Er komt geen verbod op het naar boven afronden op belminuten, oftewel een klant voor 2 minuten laten betalen als die 61 seconden belt.
Sorteer op:
-
En weer worden de bedrijfen gematst !
Je zult zien dat er nadelige effecten aan zullen kleven. -
Je hoeft van mij niets te verbieden, zolang het maar duidelijk in de voorwaarden staat.
-
Grappig, ik zal er rekening mee houden de volgende keer dat ik iets lever aan een ministerie. Lever ik ook maar de helft plus een beetje en rond ik de rest af naar boven.
Stel dat de AH de 1,5 liter pakken voor 2 liter aan gaat slaan, dan heet het oplichting. -
Dat is dan iemand die het volk vertegenwoordigt.
Fijn hoor en nog bedankt he....voor niks -
Het staat in de voorwaarden, wat een kul!
Dus stel, als alle belbedrijven in hun voorwaarden zetten dat men op het einde van de maand de beltarieven betaald worden a.h.v. de berekening onkosten + salarissen + bonus gedeeld door het aantal belminuten dan kan dat zomaar? -
Uiteindelijk krijgen alle graaiers de rekening gepresenteerd, kwestie van tijd...
-
Ik dacht dat Neelie Smit Kroes toch duidelijk was, 2 weken geleden bij kassa, europese regelgeving gaat voor landelijke,
en handelen ze hier in strijd met europese regelgeving -
Dit soort diefstal word door het overheid gedoogd, omdat er door dit soort criminele praktijken meer belasting word ontvangen.
Triest! -
Ze zijn en denken hier alleen europees als het de regering uitkomt
-
1022 november 2010 22:54 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Heeft iemand een lijstje van de commissarissen bij vodafone en kpn ? Volgens mij gaat dat wel duidelijkheid brengen in deze wazige beslissing.
-
Ten tijde van het nationaal socialisme zou dat niet gebeurd zijn.Die waren echt voor de gewone werkmensen want ten tijde van Adolf Hitler hadden zijn aanhangers,die er vele waren,het uitstekend naar hun zin.
-
De consument wordt op geen enkele wijze beschermt, de regels van de EU worden gewoon genegeerd, waarvoor bestaan er eigenlijk nog instanties als de OPTA en de AFM die voor het belang van de consument zouden moeten opkomen maar intussen nauwelijks wat bereiken.
-
Groot gelijk, dat is vrije markt.
-
@14 Nee, dat is gelegaliseerde diefstal.
-
"Omdat de markt voor mobiele telefonie een vrije markt is,"
Fout! De mobiele telefonie is een kartel. Verhagen weet dit, maar kiest natuurlijk voor beloningen van deze sjoemelaars ipv. het volk te vertegenwoordigen.
@10 Er moet inderdaad wat gebeuren ja. We staan steeds dichter met de rug tegen de muur. -
Het probleem is als dit wordt toegestaan, dan komen er gegarandeerd onderlinge afspraken tussen de telecom bedrijven.
En ook....
Het gas wordt dan op een gegeven moment afgerekend per MegaWatt (warom ook niet... toch??)
Het water gaat afgerekend worden per 1000m3
De trein per 100Km
De benzine op de liter (60.2 liter tanken betekend 61 betalen)
Dus, wat een onzin... computers zijn prima een staat per seconde te tellen, dus gewoon per seconde afrekenen! -
1 kg en 1 gram vlees voor de prijs van 2 kilo.
Laten we dat voortaan ook maar gaan doen dan. -
Juist ja, gelegaliseerde DIEFSTAL, een beter woord is er niet voor ...
Als je morgen om half 5 naar huis gaat terwijl je tot 5 uur betaald krijgt dan pik je toch ook van de baas ?
Als je garagebedrijf 3,5 arbeidsuren op je rekening schrijft en er 4 in rekening brengt dan voel je je toch ook belazerd ? -
Ik heb nu wel een probleem,tegen mijn kinderen heb ik altijd gezegd dat ze niet mogen stelen van andere mensen nou nu sta ik mooi met een mond vol tanden
-
@20; hoe zat dat ook weer met die geboden ?
Gij zult niet stelen van anderen ...
Maar we worden inmiddels door bijna iedereen bestolen ... de banken, de verzekeraars, de huisarts, de tandarts, de dierenarts, de zorgcentra, de ziekenhuizen enz enz enz ... inclusief de Overheid ... -
@19
"Als je morgen om half 5 naar huis gaat terwijl je tot 5 uur betaald krijgt dan pik je toch ook van de baas ? "
Niet als dat in je contract staat.
En dat is hier ook het geval, geen diefstal dus. -
hoe wil een oplichter een oplichter verbieden ????
