Als West-Europese landen door de strenge kou een tekort aan gas krijgen, kunnen zij niet rekenen op het Russische Gazprom. Dat heeft vicevoorzitter Aleksandr Kroeglov van het bedrijf volgens Russische persbureaus tijdens een bijeenkomst met premier Vladimir Poetin gezegd.
Sorteer op:
-
Dat verbaast mij eigenlijk niet, als je leest hoe streng de winter in Oost Europa is en nu ook in West Europa.
-
Ik snap niet dat het westen met de russen in zee is gegaan voor gas, er zijn meer plaatsen in de wereld waar je het vandaan kunt halen en die zijn denk ik stukken betrouwbaarder dan de russen, die zijn nooit opgevallen door klantvriendelijkheid en betrouwbaarheid.
De mentaliteit van vroeger hebben ze nog steeds, ik doe wat ik doen moet en dan is mijn afdeling verzorgd. -
Dat komt er nu van omdat Nl zelf het eigen gas liever verkocht voor de winst.
Zitten wij straks alle bomen om te hakken? -
Ach, typische manier van Russisch onderhandelen voor hogere prijzen als de markt op zijn hoogste punt is. Dat wil zeggen: Njet, Biedt u maar!
-
@Het is pure noodzaak, de pijpleidingen door Turkije en de Kaspische zee zijn nog nier af namelijk.
-
"Dat komt er nu van omdat Nl zelf het eigen gas liever verkocht voor de winst."
@3
Daar hebben we allemaal van meegegeten, en goed ook. -
Hier in huis staat de thermostaat op 17.5 gr met warme kleding is dat genoeg. Zoals ik vaak zie lopen mensen in huis met t shirt met korte mouwen aan en stoken ze het huis tot 25 graden op omdat men het koud heeft, snapt men niet dat warm kleden een betere optie is dan het verstoken van gas?
-
Waar maken we ons nou druk over.We hebben kort geleden een nieuwe gasbel ontdekt in het noorden van ons land.Daar schijnt voor 25 jaar gas in te zitten.
En als we het slim aanpakken,zijn we net zo rijk als de Noren. -
Rusland heeft zelfs gedreigd met de inname van het noordelijke 1/3e van Kazakhstan als dat land gaspijpleidingen door de Kaspische zee zou leggen. Rusland en Iran blokkeren elke pijp door de zee, om zo hun machtspositie te behouden.
-
tja.. die russen kunnen dat makkelijk doen..
wij zullen onze gasvoorraden natuurlijk toegankelijker maken.. draai die kraantjes maar open! -
Er moeten nog gas(transpport)leidingen worden gelegd en er moet voortgang komen met de opslag van gas in onze inmiddels bijna lege gasvelden.
-
@6.
Word daarom dan de minima nu uitgekleed. -
Nederlandse staat kennende moeten wij straks kalm aan doen met gas omdat alles aan het buitenland is verkocht.
-
@8 of als Saoedi-Arabië ;-)
-
Zo laten de russen even zien dat we dat ze een middel hebben in het spel rond Syrie en Iran. Heeft niets met de kou in eigen land te maken.
-
""Het is pure noodzaak, de pijpleidingen door Turkije en de Kaspische zee zijn nog nier af namelijk""
nederlanders zijn toch vies van Turkije .............. willen ze toch niet bij de EU hebben ...............
Rusland heeft Europa gewaarschuwd bij accoord sancties Iran ........... men kan ingrijpen door de gaskraan dicht te draaien ..........
Raketschild Europa ........... -
We hebben destijds ons gas voor een scheet en drie knikkers geëxporteerd en kunnen het nu duur terugkopen.
Dat is beleid (sorry: vies woord) -
wij hebben toch een gas terminal in rotterdam die vanuit het midden oosten gevuld word
"De faciliteit op de Maasvlakte heeft een capaciteit van 12 miljard kubieke meter (genoeg om 7 miljoen huishoudens jaarlijks van gas te voorzien), die in de toekomst kan worden uitgebreid tot 16 miljard kubieke meter. Voor de afname van het gas zijn met vijf Europese energieleveranciers, waaronder het Nederlandse Eneco en het Duitse E.ON, langjarige contracten afgesloten, met een gemiddelde looptijd van 20 jaar."
http://www.rtl.nl/components/financien/rtlz/nie...
wat is het probleem dan dag corrupte russen -
@12
Omdat destijds Sinterklaas is gespeeld van deze inkomsten en de meest waanzinnige projecten gefinancierd, en werkonwillige medelanders gespeend. -
Tijd voor een houtkachel en een stukje bosgrond.
-
Is de voorraad in Slochteren dan al op? Er schijnt in de Nederlandse aardbodem een hoeveelheid van 5800.000 miljard m³ gas te zitten. In vergelijking met de voorraad in Slochteren 2800 miljard m³ gas is er nog voldoende voor vele jaren.
