CO2, NOx, fijnstof... noem het wat je wilt. Het gaat gewoon weer over geld.
Sorteer op:
-
Elke bestelauto, mits rijdend, heeft een minimale restwaard die al hoger ligt dan de 1000 euro slooppremie, weinig kans dus dat er auto's gesloopt gaan worden om een andere auto terug te kopen.
-
Ja en waar haal ik het geld vandaan om een nieuwe auto te kopen ? Lenen.nl ? Frisia ? Mijn spaar rekening ga ik echt niet aanbreken om een nieuwe auto te kopen (geen eerste levens behoefte zoals een goede koelkast, wasmachine etc).
Niks milieu gewoon een nieuwe manier van de regering om weer door ons (ons eigen) geld in de economie te laten pompen. -
Wat een onzin. Ten eerste het gaat inderdaad weer over geld en geld verdienen.
Ten tweede is een nieuwe/milieuzuinige auto toch veel te duur om te kopen in een recessie. Niemand koopt nog auto's behalve topmensen en criminelen. Voor de rest hebben mensen geen geld omdat een bloemkool al duur genoeg is.
Kortom: de meeste mensen kunnen ondanks die premie nog steeds niet enkele duizenden uitgeven aan een nieuwe auto. Dat zal dus ook niet gebeuren.
En Icesave + lenen.nl zijn ook geen optie. Iemand die daar nu nog in trapt die leest nooit de krant.
Groeten en slaap lekker. -
De verwijderingsbijdrage is al een tijdje geleden verlaagd naar 15 euro, en niet zoals in het bericht staat 45 euro.
-
Iemand een linkje waaruit blijkt dat het beter is voor het milieu om een nieuwe auto te kopen ipv het afrijden van een reeds geproduceerde ?
-
T is ff wachten tot deze regeling volgens de overheid te te duur wordt (net als de vergoeding kinderopvang). En dan passen ze de regels wel weer aan, waardoor de regel niet meer aantrekkelijk is.
Toch fijn zo'n betrouwbare overheid. -
@6. Even het bericht goed lezen, als het geld op is, houdt de regeling ook op.
In Duitsland is dat ook zo. -
Minister Cramer is tevreden over de sloopregeling. "Het is goed nieuws voor zowel de economie als het milieu," aldus de minister.
BULLSH*T!
Dit heeft alleen maar met GELD te maken, er zullen wel weer gasten zijn die er misbruik van gaan maken.
#6 heb je het bericht gelezen? het is een pot: op=op -
wat zijn de voorwaarden? Want met zulke informatie kan ik het ook verkopen.
-
Zels wij als autoslopers hebben nog maar heel weinig informatie gekregen over wat er van ons verwacht wordt.
-
en wat denk je van de hobbyisten die youngtimers rijden?
Denk aan mensen die golfjes, kadettjes/escortjes leuk vinden en die voor de hobby rijden..
auto's kosten niets, maar werden nu nog verkocht als donor ofzo. Nu zijn die auto's ineens meer waard dan op de vrije markt... Gesloopt dus en de hobbyisten hebben het nakijken....
en wat denk je van de beginnende automobilist? een auto kost straks gewoon 1000 euro... ik reed voor 300 gulden een auto. Later 300 euro...
Heeft iemand een exportvergunning voor mijzelf? ik wil hier namelijk heel snel weg. -
Bos vorige week bij Pauw en Witteman gezien?
“De sloopregeling is goed voor het milieu!” We moeten allemaal in nieuwe schonere auto’s gaan rijden want dat is goed voor het milieu! We doen dit echt niet alleen maar om de economie te stimuleren het gaat hier om het milieu!
Woutertje, woutertje ik snap er niks meer van. Hoe kan het kopen van een nieuwe auto nu goed zijn voor het milieu? Is het niet veel beter voor het milieu om mijn oude diesel van 10 jaar helemaal af te rijden en pas een nieuwe auto te kopen wanneer deze daadwerkelijk versleten is? Is het maken van nieuwe auto’s niet veel vervuilender voor het milieu?
