"Aangezien de huisvrouw/-man over het algemeen de meeste gezinsuitgaven doet, zorgt deze voorzichtigheid voor een rem op het herstel van de economie"
Wie zorgt hier voor de "rem"? Nee, niet de huishoudens maar de regering met alle voorgestelde lastenverzwaringen.
Geld dat je niet hebt (of verwacht straks niet meer te hebben) kun je ook niet uitgeven!
Sorteer op:
-
En wel de door velen zozeer gewenste rechtse regering. Mag ik jullie daarmee van harte feliciteren?
Ik ga er van uit dat de mensen die vóór een VVD-CDA + PVV regering zijn, hier niet komen zeiken over het duurdere levensonderhoud? Dat hebben jullie immers zelf gewild. -
Ja joh, onder links was alles betaalbaar en sociaal. Ahum
-
het komende kabinet gaat mij als huisvrouw nog meer remmen door de overdraagbare heffingskorting af te schaffen.
-
De enige reactie die ik over dit artikel kwijt wil is : Grote onzin !!!!
Je kunt niet meer uitgeven dan je hebt. 1-inkomen-gezinnen komen rond van wat ze hebben en kunnen sowieso niet meer uitgeven dan dat.
Moeten die dames of heren dan ook een baan zoeken ??? Dat vehoogt toch allen maar het aantal werkelozen ? -
@TS Haha.. uiteindelijk komt er een onderzoek waaruit zal blijken dat de huisvrouw ook nog eens eindverantwoordelijk is voor het failliet gaan van overheden omdat ze geen geld wil uitgeven wat ze niet heeft.. en dat terwijl de overheden toch het "goede" voorbeeld geven.
Beetje foute jaren 50 titel trouwens want Imre van Rooijen heeft het over huisvrouwen/mannen. Mannen kunnen ook op de rem trappen.. -
Toen W. Bos de banken ging redden zeiden de meeste economen en de economen aan wie hij raad vroeg, dat het een EN+EN verhaal was, niet een OF/OF verhaal.
Maar Bos wist het beter, hij redde alleen de banken.
Want zo zei Bos:"een belastingverlaging voor de burger daar had hij geen vetrouwen in, omdat hij niet zeker wist of de burger dat dan ook wel uit ging geven"
Het advies luide namelijk EN de banken redden EN een belastingverlaging voor burgers....
En kijk nu eens ?! NU geven we dus nog maar weinig uit. -
@4 ik snap ook niet waarom huisvrouwen die er zelf voor kiezen perse aan het werk moeten, die banen kunnen toch beter door werkzoekenden worden opgevuld.
ik heb al genoeg te doen, ook nog on-officieel vrijwilligerswerk, en nu raak ik het laatste beetje geld dat ik had, ook nog kwijt, en wat ik niet heb geef ik niet uit. -
moeten ze de kinderopvang niet duurder maken dan kunnen de vrouwen weer werken
ik ben zelf 26 en jonge moeder van 2 kinderen (7 en 2)
als ik na schoolse opvang wil en full time voor de jongste dan werk ik voor niks
mag ik blij zijn als ik 100 euro per maand over hou.
en daar ga ik niet 40 uur voor werken en mijn kinderen achter laten
kabinet is zelf zo dom bezig om alles zo duur te maken dat mensen geen geld meer hebben om uit te geven
en dat word alleen nog maar erger de aankomende 10 jaar -
Misschien een strak plan om meer huisman/vrouwen het land te laten regeren .
-
@8 IK ken moeders die met 4 één kar trekken .....iedere moeder heeft één dag in de week 4 kids , ook bij ziekte of vakantie draait die molen door . Vriendendienst is gratis ....prima oplossing .
-
dikke vette pluim voor de huismoeders die hun gezin laten draaien op een laag budget.
-
hahahahaha, de huisvrouw is de schuld van de langzame economische groei? Wat een vieze rotstreek om hen de schuld te geven. Ze hebben gewoon steeds minder te besteden en iedereen weet wie dát hebben veroorzaakt!
-
En daar zou inderdaad de overheid een voorbeeld aan moeten nemen.
-
@12 Ja, de moslims zijn de ware schuldigen! Toch? Dat vindt Wilders in elk geval...
-
huh?
-
@15 jaja...
-
Over banken, creditraters, accountants en regeringen zullen we het maar even niet hebben. Nee, het zijn die rot-huisvrouwen die zich moeten schamen.
-
"De grootste bezuinigingspost bij huisvrouwen/-mannen zijn de dagelijkse boodschappen; ruim een derde heeft hier de afgelopen 3 maanden op bezuinigd, bijvoorbeeld door goedkopere producten te kiezen."
Voor veel mensen is dat nog het enige waar men op kan bezuinigen. -
@10 ik heb er twee dat vind ik al zwaar genoeg laat staan 4!!
petje af hoor als je dan nog niet gek word haha
maar inderdaad ik zit momenteel voor 12 weken met mijn been in het gips en zorg zelf voor mijn jongste van 2 jaar.
het gaat niet vlot en helemaal handig maar het lukt
dus het gaat gewoon door ondanks wat dan ook
en daar heb ik zelf voor gekozen
@11 bedankt!! -
@1: of we nou een linkse, centrum, of rechtse regering zouden krijgen, het maakt allemaal niks uit. Er zou hoe dan ook bezuinigd gaan worden, en de ene doet dat in de gezondheidszorg, en de ander doet dat in ontwikkelingshulp. De regering kan het geld maar één keer uitgeven, maakt niet uit of ze links of rechts zijn.
De overheid heeft in dit land gewoon idioot hoge uitgaven: het ambtenarenapparaat, het wegennet, defensie, uitkeringen, subsidies, kortingsregelingen, bijdrage aan de EU, het koninklijk huis, en ga zo maar door. We hebben, gezien onze relatief goede gezondheidszorg, een hoog percentage zieken en afgekeurden. We hebben, vooral door het "over-studeren" teveel hoogopgeleiden die "lagere" banen krijgen waardoor de laagopgeleiden werkloos worden. En zo zijn er nog talloze redenen te bedenken waarom de uitgaven van de overheid elk jaar stijgen.
Een regering zal moeten roeien met de riemen die ze heeft. Het begrotingstekort was al veel te groot, en kon niet groter worden. Dus of de regering nou links of rechts denkt, ergens moet er geld vandaan gehaald worden. En bezuinigingen werken altijd als een economische rem, ongeacht in welke sectoren en welke bevolkingsgroepen.
Dus of je nou door de kat of door de hond wordt gebeten, je zult gebeten worden en het doet allebei verrekte pijn. -
ja natuurlijk de schuld van de huisvrouwen????????? wie bedenkt dit.............
Die zoveel mogelijk alles proberen te combineren.
