AMSTERDAM - Alle coalitiepartijen hebben straks in hun verkiezingsprogramma staan dat de pensioenleeftijd omhoog moet. Die voorspelling heeft D66-leider Alexander Pechtold zondag gedaan in Buitenhof.
Sorteer op:
-
AOW zou losgekoppeld moeten worden van de leeftijd maar gekoppeld moeten worden aan het aantal full time werkjaren. Waarbij uiteraard vanuit moet worden gegaan dat als een paar kinderen krijgt dat één van degenen van het paar tot 60% gaat werken wat op 100% wordt gesteld tot het kind 18 jaar is. Daarna en daarvoor weer gewoon de normale berekening. Uiteraard zijn daarop weer uitzonderingen noodzakelijk voor de arbeidsongeschikte mens en mensen die in Nederland geimmigreerd zijn.
-
Geef die Wouter Bos nu niet die schuld, die is ook maar gekozen door het volk hij is een olie boer geen econoom.
-
@201 je hebt gelijk
-
Voor degeen die het intereseerd,trek zelf je conclusie.
http://www.cpb.nl/nl/pub/cpbreeksen/memorandum/... -
Er worden op scholen steeds minder iets aan de lichamelijke conditie gedaan zoals gymnastiek afschaffen en dan wordt de AOW-leeftijd ook nog verhoogd?
Dus we moeten ons werken totdat we dood bij neervallen. ONGELOOFLIJK!!!
Ik bereid het al goed voor, ik ga binnenkort Yoga-cursus volgen en word ook lid van een sportschool bij mij in de buurt, want wil men ook op hoge leeftijd goed kunnen functioneren, dan is een uitstekende gezondheid, met goed werkende zenuwstelsel, ademhaling, goede conditie en voldoene rust een absolute noodzaak, anders gaat je gezondheid en conditie dramatisch achteruit en word het problematisch na je 60e, zeker tegenwoordig nu in onze groenten minder vitamines zitten dan vroeger -
@201 Als studeren dan ook als fulltime werken geldt vind ik je voorstel goed, anders is het oneerlijk. Studeren is natuurlijk leuk, maar kost ook veel moeite en het is echt niet het grote zuipfestijn wat veel mensen denken dat het is. (Het kan eht wel zijn, maar dat kun je er ook van maken als je al werkt).
Bovendien is studeren tijd en geld in jezelf investeren, wat later ook terugbetaald moet worden. (en echt niet zoveel studenten krijgt alles betaalt of uberhaupt steun van pappie en mammie, ook al iets wat mensen die niet gestudeerd hebben vaak denken) -
studeren is ook werk
-
bah, -1 voor pechtold. dan toch maar weer SP.
-
Het is nu crisis.......we weten toch niet wat er in 2035 aan de hand is.
Agnes Kant heeft een beter idee,iets meer belasting betalen. Let op IETS MEER.
Als het kabinet onze betaalde belastingcenten nu eens beter besteed hoeven we misschien helemaal niet iets meer te gaan betalen.
BV geef de banken geen geld meer want daar merkt de burger niets van. -
Natuurlijk moeten we langer werken.
Onze EU-afdracht blijft immers omhooggaan.
Zodat de EU-graailanden vast kunnen blijven houden aan hun lage pensioenleeftijden. -
Er zijn nog een heleboel mensen die hyn steentje bij kunnen dragen. Het totale belasting- en uitkeringenstelsel moet op de kop.
44% van de vrouwen met kinderen tussen 2 en 4 jaar werkt niet! Maar krijgen wel kinderbijslag, belastingteruggaven etcetera.
Er zijn nog steeds mensen die op ergens tussen de 55 en 65 vervroegd met pensioen gaan. Ga eerst kijken welke mogelijkheden er op dat vlak liggen voordat de mensen die het toch al moeten doen weer extra moeten betalen. -
@Gezondheid #205:
Minder vitaminen in de groenten dan vroeger? Waar is die onzin op gebaseerd?
@paraplubak #206:
Als je gestuderd hebt, kun je best een eigen voorziening voor eerder stoppen afsluiten. Als je jong begint, is het niet duur. Heb het zelf ook gedaan.
De studie, ook als het zelf betaald wordt, kost de gemeenschap al heel veel.
Je verdient dan ook meer. Eigen verantwoordelijkheid is niet weg.
@Tom V #207:
Als je er bij werkt wel. Maar dan is er nog genoeg lol over.
@ Sanji #208:
Liever belastingverhoging?
@ Pomerol #211:
Wel even op de hoogte zijn: een aantal EU landen hebben de pensioengerechtigde leeftijd al verhoogd ( o.a. Duitsland en Denemarken naar 67) of zijn er mee bezig. -
. . .
Ik ga akkoord . . . als politici doorwerken tot hun 75e -
Wat ik het meest vreemde aan dit vind is dat je allemaal van die zogenaamde rekenkamers heb die alles uitrekenen voor de toekomst dus dit wisten ze jaren geleden ook al!!!!!!!
Dus waarom moeten wij daarvoor op draaien die nu werken?
Een kleine groep kan het nu voor een grote groep ophoesten en dat is toch eigenlijk wel raar want 15 jaar geleden ging je al met 57 1/2 met pensioen en nu kunnen wij pas 10 jaar later als er nog wat van over is of misschien pas op je 70ste!!!!!
Ik denk dat de reden heel anders is maar dat hoor je waarschijnelijk nooit in dit censuur landje!!!! -
werken tot dat je dood valt!??
-
#212
Hier artikel.
http://www.nu.nl/gezondheid/1528404/minder-vita...
Er zijn zeker meer artikelen over te vinden, maar deze is van nu.nl -
Tijd voor een nieuwe politieke partij,
Een partij die respect heeft voor mensen die dit land werkend hebben opgebouwd
Een partij die gaat afrekenen met parasieten, graaiers en witte boorden criminelen.
Een partij die het mes zet in uitkeringen aan ex kamerleden.
Een partij die niet met molentjes loopt maar komt met een concrete aanpak m.b.t. millieubeleid en energievooziening.
enz. enz -
@toosentoos #209:
De vraag is : wat is iets.
Zal voor iemand met een minimum en iemand met een ton nogal verschillen.
Mw. Kant zit wel op een ton. -
@Gezondheid #216:
Tja, de Telegraaf . Daarna ook nooit meer iets van gehoord. Als het werkelijk zo was, hadden de media wel bol gestaan.
@ #217:
Hebben we al gehad: partij voor ouderen. Grote mislukkig. -
"Eigenlijk zou de AOW-leeftijd volgens die redenering nu 72 moeten zijn, zeiden Pechtold en Rutte." Haha,ik zie de rollators al bij de ingang staan.
Maar werken tot je dood gaat is op zich niets mis mee!Wel als je geld dat je er jaren voor gespaard hebt als een zeepbel uit elkaar spat onder leiding van de grootgraaiers ,politiek,ambtenaren en rekenbureaus.Iedereen had dit 10 jaar geleden al kunnen aan zien komen maar toen was de hyp met aandelen dus niemand wilde luisteren.Ik was de zwartkijker en onheilsprofeet!Alleen loonmatiging was nodig,ja,aan m'n hoela. -
Moet je mij nou eens geloven ik ben 58 en heb al bijna 40 jaar zwaar werk gedaan nu willen ze mij dan nog langer laten werken gekkenwerk dus heb een slechte rug en versleten botten Kunnen ze dan niemand meer ontzien of is het Wouter Bos of Peter jan Balkenende die mijn werk komt doen Die doen geen zwaar werk en zijn niet bijna versleten zoals ik en meer mensen die snakken naar een beetje rust . Denk daar ook eens aan als jullie weer wat bedenken
-
Vrijwillig doorwerken na je 65ste en dan een iets hogere AOW is nikt is mee maar iedereen VERPLICHTEN ook de mensen die een zwaar beroep hebben?
De gemiddelde levensverwachting is ca 78 jaar maar velen halen dit niet. Lees de rouwberichten hoeveel sterven er niet in de 50 jaar?
Laat mensen zelf beslissen of ze willen doorwerken! -
In Belgie kan je nog steeds met 40 dienstjaren op 56 jaar stoppen met werken, en hier straks 72 jaar......Eén Europa zeggen ze dan.
Maar het is duidelijk werken tot je doodgaat en liefst nog voor je met pensioen gaat, want welke wergever zit er op een oud en ziek personeelslid te wachten???
Als ze dit doorvoeren dan kiest niemand nog een zwaar beroep, je zou wel gek zijn toch.
En kinderen nemen, waarom zou je als je allebei tot je 72 e moet werken.
Je ziet nu al dat hobby's en verenigingen kapot gaan omdat vrouwen gaan werken en je langer moet gaan werken. Het is alleen nog werken dat de klok slaat. Werken zodat je veel belasting kan betalen, kunnen de hoge heren het uitdelen aan volkomen verkeerde dingen. De rijken nog rijker maken, zoals het kleurtje oranje. Die dan op hun beurt nooit belasting moeten betalen.
Een koophuis wie gaat daar nog aan beginnen als je tot 72 jaar moet werken.....
de kans is groot dat je voortijdig ziek word en het moet opeten.
Nederland wordt een bananenrepubliek, een soort 3e wereldland als het zo verder afglijd. Kijk maar naar de zorg stelt ook al niets meer voor. Alle sociale voorzieningen zijn al kapot gemaakt.
Nu nog werken tot je dood, met vooraf vanaf je geboren bent een dodelijke pil op zak.