Bron: http://www.eenvandaag.nl/economie/34851/nederla... -
@16 Ik heb niet het idee dat Nederlanders vies zijn van Turkije. In ieder geval niet de Nederlandse overheid en alle politieke partijen op PVV, SGP en CU na. Een van de best bevriende landen van Turkije is Georgie, een land met een Nederlandse first-lady en een belangrijke partner in de olie en gas transport. Turkije, Georgie, Armenie en Centraal-Azie zijn zeer belangrijk voor de EU om onder de macht van de Russen uit te komen.
-
@12 als ik dat lees wil ik ff offtopic reageren...uitkleden is echt een understatement. Ik heb een WAO van voor ik 33 werd, dus 75% van het minimum, bruto 1151 euro. Daarvan hou ik het wettelijk minimum over, 903 euro per maand....Nu gaat de eigen bijdrage omhoog van 220 naar 320, en de wet tegemoetkoming chronish zieken wordt afgeschaft in 1 keer. Dat kost mij bij elkaar dus al 600 euro.
Oftewel dat kost mij al 2/3 maandloon. en ik krijg nu al voedselpaketten.... ik zou me bijna op laten sluiten in de gevangenis om beter te kunnen eten en niet zelf te hoeven stoken. -
Oh sorry ik bedoelde natuurlijk Azerbeidzjan, niet Armenie.
-
@2. De Russen houden zich gewoon aan de gemaakte kontrakten. Alleen vragen andere landen nu om extra leveringen en daar willen ze niet aan voldoen omdat ze zelf ook in de kou zitten. Geef ze eens ongelijk.
-
"en werkonwillige medelanders gespeend"
deze komen ook bovendrijven bij elke crisis, en toen hadden we Janmaat. -
Dat zijn nu eenmaal de consequenties van het zakendoen met een voormalig en corrupt Oostblokland.Deze zakenpartners zijn niet te vertrouwen als men van hen afhankelijk zijn.
-
@19.
Laten we ook niet vergeten dat we een dure hobby hebben,Europa. -
@28 Voormalig oostblok land? We hebben het niet over Oekraine ofzo, het gaat hier om een machtig energieblok van KGB en Gazprom in een bijna-keizerlijk Rusland.
-
"Functionarissen van de Europese Unie hebben gezegd dat Gazprom de leveranties van gas aan verscheidene landen heeft teruggebracht. "Gazprom kan op dit moment niet voldoen aan de extra-leveranties waarom onze West-Europese partners hebben gevraagd'', zei Kroeglov."
Het terugdraaien van de toevoer heeft toch niets te maken met weigeren van extra aanvoer? -
28: spijker op zijn kop, dat is wel even anders als de actie Help RUSLAND DE WINTER DOOR van jaren terug.
-
@24 Ik kan over uw situatie niet oordelen omdat ik niet weet waarom u vanaf uw 33ste in de wao zit maar er is in dit land toch zorgtoeslag/huurtoeslag en vele andere regelingen?
-
Waarom zijn we ook zo afhankelijk van die vage klote landen. Wij maar betalen hier als er weer schaarste ontstaat ofzo
-
Zolang Nederland het gas aan Algerije verkoopt voor 10 cent hebben we geen probleem toch?
-
vind de tekstkop van nu.nl beetje raar. een betere kop is: Gazprom KAN NIET extra gas boven de afgesproken leverantiehoeveelheid leveren omdat ze TEKORT komen VANWEGE HUN EIGEN STRENGE WINTER. nu.nl doet nu wel erg aan De Telegraaf stijl van journalistiek schrijven hoor.......
-
23# klopt vermoed ik, maar deels wordt dat uitgespeeld vermoedens .........
zie nakomende link 20# concurrentie gas/olie bronnen ........... http://www.nederlandersinturkije.nl/nieuws/mini...
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Arab_Gas_Pipe... -
Ik weet niet hoe die contracten er uit zien, maar daar denken ze misschien wel aan eigen volk eerst.
-
Niet zo verbazend, als je ziet hoe extreem koud het wel niet is in Oost-Europa. Maar toch, vreemd dat ze er niet van profiteren om Europa een beetje lichter (de geldbuidel) te maken, nu we hier zoveel gas nodig hebben..
-
@7 hoe doet u dat met een baby in huis ik heb het geprobeerd met verwarming op 19 graden het kind was bijna blauw en ze verkopen nu niet echt dikke babykleding
-
TJa als jullie niet leveren, dan leveren anderen wel !!
-
Kijk PVV..dit is nu pas een gijzeling op hoog niveau...niet alleen een regering, maar gewoon half Europa laten dansen naar je pijpen...dat is pas politiek...
-
En dan te bedenken wat wij gedaan hebben met de opbrengst van ons gas:
1 miljoen mensen een arbeidsongeschiktheidsuitkering gegeven. En nu gesaboteerd worden. Leve de kernenergie, ook al heeft het zo zijn risico's. -
@40...gewoon net als iedereen die het koud heeft...deken eromheen slaan...warmte creëren doe je door je hersens te gebruiken, niet met klagen of een draai aan een thermostaatknop
-
@7 Lekker de kachel op 23! Mijn ketel draait overuren maar het is wel lekker warm. Voordeel is dat je ook gerust een raam open kunt zetten.
