Makkelijk of een gevaarlijke ontwikkeling?
Sorteer op:
-
Big brother is watching you?
-
Heel erg gevaarlijke ontwikkeling.
Leuk ook, als je buurvrouw bij de apotheek werkt, of zoiets.
EPD, Rekeningrijden, Internet-controle, belgegevens opslaan en monitoren, elctronisch betalingsverkeer monitoren: We hoeven helemaal niet meer gechipt te worden want alles wordt al bekeken. -
@Tegenspreker. Helemaal mee eens. Een zeer geraffineerde ontwikkeling.
-
Erg gevaarlijk.
-
Het gaat hetzelfde werken als de belasting. Mankeer je iets extra's? Bijbetalen!
-
Gegevens op een centraal punt, gevaarlijk. Overheid toegang to deze gegevens, gevaarlijker. Afgaan op het goede van instellingen, gevaarlijkste.
-
Vul vandaag nog uw bezwaar in!
Het zal wel weer door de strot geduwd worden. -
De ziektekostenverzekeraar en ons kabinet hebben meer controle over ons. Dat wordt duur en gevaarlijk.
-
een electronisch patientendossier of het een gevaar zou kunnen zijn? Als er misbruik wordt gemaakt van je gegevens, dan is het een gevaar, je moet als patient zijnde je eigen gegevens beheren en altijd precies weten waar het om gaat, om te voorkomen dat de medische mafia een willoos slachtoffer van je zou maken. Denk ook aan onvrijwillige orgaandonatie en alle fake fotos van de chirurg en niet gevraagde niet nodig zijnde ledematenamputaties. Menige operatie is niet echt nodig en welke echt nodig zijn moeten geen grote wachtlijsten ontmoeten.Ik denk dat je patienten mondigheid moet gunnen.Wat ik ook denk is dat heel veel symptomen een toxisme --oorzaak zijn en dat vaak de thuis relatie daar veroorzaker van is, deze symptomenbeelden kun je in bestaande ziektebeelden vatten maar de behandeling is zoals antioxidante behandeling.Verder is ook hiermee in samenhang het vergoeden van de zorgverzekeraar: dat de rekening van de arts niet meer naar de patient gaat maar direct naar de arts wat tot gevolg kan hebben dat de arts van alles kan opvoeren op de rekening en zelfs dat er behandelingen zouden hebben plaats gevonden welke placebisch zijn, en je als patient met een verkeerd beeld loopt. Je moet dus extra op je quivive zijn.
-
Buiten dat het gevaarlijk is spelen ze het ook slim. Binnen mijn gezin zijn er twee volwassenen en een jongere. Nu sturen ze wel een brief over het elektronisch patientendossier, maar zit er maar een bezwaarbrief bij. Dus voor een van de volwassenen en voor een kind jonger dan 16. Laten we nu met in totaal twee volwassenen en een 21-jarige zitten hier (dus ook volwassen, eigenlijk..)
Slim, heel slim. -
# 10 zie ook http://www.nujij.nl//schandalig-bezwaar-maken-t... voor de belachelijke kosten die je moet maken om bezwaar in te dienen..als dat uberhaupt al lukt.
-
121 november 2008 14:43 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Ik werk in de geestelijke gezondheidszorg, als administratieveling, en ga dagelijks om met dossiers van clienten, zowel papieren als digitale. De huidige ontwikkelingen hebben een positieve en een negatieve kant.
Positief in mijn optiek is het feit dat het verlenen van zorg zorgvuldiger verloopt, ik zie daar dagelijks voorbeelden van. Ook aan de kant van de cliént zijn er wel degelijk voordelen, het feit dat een apotheek ziet welke medicatie een cliént gebruikt waardoor veel fouten voorkomen kunnen worden of dat een spoedeisende hulpafdeling in één oogopslag kan zien of een cliént een allergie heeft bijvoorbeeld.
Minder positief vind ik dat een client niet meer goed weet wie er allemaal inzage hebben in gegevens en in welke gegevens. De huidige trend is om via landelijke schakelpunten een dossier erg breed beschikbaar te stellen, via een ingewikkeld systeem heb je daar als client wel invloed op maar dan moet je er wel aandacht aan besteden. Aan veel mensen zal het ongemerkt voorbij gaan, die hebben dus eigenlijk geen notie dat hun gegevens, weliswaar goed beschermd, voor een groot deel van zorgend Nederland in te zien zijn. Wel onder allerlei voorwaarden, maar dan nog.
Ik ben er dus nogal dubbel over en zou veel geruster zijn wanneer er een duidelijke en transparante manier zou zijn om er zelf invloed op te hebben. Die is er nu, naar mijn mening, niet.
Een andere ontwikkeling is de opkomst (in de states, maar naar verwachting op korte termijn ook in Europa/Nederland) van een eigen medisch dossier. Zowel Google als Microsoft zijn op dat gebied actief. Je kan dan als client je eigen medische gegevens vanuit de verschillende digitale dossiers (bij ziekenhuizen, tandartsen etc) downloaden en centraal beheren. Dan ga je er dus standaard vanuit dat jouw gegevens bij Google en Microsoft betrouwbaar beveiligd zijn..... Kuch.... Daarnaast blijft de ontwikkeling van een centraal medisch dossier doorlopen, ik zie wel een voordeel in het vergelijken van je eigen dossier met het centrale dossier, als het er nou eenmaal is. Stukje extra zekerheid misschien.
Overigens zijn er ontwikkelingen in de zorg die ik nog veel enger vind. Door de DBC systematiek zijn diagnoses inzichtelijk bij zorgverzekeraars (is in andere draadjes hier al veel aandacht aan besteed), en hoewel dat slechts in codes opgegeven wordt is voor een verzekeraar toch inzichtelijk hoeveel risico ze lopen met een verzekerde. Ik krijg daar zelf toch Big Brother gevoelens bij.
Kortom, voldoende redenen om de ontwikkelingen kritisch te volgen en goed na te denken alvorens klakkeloos akkoord te gaan met het breed beschikbaar stellen van medische gegevens. -
@ 12, Arinka.
Arinka, je kan eisen dat een medisch dossier vernietigd wordt, dat is je keiharde recht. De zorgverlener moet daar aan voldoen tenzij er zwaarwegende belangen zijn om dat niet te doen. Veelal wordt er in eerste instantie op een daartoe strekkend verzoek niet correct gereageerd, maar een aangetekende brief met een kopie naar het College Beveiliging Persoonsgegevens doet wonderen....
Overigens is het wel zo dat wanneer een dossier eenmaal vernietigd is, je een zorgverlener niet meer aansprakelijk kan stellen in het geval van medische fouten(tot op zekere hoogte) omdat zij niet meer over de relevante gegevens beschikken. Zorg er daarom alijd voor dat je, voor vernietiging, de gegevens zelf hebt, ook dat is een keihard recht.
Kijk maar eens op www.mijnprivacy.nl of op www.cbpweb.nl. -
http://www.nujij.nl//elektronisch-patientendoss...
Lees dit maar eens door...........
Hier staat meer interessante kost dan wat ik hier tot nu toe lees.... -
161 november 2008 16:09 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Heb vandaag het bezwaarformulier in mijn brievenbus gekregen. Ik ga toch maar opsturen. Lees dat ik ook een uittreksel uit het geboorteregister moet mee sturen aangezien ik ook bezwaar namens mijn kind indien. Dit gaat me zowiezo 11,40 euro kosten. Had op z'n minst een bon hiervoor bij het bezwaarformulier verwacht. Je moet wel wat moeite doen dus om bezwaar te maken.
Ik dien bezwaar in omdat ik niet wil dat wat ik met me huisarts heb besproken voor jan en alleman te lezen is. Heb ook wel dingen in vertrouwen met mijn huisarts besproken. En nu weet ik niet wie dat allemaal nog meer gaat inzien. -
In 2004 ben ik gevraagd om mee te helpen met het bouwen van het EPD.
De systemen daarvoor staan in de beveiligde ruimtes van Getronics/Pink Roccade in Apeldoorn.
Een van de eerste vragen die mij werd gesteld tijdens het sollicitatie gesprek werd gesteld was of
Ik door een screening van de AIVD zou komen. Op mijn vraag waarom dit zo zou moeten zijn werd geantwoord dat iedereen die toegang zou krijgen tot het EPD door de AIVD gescreend zou worden.
Het falen van die screening had tot gevolg dat je van de job werd gehaald. En een hulpverlener die niet door de screening kwam kreeg geen toegang. Dit ontlokte mij een zeer kritische vraag:
Als ik een levensbedreigende ziekte zou hebben en de enige arts die mij kan helpen is ereen die een negatieve screening van de AIVD heeft gehad. Mag deze man of vrouw dat toch bij mijn dossier als ik daar toestemming voor geef? Het antwoord hierop in het tweede gesprek was NEE.
Ik moest daaruit concluderen dat ik dan gewoon aan mijn lot werd overgelaten en dood moest gaan.
Ook stelde ik dat een figuur als Adolf Hitler blij met dit systeem geweest zou zijn. Want immers selecteer alle inwoners van Joodse komaf en print daarvan een lijst en voer al deze mensen af naar een concentratiekamp.
Er is ook geen enkele garantie dat zoiets niet nog eens gaat gebeuren en dan kan het EPD misbruikt worden. Zie het als de waarschuwing voor het BEEST in het Bijbelboek Openbaringen. Velen geloven het niet maar dat is wat daarmee in gang wordt gezet.
Ik heb toentertijd op basis van mijn ervaringen geweigerd om de job aan te nemen en tot op de dag van vandaag heb ik daar geen spijt van.
Wij als Nederlanders hebben nu de macht om het EPD te doen sneuvelen. We moeten massaal een bezwaarschrift indienen. En daarmaa het systeem volledig ontwrichten. -
Ja, ik heb naar aantal meningen van diegene die hier heeft geschreven.
Ik heb ook goed overnagedacht of ik een bezwaarbrief op de post wil doen.
Na ik alles dit heeft gelezen, denk ik toch uit mijn eigen veiligheid een bezwaar schrift op te sturen. Ik wil niet door EPD gekontrolleerd worden.
#18 heeft daar gelijk in. Ik vertrouw het echter helemaal niet!
Dus ik ga straks de formulier invullen en op de post doen.
Ik wil niet dat ze teveel macht over ons hebben.
