De nu al drie weken aanhoudende protestactie 'Occupy Wall Street', die sociaal en economisch onrecht aan de kaak stelt, deint uit over de hele VS. Maar ook in ons land klinkt gemor over de crisis. Een nieuwe Facebookgroep roept op om op 30 oktober in Brussel te manifesteren.
Sorteer op:
-
Nu ook Brussel 30 Oktober!
http://www.natuurlijkerleven.nl/natuurlijker---... -
Brussel de bron van het kwaad
-
People unite and be like one force, and rise against the suppressors elite force!
Eindelijk word het volk wakker :) -
gelukkig maar
-
3
People unite and be like one force, and rise against the suppressors elite force!
Eindelijk word het volk wakker :)
Het volk is nog lang niet wakker, was het maar waar. -
goed zo,het eind van capitalisme is in zicht
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
http://www.youtube.com/watch?v=NXsoakk3GRk
united we stand divided we fall -
In Amsterdam ook, ik zal er zijn!
-
Ach, er is weer een spam draadje over de occupy beweging geopend.
-
@8 Ook gij blablabla1977?
-
@9 Ach, er moet weer eens iemand reageren met een zinloze opmerking.
-
De vraag is: Wat levert t op? Wat zal er werkelijk veranderen? Is de Europese nachtmerrie straks voorbij als iedereen iets bezet? Krijgen we ons eigen land terug? Wordt de nannystate eindelijk gereduceerd? Zijn we dan eindelijk af van de overdreven regelzucht van een veels te groot en machtig overheids apparaat?
I doubt it... -
Sociaal en economisch onrecht moet aan de kaak geteld worden!
-
Eindelijk word het volk wakker
-
Weg met dit kabinet graaiers!
Afzetten die lui en zet er maar 5 huisvrouwen neer, want die doen het beter en eerlijker. Zij zetten het volk niet tegen elkaar op! -
Het volk krijgt toch ook een bonus...!? In de suppermarkt.
Mvg
Kees Bankier -
Supermarkt
-
http://www.youtube.com/watch?v=TcU57tAKzng
Let Love Rule, oftewel de omslag van hebzucht meer meer meer , niet kijkend naar de vernietiging van onze aarde en alle levende wezens, waaronder mensen,
naar liefde voor jezelf en de ander -
@6 Wow! freeomind
-
@12
"Wat levert t op? Wat zal er werkelijk veranderen?"
Dat zal de tijd leren. Belangrijk is, dat vele mensen wereldwijd niet meer accepteren wat er gaande is en dat deze mensen samenkomen om te gaan brain- en hartstormen over de alternatieven. Het is een begin en het kan uitgroeien tot een wereldwijde beweging.
@18
"Let Love Rule"
+++++++++++++++++
Het Leven is een school van de Liefde
en Liefde is de enige les
die we in dit Leven moeten leren. -
As citizens concerned about the economic crisis and austerity measures, we urge you to fundamentally change the proposed Greek rescue package. The bailout deal must be rewritten to ensure that public money serves the public interest and doesn't reward the banks and speculators which have helped cause the crisis.
avaaz petitie teken mee a.u.b.
http://www.avaaz.org/en/eu_people_vs_banks/?fdU... -
komt vanzelf overwaaien; eindelijk!
-
@11 Dus je dacht laat ik het dan maar doen.
-
Achja, pest de Brusselaars nog maar een beetje. ;( Die manifestaties zijn een echte pest voor de inwoners. Gelukkig is het op een zondag, en niet in de week of zaterdag; anders zou dat daar een echte chaos worden. (Ik spreek uit ervaring, ik werk in Brussel).
-
Laat ons , mij in vrede in liefde zijn, ook al betekend dit dat we NEE zeggen STOP, tegen de plunderingen van onze planeet.
-
Er zijn al in 1020 steden bevestigde manifestaties op 15 oktober.
Check http://www.meetup.com/occupytogether/
en www.occupytogether.org
dit is groter dan de VS of Europa alleen.
Dit is de wereldbevolking die in opstand komt tegen de gang van zaken op deze mooie planeet. -
nos en rtl en sbs 6 geven geen nieuws over dit weer een schande !!
-
Pruttelrevolutiepiepjes vermengd met love&peace bullshit. Het volk mort. Driewerf gaap. Zonde van de energie, want het gaat totaal niets uitrichten, totdat hordes mensen keihard gaan weigeren belasting te betalen.
.
Uitdeinen, wat is dat trouwens? -
En nu maar hopen dat ze het doorzetten en dat dit niet afzwakt
-
@30 Maar je hoort NIKS over de 1020 steden die meedoen wereldwijd.
Dat er overal in alle landen manifestaties geplant staan voor de 15e.
Heb blijft bij Wallstreet en alsof het alleen daar is. -
@31
Er staat toch net "Ook in Brussel". Je spreekt dit bericht tegen ;p -
Het internet staat BarstensVol met "we are the 99%" blogs etc.!
Check dit (giburu = search engine zonder googles' search-bubble )
giburu: http://bit.ly/qOrV8D (resultaten tot ver in pagina 30!)
google: http://bit.ly/p6gQ9D (google pics) -
@29 Het schijnt in de winter erg koud te zijn in New York, ik denk dat de kindertjes dan weer naar mama hollen. Maar misschien gaan ze in de lente weer verder, dan wordt het "de westerse lente"
-
Wallstreet / Main street.
Persvrijheid.
Media zijn afhankelijk van advertenties hun klanten zijn banken multinationals en Overheden.
Ik vind dat erg weinig gepubliceerd wordt over Occupy Wallstreet en inmiddels vele andere steden
Niets over de argumenten en vreedzame maar gezonde kritiek op Banken en Overheden.
Beleefd doch dringend verzoek.
Als Burger daag ik de journalisten uit een goed en diepgaand op deze spontane ontstane organisatie en haar doelstellingen argumenten en visie op zaken in te gaan.
Door het ontbreken ervan nu doet u uw lezers te kort omdat naar mijn menig dit de 99% is waar deze organisatie op doelt.
Gezien de reacties op nujij.nl is er veel belangstelling voor.
Is uw artikel positief of negatief respecteer ik dat evenwel. Maar nu onthoud u velen het bestaan van deze organisatie door deze dood te zwijgen of slechts oppervlakkige informatie te verspreiden. En daar mee onthoud U de mogelijkheid van ( de burger) een eigen mening te vormen.
Ik ben slechts een verontruste burger. -
Kan iemand hier vertellen wat nou concreet de bedoeling is van deze beweging, wat willen ze bereiken?
-
@36 als je dat nou nog niet weet, het staat notebene 3 berichtjes boven je.. De occupy beweging protesteert tegen het kapitalisme. Het eist een ander systeem, minder invloed van de 1% en meer invloed van de overige 99%.