-
Nederland begint behoorlijk op Italie te lijken, alles mag, alles kan zo lang wij maar betalen. Gewoon mafia praktijken en je ik heb ook een mobiel en jammer dat ik er aan vast zit. Ik heb het maar voor noodgevallen maar ja, daar valt niets meer aan te doen maar als het contract, afloopt gooi ik het wel zo ver weg als ik kan.
Is mischien wel weer eens fijn om te zien als mensen vragen wat is je 06?
Heb je die gezichten al eens gezien?
Ik zou zeggen rond maar af doe ik ook ter zijne tijd. -
2522 november 2010 23:35 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Maxime Verhagen.... Ja, daar gaat het dus al mis!
Uit den boze, als ik een half brood koop reken ik toch ook geen heel brood af!
Maxime Verhagen blijkbaar wel.
Had hij een keer flink kunnen scoren, mist hij volledig! Wat een slaatje! -
2722 november 2010 23:36 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Ow nog ff over dat halve brood...dat ik toch ook geen heel brood afreken als ik een halve haal....
Laat onze bakkers en supermarkten het niet horen, voor je het weet.... -
@27
Nee, maar ik heb een grondige hekel aan "consumenten", die, als het hen uitkomt wél van de vrije markt willen profiteren, en als het hen niet uitkomt, gaan zeuren dat de overheid (of wie dan ook) er iets aan moet doen.
Een consument heeft ook een verantwoordelijkheid. Uit je ongenoegen door met je voeten te stemmen bijvoorbeeld. -
De lobby heeft zijn werk weer gedaan. Dat wordt weer een extra mooi kerstpakket voor Verhagen. Wat nou kiezers? Dat duurt nog 4 jaar sukkels.
-
@3 en @5. Onzin! Als dat van tevoren duidelijk in de voorwaarden staat, mag dat inderdaad. Je hebt dan zelf de keus of je ermee akkoord gaat of niet. Zolang je het duidelijk vermeld, heeft dat niets met oplichting te maken.
-
@29 geef eens een paar voorbeelden van waar we als consument kunnen hebben proviteren van de vrije markt? Energiemarkt? Ziektekosten? Die vrije markt levert alleen het rijk geld op als eigenaar van al die vrije zaken. Internet providers? in handen van de overheden. Slavenmarkt was ook vrij, daarom niet goed, en ook daar is de positieve makrtwerking nooit aangetoond.
-
Het tegenovergestelde is dan weer de dure slimme energiemeter die iedere seconde je energiegebruik registreert , dat kan dan weer wel , ze meten duidelijk met 2 maten....de consument is natuurlijk altijd de lul....
De politieker legt alleen verantwoording af aan de multinational. -
Europese wetgeving gaat boven Nationale wetgeving.
Maxime Verhagen heeft geen ruggengraad, zo blijft hij vriendjes met iedereen in nederland denkt hij. Want straks gaan nelie uit Brussel Nederland op de vingers tikken en dan kan Maxiem zeggen, sorry jongens ik heb het zo lang als mogelijk voor jullie gerekt en nu kan ik echt niet anders, want een boete van Brussel kan ik aan de 2de kamer neit verkopen. -
@zilverenmist #32 "geef eens een paar voorbeelden van waar we als consument kunnen hebben proviteren van de vrije markt?"
Vergelijk BRD en DDR...
Vergelijk N- en Z-Korea...
Vergelijk USSR en VS...
Vergelijk China voor en na de economische hervormingen... -
@34 Maxime Verhagen is gladder dan 'n paling in 'n emmer snot
-
Leer de kinderen op school; 1 + 0,0001 = 2
-
het lijkt er weer op dat er voor de consument bepaald wordt hoe en wat door de heren die zelf hun telefoonrekening niet betalen. 99,99% zeker dat die door ons, de belastingbetaler betaald wordt.
-
Ik vraag me af wat Jezus ervan zou zeggen.
-
@39 Jezus had 'n schijthekel aan tollenaars en zeer waarschijnlijk ook 'n schijthekel aan Verhagen...
-
Dit kabinet is dus voor pure diefstal !
Deze maatschappijen nemen geld van
hun klanten en geven er niets voor terug !
Volgens mij is dit dus pure diefstal en mag
dit absoluut niet!
Als je voor een dienst betaald dan moet
je er iets voor terug krijgen, dit is wettelijk
bepaald! Als ik 1 uur en 1 minuut werk dan
mag ik dus ook 2 uur loon gaan rekenen ???
Wat een vage en rare praktijken weer in dat
Den Haag !!! Kunnen die mensen nou nooit
eens gewoon een beetje 'normaal' doen en
logisch na gaan denken ??????
Deze rechtse regering houdt, net als de vorige,
de rijken de hand boven het hoofd en de hard
werkende burger mag continu de portemonnai
gaan trekken !!! Het is de schuld van de vorige
rechtse kabinet dat deze hele economische
crisis ontstaan !!! Zij hebben het al die tijd
toegestaan dat de top van het bedrijfsleven dat
totaal niets presteert elkaar maar miljoenen toe
blijven stoppen en nu de hele westerse economie
daardoor in elkaar is gezakt worden de werkenden
die niets te vertellen hebben uitgemolken van hier
tot tokio !!!