Vroeger was er ook nooit probleem mee, waarom zou nu alles dan gaan veranderen? Er klopt niets van he? -
@ geertvoordewind,
Hoezo gevaarlijk? -
Wij van Tnt hebben er handen vol werk aan gehad vandaag om die gein te bezorgen.
-
Mijn vertrouwen is ook weg, als ze dit namelijk eerlijk hadden gedaan, dan hadden ze beter een brief kunnen sturen, waarbij je de brief moet terug sturen als je het WEL wilt! (Nu kan ik me best voorstellen dat er een boel mensen zijn die het uit laksheid niet zouden doen.)
Nu worden mensen gedwongen die tegen zijn, om ook nog uittreksels uit het geboorteregister mee te sturen...11,40 per stuk. Er zullen genoeg mensen zijn die nou net dit beetje niet kunnen missen en dus dit bezwaarschrift niet op kunnen sturen.
Dit noem ik niet slim, maar vreselijk achterbaks. ! -
Net binnen in de post, MET bezwaarformulier. Ik ben verbaasd dat ik de illusie krijg toegestuurd ergens bezwaar tegen te kunnen maken en nog te geloven dat het iets uitmaakt. Dat geloof in gehoord te worden was met het referendum over de EU grondwet geheel verdwenen, blijkbaar wordt ik nu heropgevoed in het geloven in leugens.
Gezien #22 waarbij een uittreksel wordt gevraagd uit het bevolkingsregister en de kosten erbij ben ik weer op de grond met beide voeten.
We worden via de portomonee de slavernij ingedrukt van een nieuwe dictatuur.
Betalen om je wens kenbaar te mogen maken.
Moeten we bij de volgende verkiezingen straks ook een uittreksel kopen om te mogen stemmen?
Ik haal maandag mijn dossier op bij de dokter, en vraag de dokter het hele ding in de computer te laten wissen, voor zover nog mogelijk. -
Ik ben maar alleen en vul dat Fu$king form vandaag nog in., want ik wil niet opgeslagen worden in een database die elk moment te grabbel ligt op straat.
Ow voor de duidelijkheid, dr hoeft geen postzegel op van 0,44 cent...dus die mag je van de gemaakte kosten aftrekken. Wat zijn ze toch aardig !!!!!!!! de graaiers.
. -
Het is er nog niet door. (nog niet). Hoe dan ook stuur gewoon alles terug retour afzender; port betaald.
laten ze die enveloppen met deze onzin maar weer opnieuw openen. Nog even en we hebben helemaal geen privacy meer. Ze zeggen wel alleen ter inzage van die en die maar dat is natuurlijk onzin. Rook je? dan ok premie omhoog, sport je veel? ook premie omhoog te risicovol en na verloop van tijd kan iedereen het dossier bekijken en zeggen ze wil je baan jammer maar je ben te risicovol voor ons. Verdorie in hoeverre wil Nl dat hypocriete Amerika achterna terwijl ze zien dat daar alles fout loopt? of willen ze hier gewoon een elite staatje van maken??? -
Ik wil niet in een digitale database gezet worden.je weet nooit wat ze met jouw prive gegevens doen.de garantie dat dit niet gebeurd geven zij niet.iedereen moet zelf weten ze het willen.
-
Mensen let a.u.b. heel goed op, op de slinkse wijze dat big brother iedere keer een stukje van de vrijheid probeert af te knabbelen. Volgens het boiling frog syndroom. (Een kikker in een het pan met water zetten en de kikker springt er onmiddelijk uit. Echter een kikker in koud water op het vuur zetten blijft wel zitten tot hij om komt van de warmte.)
Zie ook marcel Messing: http://www.wijwordenwakker.org/content.asp?m=M6... -
Wat een gezeur om iets waar je bezwaar kan tegen maken...
Je hebt vooral je zelf er mee. -
|Krijg zo langzamerhand het gevoel dat onder het mom van democratie ons een dictatuur door de 'strot' (sorry) geduwd word. Was vroeger trots op Nederland een eigenbewust, zelfbewust land wat Groot was en ruimte voor eigen vrijheid en ontplooiing maar nu wordt nederland steeds kleiner en speelt underdogje en speelbal en Den Haag is er nog blij mee ook. Jammer .......
Dat patientendossier is weer iets om ons te beknotten en te controleren. Waar was die vrijheid ook alweer? -
Ik vind het niet erg een - te krijgen maar zou ik dan de reden en mening van diegene ook even mogen horen?
-
What is next? Een RFID chip in je arm? Internet 2? Van grensbewaking naar mensbewaking (quote Rick D). Het doet mij goed om zoveel mensen het gevaar te doen inzien, maar woorden blijven woorden. Actie mensen, actie! Want iedereen weet hoe het de Joden is vergaan in WOII. Indien dit wij, de vrije mensen, gaan toelaten, is mijn opa, zijn vader en nog vele andere vaders en voorouders met ons voor niets gestorven. Gestorven voor onze vrijheid zoals wij die nu kennen. Laat dit niet voor niets zijn mensen. Dus, het bezwaarschrift allemaal indienen!!!
-
Zeg NEE tegen EPD!
-
@hanan.......... helemaal geen bezwaar indienen gewoon de envelop met inhoud retour sturen. Alles is nl verstuurd naar bewoners van dit pand en ja ze weten heus wel wie waar wonen maar gewoon retour sturen die zooi maw hier wonen GEEN BEWONERS die dit lezen en wij lezen geen ongeadresseerde post ook niet van de overheid toch???? maar je krijgt wel = je van me :)
-
@ + je bedoelde ik
-
ook schandalig hoe ze je verplichten actie te ondernemen als je NIET geregistreerd wilt worden.
ik wil niet geregistreerd worden maar ik wil ook niet een copie en handtekening laten opslaan door die EPD.
met een copie van je rijbewijs of paspoort en je handtekening kunnen criminelen misbruik maken,
dus waarom moeten die zakkenwassers een copie plus handtekening van me hebben ? -
@ dommer :) Kijk eens goed naar de envelop en adresgegevens??? Er staat bij iedereen aan de bewoners van dit pand...... dus geen bezwaar invullen want dan vul je je naam en adresgegevens in. Dus gewoon retour sturen zonder wat ook in te vullen , laten ze daar ergens maar hun eigen dingen terug uitpakken in de hoop dat ze een adres en gegevens krijgen. Niks invullen dus gewoon alles retoo
r afzender
toch? -
@ Falconjara # 37
ik wil net als Dommer #36 eigenlijk helemaal niets aan kopietjes door die EPD organisatie laten bewaren,
en ik zie ook in dat iemand die je indentiteit wil overnemen belang kan hebben bij het weten hoe je handtekening eruit ziet en je rijbewijs categorieën etc.
( maar wat beweer jij dat je gewoon die envelop dicht moet plakken en retour sturen en dan wordt je niet geregistreerd ? )
zo werkt het niet hoor, je wordt dan m.i. gewoon geregistreerd omdat je geen bezwaar gemaakt hebt. -
Ik heb hier eigen gemengde gevoelens over.
Als kenner van ICT ben ik tegen. Het "product" lijkt te snel gemaakt en inmiddels is wel gebleken dat alles te kraken valt.
Als patient ben ik voor. Het is verdomde vermoeiend je verhaal tig keer te moeten vertellen. En hoe vaak heb ik me al niet afgevraagd wat er zou gebeuren als men alle gegevens die doktoren en andere medische deskundigen individueel de laatste jaren over me hebben verzameld eens bij elkaar zou leggen?
(Iets wat in een Universiteir Medisch Centrum ook nog goed bleek te werken trouwens, want daar vragen ze wel van te voren je toestemming om gegevens op te vragen)
Kortom: Lastig. Maar vooralsnog houd ik mijn mening bij die van de ict-er in mij. Dit is iets wat ze nog uitgebreider en langer moeten ontwikkelen en testen dan nu het geval lijkt. Wanneer dat ECHT voldoende is gebeurd nijg ik graag naar mijn patientenmening. -
ik bedoelde te zeggen als iedereen die envelop met inhoud gewoon weer dichtplakt en retour afzender doet en dus zonder ook maar iets in te vullen dat ze onmogelijk iedere naam kunnen achterhalen. Wat elke nederlander heeft gekregen is ook gestuurd naar 'de bewoners van dit pand' kijk maar eens.
Het is domweg ongeadresseerd verstuurd, dus als je nee nee sticker op deur hebt hoorde je dit niet eens te krijgen -
is het juridisch wel okay om mensen te verplichten actie te ondernemen als je iets niet wilt ?
ze mochten iets dergelijks toch ook niet doen bij het donor codicil ?
verdraaid wat heeft een IT-er bij de EPD met mijn foto rijbewijzen of handtekening temaken ? -
@ aardman zie reactie 40 sorry had je naam er niet bij gezet
-
EPD? Wat is verkeerd aan gewoon goed luisteren? Aan gewoon goed werk leveren voor je inkomen? Voor een frisse kijk?
-
EPD? Een nieuwe bezuinigingsronde zijn die als 'heil' verkocht wordt?
-
Meneer klink in het nieuws hij zag er zo naar uit, heeft zelf de eerste brief gepost.Heb ik zojuist ontvangen en ben er even voor gaan zitten,en daarna in de prullenbak.De relatie dokter/patient gaat niemand iets aan,beseft dat ook je werkgever/overheid/politie/je buurvrouw daarmede inzage heeft.Je kan dan wel zeggen (ik heb niets te verbergen) maar het gevoel zo langzamerhand in nederland met een barcode op je voorhoofd te moeten lopen gaat mij te ver.Het gemonitoor van elke burger loopt zo langzaam de spuigaten uit.Elke letter op internet,elke beweging met je auto,elke beweging naar de supermarkt (mobieltje) elk gesprek voor jaren opgeslagen.Financiele gegevens,wanneer iemand meer uitgeeft aan spaargeld boven tienduizend euro.En nu de hoeveelheid paracetamol/ asperientjes die worden geslikt en door je zelf betaald.Rouvoet wil je in therapie als je scheidingsplannen heeft,rabobank wil dat je VERPLICHT extra verzekerd met je eigen huis.Kortom,ik neem maar een asperientje. PS... stap naar uw dokter en geeft hem de opdracht niets vrij te geven uit uw gegevens.Voor je het weet kan je een nier inleveren (je bezit er toch twee).
