Vind ik niet gek. Lage lonen, hoge kosten. Vaste lasten liggen al gauw boven de 1000 euro. Als je dan minimumloon hebt, houd je niet veel over om van te houden.
Nederland is het land van de werkende armen
Sorteer op:
-
stop dat ,,gemakkelijk"lenen eerst en gokken !
-
Alles gaat maar omhoog maar minimum blijf ook echt minimum.... Best triest voor een rijk land als nederland.
-
Bruto minimumloon per 1 januari 2008
Voor een werknemer van 23 jaar of ouder is het bruto minimumloon bij een volledig dienstverband per 1 januari 2008:
per maand € 1.335,00
Vette hap. :-(( -
De PvdA-leden besloten in september 2006 op een congres dat voedselbanken binnen vier jaar verleden tijd moeten zijn.
Lachertje dus. :-((( -
Feiten:
-het Nederlandse minimumloon is hoger dan in de meeste andere europese landen
-onze supermarkten zijn de goedkoopste van Europa (FEIT)
-onze bijstandsuitkeringen zijn de hoogste ter wereld (ik weet waar ik over praat want ik werk bij SoZaWe)
Misschien moeten de "klanten" van de voedselbank eens hun uitkeringspatroon gaan aanpassen, dan hoeven ze niet naar de voedselbank -
Wat is er erg aan voedselbanken? Je kunt mensen soms beter eten geven dan geld, met name degenen die er niet mee om weten te gaan.
De PvdA vindt dat voedselbanken binnen vier jaar verleden tijd moet zijn. Misschien moet Wouter Bos dan eens ophouden met telkens onze lasten te verhogen. We hebben een te dure verzorgingsstaat en daar hebben ook de minima last van.
Kortom, als er al een probleem is wordt het veroorzaakt door de PvdA, en niets anders. -
@Vicky
Shame on you, als jij werkt bij SoZaWE zou je dondersgoed moeten weten hoe nijpend de situatie van sommige mensen is. De uitkeringen mogen dan wel de hoogste ter wereld zijn (wat ik overigens niet zomaar aanneem) ze zijn zeker onvoldoende om een fatsoenlijk bestaan van te hebben.
Ik heb zelf ervaren door zonder schuld een korte periode in de WW belandt te zijn, als je dan "gewoon"je hypotheek en alles moet doorbetalen, kom je er niet, ondanks dat ik al mijn abonnementen (de krant, maandbladen, mobiel e.d.) opgezegd had. De OZB, verzekeringen, schoolgeld, het gaat allemaal door.
Het is een schande dat we in NL voedselbanken nodig hebben.
Als een medewerker van SoZaWe er er zich zo over uitlaat is ie de de eerst afkorting So niet waard! -
@Driesje
De voedselbanken worden gebruikt door de minima,die hun zaakjes
niet op orde hebben .(Er zijn ook minima,die dat wél kunnen)
En die minima krijgen veel voordelen van die verzorgingstaat in de vorm
van allerlei toeslagen.Dus geen last maar een lust.
. -
@Vicky
Welk uitkeringspatroon? Ik denk dat je bedoelt bestedingspatroon maar van een paar cent kun je geen wonderen verrichten.
Wat is een uitkeringspatroon? Je krijgt toch gewoon uitkering daar kun je niets aan veranderen wel aan de manier zoals je het besteedt. -
#5
De supermarkten zijn dan wel goedkoop, maar dat zijn de vaste lasten zeker niet.
De bijstand kan dan wel "hoog" zijn, maar heb je zelf al eens geprobeerd om een maand van 1100 nog wat met je gezin rond te komen? Of liever nog: een half jaar of een jaar, want dan merk je echt goed hoe moeilijk dat is.
Schaam je, je bent helemaal geindoctrineerd door sozawe. Kijk eens buiten en haal je referenties ook eens ergens anders. -
"Dat heeft radiozender BNR Nieuwsradio nagevraagd bij de Stichting Voedselbank Nederland."
Wij van WC-Eend bevelen WC-Eend aan ...
Natuurlijk roept de Voedselbank zelf dat ze hard nodig zijn, anders krijgen ze niks meer.
In een enkel geval zal die voedselverstrekking uitkomst bieden, maar het echte probleem zijn niet de inkomsten maar het uitgavepatroon van de mensen. Ook Airforce1 hierboven heeft het aan zichzelf te danken dat hij in de problemen kwam. Hij nam toch zeker zelf die hypotheek die hij later niet meer kon betalen? Wijt dat dan niet aan anderen; de PvdA daar de schuld voor geven is helemaal een lachertje.
Het Parool kwam een tijd geleden met een huilverhaal over mensen die het "moeilijk" hadden. Maar tussen de regels door kon je lezen dat meneer stevig dronk. Als je 5 euro per dag opdrinkt is dat wel 150 euro in de maand. Ga dan niet lopen zeiken over voedselbanken. -
Xale
Jij woont zeker in een mooie straat, goede betaalde baan en totaal geen geldzorgen want dat zijn altijd de mensen die, voor degene die het moeilijk hebben, de beste oplossingen hebben. -
Nee, goed hoor.
Brood met het goedkoopste beleg, macaroni als avondeten. Geen kleding etc. kopen, uiteraard is vakantie uit den boze, laat staan computers, roken en drinken. Nooit een kadootje kunnen kopen voor je kinderen, Sint bestaat niet en Kerst en Pasen ook niet kunnen vieren.
Zit niet hypocriet over voedselbanken te lullen als je er geen verstand van hebt, -
@Xale
Jij bent echt de weg kwijt, ik wijt helemaal niets aan anderen, ik ben niet in de problemen gekomen. Ik vertel alleen maar dat mensen buiten hun schuld om een beroep moeten doen op sociale voorzieningen,die we overigens zelf betaald hebben. (ik had toen een arbeidsverleden van 30 jaar!) en dat het niet zo makkelijk is om te bezuinigen. Als ik geen hypo had gehad was het de huur, je woont immers gebasseerd om je inkomsten, en dan verwacht je niet dat er zomaar iets kan veranderen waardoor je je baan kwijtraakt.
Dat er weer andere gevallen zijn waardoor het "eigen schuld" is zoals jij zegt dat kan, maar het is zo makklijk oordelen, misschien is de man in het huilverhaal wel door omstandigheden aan de drank geraakt. Dat moet dan worden opgelost door de mensen van SoZaWe ipv te veroordelen. -
@Vicky
Ik denk dat je in een waanwereld leeft !
Minloon = 1143,- netto trek daar vanaf:
woninghuur
energie gas/water/licht
verzekeringen wa/inboedel/ziektekosten/overlijden
belastingen gemeente/provincie
openbaarvervoerskosten woon-werk/prive
kleding werk/prive
eten & drinken
vanaf dan kom je elke maand TEKORT !!! -
En waar maakt men zich druk over??
ze actie gaat voeren voor meer koopzondagen
http://www.nu.nl/news/1503158/30/Ruim_900_handt...
Uitgegeven: 30 maart 2008 20:13
Laatst gewijzigd: 30 maart 2008 20:45
AMSTERDAM - Een online petitie voor de uitbreiding van het aantal koopzondagen is zondagavond ruim 900 keer ondertekend. De Raad Nederlandse Detailhandel (RND) kondigde afgelopen maandag aan dat ze actie gaat voeren voor meer koopzondagen. -
Als Wouter Bos iedereen dezelfde loonsverhoging geeft als hij zichzelf gegeven heeft zouden die voedselbanken snel niet meer nodig zijn.
-
@Vicky U werkt bij SoZaWe Dan doet die SoZaWe zijn werk niet goed en daar zou ik
maar niet zo trots op zijn.
Vet salarisje zeker en dan lekker afgeven op die , die echt niet rond kunnen komen.
Echt walgelijk.
U zou het eens moeten aankaarten bij uw meerderen, gaat niet hé dan lig u er uit.
Ik word echt woest als ik zie hoe mensen behandelt worden die echt hulp nodig hebben
bij voedsel banken etc. Kom u.a.b niet met verhalen dat je het zomaar kunt gaan halen, lekker makkelijk en zo. Je hele hebben en houden word doorgelicht. Dat weet ik van heel dichtbij.
De meeste mensen schamen zich dood voor hun armoe.
En ja HIER zou de heer WILDERS zich eens druk over moeten maken, EEN FILMPJE b.v
dat doet hij en zijn aanhang eens echt iets voor nederlanders.Maar ja dat scoort niet.
peace -
Ja sorry hoor, maar ik fietste laatst toevallig langs een voedsel bank en dan zie ik dus allemaal mensen aankomen met een auto en ééntje was voortdurend aan het bellen terwijl z'n vrouw naar binnen ging om zo'n pakket te halen. Dan kun je dus wel benzine van 1.52 euro per liter betalen, onderhoud en wegenbelasting etc, en ook nog een telefoon rekening. Maar je moet dan vervolgens wel naar de voedsel bank. Ja daaaaghhh.
-
http://www.hartvannederland.nl/localitem/7283/Z...
Eerst in Limburg en gisteren in Drenthe. Het idiote was ook hier om te zien hoe de campinggasten hun biezen moesten pakken om plaats te maken voor de Chinezen. Toch van de zotte dat steeds meer mensen naar de voedselbanken moeten en dat Nederland maar mensen blijft binnen halen !
Zeuren dat steeds meer mensen hun rekeningen niet meer kunnen betalen MAAR WIE betaalt dit alles dan wat de asielzoekers nodig hebben ?
Voedselbanken krijgen ook steeds minder waarom dan nog openen ? -
Ik denk zomaar dat een auto, die je 1x per week gebruikt om naar de voedselbank te gaan, goedkoper is dan het OV. Om nog maar te zwijgen over de bereikbaarheid. In Groningen bijvoorbeeld moet je ver lopen van de bus naar de voedselbank...
En telefoneren mag ook al niet?
Geen internet, geen feestdagen, geen auto voor sociale bezoekjes, geen geld om OV te betalen en ook nog niet bellen met je vrienden?
Solliciteren, mag dat nog wel?
Onee, kan niet, kan er niet komen... -
Tja, ik ken ook een gezin dat regelmatig bij de voedselbank langskomt.
Merkwaardig genoeg hebben ze wel geld voor sigaretten, bier en vreten voor een paar grote honden.
Oftewel: prioriteiten stellen is ook een kunst. -
De euro heeft de gulden vervangen.
Alleen in naam en niet in koopwaarde. -
Laat deze mensen op zondag in de winkel staan, zijn er twee problemen opgelost.
Deze mensen hebben dan een extra en er staat personeel in de winkels -
Tjongejonge wat een vooroordelen allemaal. Natuurlijk zijn er mensen die misbruik maken van ons (mooie) sociaal systeem, keihard aanpakken! Vicky aan de slag!!!!!
Maar er zijn ook mensen die echt niet anders kunnen, dus als jullie zeggen dat deze laatste vorm van hulp afgeschaft moet worden, dan veroordeel je die arme zielen tot een leven lager dan een hond.
Think twice! -
Denhaag denk eerst aan hun eigen zakken en de rest van de mina mag in de stront zakken .. snap je nu waarom nu hoop mensen op wilders stemen die hoopen dat wilders zeg nederland eerst ... eigen vervoer is altijd goed koper dan openbaar vervoer .
-
mijn man werkt elke dag ,grondwerk wel te verstaan.heeft 1300 euro ,en met alles eraf is het tellen en schuiven geblazen.net boven het minium dus nergens recht op en maar zien dat je rond komt. ja we leven in een lekker landje,haal nog maar meer asielzoekers die wel geholpen worden.en laat ons nog verder in de stront zakken.
-
.
Ja,de mininma moeten (nog) meer gesteund worden.
En als ze dan wat meer gaan verdienen zijn ze alle steun weer kwijt.
Lekker motiverend.
. -
#28
Misschien klopt dus het systeem niet????
