In Amsterdam dreigen 4000 probleemgezinnen en 19.000 jongeren in grote problemen te komen door de vele bezuinigingen. Zij kunnen worden getroffen door drie kortingsmaatregelen.
Sorteer op:
-
11 september 2011 06:51 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
21 september 2011 06:52 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
31 september 2011 06:55 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Meer bezuinigen is meer armoede is meer criminaliteit logisch. De regering moet ook wel geld gaan caschen voor al die projecten en steunmaatregelen om andere landen te redden. Degene die hiervoor het meest mogen opdraaien zijn overigens de middeninkomens.
-
Als mensen niets meer hebben, gaan ze het halen, je kunt er op wachten.
-
Een Amsterdamse Wethouder die zich met de landelijke politiek bezig gaat houden? Het moet niet gekker worden.
-
We zitten met het meest asociale kabinet wat ooit geregeerd heeft.
De VVD, dat zijn gewoon kille rekenmachines, en het CDA heeft zijn christelijke waarden al lang aan de duivel verkocht. -
@1 er zijn mensen in onze maatschappij die overal hun schouders onder willen zetten,maar door geestelijke en lichamelijke beperkingen niet de mogelijkheden hebben omdat te doen.
Als dat besef bij U en dit Kabinet niet aanwezig is dan zegt dat meer over U en dit Kabinet dan over de mensen die het hier betreft.
Politieke voorkeur is hier niet aan de orde maar wel empathie en een humaan inzicht.
Er zijn altijd Kabinetten geweest van verschillende samenstelling;daarvoor zijn wij als Nederland in het verleden;ook geprezen en ook om de wijze van onderhandelen.
Mensen die een uitkering ontvangen hebben daar ook premie voor moeten betalen,dus komt de uitkering hen op grond van een verzekeringsovereenkomst rechtmatig toe.
Dat heeft niets met knuffelen en krijgen te maken,want in onze maatschappij krijg je niets voor niets -
Cogito ergo scribo #6
Logisch gevolg van het beleid van de overheid die de bezuinigingen veelal op het bordje van de lokale overheden legt.
En daar mag men dan niet op reageren ?
#7
Dat was reeds bij het aantreden bekend, maar nu kunnen ze er voor het eerst rechtstreeks op aangesproken worden.
Ik denk dat nogal wat mensen zich ondertussen toch wel aardig achter de oren gaan krabben t.a.v. hun stemgedrag. -
101 september 2011 07:29 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@10 dat schrijft U niet onder @1 en over criminaliteit heeft U het ook niet.
-
@6 Natuurlijk bemoeit de gemeente politiek zich met de landelijke politiek! Het zijn geen gescheiden staten! De bezuinigingen hebben een direct gevolg voor de gemeenten, die moeten sommige dingen gaan betalen die de landelijke overheid nu laat vallen. Als mensen niets meer hebben en het gaan halen, doen ze dat in hun gemeente en niet in Den Haag! Dus wie hebben er last van de draconische bezuinigingen, de gemeenten. Lekker als die hun mond moeten houden.Dan begrijp je niet helemaal hoe het werkt in Nederland.
-
Het begint er steeds meer op te lijken dat Nederland alleen nog naar bedoeld is voor een selecte groep grote graaiers en hun vriendjes....
-
Ja je vraagt je af waar die jongeren moeten blijven.
Werkgevers klagen wel dat ze geen arbeiders kunnen vinden, maar ik heb ze nog nooit in de rij zien staan bij de sociale werkplaatsen om deze jongeren van een echte baan te voorzien.
Met de bus naar de asperge velden is ook geen optie, de busrit wordt 4x zo duur dan het te verdienen loon. Dat wordt maar weer op de kermis gaan staan, of op straat drugs verkopen voor toeristen. -
n Amsterdam dreigen 4000 probleemgezinnen en 19.000 jongeren in grote problemen te komen door de vele bezuinigingen. Zij kunnen worden getroffen door drie kortingsmaatregelen.
Niet alleen de jongeren komen in de problemen.
De ouderen met alleen een aow zullen het ook goed merken.
Maar ja jan met de pet wordt weer eens gepakt. -
Het is heel simpel. Je kan de zwakkeren ontzien en toch bezuinigen maar dan moeten gemeentes, provincies en landelijke overheid maar eens beginnen met het mes te zetten in hun eigen kostenstruktuur. De bestuurlijke rompslomp en bureaucratie in dit land aanpakken: daar wordt bijna iedereen beter van. Maar daar hoor je mijnheer de wethouder niet over als hij ons geld aan het uitgeven is.
-
@8 @9
Gelukkig ook nog zinnige reacties !
@6
Deze wethouder doet een oproep. Landelijke politiek staat trouwens niet los van de plaatselijke politiek,zou u wel willen , he !
@1
Uw zwart wit benadering doet mij rillen. Kunt u wel genuanceerd denken?
U kunt uw inzicht aanmerkelijk verbreden door het net verschenen boek van de journalist Wil Tinnemans : Voor jou tien anderen , te lezen. U zult merken dat er wel degelijk een benadeelde onderlaag is ,die daar in vast zitten.
Samenvatting:
Pamflet over groot maatschappelijk vraagstuk
Geef ondernemers de ruimte, zeiden de vrijemarktdenkers. En flexibiliseer de arbeidsmarkt zodat er zo veel mogelijk mensen uit de uitkering in een baan terechtkomen. Naast de exorbitante zelfverrijking van managers en aandeelhouders kreeg het Nederland van de neoliberalen te maken met een fenomeen dat we altijd als typisch Amerikaans hebben beschouwd: werkende armen. Zelfstandigen zonder personeel (zzp’ers), alleenstaande moeders, laagopgeleiden, immigranten, mensen boven de 35 en mensen met een slechte gezondheid. In de schoonmaaksector, de kastuinbouw, de vleesverwerkende industrie, de catering, de beveiligingsindustrie en in voorheen beschermde, respectabele branches als de postbezorging en de thuiszorg werken zo’n 250.000 tot 300.000 mensen tegen een salaris waar ze niet van rond kunnen komen, en onder beroerde omstandigheden. We weten het niet eens, want die geïsoleerde groep werknemers heeft nauwelijks nog contact met de middenklasse.
In Voor jou tien anderen betoogt publicist Will Tinnemans dat wij allemaal gebaat zijn bij een welvarende, eerlijke en stabiele samenleving, maar dat die samenleving in gevaar is, nu een aanzienlijke groep mensen tot speelbal is gemaakt van het vrijemarktdenken. -
@1 en @10 Heb nog een goed advies.
Kijk eens naar de film Boys Town uit 1938 en dan met een onbevangen blik.
Het dorp bestaat echt en het relaas is op waarheid gebaseerd.
Soms kan historisch besef wonderen doen en Uw blik op onze huidige maatschappij een andere dimensie geven. -
PvdA, Volkskrant... Ach, ik had geen ander bericht verwacht.
-
@19 de Volkskrant en de PvdA verzinnen dit? Bedoelt u dat?
-
beezet #17
Mee eens.
Waarom denk je dat zo'n grote groep ZZPers met meestal een beperkt inkomen is ontstaan.
Een flink deel hiervan noodgedwongen, als loondienstverband niet meer tot de mogelijkheden hoort, dan is dat veelal de enig overblijvende optie.
En deze horen meestal niet tot de best betaalde groep uit die sector. -
Op een ziekelijke manier aan een systeem houden wat falend is ja dan krijg je problemen , maar het is een probleem waar praktisch heel Europa last van heeft, politici die te ver van burgers af staan ...
-
@21 zo werkt het en werd er deze week bericht dat Nederland het meest ondernemende land is, oftewel dat er nergens anders zoveel mensen voor zichzelf beginnen. Werd heel positief gebracht, terwijl aan de onderliggende oorzaak voorbij wordt gegaan. Hoeveel het uiteindelijk helemaal niet redden daar hoor je ook niets over. Zo nu gaat deze linkse zzp er even de handen uit de mouwen steken.
-
@8 inderdaad!
We betalen ziektekosten premies en AO premies, maar de groep die daarvan afhankelijk wordt, pakken we.
Een beetje als een verzekeraar die roept: "ja, sorry, nu is er voor de derde keer tegen uw auto gebotst, u lost het nu zelf maar op!"
Nou, dat zou snel een onderwerp zijn bij Radar... -
Deze regering gaat dus snijden in
-Geen persoonsgebonden budget voor 90% die er nu gebruik van maken (1 miljard bezuinigen)
-WTCG vergoedingen halveren
- Hogere eigen bijdragen
- Bezuinigingen op de jeugdzorgaanbieders en Bureau Jeugdzorg
- Bezuiniging op begeleiding en dagbesteding van licht verstandelijk beperkten
- Het passend onderwijs, geen speciaal onderwijs meer
- 600 miljoen euro bezuinigen op geestelijke gezondheidzorg
- Mensen van de sociale werkvoorziening en Wajongers verdwijnen in de bijstand van de gemeente. De cao sociale werkvoorziening wordt afgeschaft
- drastische bezuinigen de op sociale werkvoorziening
Het is gemakkelijk om deze groep te pakken.