-
@ bramon............. dat zeg ik hele tijd al maar krijg minnetjes voor mijn naam
alleen ik betrek de overheid er bij naam misschien teveel bij en amerika terwijl dat ook zo is. Ze zien heus dat daar alles fout gaat maar willen ( om mee te doen misschien?) het navolgen waarom mag joost weten. De moraalridders die zeggen dit en dat kunnen zien dat wat zij willen averechts werkt maar daar sluiten ze liever de ogen voor en daarom nog 1 keer........ niet invullen het is niet geadresseerd gewoon retour afzender punt -
de voordelen wegen mijns inziens op tegen de eventuele nadelen. Allemaal erg ver gezocht vind ik het dat er misbruik wordt gemaakt van je gegevens (let wel: ik zeg niet dat het onmogelijk is)
Ik ga dus geen bezwaar indienen en ook niet ten aanzien van mijn kinderen. Zeker voor mijn zoon geboren als extreem prematuur is het makkelijk dat artsen indien van toepassing direct inzage kunnen hebben in zijn medisch dossier -
Ik heb hem vanmorgen ontvangen, niet eens gelezen en linea recta in de vuilnisbak gegooid.
-
@ Jaofnee # 48
( dan worden jouw medische gegevens dus binnenkort geregistreerd
en kan de apotheek / drogistop de hoek of elke handige 12 jarige hacker je gegevens inzien ) -
@ krek ik begrijp en snap je wel en het zou goed kunnen zijn maar ik heb geen vertrouwen in de overheid en ze maken er al misbruik van. Maar vergis je niet stel dat ergens ter inzage is dat jij of je vrouw of 1 van je kinderen ooit zeer depressief is geweest en dossier ligt ter inzage wat dan? Wel je of u zou goede kandidaat zijn geweest maar mij is gebleken dat .......... enzovoorts? Ik ben daar bang voor en daarom tegen......de overheid gaat veel en veel te ver en je eigen privacy is al een illusie daarom heb ik al eerder gezegd Nederland stond voor vrijheid en privacy nu jammer genoeg niet meer en ik vertrouw ze niet voor een cent
-
met ze boel ik elke parij die ergens in dat den haag huist
-
Ik heb geen medische gegevens ik ben in mijn hele leven een keer bij de dokter geweest, ik ben een heel goedkope klant tot nu toe.
-
sorry met ze bedoelde ik dus de overheid, had even laptop verkeerd liggen grijns :)
-
@ jaofnee # 52
dan word in de toekomst je dossier openbaar als je wel medicatie gebruikt,
en misschien is het simpele feit dat je geen medische gegevens hebt,
wel een reden voor een commercieël bedrijf om jou allerlei troep of sport artikelen aan te gaan bieden om gezond te blijven -
falconjara
Dat is jouw goed recht. Ieder zijn eigen keuze, iedereen maakt zijn eigen afweging.
Overigens vind ik deze negatieve keuzemogelijkheid discutabel. Ik vraag me af of dit wettelijk zo maar mag.
Kan ook een proefballonnetje zijn voor bv donorschap, verplicht dna afgifte etc etc. Misschien volgen er dan binnen afzienbare tijd meer van dit soort foldertjes. -
anyway als je deze EPD brief niet terugstuurt of weg flikkert
of retour afzender stuurt,
wordt je dus WEL geregistreerd
en daar heb je dan door het niet reageren zelf aan meegewerkt. -
Het is niet eens zeker of die wet er wel komt, dit is alleen maar een idee van die afschuwelijke Grefo Klink, er moet nog over gestemd worden in de regering.
Maar die Jan L....L van een klink wil zo nodig. -
@ jao die jan L...L is ooit bij dat oorlogszuchtige mannetje in Amerika geweest en zijn orgasme dreunt nog na; jammer dat wij verplicht zijn van die mislukking nog jaren mee te moeten genieten. Jammer dat al het goede hier weg moet en dat Den Haag de mislukkingen wil navolgen, maar ja is mijn mening
We zouden moeten zorgen dat Nederland weer Nederland werd met uniek karakter, eigentijds, tolerant en eerlijk en openstaand voor meningen maar ook onze vrijheid niet te grabbel gooiend en in mijn ogen maar ja.... -
Bedenk dat wat kan worden misbruikt, ook wordt misbruikt.
AH heeft mooie woorden over privacy en de bonuskaart, maar de gegevens gaan wel naar overheidsinstanties als de SVB,
Je medische gegevens komen op straat te liggen, onder de vlag van privacy, -
Het lijkt mij toch vooral handig als artsen direct op diverse locaties een electronisch dossier kunnen raadplegen.
Maar misbruik valt natuurlijk niet uit te sluiten, maar ik geloof niet in slechte bedoelingen vanuit de overheid.
Misschien is het ook voor de patient handig dat hij tzt makkelijker zijn eigen dossier kan inzien. -
@60
"maar ik geloof niet in slechte bedoelingen vanuit de overheid. "
Please... -
Postvak in
Je reactie over de bonuskaart slaan totaal nergens op. Ik heb vier bounuskaarten zonder registratie van persoonsgegevens. Bij de cassiere kan je de bonuskaart gebruiken voor een korting. Je buurman kan ook gebruik maken van je bonuskaart.
Dit soort reacties zorgen er nou voor dat ik bepaalde mensen gewoon niet serieus neem en het topic gaat ook down the drain. Klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt -
Krek, zoals vanouds: denigrerend en grof om zich heen slaand.
De bonuskaart is een mooi voorbeeld van wat men onder privacy verstaat. Er wordt wel degelijk misbruik gemaakt en diegenen die de kaart wel netjes invullen, zijn daar het slachtoffer van.
Krek, gedraag je eens een keer en zeg iets zinnigs. -
postvak in
Niet denigrerend. Ik wijs je op de onzin die je uitkraamt. Dat dat tegen het zere been is en dat de waarheid pijnlijk is, snap ik.
Je roept een hele hoop over de bonuskaart maar hebt nul komma nul bewijs (dan ga ik even voorbij aan het feit dat ik zeker weet dat je geen bewijs kan verkrijgen van zulke waanzinnige insinuaties omdat het gewoon totaal niet waar is) -
Ik ben er tegen. Het feit dat, zoals al eerder genoemd, de zorgverzekeraars inzicht hebben in een medisch dossier van een cliënt is in mijn optiek ontoelaatbaar. De kans dat je uitsluitingen krijgt,i.v.m. chronische ziekte, levenswijze etc.is dan enorm groot.
Je hebt de keuze om tegen je behandelaar te zeggen dat er geen info mag worden doorgegeven.Best. Maar de kans dat een zorgverzekeraar je dan niet wil accepteren, is groot. -
@ 23...ik probeer een actie te starten door alle fractievoorzitters van de 2de kamer te mailen en hiermee bezwaar te maken tegen de absurd hoge kosten van het bezwaar maken tegen het EPD. Hier zie je in reactie 6 mijn conceptmail en de bijbehorende emailaderessen: http://www.nujij.nl/schandalig-bezwaar-maken-te...
-
Het is geen onzin.
Het is tegenwoordig not done om een linkje toe te voegen en bovendien bespaar ik mijzelf de moeite om jou iets te bewijzen.
Je kunt het allemaal onzin noemen maar je zou wellicht eerst eens moeten onderzoeken wat daar van waar is, voordat je met je vertrouwde botte taal anderen verwijten gaat maken.
Nogmaals, zeg eens iets nuttigs op Nujij, iets over het onderwerp en niet iets over anderen. En al helemaal niet als je er niet over nagedacht hebt. -
postvak in
Jij bent degene die iets plaatst wat niets maar dan ook niets met het epd te maken heeft. Zoals gewoonlijk draai je de zaken weer eens om. Ik heb al inhoudelijk gereageerd in dit topic. Jij tot op heden nog niet.
En jij kan helemaal niet weten of ik er over nagedacht heb. Je moet die achtelijke conspiracy trucjes en reacties over wat anderen die jou mening niet delen of onzin vinden allemaal wel of niet doen, achterwege laten. Die ken ik nu onderhand allemaal wel.
Maar goed schijnbaar staan er op de bonuskaart van ah medische gegevens en is er vandaag een folder van de overheid in je brievenbus gevallen over de ah bonuskaart en de opslag van medische gegevens op deze kaart. Tsja dan is het on topic.............................. -
@68
Aan jouw reacties valt niet af te leiden dat je hebt nagedacht. Het lijken meer pavlov-reacties op alles wat kritisch is t.a.v. de overheid.
Waar anderen reageren op de topic, reageer jij dwangmatig op anderen.
Triest. -
Denken moet JIJ aan een paard overlaten. Die hebben meer hersens
-
Zie ook 'Big Brother Balkenende is watching you'
http://www.watvindtnederlandervan.nl/index.php?... -
@falconjara en ook voor allen. Als je de post retour stuurt wordt dit gezien als GEEN bezwaar. Dit is het brilliante erachter. De mens van tegenwoordig is lui en wilt het liefts alles voor niets. Ze dwingen je het formulier intevullen voor bezwaar en als je kinderen hebt, moet je zelfs €11,40 betalen voor het geboorteregister. Wie wil nu nog het Bezwaarformulier invullen!? Belachelijk en zou bij de wet verboden moeten worden!! Als je er moeite voor moet doen, wordt het forlmulier verscheurt en hoop je op het beste. In dit geval, ruil je je vrijheid in voor luiheid en stem je voor!
-
Zeg stelletje vreemde figuren die tegen een centraal dossier zijn. Kom nog eens terug als een familielid sterft omdat het dossier niet direct ingezien kon worden. En als blijkt dat datzelfde familielid gered had kunnen worden als de info direct beschikbaar had geweest.
Zeg je dan vol trots mijn kind is gelukkig met behoud van privacy gestorven?
Ik denk het niet, maar houd vooral vol dat je het goed doet. -
Wij zijn nergens allergisch voor.
(ja, politiek, dat weer wel)
Wij zijn geen patienten en we willen ook geen dossier,
onze bezwaarformulieren gaan morgen retour.
in dezelfde [dichtgeplakte] enveloppe,
waarin het ook gekomen is.
kopie tje op disk!
met een extra "fuck you" brieffie erbij voor Ab(klik hier voor een postzegel) Klink.
kost niks,behalve een minimaal beetje moeite,
maar dan heb je ook wat! -
Wel Mij persoonlijk maakt het hele EDP geen ruk uit.
Simpel en alleen maar vanwege het feit, dat het enigste wat er in mijn medisch dossier staat, dat ik al mijn prikken heb gehad, dat ik ieder jaar trouw naar de tandarts ga en dat ik als 7jarige een gat in mijn hoofd heb gehad door een fietsongeluk.