Zo is het ook zeker absoluut niet motiverend hoor. -
lekker als je dit hoort
' topbestuurders van AEX-bedrijven vorig jaar gemiddeld met 23 procent zijn gestegen' -
Als ik zie wat de gemiddelde minima uitgeven op de kermis,draait mijn maag vaak om.Mijn vrouw en ik hebben beide een fulltime baan,tegen min loon.geen vetpot,maar we kunnen ons goed redden.Maar als we dan al eens naar de kermis gaan,gemiddeld 1x per jaar,geven we niet meer uit dan ongeveer 30 euro.en daar hebben we dan ook nog de oliebollen van betaald.Als ik dan zie wat er door werkloze figuren wordt opgezopen bij de biertent,terwijl de kinderen staan te kwijlen voor de snoepkraam,is het mij wel duidelijk,waarom bepaalde mensen niet kunnen rondkomen van een minimum inkomen!Ik kende zelfs een gezin,waarvan moeder elke dag een tree bier moest regelen,en de kinderen s'winters met blote voeten in de sandalen op de fiets meesleurde.
Proost!!!!! -
Sinds de invoering van de euro,s gaat de bevolking naar de klote
Toen zag je alles 5 gulden,s op de markt
nu € 5,00 wel omgerekend 11 guldens toch
en maar zeggen je moet niet om moet rekenen
maar als je het goed bekijkt betaal je nu alles DUBBEL
MET DIE KLOTE EURO,S
en dan die accijns in nederland te gek voor worden hoe die omhoog gaan
kijk naar de brandstof hier in nederland de shell heeft het voor het zeggen
maar ik weet zeker dat het goedkoper kan daar hebben we de shell niet voor nodig
die zakken vuller
Hoe hoog staat zijn vermogen eigenlijk -
Tja idd is het goed dat er mensen kunnen aankloppen bij de voedselbank!
Maar dan ook echt mensen die het nodig hebben!!! en niet die lui die er zwart bijwerken en iemand anders hun voedselpaketje laten meenemen!! echt te gek voor woorden dat dit gebeurt! -
Voedselbanken, tja dat is wat, maar wel goed dat ze er zijn.
Niet goed dat ze er MOETEN zijn. De opmerkingen van Vicky zijn de waarheid en niets anders dan de waarheid.
Ken in mijn omgeving ook mensen die het niet breed hebben en klagen.
Wel hebben ze mobiele telefoontjes die de hele dag door worden gebruikt.(belangrijk hoor!) Wel 1 platscherm aan de muur van 107 cm.Biertje en sigaretje gaan voor alles.
Eten van Mac D. etc.etc.
Kost niet weinig,dus blijft het betalen van huur of hypotheek en afbetaling(en) van andere leningen een onhaalbare zaak.
Ken ook mensen die met het zelfde geld/inkomen NIET klagen en de juiste prioriteiten stellen.
De stelling dat ik moet een mobieltje hebben want dat is belangrijker dan huur betalen,
hoor je steeds meer(= voorbeeld)
Dus niet zeuren ,maar de juiste prioriteiten stellen met een laag inkomen is van levensbelang om rond te kunnen komen. -
In een maatschappij waar we al 3/4 van ons loon kwijt zijn aan vaste lasten is het nog altijd mogelijk om een goed en fijn leven te hebben. Er is veel samen te doen maar in een IK tijdperk vervreemden we steeds meer van elkaar en willen vooral privacy. Maar ook dat kun je delen met lieve en leuke mensen die allemaal mee betalen. Samen staan we sterk. Toch?
-
Laten we wel voorop stellen, dat het van de zotten is dat wij in Nederland voedselbanken hebben. Lijkt wel een 3de wereldland. Mensen met een uitkering in welke vorm dan ook of mensen die een loon hebben onder het minimum moeten beter begeleid worden met hun uitgaven. De regering had dit moeten regelen na invoering van de euro. Maar de regering heeft niks gedaan om de klappen op te vangen voor mensen die het voor de euro en zeker na de euro niet breed hadden. Heel veel mensen zitten in de financiële problemen al dan niet door hun eigen beslissingen. Laat de regering eens een stop zetten op alle reclames voor kredietfaciliteiten leningen enz. ...
Ze zouden al die gevallen van schuldsaneringen eens goed onder de loep moeten nemen, want dat is ook een gebed zonder eind. In de schuldsanering ben je binnen 3 jaar van al je schulden af en kun je weer nieuwe schulden maken, wat een land. -
Komen ze aan bij de voedselbank in hun dikke BMW 7-serie
-
#1,5,8,19,22,31:Ik was al bang dat ik de enige was die er zo over dacht.Als je het de tering naar de nering zet kun je ook met een lager inkomen rondkomen.Dan moet je wel het idee overboord zetten dat je moet meehollen in deze rare consumptiemaatschappij.
Veel voedselbanken zijn trouwens opgericht door handige jongens met een vooropgezet plan.Eerst in de media roepen dat er armoede heerst ,vrijwilligers en gulle gevers om je heen verzamelen,en vervolgens bij de overheid aankloppen voor subsidie "omdat je onmisbaar bent" -
Vicky is een voorbeeld van de één-na-laagste klasse, die naar de laagste trapt. Omdat ze ook alleen maar op haar arbeidskracht is aangewezen om inkomen te verwerven, is ze in de ogen van de echte bezittende klasse geen haar beter dan een uitkeringstrekker. Voor de bezittende klasse is ze eveneens iemand, die haar eigen broek niet kan ophouden, vallend onder de uitkerings-, pensioen- en loontrekkenden.
Solidair zijn dus, Vicky, en je niet een trap hoger wanen. -
@ dos #32#
Als ik kijk naar de prijs van een flesje Spa blauw, dan valt de prijs van de benzine nog wel mee. -
Jajaja blijf het maar vergoeilijken, als je mijn avator bekijkt zie je Jaguar, ik heb het goed heel goed, maar ik vergeet nooit waar ik vandaan kom. Mijn vader heeft gestaakt en gestreden voor dit soot vormen van social bescherming. Dus tijdens zijn stakingen Geen loon, geen vlees op tafel.
@ Pieter eulie
"Veel voedselbanken zijn trouwens opgericht door handige jongens met een vooropgezet plan.Eerst in de media roepen dat er armoede heerst ,vrijwilligers en gulle gevers om je heen verzamelen,en vervolgens bij de overheid aankloppen voor subsidie "omdat je onmisbaar bent"
Bewijzen, en ik sleep ze voor de rechter! geen loze kreten uitten, als je dat echt vindt doe er dan gvd wat aan ga op de dam staan protesteer.
Vicky, waar ben je??? jij weet het toch allemaal doe er wat aan, vergeet niet dat jij je baan te danken hebt aan deze ellende!!! -
soot vormen van social = soort vormen van sociale
sorry maak me te kwaad -
@ Airforce 1
Op marktplaats staan al Jaguar's vanaf 600 euro ! ! DUS ? ? -
Ralf, wat is je punt??? van een minimum uitkering = 50% van minimim loon kan je die dus niet eens veroorloven.
Heb je wel eens gekeken naar een ondehoudsbeurtje?
Lul niet zo slap en ga je diep schamen -
@ Airforce 1
Had erbij moeten zetten dat je dit met een korreltje zout moet nemen.
SORRY, schaam me diep. -
"Veel voedselbanken zijn trouwens opgericht door handige jongens met een vooropgezet plan.Eerst in de media roepen dat er armoede heerst ,vrijwilligers en gulle gevers om je heen verzamelen,en vervolgens bij de overheid aankloppen voor subsidie "omdat je onmisbaar bent + Bewijzen, en ik sleep ze voor de rechter!"
Makkelijk. In Haarlem hoorden een stel nonnen over de voedselbanken en concludeerden dat er blijkbaar armoede was omdat er immers voedselbanken bestonden. En dus besloten ze er ook een op te richten. Dat bleek nog niet mee te vallen want ze konden de locale armoedelijders niet vinden!
Die redenering van de nonnen zie je voortdurend terugkomen, ook in de reacties hierboven: omdat er voedselbanken bestaan zullen ze wel nodig zijn en zal er dus wel armoede zijn en moeten we maar een voedselbank oprichten. Een cirkelredenering. -
# Hairforce1:Nee ik ga niet op de Dam staan roepen en ik ga ook geen rechtzaken aanspannen.Ik ga morgen weer gewoon naar mijn werk en van de belastingen die op mijn salaris worden ingehouden wordt deze ongein bekostigd.
-
@vicky: je werkt bij SoZaWe?
Dat zijn de èchte sociale werkplaatsen - voor overbodige ambtenaren, dus misschien moet je niet zo neerbuigend zijn naar anderen? -
@ Ralf
Had niet begrepen dat je dat sarcastisch bedoeld had, in dat geval sorry voor mijn felle reactie
@Pieter Eulie
Ik vraag ook niet of jij een rechtzaak wilt beginnen, als jij de bewijzen aandraagt of me verwijst waar ik ze kan vinden (want ik heb ze niet) sleep ik ze voor de rechter. En trouwens ik bevind me in dezelfde positie, zoals je hebt kunnen lezen werk ik inmiddels al 32 jaar en draag ik dus me steentje bij.
Op zich goede discussie hier, ben blij te zien dat dit mensen tenminste iets doet.
Welterusten en morgen weer werken helaas...... -
die minimumloonbruto-onzin: een flauwe fabel. afhankelijk van de sector, is je nettoloon bepaald door afdrachten. pittige cao-bepaalde pensioenpremie, vut-premie, aanvullende prepensioenpremie enzovoort. en dan nog de subsidie voor de ziektekostenverzekering en de huurtoeslag...
een mij bekende wao'er die werd afgeschat op basis van minimumloon, en daarvan dan 70 procent, zat dik onder t sociaal minimum. van de formulieren dat hij aanvulling "mocht" aanvragen, begreep hij niks. en geen enkele "hulpverlener" deed 5 jaar lang moeite hem boven t sociaal minimum te krijgen. of hem te helpen een formulier in te vullen voor een gerechtvaardigde belastingteruggave. hij is praktisch analfabeet! "ik vulde die formulieren in, ze kwamen terug, alles was fout."
echter, voor de voedselbank kwam hij niet in aanmerking! -
Veel bijstandstrekker hebben het nog beter dan iemand die werkt.
- Huursubsidie (krijg ik niet want ik werk)
- kwijtschelding belastingen (krijg ik niet want ik werk)
- Bijzondere bijstand (krijg ik niet want ik werk)
- Voedelbanken (heb ik niet nodig want ik werk voor eten)
- Nieuwe PC op kosten van de soos (krijg ik niet want ik werk)
- Internet op kosten van de soos (krijg ik niet want ik werk)
- Gratis kinderopvang (krijg ik niet want ik werk en heb geen kids)
- 4 weken per jaar vakantie op kosten van de soos (krijg ik niet)
Misschien toch maar eerder gaan stoppen met werken, zodat ik al kan genieten voordat ik echt oud wordt. Op kosten van de soos natuurlijk. -
"Misschien toch maar eerder gaan stoppen met werken, zodat ik al kan genieten voordat ik echt oud wordt. Op kosten van de soos natuurlijk."
Meteen doen joh, als het je zo'n paradijselijk bestaan lijkt !! -
@Vicky reageert niet meer
Ik heb er lang op gewacht maar helaas...
Blijkbaar U.P.G.(uit positie geluld) -
Hou nou eens op met kankeren op anderen,en ga je eigen brood verdienen!!!!!!
-
jammer dat men hier in nederland zoveel naar de andere mens kijkt. Waarom wil men altijd meedoen met de rest. Bouw voor jezelf een bestaan op en gun die ander zijn eigen bestaan. Het leven draait niet alleen om geld hoor zoals uit vele reakties blijkt. GET A LIFE.
-
Ik ken ook iemand met een bijstand, maar ze hebben wel een kat en een herdershond.