-
@8 Aan dat korte termijn denken gaat Nederland kapot, 25 jaar is zo voorbij. Maar dit is eens te meer een pleidooi om te investeren in alternatieve energiebronnen.
-
Wij hebben cv en een houtkachel. Houtkachel brand heerlijk met deze kou buiten...
-
Kwestie van zelf geen gas meer exporteren; hebben we voorlopig genoeg tot het weer + 30 wordt en we weer zeiken om stroom voor de airco. Kolere wat een paniek is er nu allemaal om n beetje vorst en sneeuw............ga toch leven
-
""Dat zijn nu eenmaal de consequenties van het zakendoen met een voormalig en corrupt Oostblokland.Deze zakenpartners zijn niet te vertrouwen als men van hen afhankelijk zijn.""
http://www.worldpress.org/Europe/3695.cfm ....... pijpleiding giekenland nog niet volbracht.
http://www.theodora.com/pipelines/world_oil_gas...
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Arab_Gas_Pipe... ............. pijpleiding Homs Syria >> naar Turkiije nog niet volbracht -
Wat wij gedaan hebben met ons gas is het opstoken in de kassen in het Westland. Om tomaatjes niet te hoeven importeren uit de zuidelijke landen.
Landen die op deze manier oneerlijk beconcurreerd worden en die de inkomsten hard nodig hebben. -
Die Russen houden zich aan hun afspraken met Iran. Zij hebben tenminste ballen: Europa loopt lekker achter Amerika aan en raakt steeds verder achterop. Dat krijg je ervan. Eigen schuld, dikke bult!
-
40# trappelzak ..............
-
ons gas gaat voor een (te) forse prijs naar het buitenland.
Misschien tijd om dat beleid eens te veranderen en de gas prijs los te koppelen van de olieprijs? Slaat ook nergens op die koppeling, is alleen bedoeld om te graaien! -
@33 ja dat klopt wel dat er de toeslagen zijn, maar daarmee is rekening gehouden met het wettelijk minimum. Zonder de toeslagen is mijn zorgpremie, huur en gas en licht al zo goed als mijn netto inkomen. Volgens NiBud heb ik met de toeslagen en als ik voor alle kosten voor de rest de helft besteed van het 'normale' 20 euro per week over voor mezelf. dus 600 euro korten betekent 30 weken van de 52 niks meer voor mezelf, en aan de rest een tekort. Dat noem ik dus uitkleden ja.....en ik weet zeker dat ik meer eten heb ik de gevangenis.
-
@54 maar het is te offtopic hier, sorry daarvoor
-
@8 Wij zijn niet zo slim als de Noren.
Bij ons gaat het op aan linkse en rechtse hobby`s. -
http://www.theodora.com/pipelines/middle_east_p...
pijpleidingen pakistan afghanistan ...... nog niet volbracht ............ -
@6 - No offence, ze verkopen het gas voor bijvoorbeeld € 0,01ct per m3 en U en ik mogen al die tijd € 0,347ct per m3 betalen. Hoe kunnen wij er dan allemaal 'goed' van mee eten zoals u zegt? Ook nu nog vind dit plaats en dit is nog geen half jaar geleden naar buiten gebracht via een consumenten programma... grijze stroom wat hier wordt opgewekt wordt verkocht aan het buitenland, wij krijgen vervolgens vanuit het buitenland groene stroom die plots duurder is terwijl het te kort aan datzelfde groene stroom met ons zelf opgewekte en doorverkochte grijze stroom wordt aangevuld.
Daarnaast heb ik in de afgelopen 20 jaar nog geen bijschrijving gezien op mijn bankrekening... wat u dus bedoelt met 'meegegeten met zijn allen' kan ik even niet plaatsen. -
@1 In 1963 was het koud , deze winter stelt in feite niets voor
kan half februari weer voorbij zijn
Als het half maart nog zo is met dagelijks 5- 20 graden onder nul
en de hopen sneeuw ligt nog in de straten, dan is het pas winter -
@33 ik heb MS vanaf mijn 26e by the way om dat te beantwoorden
-
"Hier in huis staat de thermostaat op 17.5 gr"
@7
Bij mij thuis staat hij op 5 graden, maar ja, ik zit zelf voor 3 maanden in Bangkok. In korte broek en T-shirt is het hier best uit te houden ;-)
In Nederland blijven, was waarschijnlijk goedkoper geweest, maar niet heel veel goedkoper, denk ik. -
Ach dan kunnen wij weer meer gas verkopen ;)
-
De redactie heeft niet verder gevraagd naar het "WAAROM"??
Het zou aardig zijn dat dit (alsnog) bekend zou worden -
@51, Rusland lag 3 jaar geleden nog aan de geeuwhonger en kreeg hulp vanuit het Westen ("Help de Russen de winter door", ken je die actie nog?).
Retour hoeven we echter niets te verwachten. -
Onbetrouwbaar volk.
-
"Daarnaast heb ik in de afgelopen 20 jaar nog geen bijschrijving gezien op mijn bankrekening."