Nou, als er iemand daar blij mee is, Gefeliciteerd hier staat het al, hoef je geen moeite te doen om mijn dossier te hacken.
(Voor mijn vrouw en kids, ligt de situatie iets anders vanwege hun astma) -
@ nimida? kijk eens wat er op de brief staat? Er staan geen namen en geadresseerden op en daarnaast ze zijn zich aan het beraden in de kamer. Alles is te voorbarig de deur uitgegaan. Daarnaast ik heb een NEE sticker op de deur wat dus officieel betekent geen ongeadresseerde mail in mijn brievenbus.
die hele envelop ongelezen retour sturen moet kunnen. -
@ 73....Het EDP kan zeer nuttig zijn (als je bijvoorbeeld een complex ziektebeeld hebt of iets anders wat relevant is bij een noodsituatie) maar de meeste medische gegevens in zo'n dossier zijn niet relevant voor andere doktoren cq behandelaars. Helaas is het zo dat het EDP voor een (te) groot gedeelte van de Nederlandes bevolking inzichtelijk is (artsen, verpleegkundig personeel, adinistratief personeel van ziekenhizen en verzekeringsmaatschappijen, ict'ers die met 'gezondheissystemen' werken, apothekers en hun assistenten, etc) waardoor iedereen wel iemand kent die inzicht kan krijgen van jouw medische dossier. Kortom al je medische gegevns liggen op straat en zijn eigenlijk voor iedereen inzichtelijk. Dus geen baan, geen hypotheek, geen etc....omdat al je medische gegevens geregistreed zijn. Kortom het is niet zo eenzijdig zoals jij het nu schetst.
-
Behalve dat ik 2 keer per jaar de pil ophaal, zal in mijn dossier niet veel te vinden zijn. Echter mijn jongste zoon heeft een allergie voor paracetamol; innemen kan voor hem ernstige gevolgen hebben. Voor ons is het EPD zou voor ons zinvol zijn. Moet er wel bij opmerken dat mijn zoontje van jongsaf aan weet, dat hij niet klakkeloos alles moet slikken wat dokters, juffrouws etc hem geven. Hij zal altijd zeggen dat hij onder geen beding paracetamol mag binnen krijgen. Anders zou dat liggen als hij onverwachts (buiten bewustzijn) opgenomen zou worden in het ziekenhuis.
Ik denk dat het beter zou zijn als mensen er voor zouden kunnen kiezen om opgenomen te worden in het EPD, en niet dat je gegevens er er niet in verwerkt zou worden na een bezwaarschrift. -
gevaar is dat een eenmaal gegeven foutieve diagnose (querulant, Munchausen, hypochonder) aan je blijft plakken en er geen enkele dokter meer onbevooroordeeld naar je kijkt.
Ik wed dat er van onze koninklijke familie géén EPD wordt aangelegd -
@79 dat kunnen we gauw genoeg controleren ;-)
-
Kan de bakker even kijken of je alergisch bent voor gluten
Kan de slager even kijken of je alergisch bent voor varkensvlees
Kan de kapper even kijken of je alergisch bent voor waterstofperoxide
Kan je nieuwe vriendinnetje even kijken of je een soa onder de leden hebt.
Doorgaan ? -
@77
Mooi verhaal. de enige waarvan ik vindt dat hij/zij niet mijn EDP mag zien is de ITC-er.
Verder zie ik dat je niet mijn vraag beantwoord. want zoals jezelf al aangeeft bij een complex ziektebeeld is het handig. Maar wat nou als pappie vindt dat niemand hoeft te weten wat jij voor ziektebeeld hebt. Wat nou als het kind dan in je armen sterft terwijl het voorkomen had kunnen worden.
Daarop wil ik graag antwoord en niet op de eenzijdigheid van mijn vraag -
@82...de oplossing is dat alleen maar dan ook alleen de relevante gegevens voor noodsituaties worden opgeslagen; dat de betreffende persoon, als hij/zij dat wil opgeslagen gegevens makkelijk kan verwijderen en dat bij kinderen in princiepe de registratie verplicht is (wel onder de bovenstaande voorwaarden) en dat er een goede beroeps mogelijkheid is (dit betekent ook dat de dossiers door de betreffende persoon ((of ouder) altijd inzage in het dossier heeft, en het recht om daar in te schrappen
-
In mijn gezin is de mening unaniem. Niet aan meedoen. Zelf ben ik werkzaam in de informatica en weet ik wat er met beveiligde gegevens mis kan gaan.
-
Vraagje :
Wat als nu standaard alle bezwaren ongegrond worden verklaard maar wel alle gegevens van alle bezwaarmakers op een zwarte lijst worden gezet om mogelijke dwarsliggers te kunnen registreren om die eventueel extra in de gaten te gaan houden of erger zoals het standaard onthouden van vanalles en nogwat ?
(Ik noem het "per ongeluk" kwijt maken van je ID gegevens zodat je opeens niet meer bestaat,en bijv niet kunt gaan stemmen zoals nu gebeurt in de USA.)
Een zwarte lijst met dwarsliggers is zeer gewenst in een Politiestaat !
Gaan wij als bezwaarmakers daar mogelijk dan niet aan meewerken ?
Luisteren doen ze toch al niet naar de burger.
En te kennen geven dat je tegen hun plannen bent kan heel gevaarlijk zijn !
- Nee,ik ben niet paranoid,ook niet gek of bezeten. Alleen maar een beetje heel erg achterdochtig jegens de "goede" bedoelingen van onze overheid. - -
Niet dat bovenstaande mij ervan zal weerhouden bezwaar te maken btw.
Maar het zou "zomaar" kunnen dat deze bezwaarbrief actie meer doelen dient dan alleen bezwaar maken tegen de EPD. U bent gewaarschuwd... -
# 82
Nou,die oplossing is vrij simpel denk ik :
Koop een 256 MB USB-stick. Zet daar in meerdere talen een copie van al je gegevens op waaronder je medische gegevens enz. Maar ook bijvoorbeeld een "people-to-call-list" enz. (eventueel allemaal in ZIP formaat met wachtwoord) Zet daar S.O.S. op,en draag dat bij je. Overkomt je wat ? Dan hoeven ze alleen die USB stick maar in een willekeurige computer te stoppen om alles van je te weten. Zo ontkom je aan grootschalige centrale opslag,en kunnen ze toch in een noodsituatie over je gegevens beschikken. Is maar een idee ;) -
#87 [(eventueel allemaal in ZIP formaat met wachtwoord)]
Nee, da's lekker makkelijk inzien dan!
Zullen er toch meerdere gezinsleden dat wachtwoord moeten weten.
Anders kan er nog niemand iets even vlug... als het nodig is. -
Hahahah ik ben een wandelend dossier op krukken, iedere medisch geschoolde kijker zou dat er vanaf kunnen lezen.....hahahah.
Is niks elektronisch voor nodig, tenzij je een robot bent.
In gesloten enveloppe is de uitnodiging de prullemand ingegaan.. -
@mush, 17, hoe kom je bij een uittreksel uit het geboorteregister? Dat hoeft niet, een copie van je paspoort of rijbewijs is voldoende.( ik neem aan, dat aan jou dezelfde brief is gestuurd als aan mij)
-
@macmorc
Ik las er ook overheen. Verderop in het formulier... waar het over kinderen gaat, Daar staat het, -
@whoneedsroads
Je hebt gelijk! Had ik overgeslagen omdat al die kinderen hier van ons lekker net volwassen zijn ( scheelt een hoop invulwerk) ;-)
@mush sorry, ik heb niet goed opgelet! -
#40 Falconjara
Ook als je een ja/nee of nee/nee sticker op de bus hebt moet hij bezorgd worden, daar dit een overheidsverspreiding is.
Wij van Tnt zijn dit verplicht. -
De overheid = bank=verzekeraars=Staat= ultime controle Ze werken allemaal samen om het individu kapot te maken.
Fabianisme = group think -
Het elektronisch patiënten dossier...
het wordt leuk gebracht door de politiek en de medische wereld...
Men kan immers meteen je gegevens opvragen waar je je ook mocht bevinden...
Maar daar is dan ook alles meer gezegd!
Op het gebied van databases, valt er al heel wat negatiefs over te zeggen:
1. Het "verlies" van informatie die zich op cd's, datasticks en andere mobiele media bevindt...
2. Het hacken in computers door zogenaamde derden om gegevens op te vragen...
3. We leven in een wereld die draait om geld, dus de kans is groot dat wanneer geld wordt geboden voor gegevens, deze ook verstrekt worden...
Denk hierbij aan verzekeraars die ergens hebben opgevangen dat iemand ernstig ziek is, zodat ze de premies kunnen verhogen of de persoon in kwestie zelfs volledig uit de verzekering kunnen sluiten...
Om maar te zwijgen van de mogelijkheid van privacyschending (o.a. door het aan derden verstrekken van persoonlijke gegevens)...
Ik heb de brief gehad, en mijn antwoord hierop is NEE tegen de registratie!!!
Het papier gaat morgen nog op de bus terug...
Wat u doet moet u weten, doch vergeet niet een kopie te maken als u het document terug stuurt!
Heeft u in ieder geval nog bewijs mocht men het niet zo hebben geregistreerd als dat u heeft aangegeven... -
Ik ken een paar bezwaren
Het epd gaat uit van de onfeilbaarheid en veiligheid van IT. Het zou eigenlijk geen betoog hoeven te hebben. Straks kunnen tienduizenden medici en verpleegkundigen bij uw gegevens. Uiteraard met toestemming. TIENDUIZEND aansluitingen en knullig beveiligde PC's. Tienduizend accesspoints waarvan er maar 1 (!!!!) hehacked hoeft te worden om ALLE (!!!) gegevens te benaderen. Maar ach, u kent het adagium: wie niets te verbergen heeft...
het epd gaat uit van de onfeilbaarheid van de medische wereld. We hebben het toch over medische WETENSCHAP en niet over medische WAARHEID. Ik kan me heel goed voorstellen dat er een verkeerde diagnose wordt gemaakt of dat de theorie rond de diagnose wordt gefalsificeerd. Wat dan?
het epd gaat uit van de 100% integriteit van de medische wereld. Wat als een arts een verkeerde diagnose maakt?. Wie kan me garanderen dat ik ook gegevens uit mijn epd krijg? Kan dit überhaupt of is een medische diagnose erger dan een veroordeling? Waar is het recht om mij te beschermen tegen de zelfingenomenheid en arrogantie van de medische wereld?