-
door Clazina 1 minuut 56 seconden geleden -----
Ik ken ook iemand met een bijstand, maar ze hebben wel een kat en een herdershond. ----En 1,2 gsm per persoon,met bijbehorend abbo.En natuurlijk ook internet op je mobiel,want daar kan je tegenwoordig toch niet meer zonder?En natuurlijk voor de kids een pleesteesjun en een eksboks.Ook gelijk maar dvd en schermen achterin de 18 jaar oude kadet,golf of hirohito,want dat is toch leuk voor de kids,als we eens naar opa en oma gaan(gemiddeld 2x per jaar)dan vervelen ze zich niet zo gauw tijdens de rit van 15 minuten.En ook een aircounit op de slaapkamer want met die hete zomers hier doe je al geen oog dicht. -
@arcenic
Hé?????????? -
was maar een aanvulling Clazien
-
@arcenic
Ik heb het gesnopen. -
Ik kan me natuurlijk vergissen,maar we moeten wel prioriteiten stellen.Iemand die hard werkt voor een schamel bestaan verdient meer respect dan iemand die zijn of haar verantwoording uit de weg gaat,en zijn/haar gezin naar de donder laat gaan!!De mens schept zijn eigen wereld om zich heen.Derhalve zijn de betrokken personen in eerste instantie verantwoordelijk voor het eigen welzijn.Behalve personen die gezond verstand ontberen of anderszins gehinderd zijn om werkzaamheden te verrichten.Bijna altijd kan er bezuinigd worden op uitgaven als roken en drinken!Als ouder afhankelijk van een minimum loon kan je het niet verkopen dat je jezelf vol blijft zuigen met kankerverwekkende stoffen,terwijl je kinderen essentiele dingen ontberen,zoals 1 stuks fruit per dag!
-
Een aantal jaren terug was ik nog vrijgezel en kon zonder mijn bankrekening te controleren nog doen en laten wat ik wilde. Commentaar van mensen die op de kleintjes letten wuifde ik weg met de reactie dat dat kolder was en meer een sport dan noodzaak moest betekenen. Nu weet ik wel anders ... Ook ik moet nu elke week mijn saldo controleren om te kijken of ik deze maand wel uitkom.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat ik er sterk van overtuigd ben dat mensen die geen geldzorgen hebben onmogelijk kunnen beseffen wat de problemen van minder bedeelden zijn. Begrijp me heel goed, ik klaag niet en heb altijd van mijn ouders geleerd om niet teveel naar de buurman/vrouw te kijken.
Het is oh zo simpel om over een ander te oordelen. -
En maar klagen en van de steun leven, en jaloers op de hardwerkenden.
Ga zelf ook werken. -
een beetje roker rookt al gauw voor 15 euri per week op.als een gezin bestaat uit 2 rokers is dit dus al 30 euro per week,bijna de helft van het weekbudget!!!reken eens uit hoeveel fruit je hiervoor koopt!vaak zijn het echter niet alleen pa en ma die roken,want een goed voorbeeld doet goed volgen,of zo de ouden zongen,piepen de jongen,dus adolescenten beginnen vaak al vroeg te roken.Staat als een paal boven water dat deze kostenpost te hoog is voor de gemiddelde minima,vooral als de rest van het budget opgaat aan merkloos bier en onzinnige luxesnufjes!
-
Armoe is niet met geld te koop.
Al is de moeder nog zo arm,toch dekt haar kleed de kindren warm(belgisch spreekwoord) -
Wat dacht je van leningen, die ze doen?
-
Te dure leningen lopen?Eigen schuld!!!Niet te lang geleden vertelde een mevrouw op tv dat ze meer dan 10 leningen hadden lopen,tegelijketijd!!terwijl ze op het minimum zitten.Bijna lacherig vertelde ze dat ze bv een lening hadden aangevraagd voor een andere tv,en plotsklaps 5000 euro extra konden lenen.Ipv een goedkope 2ehands te kopen werd een duur apparaat aangeschaft,en de rest van het geld verbrast.Idem met een lening voor neen wasmachien,terwijl je tegenwoordig voor 400 euri een knappe wasmachien kan kopen,leende het paar weer meer dan 2000 euro,en verbraste de rest.
Geen medelijden mee,ook nog echt niet!!Deze mensen konden door de te betalen rente niet meer aan de verplichtingen voldoen,maar wél drinken en roken!!! -
En wat dacht je dat ze overal subsidies en kwijtscheldingen krijgen, op die manier wordt hun inkomen ook omhoog gevijzeld.
En wat die leningen betreft die kunnen ze nooit terugbetalen, want van een kale kip kan je geen veren plukken. -
kan iemand mij vertellen hoe mijn persoon rond kan komen met een prepensioen van 750 bruto per maand, wat een fijne mensen als ik dit allemaal lees. ook voor jullie staat de armoede aan de deur te kloppen alleen jullie zijn te dom om dit te zien
-
@endejj,
Je hebt gelijk. Niet iedereen zit in de schulden vanwege te dure leningen. Maar generaliseren is zo makkelijk.... -
Als je een prepensioen hebt van slechts 750 euro bruto,kan je een aanvulling krijgen via de sociale dienst.Iedereen heeft recht op een minimum!Dus niet binnen blijven zitten kankeren,maar in beweging komen en er werk van maken!!!!
-
Zie je wel dat ze alweer zitten te kankeren.
-
ieder weldenkend mens weet dat 750 euro bruto niet genoeg is om huur,energie en verzekeringspremies van te betalen.Tip:Ga eens praten met een sociaal maatschappelijk werker,of een ouderenadviseur!!Stichting Sedna kan u helpen!U moet het echter wel zelf willen!!!Er is niemand die langs alle deuren gaat om te vragen of u het wel redt!Dit zult u toch echt zelf moeten aangeven.
-
@Clazina,
Ik vindt je vrij ongenuanceerd in je uitlatingen. Zit je iets dwars? -
Doe die t er maar af trouwens.
-
@Tsaar Peter de Grote
Sorry voor mijn uitlatingen, ik was idd vrij ongenuanceerd. -
@Clazina,
Al goed. Bedenk dat niet iedereen in de sores zit wegens eigen schuld...Ik heb de uitzending van Zembla ook gezien en dat tartte alle verbeelding. Als je die groep bedoelt ben ik het volmondig met je eens hoor. -
Daarom was het van mij best wel ongenuanceerd.
-
niet rond kunnen komen is voor 70 % eigen schuld,en de overige %en onwetendheid!!!
-
Ach, natuurlijk had men 24 miljoen kunnen geven om de voedselbanken uit te bannen, maar nu hebben ze er een mooi schilderij voor gekocht. Ook heel leuk toch, voor de hogere klasse ? (nieuwsbericht ergens vorige week)
-
stop met verwerking van granen tot brandstof. Dit zal de voedselprijzen laten dalen!!!!
Ligt de oorzaak bij lage lonen? Volgens mij heeft het ook voor een groot deel met leefstijl te maken. Alhoewel ik mij er van bewust ben dat er ook hele arme mensen zijn, buiten hun wil, door bijvoorbeeld ziekte of handicap. Die moeten beschermd worden. Maar gezonde mensen, met goede handen, die moeten werken! En dan kunnen de uitkeringen van de luiaards gebruikt worden voor de echte armoedegevallen. -
Stop de overheidssubsidies in het rijke westen zodat boeren in arme landen een eerlijke kans hebben een normaal inkomen te verwerven!
-
Ha de huren kunnen wel omhoog !
En de boetes voor verkeersovertredingen ook.
Verder heeft 20 % niks meer te vreten, maar goed, een kniesoor die daar over valt. -
Ja, die voedselbanken.Toen wij 30 jaar geleden zwaar in de schulden zaten, hebben we hemel en aarde moeten bewegen om hulp van de gemeentelijke kredietbank te krijgen. Toen we toen zelf eindelijk een regeling met de schuldeisers getroffen hadden en een aantal schuldeisers afbetaald hadden, wilden ze wel helpen met een bedrag ineens dat wij in 3 jaar moesten terugbetalen. Het maandelijks bedrag lag boven het wettelijk bedrag dat je van een uitkering moest betalen, dus minder te besteden. En dat met 2 kleine kindjes. Maar er was geen voedselbank of andere hulp. Iedereen had schulden, maar je mocht er niet over praten en je moest je schamen dat je het zover had laten komen. Dat betekende echter dat wij heel veel hebben moeten laten staan en maar 1 keer per week warm te eten hadden, zodat het de kinderen aan weinig ontbrak. Uiteraard kleren kopen voor ze bij de ZEBRA, maar ze hadden nette en schone kleren. Eten bij de goedkoopste winkel(s) kopen, maar ze hadden zo alles binnen wat ze moesten hebben.
Maar als ik nu vaak beelden zie van mensen die van de voedselbank gebruik maken, zie ik ze wel roken en bier drinken oa.. En bij mij in de buurt naar de AH gaan. En ja, daar moet je dan toch ook prioriteiten in gaan stellen. Oké, je hebt schulden en die moeten weggewerkt worden, maar begin dan met zelf er alles aan te doen dat dat ook kan en niet te eisen dat je gewone leven wel door moet kunnen gaan.
Voedselbanken oké!, maar dan alleen voor die mensen die zonder echt hun kinderen amper eten kunnen geven, terwijl ze zelf al alles eraan hebben gedaan om zoveel mogelijk geld vrij te maken om het zelf te redden.
Je krijgt nu het idee dat veel mensen het normaal beginnen te vinden dat je schulden maakt, ze niet meer kunt oplossen en ja hoor, daar is oa de voedselbank die wel helpt.
Mensen nemen en krijgen te gemakkelijk leningen etc. en vergeten bij het afsluiten hun eigen verantwoordelijkheid, want als ze dan in de problemen komen zijn ze ook nog het slachtoffer.
En ondanks de terugbetalingsregelingen willen die schuldeisers toch hun geld zien wat ze zo missen, dus verhalen ze dat weer op de burger door bv prijsverhogingen.
Ik bedoel met dit alles niet die mensen die een goede baan hebben, hypotheek en kleine lening en ervan uit konden gaan dat alles veilig was. En toen verhuisde de baas met bedrijf naar een Aziatisch land of ging failliet, want dan kom je in de moeilijkheden die je echt niet kon voorzien. En die mensen moet je op weg helpen, maar ze moeten dan ook een stap terug doen en dat ook willen.
Sorry voor het lange relaas, maar ik hoop dat ik niemand kwets, want het is gewoon zo dat als je iets verkeerd doet je aan alle kanten geholpen wordt en het ook nogal gemakkelijk is om van oa een voedselbank gebruik te maken. -
ik vindt voedselbanken voor een land als nederland niet goed we brengen wel ieder jaar miljoenen naar afrika wat een bodemloze put is ik vindt help de nederlanders eerst zelf eens en daarna andere landen en ik heb bij mij in houten ook 2 maanden de voedsel bank gehad nou sorry hoor maar alles over tijd en in maart nog kerstkransen iedere week 10 pakken koekjes en veel snoep en ontdooide patat nou geef mijn porsje maar aan fikky er was niets bruikbaars bij en dan nog zeggen je moet het er maar mee doen nou dat moesten ze verbieden kijk maar naar rotterdam wat ze daar krijgen
-
Het is een schande dat een land wat zo hoog van de toren blaast voedselbanken heeft.
Ik vind het prima dat ze worden afgeschaft, maar dan moet er wel een andere maatregel genomen worden om de armen onder ons tegemoet te komen.
We kunnen die mensen niet in de kou laten staan.
Vaak is het wel zo dat mensen hun geld verkeerd besteden , maar net zo vaak komen mensen echt niet rond.
De lasten zijn hoog, en de verdere levensbehoeften zijn duur.
Maar bedenk wel dat dit allemaal mensen zijn met gevoelens en verdriet.
Allemaal hebben ze een hoop op een betere toekomst, maar vaak blijven ze in deze sobere situatie zitten.
Deze mensen vinden steun en gezeldschap in een hond die ze eventeel houden, ze hebben geen geld om wekelijks te gaan stappen of met volle tassen door de stad te lopen. Mensen op visite laten komen schamen ze zich voor, geen luxe in huis die ze trots kunnen tonen, geen koekje bij de koffie.
Nee, Deze mensen gaan wandelen met hun hond(en) zodat ze ergens een gratis praatje kunnen maken en op het strand even niet aan de dagelijkse problemen en armoede hoeven te denken.
Je kan mensen die in armoede niet veroordelen door te zeggen dat ze geen rechten hebben, geen autootje, geen dieren of geen telefoon.
Niet iedereen kan er iets aan doen dat ze in de bijstand zitten, en de regering moet deze mensen niet in de kou laten staan.
Want de hulp die ze nou zeggen te bieden is ook geen eerlijke hulp.
Ze dwingen alleenstaande moeders om te werken terwijl er geen fatsoenlijke aanbieding van kinderopvang is.
Of kilometers verderop werk aanbieden zodat de kinderen de moeder nog amper zien.
