Werknemers zijn bereid fors hogere premies te betalen voor een gegarandeerde pensioenuitkering.
Sorteer op:
-
Ik niet. Ik wil het van mij gestolen geld terug.
Waarom moet ik betalen voor de incompetentie van anderen? -
Whahahaaaaaaaaaaaaa!!! Mij is niets gevraagd. En nee, ik wens niet langer te betalen voor het pensioen van een ander. Niet zoalng het systeem niet wordt hervormd.
-
Mij is ook niks gevraagd. Ik wil ook niet meer betalen, ik betaal al meer dan genoeg voor wat ik er straks voor terug krijg (slechte garanties, over 30 jaar is er niks meer voor mij over). Ik wil dat ze beter met geld omgaan bij goede tijden, en minder in hun eigen zak steken. Het was te voorspellen dat er ook slechte tijden aankomen.
-
IK GELOOF HIER WERKELIJK NIETS VAN.
-
gegarandeerd?
het is uberhaupt van de zotte dat je als werknemer verplicht bent een maandelijkse hoge premie betaalt die dan belegd wordt door een of ander willekeurig "fonds".
Ik dacht dat de regering juist de keuzevrijheid van de burger wilde stimuleren. -
Zouden ze wel willen die pensioenfondsen , extra inkomsten en dan als je erom komt straks ? is het weg ...nee dank je .
-
De overheid heeft het afgeroomd, de pensioenfonden er mee gegokt en dan kan de pensioengerechtigde er weer extra bij lappen. En ook nog eens langer doorwerken zodat de huidige generatie op tijd kan stoppen. Tijd om zelf pensioen op te bouwen ipv collectief. Dat die babyboomers er aan zaten te komen is al decennia bekend.
-
Zoals altijd zit hier weer een addertje onder het gras. Op deze manier komt er weer meer geld binnen en kunnen de HEREN het weer, zoals in het verleden weer verkeerd beleggen, vergokken en grote bonussen in eigen zak steken. Ik heb ruim 45 jaar aan pensioenpremie betaald en hoop er ook nog wat van terug te zien.Er is al meer dan genoeg van verdwenen.
-
916 december 2010 11:56 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Weinig normaal denkende en werkende mensen zullen het hier mee eens zijn.
Op het moment dat deelname aan een pesioenfonds niet meer verplicht is, zullen er nog maar weinig leden over blijven van die boevennesten.
LIST & BEDROG verhalen. -
Dit is weerr zo'n "onderzoek" waarbij de uitkomst voor de opdrachtgever altijd positief is. Ik hecht hier totaal geen waarde aan want ik weet zeker dat 85% van de werknemers NIET bereid is tot meer premie te betalen.
DNB is een maffiabende met hun directeur als capo di capi. -
Duidelijk uit bovenstaande reacties dat dit voor geen meter klopt. En nee, ik wil ook absoluut niet meer premie betalen.
-
Sterker nog... ik wil helemaal niets meer verplicht (!) aan mijn pensioenfonds betalen. Laat mij maar zelf reserveren zonder de grootgraaiers/gokkers, de grote gebouwen waar ze in zitten en hun duizenden werknemers.
Gek ook dat in al die 'onderzoeken' naar allerlei zaken niemand in mijn kennissenkring/familie of mijzelf ooit is gevraagd wat we willen. -
Jazeker en weerr wordt er een leugen door je strot geduwd wanneer stoppen we eens mee .
Weg met dat rapalje.
Wanneer gaat de beuk er eens in bij die oplichters.
deze onderzoeken bestaan niet eens wordt gewoon even op papier gezet als zijnde de waarheid.
Uitroeien die hap van oplichters -
Extra sparen? Dan hou je later wellicht meer over.
Maar dan ben je een "rijke bejaarde"
En dan moet een deel van dat geld natuurlijk weer naar een "arme bejaarde"
Die nooit iets gespaard heeft. -
N e d e r l a n d se b e v o l k i n g w i l a f
v a n v e r p l i c h t e d e e l n a m e a a n p e s i o e n f o n d s e n !!! -
Verwijderd door redactie
-
Mij is ook niets gevraagd. Collega's weten ook van niks. Weer zo'n kul onderzoek/enquete.
-
Propaganda weer. Ik geloof er geen moer van. @1. Precies!
-
EEN GROTE LEUGEN DAT ONDERZOEK.
Iemand die dus 4000 euro verdient en dit later ook wel gegarandeerd wil zien is dus naast de huidige premie die al betaald wordt een slordige 200 euro extra per maand kwijt. Dit is grote diefstal.
Op die maniet wordt pensioen alleen nog maar mogelijk voor de rijken. -
Door wie is deze enquete uitgevoerd? zeker door de fondsen zelf.
Ik wil mijn geld terug.
Mag ik de pot beheren en zodoende tonnen per jaar opstrijken?
Het zijn een stelletje dieven.
De pot is nog nooit zo goed gevuld geweest.
Waar blijft al dat geld?