-
@12. indd wat levert het op. wat bereiken we als we alles bezetten? we moeten gewoon niet meer mee doen aan dit systeem, een eigen systeem bedenken. met eigen geld en eigen voedselsysteem. helaas verwachten de meeste mensen nog steeds dat politici het wel zullen opknappen, we zijn nog lang niet wakker.
-
@37
Ik vraag me dan wel af wat voor systeem? Communisme ofwat? Ik weet het niet hoor. Heb nog nooit ergens een concreet plan gehoord, alleen "weg met het kapitalisme!" Ik vrees dat je daar niet echt ver mee komt. -
@37
De beweging eist een ander systeem. Dat is dus supervaag. -
@31
Het stelt ook werkelijk (nog) geen ene ruk voor. Absoluut (nog) niet nieuwswaardig. Je kreet in #27 slaat dus echt helemaal nergens op.
De grootste groep die van plan is iets te doen zit in A'dam en is niet groter dan 38 personen. -
@36 in het kort / probeer het te formuleren
Stoppen met bonussen en het misfunctioneren van banken stoppen door deze te blijven steunen met belastinggeld. De invloed van bedrijven en banken in de politiek.
U stemt een partij of persoon op zijn belofte.
een maal aan de macht ( gaan de belangen voor na de politiek voor) zij krijgen immers na hun politieke carriere prachtige baantjes of bestuurfuncties.
( kok) zalm bij Unilever KLM Shell enzv.
Natuurlijk hadden ze direct na de Crediet Crises zaken bank en Spaarbank moet scheiden Nu worden de overheden gechanteerd met het niet functioneren van een systeem (pinnen) ( spaargeld) = onrust.
99% van de mensen heeft niets 1% heeft alles. Een blijvende groei = huidige systeem is onmogelijk door het ontbreken van voldoende grondstoffen.
Deze organisatie wenst geen geweld. slechts een poging een antwoord te vinden. -
@41 de pers werkt ook niet echts mee, en wat is het probleem. Wat is er mis mee om tegen bonnussen te zijn. En u vind het allemaal lekker gaan
Het systeem werk volgens u. ok. ik respecteer uw mening. -
@36 Verandering van financieel corrupt vriendjespolitiek door
multinationals banken en regering.
Maar dat weet u toch wel? -
ik ben 99 % en wakker en voorbereid,u ook ?
-
@39 U geeft al aan welk systeem. een val de doelen is daar nu juist over na te denken. Een / het moeten groeien in dit systeem kan niet meer er zijn eenvoudig te weinig grondstoffen voor. ( dus m.b.t U is de organisatie al een beetje geslaagd ) of u moet van mening zijn dat we zo door kunnen gaan.
Met vr gr Cor -
euro valt tussen nu en 22 weken !! wees voorbereid !!
-
@32 ""Er staat toch net "Ook in Brussel". Je spreekt dit bericht tegen ;p"
ow? En Amsterdam? Den Haag?
Waarom mogen we dat niet weten?
En ja de media IS op de hoogte want ze worden meerdere keren per dag gemailt door heel veel mensen. -
@47 pr kennis te maken.
Hoe ziet/ wat denkt u dat de overheid doet...een nieuwe munt invoeren of zelfs een wereldmunt en dan wel gekoppeld aan tastbare dingen - goud/grondstoffen stand v/d economie enzv of weer gebaseerd op lucht.
ik benieuwd naar uw visie hierop. -
de media reageert niet,dus wereld nieuws willen ze niet geven,mensen die niet op internet zitten,dus ouderen weten niet wat er speelt in de wereld,schande NOS,RTL,SBS6 en journalisten schaam je !!
ik ben 99 % en wakker en voorbereid,u ook ? -
@49 hoe is u visie op bestaan van euro ? is veel interessanter ?
-
evenwicht zij worden betaald bestuurd door dit systeem ze kunnen niet anders, stel dat zij ook hun baan verliezen?
We moeten het echt zelf doen, onze eigen media zijn en informeren. -
Sorrij mijn computer is wat traag.
Ik deel uw mening zover / omvallen of en heel weinig waard worden wat op het zelfde neerkomt bijvoorbeeld een superinflatie. Het ligt eraan of de banken in de lucht gehouden kunnen worden gehouden. ik heb gedaan wat ik zover kon doen mijn bezit te beschermen. -
@42 Die 99/1 vergelijking komt uit de USA, ik heb geen idee hoe het hier is, maar is dit alles wat ze willen veranderen?
-
@40
Vaag ja, rationeel en qua planning vaag, maar het gevoel is duidelijk en terecht. Trouwens, veel dingen beginnen vaag. So what. Je hoeft niet altijd je weg uit te stippelen. Gewoon gaan en onderweg goed opletten. Zo gaat het meestal. -
@54 U heeft ( elke burger heeft al een schuld) bij geboorte als we zo doorgaan is dat zo 60.000 euro. ( dus met andere woorden = slaaf) nu 22.000 geloof ik.
-
En ook al veranderd er niks, tenminste weten degene die het niet pikken dat ze iets geprobeerd hebben. Liever falen terwijl je iets goeds doet, dan ´wereldwijs´ op je luie reet zitten, want dan weet je zeker dat er niets veranderd.
Misschien is dit een ondergronds brandje, zo een die je beter niet onderschatten moet. -
200.000 topsalarissen,jaarlijks 100.000 euro korten,zolang de crisis duurt. 20.000.000begrotings tekort meteen opgelost,iedereen weer verder met zn leven,klaar.
-
https://www.amsterdamgold.nl/nieuws/1132/fiat-g...
Er zijn honderden filmpjes welke uitleggen hoe maf dit systeem eigenlijk is.
Deze vond ik helder. -
@56
Als je in schulden geboren wordt, en dat worden we idd, dan is dat eigenlijk net zo schandalig als de idee van de erfzonde, het meest smerige idee ooit...
Ik bedoel, ik zie weinig verschil in de logica van deze twee zaken, religie of geld. Schuld heb je en je wordt moreel geacht dit te betalen. Dus zo worden we geplet tussen schuld en beloften.
Om gek van te worden eigenlijk. -
Wij zijn zelfs niet eens bevoegd zonder de noodzakelijke papieren deze planeet te bewandelen. Mensen beginnen nu pas te beseffen dat vrijheid niets met geld te maken heeft of machte.
Communisme was slecht omdat de staat zich overal inmengde. Wat doen onze overheden? je kunt helemaal niets zonder de inmenging van de staat. -
@55
Een klein beetje planning kan geen kwaad. Er is namelijk nog geen enkel plan opgedoken, om het kapitalisme door iets anders te vervangen. Wat gaat er anders gebeuren, als ze de boel omvergeworpen hebben?