De verdiensten zijn amper hoger dan de uitkering en de toeslagen verdwijnen zodat er nog minder geld over is of quite word gespeeld.
Nee ze moeten eerst een fatsoenlijke opleiding aanbieden, de mensen Nederlands laten leren zodat er een echt basis is voor een betere toekomst.'
Maar nu proberen de gemeentes zo snel mogelijk van de uitkeringsgerechtigden af te komen, zodat ze een probleem worden van een andere instantie.
Ik vind het triest , heel triest zoaks er op deze manier met mensen word omgegaan. -
Vicky
onze supermarkten zijn de goedkoopste van Europa (FEIT)
-onze bijstandsuitkeringen zijn de hoogste ter wereld (ik weet waar ik over praat want ik werk bij SoZaWe)
Nou Vicky, je weet dus duidelijk niet waar je over spreekt.
Kom je wel eens buiten de Nederlandse grenzen?
De supermarkten in bvb Duitsland,Belgie, Frankrijk, Spanje, zijn 20 tot 30% goedkoper als in Nederland. Daar komt nog eens bij dat de kwaliteit van de levensmiddelen veel en veel hoger ligt dan in Nederland.
In Duitsland zijn de uitkeringen lager als in Nederland, maar de prijzen zijn veel lager van bvb, wonen, levensmiddelen, Auto belastingen, Belastingen enz. 1 jaar wegenbelasting voor bvb een opel diesel 1700 Diesel is 280,00 euro in Duitsland, hier voor een jaar ruim 840,00 euro, gezondheids zorg is veel goedkoper en beter. Frankrijk en Spanje dito. Dus ga je huiswerk overdoen, en kraam hier geen onzin uit. 2 maanden geleden naar de KNO arts in Duitsland(Bremen) oorontsteking schoonspuiten en een behandeling van 45 minuten. Specialist hoor. 10,00 euro. moest wel de medicijnen betalen. In Spanje inschrijven bij het ziekenfonds 40,00 euro, geld voor het gehele jaar.
Frankrijk een totale controlle Scan,foto's longonderzoek had een alergie aanval (medicijn vergiftiging) Met een dik lijvig raport in het Engels het hospital uit. Helemaal gratis. Kost in Frankrijk namenlijk geen geld. Als je maar weet waar je zijn moet. Dus niet naar een prive praktijk gaan. -
Als ook de minima een leefbaar inkomen hadden hoefden ze niet naar een voedselbank te gaan om te kunnen eten.
Dan zouden deze nog slechts bezocht worden door de drugs- en gokverslaafden en de mensen die nooit met geld om zullen leren gaan. -
Je kan Nederland inderdaad niet vergelijken met andere landen.
Vaak zag je bijvoorbeeld reportages uit Rusland van mensen die omgerekend een inkomen van slechts 50 dollar per maand hadden. Maar wel een woning, gas en licht, te eten omdat daar 50 dollar per maand meer was dan 500 gulden hier. -
Jammer dat het artikel niet compleet is. De toename van mensen bij de voedselbanken is omdat de aantallen voedselbanken is toegenomen, en dus ook de bereikbaarheid. Niet omdat het slechter gaat met Nederland!! Lekker vertekend beeld geeft dit weer!
Daarbij hebben we vorige week al een discussie gehad over dat de helft van de laagste inkomens niet kon rondkomen, maar de andere helft dus wel!!! Hoe kan dat dan?? Ik vind dat in Nederland de kosten erg hoog zijn, maar mensen met een minimum inkomen worden daarin ruimschoots gecompenseerd. Ik ken verschillende mensen die van een sociale uitkering moeten rondkomen en dat lukt ze! Maar het klopt, zij hebben geen auto, of tig mobieltjes. En zijn voorzichtig met het uitgeven van hun geld. Maar wat voor hun geldt, geldt ook net zo goed voor ons! Ook wij moeten uitkijken hoe we onze euro uitgeven, want ik vertik het om ook maar 1 lening af te sluiten. Dan maar geen nieuwe(re) auto en dan maar geen vakantie en dan maar niet elke week naar de Albert Heijn!! Mobieltje?? een oude, maar hij doet het, dat is toch het belangrijkst......
En ja, wij hebben een 2 inkomen. Wij hebben geen slecht inkomen, maar wij krijgen ook helemaal geen vergoedingen, moeten alles zelf ophoesten en houden daardoor dus echt niet zoveel meer per maand over dan mensen in de soos....Ok we kunnen een auto rijden (een oudje, maar hij rijdt!), en we kunnen een weekje (in eigen land!!!) op vakantie, maar ja zij hoeven niet elke ochtend om 6 uur uit zijn bed en zijn pas 's avonds om 18.00 uur thuis!!!!! Zij hoeven geen verantwoording af te leggen aan een baas en worden op het matje geroepen als ze iets niet goed hebben gedaan!! En zij kunnen elke dag hun kinderen zien opgroeien, mijn kinderen zitten 3 dagen in de week op de opvang! Of je wilt het een of je wilt het ander maar het kan niet allebei!!!
GEZINNEN t/m anderhalf modaal hebben het allemaal niet breed!!!!! Want hoe meer je verdiend hoe meer je afdraagt waardoor je netto minder overhoudt (en je geen toeslagen, huursubsidie of whatever krijgt want je hebt een mooi bruto salaris........jaaaaa duhhhhh). Ook wij zijn blij als de kinderbijslag weer komt, zodat we weer wat kleren kunnen kopen voor de kinderen........maar als wij er iets van zeggen dan 'stellen' wij ons aan want we hebben zo'n mooi salaris......Jaaaa BRUTO ja, NETTO houd je dus geen f*** over.
AMEN -
@vicky de nutteloze ambtenaartje, ik hoop van harte dat je een keer in een situatie terecht komt dat je geen baan meer hebt! Wat zijn sommige mensen toch misselijk, daarbij hebben de supermarkten zonder aankondiging de prijzen zeker met 20% omhoog gedaan, om vervolgens een prijzenoorlog aan te kondigen. En zolang er in Nederland voedselbanken zijn is het een schande!
Plus dat uiteraard ieder jaar de prijzen omhoog gaan van je vaste lasten, wij zitten in een huurhuis en onze vasten lasten komen rond de 1650 euro zonder boodschappen. Soms vraag ik me weleens af hoe het moet met mijn 3 kinderen. Starters woningen zijn momenteel veels te duur en de huren rijzen de pan uit, je salaris groeit niet zo hard mee. -
Dank zij de regering.
-
@addy a.m.# 87, je kletst. Er is kort geleden een onderzoek geweest naar de prijzen in de diverse landen. Daaruit bleek dat de Nederlandse supermarkten de goedkoopste en de Deense de duurste van Europa. Zo kostte een mandje met een paar dagelijkse behoeftenn in Nederland € 9,- en in Denemarken € 14,-
-
die verrechtse PvdA kliek had de Voedselbanken per direkt moeten afschaffen!
schande van die politieke draaikonten! -
@love #c 91, vaste lasten € 1.650,- per maand????????????????? Waar woon jij? In Bloemendaal? In Blaricum?
-
Ik wil niet flauw doen hoor, maar sommige mensen zoals ik ben buiten mij om in de schulden gekomen. Ik zie hier mensen schrijven, bruto dit en bruto dat. Netto is het om te lachen en kijk is in de winkels van gulden teken naar euroteken omgewisseld. Ik wil niet zeggen dat ik zielig ben, maar als er 1 volledig inkomen wegvalt en door scheiding krijg je de hele lening op je brood, dan kan ik zeggen dat dat niet fun is met 4 koters die onder de 9 zijn. Ik krijg geen alimentatie, geen ene rooie rot-cent, meneer weigert een deel van de lening te betalen en DUS komen ze bij mij met een wao-uitkering en chronisch ziek.
Dan komt er ook nog meneer Bakellende bij (lees Balkenende) die het leuk vind om er weer eens een eigen risico in de ziektenkosten te mikken, die ik dus gelijk de eerste maand al kan dokken. Bij de belasting schijn je volgend jaar je extra-ziektenkosten niet meer af te kunnen trekken, en laat dat nou juist de reden zijn dat ik ieder jaar een beetje terugkrijg. Oooow zegt meneer Balkie, dat komt wel goed. Nou laat ik daar nou persoonlijk niet meer in geloven.
Want tegenwoordig mag je niet meer ziek zijn, laat staan chronisch want dat kost de maatschappij teveel geld. Laat meneer B wel even weten dat ik ook 15 jaar gewerkt heb.
Ow ow wat een schande die voedselbanken en er zal ook heus wel een % bijzitten die de boel vernaggelen, maar vergeet de mensen niet die niet zonder kunnen, die zitten er namelijk ook tussen.
De regering kijkt niet waarom er zoveel toename is bij de voedselbanken. Ze denken alleen maar hoe de andere landen er tegenaan kijken. Laat ze maar eens bij mij thuis komen kijken en een paar weken meedraaien, dan piepen ze wel anders. Want als ze het bedrag horen waarvan we hier rond moeten komen alleen al, willen de meeste mensen het niet geloven. En het gros wil het niet eens horen WANT het is zal onze eigen schuld wel zijn.
Mensen zoals mijn ex, die moeten ze eens aanpakken, maar die laten ze rondlopen.
Maar dat doen ze nou net niet.Als hij zou betalen dan zouden wij hier de voedselbank niet nodig hebben!!! Zo, even mijn hart gelucht!!
Oordeel niet te vroeg. -
@54 Jij zegt;Hou nou eens op met kankeren op anderen,en ga je eigen brood verdienen!!!!!!
Werk is niet voor het oprapen. Ook wij hebben een uitkering gehad en zijn er godzij dank nu uit maar duurde wel even voor we weer werk hadden. Voedselbank zouden gewoon niet nodig moeten zijn in Nederland, maar voor de mensen die het het nodig hebben vind ik het een goed initiatief. Jij hebt kennelijk een goede baan of niet? Dankzij de euro zijn veel mensen in de shit gekomen.
En dan nog iets voor je met het woord kanker gooit wil je er dan ook aan denken wat het doet voor mensen die het hebben of mensen die familie of vrienden daar mee hebben verloren ??? Dankje!!!! -
Tjonge wat lees ik hier een zielige reacties....vooral arsenic.......Ik moet van "arrenmoede" naar de voedselbank......had een redelijke baan totdat ik vanwege mijn rug niet eens meer kon werken hoe graag ik het ook wil.....Ik zit helemaal in de kreukels en er is niets meer aan te doen, zelfs door de beste specialisten niet meer. Nu heb ik een gezin met 3 opgroeiende, autistische kinderen. En een eigen huis.,ja dat dan weer wel, nog wel.... Mijn vrouw kan ook niet gaan werken omdat onze kinderen begeleiding nodig hebben. Je wordt compleet in de steek gelaten door de maatschappij en de regering. Ik heb jarenlang krom gelegen en heb gewerkt totdat ik er bijna letterlijk bij neerviel. heb jarenlang netjes al mijn belastingen afgedragen en ben toch maar doorgegaan. Nu mijn lichaam echt niet meer kan zijn we dus de klos.....En ik ben geen drinker of gebruiker van wat dan ook. We hadden het al niet breed dus dat ging al niet. Uitgaan, wat is dat? Abonnementen??? opgezegd, omdat het niet meer te betalen is. Ik geef het je te doen. Onze kinderen willen ook wel eens wat leuks maar dat konden we ze al niet meer bieden en nu al helemaal niet meer. En als ik hier de reacties lees van sommigen denk ik: je mag mijn rug een keer lenen voor één uur, dan piep je wel anders. Wat moeten mensen als ik dan doen?? Jezelf dan maar van kant maken dat het huis vrijkomt en je gezin uit de problemen is of zo?? Aankloppen bij de gemeente? Die zeggen dat je geen bijstand krijgt omdat je een eigen huis hebt. Je kinderen uit huis plaatsen? Terwijl geadviseerd wordt dat ze thuis beter af zijn?? Nee nee dan die mensen die hier de grootste mond hebben en zeggen dat het onze eigen schuld is....daar moet je het dan van hebben.
-
PVDA niet blij met voedselbanken?? Zelf mede-veroorzaker van de noodzakelijkheid daarvan!