Ben ik nu zo slim of bent u nu zo dom? Of heeft het milieu hier eigenlijk stiekem helemaal niks mee te maken? -
1000 euri, wat een fooi! Dat krijg je al gauw bij inruil terug.
Kunnen we minister Cramer (wat loopt die zuinig) niet inruilen voor een jonger model ? -
Je wordt niet verplicht om de auto in te leveren, alleen als je er op staat dat de auto gesloopt wordt, kom je in aanmerking vvor een bonus.
-
Ik begrijp niet dat de auto-industrie niet verplicht word om auto's op stroom of waterstof te laten rijden. Nu is het alibi daar en dat heet crisis en overheidssteun.
Het hele millieu gebeuren is pure geldklopperij. Ik heb nu een sticker op de deur dat ik geen reclame meer in mijn brievenbus wil want dat was iedere week 2 kilo aan papier terwijl iedereen toch een computer heeft zou dit toch niet meer moeten. Want dat gekapt bos dat is onze levensbron. Maar de overheden durven niets behalve het rokers onmogelijk maken of automobilistje pesten.. -
Mensen jullie zien het gat in de markt niet!
Hoeveel oude auto's staan er nu niet te koop voor onder de 750,-.
Kopen, kopen, kopen....
Elke auto levert tenminste 750,- op.
Je koopt gewoon een nieuwere auto en levert 10 brikkies in kassa!!!
:-) -
@12: die mening ben ik ook tegedaan: ik ben gisteren op diezelfde autorai even wezen kijken bij een gelijkwaardige vervanger van mijnhuidige auto van hetzelfde merk. Verbruik 9.3 liter / 100 km
ik ben IETS minder zuinig met 10.6 liter /100 km
mijn auto is 13 jaar oud inmiddels: WOW schrikbarend veel vernieuwd hoor!!!
Als ze zelfs een burton in het groene dome zetten... (een burton is een omgebouwde citroen 2CV ofwel idd een lelijke eend!!!) sorry hoor, zijn we niet een beetje doorgeslagen in deze wereld??
@ #13: 1000 euro is dus veel voor sommige yountimers die anders iets van 300 doen... Mijn auto kostte me ook slechts 1300 euro... Geen gewild modelletje (behalve door een handjevol liefhebbers) -
Het milieuverhaal is natuurlijk helemaal kolder. De productie van een auto kost meer fossiele brandstoffen dan een gemiddelde auto vervolgens tijdens het rijdende leven opstookt.
Verder lijkt men te denken dat mensen die oude auto's rijden hagelnieuwe auto's kopen. Die mensen snappen helemaal niks van de autohandel. Mensen die een nieuwe auti kopen en hem vervolgens helemaal oprijden, die zijn er niet zoveel.
Dit type oude auto's is meestal in het bezit van de derde of vierde eigenaar. -
Die grens van 1990 is al helemaal vaag; auto's van voor 1990 hadden nog geen katalysator en zijn dus gemiddeld vervuilender dan auto's vanaf 1990. Maar je krijgt er minder slooppremie voor. Hoeveel slooppremie zou ik dan voor een Toyota Prius krijgen?
-
Heb gisteren nog alle sokken binnenstebuiten gedraaid, maar verdomd, geen euri kunnen vinden.
Jongens, jongens, wanneer dit mij moet stimuleren om mijn oude, nog heel goed functionerende, auto weg te doen dan slaan ze de plank toch weer helemaal mis. -
he nog geen geld.
jammer -
Wij rijden alleen maar brikken van 1000 euro of minder. Werkt al jaaaaaaaaaren prima. Prima auto's voor weinig. Voor een nieuwe is er ca. 20x zoveel grondstoffen nodig als de auto uiteindelijk weegt.. Milieuvriendelijk..???
-
Ik denk dat dit er ook wel iets mee te maken heeft; http://www.nujij.nl/arn-minder-wrakken-in-2008....
Ik denk dat ARN hoopt op deze manier weer een groter aandeel te krijgen in het wrakkenaanbod, maar volgens mij zal het niet veel helpen.