Bezwaar tegen het registratiemiddel kan alleen worden gemaakt door een uitdrukkelijke registratie van het bezwaar. Mensen met bezwaar tegen registratie omdat ze de overheid (en vooral de overheid in de toekomst) niet vertrouwen, kunnen zo geen kant op. Waar zijn de waarborgen op het formulier dat er met de gegevens van het bezwaar zelf zorgvuldig wordt omgegaan? Kunnen verzekeringsmaatschappijen mij straks weigeren omdat ik geen epd heb? Ze mogen het wellicht niet inzien, echter OF je een epd hebt, kan best als redelijk argument worden aangevoerd voor weigering of premiehoogte bepaling.
De huidige regels en waarborgen garanderen niet dat de geregistreerde gegevens in de toekomst beschermd blijven. Een simpel wetswijziging voorstel ten tijde van crisis is in het verleden genoeg gebleken om fundamentele wettelijke verworvenheden ter zijde te schuiven.
Het probleem (geen actuele gegevens) wordt misschien opgelost maar creëert gelijk een nieuw probleem (geen juiste gegevens). Nu wordt er niet vertrouwd op de beschikbare gegevens (en terecht). Straks wordt er wel vertrouwd op deze gegevens. Eén patient verwisselen tijdens INVOER zal onherroepelijk leiden tot problemen. In het algemeen zelfs: een invoerfout in het verleden zal altijd leiden tot problemen omdat de behandelende medici uitgaan van de onfeilbaarheid van het systeem. Het systeem kan misschien onfeilbaar worden gemaakt, de invoer kan dat nooit. De enige remedie is...het systeem niet meer vertrouwen (de invoer; de data) en eerst en vooral uitgaan van de eigen beoordeling van de arts...en dat is nou net 'het probleem' dat het epd probeerde aan te pakken. -
Wen er maar aan.
Werkgever, belasting, commercielen w.o Bayern, politie, verzekeringen, enz hebben alle toegang.
In Orde zal de Wereld zijn, te beginnen met de gehele persoonlijke huishouding van elk persoon, genummerd en al.
Hotel Nederland is goed gedodumenteerd!! sorry, gedocumenteerd. -
In het studentenhuis van mn zoon hebben ze de brief ook gehad... 1... terwijl er 10 studenten wonen die verder niets met elkaar te maken hebben en ieder voor zich evt bezwaar wil maken...
HOE kom je aan meer bezwaarbrieven???
Alleen deze actie al, heeft me doen besluiten om zelf bezwaar te maken, als dit al niet administratief goed geregeld kan worden, zal de veiligheid van het systeem straks ook niet deugen... -
Mensen maak u niet druk,er staat duidlijk onderaan het formulier:Zonder handtekening is uw bezwaarformulier ongeldig,er staat niet bij dat er een uitreksel bij MOET zitten om hem niet geldig te verklaren dus,dat is voor mij invullen en terugsturen .
-
@Salitos1
Bedankt, ik heb het ook doorgemaild:
Geachte fractievoorzitters,
Hierbij wil ik u graag attenderen op het feit dat de bezwaarprocedure tegen het uitwisselen van persoonlijke medische gegevens via het EPD getuigd van onbehoorlijk gedrag van de overheid. Ik heb als burger niet om het EPD gevraagd derhalve zou een bezwaar op z’n minst makkelijk gemaakt moeten kunnen worden. Maar wat schetst mijn verbazing bij een huishouden van meerdere personen moeten de formulieren zelf aangevraagd cq. gedownload worden. Daarnaast dient iedereen een kopie van zijn/haar identiteitsbewijs mee te sturen. (betekent kopieerkosten en de gang naar een kopieerapparaat!) en dan komt de klapper……voor kinderen onder de 16 dient een uitreksel uit het geboorteregister welke niet ouder dan 3 maanden is mee gestuurd te worden wat per uitreksel (in de gemeente Den Haag) EUR 10,80 kost en waarvoor je je twee keer naar het gemeentehuis moet begeven.
De absurdheid wordt helemaal duidelijk als blijkt dat als je als ouder een andere achternaam hebt dan je kinderen dan kun je niet eens bezwaar namens hun maken.
Kortom als ik digitaal mijn belasting in kan dienen moet ik toch minstens digitaal bezwaar tegen het EPD kunnen maken en niet onnodig veel handelingen welke met hoge kosten gepaard gaan, hoeven te verrichten. Ik roep u bij deze op om de minister op andere gedachten te brengen en een fatsoenlijke bezwaarregeling bij hem af te dwingen.
Met vriendelijke groet,
Wie dit ook wil doen hierbij de email adressen:
p.vgeel@tweedekamer.nl; F.Halsema@tweedekamer.nl; M.Hamer@tweedekamer.nl; agneskant@sp.nl; a.pechtold@tweedekamer.nl; m.rutte@tweedekamer.nl; A.Slob@tweedekamer.nl; r.verdonk@tweedekamer.nl; m.thieme@tweedekamer.nl; B.vdVlies@tweedekamer.nl; g.wilders@tweedekamer.nl -
Erger nog vind ik de manier waarop burgers op hun rechten worden gewezen.
"uw huisarts of apotheker kan u vertellen wat de mogelijke gevolgen voor u zijn als u bezwaar maakt. Uiteraard kunt u uw bezwaar ook altijd weer intrekken"
Ik ben van mening dat deze minister zorg moet dragen voor de voorlichting en dat deze dat niet bij de huisarts en apotheker moet neerleggen. Het komt voor een leek redelijk intimiderend over en de meeste mensen gaan denk ik niet tegen hun vertrouwde huisarts of apotheker in waardoor er mogelijk vele bezwaren onbenut blijven en het draagvlak (althans de meting bij voorbaat gekleurd is) Hierbij komt tevens de kostendrempel voor een bezwaar.
Het getuigt van onbehoorlijk bestuur om een bezwaarschrift in te laten dienen waarvoor kosten moeten worden gemaakt. Het indienen van een bezwaarschrift dient gratis te zijn.
Als laatste geef je door ondertekening automatisch toestemming voor verwerking van de persoonsgegevens in het kader van de wet bescherming persoonsgegevens. Dit staat in de "kleine lettertjes" onder het handtekeningen vak waardoor er velen zijn die al getekend hebben en het dan pas lezen.
Wilt u dit niet streep dit dan door
u bent bij deze gewaarschuwd -
@74 Gewoon nuchter is terug
"Zeg je dan vol trots mijn kind is gelukkig met behoud van privacy gestorven? "
Er zijn heel veel mensen gestorven voor het behoud van privacy (en vrijheid in het algemeen) en er zijn in Nederland een halve eeuw geleden 100.000 mensen gestorven dankzij het gebrek aan privacy.
Je kan ook sterven door fouten gemaakt tijdens de invoer. Ik heb liever een onbevooroordeelde arts met geen informatie dan een bevooroordeelde arts met foutieve informatie als mijn kind wordt behandeld.
Dank dat je mensen met voor jou nog onbekende argumenten gelijk wegzet als "stelletje vreemde figuren." Ik mag hopen dat je geen arts bent en straks mijn epd moet bijwerken. -
Goede mail @100, na wat aanpassingen ook maar doorgestuurd. EPD is niets mis mee, als je de vrije keus hebt om er aan mee te doen.
Laat de overheid eerst maar eens zien dat ze voorzichtig om kunnen gaan met digitale informatie, laat staan dat alle andere instanties die het EPD kunnen inzien het wel kunnen... -
Om nu in verband met dit onderwerp te praten overbig brother???????
Big brother watchte toch al.
Dus al zou heel nederland nee zeggen hiertegen de dosiers blijven bestaan. Efficienter werken heb iki niets tegen
25 inbstellingen 25 intake gesprekken maal een half uur maaal uur salaris kan goedkoper.
Bij elk bezoek zeker bijcontroles na jaar waar ben je allemaal geweest hoe is hetgelopen
dat soort zaken zij sneller boven tafel
Stel je doet het niet en ik als alleen staande die in coma komt krijgt welproblemen lijktmij
geen naabestaanden offamilie meer
Ik denkdat epd dan wel een uitkomst zou kunnen zijn
Maar ik vind wel dat privcy gewaarborgd moet zijn
OOk als je medicatie die voorgeschreven kreeg niet nam moet dat goed ge documenteerd kunnen worden
Ik zal besluiten mee te doen of niet na behandeling in 2 e kamer -
Deze zaak stinkt gewoon, dus de formulier maar meteen terugsturen..massaal!
-
De overheid = bank=verzekeraars=Staat=Media
Die laatste was je vergeten, Don baco.
De leugenaars, de hersenspoelers, de realiteitsvervalsers.....spelen een belangrijke rol in de dictatuur. -
Zeg NEE tegen het EPD !
-
het lijkt mij een goed plan.
:0)
Gezien we weten dat big brother van de media lang niet iedereen de moeite waard vind om te bestuderen... laat staan je dossier!
Waarom zou er gesjoemeld worden met je gegevens wanneer niemand anders er iets aan heeft?
Achterlijke achterdocht om te denken dat rechercheurs juist jouw dossier aan zouden moeten passen om hun eigen zaak te redden?
Idiooterie met een kern van waarheid.
Goed plan... ik probeer er vertrouwen in te hebben. -
Telefoniste: 'Pizza Hut, goedenavond.'
Klant: 'Goedenavond, ik wil een paar pizza's bestellen.'
Telefoniste: 'Mag ik uw Burgerservicenummer, meneer?'
Klant: 'Dat is 222 0033653 52.'
Telefoniste: 'Dank U, meneer Jan Vandenbroecke. Uw adres is Haagstraat 256 en uw vaste telefoonnummer
Is 288 54 22. Uw telefoon op uw werk bij Dexia is 678 89 65 en uw GSM 06-75652532. Vanuit welke locatie belt U ons?'
Klant: 'Euh.... I ben thuis. Vanwaar haalt u al deze info over mij vandaan?'
Telefoniste: 'Wij zijn op Het Systeem aangesloten, meneer.'
Klant: (zucht diep) 'Goed Dan! Mag ik twee pizza's met ham, mozzarella en...'
Telefoniste: 'Ik denk niet dat dit een goed idee is, meneer.'
Klant: 'Hoezo?'