@58
En toch kunnen die wel hebben plaatsgevonden, maar dan met als omschrijving "huurtoeslag", "kinderbijslag", "AOW", enzovoorts.
Een significant deel van het Nederlandse sociale stelsel werd en wordt nog steeds uit de aardgasopbrengsten betaald. -
"Rusland lag 3 jaar geleden nog aan de geeuwhonger en kreeg hulp vanuit het Westen"
@64
Als men ouder wordt, lijkt alles kortgeleden te zijn gebeurd; ik heb daar ook last van. Maar het was toch echt een stuk langer geleden dan 3 jaar. -
Rusland wordt onterecht in een kwaad daglicht gezet. Ze leveren wat ze verplicht zijn, hebben de overcapaciteit zelf hard nodig (het is daar 20 graden kouder, lijkt mij dus niet zo vreemd). Het westen moet zelf zijn bootjes doppen en niet altijd maar afhankelijk willen maken van anderen. Men wil geen kolencentrales in de Eems, de Duitsers willen geen kernenergie, allemaal begrijpelijk, dan blijft o.a. gas over en zie hier de consequenties. Ik zou zeggen, pak lekker een extra dekentje!
-
@67 Kom eens met een link..? Je lult uit je nek man..
Rusland denkt eerst aan eigen volk en dan pas aan Europa..!
Wat wil je met de westerse hetze tegen Rusland? -
21,5 graden hier nergens last van.
-
Betrouwbaar volkje toch?
-
Wie in deze tijd de brandstof heeft, heeft de macht. Het word tijd dat we als West-Europa de innovatie naar andere brandstoffen stimuleren, zodat we minder afhankelijk worden van het onstabiele oosten en Rusland.
-
Typisch oud communistisch: "Ikke ,Ikke ,Ikke en de rest kan stikken".
-
Welke politicus was het ook alweer die het een goed idee vond om Russisch gas te gaan gebruiken? Was dat niet Lubbers ?????
-
Nou, dank je wel ! Subliem idee, maar niet heus..... -
@66 "Een significant deel van het Nederlandse sociale stelsel werd en wordt nog steeds uit de aardgasopbrengsten betaald."
Kunt u dit aantonen? De aardgasbaten zijn jaren gebruik voor de FES-middelen (Fonds Economische Structuurversterking) voor investeringen ipv consumptie wo sociale zekerheid. Maar als ik abuis ben dan hoor ik dat graag en onderbouwt. -
Wat is het antwoord van Greenpeace? Geen nucleair, geen fossiel, alleen molentjes en een zonnepaneel? Misschien die lijvige onzinrapporten van ze in de kachel om warm te worden.
-
EIGEN SCHULD, HOLland......!!!!
Toen we het wilden "aanleggen" met de "Sovjets" waren daar al veel bedenkingen tegen..... De "oude" Russen zijn niet te vetrouwen. -
Heeft zeker ook helemaal niks te maken met de huidige gang van zaken op het internationale politieke toneel omtrent bepaalde landen in het Midden Oosten. Vooral hoe de VN en de EU (eigenlijk het hele westen) hier mee omgaan.
-
Voor Nederland heeft deze weigering van Gazprom om meer gas te leveren aan West-Europa weinig effect. Wij hebben zelf gas genoeg. Voor andere Westeuropese landen is dat anders. B.v. Duitsland heeft zelf nagenoeg geen gas en moet nu voor extra leveranties aankloppen bij NL en Noorwegen.
Om in deze luxe positie te blijven kopen wij ook gas in Rusland Noorwegen en vloeibaar aardgas in Libië en Algerije. Zolang dat kan zitten we goed en safe en doet onze regering het in deze slim en dus prima. -
Duitsland krijgt al 10% minder.
-
@ #79
Nederland exporteert gas.
Daar zijn contracten voor afgesloten .
Dus moet er geleverd worden.
Hier in Duitsland is de toevoer uit Rusland met 10% verminderd.
Dat is niet zo erg omdat men hier en ook in NL een buffer heeft opgebouwd Die men dan kan aanspreken. -
Het wordt tijd dat mensen zich eens gaan verdiepen in de handel in aardgas, welke landen bijvoorbeeld afhankelijk zijn van Rusland en welke landen exporteren, en dat er tankers met LNG naar Rotterdam varen enz.
Dat kan veel ongenuanceerde reacties schelen. -
Ze hebben het zelf ook koud. Duh...
Dus waar is de Nederlandse gasrotonde?
Waarom is dit nieuws?
Ten tijde van de Global Warming? -
@79 Een van de weinige goede reacties, u heeft er meer kijk op dan de gemiddelde reaguurder.
-
@7 "Hier in huis staat de thermostaat op 17.5 gr met warme kleding is dat genoeg"
U bent calvinist, kokketeert daar enigzins mee en dat is uw keuze. Ik houd meer van comfort, dus de kachel snort behagelijk. -
@75 Sinds 1995 wordt 40 % van de aardgasbaten gestoken in de FES.