De chronisch zieken en gehandicapten worden onevenredig zwaar getroffen. -
261 september 2011 08:10 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Het is alleen maar de baantjesmachine die in gevaar komt.
Die probleemgevallen hebben ze gewoon hard nodig om een (boven)modaal salaris te kunnen verdienen.
Als ze hier ergens beginnen te piepen, dan is het meestal om het feit dat er weer één of andere geldstroom dreigt te stoppen.
Die probleemgevallen zal ze verder een zorg zijn.
Stel je voor dat al die problemen écht opgelost worden. Wat dan? -
@25 Alle reden voor mij, om me eens flink zorgen te maken , er aan denkend dat verdomd veel wajongers en sw'ers op de PVV gestemd hebben ...
ik niet laat ik erbij zeggen. -
Waarom vinden sommige bureaucratie zo leuk? Ambtenaar misschien?
-
Afbraak van de zorg voor de zwakkeren in onze samenleving.
Afbraak van onderlinge solidariteit.
Ieder moet maar voor zichzelf zorgen en wie dat niet kan moet het zelf maar uitzoeken.
Nog even en dan is er ook afbraak van de sociale verzekeringen en treft het een nog grotere groep mensen.
Had maar nagedacht op wie je had gestemd.
We zitten opgescheept met een ondeskundige regering zonder een lange termijn visie die de indruk wekt dat ze hun beslissingen niet kunnen overzien en geen gedegen oplossingen hebben. -
@30 we kunnen de zwakkeren best helpen maar zolang een complete "industrie van consultants" teert op dezelfde regeljngen omdat ze zo complex zijn kan er best bezuinigd worden: pak dat aan!
-
@31 Maar die consultants worden niet aangepakt wees niet bang ...
-
@31 Maar die interim managers worden niet aangepakt wees niet bang ...
-
@9
"Mensen die een uitkering ontvangen hebben daar ook premie voor moeten betalen,dus komt de uitkering hen op grond van een verzekeringsovereenkomst rechtmatig toe."
Prima. dan houden we dat als criterium aan.
Diegenen die nog nooit premie hebben betaald, die zetten we gelijk op nul.
Moet je eens zien hoeveel geld we dan ineens overhouden.
Zijn we ook gelijk totaal niet meer aantrekkelijk voor al die economische vluchtelingen.
9 voor president.(precedent) -
hansje2 #31
Juist, die gecreeerde tussenlagen slokken nogal wat op.
Niets anders als de uitzendbureau's die tussen werknemer / werkgever staan.
Complete industrieen....... -
En niemand van die overbetaalde typen met hun pak en stropdas die er voor geleerd hebben heeft dat aan zien komen?
-
In Amsterdam word er ook door veel moeders gewerkt. Nou word de kinderopvangtoeslag zodanig hoog volgend jaar en nog erger de jaren erop tot aan 2015 toe (alles zelf betalen?), dat het voor veel mensen niet meer zo gaat lonen om vrouwlief op pad te sturen (verlies kinderbijslag, kledingkosten werk, reiskosten / 2e auto werk, het weinig / geen tijd hebben voor hamsterweken en kortingsaankopen) Gevolg: er zullen veel meer dure huizen te koop gaan staan in Amsterdam want kopppels met kinderen zullen proberen te gaan verhuizen naar goedkopere huisvesting. Goed gedaan regering!! Leve de emancipatie en het weggooien van mijn dure opleiding gegeven door de staat en verder opgepoetst mijn (ex) werkgevers! En straks niet bij komen zeuren dat ik mijn baan opgeef omdat het onrendabel is geworden........
-
Laat de voedselbanken nog even open, want zo creeren we vanzelf armoede
-
Veel zorg voor deze jongeren zal weer teruggaan naar de ouders. Dus die kunnen hun baantjes en vrijetijdsbestedingen weer op gaan geven om hun kind overdag bezig te houden in de hoop dat het niet zal ontsporen / de juiste hulp er nog wel zal zijn. Je zal maar een alleenstaande werkende man of vrouw zijn en je kind weer terug in huis krijgen en er van je word verwacht dat jij het maar gaat oplossen.............hoe ga je dat doen terwijl je ook nog voor jezelf moet zorgen????
-
tja, inderdaad is het peperdure knuffelen ten einde.
Nauwelijks gecontroleerd geld uitdelen is ten einde..........ook de betalers van al dat leuks gaan minder worden.
Men heeft geen keuze meer, links noch rechts.
Men had het NIMMER zover moeten laten kom, en en hadden met alleen aardgasinkomsten positief op de balans kunnen komen, i.p.v. 400 miljard schuld met een zielige bezuiniging van 18 miljard in 4 jaren.
Noorwegen gaat het wel lukken.
Dit gaat 80 jaren duren voordat we dan blanco zijn en van die rente af zijn
(12 milj. per jaar!!!) die ons meer kost als totaal hoger onderwijs.........over de balken geschoten i.p.v. gesmeten -
411 september 2011 08:32 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@8 Mooi gesproken. Helemaal mee eens. De "naam" van @1 doet mij persoonlijk rillen! Nare mensen heb je overal. We hebben het hier niet over criminelen, maar mensen die dit wel kunnen dit wel worden! Ik begrijp dat wel enigszins.......wie niets te eten heeft steelt een brood! @1 Dan nog even speciaal voor jou dat deden ze in de oorlog ook!
-
431 september 2011 08:39 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Stuur ze maar naar Griekenland...
-
Lang leve deze regering .....
-
O,o, wat heb ik een spijt ooit op het huidige stel polit-criminelen als Rutten, Kamp en (brrrr.)Wilders te hebben gestemd. De afbraak van onze samenleving krijgt in hoog tempo gestalte! Het wordt tijd voor verandering en een einde aan het tegen elkaar uitspelen van generaties en bevolkingsgroepen. Maak een einde aan de macht van de rechts-christelijke " ballen" zoals rekenwonder Rutten, dominee/boef Kamp en de op deze terreinen helemaal onzichtbare enge man Wilders. Helaas moeten we nog een paar jaar met deze gevaarlijke mensen en tegen de tijd dat ze uitgeraasd zijn is het te laat!
-
Er zitten hier een paar reacties tussen die mij kippenvel geven brrr enge ideeen hebben ze.
1 advies verdiep je eerst in de materie voordat je maar wat roeptoetert. -
#31 De wet- en regelgeving is complex. Evenzo de subsidie -, toeslagen -, eigen bijdrage regelingen. Evenzo de "keten" organisaties.
Aan opschonen en vereenvoudigen waar dat kan wordt weinig gedaan. Het is moeilijk en veel (eigen) belangen zijn er mee gemoeid.
Voor een land dat zijn voorsprong moet halen uit innovatie worden velen hoog opgeleid. Deze krijgen een naverwant salaris.Als deze niet voor meer bnp product zorgen dan gaat dit ten koste van de zwakkeren. -
Amsterdam moet niet zeuren. Zolang men in bepaalde stadsdelen miljoenen verspilt aan o.a. een volledig onnodig muziek centrum, men bereid is een paar ton steun te geven aan een particulier festijn, opnieuw miljoenen verspilt een veel te dure Noord-Zuid lijn heeft men geld genoeg. Misschien moet Amsterdam andere prioriteiten stellen en eerst voor de mensen zorgen en dan pas geld uitgeven aan (twijfelachtige) prestigieuze projecten. Verder helpt het natuurlijk als je je administratie op orde hebt zodat je ook zeker weet dat het geld verstrekt wordt aan mensen die echt bestaan en woonachtig zijn in de gemeente.
-
Lekker genuanceerd @43! Als je het verhaal goed leest gaat het ook om mensen met een lichamelijke of geestelijke handicap en om mensen met psychische ziektes. Beetje lomp om dan te stellen dat het 'NIET WILLERS' zijn. Veel van hun willen misschien juist heel graag, maar welke werkgever wil hun werk bieden?
-
Het probleem ligt in het verleden, toen er nog geld "genoeg" was. toen is er blijkbaar voor elke speciale groep mensen een potje gecreeerd. en dat zijn mensen gaan combineren. en daar plukken ze nu de zure vruchten van.
-
Wat een reacties hier. Als je geen kennis van zaken hebt, moet je niet hoog van de toren blazen. Dit beleid zal zeker de nodige gevolgen krijgen.
Als de 2 deling binnen nederland nog groter wordt, zal dit zeker tot meer kriminaliteit lijden. -
@47 goh ik krijg minnetjes...nou dat zegt dus al hoe de meeste in ons ooit zo sociale land nu denken. ikke ikke en degene die niet meer kan meekomen of iets mankeert gaat maar in de goot liggen
-
Natuurlijk moeten regelingen effectiever en efficienter, en ik geloof ook dat Asscher dat wil, maar hij legt terecht de vinger op de zere plek. Los bekeken is voor al die bezuinigingen wel wat te zeggen, maar de makke is dat het dezelfde, kleine groep is die al deze maatregelen moet verduren.