Telefoniste: 'U lijdt volgens uw medisch dossier aan hoge bloeddruk en u hebt ook een te hoog cholesterolgehalte; uw ziekteverzekering weigert de gevolgen van schadelijk eetgedrag te vergoeden in geval van problemen. Bovendien krijgen wij ook een boete voor het leveren ervan.'
Klant: 'Oei! Wat raadt u mij Dan aan?'
Telefoniste: 'Probeert u onze Pizza met yoghurt en sojabrokjes eens. U zult dat ongetwijfeld heel lekker vinden.'
Klant: ' Waarom denkt u dat ik dat zal lusten?'
Telefoniste: 'Uw vrouw heeft onlangs het boek 'Lekkere recepten met soja ' in de lokale bibliotheek geleend'.
Klant: 'Oké... Stuurt u daar Dan twee van. Voor mij en mijn vrouw.'
Telefoniste: 'Goed. Dat kost samen dertig Euro.'
Klant: 'Prima. Ik geef u het nummer van mijn creditkaart. Dat is....'
Telefoniste: 'Sorry, meneer, maar u hebt uw toegestane bedrag al overschreden. U zult cash moeten betalen.'
Klant: ' Okay! Ik haal het bedrag wel uit de muur voordat uw bezorger arriveert.'
Telefoniste: 'Dat zal niet lukken, meneer, ER staat niets meer op uw bankrekening.'
Klant: 'Dat is uw zaak niet! Stuur die pizza's en ik zorg wel dat ik het geld heb. Hoelang duurt het'?
Telefoniste: 'U krijgt de pizza's over een uur bij u thuis. Hebt u haast, Dan kunt u ze hier afhalen en contant betalen. Maar pizza's per motor vervoeren is niet aan te raden, meneer.'
Klant (getergd): 'Hoe weet u dat ik een motor heb??'
Telefoniste: 'Ik lees hier dat u uw afbetalingen van uw auto niet meer hebt kunnen doorbetalen en dat uw wagen in beslag is genomen. Maar uw motor is betaald, dus ik veronderstel dat u die gebruikt.'
Klant: '@#%/$@&?#!'
Telefoniste: 'Mag ik U verzoeken om beleefd te blijven, meneer? U bent al eens veroordeeld geweest wegens belediging van een wetsdienaar. Een tweede aanklacht zou niet best zijn.'
Klant: (Sprakeloos)
Telefoniste: 'Nog iets Anders, meneer?'
Klant: 'Neen... Of ja, toch wel: vergeet niet om ook de gratis twee liter Cola te leveren zoals in uw folder staat.'
Telefoniste: 'Sorry, meneer, een uitsluitingclausule in onze vergunning verbiedt ons om gratis dranken, die suiker bevatten, aan diabetici te geven.... Wat dacht u van suikervrije Rivella, meneer? -
@redron
briljant! :-D -
idd geniaal 111!
-
16 En het oefent DWANG uit op alle personen, de kleinen en de groten, en de rijken en de armen, en de vrijen en de slaven, opdat men dezen een merkteken aan hun rechterhand of op hun voorhoofd zou geven, 17 en opdat niemand zou kunnen kopen of verkopen, behalve wie het merkteken heeft, de naam van het wilde beest of het getal van zijn naam. 18 Hier komt het aan op wijsheid: Wie intelligentie heeft, berekene het getal van het wilde beest, want het is het getal van een mens; en zijn getal is zeshonderd zesenzestig.
=op 13v16-18.
rfid zit al in de massaprdoductie.nu nog je gegevens verzamelen en opslaan in je biochip.dan een crisis creeren.vogelgriep of zo.allemaal inenten en en passant rfidchip erbij in prikken.
motorola heeft 1,5 mljn. dollar uitgegeven om uit te zoeken waar de rfid chip het beste kan worden ingebracht en guess what?rechterhand en voorhoofd.(heeft te maken met wisseling lich.temperatuur)
meer weten? billy crone op you tube. -
Gegevens op straat.
http://www.dvhn.nl/nieuws/wereld/article4015140... -
@anama1
quote
Groot-Brittannië heeft al meerdere malen te maken gehad met verloren privé-gegevens van burgers. De grootste zaak was in november vorig jaar. Toen verloor de belastingdienst de gegevens van 25 miljoen burgers.
/quote
Het is inderdaad heel veilig allemaal.....
En degene die denkt dat het hier beter geregeld is: slaap rustig verder. -
@104 106
Helaas, werkt niet. 'kan pagina 1 niet laden' -
117 als je de link aanklikt zie je het scherm en krijg je de mededeling niet laden. kies dan het tabblad download en kies dan pdf en voila
-
Ter overdenking...
Er staat op de website over de epd weinig tot niets over hoe het toestemmen van de patiënt naar de medicus werkt. Ik kan ook niets terugvinden over dat je dat zou kunnen beperken.
De website blinkt uit voor wat betreft het GEBREK aan relevante informatie voor de patïent.
Wat zou bijvoorbeeld een fysiotherapeut moeten met mijn overige medische gegevens (voor zover aanwezig)? Daar heeft deze persoon simpelweg geen ruk mee te maken.
Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor een tandarts.
Het genoemde 'voordeel' van het EPD is hier dus niet van toepassing. Het is eerder een nadeel.
Ter overdenking... mijn huisarts (en alle andere huisartsen hier) sturen de recepten electronisch naar mijn apotheek. Mijn apotheek vertelt mij over bijvoorbeeld een antibiotica-kuur die ik krijg. etc. En als er iets ziet zou kloppen, nemen zij contact op met de huisarts.
Het genoemde 'voordeel' van het EPD is ook hier dus niet van toepassing.
"ja maar als je op vakantie gaat" etc.
Sorry, door de sterk gestegen kosten ben ik al een jaar of 7 niet op vakantie geweest. Dus daar heb ik ook geen last van.
Een ander genoemd voordeel is dat de zorgverzekeraars automatisch de rekeningen krijgen. Met het huidige systeem krijgen ze dat nu ook.
Het genoemde 'voordeel' van het EPD is ook hier dus niet van toepassing.
Behalve de extra kans op grote fuckups op nationale schaal... wat was ook alweer het belangrijkste voordeel? -
#120
in #105 heb ik mijn twijfels en ook enkele voorbeelden genoemd waarin ik kan bedenken dat het wel wenselijkm zou kunnen zijn een dergelijk dosier te hebben al zet je me wel aan het denken
ik ben er nog niet uit
Ik heb opdit moment niets te verbergen ik heb nog geen zwaarwegend medisch verleden waar ik me voor zou moeten schamen. Maar toch..... -
Dit soort oplossingen kun je verwachten als er fascisten in dfe regering zitten. Die walsen gewoon over de democratie heen.
-
Ik denk alleen medicijnverslaafden bezwaar hebben tegen het EPD. Voor de rest juich ik het alleen maar toe. Is de kans kleiner dat men door gebrek aan informatie de verkeerde behandeling krijgt en daardoor nog zieker wordt en zelfs komt te overlijden. Daarnaast ook prettig als je verhuisd van de ene naar de andere stad. Hoeft men niet allemaal dossiers op te vragen (en dan de helft kwijt te raken). Ik ben dus voor een EPD!
-
Ik ben verheugd dat op een emailbericht in een ietwat gewijzigde vorm dan het bovenstaande voorbeeld er reeds 4 fracties in positieve zin hebben gereageerd. Dit zijn D66, VVD, SGP en Partij voor de Dieren.
Ik ben benieuwd naar het vervolg op deze emails. Voorlopig wordt er door mij geen bezwaarformulier in deze vorm ingediend en ik wacht de naar mijn mening aankomende kamervragen over het EPD af. -
1253 november 2008 19:15 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@deroeier
Ja, leuk... alleen NIET in deze vorm.
En als je dat nog niet doorhebt, dan heb je ook geen respect voor de privacy van anderen.... -
Het argument dat toegang met name voor acute noodgevallen van belang is vindt ik een vreemde.
Binnen de telefonie is een 112 nummer voor noodgevallen beschikbaar.
In het ontwerp van het EPD had met deze situatie rekening moeten worden gehouden. -
Eigenlijk komt het door die temerige reclame met die ietwat 'dommige' joviale postbode, die het je even uit gaat leggen op zijn jopies, en je wil overtuigen, met een Goofy-lachje' dat het een heeel normale zaak is en dat het alleen maar goed bedoeld is want, tenslotte, HIJ heeft er óók een gekregen... éen simpele póstbode!
Nou... en dan nog die licht vileine maar wel gladde zachte rustige stem er over heen van die vrouw die alle spotjes in spreekt voor de overheid. Nét effe te losjes en te relaxed.
Daardoor ga ik dus denken dat er iets achter steekt. Maar ik heb geen idee wat. -
#bramon(45)
In de prullenbak doen, is een zinloze actie,
omdat iedereen, die niks laat horen, er voor heet te zijn.
Dus als je er tegen bent en niks laat horen,
word je geregistreerd alszijnde er voor te zijn.
Gr. v. Troy -
Ze kunnen het beter allemaal gelijk in de krant zetten, wat we mankeren.
Zoveel mensen hebben er nu al een inkijk in...en er komen er steeds meer bij..
Ach, van mij worden ze niks rijker van, want ik ben al 17 jaar niet naar een dokter geweest en dat wil ik graag zo houden.
Maar zonder dollen...Ik ben er erg dualistisch mee, omdat het barst van de slechte mensen, die er ook wat mee kunnen, zo het hun uitkomt!
Allemaal onder het mom van... hetende arts...overal inkijken... op internet bij dat EPD. Elke bedrijfs arts heet ook arts...dus zullen ze (de bedrijfsbazen in het land)
wel allemaal een bedrijfsarts gaan nemen...om alles te weten te komen... over het personeel. Rijbewijs instantie heeft een arts...etc. etc. etc.
Ik denk dat als mensen pas echt snappen hoe het in elkaar steekt, dat er veel mensen niet eens meer naar de dokter gaan...sowieso niet voor welk gesprek dan ook.
Nou ja leuk... voor de alternatieve geneeswijzen wereldje...die zullen het wel drukker krijgen gaan...denk ik ervan.
Dat geeft misschien wel... de vertrouwensband...want dat is met EPD wel weg.
Ik snap al dat geneuzel, her en der...in die huisartsendosiers helemaal niet...Want het ging om acute zaken...
Dan heb je niks aan stapels OH verhalen, maar wel aan een directe samengevatte snel te ziene en te weten...Apotheek EPD!