@46
Kan het zijn dat ik je uitleg niet helemaal begrijp? Type aub een beetje duidelijk, in goede zinnen. -
vergeet niet op dit bericht te stemmen blijft het lang zichtbaar en kunnen ook anderen het lezen.
-
vraagje zijn jullie hier voor bereid ? voedsel/water enz ?
-
@62 sorry mijn computer is zo traag dat hij wel letters overslaat.
Het is geen doel het systeem om te werpen , te beginnen met de grootste fouten en misstanden er uit te halen.
Als morgen de euro omvalt is het systeem ook omgevallen.
Lijkt mij net als u iets te plannen en daarvoor moeten dus nieuwe ideeen en creatieve oplossingen gevonden voor een duurzamer en eerlijkere wereld.
met vr gr Cor -
@62 En dat is slechts hun doel ....echter een hele grote uitdaging.
-
terug naar het begin toen er nog arbeid was,want het is toch van de zotte dat de hele wereld door leert !!
-
@41 "Het stelt ook werkelijk (nog) geen ene ruk voor. Absoluut (nog) niet nieuwswaardig. Je kreet in #27 slaat dus echt helemaal nergens op.
De grootste groep die van plan is iets te doen zit in A'dam en is niet groter dan 38 personen."
Ik weet uit zeer betrouwbare bron dat dat getal onzin is.
Niet iedereen wenst met naam en toenaam geregistreerd te staan op een site die gelinkt is aan occupy-den haag of occupy- Amsterdam.
@36 Waar het om gaat is dit: http://www.youtube.com/watch?v=N8o3peQq79Q
Een verklaring van Occupy die voorgelezen is op de Amerikaanse tv.
Onder t filmpje (rechts naast t vlaggetje) kun je meelezen. -
@ 68 wow 38 is veel voor het begin walsstreet begonnen met 9 man ;-)
-
@42
Ik tel een paar punten (die jij volgens mij nu zelf verzint, want ik kan die punten niet terugvinden bij de organisatie van dit revolutiegepiep) en loop ze even af.
Het eerste punt is volstrekte onzin (stop met bonussen), want de overheid heeft geen ene reet te vertellen over beloning in het bedrijfsleven en dat moeten we ook zo houden als we een min of meer vrije maatschappij wensen.
Het tweede punt is aardig (geen belastinggeld naar noodlijdende banken) maar is toch echt strijdig met de overheidstaak om arbeidsplaatsenverlies te helpen voorkomen. Hoe wou je dit dus concreet maken zonder ALLE overheidssteun te stoppen? Onwaarschijnlijke idealistische klets dus.
Het derde punt (invloed van bedrijven en banken in de politiek) is vaagpraat. Wat wou je doen dan? Bedrijfsleven heeft nu eenmaal invloed. Fact of life.
Het vierde punt is m.i. wel zinnig (invloed van de kiezer is te klein, volksvertegenwoordigers streven vooral eigen belangen na). Helaas ook hier geen concrete invulling, dus dat doe ik dan maar: We moeten m.i. een directere vorm van democratie realiseren, gesteund door wat het wwweb mogelijk maakt en investering in betere informatievoorziening. Ik heb het dus over web based DigiD-gekoppelde referenda, niet eentje, maar tientallen per jaar, op alle beslispunten die het volk aan gaan en dit ondersteund door gestructureerde censuurvrije informatieplatforms (we hebben er al wel een paar maar dat moet echt beter). Ik denk daarbij aan wiki-stijl, community controlled websites. Meer invloed bij de bevolking, minder bij schijnvertegenwoordigers en ook keihard de megalomane europese tirannie terugsnoeien; zeg de hinderlijke verdragen maar op en blijf stevig meedoen met hanselsbevordering en goede relaties.
Dan het vijfde punt (de nutsfunctie van banken scheiden van commercieel-zakelijke activiteiten en die nutsfunctie door de overheid laten controleren/beheren). Ook dit vind ik zinnig, maar het is onmogelijk in de huidige situatie waarin te weinig vertrouwen in onze eigen overheid en in die banken bestaat. Eerst dus een directere vorm van democratie implementeren, dan die scheiding vorm geven. En wel zodanig dat er feitelijk scheiding in risico's ontstaat. Nieuwe bankbedrijven dus, die zich aan de nieuwe regels gaan houden m.b.t. haar nutsfuncties.
Het punt "99% versus 1%" parkeer ik toch maar even in de hoek van libelle-gejank. Daar kan echt niemand iets mee en het ondermijnt volgens mij de kans op succesvolle verandering. -
@43
Bonussen verbieden in het bedrijfsleven is idealistische bullshit. Zie hierboven.
Ik vind het allemaal lekker gaan??! Waar haal je dat nou vandaan? Klopt niets van! -
@50
#41 gemist in je zelotische geestdrift? Stop je libelle-gejank. Het is zeer schadelijk voor de kans op echte verandering. -
@52
Ik stel voor dat je daarmee dan begint; met informeren. -
@71 en 70 eng he,de verandering ?
-
@70 ik ga u antwoorden ik heb even tijd nodig. alvast meld ik u dat juist uw argumenten bij lezen er nodig zijn tot de gewenste verandering. hierbij al vast mijn dank voor het reageren.
-
@68
En ik weet uit nog veel betrouwbaarder bron dat je uit je nek kletst. We zullen zien wat er gaat gebeuren. Ik ben er niet tegen, maar erger me kapot aan de vaag klagende anti-kapitalistische love&peace idioten die geen flauw idee hebben over hoe de wereld in elkaar zit. Als het initiatief voor verandering mislukt, is het aan hen te wijten. -
@ 76 Lees en informeer u beter !!
-
@62 "Een klein beetje planning kan geen kwaad. Er is namelijk nog geen enkel plan opgedoken, om het kapitalisme door iets anders te vervangen. Wat gaat er anders gebeuren, als ze de boel omvergeworpen hebben?"
Hoe is het kapitalisme tot stand gekomen?
Is kapitalisme een synoniem voor egoïstisch denken en handelen?
Of kan Kapitalisme omgevormd worden naar iets dat de wereld verbeterd zonder dat het tegelijkertijd het milieu vernietigt, zonder dat er mensen zijn die van gekkigheid niet weten wat te doen met hun geld terwijl aan de andere kant mensen creperen van de honger?
Een systeem is als een computer:
Is ie stuk: maak je m
gaat ie nog ene keer stuk: dan gooi je er nog een beetje geld tegenaan zodat ie t weer doet.
Gaat ie daarna weer stuk dan word het tijd om na te denken of je wel goed bezig bent en of nje niet beter je pc kunt laten vernietigen en een nieuwe aan moet schaffen.