Ik geloof niet dat het land vergaat als het kabinet bij het ontwikkelen van bezuinigingsmaatregelen hiermee rekening zou houden. Ook neoliberalen moeten het er toch mee eens dat mensen die in een achterstandspositie verkeren, iets moeten hebben waaraan ze zich kunnen optrekken. -
@53 misschien ligt het aan de manier van reageren in plaats van je inhoudelijke reactie.
-
@53
Dit geeft precies het nivo weer van de meeste gasten die hier reageren. Die mensen hebben geen benul van in welke situatie sommige mensen zitten.
Er zijn voldoende betere maatregelen te bedenken : beperken HRA tot 150.000 Euro, de JSF uitstellen, griekenland niet steunen, geen oorlog voeren.
Dan is de begroting zo weer op orde. -
razzia #43
En jij denkt dat dit aan de PvdA is voorbehouden ?
Triest figuur. -
581 september 2011 09:27 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@55
Dus ik reageer vreemd en de reactie van @1 en @10 en bv @26 zijn gewoon? -
Klaasjan63 #48
Dit zou inhouden dat men in eigen vlees moet gaan snijden, dus onder de eigen kiezers.
Dat zul je bij VVD / CDA niet mee gaan maken. -
@56 +++
-
@60
Nou dat gebeurt dus wel.
Wanneer Henk en Ingrid eindelijk in de gaten krijgen dat ze door Tutte en zijn bende minstens net zo hard worden gepakt als de allerzwaksten, is het vingers-likken denk ik gauw over. -
razzia #58
Je gaat wel erg simpel voorbij aan de reeds getroffen maatregelen t.a.v. de door jou genoemde banen
plantsoenen gaan schoffelen, hondepoep opruimen, strand harken
De werkplekken bij de sociale voorzieningen worden reeds gigantisch ingeperkt. -
@56 beperken HRA tot 150.000 Euro ? Liever naar de 400.000 euro of zo, want voor dat bedrag kun je alleen een een kamerflat kopen in de randstad :)
-
jawelloor #62
Wacht maar tot op Prinsjesdag de volledige bezuinigingen bekend gemaakt worden en wie daar het zwaarste door getroffen worden.
Geef het daarna nog enkele maanden totdat deze bezuinigingen daadwerkelijk op de bankrekening zichtbaar worden en dan zullen we verder zien.
Persoonlijk denk ik dat dit kabinet ondertussen reeds grenzen heeft overschreden, zal mij benieuwen wanneer vele anderen ook tot dat besef komen. -
@64
De HRA is bedoeld voor hen die het net niet kunnen betalen. Iemand die een huis wenst van 400.000 euro, moet ook maar zorgen voor het salaris wat daar bij hoort. Anders moet je maar huren.
Als je een kwartje bent, moet je je niet voordoen als een euro.
Er leven al veel te veel mensen boven hun stand. -
Ik werk dus via de sociale werkvoorziening alle reden om lichtelijk bang te zijn, niet 'te bang' dat is de moeite niet waard ik wil nog een gewoon leven hebben, maar het enige wat ik vraag is mijn behoud van mijn loon, het is niet veel maar ik kom aardig rond met een inkomen ...
Ik heb de wereld nog nooit kwaad gedaan nog nooit leningen gehad bij bank instellingen .... Mijn hele leven graag gewerkt ...
Maar ja als je een beperking hebt loop je vroeg of laat tegen de lamp bij een regulair bedrijf en die zitten niet te wachten op gehandicapten, en dat stimuleert deze regering ook niet ...
Het is een verlies / verlies situatie,
maar omdat ik nog wat wil leven en niet teveel zorgen wil maken, denk beter is me te minderen in deze discussies ...
In ieder geval weet ik een ding zeker heel veel PVV stemmers zullen teleurgesteld raken ... -
@8 het gaat er nu net om dat kwetsbare jongeren door deze bezuinigingen beschermende zaken zoals begeleiding, passend onderwijs enz enz kwijtraken, waardoor zij eerder in het criminele circuit terecht komen.
Dit zijn juist geen jongeren die er bewust voor kiezen om nou eens fijn crimineel te worden. Dit zijn vaak jongeren die zaken niet kunnen overzien, niet doorhebben dat iets niet klopt / dat ze gebruikt worden, jongeren die niet zo "slim" zijn op een aantal gebieden omdat ze een verstandelijke beperking hebben, of jongeren die zo'n verwrongen jeugd hebben gehad dat ze actief handvatten nodig hebben over wat wel kan en wat niet kan in de maatschappij.
Van deze groep jongeren is het gemakkelijk om misbruik te maken en ze in te zetten voor criminele activiteiten, juist omdat ze zo kwetsbaar zijn.
Ik heb in de praktijk het verschil gezien tussen mensen met een licht verstandelijke beperking die wel alle bescherming / veiligheid hebben gehad (en nog hebben) en diegenen die dat niet hebben gehad en waar mee gesold is. Geloof me de mensen uit die tweede groep zijn echt niet te benijden. -
Mijn zoon is autistisch en verstandelijk gehandicapt. Op zijn school voor zeer moeilijk lerende kinderen hebben ze ruimte gebrek waardoor ze met 2 groepen in één klaslokaal zitten! Dit is natuurlijk al onacceptabel!!!
Daarnaast blijkt hij dit jaar misschien niet meer in aanmerking te komen voor leerlingenvervoer. Er is door de gemeente een extern bureau ingeschakeld om alle kinderen te testen of ze nog in aanmerking komen. Nou durf ik te wedden dat zo'n bureau waarschijnlijk net zoveel als het niet meer is dan het hele jaar schoolvervoer. Maar blijkbaar gunt de gemeente het bureau dat geld, maar de gehandicapte leerlingen geen vervoer. In de brief staat of het kind niet in staat is om behulp van zijn ouders op school te komen?! Welk kind kan nou niet met behulp van zijn ouders naar school gebracht worden?!?!?!
Last, but not least. Ik ben een alleenstaande moeder en heb altijd full-time gewerkt om zo mijn huishouden draaiende te houden en mijn handen niet te hoeven ophouden bij welke instantie danook. Kinderen zoals mijn zoon kosten ook meer geld, omdat ze veel extra's nodig hebben.
Dus de mensen die het met de bezuinigen eens zijn en vinden dat het over moet zijn met het geknuffel van de PvdA wat raden die mij aan?
Als alleenstaande moeder blijven werken of mijn baan opzeggen om mijn zoon 's morgens naar school te brengen en 's middags weer af te halen? Ik hoeft natuurlijk van de huidige regering niet te verwachten dat mijn werkgever verplicht wordt mij die mogelijkheid te geven. Ik zou dat zelf ook niet terecht vinden want ik krijg van hem wel mijn salaris overgemaakt aan het eind van de maand.
Kortom, kan iemand mij adviseren wat te doen in deze situatie?
Oh ja, ik heb nog nooit een uitkering gehad, werk al ruim 20 jaar en betaal altijd netjes mijn belastingen..... -
@25 Inderdaad!
Makkelijk hoor om zo'n kwetsbare groep te grazen te nemen.
En juist deze mensen kunnen zo moeilijk iets veranderen aan hun situatie.
Want welke werkgever zit te wachten op iemand met een verstandelijke / psychiatrische beperking? EN kan de bescherming / begeleiding bieden die nodig is.
Wie neemt deze groep mensen in bescherming als ouders het niet (meer) kunnen?
Is dit nou echt de groep waar wij ons begrotingstekort uit moeten halen?
Kan die JSF er niet gewoon af? -
-Veel bezuinigingen treffen zwakkeren extra'"-
Dit was toch al bekend op de dag dat de formatie bekend werd?! -
De besparing is ook nog schijn. Als iemand van de sociale werkplaats in de bijstand te recht komt, is de staat meer kwijt. Veel medewerkers bij de sociale werkplaats worden uitgeleend aan "gewone" bedrijven. Dit levert dus geld op.
werkgever blij dat hij simpel werk goedkoop kan doen.
Werknemer blij dat hij zich nuttig maakt voor de samenleving.
Belasting betaler blij dat de medewerker maar gedeeltelijk een uitkering ontvangt. -
Als alle ministeries tegelijk bezuinigingen doorvoeren op de minder draagkrachtigen wordt dat een optelsom van kortingen op het inkomen. Allerlei vaste lasten worden op den duur onbetaalbaar. Maar de rijken kunnen nog steeds tonnen aan subsidie incasseren. Na Prinsjesdag wordt er nog een schepje of moet ik zeggen schep bovenop gedaan. Bedankt Haagse bobo's zeg ik maar weer.
-
@1 dat moet je dan wel kunnen he.Lekker kortzichtige reactie.
-
Negatieve gezeik allemaal ook bij de reaguurders, als we zo doorgaan als de laatste 30 jaar hebben we over 10 helemaal geen economie en industrie meer. Ja en dan is er dus echt nergens meer geld voor! Dit kabinet doet nog altijd zijn best om de lage inkomens en ouderen te ontzien.