Kan je kiezen wanneer je er uit wil stappen. -
MOETEN door werken, DWANGARBEID ??
-
@202 jawel, wouter bos heeft economie èn politicologie gestudeerd, hij zou dus expert moeten zijn zelfs, denk maar niet dat hij anders minister van financieën was geworden.
@201 Niet mee eens. Als je in het verleden hebt gestudeerd wil dat nog niet zeggen dat je de kansen hebt gekregen om veel verdiend te hebben en meer opzij te zetten voor later. En wat, als je langdurig ziek bent geweest en niet hebt kunnen werken? Hoe kom je dan aan je aantal jaren?
@208 mee eens
Je moet kunnen kiezen of je je langer doorwerkt, of niet. Sommige mensen zijn al oud en "op" als ze 62 zijn en produceren dan ook niks meer, worden dan toch ontslagen en dan zitten ze daar, met niks. Anderen willen nog héél erg graag doorwerken tot hun 80e met misschien wat minder uren omdat ze nog zo levendig en fit zijn en midden in het leven willen blijven staan. De vut is al afgeschaft, 65 is mooi zat.
De hypotheekrente-aftrek beperken is een veel beter plan: Op dit moment zitten de zeer rijken in evengoed nog veel te onbetaalbare villa's te leven van de rente-aftrek via de belastingen. Ik weet uit eigen ervaring, dat het bedrag dat je via de belastingen terugkrijgt, al enorm is als je maar een bescheiden huisje hebt dat bij je inkomen past. De SP stelt voor het meerdere bóven de 350.000 niet meer te laten aftrekken, dat zou echt enorm veel geld opleveren en de zeer rijken zitten niet meer zwaar gesubsidieerd in veel te dure huizen.
Om de ene of andere reden lijken mensen met een eigen huis panisch te worden als ze aan de hypotheekrente-aftrek willen komen, terwijl het gros onder dat leenbedrag zit, en bestaande hypotheken zelfs worden ontzien. Het zou op den duur ook goed zijn voor de huizenmarkt, want de prijzen normaliseren waardoor de iets betere huizen ook in beeld komen voor de iets minder rijken.
Zie ook een volgend draadje hierover, iemand die uitlegt waarom het verhogen van de pensioengerechtigde leeftijd helemaal geen effect heeft op de crisis:
http://www.nujij.nl/‘verhoging-aow-leeftijd-gee... -
Ook hierbij ligt de wortel van het probleem in de overbevolking. Maar ik denk ook wel dat het een gevolg is van het niet goed omgaan met geld door het kabinet.
-
Tienduizenden werknemers zijn al de WW ingestuurd door de credietcrisis en dan komen vriendjes Rutte en Pechthold met de grandioze oplossing de pensioenleeftijd te verhogen?
-
Mijn oplossing voor het 'vergrijzingsprobleem':
Laat ons in de kroegen per direct weer gaan roken, want dan worden we met zijn allen niet minimaal 80! Dan hebben we weer het recht terug om dood te gaan aan een stukje plezier. -
volledig met rutte eens.Laat dan ook gelijk ALLE ministers en oud-minister werken tot 100 jaar aangezien die pas zijn gaan werken op hun 30 ste.!
-
Wat kan je van een regering verwachten die graag herkozen wil worden?
Populaire maatregelen, tegenwoordig gaat het alleen nog maar om de korte termijn, lange termijn is niet verzilverbaar bij de volgende verkiezingen. -
ik werk vanaf mijn 15 jaar nu 44 jaar als schilder .
altijd buiten,donker,nat wind,kou,hitte,vocht,stank,stof,lange dagen plus 3 reisuren per dag,zere rug,versleten schouder,soms kramp in de handen,
.hard werken ,omdat het zgn. nooit uit kan.
Loop op mijn tenen om het nog een beetje bij te benen.
IK WIL STOPPEN -
@231
Ik denk dat niemand de mensen die fysiek zwaar werk doen het pensioen voor die categorie wil afschaffen op het 65e levensjaar. -
Hebben ze niks geleerd van 11 september, daarna was de beurs ook al ingestort en de aow centjes ook al verdwenen en in rook opgegaan. Tjah dat krijg je als je met de centjes gokt van de hard werkende burger. En nu voor de tweede keer .En met de aow leeftijd verhogen dus de politiek gaat ook door met werken tot hun 67 geven ze ons die garantie ook. Ik zie geen metselaar,stratenmaker noem maar op werken tot hun 67e
-
@232
Is er reden om die mensen anders te behandelen?
Ik zie die reden niet. -
Ik gooi er nog maar een post tegenaan:
Na 37 jaar werken (voor dezelfde baas) ben ik in de WIA beland. 100% afgekeurd door de UWV.
Tot een paar jaar terug werd mij verzekerd dat ik bij arbeidsongeschiktheid volledig doorbetaald zou worden tot mijn pensioen. De praktijk (dankzij CDA/VVD): ik krijg nog 37 maanden een WGA uitkering van 75% en daarna zit ik ordinair in de bijstand. -
@234
Lichamelijk zijn ze steeds slechter in staat werk in een redelijk tijdsbestek af te leveren? -
AOW-leeftijd moet worden verhoogd naar 72 als de levensverwachting stijgt aldus Rutte en Pechthold...
Das echt treist en van de zotte ik zou zeggen probeer eerst maar eens die leeftijd in goede gezondheid te halen na 40 jaar werken.
En deze slaat alles ''Als de levensverwachting stijgt'' hoe kan die nou stijgen als ze de bevolking al hebben uitgewrongen en afgeschraapt hebben tot op het bot. -
@234
Ja, kan ik me voorstellen.
Velen beunen er ook een paar uur per dag bij.
Dat hou je niet vol, dan slijt je eerder.
Maar daar hoeft de maatschappij niet voor op te draaien. -
Ik heb tientallen collega's binnen 1 jaar na hun (vervroegde) pensioen zien dood gaan. Toch is de pensioen kas leeg. Drie maal raden wie die heeft leeggegraaid!
-
Tijd voor nieuwe verkiezingen dan komen ze weer met mooie beloftes en dit keer stem ik op geertje
-
maar dat mag denk ik niet van dat VERVLOEKTE TUIG
-
@235
Ik heb een paar punten
1) de verhouding ouderen / werkenden is op het moment scheef en groeit.
2) Is het redelijk dat de werkenden veel meer moeten betalen dan de mensen die nu willen genieten van hun oude dag, de last om het systeem in stand te houden is voor ons ('mijn' generatie) nu eenmaal veel hoger dan het voor jullie ooit geweest is)
3) De staatsschuld is een veelvoud van wat het was (In mijn ogen draag ik op die manier al jullie lasten plus willen jullie dat ik ook nog meehelp het systeem in stand te houden)
4) Ik kan niet eens een huis betalen terwijl toch zeker wel een goede opleiding heb genoten en een goede baan heb. -
@216 Gezondheid
Ze willen met alle geweld het gezegde "van werken is nog nooit iemand dood gegaan" uit de boeken. -
beunen bij jah door die hoge lasten, dus in de bouw heb je een vetpot en die in den haag verdienen niks bij je moest eens weten
-
Sorry, hoor maar minnetjes zonder commentaar is hetzelfde als geen minnetje geven. Ik emigreer wel naar een ander land en stuur mn ouders wel een klein bedragje zodat ook die gewoon rond kunnen komen.
Jullie hebben jullie zelf gewoon rijkgerekend op bubbels, maar ik ben niet gek, ik betaal daar niet aan mee. -
De generatie die al het geld voorluxe wilde gebruiken en bewust geen kinderen nam en een werkende partner gaan nu hopelijk eens het hardst op hun bek.....
-
Niet langer doorwerken voor mensen die al 40 jaar (lang) hebben gewerkt!!!Regering begin vast maar met het omscholen en opjutten van de klaplopers die zich de afgelopen 40 jaar hebben gedrukt.
-
"Alle coalitiepartijen hebben straks in hun verkiezingsprogramma staan dat de pensioenleeftijd omhoog moet. Die voorspelling heeft D66-leider Alexander Pechtold zondag gedaan in Buitenhof."
Is dit weer een Spastische reactie op een al even surrealistische stelling van Jongerius? Het verhogen van de AOW leeftijd heeft in een belastingsysteem als de onze geen of weinig invloed als lapmiddel voor een slechter draaiende economie. Het gaat om de verdeling van al die belastinggelden. En die verdeling deugt niet, sterker nog veel belastinggeld word verkwanseld en vergokt, verkeerd en oneigenlijk gebruikt. AOW'ers sparen minder geven geld uit betalen hun levensbehoeften betalen belastingen, vrijwel al hun geld gaat net als bij iedereen gewoon weer het "systeem" in. Wat willen die dwazen in Den Haag eigenlijk?
Straks de helft werkeloos en dan andere helft blijven werken tot de dood er op volgt? En wat als er binnenkort na deze achterlijke korte termijn planning weer een bloeiende economie voor de deur staat? Weer onderuit met die AOW leeftijd? Nee mensen dan zitten wij met de hele club nog verder en langer vast als loonslaaf! Waarom hoor ik onze volksverlakkers niet over het stopzetten van exorbitante bedragen voor de zinloze Joint Strike Fighter om maar een voorbeeld te noemen. Daar moeten zelfs dorpen voor wijken als het aan Den Haag ligt.