Mensen die weinig geld hebben kunnen nu eenmaal ook niets uitgeven.
Ik ben het met de meesten hier eens dat het milieu hier niet echt bij gebaat is, maar het plan is ook voornamelijk bedoeld om de ingezakte autohandel een impuls te geven. -
Schaf die achterlijk BPM maar eens af want dat houd een hoop mensen ook tegen tot het aanschaffen van een nieuwe schonere auto.
-
@ #23: dat zijn dus dan de thuisslopers, zoals ik zelf ook weleens doe: koop een auto: trek die helemaal kaal, gooi alles op de plank en voor het restant af met de ijzerboer: ik sloops choner dan de sloper zelf..
soms als er nog een kenteken op zit breng ik het restant nog naar de sloper om het kenteken eraf te halen. Hij heeft geen werk en gratis ijzer: iedereen blij -
Net gelezen op RTL Z:
Minister Cramer (Ruimte en Milieu) heeft met de RAI Vereniging, BOVAG en AutoRecycling Nederland (ARN) een akkoord bereikt over een sloopregeling voor oude auto’s. Gemikt wordt op het slopen van 100.000 oude (bedrijfs)auto's.
Minister Cramer is tevreden over de sloopregeling; “deze schone-luchtpremie is goed nieuws voor zowel de economie als het milieu. Mensen kunnen nu hun oude vervuilende auto’s met een extra vergoeding inruilen voor een schoner model. Dit zorgt voor gezondere lucht in ons land”
Nogmaals: Zijn wij nu zo slim of hebben we inmiddels ook een milieuminister die totaal en volledig het spoor bijster is? Ze is nota bene minster van MILIEU en ze is hier blij mee?? Dat de wereld aan het veranderen is dat ziet iedereen maar in welke wereld is ons regering terecht gekomen?? De laatste weken veel onzin uit dit kabinet horen komen maar dit slaat toch echt alles. -
Nog een linkje. http://www.nationalesloopregeling.nl
@25. Het oud ijzer is al een tijdje zo goed als niets meer waard en wij krijgen pas een demontagevergoeding op het moment dat wij kunnen aantonen, dat wij de verplicht te demonteren materialen hebben op een verantwoorde manier hebben verwijder en afgevoerd, dus mij doe je geen plezier met een kaalgesloopt wrak. -
Sorry, een paar typefoutjes.
-
Reageren op een bericht deze vervolgens niet lezen en dan met hetzelfde bericht maar andere site reageren...ben zelf geloof ik ook niet meer helemaal wakker.
-
@25:
Ik lever ze dan ook gratis in en kom ze nog brengen ook: ben echter groot afnemer voor mijn auto's bij een ARN bedrijf. -
ehhm en ik slaap ook nog @25 moest natuurlijk @27 zijn...
-
Trouwens mijnheer superSUV, waar blijf jij met je C1- en C6-materialen?
C1: Systeemvloeistoffen (wel gescheiden opslaan en afvoeren), accu's, airbags, koelmiddelen (Airco) en ruitensproeiervloeistof.
C6: Banden, autoglas, pur-schuim van de bekleding, rubber, kunstof bumpers, gordels, wieldoppen, grills, enz....
Gooi je dat allemaal bij het KCA of in de grijze rolemmer? -
hier in duitsland is de regeling een enorm succes. tegen de zomer loopt ie alweer ten einde. vandaag werd bekend dat de premie omlaag gaat van 2,500 naar 1,250 euro
-
Maar wat dus niet duidelijk is,is wat de voorwaarden zijn...neem aan maximaal 1 auto per nieuwe auto..en is het ook zoals in Duitsland dat de auto minimaal een jaar op naam moet staan????lijkt me wel terrecht namelijk...
maar goed...Die duitsers pakken het toch beter aan met hun 2500,-...en bij Opel en Volkswagen op sommige modellen zelfs 4500,-
toch zuinig volk die Nederlanders... -
Het is weer vertpot bij onze Hoge Heren uit Den Haag.