Je blijft er niet keer op keer kapitalen ingooien in de hoop dat wat voorheen niet werkte, nu wel gaat werken. (met kans op kortsluiting, brand etc) -
@76,
Ze weten drommels goed hoe de wereld in elkaar zit.
Daarom gaan ze de straat op om daar verandering in te brengen. -
@74
Waar slaat dat nu weer op?
Als lezen te moeilijk voor je is, neem een spandoek en kras op. -
@77
Laatste keer: kras een eind op of reageer met wat inhoud. -
@75
Ik moet er ook vandoor, dus neem de tijd ;-)
Later! -
@80 u berichten,schreeuwen angst uit !! o ja lees hier http://www.nujij.nl/economie/occupy-amsterdam.1...
-
Vergeef mijn sarcasme, maar wat denkt men hier mee te bereiken? De toplaag van bedrijven op straat zetten komt op mij over als een nogal sterk verhaal.
-
@79
"@76,
Ze weten drommels goed hoe de wereld in elkaar zit."
Inderdaad, maar @76 schijnt het nog niet te weten.
Leesvoer: onder ander John Perkins: "Bekentenissen van een economische huurmoordenaar."
Quote uit dit boek om @76 een eindje op weg te helpen:
"Sommige wijten onze huidige problemen aan een georganiseerde samenzwering. Ik wou dat het zo eenvoudig was. Leden van een samenzwering kunnen opgespoord en voor het gerecht gebracht worden. Dit systeem wordt echter gevoed door iets wat veel gevaarlijker is dan een complot. De drijvende kracht erachter is niet een kleine groep mensen, maar een concept dat inmiddels aanvaard is als een evangelie: het idee dat alle economische groei goed is, en dat hoe groter de groei is, hoe meer mensen ervan zullen profiteren. Daarnaast heeft dit geloof als consequentie dat men vindt dat de mensen die uitblinken in het opstoken van de vuren van de economische groei verheerlijkt en beloond dienen te worden, terwijl degenen die zijn geboren in verre landen uitgebuit mogen worden.
Dit is uiteraard een onjuist concept. We weten dat economische groei in veel landen slechts ten goede komt aan een klein deel van de bevolking en vaak zelfs tot toenemende armoede en ellende leidt voor de meerderheid. Dit effect wordt versterkt door het daarmee samenhangende geloof dat de topmensen in het bedrijfsleven die dit systeem sturen een speciale status verdienen. Dit geloof is de wortel van veel van onze huidige problemen en is wellicht ook de reden waarom het op dit moment wemelt van de complottheorieën. Wanneer mannen en vrouwen worden beloond voor hebzucht, wordt hebzucht een drijfveer die corrumpeert. Wanneer we de ongebreidelde consumptie van de hulpbronnen in de wereld nagenoeg gelijkstellen aan het werk van een heilige, wanneer we onze kinderen leren mensen na te volgen die een onevenwichtig leven leiden, en wanneer we grote delen van de bevolking beschouwen als dienstpersoneel van een kleine elite, vragen we om problemen.
In hun drang om hun mondiale rijk uit te breiden wenden ondernemingen, banken en regeringen (gezamenlijk de corporatocratie) hun financiële en politieke macht aan om ervoor te zorgen dat onze scholen, bedrijven en media dit onjuiste concept en de consequentie ervan steunen. Ze hebben ons tot een punt gebracht waarop onze mondiale cultuur veranderd is in een monsterlijke machine die behoefte heeft aan exponentieel stijgende hoeveelheden brandstof en onderhoud, en wel in die mate dat deze machine uiteindelijk alles zal opslokken en dan geen andere keus meer zal hebben dan zichzelf te verslinden.
De corporatocratie vormt geen samenzwering, maar de leden ervan hebben wel gemeenschappelijke waarden en doeleinden. Een van de belangrijkste functies van deze corporatocratie is het systeem in stand te houden en voortdurend uit te breiden en te versterken. De levens van degenen die 'het maken' en hun parafernalia - hun villa's, jachten en privé-jets - worden voorgesteld als inspirerende modellen die ons ertoe moeten aanzetten om almaar meer te consumeren. Elke gelegenheid wordt aangegrepen om ons ervan te overtuigen dat dingen kopen onze burgerplicht is, dat het plunderen van de aarde goed is voor de economie en derhalve onze hogere belangen dient. Mensen zoals ik krijgen waanzinnig hoge salarissen betaald om de bevelen van het systeem uit te voeren. Als het ons niet lukt, komt een kwaadaardiger soort huurmoordenaar, de jakhals, in actie. En als de jakhals tekortschiet, krijgt het leger opdracht de klus te klaren." -
@70
Het eerste punt is volstrekte onzin (stop met bonussen), want de overheid heeft geen ene reet te vertellen over beloning in het bedrijfsleven en dat moeten we ook zo houden als we een min of meer vrije maatschappij wensen.
Het tweede punt is aardig (geen belastinggeld naar noodlijdende banken) maar is toch echt strijdig met de overheidstaak om arbeidsplaatsenverlies te helpen voorkomen. Hoe wou je dit dus concreet maken zonder ALLE overheidssteun te stoppen? Onwaarschijnlijke idealistische klets dus.
Het derde punt (invloed van bedrijven en banken in de politiek) is vaagpraat. Wat wou je doen dan? Bedrijfsleven heeft nu eenmaal invloed. Fact of life.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Geen bonus bij een wanprestatie lijkt mij reeel ( zeker dan niet betaald door de burger met belasting geld)
Het vierde punt is m.i. wel zinnig (invloed van de kiezer is te klein, volksvertegenwoordigers streven vooral eigen belangen na). Helaas ook hier geen concrete invulling, dus dat doe ik dan maar: We moeten m.i. een directere vorm van democratie realiseren, gesteund door wat het wwweb mogelijk maakt en investering in betere informatievoorziening. Ik heb het dus over web based DigiD-gekoppelde referenda, niet eentje, maar tientallen per jaar, op alle beslispunten die het volk aan gaan en dit ondersteund door gestructureerde censuurvrije informatieplatforms (we hebben er al wel een paar maar dat moet echt beter). Ik denk daarbij aan wiki-stijl, community controlled websites. Meer invloed bij de bevolking, minder bij schijnvertegenwoordigers en ook keihard de megalomane europese tirannie terugsnoeien; zeg de hinderlijke verdragen maar op en blijf stevig meedoen met hanselsbevordering en goede relaties.
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hier heb ik een andere mening.
Ik denk dat de invloed van het bedrijfsleven waar onder banken te groot is.
Daardoor pleazen ze graag het bedrijfsleven neem nu Emiel weg en ......
direct bij de KLM topfunctie. Zalm ING Kok bestuursfuncties en gewoon allemaal die bonus pakken. We hebben in Nederland de Balkenende norm de Bestuurder ontvangen nog steeds veel meer. Ik zal u hierna overzicht uit 2009 doen toekomen.
