Huishoudens gaan de komende jaren gemiddeld 2500 euro per jaar inleveren, oftewel zo'n 200 euro per maand.
Sorteer op:
-
@178
1800 - 1900 euro netto
Da's wel een flink stuk boven modaal.
Ik heb gisteren dit gevonden;
modaal inkomen voor 2010 is per maand netto € 1613,96 -
@180 Hoe voelt dat nou, om jezelf zo superieur te vinden? En hou je daar veel echte vrienden aan over?
-
@200
Maar IK heb het erover dat rokende werklozen best kunnen worden gekort op hun uitkering! En wel met de volgende argumenten:
- zij hebben het geld kennelijk niet nodig als zij het in rook kunnen laten opgaan
- rokers zijn verwijtbaar werkeloos want zij hebben minder kans op een goede baan. Althans, de rokerslobby roept "wij worden gediscrimineerd". Nou, doe er dan wat aan.
- De vervuiler betaalt
- Als ze geld krijgen van de staat, dan mogen ze er ook wat voor terug doen. -
Energie besparen door samen met je buren te gaan zitten? Ik zet al geen verwarming aan. Al 5 jaar niet meer. Ben altijd weer blij als het lente wordt. En dan nu ook nog 200 euro per maand besparen? Waarvan? Ik begrijp het niet de hele schuld van 30 miljard komt neer op +- 2000 euro per nederlander in een keer. Waarom moeten we nu ineens 2400 euro per jaar per gezin gaan bezuinigen? Waar slaat dit op? Laat ze toch gauw oprotten met die Rutte !!!
-
@202
Jij hebt echte vrienden zeg. Je beste vriend "daar is zijn vriendin tussen gaan staan". Je bent een ongetrouwd overblijvertje. En nu ga jij wat vertellen over echte vrienden? Get a life and stay on topic! -
@204
Je zet geen verwarming aan ? -
@203 Nu weer de rokers. Enfin, je hebt volgens mij iets tegen iedereen die niet helemaal hetzelfde is en denkt als jij. Dat is toch zo, wees eens eerlijk?
-
Alleen rechtse kabinetten vanaf 1970 tot nu???????
Hmmmmm.....ik tel er redelijk wat op links.
Of is alles voorbij Groen-Links ook rechts? -
Wie schulden maakt moet afbetalen!
NL moet afbetalen, dat zeggen we ook over Griekenland!
Of is het bij ons helemaal anders??? -
@207
Eerst confronteer je jan-en-man met je privéleven, en nu weer een jij-bak. Blijf eens inhoudelijk. -
@203
Maar dan moet je niet op mijn punt reageren, want IK heb het daar helemaal niet over. Ik vind het prima, kort je die toch! Ook mensen korten die teveel vet eten? Te weinig vitaminen naar binnen krijgen? Teveel sporten zodat bij ongevallen de zorg moet ingrijpen? Of juist te weinig bewegen? Wilt u het aan een gewicht ophangen misschien, of iemand zijn geld krijgt? Mensen mogen dan ook niet meer (teveel) drinken! En dan gaan we 10000 ambtenaren neerzetten om dit alles te controleren ok?
sterk argument, meteen uitvoeren! Is heel makkelijk te implementeren.... -
@203
Whahaha wil jij bepalen voor een werkloze of hij/zij mag roken, als hij/zij een ww uitkering ontvangt ook heeft hij/zij daar aan meebetaald.
Neem aan dat jij vanavond gehaktballen, aardappelen, bloemkool eet ?
( een ander kan jou ook niet opleggen want jij doet met JOU geld ) -
@204 http://www.rtl.nl/(/financien/rtlz/nieuws/)/com...
380 miljard dat is dus 23750 per nederlander...een gezin (vader, moeder 2 kinderen...heeft dus virtueel bijna 100.000 euro extra schuld, buiten hun individuele schulden -
21423 september 2010 16:14 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@210 Geef eens antwoord op mijn vraag!
En hoezo confronteer ik mensen met mijn privé-leven? Iedereen die hier iets over zijn ervaringen zegt, zoals netto-betalers zoals jij (en ik trouwens), doet dat toch? -
@212
Nou ja, inmenging in de persoonlijke levenssfeer is natuurlijk een goed argument tegen mijn stelling. -
@ 56 Ja, gelijk heb je en al die stumpers die op Wilders gestemd hebben en dachten er flink beter van te worden. Hoe kunnen zoveel mensen zo dom zijn om te denken dat Wilders zou gaan opkomen voor de "gewone man". Net zo'n rechts bal als de rest. Ik hoor hem alleen maar over Moslims en Koran. Al die andere zaken hoor ik hem niet meer over, zorgkosten,AOW,meer politie, beter onderwijs enzv.
-
@189
De zieken en arbeidsongeschikten er elke keer bij halen vind is een makkelijk argument. Die groep heeft het in nederland nog steeds prima met alle voorzieningen waar we allemaal en ook ik graag voor betalen. De basispremie en eigen risico zullen ook weer omhoog gaan terwijl je daar geen voordeel van hebt als je naar het ziekenhuis gaat de eerste specialistenrekening dus helemaal zelf mag vergoeden.
Het ging even om de mensen die (langdurig) in de bijstand zitten en zelfs het loopje naar de knop van de tv voor het kijken van teleshopping al teveel moeite vinden. Dat zijn de veelvuldige klagers. Ik ken er genoeg. Je kunt altijd een bijdrage leveren aan de maatschappij, al duw je een oudere in een bejaardenhuis een paar uur per dag voort of geef je computerles aan ouderen. Betaald of niet betaald. Blijf onderdeel uit maken van de maatschappij. -
@212 Precies, dat krijg je als mensen kortzichtige dingen gaan lopen roepen.
-
@216
?
Leg eens uit, jij roept, krijg je antwoord. -
@217 wat heeft dit met Wilders te maken...ook de PvdA wilde uiteindelijk 15 miljard besparen is ongeveer 175 euro per gezin gemiddeld...
-
In deze discussie gaat het om maro cijfers, 2500 Euro per jaar per huishouden.
Zo is ook bekend, dat op macro niveau ieder huishouden een gemiddelde schuld heeft van 2 keren het inkomen.
Macro cijfers geven inzicht op macro niveau, dus het overzicht op het niveau van Nederland.
Zo zullen er in Nederland vele gezinnen geen schulden hebben en velen wel.
Zo zullen er in Nederland vele gezinnen geen 200 Euro per maand moeten bezuinigen, maar velen ook wel.
Je kunt elkaar nu de hersens inslaan, omdat de ene geen 200 Euro per maand wil of kan inleveren en de andere wel 500 Euro per maand, maar het is een zinloze discussie.
Enige conclusie die je kunt trekken is dat we met z'n allen in Nederland in totaal een nog veel grotere schuld hebben dan de staatsschuld en dat we met z'n allen de broekriem zullen moeten aantrekken, want we leven veel te veel op de pof. -
@204
Om energie te besparen kun je ook samen met de buur/buurvrouw in bad gaan zitten. -
@220
Ik erkende slechts de waarde van je argument (misschien te snel gelezen?) -
@218
En roepen dat mensen teveel klagen en jaloers zijn is geen makkelijk argument? Die hoor je inderdaad nooit! Heeft die groep het nog prima meneer? Serieus? Voedselbanken, enorme landelijke achterstanden met zorgpremies? Altijd elk dubbeltje omdraaien? Is dat prima, of beter gezegd, zou u het prima vinden? Ik vind het bedenkelijk, zeker als je ziet hoe rijk Nederland nog steeds is!
In het laatste gedeelte maakt u nu al een hele grote nuancering in uw verhaal. Dat laatste is een groep mensen waar iedereen het wel over eens is, dat is helder! -
@222 Helemaal mee eens maar tegenover onze individuele schulden staat ook weer veel vermogen...uiteindelijk staan we nog wel positief...
Ook de Nederlandse overheid heeft natuurlijk vermogen (gebouwen, een bank, etc) misschien niet gek om een te kijken of sommige zaken niet verkocht kunnen worden....en dat natuurlijk dan wel gebruiken om de staatschuld mee af te lossen...BTW schaf de provincies af dan besparen we enorm veel kosten en we krijgen ook het geld van de verkoop van de energiemaatschappijen beschikbaar om de staatschuld af te lossen.... -
@211
Jij reageerde op stelling @176 die aantoonde dat er best wat ruimte zit achter de broekriem van deze groep door te wijzen op de tabaksconsumptie. Zo bezien was mijn opmerking on-topic. -
kassian . het is voorbij.... kassian , het is voorbij
Den haag Den Haag... de schepper van de armoe dat ben jij
Kassiang het is voorbij, kassian het is voorbij
straks staat half Nederland bij de voedselbank in de rij -
@227
Het werd als voorbeeld gebruikt..... (zucht) naja, laat maar! U was vroeger een ster in begrijpend lezen of niet!? -
#226,
nee, individueel staan we negatief, 2 keren ons inkomen. Voornamelijk door hypotheken, niet zozeer door flatscreen afbetalingen.