PArttime baan kinderopvang huishouden etc. en uitkomen met je geld en dan ook nog voldoende tijd aan hun gezin weten te besteden
Ja laten we die als schuldige aanwijzen zij geven niet zoveel geld uit.
MIssschien zou het helpen als de kinderdagopvang betaalbaar bleef en het zo goed mogelijk te combineren is met schooltijden.
Immers van het CDA moeten we ook allemaal veel koters krijgen om de vergrijzing tegen te gaan.
De (merendeels) kerels die ons in de kredietcrisis hebben geholpen die strijken inmiddels alweer tonnen aan bonussen op
voorstel
geef al dat geld aan de huisvrouwen die nog weten hoe een huishoudboekje goed bij te houden niet meer uitgeven dan je hebt en sparen ipv lenen voor onvoorziene uitgaven.
voorstel.
bij ons in de buurt werden vroeger appels geplukt door huisvrouwen zwart betaald. Zij verdiende een leuk centje bij wat werd uitgeven voornamelijk in Nederland.
Tegenwoordig wordt er een blik goedkope oostblokarbeiders opengetrokken en gaat het merendeel van het geld naar dat land.
Misschien toch weer de huisvrouwen zwart laten plukken dan blijft het geld wel in Nederland en wordt er tenminste 19% btw over betaald.
Misschien dat deze hele kredietcrisis dan zo weer verleden is
. -
eventueel ook bij nagedacht dat de mensen gewoon aan het hamsteren zijn op geld. de komende bezuinigingen gaat niet in de kouwe kleren zitten.
-
@19 Tuurlijk is dat zwaar naar er lopen ook wat oma's mee die het leuk vinden om ongedwongen mee te helpen ipv in een strak schema mee te draaien , de kinderen blijven tot na de warme maaltijd ...
Zoals ik het zie draait het super .....1 dag in de week 4 kids is beter dan veel geld kwijt zijn en je dagelijks rot te moeten rennen , -
@22 daar heb je gelijk in
ook wij zetten elke euro weg die we overhouden.
kopen alleen dat wat echt nodig is. -
Als ik zie wat er overblijft van mijn inkomen nadat ik de belasting heb afgetikt, dan kan ik mededelen dat dat helemaal NIETS met een huisvrouw te maken heeft. Wat een bullshit bericht dit.
-
Superopmerking Carin81: Inderdaad, die koekebakkers in het bankwezen die in 2006 / 2007 de economie mede om zeep hebben geholpen en veel te onverantwoord met het geld van aandeelhouders om zijn gegaan. Ze zouden allemaal, samen met het nieuwe management (want fouten mogen niet herhaald worden) op "huishoud" cursus moeten gaan, met een huisvrouw op bestaandsminimum voor de klas: hoe ga ik verantwoord en zuinig met geld om? Helemaal een top idee!
-
Ja, de heffingskorting. Gaan we dan weer terug naar het oude "systeem" waarbij de man weer in een ander belasting valt. Nee, dat zal wel niet stelletje profiteurs zijn het dat hele rechtse zooitje in Den Haag. Ik ben van middelbare leeftijd een baan zoeken valt zo wie zo niet mee dan. Bovendien ben ik ook nog chronisch ziek ben destijds ook uit eigen beweging gestopt met werken om deze reden. Schandalig dat ze de mensen zo uit melken. Ik wil echt niet weten hoeveel wij uiteindelijk in moeten leveren!
-
@14 fout gegokt, je moet betere kranten lezen.
@17 goed gegokt, jij begrijpt hoe de wereld in elkaar zit. -
Al in 2003 was het prijsniveau van wat je zo aan gezinsuitgaven doet anderhalf maal dat van in 2000 geworden. Een eerste CDA-zet was het afschaffen van de aftrekbaarheid van rente op consumptieve leningen, dat bracht het consumentenvertrouwen een eerste stap omlaag. Met allerlei fabeltjes over zogenaamd lage inflatie en " rijk land" , gedebiteerd door theekransministers is geprobeerd het vertrouwen te herstellen terwijl het CPB de basis van de consumenten-prijsindex nog even naar 2006 verlegde. Creatief boekhouden echter versluiert de werkelijkheid wel voor een tijdje, maar niet ad infinitum : de al een paar jaar durende economische werkelijkheid is dat de inkomens dermate op de prijsontwikkeling zijn achtergebleven dat na wonen en eten het geld gewoon op is, niks consumentenvertrouwen. Dat heb je ervan als allerlei sukkeltjes in de regeringen 8 jaar de dienst menen te moeten uitmaken zonder deskundigheid te etaleren. Dat is al begonnen bij de omrekening van gulden naar euro : de koers van de gulden tegen DM werd te laag gewaardeerd en we zijn nu zover dat de euro op de markt geen daalder (meer) waard is terwijl 1 kostwinner met geen mogelijkheid een bij de kosten passend budget kan verdienen omdat zijn guldens-salaris nog iedere maand gehalveerd wordt.. In 1960 kon dat wel en wat we dan ook vooral na 2000 gedaan hebben is : achteruitboeren. Daar kan het CDA zich beter over beraden dan over zich al of niet bij de PVV aansluiten met als criterium een paar drogredenen van baantjesjagers die zich interesseren voor maar 1 ding : wat
schuift het als ik na het ministerschap bankier wordt. -
Ik kan me wel voorstellen dat huisvrouwen gaan bezuinigen. Zijn zien een rechtse regering aankomen die waarschijnlijk gaat bezuinigen op uitgaven aan die huisvrouwen...
-
@1, gaat ie wel goed? zeker last van tunnelvisie.
de huidige bezuinigingen zijn nog van het zittende kabinet, dus nog even afwachten,voor de mee-eters wordt het waarschijnlijk beter om te gaan werken. -
Zie je wel, zuinig zijn met geld is slecht!!!
Als we met dit soort logica het leven door moeten gaan, is het dan gek dat de banken er een zooitje van hebben gemaakt? En maar oneindig blijven uitlenen. -
Huisman/vrouwen hebben dus nu de titel .........."bezuinigers van het jaar "............
In plaats van in een schuldhoekje te stoppen zou ik daar als regering onderhand maar een gebruik van gaan maken . Het is al zo vaak gezegd , laat iemand die weet wat écht geld is de dienst mee uitmaken ...... -
Dit heeft inderdaad niets met links of rechts te maken. De lastenstijgingen hebben helemaal geen politieke voorkeur. Als de olieprijs stijgt, sijgen de energiekosten. Dat is niet links of rechts maar een feit. Als er meer ouderen zijn, wordt de gezondheidszorg duurder, ook dat is een feit en niet links of rechts. Als de aardappeloogst mislukt, worden aardappels duurder, ook dat is noch links noch rechts. Bijna alle lastenstijgingen gebeuren ongeacht een links of rechts kabinet. Zowel onder links als rechts heb ik nog nooit iets goedkoper zien worden. Het enigste verschil is dat de stijging verschillend verdeeld wordt, maar zakken doet het nooit.