Ik vind het zeker niet erg dat iemand die presteerd veel verdiend maar wel in verhouding.
Wat vrije markt........ alle banken US en europa bijna van de overheid.
Het systeem staat al te wankelen.
Dan het vijfde punt (de nutsfunctie van banken scheiden van commercieel-zakelijke activiteiten en die nutsfunctie door de overheid laten controleren/beheren). Ook dit vind ik zinnig, maar het is onmogelijk in de huidige situatie waarin te weinig vertrouwen in onze eigen overheid en in die banken bestaat. Eerst dus een directere vorm van democratie implementeren, dan die scheiding vorm geven. En wel zodanig dat er feitelijk scheiding in risico's ontstaat. Nieuwe bankbedrijven dus, die zich aan de nieuwe regels gaan houden m.b.t. haar nutsfuncties.
O.K maar een gespaarde euro 30x uitlenen is geen optie
De huidige aandeelhouders namen een economisch risico wat niet zo als nu gebeurd op de belastingbetaler moet worden afgewend.
Het punt "99% versus 1%" parkeer ik toch maar even in de hoek van libelle-gejank. Daar kan echt niemand iets mee en het ondermijnt volgens mij de kans op succesvolle verandering.
Nee dat is niet juist. als je al met staatsschuld wordt geboren wordt je al direct deelnemer van een systeem. Met alles wat bovenwater is gekomen zit er nog niet een bankdirecteur achter de tralies. Het systeem verdedigd de alle rijksten
ik ben niet onbemiddeld...ondernemer geweest. Links en rechts worden momenteel genaaid. ( mijn excuus)
Lees meer: http://www.nujij.nl/economie/occupy-wall-street... -
Deze site laat de drijfveren zien van mensen die meedoen aan de occupy protesten. http://wearethe99percent.tumblr.com/
Ik kwam net deze link tegen http://www.rnw.nl/nederlands/article/occupy-bew...
Artikel eronder is in het nederlands -
@76
"de vaag klagende anti-kapitalistische love&peace idioten"
Inderdaad "love and peace". Het alternatief, "hate and war", is geen enkele optie, want dat hebben we nu al en we hebben er schoon genoeg van.
En raad eens, waar de idioten zitten? -
*ben nog op zoek naar een Nederlandse vertaling van het OCCNYC-manifest*
-
Hierwat schaamteloze salarissen zonder bonus.
bedenkt daarbij :
de balkenende norm
de staat / succes van ziekenhuis en of woning coop staan bijna alle maal op omvallen
Niet schrikken ( 2009)
1.Voorzitter ABN-AMRO (2009) - 954.000
2.President Directeur Schiphol (2009) - 739.0003.Voorzitter Bank Nederlandse Gemeenten (2009) - 708.000
4.Ad-Interim Bestuurder Orbis Ziekenhuis in Sittard (2009) - 643.000
5.Zes Bestuursleden ABN-AMRO (2009), elk - 600.000
6.President-Directeur Nederlandse Spoorwegen (2009) - 566.000
7.Directeur Altrecht Geestelijke Gezondheidszorg (2009) - 507916 (wopt)
8.Drie overige Directeuren Schiphol (2009), elk - 500.000
9.Bestuurder Orbis Ziekenhuis in Sittard (2008) - 500.000
10.Voorzitter Raad van Bestuur Stichting Vestia Groep Rotterdam (2009) - 497.160
11.Bestuurder Vestia, woningcorporatie Rotterdam - Haaglanden (2009) - 497.000
12.Algemeen Directeur Tennet (beheerder landelijke electriciteitsnetwerk) (2009) - 487.000
13.Raad van Bestuur CZ Groep Zorgverzekeraar OWM UA (2009) - 483.000
14.Adviseur Raad van Bestuur Stichting Ymere (2009) - 471.546 (wopt)
15.Presentator Vara (2009) - 451.000
16.Lid Raad van Bestuur Coöperatie VGZ-IZA-Trias-groep u.a. (2009) - 451.000 (wopt, zie speciale pagina)
17.Directeur Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR) (2009) - 448.000
18.Duurste Specialist van Stichting Onze Lieve Vrouwe Gasthuis in Amsterdam - 413.714 (er zijn maar liefst 15 specialisten in deze 'stichting' die méér dan 400.000 euro per jaar verdienen!)
19.Duurste Specialist van Stichting Medisch Centrum Twente (2009) - 429.661
20.Hoofd Autoriteit Financiële Markten (2009) - 420.000 (semi-publieke sector)
21.Directeurbestuurder R.K. Woningstichting Ons Huis (2009) - 413.900 (wopt)
22.Presentator Vara (2009) - 413.000
23.Docent Politieacademie (2009) - 385.422 (wopt)
24.Meest verdienende Medisch Specialist Erasmus MC (2009) - 368.512 (wopt)
25.Voorzitter Zorggroep Noorderbreedte (Friesland) (2009) - 367.000
26.Raad van Bestuur UMC St. Radboud Nijmegen (2009) - 365.931 (wopt)
27.Directeur Bestuurder Stichting Parteon (2009) - 362.000
28.Voorzitter Menzis zorgverzekeraar (2009) - 361.00029.Alliantie Woningcorporatie (2009) - 352.000
30.Voorzitter Wageningen University (2009) - 351.000
31.Duurste Hoogleraar UMC St. Radboud Nijmegen (2009) - 349.895 (wopt)
32.Presentator Tros (2009) - 346.000
33.Voorzitter Zorggroep Noord- en Midden Limburg (2009) - 342.000
34.Voorzitter Raad van Bestuur Stichting Woonzorg Nederland (2009) - 340.534 (wopt)
35.Raad van Bestuur Academisch Ziekenhuis Maastricht (2009) - 340.523 (wopt)
36.Algemeen Directeur Staedion (2009) - 239.115
37.Voorzitter van het Bestuur van LVNL (2009) - 338.134 (wopt)
38.Duurste Medisch Specialist Stichting Ziekenhuis Gelderse Vallei (2009) - 334.582 (wopt)
39.Presentator Vara (2009) - 334.000
40.Directeur Raad van Bestuur CZ groep Zorgverzekeraar (2009) - 317.000 (wopt)
41.Directievoorzitter Stichting Energieonderzoek Centrum Nederland (2009) - 313.457
42.Bestuurder Stichting de Alliantie Huizen (2009) - 312.069
43.Raad van Bestuur Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC) (2009) - 310.958 (wopt)
44.Medewerker Belastingdienst, Ministerie van Financiën (2009) - 309.418 (wopt)
45.Duurste Medisch Specialist Universitair Medisch Centrum Utrecht (2009) - 308.619 (wopt)
46.Voorzitter Raad van Bestuur OWM DSW Zorgverzekeraar UA (2009) - 308.371 (wopt)
47.Bestuurder Stichting Flevoziekenhuis (2009) - 306.734 (wopt)
48.Voorzitter Raad van Bestuur Maaslandziekenhuis Rotterdam (2009) - 306.714
49.Algemeen Directeur NCRV (2009) - 304.000
50.Voorzitter Raad van Bestuur Meander Medisch Centrum Amersfoort (2009) - 301.526
51.Directeur Behandeling, gynaecoloog Stichting Geertgen (2009) - 300.000