En aangezien onze hypotheken gebaseerd zijn op 2 veronderstellingen, die niet altijd opgeld doen, namelijk een stijgend inkomen en een in waarde stijgend huis, is het fundament erg broos. -
@230 het gaat over vermogen tegenover schuldenlast...dan moet je dus kijken naar opgebouwde pensioenrechten; spaargeld; onroerend goed; etc...
en dat is verrassend positief: http://www.volkskrant.nl/economie/article136683... -
@207
Probleem van onze natie is dat als mensen door EIGEN SCHULD in de problemen raken, zij meteen verwachten dat de staat of hun naasten dat oplossen. Daarom is de overheid zo duur. Leenkneusjes zijn hiervan een voorbeeld: De gasten met een flatscreen verstoppen de schuldsanering en mensen die buiten hun schuld in de problemen zijn geraakt kunnen jaren wachten voordat zij hulp krijgen. Het zelfde geldt voor rokers (aanspraak op medische zorg, minder prestaties op de werkvloer) en mensen die verwijtbaar werkloos zijn. (die willen toch vaak een uitkering).
Wat is er mis mee om dat te benoemen? -
Waar gaat het nu om?
Hoe komt het dat een overheid zoveel geld uit kan geven?
Waarom zegt een overheid tegen de burger geld lenen kost geld?
Waarom vindt de zorg als je rookt moet je meer betalen?
Waar zit het geld dan wel in?
Laten we beginnen met Justitie, een agent arresteert iemand, de arrestant moet eerst een advocaat bellen want eerder mag de agent de arrestant niet verhoren.
Dus wat tikt er nu "DE KASSA" a 200 euro per uur. Tip besparing 1 eerst verhoren, onderzoek dan pas voor de verdediging een dossiertje. Bij veroordeling water en brood en 1 warme maaltijd.
Laten we de gezondheidszorg nemen.
Verslaafden keuze aan de persoon zelf. Zie kosten Jusitie en opsporing troep van herkomst enz. Nu opvanghuizen, sociale zorg, begeleiding, afkikklieniken, gegeleiding na behandeling en werk voor 1 op 1 aan geitenwollensokken.
Tip bezuinigingen 2.
Leegstaande kazernes inrichten en afknijpen de dames en heren. Voorzieningen water en brood en 1 warme maaltijd. Dan zijn van de enorme luxe verslaafden zorg af.
Zo zijn er nog legio voorbeelden waar ontzettend bezuinigd kan worden neem de vogelaar wijken laatst in 1 zo'n wijk geweest 3 het verschil met 3 jaar terug is niet meer te zien behalve type bouw wat toegepast is. -
@203 Jij bent vast een exroker die snakt naar een sigaret. Stront jaloers op degenen die nog steeds roken.
-
@233 Ik vind zin 2 en 3 erg veel hout snijden...
"Hoe komt het dat een overheid zoveel geld uit kan geven?
Waarom zegt een overheid tegen de burger geld lenen kost geld?"
de rest is mij wat ongenuanceerd...alhoewel ik met sommige punten best mee wil gaan.... -
Tel uit je winst, het is nogal wat, en als je er nu maar net van rond kunt komen,en de pensioenen kelderen ( wat uiteindelijk je eigen geld is), natuurlijk, tweeverdieners zullen misschien een vacantie minder boeken, maar mensen met een modaal inkomen zullen flink in de problemen komen.
En vergeet niet de zieken, die ook nog sommige medicijnen moeten betalen, die mensen worden vergeten, de Regering heeft meer kapot gemaakt dan je lief is. -
@235
Is het ongenuanceerde niet de benadering van simpelheid en helderheid wat betrokkenen te wachten staat.
Nou 2 en 3 zijn ook simpel te verklaren fractie stemmen nu eenmaal niet tegen vastgesteld beleid van hun ministers en staatssecretarissen. -
@237 3 x gelezen, snap nog altijd niet wat je bedoelt
-
@201
€ 1.613,96 is modaal??? Is dat echt of grap.. Ik hoorde vaak over Jan modaal e.d maar wist eigenlijk niet wat de hoogte was..
Hoe moet je dan in godsnaam rondkomen als je als alleen verdiener je vrouw en kind moet onderhouden.. En dan nog inleveren "/
Ik snap die VVD stemmers niet, voornamelijk VVD stemmers.. PVV kan ik nog een beetje begrijpen die zijn gefrustreerd, maar je stemt toch geen VVD.. (zucht) -
24023 september 2010 16:47 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@239 Er hebben heel veel mensen op de VVD gestemd die geen enkel idee hebben wat de VVD eigenlijk wil en wat de doelgroep is. Vandaar.
-
En nu maar hopen dat de vette bonussen gewoon doorgang vinden...
-
#231,
zoals gezegd, die hypotheekschuld is gigantisch en er staat onvoldoende onderpand tegenover, de huizen dalen in waarde, ze stijgen niet langer, gemiddeld.
Bij mij valt vrijwel iedere dag een brief op de mat van de pensioenverzekeraar, die mij moet vertellen, dat de dekkingsgraad omlaag is.
We leven op een luchtbel. -
@241
Simpelheid en helderheid is voor een veroordeelde crmineel 2 x water en brood en 1 warme hapje inplaats van keuze menu's. -
@244 Dat is inderdaad wel heel erg simpel gedacht ja
-
#241,
de doelgroep van de VVD is de liberale kiezer. Hij of zij, die meent dat initiatief van jezelf moet komen, eigen verantwoordelijkheid en vrijheid van ondernemen. Een overheid die faciliteert in infrastructuur, maar de burger, die aan de slag gaat.
Prachtig toch, mocht willen, dat iedere Nederlander dat eens besefte en dus VVD stemde. :-) -
@246 En ik blijf er bij dat een groot deel van de mensen die nu op de VVD heeft gestemd, fuck all idee heeft van wat liberalisme werkelijk inhoudt.
-
@240...ja bezuinigen moest er gebeuren (zowel bij links als bij rechts) de keuze was eigen waarop...en ik heb nu eenmaal liever dat (kort door de bocht), dat gebeurt op cultuur dan door belasting te verhogen...minder publieke omroepen is m.i. zinvoller dan belasting te verhogen, etc...links wil de lasten verhogen (welliswaar minder 'bezuinigingen' dan rechts, wat de problemen overigens erger maakt en langer laat duren) en rechts wil onnodige uitgaven van de overheid schrappen...het vingers bij aflikken is wat overdreven maar ik ben blij met een gezonde koers...
-
24923 september 2010 17:00 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
#160.
Als je thuis blijft gebeurt er helemaal niets -
#247,
tja, dat is ieders eigen verantwoordelijkheid, nietwaar? ;-) -
@249 Toch is het dat wel, met die krampachtige gedoogconstructie.
Alles voor de macht hè, en macht corrumpeert zoals je weet. -
Als je nu van een laag salaris uitgaat en moet 200 euro inleveren, dan zou je in principe voor 200 euro toch twee weken boodschappen kunnen doen, voor honderd euro p week gooi je wel een kar vol, dan kom je een halve maand tekort, het is niet niks, niet te hopen dat er veel mensen in de problemen komen.
-
25423 september 2010 17:03 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
teh saientist #7
Volgens jouw rekensommetje klopt dit wel, maar je gaat ALLEEN van die 18 miljard uit.
Er spelen echter tal van andere factoren mee
http://www.nd.nl/artikelen/2010/maart/16/-schad... -
@254 Waarom?
-
@254 Misschien hoopt Rutte op 'macht erotiseert'?
-
25823 september 2010 17:07 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@234 de hypotheek schuld is ook heel groot; maar voorlopig is het onderpand gemiddeld echt ruim voldoende...de meeste mensen kunnen hun hypotheeklasten gewoon betalen...dus zolang de waarde niet al te veel daalt is er op macro-niveau niets aan de hand.
-
#257,
als vrouw kun jij daar zeker een antwoord op geven, of macht erotiseert. -
@258 Dat is waar. Maar al je principes opzij zetten omwille van de macht, daar geloof ik dan weer niet in.
Ik weet dat een bepaald type vrouwen daarop valt, ik ben niet zo. -
#259,
vele hypotheken zijn hoger, dan de waarde van het huis, immers je kunt financieren tot maximaal 125% van de executiewaarde, wat vrijwel altijd boven de vrije verkoopwaarde ligt.
Het ligt er wel inderdaad aan, hoe de waarde zich gemiddeld gaat ontwikkelen. Het is nu nog een kwestie van percenten, maar in de 70-er jaren was het eerst hoezee, tot in 1978 de ommekeer kwam en huizen in 4 jaren tijd met 35% gemiddeld daalden.