Het gaat weer wat beloven de komende jaren !!!!
Of links stemmen waardoor er massa-immigratie
ontstaat met alle gevolgen van dien, of rechts stemmen
en tot op de laatste cent uitgemolken worden, het is
werkelijk kiezen tussen twee kwaden hier in Nederland !
Wanneer komt er eens een linkse partij die niet tegen-
maar wel kritisch is naar het Nederlandse immigratiebeleid
dan zou die partij gelijk mijn stem hebben !! -
We moeten niet vergeten dat deze zogenaamde democratie is opgericht om het kapitaal te beschermen, niet de consument. Dus wat dat aangaat hoeven we niet verbaasd te zijn. De miljarden die er nu naar Ierland gaan zijn ook zogenaamd een lening. Maar waar komen die miljarden vandaan?.......Juist. En wie draait er voor op als Ierland straks niet kan afbetalen? ...........Juist.
-
Ik snap het niet hoor.. Lezen jullie mensen de voorwaarden niet als je een contract afsluit. Ik wel hoor. Ik wist dat er op de minuut wordt afgerond. Zeur ik.. nee ik zeur niet, want ik wist het.
Als iemand hiervoor getekend heeft en het er niet mee eens is, waarom teken je dan...simpel en alleen omdat men de moeite niet neemt om de voorwaarden te lezen of hiernaar te informeren.
Deze uitkomst was allang bekend.
Wat Europa gaat doen is een tweede. Zij kunnen niets doen en zullen ook niets doen, want het brengt hen via omwegen ook meer geld in het laade.
Ziet men hen iets doen tegen de opslag van vingerafdrukken in een centrale database wat ook niet mag?? Nee. -
@47
Beste fluffy. Het probleem zit hem niet in een fout immigratiebeleid van links. De fout zit in het systeem. Je gaf het zelf al aan, de rechtse regering houd de rijken de handen boven het hoofd, maar dat doet een links kabinet ook. Zie mijn vorige reactie. Als het geld gewoon eerlijk verdeeld wordt, dan kunnen we nog zat vluchtelingen helpen. En als het overal op de wereld eerlijk verdeeld wordt, dan heb je geen oorlog en ook geen vluchtelingen meer. -
Het gevoel dat in Nederland recht gesproken wordt ben ik al een tijdje kwijt. Dit is de zoveelste bevestiging hiervoor.
En zich vervolgens afvragen hoe het komt dat de burgers geen vertrouwen meer hebben in de politiek.
Schijnheiligheid, het doel heiligt de middelen...... Ik noem dit gelegaliseerde criminaliteit door onze overheid.....
Ikzelf zou geen legitieme reden kunnen bedenken om de afronding goed te keuren behalve wanneer ik een groot disrespect heb jegens de consumenten van dit land. De minister moet wel denken dat de burgers achterlijk zijn. De overheid zou eigenlijk een goede moraal moeten voorleven..... -
@42-44-45
Helemaal gelijk.
Legale maffia is het. En de kerk die ze de handen boven het hoofd houd. Waar heb ik dit toch eerder gezien?? -
@1 - Zoals ?
@2 - Inderdaad.
@3 - Wat hebben die ermee te maken ?!
@4 - Ehm, Kom je er nu pas achter ?! In dit geval kan de hele overheid er zelfs niets mee noch tegen doen.
@5 - Nee, en dat doet Vodafone ook niet.
@6 - Mensen werken niet voor niets. Mogen mensen welke bij Vodafone werken ook nog betaald krijgen, wil je nu betere service, dekking en bereikbaarheid of niet? Eerst heb je zeker zitten klagen omdat Vodafone enkele dagen onderuit lag en nu is het weer niet goed omdat er van je verwacht wordt dat je mee betaald aan onderhoud e.d. Voor een dubbeltje kun je niet op de 1e rang zitten.
@8 - Waarom diefstal? Diefstal is iets fysiek wegnemen, dat is hier niet het geval.
@13 - Lezen is een vak zekers?! Hiervoor zijn geen regels, Kroes had het over Roaming tarieven en niet de tarieven voor binnenland.
@17 - Wat jij nu noemt is overdrijven, dat valt vandaag de dag onder een vak! Maar parkeren, brood, melk etc. etc. etc. betaal je inderdaad de volle pond voor. Wist je namelijk dat 1ltr Melk nooit 1ltr is maar ca 1ltr. Wist je dat je internet verbinding tot maximaal xxMb is en niet precies xxMb ? Wist je dat je bij 75% van de producten in de supermarkt voor een ca. prijs betaald, dus niet de volledige inhoud zoals vermeld op de verpakking ?! Ga maar n's na wegen.