Sinds 1995 gaat ongeveer een kwart van de aardgasbaten naar de sociale zekerheid. -
@86 Ik wil u graag geloven, maar heeft u hiervoor een bron?
-
De FES-middelen zijn mi nooit geoormerkt geweest voor specifieke doeleinden, maar gedeeltelijk toegevoegd aan de algemene middelen.
-
en daar ging de benzine door de 1.76
-
Nederland heeft meer als genoeg reserves, voor de leken 80% hier vermoed ik, neem eens een kijkje op wikipedia http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_oil_and_ga...
Pech voor de rest, het is ieder jaar gezeik als de winter voor de deur staat. Misschien leert men nu wat voor de volgende jaren. afkappen die leidingen en laat ze maar flink in de buidel tasten.
Groeten uit de warmte -
"Gazprom kan op dit moment niet voldoen aan de extra-leveranties waarom onze West-Europese partners hebben gevraagd''.
Ze hebben het zelf koud, maar misschien is er iets te regelen als we een eehhhh... "toeslag" zouden betalen? -
waarom zouden ze ook, we hebben zelf zat
-
Lekker stoken, mensen! Na ons de ijstijd.
-
Heldere communicatie. Ergens anders halen dus.
-
@3 de winst ? wij verkopen al jaren met verlies aan Italie .
-
Wij hebben hier een teveel aan gas.
Ondanks de kou staan de deuren van de winkels de hele dag open. -
Kroeglov (moet dat geen Kroegloper zijn?) zegt dat we niet meer op Russisch gas kunnen rekenen als we te kort komen.
De horrorwinter dient zich aan. Kopen wij toch lekker geen wodka, troika's en Lada's meer! -
Ach, het westen, lees Europa en de VS, doen niets anders dan chanteren, bedoel onderhandelen, als ze in een machtspositie zitten. Wil jij wat van mij, dan wil ik eerst een paar dingen van jou.
Het is nooit anders geweest in de wereld. En zelfs westerse landen onderling zijn geen engeltjes. -
Ik heb het altijd vreemd gevonden dat wij ons gas voor een rotprijsje hebben verkocht, nu kunnen we het duur terug kopen en als het fout gaat hebben we helemaal niets. De Russen hebben nu de macht en zo als je ziet, we krijgen lekker niets.
-
Potjedorie, en we hebben ooit nog eens zo'n aktie gehad...: help de russen de winter door...
"’Help de Russen de winter door’ uit december 1990. De Aktie had tot doel geld in te zamelen om voedselpakketten naar Rusland te sturen in het toen door crisis geteisterde Rusland. Het Westen zag toen dagelijks op t.v. in Rusland lange rijen mensen voor lege winkels staan."
Zie je wel, wie goed doet, goed ontmoet... ehhh nee, toch niet dus !
CV graadje lager, dikke trui, en lekker vroeg gezellie naar bed !! -
Ach ik moet eerlijk zeggen dat mijn pa's openhaard ook goed werkt. En hij heeft hout genoeg om te stoken.
-
@99 Tsja, de VARA (en dus links) zijn altijd lachwekkend naief geweest.... #humortv
-
De regeringen van Russen , Iraniërs en Syrië lachen zich een deuk! De handelsboycot op Iran zal west-Europa nog het meest treffen. Olieprijzen schieten omhoog mede door de houding van de Russen en hun gedonder in de VN met hun veto en deze berichtgeving van geen extra gasleveranties , komen we toch maar behoorlijk in de knel. Verdeel en Heers politiek en ze krijgen ons precies waar ze ons hebben willen, in de totale afhankelijkheid!
-
@39 volgens mij profiteren ze er helemaal niet van ze hebben contracten waar de afgesproken prijs instaat en leveren nu minder dat zijn dus ook minder opbrengsten. Contractueel mogen ze minder leveren als ze zelf meer nodig hebben dat gebeurd nu alleen is de peg dat we hier ook meer nodig hebben. Gelukkig zitten wij dan goed maar veel andere landen in Europa niet. Daar slaat dit bericht meer ook.
Met een beetje handels kwaliteiten kan NL dit nu gebruiken om wat gas tegen top prijzen te verkopen aan onze buur landen om zo de staatsschuld weer terug omlaag te krijgen.
Zoals ik ooit een uitspraak hoorde Nederland is België alleen dan met Gas en daarom zijn we rijk. -
En dan te bedenken dat dit spul in enkele generaties opraakt.
-
@69 Helemaal mee eens!)
-
Kunnen wij weer wat extra geld verdienen ! Gas genoeg zelfs voor 50 jaar
Gas prijs Is namelijk gekoppeld aan de Olie prijs
http://besparenkan.nl/nieuws/2012/01/nieuwe-gas...
olie is ook niet echt een probleem 7.3 miljoen vaten per jaar) komen uit Nederlandse bodem ,is geen grote productie maar indien nodig , genoeg -
U moet niet alles geloven wat de pers schrijft. Daarnaast heeft Nederland voor tientallen jaren aan gas voorraden. Voorlopig niets aan de hand en we hebben ons eten al langer dan 50 jaar kunnen opwarmen met ons aardgas, weest u eens een keer dankbaar en zeg, dank je wel Groningen.