-
Dat er verschil is tussen mensen valt in Nederland maar moeilijk te accepteren. Dat heeft volgens mij te maken met de kleine omvang en de overzichtelijkheid van ons land. In grotere Westeuropese landen - die op zich ook zeer sociaal zijn - worden verschillen toch meer geaccepteerd. Het lijkt wel de spychologie van het grote land.
Er is een categorie mensen zijn die niet werkt voor zijn geld - om wat voor reden dan ook. Deze catergorie wordt door de overheid (lees wij allemaal) en door burgerinitiatieven - in dit geval overtollig voedsel uit de supermarkten dat anders op de vuilnisbelt zou belanden - toch een relatief redelijke levensstandaard geboden.
Wat is het alternatief? Hogere belastingen voor de werkenden om de minder productieven kunstmatig nog meer gelijk te trekken? De supermarkten te subsidieren met overheidsgeld om het voedsel goedkoper te maken? Dit alles ten laste dus van de "meer draagkrachtigen, ofwel "de sterkste schouders?" -
"@addy a.m.# 87, je kletst. Er is kort geleden een onderzoek geweest naar de prijzen in de diverse landen. Daaruit bleek dat de Nederlandse supermarkten de goedkoopste en de Deense de duurste van Europa. Zo kostte een mandje met een paar dagelijkse behoeftenn in Nederland € 9,- en in Denemarken € 14,-"
Dat je op een sociale dienst wat uitkeringen zit in te kloppen, wil niet zeggen, dat je verstand hebt van monetaire politiek. De overheden stellen dat mandje zo samen, dat de inflatie lijkt mee te vallen. Denemarken is niet het duurste van Europa. Noorwegen, Zweden en Engeland zijn veel duurder. Het aantal boodschappen in dat mandje (14 euro) is dusdanig klein, dat je niet eens van een aselecte steekproef kunt spreken. -
Je moet af van het gevoel arm te zijn. Kennelijk wel computer , maar goed, noodzakelijk voor de kinderen. Dat gevoel geef je door en je laat jezelf daardoor beheersen. Als ik hoor dat er geen biefstukje meer gegeten kan worden of naar de kapper gegaan, dan denk ik..............................flauwekul. Ik kan best een biefstukje betalen, maar kapper zonde van het geld.
Kleren.............naar de milieuboer of kledingbeurzen.. Let maar op.......lopen sjieke vrouwen de ""vintage ""kleding te zoeken. Zo"n ramp hoeft het niet te zijn om een beetje selectief je inkopen te doen. Met een kool en gehakt kom je een heel eind. Voorbeelden te over. Wees creatief en je krijgt er lol in. Schilder ouwe troep op. Hoofd omhoog, schouders recht ,leuk tafel dekken voor de kool/gehaktschotel en sävonds als de kinderen naar zijn kun je altijd met vrouw een thuisbaantje doen, waarbij de rug gespaard blijft. Heus niet iedereen heeft tijd om s ävonds televisie te kijken. Je kan ook kijken of er nog een bijverdienste inzit. Eigen huis ,dan ben je al heel rijk. Terugval is niet leuk; stijgen is moeilijker dan dalen,maar een leuk gezin hangt niet af van Nike"s of andere luxe goederen. Koop de vrekkenkrant; allemaal tips om zuinig met geld om te gaan. De meeste mensen doen het voor de sport, maar als je het nodig hebt dan doe je dat. De tering naar de nering zetten is niets mis mee. Geef je je kinderen in elk geval het goede voorbeeld, anders krijgen we de vlg. armoede-generatie.Er zijn veel mensen die zuinig moeten zijn, al zie je dat niet aan de buitenkant.Maar roepen dat je arm bent, levert vaak ook voordelen op. Als het niet rechtsom gaat; dan misschien linksom of rechtdoor.Streng zijn voor jezelf en consequent in je gedrag om eruit te komen, kan je meer zelfvertrouwen en eigenwaarde opleveren.
Zorg dat je trots blijft op jezelf ondanks alles. Inzakken en klagen is het makkelijkste wat er is. Misschien huisman en je vrouw aan het werk ?Geen abonnementen.......leeszaal; geen sport..............voetbalveldje/ boswandelingen;de ouders maken zich er soms ook wel gemakkelijk van af. Laat de handjes wapperen; mensen kunnen meer dan ze denken.
Mensen zijn rijk geworden door lang zuinig te zijn. Denk daar maar eens over na. Alles wat je niet uitgeeft ,heb je verdiend; ook als je geen werk hebt. -
@harmsen # 101, Dat je op een sociale dienst wat uitkeringen zit in te kloppen, wil niet zeggen, dat je verstand hebt van monetaire politiek. De overheden stellen dat mandje zo samen, dat de inflatie lijkt mee te vallen. Denemarken is niet het duurste van Europa. Noorwegen, Zweden en Engeland zijn veel duurder. Het aantal boodschappen in dat mandje (14 euro) is dusdanig klein, dat je niet eens van een aselecte steekproef kunt spreken.
Ik mag dan wel voor SoZaWe werken, maar ik zit geen uitkeringen in te kloppen bij de Sociale Dienst. Ik hoop voor de maatschappij dat jij geen arts bent want jij trekt (te) snel verkeerde conclusies -
Ik heb in de verste verte nergens beweerd, dat ik arts ben. En nou reageer maar eens op de weerlegging van dat uitermate mager onderzoek, want buiten Nederland schijn je nooit geweest te zijn.
-
Niet iedereen heeft het ruim te besteden, en alles word duurder, terwijl de lonen hetzelfde blijven.
Niet iedereen heeft schulden door dingen te kopen via internet of wat dan ook.
De sociale dienst moeten ze eens aanpakken want hun zijn ook voor een groot deel schuld dat mensen naar voedselbanken moeten.
Laat de regering maar eens een maand meelopen met de minima.
En iedereen die niet weet waar ze over praten: Ga eens rondvraag doen, en anders bemoei je met je eigen rijke zaken. -
Ik ken er via via ook een stel die hulp 'nodig' hebben van de voedselbank. Maar ze hebben wel geld om te roken, te drinken, auto te rijden, te vreten (het hele gezin is moddervet), hun huisdieren (drie katten en een hond!) te onderhouden en plannen te maken voor een vierde kind (want daar hebben ze RECHT op!!!).
Dit soort tokkies hebben geen hulp nodig, maar een schop onder hun kont. -
al werk je nog zo hard en ben je zuinig maakt nix uit de overheid klopt het geld toch wel uit je zakken. Nu is de hype "het milieu" dat geeft recht op nieuwe belastingen en heffingen.Hoe gaat het trouwens met onze bomen? Ik hoor niemand meer over zure regen dat was 10 jaar geleden een hype.De overheden zelf gooien zoveel geld over de balk en besteden het zo ineffectief dat veel geld in een bodemloze put verdwijnt elke keer opnieuw.
Gelukkig zorgen ze wel goed voor zichzelf de afgelopen jaren. 30% en 40% loonsverhoging lekker veel op reces in verschillende commissies zitten of bijbaantjes, wel gratis hoor alleen onkostenvergoeding.Waarom niet gewoon een werkweek van 40 uur 20 dagen vakantie bij zulke salarissen zitten overuren in. Denk je nou werkelijk dat ze weten hoe een gewoon gezin leeft of zijn kop boven water moet houden. -
Vicky @ 93:
Volgens mij heb je toch je beroep gemist,wat doe je eigenlijk bij de soos ?????
Slapen en nog eens slapen.
Denk je nou echt dat het interessant is een vergelijking temaken tussen een Deens
boodschappenmandje en een Nederlands Res € 14.00/9.00.
Zelf heb ik ook een poos in de uitkering gelopen,en geloof mij,en een ieder ander,die het hier ook over heeft,het is echt geen vetpot,wellicht vergeet je de rest van de hoge kosten
die ons kabinet door de strot duwt.
Nee meisje,jouw redenatie is dan ook volledig fout,maar nu ik weer werk ga ik ook niet
naar een nederlandse supermarkt,ter vergelijking: Jouw boodschappenmandje kost in
Nederland € 9.00.
Wat een oplichters hier,mijn zelfde boodschappenmandje kost in Duitsland € 4.00.
Blij dat ik op 2 km van de Duitse grens woon. -
@Fishman1964 #98: dus het leven met twee autistische kinderen was blijkbaar vreselijk makkelijk en bij kind #3, waarbij de kans op autisme er overduidelijk dik inzat (twee autistische kinderen is geen toeval meer), werd het plotseling lastig? Met alle respect, maar een condoom was goedkoper geweest. Na twee kinderen, zeker exemplaren die extra zorg en aandacht nodig hebben, zou het toch wel eens bij je moeten gaan dagen dat nageslacht niet gratis is?
Wie zijn billen brandt... -
door vicky 1 uur 55 minuten geleden
@addy a.m.# 87, je kletst. Er is kort geleden een onderzoek geweest naar de prijzen in de diverse landen. Daaruit bleek dat de Nederlandse supermarkten de goedkoopste en de Deense de duurste van Europa. Zo kostte een mandje met een paar dagelijkse behoeftenn in Nederland € 9,- en in Denemarken € 14,-
*************************************************************************************
Ik rij vanuit den haag eens per 2 maanden naar Duitsland (Diesel) en haal daar onze boodschappen. Nederlands vlees (super) is 1/3 goedkoper als in Nederland zelf.Alcoholische dranken zelf 50% goedkoper en meer. De Nederlandse grens bewoners halen iederdag hun boodschappen in Duitsland. Ik rij gemiddelt 150.000 km per jaar in het buitenland, en weet dondersgoed wat er tekoop is. Wel vreemd dat je alleen over/op levensmiddelen reageerd, De andere door mij aangegeven veel lagere kosten zoals wonen belastingen enz. laat je maar rusten. Maar je zit als ambtenaar toch achter de PC ga eens zoeken bvb naar ALDI.DE of Lidle.de Real.de of in frankrijk Mamoeth fr, Spanje.es
Dan kan je zelf constateren wat voor onzin je uitkraamt. Bij aldi Duitsland daarkoop ik een fles wijn die hier 5,89 euro kost voor 2,99 euro.
Nederland is in alles het duurste land van Europa van belasting, brandstof, koophuizen, enz enz. De ambtenaren hebben mazzel dat Nederland aardgas heeft, want de opbrengsten daarvan slokken jullie op, en de werknemer mag betalen. Wat betrefd de voedselbanken die noodzakenlijk zijn voor duizende gezinnen, is in princiepe een schande, maar wel heel belangrijk. Je zal maar in de problemen komen (hoofdzakenlijk door ambtenaren met hun hoogmoed) en dan hier nog ff de armsten schofferen. Ga je schamen. Jullie behoren bij de opvreters uit de ruif. Sorry dat ik deze mening heb, maar zo zie ik het wel. -
Iedereen hier die de voedselbank nodig heeft of afhankelijk is van een klein inkomen:
De beste stuurlui staan aan wal.
Degene die oordelen en veroordelen hier zijn mensen met een dikke beurs en dan is het gemakkelijk om af te geven op voedselbanken of hoe jullie rond moeten komen. Allemaal veel sterkte. -
Ik denk niet, dat er iemand is, die zegt: "Ik kom prima rond, maar met wat passen en meten voldoe ik aan de voorwaarden van de voedselbank, dus ik ga maar eens langs." Mensen schamen zich daarentegen dood en gaan bij voorkeur naar een voedselbank in een andere wijk. Op een vraag, waar ze vandaan komen, word er gezegd boodschappen te hebben gedaan. Zodra iemand het niet meer nodig heeft, zal hij met alle graagte weer naar een gewone winkel gaan. Vicky gaat er een beetje van uit, dat mensen voor de lol bij de voedselbank lopen. Ze vergelijkt het blijkbaar met de gratis hapjes op 3 januari in de hal van haar gemeentehuis. Ze vergeet echter de stigmatiseringskant van het verhaal.
-
@ Sanne (bijna naamgenoot), soms komt autisme er pas na jaren uit. Wie weet hadden die personen de kinderen vlak na elkaar gekregen. Soms wordt er pas diagnose gesteld als iemand al bijna volwassen is. Ik weet uit ervaring dat een diagnose stellen jaren en jaren kan duren! Tenzij 1 van de ouders ook autistisch is (en dit zou weten) kun je op je vingers natellen dat het erfelijk kan zijn.