GRAAI GRAAI GRAAI en de rest voor de gek houden. -
Het koekje van eigen deeg moet worden terugbetaald aan diegenen die het met lucht hebben gebakken.
-
Ach, ik heb toch een premievrij pensioen :)
Soms zou ik liever zelf sparen, maar helaas is het verplicht... -
raar dat zulke "onderzoeken" altijd worden gehouden in tijd van crisis. Intussen betaal je weer zoveel meer. Als het economisch weer voor de wind gaat dan hoor je ze niet, want dan zou er wel eens 30% af kunnen.
-
Mij is ook niets gevraagd en neeeeeeeeee, ik ga niet extra betalen
-
Je mag als werknemer niet eens je eigen pensioen kiezen, je bent afhankelijk van je werkgever. Als er veel overwaarde in het fonds is( zoals 5 jaar geleden) kan je werkgever het pensioenfonds afromen om eigen resultaten te verbeteren en als de resultaten van het fonds slecht zijn mag de werknemer aanvullen.
Je gelooft toch zelf niet dat er iemand is die hier extra geld in wil stoppen? -
Ik ben benieuwd wie dat onderzoek heeft laten uitvoeren, wat de samenstelling van de deelnemers waren. Zolang dat niet bekend is, is het gewoon prietpraat en zo ken ik er ook nog wel een heleboel.
-
Wat misschien veel beter is de werknemers die zo slordig met pensioengelden beleggen de laan uit te sturen en hun bonus af te pakken. Zorg dat je kundig personeel krijgt die een verziende blik op de economie heeft teneinde op tijd je maatregelen te nemen.
-
Er klopt niets van. Ik kan me niet voorstellen dat mensen hier mee instemmen. Het betalen van pensioen premie geeft je toch automatisch recht op het ontvangen van een pensioensuitkering als het zover is. Daar betaal je hele leven lang voor. Nu willen de suggestie wekken dat er bij een hogere premie wel garantie gegeven kan worden. Mijn mening...Een hogere premie, dus meer inkomsten resulteert in grotere risico's en mogelijk grotere verliezen. Dus na wat foutjes in het systeem blijft er achteraf toch weinig over voor de mensen die eigenlijk wel garantie hadden..maw de kleine lettertjes. boeven zijn het
-
Had een goed pensioen maar in eens was daar dat trukje dat ik maar 50% krijg en de andere 50% gaat naar mijn vrouw.
Wie betaald er ik toch en mijn vrouw is 3 jaar jonger dus 3 jaar lang stelen ze gewoon.
Als de vrouw 65 jaar is krijgt ze de rest maar voorlopig stelen ze eerst bij mij 3 jaar lang 50%.
Dus je kan beter een oudere vrouw nemen of helemaal niet maar ja stelen doen ze hoe dan ook.
Dit was ook een gegarandeerde uikering tot ze dit bedachten . -
Zo, dus uiteindelijk komen we uit op
langer werken
lagere pensioenuitkering
hogere premie
En hoe zit het met de huidige gepensioneerden? Volgt er nog een naheffing?
En de werkgevers, hoe zit het met hun bijdrage? Of is verhoging van het werkgeversdeel weer "slecht voor de economie"?
Eerst flink geld in aandelen steken, vervolgens laat de financiële wereld de ballon ploffen door veel te grote belangen in luchtbellen. Hop, weg pensioentjes.
Het hele stelsel van beurzen, aandelen, derivaten en andere zgn. "belangen" zijn goed voor enkelen en pakken slecht uit voor velen. Er moet een ander systeem komen dat bepaalde soorten ongedierte geen kansen geeft om zich te verrijken.
Jan lul mag het weer betalen. -
Zeg dat ik nu instem met meer pensioenpremie. Dat betekend dat ik meer pensioen krijg als ik over 40+ jaar met pensioen ga. Wie gaat dat dan voor mij opbrengen?! We hebben al jaren geen geboorteoverschot meer, ik behoor nog tot de generatie uit de jaren 70 die een 2e geboortegolf was na de babyboomers.
-
ik ben al jaren collectief pensioenadviseur maar de algemene tendens is dat mensen vinden dat ze teveel eigen bijdrage betalen.
Ik vraag me af met welke vraagstelling is geenqueteerd -
de DNB gelooft in hun eigen sprookjes, maar de normale
" echt " werkende mens niet. -
Ik zou graag weten wie er zogenaamd gevraagd is en wat het inkomen van deze personen is dan weten we meteen welke huichel bende we over praten.
Geen onderzoeken meer die nooit onder zocht zijn.
Ik wil in ieder geval niet meer betalen voor het pensioen.
Alle andere kosten zijn zo wie zo al veel te veel gestegen.
Het leven is al nauwelijks te betalen. -
NOG meer betalen. Nou mooi niet. Ik spaar liever zelf. Maar DAT mag in dit land niet. Je bent verplicht in criminele verkwistende organisaties te storten voor "later"
-
Waarom denk je dat er die nieuwe regeling komt voor zzpr's die hoeven geen pensioen op tebouwen nergens verplicht voor verzekeren gaan ze allemaal aanpakken en regeltjes voor opstellen.