-
@65, ja dat we voor zo iets belangrijks met zo`n leverancier/regering in zee gaan.. kinderachtig zeg, en als ze een conflict hebben? nou dan draaien ze de gaskraan naar dat land toch dicht..nee we moeten maar andere leveranciers zoeken, die betrouwbaar zijn.
-
maarre.. het is daar inderdaad ook heel koud dus ze hebben het zelf misschien hard nodig en de winter is hier trouwens net begonnen, hihi..
-
"ik heb het geprobeerd met verwarming op 19 graden het kind was bijna blauw"
@40
Hoe deden ze dat vroeger zonder CV? Ik was zelf al een tiener toen we in het ouderlijk huis een gaskachel en centrale verwarming kregen. Daarvoor was er een kolenkachel in de huiskamer en verder niks. Op de een of andere manier heb ik mijn jeugd toch overleefd. -
@103
Ach wat, misschien valt volgende week al de dooi in, en dan maken we ons weer over andere dingen druk. -
@111 Tja vroeger, met van die berenvellen in een grot. Brrr, dat was nog eens fris.
-
Volgens mij is dit gewoon een politiek machtspelletje.... :-(
-
Zorgen dat we van niemand afhangkelijk zijn. Zeker niet van die onbetrouwbare Russen. Die hebben toch zelf de zooi in hun land niet op orde. Defensie afschaffen en iedereen vertrouwen op z'n blauwe ogen net als we nu bij Griekenland doen. Wij lijken wel achterlijk. Sukkels!!!!!
-
Voor gas zijn we afhankelijk van Rusland, om met de euro te blijven betalen zijn we afhankelijk van geld uit China. Was dit die VOC mentaliteit?
Niet dat we moeten heersen, maar worden we niet te afhankelijk? -
Tijd voor Mark Rutte om maar weer eens op Bede(L)vaart naar Moskou te gaan..
Dat krijg je ervan als je duurzaamheid links laat liggen... -
Zijn we tegenwoordig voor gas (o.a. warmte) afhankelijk van Rusland, om met de euro te blijven betalen van China.
Is dit nu die VOC mentaliteit waar onze vorige premier het over had? Niet dat we moeten heersen als in de goude eeuw, maar worden we niet te afhankelijk. En dat te bedenken dat deze landen vroeger zelf hit het slop gehaald moesten worden o.a. door Nederland/Europa, dat betreft respect voor Rusland en China. -
De Uyl en Lubbers hebben ons nederlandse gas goedkoop verkwanselt en de poen over de balk gegooid, vervolgens de gasprijs gekoppeld aan de olieprijs om de nederlander uit te zuigen en nu zit nederland met de gebakken peren.
-
@40 Als uw thermostaat op 19 gr staat en uw kind blauw is... is of de thermostaat stuk of er is iets mis met uw kind.
Een kind is in 19gr prima warm te houden.. (dekentje, nog een dekentje, kleding, meer kleding)
Kleding niet te koop? Wat een onzin! -
"Gazprom kan op dit moment niet voldoen aan de extra-leveranties waarom onze West-Europese partners hebben gevraagd''
Het gaat hier om extra-leveranties, het gaat niet om een boycot. -
Het wordt tijd dat de BV Nederland stopt met het voor 10ct per kuub verpatsen van ons eigen gas.......... Afhankelijk zijn van "anderen" komt soms gewoon niet zo goed uit zeg maar....
-
@120 Of gewoon thermostaat een graadje hoger.
-
Wat een gezijk allemaal ben iets ouder wij hadden alleen in woonkamer kolenkachel!!
Als ik na bed ging kreeg ik een kruik mee,ramen enkelglas waren bevroren !!
Veel last gehad van wintertenen in slaapkamer was het min 5 graden!!
Waar klachen sommiggen hier boven dit is pure wlevaart!!
Geef mij maar minnen maar ik waardeer het leven nu meer dan de gene die dat niet hebben mee gemaakt en zoveel andere dingen!!!! -
Pff ben zo blij dat ik nog in de vorige eeuw leef , stook en kook nog op hout.
-
Wij hebben onze eigen 'gasbel' verkocht en moeten nu gas kopen in het buitenland!! Hoe krom is dit????? En dan nog tig x een dikke prijs betalen!
-
Ga sneeuw ballen gooien, daar krijg je het ook warm van.
-
Loesje hier #7
Tja, omdat jou dat blijkbaar lukt, wil dat nog niet zeggen dat dat voor iedereen haalbaar is.
Simpel voorbeeld daarvan zijn over het algemeen de iets oudere mensen die dat niet volwerken kunnen.
Ja ja, ik heb ook een vriend van 72 die de verwarming standaard op 15 graden heeft staan en zich kiplekker voelt.
Hij vind het overigens niet erg dat ik m'n bezoeken beperk tot de zomer.......... -
Dr Greenthumb #24
Nou, dan kan ik je geruststellen, want daar klopt geen moer van.