Ook in ambulances en bij Eerste hulp afdelingen.
Ik denk dat elke arts het echt wel zelf kan nl...
Daar hebben ze toch zoveel jaren voor gestudeerd,
om het zelf te kunnen.
Maar bij acute zaken, is (soms snel) het medicijn gebruik, te weten
nodig, en is mi. dan ook eigenlijk het enige belangrijke!
Nou ja, ik hoop dat mijn dossier, erg lang blanco blijft.
(Over de laatste 10 jaren staat er meestal in die dossiers...)
En mocht er plots toch is wat zijn...Zie je wel...dan moet die arts het... ook allemaal ....zonder enige dossiergegevens...het zelf kunnen!
Met dat EPD doen ze,(Die ene of die paar, bij de politiek) of die artsen... allemaal... een beetje debie zijn...
(Zo komt het bij mij over!)
Maar als het Zo op internet (onder het mom van)
betruct kan... kunnen er wél anderen inkijken!
mi. Is elk iets op internet, door een beetje geheime dienst, te kraken!
Om maar iets te noemen.
Ik bedoel er zullen er heel wat zijn, die zich ermee kunnen vermaken, en zo nodig in hun belang hetende,
met en om... die gegevens die klanten naaien... waar ze bijstaan...ergens mee...(Zonder dat die mensen weten, hoe ze het doen en weten ed. trucen kunnen met al dat wetens!)
Oja en dan al die hetende verzezekerings artsen...die vinden ook vast, dat ze... om hun vaktitel, recht hebben, erin te kijken...etc.
En die bij... alle Ziektekostenverzekeringen ed. dito...etc.
Ik vind het... een erg onbetrouwbaar systeem...(Dat EPD) en sowieso internet... al!
Je hebt er geen flauw idee van, wie al onze e-mails lezen kunnen en mensen die chatten ed...(En onze mobieltjes zijn (ergens) allemaal op de gedane gesprekken...af te draaien!)
Vaak via een klein nikserigheid programmaatje, is van alles al te zien en te weten.
Ik was is met iemand aan het chatten (gelijk voor de laatste keer gedaan)
en er ging iets mis aan de andere kant...wat zij (wie dan ook en waar) konden zien...als op een soort rolband... kwam al het getypte onderwijl...van de mensen die aan het chatten waren er op...
Dat kwam op de chat kant terecht...Sindsdien weet ik dat het zo gaat en zo kan!
Een hele rij, die aan het chatten was, kon je zo mee lezen...via de link, die (perongeluk) op de chat terecht kwam...
Ik opende die link, die plots verscheen...en zag daarop oa. al wat de persoon (waar ik mee chatte) naar mij aan het typen was...
Maar helerijen rolbandjes zag je zo op die link blz.
Niet dat 3/4 van de mensheid ook maar iets interessants te chatten hebben...maar onderling voor elkaar... betekent het wel wat. Maar die 1/4 hangt dus af, van bepaalde woorden en namen gebruik door chatters...en het inkijken, meekijken door eh...begint dan...
Ik nam is een erg grappig leuk, maar piepklein programmaatje en was daar is mee bezig...daar ging aan de andere kant wat fout...en ik zag een lijst verschijnen, met wie en wat en waar ik e-mailde...en mails van kreeg!
Zo simpel zit het in elkaar...
Elke (slimme programmeur ed...en hackers ed.) etc.
slechterik kan er wat mee...en ook met die EPD!
De eerste keer wist ik niet wat ik zag...
Die fouten van de andere kant...komen schijnbaar altijd bij mij terecht...(Misschien ook welis bij anderen, maar ik zie het gelijk!)
(Ik bedoel met hun fouten, dat het niet de bedoeling is, dat de PC gebruikers, het zien en weten en snappen...wat zij ondertussen uitspoknen...als je aan het mailen bent of aan het chatten ed.
Hun fout is dus, dat het ...aan deze kant terecht kwam...dat zien en wetens ed. d'r van.)
Zit er weer zo'n Jan klo dat te doen voor de baas...maar er ging dan wel wat mis...Als al die rolbandjes te zien zijn...door een chatter!
Nou je denkt toch niet zo naiëf, dat ze met dat landelijke EPD dat ook niet net zo kunnen!
En ook niet met de Wereldmarkt handel...per internet ed...Wie wat waar etc.
Gewoon internetten is lang zo interessant nl. niet, dan te kijken, hoe je dat kraken kan...(Als oa. geheime diensten ed.)
Doen ze het in NL niet...dan zijn er nog vele landen op de wereld, met minstens zulkse knappe mensen... als bij dat Signaal...(in NL) waar ze dat EPD maken...
Ze denken vaak, dat ze de enige zijn die knap zijn en zulks kunnen maken...maar alles wat gemaakt wordt, valt ook te ontrafelen.
Nou ja...zolang de ene helft op de wereld, aan slechten,
er van alles aan doen om de eerbare, onschuldigen en kennislozen omtrent...te naaien en te belazeren ed...vind ik het hetende beroepsgeheim van die artsen...een flut van de nikserigheid...
als het allemaal op internet staat en dát nog landelijk ook.
Desnoods voor alles wat arts heet, voor wereldwijd ook...Dat EPD!
Daar is mi. (via die anderen) zo doorheen te snuiven en/of ze erom te chantabelen ed...om erin te kunnen kijken... door derden!
Sinds niks mag...ook geen Sigaar...zijn veel mensen maar zo te chantabelen! (Niet alleen vele duizenden Prietsers ed. (gedekte) lieden) Het wereld alternatief is vaak heel apart nl
(Gedekt en wel) Drug, drank, vrije sex, alles mag, behalve een Sigaar!...Die hele rij is te chantabelen...ook plots of tzt...mensen die over dat EPD gaan...op hun PC)tje.)
Oké... dat is sumier geschreven....waarom ik er dualistisch tegenover sta...met dat EPD...Om de slechterikken op de wereld, ben ik er tegen...
en voor de goeierikken op de wereld er voor.
Goed, oké, (Dit...dacht ik met chatten en mailen ook)
al ben ik misschien een volkomen oninteressant geval...
Ik ben wel blij... met mijn lege dossiertjes!
Mooi houden zo!
Maar een (landelijk) Apotheek EPD,
ben ik wél voor!
Gr v. Troy -
@Lady Troy, ik ben het helemaal met je eens.
En hou maar zolang mogelijk dat dossier leeg, en blijf gezond! Ik lees je posts graag. :-) -
Gewoon een vage gedachte....
De ziektekosten lopen steeds meer op, mensen met een minder inkomen kunnen nu al niet meer al hun rekeningen betalen, dus ook de zorgkosten niet, die aanzienelijk is verhoogd sinds de komst van de euro. Wat zou er nou gebeuren als een persoon, die al 4 maanden zijn ziektekosten niet heeft betaald een ongeluk krijgt en opgenomen moet worden in het ziekenhuis? Het dossier vermeld namelijk... -
En in de praktijk gebeurt dit al lang! Arbodiensten en Psychologen houden dossiers aan. Huisartsen idem. En ze bellen elkaar gewoon op, ook op verzoek van je werkgever. Het is een groot gevaar, tenzij je 100% gemiddeld bent.
Ik ben er een petitie tegen begonnen op www.petities.nl. Onderschrijf deze, dan komt het echt op de politieke agenda.
Coaches die (vaak voor werkgevers) mensen ondersteunen in de persoonlijke ontwikkeling, op grote schaal hun beroepsgeheim schenden (velen zijn ook niet aangesloten bij het Nederlands Instituut voor Psychologen). Hoewel formeel meestal is vastgelegd dat niets mag worden gerapporteerd aan de werkgever zonder expliciete toestemming van de cliënt (en ook niet aan andere werkgevers in een later stadium van de carrière), komt het vaker wel dan niet voor dat details van de persoonlijke gesprekken gedeeld worden in brede kring. Tevens is het niet ongebruikelijk om als psycholoog medische gegevens op te vragen bij een arts van desbetreffende cliënt. Voor werkgevers is de bereidheid tot deze schending van de privacy vaak een reden om te kiezen voor het desbetreffende bureau. Veel psychologen erkennen dit en zien het zelf ook als een beperking van de eigen kwaliteit van dienstverlening. Gedwongen door de marktwerking is er echter weinig alternatief. En voor de cliënt in kwestie al helemaal niet.
Iedereen die niet gemiddeld is, kan zo nog eens extra makkelijk gediscrimineerd worden. Er is altijd wel wat te vinden. Accepteer dit niet langer en breng het onder de aandacht. Onderschrijf desnoods anoniem. In januari 2009 wordt de petitie aangeboden. -
Wat betreft de zorgverzekeraars en het patientendossier.
Denk je eens in dat de partij die de veel invloed heeft op je zorg ook de partij is bij wie je een pensioenverzekering hebt afgesloten. En dan ben je ineens 65 of je wordt arbeidsongeschikt (zorgkosten lopen op; premieuitbetaling gaan door tot je dood). Het wordt ineens erg eng als je bedenkt dat die partij dan een winstoogmerk heeft. -
Als je kinderen hebt al helemáál niet intrappen!
-
Ik heb kinderen en heb er geen problemen mee.
-
Dat is dan heel erg naief!
-
Telefoniste: 'Pizza Hut, goedenavond.'
Klant: 'Goedenavond, ik wil een paar pizza's bestellen.'
Telefoniste: 'Mag ik uw Burgerservicenummer, meneer?'
Klant: 'Dat is 222 0033653 52.'
Telefoniste: 'Dank U, meneer Jan Vandenbroecke. Uw adres is Haagstraat 256 en uw vaste telefoonnummer
Is 288 54 22. Uw telefoon op uw werk bij Dexia is 678 89 65 en uw GSM 06-75652532. Vanuit welke locatie belt U ons?'
Klant: 'Euh.... I ben thuis. Vanwaar haalt u al deze info over mij vandaan?'
Telefoniste: 'Wij zijn op Het Systeem aangesloten, meneer.'
Klant: (zucht diep) 'Goed Dan! Mag ik twee pizza's met ham, mozzarella en...'
Telefoniste: 'Ik denk niet dat dit een goed idee is, meneer.'
Klant: 'Hoezo?'
Telefoniste: 'U lijdt volgens uw medisch dossier aan hoge bloeddruk en u hebt ook een te hoog cholesterolgehalte; uw ziekteverzekering weigert de gevolgen van schadelijk eetgedrag te vergoeden in geval van problemen. Bovendien krijgen wij ook een boete voor het leveren ervan.'