Wij middeninkomens mogen het meeste betalen en tja daar ben ik ook niet blij mee maar het is een noodzakelijk kwaad.
Wie dat niet snapt of wil snappen is naïef. -
@72 Ja dat klopt helemaal, ik snap deze regering ook totaal niet ...
Wat willen ze uiteindelijk dat 'gehandicapten' onderbracht worden in dagbesteding en de extreme gevallen zoals vroeger achter de muren geplaatst worden in pyshiaterische instellingen , net zoals een paar decennia terug ...
Nou ben ik geen zwaar geval, natuurlijk niet anders post ik hier niet ... Maar we zijn tenminste al zover in onze samenleving dat gehandicapten geaccepteerd worden, in normale woonwijken een huis met gehandicapten, blinden, doven is niet 'raar' meer , moeten we weer terug in de tijd gegooid worden ... -
771 september 2011 10:04 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Rutte/Verhagen/Wildy: en hoe 'pakken' we de hoger betaalden? Oh, beetje moeilijk want die hebben hun lobbies goed georganiseerd. Goed zo, eigenlijk wilden we dat ook niet. Dat zijn onze stemmers. Weet je wat, bestelen we gewoon de invaliden. Die kunnen zich toch niet goed verweren.
Zo gezegd, zo gedaan. -
@77
Snap je wel wat de consequenties zouden zijn voor #69 als ze rechts zou stemmen? -
Me_Sofia #69
Je hoort tot de groep welwillenden die waarschijnlijk tussen de wal en het schip vermorzeld zal worden, tenzij je binnen je familie- en kennissenkring daar een oplossing voor kunt vinden.
Misschien is het opzetten van een pool een aanzet tot een oplossing ?
Je zult beslist niet de enige zijn die met dit probleem geconfronteerd gaat worden.
Triest maar waar. -
ach, ze willen nederland kapot hebben, de kenniseconomie vernaggelen door studeren voor de rijken te maken, in plaats van juist ook kansarme mensen een kans te geven. Allemaal om hun eigen zakken te vullen, ten koste van de burger.
-
Razzia heeft zijn naam erg goed uitgekozen. Dat is het enige positieve dat ik over deze enge man/vrouw kan verkondigen.
-
Wel vreemd, dit hadden de stemmers toch moeten voorzien. Wil je een ieder voor zich beleid dan stem je vvd. wil je sociaal beleid dan stem je SP.
Wil je gokken, dan dtem je CDA. die is de ene keer linkd, de andere keer rechts. weet je nooit waar je aan toe bent.
Wil je nep socialisten? dan stem je PVDA. Die verrijken zich zelf. kijk maar naar wim kok met zijn optrekje. -
criminaliteit kies je voor. want vaak is het wel zo dat zulke gasten met de duurste mobieltjes lopen, en met de duurste merk kleding. Dus ga nou niet zeggen dat wij zulke gasten moeten onzien of helpen.
-
@84
Ben je nu niet heel erg aan het generaliseren. We hebben het hier niet over kriminelen. Die moeten gewoon de bak in.
We hebben het hier over zwakkeren in de samenleving die buiten hun schuld om onvoldoende voor zichzelf kunnen zorgen. -
@84 En nee!! soms kies je niet voor kriminaliteit maar kun je niet anders. Als je kinderen niets te eten hebben, dan moet je wel stelen.
-
rm71 #83
Wim Kok is al tijden van het toneel verdwenen.
Zijn carriere NA de politiek moet in het verlengde van zijn politieke ideeen ten tijde van zijn politieke loopbaan staan ?
Kom nou toch, zo naief kun je toch niet zijn.
Bij het CDA is het ook geen gokken, je weet dat je dan op het verkeerde paard wedden zult, ze worden niet voor niets door hun eigen (voormalige) kiezers afgeserveerd. -
Wat top je gesteund voelen door lokale politici, hier kunnen/mogen er nog wel meer bij...
-
Wat kan Rutte dat nou weer schelen wat er met de jongeren gebeurd hij heeft zelf geen kinderen... was waarschijnlijk het kneusje van de klas. Misschien is hij wel zwaar gepest en pakt nu de jongeren terug door keihard te bezuinigen...
Tis toch een zielig mannetje kneusje Rutte -
Rutte kinderen? hij is toch ho**?
-
Dit kabinet is gewoon een en al zielig. Zolang hun hun gevulde broodjes maar kunnen eten en bij michelen sterren restaurants kunnen eten dan vinden hun het goed. De minder gestelde zijn altijd de pineut. Wanneer houd het is op???
Dit is gewoon niet leuk hoor. -
Tsja,
Het is makkelijk om te zeggen dat je de zwakkeren treft en iedereen staat op zijn achterste benen.
Bedenk wel dat bijv AWBZ 22 mld per jaar kost. Dat is voor jan modaal 300 euro per maand. En daar blijft het niet bij want je hebt nog veel meer fondsen. Tuurlijk moeten de zwakkeren worden geholpen maar tot welke grens? Alles betalen? pp 100.000 per jaar?
Klink hard om voor alles een prijskaartje te hangen maar op een gegeven moment zegt jan modaal ook. Het is toch wel erg veel.
Amsterdam moet ook maar eens zelf in de spiegel kijken naar hun eigen falen en te dure projecten. -
@razzia,
je opmerkingen slingeren van links naar rechts. Je kan namleijk niet met drogen ogen beweren dat een schreuw dat het hier alles te duur is een rechts standpunt is. Je overige reacties leiden echter tot maar een conclusie:
Het maakt je geen reet uit wat hier gebeurt, als alle buitenlanders maar oprotten. Dat is de werkelijke ondertoon van je reactie en dat in combnatie met je nickname geeft terecht bij vele hierboven een unheimisch gefuehl. -
@29 voor de minners hierop. Google de definitie, begrijp en herken je die? Bureaucratie en oneigenlijke marktwerking drijven de kosten op:
- rechtstreeks bij de burger (bv zorg)
- van de overheid die het verhaalt op de burger
Sorry makkelijker kan ik niet maken.... -
ben een fulltime werkende vrouw....heb een autistische stiefzoon en een chronisch zieke moeder....mijn moeder is afgekeurd en heeft een weduwenpensioen wat geen vetpot is, ze mag haar hoge ziektekosten niet meer aftrekken van de belasting die ze nu zelf maar moet zien op te hoesten...gevolg volgens belasting hoger besteedbaar inkomen...gevolg huurstoeslag terugbetalen....pensioen wordt minder omdat er slecht is belegd door de instellingen...verzekering wordt duurder maar ze kan niet meer wisselen omdat ze al ziek is...haar huishoudelijke hulp is ernstig teruggeschroefd door de gemeente en vroeger had ze een vast iemand en nu krijgt ze bijna iedere week iemand anders....ik help haar nu financieel met de medicijnen omdat ze het anders al niet meer red en mensje heeft geen luxe, doet boodschappen bij de lidl en kan niet verder bezuinigen in de stad waar wij wonen kan ze niet goedkoper wonen...stiefzoon krijgt godzijdank dit jaar nog leerlingenvervoer.....zijn school is in een andere stad en je moet je voorstellen dat hij met 12 jaar met poepen nog niet eens zindelijk is en de straat niet zelfstandig kan oversteken...ouders die meerdere kinderen hebben moeten hun "normale"kind naar school brengen en ook hun kind met een beperking in een andere stad op hetzelfde tijdstip en op tijd op hun werk zijn. kan toch niet? verder droomt mijn stiefzoon van een baan bij mc donalds hamburgers bakken of paardestallen uitmesten of wat dan ook ...denk je dat een werkgever op hem zit te wachten? en sociale werkplaatsen zijn er straks ook niet meer....PGB wordt afgeschaft waarmee zijn extra hulp op school (want speciaal onderwijs is alleen spraak taal cluster 2 of gedrag cluster 4 niet beide en hij heeft beide nodig en dus hebben ze voor hem dus ook extra hulp nodig op school) en volgend jaar moet hij dan naar voortgezet onderwijs en niemand wil hem hebben.....geen school, geen werk, geen inkomen, geen toekomst.......hoe moet dit nu verder...wat moet ik hem vertellen volgend jaar als er geen school voor hem is? krijgen we dan ook een boete omdat hij op school moet zitten terwijl geen school hem wil? en als hij toch ergens op regulier onderwijs wordt toegelaten dan ben ik zo bang dat hij weer gepest gaat worden omdat hij regelmatig stinkt vanwege zijn zindelijkheid en niet goed kan communiceren of voor zichzelf op kan komen...en als het een normale klasgrootte is dan leert hij niets meer omdat hij dan teveel prikkels krijgt en dichtslaat...ik maak me erg zorgen....