Het eigen risico gaat niet van € 220,00 naar € 320,00.
Wel van € 170,00 naar € 220,00, dat is dus wel een tegenvallertje.
De Wet tegemoetkoming Chronisch Zieken wordt niet afgeschaft, maar inkomensafhankelijk gemaakt.
Tot € 24.570,00 voor een alleenstaande blijft deze gewoon gehandhaafd.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/tegemoe... -
Ook dit is marktwerking de onderkant betaald en het kapitaal heeft de woeker winsten, en voor de macht is dit ook een perfect middel om te schanteren.
En dit mag allemaal over de rug van het volk aan de onderkant en rooier raker hou er wel rekening mee dat de eigenbijdrage voor het eigen risico de komende jaren (3) wel naar dit soort bedragen gaat of hoger en dat er aan de andere kant steeds verder zal worden afgekloven tot dat er niets meer over is. -
Plasma-tv aan,game-pc aan, warm aquarium in de kamer,phh gauw die trui uit.
-
@124 Wat is er mis met welvaart? U kent ook weer een hoger welvaartsniveau dan de generatie voor u. Of wilt u weer terug naar de zes daagse werkweek?
Welvaart, geniet ervan en laten we niet het spartaanse verleden romantiseren, dat is wel heel calvinistisch. -
Tijd voor energie dus, echte energie, kernernergie!
Kom maar op met de minnen... -
Toch maar wat extra windgeneratortjes bij de mensen thuis neerzetten dan? Dan kunnen we tenminste als er wat tekort zou zijn het wat beter opvangen. (Denk aan electrische bijverwarming d'rbij.)
-
henklena #130
Wel even bij de les blijven , er werd gezegd dat dit nu ingeleverd zou moeten worden.
En dat is domweg niet juist. -
russen geven nu/nooit een fuck om mensen wel geld kijk Syrië...
-
@126 vergeet niet dat accijnzen een percentage behelzen, hoe duurder het gas hoe hoger de belastinginkomsten. En dan ons gas nog verkopen aan het buitenland, levert maximaal geld op. Waar wij als burgerbevolking niets van terug zien, wat dat betreft doen wij niet onder voir de Nigerianen!!
-
Ik gooi nog even wat hout op mijn warme openhard.
En ja ik zit hier voor de buis met een t-shir met korte mouwen.
Lekker warm hier in de tent, genoeg voorraad in me hok, dus kan de winter dit jaar weer tegenaan. -
@111 groot gelijk .. @113 das nog niet zo héél lang geleden hoor ;) ,faskachel in de kamer, en vanaf mn 5a6e een moederhaard met een CV eraan gekoppeld
maar in huiskamer is t 21 gr, en 's nachts komt ie niet onder de 17,5 en staat ie uit , in slaapkamers kachel uit en raam open 's nachts
we hebben gas zat en dat van die maasvlakte klopt als een bus ;) -
Daarom is het te zuur voor woorden, dat wij zo veel voor ons eigen gas moeten betalen.
absurt echt waar -
@84: Sprak de grootmeester van de genuanceerde reactie.
-
@7 Ik stook hier tot 19.5 gr. en dat is warm zat. Geen warme kleren nodig.
-
@40 Kind blauw bij19 gr. Overdrijven is ook een vak.
-
Als wij Iran boycotten dan boycotten zij ons.
-
Geen gas stook en kook op hout en kolen en eind deze maand elektra met zonnepanelen ik wil niet meer mee spelen in een systeem die van mij rooft !
Ben daar zo klaar mee ! -
Wat hebben we eigenlijk met rusland te maken we barsten zelf van het gas we hebben zelfs zoveel dat we het gewoon voor een schijntje verkopen aan het buitenland schij aub met dat slap gelul en doe maar eens normaal ;horrorwinter wie verzint zoiets dat zijn van die nitwitten die ook over de pensioenen liggen te zijken en proberen om met 40 jaar manager spelen miljoenen binnen te halen.
-
@146 en douchen onder de ochtend urine van je buurman zeker pinokio....of hak je een gat in het ijs elektra spiraal erin aangedreven op 6 dynamo,s van je fiets zodar je ook niet meer naar de fitnes hoeft?
-
@145 Ik geef jou een plusje want jij bent goed bezig, ik heb zelf een inbouwkachel geplaatst met een confectieruimte erachter en ik stook hout het is een verademing als je dit kan realizeren,te weten dat 50.000 duizend mensen urenlang in de kou hebben moeten zitten door een stomme stroomstoring. Ik wil hierbij zeggen dat als de nood aan de man is zit ik er warmpjes bij en dat zouden veel nederlanders kunnen doen schijt aan de regering en geen btw lekker stoken boompje kappen en gaan en jankees op een houtje bijten zo moet het
-
@2 STRENG?? ik heb lopen tuinieren in eentshirt in december....wat nou streng? 2 weekjes vrieskist....nou nou nou...mn als ik mn vloerverwarming nu uitzet, is mn huis over 2 weken afgekoeld....