@20 - Ik ben blij dat er ook nog mensen zijn die verder kijken dan hun neus lang is en realistisch zijn, ik voed mijn kinderen ook op met altijd eerlijk zijn en laat ze zodra ze er oud genoeg voor zijn ook weten dat mensen niet voor niets werken en apparatuur, investeringen, onderhoud etc. etc. etc geld kosten en niet zoals jij ze nu wellicht zult bijbrengen de helft vertellen en de waarheid achterwege laten. Da's pas liegen!
@22 - Sinds wanneer staat in het contract van je baas dat je tot 17:00 uur moet werken en betaald krijgt en dan dus om 16:30 mag vertrekken? Als jij een overeenkomst hebt met je baas van 40 uur in de week en eerder vertrekt omdat je zin hebt en 150 uur inlevert omdat jij een half uur eerder weg wilt pik je van je baas en ben je dus 'wel' een dief.
@26 - Klopt, dan reken je 75% af.... reken maar eens uit wat een heel en half brood kost en zie het verschil. Een gemiddeld brood kost zo'n € 1,19 je kunt mij niet wijs maken dat een halfje € 0,60ct kost.... ik betaal toch echt zo'n € 0,89ct voor dat halfje (minimaal zelfs).
@27 - Och, heb je er weer zo één... iemand die z'n ogen wel open heeft werkt zekers direct bij KPN ?!
@29 - En daar zijn vele consumenten te beroerd voor. Ze zijn te beroerd om na te denken, voorwaarden te lezen etc. etc. en als ze dan iets ontdekken wat hen niet aan staat dat hoor je ze tekeer gaan als een stel zeugen.
@32 - Internet Providers zijn niet van de overheid, energiemarkt, ziektekosten ook niet. Wel goed onderzoek doen voordat je onzin uitkraamt.
@34 - Er is geen wetgeving op europees niveau dus Maxime Verhagen hoeft niet te vrezen net zoals de telco's.
@40 - En nog meer aan leugenaars ook wel mensen die akkoord gaan met voorwaarden en zich vervolgens hiertegen keren alsof ze het niet eens zijn. Als men het niet eens was, had men niet akkoord gegaan.
Resume;
Een consument is inhalig en wilt het liefst alles gratis. Het wordt tijd dat de abonnementen weer eens torenhoog worden zoals jaren geleden. Blijkbaar is de luxe genaamd mobiele telefoon toch teveel voor de gemiddelde consument en kan men de verantwoording niet aan. Een cursusje 'Leer Voorwaarden Lezen (LVL)' zou voor een consument niet verkeerd zijn. Tevens mogen vele consumenten hier een lesje oplichting krijgen zodat men weet wat het betekend. Want blijkbaar kent men het woord oplichting wel, maar de betekennis niet. -
@45
"Ikzelf zou geen legitieme reden kunnen bedenken om de afronding goed te keuren behalve wanneer ik een groot disrespect heb jegens de consumenten van dit land. De minister moet wel denken dat de burgers achterlijk zijn."
Wat een onzin.
Dit gaat over een contract tussen consument en commercieel bedrijf, waarbij de consument vrij is om naar een ander bedrijf te gaan. In dat contact heeft de minister, terecht, helemaal niets te zoeken. Pas als de consument niet naar een ander bedrijf kan (door kartel of monopolie), dan is er werk voor de minister.
Zo moeilijk is het allemaal niet. -
#42, #44, #45, #46.
Het is helemaal geen legale maffia. Het staat gewoon in je contract danwel in de geldende aanvullende voorwaarden.
Je had gewoon moeten lezen. Je hebt er zelf toestemming voor gegeven dus waarom hen de schuld geven en maffia noemen... is dat frustratie naar een ander uiten daar je ZELF nalatig bent geweest?
Niet zo gek dan dat mensen steeds meer in de problemen komen. -
#45, De legitieme reden is dat het in je algemene voorwaarden staat waar je voor hebt getekend. Dus is zou zeggen... lees en als je het er niet mee eens bent, niet tekenen. Dus als jij er voor tekend, is het gewoon legitiem. Tenzij dit tegen de wet indruist, maar daar is dus beslist geen sprake van. Neelie kan wel roepen, maar heeft het nergens aangewezen.
-
In 'n echte vrije markt was er al lang 'n aanbieder geweest die de klanten per seconde zou laten betalen i.p.v. afronden naar boven per minuut.
Ook in deze markt wordt er natuurlijk van stiekem van alles beklonken , Ik durf zelfs te stellen dat de vrije markt zelfs helemaal niet bestaat , het is 'n utopische voorstelling van zaken .... -
@47
Helemaal eens!
Behalve één puntje: jouw reaktie op mijn reaktie (#22).