Niet omdat ze sociaal voelend zijn maar omdat ze miljarden mislopen(niet kunnen stelen) er zijn er nu teveel aan het komen die kleine zelfstandige zonder personeel.
Nee er is paniek ze lopen geld mis en niet omdat die mannen en vrouwen geen goed pensioen opbouwen voor later had zal ze een rot zorg zijn of je aan de geeuw honger ligt zij missen die € dat is het probleem -
3816 december 2010 12:16 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
DNB is Nout Wellink ,wie vertrouwd die bank en die gladjanus nog? Ik iig niet.
Die vent had allang op moeten stappen met zijn "gedoe" rond Fortis en DSB. -
De leugen regeert...
Ik wil juist stoppen met pensioen, pure georganiseerde misdaad: diefstal door de verzekeringsmaatschappijen. -
meer betalen??? niks ervan, ik wil zelf mijn pensioen beheren, stelletje graaidieven.
15 % meer??? in totaal gaat er al 27% (50% werkgever) ja echt 27 % van het bruto loon naar het pensioenfonds... het moet niet gekker worden. -
nu.nl redactie, hou aub op met het verspreiden van leugens...
-
pensioen is legaal stelen. men kan net doen met je geld wat men beliefd. dan komt de fiscus en die kan het belasten wat hun beliefd. het resultaat is men betaald een leven lang en je weet niet wat je er van overhoud.
dus geen voorstander van extra premie verhoging dat is voor naiefelingen. -
Dit addertje wordt straks nog aangevuld met " de bereidheid om 15% extra te betalen voor ouderdomszorgpensioen" Na je 55e ben je nl. niet meer interessant voor zorgverzekeraars. Met die extra 15% pensioen wordt dan mede je uitgeklede basiszorg gedekt, waar je niets aan hebt.
-
Werknemers: NIET DOEN.
Dit is de snelste manier om ervan verzekerd te zijn dat je later geen leven meer hebt. -
anderhalf procent meer betalen????? wat dat ook in de zakken van die corrupte dievenbende verdwijnt???????
ECHT NIET
waar halen ze he tlef vandaan om dit te stellen
ze hebbne miljarden verkwanselt en de directeuren met hun premies zitter er lekker bij en nou kunnen wij extra geld gaan betalen voor een hongerpensioentje wat toch weer lager gaat uitvallen
lazer ff heel snel op -
Ik in ieder geval niet.
Deze incompetente figuren bij het pensioenfonds spelen met mijn duur betaalde premies.
Nu hebben zij de plank mis geslagen en vragen een verhoogde premie !!!!
Fuck Off zou ik zeggen -
zodat ze nog meer kunnen laten verdampen ?
ga me geld niet geven aan een stel gokverslaafden..... -
Ik geniet liever nu van mijn geld. Misschien ben ik over 10 jaar wel dood. Natuurlijk moet je wel iets betalen, maar extra betalen, Dacht het niet. Deze enquete hebben ze zeker gehouden bij mensen van 62 jaar en ouder?
-
Alweer een luchtballonnetje oplaten en kijken hoe men reageert!
Ronduit beschamend "onderzoek" in deze slecht econische tijd waarbij veel mensen slecht tot zeer slecht rond kunnen komen.
Zoek de oplossing bij diegenen die ons geld hebben laten verdampen, laat de verantwoordelijken nu maar eens op staan. Waarom wordt er geen echt onderzoek bij die groep opgestart en kijken hoeveel zij geld beschikbaar stellen? -
Pure propaganda, ik ben niet de eerste die dat beweert. De premies gaan omhoog en nu moeten wij maar geloven dat wij dat willen????
NIEMAND wil (meer) betalen voor een voorziening die volkomen onzeker is. -
Propaganda.
-
Wat vreemd dat mensen het onderzoek direct als grote leugen bestempelen, omdat ze het niet met de uitkomst eens zijn.
"Dat zeg je nou wel, maar ik wil dat niet, dus het is niet waar."
Overigens is het volledige onderzoek hier te lezen:
http://www.dnb.nl/binaries/Bijlage%20Pensioenvo...
Zo te zien gaan ze uit van iets minder dan 2000 huishoudens. Daaruit is vooral gekeken naar 854 werknemers. Als ik het zo lees is er goed op gelet om dit een juiste afspiegeling van de Nederlandse bevolking te maken.
Ik zeg niet dat dit onderzoek met 100% zekerheid laat zien dat de werknemers als puntje bij paaltje komt bereid zijn extra te betalen. Ik zeg dat je zonder het onderzoek door te kijken en enkel gebaseerd op je eigen mening niet direct kan roepen dat het allemaal zo'n grote leugen is. -
Wat een gigantische onbeschofte doorgestoken bullshit is dit - ik wil helemaal niet betalen voor mijn pensioen - zodat die schoften nog veel meer van mij kunne afstelen - dik tuig dat is het
-
Ik leg zelf een pensioenpotje aan.