Verdorie, ik lijk wel een pessimist! :-) -
@262 Yikes ottokar, niet pessimistisch worden hoor ;)
-
#263,
dank je voor je bemoedigende woorden, Ilvy. :-)
Ik voel me al weer stukken beter. -
@264 Graag gedaan, dat zit in mijn bloed hè, zonder aanzien des persoons ;)
-
@262 Dat klopt maar dat had structureel een andere oorzaak; de rente steeg toen de pan uit waardoor mensen hun lasten niet meer konden opbrengen...(overigens was de reden voor die rente stijging dat de dollar werd ontkoppeld van het goud)...dat scenario zie ik nu niet zo snel gebeuren...als de HRA gewoon in tact blijft...is de daling wel over (tenzij de lastenverzwaringen echt de pan uit gaan lopen natuurlijk)..want de huizenprijs is gewoon gekoppeld aan wat mensen kunnen betalen...en aan niets anders...
-
@239
Bruto modaal inkomen in 2010
Het bruto modaal inkomen is volgens het CPB in 2010: € 32500,- per jaar, 8% vakantietoeslag meegerekend.
Per maand is dat bruto: € 2708,33 - inclusief vakantietoeslag of
€ 2507.70 excl. vakantietoeslag.
Netto modaal inkomen in 2010*
Het netto modaal inkomen is in 2010 ongeveer: € 19367,52- per jaar, 8% vakantietoeslag meegerekend.
Per maand is dat netto: € 1613,96,-- inclusief vakantietoeslag of
€ 1494,41 exclusief vakantietoeslag.
Hier gevonden:
http://www.apporte.nl/index.html -
kapot bezuinigen heeft voor een grote groep mensen een negatief bijeffect gelukkig dat de genen die verantwoordelijk zijn geen problemen mee hebben, je moet zeker niet verder kijken dan je eigen voortuin, of oprit van je villa ...
-
@266 dus gemiddeld zullen de huizenprijzen ongeveer met de inflatie meelopen...dat gebeurde natuurlijk niet in de jaren '90 maar dat had als oorzaak dat de nieuwe huishoudens opeens uit veel meer tweeverdieners ging bestaan..en ja, die kunnen nu eenmaal meer betalen...
-
Een voordeel zullen de Aldi en Lidl discounters, en wellicht nog een paar andere relatieve goedkope supermarkten (Jan Linders, Jumbo) ... Gaan merken ... En uiteraard huis en euroshopper producten, dus elk nadeel heeft zijn voordeel ...
-
#266,
welnu, de HRA staat ter discussie en is een kwestie van tijd vooraleer hij over een langere periode van tijd gaat worden afgebouwd.
Wat ook verklaart, waarom Rutte geen HRA discussie wilt. Het zou nu rampzalig zijn, wanneer deze wordt afgeschaft, hoe terecht an sich ook.
En lastenverzwaringen, daar gaat deze hele discussie toch over? We staan aan de vooravond van, na een periode van crisis. -
ik quote:""Een ambtenaar die wordt ontslagen gaat er meer op achteruit, ....."
Nah niet als die werk zoekt en zorgt dat de burgers zijn overriante wachtgeld niet hoeven te betalen. -
@272 Denk je dat die 450.000 werklozen voor de lol thuis zitten?
-
@271 deze discussie gaat over bezuinigen van de overheid...dat die bezuiniging gemiddeld 200 euro per gezin betreft zegt niets...als er alleen bezuinigd wordt op bijvoorbeeld defensie (ongeveer 9 miljard in de begroting geloof ik) hebben een heleboel mensen daar geen last van, maar sommigen worden natuurlijk keihard geraakt...de huidige daling van de huizenprijzen heeft daar al rekening mee gehouden (huizenprijzen begonnen te dalen voordat de mensen minder inkomsten hadden)...dus eigenlijk ben ik daar niet bang voor...
-
@273 sommige wel, sommige niet; sommige hebben geen fit met de arbeidsmarkt en sommige wel...ik denk dat de meeste ambtenaren wel een fit hebben...
-
@275 Lieve schat luister, de overgrote meerderheid wil dolgraag werken maar er is gewoon geen werk! Wil je dat niet horen?
-
@272
de vermindering van het aantal ambtenaren zal niet door ontslagen verwezenlijkt worden. Ik neem aan dat het via natuurlijk verloop wordt gerealiseerd.
Niets wachtgeld dus, naar ik aanneem.
Moet je eens zien wat je kunt bereiken door een aantal vacatures niet in te vullen of extremer, een vacaturestop waarbij de heel gevoelige sectoren kunnen worden ontzien.
Dat gaat hard....en het kan ook is mijn overtuiging! -
@275 maar zoals ik al eerder zei...het ambtenarencorps is vergrijst en dus kan er via natuurlijke afvloeiing veel bereikt worden...en dan is het voor individuen ook te behapstukken...en niet unfair...mijn voorstel is om voorlopig iedere ambtenaar van boven de 50 niet te vervangen voor een nieuwe ambtenaar...(natuurlijk wel er voor zorgen dat de werkzaamheden ook worden aangepast op minder ambtenaren) dan kan zo'n bezuiniging relatief pijnloos verlopen.
-
27923 september 2010 17:37 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@279 Helaas heb ik geen papieren voor heftruckchauffeur......
-
@267 Bronvermelding = +1
-
28223 september 2010 17:46 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@276 Jawel hoor...maar werk moet ook passen
-
@282 Eens kijken of je gezin daar ook zo blij mee is, als je ineens voor het minimumloon zou gaan werken.
En denk je echt dat een HBO'er wordt aangenomen bij AH voor achter de kassa, think again! -
200 euro is boven draagbaar voor vele gezinnen die nu al moeite hebben met blijven drijven, want vele kunnen nu hun kop al niet boven houden.
de banken houden hun bonus beleid daar mag men niet aan komen,
de bank hoeft van europa niets terug te betalen ?
maar burgers en vooral arbeiders mogen van hun loon niet meer rond komen en nog even inleveren ook.
legale diefstal is o.k ?????? -
@285 Lachen toch dat niemand verder leest en iedereen gelooft dat men er per maand 200 euro netto op achteruit gaat.
Het volk krijgt blijkbaar echt de regering die het verdient, zo stom . -
@280 Neem voor mij aan dat je daar ook nog tegen moet kunnen hele dag heftruck rijden, vooral reach truck is niet voor iedereen weggelegd, ik ben geen heftruck chaffeur ondanks ik wel wat kan met heftrucks noem ik me daar niet onder, ik ben vaak zat in grote transport ondernemingen en groothandels geweest om te zien wat die jongen moeten doen praktisch acht uur of meer op zo'n ding zitten, en gezeik van zowel de ordepickers als boven aan te horen moet je echt tegen kunnen ...
-
28823 september 2010 17:54 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Piet 001 #111
>>> Dan hebben we het ook nog niet over de neiuwe geitenwollensokken in Den Haag
Dan hebben we het ook nog niet over de nieuwe te bedenken belastingen door top-ambtenaren <<<
Welke nieuwe geitenwollensokken ?
Volgens mij is dat aantal stabiel gebleven, wel zijn er 15 extreem rechtsen bij gekomen die de centrumrechtsen hebben vervangen.
Maar er zou toch een frisse wind gaan waaien ?
Dan niet klagen als dat inderdaad het geval is ........ -
Ach, na bijna 2.5 jaar dubbele woonlasten en verlies op m'n oude woning kan dit er ook nog wel bij.... Ik zit in de bloei van m'n leven maar zo voel het even niet.
-
Als iedereen zo in koopkracht daalt, zal er wel weer veel meer aanspraak op huurtoeslag, zorgtoeslag, kindertoeslag en bijzondere bijstang gemaakt gaan worden.
Broekzak, vestzak... -
waar moet ik dat inleveren ?
-
waren die commentaren van h.hoogenvorst nu zo erg??? is sta verbaasd over deze actie van de redactie...maar misschien heeft het niet met de commentaren hier te maken maar is het iets uit het verleden...
-
Wat pas snijden in eigen vlees zou zijn bij de overheid is het versoepelen van het ontslagrecht en deze gelijkstellen voor iedereen. De helft van de Nederlanders heeft geen vaste baan en daar wordt na een aantal perioden bewust afstand van genomen. De huidige situatie leidt alleen maar tot ontslagrecht ontduiken.
Dit hoeft niet als het ontslagrecht voor iedereen gelijk is.
Uitzendorganisaties worden dan een stuk goedkoper, zo nodig zijn ze dan niet meer. De personeelskosten drukken minder op het bedrijfsleven, produkten worden goedkoper. Minder ontslag, daardoor minder mensen in de WW en bijstand.
Aan de ene kant wordt de economie gestimuleerd en aan de andere kant komen er minder mensen in de bijstand terecht. -
@128
Begrijp ik hier uit dat jij denkt dat WIJ de oorzaak van de kredietcrisis zijn!!??
Nee toch, mag ik hopen?
Ik bedoel, het zijn banken die b.v. hypotheken verstrekt hebben waarvan ze al wisten dat de klanten het uiteindelijk nooit zouden kunnen betalen. Dat kan je mensen niet kwalijk nemen, die zijn gewoon opgelicht! -
.
Wat een hoop economisch onkundig gewauwel in de replies zeg...
Nujij is echt een mopperhol voor minderjarigen geworden...