We zitten nu met een kip ei probleem. De lasten zijn hoog en mensen zijn voorzichtig. Dit remt de groei van de economie, waardoor een spiraal ontstaat. Er is maar een manier om die te doorbreken: door er voor te zorgen dat mensen besteedbaar inkomen hebben en zekerheid. Dat zit er echter niet in de komende jaren.
Dan pas kun je discussieren over wie dat besteedbaar inkomen heeft (verdeling) en dat is inderdaad een politieke discussie. Voor de rest moet iedereen die lastenverhogingen uitsluitend toeschijft aan rechts zich eens goed laten nakijken. -
@8
"ik ben zelf 26 en jonge moeder van 2 kinderen (7 en 2)
als ik na schoolse opvang wil en full time voor de jongste dan werk ik voor niks
mag ik blij zijn als ik 100 euro per maand over hou. "
Dus dan wil je dat mensen zonder kinderen jouw milieu verpestende hobby nog wat extra financieel ondersteunen? -
Ja hoor, geef de huisvrouw/huisman maar de schuld.
-
375 oktober 2010 12:57 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Wat wil je nu.
Een betere economie,
of fatsoenelijke verantwoorde toekomstige burgers en een economie die niet 1 is maar toch volgens normen fatsoenelijk. Alleen nederland wil altijd haantje de voorste zijn. Een beetje als het gelievde schooljongetje voorop lopen om respect te verdienen van andere (newsflash, respect van een ander is jezelf afhankelijk stellen van 3'de) die zullen dit alleen maar doen als dit gunstig is voor hunzelf. -
En vervolgens komen ze met een onderzoek waarin ze tot de conclusie komen dat het afschaffen van de kinderarbeid een rem is op de economie.
-
405 oktober 2010 13:13 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
415 oktober 2010 13:16 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@35 Kinderen zijn dus een "milieu verpestende hobby"?
Sterker nog de hele mensheid is een milieu verpestende hobby van de aarde, wellicht zelfs eerder de volwassenen dan de kinderen.
Maar nu serieus: Hoewel ik een stuk mee kan gaan met de stelling dat kinderen krijgen/hebben je eigen keuze is en dus in eerste instantie je eigen verantwoordelijkheid is, heeft het krijgen/hebben van kinderen ook een maatschappelijk meerwaarde. Het zijn immers de werkers en belastingbetalers van de toekomst. In het kader van de huidige overbevolking is een terughoudend geboortebeleid niet slecht, maar een maatschappij zonder kinderen is gedoemd tot uitsterven.
Dan, het veroordelen van huisvrouwen tot het aanrecht is mi. bijzonder slecht voor de economie, dit betekent een achteruitgang van het gezinsinkomen, dus minder om uit te geven, dus slecht voor de omzet van het bedrijfsleven.
Maar gelovige fundamentalisten zien dit vast allemaal anders. -
435 oktober 2010 13:23 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@41: huren kan een keuze zijn die niks met inkomen te maken heeft. Ik ken genoeg mensen met een gezinsinkomen van drie keer modaal die in een (dure!) huurwoning in de private sector wonen. Wat jij bedoelt is dat de mensen met hoge inkomens weg moeten uit de sociale huurwoningen. En op zich klopt dat natuurlijk, maar daar hangen ook weer nadelen aan (zoals wijkverloedering).
-
Mag ik heel even kotsen over dit artikel, dit onderzoek.
Doe even met me mee.
Links van u ligt een zwarte bal en rechts van u een witte. Kijk nu even allemaal naar links en ik vraag u intussen welke kleur bal ziet u dan?. U zegt de bal is zwart en dat klopt. Maar als u naar links kijkt ziet u de witte bal aan uw rechterzijde niet meer dus blijft alleen zwart over. Dit is wat ik noem geleide statistieken. Kortom wat een foute kop boven het artikel en wat een foute interpretatie van een toch al niet zorgvuldig onderzoek.
En dan dit nog: 1 op de vijf dit en 1 op de vijf dat. Waarom komen de overige 4 van 5 of 80% van de meningen niet aan de orde in het artikel, niet schokkend genoeg of zo?
Flut onderzoek Flut resultaten Flut presentatie. -
Jammer van deze onderzoekstijd.
Ik denk dat dit onderzoeksinstituut zijn beter had kunnen besteden aan onderzoek naar het werkelijk besteedbaar inkomen.
Als eerste punt moeten zij dan nemen "het gezin hoeksteen van de maatschappij" d.w.z. een gezin met 1 inkomen op het minimumnivo, dan eens 120% van dat minimum en een 150% (ca. 2260 bruto) van dat nivo en dan het modale inkomen wat dat dan ook mag inhouden.
Uiteraard alle toelagen en uitkeringsvoordelen meenemen.
Ik denk dat Den Haag dan echt slapelose nachten gaat krijgen inplaats van alleen maar de statistiek te kijken.. -
@41. Volstrekt belachelijk. Ongeacht iemands inkomen zou iedereen zelf moeten mogen weten waar hij woont. Mensen op basis van inkomen dwingen een huis te kopen? Laat je nakijken!
Daar staat tegenover dat indien je een hoog inkomen hebt, je uiteraard geen recht zou moeten hebben op subsidies e.d. Dat is terecht, mensen het recht ontnemen om te wonen waar ze willen is absurd. Wat als iemand met een hoog inkomen veel wil sparen en daardoor lage lasten wil hebben. Dat mag dan niet? Alles moet voor iemand met een hoog inkomen evenredig duurder worden? Waarom zou iemand dan nog een hoog inkomen nastreven? -
De huisvrouw gaat strakjes nog wel meer in de remmen, als we de regeringsmaatregelen zo bekijken.
En dan doel ik m.n. op de bezuinigingen voor de kinderopvang.
Ik ben benieuwd hoeveel er hun baan op (moeten) zeggen.
Dus samen met de andere bezuinigingen een behoorlijke lastenverzwaring waardoor er per gezin NOG minder zal worden uitgegeven. -
Jarenlang had ze een gat in haar hand, en nu is ze opeens weer te krenterig?
-
Ik ben huisvrouw. Waarom?
Mijn man werk 70 uur per week als ZZP-er, een kwetsbare groep. Hij wilde een gewone baan, maar door de gevolgen van hersenletsel was hij zijn baan kwijt, kon hij geen nieuwe baan vinden. Dan maar voor jezelf beginnen.
Ik heb 3 vormen van reuma en heb vaak pijn, slaap daardoor amper en houd daardoor geen baan vast. Ik ben gestopt met werken en zorg nu voor ons gezin, huishouden, beetje vrijwilligerswerk en ik doe de boekhouding van ons bedrijf.