-
Ik ben best bereid om 1 procent meer te betalen voor een goed pensioen, maar dan wil ik dat ook vast op papier dat ik dat krijg.
Nu hebben we dit en over 3 jaar weer een andere reden om in te grijpen in onze pensioenen.
Straks moet je 80 jaar worden voor je een leuk bedrag krijgt, en die dure jongens maar opvreten, en vergaderen van onze centen,.
Aanpakken die hap!!!!!!!!!!!!!!! -
da's niet erg slim om meer geld in het casino te spenderen.
Ik doe het andersom. Ik heb helemaal geen pensioen als dadelijk het staatspensioen en heb m'n eigen potje geregeld.
Bovendien zit ik nu al geregeld tijdens de 6 wintermaanden in een leuk land waar een euro nog tien euro waard is, wie doet me wat, haha.
Voor het alleen vorstvrij zetten van mijn woning!!!! heb ik daar mijn onderkomen al geregeld aan gas- elektrabesparing.
Ze kunnen me wat met hun "pensioen"!!!!!!!!!!!!!!! -
Nout Wellink stopt mijn pensioen maar in zn dikke reet - ik ga over een aantal jaren toch vertrekken naar de andere kant van de wereld en kom nooit weer terug
-
Pensioen is ingesteld voor iedereen omdat een aantal niet met geld om kunnen gaan ...
Het idee van geld investeren in o.a. bedrijven is goed, helaas is de uitvoering kwalitatief uitermate teleurstellend. -
hahahhahaah we worden weer voor bereid op een forse verhoging zodat de pensioenbeheerders nog meer van ons kunnen stelen.Dat tuig moet van de bonussen af en hoofdelijk aansprakelijk gesteld worden.
-
DNB en Nout W. begin ik zo langzamerhand een gigantische schurfthekel aan te krijgen. Met z'n loon van € 400.000,- en bergen declaraties kan hij dit eenvoudig betalen, zeker gezien het feit dat zijn werkgever waarschijnlijk zijn volledige premie betaald. Hij praat wederom enkel voor zichzelf.
-
"How to Lie with Statistics" door Darrell Huff, gepubliceerd in1954...
-
Gegarandeerd meer betalen voor een compleet niet gegarandeerde uitkering!
-
Te doorzichtig dit. Pure manipulatie via de media, om ons keer op keer klaar te stomen voor premieverhogingen waar we zelf zogenaamd mee ingestemd zouden hebben. Kotsmisselijk word je van dit manipulatieve gedoe.
-
De Nederlandse Bank moet voorzichtig zijn met deze verzonnen uitspraken!!!!
Niemand in Nederland is bereidt om meer geld te storten in een bodemloze put.
Ik denk wel da Nederlanders bereidt zijn om extra geld zelf aan de kant te leggen of te investeren in zaken waar zij zelf grip op hebben. -
Ik vraag mij oprecht af waarom NU.nl dit soort KOLDER überhaupt online zet. Het is toch geen Telegraaf geworden? Dan moet ik de volgorde van mijn nieuws favorieten maar weer snel aanpassen. Dit is geen nieuws maar een volslagen 'niet representatief' onderzoek. Ondanks dat men 'zijn best heeft gedaan' kunnen 854 werknemers nooit en te nimmer de gehele arbeidsmarkt vertegenwoordigen. Zijn we nu echt helemaal murw geslagen dat we dit soort 'lobby' allemaal slikken en vervolgens zelf maar weer de rekening betalen van het wanbeleid v/d pensioenfondsen? Waarom worden die niet aangepakt? Waarom stellen we daar geen kamervragen over?
-
Van dit verhaal klopt werkelijk geen ene moer van, met polst de bereidwilligheid zeker. Mij is niets gevraagd !
Smerige laaienlichters !!! -
betalen, betalen en nog eens betalen.
En maar afwachten of je er ooit iets van terugziet. -
NU.NL VERZIN NOG MAAR WAT ANDERS
-
EEn pensioen kan gewoon niet gegarandeerd worden. Mensen willen altijd maar zekerheid. Dus dit is gewoon een flauwekultopic.
O ja, voor een werkelijk GEGARANDEERD welvaartsvast pensioen, zou ik wel wat over hebben. Als je het zó aan me vraagt, zeg ik ja.
Maar direct er achteraan denk ik: Die garanties zijn puntje bij paaltje toch boterzacht, dus niks meer betalen. -
Henk en Ingrid, Jullie hebben de verkeerde gekozen.hebben julllie dat nog niet door?
Ben blij dat iedereen het door begint te krijgen dat we bestolen worden door een kleine kliek die elkaar de hand boven het hoofd houden. Dit vraagt toch om reactie.
Wnneer worden we eens wakker? -
een gegarandeerd pensioen....... en gij geleuft dah.
