Aangezien ik heel veel mensen die reacties geven op nujij.nl dat ze het zat zijn hoe het er allemaal aan toe gaat in de huidige economie, dacht ik dat het nu wel eens tijd wordt voor actie!
We zagen eerder de #occupywallstreet protesten ontstaan op 17 September. Zij protesteren voor vrijheid en gelijkheid voor de 99% en kijken daarbij naar Wall Street. De 99% dient niet alleen een eerlijke toegang te krijgen in de rijkdommen....lees meer op de site!
Sorteer op:
-
Verdwijn, lui werkloos tuig.
-
Ben benieuwd hoeveel mensen er mee gaan doen aan dit geweldloze protest!
Hopelijk zijn er veel mensen die dit willen steunen door er gewoon te zijn, beleeft te blijven en op een normale manier hun onvrede te uiten!
Niet alleen op Wall Street gebeurt het, het gaat overal ter wereld plaatsvinden!
Dus laat jullie horen en zien!!
Want hoe meer mensen hier aan mee doen, des te beter er geluisterd zal worden! -
@1 gezien jou reactie ga ik hier geen eens serieus op in, kennelijk vind jij het wel best zo! Ben ik blij om, maar er zijn genoeg mensen die het hier niet mee eens zijn.
Het ga je goed! :) -
@1 Dus als je een dag actie ga voeren ben je werkloos? Of snap ik iets niet?
-
@1 Misschien u beter informeren? :(
http://www.livestream.com/globalrevolution
http://occupydenhaag.org/en/nieuws -
@4 Dit lijkt mij simpel PVV denkpatroon....
Meteen in hokjes plaatsen. -
@4
Ik snap ook niet hoezo hij zonder nadere uitleg dit vind. Maar iedereen heeft een eigen mening en die mag best geuit worden, alleen jammer dat hij niet kan verklaren waarom.
Ik probeer alleen maar de aankondiging wat meer onder de aandacht te brengen.
Thanks voor je reactie! :) -
@7 Hij is natuurlijk die 1 % haha.
Succes iig, ik hoop op een goede opkomst ;-) -
@5
Dank voor de links, ik zag ook na het plaatsen dat Occupy Den Haag ook gaat gebeuren!! -
@7 ik hoop dat de media er meer over gaan berichten. begint een beetje te komen.......
Het is trouwens niet voor "links" of "rechts" maar voor 99% van de bevolking die gebukt gaan onder dit verrotte bankensysteem..... -
@10 ben het helemaal met je eens, hoop ook dat de relschoppers lekker thuisblijven! links en rechts vind ik ook onzinnig.. het gaat gewoon om onze toekomst! heel mooi gezegd dus! :)
De media zal dit soort berichten niet heel erg veel onder de aandacht gaan brengen omdat dit natuurlijk wel ellende met zich mee kan brengen (volgens de politiek, banken enzovoorts.. )
Op internet is er al ontzettend veel over te vinden:
Amsterdam: https://www.facebook.com/event.php?eid=25501980...
Den Haag: https://www.facebook.com/profile.php?id=1000029...
plaats het gewoon overal zoals Twitter, Hyves, Facebook Google+ enzovoorts..
hoemeer het geplaatst wordt, des te meer het onder de aandacht komt bij de burgers! -
@3
@4
Ach we weten allemaal dat dit van die idealistische krakertjes zijn met rooie en zwarte vlaggetjes die niks beters te doen hebben en nu dus op de kosten van de belastingbetaler van de politie klappen gaan krijgen. -
@12 Jij steunt als belastingbetaler liever banken, dat mag hoor, alleen ben ik dat zat!
Bovendien wordt er niet gereld, informeer u is beter! -
99% gaat gebukt onder het banksysteem?
-
@12, nou, het spijt mij, maar als jij de 99% ziet als "idealistische krakertjes" dan heb je het toch mis hoor.. ik weet niet of je weet wat er allemaal aan de hand is en hoe het alleen maar erger wordt. Ook jij ondervind daar last van, want alles wordt maar duurder, er worden beslissingen genomen waar jij geen eens over kan nadenken of het is ingevoerd, ongeacht of je het er mee eens bent of niet.
Vind het nogal apart dat je op die manier iemand voor "lui werkloos tuig en idealistische krakertjes" uitmaakt.
Vind jij het dan zo goed gaan met de huidige economie? en met de huizenmarkt? en de manier waarop bankiers te werk gaan? -
@14 Dank je wel!
alleen maar goed om zoveel mogelijk informatie te verschaffen! -
#16
Gelukkig laat 99% zich niet zich niet in met dit soort extreemlinkse ongein. En natuurlijk gaat het nu niet zo goed, en je kunt dat niet een, twee, drie oplossen. Wat er nu gebeurt is dat het erger wordt gemaakt door de Eurofederalisten die de Nederlandse economie en levensstandaard op willen offeren om hun stokpaardje de Euro in zijn huidige vorm. Maar dat is ´offtopic´.
Feit is dat het goedkope retoriek is om de banken, private instellingen, de schuld te geven terwijl OVERHEDEN (en pensioenfondsen et cetera) zich in hebben gelaten met het spelen van risicovolle spelletjes met het geld van de belastingbetaler. Dat is de schuld van de regering, niet de banken. Nu gaat het fout, oh oh wat raar, en nu krijgen de banken de zwarte piet toegespeeld. (De huizenmarkt wordt overigens verziekt door de HRA die de huizenprijzen kunstmatig hoog houdt, maar oh wee daar mag je niet aankomen want dan verliest de VVD stemmer zijn kapitaal.) En gelukkig hebben wij nog altijd een vrij, open economie.
En ´vrijheid en gelijkheid´? Laat me niet lachen, wij zijn allemaal vrij en gelijkheid is iets voor communisten. Maarja dit soort mensen zijn natuurlijk hetzelfde soort volk dat destijds achter Troelsta aan liep.
Waar kan ik mij aanmelden voor de Witte Garde? -
@18 slaap lekker door..
-
@18
Aan de ene kant heb je een punt, het gaat ook over de overheid, maar het probleem is dat de banken steeds meer vrijheid krijgen.. kijk naar die achterlijke bonussen die ze uitreiken, terwijl het zo slecht gaat. Banken die risico volle leningen aangaan, en de rentes die steeds hoger worden ervan. En waar WIJ (de burgers) de rente in belasting kunnen gaan ophoesten (Griekenland bijvoorbeeld)
Het gaat niet alleen om de bankiers, maar ook om de vrijheid, de overheid legt ons maar alles op. neem de OV chipkaart bijvoorbeeld.. wordt ons gewoon opgedrongen.. met alle problemen van dien.. waar wij dus ook belasting voor betalen..
ik vind dat je vrij makkelijk over dit onderwerp denkt.
en reactie's zoals "waar kan ik mij aanmelden voor de Witte Garde" slaat nergens op.. De mensen zijn het gewoon zat hoe het nu allemaal gaat, en willen er iets aan doen door met zn alle de straat op te gaan, en 15 oktober is zaterdag, dus niks met luie werkloze te maken..
En als jij het ook niet goed vind gaan, doe je toch gewoon mee! want het is niet voor linkse of rechtse partijen.. het gaat om de mensen om een beter resultaat te boeken voor ONZE (wij de burgers) toekomst!
je kan me niet vertellen dat je dat niks boeit..
En laat aub dat linkse vingertjes wijzen achterwege, neem aan dat je wel wat volwassener bent dan dat?? -
@20 ++++++
ik ben er ook, we gaan er voor, met ze alle gaan we de wereld verbeteren, weg met het oude geld systeem, weg met de banken en de elite. -
@21 thanks! ik denk dat heel veel mensen gewoon verandering willen.. het gaat zo gewoon niet langer zo.. en zoals Nino zegt.. 1 2 3 zal het niet zo snel veranderen.. maar het begin is er! en van daar uit kijken wij (de 99%) verder!
maar ik heb er wel een goed gevoel bij! -
@22. ja ik ook, ik werk echt heel hard, maar hou geen cent meer over, en die graaiers, die zorgen wel dat ze genoeg hebben..
de verandering komen, we moeten daar mee door gaan ,net zo lang dat die elite weg zijn, gewoon tentje mee brengen, ik moet wel want ik woon niet in den haag maar aan de andere kant, Nijmegen.. -
@23
Ik ga waarschijnlijk met iemand die een professionele camera heeft, soort van foto reportage maken. Dus ben wel benieuwd hoeveel mensen er naar Den Haag komen, ook omdat het tevens in Amsterdam is en misschien komen er nog wat steden bij.. hoe dan ook, ik ben heel blij dat het om een geweldloze demonstratie gaat.. en eindelijk ook een niet een keer om "links of rechts" maar gewoon voor iedereen! :) -
@24 wie weet kan het later ook in Nijmegen komen, ja ik ben ook blij dat het een geweldloze demonstratie wordt, ik denk de eerste paar dagen dat het gewoon minder mensen zijn, maar je ziet het in America ook, er komen er iedere dag meer bij..
de mensen worden langzaam wakker.. -
@23 definieer 'graaier' eens
-
Sorry moet werken .. morgen weer 300 km in de auto zitten voor een bonusje van 2000 of 3000 euro , en misschien een contract voor drie jaar twv 350.000 euro..
-
@27 het is maar goed dat het dan morgen niet is... Maar aan je reactie te zien vind jij het allemaal prima, zolang jij het maar goed hebt.. de rest maakt niks uit zeker?
-
@28 ja sommige denken alleen maar aan hun eigen, als hun maar genoeg hebben..
-
@28 Kijk , als ik dat binnenhaal, dan gaat er weer gemiddeld 35 tot 42% naar de staatskas plus van wat ik overhoud besteed ik weer aan andere dingen.
Dus wees blij dat iemand nog wat uitgeeft en ik het weer in omloop breng
En aangezien het hier om detachering gaat ,gaan er ook nog eens twee of drie personen aan het werk..