-
De gevolgen zullen erger zijn dan de maatregel. Jongeren die nu nog in het gareel kunnen worden gehouden, zullen voor een deel ontsporen. Onveiligheid op straat zal toenemen, een grote groep zal definitief in het criminele circuit verdwijnen. Probleem gezinnen zullen steeds meer overlast bezorgen, uitwassen als kindermishandeling en/of verwaarlozing zullen toenemen. De druk op de maatschappij zal alleen maar toenemen en er wordt een grote onderklasse gecreëerd. De materiële en immateriële schade zal groter zijn dan de het bedrag dat ze bezuinigingen oplevert.
-
't Is weer in en in triest al die bezuinigingen op de chronisch zieken en gehandicapten.
En onze koningin die deze plannen over een weken weer met een stalen gezicht voorleest!
Hoe vet zou het zijn als ze eens zou zeggen: Dit weiger ik voor te lezen! -
@ 97: Er moet natuurlijk staan:
En onze koningin die deze plannen over een paar weken weer met een stalen gezicht voorleest! -
@95 Bijzonder triest , helaas dat 'soort' kinderen word dadelijk in de 'dagbesteding' gedumpt of ze het er leuk vinden of niet , met een 'bijstand' uitkeringkje , aangezien ze geen werkervaring hebben en ook niet meer in aanmerking komen voor Wajong of PGB ...
Sterkte er mee in ieder geval. -
Maar de bankdirecteurtjes mogen hun bonusjes houden... Vooral op de PVVD blijven stemmen!
-
alleen AMSTERDAM?
heel het land buiten de dikkoppen.
wij zouden willen dat we dit .....land konden verlaten. -
@ 69 Touché mevrouw, ik ben het geheel met u eens.
-
Misschien toch wat minder centjes over de grens weggeven en wat meer in eigen land investeren?
-
Ik las dat de midden-inkomens extra moeten inleveren om de laagste inkomens te ontzien. Ik vraag me af of het kabinet ook maatregelen heeft om de hoogste inkomens mee te laten betalen.
-
@104: Het zijn altijd de midden-inkomens die er voor kunnen opdraaien!
Je verdient dan net te veel om voor subsidies/toeslagen in aanmerking te komen. En te weinig om de voordelen van de hoge inkomens te hebben.
De midden-inkomens hebben het echt het zwaarst in dit land. -
Het probleem is niet dat de regering meer uitgaves heeft dan inkomsten en dus moet bezuinigen. Het gaat veel dieper. Het hele monetaire economie is een grote fraude. We creeeren geld uit het niets (uit schulden. en de goudstandaard bestaat al lang niet meer), geven geld uit dat dus helemaal niet bestaat, vragen er rente over die nooit betaald kan worden en komen er later achter dat we dus grote schulden hebben.... die de zwakkere burgers mogen betalen.. ten gunste van de top (banken vooral).
Geld is tegenwoordig het werkelijke probleem. Een grote piramidespel waar we aan mee doen. En niemand lijkt het te zien... -
1071 september 2011 12:06 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Weer een heel makkelijk verhaal van een PvdA politicus. Op deze manier moet het niet, maar een alternatief geven kunnen ze niet. De reden is al duidelijk. De PvdA wil alleen maar inzetten op een belastingverhoging die ook voor meer problemen zal zorgen. Er is geen enkele partij (ook de PVV niet) die out of the box kan denken. Wat is het grootste probleem voor jongeren? Het feit dat ouderen op hun bijstandsuitkering gekort worden als jongeren van 18 plus werken. Schaf de koppeling tussen de verdiensten van jongeren en hun ouders af en je kunt de economie weer vlot trekken. Jongeren hebben andere behoeftes dan hun ouders. Met het deel van de economie dat door jongeren vlot getrokken moet worden gaat het niet goed.
- Jongeren kunnen geen baan nemen doordat ouders een uitkering hebben.
- Hebben daardoor geen inkomen en kunnen niet meedoen met andere jongeren.
- Gaan rondhangen en krijgen daarvoor boetes die ze niet kunnen betalen.
- Gaan stelen om de boetes te betalen en mee te doen met anderen.
- Wat de samenleving miljarden kost.
- Een groot deel van de jongeren kan geen hypotheeklening nemen, omdat ze geen vast arbeidscontract hebben.
- Huizen kunnen niet gekocht worden door jongeren.
- Er wordt minder verdient op grote verbouwingen, want ouderen gaan niet in één keer een huis helemaal verbouwen.
Met andere woorden, begin de voorwaarden voof de onderkant (met name de jeugd) te verbeteren en de bovenkant kan meeprofiteren. -
jan Peter Balkenende riep het al na het zuur komt het zoet, daarbij volledig gesteund door 150 ja knikkers,enkel we weten allemaal dat teveel zoet slecht is voor onze gezondheid, zout was ooit onbetaalbaar, het zoet zal dit ook worden als we zo door gaan. Het zuur van Jan Peter is nog lang niet op,het lijkt wel of de dosering steeds wat hoger aan het worden is. Er rest maar een ding, de hele bende in den Haag wegsturen of in een bad met zuur leggen zodat ze ervaren wat dat betekend, maar met €.10.000 + per maand hebben ze nergens last van, maak u wat dat betreft geen enkele illussie, hulp valt er niet te verachten, een nieuwe variant van het zuur zal u aangereikt worden op de 3e dinsdag in september
-
Het is opvallend te constateren dat men de huidige problemen op het gebied van geldzaken over het algemeen een "links"probleem noemt.
De verschillende kabinetten na de Tweede Wereld Oorlog hebben altijd een palet van politieke kleuren gehad en hebben ook wisselende successen opgeleverd en ook de nodige blunders.
Het is echter het werk van mensen en fouten maken is ook iets menselijks en heeft ook geen politieke kleur.
Frappant is het om te zien dat parlementsleden eerst dan in beweging komen of onderzoek eisen,nadat journalisten zaken aan de kaak hebben gesteld.
Dat laatste zou je een voorteken kunnen noemen van een democratie die in haar voegen kraakt en elke dag haar zetels telt in plaats van haar zegeningen.
"Born in Poverty"is geen voorrecht maar een groot onrecht en elk mens streeft in essentie naar een beter leven voor zichzelf en voor haar of zijn kinderen.
Sommige mensen krijgen in deze en andere maatschappijen gewoon die kans niet en de gevolgen zijn bekend.
Het huidige kabinet van leugen en bedrog denkt cijfermatig en raakt daarbij ook bij monde van onze Minister President de "tel" kwijt.
De door hem gegeven uitleg is net zo zwak als zijn Kabinet wat met "losse" touwtjes snel vastgebonden is en met wisselend succes steeds op een andere bagagedrager gebonden kan worden.
Men heeft nimmer goede reserveringen aangehouden bij het uitvoeren van wetten en regels en dat is in essentie ook de oorzaak van de problemen die men nu kent.
Het P G B was een kindje van de V V D en leek geslaagd,maar elke reservering op het gebied van schade en premie ontbrak zodat de vaststelling van de premie "natte vingerwerk"werd.
Dat kun je nooit straffeloos doen en eeuwen van verzekeren hebben dat bewezen. -
Deze jongeren kunnen worden getroffen door een combinatie van kortingen op de jeugdzorg, de begeleiding van licht verstandelijk gehandicapten, het passend onderwijs, de gehandicaptenzorg, de geestelijke gezondheidszorg, het persoonsgebonden budget en de Wajong.
en ook volwasse die op welke manier dan ook van bovenstaand gebruik maken of in de situatie van bovenstaand zitten worden net zo hard meegepakt en ook niets meer voor gedaan....!
maar dat maakt dit kabinet en die aso premier die er is voor alle nederlanders niets uit....!
want zoals gezegd is hij een premier van alle nederlanders en nederlanders volgens rutte zijn niet figuren, vol of een soort die van bovenstaande dingen gebruik maakt zoals wajong, speciaal onderwijs, pgb en noem maar op maar mensen die bijdragen aan dec opbouw, het bruto nationaal product, wel hun eigen geluk maken en dus van economische waarde zijn voor dit land en kabinet en dus geld opleveren!
mensen die van bovenstaande soort dingen gebruik maken zijn dan met mijzelf inclusief een ongewenste soort die niet bijdraagt aan eerder genoemde rechtse BS en alleen geld kosten omdat ze hun eigen geluk niet maken!
bootomline:
premier rutte is premier voor alle nederlannders maar die soort van volk is geen echte nederlander volgens rutte en zijn ellende kabineten kun je dus plukken ten bate van de mensen die wel echte nederlander zijn in de ogen van rutte en dit kabinet!
en wat mensen zoals ik die tot de als nu ongewenste soort behoren erover te zeggen hebben en de weinige mensen die zich op welk vlak binenn of buiten de politiek daar over te zeggen hebben maakt dan ook geen barst uit blijkbaar ben ik bang zullen we maar zeggen....!
van mij uit en alle andere zwakkeren van deze maatschappij een wel gemeend niet dankjewel rutte voor hoe u en uw kabinet met ons om denken te moeten gaan, hoe ons alles wat we hebben of zelfs niet (meer) hebben ontneemt alle kansen ontneemt op en goed of zelfs beter leven en ons daar als beloning nog voor een trap nageeft door te roepen dat dit is omdat we ons eigen geluk niet maken!
ik zou dan ook als zwakkre van deze maatschappij willen zeggen?
wil je iets doen waarvoor wij als zwakkeren van de maatschappij echt dankbaar kunnen zijn...?
rot dan op met je k-u-t kabinet, doe dat zo snel als mogenlijk, blijf weg en maak plaats voor een kabinet van mensen die wel ons met respect en fatsoen behandeld, kansen wil geven op allerlei gebied ipv ons eerst te plukken en dan nog eens een trap na te geven voor iets waar we niets aan kunne doen alsof het de meeste normale zaak van de wereld is of zo....! -
1121 september 2011 12:16 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
1131 september 2011 12:19 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Het Amsterdamse verhaal gaat natuurlijk ook op voor andere regio's. Ik vind het best OK dat een plaatselijk politicus met concrete gegevens naar de Kamer gaat om aan te geven wat de gevolgen zijn van het regeringsbeleid.