-
De DNB begint trekjes te krijgen van teleshopping
-
kan ik er ook voor kiezen om elke maand m'n pensioenpremie niet af te dragen maar mee te nemen naar het casino alswaar ik het ter verdubbeling op een roulettetafel op rood of op wit zet?
Nee?
Waarom mogen vage pensioenfondsen dan wel loterij spelen met mijn centen? -
De DNB geeft met de uitkomst van deze enquette de pensioenfondsen het groene sein om de premie's fors te verhogen. Deze uitslag van deze enquette is uiterst dubieus! Wie wil er nu (in mijn geval) € 150,00 per maand minder op zijn loonstrookje en dat in deze crisistijd waar de zorgpremies, OZB e.d. in 2011 de pan uit reizen en waar een magere belastingverlaging tegenoverstaat. Ik wil niet bloeden voor een groep bestuurders van pensioenfondsen omdat ZIJ! er een financiele janboel van hebben gemaakt. De fondsen moeten eerst maar eens flink in hun eigen overhead snijden en! laat de Nederlandse staat die 45 miljard die destijds uit de pensioenkassen is geroofd terug betalen dan is het tekort direct opgelost. Belachelijk dat de burger graag deze blunders willen financieren, deze enquetteuitslag is voor mijn dan ook compleet ongeloofwaardig!
-
ze lijken wel gek.
-
DNB is in rap tempo bezig zich als een boeman te profileren die allerlei kletskoek de media in stuurt. Niemand kan zich die extra 15% permiteren.
Ik ben overigens niet gevraagd, net als vele anderen hierboven, en ik ken ook niemand die wel meegedaan heeft aan dit zgn onderzoek. Laat NU.nl maar eens zo'n onderzoek online zetten. Ik denk dat we dan zullen zien dat 100% het hier NIET mee eens is. -
we hebben als werknemer jarenlang- en zijn nu nog steeds- verplicht aan het investeren in oudedagsarmoede om de huidige rechtse hobbies als banksubsiedies alias bonusfinanciering, de JSF en oorlogje voeren te kunnen betalen.
-
En aan wie hebben ze deze vraag gesteld? Aan de 60+ die wel voor een pensioen in aanmerking komen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zo als het er nu naar uitziet, moet de jongere generatie dus extra betalen om straks tot hun dood te moeten werken. Want geloof mij er is straks geen pensioen meer en aow komt alleen nog maar in kwisvragen voor.
Laat me niet lachen zeg. -
@78,
Dat is nou de rechtse kerk. -
@67 Er zal nooit iets gevraagd worden en ik ken ook echt helemaal niemand die ooit iets gevraagd is voor een onderzoek.
-
8216 december 2010 14:09 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
begraafplaats enquête ?
-
8416 december 2010 14:14 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
ONZIN VERHAAL.....
ik bouw mn eigen pensioen wel op, dan weet ik tenminste waar het heen gaat. het liefst.. betaal ik helemaal geen pensioen meer -
Ik ben bereid om Rutte en andere raddraaiers een schop onder hun kont te geven.
-
Ach vandaar, bijzonder representatief :
zie bron:
http://www.dnb.nl/binaries/Bijlage%20Pensioenvo...
"2. De enquête
De vragenlijst is voorgelegd aan het CentERpanel. Dit panel van circa 2000 huishoudens wordt
beheerd door CentERdata aan de Universiteit van Tilburg en vormt ook de bron voor de gegevens in
het jaarlijkse DNB Household Survey. Veel zorg wordt - in samenspraak met het CBS - besteed aan de
selectie van huishoudens opdat het panel representatief is voor de Nederlandse bevolking. Het werven
van huishoudens voor het panel vindt telefonisch en door middel van huisbezoeken plaats. Pas nadat
huishoudens toezeggen deel te willen nemen aan de enquêtes, wordt uitgelegd dat de vragenlijsten via
internet worden afgenomen. Voor huishoudens die niet zijn aangesloten op internet stelt CentERdata
een computer met internetverbinding beschikbaar of een set-top box die deelname via het
televisietoestel mogelijk maakt. De selectieprocedure beperkt zich derhalve niet tot personen die zijn
aangesloten op internet. Tussen 15 oktober en 2 november hebben 1854 panelleden van 16 jaar en
ouder de enquête ingevuld: een response van 76,9 procent. In de meeste analyses richten wij ons op
werknemers, dat wil zeggen de 854 respondenten die als belangrijkste bezigheid een baan in
loondienst hebben. Een analyse van de totale steekproef laat zien dat de non-response op de
gebruikelijke wijze samenhangt met individuele karakteristieken. Zo participeren jongeren relatief
minder vaak in pensioenenquêtes, terwijl ouderen juist oververtegenwoordigd zijn: 5 procent van de
respondenten is jonger dan 25, terwijl 25 procent 65 jaar of ouder is. De in deze notitie gepresenteerde
enquête-uitkomsten zijn daarom met het oog op de representativiteit voor de Nederlandse bevolking
herwogen naar leeftijd, geslacht, opleiding en inkomen." -
Ja LOL, dan zitten we straks weer in dat zelfde schuitje. Weer geld WEG??? Waar is het dan weer gebleven.... ow ja waren ze vergeten weer verkeert belegt en de top is met de bonusen er vandoor. Ik had jaren geleden al gezegt, toen verzekeringsmensen bij mij aan de deur kwam voor de nieuwe regeling van de overheid voor pensioenen, dat als ik er recht op zou hebben dat er geen geld meer over zou zijn.... en zie hier ik ben nog maar 41.... ik weet zeker dat ik er straks helemaal naar kan fluiten.... ach misschien heb ik het ook wel niet eens meer nodig. Je weet wel 21 december 2012 LOL...... Groet, Albert
-
Het beste is gewoon niet reageren op dit soort luchtballonnetjes, je wint je er over op en..... achteraf is het gebakken lucht.