Een uitkering heb ik niet en we maken geen gebruik van kinderopvangsubsidies. Mijn man zorgt gewoon voor zijn gezin. Mijn mans werk is geen vetpot dus hier wordt flink bezuinigd. De grootste financiele dooddoener elke maand vind ik de zorgverzekering. Ik kan het dan ook niet uitstaan dat zoveel mensen een uitkering vangen terwijl ze al een kostwinner in huis hebben. Of als ze niet eens echt ziek zijn. Maar doordie uitkering kunnen ze wel een nieuwe auto, stacaravan, meubels, e.d. kopen en/of op vakantie. Jaloers...nee. Oneerlijk vind ik het wel. -
hand op de knip, en begrijpelijk. De realiteit is anders dan het Binnehof paradijs met harlekijn Wilders en poppenkast speler Maurice. Bovendien heeft streber politiemannetje Rutte het erg druk met zichzelf....
-
Meer, meer, meer en meer! Daar gaat het om! Alles voor het economisch herstel!
Gezinsleven = niet belangrijk
Vrije tijd = niet belangrijk
Tijd voor je vrienden = niet belangrijk
Werken, werken en nog is werken zullen we!
FUCK een keer OFF met het economisch herstel en laten we ons is bezig houden met dingen die er echt toe doen. Misschien hebben we onze maximale welvaart wel bereikt... Het is onmogelijk om maar economisch te blijven groeien. Daar is de wereld op een gegeven moment te klein voor. -
535 oktober 2010 14:14 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Hadden ze maar in alle bedrijven, banken, en pensioenfondsen, maar huisvrouwen gehad, was het nooit op zo´n catastrofe uitgelopen
Een goeie huisvrouw weet hoe ze budgeteerd, maar vele managers weten dat niet, en dan onstaat er een crisis, wat jaren duurt voor men weer boven jan is. -
@50 Ik begrijp u niet zo goed,
Dus als ik 35 jaar heb gewerkt en word ziek, mag ik daar geen ziekegeld van trekken omdat mijn man werkt?
Er kan in een gezin maar één persoon een uitkering krijgen
Als ik werk en mijn man niet krijgt hij ook geen uitkering visa versa ook niet -
De huisvrouwen zijn in ieder geval verstandiger dan de regering.....
Huisvrouwen denken 2x na voordat ze geld uitgeven... -
En wat is er mis met B merken kopen?
Als ik nu al weet dat ik vanaf 1 januari flink meer zorgverzekering moet betalen voor mijn gezin, dan zal ik nóg meer moeten bezuinigen.
Zoals al eerder is gezegd, ik kan niet meer uitgeven dat er binnenkomt.
Als onze regering nu eens de rem zet op álle verhogingen waar we echt niet op zitten te wachten, dan kunnen wij 's nachts ook eens wat beter slapen. -
De overheid heeft 30 Miljard Euro in ABNAMRO en Fortis gestoken om een faillissement te ontlopen. Dat is 50 duizend euro per huisvrouw/man in Nederland.
Het geld is naar Wall Street en een paar hedgefund speculators verdwenen die de hele wereld hebben opgelicht. -
595 oktober 2010 14:35 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
er moet iemand de schuld krijgen.....................................toch ?
-
Als we nu eens gaan beginnen om de schuld bij de graaiers te leggen en die er ook voor op te laten draaien dan komen we al een heel eind !!!!!!!!
Een graaier gezin koopt ook maar één brood per dag m.a.w. onttrekt de rest van z'n graaigeld aan de economie !!!!
Een gezin op bijstand niveau kan vaak niets eens een brood kopen !!!! en onttrekt dus ook geen geld !!!
Zolang de gewone burger hier niet tegenin gaat blijft de balans verkeerd uitslaan !! -
De recent opnieuw opgelaaide prijzenoorlog in de supermarkten komt hiermee voor deze groep Nederlanders dan ook op het juiste moment !!!
Wat een onzin !!!!!!! De supermarkten hebben de afgelopen tijd de prijzen langzaam aan laten stijgen en nu doen ze net of ze goedkoper worden !!!!
De boeren liggen te kreperen om de melkprijzen maar de melkprodukten zijn de afgelopen tijd almaar duurder geworden m.a.w. de handel en detailhandel zijn hun zakken weer aardig aan het vullen !!!
O ja straks zullen ze de boeren wellicht enkele €centen toegeven als gebaar van goede wil de GRAAIERS !!! -
Wat verwachten ze nou, dat wij met zijn allen geld gaan uitgeven dat we niet kunnen missen (de gewone huisman/vrouw gaat er weer op achteruit als Rutte's kabinet doorkomt), om de crisis (waar wij overigens niet verantwoordelijk voor zijn) te bezweren, terwijl bankiers en topmannen van bedrijven (de veroorzakers van de crisis) gewoon bonussen van 4-5x de Balkenende-norm krijgen, van geld dat de overheid uit onze belastingcenten aan die lui heeft geschonken, om nota bene de crisis mee te verhelpen?
Doe normaal, zakkenvullers betaal! -
Tuurlijk, nu wordt het mooi.
De regering kondigt een lasten verzwaring aan, en dan is de huisvrouw/man de kwaaie hond?
Belachelijk!
Ze hadden waarschijnlijk liever gezien dat mensen zich nog verder in de schuld steken dan ze al gedaan hebben. -
Welke "huisvrouw", de laatste staat in het museum.
Het 2 verdieners syteem heeft dit soort natuur-fenomenen om zeep geholpen. -
@52. Ik geef je 100% gelijk, ik wordt ook doodziek van de economie, het lijkt wel een religie. Toch wil ik er even op wijzen dat je economische groei en welwaart door elkaar haalt. Zelfs als we de huidige welvaart in stand willen houden, dan moet de economie nog groeien.
Bizar? Ja, maar het is toch waar. De reden is enigzins technisch. Er is in de wereld altijd meer schuld dan geld, immers, geld wordt uit schuld gemaakt en daar komt nog rente bovenop. Als alle schulden in de wereld afbetaald zouden worden zou er geen geld meer zijn. Aangezien de rentelast op deze schulden toeneemt, moet deze toename met economische groei gecompenseerd worden. Er komt dan nog meer geld in de economie, en dus ook meer schuld, en dus ook meer rente, en dus de noodzaak voor nieuwe groei, enz enz enz.
Als de economie niet groeit, staat onze welvaart niet stil. Deze wordt dan in rap tempo afgebroken.
@61. Wat een onzin. Iemand in de bijstand kan prima een brood kopen. Dat gebeurd dan van "gratis" geld dus ik weet niet wat voor bijdrage je wilt toeschrijven aan hen, met alles respect voor mensen in die situatie.