It is a dirty job but someone has to do it ... -
@30 ik begrijp je wel, maar ik begrijp niet dat je geld naar de staatskas wilt geven, zo dat de heren zo met onze geld omgaan, allemaal voor de banken, daarom zeg ik kom uit je luie stoel en doe mee, we worden met zijn alle uitgezogen, de regering is niet voor ons, maar voor de banken.
-
@31 Ach met wat aftrek zal het allemaal wel weer gaan meevallen, het nederlandse belastingssysteem is niet zo heel slecht voor degenen die kunnen ondernemen.
-
nee, hoeveel mensen kunnen hun zorg verzekering niet meer betalen, en hoeveel mensen moeten naar de voedsel bank.
hoeveel mensen zitten nu in de stress om dat ze niet rond kunnen komen, nou heel veel.
ik weet dat je blij bent met je baan, maar ik sta per 1 november ook op straat.
kom op, ga de straat op, laat je horen, geen geweld, maar laat je horen.. -
@30 en waar denk je dat geld blijft, als jij al zo veel in het laatje brengt daar he, hoe komt het dan dat NL zo enorm gaat/moet bezuinigen...
want ik ken ook vertegenwoordigers die per jaar een omzet maken van 2 a 4 miljoen... en dat zijn er 2, nou als nog duizenden andere vertegenwoordigers het zelfde doen, dan moeten er toch miljoenen euro's binnenkomen, en dan kan de ID bijvoorbeeld niet gratis? en de zorg premie niet lager? nee.. want dan houden de "bankiers" en "de overheid" te weinig over (belachelijke salarissen)
Ik begrijp dat je het goed bedoeld, en werk creëert, alleen moet het geld beter verdeeld worden zodat iedereen het beter gaat krijgen en niet in de zakken eindigt van de verkeerde personen die alleen maar meer willen, en corrupte mensen, de gierigheid om alsmaar meer te willen, desnoods over de ruggen van de middenklasse of lagere klasse... kortom iedereen heeft toch recht op een normaal leven... nu worden veel dingen gelaten omdat er geen geld voor is (een nep kies laten plaatsen omdat deze niet meer te redden was, of werk aannemen wat minder verdiend dan de lasten.. of de zorg premie kunnen opbrengen... die aanstaand jaar ook weer duurder wordt, aangezien heel veel jongeren het nu niet kunnen opbrengen, hypotheken die door werkloosheid niet betaald kunnen worden.. en ik bedoel niet mensen die ontslag hebben genomen omdat ze geen zin meer hebben, maar mensen die ontslagen zijn door de crisis.. en niet meer aan het werk komen... -
@33 Elk ontslag is een nieuwe start , wees alleen niet beperkt in je voorstelling voor mogelijkheden voor nieuw werk...
-
@34+++++
@33 er is geen werk meer, er volgen zoveel ontslagen, de nl regering breekt alles af, ze zijn niet voor ons, maar voor de banken.. -
@35 ben het gedeeltelijk met je eens, maar wat als die nieuwe functie niet beschikbaar is of het zelfde salaris oplevert terwijl je hypotheek/huurhuis en kosten die je hebt er allemaal op afgesteld staan? of door ziekte je baan kwijt geraakt bent en in een andere functie moet betreden die nog minder dan je ziektewet betaald?
En tegenwoordig liggen de banen echt niet voor het oprapen..
Dus het is vrij makkelijk praten als je zelf nog een goed betaalde baan hebt.. maar als je zelf in een situatie wordt geduwd die heel veel ellende met zich mee brengt, financiële problemen, achterstanden, de stress die het meebrengt... het niet vinden van werk....
het gaat niet zo makkelijk als je denkt hoor... echt niet. -
@37 dat bedoel ik maar, kijk ik werk in de catering, en merk gewoon dat het terug loopt, de mensen hebben geen 3 euro om mee te betalen, ze nemen hun eigen broodje mee, en gelijk geef ik ze.
-
dus in november ga ik er uit..
-
@38 Ja dat is klote natuurlijk.. het wordt ook allemaal duurder... en het eerste waar mensen op bezuinigen is op broodjes laten bezorgen, al doen sommige bedrijven dat nog wel.. maar ja, er zijn zo enorm veel cateraars...
Heel erg vervelend voor je, hopelijk kan je wel wat anders vinden waar je plezier in kan hebben.. -
ik ga voor een betere wereld, net als jij...
het kan me niet schelen, dat ik me baan kwijt raak.
we gaan er voor... -
@37 Ach allemaal meegemaakt , even kijken .. 1984 begonnen met werken 1993 op straat gezet, wat prive zaken gelijk , 1996 weer op straat gezet , 2000, 2001 op straat gezet 2003 op straat gezet , 2009 op straat gezet, paar maanden WW , bedrijfje gestart...
wat kinderen her en der , met bijbehorende verplichtingen .. vorig jaar weer opnieuw gestart.. ..
Dus ? wat is makkelijk :-) -
dus jij heb ook al genoeg mee gemaakt :)
ik heb respect voor je daarom ++++++++++++++ -
@40 ik was al wakker in 1987, in 2006 zei ik tegen mijn ex, de euro gaat failliet, de mensen worden dan wakker
-
maar ik ga slapen, welterusten, en tot de 15 oktober
we gaan er voor... -
@42 klopt dat jij het ook zeker niet makkelijk heb gehad hoor, alleen blijf ik wel van mening dat het nu echt die crisis is die het nog moeilijker maakt, niet iedereen kan een eigen bedrijf beginnen, omdat hier beginners kapitaal voor nodig is, en die kan je nu gewoon niet makkelijk krijgen of willen krijgen.. met al die rente's en dergelijke.. mensen letten nu enorm op hun geld..
En natuurlijk kan je wel een keer werk vinden, het nooit opgeven is natuurlijk heel erg belangrijk hierin.. alleen als het financieel niet gaat, of steeds slechter wordt, dan is het wel gewoon erg moeilijk om in deze tijd een passende baan te vinden.
Neemt niet weg dat jij het ook vaak heb meegemaakt, ik heb dat ook namelijk, alleen ik heb geen kinderen (goddank als ik nu naar mijn situatie kijk) maar heb wel een koophuis met alle kosten erbij wat ik in me eentje moet opbrengen.. niet dat ik nu de aandacht op mij wil trekken, want heeeel heeel erg veel mensen kampen met dit probleem hoor.. en daarom wil ik juist dat het beter wordt, eerlijkere banen, eerlijkere salarissen, meer werkgelegenheid (dus niet banen wegbezuinigd) en gewoon een betere toekomst voor iedereen..
Weg met het corrupte bankstelsel, weg met de corrupte overheid.. plaats er mensen neer die gewoon net als jij en ik normaal het beste met elkaar voor hebben en niet in eigen belang keuzes maken wat voor heel erg veel mensen problemen gaat meebrengen...
of een andere oplossing..
Want geef nou zelf toe, het is toch niet normaal meer dat de zorg WEER omhoog gaat? en het eigen risico WEER omhoog gaat?
en als je dan zorg nodig hebt behandeld wordt als een stuk stront? en zo snel mogelijk beter verklaard wordt terwijl dit niet zo is? Of het OV wat weer 30% omhoog gaat straks.. olie prijzen die kunstmatig hoog gehouden worden.. ga zo maar door...
nogmaals, ik wil hier geen gelijk halen hoor.. ik geef net als jij mijn belevenis door.. alleen ik ben het gewoon zat dat heel veel mensen niet eens door hebben wat er allemaal gebeurt.. of de rug toekeren omdat ze het niet willen weten, maar ondertussen wel langzaam in de shit komen door alles en dan pas beseffen hoe en wat...
Mensen zouden gewoon bewust kunnen worden van wat er speelt, ik zie dit als een perfecte gelegenheid om je zelf te laten horen/zien op een nette manier..
Hoe meer mensen dit door hebben dat het beter kan.. des te beter! :)
mijn mening is > Voorkomen is beter dan genezen ...
Dus voorkomen dat het TE ver gaat... want dan kan genezen (oplossen) heel veel gezeik met zich mee brengen (hogere werkloosheid, mensen die ziek worden door spanningen, depressie's, financiële problemen..
Daarom heb ik dit topic gemaakt..
je mag er uiteraard mee doen wat je wil, zeggen wat je denkt.. als je maar nadenkt erover.. misschien wil jij niet meedoen met de demonstratie.. dat is aan jou.. ik ben ook heel blij dat je met respect reageert, want zoals je kunt zien was de eerste reactie behoorlijk respectloos.. -
Verwijderd door redactie
-
@47 misschien niet goed opgelet? In Amerika zijn ook de unions op straat, allemaal mensen met een baan, u heeft last van vooroordelen.......
-
@1 Hahaha, geweldig, hulde!
-
God, het word nog eens een flinke oorlog tussen mensen als @1 en zij die zich 99% noemen. (ik ben ook bij die 99% hoor). Soms wil ik wel eens zo'n smoel van die bevooroordeelde mafkezen dicht RAMMEN. Man laat je snor lekker staan en ga lekker zuur en saai de slaaf uithangen, maar kom alsjeblieft niet meer in dit soort draadjes onzin uitslaan.
-
@51 fout
1) ik handel niet in goud. Ik koop zilver, en heb nog nooit verkocht. Handelen wil zeggen kopen en verkopen, ik koop enkel.
2) ik ben geen huisjesmelker : definitie huisjesmelker : http://nl.wikipedia.org/wiki/Huisjesmelker
Wat ik doe, is verhuren zonder winst. Ik kom juist uit de kosten.
3) bambi is zij, niet hij -
Gold is money, silver is money : green dollars are not money
http://www.youtube.com/watch?v=MAIqYnI_BnM -
@56 1) nee, ik speculeer niet. Mocht ik speculeren, dan verkocht ik als de prijs hoog stond in euro's.... en kocht ik als de prijs laag staat in euro's
en dat doe ik niet. Ik zet mijn spaargeld om, zonder rekening te houden met europrijs. Ik geloof niet in euro's (ook niet in dollars)....