Ik blijf er bij dat die malloten in het Haagse hun huishoudboekje al jaren niet op orde hebben en dat het "gewone" werkende volk daar weer voor op kan draaien als na het grote graaien de zaak weer eens als een zeepbel uit elkaar spat. -
Het is wel duidelijk,
Nederland wordt geregeeert door een stel idioten.
Sterven doe je straks op je werk.
Te gek voor woorden. -
geld dat ook voor mensen die zwaar lichaamlijk werk doen?
-
@250
Ja, mag ik hopen.
Ik zie nog steeds niet in waarom mensen met zwaar lichamelijk werk eerder met pensioen zouden mogen dan mensen met zwaar geestelijk werk of mensen met licht lichamelijk werk of mensen met welk werk dan ook. -
Wat...??? in de 3 of 5 ploegen tot ik 70 ben....FLIKKER NU TOCH OP !!! DIE SMERIGE HOMO’S DIE DAT NU BESLISSEN HEBBEN GEEN IDEE WAT HET IS OM ZWAAR LICHAMELIJK WERK IN PLOEGENDIENST TE VERICHTEN…. SCHIJTZIEK WORDT JE VAN DEZE REGERING
-
ALLes goed en wel, maar na 40 jaar werk moet het goed zijn. Genoeg is genoeg! Wie door wil gaan, die doet dat maar. WIe wil stoppen,mag stoppen.
WAArvoor leeft een mens nu nog, om tot je bijna in je kist ligt,een loonslaaf te zijn?
Schei toch uit. Je leeft niet om te werken, je werkt om te leven.en een welverdiende rust na 40 jaar in het gareel te hebben gelopen is dringend nodig om te overdenken en te evalueren en nog eens wat privé zaken te regelen en vooral nog een korte tijd te genieten, alleen maar genieten zolang je gezondheid dat toelaat. -
Het moet eens afgelopen zijn met het bedriegen van het nederlandse volk.
Welke gek is hier nu voor? -
werken tot we dood zijn dus omdat rijke bankdebielen spelen met de regels
wat een pech-told zeg... (toestand)
ik geloof NIETS van wat ze zeggen tot het moment dat er eentje opstaat en stelt dat:
"alle bankeigenaren en hun slaafjes moeten de gevangenis in"
want zo simpol is het
gn all -
@251
Waarschijnlijk heb jij net als de regering geen benul wat het inhoudt om 40 uur per week (in ploegen) zwaar lichamelijk te MOETEN doen...Meestal voor een salaris wat in het niets valt bij mensen die "zwaar geestelijk" hebben. Gadverdamme, wat loopt er toch een misselijk volk rond. -
Als ik 65 wordt heb ik 19 jaar op school gezeten en gestudeerd (latere part-time studies niet meegerekend) en 42 jaar gewerkt en premie betaald. Ik vind dat eigenlijk wel genoeg. Werken tot ik er dood bij neerval is voor mij geen optie.
-
@256
Ik ken wel wat mensen die dat werk doen. En ik ken ook wat mensen die zwaar geestelijk werk doen. En van beiden heb ik een idee hoe zwaar het is.
Zie nog steeds niet in waarom je groepen mensen anders zou moeten behandelen op grond van het werk wat ze doen. -
Als ik het goed heb werd ooit de leeftijd van 65 vastgesteld door een Duitse Generaal o.i.d.: als de soldaat 65 werd, was hij op. Dat werd er overigens bijna geen een. Die paar maanden of, in het ergste geval een paar jaar, kon die nog even genieten. Nu trekken we de leeftijd op: doorwerken tot je gemiddeld bijna dood bent, een jaar of 72, en dan: gauw dood gaan, want dan hebben we niks meer aan je. Er is nog niets veranderd, links, rechts, midden, hoge heren van het dorp.
-
@258
Ben het met je een Old No.7.
Zwaar geestelijk werk word vaak onderschat, mensen denken alleen aan zwaar fysiek werk. -
"Werken tot ik er dood bij neerval is voor mij geen optie"
Wedden van wel als je moet? -
@258
[..]En van beiden heb ik een idee hoe zwaar het is[..]
Een idee hebben van iets wil niet zeggen dat je het bij het juiste end hebt..Ik ben er van overtuigd dat zwaar lichamelijk werk slopender is voor het lichaam dan zwaar geestelijk werk. En zwakke geesten die het leven niet aankunnen vindt je in alle klasse… -
@252 azijnpisser, ik heb je geplust omdat ik het helemaal met je eens ben, maar 1 ding, dit is niet de regering die dit roept, maar de oppositie. (vvd en d66). En inderdaad, d66 laat zich weer kennen hier, ze beseffen blijkbaar niet wat ze mensen aandoen hiermee. Maar de hypotheekrente-aftrek voor de zeer rijken beperken boven de 350.000 leenbedrag, ooow nee, help, die moeten we toch blijven subsidiëren. Ik hoop dat mensen wel beseffen dat de pvv ook nog steeds gewoon een 'rechtse' partij is die vergelijkbare rechtse maatregelen wil nemen.
-
@260
@258
@251
Trouwens enig besef hoe slopend ploegendienst is, zowel geestelijk als lichamelijk ??? -
@213 schei uit zeg, dan krijgen we ze al helemaal niet meer weg :p Die gasten vinden het veel te leuk om over ons te beslissen, dat moet je ze niet nòg langer gunnen ;-)
-
''Het voorstel is om de AOW-leeftijd vanaf 2011 elk jaar met een maand te verhogen. Op die manier is de 67 pas in 2035 bereikt."
Met andere woorden: de babyboomers mogen nog genieten van hun goudgerande regelingen en de generatie na hen mag dan tot het zeventigste levensjaar doorwerken om hun zorgkosten te betalen.
Dit zit al jaren in de pipeline.
Wanneer beseft de generatie van 1965 en later nu eens dat ze op een spoor zitten waarbij ze heel hard gaan worden uitgemolken door hun eigen ouders? Wanneer gaan we nu eens beseffen dat de babyboomers ZELF tot hun 70e zullen moeten gaan werken om de kosten voor hun zorg op te brengen? Daarom moeten we de pensioengerechtige leeftijd NU verhogen tot 70 en alle regelingen per acuut afschaffen. -
@262
Je moet ook op tijd rust nemen. Is altijd belangrijk. Als je die rust niet neemt is het vaak op een gegeven moment op. In het lichamelijke werk is het dan lichamelijk op een gegeven moment op. In het geestelijk werk heet dat burn out of overspannen. En in beide gevallen is de oorzaak een slechte balans in het leven. -
Rutte Rot Op!!
-
Werken tot je erbij neervalt!
Rust in het graf? -
@Azijnpisser
Dit is niet op de persoon, ik ken je niet.
Maar ik ken wat mensen die ploegendiensten draaien of hebben gedraaid. Een toeslag van 30% hebben (of hadden). In paleisjes van huizen wonen en flink bijbeunden omdat ze daar de tijd voor hadden en ze in het bezit zijn/waren van gouden handjes. Per week brachten ze zwart nog een leuke aanvulling mee naar huis waardoor hun levensstandaard op hetzelfde niveau zit als sommige mensen die daarvoor flink hebben gestudeerd.
En vervolgens zijn er een aantal afgekeurd, anderen hoor ik klagen dat ze het niet meer aankunnen. En dat allemaal omdat ze 20/30 jaar lang roofbouw op hun lichaam hebben gepleegd.
En natuurlijk staat dit er te generaliserend, dat is het nadeel van geschreven tekst, er zijn ook anderen.
Maar met een aantal van de hierboven genoemde voorbeelden heb ik heel weinig medelijden. -
@267 alsof je rust kan 'nemen' als je dat nodig zou hebben, terwijl je meedraait in de ratrace van ploegendiensten! Ik heb voor niemand zó veel respect dan voor de mensen die dit leven dag in, dag uit, moeten leiden... want geloof het maar dat dat in veel gevallen geen keuze is, en dat de meesten ook veel liever iets anders zouden doen! En ik geloof azijnpisser als-ie zegt dat het juist óók geesteljk enorm zwaar kan zijn, ik zou het met geen mogelijkheid kunnen.
-
Krijg dat vieze tuig van de vvd misschien toch hun zin ik hoop van niet want dan zijn de rapen gaar
-
Alles goed en wel, maar dan moet door de politiek ook concessies worden gedaan:
- ambtenaren mogen dan niet meer al op 57 jaar met een of andere regeling eruit stappen en ook tot 67 jaar werken
- zodra een ambtenaar niet meer in dienstverband is van de overheid dient diens salarisbetaling door de overheid gestopt te worden -
"Alle coalitiepartijen hebben straks in hun verkiezingsprogramma staan dat de pensioenleeftijd omhoog moet. Die voorspelling heeft D66-leider Alexander Pechtold zondag gedaan in Buitenhof."
Zo.. de ware aard komt boven, jullie hebben niks meer te kiezen straks -
Deze ratten hebben geen respedt voor hun kiezers !!!!!!!!
-
hey Old ::)) vergeet niet dat ,als een bouwvakker niet bijbeunt hij een karig salaris heeft , en erger zit eraan te komen omdat elke aannemer nu de kans schoon ziet om Nederlandse mensen buiten te gooien , en straks de plaatsen op te vullen met oostblokkers .....Trouwens wie is er niet blij met een goede beun ?
-
Ze zijn krankzinnig. Ik zie oudjes genoeg die hele dagen in de fabriek werken niet goed meer aankunnen. die oudjes zijn net over de 60 en tellen al af tot ze eruit kunnen.