Ik weet het goed gemaakt.. Ik biedt 1000 Euro "Slooppremie" voor zo'n fijne dikke Audi of Mercedes van de heren regenten. Eens kijken of zij dat ook een aantrekkelijk aanbod vinden. -
@34. kijk op http://www.nationalesloopregeling.nl , dat schreef ik ook al in een ander berichtje.
-
Airco ben ik idd wel een verontreiniger mee: ik kan ze prive niet afzuigen dus die laat ik buiten afblazen.
De rest gaat allemaal bij de afgewerkte olie bij een bevriend garagebedrijf en dit wordt KEURIG afgevoerd.
De overige materialen gaan het schap op voor hergebruik! gordels, wieldoppen, rubbers: alles ligt er nog van alles wat ik gesloopt heb. Of het zit inmiddels in andere auto's. -
Airco ben ik idd wel een verontreiniger mee: ik kan ze prive niet afzuigen dus die laat ik buiten afblazen.
De rest gaat allemaal bij de afgewerkte olie bij een bevriend garagebedrijf en dit wordt KEURIG afgevoerd.
De overige materialen gaan het schap op voor hergebruik! gordels, wieldoppen, rubbers: alles ligt er nog van alles wat ik gesloopt heb. Of het zit inmiddels in andere auto's. -
@37. & 38. Ik kwam misschien nogal agressief over in mijn reactie, maar ik moet toegeven dat ik met de thuissloper ook weinig moeite heb. Wat ik wel een groot probleem vind, is de grote groep malafide ijzerhandelaren die oude autootjes opkopen, deze vervolgens export melden en dan zonder bewerking afleveren bij een shredderbedrijf. Omdat deze administratief dan geen auto meer zijn worden ze als schroot verkocht en dat levert 40 tot 50 euro per ton meer op dan wanneer ze als autowrak aangeleverd worden. Wij, als erkende gecertificeerde bedrijven, hebben aan de inkoopkant daarom ook enorm veel last van oneerlijke concurentie.
-
@39: als mijn auto's meegaan met de oud ijzer zijn ze vaak al van kenteken afgehaald door mijzelf. Meestal omda tik er dan mee gecrosst heb en bedrijfsvoorraad/schorsen duurder is als exporteren (bovendien is bedrijfsvoorraad illegaal)
Zoals ik al zei: ik sloop best weleens wat, maar ben echt ook al bijna 15 jaar klant bij hetzelfde ARN bedrijf en zo gaat het beetej over enw eer: ik koop wat bij hem met korting, help hem soms beetje en kom mijn wrakken brengen: mijn huidige auto komt trouwens bij uitzondering ook daarvandaan: was te goed om nog te slopen... Rijd inmiddels 1.5 jaar met dat ding! -
Geldt er al een sloopregeling voor dit kabinet ?
-
Zullen al die bejaarden dat toch fijn vinden... Zij moeten hele dagen wachten op de bus, maar zullen in de tussentijd leuk meebetalen aan die nieuwe auto's..
Die subsidies en dingen die de overheid weggeeft hebben geen enkele zin tenzij IEDEREEN erop vooruit gaat..
Welke werknemer die om en nabij het minimumloon verdient kan tegenwoordig nog een nieuwe auto kopen??
Misschien leuk voor de chefs en managers die hun VW stationwagon TDI weer eens iets te flink hebben afgetrapt in de afgelopen paar jaar.. (dat zijn de grootste aso's en bumperklevers die ik op de snelwegen ben tegengekomen)
En deze subsidie zal bij hen in de zakken verdwijnen.. -
@41 Voor kabinetten is een sloopregeling niet nodig. Die zijn van huis uit al zelfvernietigend. Kwestie van geduldig wachten.
-
@42. Lees nou gewoon de berichten eens goed. De meeste chefs en managers die ik ken rijden niet in een diesel die ouder is dan 2000, dus hoe kunnen zij dan profiteren van deze regeling.
-
Word amsterdam toch nog auto vrij??????????
Hanneke -
@44 geef ik je helemaal gelijk in. Was een niet al te slimme opmerking van mij. :) 1 van de vele waarschijnlijk.. hehehe..