2) moet ik het nog eens uitleggen, of ben je zo vriendelijk om mij dat niet te laten papagaaien en even in mijn berichtgeschiedenis te kijken?
3) no problemo -
Mensen, niet op Nino- ingaan. Hij doet hetr erom met zn reacties. Je kunt hem gewoon verbergen in het hoofdmenu. Dan zie je nooit meer reacties van hem.
-
Waarom stemmen er niet meer mensen op de occupy topics? Zo verliezen ze de kopposities en dus aandacht die ze verdienen.
-
Waarom *we hebben het toch zo goed* dit hoor ik nu al mijn hele leven. Als kind klopte dit, we hadden inderdaad een goede situatie in ons land. Burgerlijk maar beschermt en er was een kans op een beter leven dan in andere landen.
Maar....
nu ik wat ouder ben... en ik weet dat het ligt aan de veranderingen... zie ik dit 180 graden voor mijn neus omdraaien.
Persoonlijk vond ik vrijheid altijd het belangrijkste, daar betaal ik graag wat voor (belasting).... Tot dat ik heel hard bij de neus werd genomen. Als nederlandse heb ik geen recht op vrije gezinsvorming. Heb ik een hele poppendans uit moeten voeren in mijn jonge levens jaren, de meesten zitten rustig in de schoolbankjes. ZO willen ze het dus hebben hier. T kwam natuurlijk niet goed uit dat ik niet gewoon ging studeren zodat ik zo snel mogelijk kon bijdragen aan de overheid en zijn belachelijke lonen. Nee in plaats daarvan wordt het afgelopen jaar een wettenrace gevoerd. Het duurt nu niet meer 2 jaar om een wet door te voeren, nee voor levensbepalende beslissingen voor hele volksstammen trekken ze nu 4 maanden uit. En een referendum? Ik heb het niet zien langs komen.
Naja, maargoed... dan maar het volk voorhouden dat we het zo goed hier hebben. Want dat gelooft het volk.. de meesten zien de veranderingen niet... denken dat het overal veel slechter gaat. Daar heb je het dan mis. In elk ander EU land hebben mensen vrijheid. Vrijheid in levensvorming. Met wie je wilt zijn, en ook wat je doet en hoe je woont. Hier in Nederland niet. Ik kan geen huis vinden of ik moet 5000 euro neerleggen. Ja want de makelaar die mij van een primaire levensvoorziening moet verzien krijgt natuurlijk de volle bak. O en wil ik sociaal wonen? moet ik wel eerst 10 jaar ingeschreven staan. He kut, heb ik me net niet kunnen inschrijven toen ik 11 was. Maargoed. gelukkig zijn we allemaal verzekerd. Ga toch weg, in de meeste EU landen wordt de verzekering samen met je baan geregeld. Dat stimuleert de arbeitsmarkt ook nog eens, en niet alleen jij bent verzekerd, maar je hele familie heeft recht op een gratis of heel goedkope basis verzekering. Huren liggen mijlen lager. Ik zeg. mijn grootste fout is denken dat Nederland mijn thuis is. Ik ben een vrij mens, en nederland geen vrij land meer. -
Wat nou als in 2012 de wereldeconomie mondiaal in een Krach eindigt? Een reëel gevaar.Wat nou sls iedereen zijn spaargeld wil opnemen omdat de banken als dominostenen omvallen? Dan wordt je salaris niet uitbetaald door de bank. Dan is een brood ineens 10.000 euro waard net als in WOII. En bedrijven of supermarkten kunnen niet meer bevoorraden. Men ruilt weer met goederen, Transport wordt onmogelijk en brandstofprijzen schieten sky high. Overheden bevriezen prijzen en gebieden mensen door te werken in de hoop dat je betaald krijgt. Land na land, werelddeel na werelddeel. Klinkt onmogelijk? Het is eerder gebeurd! Oorzaak? Kapitalisme als systeem met hebzuchtige kapiteins aan het roer. Anno 2012 kun je beter schulden hebben dan tegoeden wacht maar af!
-
@18 Nino ga je beter informeren. Ik ben afgestudeerd bedrijfseconooom ex bankier nu financiele tak van telecomsector. Ik heb me uitgebreid ingelezen en brede interesse voor macro economische vraagstukken. En je kunt de feiten draaien hoe je wilt de crisis waar we nu allemaal inzitten en vooral de onderklasse de pijn van gaat voelen (volkomen onterecht) is de schuld van de elitaire bankiers, lobyisten en corrupte politici die misbruik hebben gemaakt van hun macht. Macht komt met verantwoordelijkheid en geen egocentrisch winstbejag! Of je nou uit de linkse of rechtse kerk komt dit zijn gewoon strafrechtelijke economische delicten waarvoor de verantwoordelijken verantwoording over moeten afleggen. In de economie en strafrecht bestaan termen als links en rechts sowieso niet.
-
ik ben TEGEN high frequenty trading.
Mensen die rijk worden door computers waarde te laten verhandelen 1 microseconden sneller dan de menselijke handelaars. Hoezo vrije marktwerking?
Dit soort parasieten van de economie zijn het echte kwaad! -
667 oktober 2011 10:13 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
.
Ik doe mee !
En ga met rolstoel vooraan staan !
. -
687 oktober 2011 10:21 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
En wat willen we er uiteindelijk mee bereiken dan? Ik vind het allemaal prima om dit te doen, niemand is blij met hoe het nu gaat maar ben wel benieuwd naar de alternatieven. Die hoor ik nooit. Behalve dan: 'laten we gewoon de banken niet meer steunen' en dat soort ongein. Ik snap dat de situatie prangend is voor vele van ons maar er moeten wel werkenden alternatieven zijn.
-
@62 t arbeiDsmarkt... Hoop dat je in je sollicitatiebrieven minder spelfouten maakt ;-)
Of je nou wilt geloven of niet we leven in Nederland in 1 van de meest vrije landen ter wereld. We zouden hooguit nog wat kunnen leren van t Scandinavische model. Goed niet alles is perfect dus er valt altijd wel iets te klagen maar je kunt ook overdrijven. Neemt natuurlijk niet weg dat we er Europees zijn ingeluisd op een manier die z'n weerga niet kent. Ben alleen bang dat maar weinig mensen aan de macht in NL deze ellende hebben zien aankomen. Dat is een van de zwakheden van t democratisch stelsel, t zijn niet altijd de beste en meest wijze mensen in de juiste posities. Een briljant econoom hoeft van mij geen geweldige politiek leider met charisma te zijn maar zo werkt t in ons inmiddels licht op Amerikaanse leest (lees grote rol voor de media) inmiddels wel. T volk wil aanraakbare politici en niet t type doctors van Leeuwen (briljant intelligente man).... T overgrote deel van de 2e kamerleden heeft absoluut niet t niveau om dit land naar een hoger plan te tillen. Men acteert, men bedrijft zetelpolitiek en leeft bij de waan de dag. Geen van allen heeft een intrinsieke drive of een visonaire lange termijn strategie die de BV Nederland (met een omzet van bijna 700 miljard) vooruit kan helpen in de race der volkeren. Dit moet anders en daarom zal ik er staan 15 Oktober! -
@ 70 dat komt wel goed maak je daar maar geen zorgen om. Spelfouten is niet iets om iemand altijd direct op af te rekenen. als je 4 talen spreekt gaat het wel eens mis.
-
maar wat versta jij dan onder vrijheid @70.. vrijheid om een sch*(^t te laten. Sorry voor mijn taalgebruik. Maar voor de rest? Waar ben ik dan zo vrij in aub?
-
737 oktober 2011 10:27 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Ik ben toch blij dat meer mensen hier op reageren, het zou gewoon wat meer onder de aandacht moeten komen dit soort topics.. mensen reageren hier vaak : laten we de straat opgaan... (ID is gratis topic bijvoorbeeld) of de huizenmarkt wat ineens in nadeel wordt voor een hoop mensen, nu is gewoon de kans om je te laten horen/zien.. we kunnen hier allemaal feiten neer gaan zetten, over wie de schuldige is, waarom... maar feit is het wordt alleen maar duurder..
op moment dat er nu in de USA iets gebeurt op de beurzen.. zitten wij hier in NL met de naslag ervan.. hoe komt het dat in de USA de benzine prijzen veel goedkoper zijn dan hier? Waarom gaan er ineens banken in de problemen komen, in Belgie ging er ook al bijna een grote bank op zn gat..
het is nu gewoon aan de burgers om van zich te laten horen, en nee.. we gaan niet rammen.. of stenen gooien omdat we boos zijn, we pakken het gewoon netjes aan door met heel veel mensen de straat op te gaan en de media te laten zien dat we het zat zijn op deze manier.. en wat het doel is? zorgen dat er geluisterd word.. schaf die belachelijk hoge bonussen af van de banken! het zorgstelsel kan en moet gewoon anders! er zijn zo enorm veel dingen aan de hand waar enorm veel onnodig geld aan uitgegeven wordt.. en waarom nou helemaal? om er een kleine aantal personen rijker mee te maken dan dat ze al zijn.. terwijl er heel veel gezinnen in NL mega krap zitten, met dikke schulden zitten... dit moet gewoon anders, iedereen verdient toch om het wat beter te hebben... er zijn gewoon een hoop achterlijke wetten waar de hele rijke mensen van profiteren terwijl zij niet krom liggen als ze daar niet zouden kunnen profiteren.. het gaat gewoon niet goed zo.. neem bijvoorbeeld de voetballers met hun salarissen.. heel leuk hoor.. maar het is gewoon ronduit belachelijk hoe hoog die salarissen zijn.. en de banken er maar van profiteren...
Nogmaals ik zou ook niet weten hoe het beter moet, maar zoals het nu gaat pikken een hele hoop mensen niet meer!