52.Bestbetaalde Specialist AMC (2009) - 298.000
53.Voorzitter Ymere woningbouwvereniging (2009) - 297.000
54.Voorzitter Raad van Bestuur Stichting Atrium Medisch Centrum Heerlen (2009) - 294.781
55.Bestuurder Stichting Catharina Ziekenhuis Eindhoven (2009) - 294.093
56.Statutair Directeur Woningstichting Eigen Haard Amsterdam (2009) - 293.362 (wopt)
57.Bestuurder NPO (Nederlandse Publieke Omroep) - 293.000
58.Bestuurder Zorggroep Noord- en Midden Limburg (2009) - 293.000
59.Duurste Hoogleraar van Universiteit van Amsterdam (2009) - 292.500 (wopt)
60.Lid Raad van Bestuur Stichting Máxima Medisch Centrum (2009) - 292.000 (wopt)
61.Bestbetaalde Hoogleraar Universiteit van Amsterdam (2009) - 292.000
62.Directeur Stichting Medisch Centrum Haaglanden (2009) - 291.857 (wopt)
63.Lid Raad van Bestuur Stichting Ymere (2009) - 287.383 (wopt)
64.Bestuurder Stichting Alysis Zorggroep Arnhem (2009) - 286.047
65.Bestuurder Stichting Haga Ziekenhuis 's-Gravenhage (2009) - 285.110 (wopt)
66.Duurste Academisch Medisch Specialist VU Medisch Centrum Amsterdam - 284.436 (wopt, ruim 70 specialisten verdienen meer dan de premier in het VU Medisch Centrum)
67.Directeur Beheer Sint Linduinastichting Schiedam (2009) - 282.370 (wopt)
68.Voorzitter Stichting Amphia Breda (2009) - 281.702 (wopt)
69.Bestbetaalde Specialist Westfries Gasthuis Hoorn (2009) - 281.000
70.Bestbetaalde Hoogleraar Universiteit van Tilburg (2009) - 280.000
71.Voorzitter Raad van Bestuur Ymere Amsterdam (2009) - 279.727 (wopt)
72.Voorzitter Raad van Bestuur CWZ Nijmegen (2009) - 279.000 (wopt)
73.Voorzitter Raad van Bestuur Stichting Heliomare Wijk aan Zee - 278.718 (wopt)
74.Lid Raad van Bestuur Stichting Ymere Amsterdam - 273.549 (wopt)
75.Algemeen Directeur Centraal Orgaan Opvang (COA) (2009) - 273.526 (wopt)
76.Voorzitter Stenden Hogeschool Noord-Nederland (2009) - 272.000
77.Lid Raad van Bestuur Stichting Portaal (Baarn) (2009) - 272.000
78.Voorzitter Raad van Bestuur Stichting Groene Hart Ziekenhuis, Gouda - 271.653
79.Lid Raad van Bestuur Stichting Jeroen Bosch Ziekenhuis - Den Bosch (2009) - 271.784
80.Productiedirecteur CBR (2009) - 271.000
81.Voorzitter CvB Universiteit Maastricht (2009) - 270.536 (wopt)
82.Bestuurvoorzitter Universiteit Maastricht (2009) - 270.000
83.Directeur Omroepvereniging Max (2009) - 268.679 (wopt)
84.Lid Raad van Bestuur Stichting Rijnland Zorggroep (2009) - 268.968 (wopt)
85.Directeur/Bestuurder Stichting Woonbedrijf SWS.Hhvl Eindhoven (2009) - 268.836
86.Directeur Achmea Zorgverzekeringen (2009) - 268.000 (wopt)
87.Stichting ComA Wonen Rotterdam (2009) - 266.409
88.Voorzitter Raad van Bestuur TNO (2009) - 265.121 (wopt)
89.Directeur Bestuurder Stichting Trudo Eindhoven (2009) - 263.877 (wopt)
90.Directeur-bestuurder Stichting Hestia Groep (2009) - 260.543
91.Voorzitter Raad van Bestuur R.K. Ziekenhuis St. Franciscus - 260.392 (wopt)
92.Bestbetaalde Specialist Medisch Centrum Haaglanden - 258.000
93.Raad van Bestuur Stichting Isala Klinieken - 257.732 (wopt)
94.Voorzitter Universiteit van Utrecht (2009) - 256.000
95.Directeur STER (St. Etherreclame) (2009) - 255.891
96.Voorzitter Raad van Bestuur Stichting Diakonessenhuis (2009) - 254.08997.Voorzitter Pro Persona (2009) - 253.000 (wopt)
98.Hoofd Agis Zorgverzekeringen (2009) - 253.000 (wopt)
99.Bestuurder Stichting Gehandicaptenzorg Sittard - 251.901
100.CEO European Division International Card Services BV (2009) - 250.959
101.Presentator Tros (2009) - 249.000
102.Bestuurder Talant, gehandicaptenzorg, Friesland (2009) - 246.000
103.Voorzitter Cito (van Citotoets) (2009) - 245.000
104.Voorzitter Raad van Bestuur Stichting Careyn (2009) - 243.137
105.Algemeen Directeur VTS Politie Nederland (2009) - 242.266 (wopt)
106.Directeur NIVRA (2009) - 242.000
107.Directeur NV Industriebank LIOF (2009) - 240.630
108.Directeur Bestuurder Stichting Habion (Ouderenhuisvesting Houten) (2009) - 236.935
109.Voorzitter Raad van Bestuur Stichting Reinier van Arkel - Den Bosch - 234.450
110.Bestuurder Woningbouwvereniging Stadgenoot Amsterdam (2009) - 232.742 (wopt)
111.Bestuurder Stichting De Stouwe uit Meppel (2009) - 230.293
112.Bestuurder Avans Hogeschool Brabant (2009) - 230.000
113.Tweede bestuurder Avans Hogeschool Brabant (2009) - 230.000
114.Lid Raad van Bestuur Stichting Epilepsie Instellingen Nederland (2009) - 228.780
115.Directeur Stichting Ouderenhuisvesting Rotterdam (2009) - 227.875
116.Rector Universiteit van Utrecht (2009) - 225.000
117.Bestuurder F.P. Bijdendijk Woningbouwvereniging Stadgenoot (2009) - 224.550 (wopt)
118.Best betaalde Hoogleraar Erasmus Universiteit Rotterdam (2009) - 224.000
119.Directeur TROS (2009) - 224.000
120.Directeur NOS (2009) - 222.000
121.Voorzitter ROC Amsterdam (2009) - 216.000
122.Tweede bestuurder ROC Amsterdam (2009) - 216.000
123.Voorzitter Raad van Bestuur Pluryn (2009) - 216.000 (wopt)
124.Bestuurder Universiteit van Utrecht (2009) - 214.000
125.Voorzitter Raad van Bestuur Stichting de Wever Tilburg (2009) - 213.852
126.Vice-voorzitter Stenden Hogeschool Noord-Nederland (2009) - 210.000
127.Bestuurder ROC Midden Nederland in Utrecht (2009) - 199.000
128.Directeur Woningstichting Eigen Haard Amsterdam (2009) - 196.371 (wopt)
129.Directeur NOS (2009) - 194.000
130.Financieel Directeur Woningbouwvereniging Stadgenoot (2009) - 191.974 (wopt)
131.Directeur Welbions Hengelo (2009) - 191.220
Op 17 december 2010 werd een overzicht bekend van de hoeveelheid topfunctionarissen in de (semi)publieke sector die meer verdienden dan €188.000. Het betrof een groep van maar liefst 2232 functionarissen, waarvan het gemiddelde inkomen €221.044,- bedroeg in 2009. -
@90 daar staat tegenover dat het aantal mensen dat HONGER heeft met 100 miljoen gestegen is door beursspeculaties etc.(bron: demorgen.be)
-
Verwijderd door redactie
-
@28
"Uitdeinen, wat is dat trouwens?"