Verder heb ik alle reacties een beetje bekeken. Ik denk dat er inderdaad mensen met een auto naar de voedselbank gaan (ik kom er zelf niet), maar wie zegt dat het ook werkelijk hun auto is? Kan wel geleend zijn of dat iemand ze even bracht?
Een computer hoeft niet duur te zijn, bij de kringloop staan ze al voor 25 euro. Internetverbinding kan tegenwoordig zelfs helemaal gratis, of delen met je buren of kijken of er een draadloos onbeveiligd netwerk in de buurt is.
Niet alleen lage inkomens hebben het niet breed, ook hogere inkomens en inkomens van 2-verdieners. Maar dat komt omdat er 2 auto's en een veel te dure hypotheek 2x op vakantie per jaar betaald moeten worden. Als je zoveel af moet lossen omdat je gewoon luxe wilt leven, eigen schuld. Maar er zijn genoeg mensen met schulden of in de schuldsanering die daar helemaal zelf niets aan kunnen doen. Vooroordelen is makkelijk, maar je verdiepen in iemands zijn/haar situatie hoe en waarom zou wat meer respect voor elkaar opleveren.
Je leeft naar wat je verdient, maar waar sommigen per maand van rond moeten komen, verdient niemand. Zelfs een miljonair kan door omstandigheden volgende maand ineens een krantenjongen zijn. Dus oordeel nooit te snel, iedereen kan in een situatie belanden waar men "zo op tegen" was. -
@vicky
Ondanks wij blijkbaar collega´s vindt ik jouw redeneringen slecht.
Het is niet belangrijk wat de prijzen, uitkeringen etc etc in het buitenland zijn.
Wij leven in nederland en daar zijn diversen prijzen gestegen.
Het is voor een uitkeringgerechtige niet altijd makkelijk om rond te komen.
ik vind het goed, zolang er geen andere oplossingen zijn dat er voedselbanken bestaan.
Tja, er zijn altijd personen die er misbruik van maken, maar dat heb je ook met uitkeringfraude, belastingfraude etc etc!
Niet allemaal gelijk gaan minnen omdat ik voor Sociale Zaken werk, het is mijn werk
om al mijn clienten ( die er recht op hebben) te voorzien van extra toeslagen. -
@Mirtjuh... ik heb je geplust hoor :) Tenminste iemand die weet hoe de vork in de steel zit!
-
hahaha wat een heerlijke discussie :-)
-
@sannie69
dank je...;) -
In België zijn de uitkeringen lager, maar het vangnet is beter geregeld, omdat alle maatschappelijke disciplines in het OCMW verenigd zijn. Ook kun je niet sec de uitkeringshoogten vergelijken; de sociale dienst van het ene land neemt bepaalde kosten als huur voor zijn rekening; het andere land laat de uitkeringsgerechtigde dit regelen.
"Niet allemaal gelijk gaan minnen omdat ik voor Sociale Zaken werk, het is mijn werk
om al mijn clienten ( die er recht op hebben) te voorzien van extra toeslagen."
Nee natuurlijk niet, maar je moet een sociaal hart hebben om op Sociale Zaken te werken. Met een attitude als die van Vicky kun je beter in het commerciële bedrijfsleven gaan werken, maar de vraag is, of ze die hoge lat aankan. In het land der blinden is eenoog nou eenmaal koning. -
@ vicky Hoe denk u er nu over ?
-
@pelgrim
Vicky horen we vandaag niet meer,die zit nu met het schaamrood op haar wangetjes,zich
dood te schamen achter haar veilige bureautje,na haar ongecontroleerde uitspraken. -
Haar collega's komen terug van pauze, en kijken op haar scherm, als ze langslopen.
-
Onzin, volgens de armoedemonitor 2007 is het aantal armen gedaalt. mensen die meer uitgeven dan er binnenkomt zijn de mensen die bij de voedselbanken aankloppen.
-
sannie69: mijn zusje is autistisch en geloof me: als het echt zo ernstig is (niet alle gevallen zijn hetzelfde) dat het kind zodanig begeleiding nodig heeft dat 'het beter thuis kan blijven', dan kom je daar echt wel achter voor junior volwassen is.
En dan nog: zelfs als alle kinderen kerngezond zijn, is het nog niet slim om drie stuks te baren als je "al niet breed" hebt. Of dacht Fishman misschien dat kind nummer drie met een winnend postcode loterij lot in zijn/haar knuistje geboren zou worden?
Sorry, maar ik heb absoluut geen medelijden met dit soort mensen. Wel rustig kinderen op de wereld zetten, maar niet erbij stilstaan dat ze wel eens ziek kunnen worden/zijn of dat jezelf wel eens iets kan overkomen waardoor het toch al krappe inkomen in gevaar komt. Je kan je niet op alles voorbereiden, dat is waar. Maar er bestaat ook nog zoiets als gezond verstand! -
@christie
Als het totaalplaatje, huur, gas en licht, verzekeringen, gemeentebelasting etc etc hoger ligt dan je inkomsten, dan moet je helaas meer uitgeven dan dat er binnenkomt. -
@mirtjuh #124: en dan moet je dus schrappen. Klaar.
-
@Sanne, als je alles van te voren zou kunnen weten, zouden veel mensen niet eens geboren willen worden. Niemand kan in de toekomst kijken. En ik bedoelde dat een autist wel een bepaald gedrag kan hebben dat de ouders vermoeden dat er wat is, maar met alle onderzoeken, alle instellingen, kan het jaren duren voor er een stempel op een kind gedrukt kan worden (klinkt heel plat, maar zo gaat dat).
Meeste kinderen worden nog altijd geboren onder goede (financiele) omstandigheden, maar een financieel plaatje kan zomaar in een week tijd opeens enorm veranderen. En dan? Je kunt ze niet meer terugstoppen. Niemand weet van te voren of je gezond blijft, niemand weet van te voren of de goede baan blijvend is, of er geen ontslag komt...er is maar 1 zekerheid in het leven en dat is dat we allemaal een keer dood zullen gaan.
Als je in een slechte financiele positie zit, nee dan moet je dus inderdaad niet aan kinderen beginnen. Dan is het gezond verstand ver te zoeken. Maar in de meeste gevallen kwamen de kinderen in goede omstandigheden die later zijn veranderd.
Met jouw woorden, zou niemand meer aan kinderen moeten beginnen, want een kind of een ouder kan ziek worden?
En verder (algemeen bedoelt)
De minnetjes bij mijn voorlaatste bericht laat duidelijk zien dat er mensen zijn die de situatie van minderbedeelden niet eens kennen. Minnen omdat ik het over 2 auto's, 2x op vakantie en een veel te dure hypotheek heb? Dan laat je je wel heel erg kennen met die spiegel voor je neus hoor. Want mensen die zich in een situatie kunnen inleven of het hebben meegemaakt zouden plussen. -
@mirtjuh, huurtoeslag, zorgtoeslag, kwijtschelding van gemeentebelasting. Als je het dan nog niet kunt redden, zou je wel eens te duur kunnen wonen? Maar ik zeg niet dat armoede niet bestaat, ik zeg dat de armoede flink is gedaalt en dat het dus vreemd is dat er meer mensen bij de voedselbank aankloppen.
-
Blijkbaar vinden de 'Nu jij lezertjes' het heerlijk om al die andere domme 'gewone mensen' af te zeiken en te beleren.
Schaam U allen diep. We worden naakt geboren en we worden naakt begraven.
Het leven van alledag is de illusie daar tussen in.
Er is geen sprake van schuld wanneer het in het leven voor een medemens anders loopt dan de koopsomplaatjes van het CBS hadden begroot.
U moet zich schamen wanneer u denkt meer te zijn dan een ander die het minder heeft.
Dat U een uitweg hebt gevonden betekent nog niet dat u beter bent.
We zitten allemaal onderin en de enkeling bovenin wil liever niet beter weten!
Dus petje af voor de mensen die hulp durven vragen en zij die hulp geven! -
@sanne01
Wat schrappen? de huur; gas en licht, premie ziektekosten?
Nogmaals, er zijn gezinnen die er een potje van maken, maar er zijn ook gezinnen
waarvan bv de man de vrouw de boel in de steek laat en de ander achter laat met een een particuliere huurwoning van 750 euro pmnd excl gas en licht.
Een directe oplossing oftewel een goedkope huurwoning ligt niet voor de hand.
Dus wat krijg je dan beste Sanne01? -
Je moet mensen een schepnetje geven om te vissen ipv de vis op het bord.Zo wordt alleen maar de afhankelijkheid gestimuleerd en heeft het een aanzuigende werking.Als je je zo schaamt om naar een voedselbank te gaan, waarom komen er dan meer voedselbanken ?Kennelijk is men de schaamte voorbij als het gratis is.
Er zullen mensen zijn die zich schamen, maar veel mensen zijn de schaamte allang voorbij en hebben deze levenswijze geaccepteerd. Dan begint de glijdende schaal van doorgeven van armoede aan volgende generaties. Kinderen zien hun ouders niet werken en weten straks ook niet wat het inhoudt. In Engeland zijn al hele steden (verpauperd )gevuld met deze mensen. Als er niet geinvesteerd wordt in opleiding en deze mensen
aan het werk geholpen worden(evt. gedwongen ) ,dan zitten we binnen 10 jaar met dezelfde problemen. Nu zijn het nog voedselbanken, straks voedselwijken en daarna voedselsteden.Ze wijken uit naar de goedkoopste provincies, waar geen werk is, maar waar ze geen overlast veroorzaken.Want tijd voor rellen is er dan wel, als ze al dan niet apatisch zijn geworden van een uitzichtloos bestaan en elkaar versterken in negatief gedrag.
Voedselbanken weg. Lost niets op. Men gaat voorbij aan de eigen kracht van mensen om er meer van te maken.Help ze met een start (zwemmen moet je leren); ja, ze zullen een keer kopje onder gaan en naar adem happen, maar zien ondertussen wel de vissen onder water, dus ze weten dan waar ze zitten.Dan nemen ze de vlg. keer heus dat gekregen schepnetje mee, als er geen alternatief is.En trots met die eigen gevangen vis.................! -
Sommige mensen kunnen makkelijk lullen over geld en verdienen waarschijnlijk te veel om te weten waarover ze praten. Mensen met een minium loon heeft ook zijn dagelijkse behoeften en heeft ook vaste lasten. De regering moet weer eens snel over de brug komen om die mensen te helpen on plaats van alleen maar af te nemen. Het zijn arrogante zakkenvullers geworden en daar zijn bepaalde gropen de dupe van. Onze regering is een huisvrouw die niet in haar boekje hoeft te kijken en wanneer het niet genoeg is draaien ze iemand anders wel de nek om.
-
@pelgrim 119, hoe ik er nu over denk?
Nog steeds dat de uitkeringen en minimumloon hoog genoeg zijn om te overleven MAAR DAT JE WEL DE TERING NAAR DE NERING MOET ZETTEN
Ook denk ik dat heel veel Nederlanders eens op moeten houden met dat gezeik want wij wonen in een zeer welvarend land -
@ 1sannie69 #113
quote: Niet alleen lage inkomens hebben het niet breed, ook hogere inkomens en inkomens van 2-verdieners. Maar dat komt omdat er 2 auto's en een veel te dure hypotheek 2x op vakantie per jaar betaald moeten worden. Als je zoveel af moet lossen omdat je gewoon luxe wilt leven, eigen schuld. Maar er zijn genoeg mensen met schulden of in de schuldsanering die daar helemaal zelf niets aan kunnen doen. Vooroordelen is makkelijk, maar je verdiepen in iemands zijn/haar situatie hoe en waarom zou wat meer respect voor elkaar opleveren.