En wat je dan doen dan? Als je meer als een ton verdiend kost een brood 100 euro, anders 2? Wat een onzin, de produktiekosten zijn even hoog. En wat is het nut van ondernemen, een hoog inkomen nastreven als dat overal gecompenseerd wordt? -
675 oktober 2010 15:43 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Ze remmen dan misschien wel de economie, maar ze snappen ook niets van voetbal
-
@58
De spijker op zijn kop +++++++++++++++++++++++++ -
Om de economie te stimuleren zien ze graag dat we onszelf in de schulden steken, dan kunnen we spullen kopen die we niet echt nodig hebben op dat moment maar rolt het geld bij de overheid binnen, betalen we rente die naar de banken gaat zodat die de bonussen van hun managers betalen die mede de oorzaak zijn van de financiële crisis. En zo draaien we met zijn allen mee in de malle molen die de economie heet.
De komende tijd gaat deze jongen zijn laatste schulden aflossen, het geld wat ik voorheen maandelijks kwijt was aan aflossing gaat naar een spaarrekening waar ik rente op ontvang.
En dan koop ik pas weer iets van luxe als ik dat echt nodig heb en er ook geld voor is. Niks geen schulden en aflossingen meer behoudens mijn hypotheek. -
Zullen we anders weer gaan lenen om de economie te 'boosten'....
Oh wacht... -
Als wij iets niet nodig hebben, gaan we het ook niet uitgeven. Komt verder bij dat energie etc. steeds duurder wordt, dus ja... Je moet wel beknibbelen of je nu wilt of niet. Wij hebben geluk dat we niet met zijn 2en fulltime hoeven te werken, zodat 1 van ons de kleine kan opvoeden, maar lastenverzwaring betekent voor ons: MEER beknibbelen. Wat je niet hebt, kun je ook niet uitgeven...
-
Lekker thuis blijven bij de kids!
Onze regeringen hebben de bevolking stapelgek gemaakt met het makkelijk uit laten delen van leningen en koophuizen. Subsidies op kinderopvang enz
De vrouw werd duidelijk tegen de muur aan gezet, omdat het financieel anders niet haalbaar is.
De rollen keren zich weer om, en dat is een hele goede zaak ..
Opzouten met al die verplichtingen .. -
@73, ons idee... we hebben (gelukkig) zonder problemen kinderen gekregen en die ga ik toch echt niet 5 dagen in de week wegplempen in de kinderopvang!
-
"Huisvrouwen remmen economische groei"
Banken remmen alle vormen van menselijke groei/vooruitgang. Maar ja, dat is geen nieuws want dat wisten we al. -
@74
Vrouwen lekker allemaal weer thuis zodat de controlle op kinderen ook weer omhoog gaat, ze beter opgevoed kunnen worden, en die gore pedo,s niet meer zo makkelijk de kans krijgen. -
Men heeft de bende zo duur gemaakt met allerlei regelgeving, dat een normaal gezin betekent dat je half to de bedelstaf veroordeeld bent ... Omdat mensen met zijn tweeën werken, heeft men de standaard maar opgetrokken naar tweeverdiener staat. Gewoon grijpgraaien in de portemonnee.
Gevolg is dat de prijzen de pan uit rijzen en de economie verstikt. -
Schei allemaal maar uit!
Het is natuurlijk niet de schuld van de huisvrouwen.
Het is zeker niet de schuld van rechts.
Het is vooral niet de schuld van links.
Het ligt echt niet aan de immigranten.
Het heeft niets te maken met religie.
Het ligt aan ons, van G. & van S.
Wij hebben in 1963 voor 5 daalders ( voor de jongere lezertjes, een daalder was 1 gulden en vijftig cent, omgerekend 0,68 eurocent) te weinig belasting afgedragen.
En toen kwam men tekort. Daar is het allemaal begonnen.
Men probeerde nog te corrigeren, maar volkse opstanden op het Malieveld deden dat teniet. (Voor de jongere lezertjes, het Malieveld is een veld in Den Haag waar in oude tijden nog wel geprotesteerd werd tegen onder meer overheids- maatregelen.)
En zo is het begonnen, maar het tij was al niet meer te keren. De overheid begon geld te lenen om zich uit te problemen te werken, maar werkte zich allengs dieper in de problemen, juist op een moment dat de Nederlander wat minder wilde werken. Ziehier de instroom van goedkope arbeiders.
Staatsschuld werd steeds hoger en liep uiteindelijk helemaal uit de klauw toen de gulden veel te goedkoop verkwanseld werd (daar hebben we het nog wel over gehad met G. Zalm, maar hij wilde van geen wijken weten, typisch vvd)
Uiteindelijk ging het zelfs zover dat banken dreigden om te vallen, maar daar was gelukkig een goed vaderfiguur voor, die hen heeft gered.
Het enige wat we kunnen zeggen is: Sorry! Dit wilden wij niet voor jullie! Maar we kunnen het niet terugdraaien. Helaas zijn wij het land wel moeten ontvluchten.
Ondertekend,
van G. & van S.
Ergens in Z.O. Azie. -
volgens mij promoten, vooral de linkse partijen, al decennia lang dat huisvrouwen moeten gaan werken maar door al meewerken is het lven steeds duurder geworden. Waar vroeger een vrouw een deeltijdbaantje nam om een extra spaarcentje daar moeten de vrouwen tegenwoordig meewerken om de hoge kosten vanlevensonderhoud te kunnen betalen. Of het door links of rechts komt maakt niet uit maar wij wonen zo ongeveer in het rijkste land ter wereld en we hebben steeds meer armoe. Een schande is het maar ach,da's niet interessant voor de politiek,die zielige,onbekwame,hersenloze idioten verkwanselen heel Nederland en de burgers blijven aan de kant staan mekkeren.
Nederland bestaat voor een deel uit voetballers die altijd net de boot missen en voor de rest uit laf volk dat zich laat naaien door elke idioot die zich politicus noemt
Klap voor jezelf kutvolk -
@78
Bedankt he! -
@35 waar staat dat andere mensen mijn mileu verpestende hobby moeten betalen
lekker respectloos tegen over mij en mijn kinderen sukkel je heb welo vaker van die domme uitspraken dat je nog geen ban heb hier.
je haat tegen kinderen is inmiddels wel duidelijk geloof ik
hoef je niet keer op keer te herhalen.
ik heb bewust gekozen om thuis te blijven en voor mijn kinderen te zorgen
zeg alleen dat het voor mij niet rendabel is om te werken omdat ik al mijn geld dan weg moet brengen naar de kinderopvang wat echt belachelijk duur is
mijn zus had haar tweeling(inmiddels zitten ze op school) full time naar de opvang en dat koste ruim 1500 euro per maand!!!!
gelukkig kreeg ze een deel vergoed en een deel van de belsting anders had ze het nooit kunnen betalen
uiteindelijk moest ze zelf nog flink bijleggen dat ze van de 4 weken die ze werkte een week voor de opvang deed -
@80 Tsja, nogmaals sorry.................