Als er in mijn contract staat dat ik tot 17:00 betaald krijg en om 16:30 weg mag, dan gaat alles volledig volgens contract. (Uiteraard is dit fictief (wie zou dat niet willen), maar het gaat erom dat áls je het zo afgesproken hebt, dan stáát die afspraak ook). -
Wat wel verboden is zijn de roamingtarieven naar boven afronden.
Neelie heeft dat zaterdag gecorrigeerd.
Bron: ANP; http://channelworld.nl/nieuws/37637/-naar-boven... -
@49
Met een beetje kennis van de kapitalistische economie kom ik een heel eind hoor. Ik heb al op jonge leeftijd geleerd om zelf ergens conclusies uit te trekken en me daardoor op school niet laten hersenspoelen. -
#54, Dan moet je ook niet zeuren als je zelf iets hebt ondertekend wat gewoon is toegestaan.
Nogmaals je had de moeite moeten nemen om te lezen alvorens te tekenen. Wanneer je dat wel hebt gedaan, kun je niet gaan zeuren.
Het is volgens de wetgeving en er is dus niets aan de hand.
Het heeft dus niets te maken met hersenspoelen, maar gewoon pure stomheid om iets te tekenen waar je niet mee akkoord gaat. -
GRAAIEN MAAR !!!
-
Lang leve onze nieuwe regering die er niet is voor de gewone man maar alweer voor de rijke graaiers onder ons... Bedankt PVV, CDA, VVD. 4 stemmen minder, tijd voor eerlijke verkiezingen .
-
Bedankt gedoog kabinet.
-
zie je als ze écht werk moeten afleveren in den Haag geven ze niet thuis....
Gewoon weglopen bij die bedrijven die vinden dat ze de klant mogen bestelen,want iets anders is 't niet -
@30...tuurlijk niet,duurt geen 4 jaar...véél korter, vandaar dat verhagen die boeven voortrekt,ligt er een baantje voor hem in 't verschiet...
-
Rechtse regering heh ?
-
natuurlijk doet de regering hier niks aan
immers hoe meer wij betalen hoe meer btw die dievenbende in de zak krijgt
hoezo belangenverstrengeling -
Verhagen zal over 4 jaar wel bij kpn een mooie bestuursfunctie krijgen en die wordt nu al gefinancierd.
-
Niet meer mobiel bellen.
Moet je zien hoe snel ze deze maatregel weer terugdraaien.
Uiteindelijk bestaan deze bedrijven alleen maar omdat de consument de producten gebruikt.
Zodra de consument zegt, en nu is het genoeg, moet de producent zijn HEBZUCHT gaan bijdraaien,.
De keus ligt altijd bij jezelf.
Misschien een goed idee, om de telefoonverslaving eens aan te pakken. -
Als een contract een reden heeft om ingewikkeld te zijn dan vind ik het niet erg. Maar ik heb een broertje dood aan mensen die gaan beweren dat je je aan de wet moet houden en dat je je "maar" te schikken hebt aan een contract, als dat contract illegaal is.
Als dat al je insteek is, wat gaan er dan nog meer voor fratsen uit jou komen? Je staat gewoon genoteerd als onbetrouwbare partij.
De Europeanen hebben nu al gezegd dat dit type verborgen loktarief niet mag. Je zou kunnen weten dat de discussie dan over is. Als je doorgaat, dan hou je je bezig met ondermijning van bevoegd gezag. In dit geval dus inclusief de regering. -
Als het vantevoren duidelijk zou zijn, kan ik me er wat bij voorstellen. Nu zijn echter tussentijds de voorwaarden gewijzigd .... oplichters zijn het politici of belbedrijven een pot nat
-
@65: het is niet verboden volgens Europese wetgeving!!!!! Wanneer leren mensen het nou toch eens om te lezen en te kijken, en dan pas te oordelen. In Kassa werd het bewust door F. Meurders wazig gehouden, maar de maandag erna werd het door Neelie al verduidelijkt. Zij heeft alleen iets te zeggen over roaming (interlandelijke) tarieven, dan mag niet per minuut worden afgerekend. Voor de rest is het binnen een land helemaal vrij. Iedere consument wil steeds goedkoper, goedkoper, de telco's hebben hierop ingespeeld met goedkopere abonnementen, maar met wel andere voorwaarden (die trouwens niet eens voor iedereen ongunstig uitpakken). Voor abonnementen met een afrekening per seconde zal dieper in de buidel moeten worden getast, dat is zeker.
-
@66: voor lopende contracten is niets gewijzigd!!!!! Pas als je je contract verlengt kun je met andere voorwaarden te maken krijgen. En dan kun je dus ook gewoon overstappen naar een andere aanbieder, of een ander abonnement.