Doorwerken tot je 70 is leuk als je je hele leven met je kont in een bureaustoel gezeten hebt. En niet meer geslouwd hebt dan je aktentasje met je broodtrommeltje erin. -
Maar waar het nu ff over gaat is dat onze regering eindelijk het gat ziet waar ze leeftijdgrens van de werkende nederlander door kan trekken , hier azen ze toch al zo lang op .
-
Ik houd Wouter Bos hiervoor algeheel aansprakelijk , die veroorzaakte zoveel ellende in de schatkist .
1 hij dekte ff alle verliezen in de ijsland affaire ( met belastinggeld)
2 dekte de banken tot over hun oren onder ( met belastinggeld)
3 gaf laatstgenoemde de kans in het buitenland op rooftocht te gaan met de
1000.000 euro bankgarantie op spaartegoeden ( belastingbetalers dekken eventuele verliezers )
4 vergat elke vorm van onderhandeling ( gedwongen ontslagen , bonusverbod )
"kietelen "van de banken
En nu ? .......nu hoor je hem niet meer .Hij is niet eens terug gefloten door Balkenende .....die wordt thuis overeind gehouden door zijn vrouw ( professor in de politicologie overigens ).....samenvatting , er is zwaar geklooit met ons geld en de gevolgen gaan wij ook nog dragen -
uiteraard is het 100.000 bankgarantie
-
Schijndemocratie, ze geven ons de indruk, dat we kunnen kiezen. Als er dan gekozen is, blijkt een partij, die een grote winnaar was niet mee te kunnen regeren, omdat deze partij niet in het straatje paste van de gevestigde orde.
Zo zal het blijven gaan ook na de volgende verkiezingen, ik kan me nauwelijks voorstellen, dat alle (coalitie)partijen een verhoging van de AOW leeftijd willen.
D -
De mensen die zeggen dat we langer moeten werken zijn zelf goed verzekerd dat als ze 60 zijn fijn met pensioen kunnen gaan. De gewone man is weer de sigaar door fouten die regeringen hebben gemaakt.
-
dit is opzettelijke Politieke zelfmoord van Rutte en Pechtolt,
ze willen niet in de regering zeker ?
ze zien in dat die huidige kliek lutsers onze enige redding is
in deze crisisperiode ? -
Verhogen aow leeftijd onontkoombaar? Als alternatief zouden we, bij gelijkblijvende aow leeftijd jaar, uitkeringen kunnen verlagen zodat inkomsten en uitgaven elkaar voor 100% dekken. Dat is dan ook het eerlijkste voor alle betrokkenen.
-
Het mooiste is tot je 72ste werken en dan gelijk je graf in.
Klopt dat Rutte en Pechtolt??,gaan jullie dat ook doen.??
Dit is toch een grote schande,wanneer komen wij eens in opstand.
Trouwens de Bond doet geen ook geen mallemoer meer.
Dat is ondertussen ook een zwak zootje aan het worden.
Ach......voor jouw tien anderen toch???? -
Wat mij altijd ten zeerste bevreemd ,is dat voorheen gesloten overeenkomsten en kontrakten zomaar zonder meer teniet gedaan kunnen worden .
Overeenkomsten die je hebt gesloten met werknemers ,bonden of overheidsinstellingen kunnen per direkt opgeheven worden .....dat moet jee eens proberen vanuit jou standpunt ( bijv , met een hypotheek ) wanneer je er achter komt dat je beter kunt .
Als subtiel voorbeeld noem ik even het PC prive projekt waar Balkenende in 1 voormiddag een einde aan maakte ......grijs kenteken ? ook hoppa eruit ..stemt tot nadenken -
En als we het dan toch over sjoemelen hebben .....wedden dat ons volgende kabinet weer Balkenende heet
-
Opzouten met die Rutte, en de VVD !!
Handig: mensen laten werken tot ze dood neervallen, zodat je ook GEEN AOW meer hoeft te betalen zal de redenering wel geweest zijn.
Gore fascisten ! -
a) Pensioen en AOW zijn 2 verschillende dingen.
b) Het lost niets op, er zijn door de recessie geen extra banen.
c) Het betekent slechts dat DenHaag van plan is nog meer geld te gaan verspillen. -
nog ergens een spoorlijntje of een nieuw vliegtuigje ?
-
leuke ranch voor Alex en Max ?
-
Simpel rekensommetje dat Rutte gewoon gelijk heeft: meer mensen moeten in de toekomst onderhouden worden door minder mensen. Niemand kan dat ontkennen. Mensen zullen langer moeten blijven werken, willen we ons huidige systeem kunnen voortzetten. Dat wil zeggen: elk jaar een klein beetje economische groei en elk jaar wat meer geld op het loonstrookje.
Maar daar ligt ook de oplossing: de AOW leeftijd kan gewoon gehandhaafd blijven als we in de toekomst genoegen nemen met wat minder. Minder luxe, minder geld, minder vakanties, minder vrije dagen. Geen probleem dan. -
@292 ik zou je bijna vragen onder welke steen je uit gekropen komt . Weet je wel wat Bos de laatste weken over de Balk gooide .........man daar is niet tegenaan te werken , simpel rekensommetje ? geef mij even een bakje
-
@Marbra #293: Okay, zeg me dan eens hoeveel Bos over de balk gooide? En kun je dan bij je berekening meteen even rekening houden met het geld dat Bos kwijt was als hij NIET dat geld over de balk gooide?
Niet dat ik je niet geloof, maar ik heb de getallen niet en jij blijkbaar wel. Ik ga ervan uit dat Bos een enigszins verstandige investering had gedaan, maar kennelijk heb jij argumenten waarom dat niet zo is.
Verder zou ik graag een inhoudelijke reactie op mijn stelling in #292 hebben. Dit soort gemeenplaatsen die jij gebruikt doen het natuurlijk goed op NuJij, maar voegen inhoudelijk natuurlijk nul komma nul toe. -
@292
Ik moet met minder genoegen nemen omdat jullie je niet hebben voorbereid op iets wat al heel erg lang bekend is. Nee dank je. -
@ 294 heel grappig dat je mij om getallen gaat vragen als jij ze weet .....
Getallen kan ik je niet geven ( maar daar gokte je al op ) .
Vind jij het geen laakbare zaak dat mensen die willens en wetens hun geld zetten op een bank die niet aangesloten is bij de EU toch door Bos garant gesteld worden ???
Vind jij het normaal dat banken daarna in europa kunnen gaan shoppen en mensen lokken met een ton aan bankgarantie ???
jij vraagt mij om cijfers ??? -
@295 slaapgaapaap
Het probleem is natuurlijk, dat Bos de gagrantiestelling heeft opgetrokken tot Euro 100.000,- en de banken ingedekt heeft hier. Ik neem aan dat jouw gespaarde gelden in een kous onder je bed ligt? -
hoe komen jonge mensen aan werk als alle babyboomers op hun plek blijven?
hoe bereiken we goede productie als 65plussers tot hun 72e moeten presteren?
Er is paniek uitgebroken door de kredietcrisis, paniek is een slechte raadgever
gewoon rustig blijven en beginnen met de regel 40 jaar gewerkt is recht op pensioen (opvoeden van kinderen tot 4 jaar is ook werken)
de rest gaat gewoon wat langer door -
@297
Ik werk maar 3 dagen in de week en kan daar ruim van rondkomen. Ook al zou ik 5 dagen werken dan zou ik daar toch nog geen huis van kunnen kopen dus waarom zou ik zoveel werken.
Spaargeld? Ik maak op wat er binnenkomt en daarvan leef ik in redelijke luxe.
Mijn baas wil mij wel 5 dagen maar ik zie op het moment niet in waarom zou doen. -
@Marbra #296 "heel grappig dat je mij om getallen gaat vragen als jij ze weet ....."
Nee, ik weet ze ook niet. Het is namelijk heel moeilijk om hier een goede, gefundeerde uitspraak over te doen. Ik doe dat dus ook niet... jij wel, nota bene om je gelijk te halen. -
Laat al die nietsnutten hier in ons land maar eens gaan werken in plaats van hun hand op te houden.Werk genoeg als je maar wil maar als je niet wil krijg je wel een uitkering.
En laat de mensen die hard hebben gewerkt en aan hun rust doe zijn lekker met rust.
Maar ja het moet weer bij de verkeerde weg gehaald worden bahhhhhhhh -
@298
ik ben 65+ en werk nul dagen. Baas boven baas. Hi -
@302 Ik ben 28 en mag nog even genieten :)
-
Gaan we straks allemaal dood op de werkvloer. Lijkt me een raar idee. Als mensen als #299 het prima kunnen doen met 3 dagen en ik met 5 allemaal prima.
Anders laat duo smaad & laster het afhangen van de hoeveelheid aanspraak die je hebt gemaakt op sociale voorzieningen, ziektekosten, gebruik van de weg etc. Ben ik denk ik voor mijn 55ste klaar en mag de rest tot 80. Wat een bullshit, mensen zijn er om te leven niet alleen om te werken. Overigens slaapgaapaap, die 3 dagen lijken mij ook wel wat. -
Kost je 8 jaar op een studiebeurs leven en dan de helft terug dokken.