Of dat dan moet resulteren in criminaliteit vind ik een iets te snelle conclusie maar dat er problemen ontstaan is evident.
Maar wie van de lieve lezertjes had anders verwacht met deze regering? De kiezer heeft gesproken en krijgt wat-ie wilde. Degene die niet heeft gestemd moet niet zeuren en de volgende keer (hopelijk gauw!) wel komen opdagen in het stembureau. -
@106
Het probleem is dat Wim Kok het lenen heeft bevordert, waardoor de economie oververhit is geraakt. Als je een economie sterker laat groeien dan wat voor die economie goed is dan zal de klap daarna groter zijn. Het is niet voor niets dat economen roepen dat de overheid moet sparen als het goed gaat en geld moet uitgeven als het slecht gaat. Het is echter al jaren zo dat doordat de PvdA geld uitgeeft als het goed gaat, de VVD en CDA moeten bezuinigen op het moment dat het slecht gaat. De enige politicus die begreep wat er moest gebeuren was Brinkman in 1994. Er moest nog vier jaar bezuinigd worden om de begroting op orde te krijgen. Uiteindelijk kwam Sinterklaas Kok aan het bewind. We hebben nu in Nederland te maken met een crisis die dieper is dan het geval zou zijn als Brinkman nog een aantal jaar had mogen bezuinigen. -
1161 september 2011 12:25 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
1171 september 2011 12:28 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@114
Ik zit niet te wachten op cijfertjes, maar op oplossingen om te voorkomen dat die cijfertjes waarheid worden. Het is makkelijk om te roepen dat iets niet op een bepaalde manier moet, maar kom dan met een alternatief. Ik lees alleen maar waarschuwingen wat er gaat gebeuren als je iets op een bepaalde manier gaat uitvoeren, maar hoe kun je geld beter verdelen? Het kan toch niet zo zijn dat iemand in Rotterdam met een bijstandsuitkering 30.000 euro netto per maand krijgt en dat we nu beginnen te roepen dat de jongeren in problemen raken door het regeringsbeleid. De vele subsidieregelingen zijn ook door en door verrot, alleen hoor ik de PvdA daar niet over. Schaf alle subsidievormen waarmee gesjoemeld kan worden af. Geef geen subsidies aan goede doelen of organisaties die onderzoeken uitvoeren. Als een goed doel niet kan bestaan met giften dan is dat doel overbodig. De meeste onderzoeken kunnen ook door de overheid uitgevoerd worden, daar zijn geen aparte organisaties voor nodig.
Uiteindelijk kun je het subsidiegeld dat nu verspild wordt gebruiken om de mensen te helpen die het echt nodig hebben. Dus geen Seddik Harchaoui die zichzelf met subsidiegeld beloont voor onderzoeken die ook door de overheid kunnen en moeten worden uitgevoerd. Al is het alleen om geld te kunnen besparen. -
Wat ik me nu weer herinner en wat ik in deze discussie mis is het volgende.
Nog geen maand geleden heb ik een artikel gelezen dat zelfstandige ondernemers in Amsterdam moeite hebben om aan personeel te komen. De reden is dat mensen die een schuld hebben en waarbij beslag op het loon gelegd wordt stoppen met werken. Als er vervolgens een baan wordt aangeboden dan komt iedereen vragen of er zwart uitbetaald kan worden. Misschien dat er ook eens een onderzoek gedaan kan worden naar het aantal vacatures in Amsterdam.
Bij uitzendwerkgevers zijn er vandaag 1045 vacatures. Alleen even via Google zoeken. Als ik het kan vinden, waarom die 9000 probleemjongeren niet? -
@119 je definitie van probleemjongeren lijkt niet te kloppen. Je suggeert dat probleemjongeren jongeren zijn die gezond van lijf, leden en verstand zijn en een probleemhebben met gedrag. Dat is slechts een deel. De probleemjongeren zijn voornamelijk gestelijk licht gehandicapte, authisten en jongeren die veel beleigeing nodig hebben en niet of nauwlijks zelfstandig kunnen bestaan. Geef eens aan welk uitzendbureau deze jongeren van werk kan voorzien..
-
@120
Dat klopt wel. Er wordt onderscheid gemaakt in 10.000 jongeren die begeleiding nodig hebben en 9.000 jongeren die in de criminaliteit terecht dreigen te komen. Met andere woorden 9.000 jongeren die dagelijks in de stad hangen en waar er dagelijks een aantal op de hoek van mijn straat staan. Deze jongeren hebben echt geen handicap. -
@37 Je hebt gewoon op te grote voet geleefd, dame.
-
@5 daarom ben ik ook uit de grote stad vertrokken. Een beetje snugger persoon voelt aan z'n water dat de pleuris uit gaat breken in de grote steden.
-
Alles is nu zoetjesaan wel gezegd, ik wacht heel nieuwsgierig op het antwoord van Premier Rutte.
want:
"De Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) schaart zich achter de zorgen van Asscher." -
Bruin 1 is goed bezig!!!
Steeds meer mensen kunnen niet meer rondkomen. Bijstandsmoeders met kinderen die niet meer rond kunnen komen.
Straks ook geen voedselbanken meer.
Hoera..... Dat betekent meer hoeren in Nederland. Ik kan niet wachten tot het zover is. Voor mij als pooier breken gouden tijden aan. Nu nog het hoge btw tarief afschaffen en ik ben een gelukkig man. -
En in de media dekken ze dit lekker toe met onzinnig entertainment
-
Brood en spelen, de Romeinen snapten dat al...
-
@105 :
"Je verdient dan net te veel om voor subsidies/toeslagen in aanmerking te komen. En te weinig om de voordelen van de hoge inkomens te hebben.
De midden-inkomens hebben het echt het zwaarst in dit land. "
Ik heb zelf een midden-inkomen. Om te pretenderen dat ik het zwaarder zou hebben dan iemand met een minimum inkomen vind ik een beetje lachwekkend. -
@128
Het is ook lachwekkend dat iemand met een bijstandsuitkering het beter kan hebben in dit land dan iemand met een mimimum loon. Sterker je kunt door allerlei subsidies met een uitkering netto 30.000 euro overhouden. Beschrijvingen over personen die een huis kregen en een nieuwe inboedel staan er al op WUZ van de telegraaf. En dit naar aanleiding van één onderzoek in Rotterdam. -
Eén onderzoek is een beetje dun. Moeten er meer worden.
Dat mensen met een minimumloon het eventueel slechter hebben dan mensen met een bijstandsuitkering kan die laatste groep niet worden aangewreven. Ik ken mensen met zo'n uitkering, die wanhopig zijn en steeds verder wegzakken.
Dat ze soms, door allerlei regels, met een 'baan' nog slechter uit zijn, dat is natuurlijk schandalig.
Mensen met behoud van uitkering laten werken is misdadig. Er is dus wel werk, moet je constateren, maar het is dan voordeliger om het door uitkeringsgerechtigden te laten doen, die de status en rechten van een reguliere baan niet krijgen, maar zich wel schuldig mogen bljiven voelen. Een verkapte vorm van slavernij. -
@64, 4 ton????? Een kleine eenkamerflat in de stad, kom even zeg. Gewoon even op Funda rondkijken en dan heb je onder de 3 ton een heel aardige woning hoor.
En anders ga je toch in een voorstad wonen zoals de rest van werkend nederland. Kun je met de bus naar je werk, of met een scooter. Heb je een aardige woning met een tuintje voor 2,5 ton.