-
Het is maar in welke kolder je geloven wilt. Ik reed eerst in een schone oude diesel (met een perfecte roettest-uitslag). Vanwege alle milieu-gezeur rijd ik nu in een lease-SUV die veel meer CO2 uitstoot (ong. een factor 2). Daar knapt de luchtkwaliteit echt lekker van op - maar niet heus.
Laat ze toch ophouden met die doorzichtige pogingen er een groen tintje aan te geven. Dat gebeurt in Duitsland niet en in Frankrijk niet. Daar heten het gewoon "steunmaatregelen voor de automobielindustrie". Kijk, dat is tenminste heldere taal. -
Als de bestelauto echt oud en versleten is, dan is het de moeite waard. Maar 1500 euro voor een nog goede besteller, dat is kapitaalvernietiging. Lijkt me sterk dat ondernemers (anders dan de dealers) deze regeling accepteren. Komt het niet neer op een subsidie aan buitenlandse fabrieken?
-
Dus als ik een swift van 1989 wegdoe krijg ik extra geld om een nieuwe hummer te kopen.
-
De meeste diesels (bestel- en personenwagens) ouder dan 2000, hebben door de hoge houderschapsbelasting en het kleinere verschil tussen diesel en benzine, bijna geen handelswaarde meer en als je kijkt naar de opbouw van het wagenpark, zijn er niet zoveel ondernemers meer met oudere bedrijfswagens.
Dus als je als particulier een oudere diesel (ouder dan 1-1-2000) inlevert en een benzine-auto koopt die jonger is dan 31-12-1999, is die premie toch lekker meegenomen. Ik denk ook dat vooral in deze categorie de sloopregeling het meest gebruikt zal gaan worden. -
Sorry, maak ik zelf ook een foutje. Het gaat om benzine-auto's jonger dan 31-12-2000
-
@49. Waar wil je nog een nieuwe hummer kopen? Kroymans levert ze niet meer.
-
Dit is duidelijk weer zo'n niets zeggende regeling voor mensen die genoeg geld hebben.
Zoals vele anderen kan ik mij geen wagen veroorloven van na 2000.
De wagen die ik nu rijdt is 1 van de duurdere koste me 3 jar terug welgeteld €2500,=, rijdt op gas en is uit '94. inruilen doe ik pas als de reparaties te duur worden, ivm leeftijd e.d., en dan komt er gewoon weer een oudje want dat is voor mij betaalbaar, en ik kan tenminste zeggen dat de auto van MIJ is, iets wat anderen met een nieuwe auto vaak niet kunnen zeggen want hun auto is vaak "van de bank" ivm een lening.
Dus kort maar krachtig is dit weer een regeling van niets en ik moet @2 gelijk geven, een auto is geen 1e levensbehoefte en komt er pas weer "nieuw" als het echt niet anders kan omdat ik en mijn vrouw hem nodig hebben voor werk.
Ik heb wel nog een oud 45km dieseltje (aixam) staan, zou het daar ook voor gelden ;-) -
@53. Je hebt gelijk hoor, heel veel mensen zullen geen gebruik van deze regeling (kunnen) maken, maar dat is in Duitsland ook zo. Ik heb regelmatig klanten uit Duitsland over de vloer en zij zeggen ook dat heel veel echt oude auto's gewoon door blijven rijden, omdat de eigenaren simpelweg het geld niet hebben om een andere te kopen. Daar worden bijvoorbeeld Golfjes IV ingeleverd, maar blijven de II-tjes gewoon doorrijden.
Het verkeerde van deze regeling is dat ze verkocht wordt als zijnde een milieumaatregel, terwijl ze eigenlijk bedoeld is om de mensen die het wel kunnen missen, maar uit angst de hand op de knip houden, te stimuleren om weer geld uit te gaan geven. Dat er dan eventueel veel oudere diesels verdwijnen is een bijkomend voordeel. -
@52
de mensen die geld hebben komen er nog wel aan.
via een andere importeur (ander europees land misschien). of zelf importeren -
Ik vind trouwens de voorwaarde m.b.t. de APK absurd. Een vereiste is namelijk dat de auto nog minimaal 3 maand gekeurd moet zijn, terwijl ik uit ervaring weet dat de meesten pas net voor of tijdens de keuring besluiten om een andere auto te kopen.