-
Verhagen...De zoveelste asshole, die met een zedig bekkie verkondigt dat 'hij er ook niet blij mee is' (shei toch uit.... fantast!), maar dat de vrije markt nu eenmaal een voldongen feit is, waar niet aan te tornen valt. Zullen we dit ook maar weer 'zelfregulering' noemen?
Ongelofelijk hoe dit kabinet gewoon nog steviger de weg van het grote graaien en de bkluit belazeren inslaat. En geen hond die er wat aan doet.
Ik heb het al vaker gezegd, maar kan me weer niet in houden:
GADVERDAMME! -
Een bekend spreekwoord zegt
"Naai de massa en grijp de kassa" en een ander is "Aan honderd euro verdien je meer dan aan 10 euro". Het blijft graaien.
Let maar op , als de er genoeg milieu vriendelijke auto's zijn ( nu zonder wegenbelasting) vindt ook onze regering weer een nieuwe taks uit. -
den haag maakt er de gewoonte van om burgers voor lucht te laten betalen.
hun functie is ooit opgericht voor de burger enigzins tegen de wan prakteiken van heden ten dagen te beschermen.
ze zijn er al lang niet meer voor ons burgers, ze zijn tegen ons burgers gekeerd.
de burgerij is onder tussen leeg gegraaid.... -
Overheid doet precies hetzelfde, neem betaalt parkeren. 61 minuten staan is 120 minuten afrekenen. En wij laten maar van ons stelen. Dat duurt niet lang meer. Er zit een tijd aan te komen dat we het zat zijn , meer dan zat, en dan is het te laat ( voor politici dan).
-
@48 Dan snap je niet dat de consument bij elke provider de lul is,
Er worden dan op papier geen afspraken gemaakt mondeling kan het niet anders dat de telecom hufters afspraken maken.
Doet de 1 dit gaat de ander direct de volgende dag mee.
Daarbij komt ook al staat het in de voorwaarden van de telecom privider, het is nog steeds een oplichtings vorm. je betaald voor iets wat niet geleverd word.
Je koopt een huis wat je ziet maar krijgt een schuurtje gepresenteerd bij de sleuteloverdracht.
Zoals velen hierboven al zeggen, als campina op zijn pak melk de voorwaarde zet dat 1.5 liter melk verkocht word als 2 liter melk en dus 0.50ct duurder is dan werkelijk in de verpakking zit kunnen ze zoals een aantal personen hierboven opnoemen gewoon mee wegkomen? Dacht het niet mensen doe toch niet zo achtelijk. -
Nou ja, de diefstal was dat ze dit niet van te voren duidelijk hadden gemeld aan hun consumenten.
Nu melden ze het duidelijk, kun je er niets tegen doen.
Gewoon massaal verhuizen naar een aanbieder die dit niet doet. Dan passen de anderen zich wel weer aan. Of gewoon stukken minder gaan bellen. -
Zo mensen kom op zeg.... wat nu diefstal....???
Jullie gaan ER ZELF mee akkoord. JULLIE tekenen het contract waarin het afronden van belminuten in de algemene voorwaarden staat. Wie is er nu dom??
Gewoon eens de moeite nemen om te lezen voordat men tekend,. maar men is daar te lui voor. Tja en dan achteraf zeuren dat men het er niet mee eens is.... TEKEN DAN NIET!!
Een contract is geldig zodra deze voldoet aan de door de wetgever gestelde eisen. Bij het opstellen van een contract dient rekening gehouden te worden met de wet!
Neelie heeft helemaal niet gezegd dat DIT niet mag. Zij had het over de roamingtarieven.
Dus wat moet de Staat hieraan doen. Zij hebben hier niets mee te maken. Sterker nog ZIJ KUNNEN EN MOGEN er niets mee doen.
Dus gewoon lezen, luisteren en niet de massa hysterisch naroepen. Het is gewoon wettelijk toegestaan. De contracten zijn hierdoor rechtsgeldig, dus wie is er dan dom... Precies diegene die het contract tekend, maar nee men schuift hun dommigheid liever af, want toegeven dat men zelf een fout maakt is zo moeilijk.... Welcome in the real world. -
Moet Maxime Verhagen niet eens nagekeken worden want ik kan het mij niet anders voorstellen dan dat je er zelf belangen bij hebt om een dergelijke zotte regeling te handhaven...
Slagers, ik zou zeggen. 600gr mag als 1 kilo afgerekend worden. Wasgetekend; Maxime Verhagen -
Dit doet Qpark ook al jaren, maar dan afronden in uren.
10 minuten parkeren = 1 uur betalen
70 minute parkeren = 2 uur betalen.
Oplichters zijn het. -
@76 Hulde
Schandelijk optreden van Maxime die bijdraagt aan de uithollling van de maatschappij. -
Niet allemaal zo negatief dit bied juist mogelijkheden.
Wij gaan nu ook ons eigen beleid bepalen.
Bij een rekening van KPN van bv 34,99 ronden wij het bedrag af naar beneden dus wordt het 30 euro.