Het enige wat ik zou willen is dat de mensen die nu gewoon heel veel problemen hebben financieel dat deze ook een aantal meevallers kunnen verwachten zodat ze er boven op komen (financieel en gezondheid, want dit ligt vaak zij aan zij)
En inderdaat zoals blablabla1977 zegt links of rechts doet er gewoon niet toe! denk verder dan dat! en laat je horen en zien!!! zonder geweld! maak een punt door er te zijn en van daar zien we wel verder, het kan gewoon niet genegeerd meer worden! -
ik ben vrij om een zorgverzekring te kiezen van minimaal 220 euro per maand *plus partner* ik ben vrij om mijn studieschuld af te betalen die je door je strot wordt geduurd door een ov kaart. ik ben vij om mijn studie af te maken en een groot deel van mijn schuld te laten kwijtschelden (als ik maar niet met een niet EU partner ga) want dan is het studie of liefde. Ja nee je bent vrij van keuzes treffen, dat heb ik dus ook gedaan. Heb alleen wel 20 verplichtingen die me op dezelfde stoel proberen te duwen. Gelukkig nog geen electrische, maar erg confortabel is die stoel niet. En hij staat in Nederland. Vrij... ik voel hem niet. O je bedoelt dat we vrij zijn in drugsgebruik,drank en woord... meen je dat? wat een voorrecht. weet je hoe dat heet? de spelen voor het volk... die mag je niet ontnemen... regel nr 1 wanneer je een volk wilt onderdrukken. Al vanaf de oudheid... ja ja...
-
@69 een crisis is een kans om t anders te gaan doen. Om dit te bewerkstelligen dient er een fluwelen revolutie plaats te vinden. Niet enkel in de politiek maar ook t senior management van banken en grote multinationals. Onze economie is nu eenmaal gestoeld op t Adam Smith groeimodel. Dat wil zeggen dat t model verslaafd is aan oneindige groei. Hier komen we niet van de een op de andere dag vanaf. we zullen moeten transformeren naar een steady state met meer regulering als bescherming tegen egocentrisch korte termijn handelen.
http://www.ethesis.net/growthmania/growthmania.htm
Zware economsiche stof (maar t is niet voor niets een vak), maar razend interessant in deze tijden. -
Puntje om ook even aandacht aan te besteden ferry......
Cash geld moet blijven.
De macht van de banken wordt 10 keer zo groot zodra we allemaal alleen nog maar pinnen.
Machtsgreep via de achterdeur is dat. -
Het gaat niet alleen om Nederland, het gaat om de WERELD.
Het gaat niet over politiek, het gaat over MENSEN.
Het gaat niet over winstmaximalisatie, maar VOORUITGANG.
837 !! Steden doen al mee : http://www.occupytogether.org/
en het nieuws weet alleen te melden dat Obama ze begrijpt..grrrrrrrrr -
@77 ja ben ik zeker met je eens.. alleen het probleem is geld = schuld
ik kan ook geen ander alternatief verzinnen om geld weg te denken uit de maatschappij.. ik denk als we allemaal geld zouden opnemen van de banken dat er een mega onrust ontstaat.. want, als heel Amsterdam of Rotterdam massaal naar de bank gaat om al hun geld op te nemen, kunnen ze dat niet geven.. want ze hebben alles alleen maar digitaal!
kijk, dat er verandering moet komen is duidelijk.. alleen hoe is gewoon nog onduidelijk, maar het begin is er wel, mensen worden bewust van het probleem wat er is.. dus ik denk dat dat al een winst is! -
Occupy Rotterdam - Zaterdag 15 oktober - Aanvang: 14:00 uur
Roodkapje Rot(t)terdam - Meent 119-133 Rotterdam
http://www.facebook.com/wavewavewave.nl -
@80 meld je meeting aan bij http://www.occupytogether.org/
Zij houden bij hoeveel en waar de acties zijn. -
@78 Obama "begrijpt" het omdat dat in zijn plan zit verwerkt.. mensen winnen voor verkiezingen... hij snapt er helemaal niks van natuurlijk..
En het gaat zeker om de wereld, maar wij als Nederlanders moeten er voor zorgen dat het hier beter wordt, het begin... zelfde als Obama gister nog riep: Europa, voor november wil ik een plan zien om de crisis te bestrijden...
leuk en aardig van hem maar is die crisis bij hem al opgelost..
Een beter begin begint bij je zelf, en deel je met de mensen om je heen zodat iedereen er van kan leren en het door kan geven... -
Hier een video die aan 't denken zet: http://www.youtube.com/watch?v=NTx6t3FUSkM
-
@75 Nanala je leeft nu eenmaal in een hoge kenniseconomie die rechtstreeks de concurrentie aan moet met de rest van de wereld (we leven meer en meer in een global economie). Dit betekent dat ook ieder individu de strijd aan moet met arbeidskrachten in lage lonen landen (eenvoudig werk indien mogelijk is onderhevig aan offshoring en outsourcing). Kennis en opleiding zijn dus essentieel om mee te komen in t maatschappelijke verkeer. De tijd dat we na de middelbare school op zoek konden naar werk is voorbij. We zullen ons permanent moeten blijven onderwijzen, kennis van nu is niet de kennis van morgen. We leven in een land waar die mogelijkheden (in tegenstelling tot veel andere) er wel degelijk liggen. T ziet er niet meer zo rooskleurig uit als 10-20 jaar terug maar de kansen liggen er wel degelijk. Neemt niet weg natuurlijk dat we bepaalde zaken beter kunnen regelen. Ziektekostenverzekering zijn inderdaad skyhigh gegaan maar oa t gevolg van de grote vraag bij gelijkblijvend aanbod. (Kosten per hoofd inwoner moeten omlaag en dat kan alleen als we ervoor zorgen dat we de zaken efficienter inregelen.
-
@81 mailtje is verstuurd
-
@85 Noem het Occupy Rotterdam ipv wavewavewave, meer bekendheid namelijk... :) goed bezig iig!!! :)
-
@86 actie is niet door mij (ikzelf ben belg, en ga naar brussel). Ik kwam hem toevallig tegen.
-
@88 ok! haha goed gevonden dan zeg! :) tof dat je hem hier onder de aandacht brengt! :) hoe meer mensen er van weten hoe beter het is! succes in Brussel! laat je horen en zien!!! :)
-
inderdaad mensen word wakker !
-
De Amerikanen zijn steeds meer tegen rechtse politiek, politiek dat voor banken en ondernemingen is.
Politiek ook dat voor beleggers is, voor de rijksten, iets minder voor de minder rijken en nog minder voor de gewone man.
Politiek dat alleen kijkt naar wat goed is voor de economie.
Als rechtse partijen roepen dat iets goed of slecht is voor hun land dan bedoelen ze de economie van dat land.
Een rechtse politicus riep pas geleden dat de Nederlander per jaar zo'n 2000 euro verdient aan de euro.
Krijgt een gezin met twee kinderen nu 8000 euro meer?
Die winst gaat uitsluitend naar ondernemingen en de rijkste Nederlanders, modaal en ondermodaal levert alleen maar in.
Dat is goed voor Nederland, betekent; dat is goed voor onze ondernemers, beleggers en onze rijken.
Economische groei betekent vaak dat de mensen aan de onderkant iets hebben ingeleverd; minder arbeidsrecht, minder loon, minder gezondheidszorg, minder rechten zoals juridische rechten, minder sociale zekerheid, minder vanalles.
Economische groei is dus meestal minder voor de samenleving en meer voor ondernemeingen, meer voor werkgevers.
In Amerika kunnen ze alleen stemmen op een rechtse partij.
In Nederland zou dat betekenen dat je alleen kunt stemmen op VVD of CDA.
Wij kunnen ook links stemmen, op de SP, maar we stemmen massaal op de VVD.
Er zijn dus ondernemers en rijken genoeg in Nederland om de VVD als grootste uit de verkiezingen te laten komen.
Laten we blij zijn dat wij zo rijk zijn. -
Occupy dus niets, maar stem gewoon anders de volgende keer.
Amerikanen kunnen alleen rechts stemmen, alleen CDA, VVD of D66, dus is bezetten daar wél een mogelijkheid. -
Waar moeten we eigenlijk zijn? Amsterdam is best groot. Het beursgebouw neem ik aan??
-
@91 Lekke rnaief. Alsof stemmen wat uitmaakt. Links rechts, ze doen toch precies wat ze zelf willen, ondanks alle mooie verhaaltjes tijdens verkiezingstijd. Wake up!
-
@92 Occupy heeft NIKS te maken met Links of Rechts informeer je wat beter zou ik zeggen.. het is al heel vaak aangehaald in deze topic...
-
@93 https://www.facebook.com/event.php?eid=25501980... Beursplein dus... :)
-
@91 "De Amerikanen zijn steeds meer tegen rechtse politiek, politiek dat voor banken en ondernemingen is."
@92 "Occupy dus niets, maar stem gewoon anders de volgende keer."
Zodat we weer kunnen stemmen op mensen die ijnvesteren in OORLOGSTUIG, VERNIETIGING en UITBUITING?
HELL NO!!
@92 Occupy heeft (zoals Ferry t zegt) NIKS te maken met Links, Rechts, Blank, Bruin, Rijk, Arm.
Het heeft te maken met EERLIJKHEID.
1% van de wereld beslist, 99% mag slikken.
Die 99% is het ZAT.
Het gaat niet om Links of rechts, het gaat om MENSEN en doen wat GOED IS. -
Hahaha....
Zielige lui hier.
Van de week weer veel geld voor mijn bank verdient met beleggen. De welverdende bonus was meer dan welkom.
Iedereen kan het. Gewoon speculeren met opties. Afgelopen dagen zijn de koersen weer gestegen. En nu maar weer hopen op een koersval zodat ik aandelen tegen een lage prijs kan kopen die ik later weer kan verkopen tegen een hogere prijs. Heerlijk dit kapitalistisch systeem.
Moet wel even lachen als ik al die stumpers zie demonstreren.
Vanavond weer lekker uitgebreid dineren met een of ander mooi mokkel. En daarna het hof maken. Wat is het leven toch mooi. -
http://www.meetup.com/occupytogether/
hier een link naar de map met deelnemende steden
839 (831 vanmorgen) -
Beursplein lijkt me uitstekend! Beetje toeristen dwars zitten die van het station naar de Dam willen. Succes daar rukkers!