-
@OzBoz "mensen zijn er om te leven niet alleen om te werken"
Helemaal mee eens. Maar aangezien mensen steeds ouder worden (en langer studeren), 'leven' we steeds meer ten opzichte van het 'werken'. Het is een heel gerechtvaardigde vraag hoe je dit evidente probleem moet gaan oplossen. Verhoging van de AOW/pensioenleeftijd is een optie. Welvaart inleveren (of, tenminste, minder groei) is een andere optie. -
#292
Ga even de getallen op o.a. het CBS nakijken HOE GROOT de werkende beroepsbevolking is in Nederland. En ga dan ook gelijk bekijken HOEVEEL ambtenaren er in alle geledingen van de overheid eigenlijk aan het werk zijn. Dus in overheids- en semi-overheidsdienst. Besef dan dat al deze ambtenaren bekostigd moeten worden met belastinggeld wat eerst opgebracht moet worden in het "normale bedrijfsleven". Schrik dan niet als je ontdekt dat er ongeveer 1 ambtenaar is op iedere 6 'normaal' werkenden.
Ik zal het makkelijk voor je maken. Die van het aantal ambtenaren is wat lastiger:
Quote:
Alles bij elkaar genomen werken er ruim 950.000 mensen bij overheid (op ruim 800.000 voltijds arbeidsplaatsen). Van deze 950.000 werken ongeveer 120.000 mensen bij de Rijksoverheid, verdeeld over 13 ministeries en 40 agentschappen.
/Quote
http://www.groenportaal.nl/nieuws/200607/hoevee...
En dan zijn er volgens de cijfers van het CBS zo'n 7 miljoen mensen als werkzame beroepsbevolking - slechts zo'n 63% of daaromtrent van het potentieel.
Ik wil best geloven dat er vele, heel vele ambtenaren zijn die nuttig werk doen.
Met deze getallen is het logisch dat er ook sprake is van een grote mate van overregulering. Als er MEER mensen bezig zouden zijn met het bij elkaar werken van het BNP in plaats van geld te kosten in allerlei over-regulerings-projecten, dan had in ieder geval de belastingdruk een stuk lager geweest.
Of de AOW betaalbaar. Misschien wel allebei.
Het is diezelfde overregulering die het voor een kleine startende ondernemer moeilijk maakt om een bedrijfje van de grond te krijgen. Het is diezelfde overregulering die de nagel in de doodskist is voor kleine ondernemingen die ook nu wat moeilijkere tijden kennen. -
@204 varel dank je voor deze bijdrage! ik heb het even kort gescand en mijn conclusie: het dekt niets, het is een wassen neus.
-
@whoneedsroads #307: Ach ja, de bekende tirade tegen de overheid weer... teveel ambtenaren, teveel belasting. Kun je inderdaad heel makkelijk oplossen. Geen ziekenhuizen, politie, onderwijs meer door de overheid geregeld. Daarvoor krijgenw e dan prive-klinieken, particuliere beveiligers en prive-scholen. Dan hoeven we inderdaad veel minder belasting te betalen... :-S
En die regulering dan? Oh ja, het is zo moeilijk voor een startende ondernemer, vanwege de regels... Zal ik je eens wat vertellen: dit soort regulering is een VEREISTE voor veel geldschieters voor je startende bedrijfje. Je moet niet aankomen met een Inc. in plaats van een BV, want dan kun je financiering wel vergeten.
En verder: de brand in Volendam vergeten? Waren we niet met ons allen verontwaardigd toen de brandveiligheid niet in orde was?
We WILLEN toch deze regulering? Dat willen we toch als democratisch land? Daar kiezen we toch voor?
Met andere woorden: kom eens met iets beters dan steeds hetzelfde cliche dat er in de overheid gesnoeid moet worden. Daar zit echt wel overtollig vet, maar we moeten niet overdrijven. -
Het is waar dat de gemiddelde leeftijd dat mensen leven hoger is geworden.
Waar ik echter niemand over hoor, is de kwaliteit van dat leven.
We kunnen mensen veel langer in leven houden, met stop en lapwerk, en een goede dosis kennis en goede wil. Dat betekent nog niet, dat mensen een zodanige kwaliteit van leven hebben dat ze altijd full-time arbeid kunnen leveren.
En dan heb ik het alleen nog gehad over de fysieke kant van de zaak.
Ik heb gemerkt dat bij mensen die in de zorg werken, of in het onderwijs, psychisch de koek vaak domweg op is, vaak al ver voor hun 60e. En dan kan een behandelaar op zijn/haar kop gaan staan, maar we krijgen ze niet meer aan de slag.
En, als je een beetje hart in je donder hebt als behandelaar, moet je dat ook niet meer eisen van ze.Want zo maak je mensen kapot.
Als dat is wat deze regering van mensen en behandelaars verwacht, kunnen ze nog een harde dobber krijgen. -
Oh, en nog een aanvulling @whoneedsroads: Ik vind het best dat je voor deregulering bent, maar realiseer je dan wel even dat het gebrek aan toezicht deze hele crisis heeft veroorzaakt.
-
#310. macmorc. dan is er altijd nog ander werk dat ze wel kunnen doen.
(ehm - flauw grapje. niet zeuren, gewoon doorgaan. -
De oudjes worden weer verneukt!
-
@313
De oudjes worden helemaal niet verneukt. Ik voel me er nog steeds prima bij. Altijd dat gezeur van wat geitenwollensokken geleerden die over de ruggen van öudjes"en "invaliden" hun gelijk willen halen. -
@info, zal ik ze maar aan het pamfletten drukken tegen Wilders en co zetten, best wel nuttig nog! ;-)
-
@314, dan moet je ook lekker doorgaan, als je er plezier in hebt.Nix mis mee.
-
Doorwerken tot je 72e ??
Gaat moeilijk worden als het nu al bijna onmogelijk is om als 50 plusser een baan te vinden. Ik hoor het zo vaak. Mensen worden oud dus ze worden op straat gegooid, bij elke nieuwe baan waar ze solliciteren worden ze afgewezen omdat ze te oud zijn.
Moet zo iemand dan nog 22 jaar solliciteren en afgewezen worden ?? -
#315. macmorc, hebben ze daar tijd voor? het schrijven van honderden sollicitatie brieven geeft weinig ruimte. moeten ze ook nog 's nachts doorwerken.
-
Tijd voor een nieuwe regering, die respect heeft voor de mensen die dit land WERKEND hebben opgebouwd !
-
@318 info, helemaal vergeten, je hebt gelijk.Nou ja, oudjes hebben toch minder slaap nodig, wat maakt t uit...
-
Pechtold, gebruik je verstand en stop ook eens met coke snuiven!
-
Wat we nodig hebben is AOW vanaf de geboorte. Een onvoorwaardelijk basisinkomen. Dus alleen werken uit vrijwilligheid. Nooit meer dwangarbeid !!! Waarom is dat nu eigenlijk al niet realiteit ? Dit land (en de rest van de westerse wereld) wordt beheerst door een slavenmentaliteit die restant is van ons christelijk cukltureel erfgoed. Zweet op je gezicht zul je hebben, of je bent een slecht mens. Ik ken trouwens wat mensen die een grote mond hebben over arbeidsmoraal, maar die ik nooit zie zweten.
Een basisinkomen ( op minstens bijstandsniveau ) zal ook een impuls geven aan de economie, want verbeterd bv. onze concurrentiepositie.
Dat het onfinancierbaar zou zijn is een sprookje. Verhoging van sommige BTW en invoering Grondtax kan volstaan. Dan kan tegelijkertijd de belasting op arbeid omlaag en komt er zo een nieuwe impuls voor werkgelegenheid ( in vrijwilligheid ) !
Breng hier eens iets rationeels tegen in !? -
@285, Trouwens de Bond doet geen ook geen mallemoer meer.
Dat is ondertussen ook een zwak zootje aan het worden????!!!
Zal je vertellen waardoor dit komt..
De jongere generatie vind het wel best die wordt/is geen lid meer van een bond want die denken (we krijgen het toch elk jaar die verhoging) dat alles vanzelf gaat die zien of willen niet zien dat hier mensen alledagen druk mee bezig zijn om ook voor HUN een goeie cao en andere regelingen te treffen. En daar komt bij dat men zich niet meer (gratis) wil inspannen voor zoiets. Als de jongere generatie heeft "gewerkt" zijn ze moe en doen dan liever niets meer ( zie achteruit gang van de ledenaantal van clubs en verenigingen ).
Dus met andere woorden als een bond geen leden genoeg meer heeft endus geen strijdkracht meer kunnen ze geen harde vuist meer maken in bedrijven en fabrieken.
vandaar dat ze helaas niet veel invloed meer kunnen uitoefenen.
en op de pensioengerechtigde leeftijd zou ik zeggen OP DE BARRICADES
owja sorry typen wordt je niet moe van dus dat kan beter dan ook daadwerkelijk in actie komen samen met de vakbonden. -
4 miljoen bejaarden in 2035??
Wat een gelul!! Kanker,hart-en vaatziekten, Alzheimer nemen epidemische vormen aan!!
Honderduizenden sterven voor hun 65e, nog eens honderduizenden sterven voor hun 75e.Dus er is een relatief kleine groep mensen die hoogbejaard wordt.
Daar zullen we echt niet aan failliet gaan.Dus veranderingen in de huidige AOW-voorzieningen zijn beslist niet nodig!! -
Sorry Happieappie maar de jeugd heeft tegenwoordig pas een paar rechten vanaf hun 27-ste. Daarvoor alleen plichten, o.a. om zich op te laten leiden tot slaaf. Dit met instemming van de vakbonden en de zogenaamd progressieve politieke partijen. Dus waarom zou de jeugd de vakbeweging zien als een bondgenoot ? Ze worden gebeten door kat en hond. Wat rest je dan meer dan elk weekend te gaan comazuipen ?