-
@55. Ja, maar voor auto's die via de grijze import gekocht worden geldt deze regeling niet. Maar eigenlijk was deze opmerking meer als (heel flauw) geintje bedoeld.
-
Heb een Colt uit '89, wil er vanaf, maar d'r moet wel een nieuwe auto weerkomen. De Colt is "loop of sloop" maar ik zie al dat ik er niet voor in aanmerking kom.... Ik ben ná 1 maart 2008 pas eigenaar van deze miskoop en ik zou een zuinigere auto moeten kopen van ná 2001.... Gaat dus niet door, en modellen van na 2001 en ook nog eens zuiniger is me nog steeds te duur....
Dus ik ga maar lekker ff door met het milieu vervuilen, puur uit noodzaak en vermogenstekort! -
Ik zie nu pas dat ik een minnetje kreeg op @4. over de hoogte van de verwijderingsbijdrage en dus maar snel gekeken naar het artikel op Nu.nl. Zo te zien hebben ze de tekst aangepast, maar vanmiddag stond er echt dat de verwijderingsbijdrage €45 zou zijn. Nu staat er dus dat deze zeer waarschijnlijk weer verhoogd gaat worden van €15 naar €45.
-
@58. Precies. Ik zou ervoor kiezen om auto's die voor 1 december 2008 op naam zijn gezet in aanmerking te laten komen, omdat er pas vanaf die maand gesproken werd over een sloopregeling. Bovendien zou iedereen die een oude auto (ouder dan 1992) inlevert minimaal €500 moeten krijgen ongeacht wat ze terug kopen, zodat ze in ieder geval weer een oude auto terug kunnen kopen. Maar dat gaat natuurlijk weer teveel geld kosten.
-
Weer net zo'n wassen neus als de vliegtax. Ook dit zal ze in d'r achterwerk bijten.
Blijf van mijn Ford Thunderbird '94 4.6 V8 af!!! -
Zouden we nu me z'n allen gebruik maken van deze slooppremie, dan geeft dat inderdaad een boost aan de autoverkoop.
Alleen..............dan kopen we de komende jaren geen nieuwe auto's.
Welke regeling gaan we dan uit de kast trekken om de auto wereld in stand te houden.
Of er nu bedrijven het onderspit delven, of over een aantal jaren.
Als ik nu een nieuwe auto koop, dan heb ik de komende 10 jaar geen nieuwe nodig (hoop ik).
Dus volgt er alsnog een 10 jarige stilstand in de verkoop van auto's.
Of ben ik de enige die dit opmerkt?
BTW, ik koop geen andere auto, want ook mijn sokken zijn geleegd richting gemeente en Den Haag. -
Het is heel simpel. oude auto's zijn gewoon viezer. misschien produceren ze minder co2 omdat ze lichter zijn en dergelijke, maar in het artikel staat ook dat het niet gaat om CO2 reductie.
Echter het middel is zoals gebruikelijk weer idioot. Om oude auto's sneller af te schepen moeten ze gewoon de wegenbelasingontheffing op oude auto's gewoon opheffen. nu word het bezig van oude auto's juist gemotiveerd. Achter zo'n auto wil je echt niet rijden of erger nog in de file staan. Aan het einde van zo'n rit kan je weer een maandje van je leven aftrekken.
Daarnaast hoeven die "oude" auto's vaak niet gesloopt te worden. Er zijn nog steeds autofabrieken in de wereld die viezere auto's maken dan deze. Het is dus beter om deze auto's te exporteren naar armere landen zodat ze daar ook gebruik kunnen maken van iets schonere auto's voor een betaalbaar bedrag. -
@63. ''Daarnaast hoeven die "oude" auto's vaak niet gesloopt te worden. Er zijn nog steeds autofabrieken in de wereld die viezere auto's maken dan deze. Het is dus beter om deze auto's te exporteren naar armere landen zodat ze daar ook gebruik kunnen maken van iets schonere auto's voor een betaalbaar bedrag.''