-
Wie beschuldigd nu wie van op de rem trappen? Elke dag krijg je een nieuwe stomp in je maag door nieuwe verlagingen van je besteedbaar inkomen. De auto, huur, energiekosten en de verlagingen van alle compensaties en uitkeringen. De kinderopvang en dan draaien ze nog alleen maar warm. Straks komt er nog een hele range van bezuinigingen achteraan. Dus sparen en zo weinig mogelijk uitgeven anders kan je straks een AH wagentje stelen en onder de brug gaan slapen. Die echt goedkope huurwoningen worden appart gehouden voor al die duizenden die hier binnen komen waaien. Als je alles waar accijns op zit nu eens laat staan zoals roken, alcohol en minder de auto neemt, daar red je het dan niet mee dus pure vrijwillige bestedings beperking is het motto. Ik denk dat een gezin met kinderen er geen 2000 maar 4000 euro minder moet uitgeven om niet onderuit te gaan. Het is echt een wedstrijdje bezuinigen aan het worden en de winnaar veroorzaakt een ramp. Ik ben blij dat ik nooit op wie van de drie heb gestemd.
-
"Economisch winstbejach remt keuzevrijheid mensen af"
-
ja en als je zuinig bent noemen ze je krenterig hahahaha wat moet je nog meer doen,ja tegenwoordig moeten d ekinderen ook alles hebben wat de buurkindjes hebben !!!!en alles slingert rond want tevreden worden ze er niet van hoor een beetje fantasie is er niet meer bij jammer was best wel leuk vroeger hoor en we waren veel meer tevreden hoor en hadden niks !!!we vermaakten ons best want toen was er ook geen geld he vergeten ???????????? ik niet hoor en wees eens blij met wat je hebt en niet als maar meer willen helpt heel goed hoor!!!!
-
De huisvrouw is dus iets slimmer dan de gemiddeld bankier of politicus ;)
-
@18 Inderdaad zo breed hebben de mensen het over het algemeen niet meer. Maar ...de overheid wil natuurlijk dat we Amerikaanse stijl schulden gaan maken....daar is de economie een tijd op gegroeid, maar uiteindelijk ga je failliet
-
@52 Je hebt best wel een punt hoor, maar kan dat niet met wat minder gescheld verwoord worden? Ondanks je gelijk, toch een minnetje.
-
@52 Inderdaad. De zaligmakende economie waar inmiddels nog maar weinigen van profiteren..
-
@35 Kinderen hebben is een milieu verpestende hobby????
Tjezus, blah.
Besef je wat je zegt?
Een land zonder kinderen, betekent een vergrijzing, en economische lamlegging! -
@90 Ik wilde net hetzelfde zeggen. Wat een geblahblah van dit kinderhatende tiep...
-
'Huisvrouw remt economisch herstel'
Huisvrouwen (overtolligen) naar een heropvoedingskamp / arbeidskamp? Arbeiten, schnell, schnell! -
Versoberen noemen ze dat en dat kan geen kwaad na de vette jaren.Blijf ver weg van krediet leveranciers want die maken je kapot!
-
Belastinggeld komt net zo goed bij werknemers terecht. Dan kunnen politieagenten, en docenten weer wat meer boodschappen doen.
-
Al het geld wat naar ontwikkelingsbodemloze putten gaat dat remt de economie.
Stort dit geld in je eigen economie i.p.v. in de zakken van corrupte ambtenaren in ontwikkelingshulp.
Ik vroeg me zelf af wat er in al die tientallen jaren (zeker 30 jaar, ontwikkelingshulp is in de jaren 70tig onstaan) nu echt is gebeurd. Als er al zolang is geinvesteerd in al die landen dan moet daar nu toch wel iets zichtbaar zijn. Maar nee, ik zie wekelijks duizenden mensen op de tv die weer helemaal niets te eten hebben. Nederland en de rest van europa zijn volgens mij na de oorlog in rap tempo opgebouwd. Waarom lukt dat dan in ruim 30 jaar niet met die ontwikkelingslanden. -
ik als huisvrouw/moeder bezuinig niet omdat ik het leuk vind.
zelfs met de goedkoopste en de minste spullen uit de supermarkt is het nog moeilijk om er te komen.
wat je niet hebt kun je niet geven al denken ze er met de aankomende bezuinigingen anders over ik zie het vanaf dat moment wel weer hoe dat te managen. -
onprofessioneel gezwets dat van die huisvrouwen.
-
@95 Men wil dit niet. Je kunt rijkdom alleen beleven bij de gratie van de armoede van anderen. Zo is het ook binnen ieder land en tussen landen. Sta daar even bij stil....
-
De discussie over rijkdomsbeleving even buiten beschouwing laten. Maar het is feitelijk simpel,, minder in de beurs is ook minder besteden. of je nou arm of rijk bent het blijft hetzelfde, alleen de één zal het makkelijker afgaan dan de ander.
-
Een goede huisvrouw zet nergens de rem op.
Volle gas -
normaal gesproken bestudeer ik op zondagmiddag www.reklamefolder.nl ....zucht
-
Misschien moet de NL regering eens een voorbeeld nemen aan deze huisvrouwen.
Als het geld op is, stoppen ze met kopen; dit is iets wat ze binnen de NL regering niet snappen. Die blijven gewoon doorgaan met geld uitgeven.
Dr wordt veel te veel geld uitgegeven aan onzin, linkse hobbies worden ze ook wel een genoemd.
Er zouden meer huisvrouwen in de NL regering moeten komen, niet van die hoog opgeleide carriere vrouwen, nee, gewone huisvrouwen, die snappen dat "op" betekent dat je ff niks uitgeeft. -
@20 De beste reactie hierop, wat hoe dan ook, bezuinigen zullen we!
-
Dom propaganda artikel. Meer uitgeven dan je denkt te hebben is alleen maar goed voor de top van ons financiele piramidespel.
Boven je vermogen lenen, investeren van geleend geld, en overheden met grote schulden, die dingen hebben ons de crisis ingeholpen. Als huisvrouw/mannen dus de tering naar de nering zetten, geven zij het goede voorbeeld. Dat de banken daar niet rijker van worden is jammer voor ze. Die parasiterende banken moeten sowieso even 50 jaar hun grote bek houden. -
OOK OPGEVALLEN
Ik zie op een doordeweekse dag altijd vrouwen in mode en schoenenzaken
nooit mannen .
en maar klagen dat ze niet rond kunnen komen -
dit soort gedachtespinsels van de soort MarketResponse
wordt gedoceerd op faciliteiten als Harvard en Yale
is daar afkomstig van
en heeft de zegen en sponsoring van de soort Goldman Sachs
en vele Thinktanks in de USA
en is onderdeel van continue social engeneering
en in bepaalde kringen in Wallstreet bekend onder de noemer
Economic Warfare
de oorlog tegen het Klootjesvolk
de krediet 'crisis' is een farce
u wordt dagelijks geneukt
door de organisatie der jongetjes verkrachters
Jongeluy -
@106 Ik vind jouw gedachtenspinsels vaak vreemder dan dit "nieuwsfeit"..