-
@92 je kraamt de grootst mogelijk onzin uit. Onderbuik retoriek totaal op niets gebaseerd. Economie draait niet om links of rechts. Economische groei betekent per definitie meer inkomen t is alleen een keuze hoe je de lasten en investeringen verdeeld. En als je de wereld toch zwart \ wit in 2 kampen wilt verdelen dan leven we in Nederland (verzorgingsstaat) in een links socialistisch land. Risico bestaat en dat zie je nu al gebeuren dat in tijden van economische neergang we een zwaai naar rechts maken. Laat staan wat er gebeurt als we echt in een diepe crisis belanden... Vergeet nooit dat we alle verworvenheden, rijkdom en kansen te danken hebben aan diezelfde historisch gezien ongeevenaarde economische groei (dit gedurende onder overwegend links bewind overigens dus daarmee is aangetoond dat economische ontwikkeling los staat van linkse od rechtse kampen). De economische voorspoed heeft er voor gezorgd dat we t ons kunnen veroorloven om links te denken. Een vangnet te creeren voor de armsten, een pensioenstelsel, een collectieve zorgverzekering en ga zo maar door.
-
Maar serieus mensen wat een gelul. OWS gaat over de VS, daar kan ik me voorstellen dat mensen er klaar mee zijn dat ze worden uitgekleed terwijl grote bedrijven de kas leeggraaien en veel teveel invloed hebben in de politiek. Daar worden ware financiele criminelen niet aangepakt, worden mensen uit hun huizen gezet en als je daar ziek wordt ga je falliet omdat, als je als verzekerd bent ze je proberen te naaien, dan wordt je je huis uitgezet en daarna ga je dood.
Hier in NL heeft iedereen gezondheidszorg, alle kans om een opleiding te doen en een goed inkomen te verdienen. De mensen die hier gaan staken zijn waarschijnlijk dezelfden die het belachelijk vinden om huur te betalen omdat je toch ook kunt kraken?
Hoe durf je te gaan staken terwijl alles goed geregeld is voor je, waar jij waarschijnlijk nooit een cent aan hebt bijgedragen. -
Veertig jaar rechtse regeringen van CDA of VVD, afgewisseld door de PvdA die even een neo-liberale ( rechtse ) koers vaarde, hebben Nederland verandert in een paradijs voor de rijken en steeds minder leefbaar voor de armsten.
Bijna iedere regeling tot steun is ook geldig voor de rijken en die steun blijven we geven aan de rijken totdat die onbetaalbaar wordt en dan korten we niet de rijken maar de hele groep.
Mensen die afhankelijk zijn van die steun en voor wie die steun ooit bedoelt was worden dan gekort omdat we die steun ook gaven aan de rijken.
Ja, die regelingen worden uiteindelijk helemaal afgeschaft omdat ook de rijken er een uitkering van kregen.
Denk dan aan het geven van een PGB aan de man van een vrouw met een flink inkomen; Maria van de Hoeven.
Zij en haar man konden prima zelfredzaam zijn en zonder PGB, het werd hen bijna opgedrongen.
Nu wordt de PGB ontmanteld en er blijft niets van over.
Zo zijn er tal van voorbeelden van steun die we geven aan mensen die geen steun nodig hebben.
Vroeger noemden we dat steunfraude.
We geven geld aan mensen met een heel hoog inkomen geld voor kinderopvang, nu korten we iedereen omdat dat te duur wordt.
Mensen die ervan afhankelijk zijn korten we omdat het te duur wordt omdat we het ook geven aan de hogere inkomens.
Uiteindelijk schaffen we het helemaal af.
Kinderbijslag, precies hetzelfde verhaal.
Liever aansturen op onbetaalbaarheid en afschaffing dan het van mensen afpakken die best zonder zouden kunnen.
De hypotheekrenteaftrek is ook zo'n voorbeeld.
HRA kost 12 miljard, de helft ervan gaat naar de 10% hoogste inkomens.
Zes miljard als extraatje naast enorme hoge inkomens.
De enige reden om hun huis niet handje contantje te betalen is dat ze zodoende een modaal inkomen als extra krijgen van de belastingbetaler.
Natuurlijk hebben ze gelijk dat ze dat doen, kadootjes van VVD, PVV of CDA laat je niet liggen.
Iedereen kan aanvoelen dat ook HRA onbetaalbaar wordt op deze manier en dan zal men net als bij alle regelingen niet de hoge inkomens alleen korten, maar iedereen.
Omdat we HRA blijven geven aan de rijksten met de hoogste inkomens zal straks iedereen gekort worden en uiteindelijk verliest iedereen zijn hypotheekrenteaftrek met enorme armoede tot gevolg.
Liever aansturen op onbetaalbaarheid en afschaffing dan alleen geven aan wie het echt nodig hebben.
CDA, PVV en VVD sturen aan op afschaffing van de hypotheekrenteaftrek.
CDA, PVV en VVD zijn anti-HRA
De SP wil wel beperken tot degenen die het echt nodig hebben en de HRA behouden.
Stop de steun aan mensen die het niet nodig hebben en behoudt de kinderbijslag, de hypotheekrenteaftrek, de vergoeding voor kinderopvang, AWBZ, enz, enz.
Stop de gelegaliseerde steunfraude. -
@98 niets mis met een goede bonus voor goede prestaties, niets mis met handelen in opties (je loopt zelf t risico en risico nemen levert verlies of winst op).
Wel alles mis met die misplaatste zelfingenomenheid zonder enig niveau of inhoud. Wees dan ook zo dapper om dit soort retoriek uit te slaan tussen de demonstranten op 15 Oktober ipv anoniem de grote jongen uit te hangen. T gaat hier om normen en waarden niet per definitie enkel om arm en rijk. Ik verdien zelf ook 3 keer modaal maar gewoon omdat ik blijkbaar over talent beschik en werk in een opkomende business waar nog goed geld valt te verdienen maar nooit over de rug van een ander. En ook ik zal er staan 15 Oktober simpelweg omdat t recht altijd moet zegevieren en je altijd solidair moet zijn met mensen die simpelweg in hun recht staan.
Nooit denken dat je god bent, je nooit boven een ander plaatsen want hoogmoed komt voor de val. -
@103 het gaat helemaal niet over 'Staken'
-
ik ga samen met mr eekhoorn de grote eik occupyen !
@98 ha ! ,ik koop iets schijndoods voor naks ,iets dat mensen niet zien omdat ze op de spekkies letten ,en daarna als ik het heb gezien kan iedereen het zien,willen ze het hebbehebbe ,en dan verpats ik het voor iedere prijs die mij uitkomt ,wat dacht je daarvan ?
Maar ik weet niet of a'dam occupyen iedereen die manier van kijken geeft die dingen levend doet zien ,die zelfs de manier waarop je van je cultuur je idee van ''dood'' in de handjes krijgt gedrukt ,compleet zal veranderen .
En dan wordt het link ,want als je dan hebt wat je wilde ,kun je jezelf tegenkomen als die ''oogproblemen'' er nog blijken te zijn ,en dan is de vraag ''who are you gonna blame ?''
http://www.youtube.com/watch?v=amN8UynV5pA -
@103 Maar serieus mensen wat een gelul. OWS gaat over de VS, daar kan ik me voorstellen dat mensen er klaar mee zijn dat ze worden uitgekleed terwijl grote bedrijven de kas leeggraaien en veel teveel invloed hebben in de politiek. Daar worden ware financiele criminelen niet aangepakt, worden mensen uit hun huizen gezet en als je daar ziek wordt ga je falliet omdat, als je als verzekerd bent ze je proberen te naaien, dan wordt je je huis uitgezet en daarna ga je dood.
OWS gaat niet meer alleen over de VS.
Hier worden mensen ook uitgekleed
hier hebben grote bedrijven ook veel meer invloed op de politiek dan de burgers
Hier worden ook de ware criminelen niet aangepakt die miljoenen opgestreken hebben
Ook hier moeten de belastingbetalers boeten voor de acties van banken en bedrijven
OOK hier worden mensen de armoede ingeduwd.
OOK hier mogen gehandicapten verrekken
OOK hier mogen zieken creperen
OOK hier hoeft de overheid zich niet aan de wet te houden
@103 "Hoe durf je te gaan staken terwijl alles goed geregeld is voor je, waar jij waarschijnlijk nooit een cent aan hebt bijgedragen."
Word eens wakker. -
@104 iedereen zal t hier met je eens zijn dat zaken als hypotheekrenteaftrek voor tophypotheken als eerste mag worden afgeschaft. En ja collectieve voordelen afschaffen voor mensen die t echt niet nodig hebben ook helemaal eens. Het zou een goed signaal zijn, helaas levert t de schatkist niet voldoende op om alle kostenposten die je opsomt te compenseren. Vergeet daarnaast niet dat de rijken in Nederland 'gewoon' 52% belasting betalen, vermogensbelasting ophoesten en ga zo maar door. Je hebt ook te maken met de concurrentiepositie met landen om ons heen. Je moet ze niet t land uitjagen. Sorry solidariteit mag ver gaan maar ik ga toch echt geen 60% belasting betalen zoals nu in de wandelgangen in Den Haag rondzoemt.
-
Waar het over gaat, is dat men nu schulden maakt, zeer veel schulden, en die dan doorgeeft aan de volgende generatie. Dat volgende generaties kansloos worden en dat hun welvaart al geconsumeerd is.
-
@104 en @109 vergeet de overdrachtbelasting niet. Degenen die HRA genieten hebben 6% afgedragen aan overdrachtsbelasting. De eerste 3 jaar is de HRA dus compleet een sigaar uit eigen doos (als je geen gemist rendement rekent, anders een stuk langer).
-
@108 er is geen land op aarde waar mensen het beter hebben dan in NL. OWS in de VS gaat over een land waar de democratie werkelijk kapot is en waar het systeem openlijk corrupt is. Wij kunnen ons opwinden over Peters die haar vriendje wat toestops. De vastgoedfraude bijvoorbeeld wordt keiherd aangepakt.