-
Advies van een gepensioneerde:
Mensen, vooral de jongeren, laat je niets wijs maken.
Als je na je 65 ste wat wil hebben, begin dan nu te sparen.
Sparen is apart zetten en er niet aankomen. -
Ik wil best wel wat meer betalen, als dan zwart op wit staat dat ik voor MIJN pensioen betaal en dat uitbetaling daarvan GEGARANDEERD is. Dus niet zoals nu een omslagsysteem waarbij ik nu veel betaal voor een ander, en straks er achter kom dat ik naar mijn pensioen kan fluiten.
-
Als ik zo de reacties lees zijn de meeste werknemers hier helemaal niet mee eens en worden er ook weer cijfers voorgelegd die niet kloppen!
Over welke werknemers hebben we het nu nu.nl, brongever DNB, dat is die feesttent van Wellink?? Curruptie ten top! DNB wordt steeds onbetrouwbaarder! -
normaliter sluit je een contract af met instemming van de betrokken partijen. Niet je pensioen terwijl je daar toch een flink bedrag voor betaald. Er is nooit iemand gevraagd of je wel of niet wil deelnemen aan je pensioenfonds. Sterker nog, werk je bij de overheid betaal je aan de ABP. Heb je Zembla gezien. Dat directielid dat ze achter de aardappelpan vandaan getrokken hebben. Wat een lacher als het niet zo ernstig serieus zou zijn.
Geef mensen de vrijheid en verantwoordelijkheid om zelf hun pensioenvoorziening in te vullen. Kan je altijd nog een vast bedrag per maand bepalen dat mensen moeten sparen/beleggen/in 'n sok stoppen. Dan blijft het in ieder geval voor diegene die het betaald heeft en niet voor de grote graaiers hier in Nederland. En wat te denken dat straks de pensioenfondsen ook nog gaan meebetalen aan de redding van de Euro of zoals Eelco Brinkman als eens voorstelde om de bouwsector te gaan financieren.
Bah, wat 'n K.. bestuurders hebben we toch in Nederland. Geen haar beter dan in Zuid Europese landen.
Doe wat er in het contract staat, wat je beloofd hebt en anders geef me mijn geld terug. -
Aan alle bovenstaande reacties te zien, voelt dit onderzoek niet alleen volgens mij een beetje nattig aan..
Eerste Paragraaf van dat onderzoek:
Werknemers lijken meer te zien in het aanpassen van
de premies en wellicht de pensioenleeftijd dan in het onzeker maken van pensioenaanspraken. Bij
deze bevindingen moet worden opgemerkt dat de daadwerkelijke bereidheid om hogere premies te
betalen pas blijkt wanneer de werknemer het in de portemonnee voelt. Niettemin geven de
uitkomsten een duidelijke richting aan.
Meer betalen wanneer men het in de portemonnee voelt,... hmmmm???!!!
Nergens wordt genoemd dat het pensioen systeem misschien niet onderhevig is aan een flinke update cq. verbetering.
Meer geld pompen in een systeem wat zich al niet al te best heeft bewezen de afgelopen tijd duidt bij mij op vraagtekens over de validiteit van dit onderzoek...en het doel van de DNB.
Misschien is een wat meer publiekelijk aangekondigd onderzoek/referendum?? onderverdeeld in leeftijdscategorien meer aan de orde, om een representatieve mening van de GEHELE bevolking aan te duiden.
Ik hoef hier even niks meer van te zien, de hoge baasjes krijgen uiteindelijk toch wel hun zin.. zij het niet met onderzoeken zij het wel met ''dekkingsgraad'' of ''garanties'' terreur.
NB. publiekelijk aangekondigd, dan ook met ID-plicht voor diegenen die mee doen aan het onderzoek. -
Niet doen, iedereen betaald al teveel. Bonussen terugvorderen, ze wisten wat ze deden. En meer zelfbeschikking voor de burger!