. -
@276
Als die mensen geen geld zouden krijgen, reken maar dat er DAN werk aan de winkel is voor ze. -
@295 Ja ja, jezelf tot je oren in de schulden steken, bedragen lenen die in geen verhouding staan tot je inkomen, is altijd de schuld van een ander als het misgaat.
-
@295 Echt... - - - (drie minnen)
Die bank geeft gewoon een lening op de geldende voorwaarden, je mag zelf ook nog wel ff nadenken voordat je een krabbel zet hoor! -
reactie op@176 wouter.
zolang de minima nog allebei een pakje shag per dag kunnen roken ....! Beste wouter ,ik weet zeker dat de minima dat bij lange na niet kunnen.Sterker nog. Ook als je werk hebt en modaal verdiend kun je dit ook niet.Mensen zoals jij roepen zomaar wat en praten als een kip zonder kop. Jij zeg pakje per dag p.p. Dat is 60 pakjes per maand a 6 euro is dus 350 euro per maand.Je lult uit je nek -
Als ik 200 euro per maand moet inleveren dan betekent dat dat ik -100 euro per maand heb om van te eten. Denk dat ik maar eens ga kijken of ik ergens een vrije plek onder een viaduct vindt.
-
@289 Als we de beedigingen van de tweede kamer zien zijn er 35 nieuwe bijgekomen waaronder uw extreme getinte uitspraak.
De frisse wind kan er niet waaien na de balkenellende dan zal er eerst grof puin geruimd moeten worden en zal gezeefd moeten worden om te kijken of er uberhaupt nog iets kan worden hersteld.
Kijknu alleen naar de mensen met een AOW en een pensioentje, AOW -0,5%,
aanvullend pensioen -1%, afstempeling pensioen in januari -10%.
Dan is dit I N G bericht als het al op waarheid berust dat de sociale diensten nu alvast met inhuur van personeel rekening moeten houden.
Maar ik heb nog in geen enkele begroting gelezen dat er gekort gaat worden op immigranten, alleen Ter Apel kost aan personeel ca. 1 miljard per jaar daar zijn dan de immigranten niet bij gerekend komt ca. op hetzelfde bedrag (alleen ter Apel) de andere 49 zijn hierin niet meegeteld. -
Daar hebben we ze weer. De mensen die al de problemen ophangen aan het feit dat er te gemakkellijk een uitkering verstrekt wordt en dat degenen die niet willen werken geld kosten.Dat is allemaal flauwekul. Als zo'n iemand werk aangeboden krijgt en hij wil niet gaat die job naar iemand anders .Dan hoef je die toch geen uitkering meer te verstrekken.Of nu pietje of klaasje gaat werken moet jou toch niet uitmaken
-
@299
Dat je zelf na moet denken snap ik ook wel, maar niet iedereen heeft verstand van dat soort zaken. Als je naar een bank of hypotheek verstrekker gaat dan mag je toch aannemen dat je eerlijk geholpen wordt? Vertrouwen heet dat, maar dat zijn ze dus niet waardig maar als jij denkt dat de banken onschuldig zijn.... Als iemand bij zo een bak aankomt en iets wil lenen, dan moet die bank zeggen of het wel of niet verantwoord is. Zo niet dan moeten ze ook geen krediet verstrekken! Dan zijn ze eerlijk, maar daar gaat het niet om in deze wereld. Geld moet er binnen komen. Verkoop ze een hypotheek voor een huis, en laat ze voor 3 betalen.
Kijk hier maar eens hoe 'eerlijk' ze zijn... http://www.hebikietsgemist.nl/aflevering/19710/... -
@267 ookeven
En ik zou er bij willen zeggen dat er tientallen procenten die ongeschoold werk doen daar nog ruim 100 euro per maand onder zitten.Minimum lonen zijn veel te laag.En ik praat niet over enkele tientallen euros per maand maar eerder per week. Mensen zijn of blijven niet gek en je kunt ze niet uit blijven buiten.En laat al die werkgevers maar dreigen dat ze dan naar het buitenland vertrekken . Nou dan gaan ze toch gewoon.Allemaal grootspraak. -
Nou, dat wil "Nederland" toch ook, als ik lees dat we blij zijn met rechts Nederland. Dan weet je toch dat je bestolen wordt ten gerieve van het in stand houden van de villasubsidies voor de rijksten onder u. 10% van de huizenbezitters ontvangt 90% van de HRA. We moeten niet zanikken, je moet wat voor je principes over hebben.
-
@2305
Inderdaad, als je met een minimumloon of iets erboven moet rondkomen, dan kom je eigenlijk constant te kort.
Je komt wel in aanmerking voor allerlei toeslagen (zorgtoeslag, huursubsidie), maar het is eigenlijk toch idioot, dat je met een werkweek van 40 uur, jezelf niet kunt bedruipen en afhankelijk bent van allerlei "subsidies". -
@307 heeft een 2 teveel :-(
Moet dus @305 zijn. -
"Energie besparen door samen met je buren te gaan zitten? Ik zet al geen verwarming aan. Al 5 jaar niet meer."
Kom op! In december, januari en februari moet die zelfs in de slaapkamer aan. -
@309
Welnee, ik heb een paar jaar geleden de verwarming in de slaapkamer zelfs weggehaald. Het ding zat alleen maar in de weg. -
kunnen ze het probleem niet aanpakken bij de grootste veroorzakers?
-
"Welnee, ik heb een paar jaar geleden de verwarming in de slaapkamer zelfs weggehaald."
Normaal kon ik volstaan met haar op de laagste stand te laten staan; in januari 2010 moest ze vol open. -
Dat zeggen ze ieder jaar maar ik merk er nooit iets van. Doe gewoon je werk en geef niet teveel uit, dan houd je altijd geld over.
-
@307 U heeft helemaal gelijk. Schandalig dat je eerst te veel zorgpremie betaalt en dan zelf bij de belastingdienst het moet terugvragen. Wat een bureaucratie. Hoe veel blijft hier niet aan de strijkstok hangen. Gewoon, net als vroeger, inkomensafhankelijk verplicht premie betalen. Inhouden op salaris of uitkering. Staan wel weer veel mensen bij de belastingdienst op straat.
-
@304 Nee natuurlijk zijn banken niet 'eerlijk', die gasten willen gewoon verkopen, scoren.
De gemiddelde kledingverkoper zegt ook dat iets prima staat terwijl het een maat te groot is, maar ze weet dat de kleinere maat er niet meer is.
Ik mag aan nemen dat mensen toch over enige zelfkennis beschikken en wanneer zij twijfelen aan hun zelfstandige capaciteiten om grootschalige financieringsprojecten te onderhandelen, dan nemen ze een onafhankelijk adviseur mee. Dat is dus NIET iemand die op basis van commissie wordt betaald uit de deal! -
Tja, dan zit ik aan de bedelstaf als ik €200.00 pm minder heb.
Doordat ik ziek werd en niet meer aan het werk kom en toen ook mijn ontslag kreeg (werkte voor uitzendbureau) leef ik nu van een uitkering, met de toeslagen houd ik €200.00 pm over om van te leven, dus als ik die straks niet meer heb kan ik ook niet in Januari de €165.00 eigen bijdrage betalen, wat dan wel meer gaat kosten en moet ik zeker aan de buren gaan vragen of ze een snee brood hebben voor me.De tandarts durf ik gewoon niet meer heen , dat is iedere keer een smak geld , vlg mij doen ze alles zo maken dat je snel weer last krijgt en dus moet blijven gaan, dat vertrouw ik niet meer.
Ik leef al heel zuinig, alleen in de winter de w.kamer en keuken stook ik de rest heb ik dichtgedraaid,op de badkamer na die draai ik s´morgens open om me te verzorgen, s´avonds alleen het licht van de TV of de PC aan , alleen bij de PC heb ik een 9 Watt schemerlampje , voor als ik moet typen.
Ik loop met aangemeten schoenen, dus een keer per jaar krijg ik nieuwe, moet wel €90.00 zelf bijbetalen, maar oke voorheen kocht ik 2 paar per jaar maar dan was ik dat ook kwijt, maar nu moet ik wel iedere dag zomer en winter met dezelfde schoenen lopen , na een jaar zijn ze dan ook versleten.
De enige luxe wat ik heb is internet, maar dat zal ik dan wel niet meer kunnen betalen , want luxe dingen moet je dan toch wegdoen als er geen geld meer is
Buiten mijn vaste lasten om heb je ook steeds weer uitgaven die terug komen
Doordat ik mijn voeten zelf niet meer goed kan verzorgen ga ik eens per 6 weken naar de pedicure, vroeger toen ik nog werkte om de 4 weken.
Door mijn handycap kan ik zelf mijn haar niet doen dus de kapper is ook niet goedkoop
Ik wed dat de rijken niks hoeven in te leveren, die krijgen steeds meer , daarvoor moeten wij bloeden
Ik wil niet zeggen dat ik ontevreden ben met hetgeen ik heb, helemaal niet, maar meer inleveren dan wordt het wel erg krapjes aan , want er zijn ook verjaardagen en kerstmis enz , dat kun je ook wel allemaal schrappen , maar een kleinigheidje vind ik toch leuk om de kleinkinderen te geven met de verjaardag, mijn kinderen krijgen geen kado´s meer
Toen ik ziek werd moest ik heel veel inleveren, maar meer kan echt niet
Bij mij moet nodig behangen en geschilderd worden, daar leg ik al 3 jaar iedere cent die ik over heb aan de kant en hoop over 2 jaar dat het zover is.