Ik zeg niet dat er niets mis is in Nederland, maar dat kan gewoon via de stembus worden geregeld. En dat wordt gedaan, en dit is wat eruit kwam. Als je het er niet mee eens bent jammer, maar wij hebben een werkende democratie. Zo'n OWS achtige actie slaat in Nederland helemaal nergens op. -
@103 swordsman, je vergeet volgens mij voor t gemak even dat we ook hier voor miljarden de banken overeind hebben moeten houden na 60 jaar ongekende voorspoed! Je vergeet dat we momenteel voor 120 miljard garant staan voor Zuid Europa. Je vergeet dat we de komende jaren ruim 30-40 miljard mogen gaan bezuinigen. Je vergeet dat onze complete economie op zn grondvesten trilt en onze beschaving aan de afgrond is gebracht door een hebberige elite die misbruik heeft gemaakt van hun macht. We leven bovendien in een global economie en t beleid van Amerikaanse banken en overheid gaat ook ons rechtstreeks aan. Franse, Duitse, Spaanse, Italiaanse, Griekse, Ierse, Engelse banken zijn technisch failliet en vergeet niet dit zijn de financiers van onze overheden! Niet denken dat je veilig bent voor deze storm en al helemaal niet minachtend uitlaten over mensen die zich terecht vragen stellen en antwoorden willen.
Let wel t zijn even goed hoog opgeleide intellectuelen en economen die dit initiatief van harte steunen. -
@113 en ja er zijn weinig landen waar de zaken zo comfortabel zijn geregeld als in NL. Maar don't take it for granted en neemt ook niet weg dat je t beleid aan de top niet mag bekritiseren en jezelf moet degraderen tot stemvee. Je hebt ook naast de stembus een stem, een mening en een visie over de gang van zaken. T is bittere noodzaak dat we deze stem laten horen en zien anders dringt t nooit door.
-
@114 nou aan de ING heeft Nederland anders goed verdiend, die is voor 5 miljard afgeroomd + de amerikaanse portfeuille die met flinke korting is gekocht, ABNAMRO moet nog blijken.
Dat onze economie op zijn laatste benen loopt is wel erg makkelijk op 'de eilite' af te schuiven, want in de volgende zin geef je zelf al aan hoe erg je bezuinigen vindt. Dat is het probleem van democratie, mensen begrijpen het grote plaatje niet en stemmen op de partij die ze nu geeft wat ze willen, en daarmee wordt steeds de rekening vooruit geschoven. Wie bezuinigen roept, krijgt geen stemmen. En dat gaat niet eindeloos goed zoals we zien, op een gegeven moment keert de wal het schip. Het Beursplijn bezetten helpt daar echt niet tegen.
Als je hoog opgeleide economen etc roept die deze acties steunen dan graag namen erbij, ik betwijfel dat nogal. -
@106 oh nee je hebt gelijk, om te kunnen staken moet je natuurlijk eerst werken.
-
@115 ok prima, protesteren mag. Maar probeer dit in hemelsnaam niet gelijk te stellen aan wat mensen in de VS proberen te bereiken. Dat is een echte zaak, daar worden ze echt elke dag door de politie in elkaar gebeukt en toch gaan ze door terwijl de media er bizar genoeg vrijwel *niets* over zegt. Dat is echt raar.
De VS is echt van het democratische spoor afgeraakt en daar moeten ze vechten om niet terug te vallen in een nieuw soort feodalisme. In Nederland is dat totaal niet aan de orde. Natuurlijk is er hier een kliek die de macht heeft, maar daar kun je tussenkomen en die betalen gewoon belasting. Wat wil je dan, een grote meute mensen zonder leiders?
Er is geen 'Europesche Lente' nodig en degene die gaan rellen kunnen dat omdat ze ene uitkereing hebben, omdat iemand anders voro ze zorgt. Niet hetzelfde en erg kinderachtig. -
#118 Erg tendentieus (kinderachtig om je eigen woorden te gebruiken) om nu al te spreken over rellen, terwijl het pas volgende week plaatsvindt. Bovendien op een zaterdag en dan zijn de meeste werkende mensen vrij. Mensen in de VS en wij hier zitten in hetzelfde schuitje, alleen is de zgn democratie in de VS nog meer verkocht aan de meest biedende. Maar ook hier is economische macht veel belangrijker dan de macht van de kiezer; niet voor niets dat er voortdurend besluiten worden genomen waar de meerderheid van de bevolking het niet mee eens is. Ook hier is winst voor bedrijven belangrijker dan de mensen, en wordt een gezond bedrijfsleven gezien als synoniem voor een gezonde samenleving. Alleen jammer dat de opbrengst verdwijnt in de zakken van de aandeelhouders en worden de werknemers al decennia beloond met 'koopkrachtbehoud'. Meer en meer miljonairs hebben we, die met fooien de cultuur mogen sponsoren of daklozenkranten overeind houden, de rest is loonslaaf, bezig met afbetalen studieschuld, huizenschuld etc. tot de dood erop volgt.
Tot slot een citaat van de vermaarde vredesaktivist Kees Koning: zonder ommekeer geen toekomst -
@116 ik ken de balans van ING van binnen en buiten en neem van mij aan die hebben zoals alle banken hun zaakjes nog altijd niet op t droge. ABN AMRO is niet meer de bank die t was voor de crisis, Deutsche Bank een ander voorbeeld zit dieper in subprime hypotheken, giftige derivaten en heeft een hoger leverage dan veel Amerikaanse banken.
Ja eens democratisch stelsel is alleen geschikt in tijden van voorspoed. Let wel de voorspoed hebben voornamelijk te danken aan ditzelfde democratische stelsel (is nu eenmaal de poltieke structuur waarin t individu de hoogste toegevoegde waarde creert juist door die ervaren vrijheid en gevoel inspraak te hebben in t geheel). Probleem is als er impopulaire maatregelen moeten worden genomen je de stemmers verliest. Maar gaat hier vooral om de oorzaak van de crisis. Ik kan in een heel betoog gaan uitleggen waar die ligt maar kijk bijv voor de aardigheid eens de docu 'the inside job'. Daarin legt ook voor non economen redelijk duidelijke bewoordingen uit waar de crux zat en helaas nog altijd zit.
Voor wat betreft de economen zou ik zeggen google en wat rond en je komt in ieder land toonaangevende economen tegen die t volledig met de zienswijze van deze betogers eens zijn (of beter gezegd t volledig oneens zijn met het huidige economische beleid). Stark en,Melvyn Krauss zijn aardige voorbeelden, verder heb je nog onze eigen Kees de Kort (vaak te horen op BNR), het aftermath network (internationale denktank van topgeleerden) en verder zou ik zeggen verdiep je eens in de materie ipv op voorhand zaken in twijfel te trekken. -
Protest NY wordt door smeris angepakt... zie http://globalrevolution.tv/
-
#121 oops, was eerder al
-
@118 "Maar probeer dit in hemelsnaam niet gelijk te stellen aan wat mensen in de VS proberen te bereiken."
Wat willen ze dan bereiken volgens jou?
Er is net een statement afgegeven, lees die eens voor je zegt dat we iets doen dat onzin in.
http://www.youtube.com/watch?v=N8o3peQq79Q&feat...
http://nycga.cc/2011/09/30/declaration-of-the-o... -
Is er iemand die trouwens de organisatie van t Nederlandse equivalent van occupy org voor zn rekening neemt? T is een risico als er geen enkele structuur in zit straks. Daarom is t ook zo goed dat in US de vakbonden er in te lijken springen. Spontaniteit is een kracht daar niet van maar moet wel enigszins worden gekanaliseerd.
-
@118 T een globaal probleem wat een globale response en aanpak verdient. Reken maar dat US betogers (inderdaad helden die er al weken zitten) zich gesteund voelen door de wereldwijde steun. Reken maar dat hoe meer mensen er internationaal de straten opgaan hoe beter t geluid bij de politiek binnenkomt.
-
@125 check dit http://www.ethesis.net/growthmania/growthmania.htm
Gaat niet zonder slag of stoot en als de oplossing hier in een paar zinnen uiteengezet kon worden dan hou ik me van harte aanbevolen. Wellicht dat jij je geroepen voelt om er een management samenvatting van te maken? Ik ben op vakantie en moet me behelpen met een blackberry ;-) -
Ps voor iedereen die bang is voor rellen of iemand die denkt dat hij of zij legitiem kan gaan rellen. De kracht van de OWS beweging is juist dat ze volledig geweldloos opereren. Ze hebben de sympathie van de lokale ondernemers, ze worden gesteund door buurtverenigingen, ze voorkomen dat de media ze negatief kan afrekenen op geweld en scoren extra sympathie op t moment dat de NY police onschuldige betogers arresteert en traansgas in de ogen spuit. Laat dit een voorbeeld zijn voor een ieder straks op 15 Oktober en laat sociale controle onderling ervoor zorgen dat t ook 100% vredelievend blijft. De eerste de beste relschopper die de goede zaak en boodschap kan verpesten gezamenlijk aanpakken.
http://www.nytimes.com/roomfordebate/2011/10/06... -
Als stemmer wordt ik gepaaid met belofte.
Eenmaal gekozen is en heeft hij macht.
Die macht word verkocht aan de hoogste bieder.
Ten voordele van zijn toekomstige baan ( KLM) of bijbaan ING
Kortom de politiek moet doen wat zijn beloofd.
Belasting tarief 58% ....tientallen fiscale trucjes net griekland kunnen worden toegepast om deze 58% te verminderen.
Als voorbeeld ONS KONINGSHUIS koopt/ handeld via belastingparadijzen
Beetje vreemd dat de door ons onderhouden familie, deze dingen doet om dat een gewone burger daar nooit gebruik van kan maken.
Veel bestuurders verdienen schaamteloze salarissen... niet in verhouding met wat dan ook. En meestal op geprivatiseerde instelingen.