-
@147 bedoeld @145 antwoord aan @147 is zonneboiler in loop deze voorjaar !
-
@148 hout kun je overal gratis ophalen kijk om je een verbouwing hout,bij boeren pallet hout enz
het is een bevrijding ! -
@147 WELTERUSTEN EN SLAAP ZACHT
-
Wij hebben gas in overvloed en toch stijgt de prijs omdat andere landen minder uit Rusland krijgen???
Gooi zo weer lekker een blok hout in de haard -
Tja wat is de deal hier? West Europa had slecht begroot hoeveel gas ingekocht moest worden of Gazprom houdt gas nog even vast en verkoopt straks voor hogere prijs?
-
Tsjonge wat laten we ons toch weer gek maken door de media en elkaar Ik krijg nog steeds gas door mn koperen buis. T is hier lekker in huis en dat zal over een week echt niet anders zijn.
-
1565 februari 2012 01:32 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Eindelijk Een land die eerst aan het eigen volk denkt, Niets mis mee toch. Dit is wat wij ook willen!
-
Typisch, na veel geschreeuw over het feit dat nederland meer zou moeten opkomen voor "eigen volk", lees ik nu diverse bezwaren tegen een ander land dat de dingen goed regelt voor het eigen volk.
Daar kan ik met mijn pet niet bij! -
@6
En nu volgt de rekening dus!
Economisch terrorisme wat de Russen ieder jaar weer uitvoeren met gasleveranties.
Rusland is echt een heerlijk simplistisch land, ze zien kans om extra veel geld binnen te halen en proberen dat ook. Knoop er nog een geschil aan vast omtrent Iran en de motivatie is daar.
Veel minder doortrapt maar net zo verrot als onze eigen prijsopdrijvende (r)overheden. -
Ik heb meer last van al die mensen die lopen te zeiken dat het zo koud is dan van de kou. Hadden we ook niet ergens in Nederland aardgas gevonden? Oh. ja verkocht aan de Russen.
-
Schaarste drijft de prijs op, dus we zullen het binnenkort wel weer merken.
-
We moeten ook niet niet doorgaan met de Nabucco pijplijn dan zijn we afhankelijk van chanterende Turken,die nu al van alles willen afdwingen.
-
Tijd om wakker te worden !!!!
-
je moet ook niet vergeten dat een pijpleiding een bepaalde capaciteit heeft. ook is de samenstelling van belang. je kan bv geen russisch gas op het nederlands net gooien voor consumenten. omdat onze hr ketels af zijn gesteld voor ons aardgas. en het gas eerst bewerkt moet worden.
-
De Duitsers hebben hun 7 kerncentrales uitgezet, na het Fukoshima probleem in Japan. Een gedeelte van de stroom moet nu met aardgas worden geproduceert, vooral omdat Frankrijk in de winter stroom importeerrt in plaats van het exporteren wat ze in de rest van het jaar doen, omdat veel Fransen hun huis elektrisch verwarmen.Als echt de nood aan de man komt zouden de Duitsers kunnen overwegen de kerncentrales gewoon weer op te starten. Er is op dit moment weinig wind in Duitsland en de zon staat laag en vele zonnecellen zijn met sneeuw bedekt, dus ook uit die hoek komt te winig stroom. Dat betekent dat Duitsland op de rand van een energiecatastrofe staat bij elke mogelijke productie verandering. Mogelijk is een dezer dagen een Europese stroomblackout te verwachten, de eerste door groene politici veroorzaakte blackout en het begin van een nieuwe periode van enorme schades en persoonlijke ellende door blackouts.
achtergrond info http://www.dagelijksestandaard.nl/2012/01/g%C3%... -
Wie was het ook weer die het nederlandse aardgas zonodig goedkoop aan het buitenland moest verkopen zodat we nu russisch gas moeten importeren
-
Algerije heeft ook gas.
Stijgers in Economie
Zelfs de dood wordt vermarkt
Een belangrijk boek dat overtuigt in zijn...
11 uur 14 minuten geleden door vindje
Wallstreet topman verkettert maatregelen...
De Europese Unie doet volgens Grant...
17 uur 33 minuten geleden door johanjohan
Chinese industrie maakt minder winst
De Chinese industrie heeft in de eerste 4...
19 uur 21 minuten geleden door Smegkop
Ook Oostenrijk wil geen eurobonds
De Oostenrijkse minister van financiën...
21 uur 44 minuten geleden door Impl0si0n
Wist je dat? Onthutsende cijfers over de...
Spanje gaat helaas dezelfde richting uit....
1 dag 8 uur geleden door Plutarchus
Best gewaardeerd
Salaris bouwdirecteuren stijgt ruim 4 procent
Terwijl de bouwbranche in een flinke dip...
3 dagen geleden door dewa
Rol banken rond beursgang Facebook onderzocht
Amerikaanse toezichthouders stellen een...
5 dagen geleden door lizaliza
Ruime meerderheid Tweede Kamer maakt einde...
Omdat Nederland in tegenstelling tot...
3 dagen geleden door jacob's ladder