Eigenlijk zouden mensen die onder modaal niet zo veel moeten inleveren, maar ja ik kan dat niet beslissen dat doen de anderen wel voor me want die rekenen precies uit dat je bv ook met €75.00 pm kunt leven -
340 Euopeese ambtenaren gaan dit jaar met vervroegd pensioen vanaf 50 jaar en dit met een pensioen van €9000.00 (brutto) per maand
*
Om ambtenaren van de nieuwe lidstaten van de EU, ( Polen, Malta, Estland ) aan de slag te helpen Geeft de Europeese Unie functionarissen uit de oude lidstaten ( België, Duitsland, Frankrijk ) dus een gouden handdruk
Daar word men toch ziek van, wie betaald dit allemaal?
*
En wij moeten allemaal langer werken voor een bedenkelijk pensioentje.
Dus alle arbeiders inleveren dan kunnen de EU ambtenaren in luxe leven zonder er iets voor te hoeven doen -
@TS
Tsja, De Nederlandse kiezer heeft niet voor niets rechts gestemd!
Men dacht op die manier het afbouwen van de HRA tegen te gaan!
Die afbouw van HRA had men misschien euro 200 bruto gescheeld en nu wordt het euro 200 netto.
In het eerste geval was men dus beter uitgeweest, en had tevens de Nederlandse staat meer opgeleverd.
Toch in het vervolg maar weer Links stemmen misschien? -
@318 Nee, want we zitten met een mega schuld en we moeten er maar eens even hard van af. Liever door de modder schieten dan er doorheen kruipen.
-
Maar wat er ook gebeurt, laat die VS en Navo zijken, we gaan niet naar Uruzgan.Dat geld hebben we nodig voor de dijken ,sluizen, gemalen etc. Dat is ook goed voor de economie en bovendien strijden wij dan tegen de echte vijand, het wassende water.Hoogste tijd.
-
Kan die geldkraan naar Brussel en andere doeleinde in het buitenland dicht ?
-
Pfff, wat een nieuws weer... 18 miljard gedeeld door 16 miljoen mensen is een dikke 1000 Euro per persoon. De gemiddelde grootte van een huishouden zal ergens rond de 2 personen liggen. Voila!
Een basisschoolleerling had dit uit kunnen rekenen, en dit was voor de verkiezingen natuurlijk al lang bekend voor iedereen die meer dan twee hersencellen heeft. -
@dutchoyibo #318 "Die afbouw van HRA had men misschien euro 200 bruto gescheeld en nu wordt het euro 200 netto."
Nee, bezuinigen is bezuinigen. De bezuinigingen moeten ergens vandaan komen, dus links of rechts: gemiddeld (!) gaan we allemaal zo rond de 1000 Euro inleveren. Natuurlijk gaat de verdeling anders liggen als je links of rechts stemt. -
Als al de nederlandse bedrijven en mensen met meer dan 3 x modaal echt datgeen van de belasting aftrekken wat terecht is zijn we binnen korte tijd weer boven jan
-
@321 Dat kost juist hopen geld die EU dat is een nalatenschap van Balkenende
De meeste waren tegen de EU maar Balkenende (onze dictator)had daar geen boodschap aan en tekende tegen onze wil. Dus het was toen géén democratisch Nederland, maar een soort van communisme, want die mensen hadden ook niks te willen -
@317 Daarom moeten wij dat inleveren, daarom moeten wij langer werken om de EU ambtenaren een luxe leventje te laten leiden
Ze werken pas een korte tijd en krijgen van die korte tijd al € 9000.00 pensioen pm betaald en dat wordt betaald van een deel van onze pensioen waar wij nooit meer iets van terug zien
Zo worden wij hier door de staat voor de gek gehouden
Hun mogen met 50 jaar stoppen met hopen geld iedere maand , en wij moeten langer doorwerken maar wel met een stuk minder aan pensioen
Die hele EU is een farce van graaiers en exministers, die om voor de rest van hun leven en hun kinderen en kleinkinderen in weelde te kunnen leven, daarom is die EU gestart en nergens anders voor Voor de arbeider betekende dit inleveren tot je werkelijk niet meer kunt en daarna als dat niet meer gaat kun je verrekken -
reactie op @ 299 hooghoudt
Het gaat er niet om of je zelf effe na moet denken,het gaat erom dat mensen een lening gegeven wordt waarvan je op je vingers na kan tellen dat er met het afbetalen problemen kunnen ontstaan.Moreel gezien doe je dat toch niet.Maar blijkbaar wel dus en dat geeft precies weer hoe de "samenleving" tegenwoordig in elkaar zit.Een ander in de ellende storten om zelf nog meer geld binnen te graaien.Wat ik nu ga schrijven is niet reeel alleen maar omdat men het niet durft maar men zou 3x modaal en meer en al de miljoenen winstgevende bedrijven zowieso al minimaal 5% meer belasting moeten laten afdragen en zeer goed moeten controleren op allerlei verzonnen aftrekposten en financiele constructies om minder belasting te betalen.Moeilijk uitvoerbaar is dit niet .We hoeven dit alleen maar te doen -
reactie op @ 299 hooghoudt
Het gaat er niet om of je zelf effe na moet denken,het gaat erom dat mensen een lening gegeven wordt waarvan je op je vingers na kan tellen dat er met het afbetalen problemen kunnen ontstaan.Moreel gezien doe je dat toch niet.Maar blijkbaar wel dus en dat geeft precies weer hoe de "samenleving" tegenwoordig in elkaar zit.Een ander in de ellende storten om zelf nog meer geld binnen te graaien.Wat ik nu ga schrijven is niet reeel alleen maar omdat men het niet durft maar men zou 3x modaal en meer en al de miljoenen winstgevende bedrijven zowieso al minimaal 5% meer belasting moeten laten afdragen en zeer goed moeten controleren op allerlei verzonnen aftrekposten en financiele constructies om minder belasting te betalen.Moeilijk uitvoerbaar is dit niet .We hoeven dit alleen maar te doen -
Mensen hou toch eens op met dat links-rechts gezeik. Links en rechts zijn alleen uitgevonden om ons tegen elkaar uit te spelen. En dat lijkt aardig te lukken. Verdeel en heers....
-
@253. Voor 200 euro eet ik een hele maand.
-
@239 Ik wel hoor. En bewust ook. De volgende keer ook weer waarschijnlijk. Had alleen wel gerekend op een kabinet inclusief de PVDA om de boel in evenwicht te houden; om tegengas te bieden.
-
Enfin, Henk en Ingrid zullen hier wel blij mee zijn........
-
"Huishoudens leveren 200 euro per maand in"
Sommige mensen noemen dat economisch herstel. -
@232 - Jij had beter struisvogel kunnen heten in plaats van wielewaal. Ik hoop dat ze jou alle veren uit je achterste trekken. Dan zullen we es zien, wie over een paar jaar nog zo ligt te roepen. Kortzichtig stukje mens.
-
#313 - Weer zo, n eentje...
-
Oh cool, dus ik, die ruim boven modaal verdient, ga er niet zo erg op achteruit. Ik was niet blij met Wilders en de PVV (en CDA), maar nu ik hoor dat ze juist mensen die iets meer nodig hebben minder krijgen. Dat is voordelig voor mij!
Kiezers, bedankt! -
Lekker dan. Al die mensen die rond de 500-600 euro netto verdienen moeten nu de maand zien te overleven met 300-400 euro...netto. Sterkte.
-
Verdeel en heers. Je kunt beter kijken naar de werkelijke oorzaak.
Hier zomaar een quote (en nee, geen alu hoedje nodig):
"This crisis is the direct result of a strategic economic attack on the existence of a middle class and democracy worldwide. The stock market and economy have become weapons of mass oppression manipulated by an imperial banking cartel to impose order and exploit the masses. This crisis boldly represents the manifest evolution of the fascist spirit reasserting itself as the dominant ideology."
http://ampedstatus.com/the-road-to-world-war-ii... -
Er kan enorm worden bezuinigd op oa de subsidies aan allerlei linkse extremistische gedachten groeperingen.
-
@337 Ja en de mensen die niets verdienen moeten 200 per maand gaan betalen. Denk toch eens na jochie.
-
Denken jullie nou werkelijk dat de regering in eerste instantie iets om ONS geeft? Ja, dat zullen ze wel doen, al was het om de eerste plaats dat iedere inwoner een bron van inkomsten is en het overheids-kassalaatje vult. Een beter milieu begint bij jezelf, dus ik zou zeggen: als ze dan toch zo nodig moeten bezuinigen, laat ze in eerste instantie dan eens een flinke bezuiniging loslaten op de financiele zelfverrijking, want daar vallen mijns inziens behoorlijk wat centjes te halen. Onnodige tripjes met de privejet, declaraties inzake prive-gebruik, etc.... eigenlijk super-asociaal gedrag!