-
@321 zilveren, weet je dat zeker,die coke, of vermoedt je dat?
-
@324 Zoiets heet een gemiddelde leeftijd.
-
324;
Als je stelling uitkomt dan valt het inderdaad wel mee met die AOW tekorten, immers 40% van debevolking haalt de 65 jaar nooit.Hoewel dat cijfer wel langzaam daalt.
Maar al die ziektes die je opnoemt gaan handen met geld kosten; exponentieel meer dan vandaag (alle patienten en langere levensverwachting van krakemikkige uitzichtloos zieke ouderen).
Gevolg?
Torenhoge kosten in de volkgsgezondheid die niet te dekken zijn met de goekopen ziektekostenverzekeringen van vandaag.Dus, geven we het niet aan de AOW uit dan is het wel nodig voor het dekken van de toename in ziektekosten.... Au. -
ze vergeten bijna allemaal de belastinginkomsten te noemen van al deze pensioentjes...
laat jullie nou eens niet foppen, het is een Leugen dat er straks ipv 2 op de 10 4 op de 10 pensioentrekkers lopen
bijna de hele politiek is voor de banken en Tegen de normale mensen
hoor je dr niet bij dan ga je maar dood ofzo
slaaf for life!
en dat noemt mijn directeur 'in harmonie samen werken'
ja in harmonie wij minderen en binnen allemaal n bonus
GET LOST -
REGEREN IS VOORUITZIEN !!!
Balkenbende 1 t/m 4 niet dus !!!
De naoorloogse baby-boom en de vergrijzing is een fenomeen dat al decennia lang bekend is. De financiële gevolgen hiervan zijn derhalve ook al decennia lang bekend, en deze zijn al lang in de af te dragen premies verrekend.
Het kan toch niet zo zijn dat dit fenomeen zich de afgelopen 5 jaar heeft ontwikkeld?
Neen, onze centjes zijn verkwanseld, en het Balkenbende met consorte blijven continue zoeken naar wegen om de bevolking verder te plukken.
Overigens is het een feit dat voor ieder jaar langer doorwerken na je 65e de levensverwachting met ruim 2 jaar daalt. Even denken ..... dan kun je straks, met wat geluk, nog genieten van 1 jaar pensioen.
Blijkbaar ontbreekt het ons aan eerlijke en vooruitziende politici,
en hebben we te maken met een Haagse Boevenbende. -
65 is te lang . ik ben voor 62 en hoop dat ik dan nog wat kan doen met mijn kleinkinderen byv. oppassen en werk vrij maken voor de jongeren. in Europa zijn zo veel wetten dat de ambtenaren zelf niet meer weten hoe de vork in elkaar zit.
Dit geld overigengs ook voor Nederland zelf.
laat iedereen zelf bepalen vanaf 62 jaar. Wie langer werkt krijgt meer .
plukken van een kale kip dat kan niet meer -
het zijn gewoon de kille cijfers. Of we werken langer, of we minderen het systeem; het is niet 'iemands schuld'. Dat is het makkelijks 'iemand' de schuld geven van deze situatie; dan kan je stoppen met nadenken...
het is niet, en het kan niet meer dat en .... en.....
En dat er velen ontevreden en gefrustreerd reageren hier is normaal; maar ik lees geen oplossingen. Of die van Arno149:
' laat iedereen zelf bepalen vanaf 62 jaar. Wie langer werkt krijgt meer .
plukken van een kale kip dat kan niet meer ' -
...............langer doorwerken is op zich niets mis mee mits er een extra beloning tegenover staat middels lagere belasting . Bereidwilligheid zal dan naar ik vermoed groter blijken . En pensioensgerechtigde leefttijd verhogen naar 67 jaar , daar kan ik wel mee leven alleen dient het beroepsafhankelijk te zijn . Je kan niet van een stratenmaker verlangen dat hij tot zijn 67ste op zijn knieen moet . Ook beloningen dienen op de shop genomen te worden . Zware arbeid dient beter beloont te worden dan een administratief werk . Daar kan veel bezuinigd worden en zeker in de ambtelijke wereldje , waar ze meer aan de koffieapparaten lopen dan nodig is , terwijl een fabrieksmedewerker moet wacht tot de fluit gaat . Hier in Spanje wordt zware arbeid beter beloont dan arbeid achter het buro . En zo hoort het ook .
-
jaja, we moeten langer doorwerken om de vergrijnzing van het kabinet te betalen. Hetgeen ik echter niet snap is, waarom moeten wij langer doorwerken terwijl er meer mensen in de steun moeten omdat ze geen werk hebben?
Laat die dan nu maar vast werken zodat wij ook niet langer hoeven te werken. Alleen dat past natuurlijk weer niet in de populaie plannetjes van ons "bewind" omdat ze daarmee minder bevolking onder controle kunnen houden.
U vergeet een ding, bewindsmens. Wij hebben u op uw stoel geplaatst maar wij kunnen u er ook weer met dezelfde snelheid vanaf halen. Zoals u nu regeert stuurt u erg hard af op een burgeroorlog en geloof mij, daar is niemand mee gebaat.
Maar u haalt ons ons eten uit onze mond en laat ons geen keuze. -
Ik werk al sinds mijn 17de in de verpleging ( ben nu 48), dan zou ik met 67 jaar 50 jaar erop hebben zitten, ik had met 60 willen ophouden.. Het is nu lichamelijk al bijzonder zwaar en dan? Met een rollator of zo? Weer een reden voor veel mensen om de verpleging uit te gaan, lichamelijk op een gegeven moment niet meer op te brengen. Dit geldtvoor alle beroepen waar je lichamelijk werk doet.
Makkelijk gekletst achter je bureau vandaan. -
40 jaar werken en AOW-premie betalen is genoeg. In die jaren kun je ook zelf een redelijk pensioen bij elkaar sparen. Waarom worden nu juist die mensen die het allemaal al jaren op moeten hoesten, nog zwaarder belast, fysiek en financiëel?
En dhr. Ward Romp heeft gelijk, dit heeft niets met de economische crisis te maken. De regering drukt het nu door omdat ze het eerder niet durfde. Tegelijk met bijvoorbeeld de HRA. Laf opportunisme van Den Haag. -
#334 Cevin, Ik ben het met dit stament niet eens:U vergeet een ding, bewindsmens. Wij hebben u op uw stoel geplaatst maar wij kunnen u er ook weer met dezelfde snelheid vanaf halen.
Helaas is het zo dat wanneer ze 1 keer in de 2de kamer hebben gezeten ze doorgaan naar andere luize baantjes. burgemeester, EU, commissies etc. -
@225 studeren is een keuze die je maakt en dat kun je doen op allerlei mogelijke manieren. Je kunt kiezen om te studeren en dan te gaan werken, je kunt kiezen om studeren te combineren met werken en je kunt kiezen om niet te studeren. De keuze is aan jouw waarom zou een ander gestraft moeten worden door voor jou te betalen omdat jij wilt studeren.
Overigens als je gaat studeren kun je nog steeds een jaar of 40-45 werken, met de regeling die ik uitlegde pak je slechts de eeuwige student aan, zoals een bekende van mij die eerst tot haar 30e heeft gestudeerd en waar het nu heel onzeker voor is of die ooit aan het werk zal gaan. -
Je bent op je 20ste al te oud voor de suprmarkt , op je 40ste ben je te oud voor de gewone arbeidsmarkt , op je 60ste wordt je openlijk gediscrimineerd op je leeftijd en wordt je regelrecht de deur gewezen ....
Op je 67ste ben je hoogbejaard en kansloos op de arbeidsmarkt...
M.a.w. de politiek is volledig de weg kwijt en nu met de beginnende recessie voor de deur al hopeloos in paniek... -
geldt dit ook voor protituees?
-
Wat een onzin. Daarom ben ik lid van de SP! Voor iedereen raad ik aan om dit eens te lezen: http://www.sp.nl/nieuws/spanning/200806/flexibe...
Kleine inleiding: "De roep om verdere flexibilisering van arbeid kan met economische argumenten ondersteund worden. Die argumenten komen echter uit de neoklassieke economische theorie, waar geen ruimte is voor noties als innovatie en betrokkenheid van werknemers bij een bedrijf. Een bredere kijk laat zien dat het neoliberale flexibiliseringsproject zal leiden tot minder innovatie en lagere productiviteitsgroei." -
wat een walgelijke discussie langer doorwerken: terwijl er op hetzelfde moment nu de ministers? 30.000 euro bij willen hebben dat betekend 4000 euro per maand met terrugwerkende kracht vanaf 1 januarie 2008 wie in deze discussie durft dan nog te praten over langer doorwerken,of de broekriem aantrekken? geen ruggegraad dus! wie de schoen past trekke hem aan.
-
O en de werkloosheid dan,met al die mensen die geen werk hebben waarom doen zij daar niets mee,die klootzakken.
Laat zij daar maar wat doen en pas over later over dit gaan praten.
Nee dit is het terug draaien van alle dingen.om de mensen te dwingen om nog meer geld af te troggelen.
