich op Portugal. Dan op Spanje, dan op Italië, dan op België, dan op Frankrijk dan op de andere landen, om te eindigen met Nederland en Duitsland... Einde van die vervelende EU! -
@130 Door hem een overdosis Krediet te geven. En dat hebben ze gisteren besloten en gaan ze morgen doen, dus de afwaardering is volledig terecht!
-
Nou is onze 130 al verdampt. Net als onze snelweg met 130 KM/per uur :)
-
@136 die focus is niet eens nodig, trek 1 kaart uit het kaartenhuis en je weet wat er gebeurt.
-
Jeetje weten jullie nog goed 5 jaar geleden dat jan kees de jager de eerste 100 miljoen aan Griekenland ging geven. Met de belofte dat we het terug zouden krijgen. Toen eens 350 miljard daarna zijn het 500 miljard daarna weer eens 150 miljard toen weer 750 miljard daarna 20 miljard en daarna weer 130 miljard.
-
@137 ik bedoel in de zin van, valt er nog wel iets af te waarderen?
-
volgens mij hebben de Finnen toch het het monument van Griekenland als het failliet gaat :)
-
Eigenlijk zijn deze zogenaamde ratingbureau's bezig zichzelf op te heffen. Als ze heel Europa straks de junkstatus hebben gegeven wat moeten ze dan nog nietwaar ?
-
#143 Nee hoor.. Ze berekenen gewoon alles. Waarom zouden ze er om liegen?
-
Griekenland is hier niet mee gebaat want Gr kan dit niet dragen en de burgers van EU zijn hun geld kwijt.
Het geld wordt "vakkundig" weggesluisd naar banken, grote jongens en de VS.
Er is heel veel aan de hand, er wordt een financieel oorlogsspel gespeeld in de wereld, er vallen nu geen lichamelijke slachtoffers maar financiele slachtoffers.
Boven ons hoofd is een schaakspel met macht en geld bezig, ONS geld notabene. -
Een stap voor de afgrond, Fitch en c s weten het, iedereen weet het, alleen niet onze regeringen, die lekker doorgaan met het verspillen van ons aller geld aan een hopeloze zaak
-
Dit is een standaard procedure, als de PSI klaar is gaan ze Griekenland "technische failliet" verklaren, en daarna weer de status omhogen. Het heeft niets met de huidige status van Griekenland te maken omdat Gr. al als "junk" is verkaard.
-
@90
Om je zich beter te informeren en niet alleen maar te papagaaien:
http://www.eurofound.europa.eu/pubdocs/2001/58/... -
Ik Ben geen econoom, we lenen toch geld om ze te helpen. Wat afbetaald is is toch klaar, dan ga je toch niet failliet! Vanavond nog maar eens een grieks wijntje nemen, misschien is het wel de laatste
-
Voor dit soort beoordelaars zijn ooit de guillotine en galg uitgevonden, stel ze maar eens persoonlijk verantwoordelijk voor hun hebzucht, deze financiële terroristen.
-
Waarom staan we niet eens samen op, en doen er iets aan?? Kijk naar de arabische landen: eenheid maakt macht!!!
-
Ik zal fitch wel even voorzijn. Ik geef als onafhankelijke éénpersoons beoordeler Griekenland een D.
Zo... De Jager... Heeft u hierop een antwoord? De jager: Ik uuh had dit nooit verwacht.
Volk: hap hap zoete koek hap hap. -
Misschien is een faillesement de beste oplossing. Lager kan het niet, the only way is up. Voorbeeld Ijsland-niets mis mee, bijna failliet en nu telkens weer een 'opwardering'. Misschien, heel misschien worden wij bang gemaakt, dat wij niet zonder Griekenland kunnen, zodat miljarden geruisloos doorgesluisd kunnen worden naar zogenaamde buffers. En niet vergeten invoering van 'politie' commissie.
Stijgers in Economie
Griekse banken krijgen 18 miljard van Europa
"banks are to receive a €18 billion ($23...
11 uur 2 minuten geleden door Web3.0gebruiker
Omzeil de belaste kilometervergoeding
De belaste kilometervergoeding kan deels...
15 uur 52 minuten geleden door All.you.need.is.love
Fabrikanten Parma smelten tienduizenden...
Vele tienduizenden Parmezaanse kazen die...
21 uur 27 minuten geleden door uweigenmeninggeldtalleen
Ook Oostenrijk wil geen eurobonds
De Oostenrijkse minister van financiën...
21 uur 38 minuten geleden door Impl0si0n
Wist je dat? Onthutsende cijfers over de...
Wist je dat de Europese Centrale Bank met...
1 dag 8 uur geleden door zelfvoorzienend is het...
Best gewaardeerd
'Mogelijk gat 76 miljard bij Spaanse...
Spaanse banken hebben mogelijk 76 miljard...
5 dagen geleden door Stefke007
Salaris bouwdirecteuren stijgt ruim 4 procent
Terwijl de bouwbranche in een flinke dip...
3 dagen geleden door dewa
'Ellende niet te overzien bij einde...
Het nieuwe permanente noodfonds voor de...
5 dagen geleden door pieter.s
Werkloosheid neemt sterk toe
DEN HAAG - De werkloosheid is in april...
3 dagen geleden door degebruikerbetaald