En jij hebt het over vooroordelen??? Je vooroordeelt ook nu de 2-verdiener!! Wij hebben geen veel te dure hypotheek, wij gaan zeker niet 2x op vakantie en leven al helemaal niet in luxe.......we moeten ook gewoon bij de Aldi boodschappen doen hoor!! En 2 auto's?? Ja, aangezien wij beiden MOETEN werken, en wij een zoontje hebben die de stempel gehandicapt heeft, staan er 2 OUDE auto's voor het huis....eentje waarvan zelfs de radiator kapot is, en waarbij voordat we daarmee op pad gaan, altijd water bijgevuld moet worden. Maar het is makkelijk te roepen dat iemand die 2-verdiener is het maar makkelijk heeft. (zoals ik al eerder in mijn berichtje hierboven heb geschreven!) omdat we toevallig 2-verdiener zijn.....Ook jij weet niet hoe we elke maand weer de eindjes aan elkaar knopen. Hoe we proberen te bezuinigen op gas zodat we in ieder geval 1x per jaar wat extra geld terugkrijgen....want een extra rekening van een paar honderd euro brengt ons ook in de problemen. Maar ok...we hebben in ieder geval geen schulden, want als we daar aan zouden beginnen zouden wij het al helemaal niet kunnen betalen!!! En waar kunnen wij aankloppen??? Hooguit bij onze ouders, maar er is geen gemeente, overheid of liefdadigheidsinstelling die iets voor ons doet! Zelfs de extra kosten die onze zoon met zich meebrengt mogen we helemaal zelf ophoesten! -
Ik doe ook gewoon boodschappen bij de Lidl en de Aldi hoor, wat is daar mis of armoedig aan? Volgens de armoedemonitor is de armoede tussen twee verdieners net zo gedaalt, maar nog wel aanwezig hoor. De groep die de grootste klap heeft te verduren zijn Zelfstandig Ondernemers!!!!!!!!!
-
@ pipoooo, kijk eens naar PGB, dan kan 1 van jullie betaald thuis blijven om voor jullie gehandicapte zoontje te zorgen. Kan er gelijk 1 auto weg, scheelt een hoop onkosten en aankomende reparatie kosten, want met een kapotte radiatuer blijven rijden is erg onverwantwoordelijk. Tevens heb je recht op TOG. Is toch weer 200 euro extra per kwartaal. Als jullie beiden werken, niet in luxe leven dan snap zo wie zo al niet dat je je aangesproken voelde als je zelf geen hoge hypotheek hebt en niet op vakantie gaat, want ik had het over klagers die wel in luxe leven. En luxepaardjes die niet weten hoe het is om problemen te hebben.
Maar met wat ik hier heb neergezet, kun jij, met je gezin een stap vooruit komen. Dus de overheid kan ook voor jullie iets betekenen. www.svb.nl vind je alle info. -
Vicky post 132:
Wij wonen in een zeer welvarend land.
Waar zijn die voedselbanken dan voor nodig,leg mij dat eens uit........................ -
Sannie69 1135
Goed gesproken!!
@pipooooo
Neem inderdaad contact op met Sociale Zaken en vraag bijzondere bijstand aan of vraag naar de afdeling WMO voor een PGB.
Dit zal jullie wellicht helpen!! -
@ sannie69,
OFF TOPIC:
PGB en TOG 2 regelingen die wij kennen, maar ook 2 regelingen die pas beginnen te tellen als je kind ouder is....Onze zoon is nog geen 3 maar volgens die regelingen hoort de zorg en de extra kosten nog steeds als 'normale' zorg! Pas als hij ouder is en nog steeds de extra zorg nodig heeft dan kun je de regelingen aanvragen.....ouders met gehandicapte kinderen tot een jaar of 4,5,6 pissen naast het potje hoor! En wij zijn niet de enige hierin, mijn zoon zit op een revalidatiecentrum en daar zijn tig andere ouders waarvan kinderen er ooit erger aan toe zijn dan onze zoon die ook helemaal niets maar dan ook niets krijgen.
En betaald thuisblijven van het PGB is zeker niet de bedoeling!! Je moet er anderen voor 'inhuren' maar je mag het niet als 'loon' aan jezelf geven! -
wat een PLEBS hiejjjrrr
-
@Mirtjuh, dank je wel :) Iemand de goede kant op sturen gebeurd hier ook nog wel :)
Je vult me nog aan ook ;) -
@95 nee gewoon in het midden van het land we hadden eerst een huurwoning van 525 euro dat was net een kippenhok veels te klein voor 5 personen toen konden we een andere woning krijgen met meer ruimte 625 door de huurverhogingen is het in middels bijna 700 tel daarbij je ziekenfonds op 200 kan ook meer zijn je elektra 240 gemeentelijkebelastingen etc sporten en de rest wat je kan verzinnen voor vaste lasten dus kom je heel snel bij de 1650 niet te vergeten de auto natuurlijk. En het wordt steeds duurder en duurder.
-
@sannie69
Geen dank!
En uhmm sorry, dat is mn werk ;)) -
@pipooo,
TOG is inderdaad vanaf 3 jaar. Dit omdat voor het bereiken van de leeftijd van 3 jaar vaak geen diagnoses gesteld zijn of kunnen worden en daarnaast heeft een kind van 3 jaar zo wie zo altijd extra zorg nodig. Hoe dat met PGB zit weet ik niet exact (of dat leeftijdsgebonden is). Overigens zal er verschil zijn tussen aangeboren handicap (die duidelijk is, zoals bijv. syndroom van down) of handicap die er op latere leeftijd uitkomt (autisme, adhd etc). Ik weet niet hoeveel dagen je zoontje in een revalidatiecentrum zit, maar als hij minder dan 4 dagen bij jullie per week is, vervalt zo wie zo het recht op TOG. Omdat meerendeels van de zorg al is uitbesteed, vind men. En niet geheel onlogisch ook weer.
En ja, je kunt wel degelijk jezelf inhuren met PGB. Ik ken heel veel ouders die op die manier betaald voor hun gehandicapte kind thuis zorgen. Hoe dit precies in zijn werk gaat, durf ik ook niet te zeggen, maar het kan!!! Echter dient er een aanvraag gedaan te worden en deze dient goedgekeurd te worden. Maar als je zoontje dus weer veel in het revalidatiecentrum zit (meer dan thuis), dan wordt het bedrag PGB daar op aangepast en is het een stuk lager dan bijv. iemand die fulltime thuis een gehandicapt kind verzorgt.
Met PGB kun je dus inderdaad zorg inhuren, maar je kunt ook jezelf inhuren, maar ik durf je niet te vertellen hoe dat precies in zijn werk gaat. Maar ik weet wel heel zeker dat het kan! Voorbeelden heb ik om me heen. -
Ik zou graag de vergelijkingscijfers eens zien van de jaren voor 1/1/2002. Zou er een relatie bestaan met de over gewaardeerde Euro?
-
Vicky,in mijn post 136 zou ik graag antwoord van jou willen,waarom er in dit welvarend
landje voedselbanken nodig zijn.
Op deze vraag kan ik mijzelf net zo goed zelf het anwoord geven,want Vicky zit weer
met het schaamrood achter haar pc'tje,achter haar bureautje,lekker bij de soos.
Jij kunt makkelijk lullen,volgens mij ben je zo'n iemand die iedereen naar huis stuurt met
een leeg briefje in zijn handen,eneen hoop mooie woorden waar,de persoon in kwestie
niets aan heeft,lekker soosambtenaartje ben jij.
Ik hoop niet dat ik ooit voor jouw loketje kom te staan,slaan en relschoppen zal ik niet
dat ben je niet eens waard,maar jouw de waarheid zeggen zal ik zeker wel doen.
Vraagje,is dat gezellige soosje van jou soms gehuisvest in een grote stad,het zou mij
niets verwonderen,alleen mensen van een soos uit de grote stad reageren zo BOT,en geven nergens een concreet antwoord op,werk ze verder. -
@yum59
Jammer dat je alle mederwerkers over een kam scheer, ik werk ook in een grote stad, maar mijn denk en werkwijze is anders als die van Vicky! -
@yum59
Slaan en relschoppen moet je ook niet doen, want hoe groot mijn inlevingsvermogen ook is, als iemand gaat schelden of relschoppen dan staat hij of zij ook zelfs bij mij aan het verkeerde loket...;) -
vicky 53 minuten geleden
@pelgrim 119, hoe ik er nu over denk?
Nog steeds dat de uitkeringen en minimumloon hoog genoeg zijn om te overleven MAAR DAT JE WEL DE TERING NAAR DE NERING MOET ZETTEN
Ook denk ik dat heel veel Nederlanders eens op moeten houden met dat gezeik want wij wonen in een zeer welvarend land
******************************************************
Ik denk dat je een probleem hebt Vicky. Je zou eens kunnen beginnen met door een andere bril te kijken, en niet die alleen voor ambtenaren, crimminelen, regeringsleiders, kamerleden, en de hoog afgestudeerden met top baantjes, en goede kooplui. Ook niet de afspiegeling van diverse klanten waarvan je de rapporten te zien krijgt. Er zijn echt hele arme mensen in Nederland, vooral ouderen die vroeger blij waren dat ze eten op tafel voor hun kinderen en zich zelf konden zetten. Die konden nog geen pensioen afsluiten, om de boven genoemde redenen. Ambtenaren krijgen hun pensioen voor niets, want wat op jou stookje vermeld wordt als pensioen bijdrage, levert nog steeds als salaris netto meer op als voor iemand die geen ambtenaar is, maar wel de zelfde werkzaamheden uitvoerd, en waarschijnlijk nog meer werkt ook. Maar blijf lekker in dat torentje van je zitten, maar na hoogmoed, komt ook de val. Ik ben 70 jaar en heb het beslist niet slecht gedaan, maar heb ook wel een grote dosis kennis op gedaan. Ik weet niet hoe oud je bent, maar er is een hele mooie uitspraak van Churchil:
De uitspraak van Churchill was: Ben je 20 en geen socialist, dan heb je geen
hart. Ben je 40 en nog steeds een socialist, dan heb je geen hersens. ...
Knoop dat maar eens in je oren. -
@Mirtju
In principe heb je wel gelijk,anders is het als een uitkeringsgerechtigde nul op het rekest krijgt,terwijl hij wel recht heeft op de ( bv ) diverse toeslagen.
Voordat ik mijn eigen bedrijf begon ( Inmiddels 2 jaar geleden ) had ik ook te maken met de regelgeving van het UWV.
Nu weet ik niet of de regelgeving van de bijstand hetzelfde is als dat van UWV,maar ik heb er wel donders veel problemen mee gehad,eer ik mijn bedrijf kon starten,en trouwens ik zit ook nu nog vast aan het UWV,want ik heb maandelijks wisselende
inkomsten,DWZ de ene maand heb ik mijn uitkering verdient ( WAO ) de andere maand
heb ik minder dan de uitkering,en dan gaat het gebeuren,het UWV komt dan even langs
om mijn hele boekhouding even door te lichten,niet leuk,maar deze jongens doen ook hun werk.
Post 147:
Natuurlijk zal ik nooit gaan relschoppen of met messen op de keel gaan staan,uiteindelijk zal je toch afhankelijk worden van een uitkeringsinstantie,en mijninziens kan zoiets beter geregeld worden in harmonie dan met geweld.
Geweld lost niets op. -
Zo nu ga ik even verder met een videoproductie,deze moet morgen klaar zijn Haihe allemaal.
-
Ehhhh,Vicky,op mijn post 136 heb ik nog steeds geen antwoord,weer in slaap gevallen
op die slaapmaarlekkerdoor soos van jou !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! -
@yum59
Ik begrijp heel goed dat het vervelend voor je is ( als eerlijke verdiener) wanneer je keer op keer gecheckt wordt op je inkomsten, maar helaas is dat niet anders.
Over dreigen en schelden gesproken, vorige week kwam een client een toeslag voor chronisch zieken ( 600 euro) aanvragen en daar deze client aangaf vaak verkouden te zijn en ik dus zijn aanvraag afkeurde, kreeg ik zijn hele familie aan mijn balie met diversen bedreigingen.
Ik help heel graag mensen uit de problemen, maar personen die er geen recht op hebben krijgen van mij helemaal niets en al helemaal niet als ze gaan dreigen! -
@vicky # 132 Ik denk niet dat u nog te helpen bent, geeft ook niet , de mensen gaan zichzelf wel helpen. Zoals het misschien ooit door zal dringen naar de overheden, ontstaan bij systemen die niet af nauwelijks deugen z.g neven systemen die op den duur
niet meer onder hun controle vallen zelfs als ze dat zouden willen. Dit gebeurt op kleine schaal al jaren en zal zich , uiteraard, als het nodig is uitbreiden.