Zeg gewoon dat je vindt dat de huisvrouw de hoeksteen is van elk gezin, en daar trots op kan zijn.. Daar kán ik wat mee.. -
"zoals De Nederlandsche Bank beschrijft"
...wij van WC-Eend hebben geen schuld.
We weten allemaal heel goed dat niet huisvrouwen maar de banken de crisis hebben veroorzaakt, en dus weten we waar de oplossing vd crisis ligt: niet bij de huisvrouwen.
"Ruim één op de vijf Nederlanders, die in hun gezin de meeste tijd besteden aan het huishouden, verwacht dat hun gezinsinkomen het komende jaar zal afnemen. Bijna één op de vijf kostwinners verwacht juist een inkomensstijging."
Tja, dat is te verwachten met dat neo-liberale/rechtse beleid.
Dat weet de Nederlandsche Bank ook, die dan toch de verantwoording voor het voortduren vd crisis bij de lagere inkomens legt. -
Wat mij vooral opvalt is dat sommige jonge moeders zeggen dat ze voor niets aan het werk zijn, omdat de betaling van de kinderopvang daar aan op gaat!!!!!
Dus met andere woorden, het is niet van ''ik wil gewoon weer werken omdat ik de kids niet de hele dag om me heen wil omdat ik ook eruit wil zijn''
Het draait dus gewoon om het geld, zeg dat dan gewoon! -
@79 "Of het door links of rechts komt maakt niet uit maar wij wonen zo ongeveer in het rijkste land ter wereld en we hebben steeds meer armoe."
De oorzaak moet bekend zijn om het probleem te kunnen oplossen.
Feit is dat NL al ruim 30 jaar een steeds meer neo-liberaal/rechts/conservatief economisch beleid voert.
De enige 'linkse' partij die daarin een rol van betekenis heeft gespeeld is al lang niet meer zo links als die tot ca 30 jaar geleden was. -
1116 oktober 2010 13:54 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Als de banken nou eens net zo voorzichtig en vooruitziend als huismannen/vrouwen waren geweest dan hadden we nu de problemen niet gehad waar we nu mee worstelen.
Ik vind het ronduit stuitend en hufterig van de banksector om mensen die niet met geld gokken door het lukraak uit te geven hopend op een betere toekomst, maar die zuinig doen om de overleving van hun gezin te garanderen, dat de banken het lef hebben die mensen aan te wijzen als vertragende sector in de ecnonomie.
Het is ongelooflijk...die arrogante kut houding. Ze verwachten dat gezinnen met een klein huishoudboekje hun geld dan maar over de balk smijten zoals de banken dat zelf deden om de economie op gang te helpen...waarvan enkel de banken zullen profiteren.
SCHANDELIJK! -
@112 Banken smijten niet met geld, alleen overheden kunnen en doen dat via een voorschot op de toekomstige arbeid van belastingbetalers (vergroting van de staatsschuld) en lenen dat bij de centrale banken. Bankiers kunnen wel teveel risico nemen (en dat hebben ze "uitstekend" gedemonstreerd) en daar vervolgens de belastingbetaler voor laten opdraaien (dus eigenlijk neemt de belastingbetaler het risico en wordt daarvoor vreemd genoeg niet beloond)
-
Dat huisvrouwen inderdaad de economie zouden afremmen doordat ze vanwege werkelijk of verwacht geldgebrek de rem op hun aankopen zetten. Wat een onzin. In de meeste huishoudens worden beslissingen over aankopen door beide partners genomen hoor.
Ik heb het ook helemaal eens met de vele reacties dat huishoudens die proberen niet meer uit te geven dan er binnenkomt, heel goed bezig zijn. Een stuk beter dan de banken en onze overheid jaren hebben gedaan. Maar ja, als huishouden kun je je tekorten vaak ook niet op iemand anders (burgers, klanten) afschuiven en moet je het doen met wat je hebt.
Huisvrouwen hebben inderdaad geen salaris wat resulteert in minder besteedbaar inkomen dan bij tweeverdieners het geval is. Maar een huisvrouw die is getrouwd met een chirurg heeft waarschijnlijk andere bedragen te besteden dan de huisvrouw die getrouwd is met een buschauffeur. Dus de bewering dat huisvrouwen (en ook -mannen) in het algemeen de economie afremmen.... die volg ik echt niet.
De huisvrouwen die roepen dat ze, als ze zouden gaan werken, alleen maar werken voor de kinderopvang, begrijp ik trouwens ook niet. Je krijgt namelijk meer kinderopvangtoeslag naarmate je minder verdient. Kinderopvang kost je dan per saldo enkele tientjes in de maand (uitgaande van 2 dagen per week / 2 kinderen). Mij maak je niet wijs dat je geen paar tientjes verdient met een 2-daagse baan! Werken levert meestal meer op dan thuisblijven. Dat blijft ook zo in 2011, als de nieuwe regels ingaan.
Maar dat is een keuze die ik graag aan iedereen zelf overlaat. Iedereen heeft zijn eigen waarden in het leven. Laten we elkaar fijn in die waarde laten. -
Rem erop? Als je niets hebt om uit te geven is een rem ook niet nodig hoor.
Krijg je als je in de laag zit waarin je altijd net overal buiten valt en te weinig hebt om het ruim zelf te kunnen trekken. Als het dan een keer tegen zit zak je direct in de shit.
Laat ze eens aan koopkrachtherstel doen ipv van zichzelf 2x achter elkaar 30% te geven (bij elkaar meer dan 60% dus) en te blaten dat ons loon bevroren moet worden.
Zie hier de vruchten daarvan.
Eikels. -
Als de overheid net zo zuinig is als een huisvrouw weet je dat je een euro maar een keer uit kan geven om niet in de financiele problemen te komen
Vasthouden allemaal wij spelen niet voor sinterklaas
Bakken van mijn belastinggeld lopen ze te verspillen in den haag
Je krijgt zelf de zwarte PIET
En loop niet weer te stelen van mijn centen of je krijgt de zak,afvoeren naar spanje -
Ik ben een 1 ouder gezin moeder, werk en geef ook uit! Wat een bullshit artikel
-
Altijd weer die vrouwen. Ze zijn ook nergens goed voor...
*sarcasme uit*
Zeker een onderzoek gedaan door mannen? -
Ha, ha, wat grappig.
De dikke buiken die roepen dat de huisvrouw niet genoeg uitgeeft, vergeten dat de huisvrouw van nu heel slim is.
Ze loopt overal de koopjes eruit en als het even kan koopt ze het stukken goedkoper tweedehands (wordt er weer geen belasting over afgedragen).
Of ze hebben een eigen ruilhandeltje met elkaar. Ze vergelijken de prijzen op internet en maken er een sport van om zaken zo voordelig mogelijk te kopen.