-
@232 Wielewaal
Ik heb zo eens jouw reacties doorgelezen.
En ik ben tot de conclusie gekomen, dat je heel weinig van het leven begrijpt, en al helemaal niets van mensen.
Laat staanvan de tactieken van banken en grote concerns etc etc.
Maar het ergste vind ik, jouw totale gebrek aan compassie en solidariteit.
Besef je wel, dat ook die weinig verdienende ouders, hun kind zo graag van alles gunt, wat zijn vriendjes ook hebben?
Besef je wel, dat de eigenaars van de grote mediamarkten verkapte woekerbanken zijn? En dat veel mensen werd voorgespiegeld, dat dat kleine beetje per maand aan afbetaling hun de kop niet kost?
Hetzelfde geldt voor concerns als Wehkamp, Neckerman etc?
Dat er alleenstaande moeders/vaders zijn, wiens partner met de horizon is vertrokken en dat ze er alleen voor staan met 3 kids, zelf weinig opleiding hebben, en geen kant meer opkunnen?
Dat die met geen godsmogelijkheid E50,- per week kunnen missen, want dat is het bedrag waar ze überhaupt al van leven?
Denk eens na, wielewaal. -
Als ik voor mijn gezin daadwerkelijk nog meer op deze manier moet inleveren, dan ga ik binnenkort op een andere manier de inkomsten halen.
Jullie creeeren de criminelen zelf..... -
@342 En toch vind ik dat je het niet of althans niet volledig de Neckermans, Wehkamps, Mediamarkten etc kunt verwijten. Ik heb ook wel eens zeer dankbaar gebruik gemaakt van de afbetalingsregeling, omdat ik die computer NU nodig had, maar niet ineens maar wel in perioden kon betalen.
Ik heb nu zelf een winkel en verkoop ook producten, soms op op afbetaling. Ik ga die mensen niet eerst helemaal doorlichten of ze dat wel kunnen betalen, dat is hun eigen verantwoordelijkheid. Boven mij staat geen 'woekerbank' of je moet de bank bedoelen waar ik mijn voorraadfinanciering heb ondergebracht.
Wie na moeten denken zijn de mensen die tot termijnbetaling overgaan. Dat moet je goed overwegen. -
Gezinnen met kinderen krijgen er geld bij door middel van het kindgebondenbudget, maar door bezuinigingen ergens weer weggehaald. Ik snap heel die poppenkast niet meer. Dit gebeurt dus steeds weer. Royaal strooien dat er ergens geld bijkomt en ergens anders wordt er geld geminderd. Meestal wordt er nog meer geminderd dan dat je bij krijgt. Zo worden we voor de gek gehouden. Er zijn mensen die zelfs jaloers zijn als er weer eens zo'n artikel breed in de media wordt uitgesproken.
-
Het wordt tijd dat de bevolking zelf voorzienend gaat worden.
Dat wil zeggen klusjes bij mekaar gaat doen of te wel diensten gaat doen voor een stille bijdrage.
Want deze tijd vraagt om acktie als het gaat om inkomen.
Dus zie ik de tijd weer komen dat we voor elkaar diensten gaan doen , voor een bedrage die handje kontantje onsleven wat prettiger kunnen maken.
Ik hoor om me heen al dat mensen weer gaan klussen en dat ze dit zonder op te geven in hun zak stoppen.
Dit is een natuurlijke wijze van overleven en je zelf voorzien van de hoge kosten van het leven.
Als het volk wordt gedwongen in stress te leven door bruut in hun kosten te hakken dan vraagt men erom om zelf voorzienend te worden. -
Nog even dan hebben we een rechts kabinet.
de helft van de bevolking op rantsoen zetten. De voedselbanken zijn failliet. Dit betekent meer vrouwen met kinderen die het zwaar krijgen. Geen eten, geen kleding voor de kinderen. Manlief zit in de kroeg en kan zijn alimitatie niet meer betalen. En HOERA dat betekent meer hoeren in Nederland. Ik kan niet wachten tot het zover is. Goed nieuws voor mij als eigenaar van een escortbureau. Nu nog het btw tarief afschaffen en ik ben een gelukkig mens. -
Ach, we leveren nu dus zo'n 15% van het netto inkomen in.
Prima, maar laten we dat dan ook in laten leveren door bovenmodaal, laat de rijken ook maar 15% inleveren, dan zijn we de crisis zo te boven. -
Laat ik zo zeggen: de "rijksten" zullen er natuurlijk minder last van hebben. Sterker, op het moment dat je eenzelfde percentage kort op zowel de lage inkomens als de hoge inkomens, dan is er in feite nog steeds geen eerlijke verdeling. Beiden betalen nog steeds 1 prijs voor bijvoorbeeld een brood of een stuk vlees. Die prijs verandert niet (die wordt alleen maar hoger). Voor lage inkomens wordt het een kwestie van harder overleven, voor de hogere inkomens: minder sparen, minder overhouden, etc... Maar ja, dat is het voordeel van geld hebben en kunnen maken.
-
@347 "Manlief zit in de kroeg en kan zijn alimitatie niet meer betalen. En HOERA dat betekent meer hoeren in Nederland. Ik kan niet wachten tot het zover is. Goed nieuws voor mij als eigenaar van een escortbureau."
Geen geld en toch zuipen en hoeren lang laten komen?
Wat verhuur jij? Opblaaspoppen? -
Je zou natuurlijk ook gewoon wat voordeliger kunnen winkelen.
- Schoenen voor €50+ per paar is onzin, de schoenenreus verkoopt vaak exact de zelfde schoenen voor de helft.
- Er is niets mis de de kleren van de zeeman
- De boodschappen kan je net zo makkelijk halen bij de Lidl of Aldi, ze worden allemaal gekeurd en komen daar blijkbaar doorheen.
- je kan ook gewoon in Nederland op vakantie.
Ons gezin gaat gewoon wat beter op de extra uitgaven letten
je hoeft er echt niet op achteruit te gaan in Nederland. -
@350 LOL
-
@351
Idd, een liegebeest. -
@342 “Besef je wel, dat ook die weinig verdienende ouders, hun kind zo graag van alles gunt, wat zijn vriendjes ook hebben? Besef je wel, dat de eigenaars van de grote mediamarkten verkapte woekerbanken zijn? En dat veel mensen werd voorgespiegeld, dat dat kleine beetje per maand aan afbetaling hun de kop niet kost? Hetzelfde geldt voor concerns als Wehkamp, Neckerman etc?”
Besef jij je wel, dat die mensen eens moeten nadenken. Als je een dure flatscreen koopt, moet je het toch een keer afbetalen. Als je je dan in de zeik laat nemen door een bedrijf, wie is hier dan dom bezig? Mediamarkt, of die ouder die haar kind zoveel gunt...
Het klote-tijden, mee eens, maar die klagers die alleen maar anderen de schuld geven en verwachten dat de overheid hen wel even helpt, tsja... -
@351 Er niet op achteruit gaan?
Sorry, maar schoenen van de Schoenenreus zijn dus echt kwalitatief minder. Ik zeg dit uit ervaring. 50 Euro voor een paar schoenen vind ik zeker niet veel als je er een hele lange tijd op kunt lopen. Eigenlijk nog goedkoop.
Op het moment dat ik bijvoorbeeld een zak Lays opentrek en dit ga vergelijken met de chips van de Lidl, weet ik toch echt wel wat lekkerder is. Idem geldt voor bijvoorbeeld de cola. Misschien dan ik dan zo'n fijnproever ben, maar het verschil is er wel degelijk. Overigens, het merendeel van de Lidl is gewoon goed en soms zelfs lekkerder dan de A produkten die je in de AH vindt.
Maar door de bank genomen, ga je dus wel er op achteruit. Ga eens een stuk vlees halen van de ambachtelijke slager of een stuk vlees uit de diepvries (eender welke supermarkt). Dan proef je echt wel verschil. En vergis je niet: goed en lekker eten doet heel veel met de gesteldheid van de mens.
Wat betreft de Zeeman: wat ze daar hebben hangen is in mijn ogen schurftlelijk, ik zou mijn zoontje er niet mee willen aankleden. Maar da's persoonlijk. En in Nederland op vakantie gaan: hm nee, dank je wel. Ik probeer juist die Nederlanders voor een paar weekjes per jaar te ontvluchten :)
Je gaat er wel op achteruit in Nederland. Je neemt echter genoegen ermee. Dat kan. Ik neem er geen genoegen mee, maar ik heb geen andere keus. Wat ik wel weet, is dat, als ik naar gezinnen kijk die het met veel minder moeten doen, ons gezin weinig te klagen heeft. -
nou dat is dan een week niet eten per maand
-
@355 Moraal van het verhaal: je kunt het beste boodschappen doen bij de Lidl op schoenen van "van Lier"...