Ga weer fijn aan uw werk , ik ook , want het is nog geen 17 uur.
peace
Dan nog even het volgende, inderdaad tering naar de nering, is helemaal correct.
Een pc van de sociale dienst krijgen met internet aansluiting vond ik ook een beetje
raar, todat dochtertje in groep3 al les op de pc + internet kreeg, is lesstof verzamelen etc etc.
In groep4 zitten de kids te werken met powerpoint, ze krijgen huiswerk mee wat op een
pc gemaakt moet worden. Ik zelf vond dat erg vroeg in leeftijd maar ik loop schijnbaar achter
wantg die pc schijnt geacht aanwezig te zijn. Een kostenpost waar menig ouder echt niet
op zit te wachten en misschien helemaal niet blij mee is. Oké maar de kids moeten gelijke studie kansen hebben toch....? Anders komen ze nooit aan een goede baan en dan blijft het spiraaltje maar doorgaan...... -
De tering naar de nering, okay?
Maar als de nering toch na allerlei bezuinigingen toch nog steeds lager is dan de tering dan is er echt een probleem.
Ben zelf grootverdiener maar doe als sociaal voelend mens vrijwillig schuldsaneringen.
Ik neem de problemen soms mee naar bed, zo schrijnend.
En niks eigen schuld, gewoon tegenwind in het leven.
Maar............. deurwaarders die je afkluiven tot het bot, rente op rente, twintig €uro kosten berekenen voor een aanmaning...........................
Schofterig.......... en de staat bedient zich via cjib ook van deze schandalige praktijken.
Daar moet iets aan worden gedaan.
Stop het plukken van de armsten.
Flanderijn ....gerechtsdeurwaarder........... scaam je. Diep -
@bartopnu # 139 Zou kunnen meneer , met u er bij werd het helemaal erg.....doei !!
-
@mirtjuh
Natuurlijk kan dit niet door de beugel,alleen snap ik niet dat mensen,zoals ik de dupe
worden van regelgeving,waar ik uiteindelijk niets aan hebt,zal even een voorbeeld noemen
kortgeleden gebeurt:
Een buitenlander heeft het in zijn rug (verre buurman van mij) deze beweert het al jaren lang
in zijn rug te hebben,maar kortgeleden zag ik deze persoon,wel met een (bijna) compleet
motorblok in zijn handen lopen,wij nederlanders worden gedwongen tot werken,met of zonder uitkering/met of zonder voedselbank,maar deze lieden,pakken even een schilmesje,dreigen daar mee,en ze krijgen alles,ga me nu niet wijsmaken dat dit niet voorkomt in Nederland,het komt vaker voor dan u/jij denkt
Kijk even naar mij,met een eenmanszaak: ik werk mij kapot 70/80 uur per week,en dit soort lieden die misbruik maken van gemeenschapsgelden/voedselbank,die komen er
wel,nee dit land is het eens met buitenlanders,sorry,maar ik heb het wel zelf aan
den llijve meegemaakt,drijgen met een slagersmes doet wonderen,de moraal hier is
dan ook ver te zoeken,ik geloof niet langer meer in sociale zekerheid. -
Helaas komen ze bij sommige idd heel ver met dreigen etc etc en daar zijn de eerlijke werkers de dupe van.
Ik kan alleen vanuit mezelf praten en jouw bovengenoemde personen komen bij mij niet ver.
Moet bekennen dat het niet altijd leuk is om bedreigd te worden, maar dan had ik maar een ander vak moeten kiezen. -
om in nederland goed in de bijstand te leven, of van het magere salaris, zijn we wel mooi meesters in de minima geworden.
de vaste lasten zijn schrikbarend hoog, en het zou de staat veel geld besparen als ze zogeheten armenhuizen zouden creeren waarin de kanslozen op kosten van de overheid woont, gezond mee eten in je eigen kanslozen eethuisje, en een beetje zakgeld.
we kunnen asielzoekers immers ook zo huisvesten?
het lijkt mij geen straf om zo in mijn eigen woongemeenschap te verblijven.
kunnen ze het o.v. ook gelijk op afstemmen.
allemaal voordelen. -
Het is niet nodig om mensen bij een Sociale dienst of andere instelling te bedreigen.
Als je je gewoon aan de regels houdt en bewijsmateriaal kunt aanleveren, krijg je alle medewerking. Ook mensen die bij de Sociale dienst werken hebben zich gewoon aan regels te houden en doen hun werk. Er zijn altijd mogelijkheden bezwaarschriften in te dienen en dat doe je niet met wapens of bedreigingen mijn inziens. Maar wat ik van de bedreigingen in het nieuws heb gezien zijn het ehm.... uh... Hoe moet ik ze netjes omschrijven.... Nee... ik doe het niet. Denk dat meerendeel wel weet wat/wie ik bedoel. -
Het is inderdaad een schande dat nederland voedselbanken heeft.
Daarom sluiten die hap dan zijn we weer een schande kwijt. -
Voedselbanken binnen 4 jaar verdwenen. Dan leveren al die bobo's zeker hun vette bonussen in?
-
@sannie69
wij kunnen samen door een deur!...;) -
De voedselbanken zijn het schandaal van Balkenende I t/m 4.
-
Natuurlijk Vicky kruip jij die gore balkenendetroep maar in de reet jij met je inkomen van minimaal 3000 euro in de maand kan je niet voorstellen wat armoede is immers jij bent er ook verantwoordelijk voor dat mensen in de shit verdwijnen, en wat betreft jouw feiten heb ik er ook een paar let op dan leer jij van de praktijk!
Uitkering nivo is 795 euro
huur is al gauw 400 euro gas en licht is al gauw 150 euro gewone verzekeringen is al gauw 2 of 3 x 80 euro ziektegeld is 150 euro + omgerekend 15 euro als je medicijnen gebruikt = dus al gauw 900 euro vaste lasten en dan heb ik het nog niet eens over eten en kleding.
Kortom armoede is de schuld van het CDA VVD en PvdA . -
@ telli2403: een eureka momentje ;)
Natuurlijk zijn het de politici die deze armoede veroorzaken. Op duizend en één manieren, maar ik zal er een paar grote uitlichten.
De bron van welvaart is het genereren van meerwaarde, door producten te maken die de mens ten goede komen. Dus een boer is belangrijker dan een financieel adviseur, normaal gesproken. Wet- en regelgeving creëeren echter een enorme hoeveelheid vaak goedbetaalde 'schijnberoepen' zoals financieel adviseurs, juridische beroepen, en een scala aan consultants bureautjes. Deze kosten komen bovenop die van de echte producenten van welvaart, die dat natuurlijk doorberekenen aan hun klanten. De consument in de winkel.
Tegelijkertijd houdt het slimme mensen af van een productief beroep in de techniek & wetenschap.
Een andere oorzaak is hoge belasting en inflatie veroorzaakt door de Europese centrale bank.
Een derde belangrijke oorzaak is het risico voor een ondernemer om personeel aan te nemen. Met name kleine ondernemers kunnen zich dat risico niet veroorloven. Wordt een werknemer arbeidsongeschikt buiten hun schuld, dan nog moeten ze ervoor betalen. Slecht personeel ontslaan? niet te doen. Wel iemand kunnen aannemen maar voor minder dan minimum loon of CAO? niet toegestaan. Natuurlijk zijn er lapmiddelen maar die kosten wederom geld.
De oplossing is zo simpel dat het gek is dat zo weinig mensen eraan denken: vrijheid. -
propaganda van links joh.........bekijk ook eens wie en waarom mensen naar de voedselbank gaan........laat het shagie eens een keer liggen, stop met lenen, ga meer werken, budgetteer eens.........dan ben je al een heel eind........
-
Dos #32 jij hebt gelijk echter ben je nog 1 ding vergeten te vermelden dankzij de euro zijn de inkomens gehalveerd dus pakt de euro voor de minima's nog slechter uit
-
#166
Verstandige woorden vooral dat van dat shagie laten staan, ik zie het ook vaak in de supermarkt, amper fatsoenlijk eten en allemaal B- artikelen in het winkelwagentje maar wel een baal shag kopen, kan je een aardige biefstuk voor aanschaffen -
@ pipoooo 90
Ik kan met een groot deel van je verhaal sympathiseren, maar je analyse van het uitgavenpatroon van minima vind ik net iets te kort door de bocht.
Zoals jij nu de eindjes aan elkaar knoopt heb ik ook geleefd, dus ik weet dat bruto-inkomens een volkomen vertekend beeld kunnen geven. :-)
Maar je doet de mimima onrecht als je ze over één kam scheert met de groep die wél rond kan komen. Vergeet niet dat er bij de voedselbanken een toetsing plaatsvindt voor je er mag binnenkomen. Althans zo heb ik dat begrepen.
Dus je moet echt niet rond kunnen komen voor je voedselhulp krijgt. Een drank- of een gokprobleem lijken mij dan geen excuus, maar misschien is er iemand die er meer van weet. Het probleem is natuurlijk dat mensen niet te koop willen lopen met hun bezoek aan de voedselbank. Valse schaamte? -
Ik zeg maar zo !
Arm geboren worden heb je niet voor het zeggen , arm sterven wel. -
"om in nederland goed in de bijstand te leven, of van het magere salaris, zijn we wel mooi meesters in de minima geworden. de vaste lasten zijn schrikbarend hoog, en het zou de staat veel geld besparen als ze zogeheten armenhuizen zouden creeren waarin de kanslozen op kosten van de overheid woont, gezond mee eten in je eigen kanslozen eethuisje, en een beetje zakgeld. we kunnen asielzoekers immers ook zo huisvesten?"
Maar zeker! Weer een stap terug in onze sociale geschiedenis. Gaan we ook nog terug naar het aren lezen en de korenuitdelingen? Armenhuizen, ongelooflijk. Hoe vnd je dan überhaupt nog werk? -
harmsen: ik heb in de loop van de jaren een naar gevoel over mij gekregen als ik het
woord asielzoeker hoor. Misschien omdat ik daar nog een beeld bij heb van z'n 50 jaar
geleden. Mensen die per KLM komen pasten daar toendertijd niet in. -
het gas wordt weer 15% duurder,goed voor de inflatie
-
@Sanne01 #109,
Sorry, maar wat een domme reactie! Ben je (hoog-) blond of zo???? Je denkt toch niet als wij hadden geweten dat onze kinderen autistisch zouden zijn wij er nog meer hadden genomen??? Het kwam er pas na jaren uit net zoals Sanne69 #113 zegt.
Jij bent zeker zo'n omhooggevallen yup die voor niets en niemand respect heeft....Bah! -
En nogmaals, het ging ons goed voordat ik met mijn rug thuis kwam te zitten. Dus reacties van mensen hier die zeggen dat je dan maar even kinderen op de wereld moet zetten als je geen geld hebt, klopt dus niet. Wij hadden geld zat dus het was geen probleem. Kom zelf maar eens in die situatie dan piep je wel anders.
Stijgers in Economie
'Trage bankrun' eurozone al gaande
De signalen nemen toe dat een 'trage...
4 uur 32 minuten geleden door Hans
'Krimp economie neemt af'
De Nederlandse economie krimpt in juni...
11 uur 31 minuten geleden door nouffwatandersoftochniet
Dr. Doom: ' Griekse exit goed voor euro '
Marc Faber laat bij CNBC weten dat de...
1 dag 4 uur geleden door Mr.Q
Buitenlanders keren Spanje de rug toe door...
Toeristen zal Spanje deze zomer hopelijk...
1 dag 5 uur geleden door joepdekat
Ethische tegenhanger van Amazon
Online producten kopen, gemaakt zonder gif...
1 dag 9 uur geleden door Frissewind
Best gewaardeerd
ESM: Maximaal 40 miljard? U vergist zich.
Rudo de Ruijter
23 mei 2012
Open brief...
5 dagen geleden door natuurlijkeu
'Shell veroorzaakte lek Nigeria...
Shell was zelf verantwoordelijk voor een...
1 dag 14 uur geleden door lol_kabinet
Bewustzijn over corrupte bankensysteem...
Een overzicht van mensen in landen over de...
3 dagen geleden door Ami, Lerni, Miri
Griekse banken krijgen 18 miljard van Europa
"banks are to receive a €18 billion ($23...
1 dag 4 uur geleden door Web3.0gebruiker