Maar dat is natuurlijk de bedoeling niet.
We moeten met z'n allen heel hard werken voor weinig, daardoor kan er meer worden geproduceerd en vooral meer worden afgeroomd - lees - verdiend.
Vroeger kon een kostwinner het alleen verdienen inclusief een koophuis(je) en kon de vrouw desgewenst thuisblijven.
Nu moet er door stellen lang en hard samen worden gewerkt om al de luxe aan te kunnen schaffen die door de media wordt voorgehouden dat het toch echt zo moet. (NOT)
Blijf baas over je eigen portemonnee, dit tot grote frustratie van de graaiers. -
@119 Met dit regeerakkoord jagen ze mensen juist de kringkoophandel in, krijgen we weer kliekjesdag en zullen de mensen nog meer op hun centen moeten letten... wat willen ze nou eigenlijk?
-
Eerst blaten over domme leentokkies die met de aankoop van een flatscreen en 3 vakanties per jaar in de schuldsanering terecht komen. En als de burger dan wijzer wordt en de tering naar de nering gaat zetten is het weer niet goed.
Heb altijd al gezegd dat degenen die de het koopgedrag van de "leentokkies" het hardst verguisden zich wel eerst hadden verrijkt over de ruggen van diezelfde mensen.
De dwang van de commercie drijft je bijna die spiraal in, totdat je doorziet hoe je bedonderd wordt. -
de huisvrouw/man is de rots in de branding in deze tijden.
Dus opdonderen met je stemmingmakerij bericht -
@3
Het werd tijd dat thuiszitten niet langer financieel wordt beloond.
@4 en @7
Het artikel gaat niet over 1-inkomengezinnen. Ik vind het trouwens een raar verhaal, want wij bepalen samen de uitgaven.
@8
Je wilt graag werken of je wilt het niet. Alsof winst maken ineens een goede motivering is om je kinderen wel 'achter te laten' om met jouw woorden te spreken. -
@27
Waar heb je het over? Mannen en vrouwen zijn voor de belastingdienst gelijk en dat is maar goed ook. -
@29
Je bent wel erg raar bezig als je belastingkorting op een lening nodig hebt. Heb je niets geleerd van de DSB-affaire? -
@31
Je opmerking is achterhaald. Iedereen kan het regeerakkoord voor het aankomende kabinet lezen. -
@33
Ik vind de suggestie dat huisvrouwen/mannen zoveel invloed zouden hebben op de economie ongeloofwaardig, maar dat neemt niet weg dat het logisch is als mensen de hand op de knip houden. -
@34
Ik ben het eens met het eerste deel van je betoog, maar de verdeling van de lasten is wel behoorlijk rechts naar mijn idee. -
@41
Het aantal gezinnen met 4x modaal in een sociale woning is verwaarloosbaar. Je kunt mensen in de vrije sector niet verplichten te kopen. -
@42
Natuurlijk hebben kinderen een maatschappelijke meerwaarde, maar moeten mensen zonder kinderen er daarom aan meebetalen? Je vergeet dat kinderen in de toekomst ook aanspraak maken op de zorgsector en op pensioen dus het nemen van kinderen biedt geen lange termijnoplossing. -
1318 oktober 2010 13:43 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
1328 oktober 2010 13:44 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@54
De schuldenberg van Nederlandse huishoudens is gigantisch, dus dat budgetteren valt in de praktijk nogal tegen. -
@131 @132 Spammers remmen in ieder geval het economisch herstel. Nuniet-->spam
-
1358 oktober 2010 13:52 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Moderators doe wat aan de Internethoer Yarcybaby, ze spamt elke topic.
-
Wanneer gaaan we nou eens ècht staken?
Alles ècht plat.
Òok de gewapende machten; vooral de gewapende machten.
Ik wil dat de elite eens helemaal op zichzelf aangewezen is.
Eens kijken of ze de boel nog steeds in de luren kunnen leggen.
Regel het maar lekker zelf hufter-bankier!
Regel het maar lekker zelf hufter-wapenfabrikant!
Regel het maar lekker zelf hufter-politicus!
Verbouw je eigen vreten, bouw je eigen huis, auto, boot.
Leg je eigen straatstenen maar.
Genees je eigen ziektes maar.
Onderwijs je eigen kinderen maar.
Doe alles maar eens lekker zèlf. zweet maar eens.
Feel the whip, m*therf*ckers! -
ze letten op de kleintjes
-
@138, leuk gezegd! ;-))
-
Laat de regerende bobo's dalijk naast hun politieke baan ook het volledige huishouden eens zelf doen...zal ze leren!!!
-
1419 oktober 2010 11:40 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
We moeten al ons geld inmiddels naar huizenspeculanten en zorgverzekeraars brengen. Wat blijft er dan nog over voor normale ondernemers? Als je via de overheid wordt geript is er niet veel meer over voor een economie van het volk.
-
Blijkbaar had Wouter 'de Bankenredder' Bos een vrouw met een gat in de hand, want van een wachtgeldje-a-la-balkenende kon ie het niet redden, moest weer aan het werk...
Ik zou zeggen, luister maar eens wat meer naar diue huisvrouwen, die weten het vaak toch het beste (maar dan niet naar die van Wouter). -
vrouwen?
Dat is toch links? -
Laag, heel laag.
Stijgers in Economie
Dr. Doom: ' Griekse exit goed voor euro '
Marc Faber laat bij CNBC weten dat de...
11 uur 49 minuten geleden door Mr.Q
Buitenlanders keren Spanje de rug toe door...
Toeristen zal Spanje deze zomer hopelijk...
11 uur 56 minuten geleden door joepdekat
Zwitsers maken actieplan voor val euro
Hoewel Zwitserland er niet van uitgaat dat...
16 uur 23 minuten geleden door tisso
Omzeil de belaste kilometervergoeding
De belaste kilometervergoeding kan deels...
16 uur 35 minuten geleden door All.you.need.is.love
Wist je dat? Onthutsende cijfers over de...
Spanje gaat helaas dezelfde richting uit....
1 dag 9 uur geleden door Plutarchus
Best gewaardeerd
ESM: Maximaal 40 miljard? U vergist zich.
Rudo de Ruijter
23 mei 2012
Open brief...
4 dagen geleden door natuurlijkeu
Salaris bouwdirecteuren stijgt ruim 4 procent
Terwijl de bouwbranche in een flinke dip...
3 dagen geleden door dewa
Werkloosheid neemt sterk toe
DEN HAAG - De werkloosheid is in april...
3 dagen geleden door degebruikerbetaald
Opzettelijke onwetendheid leiders is...
“Er bestaat geen enkel voorbeeld van een...
5 dagen geleden door Mr.Q
Zwitsers maken actieplan voor val euro
Hoewel Zwitserland er niet van uitgaat dat...
16 uur 23 minuten geleden door tisso