Of zouden ze hier niet mee akkoord gaan?
Kunnen ze toch gewoon andere klanten nemen vrije markt volgens Maxime.
Belastingen idem dito gewoon alles afronden naar je eigenvoordeel.
Georaniseerde criminaliteit noem ik het! -
@75 tuurlijk heb jij gelijk maar als zoiets belangrijks in hele kleine letters in de voorwaarden vermeld wordt noem ik het en er is jurisudentie over, misleiding.
Zoiets belangrijks zou duidelijk tijdens de overeenkomst aan de consument vermeld moeten worden.
Dus als jij een van de weinige klanten bent die een A4 letter type 3 aan voorwaarden door worsteld ben je een topper. Maar om nu te zeggen dat wij allemaal dom zijn?
Zo kan ik ook op slinkse manieren iemand een oor aannaaien, de volgende keer zal ik bij het tekenen van een contract zelf wat voorwaarden toevoeggen die in mijn voordeel werken en dan pas ondertekeken. -
#80, Als jij de moeite niet neemt om te kijken, WAAR je mee in zee gaat dan ben je inderdaad dom. Je legt de schuld bij een ander niet omdat JIJ geen zin hebt om die kleine lettertype te lezen.
Hoe klein het lettertype ook is, het dient leesbaar te zijn en dan mag er een kleine lettertype gerbruikt worden. De lettertype is ongeveer 8 dus wat doe je nu moeilijk. Het is leesbaar en zelfs ik met mijn oude ogen met bril, kan het lezen. Misschien dan tijd voor Hans Andes of zo? Onee ook daar ben je te lui voor want stel je voor dat je moet gaan toegeven aan gebreken van je lichaam. Nee een ander de schuld geven is makkelijker.
Zolang alles op schrift staat is en kan er geen sprake zijn van misleiding.
Gewoon lezen!! en niet zeuren. Doe je dat niet dan weet je niet waar je mee in zee gaat, wat de voorwaarden zijn en kan en mag je niet zeuren. Daarbij kun je ook vragen. Pas als er gelogen wordt (dus zaken verdraaien) is er sprake van misleiding, maar ook dan ben je dom als je niet eerst leest voordat je tekend. Mij intresseert het niet hoor of ik veel klanten achter mij heb staan die haast hebben of wat dan ook. Ik lees en als ik iets niet begrijp dan vraag ik het en aan de hand van dat antwoord beslis is of ik het ermee eens ben. Klanten achter mij kunnen mijn rug op.
Die vrouw stond verbaast dat ik het in haar bijzijn volledig de 3 A4-tjes ben gaan lezen. Zij gaf mij groot gelijk en gaf daarbij aan dat er HEEL weinig mensen zijn die dat doen. Dus tja als je dat niet doet dan laat jij jezelf in de maling nemen. Dus niet zeuren, maar lezen en anders kop houden. -
In de wetgeving staat dat een lettertype zonder gebruik van externe hulpmiddelen leesbaar moet zijn. Bril of lenzen zijn daarbij uitgesloten. Als iemands zicht niet optimaal is dan dient deze zelf de verantwoording te nemen om aan het optimale gezichtsvermogen te voldoen.
Nog even en er moet lettertype 20 gebruikt worden omdat sommigen al moeite hebben met 10 of 12. -
ik zeg mijn 2 abonnementen bij telfort in ieder geval op zodra ze verlopen zijn begin volgend jaar en zoek een provider die abonnementen gaat leveren waarbij er afgerekend word per seconde! nummer meenemen... kost niks dan alleen wat moeite om je abbo over te zetten... als iedereen dat nou doet is het zo afgelopen...
-
Neelie Kroes heeft gezegd dat volgens de EU bepalingen dat niet mag. Nu wordt ze geschaakt door vried Maxime die wil geen verbog. Het wordt tijd dat Neelie de providers een hoge boete op gaat leggen.
Woekerprijzen hebben we de laatste jaren al genoeg meegemaakt.
Als het duurder moet kunnen toch ook gewoon de secondetarieven iets omhoog? Typisch nederlands om de minutenafrondeing stiekem door te voeren. Net als de halve Liters van Grolsch, die zijn nog 45 CL. In Duitsland is een halve liter nog steeds 50 CL. -
Wat had je anders verwacht, een kabinet van vvd en cda
-
#84, Ga eens meer nieuws kijken. Neelie had het over de roaming tarieven. Deze mogen niet naar boven afgerond worden. Belminuten weer wel in eigen land.
Neelie heeft dat allang gecorrigeerd. Zij gaf zelf aan het over de roamingtarieven heeft gehad.