Dat is wat golven doen als ze groter worden.
Zo ook de golf van protest. -
Verwijderd door redactie
-
"deint" uit over heel Amerika................wat een golven !!
Als het dan zo gezegd wordt...laat het dan ook maar een tsunami worden !!
Het wordt tijd dat er massaal geprotesteerd wordt. -
beursplein 5, wanneer?
-
@95 Gaat inmiddels niet meer over de VS en Brussel:
http://www.meetup.com/occupytogether/?see_all=1
kijk zelf maar.
15 oktober gaat t gebeuren. -
@ 97
't draadje gaat daar wel over.
15 oktober is ook al lang bekend. -
@98 was voor @96 bedoeld, maar die leest niet alles denk ik, daarom vraagt ie wanneer t is.
Dat t 15 oktober si dat weet ik al een tijdje ;) -
Ondanks dat de media hier over zwijgt, groeit het iedere dag. Er zullen altijd mensen het voortouw moeten nemen voor veranderingen. En er zullen altijd mensen die zich verzetten, omdat ze bang zijn voor veranderingen.
Het is tijd voor veranderingen. Je kunt de mensen maar zolang een lapje voor houden. -
@leuvenaar2
beetje planning kan idd geen kwaad, maar alles op zn tijd en plannen zat op de wereld, dit is echt niet het enige geld systeem. -
http://www.youtube.com/watch?v=84r-U0f5-qg kijk hier slaven dat willen ze van ons maken,mensen wordt wakker
-
@83 en @102
Weinig eigen inbreng moet ik zeggen. Je doet me denken aan een kennis van mij, die als hij het ergens niet mee eens is maar niet goed kan zeggen waarom, naar de boekenkast loopt, driftig begint te bladeren want daar "staat het ergens zo goed".
Niet alleen met linkjes en joetroep komen aanzetten a -
a.u.b.
-
De banken hebben de kans gehad om hun troep op te ruimen nu is het te laat.
-
@90,
En dan hebben wij nog een ellenlange lijst van overheidsdienders in de wachtregeling. Hoeveel zouden er dat niet zijn. Dat moeten er inmiddels ook honderden zijn. -
Mijn god wat een zelfbevredigingsdraadje is dit.
-
Je kan een petitie steunen om deze mensen een hart onder de riem te steken
honderdduizenden hebben hem al getekent
link
http://www.avaaz.org/nl/the_world_vs_wall_st/?c... -
Dit wordt de opmaat voor de 3e wereldoorlog!
-
Verwijderd door redactie
-
"People unite and be like one force, and rise against the suppressors elite force!
@3
Misschien heeft zo'n oproep wat meer effect als je het volk in zijn eigen taal aanspreekt. -
"goed zo,het eind van capitalisme is in zicht"
@6
Dat dacht Karl Marx meer dan een eeuw geleden ook, en hij had er waarschijnlijk langer over nagedacht dan jij. -
Iedereen klaar voor de Arabische hersft ? :)
-
Verwijderd door redactie
-
@91
En dat India door handelsverdragen met het westen geen goedkope (door patenten beschermde) medicijnen meer mag produceren voor Afrika.
Waardoor de Afrikanen geen toegang meer hebben tot betaalbare vaak noodzakelijke medicijnen.
En als handelsverdragen ertoe leiden dat er duizenden mensen overlijden aan ziektes, hoe denkt u dan dat de financiele elite en gelieerde politiek staan t.o.v. haar kiezers?
Mwahaha, burger, 3 x raden.. -
11912 oktober 2011 19:13 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Ewout Irrgang van de SP vrijdag tien relevante vragen gesteld over de Nederlandse goudvoorraad. Vragen variëren van: is er goud uitgeleend, waar ligt het goud en waarom zijn goud en goudvorderingen bij elkaar opgeteld op de balans. Alle vragen zijn hier te vinden en vanwege het grote belang hieronder nog eens gekopieerd.
Dit kan een belangrijke stap zijn bij het ter discussie stellen van de werkwijze, macht en het bestaansrecht van een centrale bank en van DNB in het bijzonder. Een maatschappij is gebaat bij vrijheid. De vrijheid om je eigen ruilmiddel te kiezen is daarbij van essentieel belang.
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kv-tk-2... -
How about this voor een complottheorie.
Op de S&P 500 worden normaal zo'n 20.000 put-opties verkocht voor elke maand serie.
Voor de maand oktober 2011 zijn dat er nu al meer dan 2 miljoen!
Dat is 100 x zoveel als normaal. De waarde van deze optie's is enkele miljarden. Als de S&P 500 deze maand fors in waarde duikt (crash) verdienen deze mensen tot wel 15 miljard dollar. Als de koersen stijgen zijn ze die miljarden aan opties kwijt.
Maar hoe zorgen ze ervoor er een crash komt?
Door op het verkeerde moment een heleboel aandelen tegelijk te verkopen.
Op de 1e plaats hebben mensen die een paar miljard in maand opties stoppen waarschijnlijk het veelvoud aan waarde in aandelen in bezit.