Dit vind ik zelf altijd een moeilijk punt. Aan de ene kant kunnen zij idd nog jaren vooruit met wat wij afdanken, dus zou het goed zijn dat export van oudere auto's gestimuleerd wordt, maar aan de ander kant verplaats je het afvalprobleem naar deze landen en aangezien daar geen netwerk van sloperijen is waar milieuverantwoord gedemonteerd wordt, weet je wel wat er met de materialen gebeurt die hier hergebruikt zouden worden.
Ik kies dan toch voor het slopen in Nederland, en dan niet alleen omdat het mijn beroep is, maar vooral omdat wij in het rijke westen, de grote vervuilers zijn en daarom zelf maar onze eigen troep op moeten ruimen. -
@64
inderdaad. als je ze daarheen laat gaan worden ze eerst afgereden en dan ergens gedumpt ofzo. dan heb je nog geen probleem opgelost -
@ #63:
ik zie toch wel iets vaags in je bericht: Hoeveel wegenbelastingvrije wagens zie jij in de file staan? Ik niet veel! Wegebelasting vrij geldt pas vanaf 25 jaar. Dus dan moet je auto nu nog van VOOR 1984 zijn...
enkele mercdes diesel die ervoor is idd. Okeej maar die zie ik niet veel in de file. De rest kunnen we toch wel als echte oldtimers bestempelen meestal en worden gereden voor de hobby.....
ik heb zelf een range rover uit 1987: hij is nog niet af, want staat in de restauratie: gewoon omdat ik het een prachtige auto vindt. Zaler ook als hij af is niet veel mee rijden. Echter soms een keer naar mijn werk zou best eens kunnen. Die auto's zijn niet voor dagelijks gebruik meer: daar zijn ze veel te duur voor. Maar zlefs dat is nu dus gene oldtimer: gelukkig wordt die dat nog wel: elke auto van 1988 niet meer!!!!
die regel is onlangs aangepast.
dus fijn in de file met je auto van voor 1987 zal lekker comfortabel zijn..... Geen airco enzo of een zuipschuit tot en met zodat je elke pomp moet stoppen. Daarbij regelmatig garage kosten of zelf sleutelen... -
Als ik nu mijn bestelwagen laat slopen ,krijg ik € 1750 maar moet ik wel
€ 8000 BPM betalen bij een nieuwe. -
Het is goedkoper een oldtimer te rijden dan hem te verschrotten.
Houderschapsbelasting ca € 600 /jaar Hebben of niet En ook geen BTW en BPM..... JIPÉÉ. Die CO2 is toch een lachertje. Éën aoyo meer op de weg dan moeten er zeker 500 minder uitstoot gaan geven.
Wil men echt een oplossing..OK dan één auto per gezin Mot je kijken geen filles No smok. Keine Umwelt verschmutsung. Hola..... -
@67. Leg dat eens wat beter uit. Als je een nieuwe bedrijfswagen koopt en die ook daadwerkelijk bedrijfsmatig gebruikt hoef je geen BPM te betalen namelijk, als je deze privé gebruikt natuurlijk wel. Je bent ook niet verplicht een nieuwe te kopen, maar als het een diesel is moet deze wel een roetfilter hebben.
-
@52
wist ik niet.
maar er zijn nog genoeg 2de hands hummers van na 2001 -
@70. En voor weinig, want wie wil er nu nog zo'n benzineslurpende, staatskasspekkende blokkendoos hebben. LOL
-
een h2 zou ik wel willen hebben hoor (als ik het kon betalen).
Geld trouwens voor meerdere auto's. -
Over die oldtimers en de houderschapsbelasting heb ik ooit in een ander draadje al eens hetvolgende geschreven;
Iemand die een auto ouder dan 25 jaar in z'n bezit heeft en daar gek mee is, gebruikt deze natuurlijk niet dagelijks en heeft daarvoor een andere auto. Voor deze groep vind ik het niet meer dan normaal, dat zij hier geen belasting voor hoeven te betalen. Echter voor diegenen die deze auto's wel dagelijks gebruiken zou dit wel moeten gelden, omdat zij dan ook iedere dag gebruik maken van het wegennet.