Meer is het niet. -
Er wordt nu alleen gebruik gemaakt van de crisis om dit er door te krijgen. Het levert ons burgers absoluut niets op. Alleen voor de pensioenfondsen en heren politici brengt het geld in het laadje - en dat op de lange termijn wel te verstaan. Het kan namelijk geen deel zijn van de oplossing voor de crisis. Dus om het zo te brengen, is kortzichtig en leugenachtig. Hiermee draaien de heren politici de burgers maar weer al te graag een rad voor ogen... Hebben jullie trouwens gelezen dat de heren het liefst willen dat we tot ons 72e doorwerken: "Eigenlijk zou de AOW-leeftijd volgens die redenering nu 72 moeten zijn", zeiden Pechtold en Rutte. Alsof dit een ophoging naar 67 zou rechtvaardigen. Alsof de burgers hiermee eigenlijk blij zouden moeten zijn, omdat het nu maar twee jaar zouden worden in plaats van de gewenste 5 jaar extra! - http://carriere.blog.nl/actualiteit/2009/02/16/...
-
HAHAHA kijk ze grijpen gelijk de mogelijkheid die bandieten. Wat een draaikont allemaal...
Laat die keus mensen zelf maken tenslotte zijn er genoeg mensen die door werken , wanneer moet je dan kunnen genieten als je dood bent ? Mag ik dan ook zelf beslissen of ik mijn premies afsta?
Laat ze eerst bij hun zelf beginnen met hun riante regelingen !!!!!
Altijd weer de hard werkende burger moet er voor bloeden !!! BAH BAH BAH -
Iedereen kan stoppen met werken wanneer hij/zij dat wil. 60-62-65-67-72
maar met de plannen die nu voorliggen, pas AOW uitkering op je 67 e...
Dus de boodschap voor een ieder die denkt 'amehoela' is: zelf voor gaan zorgen (voor dat gat tussen de AOW leeftijd en de leeftijd dat je ermee wilt stoppen).
overigens de invoering ervan kan ook geleidelijk:
2015 iedereen die nog geen 65 is werkt 1 jaar langer door
2025 iedereen die nog geen 65 is werkt 2 jaar langer door
Deze oplossing hebben de Zwitsers gekozen een jaar geleden; ze konden kiezen van de regering daar: of inkomstenbelasting omhoog per direct met 4%. Of de oplossing zoals hierboven..... -
Het enige waar ik nieuwsgierig naar ben is de mensen die gevraagd zijn voor deze enquête.
Welke groep van de bevolking . leeftijd enzv. Want ik denk hier is iets mis of niet ? -
Heeft Mark Rutte ooit wel een iets zinnigs gezegd, een tweede Rita Verdonk.
-
Tegen de tijd dat ik 72 word, is die grens al opgetrokken tot 150
-
stem sp de volgende x dit komt nl niet in hun verkiezingsprogramma en d66 een partij waar je nooit iets aan gehad hebt nu niet vroeger niet en in de toekomst al helemaal niet
-
#350
Op de SP stemmen? Nooit.
"De grondslagen van de SP werden gelegd in 1964, toen twee CPN-activisten, de Rotterdamse pijpfitter Daan Monjé en de zakenman Nico Schrevel, het op de ideeën van de Chinese leider Mao Zedong georiënteerde Marxistisch-Leninistisch Centrum (MLC) oprichtten."
Bron:wiki -
ik werk niet en ga ook niet werken (voor een werkgever). Hoera de regel geldt dus niet voor mij. wel voor al die andere sukkels die geleeft worden. Ik neem aan dat iedereen het regeltje als een gehoorzame slaaf opvolgt en blijft werken totdat ie dood neervalt. veel plezier!
-
mahdi - ik werk voor een baas, maar echt met veel plezier...voel me echt geen slaaf, jou instelling klopt gewoon niet
-
Als het gaat om werken dan moet je oppassen; mijn grootvader (geb 1897) heeft pas gewerkt. Vanaf zijn 10e tot 70e levensjaar. Dan mag je meepraten.
De AOW kent nu een opbouw van 2% per jaar. Indien men het percentage enigszins verlaagd moet je langer werken om 100% AOW te ontvangen; mits je vanaf je 15e in Nederland woont.
Oplossing: wijzig 2% opbouw per jaar in 1,925% en je moet al tot je 67e werken om 100% AOW te kunnen hebben.
Je zou dan zelf moeten mogen kiezen wanneer je ophoudt met werken. -
Deze 50er doet straks hetzelfde als die gastjes van 16/18.
Een uitkering en de rest vul ik wel aan met criminele actieviteiten.
Het Kabinet bekijkt het maar.! -
Op dit moment zijn alleen ontslagen aan de orde. Wie haalt het dan in z'n hoofd om over langer werken te praten? Juist niet! Vrijwillig opstappen, plaats maken voor jongeren, dat is nu belangrijk.
Als er veel werk is, dan laat je langer doorwerken. Maar dan laat men weer buitenlanders toe.
Foutieve timing, geleerde heren! -
Waar maakt iedereen zich toch druk om?
Als het zo doorgaat zullen nog dit jaar, net zoals de banken, de pensioenfonsen op de fles gaan.
Dan is iedereen die er aan al jaren aan heeft betaald, alles kwijt zijn.
Het zal mij dan niets verwonderen dat er dan echt doden gaan vallen en er een complete anarchie uitbreekt.
Dan zal niemand nog vertrouwen in de politiek hebben.
Het zal niet lang meer duren, dan moet iedereen werken tot hij er dood bij neervalt.
En wil men stoppen met werken moet men het zelf of de familie betalen.
Bejaarde- en verzorginghuizen zal men ook zelf moet betalen, en heeft men er geen geld voor, dan word je afgespoten.
Misschien dat de familie het lichaam dan nog kan verkopen voor te verbranden. Daar kan men dan nog energie mee opwekken.
Maar ook dan denk ik dat de politiek zich dit geld weer opstrijkt voor eigen gewin. -
de kerken zullen bij nader inzien niet afgebroken worden want we moeten met zijn allen weer bidden en smeken om geld uit de armenpot als het zo door gaat
amen -
werken steeds langer, gezondheidszorg boven de 55 tweede rangs(donatie wachtlijst)behalve met de duurste ziektekostenaanvulling.
zware beroepen kosten meer, gebruik van zorg en wao(wia),was vroeger een van de redenen om het in de cao,s op te nemen,
De basis waarop vanuit het verleden besluiten over landsbesturing zijn genomen wordt ons ontnomen,schending van ons grondrecht..
WAKKER WORDEN NEDERLAND...................:) -
niemand van de dertigers of veertigers van nu krijgt nog een pensioen.
De leeftijd zal steeds opgeschroefd worden en het geld zal er niet zijn.
Maar wel meebetalen voor degenen die nu in het pensioen zitten of er binnenkort inkomen. -
en dat komt allemaal door het fractionele reservesysteem van de banken.
Iedereen weet het, de politici ook, maar die profiteren dik van dat systeem dus die zul je er nooit over horen.
Dit systeem veroorzaakt altijd inflatie i.t.t. goudstandaard zonder fractionele reserve dat welvaart voor de werkers behield. En met de techniek van vandaag die de welvaart verhoogt en met de goudstandaard kan iedereen met 45 met pensioen.
En dat willen de politici je niet vertellen, die houden je liever slaaf zodat jij voor hun meer kunt gaan werken totdat je er bij neervalt. Graag zelfs, want levende mensen met een pensioen kosten alleen geld volgens politici. -
Pensioen leeftijd naar 72, kom op zeg 92. Maar alleen voor degene die 160 worden.
-
De mensen die een zwaar beroep of opgesleten zijn door lichamelijk letsel worden over een kam heen gehaald met nog gezonde ouderen.
Nu zitten wij in een recesie en al gauw wordt dit als argument gebruikt om de WAO leeftijd te verhogen hoeveel ouderen boven de 55 zullen ooit een baan vinden tot hun pensioen jaar 67 denk daar maar eens over na!. Je wordt gewoon besodemieterd door alle partijen die Nederland rijk is. -
Met ooit bedoel ik nooit in de tweede zin.
-
D'66 laat mij niet lachen sinds de oprichting van deze partij zijn ze alleen sterk in de opossitie en als ze in de regering zitten stapt de een na de ander op.
Van deze partij hoef je niets te verwachten in de toekomst het zijn meelopers en losers net als de huidige Christen Unie. -
Niet de vergrijzing is de reden waarom inmiddels al bijna een derde deel van de AOW-uitgaven uit de schatkist wordt betaald. Wel is dit het gevolg van de werking van heffingskortingen.
Dat stellen onderzoekers van de ALGEMENE REKENKAMER Janneke Helleman en Anneke van der Giezen samen met collegelid Gerrit de Jong. Zonder deze heffingskortingen zou de AOW-premie zelfs verlaagd kunnen worden. In het vakblad ESB hebben de drie Rekenkamer-auteurs over dit onderwerp reeds op vrijdag 25 januari 2008 een artikel gepubliceerd.
1 Het totaal aan AOW-uitkeringen bedroeg in 2007 circa 25,6 miljard euro
2 premie-opbrengsten AOW in 2006: 34,6 miljard euro (Ministerie van Financiën, 2006).
Er is dus een jaarlijks overschot van 9 miljard euro: ruim voldoende om reserves op te bouwen, maarrr...
Er wordt jaarlijks voor voor 16,4 miljard euro voor allerlei andere doeleinden uit het AOW fonds ‘onttrokken’ (=door regering en parlement gelegaliseerde diefstal)
Zo doet men iedereen geloven dat er een jaarlijks AOW ‘tekort’ is.
De AOW discussie is dus van de baan als het AOW fonds alleen wordt gebruikt waar het voor bedoeld is en het stelen eruit wordt gestopt.