Dus sorry jij loopt net als velen achter. Dit is dus gewoon wettelijk toegestaan. Verder heeft Maxime hier niets mee te maken. Hij is minister en meer niet. Hij maakt samen met de Kamer wetten en die moeten uitgevoerd worden. De uitvoering is niet voor hen tenzij er forse onduidelijkheden danwel fouten in de wetgeving staan. Zolang deze helder zijn en kloppen, heeft hij hierin geen taak.
Verder minuten afronding is niet stiekum doorgevoerd. Deze was er al. Staat zelfs in je algemene voorwaarden.
Dus niemand van de regering kan hier iets tegen doen. Enkel de consument kan er iets tegen doen door het contract te weigeren en een andere provider te nemen die dit wel heeft. Jij tekend ZELF het contract welke verwijst naar de algemene voorwaarden welke er als bijlage bijzit. Lees jij deze niet goed door dan ben je zelf dom bezig geweest. Nooit iets tekenen als je niet weet waar je mee in zee gaat en wat er van je wordt verwacht. Nooit iets tekenen waar je het niet mee eens bent. Daarbij mogen algemene voorwaarden zelfs nog zonder voorafgaande kennisgeving worden gewijzigd. Echter men dient dan wel op de hoogte gehouden te worden en als je het er niet mee eens bent dan staat er meestal een regeling beschreven om kosteloos het contract eerder te beëindigen. -
@86 Er zijn mij geen mobiele telefonie-aanbieders bekend die per seconde afrekenen.
Er valt dus niks te kiezen , het is gewoon volksverlakkerij., of weet jij wel 'n aanbieder die per sec. afrekent?
Zo ja, noem hem dan a.u.b. -
#87, Vodafone heb je daar al eens van gehoord. Ik wel in ieder geval.
Of je het volksverlakkerij kan noemen, houd ik in het midden.
Ik ben wegens redenen overgegaan naar Telfort. Ik weet dat daar per minuut wordt afgerekend. Ik houd daar met bellen rekening mee al moet ik ook zeggen dat ik niet zoveel bel. Bij Vodafone, waar ik eerst zat, tikte men per seconde af. Vodafone had niet meer datgene wat ik wilde en dus ben ik op zoek gegaan naar één die wel zoveel mogelijk paste bij mijn wensen en eisen. Gezien het feit dat geen enkele provider volledig aan iemands wensen voldoet zul je moeten kiezen en delen. Ik heb dat gedaan en Telfort kwam het beste uit de bus. Het enige dat mij tegen de borst stoote was dat bellen per minuut wordt afgerond, maar voor de rest ben ik tevreden. Ik ben niet iemand die aan één provider blijft hangen. Ik oriënteer mij telkens weer en overal ga ik maar een jaarcontract aan. -
@88 Dank u.
-
@87 en @88: de "gewone" Relax abbo's van T-Mobile rekenen ook gewoon per seconde af (uiteraard wel met starttarief). De Relax Online abbo's ronden op minuten af.
-
@65 dan heeft er iemand een fout gemaakt in de berichtgeving.
Maar een loktarief is het toch wel - het zou in ieder geval geprobeerd kunnen worden. Als Kassa echter onzin beweert dan .. eeh ... :( whatever :( -
Ik zoek nog een investeerder voor mijn nieuwe telefonie maatschappij.
Ik zal klanten gewoon netjes per uur laten aftikken. -
@90 start tarieven zijn ook onzin kosten, en hebben geen toegevoegde waarden aan de kosten van een verbinding bij een telecom maatschappij is dus ook een vorm van oplichting die destijds stiekem in de nieuwe voorwaarden is meegenomen.
Stijgers in Economie
Dr. Doom: ' Griekse exit goed voor euro '
Marc Faber laat bij CNBC weten dat de...
11 uur 14 minuten geleden door Mr.Q
Zelfs de dood wordt vermarkt
Een belangrijk boek dat overtuigt in zijn...
11 uur 16 minuten geleden door vindje
Ethische tegenhanger van Amazon
Online producten kopen, gemaakt zonder gif...
15 uur 57 minuten geleden door Frissewind
Wachten op nieuwe geld injecties ?
Ik zie 4 redenen voor verdere daling...
20 uur 47 minuten geleden door Mr.Q
Wist je dat? Onthutsende cijfers over de...
Wist je dat de Europese Centrale Bank met...
1 dag 8 uur geleden door zelfvoorzienend is het...
Best gewaardeerd
Record aan zonne-energie in Duitsland
MÜNSTER - Door het zonnige weer heeft...
1 dag 20 uur geleden door Mwhahaha
'Jeugdwerkloosheid EU hoger dan het lijkt'
De jeugdwerkloosheid in de Europese Unie...
6 dagen geleden door Christian1983
S&P somber over consumptie in Nederland
Nederland is sinds 2008 wat betreft de...
6 dagen geleden door dvw142
Ruime meerderheid Tweede Kamer maakt einde...
Omdat Nederland in tegenstelling tot...
3 dagen geleden door jacob's ladder