De wereld dient niet te veranderen , maar de mens. hebberig en nooit genoeg
Banken blijven redden heeft geen zin om dat de kosten ervan je uitendelijk tot slaaf maken ( belasting) op te hoesten voor de staatssteun.
Het is geen staken, het is om mensen te attenderen op de misstanden die elke dag gewoondoorgaan. ten koste van een ieder ( ik ben er niet) helaas.
Ik wens iedereen succes.( ook degene met een andere mening) -
@120I heb 'inside job' ook gezien, dat gaat over de VS. Dat is inderdaad niet meer in de haak. In Nederland is dit niet aan de orde. Ook de manifesten die worden genoemd hier gaan over de VS. Wat willen mensen nou bereiken door op de Beurs te gaan zitten zeuren? De steun aan de banken is nog altijd een flauwe grap met wat er wordt uitgegeven aan sociale zekerheden of gezondheidszorg.
Over de economen die je noemt, graag wat links want google kan die toch echt niet samen in een bericht vinden. Zeg niet dat het niet zo is maar graag wat voorbeelden waar zij zich uitlaten voor Occupy Amsterdam.
Punt is dat het gelul is om in een land als Nederland met uitkeringen, collectieve gezondheidszorg, sociale woningbouw, werknemersrechten, sociale verzekeringen, AOW etc etc etc jezelf in hetzelfde rijtje te scharen als de protestanen daar. Dat is zo verwend en ondankbaar. Er zullen er genoeg zijn die het niet zo goed hebben als ze willen en daar ontevreden over zijn, in Nederland heb je alle kansen om er wat van te maken. Als het niet lukt wordt je nog verzorgd, daarover gaan zitten zeuren is echt kinderachtig. -
@128 inderdaad dat woord rellen heb ik verkeerd gekozen.
-
@130 verwend en ondankbaar? Ik denk echt dat je de ernst van de situatie zwaar onderschat. Ik snap werkelijk niet waarom jij denkt dat de storm uit US en de enorme schuldencrisis in Europa wel overwaait. Ik hoorde gisteren Mervyn King van de Engelse Centrale bank zeggen dat de aanstaande crisis mogelijk veel erger zal zijn dan de die in de jaren 30. Als iemand van zijn statuur dat zegt moet je je grote zorgen gaan maken (en niet dankbaar wachten tot de volgende verkiezingen). Shapiro (adviseur IMF) en voormalig adviseur van Clinton roept dat Italie hoogstwaarschijnlijk bankroet gaat (Italiaanse banken leenden deze maand 120 miljard(!!) van de ECB). De kans op een financieel bloedbad neemt met de dag toe en jij loopt vrolijk onzinnige vergelijkingen te maken met wat we uitgeven aan sociale zekerheden... Onbegrijpelijk. Misschien werkt wat beeldspraak beter: kun jij je die dolgedraaide professor nog herinneren uit Kuifje 'de geheimzinnige ster' die t einde der tijden voorspelt? Ik zou zeggen denk over 2 jaar nog eens terug als je zonder werk zit ;-)
-
En nogmaals inside job praktijken zijn identiek aan situatie in Europa. Je kunt hooguit zeggen dat in US de greep van t kapitalisme op de democratie totaler is maar dat is voornamelijk t gevolg van t 2 partyenstelsel en onuitstaanbare republikeinen (toch gewoon oorlogsmisdadigers in vredestijd). In europa hebben banken exact dezelfde praktijken gebezigd en staan ze er balanstechnisch minimaal zo slecht voor.
-
@132 verwend en ondankbaar ja. Ik loop een beetje op de zaken vooruit maar je zult zien dat, net zoals met al dit soort protesten, de lui die daar straks zitten voor 90% krakers en halve zolen zijn die een of andere bullshit sociale 'studie' hebben gedaan maar met Excel helemaal niets kunnen. Hun hele 'visie' op de wereld 'het is, weet je, zo onterecht, weet je' hebben opgedaan aan de bar van Vrankrijk. Mark my words.
Het is niet onterecht dat ze geeindigd zijn als loser, dat viel ruim van tevoren te voorspellen en het is volkomen terecht.
En hoe gaat in kleermakerszit op de Beurs zitten de Eurocrisis oplossen volgens jou? Boom-bust cycles zijn zo oud als de wereld en horen bij een economie. Het alternatief is een eeuwigdurend bust cycle (communisme en aanverwante pogingen).
Veel van die lui die het zo onterecht vinden dat de sociale voorzieningen onhoudbaar worden zouden een truukje kunnen leren, aan het werk gaan en ook belasting betalen. Of zelf aan het bd gaan staan in plaats van een beetje zitten zeiken. Daarvan weet ik 100% zeker dat het werkt. -
Jij denkt dat de getroffenen van de crisis slechts werklozen en halve gare krakers zullen zijn? Je komt nog van een koude kermis thuis. Dit gaat veel verder dan alles wat je tot op heden hebt meegemaakt. Nogmaals je bent nu in discussie met iemand met universitaire bedrijfseconomische studie met 20 jaar ervaring in t bankwezen, financial strategic management en grote hobby macro economische vraagstukken. Hoop dat je begrijpt dat ik hier niet zoals je stelt uit mn nek loop te lullen.
-
Nee ik zeg dat degene die daar straks zitten te protesteren krakers en aanverwante zeurpieten zijn.
De crisis er waarschijnlijk aan zit te komen gaat niet lachen worden, op het Beursplijn gaan zitten zingen gaat daar geen moer aan veranderen. Het kwaad is geschied en het is wel erg makkelijk om daar achteraf de banken de scuhld van te geven, het zit wel ietsje ingewikkelder in elkaar.
For the record, ik ben ook tegen de crisis. Eerlijk waar. Alleen ik geloof dat we er beter uit komen als we er een tandje op doen in plaats van gaan zitten klagen. -
En losers die uit hun neus lopen te vreten hebben wat mij betreft ook recht op helemaal niets. Zolang je kunt werken ga je werken punt uit. Maar daar gaat dit dus niet over. We kunnen niet op dezelfde voet doorgaan als de afgelopen 20 jaar. T is toch een schande dat de staatsschulden torenhoog zijn ondanks 60 jaar van non stop een historisch ongeevenaarde economische bloeiperiode. We zouden een minimale schuldenlast moeten hebben, verder zitten we opgezadeld met een Europa vol economische en fiscale ongelijkheden met alle gevolgen van dien (euro had er onder deze omstandigheden nooit mogen komen). En wat democratische invloed betreft, in Europa hebben we in t verdrag van Maastricht laten vastleggen dat lidstaten nooit voor elkaars schulden konden opdraaien. Ondanks deze regelgeving hebben Franse, Duitse, Nederlandse, Spaanse etc banken massaal geld geleend aan Griekenland, Italie, Ierland etc onder vrijwel dezelfde voorwaarden als ze aan Duitsland of Nederland geld leenden... Terwijl t hier volgens de regels om aanzienlijk risicovollere leningen gaat. Heb jij dit ooit uit de mond van Jan Kees de Jager horen komen, heb jij ooit kamervragen voorbij zien komen? Nee. Waarom niet nu de miljarden door de belastingbetaler (niet de banken die de risico's namen) moeten worden opgehoest? Vreemd? Ja en onderschat nooit de macht van de Europese bankenlobby op de nationale overheden (het zijn net als in de VS de banken die de overheden financieren). Denk niet omdat de sociale voorzieningen hier beter geregeld zijn en de inkomensverschillen kleiner de situatie US en Europa niet te vergelijken zijn. Ik kan en veel economen zijn t met mij eens een aardig betoog opzetten waarom Europa er slechter voor staat dan US.
-
Eens zinloos passief klagen gaat niet helpen maar mag duidelijk zijn dat onze huidige machthebbers hebben gefaald en dat t anders moet. Kan niet zo zijn dat de mensen met een mindset die ons de crisis hebben ingeholpen ons ook weer de crisis gaan uithelpen. Net als in US (alle misdadigers uit de inside job zitten nog op hun posities) dient er ook in Europa schoon schip te worden gemaakt. Nieuwe tijden, nieuwe mindset, nieuwe regels en nieuwe strategie. En ja dat gaat uiteindelijk via de stembus maar om deze fluwelen revolutie (hopen dat t daar bij blijft) kracht bij te zetten dienen we een brede maatschappelijke discussie op gang te brengen. Vandaar uit zal vanzelf een nieuwe politieke overtuiging ontstaan (wwarschijnlijk binnen bestaande partijen) die ons een nieuwe era in zal loodsen. Van 1 ding ben ik overtuigd de tijden gaan drastisch veranderen. (Onderschat ook in westen rol van social media niet, t kan net als in de Arabische wereld snel gaan).
-
Dat tandje er bovenop doen gaat vanzelf, niemand kan t zich straks veroorloven om rustig achterover te leunen. We zullen keihard de concurrentiestrijd moeten aangaan met opkomende markten in Azie en Zuid Amerika en die mensen daar zitten bepaald niet stil. Don't worry over een paar wel bestede uurtjes voor een protest op t Binnenhof op een zaterdag ;-)
-
@137 ja er is een hoop mis, maar wat gaat protesteren daartegen helpen? Het kwaad is de meeste gevallen als geschied. Het verbaast mij ook dat we er zo'n zootje van hebben kunnen maken, achteraf is het allemaal wat makkelijk te verklaren. De banken hadden de rentes voor Griekenland en Portugal al veel langer geleden moeten verhogen zodat ze minder zouden lenen alleen er was zoveel geld dat de rentes laag bleven. En nu blijkt het niet meer terug te komen en zakt het hele kaartenhuis in elkaar.
Aleen klagen helpt niet, nu help denk ik niet zo heel veel meer behalve verlies nemen en opnieuw beginnen. -
@118 hoe lang ben jij al niet meer de deur uit geweest..?
-
@130 "Er zullen er genoeg zijn die het niet zo goed hebben als ze willen en daar ontevreden over zijn, in Nederland heb je alle kansen om er wat van te maken. Als het niet lukt wordt je nog verzorgd, daarover gaan zitten zeuren is echt kinderachtig."