Ik heb altijd in de randstad gewoond , maar zo duur als jij het doet voorkomen zijn de woningen helemaal niet. -
het probleem is dat men bij jeugdzorg en speciaaal onderwijs enzo jarenlang z'n uiterste best heeft gedaan om elk kind met maar het kleinste vlekje de hulpverlening in te krijgen.
een groot deel van de kinderen die nu in dat circuit zitten kunnen er dus gerust weer uit, zijn ze vaak zelfs beter af omdat ze dan weer met normale kinderen omgaan en beter in staat zijn om in de gewone maatschappij te functioneren, buiten het hulpverlenings-kringetjes.
de moeilijkheid is om goed onderscheid te maken tussen dit soort kinderen en degenen die toch wel hulp nodig hebben om nog enigszins te kunnen functioneren. dat is extra moeilijk omdat alle papieren en rapporten door deze instanties zwaar worden overdreven: als een kind ook maar een beetje verlegen is dan zou je als je het rapport leest denken dat hij zwaar autistisch is, dat idee.
je moet dus echt naar de kinderen toe gaan, met de kinderen en hun ouders praten. en dan zonder dat er een hulpverlenings-miepje naast zit dat d'r eigen baan wil veiligstellen.
@130
werken met behoud van uitkering moet wat mij betreft meteen stoppen.
ben het helemaal met u eens dat er dan blijkbaar wel werk is, maar dat de baas gewoon te beroerd is om z'n werknemers fatsoenlijk te betalen.
pure uitbuiting van zieken en maatschappelijk zwakkeren. -
Boomshanga #108
Denk je niet dat er met man en macht gewerkt wordt aan een tegenbegroting, zogauw alle bezuinigingen op Prinsjesdag gepresenteerd worden ?
Dat gebeurde afgelopen jaar ook zeer uitgebreid en degelijk onderbouwd, je kunt dat zo op de web-site van de PvdA terugvinden.
Is natuurlijk een vrij zinloze zaak om vooruit te lopen op zaken die nog niet in zijn totaliteit bekend zijn, evenmin als de gevolgen daarvan.
Je zult je ongetwijfeld het voorbeeld kunnen herrinneren van de bijstandsmoeder die zwaar gekort zou worden, de PvdA heeft dit uitgebreid voor het voetlicht gebracht.
Rutte / VVD brachten daarop een bezoek aan deze vrouw en rekenden haar voor dat dit allemaal klinkklare nonsens zouden zijn, ze zou er zelfs iets op vooruit gaan.
Helaas bleek na de invoering van al deze maatregelen dat de PvdA wel degelijk gelijk had en dat Rutte / VVD klinkklare nonsens hadden uitgekraamd.
De VVD was nadien niet meer voor commentaar bereikbaar, men ging niet in op persoonlijke gevallen ........................
Er zijn meerdere TV uitzendingen aan gewijd . -
Boomshanga #115
Als rechts deze vermeende miskleun in al die jaren niet heeft kunnen herstellen, dan zijn het een aardig stelletje dweilen.
Je moest overigens ten tijde van Kok eens proberen om 130 % hypotheek te krijgen, de vele varianten op een maximale hypotheek stonden toen nog in de kinderschoenen.
Overigens werkte Kok zeer nauw samen met zijn coalitiepartner en gezamenlijk hadden zij behoorlijk succesvole kabinetten -
Ik werk met behoud van uitkering krijg wel geteld 855.17 en krap 90.00 euro aangevuld door dwi (heb longemfyseem in aardig gevorderd stadium) reiskosten vergoeding zit er ook al in . Hou wel geteld 40 euro per week over om van te leven en te kleden enz enz waar willen ze nog nog in snijden bij me
-
@ 135
met datzelfde dilemma zit ik als zijnde wajonger en met mij tig anderen in wao, wajong, wia, aow en nog tig andere groepen ook!
het probleem is dat we een kabinet hebben wat verkozen is door inzichtloze en emapatiearme randdebielen zoals die van reactie nr117 die op dat stelletje barbaren van de vvd, pvv en dat goddeloze volk van het cda heeft gestemd wat dus dit ellende kabinet heeft mogenlijk gemaakt wat ons zo hard uitknijpt voor alles wat we wel of niet hebben....! -
geef nog maar meer aan het buitenland het eigen volk moet daarvoor verhongeren,schande......................
-
@136
Je denkt toch niet werkelijk dat die gast zelf een cent te makken heeft? Die zit hier voor de lol. Vindt ie leuk. -
@132
Volledig mee eens. Maar ook dit zal een storm van protesten opleveren, omdat de ouders geen geld meer krijgen als hun kind geen rugzakje meer heeft. Er is helaas een hele grote groep mensen die vind dat iedereen terecht gebruik maakt van alle regelingen en er daarom niets gewijzigd mag worden. -
VVD.
-
@129
Reacties over de armoedeval worden steevast gemind, maar helaas heeft u volledig gelijk: bijstand levert teveel op door tegemoetkomingen, subsidies en vrijstellingen. Vergelijk bijstand vs. werk in Den Haag in augustus 2011:
http://www.denhaagtekijk.nl/loon-uitkering-aug-... -
Alles is geoorloofd om die 25k+ villa subsidie per jaar toch te krijgen, toch?
-
Ja, als je zo stom bent om op een beweging als de PVV te stemmen, zijn dit de gevolgen, dus de volgende keer iets langer nadenken of je goed laten voorlichten!!!!!!!
-
tuurlijk gaat de premie omhoog, de zorg wordt duurder en de managers willen natuurlijk niet hun bonus inleveren...
-
jaja mensen,de keeltjes van de nederlanders word steeds meer dicht geknepen,en de zwakkeren hebben het al aardig benauwd.....
maar er is geld zat hoor,want ze hebben het meest zotte en idiote plan bedacht in jaren,om een berg in nederland te bouwen...voor mij mag het op een voorwaarde,rutte en de bende eronder begraven,want daar kan voor mijn part geen aarde en steen genoeg bovenop gedonderd worden! -
Hoort bij het grote plan, zwakkeren en minder productieve uitschakelen laten sterven
-
1471 september 2011 22:02 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@141
Ik vind het een heel mooie opstelling waaruit blijkt dan teveel nivelleren meer mensen naar de bijstand stuurt. Immers, werken loont niet. Ik weet niet of andere gemeenten ook 20% toeslag geven op de bijstand. Dus de onderkant ontzien, is een boete op werken. -
Dit kabinet moet niet aftreden maar moet afgezet worden door Jan met de Pet ..
dus mensen hup met ze allen naar den haag ...zodat de volgende dieven hun kans krijgen !! -
gelukkig is er de voedselbank en de kringloopwinkel
-
Eigenlijk moet ik er gewoon openlijk (ik hou niet van stiekum) om lachen. Toen we de euro over ons heen kregen zijn we genaaid en nu de euro in stand moet worden gehouden worden we nog eens genaaid. We moeten op van alles en nog wat bezuinigen, terwijl we met z'n allen een corrupt land als Griekenland overeind moeten houden. Ik hou mijn hart vast voor de toekomst want wat gaat er met ons pensioen gebeuren? Ook daar wordt al aan gemorreld: wij steeds langer werken terwijl een ambtenaar in Griekenland al op z'n 50ste stopt met werken.
-
eigenlijk is het te simpel voor woorden:
1. voor jongeren (zeg tot 27 jaar) is leefstabiliteit voor ontplooiingsmogelijkheden een must...welk traject dan ook==daar zou de lokale overheid moeten gaan richten
2. voor huishoudens met opgroeiende kinderen is een gezonde basis voor voeding, beweging en innerlijke karrakterontwikkeling nodig==daar zou de lokale overheid garanties moeten kunnen stellen voor hen
3. voor volwassen mensen zonder zorg en opvoeding aan mensen==daar zou de lokale overheid binnen de MKB een effectievere beleid kunnen voeren om de economische inkomensgraad uit arbeid te doen slagen
stop eerst met bedelen bij de rijksoverheid, en verzin eens in de raden voor bovenstaande 3 punten -
je werkt dadelijk alleen nog maar om de overheid een plezier te doen en of je als gezin niet meer kan rondkomen dat boeit de regering niet als ze maar hun centjes krijgen
-
Het gekke is het feit dat er armoede bestaat. We leven namelijk in een tijd van overvloed (eten en materiaal en grondstoffen genoeg hoor). Het probleem is dat we alleen toegang tot die middelen kunnen krijgen via geld en de waarden en normen die daar bij horen (elkaar oplichten enz). En juist geld heeft het probleem van kunstmatige gecreeerde waarde. Waarom gebruiken we dat systeem nog steeds? We hebben het helemaal niet meer nodig. Het verrijkt alleen maar de 1% aan de top.
Binnen een netwerk van ondernemers doe ik nou regelmatig zaken op basis van "sociale overwaarde". Elkaar helpen en in elkaars behoeftes te voorzien op basis van waarde die je creeert en beslist geen geld. Werkt uitmuntend goed. Een soort nieuwe economie dus die echt economisch is. Zo zou de maatschappij moeten zijn, maar is het totaal niet. Ik hoop dat wij met ons netwerk dan een stabiele basis en community hebben gecreeerd wanneer de monetaire wereld in elkaar stort, wat het zeker gaat doen. En dan staat het gros van de Nederlander er helemaal alleen voor, omdat het zich heeft laten verdrijven van zijn medemens dankzij de politiek en andere instituten.