Zie:
http://www.rekenkamer.nl/9282000/d/artikel_%20f... -
@366
Je hebt het helemaal goed, er is geen financieel probleem met de AOW, alleen zijn er dan te weinig arbeidskrachten, die krijgen daardoor teveel macht samen met de vakbonden en dat is nu juist een bedreiging voor de gevestigde politiek. Dit hebben ze ook al gezegd door zich bezorgd te maken over het aantal ZZPers. Dat is ook een groep die niet onder kontrole van de machthebbers te brengen is binnen de huidige wetgeving.
De proefballon wordt in stelling gebracht om de mensen angst aan te jagen, daar is de hele calvinistische politiek op gebaseerd.
De mensen hebben gemiddeld meer spaargeld en zijn daardoor minder te controleren door de grillen van de politiek. Door de burgers meer aan banden te leggen krijgt de politiek hun macht weer terug. -
de financiele zekerheid en de toekomstplannen van miljoenenmensen mogen klaarblijkelijk aangepakt worden, maar als het gaat om de dubbele bonussen bij ABN Amro dan zegt het kabinet 'dat ze er niks aan kunnen doen'?
Raar, heel raar. -
Door de vergrijzing wordt het aantal niet werkenden ten opzichte van het aantal werkenden steeds groter.Het is daardoor niet mogelijk de premie te verlagen. Ook niet voor mensen die doorwerken tot hun 67e jaar.
Om de vergrijzing van de samenleving op te vangen en de solidariteit binnen onze verzorgingsstaat te behouden, is het dus belangrijk dat de arbeidsparticipatie toeneemt. Doorwerken tot je 65e moet gewoon worden. Doorwerken na 65 jaar moet op basis van vrijwilligheid eenvoudiger worden gemaakt. Als het op deze manier lukt om meer ouderen actief te krijgen op de arbeidsmarkt, dan is het vanuit participatieoogpunt niet nodig om de AOW leeftijd van 65 jaar ter discussie te stellen. Alleen als de arbeidsparticipatie van ouderen, met name in de leeftijdsgroep van 60 tot 65 jaar, niet stijgt en andere alternatieven tekortschieten is een verhoging van de AOW-leeftijd noodzakelijk.
aldus het CDA -
@222
Je kunt je pensioendatum zelf beslissen, ga iets minder ver op vakantie, rijd een kleinere auto en geef minder uit, het uitgespaarde geld zet je op een bankrekening en die begin je op te vreten vanaf de gewenste pensioendatum.
Sinds 2001 is de overheid niet meer te vertrouwen inzake de oudedagsvoorzieningen (lijfrente, pensioenen, aow) regel het daarom lekker zelf. -
hoe willen ze dat doen doorwerken tot onze 70ste als ik die leeftijd zou mogen halen waarom zal ik dan aow gaan betalen, ik heb er toch geen recht op, ik als bouwvakker red die leeftijd niet, of ik mag er misschien een paar jaar van genieten (VERSLETEN) moet ik dan 55jaar beulen en betalen om misschien 2 jaar vakantie te hebben met als eindbestemming 6 spaanplaat planken met een homp gras?
-
Het slaat nergens op dat de leeftijd moet worden verhoofd. Het zou moeten gaan om mensen aan het werk te krijgen, niet om ze langer door te laten werken. Beter kun je momenteel de AOW-leeftijd zelfs inkorten, maar D66 en VVD willen graag dat uw handjes goedkoper worden: goedkope arbeidskrachten.
De SP wil investeren in productiviteit in plaats van alsmaar loonsmatigingen doorvoeren! http://www.sp.nl/nieuws/spanning/200806/ -
#208
De SP wil helemaal niet meer belasting heffen, maar ook niet kortzichtig minder belasting heffen. De SP heeft al eerder gezegd dat de provinciale belastingen moeten worden verminderd: http://www.nujij.nl/van-raak-provincies-mogen-b...
De provinciale belastingen zouden namelijk worden verhoogd! Wel een beetje bij de feiten blijven! -
alle wetenschappen, dus ook de economie behoort ten dienste te staan van de mensen en niet andersom, dus niet het begrotingstekort, werken tot je erbij neervalt e.d. zijn heilig , maar eigenlijk ondergeschikt aan de mensen.
Blijkbaar geldt dit niet voor politici, zij zien mensen als een verlengstuk van een machine; uitputten en uitbuiten ( in de geschiedenis hebben we zoiets ook al eens gezien, dit noemde men zg werkkampen ) -
#373
Kortzichtig minder belasting heffen is toegestaan. Kortzichtig meer ambtenarren op controle apparaten en uitvoerende organenen zetten is per definitie belastingen verhogen.
Overigens zijn de provinciale opcenten gewoon verhoogd beste Sjaak
meer nivileren is meer ambtenarren is meer belastingen. Makkelijker kan ik het niet maken -
de verkorting van de politieke houdbaarheid van deze regering wordt ook aldoor duidelijker.
-
Je ziet het, zelfs de VVD naait ook de mensen die altijd al de lul zijn.
-
222
Goede tip. Alleen moet je er voor waken dat die witte boorden crimineel overheid genaamd je door zuinigheid en vlijt opgebouwde spaarportje niet alsnog afpakt als je denkt er van te kunnen gaan profiteren. Dit afpakken zal worden uitgevoerd met allerlei smerige belastingmaatregelen (z.g. solidariteitstoeslagen; ik hoor het de heren en dames al zeggen). -
was niet 222, overigens ook wel positieve bijdrage maar ik reageerde op een tip dat je nu voor jezelf moet gaan sparen; geld opzij moet gaan leggen want die premies die men nu betaalt worden toch allemaal afgepakt door deze overheid.
-
De overheid is een verstikkende strop om de nek van de vrije burger.
Teveel bemoeizucht, regeldrift een betutteling op de verkeerde plaatsen. En op de verkeerde plaatsen de 'marktwerking' met een averechts effect.
Democratisch gekozen... vooruit. Democratische besluitvorming...hahahahahahaha HAHAHAHAHAHA Den Haag en de ambtenaren zijn een veel te grote mammoettanker met defect roer geworden... -
RUTTEN ARSH GAT
-
Da's vreemd "verhoging pensioenleeftijd" zou Onvermijdelijk zijn.
Want immers het draagt niets bij aan de huidige (gemaakte, gewenste ?) crisis. -
Je hebt zelf een keuze, hou dan gewoon eerder op.
Waarom laat je deze mensen alles voor je bepalen? -
daar gaan je zetels :')
-
Verhoging van de AOW leeftijd zou gesteld moeten worden op 72 jaar .
Sorry hoor maar ik zie een 70 jarige bouwvakker niet meer zo makkelijk de steigers op gaan en dezelfde " target"(wat een klote woord) halen als zijn collega bouwvakker . Hoe de werkgever daar op langere termijn op reageert lijkt me voorspelbaar (lozen zodra de gelegenheid daar is).
Dit is maar een voorbeeld uit èèn bedrijfssector (ben zelf 43 jr werkzaam geweest als bouwvakker) maar ik kan mij voorstellen dat afgezien van kantoorwerkzaamheden die de werkomstandigheden in zich hebben om langer door te werken , de geschetste situatie (van een bouwvakker) eveneens zou kunnen gelden voor andere (lichamelijk belastende) beroepsgroepen.
Wat wil ik hier mee zeggen : het besluit om langer door te werken heeft niet alleen met zin of weerzin tegen doorwerken te maken want zoals reeds geschetst zijn er beroepen waar het volledig onmogelijk zal blijken te zijn om deze hoge leeftijdgrens algemeen door te voeren daaruit volgt als we onderscheid moeten gaan maken wie wel en wie niet langer moet doorwerken ? die discussie kan wel eens een tijd gaan duren -
Wat een kloot zakken ik ben nu 54 en heb er 40 jaar op zitten dan zou ik nog 13 jaar moeten , dat ze maar allemaal kapot vallen daar in denhaag en dan een spuit en de kist in zeker.
-
#386 ik begrijp hoe jij je voelt, mijn man kampt met hetzelfde probleem. en die Bos maar geld uitgeven aan de verkeerden
-
Dan gaat het toch lukken, wat een mazzel weer voor de politiek....
-
# 121
U bent vast ook 70 jaar jong, en hebt zich ook nu net op nujij ingeschreven
om die nieuwe aanstaande aow leeftijds verhoging in hapklare brokken aan ons te voederen ? -
Sorry moet zijn #211
Stijgers in Economie
'Trage bankrun' eurozone al gaande
De signalen nemen toe dat een 'trage...
5 uur 58 minuten geleden door Hans
Shell zet teerzanden in Canada te koop
Shell heeft het teerzandenproject Orion in...
6 uur 59 minuten geleden door Zwijgen is toe.......
Niet Europa, maar China gaat het nieuws...
Inmiddels zijn er Chinese steden die vol...
14 uur 26 minuten geleden door Mr.Q
Nog altijd ecologische ramp in Golf van...
Twee jaar na de BP olieramp met het...
17 uur 20 minuten geleden door vindje
Buitenlanders keren Spanje de rug toe door...
Toeristen zal Spanje deze zomer hopelijk...
1 dag 6 uur geleden door joepdekat
Best gewaardeerd
'Shell veroorzaakte lek Nigeria...
Shell was zelf verantwoordelijk voor een...
1 dag 15 uur geleden door lol_kabinet
Inkomensongelijkheid - Wat TED niet wilde...
In de VS woedt een discussie over het...
4 dagen geleden door Matthijs85
'Jeugdwerkloosheid EU hoger dan het lijkt'
De jeugdwerkloosheid in de Europese Unie...
6 dagen geleden door Christian1983