-
Als ik ergens niet op ga bezuinigen dat is het wel eten :)
-
@351 Jazeker. Maar zo leeft minimum al. Voordat ik goed in mijn slappe was kwam te zitten, heb ik zo overleefd met een klein kindje, en een praktijk die ik van de grond af moest opbouwen, en een ex die er niet was.
Bij het scheiden van de Haagse Mart je groenten kopen, de Lidl voor de koffie, ze Zeeman voor de kleding, of dekringloop, etc., kortom, ik moest rondkomen van E40,- in de week huishoudgeld.
Dat ging.Maar als ik nu in die positie zou zitten, zou ik met geen godsmogelijkheid nog E50,- in de week kunnen ophoesten.Tenzij ik er zwart bij zou gaan beunen. Dat zou ik dan ook maar doen; eerst het welzijn van mijn kind, en dan pas de samenleving.
En zo loopt dus de staatskas mijn belastinggeld mis.
Dat lijkt me toch ook niet de bedoeling. -
ja dan moeten we misschien wel terug naar vroeger, olielampen en een allesbrander, maar , verrek! ik heb geen schoorsteen in dit huis,in een huurhuis hakken zal niet mogen, t.v. kijken met een antenne zal ook moeilijk zijn, het signaal is niet meer in de lucht.kan wel mijn tuintje gebruiken om groente te verbouwen, planten en bloemen eruit! Douchen??? gewoon weer 1x per week in de teil,voor de rest gewoon spartaans elke dag met koud water wassen,kleding wassen we ook met de hand, in een kuip met een plank, het ouderwetse oliestelvoor de zondagse sudderlap,kleding koop je tweede hands en weer breien en zelf naaien,nee, zover deze nostalgie, verder zijn het werk en de rekeningen helemaal van deze tijd.
-
@360 Ja, dat doet me denken aan vroeger. Vroeger was alles beter (is niet waar hoor!), maar je wordt er wel een echte kerel van!
-
Dat laatste geloof ik wel. Volgens mij is de huidige generatie er eentje van het klagen, zeuren en een puik staaltje van watje-wezen... ik hoor er zelf ook bij hoor :)
-
"Huishoudens gaan de komende jaren gemiddeld 2500 euro per jaar inleveren, oftewel zo'n 200 euro per maand. "
Dan hoop ik toch wel dat mijn loon flink gaat stijgen anders houd ik nog maar €100,= over om van te eten per maand, de rest gaat dan op aan VASTE LASTEN, want schulden heb ik niet, ik zal het vakantie geld maar alvast helemaal gaan reserveren om eventuele achterstanden te betalen, of misschien maar gelijk een kartonnen doos gaan bestellen om in te gaan wonen.
Een andere optie om te bezuinigen is gewoon mijn zorgverzekering maar af en toe betalen, en het eigen risico kunnen ze in termijnen van €10,= p/mnd krijgen.
Stelletje rand debielen daar in den haag.
Wat kun je tegenwoordig nog met 1 modaal inkomen (€ 32.500 (= +/- FL65000)), hier zit ik trouwens zeer royaal onder, maar net hoog genoeg om diverse subsidies en toeslagen mis te lopen in de toekomst ivm scheiding.
Ik zeg wel eens "het modaal inkomen van tegenwoordig is te vergelijken met het minimuminkomen van vroeger. -
@2
De euro maar een klein beetje, wat de gemiddelde nederlander de nek om gedraaid heeft dat is de CDA EN VVD met hun privatisering van diverse primaire behoeftes zoals zorg, gas/water/electra en andere privatisering onder de noemer "markt werking".
@32
Past dus precies in het straatje van de vvd en co, want door het uitvallen van de autochtonen kunnen ze bussen vol met polen en andere "mede europeanen" naar binnen halen die voor een appel en een ei komen werken.
@48
je kunt nederland niet vergelijken met bijv. pakistan, aangezien daar een hele andere levens standaard is. Trouwens wat boeit mij en velen andere pakistan, ik vind het veel belangrijker dat er eerst eens "in eigen huis" orde op zaken gesteld wordt ipv in "verwegistan" -
@364 'Trouwens wat boeit mij en velen andere pakistan, ik vind het veel belangrijker dat er eerst eens "in eigen huis" orde op zaken gesteld wordt ipv in "verwegistan" '
Nou en wat ga JIJ daar aan doen?
Laat me raden: de overheid moet het natuurlijk doen! -
@365
Wat ik er aan ga doen, niet veel want wat er gedaan kan worden, voor mij persoonlijk, heb ik al gedaan. IK en de rest van nederland kan niets doen aan BELASTING VERHOGING, zo kunnen de nederlanders er ook niets aan veranderen dat de zorg in handen van geld wolven is gekomen, het openbaar vervoer, G/W/E e.a. idem. Stemmen ? op welke partij ? als ze eenmaal "in de pluche" zitten dan worden ze de speelbal van de multinationals.
Dus m.a.w. JA de overheid moet het doen, en namelijk door eens heel kritisch naar de uitgaves te kijken. In tijden van crisis bezuinig je eerst op dingen wat niet in de "1e lijn" valt, en voor mij is dat o.a. ontwikkelingshulp, defensie, uitkeringen die in het buitenland betaald worden zoals bijv. (dubbele) kinderbijslag, hypotheekrente aftrek flink beperken voor huizen boven de €500.000, en boven de 7 ton helemaal geen HRA meer. Ik denk dat met alleen deze opsomming al heel wat geld bezuinigd kan worden. Zorg dan ook nog dat projecten die door overheids instanties worden "uitgeschreven" niet meer hoger mogen gaan dan de offerte die de uitvoerder o.i.d. geeft en je hebt weer een paar miljoen bespaard. Het is toch absurd dat als bijv. iets begroot is volgens offerte voor 1 miljoen het uiteindelijk vaak meer dan het drievoudige heeft gekost, maak de uitvoerder aansprakelijk voor overschrijding dus kost met meer moet hij/zij er zelf voor opdraaien, en je zult zien dat het veel beter binnen de offerte blijft. -
@366 Heb even wat posts van je gelezen. Hahaha, je bent een treurig type. Zitten zeuren over reiskostenvergoeding. Maakt 300 km per week woon-werkverkeer.
Ga verhuizen, ga naast je werk wonen, neem eens een borrel en maak eens een goede wip. Zal je goed doen! -
@13
Als je laatst naar de Keuringsdienst van Waarde had gekeken, dan had je gezien dat het maar een paar cent per kilo vlees kost om een dier een beter bestaan te geven. Het is erg sneu dat mensen zich vol willen proppen met vlees en dat het geen cent mag kosten. -
@12
Walgelijk idee om mensen te belonen die zich in de schulden steken. Heb je nog niets geleerd van die affaire met Scheringa? -
@ookeveen # 267
Ik geloof er geen bal van !
Volgen je gegeven berekening zou ik met mijn 1500 netto exclusief vak geld dus modaal verdienen ?
Verklaar mij dan eens dat dit bij mij bruto ex vakgeld 2000 is en dan ineens beneden modaal zit?? -
@ookeveen #267
Verklaar gelijk ook even dat mijn belastbaar inkomen bij de belastingdienst zo'n 6000 bruto lager ligt als de bijna 33000 die voor modaal gehanteerd word ( dit bedrag is trouwens wel juist ).
Dus zou even andere bronnen raadplegen , want mi begint modaal pas ergens tussen 1700 en 1800 netto p/m ex vakgeld. -
@278
Zoals met veel goede oplossingen is de jouwe ook te makkelijk, zoiets doet de regering dus nooit. Liever de moeilijke en dure weg dan de voor de hand liggende oplossingen te gebruiken.
@128
Heb je er ook al eens aan gedacht dat er banken zijn die "rood staan" min of meer verplichten zoals de SNS, want daar kun je niet tegen de bank zeggen dat ze niets mogen afhouden, automatische incasso's, als er nog geen loon op staat, met als gevolg dat als je bijv. 4 weken loon hebt je vanzelf de min in gaat en daardoor dus het hele jaar geld te kort komt en achter de feiten aan loopt. Wat dan weer recht getrokken moet worden met het vakantie geld. De SNS redeneert gewoon dat automatische incasso's ALTIJD worden afgehouden, ook al staat er niet 1 cent op de rekening en daar kun je niets tegen doen.
@307
Klopt helemaal wat je schrijft, ik ben dan ook benieuwd hoe dat in de toekomst moet gaan als ze, zoals ik gehoord heb, de zorgtoeslag gaan afbouwen.
Vaak komen minima trouwens niet eens voor een toeslag cq kwijtschelding in aanmerking omdat er uitgegaan wordt van een sociaal minimum inkomen, en dat ligt lager dan het WML.
@340
Ik wil niet veel zeggen, maar kijk eens naar de VERPLICHTE zorgverzekering, zodra je 18 bent MOET je die gaan betalen inclusief het "eigen risico", of je nu wel of niet een inkomen hebt dat boeit den haag niet.