Mensen wordt toch eens wakker -
@154 Pas op met je uitspraken. Als ze je kunnen pakken op iets illegaals en dat is tegenwoordig al snel, ben je de lul. Je weet toch hoe het hier gaat, hier mag je bijna niks doen voor een ander.
-
volgend jaar nog meer bezuinigingen en nog meer geld naar Brussel.
WELKOM BIJ DE SOCIALE KAALSLAG VAN DE VVD.
Rutte: ik pik dit niet meer. Het wordt tijd dat je vertrekt .... -
#155: Wat zou er illegaal aan zijn? Op monetair gebied betalen we netjes onze belasting.
-
Dat zal het kabinet een worst wezen. Hakken met de bijl.. het kan nog harder.
-
http://www.walkofshametour.nl/
Kom dus allemaal! Misschien niet voor jezelf dan wel voor mensen die het wel treft!! -
@157 Dat een ander bedrijf wat niet met jullie werkt, nadelen ervan ondervindt. Bv. Dat weer een ander bedrijf liever met jullie werkt dan met hem. Je kunt het zo gek niet bedenken. Steekpenningen zijn ook verboden. Marktverstrengeling enz.
-
"Deze jongeren kunnen worden getroffen door een combinatie van kortingen op de jeugdzorg, de begeleiding van licht verstandelijk gehandicapten, het passend onderwijs, de gehandicaptenzorg, de geestelijke gezondheidszorg, het persoonsgebonden budget en de Wajong."
Als je een combinatie hebt van alle bovenstaande subsidies en hulpmiddelen dan heb je het ook wel redelijk riant en had je op je vinger kunnen natellen dat aan luilekkerland een einde ging komen. -
@ #95
Uiteraard gaat mij dit een hoop minnen opleveren, maar jouw stiefzoon slurpt dus in zijn eentje de subsidie op voor 4 andere gehandicapten. Ik kan me indenken dat je voor hem liever anders had gehad, maar het is niet anders. Voor jouw stiefzoon kunnen 4 anderen WEL een relatief beter leven hebben. Soms moet je keuzes maken. Je zult moeten accepteren dan je maar recht hebt op de hulp voor 1 persoon. -
@162 ik snap je redenatie totaal niet...hoe kom je erbij dat 4 anderen met de subsidie van mijn stiefzoon wel een beter leven kunnen hebben? riant? we krijgen geen geld ofzo..enkel hulp zodat hij zijn recht op passend onderwijs kan uitoefenen waar ieder kind recht op heeft zodat hij later zijn hand niet hoeft op te houden.
dat de manier waarop alles ingeregeld is effectiever en beter kan zal iedereen inclusief ik het mee eens zijn, dat gebeurt echter niet, alles wordt afgeschaft zonder goed alternatief. bovendien is het geen bezuiniging...instellingszorg is duurder...plus dat hij later dus niet in staat zal zijn om wat voor werk dan ook te kunnen doen terwijl hij via een sociale werkplaats zijn handen uit de mouwen had kunnen steken.
luilekkerland...je hebt echt geen idee wat het inhoudt om gehandicapt te zijn of een gehandicapt kind te hebben. -
Bezuinigen is geen optie, maar laten we lekker de grieken helpen en afrika (de bodemloze put helpen) elke Nederlander die dom zegt dat we de grieken moeten hlpene en dat we geld naar Afrika moeten storten is of rijk, maar die gasten zijn rijk geworden en geven toch niets uit en/of die mensen die het roepen zijn randdebielen en een ander woord heb ik er niet voor over.
Eerst wij zelf en dan de rest van de wereld, want als wij in de pinarie zitten moeten we er ook zelf maar uit zien te komen. Lekker bezuinigen op de zwakkeren in onze samenleving, ja dat is een strak plan. We geven ze net goenoeg om te laten leven.
Hou nou eens op met die onzin en denk eens na. Gisteren was er in het nieuws dat 300.000 hun zorgpremie niet betalen, maar waarom? Er zal altijd een rotte appel tussen zitten, maar ondertussen is 90% gewoon niet in staat de premie te betalen. En nu weer een inkopper met Veel bezuinigingen treffen zwakkeren extra. Terwijl deze zouden worden ontzien. De leugen regeerd.
onze-centen.nl ben ik aan het bouwen en zal en wil proberen om Nederland in actie te krijgen, want een ander doet het toch niet. -
Ja ik ben echt heel erg boos en dit krijgt nog een staartje....
-
ik vrees dat niemand de slaap uit heeft en we pikken het gewoon met z'n alle
-
Het zal vast op veel weerstand stuiten wat ik schrijf, maar.... als men geen geld (meer) kan verdienen vanwege omstandigheden door arbeid te verrichten, dan kan men altijd nog een goed inkomen opbouwen met een Netwerkbedrijf. Nu weet ik met 18 jaar ervaring, dat de gewone man in de straat dat nog steeds niet voor vol aanziet... maar we zouden honderdduizenden mensen uit de uitkering kunnen helpen zonder risico!
en dan zouden ze alleen maar inkopen doen voor hun huishouden bij een andere leverancier...
En dat aan anderen leren... en met 9 miljard omzet in 2010 kan men niet zeggen dat dat niet werkt! afgelopen juni 1 miljard in 1 maand.
Regering/UWV/ en andere instanties: wordt wakker! laat je eens bijpraten! -
@7 idd de weg naar de hel is geplaveid met zogenaamde goede intentie's
-
Ik hoorde laats iemand vanuit een gemeentelijke functie zeggen. 1250 is zat genoeg voor een gezin in de bijstand, Daar moeten ze volgens de overheid zelfs nog van kunnen sparen "Yeah Right"!!!! vandaar dat men er een heel stelsel van toeslagen omheen heeft moeten bouwen
-
En overal wordt gesneden. Hier een beetje vanaf, daar kunnen we ook nog wel wat bijsnijden.
In het Nederlandse Newspeak komen de woorden 'vastgoedbel' en 'hypotheekrenteaftrek' zeker niet voor... -
1726 september 2011 05:36 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@113 Prioriteiten aan de andere kant ...
Dit nummer is bijzonder veelzeggend voor mij ,
http://www.youtube.com/watch?v=ACfCGk3tMug -
@8 "Mensen die een uitkering ontvangen hebben daar ook premie voor moeten betalen,dus komt de uitkering hen op grond van een verzekeringsovereenkomst rechtmatig toe."
Ik zou weleens cijfers willen zien van mensen die een uitkering hebben en hoeveel die aan die zogenaamde verzekeringen hebben bijgedragen.
Dat dan naast cijfers van mensen die geen uitkering hebben en hoeveel die eraan bijgedragen hebben (inclusief de overleden mensen).
Ik vrees dat je je te pletter schrikt als je de resultaten ziet. -
@ all... volgens mij wordt er al gekort...gehakt...en gezaagd zolang ik me kan heugen...en we kunnen met z`n alle hier op een internetpagina onvrede uitroepen, of zeggen dat het zo hoort or what ever... maar je kan er ook voor kiezen om eens met alle vakbonden/bedrijven etc. een nationale staking te bespreken...en laat den haag maar eens met binnenlandse problemen stoeien , en niet naar hun porto`s kijken , met hoe weinig ze hebben , en wat ze nog graag willen hebben, want zoals van de week al bij KVDB ten gehore werdt gebracht : er worden al bijna 30jaar geen discussies meer gevoerd in Den Haag
-
Raar he.
-
Dat is toch precies wat meneer Rutte wil , alle minder bedeelde nog minder bedelen en uiteindelijk op 0,0 zetten wat hij overhoud gaat in zijn broekzak
Stijgers in Economie
Errol Keyner: Nederlander is lui
Kredietcrisis, eurocrisis en als grootste...
3 uur 44 minuten geleden door All.you.need.is.love
Brussel velt streng oordeel over Nederland
Woensdag kan Nederland een hard oordeel uit...
4 uur 36 minuten geleden door Nujij-fan
'Krimp economie neemt af'
De Nederlandse economie krimpt in juni...
8 uur 36 minuten geleden door nouffwatandersoftochniet
Buitenlanders keren Spanje de rug toe door...
Toeristen zal Spanje deze zomer hopelijk...
1 dag 2 uur geleden door joepdekat
Omzeil de belaste kilometervergoeding
De belaste kilometervergoeding kan deels...
1 dag 6 uur geleden door All.you.need.is.love
Best gewaardeerd
ESM: Maximaal 40 miljard? U vergist zich.
Rudo de Ruijter
23 mei 2012
Open brief...
5 dagen geleden door natuurlijkeu
Rol banken rond beursgang Facebook onderzocht
Amerikaanse toezichthouders stellen een...
6 dagen geleden door lizaliza
'Jeugdwerkloosheid EU hoger dan het lijkt'
De jeugdwerkloosheid in de Europese Unie...
6 dagen geleden door Christian1983
Griekse banken krijgen 18 miljard van Europa
"banks are to receive a €18 billion ($23...
1 dag 1 uur geleden door Web3.0gebruiker