Zeer persoonlijk verhaal: vrouw in de bijstand, ernstig ziek en niet meer te genezen, kreeg 800 per maand.
Waarvan ze 150 aan medicijnen moest betalen
Waarvan ze per maand 50 euro eigen bijdrage voor hulp moest betalen.
De laatste week van de maand moest ze letterlijk kiezen tussen eten of medicijnen tegen de benauwdheid.
Deze vrouw is in Mei overleden aan de gevolgen van verwaarlozing(heeft ze heel goed verborgen weten te houden voor de familie en voor vrienden) en ernstige ondervoeding waardoor de laatste longontsteking t einde inluidde.
Na haar dood zagen we pas wat er werkelijk aan de hand was, ze was nl nogal mondig en daardoor wilde de gemeente niet helpen.
Ze kon nog op het kantoor komen dus zo erg zou t wel niet zijn.
Als je zegt: ja maar dat gebeurd niet in Nederland.
Dan kan ik je vertellen dat dit dagelijks het geval is in Nederland.
Maar blijkbaar sta jij aan die kant waar ik ooit stond met mijn grote bek.
Áan de kant van de werkenden die vinden dat de uitkeringen te hoog zijn en iedereen maar moet werken voor zn centen. Ziek of niet, aanpakken!!
Nu ik ook onderuit ben gegaan en hard geconfronteerd ben met het werkelijke Nederland onder al die mooie politieke praatjes denk ik daar toch heel anders over.
Hoe kun je aan iemand die ziek is en elke dag vecht om de dag door te komen goedpraten dat er weer een megarekening doorgeschoven word op hun bord? Terwijl directeuren van zorginstituten er met duizenden euro's per maand vandoor gaan en ook nog een ontslagvergoeding van een paar miljoen meekrijgen?
@140 je haalt Griekenland aan. Het land dat geen geld zegt te hebben.
Maar wel tanks kan kopen van de Nederlandse regering?
@136 "De crisis er waarschijnlijk aan zit te komen gaat niet lachen worden, op het Beursplijn gaan zitten zingen gaat daar geen moer aan veranderen. Het kwaad is geschied en het is wel erg makkelijk om daar achteraf de banken de scuhld van te geven, het zit wel ietsje ingewikkelder in elkaar."
Wat is er ingewikkeld aan een huishoudboekje?
Geen geld is geen geld.
Nou mogen jij en ik betalen voor dingen die wij niet veroorzaakt hebben.
Wat is er ingewikkeld aan doen wat juist is?
Wat is er ingewikkeld aan kiezen voor vrede ipv voor oorlogstuig?
Wat is er ingewikkeld aan kiezen voor schoon ipv een vervuild milieu?
Wat dit alles ingewikkeld maakt zijn de lobbyisten erachter die zo veel mogelijk geld willen vangen voor hun clubje.
Geld regeert de wereld, terwijl de wereld geregeerd dient te worden door mensen.
" -
@142 goed verwoord +++++
-
@91
Ik ben ondernemer, ben nou niet bepaald, euhhhh arm.... maar lid van de SP.
Je ziet tegenwoordig de ontwikkeling dat mensen geen " loser" willen zijn, en dus op de vvd stemmen.
Het is zo hopeloos dat een stratenmaker in loondienst die 200 euro boven het minimum verdient, denkt dat hij vvd moet stemmen. -
Het financiële stelsel is een internationaal stelsel.
Dus wie beweert dat de hele situatie voor ons anders is, lult uit zijn nek. -
LIVE STREAM ABOUT THE REVOLUTION < SHARE PLEASE!!! http://www.argusoog.org/2011/10/nu-live-the-wat... #OccupyWallStNYC 99% IS ON THE AIR, LISTEN
-
@142 ++++ heel goed verwoord, en wat een aangrijpend verhaal... :(
het is toch te bezopen voor woorden dat dit kan voorkomen... en inderdaad mensen die daar nooit iets mee te maken hebben kunnen heel makkelijk roepen dat we het zo slecht nog niet hebben... eerst nadenken en onderzoek doen denk ik dan.. -
http://www.avaaz.org/en/eu_people_vs_banks/?fdU...
Let love rule (ook in jou)
http://www.youtube.com/watch?v=TcU57tAKzng
Ook al betekend het een sterk Nee , Stop, verander van koers,
waar de huidige politiek mee bezig is. -
Samen staan ??we sterk verdeeld we vallen!!
Wees niet bang om te vechten, want we zullen naast je staan ??een vriend, een geliefde, een Broeder !!!!!
Wij zijn de 99% WIJ zijn de freedom force !! -
Samen staan ??we sterk verdeeld we vallen!!
Wees niet bang om te vechten, want we zullen naast je staan ??een vriend, een geliefde, een Broeder !!!!!
Wij zijn de 99% WIJ zijn de vrijheid van kracht!! -
Samen staan ??we sterk verdeeld we vallen!!
Wees niet bang om te vechten, want we zullen naast je staaneen vriend, een geliefde, een Broeder !!!!!
Wij zijn de 99% WIJ zijn de vrijheid van kracht!! -
sorry was niet bedoeld om te spamen,blij is internet een beetje traag
-
@18 wat heeft extreem links hier mee te maken?!
lijkt mij dat iedereen er nu wel een beetje genoeg van heeft,
en overheden zijn idd schuldig,
maar dat zijn ze alleen maar omdat de graaiers bij de banken zo nodig roekeloos met jou, en mijn geld is omgesprongen,
had je liever gezien dat ze niet gered waren?
dan zouden wij nu nog meer in de schulden zitten als die luie grieken!
ik ben het met jou eens dat de Eurofieleoverheden schuldig zijn,
maar niks minder dan de kapitalistische graaiende banken!
On Topic,
ik vind het een héél goed idee,
de regering mag wel eens gaan zien dat de burger het niet meer pikt,
ik ga het helaas niet halen,
ik kan geen dag werk missen,
anders ga ik een probleem krijgen met het betalen van mijn rekeningen!
hoop daar in tegen wel op een goede en vooral vreedzame opkomst! -
153@zo lang je er maar bij in gedachten dat is al een erg goed steun,we need a moral support we can get :)
-
@153 het is zaterdag, mocht je idd werken dan, probeer gewoon even langs te komen in Amsterdam of Den Haag of Rotterdam (ik weet niet of er ondertussen nog meer bij zijn gekomen)
Al ben je er maar een half uur... ieder persoon die aanwezig is wordt gewaardeerd, kan je niet komen omdat je te moe bent na je werk of niet kan ivm gezin of andere reden, no worries, je kan meedoen door te promoten op facebook, twitter, nujij.nl hyves of een wordpress site opzetten ervoor !
je bent er bewust van en dat is al een + waard man!
Hopelijk kan je even komen kijken, of kan je het lekker gaan promoten! :)
Hoe dan ook 99% with 1 thought ! -
Ik kom niet heb wat andere afspraken hier in de buurt, maar ik wens de genen die gaan wel succes, het is een nobel streven al ben ik benieuwd of het veel zin heeft ...
-
ik probeer ook een dag mee te pakken, maar zo vrij nemen zit er niet meer in tegenwoordig, wat dat betreft mis je al een stuk vrijheid. Maar ik ga er gewoon wat voor opofferen.
-
Iedereen klaagt altijd maar, maar onderneemt nooit iets (incl ikzelf :-p). Dit keer ben ik er wel bij, al is het maar om diegene die er wel zijn een hart onder de riem te steken. Ik zie wel wie er komt.
Ik heb verder niets te klagen wat betreft werkzekerheid en inkomen, maar toch ben ik het zo zat dat iedereen om mij heen moet inleveren, maar toch het geld om me heen in zakken van instanties/bedrijven/personen zie gaan. De tijd om je ongenoegen te uiten is nu!!! Ik heb het gehad!! -
Wat veel mensen niet beseffen is dat het 'systeem' het 'links en rechts' idee heeft verzonnen om volkeren onderling met elkaar te laten 'vechten'. In werkelijkheid bestaat geen links of rechts, maar het is een illusie wat tussen de oren zit van de meerderheid mensen.
Oorlogen, vijandschap, economische malaises, honger, burgeroorlogen.. allemaal onnodig als men een ander systeem had gehanteerd dan de huidige.. -
even peptalk nodig ? ;-)
http://youtu.be/97M4LEAtU5o
tekste lezen http://www.wanttoknow.nl/overige/michael-moore-... -
@1 dikke vette min voor jou
Stijgers in Economie
Griekse banken krijgen 18 miljard
De vier grootste Griekse banken hebben...
5 uur 55 minuten geleden door apezooi1
Errol Keyner: Nederlander is lui
Kredietcrisis, eurocrisis en als grootste...
7 uur 7 minuten geleden door All.you.need.is.love
Zon grootste bron nieuwe energie in Europa
Het lijkt wel of niemand er veel erg in...
19 uur 35 minuten geleden door vindje
Zwitsers maken actieplan voor val euro
Hoewel Zwitserland er niet van uitgaat dat...
1 dag 10 uur geleden door tisso
Ethische tegenhanger van Amazon
Online producten kopen, gemaakt zonder gif...
1 dag 10 uur geleden door Frissewind
Best gewaardeerd
ESM: Maximaal 40 miljard? U vergist zich.
Rudo de Ruijter
23 mei 2012
Open brief...
5 dagen geleden door natuurlijkeu
'Mogelijk gat 76 miljard bij Spaanse...
Spaanse banken hebben mogelijk 76 miljard...
6 dagen geleden door Stefke007
Salaris bouwdirecteuren stijgt ruim 4 procent
Terwijl de bouwbranche in een flinke dip...
3 dagen geleden door dewa
'Shell veroorzaakte lek Nigeria...
Shell was zelf verantwoordelijk voor een...
1 dag 14 uur geleden door lol_kabinet
Thomas von der Dunk: 'Wie pakt de...
'Zou er misschien ook eindelijk eens aan...
9 uur 50 minuten geleden door Tweetsweet