-
Heb even snel een onderzoekje onder enkele directe collega's gehouden:
- wij willen zelf bepalen wanneer we met pensioen kunnen gaan
- wij willen zelf kunnen sparen voor ons pensioen
- wij willen de inleg tot dusver terug van de ons opgedrongen inferieure pensioenfondsen om dit te kunnen regelen -
Ons gebrek aan vertrouwen in pensioenfondsen en aanverwanten is de aanleiding geweest geruime tijd geleden om zelf een systeem te bouwen waarmee men ZELF een vermogen of pensioen kan opbouwen; het leukste is dat het WERKT! Oorspronkelijk bedoeld voor ZZP'ers zodat ze hun eigen pensioen kunnen opbouwen maar eigenlijk is het voor iedereen geschikt die de financiële touwtjes in eigen hand wil houden. Pharostrading wil u graag overtuigen! Géén inleg bij ons, wel een uitstekend werkend software programma voor zelfbeleggers!
-
Moet je trouwens eens kijken wat je echtgenoot m/v krijgt aan pensioen, mocht je 'de' datum niet halen. Een fooitje. En daar heb je dan je hele werkende leven je blauw voor betaald. Heb je daarentegen ZELF kunnen sparen voor je pensioen dan is de hele poet er nog voor je nabestaanden (minus de sterfbelasting in naam der Koningin natuurlijk).
-
Dit riekt naar verkapte reclame voor de pensioenfondsen en banken.
Als de beleggingen tegenvallen dan wordt je gekort op je opgebouwde pensioen. Als de beggingen meer renderen dan geprognosticeerd: dan gaan de extra winsten naar de bestuurders en managers en aandeelhouders.
Welkom in de wereld van de witteboorden criminaliteit.
Mensen die al lang betalen: Je bent grof bestolen door bovenstaande partijen.
Mensen die nog lang te betalen hebben: Stop je geld in een sok of op een lange termijn spaarrekening. -
10016 december 2010 15:36 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@9. Superguppie, ben blij dat jij mijn kind niet ben, anders had ik je met het badwater weggegooid. Ben het met @84. eens.
-
10216 december 2010 16:08 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Na lang beraad en intensieve bestudering van dit artikel heeft deze causeur nog slechts een opmerking en wel zeer overwogen en gebaseerd op de zelfde feiten en dat is:LULKOEK!
-
DNB is een maffiabende met WN als capo di capi, totaal onbetrouwbaar dus en de pensoenfondsen zijn gokkers met ingelegde gelden waar de top nog steeds veel te riante salarissen en bonussen aan zichzelf uitkeert.
Aan DNB graaier WN nogmaals: "NIEMAND wil premieverhoging".
Laat een regeringspartij eens het lef hebben een onderzoek te doen naar de afschaffing van de pensioenfondsen waarbij de werknemers en de werkgevers hun al die tijd betaalde premies terugkrijgen inclusief de rente over de ingelegde tijd. Men zal dan wel zelf moeten sparen of middels een verzekering het pensioen veilig moeten stellen. Ben erg benieuwd naar de uitkomst hiervan. -
"Eerst vertelden we u dat als u 5% van uw loon in een pensioenpotje stopt u met 65 jaar 70% van uw laatst verdiende loon zou krijgen, toen werd dat 10%... ja en nu is het 15%.....maar weet u we hebben ons vergist.....maar als u vanaf nu 20% erin stopt dan vertellen wij u nu dat u vanaf 67 jaar een gegarandeerd pensioen krijgt"
-
Het zoveelste manupilatie bericht ik kan mij hier niet in vinden. Die slappe pensioenfondsmanagers zitten er alleen maar voor hun eigen riante salaris. Ik kan zelf ook wel aandelen obligaties kopen en sparen dat hoeft een ander die mijn geld wat ik dan VERPLICHT moet afstaan inpikt niet voor mij te doen.
-
Ik houd per maand al geen euro over.
-
"Werknemer wil extra betalen voor pensioen" Oja ? Mij is in ieder gevak niks gevraagd.
Dit is natuurlijk puur geld klopperij zodat de heren graaiers nog meer kunnen graaien en uiteindelijk als we dan 65? zijn in dezelfde situatie belanden als nu. -
Ja dat zou ik wel willen als er van te voren garanties komen dat ons geld dan niet weer verdampt.
Immers pensioenfondsen en de overheid zijn een onbetrouwbare factor.Die zeggen rustig ja doei het geld is op dus niet weer zo -
zeggen ze,maar denken anders
-
@74 dan wel inleveren bij het holland cassino.
links om rechts om.... -
We worden aan een stuk door belazerd, genaaid, beroofd en uitgeperst …. kortom, financieel en emotioneel verkracht door de overheid, door hypothecaire geldverstrekkers, door de banken, door pensioenfondsen, door gemeenten en niet te vergeten door zorgverzekeraars …
Wat een in- en intriest land is dit geworden.
Maar … de macht is aan het volk. En gelukkig begint het volk wakker te worden.