Klant: 'Oei! Wat raadt u mij Dan aan?'
Telefoniste: 'Probeert u onze Pizza met yoghurt en sojabrokjes eens. U zult dat ongetwijfeld heel lekker vinden.'
Klant: ' Waarom denkt u dat ik dat zal lusten?'
Telefoniste: 'Uw vrouw heeft onlangs het boek 'Lekkere recepten met soja ' in de lokale bibliotheek geleend'.
Klant: 'Oké... Stuurt u daar Dan twee van. Voor mij en mijn vrouw.'
Telefoniste: 'Goed. Dat kost samen dertig Euro.'
Klant: 'Prima. Ik geef u het nummer van mijn creditkaart. Dat is....'
Telefoniste: 'Sorry, meneer, maar u hebt uw toegestane bedrag al overschreden. U zult cash moeten betalen.'
Klant: ' Okay! Ik haal het bedrag wel uit de muur voordat uw bezorger arriveert.'
Telefoniste: 'Dat zal niet lukken, meneer, ER staat niets meer op uw bankrekening.'
Klant: 'Dat is uw zaak niet! Stuur die pizza's en ik zorg wel dat ik het geld heb. Hoelang duurt het'?
Telefoniste: 'U krijgt de pizza's over een uur bij u thuis. Hebt u haast, Dan kunt u ze hier afhalen en contant betalen. Maar pizza's per motor vervoeren is niet aan te raden, meneer.'
Klant (getergd): 'Hoe weet u dat ik een motor heb??'
Telefoniste: 'Ik lees hier dat u uw afbetalingen van uw auto niet meer hebt kunnen doorbetalen en dat uw wagen in beslag is genomen. Maar uw motor is betaald, dus ik veronderstel dat u die gebruikt.'
Klant: '@#%/$@&?#!'
Telefoniste: 'Mag ik U verzoeken om beleefd te blijven, meneer? U bent al eens veroordeeld geweest wegens belediging van een wetsdienaar. Een tweede aanklacht zou niet best zijn.'
Klant: (Sprakeloos)
Telefoniste: 'Nog iets Anders, meneer?'
Klant: 'Neen... Of ja, toch wel: vergeet niet om ook de gratis twee liter Cola te leveren zoals in uw folder staat.'
Telefoniste: 'Sorry, meneer, een uitsluitingclausule in onze vergunning verbiedt ons om gratis dranken, die suiker bevatten, aan diabetici te geven.... Wat dacht u van suikervrije Rivella, meneer? -
@redron Je beschrijft exact wat erdoor kan gebeuren.
-
Het is pas echt gevaarlijk als het EPD en EKD gekoppeld word(wat wel de bedoeling is in de toekomst)
Daardoor kunnen aannames gedaan gaan worden waar kinderen de dupe van worden! -
En ook dat is de bedoeling, dat er aannames gedaan kunnen worden!
-
Aanames hebben er bij mij voor gezorgd dat mijn kinderen niet thuis wonen.
(gister nog over gehad met me voogd)
En die aannames waren FOUT.
Bij mensenwerk is 1 + 1 niet altijd 2 -
Exact!
-
Bezwaar aangetekend, wat een onzin en gevaarlijk ook nog! Ik wil niet dat de apotheker op de hoek kan zien dat ik 10 jaar geleden van m'n skateboard ben gegleden!
-
Mijn vriendin werkt bij de apotheek. Ik had haar wijsgemaakt dat ik maagd bent maar nu heeft zijn mijn historie met 187 SOA testen gevonden!!!
SHIT: Houston, we have a problem :-( -
Ik zat eerst nog te twijfelen, maar ook vanuit deze kant gaat morgen het bezwaar op de bus.
Het gaat allemaal een stap te ver. -
Wat praten mensen over ziektekostenverzekeraars? die kunnen niet bij dat dossier voorzover ik weet :S. Alleen artsen.
-
"Veelgestelde vragen over gevolgen voor zorgaanbieders
* Mag de zorgverzekeraar ook in het EPD kijken?
De zorgverzekeraar mag niet rechtstreeks in het medisch dossier kijken. De zorgverzekeraar ontvangt wel informatie voor het betalen van de rekeningen. Om te kunnen bepalen of zij de rekening moeten vergoeden en wat zij moeten vergoeden, voeren verzekeraars controles uit. Soms mogen verzekeraars daarvoor extra gegevens opvragen bij de zorgverlener. Als zorgverzekeraars de gegevens voor andere doelen gebruiken, zijn ze strafbaar."
De verzekeraar komt dus niet meer te weten dan dat ze al wist zonder het EPD. De verzekeraar kan namelijk nu ook al verbanden leggen tussen declaraties van bepaalde medicijnen en de kwalen waar hun klanten aan lijden.
Interessant draadje dit, aangezien het bedrijf waar ik werk het verwerken van de aanvragen faciliteert. -
En straks word het EKD en EPD gekoppeld.
En dan zijn de rapen gaar.
Ow mevrouwtje heeft vroegah bij t riagg gelopen?
Hmmmmm misschien moeten we dat kind maar wekelijks controleren op bepaalde dingen.
Das mijn angst!
EKD gaat op 18jarige leeftijd over in het EPD.
Dus als je vroeger een lastig kind was, dan staat dat tot aan je dood in je papieren.
Kom je met een "iets" bij de huisarts....
Ow mevrouw heeft voeger problemen gehad thuis.......hmmmmzal wel last hebben van een depressie. Terwijl er misschien wat heel anders aan de hand is.
Da's een enge gedachte waar veel mensen niet over nadenken.
Ik ken kinderen van 10 jaar die antipsychotica kirjgen vporgescreven, dat komt in het EKD, later in het EPD.
Dus een jeugd waarin aardig wat jeugdzonden gemaakt werden achtervolgt je in de toekomst een LEVENLANG!!
Ex-psychiatrisch patiënten worden nu al gediscrimineerd op het gebied van werk en hypotheken.
Wie waarborgd dat die stigmatisering niet al vanuit de jeugd als een zwaard van damoscles boven je kop blijft hangen? -
EDP is bedoeld voor betere efficiëntie en kwaliteit van hantering van medische gegevens voor een behandeling. Ik weet de base line niet, maar ik zou dit graag willen toetsen-ook naar politieke randvoorwaarden en keuzes. Welke partij kennen we nu, onafhankelijk-dat wil zeggen een niet door één staat gesubsidieerde groep-bijvoorbeeld een vereniging van chronisch zieken of de world health organization i.k.v. van "standaard-meting". Bovendien stel ik twee onafhankelijk architecturen voor om die apart te beschouwen, de medisch inhoudelijke ethische existentie van EDP, als ook de proces-gestuurde ethische existentie van de elektronische infrastructuur. Ik ben benieuwd of mijn bijdrage kan inspireren om een schema aan vragen en indrukken t.a.v. EPD voor de echte praktijk gezamenlijk te belichten.
-
het grote voordeel is dat er dan sneller duidelijk is wat er aan de hand is, want als je afgaat op het gekrijs van een gek wijf, dan maak je fouten en het nadeel is dat je dan teveel vertrouwd op het dossier. Je kan ook op de patient vertrouwen, maar als die al zover weg is dat alles nouwelijks doordringt, en als gevolg daarvan denkt dat er niets aan de hand is, dan kan je slechts hopen dat hij overrleeft, en verteld wat het was, want dan kan je er bij een volgende patient rekening mee houden.
-
@ 151 het gevaar hierin is ook dat mensen conclusies trekken die niet kloppen.
Ik ken kinderen die antipsychotica krijgen in minimale dosis omdat ze maar 3 uur slapen per nacht.
Dit kind is dus niet psychotisch of psychiatrisch patiënt.
Maar als er antipsychotica in zijn dossier staat kan wel die conclusie getrokken worden.
En da's gevaarlijk. -
En dan nog het UWV ik ben nu weer herkeurt maar stel dat hun hier inzicht krijgen en ze zeggen ja maar u gebruikte dit jaar minder medicijnen als het vorig jaar dus u bent erop vooruit gegaan dus finaceel ga je er op achteruit .
Daar pas ik voor . -
@tsiki, verstandig van je. Het UWV is helemaal een organisatie die zo'n puinhoop is, dat je daar zeker nooit meer gegevens aan moet leveren dan strikt noodzakelijk.
-
@macmorc
Ik zie jij kent ze ook -
@tsiki, ja, zit in een rechtszaak tegen ze binnenkort, en die ga ik winnen. :-)
-
Bezwaar maken heeft blijkbaar toch geen zin:
"Met het bezwaarformulier EPD verklaart een patiënt dat zijn gegevens niet LANDELIJK uitgewisseld mogen worden."
Dit bezwaar geldt dus alleen voor het LANDELIJK EPD, dus NIET voor het REGIONAAL uitwisselen van het dossier. -
Gevaarlijke ontwikkeling.
Stijgers in Algemeen
Politie Noordoost Gelderland weigert...
Een freelance cameraman die filmt voor het...
1 uur 20 minuten geleden door g.zeur
Harde taal uit zowel Israël als Iran
video: In Israël: Monique van Hoogstraten...
1 uur 39 minuten geleden door * Montesquieu *
102-jarige Belg mag naar kleuterschool
Een 102-jarige man uit de Belgische plaats...
3 uur 57 minuten geleden door Mummyof2
Manning moet voor krijgsraad om WikiLeaks
De 24-jarige Bradley Manning moet zich...
4 uur 27 minuten geleden door ed3al
Treinverkeer zonder grote problemen op gang
Het treinverkeer is zaterdag zonder grote...
4 uur 32 minuten geleden door ed3al
Best gewaardeerd
Moslimpartij pleit voor hondenverbod
Het in huis hebben van een hond moet...
7 dagen geleden door Don2
'99 procent kippenvlees in supermarkt besmet'
De Consumentenbond waarschuwt in een...
4 dagen geleden door ed3al
Zoektocht naar Michael van Dijk gestaakt
De zoektocht naar de vermiste 10-jarige...
17 uur 29 minuten geleden door de bovenmeester
Verzekeraars verhogen premie bij overgewicht
Verzekeraars brengen hogere premies in...
3 dagen geleden door ThomRoos
'Rechters Chipsholzaak vervolgd'
De twee voormalige rechters in de...
1 dag 27 minuten geleden door hans van bierlo