Daarnaast zijn er deze maand heel veel aandelen gekocht (koers +10%).
Als al deze aandelen tegelijk op het slechtst denkbare moment gedumpt worden, dan heb je een crash.
Volgens mij gaat gebeurt op het moment het volgende.
Eind september: Er worden belachelijk hoge aantallen put opties gekocht voor oktober, met een waarde van miljarden dollars.
Begin oktober: Er worden opvallend meer aandelen dan normaal verhandeld, tegen lagere koersen vanwege onduidelijkheid over o.a. Slowakije.
10-11-12 oktober
De koersen stijgen weer, Slowakije heeft weliswaar tegen gestemd, maar gaan alsnog toezeggen later deze week in een tweede stemming.
Weer worden veel aandelen gekocht en de S&P sluit vandaag net boven de 1200 punten (handig want de puts in grote aantallen zijn 1200 of lager)
De bezitters van de opties staan vandaag dus net niet "in the money".
13 of14 oktober
Slowakije heeft de 2e stemming en stemt TEGEN!
Paniek alom en de beurzen vliegen naar beneden.
Op dat moment dumpen de bezitters van de put-opties hun aandelen, wat de koersen helemaal de diepte in drukt en een crash is geboren.
Enkele partijen verdienen in een klap tussen de 5 en 25 miljard dollar en de oppositie leider van Slowakije trekt zich vanuit de politiek terug op zijn nieuwe jacht in Monaco.
Dit wordt de grootste roof uit de geschiedenis en 100% legaal, dankzij het feit dat de politiek short gaan (ongedekt handelen) is blijven toestaan.
Vandaag of morgen gaat dus iemand heel erg rijk worden en een heleboel anderen een stuk armer.
Ik voorspel dus een beurs crash voor vandaag 13 oktober of morgen de 14e.
Afhankelijk van wanneer Slowakije tegen gaat stemmen.
En ik raad iedereen dan ook aan om voor half 4 vandaag (opening wallstreet) zijn/haar rekening leeg te pinnen en met dat geld zoveel mogelijk blikjes tonijn te kopen als je kan.
Deze week wordt een keerpunt naar een nieuw tijdperk.
Ingeblikte tonijn en munitie de nieuwe valuta.
Zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb. -
@121
Doe je voordeel ermee, zou ik zeggen. Koop ook puts. Beter dan blikjes tonijn als je gelijk krijgt. -
Wat een aanstellerij.
-
Hulde voor actie.
-
@122
Heb calls geschreven op de aandelen in mijn bezit.
That will do, ik ga niet actief de wereld mee om zeep helpen. -
@86
"Geen bonus bij een wanprestatie lijkt mij reeel"
Ja, nogal wiedes! Waar het hier echter om gaat is of we de staat de macht geven om te bepalen wat er aan beloning in het bedrijfsleven wordt afgesproken. Dat zou m.i. belachelijk zijn.
Binnen de overheid en semi-overheid ligt dat wat mij betreft heel anders. Het afdwingen van de balkenende-norm (in plaats van een beetje kletsen daarover) lijkt me het minste.
@90
Waarom niet gewoon die oude link geplaatst? http://waterput.yolasite.com/artikelen/schaamte...
Of beter: de lijst met alle overschrijders: http://www.rijksoverheid.nl/bestanden/documente...
Maar let op: die lijsten gaan over semi-overheid en overheid. Dat is natuurlijk TOTAAL iets anders dan de beloning in het bedrijfsleven! Daar moet de overheid zich zo min mogelijk mee bemoeien, tenzij je graag in een totalitaire staat leeft. -
@85
John Perkins staat in mijn boekenkast, maar dan wel in de taal van de auteur, die helaas niet veel meer bleek dan een vroege voorloper van het complotter-gutmenschje dat hij is.
Hier heb je wat gezond-verstand-tegengif voor zijn idealistisch-zweverig geleuter:
http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/ar...
Dus, wat is je punt, vriend? -
@79
Mensen die alleen maar kraaien dat ze zielig zijn en eisen dat ze meer geld van de rijken moeten krijgen, veranderen de wereld niet. Pas als die protesten gepaard gaan met, of leiden tot, concrete en zinnige voorstellen, ontstaat kans op verandering. Die protesten zijn dus prima, maar wie niet verder komt dan leeghoofdig gejammer gaat het voor iedereen verknallen. -
@88
Je suggestie dat "hate & war" het alternatief zou zijn voor "love & peace", zegt nogal wat over je.
Next. -
@90
Waarom niet gewoon die oude link geplaatst? http://waterput.yolasite.com/artikelen/schaamte...
Of beter: de lijst met alle overschrijders: http://www.rijksoverheid.nl/bestanden/documente...
Maar let op: die lijsten gaan over semi-overheid en overheid. Dat is natuurlijk TOTAAL iets anders dan de beloning in het bedrijfsleven! Daar moet de overheid zich zo min mogelijk mee bemoeien, tenzij je graag in een totalitaire staat leeft. -
@87
Schokkend feitje voor je:
De ENIGE drijfveer die te zien is op al die pagina's gehuil, is eigenbelang! -
Beste Occupy minnaars aan de kop te zien is het iq rond dit clubje belachelijk laag::::,
Occupy Wall Streed deint uit over de hele VS ,ook in Brussel manifistatie gepland.
Ik had altijd gedacht dat Brussel in Belgie was
Stijgers in Economie
Italië dreigt Duitsland met uittreding als...
De Italiaanse premier Mario Monti (L) en de...
4 uur 32 minuten geleden door Bomba89
'Krimp economie neemt af'
De Nederlandse economie krimpt in juni...
12 uur 28 seconden geleden door nouffwatandersoftochniet
Buitenlanders keren Spanje de rug toe door...
Toeristen zal Spanje deze zomer hopelijk...
1 dag 5 uur geleden door joepdekat
Spanje zakt weg in schuldenmoeras
Tijd om eens even wat feiten op een rij te...
1 dag 6 uur geleden door peter1977
Zwitsers maken actieplan voor val euro
Hoewel Zwitserland er niet van uitgaat dat...
1 dag 10 uur geleden door tisso
Best gewaardeerd
Bolkestein wil onderzoek naar eigen munt
Nederland zou zo snel mogelijk een...
5 dagen geleden door Wij zijn er klaar mee!
'Mogelijk gat 76 miljard bij Spaanse...
Spaanse banken hebben mogelijk 76 miljard...
6 dagen geleden door Stefke007
Rol banken rond beursgang Facebook onderzocht
Amerikaanse toezichthouders stellen een...
6 dagen geleden door lizaliza
Opzettelijke onwetendheid leiders is...
“Er bestaat geen enkel voorbeeld van een...
6 dagen geleden door Mr.Q