Wij, het volk, zullen deze diefstal een halt toe roepen. Het hangt in de lucht.
Het kan niet lang meer duren. -
Meer betalen!!!! Stoppen ermee. Als je ziet dat ik 80 euro bruto afsta mijn baas legt er 2/3 bij, is 250 euro bruto per maand. Per jaar ong. 3000 euro. Laat hier eens een rekenprogramma op los, en je hebt 230.000 euro na 40 jaar tegen gemiddeld 4% rente. Dan ga je met pensioen en gaan de pensioenfondsen je ong. 10.000 euro uitkeren per jaar. plus AOW natuurlijk. Maar 4% van 230.000 euro is zowat al 10.0000. Dus waar is uiteindelijk mijn 230.000 euro gebleven die gespaard is door mij en mijn wergever?????????????
-
@112: Ik hoop het ook wat jij in je slotbetoog schrijft maar ik heb er een hard hoofd in ...
De Nederlander is een prima klager vanaf de 3-zitsbank!
Ik maak me regelmatig sterk voor dergelijke onjuistheden bij lokale en landelijke overheid maar de enige reactie die je krijgt is: "Denk om uw hart, meneer".
Gek genoeg doet die opmerking m'n bloeddruk juist het meest stijgen. -
"Werknemers zijn bereid fors hogere premies te betalen voor een gegarandeerde pensioenuitkering."
Hier is weer zo'n wazig onderzoek, ze zetten er bij dat het onder een x aantal huishoudens is gehouden maar wat ze niet vermelden is wat het inkomen bij die gezinnen is. Ik kan mij nauwelijks voorstellen dat iemand onder modaal (minimaal) €50,= per maand kan missen, aangezien deze groep vaak al blij is als alle rekeningen betaald zijn, er geld genoeg over is voor boodschappen en met een beetje goed huishoudboekje nog een geeltje kan sparen voor onvoorziene omstandigheden. -
Ik niet, mij is het vaak genoeg gevraagd maar ik heb geen vertrouwen in pensioenfondsen in zijn algemeenheid. Ik ben overigens altijd al tegen een verplichte aansluiting bij een pensioenfonds geweest.
-
Wie heeft dit onderzoek uitgevoerd?
-
Waarschijnlijk zitten er in dit onderzoek heel veel vragen die beginnen met "zou u......
en hierin vervolgens inspelen op de angsten die er bij mensen leven. Elke enquete die ik ken heeft een sturende functie. En dus is het inderdaad belangrijk wie deze enquete heeft verzonnen. -
Bedriegertjes!
-
het lijkt mij niet meer dan normaal dat je van een instantie die geld van jou krijgt, (wat je verplicht bent te betalen), tenminste je inleg terug krijgt..
Ze maken er immers winst op. dan moet in ieder geval je inleg beschikbaar zijn, nietwaar? -
Stemmingmakerij. Opdat we straks allemaal stilzwijgend akkoord gaan met een premieverhoging.
-
Haha.
Nee.
Dat willen we niet.
@117
DNB, corruptie en leugens dus. -
50 euro per 1000 euro ?? En dat zeker van het bruto salaris .
-
De leugen regeert !
De NB is in mijn ogen een grote leugenaar ! -
TOPIC en de DNB in your dreams! Wij laten ons niet meer een oor aannaaien. Want anders breekt de pleuris uit in dit kleine zompig landje.
Genoeg is genoeg. het klootjesvolk laat zich niet meer bestelen!
Stijgers in Economie
'Trage bankrun' eurozone al gaande
De signalen nemen toe dat een 'trage...
6 uur 18 minuten geleden door Hans
Griekse banken krijgen 18 miljard
De vier grootste Griekse banken hebben...
7 uur 12 minuten geleden door apezooi1
Niet Europa, maar China gaat het nieuws...
Inmiddels zijn er Chinese steden die vol...
14 uur 46 minuten geleden door Mr.Q
Nog altijd ecologische ramp in Golf van...
Twee jaar na de BP olieramp met het...
17 uur 40 minuten geleden door vindje
McKinsey: Zonnestroom staat op uitbarsten
Fabrikanten van zonnepanelen hebben het...
20 uur 6 minuten geleden door vindje
Best gewaardeerd
'Shell veroorzaakte lek Nigeria...
Shell was zelf verantwoordelijk voor een...
1 dag 15 uur geleden door lol_kabinet
Record aan zonne-energie in Duitsland
MÜNSTER - Door het zonnige weer heeft...
2 dagen geleden door Mwhahaha
Zwitsers maken actieplan voor val euro
Hoewel Zwitserland er niet van uitgaat dat...
1 dag 11 uur geleden door tisso
'Jeugdwerkloosheid EU hoger dan het lijkt'
De jeugdwerkloosheid in de Europese Unie...
6 dagen geleden door Christian1983
Thomas von der Dunk: 'Wie pakt de...
'Zou er misschien ook eindelijk eens aan...
11 uur 6 minuten geleden door Tweetsweet