@344
Helemaal mee eens, niet iedereen kan zomaar even een paar honderd euro ophoesten voor een nieuwe ijskast of wasmachine als die defect gaat, en dan kom je vaak niet onder een afbetalings regeling uit, waar je wel op moet letten is of je het minimum aflossings bedrag wel kunt betalen en niet de meest luxe uitvoeringen koopt omdat het toch maar "op afbetaling" is. -
Ik ben een ouderwetse huisvrouw die weet hoe je moet bezuinigen, hier wat tips waar de jonge gezinnen misschien iets mee kunnen.
Bij alles wat ik noem, moet je het wel lusten.
Kook een grote pan haché dan heb je voor vier of 5 keer.
Een grote pan peen en uien,.
Neem geen gesneden groenten, te duur.
Een grote pan soep.
Neem een wasmiddel van de Litl,is net zo goed volgens consumentenbond.
Ga naar de markt als die bijna afgelopen is, heel goedkoop groente voor heel de week..
Bak ook eens een eitje met bacon of ham, je hebt ook zakjes voor boerenommelet.
Een lekker stokbroodje waar je ham, kaas en wat rode saus op smeert, met bv salamie, even in de oven.
Aardappelen koken, en bakken , of een patatje.
Maak een grote pan zuurkool, en vriest in,( na afkoeling uiteraard).
Kinderen lusten graag pannekoeken, maak ze zelf van zelfrijzend bakmeel, met een paar eieren, en wat vanilesuiker, ook kun je van oud brood met kaneel wentelteefjes maken.
Van bladerdeeg kun je de heerlijkste dingen maken, met appel aardbeien, gevuld heerlijk.
Soesjes zijn zo gemaakt, je hebt een hele grote schaal vol, met ongeveer 6 eieren, heerlijk als je eens wat bij de koffie wilt.
Wast altijd in de daluren, dus het weekend of na 23.00uur, en strijk ook zoveel mogelijk in deze uren.
Mensen die van pap houden, of gekookte pudding, neem custard, of griesmeel, of rijst, en in een leuke vorm doen, met wat jam of saus, zo,n pak doe je lang mee, maar je moet het wel lekker vinden.
Ik hoop toch dat er wat mensen zijn die er wat mee kunnen.
Het is niet de bedoeling elke dag diepvries te eten, maar je kunt af en toe wat uit de vriezer halen, en kost maar een keer stroom, bv rundvlees, kun je ook met jus invriezen in porties, kost altijd veel gas om te sudderen
Ik hoop niet dat ik nu een vrek genoemd word, , ben ook geen Dago, maar komt uit een groot gezin waar we altijd op de kleintjes moesten letten, ik zeg niet dat je 200 euro kunt besparen, maar als je dit niet zou doen kun je van een salaris, of bijstand snel in de problemen komen lijkt mij.
Met de vriendelijke groeten van Mina Bakgraag -
@9
Klinkt me bekend in de oren.
O ja, dat is het alternatieve bezuinigingsplan van links. :o
Maar ja...
http://nos.nl/artikel/186881-links-alternatief-... -
Ik heb horen fluisteren dat we allemaal een zak spekkies bij Balkenende mogen halen, heeft hij toch belooft..
-
@372
Of je nu wel of niet een inkomen hebt, ziek worden kan je toch. Daarom voor iedereen een verzekering. Als je geen inkomen hebt, moet je maar gaan werken. Er is echt wel werk genoeg.
Maar je moet het wel willen........... -
@363 ""Huishoudens gaan de komende jaren gemiddeld 2500 euro per jaar inleveren, oftewel zo'n 200 euro per maand. " "
Men vergeet alleen 1 ding.
Die 200 is een GEMIDDELDE.
Als alle plannen(die mij nu bekend zijn)toegepast gaan worden.......
Kan ik mijn zoon van begeleid wonen af gaan halen en hem in huis nemen, omdat hij er minimaal 250 op achteruit gaat. -
@363 Ik zeg wel eens "het modaal inkomen van tegenwoordig is te vergelijken met het minimuminkomen van vroeger. "
dan moet je je voorstellen hoe laag het minimumloon tegenwoordig is. -
Ik kom nu al 200 euro per maand te kort. En dat moet ik dan straks ook nog eens inleveren???
-
op is op
-
@380
klopt als een zwerende vinger, alleen snappen ze dat in den haag nog niet. Ze gaan met hun berekeningen, om lasten te verhogen, uit van het "modaal" loon, maar vergeten gemakshalve dat een zeer groot deel van nederland duizenden euro's per jaar lager dan modaal verdient met werk. -
@246 Waarschijnlijk heeft 70% van de VVD-kiezers bij deze verkiezingen geen enkel benul waar die club voor staat.
Zijn allemaal in de HRA-LEUGEN van Rutte getrapt.
Sowieso kan 70% van de mensen die nu op Rutte gestemd hebben zich dat financieel helemaal veroorloven.
Als ik Rutte was zou ik maar flink gaan netwerken de komende tijd.
Nu de aap uit de mouw is, heeft hij na de val van het aanstaande kabinet in Den Haag weinig meer te doen. -
denk maar dat ik ook in de ''handel'' ga want dat is wat ze in den haag willen .
zal toch moeten leven en ja ik werk al bijna 25 jaar aan 1 stuk dus de oplossing is makkelijk je wordt gewoon door den haag bijna verplicht om crimineel te worden . -
Met links was de ravage helemaal compleet geworden. Meer instroom gelukzoekers, meer afdracht Europa, meer geld voor ontwikkelingshulp,IMF,VN.OESO. Miljarden meer naar klimaathysterie.
-
wanneer gaan we eens naar den haag???
mensen dit allemaal hier schrijven helpt niet.
meen jullie dat dit iemand van die d.kkoppen dit hier leest.
en ja wij moewtn het hebben van 1300 euro.
en dadelijk 200 minder.ga naar de voedselbank. -
@385 Ik ga meteen mee.!! En waar blijven de vakbonden nou???????
-
@386 Ik trek mijn post in; die waren al bezig in Den-Haag vandaag.
-
Bij een opsplitsing van de euro worden de pensioenen hier gered. Onze schulden en de inflatie hebben we te danken aan Zuid Europeaanse landen. Het zou dan ook meest voorliggend zijn als we de nieuwe euro omzetten in hun valuta. Kunnen we kijken wat voor zegen deze landen ons al die tijd gebracht hebben met hun liegen en bedriegen. Zij houden onze euro niet in stand.
Wanneer de waarde van onze munt dan duidelijk is, kunnen we kijken hoeveel schuld we werkelijk hebben. -
We loonmatigen bovenop het loonmatigen.
-
ese
-
Weet je wat het ergste is..heel Nederland klaagt nu al jaren over alle bezuinigingen maar er wordt nooit wat gedaan. Ook dit wordt gewoon weer geslikt en iedereen staat het geld uiteindelijk zonder ook maar iets gedaan te hebben af.
Wat moet er in dit land gebeuren voordat er eens iets gedaan wordt? Hoeveel moeten we nog inleveren voordat de Nederlander het niet meer pikt en in opstand komt? Persoonlijk denk ik dat de politiek hier kan doen wat ze wil, het wordt allemaal geslikt door de bevolking. -
@391
Dat komt omdat vooral de nederlandse werknemer, in mijn ogen dankzij de eu, zo in een hoek is gedreven dat ze niets meer durven doen, omdat ze bij de minste weerstand vervangen worden door polen of andere "mede europeanen".
Voordat de open grenzen er waren, en het moeilijker was om "buitenlanders" naar binnen te halen, toen durfden de mensen nog enigzins in "opstand" te komen, maar aangezien je tegenwoordig iedere cent 2x moet omdraaien om rond te komen, bedenk je je wel voordat je je baan op het spel gaat zetten met demonstraties. o.k. je kunt verlof nemen om te gaan demonstreren, maar die luze hebben veel mensen niet.
Stijgers in Economie
Wallstreet topman verkettert maatregelen...
De Europese Unie doet volgens Grant...
18 uur 10 minuten geleden door johanjohan
Chinese industrie maakt minder winst
De Chinese industrie heeft in de eerste 4...
19 uur 58 minuten geleden door Smegkop
'Shell veroorzaakte lek Nigeria...
Shell was zelf verantwoordelijk voor een...
20 uur 51 minuten geleden door lol_kabinet
Wachten op nieuwe geld injecties ?
Ik zie 4 redenen voor verdere daling...
21 uur 22 minuten geleden door Mr.Q
11 gewoontes die geld kosten (en waarop je...
11 gewoontes die geld kosten (en waarop je...
1 dag 14 uur geleden door IW_Ø
Best gewaardeerd
ESM: Maximaal 40 miljard? U vergist zich.
Rudo de Ruijter
23 mei 2012
Open brief...
4 dagen geleden door natuurlijkeu
Bewustzijn over corrupte bankensysteem...
Een overzicht van mensen in landen over de...
2 dagen geleden door Ami, Lerni, Miri
Werkloosheid neemt sterk toe
DEN HAAG - De werkloosheid is in april...
3 dagen geleden door degebruikerbetaald
Record aan zonne-energie in Duitsland
MÜNSTER - Door het zonnige weer heeft...
1 dag 20 uur geleden door Mwhahaha