Dit zou je kunnen oplossen door, de mensen die een oldtimer en een gewone auto op naam hebben, alleen voor de gewone auto te laten betalen en iedereen die alleen een oudje op naam heeft moet wel de houderschapsbelasting afdragen. -
Goed ,of beter voor het milieu dat bestaat niet.Men kan enkel hier van uitgaan,
dat het minder schadelijk is voor het milieu.
Want schadelijk is het altijd ,ik heb gezegd! -
de auto lobby heeft weer goed zijn best gedaan...
Wat is er mis met een auto gewoon langer gebruiken?
kopen, kopen & kopen... -
@73: dus feitleijk beetje hetzelfde idee als in belgië
goed plan, maar hoe te controleren?? -
@76. Dat kan heel simpel, omdat de belastingdienst vanaf het moment dat je een auto op naam hebt ook al gelijk de rekening stuurt, zij weten daar dus wel of je meerdere auto's op naam hebt staan. Het is zelfs zo dat je, wanner je meer dan 5 auto's in één jaar privé op naam hebt gehad, als handelaar aangeslagen kan worden
-
Het begin principe is al verkeerd, Een bestelauto is altijd al slechter voor de schatkist geweest. Belastingaftrek en grijs kenteken etc. En die krijgen het meest Dus het was heel eerlijker om alleen de geel kentekens auto`s en hoe ouder de personen auto des te meer inruilsubsidie.
-
Je kunt beter iedere bezitter van een B rijbewijs automatisch na 1 jaar auto bezit
een A rijbewijs ( automaat versnelling ) geven,
dan gaan ze in de spits tenminste op de motorscooter naar het werk,
en heb je ook minder milieu vervuiling, en filedruk ) -
Je kunt een klein autootje inruilen en een slurpbak kopen. Met subsidie van onze milieuminister. De eis wordt niet gesteld dat de nieuwe auto schoner moet zijn dan degene die je inruilt.
http://www.nationalesloopregeling.nl/sloopregel... -
dit is gewoon een belachelijke regeling, autobedrijven hebben de mensen jaren getild, en nu moeten wij hun gaan redden, hahahahaha wat een stelletje daar in den haag.
ze hadden niet aan de aftrek voor rente moeten zitten toen de tijd, als je een lening had.
ze hebben zelf alles kapot gemaakt, net zo als de grijskenteken auto,s.
nou ik kan je zeggen dat ik daar niet aan mee doe.
voor duizend euro krijgen ze zeker mijn auto niet.
Stijgers in Economie
Errol Keyner: Nederlander is lui
Kredietcrisis, eurocrisis en als grootste...
6 uur 49 minuten geleden door All.you.need.is.love
McKinsey: Zonnestroom staat op uitbarsten
Fabrikanten van zonnepanelen hebben het...
18 uur 31 minuten geleden door vindje
Zelfs de dood wordt vermarkt
Een belangrijk boek dat overtuigt in zijn...
1 dag 5 uur geleden door vindje
Spanje zakt weg in schuldenmoeras
Tijd om eens even wat feiten op een rij te...
1 dag 6 uur geleden door peter1977
Ethische tegenhanger van Amazon
Online producten kopen, gemaakt zonder gif...
1 dag 9 uur geleden door Frissewind
Best gewaardeerd
'Mogelijk gat 76 miljard bij Spaanse...
Spaanse banken hebben mogelijk 76 miljard...
6 dagen geleden door Stefke007
Bewustzijn over corrupte bankensysteem...
Een overzicht van mensen in landen over de...
3 dagen geleden door Ami, Lerni, Miri
Rol banken rond beursgang Facebook onderzocht
Amerikaanse toezichthouders stellen een...
6 dagen geleden door lizaliza
Zwitsers maken actieplan voor val euro
Hoewel Zwitserland er niet van uitgaat dat...
1 dag 9 uur geleden door tisso

